Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Zal binnenkort wel weer even kijken. Mijn xbox controller moest ik opnieuw connecten namelijk en daar was ik te lui voorAnonymoussaurus schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:10:
[...]
Waar onder andere?Please tell meh.
Daarna zal ik ze wel hier plaatsen als ik ze vind, ze zijn namelijk te vinden in Promods en de scandinavie DLC
Heel misschien heb ik nog screenshots thuis..
[ Voor 4% gewijzigd door timmie271 op 28-10-2015 09:25 ]
Gamertag: timmie271
Oke. Want (Pro)mods heb ik niet.timmie271 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:15:
[...]
Zal binnenkort wel weer even kijken. Mijn xbox controller moest ik opnieuw connecten namelijk en daar was ik te lui voor. Net zoals dat ik het spel van alle geupdate mods moet voorzien
.
Daarna zal ik ze wel hier plaatsen als ik ze vind, ze zijn namelijk te vinden in Promods en de scandinavie DLC.
ik heb een lange tijd voor een grote server gewerkt van CoD 1 (dagelijks paar 100 spelers). Dat was een mod server. Ik mocht altijd mappen testen op bugs/glitches. Dat vond ik erg leuk werk om te doen
🠕 This side up
Zonde
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Ik was laatst ook aan het kijken om deze te instaleren. Echter ik gebruik alleen ETS2 zonder een DLC. Volgens de omschrijving werkt de promods mod dan niet (helaas)Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:19:
ETS2 zonder Promods is als gebak zonder slagroom
EDIT: Is die promods alleen nieuwe steden etc? of ook andere content zoals andere wagens/trailers/vrachten etc?
[ Voor 14% gewijzigd door Oxigeon op 28-10-2015 11:33 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Zie hier voor plaatjes: http://blog.scssoft.com/2...power-cargo-pack-dlc.htmlAnonymoussaurus schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:23:
Een vraagje. Ik heb ETS 2 met de 2 map DLC's (Scandinavië en die van Oost-Europa). Ik twijfel of ik de High Power Cargo Pack zal kopen. Is het het waard? Of valt het tegen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Je hebt out of the box al wat extra ladingen. Ben zelf wel fan van de wat grotere ladingen en vind zelf de heavy-duty paintjobs ook erg mooi. Het is opzich niets wat je niet met mods al kan bereiken waarschijnlijk.
En qua lengte? Zijn de trailers ook langer?jip_86 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:00:
[...]
Zie hier voor plaatjes: http://blog.scssoft.com/2...power-cargo-pack-dlc.html
Je hebt out of the box al wat extra ladingen. Ben zelf wel fan van de wat grotere ladingen en vind zelf de heavy-duty paintjobs ook erg mooi. Het is opzich niets wat je niet met mods al kan bereiken waarschijnlijk.
Plaatjes had ik overigens al gezien op Steam.
[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 28-10-2015 13:32 ]
Dat vind ik juist leukjip_86 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:35:
Neuj, het zit hem meer in de apartheid van de ladingen. Bijv helicopter of die grote pijpleiding. Kunnen ze waarschijnlijk ook niet te veel van afwijken omdat je anders op allerlei plekken in de problemen komt omdat je de bocht niet door komt.
Ik gebruik dan ook vooral die paintjob, dikke bullbar er op en de oversize loads regel ik wel met een paar andere modsAnonymoussaurus schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:04:
[...]
Dat vind ik juist leuk. Heel mooi en precies sturen zodat je tóch de bocht kan maken. Zo satisfying.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Mijn ervaring met sneeuw is dat je veel meer doorglijdt, maar meer niet echt... Ik merk het verschil in grip wel duidelijk. Dit stuk met sneeuw ken ik echter niet, waar was 't?AtlAntA schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:23:
Ik moet zeggen dat het rijden in ijsland toch erg leuk en verfrissend is. Er is ook een stukje waarbij ik door de sneeuw rij maar helaas veranderen de physics niet echt.
[video]
[ Voor 5% gewijzigd door Koenvh op 29-10-2015 21:41 ]
🠕 This side up
Dit is als je op de 1 blijft tussen Seyoisfjorour en Akureyri. Als je op de world map kijkt dan zie je dat je vlak voor Akureyri een keer naar links gaat. Daar ga je een brug over en kom je in de sneeuw. Er zit ook nog een leuk tunneltje tussen.Koenvh schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:40:
[...]
Mijn ervaring met sneeuw is dat je veel meer doorglijdt, maar meer niet echt... Ik merk het verschil in grip wel duidelijk. Dit stuk met sneeuw ken ik echter niet, waar was 't?
