☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zit er geen logging achter?Kees schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:45:
Ik weet het, het komt soms voor.. maar nu nog debuggen...
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Als je zo'n resultaat terugkrijgt dan is de kans heeeeeeeeeeeeul erg klein dat 't aan jouw internet ligtSinergyX schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:47:
Die had ik eerder vanavond ook, dacht even dat het aan m'n internet lag, maar dus bekend
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Is er nog extra info wat we kunnen verzamelen op het moment dat het gebeurd (en waar we die info verzamelen)?Kees schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:45:
Ik weet het, het komt soms voor.. maar nu nog debuggen...
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Ja, ik laat hem wat meer info genereren nu, dat is wat handiger greppen in de logsVerwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:38:
Kreeg hem net ook, alleen met wat meer info: Service unavailable en een enorm getal erbij. Helaas geen screenshot of dat nummer.
Ik weet nu wel waardoor het komt, maar nog niet waarom

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
babysteps!Kees schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:50:
[...]
Ja, ik laat hem wat meer info genereren nu, dat is wat handiger greppen in de logs
Ik weet nu wel waardoor het komt, maar nog niet waarom
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Helpt het om die nummers te posten?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
"Er ging iets mis met het ophalen van deze pagina, probeer het zo nog een keer. (503 Service Unavailable 2001927952)"
edit: En een topic erbij: 503 bij insert_message (preview)
edit2: en nog een van mij:Wiethoofd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:56:
De volgende melding heb ik nu al 2x voor m'n neus gehad ipv dat ik een preview van m'n bericht zag.
Er ging iets mis met het ophalen van deze pagina, probeer het zo nog een keer. (503 Service Unavailable 1422253217)
Nu heb ik wel 33kbytes aan table, maar daar zou de parser niet van over z'n nek mogen gaan lijkt me.
in Het Grote Kleinemededelingentopic - Deel 300 .Er ging iets mis met het ophalen van deze pagina, probeer het zo nog een keer. (503 Service Unavailable 1424005162)
[ Voor 68% gewijzigd door Raven op 06-06-2012 15:25 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Nu heb ik wel 33kbytes aan table, maar daar zou de parser niet van over z'n nek mogen gaan lijkt me.Er ging iets mis met het ophalen van deze pagina, probeer het zo nog een keer. (503 Service Unavailable 1422253217)
Er ging iets mis met het ophalen van deze pagina, probeer het zo nog een keer. (503 Service Unavailable 1480312753)
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 10-06-2012 16:24 ]
Oscar Wilde
Er ging iets mis met het ophalen van deze pagina, probeer het zo nog een keer. (503 Service Unavailable 1501112592)
Ik had er net ook weer eentje.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
1501112592 zou 27/07/2017 zijn dan, dus lijkt me niet
Intentionally left blank
(3e keer dat ik het vraag overigens....)
Oscar Wilde
Het getal is overigens een Varnish ID welke ook in de headers staat, maar op deze manier is het makkelijker om het op te merken
[ Voor 27% gewijzigd door Kees op 13-06-2012 10:52 ]
Er ging iets mis met het ophalen van deze pagina, probeer het zo nog een keer. (503 Service Unavailable 2433990461)
[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 14-06-2012 12:16 ]
in Buitenlandse TV series zomer 2012 mocht het uitmaken.Er ging iets mis met het ophalen van deze pagina, probeer het zo nog een keer. (503 Service Unavailable 1583497335)
Oscar Wilde
ps. Er staat een rood handje, kan me niet herinneren een TR ingediend te hebben hier.
[ Voor 76% gewijzigd door Raven op 19-06-2012 18:36 ]
Oscar Wilde
Hier hetzelfde, mocht het iets uitmakenRaven schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:35:
ps. Er staat een rood handje, kan me niet herinneren een TR ingediend te hebben hier.
[ Voor 42% gewijzigd door Raven op 19-06-2012 19:12 ]
Oscar Wilde
Oscar Wilde
Verwijderd
Er ging iets mis met het ophalen van deze pagina, probeer het zo nog een keer. (503 Service Unavailable 1581780792)
En goed ook, kon het hele forum niet meer op.
