People as things, that’s where it starts.
Met de DK1 kun je borden niet lezen en menu en interfaces zijn nog niet ideaal. Bovendien maakt het in je profiel de TrackIR onklaar. In ETS2 met de DK1 word je ook vrij snel misselijk, ITT Star Citizen/Arena Commander.Reintjeboy schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 21:21:
Is hier toevallig ook iemand met een Oculus Rift? T lijkt me gaaf om ETS2 met Oculus te spelen maar als je er dan ineens achter komt dat 't nog heeeel erg bèta is ...
We hebben een redelijke invloed op wat ze gaan doen (en ook wat ze van ons gebruiken) maar sommige dingen blijven ze vasthouden aan het SCS stramien. Zo zullen steden allemaal generiek zijn (zoals in de rest van het spel) en je niet in een echte stadse beleving krijgt zoals we hebben gedaan met Oslo & Stockholm bijv.VasZaitsev schreef op zondag 20 juli 2014 @ 00:12:
Ben wel benieuwd naar de Scandinavische DLC, ik bedoel, met Promods, da's een lastige te evenaren.
In het begin wilden ze de 2+1 wegen weglaten maar na hun overtuigd te hebben van het feit dat die werkelijk vaak voorkomen worden die alsnog toegevoegd dmv een nieuwe feature, die het ook voor ons weer makkelijker maakt om nieuwe dingen te doen.. eigenlijk is er nu een hele fijne relatie onstaan waardoor wij de devs meer natuurgetrouw laten werken en we de rest met mods kunnen aandikken
Uiteindelijk zullen we een nieuwe ProMods uitbrengen die het beste van beide werelden combineert.
btw over Zuid-Europa. Onze Franse mapper is nu bezig rond Bordeaux/Bayonne/Pau en heeft al aanknooppunten voor Andorra aangelegd.
Ook in het nieuwe gebied bij Klagenfurt/Graz/Venetië gaan we vertakkingen maken richting Slovenië.
En delen van de M95 Italië mod komen er bij ons ook in, dus binnenkort nog meer Italië !
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Mijn truck is nog niets bijzonders, maar ik geniet wel
[ Voor 29% gewijzigd door Beakzz op 20-07-2014 03:54 ]
Klinkt positief, erg positief. Door dit soort dingen blijft dit ook een leuk spel.ScuL schreef op zondag 20 juli 2014 @ 02:56:
[...]
We hebben een redelijke invloed op wat ze gaan doen (en ook wat ze van ons gebruiken) maar sommige dingen blijven ze vasthouden aan het SCS stramien. Zo zullen steden allemaal generiek zijn (zoals in de rest van het spel) en je niet in een echte stadse beleving krijgt zoals we hebben gedaan met Oslo & Stockholm bijv.
In het begin wilden ze de 2+1 wegen weglaten maar na hun overtuigd te hebben van het feit dat die werkelijk vaak voorkomen worden die alsnog toegevoegd dmv een nieuwe feature, die het ook voor ons weer makkelijker maakt om nieuwe dingen te doen.. eigenlijk is er nu een hele fijne relatie onstaan waardoor wij de devs meer natuurgetrouw laten werken en we de rest met mods kunnen aandikken
Uiteindelijk zullen we een nieuwe ProMods uitbrengen die het beste van beide werelden combineert.
btw over Zuid-Europa. Onze Franse mapper is nu bezig rond Bordeaux/Bayonne/Pau en heeft al aanknooppunten voor Andorra aangelegd.
Ook in het nieuwe gebied bij Klagenfurt/Graz/Venetië gaan we vertakkingen maken richting Slovenië.
En delen van de M95 Italië mod komen er bij ons ook in, dus binnenkort nog meer Italië !
Hmm, dit lijkt mij leuk ook al weet ik nog niet wat het is
The new DAF Euro 6 truck is now very close to finish line at last. It had better - over a half man-year has been invested into it so far! We hope to release it as the main star of one of upcoming game updates at some point this summer. Meanwhile, the teams are working on two more truck models for ETS2, and two more for ATS!

Verwijderd
Als je dan toch wat geld wilt uitgeven, koop dan een stuurtje... The only way to drive...Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 22:40:
Of is het beter om even wat geld te investeren in een wired X360 controller zodat het plug and play is?
Echt, je krijgt daar geen spijt van.
Dit.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 22:40:
Of is het beter om even wat geld te investeren in een wired X360 controller zodat het plug and play is?
Heb ook een tijdje aan zitten klooien met MiJ, zelfs andere merken controllers die beweren PnP te zijn gehad maar sinds ik een Xbox360 controller heb ben ik van een toetsenbord gamer een controller gamer geworden. Heel veel games werken out-of-the-box met de Xbox controller zonder losse drivers te moeten installeren, zonder calibratie, zonder halfbakken support voor knoppen, zonder zelf elke keer weer alles te moeten configuren, etc. Mijns inziens het geld dubbel en dwars waard!

