maar ik wil helemaal geen amerikaanse trucks
ATS zie ik niet echt als de opvolger van ETS2, de engine is exact hetzelfde volgens mij, het enige verschil is een andere map en Amerikaanse trucks in plaats van Europese + een paar gameplay wijzigingen (weegbruggen, andere afleverpunten etc.)
Opvolger is niet nodig. Wat zou je anders willen zien in de nieuwe versie?FastFred schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:02:
[...]
ATS zie ik niet echt als de opvolger van ETS2, de engine is exact hetzelfde volgens mij, het enige verschil is een andere map en Amerikaanse trucks in plaats van Europese + een paar gameplay wijzigingen (weegbruggen, andere afleverpunten etc.)
Blijft europese map en nu met dlc is de map lekker groot.
Alle merken zitten erin.
grafisch ziet het er goed genoeg uit voor een simulatorgame
we krijgen steeds meer content en updates en er zijn veel mods.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Oh, en dat ja, gruwlijk irritant, zeker als de bewegwijzering wel aangeeft dat de rechterbaan ook gewoon rechtdoor gaat, en dat op het laatste moment niet het geval blijkt.. (Andersom is ook het geval, dan ga je voor niks naar de linkerbaan..)Crazy Harry schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:21:
De wegen zijn niet realistisch. Ineens de rechterbaan die een afslag is ipv dat je 2 banen behoude en er een echte uitvoegstrook is.
De ervaren trucker went hier vanzelf aanAlexanderB schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:11:
[...]
Oh, en dat ja, gruwlijk irritant, zeker als de bewegwijzering wel aangeeft dat de rechterbaan ook gewoon rechtdoor gaat, en dat op het laatste moment niet het geval blijkt.. (Andersom is ook het geval, dan ga je voor niks naar de linkerbaan..)
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Anoniem: 483276
Probeerde net een 70 ton vracht te trekken met mijn 730PK scania. Its impossible! Kom niet eens van het terrein af want kan geen bochten maken.
Hungary Map eens proberen (http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=32&t=24305)Crazy Harry schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:21:
De grootste kritiekpunten die ik heb op ETS2 zijn:
Het wegennet is niet fijnmazig genoeg. Veel voor transport belangrijke steden zitten er niet in, daarnaast hoef je niet door kleine straatjes heen te kachelen waar het manoeuvreren een kunst is.
De wegen zijn niet realistisch. Ineens de rechterbaan die een afslag is ipv dat je 2 banen behoude en er een echte uitvoegstrook is.
Is daar wat aan te doen dmv mods?
(Moet je wel een nieuw profiel beginnen)
Schaal 1:4, dus veel kleine weggetjes e.d
🠕 This side up
Ook niet met midlift/taglift (weet de juiste niet)Anoniem: 483276 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:15:
Probeerde net een 70 ton vracht te trekken met mijn 730PK scania. Its impossible! Kom niet eens van het terrein af want kan geen bochten maken.
Als je bij zulke zware ladingen niet weg komt omdat de wielen slippen en je hebt een lift as, dan moet je die omhoog doen. Ik rij met Promods bijvoorbeeld standaard met de liftas omhoog in IJsland (anders minder grip op sneeuw).
Is het met de midlift/taglift een mod? Of zit dit standaard in ETS2? Anders maar eens ff de truck upgraden naar zo achteras.
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
als je de achteras optilt dan kan je niet meer sturen dus het gaat om de midlift 
En je kan het kiezen onder onderstel of chassis.
En je kan het kiezen onder onderstel of chassis.
[ Voor 23% gewijzigd door timmie271 op 25-06-2015 17:21 ]
Gamertag: timmie271
IK heb nadat ik poland rebuild en rusmap geinstalleerd te hebben het volgende probleem:
Als ik naar map ga dat liggen de steden niet meer op hun plek. Alles is offset.
Lopen google-en maar niks kunnen vinden. Wie helpt?
Ik heb ETS2 van steam met going east. Ook de Scandinavië map.
Heb pro mods ( laatste versie
Dan poland rebuild
En dan de Rusmap gevolgd door de fix.
Bij de eerste rit niks aan de hand maar toen ik hem zojuist opstarte zag ik het volgende dus:
https://worldoftrucks.com...id=000000000010A3A0&cdn=1
Dan poland rebuild
Bij de eerste rit niks aan de hand maar toen ik hem zojuist opstarte zag ik het volgende dus:
Zit standaard in ETS2BaZnGaNL schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:44:
Is het met de midlift/taglift een mod? Of zit dit standaard in ETS2? Anders maar eens ff de truck upgraden naar zo achteras.