Als ik met een losse trekker (dus geen trailer erachter) door de sneeuw rij IRL dan kom ik nauwelijks van mijn plek af puur doordat er geen gewicht op de trekas zit. Als ik dit in ets2 probeer dan trek de trekker net zo makkelijk weg als met een zware trailer op de koppelschotel. Misschien verlang ik wel teveel naar realisme maar zulk soort dingen vind ik jammer.
Ah, vandaar. Is het echt zo erg dat er helemaal geen grip is?AtlAntA schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:31:
[...]
Dit is als je op de 1 blijft tussen Seyoisfjorour en Akureyri. Als je op de world map kijkt dan zie je dat je vlak voor Akureyri een keer naar links gaat. Daar ga je een brug over en kom je in de sneeuw. Er zit ook nog een leuk tunneltje tussen.
Als ik met een losse trekker (dus geen trailer erachter) door de sneeuw rij IRL dan kom ik nauwelijks van mijn plek af puur doordat er geen gewicht op de trekas zit. Als ik dit in ets2 probeer dan trek de trekker net zo makkelijk weg als met een zware trailer op de koppelschotel. Misschien verlang ik wel teveel naar realisme maar zulk soort dingen vind ik jammer.
Wat me wel opviel is dat het erg veel aanvoelt als naast de weg rijden. Soms heb je van die zandparkeerplaatsen langs de weg, en die physics voelen hetzelfde aan.

Aan de andere kant, het is wel de enige plek met sneeuw
🠕 This side up
Of het echt erg is ligt natuurlijk aan meerdere factoren. Bijvoorbeeld de staat van je banden en de manier waarop je het koppelingspedaal laat komen of in welke versnelling je weg rijdt etcetera. Maar ik heb in de sneeuw (hier in Nederland en elders in Europa) nog nooit zoveel grip gehad als in ets2 in de sneeuw.Koenvh schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:36:
[...]
Ah, vandaar. Is het echt zo erg dat er helemaal geen grip is?
Wat me wel opviel is dat het erg veel aanvoelt als naast de weg rijden. Soms heb je van die zandparkeerplaatsen langs de weg, en die physics voelen hetzelfde aan.![]()
Aan de andere kant, het is wel de enige plek met sneeuw
En de physics kloppen eerlijk gezegd zowiezo al niet heel erg vergeleken met het echt. Maar goed zoiets is ook makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Vooral de opleggers en de manier waarop de banden werken klopt erg weinig van. Maar het moet ook niet te echt worden natuurlijk want dan is er ook niks meer aan.

Leuk interview met CEO van SCS. ATS word 'early next year', Euro Coach krijgt min of meer pas prioriteit na ATS en er gaan nog wel meer types voertuigen bij komen.
Kan ik me voorstellen, aan welke dingen merk je 't?AtlAntA schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:44:
[...]
Of het echt erg is ligt natuurlijk aan meerdere factoren. Bijvoorbeeld de staat van je banden en de manier waarop je het koppelingspedaal laat komen of in welke versnelling je weg rijdt etcetera. Maar ik heb in de sneeuw (hier in Nederland en elders in Europa) nog nooit zoveel grip gehad als in ets2 in de sneeuw.
En de physics kloppen eerlijk gezegd zowiezo al niet heel erg vergeleken met het echt. Maar goed zoiets is ook makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Vooral de opleggers en de manier waarop de banden werken klopt erg weinig van. Maar het moet ook niet te echt worden natuurlijk want dan is er ook niks meer aan.
🠕 This side up
Verwijderd
Hoe zit het nu met ProMods?
Wij zijn er niet blij mee en dat hebben we ook heel duidelijk uitgesproken, helaas voelt de grote meerderheid van de SCS moderatoren dat mod-makers zich hier niet tegen moeten kunnen beschermen en zijn ze voorstander van de unlocker tool. Eerlijk gezegd ben ik een beetje klaar met de attitude op het SCS forum (en ook het blog). Veel gezanik en de moderatoren zijn alles behalve objectief.
Ik ben met de mensen in Praag in gesprek gegaan om te kijken of ik een SCS tool kan krijgen die onze mod dusdanig kan beschermen dat deze hacker tool niet meer werkt.
Op zich is inzage in de werking van een mod geen verkeerd ding, maar er zijn ENORM veel Russische (en andere Oost-Europese) lui zonder enige moraal die gewoon botweg dingen stelen en het onder hun eigen naam publiceren.
Altijd jammer dat er mensen zijn die daar misbruik van maken, maar ik vraag me af of je de hele community daarop af moet straffen. Ik deel daarom de mening van de moderatoren dat deze tools gewoon toegestaan zijn op het forum.
🠕 This side up
Weet iemand wat voor apparatuur hij hiervoor gebruikt? Lijkt me zelf ook leuk om te hebben, als het te betalen is.