Verwijderd
Geen idee, ken 't stuur niet maar afgaande op mijn ervaringen met Trust is de beste oplossing alles ritueel verbranden.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 22:58:
Kijk net even in de kast, heb nog een trust NF340, is dat een beetje werkbaar of kan ik dan beter een controller kopen? (als ik dan toch een stuur wil kopen ga ik voor kwaliteit en weet natuurlijk nog niet of dat de moeite is, buiten het feit dat het geld er momenteel niet voor is)
Maar 't is 't proberen waard, een stuur is natuurlijk wel leuker icm driving games.
Ziet er iig beter uit dan Motion in Joy. Vereist wel een dongle, dus niet bedraad mogelijk?CaptainPanda schreef op zondag 20 juli 2014 @ 22:56:
Dit werkt anders heel goed in mijn ervaring: http://forums.pcsx2.net/T...m-USB-Dual-DS2-Controller
Toch prefereer ik persoonlijk de compatibiliteit van de 360 drivers.
Long time no see btw.

Verwijderd
DucktapeVerwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 23:07:
Binnenkort maar even wat uittesten met de demo. Moet eerst de steun vinden om hem aan het bureau vast te maken.

Verwijderd
Hmmm opzich een goed idee, if you can't fix it with duck tape it can't be fixed.
stuur is altijd beter. kheb paar weken terug een 2e hands Logitech DFGT gekocht en echt super!Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 22:58:
Kijk net even in de kast, heb nog een trust NF340, is dat een beetje werkbaar of kan ik dan beter een controller kopen? (als ik dan toch een stuur wil kopen ga ik voor kwaliteit en weet natuurlijk nog niet of dat de moeite is, buiten het feit dat het geld er momenteel niet voor is)
oh en weten jullie dat de bundel met korting nog 1 dag te koop is?
http://www.bundlestars.co...ator-2-collectors-bundle/
sorry. kzie inmiddels dat dit al was gepost.
ik had em al met de steam sale gekocht.
[ Voor 19% gewijzigd door PuckStar op 20-07-2014 23:21 ]
Is inderdaad weer even geleden, ja!Geleihoofd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 23:05:
Ziet er iig beter uit dan Motion in Joy. Vereist wel een dongle, dus niet bedraad mogelijk?
Toch prefereer ik persoonlijk de compatibiliteit van de 360 drivers.
Long time no see btw.
Het werkt beide over Bluetooth en bedraad via usb. Het fijne hieraan is dat deze juist werkt met de drivers van de 360 controller, waardoor iedere game met native support voor een Xbox 360-controller zou moeten werken. Zolang de service op de achtergrond draait, is het dus eigenlijk net zo plug-and-play als een Xbox 360-controller. Het enige minpunt is dat zo'n Dualshock steeds 'gepaired' wordt met een apparaat en om die terug te switchen (pc <-> ps3), moet deze wel even bedraad worden aangesloten. Maar goed, zo'n controller moet toch al af en toe worden aangesloten om deze op te laden, dus als er hiermee kan worden geleefd, denk ik dat het het proberen waard is.
Kan hier alleen maar in meegaan! Met zo'n stuur moet je fysiek relatief veel meer werk verzetten; in plaats van knopjes enkele millimeters te verplaatsen is het nodig om in krappe bochten heus over te pakken....en dat verveelt niet, als je rijden leuk vindt. En niet te vergeten de extra precisie die mogelijk is in de controle.PuckStar schreef op zondag 20 juli 2014 @ 23:15:
[...]
stuur is altijd beter. kheb paar weken terug een 2e hands Logitech DFGT gekocht en echt super!
Verwijderd
Die Jazzycat trailers/cargo mod is trouwens erg leuk. Net een Liebherr kraan van 35t van Parijs naar Karlsberg gezeuld, zonder al te grote brokken. Nu een setje wieken voor een windmolen naar Helsinki rijden, en die krengen zijn lang, iets van 30% langer dan een normale lading, dat gaat nog leuk worden in Stockholm en Helsinki.
Ik wil graag :
- speedlimiter off
- realistische regen
- realistische physics
- realistische economy
- eventueel meer realistisch zonlicht
Deze mods bestaan of hebben iig bestaan
edit :
Toen ik de laatste versie van Promod downloade kreeg ik de keuze om het interieurgeluid op 400 % te zetten wat ik gelijk heb gedaan. Toch is naar mijn idee het geluid hetzelfde gebleven, Ervaren meer mensen dat of moet ik die file even opnieuw aanmaken ?
[ Voor 36% gewijzigd door Beakzz op 21-07-2014 00:31 ]
Wat bedoel je met realistische regen?
Qua physics ken ik wel de realistich physics mod, zou tamelijk goed zijn, maar weet niet 100% zeker of die samengaat met promods.
Er zijn realistische regenmods die het water wat anders over de ruiten laat lopen enz. Zag het op youtube en het leek me wel wat.
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=34&t=3277Beakzz schreef op maandag 21 juli 2014 @ 00:13:
Iemand nog wat tips voor mods die met promod en patch 1.10.1 samengaan ?
