ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Heb hem net geplaats maar zie al dat een x aantal mods problemen geeft helaas... zal morgen op het forum wel even zetten welke.
Ik begrijp dat wel, maar alsnog was het beter geweest om het ook ergens anders te zettenScuL schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 00:26:
Het gaat niet alleen om de links het gaat om alle instructies en bijbehorende informatie + add-on.
Is niet zo eenvoudig als het lijkt.
Op het moment springt de DDOS protectie van de server erop
🠕 This side up
Klopt, maar als Promods.net eruit ligt kom je ook niet bij die linksbobsquad schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 00:46:
zijn 3 download sites maar staan wel achter de login. Mocht je een nieuw profiel moeten maken raad ik je aan om in malmo te starten dan rijd je naar kopenhagen in de eerste rit en die brug waar je overgaat echt geweldig
🠕 This side up
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Verwijderd
OT: Momenteel weinig tijd om te trucken maar ik heb deze mod al die tijd gevolgd via Facebook en hoop er toch z.s.m. aan te kunnen beginnen
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik ben nu een rit aan het doen van Nederland naar NorwegenVerwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:48:
Kan niet wachten tot vanavondKun je ook opdrachten aannemen van en naar Scandinavië of enkel binnen Scandinavië? Het lijkt mij echt tof om vanuit het zuiden van de originele map naar het meest noordelijke punt in de Scandinavia map te reizen.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Realistic Spychics bijvoorbeeld?
---RAWE CEEK!!!---
Gewoon proberenbartus1989 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:40:
En hoe zit het nu met de combinatie van mods met deze prachtige map?
Realistic Phychics bijvoorbeeld?
🠕 This side up
Ik heb hetzelfde. Ik had gisteravond geen tijd meer om nog te rijden en als ik thuis ben vanmiddag ga ik eerst de download maar eens aanzetten.Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:48:
Kan niet wachten tot vanavondKun je ook opdrachten aannemen van en naar Scandinavië of enkel binnen Scandinavië? Het lijkt mij echt tof om vanuit het zuiden van de originele map naar het meest noordelijke punt in de Scandinavia map te reizen.
Scul, top werk. Ik heb alleen wel 1 vraag, hebben jullie hem nu op 3 verschillende mirrors geplaatst? Of is het een pakket in 3 delen? Ik ga ervanuit dat het 3 mirrors zijn, maar wil dan even verifieren.
Volgens mij als dat geen maps aanpast moet het gewoon werken. De mod van Scul past de map aan, project realism zou ook moeten werken. Even een back-up maken en dan gewoon proberen zou ik zeggen.bartus1989 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:40:
En hoe zit het nu met de combinatie van mods met deze prachtige map?
Realistic Spychics bijvoorbeeld?
Latin capital letter y with diaeresis
3 mirrors.Scul, top werk. Ik heb alleen wel 1 vraag, hebben jullie hem nu op 3 verschillende mirrors geplaatst? Of is het een pakket in 3 delen? Ik ga ervanuit dat het 3 mirrors zijn, maar wil dan even verifieren.
vlak voor de overgang van Duitsland naar Denemarken wordt de vrachtauto van uit het niets op zijn kant gegooid
zeg maar tussen Bremen en Hamburg vanuit Rotterdam gereden ... zeg maar net als je dat klaverblad afwil rijden
weet niet of jullie hier iets mee kunnen
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 08-08-2013 10:51 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Wat draai jij precies? Zitten hier mods bijin? Ik krijg hem bij mij qua graphics niet op dat detail, terwijl ik echt alles op high/ultra high heb staan.Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:54:
Zo, het wordt denk ik tijd om jullie jaloers te maken
Verwijderd
Ik heb een AMD 7670, maar (zoals ook een hele tijd geleden gezegd (pagina ±30)) op de een of andere manier ziet het er soms nog beter uit dan bij andere 'betere' computers.YdieresiS schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:19:
[...]
Wat draai jij precies? Zitten hier mods bijin? Ik krijg hem bij mij qua graphics niet op dat detail, terwijl ik echt alles op high/ultra high heb staan.
Qua mods heb ik alleen Project Realism die het uiterlijk zou moeten aanpassen, die kan je dus proberen. Voor de rest kan ik je alleen helpen door mijn mod-lijst te plaatsen, hier is die:

Succes!
http://cloud-2.steampower...202D92D88578CE07D7224F54/
neem de engelse vertaling eens
Maar @laptop kan jij eens een zipmaken van die mod want zou ze graag willwn hebben diverse heb ik nog niet en ik ook niet vinden
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 08-08-2013 11:32 ]
Goed, laatste post dan ben ik er klaar mee. Ik heb je gewoon een paar vragen gesteld, en tot op heden geen antwoord gekregen behalve dat jij het futiel vindt, dat je de antwoorden wel hebt (want zou op de site staan) maar niet wilt geven. Snap je hoe dat allemaal tegenstrijdig overkomt en jouw betrouwbaarheid in dezen niet helpt?ScuL schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 23:22:
Gast ik heb geen tijd voor dit soort geneuzel, er zitten honderden mensen op Facebook, YouTube en onze site te juichen omdat ze enorm uitkijken naar een release waar we nog de laatste punjtes op de I aan het zetten zijn. Waarom zou ik meer dan 5 minuten de tijd nemen om op de ENIGE plek op het internet te gaan debatteren over een punt dat in mijn ogen futiel is
We doen dit voor de community en helemaal voor NIETS. GRATIS. Hoe moeilijk is het dan om 5 minuten de tijd te nemen om je steun te betuigen. Echt ik snap het niet.
Daarbij kies jij er zelf voor om jouw mod hier te promoten. Het is jouw eigen keuze om er (in jouw geval, veel) tijd in te stoppen en daar geen directe vergoeding voor te vragen (wel een indirecte). Dat ontslaat je echter niet van kritische vragen of discussies.
Oh en voor de mensen die het overdreven vinden: Prima dat jullie lichtzinnig omgaan met jullie privacy. Ik doe dat niet en stel dus ook gewoon de voor mij relevante vragen. Helaas worden die tot nu toe niet beantwoord.
Nee, merp!
Bedankt voor het maken van zo'n schitterende mod
Verder zag ik nog een nummer van Auke & Ellen voorbijkomen maar persoonlijk vind ik dit nummer beter van hen.
Verwijderd
Gaan we nu weer beginnen? Het begon net weer gezellig te worden. Maak anders een apart topic aan waar iedereen terecht kan die niet kan leven met de werkwijze van ScuL. Klaar nu.
ScuL, trek je verder er niets meer van aan. Jullie hebben gewoon een topmod gemaakt.
ravw schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:29:
let even op het verkeersbord
http://cloud-2.steampower...202D92D88578CE07D7224F54/
neem de engelse vertaling eens

Verwijderd
@NoFearCreations; jij had die Scania megamod, waarbij jouw Scania 4 assen had. Doet die het ook op 1.4.8 en zoja, heb je een linkje voor mij?
Als dit officiële DLC was geweest en een tientje had gekost zou ik het een prima investering gevonden hebben...
Vanmorgen de mod met 170kbps binnengehengeld en zonder problemen toegevoegd aan de (kleine) lijst met mods die ik al gebruikte. Spel opgestart en huppakee... De tank vol diesel geplempt en een job van Keulen naar Stockholm aangenomen. Met de Scania naar Scandinavië ! Zo hoort het natuurlijk... Bij het Scania testcenter (waar anders) een upgrade naar het 480Pk blok gekocht en dat op het testcircuit uitgeprobeerd. Epic !
Wat mij opvalt is dat jullie, in tegenstelling tot mijn indruk van de TSM map, gekozen lijken te hebben voor kwaliteit boven kwantiteit (ook al is het natuurlijk een joekel van een gebied). In de eerste paar uur geen enkele onvolkomenheid gezien. Éen keer bij Malmö een vliegtuig zien opstijgen dat zijn uitlaatgassen vóór de motoren uitduwde, maar ik betwijfel of dat iets met jullie werk te maken heeft...
Wat ik daarnaast erg geslaagd vind is de indruk van de uitgestrektheid van het landschap. Ik heb natuurlijk nog maar 1 rit gedaan, maar waar je in Duitsland continue aan het slingeren bant vanwege alle Autobahnkurven dender je in Zweden kilometers lang rechtuit door de bossen. De éen zal dit saai noemen, ik vind het realistisch overkomen (al ben ik nog nooit in Scandinavië geweest.). Ik moet maar 'ns een flinke bull-bar monteren, je verwacht elk moment een flinke eland voor je neus...
Vandaag verder geen tijd, maar morgen een dagje vrij, en ik weet al wel waar een flink gedeelte van die dag aan besteed wordt !
ScuL , mijn dank aan iedereen die aan deze mod heeft meegewerkt. Een zeer welkome aanvulling op een verslavende game.
Ik mis ze allemaal behalve de promodVerwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:08:
@ravw Als .rar is hij 500 mb, te groot dus om even te delen. Welke heb je nog niet? Dan kan ik die wel rar'en of een link ervan geven.
Onder common in de steam folder hetzelfde gedaan maar helaas niets ...wat doe ik toch fout ?

Dacht omdat ik pas net weer begonnen ben( nieuwe pc ) dat je eerst zelf een truck moet halen, maar ik zag net hierzo dat dat ook niet het probleem moet zijn.
*edit Thnx Ravw ik zag dat dus niet in de install intructies vermeld worden en dit is men eerste mod op deze manier
[ Voor 34% gewijzigd door MaFFia op 08-08-2013 12:34 ]
http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|
heb kje ze wel in game aangezet ?MaFFia schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:26:
Raar genoeg krijg ik de mod maar niet werkende, omdat ik ook aan mezelf ging twijfelen heb ik de losse files als nog een keer die hele folder in mijn documenten/euro/mod gezet.
Onder common in de steam folder hetzelfde gedaan maar helaas niets ...wat doe ik toch fout ?
en voor de mensen die hem nog niet hebben
live streams van alle radio stations in ETS 2
http://www.ets-2.com/euro...s-european-radio-streams/
even in je music map gooien naast de mods en in game even de radio pakken
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 08-08-2013 12:31 ]
Verwijderd
NoFear, zou je anders een linkje in de TS op willen nemen naar de Scandinavia mod?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 12:43 ]
hier mijn lijstjeVerwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:08:
@ravw Als .rar is hij 500 mb, te groot dus om even te delen. Welke heb je nog niet? Dan kan ik die wel rar'en of een link ervan geven.
heb ze net even ververst

Dat is de Scania Megamod V2.0.2, google moet je dan wel van een link voorzien. Doet het ook op 1.4.8, en met ProMod.Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:08:
@NoFearCreations; jij had die Scania megamod, waarbij jouw Scania 4 assen had. Doet die het ook op 1.4.8 en zoja, heb je een linkje voor mij?
Bij mij is hij helaas net voor de eerste keer vastgelopen.
*edit*
TS iets aangepast, link naar update pagina, en 3 mappen geplaatst.
[ Voor 5% gewijzigd door NoFearCreations op 08-08-2013 12:59 ]
---RAWE CEEK!!!---
Al het commentaar mag er zijn, of je het er nu mee eens bent of nietVerwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:49:
[...]
Gaan we nu weer beginnen? Het begon net weer gezellig te worden. Maak anders een apart topic aan waar iedereen terecht kan die niet kan leven met de werkwijze van ScuL. Klaar nu.
ScuL, trek je verder er niets meer van aan. Jullie hebben gewoon een topmod gemaakt.They take it or they leave it.
Dus niet alleen positieve, maar ook kritische.
🠕 This side up
Scandinavia mod
---RAWE CEEK!!!---
of is die TSM Map 3.5 het niet waard om te downloaden
Denk niet dat ze samen gaan, ze delen namelijk een stad (Kopenhagen) maar 100% zeker weten doe ik 't niet.ravw schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:50:
die TSM Map 3.5 gaat die samen met Scandinavia mod
of is die TSM Map 3.5 het niet waard om te downloaden
Verder is er aan de TSM map maar één ding leuk, en dat zijn de enorme hoeveelheid extra landen en plaatsen maar kwalitatief is 't echt beroerd. Graphic-wise vaak erg lowres, zag bij Tripoli de Schipholtunnel en 'De Schoen' (dus veel copy-paste), sfeer van 't land komt niet over (geen/weinig Arabische bouwstijl in Noord-Afrika maar de standaard huizen en kerken), verkeer wat uit 't niets 30 op de snelweg gaat rijden, doorgaans saaie routes, etc.
Kortom, leuk om eens gedaan te hebben maar gaat snel vervelen imho.
oke dan wachten op beter want ik wil wel het Sim gehalte hoog houdenGeleihoofd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:05:
[...]
Denk niet dat ze samen gaan, ze delen namelijk een stad (Kopenhagen) maar 100% zeker weten doe ik 't niet.
Verder is er aan de TSM map maar één ding leuk, en dat zijn de enorme hoeveelheid extra landen en plaatsen maar kwalitatief is 't echt beroerd. Graphic-wise vaak erg lowres, zag bij Tripoli de Schipholtunnel en 'De Schoen' (dus veel copy-paste), sfeer van 't land komt niet over (geen/weinig Arabische bouwstijl in Noord-Afrika maar de standaard huizen en kerken), verkeer wat uit 't niets 30 op de snelweg gaat rijden, doorgaans saaie routes, etc.
Kortom, leuk om eens gedaan te hebben maar gaat snel vervelen imho.
Want daar draaid het toch om.
En de grafix moeten daarbij voor mijn pc wel high blijven want anders wordt mijn pc lui
Gefeliciteerd, Je gaat helaas niet door voor de koelkast.
Mag ik vragen hoe je daar achter kwam? Staat hier niet in mijn profiel geloof ik.
