[Kickstarter] Carmageddon: Reincarnation.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Tja, de game blijven comparen met NCG is natuurlijk ook net zoiets als je android verdedigen in de apple store..
solique schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:47:
[...]

Had er even de tijd voor op werk, nergens 1 mail ontvangen.
Laatste mail die ik heb ontvangen is van eind December.

Zal eens mailen naar support, ook humble bundle geeft aan dat ik geen key heb. :(
Before you complain go here: http://support.humblebund...umble-bundle-key-resender

Type in your email and submit the form, an email with your key link (and all the other Humble Bundle keys you've bought) will be sent to you. If you still do not receive your key then get hold of someone at Stainless or Humble to figure out the problem.

If you backed less than $25 on Kickstarter or less than $35 on Paypal you will NOT be receiving a key until the 27th.

[ Voor 78% gewijzigd door Verderf op 14-03-2014 15:52 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Ik had 25 dollar donated via kickstarter toen, maar zie net dat ik nog een oud e-mail adres ingesteld had staan op kickstarter.. heb ook geen id waar die key verstuurd is? :S heb me toen ooit es aangemeld op carmageddon.com maar daar zal ook wel het oude e-mail adres gestaan hebben.

is al gelukt via die humble bundle link 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Cooler_King op 14-03-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Wat kan ik de 27e verwachten voor alpha? Beetje zoals die Tech demo damage models?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verderf schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:49:
Tja, de game blijven comparen met NCG is natuurlijk ook net zoiets als je android verdedigen in de apple store..
Men moet zich eens verdiepen in de daadwerkelijke definitie van de uitdrukking "vergelijken".
Ik refereerde naar de staat waarin e.e.a. vrijgegeven werd aan het publiek. Aangezien Bugbear met NCG exact hetzelfde pad heeft gekozen voor de development is het wel degelijk relevant vergelijkingsmateriaal.
Dat het inhoudelijk verschillende games zijn heeft daar geen drol mee te maken, het is de mentaliteit van de uitgever die bepaald in welke staat ze een game het publiek in schoppen. Als Stainless wat meer tijd had genomen hadden ze nu niet Youtube volstaan met witte maps vol missende textures en een partij mensen die gaan zeggen dat je nog beter even kan wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Heb nog geen key ontvangen. Heb via de officiele website van Carmageddon voor 20$ pledged. Die key resender link doet alleen maar een linkje toemailen. Ook maar een account aangemaakt op humblebundle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
nieuwe build speelt iig lekker weg. niks zo lekker als door een hele kudde koeien heen maaien of door die zwarte boorden groepjes mensen bij het vissers dorpje >:) >:) >:)

Moooooooo!

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 16:04

solique

Fire is all I need

Mail ontvangen dat ik nu ook toegang heb gekregen, kan niet wachten.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Alpha gespeeld. Leuk, echt zoals het vroeger speelde maar dan met betere graphics. Het camera beeld stoorde me wel soms, misschien ook een idee om met je muis tijdens het rijden het beeld aan te passen. Het aanrijden van pedestrians ziet er nog wat oud uit. Bijna 1-op-1 overgenomen van de oude versies. Multiplayer lijkt me leuk! Voor een alpha heb ik me zeker kunnen vermaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Bij mij gaat Carma ontzettend traag (oud systeem ook e8400 proc 2gb geheugen en mid-range videokaart van 4 jaar terug).

Dus ben benieuwd met welk systeem op high settings gedraaid kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark0z schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:39:
Bij mij gaat Carma ontzettend traag (oud systeem ook e8400 proc 2gb geheugen en mid-range videokaart van 4 jaar terug).