Ik wil graag :
- speedlimiter off
- realistische regen
- realistische physics
- realistische economy
- eventueel meer realistisch zonlicht
Deze mods bestaan of hebben iig bestaanHet lijkt onmogelijk om het kaft van het koren te scheiden, want de modsites zijn niet erg overzichtelijk en veel mods die ik gevonden heb zijn al lang niet meer geupdate.
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=34&t=2630
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=34&t=125948
Draai ze zelf alle drie op de nieuwste versie, heb wel iets moeten schuiven met mod-volgorde. Sommige modules kan je weglaten aangezien ze 'tzelfde doen als in de andere mod, maar 't werkt wel.:)
[ Voor 12% gewijzigd door Geleihoofd op 21-07-2014 00:49 ]
Als je een andere mod hebt die game_data.sii overruled wordt onze instelling uitgeschakeld/overschrevenBeakzz schreef op maandag 21 juli 2014 @ 00:13:
Toen ik de laatste versie van Promod downloade kreeg ik de keuze om het interieurgeluid op 400 % te zetten wat ik gelijk heb gedaan. Toch is naar mijn idee het geluid hetzelfde gebleven, Ervaren meer mensen dat of moet ik die file even opnieuw aanmaken ?
Sommige physics mods doen dit.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Zeker vaker een ritje door Zwitserland plannen en het is bijna zonde dat er daar zoveel tunnels zijn
Werkt perfect idd. Maakt het ook weer wat "spannender" met de dubbele schade aanR0y. schreef op maandag 21 juli 2014 @ 00:50:
Ik heb die speedlimiter altijd uit staan. In de steden netjes de snelheid aanhouden en op de snelweg volle bak!
Nah ik heb geen conflicten in de mods. Promod en de skins van Jazznogwat en verder niks.ScuL schreef op maandag 21 juli 2014 @ 01:17:
[...]
Als je een andere mod hebt die game_data.sii overruled wordt onze instelling uitgeschakeld/overschreven
Sommige physics mods doen dit.
[ Voor 100% gewijzigd door Beakzz op 21-07-2014 02:40 ]
Main point: Waarom wordt Groningen in Duitsland aangegeven als Gröningen? Lijkt dat Duitser?
2. Ik zie dat in NL het oude systeem en het nieuwe NBA wordt gebruikt wat ook in het echt het geval is. Leuk, maar waarom zie ik nog steeds Luik op de borden staan? In heel Nederland zijn de exoniemen verdwenen. Dus zien we Köln ipv Keulen, Liège ipv Luik tegenwoordig op de borden
Ik verwijs je linea reacta door naar SCS. Deze dingen zitten in de originele kaart.GAIAjohan schreef op maandag 21 juli 2014 @ 04:42:
Net even de promods geïnstalleerd, leuke mod met extra werelddelen, maar het volgende stoorde me (als verkeersbordliefhebber) en is dus meer opbouwende kritiek:
Main point: Waarom wordt Groningen in Duitsland aangegeven als Gröningen? Lijkt dat Duitser?
2. Ik zie dat in NL het oude systeem en het nieuwe NBA wordt gebruikt wat ook in het echt het geval is. Leuk, maar waarom zie ik nog steeds Luik op de borden staan? In heel Nederland zijn de exoniemen verdwenen. Dus zien we Köln ipv Keulen, Liège ipv Luik tegenwoordig op de borden
Als je bij Rotterdam en Amsterdam op de originele kaart rijdt merk je dat de A10 o.a. als provinciale weg zijn gebouwd met gelijkvloerse kruisingen. We hebben dit omgebouwd tot snelweg. Qua verkeersborden hebben we juist op dit gebied heel veel verbeterd maar helaas nog niet overal op de map (kost enorm veel tijd)
Ik stoor me bijv. aan het feit dat alle uitritten in Zwitserland Ausfahrt heten en niet Sortie en Uscita in de Franse/Italiaanse delen.
Het komt ooit goed
Verwijderd
Edit:
Met graphics op zijn laagst werkt het, enige probleem wat ik heb nu ik mijn stuur heb aangesloten is dat de knoppen voor bijvoorbeeld de CC, de toeter, etc. niet meer werken (zowel op het tobo niet als alle knoppen op het stuur die niks doen) iemand enig idee? Kan er met googlen niet echt achter komen namelijk.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2014 19:11 . Reden: Toegevoegde informatie en een vraag. ]
Verwijderd
Al geprobeerd, zitten 6 knoppen op de voorkant van het stuur, heb de CC toegewezen aan de knop linksboven, doet niks (snelheid blijft dalen als ik voet van het gas haal) en als ik op de C op het tobo druk gebeurd er precies hetzelfde (voet van gas, dalende snelheid)TNJ schreef op maandag 21 juli 2014 @ 19:21:
Ook als je de functies op andere knoppen/toetsen toewijst?