Anoniem: 502431
IWR, of Russia Open SPaces Map, zijn fixes voor. Is het snelst als je zelf googled.auroortje schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 17:22:
IK heb nadat ik poland rebuild en rusmap geinstalleerd te hebben het volgende probleem:
Dan poland rebuild
@key1999
Ik gebruik rusmap 1.49 ( a3-zzzzz_rusmap_ver_1.4.9_for_ets2_1.18_def)
http://ets2.lt/en/rus-map-v-1-4-9/
Ik gebruik rusmap 1.49 ( a3-zzzzz_rusmap_ver_1.4.9_for_ets2_1.18_def)
http://ets2.lt/en/rus-map-v-1-4-9/
[ Voor 19% gewijzigd door auroortje op 25-06-2015 18:28 ]
gebruik je wel de zoomfix ?
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?p=354435#p354435
[ Voor 52% gewijzigd door jin op 25-06-2015 18:35 ]
ProMods moet als allerlaatste ingeladen worden..
Ik ga nu ff stoeien met die Zzzzoom fix.
Ik dacht dat het rijtje was:
promods 1.95
poland rebuild 1.96
rusmap 1.49
en dan de fix
promods 1.95
poland rebuild 1.96
rusmap 1.49
en dan de fix
Mijn rijtje werkt perfect. Geen vreemde weergave van de kaart. Alles op de juiste plaats.auroortje schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:36:
promods 1.95
poland rebuild 1.96
rusmap 1.49
en dan de fix
promods 1.95
fix for rusmap 1.49 and poland rebuilding 1.96
poland Rebuild_1.96
rusmap_ver_1.49
Zo, na lang in dit topic rondgehangen te hebben als lezer, nu ook maar eens wat van mijzelf posten 
Rij op dit moment een een Scania T(1.5.3), maar heb in mn garage ook een mooie Volvo van Ohaha staan.
Ben over beide dik tevreden, al vergeet ik soms nog wel eens dat de Scania een vrij dikke neus heeft, waardoor ik nog wel eens wat raak xD

Op dit profiel inmiddels alweer een dikke 50k KM zitten, op de vorige rond de 110k, maar daar kwamen helaas nogal wat problemen door de hoeveelheid mods die erop zaten
Draai nu redelijk stabiel met Promods, Poland Rebuilding, Rusmap en Russian Open Spaces map(sinds een paar weken). Ben er redelijk tevreden over, al zijn er in de open spaces map toch wel genoeg bugs te vinden
(Als iemand mijn volgorde wil weten, laat maar horen)
Gelijk maar eens een vraagje opgooien, hoe zit het eigenlijk met die tandems die je als mods kan downloaden? Kun je dan meer vracht meenemen ofzo? Zijn er andere voor/nadelen?
Rij op dit moment een een Scania T(1.5.3), maar heb in mn garage ook een mooie Volvo van Ohaha staan.
Ben over beide dik tevreden, al vergeet ik soms nog wel eens dat de Scania een vrij dikke neus heeft, waardoor ik nog wel eens wat raak xD

Op dit profiel inmiddels alweer een dikke 50k KM zitten, op de vorige rond de 110k, maar daar kwamen helaas nogal wat problemen door de hoeveelheid mods die erop zaten
Draai nu redelijk stabiel met Promods, Poland Rebuilding, Rusmap en Russian Open Spaces map(sinds een paar weken). Ben er redelijk tevreden over, al zijn er in de open spaces map toch wel genoeg bugs te vinden
Gelijk maar eens een vraagje opgooien, hoe zit het eigenlijk met die tandems die je als mods kan downloaden? Kun je dan meer vracht meenemen ofzo? Zijn er andere voor/nadelen?
Nee, niet meer vracht. Puur cosmetischmarti-n schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:10:
Zo, na lang in dit topic rondgehangen te hebben als lezer, nu ook maar eens wat van mijzelf posten
[afbeelding]
Draai nu redelijk stabiel met Promods, Poland Rebuilding, Rusmap en Russian Open Spaces map(sinds een paar weken). Ben er redelijk tevreden over, al zijn er in de open spaces map toch wel genoeg bugs te vinden(Als iemand mijn volgorde wil weten, laat maar horen)
🠕 This side up
De fix geinstalleerd en alles lag weer waar het hoort. Had deze fix nog niet eerder gezien terwijl er best veel mensen problemen mee hadden dat de map verschoven was.jin schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:31:
gebruik je wel de zoomfix ?
Maar goed, ut werkt weer. Thx
Ik heb gisteren de Euro Truck Simulator 2 gekocht en heb een vraag. Voor nu, wil ik gewoon lekker rondrijden zonder missies / leveringen. En dat betekent dat ik failliet ga. Maar is dat verder een probleem?