Dus ben benieuwd met welk systeem op high settings gedraaid kan worden :)
Ik denk dat je überhaupt niet naar de performance moet kijken want momenteel weegt dat speel veel meer dan zou moeten vergeleken met wat je ziet. Daar zal ongetwijfeld nog het nodige aan geoptimaliseerd worden in de nabije toekomst.
Mijn PC heeft er soms ook moeite mee en dat is een gaming machine die m.i. toch nog wel redelijk mee moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:49
solique schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:48:
Mail ontvangen dat ik nu ook toegang heb gekregen, kan niet wachten.
Vanavond maar eens proberen, hij is toegevoegd aan m'n steam account!

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 10:26

mrsar

waar een sar is,is een wodka

En vandaag is de public beta gestart,mijn spel is netjes geupdate en ben benieuwd naar de multiplayer :)

nu maar eens kijken wat er allemaal veranderd is :) happy racing

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:58
Mwah, de performance is net zo slecht als 8 maanden geleden. Beetje jammer weer :/

Alles op high met een 970gtx betekend 20-40 fps met stotters, en de game ziet er niet eens geweldig uit :')

De gameplay is dan wel weer vermakelijk... Maar ik had echt goede performance verwacht na de maanden lange hiatus van Stainless, Q_Q.

edit; 't Loopt beter met een aantal dingen op medium/low, maar dan nog is het ondermaats O-)

[ Voor 12% gewijzigd door kevz op 14-02-2015 16:37 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
mrsar schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 15:22:
En vandaag is de public beta gestart,mijn spel is netjes geupdate en ben benieuwd naar de multiplayer :)

nu maar eens kijken wat er allemaal veranderd is :) happy racing
Gaaf! Eindelijk. Is het op jouw pc trouwens wel speelbaar? Ik haal net 30FPS op 1080p met low settings :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 10:26

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Is hier in het begin flink op de Hdd aan het ratelen,maar eenmaal geladen lijkt het redelijk soepel te lopen,heb de settings met wat medium settings, gameplay is vermakelijk nog steeds :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Voor mij een insta-buy voor PS4, mits er geen censuur in gepropt wordt, zoals bijvoorbeeld bij The Stick of Truth. Ik heb Carmageddon en de Splat Pack uitbreiding zo ziek veel gespeeld dat het nog een dip in m'n cijfers heeft veroozaakt op de middelbare school :X
Carmageddon 2 niet zo belachelijk veel, maar daar heb ik toch ook m'n geld wel uitgehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Het spel loopt in de singleplayer wel een stuk beter met die medium/low settings op 1080p. Rond de 50 fps dus met i7 (maar 1 core benut op ~90%) en gtx970 (rond 55-85% load) en hier en daar een hoge piek of een lage dip. Ik denk dat de multiplayer vooral problemen heeft zodra de host een tragere PC heeft en/of slechte verbinding, dat het daarom bij alle andere clients meteen begint te stotteren.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 21:37

Phehistyr

De Epische Lurker

Hopelijk wordt er nog flink geoptimaliseerd, want op de prestaties na ben ik erg tevreden over het spel. Een moderne versie van de klassieker, met nog de nodige extra's. Precies waar ik op hoopte toen ik ze steunde met kickstarter. :)

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 14:49
Dan mogen ze echt nog flink aan het werk. 40fps op medium settings met een 780 en 4770 en laadtijden van +3min (van SSD) verbeter je volgens mij niet met het opschonen van wat code.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 21:37

Phehistyr

De Epische Lurker

We zullen het zien. Ik ben zelf geen programmeur en al helemaal geen game-developer, dus ik heb er weinig zicht op. Het is in elk geval nog te vroeg om ze al op de prestaties af te rekenen.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Die prestatie problemen doen me ook denken aan het origineel. Ik kan me nog herinneren dat de game niet lekker draaide op de PC die we thuis hadden staan, maar we konden em wel spelen op een pc van een vriend (en dus waren we na school ook meestal daar te vinden).