Verwijderd
Oh niet elke truck heeft dat? /me heeft een noob momentjePuckStar schreef op maandag 21 juli 2014 @ 19:40:
weet je zeker dat die truck CC heeft?
In dat geval heb ik niks gezegd
Het is de scania truck die je bij je eerste inhuur job mee krijgt van rotterdam naar amsterdam, zal wel geen CC hebben
Verwijderd
Edit: even wat anders, wat zijn de must have mods?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2014 20:11 ]
Zonder mods is het ook prima spelen, maar mods van Jazzycat staan wel hoog aangeschreven als je meer variatie in ladingen en rondrijdend verkeer wil. Qua map uitbreiding heb je voornamelijk Promods of TSM als ik het goed heb, deze kun je dacht ik niet combineren.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 19:52:
Maar ook al heeft die geen CC, dingen als toeter enzo werken ook niet, dus heb alsnog hetzelfde probleem.
Edit: even wat anders, wat zijn de must have mods?
En er zijn natuurlijk nog een boel mods die graphics/geluid of physics aanpassen. Beetje hoe gek je hetzelf wilt maken.
Ik ben helemaal vanilla begonnen en toen ik zo'n 40 uur in het spel had zitten kreeg ik echt behoefte aan meer verschillende (en moeilijkere) ladingen dus toen heb ik wat spul van Jazzycat geïnstalleerd.
Je kunt dus prima vanilla beginnen, maar ook meteen los gaan al moet je wel goed opletten dat de gebruikte mods niet de boel (save game) om zeep helpen zodat uninstallen onmogelijk wordt.
[ Voor 0% gewijzigd door Plato112 op 21-07-2014 22:25 . Reden: typo ]
Speed limits are like herpes.
Op dit moment aan het sparen om garage 6 te openen
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
[ Voor 20% gewijzigd door Ircghost op 21-07-2014 21:22 ]
ik weet niet of er ook zonder CC zijn. ik noemde een optie wat misschien de reden kan zijn.
betreft mods heb ik al heel gauw mods geinstalleerd zodat alles er wat mooier uitziet, want sorry maar de eerste keer spelen vond ik het echt tegenvallen. alsof het een spelletje van 10 jaar terug is.
met mods heb ik het iets beter gekregen. nog lang niet wat ik zou willen, maar dat komt waarschijnlijk pas bij ETS3.
hier kun je zien welke mods ik gebruik. Excellent Sweet, Improved Weather Reload en Lautus verbeteren het mijns inziens behoorlijk.
De andere vind ik ook erg interessant, zoals Real Speed AI. dan rijden auto's vaker een stuk sneller en halen mij en anderen vaker in (moet nog wel wat getweaked worden want ai trucks rijden vaak veel te sloom op de snelweg) en er rijden er gewoon veel meer, en Realistic Physics Mods.
De belangrijkste tip is echter een echt stuur + pedalen. wat een ongelofelijk verschil! zelfs de goedkope (mits 2e hands) Logitech DFGT is echt prima te doen. Ik twijfelde eerst aan de G27, maar vind die erg duur en is ook zwaarder in telkens verplaatsen.
Ik speel het spel nog niet zolang en ben ook nog aan het experimenteren met mods, maar wellicht hebben julie iets aan mijn tips.
Waar ik ook met smart op wacht is de Oculus Rift DK2. die verwacht ik in september te hebben.
Verwijderd
Ga denk ik eerst maar vanilla spelen. En spelen met de instellingen van me stuur, kleinste correctie en ik zit in de vangrail.Plato112 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 21:19:
[...]
Zonder mods is het ook prima spelen, maar mods van Jazzycat staan wel hoog aangeschreven als je meer variatie in ladingen en rondrijdend verkeer wil. Qua map uitbreiding heb je voornamelijk Promods of TSM als ik het goed heb, deze kun je dacht ik niet combineren.
En er zijn natuurlijk nog een boel mods die graphics/geluid of physics aanpassen. Beetje hoe gek je hetzelf wilt maken.
Ik ben helemaal vanilla begonnen en toen ik zo'n 40 uur in het spel had zitten kreeg ik echt behoefte aan meer verschillende (en moeilijkere) ladingen dus toen heb ik wat spul van Jazzycat geïnstalleerd.
Je kunt dus prima vanilla beginnen, maar ook meteen los gaan al moet je wel goed opletten dat de gebruikte mods niet de boel (safe game) om zeep helpen zodat uninstallen onmogelijk wordt.
Graphics mods moet ik maar niet aan gaan zitten denk ik haha, mijn PC kan op medium settings vanilla niet eens aan. XD
Nieuwe ladingen enzo ga ik uiteindelijk wel naar kijken, dat klinkt wel leuk.
Maar als ik lees dat mensen geen mods willen gebruiken denk ik toch:
Waarom zou je geen mods gebruiken?