Klinkt als TrackIRGluonC schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:48:
Ik kijk wel eens vaker naar de streams van Squirrel. Nu zie ik hem vaker met zijn hoofd naar rechts of links kijken, en dan zie het beeld ingame ook naar rechts of links gaan.
Weet iemand wat voor apparatuur hij hiervoor gebruikt? Lijkt me zelf ook leuk om te hebben, als het te betalen is.
https://www.conrad.nl/nl/...bJAkaAjEg8P8HAQ&WT.srch=1
[ Voor 22% gewijzigd door GAIAjohan op 30-10-2015 10:52 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Om mede-modder Bora te citeren "I know hacking, skin cutting etc. has been going on for years, I know the tools have been available for years. I have been ignoring it all the time. However, when it became a public tool available on the official SCS Forum, having its own troubleshooting topic, with the staff approving it it became too much!"
Het is een beetje raar dat het team dat het forum van de officiële game developer beheert nare praktijken beschermd cq goed praat.
Verschil is dat jij het ziet als nare praktijken, en ik meer als een mogelijkheid om mods voor eigen gebruik aan te passen. Eigenlijk vind ik dat locken helemaal niet nodig zou moeten zijn.ScuL schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:22:
Het punt is niet zo zeer het bestaan van de tool, de tool bestaat al jaren (ook de locker bestaat al jaren), maar het feit dat de ploeg achter het SCS forum nu promotie toe staat enz.
Om mede-modder Bora te citeren "I know hacking, skin cutting etc. has been going on for years, I know the tools have been available for years. I have been ignoring it all the time. However, when it became a public tool available on the official SCS Forum, having its own troubleshooting topic, with the staff approving it it became too much!"
Het is een beetje raar dat het team dat het forum van de officiële game developer beheert nare praktijken beschermd cq goed praat.
Helaas maken mensen hier misbruik van, en claimen eigendom op mods die ze niet gemaakt hebben, maar ik denk niet dat dit de oplossing van dat probleem is.
🠕 This side up
Verwijderd
Wat betreft trucks die verkocht worden voor 25 euro tegen de policy van SCS in, vaak zijn dat Turbosquid modellen van 200+ euro.
Het is altijd een kwestie van de voordelen en nadelen afwegen, en in dit geval denk ik toch dat het voordeel van zelf mods aanpassen boven het gevaar van mensen die 't misbruiken gaat.Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:09:
Het verminderd het in ieder geval op korte termijn. Niet iedereen gebruikt zo'n tool met de juiste bedoelingen. Dat is zonde. Waarom zijn wapens niet legaal? Als je wordt aangevallen kun je je mogelijk niet verdedigen! Omdat er mensen zijn die wapens misbruiken. Nu is dit niet zo erg als een wapen maar toch.
Wat betreft trucks die verkocht worden voor 25 euro tegen de policy van SCS in, vaak zijn dat Turbosquid modellen van 200+ euro.
Het blijft altijd een afweging, en niet iedereen zal dezelfde mening hebben (gelukkig
Zelf zou ik er voorstander van zijn als ETS2 beschadigde archieven niet meer in zou laden, dan is dit hele probleem ook weg. Ja, mensen zullen mods van anderen overnemen zonder toestemming, maar als het goed is is de community sterker dan dat. De rFactor community bijvoorbeeld heeft er ook nauwelijks last van, SC4 heeft nauwelijks piracy, en geen locks... Het kan wel.
[ Voor 17% gewijzigd door Koenvh op 30-10-2015 14:12 ]
🠕 This side up
Zoals de poster obderonder je al zei, is dat inderdaad trackir. Gebruik het zelf ook en werkt echt ideaal, niks meer met de muis of knopjes. Gewoon lekker je hoofd gebruikenGluonC schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:48:
Ik kijk wel eens vaker naar de streams van Squirrel. Nu zie ik hem vaker met zijn hoofd naar rechts of links kijken, en dan zie het beeld ingame ook naar rechts of links gaan.
Ik heb het ook en wil icm ets2 nooit weer anders. Anderhalve meter van een 40 inch scherm af en gaan met die banaan!kokkie20 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:28:
[...]
Zoals de poster obderonder je al zei, is dat inderdaad trackir. Gebruik het zelf ook en werkt echt ideaal, niks meer met de muis of knopjes. Gewoon lekker je hoofd gebruiken
Mag een 47 inch scherm ook?AtlAntA schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:38:
[...]
Ik heb het ook en wil icm ets2 nooit weer anders. Anderhalve meter van een 40 inch scherm af en gaan met die banaan!