Oscar Wilde
[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 19-06-2012 20:20 ]
Oscar Wilde
Er ging iets mis met het ophalen van deze pagina, probeer het zo nog een keer. (503 Service Unavailable 1583254302)
Er ging iets mis met het ophalen van deze pagina, probeer het zo nog een keer. (503 Service Unavailable 2120027017)
We hadden er weer eentje
(refresh van MyReact).
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Blanke pagina op http://tweakers.net/productreview/48326/tp-link-tl-wn821n.html en kreeg ik in Firebug: 500 Internal Server Error IP: 213.239.154.20:80 [b]X-Tweakers-Server[/] pontus [b]X-Varnish[/] 1735440661 [b]p3p[/] CP="ALL DSP COR CURa ADMa DEVa HISa OUR STP UNI STA"
Ooops
Er ging iets mis met het ophalen van deze pagina, probeer het zo nog een keer. (503 Service Unavailable 2208915039)
Op deze pagina : simpele Ikea Dioder hack
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
winxp + chrome
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Ik kreeg dit bij een refresh.nieuws: Microsoft dicht zero day-xml-lek:
Ooops
Er ging iets mis met het ophalen van deze pagina, probeer het zo nog een keer. (503 Service Unavailable 1897335658)
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Ooops
Er ging iets mis met het ophalen van deze pagina, probeer het zo nog een keer. (503 Service Unavailable 1995399723)
Oscar Wilde
Net weer een:
in Fractal Design - score ontbreektOoops
Er ging iets mis met het ophalen van deze pagina, probeer het zo nog een keer. (503 Service Unavailable 2024886129)
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 20-07-2012 12:05 ]
Oscar Wilde
Er ging iets mis met het ophalen van deze pagina, probeer het zo nog een keer. (503 Service Unavailable 2028722769)
Vanuit MyReact naar 'last' van het WoW-topic.
Ik had nog een 2de pagina open staan van het WoW topic die ongeveer hetzelfde moment aangaf dat er 1 nieuwe reactie bij was gekomen.
Mischieen is het gerelateerd aan nieuwe posts in een topic?
Bij een frisse start van Chrome en het openen van gathering.tweakers.netOoops
Er ging iets mis met het ophalen van deze pagina, probeer het zo nog een keer. (503 Service Unavailable 2030731548)
F5 van icecreamfarmer in "Wlan adapter"Ooops
Er ging iets mis met het ophalen van deze pagina, probeer het zo nog een keer. (503 Service Unavailable 2049326536)
Oscar Wilde

39
Omdat ik natuurlijk oldschool GoT op de oude grijze layout (bij gebrek aan paars zonder abo), vond ik het wel opvallend dat die melding in de nieuwe layout te voorschijn kwam.
Die melding komt dus eerder dan de check welke lay-out getoond dient te worden. Wellicht dat dat wat licht op het euvel geeft?
Verder gewoon een F5 gedaan, en geen nummer genoteerd.
Ey!! Macarena \o/
Verwijderd
Bij het openen van Stuffis Generalis.Ooops
Er ging iets mis met het ophalen van deze pagina, probeer het zo nog een keer. (503 Service Unavailable 2050102067)
Volgens mij gaat dit buiten het forum om, en is dit generiek aan de hele site.RaZ schreef op zondag 22 juli 2012 @ 14:48:
Ik had hem gisteren ook, maar dan gewoon op de active-topics pagina.
Omdat ik natuurlijk oldschool GoT op de oude grijze layout (bij gebrek aan paars zonder abo), vond ik het wel opvallend dat die melding in de nieuwe layout te voorschijn kwam.
Ooops
Er ging iets mis met het ophalen van deze pagina, probeer het zo nog een keer. (503 Service Unavailable 2052474934)
Oscar Wilde
Ik kon dus helaas het nummertje niet kopieren (wel een 503 gezien).
Yup.AW_Bos schreef op zondag 22 juli 2012 @ 20:42:
[...]
Volgens mij gaat dit buiten het forum om, en is dit generiek aan de hele site.
Maar ik postte dit omdat ik de template op het forum op tweakers heb staan, en niet de default tweakers_ng. De melding komt in de tweakers template, en dan lijkt het erop dat de voorkeuren dan nog niet geladen zijn, anders zou die melding namelijk in de oude template komen, en dat is niet het geval.
Maar dat is een aanname, en wellicht hebben de devvers daar iets aan.
Ik kreeg hem dus net weer. Bij het posten van een bericht. Na de melding kreeg ik overigens direct de normale post-reply pagina te zien, en deze was leeg (stond dus wel een auto-refresh op). De post is overigens wel gewoon geplaatst zag ik.
Omdat de melding vrijwel gelijk weer weg was, kon ik ook geen code noteren of een screenshot maken.
Ey!! Macarena \o/
Ik heb die errorhandler zo aangepast dat hij het domweg nog een keer probeert, dat werkt prima met GET's, maar met POST's kan het niet opnieuw (want zoals je zag is de POST wel goed gegaan; domweg nog een keer proberen zou een dubbelpostmelding of zelfs een dubbele post geven).
bij het bekijken van een net gemaakt bericht in GKMT, bericht was wel weg, maar even back gedaan en daar was ie weerEr ging iets mis met het ophalen van deze pagina, probeer het zo nog een keer. (503 Service Unavailable 1245237029)
[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 10-08-2012 10:49 ]
Oscar Wilde
Een korte vraag: op het moment van een 503 ga je daarna automatisch weer terug naar http://gathering.tweakers...pdate_message/<nummertje>, terwijl de post wel is gelukt (waarschijnlijk door de tweede keer proberen). Is het dan niet handiger om naar het topic terug te gaan. Als ik op het update_message scherm uitkom, wekt het de indruk dat mijn post is mislukt.Kees schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:15:
Ja, ik heb er ook een 5s refreshtimer bij gezet. Overigens weet ik precies waar de pagina vandaan komt (namelijk de error handler van varnish) en dat is gewoon een vrijwel statische string die volkomen geen weet heeft met welke gebruiker hij praat.
Ik heb die errorhandler zo aangepast dat hij het domweg nog een keer probeert, dat werkt prima met GET's, maar met POST's kan het niet opnieuw (want zoals je zag is de POST wel goed gegaan; domweg nog een keer proberen zou een dubbelpostmelding of zelfs een dubbele post geven).
Bij het bekijken van een gemaakt bericht in Buitenlandse TV series zomer 2012Ooops
Er ging waarschijnlijk iets mis bij het versturen van deze post. Probeer het zo nog een keer als het posten mislukte. (503 Service Unavailable 1794562728)
Oscar Wilde
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
[ Voor 28% gewijzigd door Mr_x007 op 20-08-2012 15:50 ]
Er ging waarschijnlijk iets mis bij het versturen van deze post. Probeer het zo nog een keer als het posten mislukte. (503 Service Unavailable 869151364)
Bij 't plaatsen van een post, die bleek achteraf wel geplaatst te zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 22-08-2012 13:30 ]
Oscar Wilde
Bij het bekijken van een bericht in Buitenlandse TV Series 2012 - 2013Er ging waarschijnlijk iets mis bij het versturen van deze post. Probeer het zo nog een keer als het posten mislukte. (503 Service Unavailable 2023410620)
Oscar Wilde
Trouwens, Kees, zit je nog steeds met dat klokhuis?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Het blijft een lastige bug om te debuggenFiresphere schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:38:
3x vandaag. Of meer, bij elke post vanuit huis in ieder geval.
Trouwens, Kees, zit je nog steeds met dat klokhuis?

En nee, ik zit tegenwoordig in het uiterste westen van .nl (IJmuiden)
Bij het posten van een bericht in Zorgtoeslag en studeren buitenlandEr ging waarschijnlijk iets mis bij het versturen van deze post. Probeer het zo nog een keer als het posten mislukte. (503 Service Unavailable 1980541902)
edit: Bericht is wel geplaatst, gebeurt niet altijd.
[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 31-08-2012 18:38 ]
Oscar Wilde
Ooops
Er ging waarschijnlijk iets mis bij het versturen van deze post. Probeer het zo nog een keer als het posten mislukte. (503 Service Unavailable 2079288017)
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Er ging waarschijnlijk iets mis bij het versturen van deze post. Probeer het zo nog een keer als het posten mislukte. (503 Service Unavailable 2092692945)
Wel gepost trouwens; 2-9 19:21
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
d:)b
Bij een edit: http://gathering.tweakers.net/forum/update_message/38866626
Error: Er ging waarschijnlijk iets mis bij het versturen van deze post. Probeer het zo nog een keer als het posten mislukte. (503 Service Unavailable 1071490487)
Bij het versturen van een DM, die wel verstuurd bleek te zijn.Er ging waarschijnlijk iets mis bij het versturen van deze post. Probeer het zo nog een keer als het posten mislukte. (503 Service Unavailable 2210809942)
Verwijderd
Bij het versturen van een post (wat wel goed gegaan is).