Niet dat het echt belangrijk is, Ik heb er geen problemen mee dat mijn naam links en rechts op het internet staat. (Je vind toch voornamelijk naamgenoten met Google en niet mij.) Maar op fora post ik liever onder mijn Nickname en zeker als dat een forum is waar veel mensen zitten die mij mogelijk ook kennen van een ander forum.
Maar aangezien Scul nog niet gereageerd heeft op mijn vraag, (Begrijpelijk gezien de release van de Mod en de problemen die dat met zich mee bracht.) Zal ik hem later vandaag op het forum van ProMods wel even een PM sturen.
En dan nu eens even hun werk gaan bewonderen...
Edit: Was even vergeten dat je na activatie van een mod weer terug gezet wordt en je lading ontnomen wordt, Mijn ritje naar berlijn (vanuit de uk, zat net voorbij amsterdam toen ik gister stopte) om vandaaruit naar het noorden te gaan ging dus niet door.
Geluukig stond er in rotterdam een rit naar Bergen klaar, En dat was toch een pracht van een rit... (2x met de veerboot en 74 km rijden, Nog maar weinig gezien dus. Maar het ziet er tot nu toe zeer veelbelovend uit.)
[ Voor 20% gewijzigd door Sato op 08-08-2013 15:03 ]
want ik ben die bruggen ook nog niet tegen gekomen
even voor wie het ziet
nu onder weg van Hannover naar Helsinki
[ Voor 46% gewijzigd door ravw op 08-08-2013 15:31 ]
Wit stuur en een nieuwe truckNoFearCreations schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:45:
Malmö naar Aalborg ga je volgens mij 2 mooie bruggen over.
Dit vond ik een mooie shot:
[afbeelding]
waar haal je die weg .....
En ik zit te wachten ook op een goede en mooie Scania Vabis mod
Zo iets

alleen al het geluid van dat ding
YouTube: scania ls76 med maskintrailer
[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 08-08-2013 16:19 ]
Verwijderd
Ik keek bij de ledenlijst, maarja, lekker boeien idd. Gewoon genieten van de map!Sato schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:33:
[...]
Gefeliciteerd, Je gaat helaas niet door voor de koelkast.
Mag ik vragen hoe je daar achter kwam? Staat hier niet in mijn profiel geloof ik.
[ Voor 15% gewijzigd door YdieresiS op 08-08-2013 16:32 ]
Dat is een combi van Scania Megamod v2.0.2, Interior-Scania-Luxus_red-V1 en wit-stuur-ETS2. En om het af te maken gebruik ik de ETS2 Scania V8 Sound v3, by 21Seconds.ravw schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:00:
[...]
Wit stuur en een nieuwe truck
waar haal je die weg .....
En ik zit te wachten ook op een goede en mooie Scania Vabis mod
Zo iets
[afbeelding]
alleen al het geluid van dat ding
YouTube: scania ls76 med maskintrailer
Een een link naar een Scania 111. Weet niet of hij het doet in 1.4.8.
http://www.modbox.us/euro...4906-scania-111s-v20.html
---RAWE CEEK!!!---
Laptop ik ben ook wel benieuws naar die mods heb er ook een heleboel niet. Zou je wel 500Mb willen uploaden naar een FTP locatie van mij dan kan ik deze wel delen hier op Tweakers.Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:08:
Verwijderd
Natuurlijk! Heb alleen geen idee hoe dat werkt.bobsquad schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 17:01:
[...]
Laptop ik ben ook wel benieuws naar die mods heb er ook een heleboel niet. Zou je wel 500Mb willen uploaden naar een FTP locatie van mij dan kan ik deze wel delen hier op Tweakers.

Ik wilde hem namelijk eerst uploaden naar Mediafire maar dan kan je 'maar' 200 MB doen.
PM me maar
wat dacht je van een Torrent aan maken misschien een option ?Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 17:53:
[...]
Natuurlijk! Heb alleen geen idee hoe dat werkt.![]()
Ik wilde hem namelijk eerst uploaden naar Mediafire maar dan kan je 'maar' 200 MB doen.
PM me maar
Zo ben er bijna .... van Hannover naar Helsinki
hier even wat screenshots
Nog even 400 km en dan vrachtje afleveren
heb er net 1200 km achter de rug , nu het laatste stukje naar Helsinki
Hier even de brug over
hier kom ik van de boot af
[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 08-08-2013 18:07 ]
hij download maar met 90kbps
heeft iemand hem al staan op een andere FTP.
Sorry met alle respect, maar ik ga gaan 1,5 uur wachten voor die paar mb doordat er een limiet opzit.
Kies dan een andere site.