Inderdaad, is een kleine investering (nou ja klein, wel nog prijzig) maar het werkt gewoon fantastisch
[ Voor 41% gewijzigd door Koenvh op 30-10-2015 17:18 ]
🠕 This side up
Heb me er juist drie aangekocht om in multi-monitor (tv) opstelling te kunnen spelen. Ik zal later zeker laten weten of dit aan te raden isKoenvh schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:05:
Heeft iemand ETS2 al getest op de 100" TV van de Media Markt?
Dan heb je ook genoeg geld om een quad sli opstelling met 980Ti kaarten te hebben, anders is het echt een slideshow.ward3112 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:24:
[...]
Heb me er juist drie aangekocht om in multi-monitor (tv) opstelling te kunnen spelen. Ik zal later zeker laten weten of dit aan te raden is
mijn 750ti doet het perfect met 3*5kjbbrans schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:26:
[...]
Dan heb je ook genoeg geld om een quad sli opstelling met 980Ti kaarten te hebben, anders is het echt een slideshow.
Drie maal 100"? Waarom had ik daar zelf nog niet aan gedacht?ward3112 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:24:
[...]
Heb me er juist drie aangekocht om in multi-monitor (tv) opstelling te kunnen spelen. Ik zal later zeker laten weten of dit aan te raden is
Kun je niet beter ook nog een vierde erbij kopen voor films e.d.
(En als je toch bezig bent, mag je d'r ook wel een (of meer) op een ander adres laten bezorgen
[ Voor 11% gewijzigd door Koenvh op 30-10-2015 17:36 ]
🠕 This side up
Verwijderd
Ik vermoed dat de komst van Oculus of concurrenten de hele markt toch weer gaat veranderen. Iets meemaken in 3D is toch anders dan een monitor die je hoofd trackt.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ah begint deze ellende weer. Door dit soort gezeik is in het verleden een prachtige trucksim mod community uitgestorven. De modders deden toen gewoon geen public releases meer en hielden alles private/ friends only, en de rest moest het doen met hun screenshots. Ik ben een groot fan van Bora zijn trailers en vind het echt jammer dat hij besloten heeft om ze niet meer te delen...Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 00:00:
Op het SCS Forum is een tool uitgebracht om bestanden die gelocked zijn te unlocken (of herstellen). Onder andere de auteur van deze hyper-realistische trailerpack is er nu mee gestopt: http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=36&t=180306
Hoe zit het nu met ProMods?
Gelukkig word ETS steeds beter en heb ik steeds minder mods nodig om plezier van de game te hebben
Mja, ik heb een lui oog en denk dat zo'n oculus voor mij niet zal werken helaasVerwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:08:
Ik vermoed dat de komst van Oculus of concurrenten de hele markt toch weer gaat veranderen. Iets meemaken in 3D is toch anders dan een monitor die je hoofd trackt.
[ Voor 18% gewijzigd door Odessa op 30-10-2015 19:27 ]
Verwijderd

Het is vooral dat een oplegger ingame veel meer binnendoor trekt dan hij in het echt zou doen. Alle opleggers ingame zijn starre 3 assers die in het echt indien er niet veel gewicht in zit op de korte bochten meer glijden dan rollen. Dus als je leeg bent (lichter in dit spel want met lege opleggers rijden kan niet) dan loopt een oplegger een ruimere bocht dan een volle oplegger zou doen. Puur omdat er minder gewicht op de banden rust waardoor er minder grip is.Koenvh schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:16:
[...]
Kan ik me voorstellen, aan welke dingen merk je 't?
En volgens mij klopt de schaal van de wegen tov de vrachtwagens ook niet helemaal. Daarom zijn veel rotondes veel krapper in het spel dan de meeste in het echt.
Ook zou het veergedrag van een losse trekker veel anders moeten zijn dan met zware oplegger erachter. Er klopt iets niet in de physics systemen van SCS anders was er geen fix nodig om een 30tons trailer achter een 6x4 of 6x2 te hangen en nog een normale bocht te maken.
[ Voor 8% gewijzigd door AtlAntA op 30-10-2015 22:37 ]
Ik hoop wel dat het in het echt makkelijker is om een snelweg op te draaien of een rotonde over te gaan, want soms is het wel erg krap. Daarnaast vond ik altijd al dat de trailer erg snel de bocht om ging, maar ik dacht dat dat zo hoorde. Wat ik in het echt heb gezien zijn meesturende assen op de trailer, misschien komt dat nog.AtlAntA schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:30:
[...]
Het is vooral dat een oplegger ingame veel meer binnendoor trekt dan hij in het echt zou doen. Alle opleggers ingame zijn starre 3 assers die in het echt indien er niet veel gewicht in zit op de korte bochten meer glijden dan rollen. Dus als je leeg bent (lichter in dit spel want met lege opleggers rijden kan niet) dan loopt een oplegger een ruimere bocht dan een volle oplegger zou doen. Puur omdat er minder gewicht op de banden rust waardoor er minder grip is.