Bij voorbaat dank!
Bij voorbaat dank!
[ Voor 6% gewijzigd door Alexander! op 26-06-2015 12:11 ]
Niet echt, het gevolg is alleen dat op een gegeven moment je truck in beslag wordt genomen.Alexander! schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:11:
Ik heb gisteren de Euro Truck Simulator 2 gekocht en heb een vraag. Voor nu, wil ik gewoon lekker rondrijden zonder missies / leveringen. En dat betekent dat ik failliet ga. Maar is dat verder een probleem?
Bij voorbaat dank!
Kan prima eigenlijk haha, gewoon als je je profiel maakt in het begin gewoon een goede truck kiezen voor de eerste missie, dan gewoon de trailer los koppelen en gaan met die banaan. Overal waar je heen gaat word alles voor je betaald, alleen boetes zijn voor eigen rekeningAlexander! schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:11:
Bij voorbaat dank!
deze al bekend http://hackaday.com/2015/...sh-for-a-truck-simulator/ ?
Tja vanalles
met de telemetry webserver kan je dit ook op je tablet/phone/mobiele device doen. kan je ook nog kiezen uit verschillende skins
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=41&t=171000
hans2nl had dit gemaakt of een aandeel injin schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:53:
[...]
met de telemetry webserver kan je dit ook op je tablet/phone/mobiele device doen. kan je ook nog kiezen uit verschillende skins
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=41&t=171000
Tja vanalles
Bij mij zegt ie dat ie wel connected is maar vervolgens gebeurt er niks met het dashboard...
DLL geïnstalleerd? Firewall staat goed? Uitvoeren als administrator?timmie271 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 17:13:
Bij mij zegt ie dat ie wel connected is maar vervolgens gebeurt er niks met het dashboard...
[ Voor 5% gewijzigd door Koenvh op 26-06-2015 18:05 ]
🠕 This side up
Hij blijft op 'euro truck simulator is running' hangen. En dat zou iets me die .DLL te maken hebben maar ze leggen het verder niet uit..Koenvh schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:01:
[...]
DLL geïnstalleerd? Firewall staat goed? Uitvoeren als administrator?
Kopieer de inhoud van de map ets2-telemetry-server-master\server\Ets2Plugins naar Steam\SteamApps\common\Euro Truck Simulator 2\bintimmie271 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:16:
[...]
Hij blijft op 'euro truck simulator is running' hangen. En dat zou iets me die .DLL te maken hebben maar ze leggen het verder niet uit..
Je krijgt als het goed is de vraag om 't samen te voegen.
🠕 This side up
Zal ik daar straks naar kijken en dan hoor je of het gelukt is of nietKoenvh schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:20:
[...]
Kopieer de inhoud van de map ets2-telemetry-server-master\server\Ets2Plugins naar Steam\SteamApps\common\Euro Truck Simulator 2\bin
Je krijgt als het goed is de vraag om 't samen te voegen.
Edit: werkt helaas nog steeds niet.. in de API staat ook overal false waar true hoort te staan...
[ Voor 11% gewijzigd door timmie271 op 26-06-2015 19:12 ]
gaaf! Ik zat me eigenlijk net af te vragen of ik niet een toerenteller en snelheidsmeter kon aansluiten, het antwoord is dus "ja".
Vandaag is mijn derde dag met Euro Trucker 2 en het is echt verslavend! Super coole game!
Heb nog een vraag. Is het trouwens ook mogelijk om online te spelen in een server? Waar je dus ook andere (zoals jij en ik) truck drivers ziet rijden?
Heb nog een vraag. Is het trouwens ook mogelijk om online te spelen in een server? Waar je dus ook andere (zoals jij en ik) truck drivers ziet rijden?
[ Voor 6% gewijzigd door Alexander! op 29-06-2015 13:18 ]
Rusmap 1.5 is uit!!
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=32&t=186595
Map of Russia (24 cities) and Belarus (13 cities).
Update 1.5:
New cities in Belarus: Minsk, Slutsk, Baranovichi, Bobruisk.
New roads in the Republic of Belarus: M4, M5, P4, P17, P23, P26, P43.
Map completely rebuilt under the new scale of 1:19.
Completely rebuilt 80% of the roads, as well as some cities.
Partially converted traffic signs.
Added new firm.
Added new models.
Added a lot of small towns and villages.
The possibility of combining with the following maps: Promods 1.95, Truck Sim Map 6.0, Map of Europe by MsHeavyAlex 2.0.
Fully compatible with any packs from Jazzycat.
Game Version: 1.18.x + DLC Going East! + DLC "Scandinavia".