[ Voor 87% gewijzigd door Pykow op 08-08-2013 18:25 ]
Angelo NL / Global Cargo VTC
ik dacht dat ik 3 links naar rapidshare had en dus 3x 40 minuten moest wachten
Want ik zou graag de cow horn willen hebben of een trein of ship horn
Maar heb ze nog niet kunnen vinden .
Ow, dat is dus de mod die dat doet. Inderdaad jammer, maar heb het er voor over.Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:17:
Mooi! Als ik de Scania Megamod installeer kan ik helaas niet meer heel de map zien
---RAWE CEEK!!!---
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Word ook op de sites aangegeven dat hij daar problemen mee heeft maar goedNoFearCreations schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:03:
[...]
Ow, dat is dus de mod die dat doet. Inderdaad jammer, maar heb het er voor over.
Hoe veel keer kijk je op je map
1 a 2 keer als je een nieuwe map instaleerd.
nu nog een gesproken tom tom en het zo helemaal leuk wezen net zo als die radarverklikkers
Kan hem niet 123 op de site vinden (Natuurlijk al registered, waarom maken mensen hier eigenlijk een probleem van?)
Dat is net het rare, die kon ik niet zien, misschien had de login gefaalt, ik heb na opnieuw inloggen wel gewoon kunnen vindenVerwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:26:
Board index -> Download?
Oja, ik kan link 2 aanraden, erg snel in verhouding tot 1 & 3.
Nu hopelijk lekker cruisen met m'n 700PK Volvo, toch binnenkort een Scania kopen, alleen zijn de motoren daar niet zo sterk als Volvo wat redelijk jammer is, al heb ik wel zo'n mooie V8 sound mod dus dat compenseert wel.
Verwijderd
Zo allemachtig, bedankt voor de tip! 4,5 MB/s tov 57 KB/s van link 1kuusj98 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:32:
[...]
Ik rijd op dit moment een Renault Premium Excellence met 380 PK
Download link 1 is traag, maar ze verdienen wel geld aan de reclame en dan download 2 gaan mensen gebruiken.
Geen opdrachten vanuit het nieuwe map gedeelte? Is dit normaal de eerste keer?
Niet dat het me nu stoort aangezien ik toch van nederland kom en dan naar het noorden, maar nog.
Trouwens, ik vind het raar dat bijv. Maastricht niet wordt toegevoegt in de offieciele map aangezien het een uitstekende verbinding is.
Verwijderd
LOL wie weetPykow schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:38:
Waarschijnlijk doen ze dit expres.
Download link 1 is traag, maar ze verdienen wel geld aan de reclame en dan download 2 gaan mensen gebruiken.
ik ben van rotterdam naar malmö gereden en daarna mee gestopt.kuusj98 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:39:
Tjeh, 1 probleempje:
Geen opdrachten vanuit het nieuwe map gedeelte? Is dit normaal de eerste keer?
Niet dat het me nu stoort aangezien ik toch van nederland kom en dan naar het noorden, maar nog.
Trouwens, ik vind het raar dat bijv. Maastricht niet wordt toegevoegt in de offieciele map aangezien het een uitstekende verbinding is.
Scania Megamod V2.0.2, dan krijg je een Scania R1020. Ik rij gewoon met de 620, is het nog een uitdaging.kuusj98 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:32:
[...]
Dat is net het rare, die kon ik niet zien, misschien had de login gefaalt, ik heb na opnieuw inloggen wel gewoon kunnen vinden
Nu hopelijk lekker cruisen met m'n 700PK Volvo, toch binnenkort een Scania kopen, alleen zijn de motoren daar niet zo sterk als Volvo wat redelijk jammer is, al heb ik wel zo'n mooie V8 sound mod dus dat compenseert wel.
---RAWE CEEK!!!---
Dat werkt met de map mod?NoFearCreations schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:51:
[...]
Scania Megamod V2.0.2, dan krijg je een Scania R1020. Ik rij gewoon met de 620, is het nog een uitdaging.
Ik neem aan van wel, heb hier een stuk of 30 mods draaien, incluisief een traffic mod, dat vergt toch wat meer moeite van mijn pc die toch wel aan de med-high end kant zit qua grafische kracht en de rest, al helemaal met dit spel.
---RAWE CEEK!!!---
Verwijderd
"Het spel bevat ongeoorloofde wijzigingen. Hierdoor is er geen ondersteuning beschikbaar. Probeer in geval van problemen de mods te verwijderen!"
Is dit standaard bij het gebruik van mods? Had het nog niet eerder gezien. Ben benieuwd wat deze "ongeoorloofde wijzigingen" dan zouden zijn. Alles werkt tot op heden prima in ieder geval. Dus op naar Oslo met mijn 22 ton aan appels
Heb de Scandinavia mod ook geïnstalleerd en ga het nu eens eindelijk proberen.