En volgens mij klopt de schaal van de wegen tov de vrachtwagens ook niet helemaal. Daarom zijn veel rotondes veel krapper in het spel dan de meeste in het echt.
Ook zou het veergedrag van een losse trekker veel anders moeten zijn dan met zware oplegger erachter. Er klopt iets niet in de physics systemen van SCS anders was er geen fix nodig om een 30tons trailer achter een 6x4 of 6x2 te hangen en nog een normale bocht te maken.
🠕 This side up
Squirrel gebruikt idd TrackIR idd.GAIAjohan schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:51:
[...]
Klinkt als TrackIR
https://www.conrad.nl/nl/...bJAkaAjEg8P8HAQ&WT.srch=1
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Lees deze post van Maarten even misschien snap je ons punt dan beterKoenvh schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:35:
[...]
Verschil is dat jij het ziet als nare praktijken, en ik meer als een mogelijkheid om mods voor eigen gebruik aan te passen. Eigenlijk vind ik dat locken helemaal niet nodig zou moeten zijn.
Helaas maken mensen hier misbruik van, en claimen eigendom op mods die ze niet gemaakt hebben, maar ik denk niet dat dit de oplossing van dat probleem is.
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?p=458116#p458116
Het gaat er juist om dat bij andere communities zoals SC4 locken helemaal niet nodig is maar bij ETS2 wel door de invloed van mensen die het werk van anderen misbruiken.
Zoals hij daar zegt wordt er in de Simcity community hard opgetreden ook door de moderatoren. Bij SCS is dat dus niet het geval en daar wringt de schoen.
[ Voor 32% gewijzigd door cbr600f4i op 31-10-2015 09:27 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Nee helemaal niet. Bora locked een deel van zijn mod zodat die niet makkelijk gestolen en hergebruikt kan worden. Nu is er echter een tooltje wat die "beveiliging" makkelijk kan openbreken.Dit tooltje was er al langer ( en andere progjes waarmee je dat kon ) maar nu heeft die maker van dat tooltje een eigen topic in het SCS forum. http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=111&t=192120cbr600f4i schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:55:
Ik gebruik ook die trailer patch sinds een paar weken. Wat houdt dit nu in, dat die maker ervan niet helemaal kosher bezig is?
Bora's mening hierover
We went beyond the terms of civil when the official SCS Forum decided to do NOTHING about the unlocker tool..!!
En heeft dus besloten om zijn mod van het forum te verwijderen.So true, unfortunatly the appearence of this tool on the official SCS forum added up the attitude the staff in here has reagrding it sorta label it as a legit thing to do.
En nu ga ik boodschappen doen want mijn popcorn is op
Thanks for clearing that upOdessa schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:31:
[...]
Nee helemaal niet. Bora locked een deel van zijn mod zodat die niet makkelijk gestolen en hergebruikt kan worden. Nu is er echter een tooltje wat die "beveiliging" makkelijk kan openbreken.Dit tooltje was er al langer ( en andere progjes waarmee je dat kon ) maar nu heeft die maker van dat tooltje een eigen topic in het SCS forum. http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=111&t=192120
Bora's mening hierover
[...]
[...]
En heeft dus besloten om zijn mod van het forum te verwijderen.
En nu ga ik boodschappen doen want mijn popcorn is op
Ik begrijp je punt wel, maar ik ben het er niet volledig mee eensScuL schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 01:38:
[...]
Lees deze post van Maarten even misschien snap je ons punt dan beter
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?p=458116#p458116
Het gaat er juist om dat bij andere communities zoals SC4 locken helemaal niet nodig is maar bij ETS2 wel door de invloed van mensen die het werk van anderen misbruiken.
Zoals hij daar zegt wordt er in de Simcity community hard opgetreden ook door de moderatoren. Bij SCS is dat dus niet het geval en daar wringt de schoen.
Het probleem is dat mods gekopieerd worden zonder toestemming... Dan kun je daar meerdere oplossingen voor bedenken, maar ik denk dat het locken van mods de echte community meer schaadt dan dat het helpt.
Beste oplossing zou zijn dat of de hele community zich tegen die mensen gaat keren, maar dat is lastig te bewerkstelligen.
Ik hoop ook dat je mijn punt begrijpt. Dat stuk wat Maarten heeft geschreven illustreert wat we volgens mij beiden willen: Dat het niet nodig is om dingen te locken, omdat de community optreedt tegen plagiaatplegers.
🠕 This side up
Ik zou het denk ik alleen met ETS gebruiken denk ik.