Kun je zonder mods wel genieten van de game? Ja, natuurlijk wel. Maar waarom zou je? Ik heb net een rit gedaan van zuid-Frankrijk naar ergens achter in Polen. Zo’n 1800 km. In de vanilla game had ik me lichtelijk geërgerd aan de 274e Renault Megane die me voorbij komt... Ik werd net ingehaald door een Audi A4 avant en zag het RS logootje achterop zitten. Even later een BMW X-6, en wat verderop een Mercedes C63AMG, met... inderdaad ovale uitlaatpijpen. Dat soort details vind ik heerlijk. En dan te bedenken dat ik dat gratis mag gebruiken omdat iemand het leuk vindt om het te maken...
Een vriend van me die het spel ook speelt heeft een paar maanden geleden de volle mep betaald voor Going-East. Maar telkens als ik vroeg waarom hij Scandinavië niet ophaalde: “Mweehh...” Na wat doorzeuren bleek gewoon dat hij niet wist hoe je mods moest installeren. Dat uitgelegd, en Promods heeft er een trouwe aanhanger bij...
De Jazzycat auto-, truck en trailer pakketten geven het spel een ongekende diversiteit waardoor ik er nog meer van geniet... Kun je zonder? Ja. Maar je kunt het spel ook op de laagste resolutie spelen. En toch kiezen we allemaal de hoogste die soepel draait. Onder het motto van: Waarom zou je niet?
Ik houd zelf niet van mods die mij 5000 PK geven of die een trailer 150 ton laten wegen.. Ieder zijn meug. Maar waarom zou je genoegen nemen met de belabberd slechte ai-verlichting 'snachts als je dat met een mod kunt veranderen in een veel beter te spelen uitvoering?
Wou ik even kwijt..
hoeveel graden kan je stuur? dat moet je wel gelijk instellen in het spel.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:19:
[...]
Ga denk ik eerst maar vanilla spelen. En spelen met de instellingen van me stuur, kleinste correctie en ik zit in de vangrail.
overigens als ik per ongeluk zonder force feedback speel (omdat de adapter nog niet aan het stuur zit aangesloten) merk ik dat meteen. met FF is het echt veel leuker sturen. ik herhaal het maar weer
Ik heb jaren geleden de voorganger gekocht, de DF Pro voor €30. Best besteedde €30 ooit!PuckStar schreef op maandag 21 juli 2014 @ 23:13:
[...]
hoeveel graden kan je stuur? dat moet je wel gelijk instellen in het spel.
overigens als ik per ongeluk zonder force feedback speel (omdat de adapter nog niet aan het stuur zit aangesloten) merk ik dat meteen. met FF is het echt veel leuker sturen. ik herhaal het maar weer. logitech dfgt 2e hands kopen. ik heb em voor 40euro gekocht!
Speed limits are like herpes.
Trailer Attach Sound : http://ets2mods.org/2014/04/new-trailer-attach-sound/
Weer geluid : http://ets2mods.org/2014/...und-1-6-mod-by-night-son/
Echte bedrijven: http://ets2mods.org/2014/06/real-company-mod-1-3/
Improved Weather Reloaded 2.0 : http://ets2mods.org/2014/05/improved-weather-reload-2-0-mod/
De bijzondere trailers
Doll Vario met Volvo EW230C : http://ets2mods.org/2014/...th-volvo-ew230c-as-cargo/
Doll Vario met Asfalt frees : http://ets2mods.org/2014/...milling-machine-as-cargo/
Doll Vario met Liebherr kraan : http://ets2mods.org/2014/...-liebherr-ltm-1045-cargo/
Dollar Vario met Liebherr bulldozer : http://ets2mods.org/2014/...iebherr-pr-764-bulldozer/
Broshuis 5-asser met Windturbine blad : http://ets2mods.org/2014/...d-turbine-blade-as-cargo/
Doll Vario met windturbine as : http://ets2mods.org/2014/...nd-power-hub-cargo-fixed/
Doll Vario met houten krat : http://ets2mods.org/2014/...te-trailer-by-roadhunter/
Boomstammen : http://ets2mods.org/2014/07/huttner-timber-trailers/
Trailer met 2 Fendt tractoren : http://ets2mods.org/2014/06/trailer-with-2-fendt-tractors/
Kogel trailer : http://ets2mods.org/2014/05/kogel-trailer-by-donovan/
(verder niet gekomen bij de trailers
En nog wat AI Traffic in de mix. AI van JazzyCat, Military AI, Sprinters, etc.
[EDIT] Natuurlijk ProMod erbij (en betaald voor de "snelle" download
@PuckStar ; is die Lautus echt een verbetering? Ik vond het in het YouTube filmpje een achteruitgang.
[ Voor 5% gewijzigd door TNJ op 21-07-2014 23:29 ]
Ook de windmolenwiek van Jazzycat is knap lastig, wel beter te doen dan die Liebherr kraan, maar de lengte is wel vervelend bij knooppunten.
