Graag! Geen probleem dat het pas morgenavond is, beter laat dan nooitVerwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 12:14:
[...]
Sorry, ik ben er niet helemaal met mn hoofd erbij.. ik ben niet thuis vandaag en morgen ben ik pas savonds thuis.
edit: ik zal mijn settings er ook inzetten als je dat wilt?
wie kan mij een goede tutorial voorschrijven om zelf mn eigen trucks te maken? vind t wel grappig om met auto's van mn eigen baas in onze eigen kleuren te gaan rond torren, maar kom er nog niet echt uit hoe ik dat zelf kan aanpassen op een goede manier.
dat google het weet snap ik ook wel, maar daar word je niet veel wijzer van, en je ga mij niet wijsmaken dat er niet iemand hier op dit forum zit die er een hobby van gemaakt heeft om zelf de trucks en opleggers aan te passen naar eigen wensen.
Op YouTube staan ook de nodige tutorials
Verwijderd
@Ronaldmeer en eventueel andere mensen,
Dit is de link voor Sweetfx download met mijn settings, Geniet ervan
Link: http://www.mediafire.com/...j/Exellent_SweetFX_v2.rar
Ps: Vraag even aan mij toestemming als je die link wilt delen want dit mag eigenlijk niet
Ps: Vraag even aan mij toestemming als je die link wilt delen want dit mag eigenlijk niet
Hier staat een duidelijke Ned handleiding.huntedjohan schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:45:
dat google het weet snap ik ook wel, maar daar word je niet veel wijzer van, en je ga mij niet wijsmaken dat er niet iemand hier op dit forum zit die er een hobby van gemaakt heeft om zelf de trucks en opleggers aan te passen naar eigen wensen.
https://www.facebook.com/groups/TruckSimulators/
Gr.Jan
God heeft rare kostgangers. Jammer dat er ook zijn met een vrachtwagen rijbewijs.
Bedankt maat! Dit .rar bestandje gewoon uitpakken in de map x86 met daarin eurotrucks2.exe ?Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:38:
Thanks bestandje vanavond even binnenhalenVerwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:38:
PSN: Brwmaster
Werkt volgens mij perfect, ziet er mooi uit!
Zal binnekort een screenshot posten om te vergelijken !
Thanks!
Thanks!
Verwijderd
Mooi! Ik zal ook morgen wat screens posten om het verschil te laten zien :RonaldMeer schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:00:
Werkt volgens mij perfect, ziet er mooi uit!Zal binnekort een screenshot posten om te vergelijken !
Thanks!
edit: Ik heb nog een leuke scania mod voor de liefhebbers, link staat bij de video.
YouTube: Euro Truck Simulator 2-Mod Test-Scania Mega Mod #1
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2014 19:07 ]
Het werkt zeker
Verwijderd
Geen probleem, geniet ervanBr3wmaster schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:32:
[...]
Het werkt zeker. Ziet er erg goed uit. Dank voor het delen! .
Hallo truckers. Vorig jaar november ben ik begonnnen met ETS2 Inmiddels dus een jaar verder. Toen nog met een gedownloade versie maar met de kerstsale van steam het spel aangeschaft. Speel het niet heel vaak maar heb toch een kleine 80.000 virtuele kilometers gemaakt. Waarvan bijna 50.000 met de daf xf 105. Hieronder een aantal plaatjes van het verloop van mijn "cariëre".
Het begon allemaal met de oude Volvo FH16, volgens mij een kilometer of 10.000 mee gereden. In ieder geval genoeg om een XF 105 superspace aan te schaffen.

Daarna dus de Daf 105.

Toen kwam mijn tweede werknemer in dienst, de eerste had ik op mijn oude Volvo gezet. Maar daar moest dus een auto voor komen. Die heb ik eerst zelf uitgeprobeerd natuurlijk.

Toen de nieuwe Volvo uitkwam heb ik mijn Daf onder een dekentje in de schuur gezet en ben ik met dit ding gaan rijden.

Deze weer doorgeschoven en zelf met een Magnum gaan rijden. Vond het altijd maar rare dingen maar hoe langer je er naar kijk hoe mooier ik ze vind worden. De buren bij m'n zaterdagbaantje hebben er ook een aantal.

Ondertussen een extra garage in Berlijn gekocht. Daar mijn Iveco's (Inmiddels drie stuks) naartoe verhuist. Maar om deze garage genoeg op te laten leveren moesten er nog twee auto's bij. Ik wou wat anders dan de Stralis, dus maar eens gaan proefrijden met de MAN

Daar staan er dus ook twee van in Berlijn.
Daarna weer in de Daf gestapt, deze staat nu bijna op 50.000. Als die stand bereikt is haal ik een nieuwe 106. De Renault staat nu zielig in een hoekje in de schuur
. Ik heb nu dus 9 auto's verdeeld over 2 garages. Hadden er natuurlijk veel meer kunnen zijn maar daar heb ik geen behoefte aan.
Inmiddels heb ik ook een Logitech G27 en een Radeon 280X op de kop getikt. Nog even wat DVI kabels aanschaffen en ik kan ook op 3 schermen trucken
.
Op zaterdag werk ik bij een transportbedrijf in de buurt. Ik zorg er daar voor dat alles op zondag weer netjes op de dam staat. Ik mag dan ook met echte molenstel combie's rijden. Ik hoop dat ze dat ook nog in ETS2 intergreren...
Nog wat sfeerplaatjes om het af te leren:

Je moet wat als het niet past.