Je kunt ook wachten op de Oculus Rift, die heeft ook head tracking en beeldGluonC schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:05:
€150 vind ik nog te prijzig voor een TrackIR.
🠕 This side up
Het liefste zou ik een VR-bril willen die zowel op de PC als Xbox One werkt, zijn die er ook?
Dan kun je nog wel even wachten ben ik bang.GluonC schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:14:
Die komt eind dit jaar begin volgend jaar uit toch?
Het liefste zou ik een VR-bril willen die zowel op de PC als Xbox One werkt, zijn die er ook?

EDIT: Er is een kans dat 'ie wel met de Xbox One werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door Koenvh op 31-10-2015 13:26 ]
🠕 This side up
Ik zou dan voor de Oculus rift gaan, voor de volledige ervaring... Of voor veel minder geld:GluonC schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:26:
Hmm dan moet ik een moeilijke keuze gaan maken helaas vrees ik.
YouTube: Free track; Build your own TrackIR for less than $30! Do it yourself tutorial.
🠕 This side up
Die in het echt zien er een stuk beter uitSpaTieBaLk schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:14:
Zag een Daf XT voorbij komen op ets2.lt maar ik vindt hem toch tegenvallen.
[afbeelding]
Een "standaard" PacCar neus zal er beter uitzien dan dit gebakje...SpaTieBaLk schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:14:
[afbeelding]
Voor de beste storingsvrije ervaring heb ik ook nog de trackclip pro erbij gedaan. Met de gewone clip kun je nogal last hebben van andere lichtbronnen. Vooral als je brildragend bent is het best lastig om alles precies goed te krijgen. Imho is het naast mijn g27 de beste PC gerelateerde aankoop geweest tot nu toe. Heel soms ben ik zo "in the game" dat ik het gevoel heb dat ik gewoon aan het werk ben.GluonC schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:05:
€150 vind ik nog te prijzig voor een TrackIR.
Ik vind de XT met de modernere neus toch mooier.SpaTieBaLk schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:14:
[afbeelding]

[ Voor 24% gewijzigd door AtlAntA op 31-10-2015 17:13 ]
Ik kan het waarderen dat dat bedrijf die custom neus heeft laten aanbrengen aangezien DAF dat zelf niet doet.AtlAntA schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:28:
Ik vind de XT met de modernere neus toch mooier.
[afbeelding]
Maar als we het over mooie neuzen hebben dan gaat mijn stem naar deze:
Als we het over oudere trucks hebben dan vind ik de neuzen van Dafs misschien nog wel mooier dan die van Scania's maar als ik onderstaande tegen kom dan weet ik wel wat mijn favoriet is bij de modernere uitvoeringen!cbr600f4i schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:29:
[...]
Ik kan het waarderen dat dat bedrijf die custom neus heeft laten aanbrengen aangezien DAF dat zelf niet doet.
[afbeelding]

Hmmmm, Hertog jancbr600f4i schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:29:
[...]
Ik kan het waarderen dat dat bedrijf die custom neus heeft laten aanbrengen aangezien DAF dat zelf niet doet.
[afbeelding]
ohja,mooie truck
[ Voor 3% gewijzigd door Odessa op 31-10-2015 18:19 ]
Mooie trailer vooralcbr600f4i schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:29:
[...]
[afbeelding]

@iedereen Ik ga zo weer eventjes cruisen met mijn truck. Zijn er nog leuke/mooie/geheime plekken om te rijden?
Voorkeur voor "off the map" wegen (die dus niet op de map staan).
[ Voor 17% gewijzigd door Anonymoussaurus op 31-10-2015 19:10 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ja levensgevaarlijk. Zeker omdat ik vind dat de AI eigenlijk geen enkele rekening houd met je en een aanrijding bijna onvermijdelijk is als je iemand in je spiegel ziet. Gelukkig haalt ScuL er veel weg met ProModsFuelke schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:53:
Herkennen jullie onderstaande wegindeling die ik maar een rare designkeuze vind? Je rijdt op een tweevaksbaan met je vrachtwagen en de borden duiden aan dat er een afrit aan zit te komen. echter het is helemaal geen afrit maar het rechtervak wordt gewoon de afslag... Ik let soms niet goed op en dan gooi ik de truck maar opzij...
[afbeelding]
Ik had gisteren nog een geintje, ik rij van Zweden naar Denemarken en bij 1 van die bruggen verlaat ik een tolpoort, ik zat aan de linkerkant, eigen wegvak waarbij ik niet hoefde te wisselen van baan. Zie ik in mijn spiegel een AI vrachtwagen gewoon vanaf de rechterbaan, schuin achter, mijn trailer in rijden... Moet niet gekker worden.. 1 x raden wie de boete kreeg...