==
Zoomfix is niet meer nodig ! Wel de port connection (voor promods dan)
==
Rusmap 1.4.9 map

Rusmap 1.5 map

Zoek de verschillen !!!
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=32&t=186595
Map of Russia (24 cities) and Belarus (13 cities).
Update 1.5:
New cities in Belarus: Minsk, Slutsk, Baranovichi, Bobruisk.
New roads in the Republic of Belarus: M4, M5, P4, P17, P23, P26, P43.
Map completely rebuilt under the new scale of 1:19.
Completely rebuilt 80% of the roads, as well as some cities.
Partially converted traffic signs.
Added new firm.
Added new models.
Added a lot of small towns and villages.
The possibility of combining with the following maps: Promods 1.95, Truck Sim Map 6.0, Map of Europe by MsHeavyAlex 2.0.
Fully compatible with any packs from Jazzycat.
Game Version: 1.18.x + DLC Going East! + DLC "Scandinavia".
==
Zoomfix is niet meer nodig ! Wel de port connection (voor promods dan)
==
Rusmap 1.4.9 map

Rusmap 1.5 map

Zoek de verschillen !!!
Dat ziet er goed uit! Zometeen maar eens downloaden en dan weer rijden! 
Vooral dat WIt-Rusland nu minder leeg is is fijn.
Vooral dat WIt-Rusland nu minder leeg is is fijn.
🠕 This side up
Die verschrikkelijk lange weg. Denk je dat je er bijna bent moet je nog 500 kilometer...
Is de fix "fix_for_rusmap_1.4.9_and_poland_rebuilding_1.96" nog wel nodig|??
Denk 't wel, maar probeer 'tauroortje schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:20:
Is de fix "fix_for_rusmap_1.4.9_and_poland_rebuilding_1.96" nog wel nodig|??
🠕 This side up
Ik ben eergisteren begonnen met het bouwen van de weg Tartu - Pskov ter voorbereiding van een koppeling met Rusmap.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Ik kan geen Alcoa wheel pack vinden voor de Scania Streamline RJL V1.3...weet iemand waar ik die mod kan vinden??
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Mooi om te horenScuL schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:41:
Ik ben eergisteren begonnen met het bouwen van de weg Tartu - Pskov ter voorbereiding van een koppeling met Rusmap.
🠕 This side up
Anoniem: 238040
Alstupwillemske schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:24:
Ik kan geen Alcoa wheel pack vinden voor de Scania Streamline RJL V1.3...weet iemand waar ik die mod kan vinden??
Er staat 1.17 maar werkt ook gewoon met 1.18
Anoniem: 238040 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:47:
[...]
Alstu
Er staat 1.17 maar werkt ook gewoon met 1.18
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Stuurwiel is binnen, nou nog ff alle knoppen naar smaak instellen enzo.
Welk stuur heb je gekocht, heb terug gezocht maar kon het nergens vinden? Veel veilige KM's gewenst.AlexanderB schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:37:
Stuurwiel is binnen, nou nog ff alle knoppen naar smaak instellen enzo.
Goedkoop ding met de intentie om 'm stevig te modden.
Eerste en grootste irritatiepuntje is al binnen, het is een echt race-stuur (met bijbehorende kleine stuuruitslag), de deadband* is relatief breed, maar vlak na de deadband wordt de stuuruitslag al snel veel te groot voor kleine correcties...
Rustig rijden is goed te doen, de snelheidslimiet of harder rijden heb je al gauw 2 rijstroken nodig..
*ga ik niet direcht over klagen, het vorige stuur dat ik had zo'n 15 jaar geleden had géén deadband en daar viel dus helemaal niet mee rechtdoor te rijden, die trok altijd naar links of naar rechts.
Idee: schakelaartje en wat weerstandjes modden om 2-3 verschillende maximale stuuruitslagen te hebben. Nadeel daarvan is dat de deadband waarschijnlijk ook breder wordt. Dus dan maar een arduino dr in bouwen, dan is alles programmeerbaar.
Rustig rijden is goed te doen, de snelheidslimiet of harder rijden heb je al gauw 2 rijstroken nodig..
*ga ik niet direcht over klagen, het vorige stuur dat ik had zo'n 15 jaar geleden had géén deadband en daar viel dus helemaal niet mee rechtdoor te rijden, die trok altijd naar links of naar rechts.