Ik was nogal teleurgesteld na de eerste paar video's, maar zit nog steeds te denken om em aan te schaffen. Het is toch een beetje jeugd sentiment :) Kan me zelfs nog de review in de Power Unlimited herinneren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ik stoorde mij nogal aan de aanwijzingen tijdens de eerste ronde. Press space for handbrake etc. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

De eerste race is eigenlijk gewoon de tutorial, heb nog meer 1 uur in de beta gezeten, maar vind hem erg vermakelijk, gelukkig ook weer andere levels erbij ten opzichte van de Alpha.
Ook de game mode waar de checkpoints random spawnen was weer lekker wat anders, lijkt me helemaal leuk in multiplayer.
Performance vond ik nog wel ok, mara ik moet nog wat spelen met de settings, alleen het laden van een level duurt zo ontzettend lang. (details staan op high. misschien komt het daardoor)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
FYI: 50% tot 13 maart op steam. Voor 12.5€ wil ik nog wel eens tekenen :)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Laatst online: 12-09 13:17
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:41:
FYI: 50% tot 13 maart op steam. Voor 12.5€ wil ik nog wel eens tekenen :)
Thanks, op zo'n actie was ik nog aan het wachten.

--edit--
Bij het betalen loop ik steeds in een fout op steam. Meer mensen last van?

[ Voor 15% gewijzigd door YdieresiS op 12-03-2015 07:51 ]

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Welke fout? Zelf geen last van gehad...

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:02
Heb hem ook net gekocht, nergens last van gehad. Betalen ging in 1 keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Gisteravond gelukkig ook de betaling rond gekregen en nu ook gekocht. Ik kreeg telkens de melding, na het kiezen van de betaalmethode en het klikken op doorgaan, dat er een fout was opgetreden en ik met steam support contact moest opnemen. Vlak daarna lag de website van Steam plat en 's middags werkte het nog niet zonder fouten voor mij.

Gisteravond gelukkig nergens last van. De game is aan het downloaden, ben benieuwd hoe het speelt, of het dat gevoel van vroeger kan terugbrengen. IK heb wat uurtjes in die game gestoken, vooral in deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
23 april is de officiele release datum van Incarnation:
http://www.carmageddon.com/news/release-date-news

Hoop wel dat ze nog wat optimalisaties doorvoeren. De game draait bij mij nu niet echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Ik heb het zo snel niet kunnen vinden op hun site, maar is het een simultane release voor PC en PS4/XBOne? Of komen de console releases pas later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik las ergens dat de console releases nog niet vastgesteld zijn. Ze hebben wel gezegd dat ze komen in het verleden, maar nog niet wanneer. Ik zou er in ieder geval niet vanuit gaan dat die op 23 april komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Laatst online: 18-09 13:03
YdieresiS schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:01:
Ik las ergens dat de console releases nog niet vastgesteld zijn. Ze hebben wel gezegd dat ze komen in het verleden, maar nog niet wanneer. Ik zou er in ieder geval niet vanuit gaan dat die op 23 april komen.
Ze hebben niets gezegd over de console-release, noch de mac- en linux-releases, noch de DRM-vrije versie die ook zou komen. Hopelijk vullen ze zeer binnenkort de informatie aan, zodat we weten wat we op 23 april wel en niet kunnen verwachten.

Daarnaast lees ik alom dat het spel nog absoluut niet lekker draait op veel hardware; hopen dat ze het spel op tijd kunnen optimaliseren (en dat de eigen engine die ze gebruiken zich überhaupt goed laat optimaliseren). De mannen van Stainless zijn volgens mij niet het meest capabele ontwikkelteam naar de standaarden van 2015, maar ik hoop alsnog dat het spel goed uit de verf gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:54
Ik heb het spel gisteren ook gekocht. Geen probleem gehad met betaling.