To the limit.

Gaat ook wel eens fout natuurlijk.

Real stuff.

Het begon allemaal met de oude Volvo FH16, volgens mij een kilometer of 10.000 mee gereden. In ieder geval genoeg om een XF 105 superspace aan te schaffen.

Daarna dus de Daf 105.

Toen kwam mijn tweede werknemer in dienst, de eerste had ik op mijn oude Volvo gezet. Maar daar moest dus een auto voor komen. Die heb ik eerst zelf uitgeprobeerd natuurlijk.

Toen de nieuwe Volvo uitkwam heb ik mijn Daf onder een dekentje in de schuur gezet en ben ik met dit ding gaan rijden.

Deze weer doorgeschoven en zelf met een Magnum gaan rijden. Vond het altijd maar rare dingen maar hoe langer je er naar kijk hoe mooier ik ze vind worden. De buren bij m'n zaterdagbaantje hebben er ook een aantal.

Ondertussen een extra garage in Berlijn gekocht. Daar mijn Iveco's (Inmiddels drie stuks) naartoe verhuist. Maar om deze garage genoeg op te laten leveren moesten er nog twee auto's bij. Ik wou wat anders dan de Stralis, dus maar eens gaan proefrijden met de MAN

Daar staan er dus ook twee van in Berlijn.
Daarna weer in de Daf gestapt, deze staat nu bijna op 50.000. Als die stand bereikt is haal ik een nieuwe 106. De Renault staat nu zielig in een hoekje in de schuur
Inmiddels heb ik ook een Logitech G27 en een Radeon 280X op de kop getikt. Nog even wat DVI kabels aanschaffen en ik kan ook op 3 schermen trucken
Op zaterdag werk ik bij een transportbedrijf in de buurt. Ik zorg er daar voor dat alles op zondag weer netjes op de dam staat. Ik mag dan ook met echte molenstel combie's rijden. Ik hoop dat ze dat ook nog in ETS2 intergreren...
Nog wat sfeerplaatjes om het af te leren:

Je moet wat als het niet past.

To the limit.

Gaat ook wel eens fout natuurlijk.

Real stuff.

Leuke screens vooral van dat ongeluk
. Ik heb aantal weken geleden mijn FH16 Classic ingeruild voor een nieuwere versie. Als ik die zat ben stap ik is over op een ander merk denk ik
. Ga mijn pk's dan wel missen ben ik bang maar we will see
Verwijderd
Ik rij nu in de Daf euro 6 op de Dutch Map, @ScuL, als ik vragen mag, is promods alweer gereed voor gebruik voor 1.14 beta?
Verwijderd
Hallo allemaal even een vraagje.... met welk progamma nemen jullie het rijden in ets2 op ??
Open Broadcaster SoftwareVerwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:06:
Hallo allemaal even een vraagje.... met welk progamma nemen jullie het rijden in ets2 op ??
🠕 This side up
Verwijderd
oke die heb ik er al opstaan alleen als ik ets opneem heb ik alleen geluid en zwart beeld
Onderaan bij bronnen > rechtermuis > toevoegen > nogwatVerwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:20:
oke die heb ik er al opstaan alleen als ik ets opneem heb ik alleen geluid en zwart beeld
YouTube: OBS Intro 2 - Adding Scenes and Sources Eerste minuut
🠕 This side up
Verwijderd
Gedaan had ik eerder ook al gedaan maar blijft het zelfde kan het liggen aan dat ik een oude videokaart heb of nog niet het programma van nvidia heb geüpdatet
Even een modvraagje tussendoor. Ik ben aan de gang gegaan met trailers skinnen, dat lukt op zich prima, maar beide zijden van de trailer zijn nu gelijk. Ik krijg het niet voor elkaar om twee verschillende zijden te maken. Het logo kan nu bijvoorbeeld aan de linkerzijde vooraan de trailer staan, maar staat dan aan de rechterzijde achteraan. Iemand een idee hoe een trailer twee verschillende zijden krijgt?
Heb je een standaard trailer van het spel? Dan is dat normaal.
God heeft rare kostgangers. Jammer dat er ook zijn met een vrachtwagen rijbewijs.
Verwijderd
Ik gebruik ook OBS, even op google zoeken naar een filmpje of die van Koen gebruiken natuurlijk 
Zie ook mijn nieuwe video die is opgenomen met OBS
Link: YouTube: Euro Truck Simulator 2-The Dutch Map-SweetFX-DAF Euro 6
Zie ook mijn nieuwe video die is opgenomen met OBS
Link: YouTube: Euro Truck Simulator 2-The Dutch Map-SweetFX-DAF Euro 6
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2014 17:34 ]
Het voordeel van OBS is dat de bestanden mooi klein zijn en het het spel niet veel vertraagt. 2GB per uur is prima te doen (in tegenstelling tot Fraps). Komt volgens mij door de H264-codec... Enige nadeel is dat de resolutie niet hoger dan 4096*4096 kan.
[ Voor 25% gewijzigd door Koenvh op 07-11-2014 17:41 ]
🠕 This side up
Verwijderd
Dionkoffie (oud-admin ets2mp) is een forum begonnen voor Nederlandse gamers ook met een thread voor ets2, misschien leuk om even naar te kijken?
link: http://dutchgamersforum.nl/index.php
link: http://dutchgamersforum.nl/index.php
Damn, ik heb veel te lang gereden. Zonder gein vanaf 19:00 vrijdagavond tot 5 minuten geleden. Een goeie 9000km gereden bijna 100.000 op mijn vrachtwagen staan

Je zou je moeten schamen... Neem nou een voorbeeld aan mij. Ik maak huiswerk tot half 3 's nachts en ga dadelijk weer verder.FastFred schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 02:05:
Damn, ik heb veel te lang gereden. Zonder gein vanaf 19:00 vrijdagavond tot 5 minuten geleden. Een goeie 9000km gereden bijna 100.000 op mijn vrachtwagen staan
Verwijderd
Jullie zijn niet lekkerhoi1234 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 02:48:
[...]
Je zou je moeten schamen... Neem nou een voorbeeld aan mij. Ik maak huiswerk tot half 3 's nachts en ga dadelijk weer verder.