Verwijderd
250 graden.PuckStar schreef op maandag 21 juli 2014 @ 23:13:
[...]
hoeveel graden kan je stuur? dat moet je wel gelijk instellen in het spel.
overigens als ik per ongeluk zonder force feedback speel (omdat de adapter nog niet aan het stuur zit aangesloten) merk ik dat meteen. met FF is het echt veel leuker sturen. ik herhaal het maar weer. logitech dfgt 2e hands kopen. ik heb em voor 40euro gekocht!
Vast wel ergens, al erger ik me er niet zo aan.GAIAjohan schreef op maandag 21 juli 2014 @ 23:32:
Is er ook een mod die de Majestic truck vervangt door daadwerkelijke Mercedessen?
Ik rij toch niet in die dingen, Volvo en Scania FTW
Dit is er al een : http://ets2mods.org/2014/...z-actros-mp4-version-2-2/GAIAjohan schreef op maandag 21 juli 2014 @ 23:32:
Is er ook een mod die de Majestic truck vervangt door daadwerkelijke Mercedessen?
en http://ets2mods.org/2013/...-multi-mod-v1-0-by-kacak/ (maar of ze goed werken...)
[ Voor 15% gewijzigd door TNJ op 22-07-2014 00:05 ]
Draai je dit allemaal met de laatste versie van promods en versie patch 1.10.3TNJ schreef op maandag 21 juli 2014 @ 23:21:
Ook nog niet zo lang bezig, maar deze vond ik een verbetering:
Trailer Attach Sound : http://ets2mods.org/2014/04/new-trailer-attach-sound/
Weer geluid : http://ets2mods.org/2014/...und-1-6-mod-by-night-son/
Echte bedrijven: http://ets2mods.org/2014/06/real-company-mod-1-3/
Improved Weather Reloaded 2.0 : http://ets2mods.org/2014/05/improved-weather-reload-2-0-mod/
[EDIT] Natuurlijk ProMod erbij (en betaald voor de "snelle" download)
@PuckStar ; is die Lautus echt een verbetering? Ik vond het in het YouTube filmpje een achteruitgang.
Vooral die echte bedrijven mod verbaast me, want dat is dubbelop als je Promods hebt en zou dan toch een conflict moeten geven ? Tenminsten ik heb echte bedrijven en geen aparte mod er voor gedownload.Die weer mod ziet er goed uit dus als dat werkt ben ik weer wat blijer
Dat ding is niet te doen manVasZaitsev schreef op maandag 21 juli 2014 @ 23:26:
In de Jazzycat cargo ding zit imo een realistischere Liebherr kraan, eentje die een maatje groter is dan je truck, en daardoor een lieve 35t weegt, nét door de Schipholtunnen past, nét op 1 rijbaan past, en nog eens lekker lang is. In steden en krappe bochten is gekut verzekerd
Al is de ferry tussen duitsland en denemarken erg makkelijk, gezien je er recht op rijdt, en zonder al teveel gepiel eraf kan. Andere terminals zouden wel onmogelijk zijn. Andere ferry's, of god forbid, de eurotunnel, zou ik liever niet nemen.
Och.. Ik heb nog nooit schade gereden bij welke ferry of euro-tunnel dan ook... Gewoon een kwestie van rustig rijden en desnoods even een ander camerastandpunt kiezen.VasZaitsev schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 01:00:
Mij is Parijs - Karlstadt met dat ding redelijk bevallen, volgens mij afgeleverd met 3% schade, dankzij idioot verkeer op rotondes en een keer een bochtje te snel, te krap nemen.
Al is de ferry tussen duitsland en denemarken erg makkelijk, gezien je er recht op rijdt, en zonder al teveel gepiel eraf kan. Andere terminals zouden wel onmogelijk zijn. Andere ferry's, of god forbid, de eurotunnel, zou ik liever niet nemen.
Wellicht dat het met extreme ladingen een ander verhaal wordt. Die extra lange windmolen-dingen vormen wel een echte uitdaging..
Yup. Kan zijn dat het dubbelop is. Ik heb niet precies gelezen wat er in ProMod zat, dus heb ik "echte bedrijfsnamen en logos" gemist.Beakzz schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 00:41:
[...]
Draai je dit allemaal met de laatste versie van promods en versie patch 1.10.3(iig de laatste voor 1.11 die nog uit moet komen )
En die 40 ton lange en brede objecten zijn leuk omdat het uitdagend is.
[ Voor 8% gewijzigd door TNJ op 22-07-2014 08:39 ]

Begrijp ik dus goed dat ProMods nu echte bedrijven als DHL/GLS/UPS heeft toegevoegd?Vooral die echte bedrijven mod verbaast me, want dat is dubbelop als je Promods hebt en zou dan toch een conflict moeten geven ?
@ Ghengis, DHL/UPS/GLS zitten in ieder geval in de MHA Pro map.
Ik speel MHAPro en TSM op het moment.
Verwijderd
Nu aan het sparen voor me eerste truck (geen zin om te lenen)
en hun FB https://www.facebook.com/ets2nlmap
[ Voor 25% gewijzigd door PuckStar op 22-07-2014 16:56 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Niet compatible met originele map??? Tuurlijk wel, gewoon hetzelfde als de hungary modRoom42 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:26:
Ziet er leuk uit. Zal helaas niet compatible zijn met originele map en/of promods, neem ik aan.