Wel problemen met de performance :( Ik speel dan ook maar met mijn laptop (GeForce GT 640M) maar kijkende naar de kwaliteit van de graphics had ik toch nog iets verwacht. Zelfs op lagere resolutie is het nu amper vooruit te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Ik heb het spel gisteren aangeschaft, om de beta eens te bekijken.
Ik ga het later in de ochtend streamen op www.twitch.tv/kaluroo

Met een i5 2500k @ 4500mhz en een 2x 6970 CF opstelling, haal ik bij low geen >50 FPS. :9
Maar dat gaat nog gefixt worden gelukkig, als we de devs mogen geloven

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Heeft er iemand anders problemen met superlange laadtijden, zelfs op een snelle SSD?
Deze week komt er een patch uit die een hele hoge performance boost zou moeten geven, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ik weet niet wat jullie gewend zijn maar ik vind het prima gaan met mijn 5400rpm hdd, e8400 processor en 8gb geheugen. Wel lage settings en de eerste paar minuten gaat de gameplay wat schokkerig maar daarna prima :)

Zo ging het vroeger ook altijd. Doom, duke nukem 3d etc. Wanneer de game uit was flink sparen voor een nieuw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Dark0z schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:47:
Ik weet niet wat jullie gewend zijn maar ik vind het prima gaan met mijn 5400rpm hdd, e8400 processor en 8gb geheugen. Wel lage settings en de eerste paar minuten gaat de gameplay wat schokkerig maar daarna prima :)

Zo ging het vroeger ook altijd. Doom, duke nukem 3d etc. Wanneer de game uit was flink sparen voor een nieuw systeem.
Er is gisteren een patch uitgekomen. Nu is mijn min FPS op max, van 17 naar 32 gegaan. Max en average FPS ook stukken hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 07:49
kaluro2 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:00:
Heeft er iemand anders problemen met superlange laadtijden, zelfs op een snelle SSD?
Deze week komt er een patch uit die een hele hoge performance boost zou moeten geven, ben benieuwd.
Dit, hier hetzelfde probleem, 30sec + is geen uitzondering... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Ik heb nu alle auto's unlocked en elke tier unlocked. Ik heb enkel de standard maps gedaan (waarin je mag wrecken, peds killen of racen); de andere maps stonden me niet aan.

spoiler:
Die electrische auto heeft een permanente Electro bastard ray ingebouwd, echt zo fijn B|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

psst. dat wat ook al zo in de aller eerste Carmageddon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

burgt schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:37:
[...]

Nooit gespeeld, ik heb enkel carmageddon 2 gespeeld ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

burgt schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:37:
[...]

ja, voor 30 secs zover ik mij kan herinneren. Niet permanent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

Was toch echt wel de hele tijd. Afgelopen jaar heb ik nog Carma 1 android versie gespeeld en die auto unlocked, ideaal om de kill all peds op een level te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Dark0z schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 23:19:
[...]

ja, voor 30 secs zover ik mij kan herinneren. Niet permanent
De Pedestrian Electro-Bastard Ray powerup wel ja, maar de auto van Stella had in 't origneel permanent die ability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Kwistnix schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:19:
[...]

De Pedestrian Electro-Bastard Ray powerup wel ja, maar de auto van Stella had in 't origneel permanent die ability.
Joh, denk dat mijn geheugen mij in de steek heeft gelaten, of ik heb die auto nog nooit gekozen :) maar je hebt gelijk idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 14:16
Klopt het dat reincarnation momenteel niet via LAN te spelen is?

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

De game is live gegaan, de graphics<->performance verhouding is nog steeds érg bedroevend.
Ook merk ik dat je bij veel auto's extreem snel in een slip raakt, bij het minste geringste wat je doet. Erg jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorretje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-03 14:12
Heerlijk vermakende game.. nostalgisch.. weinig gedoe met laadtijden op 7200rpm seagate schijf onder win8.1..
Gewoon kwestie van geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

De game speelt inderdaad net als het orgineel; 15 jaar niet gespeeld, maar de auto-handling en AI is zo exact hetzelfde, dat het bijna eng is. AI/tegenstanders zijn ook helemaal niet sterker of irritanter dan in het orgineel in mijn beleving, win alles op mn sloffen.