Gisteravond was inderdaad wel ff heeeeel extreem ja. Had er ook echt geen zin meer in. Ik wil wel vanavond in ieder geval de 100.000km halen. Dat is nog iets van 2400km ofzo
Verwijderd
Hallo allemaal even een vraagje wat niet over ets2 gaat maar om mijn stuur. Ik heb de Logitech driving force gt. Alleen als ik nu in welke game op de pc mijn gas los laat gaat de auto/ vrachtwagen meteen vol in de ankers. Ook ziet ets2 de rem helemaal niet als ik de rem wil instellen. Hebben jullie dit misschien ook een keer mee gemaakt of weten jullie de oplossing zou ik het graag willen weten
Logitech Profiler geïnstalleerd? Ga dan eens naar de instellingen en kijk of gecombineerde pedalen aanstaan. (Moet uitstaan om goed te werken)Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 18:09:
Hallo allemaal even een vraagje wat niet over ets2 gaat maar om mijn stuur. Ik heb de Logitech driving force gt. Alleen als ik nu in welke game op de pc mijn gas los laat gaat de auto/ vrachtwagen meteen vol in de ankers. Ook ziet ets2 de rem helemaal niet als ik de rem wil instellen. Hebben jullie dit misschien ook een keer mee gemaakt of weten jullie de oplossing zou ik het graag willen weten
🠕 This side up
Verwijderd
Ga ik even proberen
waar kan ik die trouwens downloaden?
EDIt kan het ook met logitech gaming software?
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2014 18:56 ]
Nee, helaas nietVerwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 18:53:
Ga ik even proberen
🠕 This side up
Verwijderd
`Trouwens bij de instellingen en dan bij besturing staat bij rem as : joy combined pedals. Maar als ik dan mijn rem indruk gebeurt er niks
Je moet echt de Profiler hebben van Logitech. Heb zelf bijvoorbeeld een Logitech G25 en een G510 (toetsenbord), maar die hebben allebei aparte software nodig.
Wat betreft jou probleem, klinkt alsof je de axis niet lekker hebt staan. Aangezien je de profiler niet geinstalleerd hebt, zal daar je probleem wel zitten
Wat betreft jou probleem, klinkt alsof je de axis niet lekker hebt staan. Aangezien je de profiler niet geinstalleerd hebt, zal daar je probleem wel zitten
Verwijderd
Net geinstaleerd maar wat moet ik dan aanklikken ?
ben een beetje een noob in het pc gebeuren
YouTube: How to: set up a Logitech Driving Force GT wheel for PC & Euro Truck Simulator 2Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 19:11:
Net geinstaleerd maar wat moet ik dan aanklikken ?
Lijkt wel op maat gemaakt
🠕 This side up
Verwijderd
Ik kan nu weer normaal rijden alleen zodra ik het gas loslaat remt de vrachtwagen wel meteen. En bij rem as staat wel gewoon joy brake
edit
ook is het gele balkje bij de rem helemaal vol
edit
ook is het gele balkje bij de rem helemaal vol
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2014 19:26 ]
Bij die gele balk gaat het fout, je kan kiezen tussen omgekeerd, gexentreerd en nog een paar, één daarvan moet je hebben
Verwijderd
heb het geprobeerd.
alleen bij omgekeerd en omgekeerd gecentreerd kan ik rijden maar zodra het gas los is remt ie gelijk
alleen bij omgekeerd en omgekeerd gecentreerd kan ik rijden maar zodra het gas los is remt ie gelijk
Mmm gek...Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 19:38:
heb het geprobeerd.
Het gekke is dus dat als je gas geeft je niet remt, dus het zit hem in het gaspedaal dat blijkbaar ook gekoppeld is aam de rem, want als je het gas indrukt in dat menu, gaat dan die gele balk weg?
...
Vaag
Ik zou zeggen ga wat knutselen bij de instellingen van ets2 en logitech profiler
Vaag
Ik zou zeggen ga wat knutselen bij de instellingen van ets2 en logitech profiler
Verwijderd
Ga ik zo ook maar eens doen. Opnieuw installeren helpt trouwens niet dat heb ik ook al geprobeert
In de profiler kan je volgens mij uitzetten: gas en rem als 1 as gebruiken.
Dan heb je dat probleem niet meer.
Dan heb je dat probleem niet meer.
Mijlpaal!!

Dit is de eerste screenshot die ik van deze truck heb

En zo ziet ie d'r nu ongeveer uit, heb ondertussen een paar lampen aangepast/verplaatst. Deze screenshot is van gisteravond, nadat ik er een rit van 2600km op had zitten

Nu ik toch bezig ben met screenshots plaatsen, een greep uit de trucks die ik gereden heb in deze savegame.