Idee: schakelaartje en wat weerstandjes modden om 2-3 verschillende maximale stuuruitslagen te hebben. Nadeel daarvan is dat de deadband waarschijnlijk ook breder wordt. Dus dan maar een arduino dr in bouwen, dan is alles programmeerbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door AlexanderB op 02-07-2015 09:56 ]
Leuk project, succes en hou ons op de hoogte!!AlexanderB schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:43:
Goedkoop ding met de intentie om 'm stevig te modden.Eerste en grootste irritatiepuntje is al binnen, het is een echt race-stuur (met bijbehorende kleine stuuruitslag), de deadband* is relatief breed, maar vlak na de deadband wordt de stuuruitslag al snel veel te groot voor kleine correcties...
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Pfff dacht even mijn ProMods te updaten van 1.90 naar 1.95, ivm Scandinavia DLC. Oude files uitgevinkt, nieuwe aan eeeeen BAM crash to desktop. Terug naar 1.90 werkt ook niet, en opstarten zonder ProMods ook niet. Is er überhaupt nog iets te redden?
Probeer eens alle mods uit te zetten. Misschien zit er nog een andere mod in die niet met scandinavia werkt.
Vaak vindt je het probleem in je game.log, open dat bestand en zoek op "promods".Haribo112 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:37:
Pfff dacht even mijn ProMods te updaten van 1.90 naar 1.95, ivm Scandinavia DLC. Oude files uitgevinkt, nieuwe aan eeeeen BAM crash to desktop. Terug naar 1.90 werkt ook niet, en opstarten zonder ProMods ook niet. Is er überhaupt nog iets te redden?
Het komt bijvoorbeeld wel eens voor dat een def bestand corrupt is geraakt als je browsersessie niet netjes verliep, of je een download manager plug-in hebt gebruikt. Dan krijg je een invalid central zipfs melding in je log. Als alle 3 de ProMods bestanden goed geladen worden en je hebt de DLC dan zou ik het probleem in een andere mod zoeken.
Ik had die verwijzingen al langer zien staan, en er werd al veel over gespeculeerd, maar het komt dus toch
Ben benieuwd welke stijl ze gaan toepassen, de kwaliteit van de oude map of die van Scandinavië.
🠕 This side up
Denk dat eerste. Anders valt het zo uit de toon met de rest van dat gebied en dat is ook niet mooi.Koenvh schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:39:
[...]
Ik had die verwijzingen al langer zien staan, en er werd al veel over gespeculeerd, maar het komt dus toch
Ben benieuwd welke stijl ze gaan toepassen, de kwaliteit van de oude map of die van Scandinavië.
Wat ik gezien heb op de screenshots is het weer doodsaai SCS werk. Wij gaan dat uiteraard weer aanpakken
We willen zuid-Hongarije ook koppelen met Slovenië (en uiteindelijk Kroatië)
Voor mijn verjaardag een DF:GT gekregen.
Dat, samen met de aankoop van het deluxe pack of hoe het ook moge heten in de Steam SummerSale gaat er voor zorgen dat ik weer heel wat kilometers ga vreten.
Maar nu eerst alle mods updaten
Dat, samen met de aankoop van het deluxe pack of hoe het ook moge heten in de Steam SummerSale gaat er voor zorgen dat ik weer heel wat kilometers ga vreten.
Maar nu eerst alle mods updaten
People as things, that’s where it starts.
Dit staat er in de log:ScuL schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:04:
[...]
Vaak vindt je het probleem in je game.log, open dat bestand en zoek op "promods".
Het komt bijvoorbeeld wel eens voor dat een def bestand corrupt is geraakt als je browsersessie niet netjes verliep, of je een download manager plug-in hebt gebruikt. Dan krijg je een invalid central zipfs melding in je log. Als alle 3 de ProMods bestanden goed geladen worden en je hebt de DLC dan zou ik het probleem in een andere mod zoeken.
00:00:39.346 : Loading ferry data ....
00:00:39.348 : <ERROR> [unit] File '/def/ferry/bergen.dlc_north.sii', line 2:
00:00:39.348 : <ERROR> Included at '/def/ferry.dlc_north.sii', line 10:
00:00:39.348 : <ERROR> [unit] The unit name 'ferry.bergen' is already taken by an existing unit (of type 'ferry_data').
00:00:39.348 : <ERROR> load_filtered_unit_array() - Failed to load units from file (/def/ferry.dlc_north.sii)
00:00:39.348 : <ERROR> management\core_resource_server.cpp(661): ?init_full@core_resource_server_u@prism@@UEAAXXZ: Data error.
EDIT:
pff wat dom!! ik had de promods 1.9 / ets2 1.17 compatibiliteitsmod nog aanstaan!!
[ Voor 4% gewijzigd door Haribo112 op 04-07-2015 14:18 ]
Haribo112 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:25:
pff wat dom!! ik had de promods 1.9 / ets2 1.17 compatibiliteitsmod nog aanstaan!!
Ik had gelukkig geen haast, maar zelfs de NS doet dit beter:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=KBmb1gMlnZQ]
(Op het einde zoek ik naar alternatieve routes, maar helaas
)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=KBmb1gMlnZQ]
(Op het einde zoek ik naar alternatieve routes, maar helaas
[ Voor 21% gewijzigd door Koenvh op 05-07-2015 13:15 ]
🠕 This side up
Je kan inderdaad maar een paar meter van de weg af helaas....
Die dingen gaan best wel traag
Die dingen gaan best wel traag
Heeft iedereen dat je in de sneeuw niet harder kan als 40km/h. Ik zie namelijk in youtube filmpjes dat iedereen door de sneeuw heen jaagt. Het is ook niet realistisch 40km/h als max snelheid.
Vergis ik mij als na de meest recente updates van Scandinavie, Promods + Rusmap + Poland Rebuild de dagkleuren wat zijn 'vervaagd'. Het lijkt alsof alles er wat 'heiig' uitziet, een ietwat blauwe zweem. Net alsof het elk moment kan gaan onweren of zoiets. Viel mij niet op in de vorige versies.
Als niemand dat opgevallen is, zal ik waarschijnlijk in mijn instellingen voor kleuren moeten gaan kijken?
Of heeft iemand een mod om het weer/de kleur wat te verbeteren, maar die wel compatible is met bovenstaande mods?
Bvd.
Als niemand dat opgevallen is, zal ik waarschijnlijk in mijn instellingen voor kleuren moeten gaan kijken?
Of heeft iemand een mod om het weer/de kleur wat te verbeteren, maar die wel compatible is met bovenstaande mods?
Bvd.
Ik vond dat ook en heb voor de lucht IWR mod gebruikt en dan is alles wel weer mooi. Op de telefoon kan ik niet de link plaatsen maar ergens binnen dit topic is de link naar die mod wel te vinden.Ton37 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:55:
Vergis ik mij als na de meest recente updates van Scandinavie, Promods + Rusmap + Poland Rebuild de dagkleuren wat zijn 'vervaagd'. Het lijkt alsof alles er wat 'heiig' uitziet, een ietwat blauwe zweem. Net alsof het elk moment kan gaan onweren of zoiets. Viel mij niet op in de vorige versies.
Bvd.
Dank je, ik gebruikte Realistic Lightning R8G8B8, maar die Mod is niet meer compatible met SCS+PM+RUSM+POLREB.
Zal hem eens opzoeken en gaan uitproberen. Thx
Zal hem eens opzoeken en gaan uitproberen. Thx
IWR werkt gewoon prima, draai het ook weer, zorgt voor meer en mooier weer.
Imo een van de mods om te hebben, maakt het spel gewoon een stuk leuker, en ook wel uitdagender.
Imo een van de mods om te hebben, maakt het spel gewoon een stuk leuker, en ook wel uitdagender.
Heb IWR Weather Mod nu gevonden en ga het eens downloaden en uitproberen.
Ik vond het allemaal wat flets geworden na de updates. Zelfs af en toe zo'n storend zonlicht/zonnestralen, dat ik bijna amper wat zag. Een zonnebril opzetten hielp niet :-))
Ik vond het allemaal wat flets geworden na de updates. Zelfs af en toe zo'n storend zonlicht/zonnestralen, dat ik bijna amper wat zag. Een zonnebril opzetten hielp niet :-))
Met de zonnestralen dat je niets meer kan zien is alleen maar realistischer. Persoonlijk vind ik dat juist wel heel mooi gemaakt.Ton37 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:44:
Heb IWR Weather Mod nu gevonden en ga het eens downloaden en uitproberen.
En IWR heeft dat ook wel een beetje, heel mooi, maar soms knap onhandig.
T.a.v. realisme is niets op tegen. Dat is in dit spel erg goed. Maar t.a.v. af en toe teveel lastige zonnestralen zou je in RL gebruik maken van je de zonneklep en/of een goede zonnebril.CyberCow schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:42:
[...]
Met de zonnestralen dat je niets meer kan zien is alleen maar realistischer. Persoonlijk vind ik dat juist wel heel mooi gemaakt.
Dus aan de Mod-makers de vraag: maak een zonnenbril-MOD svp
Of biedt de 'Tweakers-Zonnebril' hier misschien uitkomst
[ Voor 9% gewijzigd door Ton37 op 06-07-2015 20:48 ]
Iemand een betrouwbare link naar IWR, kom op een snel zoekrondje alleen maar vage russische sites tegen...
http://dfiles.eu/files/23zp84yjr < Daar? (Via http://ets2downloads.com/misc/improved-weather-reload )martijnm71 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:14:
Iemand een betrouwbare link naar IWR, kom op een snel zoekrondje alleen maar vage russische sites tegen...
