My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
heb met de Chevy 9 ronden zitten setuppen/kwalificeren, 10x de pits in tijdens de race. hele start gemist

Lotus 2e plek vast weten te houden ondanks dat ze achter mij sneller waren
Ford was maf ding .. kende de hele baan niet .. verder wel tof
[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-05-2016 11:02 ]
Heb je by any chance nog een replay van de Lotus race??
Was trouwens wel een aparte gewaarwording, ik kreeg met de Lotus een tik op het achterwiel toen ik door twee man op de huid werd gezeten, en ging prompt in de rondte .. gingen de heren beide stilstaan om mij weer voorbij te laten .. best apart
[ Voor 57% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-05-2016 11:05 ]
Download.
(http://www.assettocorsa.n...nsx-1991-version-1.15200/)
naam:
NSX Trackday Nordschleiffe
beta
En heb je dan dus ook 1 van de Ford RS1600 ??? Want dat was ook feest!
[ Voor 0% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-05-2016 23:21 . Reden: 300cc te weinig ;) ]
Gewoon een filmpje maken vanuit het juiste perspectief en de game opnemen vanuit het juiste camerastandpunt en dan toveren met waarschijnlijk Adobe Premiere.Alfa90_Buttje schreef op zondag 08 mei 2016 @ 23:21:
niceHoe maak je zoiets??
En heb je dan dus ook 1 van de Ford RS1600 ??? Want dat was ook feest!
Als je het echt goed wil doen moet je er nog een stukje greenscreen achter plakken zodat je echt alleen het stuur + handen ziet
hoidoei
edit:
hebben jullie al een VR bril op je verlanglijstje staan??
dit lijkt mij _ZOOO_ mooi
.. en het beste, je kunt écht de bocht in kijken, en écht over je schouder kijken ... én 3D dus diepte!
Voor het geld van 3 goede monitoren heb je (straks) ook wel zo'n bril en de ervaring lijkt mij zóveel beter!
En het neemt geen plek in
edit:
die gast stapt gewoon uit z'n F40 en staat gewoon doodleuk de auto en het motorblok te bekijken!
En dan gaat ie ook nog tijdens het rijden uit het raam hangen !! whaaa!!
VET !!!!
[ Voor 130% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-05-2016 15:34 ]
We hadden wel een mooie battle met zijn 3e die eerste paar rondes.Wel zo sportief om even te wachten als je door een fout van een ander wordt gespind. En de eerste plaats was al aan de horizon verdwenenAlfa90_Buttje schreef op zondag 08 mei 2016 @ 11:00:
Bedankt voor het hosten dutch
Heb je by any chance nog een replay van de Lotus race??
Was trouwens wel een aparte gewaarwording, ik kreeg met de Lotus een tik op het achterwiel toen ik door twee man op de huid werd gezeten, en ging prompt in de rondte .. gingen de heren beide stilstaan om mij weer voorbij te laten .. best apart
Ik ben Capt_Buttons trouwens
was jij die rooie of die gele?
Sterker nog, ik heb er al 1 (Rift). Ik wacht met smart tot AC en met name iRacing eindelijk ondersteuning gaan bieden!Alfa90_Buttje schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:18:
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ja ik heb dus 2 jaar geleden een triple screen opstelling gekocht, 3x27". Het middelste scherm heb ik aan mijn opa gegeven en daarvoor in de plaats een 32" TV. Werkt prima, in ieder geval lang niet zo storend als een 24-27-24 setup. Had ik het maar niet gedaan, dan had ik nu wel een Rift of Vive in de bestelling staan. Ik denk dat ik wat meer uurtjes ga maken op het werk en dan kijk of ik eind dit jaar met kerst zo'n bril kan aanschaffen. Die triple setup blijft wel staan hoor, kan niet meer zonder qua lekker alles open hebben staan.Alfa90_Buttje schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:18:
Echt heel mooi gedaan
edit:
[video]
[video]
dit lijkt mij _ZOOO_ mooi.. hoe je ook in de cockpit om je heen kunt kijken .. alle details!
.. en het beste, je kunt écht de bocht in kijken, en écht over je schouder kijken ... én 3D dus diepte!
Voor het geld van 3 goede monitoren heb je (straks) ook wel zo'n bril en de ervaring lijkt mij zóveel beter!
En het neemt geen plek in
edit:
[video]
die gast stapt gewoon uit z'n F40 en staat gewoon doodleuk de auto en het motorblok te bekijken!
En dan gaat ie ook nog tijdens het rijden uit het raam hangen !! whaaa!!![]()
VET !!!!![]()
![]()
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ah, dan was jij de rooieJurrr90 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:49:
Geen idee.. is was niet degene die jou raakte. Ik kon jullie ook niet meer bijhouden de laatste 2 rondes.
Het is een hele mooie baan met mooie combi's!
w00t !!
maar in die filmpjes rijden ze dus al met AC .. ?![...]
Ik wacht met smart tot AC en met name iRacing eindelijk ondersteuning gaan bieden!
Wat moet je daarvoor doen wil het gaan werken?
[ Voor 40% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-05-2016 14:09 ]
By the way, let us say a few words about VR, which is an open and quite talked-about issue at the moment. As you know, Kunos Simulazioni has been supporting the Oculus Rift since the release of the very first kit, and the American company also chose Assetto Corsa for its events thanks to the immersion achieved by Assetto Corsa with its products, up to the DevKit 2. The third time around, the SDK provided by the company to support its device was radically changed, and we simply cannot update the code in Assetto Corsa every time this happens; we need to completely rewrite the dedicated rendering structure. That’s not easy or cheap, as you could probably imagine.