[ Voor 4% gewijzigd door CaptainPanda op 08-08-2013 20:27 ]
Al die tolpoorten en schepen kapen je winst toch beetje bij beetje weg.
Maar toch heerlijk: Met een kop koffie, 32" TV, Logitec Dual Action en met 140km/h over de autoweg knallen.
Ik was pas op vakantie naar zweden, de tolbrug is voor personenauto's al 48 euro. Vrijwel hetzelfde tarief als wat je met de veerboot zou hebben. best absurd eigenlijk. Weet niet of de tol in die map realistisch is, maar neem aan van wel.kuusj98 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:35:
Holy shit! honderd en negentachtig euro voor een tolpoort voor malmo...
Al die tolpoorten en schepen kapen je winst toch beetje bij beetje weg.
Maar toch heerlijk: Met een kop koffie, 32" TV, Logitec Dual Action en met 140km/h over de autoweg knallen.
Verwijderd
Ik ben geen vrachtwagenchauffeur, maar ik trek altijd in de 5 op, ga dan naar de 7, dan 9 en dan 10, 11, 12 werkt perfect als je een motor hebt met aardig wat horsepowerVerwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:49:
Ik weet niet of hier echte vrachtwagenchauffeurs bij zijn, of mensen die dit toevallig weten; maar klopt het dat je zonder trailer in zijn 5 start, en met trailer in zijn 3, daarna 5 en daarna 6/7/8 etc.?
Verwijderd
Doe ik ook met mijn (basis) Volvokuusj98 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:52:
[...]
Ik ben geen vrachtwagenchauffeur, maar ik trek altijd in de 5 op, ga dan naar de 7, dan 9 en dan 10, 11, 12 werkt perfect als je een motor hebt met aardig wat horsepower
Hoe rij ik met vrachtwagens? is dus de vraagVerwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:49:
Ik weet niet of hier echte vrachtwagenchauffeurs bij zijn, of mensen die dit toevallig weten; maar klopt het dat je zonder trailer in zijn 5 start, en met trailer in zijn 3, daarna 5 en daarna 6/7/8 etc.?
De meeste hebben gewoon een koppeling en een versnellingsbak, de laatste
modellen worden tegenwoordig met een automaat uitgevoerd.
Meestal heb je 2 x 4 versnellingen (lage bak, hoge bak, waartussen je
schakeld met een knop op je pook) en eventueel kun je die splitten dus dan
heb je 2 x 4 x 2 =16 gangen.
Tot voor zo ver het nog niet duidelijk is ....
Je hebt maar 1 pook, in een scania is het zo dat je er 2 knoppen op hebt
zitten, 1 voor hoge/lage versnellingsbak en 1 om te splitten.
het schakelpatroon is hetzelfde als in een personenauto d.w.z. een H (1 t/m
4)
Als je leeg rijdt kun je b.v. makkelijk in z'n 3 optrekken, knop omhalen
voor de hoge bak, dan naar 5 (1 hoog dus) etc...
Als je erg zwaar bent begin je b.v. in z'n 2, splitterknop om (dus in 2,5)
door naar 3, splitterknop om (dus in 3,5) en dat kun je dus dan ook doen als
je eenmaal in de hoge bak zit.
Hopelijk begrijp je het nu ?
Heel simpel gezegt: Hoe meer lading, hoe minder je kunt overslaan.
Verwijderd
Thanks! Jij bent zelf vrachtwagenchauffeur?ravw schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:59:
[...]
Hoe rij ik met vrachtwagens? is dus de vraag
De meeste hebben gewoon een koppeling en een versnellingsbak, de laatste
modellen worden tegenwoordig met een automaat uitgevoerd.
Meestal heb je 2 x 4 versnellingen (lage bak, hoge bak, waartussen je
schakeld met een knop op je pook) en eventueel kun je die splitten dus dan
heb je 2 x 4 x 2 =16 gangen.
Tot voor zo ver het nog niet duidelijk is ....
Je hebt maar 1 pook, in een scania is het zo dat je er 2 knoppen op hebt
zitten, 1 voor hoge/lage versnellingsbak en 1 om te splitten.
het schakelpatroon is hetzelfde als in een personenauto d.w.z. een H (1 t/m
4)
Als je leeg rijdt kun je b.v. makkelijk in z'n 3 optrekken, knop omhalen
voor de hoge bak, dan naar 5 (1 hoog dus) etc...
Als je erg zwaar bent begin je b.v. in z'n 2, splitterknop om (dus in 2,5)
door naar 3, splitterknop om (dus in 3,5) en dat kun je dus dan ook doen als
je eenmaal in de hoge bak zit.
Hopelijk begrijp je het nu ?
Heel simpel gezegt: Hoe meer lading, hoe minder je kunt overslaan.
Dus eigenlijk heeft een truck 8 versnellingen, maar die splitter maakt er tussen elke versnelling eentje bij, waardoor de overgang kleiner wordt? (Toch?)
Weet je ook waarom SCS dit niet in ETS 2 heeft ingevoerd? Volgens mij was het wel in 18 WoS Haulin'.
nee ik heb helemaal geen rijbewijs ( ja AM ) maar altijd al truck liefhebber geweest en ook 4x4 liefhebber.Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:04:
[...]
Thanks! Jij bent zelf vrachtwagenchauffeur?
Dus eigenlijk heeft een truck 8 versnellingen, maar die splitter maakt er tussen elke versnelling eentje bij, waardoor de overgang kleiner wordt? (Toch?)
Weet je ook waarom SCS dit niet in ETS 2 heeft ingevoerd? Volgens mij was het wel in 18 WoS Haulin'.
maar een beetje theorie is nooit weg als je ergens mee bezig bent.
PS deze text heb ik trouwens van het inet gehaald omdat deze wel makkelijk te begrijpen zijn om het soms in je eigen woorden te zeggen is het vaak ingewikkelder .
maar zo kan iedereen het begrijpen ook voor de mensen die net aankomen
En waarom het nu niet meer zit in ETS 2 , omdat de nieuwe trucks vaak al Automaten hebben of Semi rijden
twee handen aan het stuur en opschakellen is wat je vaak ziet , en hoort de laatste jaren.
Dit komt door dat de bak dus semi is of full automaat
Die van Wos Hauling hebben vaak trucks uit de de jaren 80 en die rijden met handbakken veel nog .
hier nog een mooie uitleg
YouTube: How to shift and operate a Eaton-Fuller 13 speed transmission PART ONE [Vintage Slideshow]
YouTube: How to shift and operate a Eaton-Fuller 13 speed transmission PART TWO [Vintage Slideshow]
en wil je het helemaal mooi doen
YouTube: twin stick shiftin'
YouTube: Kenworth W900L - 3 Stick Shifting
ach heb nu nog wel even een truck nodig met jake brake
alleen dat geluid al
even voor de liefhebbers
YouTube: Jake Braking downhill 8" Pipes
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 08-08-2013 21:24 ]
---RAWE CEEK!!!---
Die van mijn zijn begrenst bij 90NoFearCreations schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:22:
Ik snap nog steeds niet waarom iemand een TruckSIMULATOR koopt, om 140 te gaan rijden?
Waarom niet?NoFearCreations schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:22:
Ik snap nog steeds niet waarom iemand een TruckSIMULATOR koopt, om 140 te gaan rijden?
Dat bepaal ik toch zelf? Er is een veel grote gevaar met bochten, remmen en inhalen dus ik denk dat dat ook iets is waar je rekening mee moet houden.
Verwijderd
Wil je later vrachtwagenchauffeur worden dan?ravw schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:17:
[...]
nee ik heb helemaal geen rijbewijs ( ja AM ) maar altijd al truck liefhebber geweest en ook 4x4 liefhebber.
maar een beetje theorie is nooit weg als je ergens mee bezig bent.
ach later , ben de 40 al voorbijVerwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:29:
[...]
Wil je later vrachtwagenchauffeur worden dan?

Het ging om het simulator gedeelte. 140km/h met een truck is niet "realistisch" (tenzij je de begrenzer eraf haalt, maar zelfs dan), daarover ging het duskuusj98 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:26:
[...]
Waarom niet?
Dat bepaal ik toch zelf? Er is een veel grote gevaar met bochten, remmen en inhalen dus ik denk dat dat ook iets is waar je rekening mee moet houden.
🠕 This side up
dan gaan die stukken snelweg wat sneller voorbijKoenvh schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:38:
[...]
Het ging om het simulator gedeelte. 140km/h met een truck is niet "realistisch" (tenzij je de begrenzer eraf haalt, maar zelfs dan), daarover ging het dus
hoe denk je dat een echte trucker van zo iets vind dan 5 a 6 uur lang in het donker staren naar 2 witte lijnenCarfanatic schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:40:
[...]
dan gaan die stukken snelweg wat sneller voorbij
en daarbij het gaat niet altijd over rozen wees blij dat je hier in Europa zit en niet in een andere land (Colombia of cuba of zo)
bevat schokkende beelden
YouTube: AMAZING TRUCK DRIVERS ( DANGEROUS ROADS )
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 08-08-2013 21:50 ]
Zeker, zeker, maar dan nog, dat het een simlulatie betreft zal mij een worst wezen, ik ga mijn plezier in een spel niet later bederven door een begrenser.ravw schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:47:
[...]
hoe denk je dat een echte trucker van zo iets vind dan 5 a 6 uur lang in het donker staren naar 2 witte lijnen
en daarbij het gaat niet altijd over rozen wees blij dat je hier in Europa zit en niet in een andere land (Colombia of cuba of zo)
YouTube: AMAZING TRUCK DRIVERS ( DANGEROUS ROADS )
nee dat snap ik maar misschien is deze sim meer wat voor joukuusj98 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:50:
[...]