Alleen ... de performance & laadtijden zijn echt enorm droevig; vind het echt schandalig dat men dit anno 2015 durft te publishen als 'formal release'. Hallo Steam; QA ! Dit is gewoon spugen op de kickstart-backers (m.i.) ... o ja, en de werelden zijn veel te leeg; vond ik 18 jaar geleden al jammer, maar goed, toen was het technisch erg knap; nu geeft het gewoon een contentloos tech-demo / PoC gevoel.

Ik vervloek de game wat dat betreft in alle opzichten, traag, ziet er niet uit, weinig content ... maar toch zo leuk om te spelen :)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1
SKiLLa schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:40:
De game speelt inderdaad net als het orgineel; 15 jaar niet gespeeld, maar de auto-handling en AI is zo exact hetzelfde, dat het bijna eng is. AI/tegenstanders zijn ook helemaal niet sterker of irritanter dan in het orgineel in mijn beleving, win alles op mn sloffen.

Alleen ... de performance & laadtijden zijn echt enorm droevig; vind het echt schandalig dat men dit anno 2015 durft te publishen als 'formal release'. Hallo Steam; QA ! Dit is gewoon spugen op de kickstart-backers (m.i.) ... o ja, en de werelden zijn veel te leeg; vond ik 18 jaar geleden al jammer, maar goed, toen was het technisch erg knap; nu geeft het gewoon een contentloos tech-demo / PoC gevoel.

Ik vervloek de game wat dat betreft in alle opzichten, traag, ziet er niet uit, weinig content ... maar toch zo leuk om te spelen :)
Dat is ook zo'n beetje mijn oordeel: De basis is nog steeds leuk, net zoals het origineel, maar deze nieuwe editie doet verder niets nieuws en wat het doet, doet het eigenlijk erg slecht.

Dat de game technisch zo slecht werkt, zit 'm in het niveau van de ontwikkelaars. Zij zijn waarschijnlijk uit passie weer begonnen met hun favoriete franchise, zonder zichzelf kritisch te bekijken. Deze mannen hebben overduidelijk hun kennis en ervaring niet bijgehouden en dachten dat een game maken in 2015 wel zou lukken met ervaring uit de '90's. Ze hebben een redelijk gedetailleerd physics-model gebouwd voor de auto's en de schade daaraan, maar dit moet bijna wel bizar inefficiënt geschreven zijn, gezien de performance. Er zijn zat games met realistische physics en destructie en die draaien niet allemaal als een drol. Ze hebben zichzelf enorm overschat, door zelfs een eigen engine te bouwen. Misschien dat ze op basis van Unreal- of Unity-technologie een stuk meer hadden kunnen bereiken, maar dan zouden ze alsnog een hoop hebben moeten bijleren. Met deze eigen engine, verwacht ik ook in de toekomst geen goede optimalisatie; het lijkt mij dat het in de basis al is misgegaan.

Toen ik het spel backte op Kickstarter, verwachtte ik een mix van klassieke gameplay en nieuwe content, verpakt in een hedendaags jasje. Zo werd het ook aangeprezen. Uiteindelijk is de game niet veel meer dan een hele slechte remake van een 15 jaar oude game, en alles wat ze nieuw hebben toegevoegd (enkele modi vooral) is geen verbetering op de formule. Gelukkig alsnog wel goed voor wat uurtjes vermaak, zij het met kwakkelende framerate, ronduit lelijke graphics en ellenlange laadtijden (zelfs op een SSD).

Ik vermoed sterk dat de ontwikkelaar zelf stiekem ook teleurgesteld is, en dat ze enorm onderschat hebben wat gamers anno 2015 verwachten en wat erbij komt kijken om een goede game te bouwen.

Ik denk dat er nog steeds potentie is voor een echt moderne Carmageddon-game. Met de graphics van moderne race-games, iets meer nieuwe mechanics en goede modi, maar verder met behoud van de absurde stijl en humor. De enige manier waarop dit zou kunnen, is met andere ontwikkelaars (zoals Bugbear Entertainment).