Although the retail version of Oculus Rift is finally available, at the moment our core team is focused on the submission and release of Assetto Corsa for consoles, which at the same time brings a huge update for the PC version with the 1.5 build thanks to the fact that part of the code is shared between the platforms. Since working on Oculus support requires us to allocate extra time and resources – because of its complexity it cannot be managed easily or in a few days – we will have to take a moment and consider when our current development schedule will allow us to do so, but realistically not before this summer. Our aim is to support VR – and not necessarily only the Oculus Rift – when we will be able to take the time and resources required.
We fully understand that people who have invested in the purchase of a VR device want to use it as much as possible, and we know that Assetto Corsa guaranteed a ton of fun with the Oculus SDK2 (that could only be better with the retail version), therefore we promise that we will take the time to evaluate the option of creating proper VR support in harmony with other tasks and priorities that we have already scheduled.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Datum: Donderdag 12-05-2016
Aanvang: 20:00
Naam: GoT Fun Server
Teamspeak server:149.210.183.21
Race 1:
Peugeot 504 TN Sport op Donnington National
Kwal.: 30 min.
Race laps: 10
Race 2:
Lamborghini Huracan ST op Silverstone GP
Race laps: 8
Race 3
Toyota GT-86 op Brand Hatch GP
Benodigde downloads:
Peugeot 504:
http://www.racedepartment.com/downloads/peugeot-504.7890/
Donnington:
http://www.racedepartment.com/downloads/donington-park.3031/
Uitleg instalatie:
Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'
Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'
Optionele downloads:
ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/
HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/
Spotter app:
http://www.racedepartment.com/downloads/spotter.2307/
Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates
Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads
Ik vraag mij af of de DK2 blijft werken zodra de update van AC voor 1.3 komt.Arfman schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:49:
^ Wat FA zegt dus. CV1 (de consumentenversie van de Rift die nu verkrijgbaar is) vereist Runtime (zeg maar driverversie ) 1.3. DK2 stopte bij runtime 0.8. CV1 op runtime 0.8 gaat niet werken. Er zijn wel wat zgn. wrappers voor maar het is allemaal suboptimaal en ik waag me er dus ook niet aan. Daarom vond ik het ook zo teleurstellend hoe de AC devs reageerden op VR ondersteuning, als je ziet dat LFS al vrijwel direct ondersteuning inbouwde (en dat wordt onderhouden door 1 man op dit moment) en ook iRacing aangaf z.s.m. met een update te willen komen die het ondersteunt. Oh well, kan voorlopig toch niet rijden in verband met een verbouwing thuis die nog 3 weken gaat duren
Voor mijn gevoel neem je een aardig risico als je op dit moment gaat instappen
Ik vraag me af of Automobilista, rFactor2 en R3E nog VR gaan ondersteunen
Nofi, maar is het een idee voor race 3 een wat spannendere auto te kiezen? BMW ofzo. Ik dacht dat de Toyota GT-86 wel een spannende auto zou zijn, maar je zit de hele tijd te staren naar die toerenteller hoe die vooruit kruipt .. en op plaatsen volstaat gas los en terugschakelen omdat ie anders doodvalt .. echt remmen is haast niet nodig omdat je gewoon geen vaart maaktDutchDevil79 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:17:
Programma voor aanstaande Donderdag.
Datum: Donderdag 12-05-2016
Race 1:
Peugeot 504 TN Sport op Donnington National
Race 2:
Lamborghini Huracan ST op Silverstone GP
Race 3
Toyota GT-86 op Brand Hatch GP

Alle tijden op AC met de Toyota zitten ook allemaal rond hetzelfde dus een paar 10e sneller en je schuift nauwelijks wat op omdat er dan nog 10 man die tijd reed .. 'k zit nu ergens rond plek 160 en slechts 9 seconden langzamer (108% tijd). Dus 9/160=0,05 seconden verschil steeds ..da's niks. Je zit eigenlijk 2 minuten lang per ronde naar de toerenteller te staren en je verveelt je stierlijk .. al zal dat in een race natuurlijk leuker zijn, maar iedereen rijdt toch steeds volgas.
Die Huracan is btw echt lachen!
Eej, hoe zit dat trouwens, ik zie heel Silverstone GP niet terug op AC tijden.
Voor timetrial is hij misschien dus niet zo spannend maar tijdens een race is het top!
[ Voor 14% gewijzigd door Impry op 12-05-2016 08:32 ]
De race is vanavond pas, dus je hebt nog niks gemistImpry schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:32:
Ik was er gisteren helaas niet bij maar zo'n GT86 is juist schitterend omdat het zo close racing is. Nu moet de baan er wel goed bij passen. Ik heb een keer met zo'n 20 GT86's op Black Cat County geracet, was een van mijn mooiste online races aller tijden.
Voor timetrial is hij misschien dus niet zo spannend maar tijdens een race is het top!
De GT86 wordt ook een stuk leuker met de traction control uit. Ik ben geen driftkoning, maar hij is redelijk goed controleerbaar en een leuke wagen om rond te smijten.
Ja, dat zou je wel verwachten als je de IRL testen en filmpjes ziet, echter in AC leek het wel alsof de rem er op zat .. alleen in krappe bochten wellicht en in de 1ste versnelling wat wielspin, maar zo rond de 2e/3e versnelling @90km/u is het net de Peugeot. