Weet iemand wat voor engine ze gebruiken? Kopen ze zoiets niet gewoon?IStealYourGun schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:06:
[...]
Net daar zit toch mijn vrees. Sinds de jaren 90 heeft Stainless Games geen grote titels meer gehad en de "arcade" games die ze de laatste jaren hebben ontwikkeld, maken geen gebruik van verbluffende engines. Het ziet er dus niet naar uit dat ze de resources in hous hebben om een hoog kwalitatieve game af te leveren of ze zouden een deel van de 60k extra gebruiken om toch enkele grote namen binnen te halen, wat ik wel ten zeerste betwijfel.
En waar zitten die "grote namen"? Die zitten bij grote developers omdat ze daar goed betaald worden.
Waarmee ik niet wil zeggen dat Carmageddon een slechte game zal worden, maar het succes zal vooral van de gameplay moeten komen en niet van de grafische engine of dergelijke. Ik heb nu $25 gepleged, maar ik zal al blij zijn als ik een $15 waardige game zou krijgen.
Het is vanzelfsprekend dat dit geen spel is met een multi-miljoenen budget als MW3 met film-achtige verhaallijn en regie, mooie cutscenes, etc, dat vervolgens $1miljard aan omzet binnensleept
Je haalt met graphics misschien mensen over om een spel te kopen, maar gameplay natuurlijk veruit het belangrijkst. Als het carma1 of 2 wordt in een nieuw jasje, nieuwe graphics en nieuwe omgevingen vind ik dat trouwens prima! Als ik dat filmpje zo zag beloofde het veel goeds!
edit: is iemand trouwens nog van plan om z'n pledge te verhogen?