Uiteindelijk is dit allemaal geen ramp; Kickstarter is nu eenmaal een risico voor zowel de ontwikkelaar als de backer en ik accepteer het dat sommige games niet uit de verf komen zoals ik hoopte. Het enige wat wel steekt, is dat er versies waren beloofd voor Linux, Mac, en een DRM-vrije, en van dat alles horen we nu steeds niets. Deze versies kunnen nog steeds komen, maar de communicatie laat flink te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Inderdaad; de 3D engine lijkt performance-wise nergens op; denk ook dat ze veel beter een bestaande, tripleA, (bijna) gratis engine hadden kunnen pakken als UDK, Source, CryEngine of Unity3D zoals je al zei; heb zelf ook ervaring met 3D devven en het is simpelweg een no-brainer anno 20xx.

Ben daarom ook zo bang dat het met de performance niet/nooit goed gaat komen :(

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Performance is in de "final" release anders redelijk goed. Probleem ligt hem volgens mij meer in het feit dat de gehele wereld constant gerenderd word.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Tja, als de final (heb geen eerdere versies gespeeld) 'redelijke' performance heeft, dan was het daarvoor vermoedelijk vrijwel onspeelbaar... Maarja, ben nu eenmaal een 60fps fanboy; 30fps irriteer ik me mateloos aan bij actiegames. Dat was in 1997 al zo en & nu nog steeds. Laat staan FPS-stotter ...

De orginele Carma renderde makkelijk steady 60 fps (op 800x600 ?) op een Voodoo card, de nieuwe haalt de 60 fps niet eens op low terwijl ik wel b.v. Far Cry 4 op High op Full HD kan spelen met 50~60fps zonder drops (m.a.w.: ligt niet aan mijn PC).

Heb ondertussen gemerkt dat sommige levels wel heel snel laden zoals de Helicopter Pad Arena, dus dat geeft wat hoop. Gezien de 16 GB RAM, is het echter niet alsof de machine staat te swappen voor grotere levels.

En waarom niet gewoon een depth-fog/depth-of-view filter inbouwen (had orginele Carma ook), zodat mensen met een slechtere PC het kunnen activeren om de render-druk te verminderen ? Dat is een simpele tweak die wonderen doet voor de framerate. B.v. Saints Row 3 & 4 doen dit ook heel effectief ...

Nouja, eerst maar even op de eerste post-final update wachten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Ik heb de nieuwe versie nog niet geprobeerd, maar met de vorige was het belangrijk om de drawdistance niet op max te zetten. Als je daar mee gaat spelen dan kan je FPS zo een flink stuk omhoog gaan...

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Is carmageddon reincarnation nu officieel uitgebracht? Het multiplayer gebeuren is anders nog erg dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ja, helaas een flop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dark0z schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:18:
Is carmageddon reincarnation nu officieel uitgebracht? Het multiplayer gebeuren is anders nog erg dood
Ja schijnbaar wel, zoals verwacht hebben ze niet ineens super veel aangepast.

Singleplayer is prima te doen.

Misschien ligt het ook wel aan mij aangezien ik voornamelijk 2 bijzonder grijs heb gespeelt.

[ Voor 25% gewijzigd door Ghostrider op 26-06-2015 21:46 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 14:52
Zit er een mobiele port van reïncarnation aan te komen eigenlijk? Heb nog steeds veel plezier aan de originele op m'n ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Spel van steam gehaald
Ik speel hem voor de singleplayer
Multiplayer zijn er volgens mij niet vaak servers te vinden of je moet zelf hosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Dat multiplayer is ruk of zo, want zoals jullie weten is lijst zowat dood. Maar ik kwam er achter dat de server niemand in verbinding brengt.
Bijvoorbeeld, ik host toen, vriend joint in, en twee kennissen via de vriend (geen steam friends) kunnen me niet vinden in host. Dus moet invites sturen.
Of ik verfris de lijst en zie twee hosters staan en die vriend ziet ook twee maar niet dezelfde hosters :S
Ik heb idee dat de server op basis van omgeving host.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Er is een nieuwe patch uit:

http://steamcommunity.com/games/Carmageddon_Reincarnation/announcements/detail/138837985010161991