En de allereerste truck die ik gekocht heb in deze savegame, screenshot is van 11 januari dit jaar. Zo lang speel ik deze savegame dus blijkbaar al

Heb even een lijstje gemaakt
Scania Streamliner
1x 580PK (eigen truck, 100.000km's)
1x 730PK (eigen truck)
15x 490PK
Volvo FH Classic
18x 540PK
3x 600PK (waarvan 1 eigen truck)
Volvo FH16
15x 460PK
1x 600PK (eigen truck)
DAF XF
5x 510PK
5x 460PK
Renault Premium
5x 430PK

Dit is de eerste screenshot die ik van deze truck heb

En zo ziet ie d'r nu ongeveer uit, heb ondertussen een paar lampen aangepast/verplaatst. Deze screenshot is van gisteravond, nadat ik er een rit van 2600km op had zitten

Nu ik toch bezig ben met screenshots plaatsen, een greep uit de trucks die ik gereden heb in deze savegame.

En de allereerste truck die ik gekocht heb in deze savegame, screenshot is van 11 januari dit jaar. Zo lang speel ik deze savegame dus blijkbaar al

Heb even een lijstje gemaakt
Scania Streamliner
1x 580PK (eigen truck, 100.000km's)
1x 730PK (eigen truck)
15x 490PK
Volvo FH Classic
18x 540PK
3x 600PK (waarvan 1 eigen truck)
Volvo FH16
15x 460PK
1x 600PK (eigen truck)
DAF XF
5x 510PK
5x 460PK
Renault Premium
5x 430PK
[ Voor 184% gewijzigd door FastFred op 09-11-2014 00:40 ]
Inderdaad!
Ik houd het meestal nooit langer vol dan 50K kilometer in 1 truck.
Toch maar even een ritje gaan doen, ineens een excuus om eens een nieuwe video te maken, 1K views per dag is me niet genoeg.
Ik houd het meestal nooit langer vol dan 50K kilometer in 1 truck.
Toch maar even een ritje gaan doen, ineens een excuus om eens een nieuwe video te maken, 1K views per dag is me niet genoeg.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Spam je video hier even, ik heb hem nog niet gezien!
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Hmm juist ja, helaas heeft mijn voeding het begeven onder het opnemenRoom42 schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:33:
[...]
Spam je video hier even, ik heb hem nog niet gezien!

Ik zal dus een nieuwe moeten halen, dus die nieuwe video moet nog maar even wachten, sjezus wat een geluk heb ik toch...
Voor die paar dagen dan maar een 300W BeQuiet, maar die is al aardig aan het kuchen als ik een video kijk.
Het is ook niet dat mijn kanaal tich video's heeft, ik concentreer me vooral op Minecraft mega-builds, dus dan heb ik het over graanboerderijen van 11.000.000 stuks e.d.
Mocht je dat even willen zien: YouTube: (11.000.000+) Biggest Wheat Farm in Minecraft! Ever! Download available!
Had die al eens geupload, 400 views per dag, en opeens word ie door Youtube neergehaald. Ik mailen: ja we hebben een fout gemaakt, helaas zet het systeem je daardoor lager in de searchlijsten en mag je al je views weer terug zien te krijgen. Viral video (onnozele video, eigenlijk..): YouTube: (14175 Wheat) Biggest Minecraft Wheat farm, EVER. (No lag) (HD) kuusj98
Ach ja, het harde leven

[ Voor 45% gewijzigd door Kuusj op 09-11-2014 16:24 ]
Verwijderd
gister had ik een probleem met mn logitech stuur. Ik ben op jullie advies met profiler bezig geweest maar niks hielp. Heb net het het stuur op de ps3 aangesloten maar er gebeurde het zelfde als gister. Ik ben bang dat mijn stuur kapot is
ah lekker veel verkeer,zo zou het veel vaker moeten zijn. Ken alleen niet inhalen dus ben wat later thuis 
[YouTube: http://youtu.be/QSCdXffreNA]
[YouTube: http://youtu.be/QSCdXffreNA]
Jup, ik zou ook graag meer verkeer zien, maar dan moeten ze wel eerst wat aan de snelheid van de AI doen. Ze blijven op kaarsrechte wegen nog altijd zo rond de 50km/h hangen, als je dan niet kan inhalen is dat extra irritant.
Oh en trouwens:
Oh en trouwens:
106.453km op de teller nu