Ik volg ze al een tijdje en het wordt steeds beter
[ Voor 8% gewijzigd door krissie100 op 22-07-2014 17:29 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ah, heb gelezen dat het gewoon een map mod is als alle anderen, alleen dan NLRoom42 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:29:
Ik baseer me erop dat in het filmpje alleen de NL map geladen was. Geen wereld.
ik zal het ze eens vragen op hun FB page. standalone zou ik jammer vinden. en dan is je longest route 300km. das nix.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Tilburg yeah!! Meer hebben we eigenlijk niet nodigPykow schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:17:
Ok ik ben erg benieuwd naar de nederlandse map. Mijn stad tilburg zit erin yeahh.
"De schaal is helemaal anders. ETS 2 The Dutch Map wordt net zo groot als Duitsland in de originele map. De hele map verkennen duurt dus langer dan je denkt!"
dus ik ga er van uit dat het een standalone map is!
Lijkt mij sterk, maar we gaan het zien 31 juliPuckStar schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:22:
reactie over de Dutch Map:
"De schaal is helemaal anders. ETS 2 The Dutch Map wordt net zo groot als Duitsland in de originele map. De hele map verkennen duurt dus langer dan je denkt!"
TrackIR. Bij een profile waarbij de TrackIR niet meer werkt heb je snel genoeg even met de muis rondgekeken.rubeuhh schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:33:
Een vraag aan de mensen die met een stuur spelen: hoe kijken jullie rond? Bijvoorbeeld bij een rotonde voor je oprijdt naar links?
dan de rechter flipper knop (die zit aan de achterkant van het stuur) voor centraal naar voren kijken.
de linker flipper knop is lean out window look backwards
en nog een andere knop op het stuur voor chasing camera (2 op je keyboard).
zie ook http://puckstar.com/wp/?page_id=145
hiermee kan ik snel rondkijken zonder van m;n stuur af te gaan.
en straks met de Oculus Rift DK2 kan ik gewoon zelf rond kijken!!!
als dat te duur is, en de Oculus Rift ook dan kun je misschien dit proberen: http://www.bouweenpc.nl/c...%28DHZ-infraroodcamera%29rubeuhh schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:50:
bedankt allemaal, vind een TrackIR voorlopig nog te duur, dus gaan we maar wat instellen met de knoppen
overigens als je begint met dit spel, zet gelijk de snelheidsbegrenzer uit. ik dacht eerst dat m'n beginnertruck maar 90 kon, maar dat was dus de begrenzer! net reed ik 155km/u met aanhanger! vet hard en was ook op snelweg en bergafwaarts
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
het moet niet nee. maar er zijn echt wel trucks in het echt die sneller dan 90 kunnen en dat ook doen! dus mag in game ook wel toch? 155 is wel wat hard jaTgR_KILLER schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:08:
Waarom moet die begrenzer uit? xD Ik speel gewoon met begrenzer aan.. beetje realistisch houden... het is een trucksim geen racing sim..
Ik heb het geprobeerd, en er waren wel verbeteringen, maar ik stoorde mij aan enkele dingen, waardoor de positieve puntjes het niet goed konden maken:PuckStar schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:52:
@ TNJ.... Maar probeer het anders eens. Blijf op hetzelfde punt staan en zet Lautus dan aan. Ik zag veel verschil in gras etc. Er komt meer bij. Het wordt rijker. Maar ieder z'n smaak hè
Reflecties zijn nu gestreept:

Billboard planten en struiken:

Gras is groter, maar je krijgt meer het idee dat je door een kijkdoos aan het rijden bent.
In de zijspiegels zijn 's nachts de lichten van de achteropkomende autos niet of nauwelijks te zien.
Ik kijk nog ff verder.
Rijden over de a27. JeujjPuckStar schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:22:
reactie over de Dutch Map:
Haha die laatste screen xDTNJ schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 00:15:
[...]
Ik heb het geprobeerd, en er waren wel verbeteringen, maar ik stoorde mij aan enkele dingen, waardoor de positieve puntjes het niet goed konden maken:
[afbeelding]
[afbeelding]
Gras is groter, maar je krijgt meer het idee dat je door een kijkdoos aan het rijden bent.
In de zijspiegels zijn 's nachts de lichten van de achteropkomende autos niet of nauwelijks te zien.
Ik kijk nog ff verder.
Een nieuw profiel is nodig, ja, het is een compleet nieuwe map, met alleen NederlandPuckStar schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:50:
of het filmpje is alleen de NL map omdat ze gewoon de hele tijd aan het testen zijn en bouwen.
ik zal het ze eens vragen op hun FB page. standalone zou ik jammer vinden. en dan is je longest route 300km. das nix.
https://www.facebook.com/.../?type=1&relevant_count=1
gemiste kans, erg jammer.
ik vindt het juist leuk om alleen in nederland te kunnen rijden en nu kunnen we al van het zuiden naar groningen en limburg.
hopelijk komt er binnen een paar maanden ( of begin volgend jaar) ook de randstad erbij.