Deze belooft een hoop bugfixes, betere performance en een meer speelbare multiplayermodus. Ook geeft het team aan dat er in de toekomst nog ingrijpende wijzigingen volgen aan de engine, voor verdere verbeteringen. Dit is allemaal heel erg laat, maar da's beter dan nooit moeten we maar denken.

Nog altijd geen duidelijkheid over de aangekondigde Mac- en Linux-versies.

Ik blijf erbij dat het ontwikkelteam eigenlijk niet goed genoeg is om een game te maken anno 2015, kijkend naar de graphics, de performance, de lange laadtijden, de amper functionerende multiplayer en de communicatie met de backers. Allemaal ondermaats, naar mijn mening. Bijna alle hedendaagse games toveren veel mooiere en complexere zaken in beeld met nog flink betere performance ook. Maar het is alsnog goed om te zien dat ze de problemen aanpakken en ik heb alsnog wel wat lol gehad met het spel. Nieuwe spelers krijgen met deze patch hopelijk een wat meer afgewerkte speelervaring.

[ Voor 6% gewijzigd door geert1 op 27-08-2015 13:07 ]

• burgt

burgt

Starbass

Ik vind dat ze best net werk leveren, Ik vind tot nu toe alleen de laad tijden lang, maar verder is het goed t espelen en ziet het er super uit (en ik heb geen super krachtig systeem) Van de week eens checken of het nu nog beter draait met de update.

• YdieresiS
Het was inderdaad een forse update. Ik heb hem niet kunnen proberen, maar ik hoop dat het nog beter geoptimaliseerd is. De laatste keer dat ik speelde ben ik afgehaakt omdat de framerate constant inkakte. Ik weet niet of iemand kan bevestigen of dat inmiddels beter is? Op kickstarter zouden ze bij $400,000 of meer ook kijken naar een console versie, is daar nog iets over gehoord?

• kevz
Nou ik denk niet dat het een goed idee is, Carmageddon op de consoles. Ik bedoel 15 fps is wat de consolers gewend zijn dat dan wel, maar het duurde al erg lang voordat het op de PC redelijk liep :')

Mijn YouTube

• YdieresiS
Wow, ik ben uitermate positief verrast zojuist. Ik heb de game opgestart en ik kan het gewoon spelen op 1920*1200 met balanced settings op een pc van een jaar of 4 oud (voor de update had hij moeite om het op 1280*800 ofzo te spelen). En het draait ook gewoon soepel. Dat is het 1000x beter dan twee updates terug. Ik heb nu ook niet minuten lang hoeven wachten totdat een race begon. Zo begin ik er wel weer lol in te krijgen en kan ik de game ook gaan uitspelen.

Ze hebben met deze update, of die daarvoor (heb al even niet meer gespeeld) erg goed werk geleverd.

[ Voor 9% gewijzigd door YdieresiS op 27-08-2015 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 20-08 13:09
Er is een nieuwe update voor Carmageddon: Reincarnation! Deze geeft de game een flinke boost in gameplay en visueel ziet er stukken beter uit. Het sfeertje is naar mijn idee veel beter nu.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Yonni schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:01:
Er is een nieuwe update voor Carmageddon: Reincarnation! Deze geeft de game een flinke boost in gameplay en visueel ziet er stukken beter uit. Het sfeertje is naar mijn idee veel beter nu.
Dat lijkt een flinke verbetering te zijn, bovenop de eerdere patch die al flink hielp. Mooi nieuws! Ze zijn hier wel erg laat mee: de eerste indruk en de reviews zijn al gepasseerd, en ik vermoed dat de meeste spelers het spel inmiddels achter zich gelaten hebben. Maar toch is het voor opnieuw spelende fans en nieuwkomers een mooie verbetering.