Np, Gebruik IWR zelf ook, bevalt wel moet ik zeggen, al heb ik volgens mij nog niet alle effecten gezien tot nu toe

Deze screenshot was gepland, toen ik vanmiddag begon te rijden stond de teller op 498.813km, dus nog 1187km te gaan tot 500k. Even uitgerekend hoeveel km ik dan nog met mijn DAF moest rijden om de 500k op dit profiel te halen. Op het juiste moment de wagen even langs de kant gezet en screenshot gemaakt
Pfff, ik heb momenteel 873MB aan ETS2 screenshots, apart in mapjes per profiel waarin de screenshots genomen zijn, daaronder weer verdeeld in algemeen (dus van menu's en dergelijke) en per vrachtwagen merk, OCD much
Voor Flight Simulator X hou ik hetzelfde systeem aan, 3,63GB aan screenshots. FSX maakt screenshots van ~6,5MB in .bmp formaat though

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 07-07-2015 01:04 ]
Ik heb ook die IWR gedownload. Staan heleboel zzzzz voor het bestand. Als ik IWR echter activeer dan krijg ik weer die map bug, die ik eerst ook had. De map komt niet overeen met de steden. Iemand een suggestive hoe ik IWR werkend kan krijgen?
Raar, bij mij staat de zoomfixmodding na alle pm, rm en pr, met 4x z, en daarna komt de nieuwste IWR, zonder problemen.
Zelf heb ik ruzie met de true ai lights mod, 6.1 wordt wel geladen maar lijkt niks te doen, 6.2 laat het spel direct crashen.
Zelf heb ik ruzie met de true ai lights mod, 6.1 wordt wel geladen maar lijkt niks te doen, 6.2 laat het spel direct crashen.
Ik heb geen zoomfixmoddig, wellicht dat daar een problem zit? Iemand anders een andere oplossing? IWR moet aan de hoeveelheid zzzzz te zien als laatste geladen worden? Ik heb verder scandinacia dlc, going east, promods en Poland rebuilding.
Bij mij werkt die zoomfix ook om de map weer op de juiste plaats te krijgen.
ik gebruik deze volgorde en ondervind geen problemen.
rusian open spaces map
promods
fix promods prostory (voor de zwarte sneeuw)
rusmap 1.4.9
fix rusmap promods
open space map patch
rusmapprostor
IWR
mapfix
rus openspace english
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzoomfix
rusian open spaces map
promods
rusmap 1.4.9
fix rusmap promods
open space map patch
rusmapprostor
IWR
mapfix
rus openspace english
Is die dikgedrukte voor de verdwijnende 'grond' in de open spaces map? Zoja, waar heb je die vandaan?CyberCow schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:50:
ik gebruik deze volgorde en ondervind geen problemen.
rusian open spaces map
promods
rusmap 1.4.9
fix rusmap promods
open space map patch
rusmapprostor
IWR
mapfix
rus openspace english

Jazeker is die daarvoor heb nog niet heel goed getest of dat werkt. Maar het ritje wat ik had gedaan daarin werkte het wel. Weet ook niet of het goed gaat met de sneeuw in Ijsland want daar ben ik niet meer geweest. Ik heb eerder eeen mod gehad die de sneeuw in Ijsland weghaalde. op de plaatsen waar het op de weg ligt. De bergen blijven wel bedekt.marti-n schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:45:
[...]
Is die dikgedrukte voor de verdwijnende 'grond' in de open spaces map? Zoja, waar heb je die vandaan?
Ik heb het van dit forum vandaan: http://forum.scssoft.com/...hp?f=32&t=177294&start=70
Dit bestand moet je hebben: http://www29.zippyshare.com/v/8y6FCefA/file.html
Ik zoek denk ik iets wat niet bestaat.
Een mod die kentekenplaten wat meer random doet. Dus dat je in Engeland ook eens Duitse of Nederlandse platen ziet. Hele internet afgestruind, hoop mods tegengekomen voor custom plates maar voor mijn gevoel geen een die doet wat mij tof lijkt.
Niet goed gezocht of onmogelijk?
Een mod die kentekenplaten wat meer random doet. Dus dat je in Engeland ook eens Duitse of Nederlandse platen ziet. Hele internet afgestruind, hoop mods tegengekomen voor custom plates maar voor mijn gevoel geen een die doet wat mij tof lijkt.