BTW ik weet dat veel mensen pro-mods hebben, maar is daar de AI al op verbeterd ?
ik had vaak dat ik rond reed en dat er uit het niets auto's voor je neus staan of dat je hele grote delen van de map geen enkele auto ziet, gewoon een lege map en dat was erg saai toen.
Ja dat had ik ook gemerkt. Het vreemde is is dat het niet overal plat wordt. In sommige velden zijn de zonnebloemen gewoon mooi 3D. Beetje vreemd dus. Tot nu toe vind ik het wel mooier dan de default.TNJ schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 00:15:
[...]
Ik heb het geprobeerd, en er waren wel verbeteringen, maar ik stoorde mij aan enkele dingen, waardoor de positieve puntjes het niet goed konden maken:
Ik kijk nog ff verder.
Wat ik wel lastig vind in het spel (zelfs zonder mods) zijn auto's op rotondes. Die snijden je soms af en dan heb je een ongeluk. Of ze geven op de rotonde opkomend verkeer voorrang! Dit is een bekend probleem trouwens.
Of als je aan het inhalen bent en er komt alweer een tegenligger dus je wilt snel weer (zonder in te halen) terug naar de rechterbaan, dan gaat de auto/vrachtauto die jij aan het inhalen was ineens remmen, waardoor je dus nog niet gelijk weer terug naar de rechterbaan kunt! Irritant!
Wat ook leuk zou zijn als dat invloed zou hebben is de toeter. Nu blijft iemand soms links hangen, of blijft iemand langzaam (50km/u) rijden en die kun je niet voorbij. Zou leuk zijn als je toetert dat hij naar rechts gaat en harder gaat rijden.
Wat me ook leuk zou lijken is als je een vrachtwagen inhaalt op de snelweg bijv. dat als je weer naar rechts kun die vrachtwagen even met z'n lichten seint. Wat ze dus in het echt ook doen
Nu ik weet dat ze Nederland wel op andere schaal gaan maken zal ik het niet zo erg vinden dat het een op zichzelf staande map is. Hungary is dat volgens mij ook (heb het zelf nog niet gespeeld).
Ze rijden zelfs gewoon zonder af te remmen tegen je op als je al op de rotonde bent. Dat doen vlgs mij de AI die 3/4 rotonde als 'path' hebben, wat mij doet vermoeden dat de AI alleen een 'check' doet als ze de rotonde betreden.PuckStar schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:59:
[...]Wat ik wel lastig vind in het spel (zelfs zonder mods) zijn auto's op rotondes. Die snijden je soms af en dan heb je een ongeluk. Of ze geven op de rotonde opkomend verkeer voorrang! Dit is een bekend probleem trouwens.
Ook kennen ze schijnbaar "kleine bocht voor grote bocht" niet.
Onze map heeft geen enkele invloed op de AI. Alles wat je ziet wordt hetzelfde geplaatst als op de originele map. De enige uitzondering wellicht is het probleem met meerbaans voegstroken maar dat ligt niet aan de AI maar aan het wegstuk zelf. Ik heb daar al eerder over geschrevenBTW ik weet dat veel mensen pro-mods hebben, maar is daar de AI al op verbeterd ?
ik had vaak dat ik rond reed en dat er uit het niets auto's voor je neus staan of dat je hele grote delen van de map geen enkele auto ziet, gewoon een lege map en dat was erg saai toen.

70 ton schoon aan de haak.
Latin capital letter y with diaeresis
Cool! Uit welke mod komt die?YdieresiS schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:48:
Vanavond een beetje zware lading gehad. Daar had mijn scania met 730 pk het wel moeilijk mee. Een opritje op de snelweg op met 20 km/h.
[afbeelding]
70 ton schoon aan de haak.
Ziet er leuk uit! Alleen jammer dat ze geen RWS-Dd en ANWB-Cc gebruiken voor de snelwegen. Zo aan de screenshots te zien. Voor onderliggende wegen heb je natuurlijk ANWB-Uu..PuckStar schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:56:
wisten jullie al van deze map makers? http://www.thedutchmapets2.nl/
en hun FB https://www.facebook.com/ets2nlmap
Zal wel te maken hebben dat ze geen gezeur met claims willen krijgen.. De lettertypen zijn online wel te vinden.
Nerd als ik ben heb ik het maar ff op Facebook gevraagd
[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 23-07-2014 21:02 ]
Ik denk (iets van) jazzycat, railway pack?
B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070
Heb nu wel meer dan een ton, maar weet niet of het al tijd is om zelf een vrachtwagen te kopen.
Ik ga na mijn volgende rit eindelijk een grote Amerikaanse rijden, moest eerst nieuwe garage kopen etc
Dit topic is gesloten.