Schitterend! Zo hoort het te zijn (mag iets minder van tijd tot tijd, maar nu kom ik regelmatig lege wegen tegen..)Odessa schreef op zondag 09 november 2014 @ 20:23:
ah lekker veel verkeer,zo zou het veel vaker moeten zijn. Ken alleen niet inhalen dus ben wat later thuis
[video]
🠕 This side up
Het verkeer is inderdaad een stuk beter geworden. Lekker druk in de steden, voldoende verkeer op de snelweg en het wisselt met de tijd van de dag.
Gisteren wel 1,5u in de file gestaan bij Brussel om de snelweg op te komen. Die ben ik maar even asociaal gepasseerd, het moet wel leuk blijven.
Gisteren wel 1,5u in de file gestaan bij Brussel om de snelweg op te komen. Die ben ik maar even asociaal gepasseerd, het moet wel leuk blijven.
Realistische files vind ik geen probleem. De onrealistische files, AI die blijft staan terwijl ze al lang kunnen oprijden e.d. hoeft van mij ook niet... Maar lekker druk bij het ritsen mag wel.88Weighed schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:45:
Het verkeer is inderdaad een stuk beter geworden. Lekker druk in de steden, voldoende verkeer op de snelweg en het wisselt met de tijd van de dag.
🠕 This side up
Hebben jullie als jullie spreken over het verbeterde verkeer van de Beta? Ik merk in 1.13 dat met name in Promods het soms onmogelijk is om een kruispunt te komen omdat de auto's voor me het vertikken om naar voren te rijden en maar voorrang blijven geven aan alles wat voorbij komt.....
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Ik heb het over 1.13, maar de AI heeft een paar trekjes die er volgens mij al sinds 1.2 inzitten.Sn3gG3l schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:03:
Hebben jullie als jullie spreken over het verbeterde verkeer van de Beta? Ik merk in 1.13 dat met name in Promods het soms onmogelijk is om een kruispunt te komen omdat de auto's voor me het vertikken om naar voren te rijden en maar voorrang blijven geven aan alles wat voorbij komt.....
🠕 This side up
Ik heb er van genotenKoenvh schreef op zondag 09 november 2014 @ 22:55:
[...]
Schitterend! Zo hoort het te zijn (mag iets minder van tijd tot tijd, maar nu kom ik regelmatig lege wegen tegen..)
Meer verkeer op de snelwegen zou echt geweldig zijn maar ik ben bang dat scs dat never nooit gaat lukken.
Trouwens, als ik mijn filmpje in google chrome open kan ik 60fps kiezen
[ Voor 3% gewijzigd door Odessa op 10-11-2014 16:55 ]
Een mogelijkheid sinds 30 oktober (indien filmpje in 60fps opgenomen is?) :Odessa schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:53:
[...]
Trouwens, als ik mijn filmpje in google chrome open kan ik 60fps kiezenis dit nieuw? ( ik gebruik normaal explorer )
nieuws: YouTube rolt ondersteuning voor video met 60fps uit - update
Oja, streamen, dat deed ik in een grijs verleden ook...Odessa schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:56:
Damn totaal niets van meegekregen lol.. Ik hang teveel op twitch. Bedankt voor de info TNJ
Het neemt me allemaal te veel tijd en moeite in, ik heb 55% van m'n games op Steam (~200) nog nooit opgestart, gewoon omdat ik geen tijd heb

Ik doe meestal ritten van 1000KM, heel zelden doe ik ook wel eens het maximale wat er beschikbaar is, maar dan wel een gewicht onder de 15 Ton omdat ik wil doortrappen. Ik heb nu 135 uur op Steam ETS2 gespeeld, en ik zal ook heel eerlijk zijn, ik heb zeker 300 uur een illegale versie gespeeld. Maar het blijft toch leuk om de een of andere reden. Dit spel heeft me onder andere al overgehaald de G27 te halen, ik heb er een aardige smak geld aan kwijt geweest maar heb op een maand of 3-4 toch al 400 uurtjes gecombineerd met het ding gereden.
Wat me dan positief dan wel negatief opvalt aan het stuur is:
Positief:
-Klemmechanisme is nog altijd heel stevig, schuift nooit, heb dat ongeveer iedere dag wel los om naar de zijkant van m'n bureau te schuiven zodat ik huiswerk kan maken (kuch kuch
-(DSM)-leder houd zich goed, word niet overdreven warm en bied voldoende grip, grip word beter naarmate het stuurwiel zelf wat warmer word.
-Shifter ben ik ook nog steeds tevreden over, zeker, het is niet hetzelfde als een echte auto (ja, ik heb nu wat ervaring
-Pedalen: Ja, gewoon dikke prima, alleen lijkt het alsof op de laatste 5% van induwen gaspedaal er een beetje speling te zijn. Ik zit in ETS2 bijvoorbeeld vaak niet echt 100% gas te geven terwijl dit wel mijn bedoeling is, dan moet ik nog harder op dat ding duwen en kan ie wat opzij bewegen. Niks ernstigs.
Negatief::
-Die k*t kabels, daar erger ik me echt kapot aan, dan zit er weer 1 dubbel in het stuur zodat deze geplet word met gevaar op kabelbreuk. Ook slingeren ze echt alle kanten op, misschien eens zo'n zwarte spiraalvormige kabelbinder kopen, maar dan zit ik nog met die shifter-kabel.
-Ongeveer een 20 graden dead zone in het midden, helemaal niet nodig want als je aan het sturen bent pakt ie dat midden wel gewoon mee in de FFB.
-Uiterste 5 graden zijn op hardste FFB, zal wel zijn als soort van opvangmanier als je een beetje fanatiek naar de uiterste graden draait. Dit gebeurt mij regelmatig met trailer parkeren of simpelweg draaien, misschien dus ook een pluspunt.
-Misschien toch een beetje de prijs, niet voor mij persoonlijk want ik ben er echt waar heel blij mee en kan die 260 euro wel missen, maar ik kan mij heel goed indenken dat mensen met iets minder budget zich afvragen of een G25 of ander goedkoper exemplaar niet ook gewoon de "job done" krijgt. Opofferingskosten heb ik bij Economie geleerd, 260 euro voor een nieuwe G27 of 100 euro voor een tweede hands X stuur en nog een nieuw scherm? Dat zul je toch zelf moeten beslissen