Hier overigens het bijbehorende nieuwsbericht met toelichting.

Daar lees ik dat de verbeteringen onder andere komen door het multithreaded maken van de engine en het doen van legio kleine optimalisaties, en ook dat dit nog verder gaat worden doorgevoerd in de toekomst. Daarmee moeten we eigenlijk concluderen dat het spel veel later had moeten worden uitgebracht, maar dit is vooral een geldkwestie geweest. De ontwikkelaar moest eerst meer inkomsten hebben om het spel af te kunnen maken. Toch lijkt het mij dat de ontwikkelaar zichzelf ook wat heeft overschat, of de ontwikkelklus heeft onderschat, want van oorsprong hadden ze de bedoeling om al op dag 1 een goed spel uit te brengen en dat is niet gelukt.

Jammer dat het allemaal zo gelopen is, maar 't is mooi om te zien dat de ontwikkelaar toegewijd blijft en dat het spel in een veel betere staat verkeert dan bij de release. Ik ga het spel uiteindelijk nog eens spelen, wanneer hij helemaal is uitontwikkeld.

[ Voor 7% gewijzigd door geert1 op 30-10-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 20-08 13:09
Ik denk dat ze 'm blijven ontwikkelen tot ze ook een PS4 en XBOX One release kunnen doen. Linux en Mac eventueel nog op een zijspoor, denk ik. Consoles kunnen ze nog veel cash mee binnenhalen.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Yonni schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:48:
Ik denk dat ze 'm blijven ontwikkelen tot ze ook een PS4 en XBOX One release kunnen doen. Linux en Mac eventueel nog op een zijspoor, denk ik. Consoles kunnen ze nog veel cash mee binnenhalen.
Nou dat klopt dus en hij komt morgen uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Carmageddon: Max Damage inderdaad.
Ik ga 'm wel halen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Kwistnix schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:38:
Carmageddon: Max Damage inderdaad.
Ik ga 'm wel halen denk ik.
Ik zou maar even wachten op reviews, deze game was nogal een flop.
Als ik kijk naar gameplay van deze nieuwe versie is er niets veranderd.

[ Voor 13% gewijzigd door unfor op 07-07-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
unfor schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:37:
[...]

Ik zou maar even wachten op reviews, deze game was nogal een flop.
Als ik kijk naar gameplay van deze nieuwe versie is er niets veranderd.
Dan kijk je blijkbaar niet goed, want ik heb al behoorlijk wat mensen gelezen die aangeven dat de game flink verbeterd is en het oude Carmageddon gevoel weer helemaal terug is (zie NeoGAF). De PC spelers hebben de beta getest en nu komt de echte versie uit. Mijn preload is binnen en ik heb er zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
Ik heb me de afgelopen maanden prima vermaakt met de PC versie.
De gameplay is precies zo als Carmageddon 15 jaar geleden, het is de bedoeling dat de auto's moeilijk te besturen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Laatst online: 15-09 21:08
Whoohoo, ik heb hem voor de PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:44
Hipska schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:57:
Whoohoo, ik heb hem voor de PS4
Ghehehe... Ja, ik ook :P

Lekker Retro hoor.. Besturing is bagger, graphics zijn bagger, laadtijden zijn bagger, maar een lol dat ik heb :) In tijden geen betere investering gedaan dan deze € 15.. (had nog een tegoed op 'n cadeaukaart)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Laatst online: 15-09 21:08
Ik heb er 35 voor betaald. Idd laadtijden ergerde ik mij ook al aan.. Maar idd ook gekocht als nostalgie. Het is gewoon leuk.

Enige wat ik jammer vind is dat er geen locale multiplayer mogelijk is (Split screen).
Pagina: 1 2 3 4 Laatste