Ik weet niet of het onmogelijk is maar het lijkt mij dat de meeste mensen het niet echt toe doet welk kentekenplaatje er op de auto's zit. Ik ben de mod ook nooit tegengekomen maar of het onmogelijk is dat durf ik niet te zeggen. Veel plezier met de zoektocht en nog goede ets2 kilometers.martijnm71 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:35:
Dit ergert mij eigenlijk ook best wel.martijnm71 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:35:
Volgens mij is het een gebrek in de engine, en is het niet echt op te lossen met mods.
Zeur er eens over op het forum van ETS, misschien bakken ze het ooit in een update in.
Zeur er eens over op het forum van ETS, misschien bakken ze het ooit in een update in.
Ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben 
Eens kijken of er toevallig al iets over loopt op hun forum
Eens kijken of er toevallig al iets over loopt op hun forum
Ook al naar gezocht, niets gevonden. Ik vind het ook vreemd dat er in Duitsland alleen maar Duitsers rijden etc. Wel kun je het volgende trailerpack gebruiken: http://ets2.comitek.pl/ Dan hebben de trailers van vrachtwagens soms vaste kentekenplaten (dus niet gegenereerd door SCS)...martijnm71 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:35:
🠕 This side up
Deze trailerpack heeft op iedere trailer een vast kenteken, afhankelijk van de skin natuurlijk:
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=36&t=180306
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=36&t=180306
Ik wil dit ook erg graag, heb SCS er persoonlijk om gevraagd maar het kentekensysteem is hard verbonden met de country code van het land waar je je op dat moment in bevindt.martijnm71 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:35:
De enige vorm van overlap is als je achter AI blijft rijden met buitenlandse platen, ze rijden namelijk wel gewoon de grens over.
Daardoor hebben wij bij Vaduz (Liechtenstein) een leuke mix van kentekens (FL/A/CH)
Lijkt erop dat het goed werkt, in ieder geval in rusland, thanksCyberCow schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:12:
[...]
Jazeker is die daarvoor heb nog niet heel goed getest of dat werkt. Maar het ritje wat ik had gedaan daarin werkte het wel. Weet ook niet of het goed gaat met de sneeuw in Ijsland want daar ben ik niet meer geweest. Ik heb eerder eeen mod gehad die de sneeuw in Ijsland weghaalde. op de plaatsen waar het op de weg ligt. De bergen blijven wel bedekt.
Ik heb het van dit forum vandaan: http://forum.scssoft.com/...hp?f=32&t=177294&start=70
Dit bestand moet je hebben: http://www29.zippyshare.com/v/8y6FCefA/file.html
Vandaag bezig geweest met een projectje, alle routes in Google Maps zetten. Ben afgelopen week begonnen met het bijhouden. Mooie 6.666 kilometer afgelegd volgens Google Maps:
https://goo.gl/maps/7VEmw
Iedere rit krijgt natuurlijk ook een eigen album op Flickr (mocht je geïnteresseerd zijn): https://www.flickr.com/photos/128898947@N02/sets
Rouen - Portsmouth staat er nog niet op.
Edit: truck: een 440 pk MAN TGX. Ziet er beter uit met MadSters mod en klinkt veel beter met Paulnice zijn sound mod en wat wind en banden sounds!
https://goo.gl/maps/7VEmw
Iedere rit krijgt natuurlijk ook een eigen album op Flickr (mocht je geïnteresseerd zijn): https://www.flickr.com/photos/128898947@N02/sets
Rouen - Portsmouth staat er nog niet op.
Edit: truck: een 440 pk MAN TGX. Ziet er beter uit met MadSters mod en klinkt veel beter met Paulnice zijn sound mod en wat wind en banden sounds!
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 502431 op 09-07-2015 22:43 ]
Vandaag na een half jaar weer even een ritje gedaan, nieuwste updates geinstalleerd en rijden maar. Bij het eerste verkeerslicht gelijk al een auto voor mij die bij het afslaan direct maar even een tegenligger ramt. Rijdt vervolgens achteruit en ramt mijn DAF.. lekker hoor die AI..
Verder is de rit goed verlopen, mooi geluid ook nu in die DAF. Ga me binnenkort een Mercedes aanschaffen want mijn 79 chauffeurs doen goed werk en got money to burn 
Wanneer is de beste tijd om DLC Sandinavie te kopen? Komt er nog een sale aan van Steam?

Wanneer is de beste tijd om DLC Sandinavie te kopen? Komt er nog een sale aan van Steam?
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
De Sale van steam is letterlijk 2 weken geleden: https://www.steamprices.c...00/euro-truck-simulator-2
In de herfst komt er weer een grote sale...
In de herfst komt er weer een grote sale...
Die DLC kun je vaak ook wel goedkoop binnenhalen via sites als fast2play enzo.
Nee, merp!
Dit topic is gesloten.