Zo, mijn beknopte samenvatting van de G27. Raad ik hem aan familie/vrienden aan? Nee, ik ken niemand in mijn omgeving die er echt iets aan zou hebben, ze spelen hooguit NFS als ze al gamen en dan is dit gewoon geen verantwoorde koop. Ik zie het als een soort investering, ik betaal er wel de hoofdprijs voor, maar kijk eens op marktplaats: modellen die al jaren achter elkaar gebruikt zijn geworden brengen nog steeds 150-200 euro op dus mocht ik het ding echt ooit eens beu worden heb ik HEEL veel plezier gehad en het heeft dan niet veel gekost, maar ik denk niet dat ik hem ooit zal verkopen.
Het schakelpatroon wordt ook wel het H patroon genoemd.
---RAWE CEEK!!!---
Die 20 graden dead-zone heeft met instellingen te maken...
Ik heb met de G25 totaal geen steering deadzone meer. Ook rond de middenstand is een paar millimeter bewegen een reaktie in het spel.
Vergeet niet dat je EN in de game-settings EN in de profiler van logitech instellingen moet aanpassen. Het is even stoeien.
Ik heb m'n stuur gekocht toen GT5 op de PS3 uitkwam (wanneer was dat ook al weer?) en sindsdien veel car-games gespeeld, (Test-drive unlimited 1 en 2, ETS2, GT5, GT6, diverse Grids en NFS-sen, Ferrari challenge, Dirt - Man heb ik even teveel vrije tijd?) maar echt geen seconde spijt gehad van de bijna 300 euro die het ding me gekost heeft. Het was het helemaal waard om voor te sparen.
Narekenend denk ik dat het een paar cent per uur geweest is.
Ik heb met de G25 totaal geen steering deadzone meer. Ook rond de middenstand is een paar millimeter bewegen een reaktie in het spel.
Vergeet niet dat je EN in de game-settings EN in de profiler van logitech instellingen moet aanpassen. Het is even stoeien.
Ik heb m'n stuur gekocht toen GT5 op de PS3 uitkwam (wanneer was dat ook al weer?) en sindsdien veel car-games gespeeld, (Test-drive unlimited 1 en 2, ETS2, GT5, GT6, diverse Grids en NFS-sen, Ferrari challenge, Dirt - Man heb ik even teveel vrije tijd?) maar echt geen seconde spijt gehad van de bijna 300 euro die het ding me gekost heeft. Het was het helemaal waard om voor te sparen.
Narekenend denk ik dat het een paar cent per uur geweest is.
[ Voor 4% gewijzigd door strider1007 op 11-11-2014 05:46 ]
Ik wil trouwens het volgende ook even kwijt:
Wat is dit een heerlijk spel als je het met een paar mods kunt aanpassen aan jouw smaak / jouw gevoel van realiteit.
Ik speel het sinds een week of twee op een nieuwe PC ( i5-4690-8Gb-GTX970) en een nieuwe monitor (LG-3440x1440) en OMG... Geen fps-drops in steden, hoogste settings en een schermbreedte die de immersie een flinke stap hoger tilt. ( Doordat het beeld nu veel breder is zie ik links van de buitenspiegel nog zo'n 10 cm scherm. Dat heeft me op rotondes al een paar schade gevalletjes gescheeld...)
Al met al merk ik tijdens het rijden niet door de beperkingen van m'n oude PC dat het een spelletje is.
Daarnaast een mod gevonden ( geloof ik al eerder genoemd hier) die voor een heerlijke verkeersdrukte zorgt. Net (veel te vroeg op, maar ik was toch wakker op m'n vrije dag) een rit door Rusland gemaakt en echt in een file gestaan. Zo'n anderhalve minuut vóór een tegenligger stopte en het bestelbusje voor me linksaf liet slaan... Net echt man...
Het gaat om http://ets2.lt/en/more-traffic-mod-4-stage/ en ik heb de '1000' versie aan staan. Lekker veel verkeer !
Dikke winst vind ik ook dat er ineens veel voetgangers in de stad lopen. Veel minder dat uitgestorven gevoel...
Combineer dat met ProMods, Poland rebuilt en de Rusmap, de jazzycat pakketten en een paar kleine mods en ik vermaak me weer uren achter m'n G25...
Happy drivin'
Wat is dit een heerlijk spel als je het met een paar mods kunt aanpassen aan jouw smaak / jouw gevoel van realiteit.
Ik speel het sinds een week of twee op een nieuwe PC ( i5-4690-8Gb-GTX970) en een nieuwe monitor (LG-3440x1440) en OMG... Geen fps-drops in steden, hoogste settings en een schermbreedte die de immersie een flinke stap hoger tilt. ( Doordat het beeld nu veel breder is zie ik links van de buitenspiegel nog zo'n 10 cm scherm. Dat heeft me op rotondes al een paar schade gevalletjes gescheeld...)
Al met al merk ik tijdens het rijden niet door de beperkingen van m'n oude PC dat het een spelletje is.