Zeker, zeker, maar dan nog, dat het een simlulatie betreft zal mij een worst wezen, ik ga mijn plezier in een spel niet later bederven door een begrenser.
http://www.scaniadrivergame.com/en/
Nee, ik vind het wel fijn zonder begrenzer rijden. Als je 1500km moet toeren, ben je al 3 kwartier bezig. Anders waarschijnlijk >1 uur.
Overigens ben ik van mening dat je wel 'gewoon' kan rijden met hogere snelheden: YouTube: Euro Truck Simulator 2 - Liege to Koln
En ook ongewoon: YouTube: Euro Truck Simulator 2 - Casual driving
Ik ben nu de Promod aan het proberen. In 1x van A'dam naar Helsinki. Ben nog 'maar' in Duitsland, maar zo te zien is een kruispunt bij Hamburg aardig op de schop genomen.. Tot plots de vrachtwagen denkt dat het een raket geworden is en haaks omhoog staat. Dat was , hier: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=167843474
Natuurlijk is de snelweg ook net te smal dat de trailer er niet dwars in kan staan, dus paar keer op en af koppelen + wat bruut trekwerk kreeg hem weer los.
Mwah, ik heb inmiddels 80,000 KM erop zitten op ETS2 en vind het prima zo, is wel een leuk spel, maar je hebt niet zoveel mogelijkheden als ETS2.ravw schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:53:
[...]
nee dat snap ik maar misschien is deze sim meer wat voor jou
http://www.scaniadrivergame.com/en/
---RAWE CEEK!!!---
Laat mij alsjeblieft een spel spelen zoals IK het wil spelen, als je niet aanstaat dat ik soms tot 140 kmph doortrek dan zij het zo, iedereen speelt met zijn eigen stijl, en dat is maar goed ook, astenbleef...
Ik heb immers geen 700+ PK nodig + het bijbehorede koppel om 90 kmph te rijden, je rijd toch ook geen 120 kmph met je auto op de Autobahn?
[ Voor 24% gewijzigd door Kuusj op 08-08-2013 22:04 ]
120km/h op de Autobahn komt best veel voorkuusj98 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:02:
*zucht*
Laat mij alsjeblieft een spel spelen zoals IK het wil spelen, als je niet aanstaat dat ik soms tot 140 kmph doortrek dan zij het zo, iedereen speelt met zijn eigen stijl, en dat is maar goed ook, astenbleef...
Ik heb immers geen 700+ PK nodig + het bijbehorede koppel om 90 kmph te rijden, je rijd toch ook geen 120 kmph met je auto op de Autobahn?
Tuurlijk mag je spelen zoals je zelf wilt, maar anderen mogen toch ook zeggen dat ze dat niet begrijpen, dat je 140km/h rijdt?
Overigens rijd ik meestal 90km/h, maar ook vaak minder om van de omgeving te genieten. Op snelwegen gaat het gas er dan wel op (90km/h), maar ik rijd wel met een mod die de ladingen extra zwaar maakt en een slechte (400pk oid) motor.
[ Voor 14% gewijzigd door Koenvh op 08-08-2013 22:10 ]
🠕 This side up
Trouwens constant 140 is erg moeilijk, bergaf gaat het wel, maar met de minste bocht vlieg je om.
Ik snap helemaal dat het niet de bedoeling is om zo hard met een vrachtwagen te rijden, maar ik heb wel een hoop plezier en ben zeker niet de enige die zo rijdt
Vat me niet verkeerd op, ik wil alleen uitleggen waarom ik zo rijdt en dat het een spel is
Het zit wel in het spel; je kan er zelfs voor kiezen in het begin van de game waar het uitgelegd wordt. Ook later kun je gewoon in het menu tussen automatisch en handmatig kiezen. Zelf heb ik er even mee gereden, maar ik raakte steeds in de war door de twee knoppen (range en splitter). Zal in het echt ook ietsje makkelijker zijn, omdat de knopjes ook daadwerkelijk op de pook zitten en ik steeds naar een knopje moest grijpen.Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:04:
[...]
Dit topic is gesloten.