Al vrachtwagen natuurlijk!cbr600f4i schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:53:
Schering en inslag die rechterbaan. Haalt wel een beetje het realisme uit ETS af en toe omdat je bij voorbaat om safe te zijn dus maar de linkerbaan pakt. Doe je dat last-minute dan zul je altijd zien dat er op het cruciale moment een auto aankomt waardoor je dus in de ankers moet.
Ik had gisteren nog een geintje, ik rij van Zweden naar Denemarken en bij 1 van die bruggen verlaat ik een tolpoort, ik zat aan de linkerkant, eigen wegvak waarbij ik niet hoefde te wisselen van baan. Zie ik in mijn spiegel een AI vrachtwagen gewoon vanaf de rechterbaan, schuin achter, mijn trailer in rijden... Moet niet gekker worden.. 1 x raden wie de boete kreeg...

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
NopeGluonC schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:15:
Is de MP ook met mods te spelen?
Niet helemaal correct. Op ets2mp.com staat een lijstje met toegestane mods inclusief linkjes. Of het handige of bruikbare mods zijn laat ik even in het midden. Helaas staat Promods er niet bij.
http://mods.ets2mptr.com/
http://theleedsladmods.fo.../f24-the-leeds-lad-s-mods
[ Voor 13% gewijzigd door AtlAntA op 01-11-2015 18:58 ]
Verwijderd
Ik heb een combo geïnspireerd op het nummer gemaakt:

Er moeten nog wat dingen geupdate worden (zoals de FRC sticker en wat kleine dingen).
Of zon knooppunt waar je van 2 naar 1 gaat om vervolgens weer in te voegen op een nieuwe snelweg. Staat dat volk gewoon stil. Daar knal je dus vol achter op. Als je nog kan uitwijken heb je kans dat de AI op het gemakje jou baan op schuift. Mocht je dat overleven moet je ook meteen invoegen waar je weer kans op brokken hebtcbr600f4i schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:53:
Schering en inslag die rechterbaan. Haalt wel een beetje het realisme uit ETS af en toe omdat je bij voorbaat om safe te zijn dus maar de linkerbaan pakt. Doe je dat last-minute dan zul je altijd zien dat er op het cruciale moment een auto aankomt waardoor je dus in de ankers moet.

Gaat meestal net goed maar doet af en toe wel denken aan de oude AI die overal op de snelweg gezellig stil ging staan.

🠕 This side up
Of waar ik ook een bloedhekel aan heb is, als je bij een kruispunt staat, en het stoplicht staat op groen, en de AI laat de andere AI's maar voor gaan telkens. Dus dan sta ik zo 5 minuten voor zo'n stoplicht
Altijd leuk.. Naast het gedrag van de AI mogen ze het spawnen ook wel aanpassen, want nu is het rustig op de snelwegen, tenzij je bij het afslaan moet wachten, dan staat er direct een rij achter je.Anonymoussaurus schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:38:
Waar ik een stront hekel aan heb, is als ik rechts rijd, achter een AI, en ik wil inhalen links, dan doe ik mijn richtingwijzer aan (naar links uiteraard..). Dan gaat die *** AI ook ineens naar links en knal ik bovenop em.
Of waar ik ook een bloedhekel aan heb is, als je bij een kruispunt staat, en het stoplicht staat op groen, en de AI laat de andere AI's maar voor gaan telkens. Dus dan sta ik zo 5 minuten voor zo'n stoplicht.
Het beste zou zijn als ze helemaal van het spawnen afgingen en gewoon verkeer overal laten rijden, en het enkel simuleren als je in de buurt bent.
🠕 This side up
Inderdaad. Scheelt ook weer render tijd.Koenvh schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:40:
[...]
Altijd leuk.. Naast het gedrag van de AI mogen ze het spawnen ook wel aanpassen, want nu is het rustig op de snelwegen, tenzij je bij het afslaan moet wachten, dan staat er direct een rij achter je.
Het beste zou zijn als ze helemaal van het spawnen afgingen en gewoon verkeer overal laten rijden, en het enkel simuleren als je in de buurt bent.
By the way. Bus driver simulator lijkt me ook erg leuk to be honest. Jammer dat het zo'n oude versie is, en dus de kwaliteit lang niet zo mooi is als bij ETS2
[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 02-11-2015 10:51 ]
Vrees niet, er komt een coach simulator (al kan het nog wel even duren). Je kunt ook een mod gebruiken.Anonymoussaurus schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:42:
[...]
Inderdaad. Scheelt ook weer render tijd.
By the way. Bus driver simulator lijkt me ook erg leuk to be honest. Jammer dat het zo'n oude versie is, en dus de kwaliteit lang niet zo mooi is als bij ETS2.