Daarnaast een mod gevonden ( geloof ik al eerder genoemd hier) die voor een heerlijke verkeersdrukte zorgt. Net (veel te vroeg op, maar ik was toch wakker op m'n vrije dag) een rit door Rusland gemaakt en echt in een file gestaan. Zo'n anderhalve minuut vóór een tegenligger stopte en het bestelbusje voor me linksaf liet slaan... Net echt man...
Het gaat om http://ets2.lt/en/more-traffic-mod-4-stage/ en ik heb de '1000' versie aan staan. Lekker veel verkeer !
Dikke winst vind ik ook dat er ineens veel voetgangers in de stad lopen. Veel minder dat uitgestorven gevoel...
Combineer dat met ProMods, Poland rebuilt en de Rusmap, de jazzycat pakketten en een paar kleine mods en ik vermaak me weer uren achter m'n G25...
Happy drivin'
Zeker. Net een flink stuk autobahn gereden en werkelijk geen moment dat er geen tegenligger (oops, lang leve de editfunctie ! De l en de n stonden verkeerd om...
) te zien is. S'nachts wel erg stil, maar dat klopt juist helemaal..
Verwijderd
24 november 2010strider1007 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 05:43:
Ik heb m'n stuur gekocht toen GT5 op de PS3 uitkwam (wanneer was dat ook al weer?)
De 20 graden deadzone ligt idd gewoon aan de settings. Je kan ook de settings van ETS2 helemaal negeren door in de profiler in te stellen dat de game geen instellingen aan mag passen. Iets in die trant, weet even niet exact hoe die optie luidt.
Zo'n traffic mod zou wel een welkome aanvulling zijn maar ik had begrepen dat het gebrek aan AI een bug in 1.14 beta is. Dus dat zal met de final wel verholpen moeten zijn. Maar dan heeft de mod alsnog wel wat meerwaarde aangezien er altijd al wat te weinig AI traffic is. Mits ze wel de ruimte geven bij het invoegen. Een berucht punt voor mij is die truckdealer in Amsterdam; als je dan de weg weer op wilt verdommen ze gewoon om je de ruimte te geven. Steeds een milimeter verder kruipen tot je ze bijna raakt en dan mag je er eindelijk tussen
De PS3 heb ik inmiddels verkocht, GT6 was inderdaad niet boeiend. Met de nieuwe PC is er genoeg te gamen...
Ik speel nog met 1.13, ik heb begrepen dat op 1.14 de Promods map (nog) niet werkt...
Ik wacht dat rustig af en vermaak me zo prima...
Ik speel nog met 1.13, ik heb begrepen dat op 1.14 de Promods map (nog) niet werkt...
Ik wacht dat rustig af en vermaak me zo prima...
Verwijderd
Check dit
Snap alleen niet dat ze niet de 750 PK versie hebben gebruikt.
Snap alleen niet dat ze niet de 750 PK versie hebben gebruikt.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2014 12:35 ]
"I-Shift Dual Clutch is currently only available on the Volvo FH, and not on the Volvo FH16." Aldus Volvo Trucks
De speciale versnellingsbak is blijkbaar niet beschikbaar voor modelen met 750PK.
De speciale versnellingsbak is blijkbaar niet beschikbaar voor modelen met 750PK.
oke... ik gebruik zelf geen steam, maar de gewone versie. ik wacht wel even af tot ik zeker weet dat alle mods op 1.14 werken
.
en dan moet de 1.14 nog als gewone versie uitkomen
Denk dat beide nog eventjes duurt...
Verwijderd
Als je er eentje weg doet hou ik me zelf aanbevolen mits de prijs wel oke is. Mijn drivign force gt is net kapot gegaan en 230 voor een nieuwe g27 heb ik niet liggen.....Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:31:
[...]
. Ik denk erover om één van de G27's weer te verkopen voor een vriendelijk prijsje.
@ Scul heb je al een ETA voor Promods? Je gaf vorige keer een aantal dagen aan? Was dit na de beta of na lancering van 1.14?jin schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:59:
oke... ik gebruik zelf geen steam, maar de gewone versie. ik wacht wel even af tot ik zeker weet dat alle mods op 1.14 werken.
Dus even voor de duidelijkheid over ProMods:
As you may have noticed, SCS have just released patch 1.14 for STEAM only, with the retail version to be expected within a few days. ProMods is currently NOT compatible with this version as the map format has changed, again. We are working hard on finalising our latest update and expect to follow up within 48 hours.
Croissant in hand, I was alone.
Ja juist, we zijn nog even bezig. Vannacht waarschijnlijk nachtwerk