Gebeurt wel steeds minder
geeft:
:{"aantal":3,"refresh":5,"caption":"Productreviews"},"aanbod":{"aantal":3,"refresh":2,"caption":"Vraag & Aanbod"},"jobs":{"aantal":3,"refresh":5,"caption":"Jobs"},"etc":{"aantal":3,"refresh":5,"caption":"Etc."},"plan":{"aantal":0,"refresh":0,"caption":".Plans"},"shopreview":{"aantal":0,"refresh":5,"caption":"Shopreviews"},"meuktracker":{"aantal":0,"refresh":5,"caption":"Meuktracker"},"reacties":{"aantal":6,"refresh":1,"caption":"Reacties"},"forum":{"aantal":6,"refresh":1,"caption":"Forum"},"trackerads":{"aantal":6,"refresh":0,"caption":"Gesponsorde acties"},"weblogs":{"aantal":3,"refresh":5,"caption":"Tweakblogs"},"fok":{"aantal":0,"refresh":5,"caption":"FOK! headlines"},"computable":{"aantal":3,"refresh":0,"caption":"Computable headlines"},"crn":{"aantal":3,"refresh":0,"caption":"CRN headlines"},"twitter":{"aantal":0,"refresh":5,"caption":"@tweakers"},"highContrast":{"config":0},"position":{"config":"l"},"fixate":{"config":0}});
If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...
Maar het lijkt ook gefixed: http://tweakers.net/aanbod/cat/903/koelkasten.html?
Overigens kom ik de 503 tegenwoordig zelden tegen
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:25
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Net gehad bij het openen van een bestaand topic in de devschuur
[ Voor 19% gewijzigd door We Are Borg op 12-09-2012 19:25 ]
Edit was wel geplaatst.Ooops
Er ging waarschijnlijk iets mis bij het versturen van deze post. Probeer het zo nog een keer als het posten mislukte. (503 Service Unavailable 2265796065)
Oscar Wilde
Bij het sturen van een nieuwe DM-thread. (wel geplaatst)Ooops
Er ging waarschijnlijk iets mis bij het versturen van deze post. Probeer het zo nog een keer als het posten mislukte. (503 Service Unavailable 2266601928)
Ik krijg dat de hele categorie niet bestaatBtM909 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:35:
Da's wat anders, volgens mijn beperkte kennis en inzichten
Maar het lijkt ook gefixed: http://tweakers.net/aanbod/cat/903/koelkasten.html?
Overigens kom ik de 503 tegenwoordig zelden tegen
[ Voor 45% gewijzigd door F.West98 op 19-09-2012 22:14 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Er ging waarschijnlijk iets mis bij het versturen van deze post. Probeer het zo nog een keer als het posten mislukte. (503 Service Unavailable 1312417623)
Ik ben wel benieuwd wat er dan nu is aangepast
Niet werkende code is aangepast naar werkende code?DennusB schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:51:
[...]
Ik ben wel benieuwd wat er dan nu is aangepast
Het zal wel een aanpassing aan de webserver/caching kant zijn, ik denk niet dat dit uit PHP komtMuddyMagical schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:22:
[...]
Niet werkende code is aangepast naar werkende code?
In plaats van dat ik Varnish een hele POST request laat cachen en dan pas laat doorsturen naar Apache, zal Varnish hem meteen naar Apache doorzetten als hij ziet dat het een POST is. Dus iets meer belastig op Apache leggen, maar het zou de POST issues wel op moeten lossen.DennusB schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:22:
[...]
Het zal wel een aanpassing aan de webserver/caching kant zijn, ik denk niet dat dit uit PHP komt
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
http://[secret URL]/reviews/2737/nikon-d600-een-betaalbare-fullframe-dslr.html
[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 05-10-2012 10:30 ]