🠕 This side up
Verwijderd
Best een geinig spel idd. Heb 'm ook een tijdje gespeeld. Je kan 'm zelfs spelen met een stuurtje.Anonymoussaurus schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:42:
By the way. Bus driver simulator lijkt me ook erg leuk to be honest. Jammer dat het zo'n oude versie is, en dus de kwaliteit lang niet zo mooi is als bij ETS2.
Erg grappig, heb ooit eens een bus sim gespeeld waar je een beperkt aantal lijnen door Chicago (of was het New York?) kon rijden, was jaren geleden.Anonymoussaurus schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:42:
[...]
Inderdaad. Scheelt ook weer render tijd.
Tegenwoordig schijnt OMSI 2 helemaal in te zijn, best veel mods volgens mij ook. Squirrel speelt het ook met enige regelmaat.
Maar als SCS er eentje maakt die echt heel goed is met veel diepgang en een degelijke story mode dan is dat natuurlijk the next best thing
Wat is dat toch met ons, iedereen waarmee ik praat verklaart mij voor gek als ik ze vertel over mijn flight sim hobby's, of over mijn virtuele trucker leven, of over mijn avonturen in Farming of Train Simulator. En hier zitten we met z'n allen, allemaal mensen die helemaal weg zijn van simulatoren
Praten met mensen?FastFred schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:48:
[...]
Erg grappig, heb ooit eens een bus sim gespeeld waar je een beperkt aantal lijnen door Chicago (of was het New York?) kon rijden, was jaren geleden.
Tegenwoordig schijnt OMSI 2 helemaal in te zijn, best veel mods volgens mij ook. Squirrel speelt het ook met enige regelmaat.
Maar als SCS er eentje maakt die echt heel goed is met veel diepgang en een degelijke story mode dan is dat natuurlijk the next best thing![]()
Wat is dat toch met ons, iedereen waarmee ik praat verklaart mij voor gek als ik ze vertel over mijn flight sim hobby's, of over mijn virtuele trucker leven, of over mijn avonturen in Farming of Train Simulator. En hier zitten we met z'n allen, allemaal mensen die helemaal weg zijn van simulatoren

De reden hiervoor is dat de leercurve nogal steil is, en het daarom niet echt toegankelijk is. Bij Flight Sims al helemaal (al heb ik daar geen ervaring in), maar bij race sims is die leercurve er ook.
Daarnaast kost het vaak wel de nodige inspanning, terwijl de meeste mensen graag het verstand op nul zetten, een controller in de hand pakken en gaan.
En wij zijn natuurlijk de elite, het gepeupel is niet capabel genoeg deze vernuftige hobby te appreciëren

🠕 This side up
Verwijderd
Fixed, maar niet lang meer, overmorgen ga ik een koopovereenkomst tekenen voor mijn eigen stekkieKoenvh schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:34:
[...]
Praten met mensen?Ga eens snel terug naar je zolderkamertje kelder
Als ik m niet meer opzij kan gooien rij ik gewoon rechtdoor over die afrit verder. Rijdt toch vrijwel nooit iemandFuelke schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:53:
Herkennen jullie onderstaande wegindeling die ik maar een rare designkeuze vind? Je rijdt op een tweevaksbaan met je vrachtwagen en de borden duiden aan dat er een afrit aan zit te komen. echter het is helemaal geen afrit maar het rechtervak wordt gewoon de afslag... Ik let soms niet goed op en dan gooi ik de truck maar opzij...
[afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door PauseBreak op 02-11-2015 22:55 ]
Nee, merp!
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:49:
Ik moet de komende week helaas verplicht afkicken aangezien mijn videokaart er geen zin meer in heeft.
Aan de andere kant, ik heb ETS2 ook al geruim een week niet meer aangeraakt. Komend weekend weer.
🠕 This side up
ETS begreep mijn omgeving al niet, nu ik ook nog Fishing Planet speel is men het vertrouwen in mijn geestelijke gezondheid helemaal kwijtKoenvh schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:34:
[...]
Praten met mensen?Ga eens snel terug naar je zolderkamertje
![]()
De reden hiervoor is dat de leercurve nogal steil is, en het daarom niet echt toegankelijk is. Bij Flight Sims al helemaal (al heb ik daar geen ervaring in), maar bij race sims is die leercurve er ook.
Daarnaast kost het vaak wel de nodige inspanning, terwijl de meeste mensen graag het verstand op nul zetten, een controller in de hand pakken en gaan.
En wij zijn natuurlijk de elite, het gepeupel is niet capabel genoeg deze vernuftige hobby te appreciëren![]()
Dit topic is gesloten.