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Nu ook 1.14... Dus de maps maar even uitgezet. ( Was net opnieuw begonnen, dus geen garages in scandinavie oid...)
Leuk dat de speedlimit nu op de dash-GPS staat, maar in een paar auto's al ontdekt dat hij simpelweg te klein wordt weergegeven. In de Scania waar ik nu een ritje in doe kan ik het nog net onderscheiden.
Net viel me trouwens op dat snachts in de steden de stoplichten knipperen op oranje... Scheelt een hoop zinloos wachten.
Nu zinvol wachten tot Scul. en de zijnen ons met een update verblijden...
Leuk dat de speedlimit nu op de dash-GPS staat, maar in een paar auto's al ontdekt dat hij simpelweg te klein wordt weergegeven. In de Scania waar ik nu een ritje in doe kan ik het nog net onderscheiden.
Net viel me trouwens op dat snachts in de steden de stoplichten knipperen op oranje... Scheelt een hoop zinloos wachten.
Nu zinvol wachten tot Scul. en de zijnen ons met een update verblijden...
Mijn bevindingen van 1.14 so far (had de beta nog niet gespeeld):
- knipperende stoplichten zijn idd een goed idee
- automatisch beeld bewegen bij sturen: ideaal, behalve bij achteruit rijden, dan wil ik graag m'n spiegels zien (zucht..). Als je uit je raampje hangt bij achteruit rijden wordt je gewoon wagenziek
Kijken bij richting aangeven: not so much. Misschien leuk op de manier zoals de AI richting aangeeft, 2 meter voordat ze de hoek omgaan, maar bij beetje vooruit kijken/denken (stoplicht/afslag) zit je wel erg lang naar links/rechts te kijken..
Hebben meer mensen er langs van dat het beeld af en toe even donker wordt (zoiets als het 'you're getting tired' effect, maar dan ook als je niet moe bent)? Misschien iets te maken met "Per-sector weather climate profiles", net op de grens ofzo?
- automatisch beeld bewegen bij sturen: ideaal, behalve bij achteruit rijden, dan wil ik graag m'n spiegels zien (zucht..). Als je uit je raampje hangt bij achteruit rijden wordt je gewoon wagenziek
Hebben meer mensen er langs van dat het beeld af en toe even donker wordt (zoiets als het 'you're getting tired' effect, maar dan ook als je niet moe bent)? Misschien iets te maken met "Per-sector weather climate profiles", net op de grens ofzo?
Ik wacht nog ff tot Promods (is de enige mod die ik momenteel draai) ook werkt met 1.14 en dan maar weer eens wat kilometers maken. Wil deze week toch wel de 110.000km halen. In totaal al meer dan 230.000km gereden met deze savegame
[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 12-11-2014 09:51 ]
Klopt, net op klaarlichte dag even een beetje donkerder... Wolkje voor de zon denk ik dan maar...jeroon schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:38:
Mijn bevindingen van 1.14 so far (had de beta nog niet gespeeld):
- automatisch beeld bewegen bij sturen: ideaal, behalve bij achteruit rijden, dan wil ik graag m'n spiegels zien (zucht..). Als je uit je raampje hangt bij achteruit rijden wordt je gewoon wagenziekKijken bij richting aangeven: not so much. Misschien leuk op de manier zoals de AI richting aangeeft, 2 meter voordat ze de hoek omgaan, maar bij beetje vooruit kijken/denken (stoplicht/afslag) zit je wel erg lang naar links/rechts te kijken..
Steering cam (Options>Gameplay) vind ik wel wat toevoegen, zeker bij afslaan kan ik beter inschatten waar de borden en vangrail staan. De blinker-cam is (voor mij) zinloos. Op de snelweg van rijstrook wisselen doe ik ook met de richtingaanwijzer ( de AI haalt dan niet meer in) maar dan wil ik wel gewoon blijven zien wat er voor me gebeurt...
Al met al wel weer wat leuke toevoegingen...
Steering cam kan je aan en uit zetten.Met een sneltoets.
Ik heb zelf ook de G27 en tja het was veel geld, maar ik zag het ook als een investering en niet als een aankoop.
Echter heb ik geen goede zit houding om te kunnen racen.
ik heb meer een houding, als of je in een vrachtwagen of busje zit en dat is niet fijn bij racen.
me pedalen moeten wat verder weg staan en dan is het goed te doen, maar als ik nu goed ga zitten voor me pedalen, dan kan ik niet bij het stuur
positief
- Kwaliteit van de stuur zelf en pedalen zijn geweldig.
- veel instelling mogelijk.(kost alleen wat tijd om alles goed in te stellen per game)
- Zelfs op een niet zo'n dikke tafelblad, gewoon het stuur goed kunnen klemmen.
- Pedalen en stuur zijn lekker gevoelig, ze reageren vrijwel direct.
- 900 Graden stuurwiel, dat werkt perfect met ETS2
negatief
- koppeling pedaal of beter gezegd, gewoon het schakelen. voelt heel raar doordat er geen druk op de pendaal komt en dus is het gewoon een knopje indrukken en klaar (speel meestal Automaat, omdat het gewoon "NEP" aanvoelt.
- De lampjes op het stuur, werkt bij vrijwel geen enkele game. alleen bij GTR2.
- kabels zijn niet echt makkelijk weg te leggen (kans op kabelbreuk is groot)
ik heb meer een houding, als of je in een vrachtwagen of busje zit en dat is niet fijn bij racen.
me pedalen moeten wat verder weg staan en dan is het goed te doen, maar als ik nu goed ga zitten voor me pedalen, dan kan ik niet bij het stuur
positief
- veel instelling mogelijk.(kost alleen wat tijd om alles goed in te stellen per game)
negatief
- koppeling pedaal of beter gezegd, gewoon het schakelen. voelt heel raar doordat er geen druk op de pendaal komt en dus is het gewoon een knopje indrukken en klaar (speel meestal Automaat, omdat het gewoon "NEP" aanvoelt.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Verwijderd
Er is een SDK voor ETS2 voor die lampjes, geen idee waar te vinden maar misschien helpt google.Pykow schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:16:
Ik heb zelf ook de G27 en tja het was veel geld, maar ik zag het ook als een investering en niet als een aankoop.
positief
negatief
Verwijderd
Voor de mensen die misschien een iets minder legale versie hebben of met de demo spelen... ETS2 is wederom onderdeel van een Humble Bundle
Als je lampjes op je stuur wil moet je Fanalleds installeren, staat hier verder ook in het topic hoe je de trucks kunt instellen.Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:19:
[...]
Er is een SDK voor ETS2 voor die lampjes, geen idee waar te vinden maar misschien helpt google.
in 1.13 is er volgens mij ook iets toegvoegd voor de ledjes ingame zelfSn3gG3l schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:52:
[...]
Als je lampjes op je stuur wil moet je Fanalleds installeren, staat hier verder ook in het topic hoe je de trucks kunt instellen.
geen idee wat het precies doet of hoe het werkt geen g27 hierAdded SDK for telemetry output, pilot testing with kind help of www.fanaleds.de
Dit topic is gesloten.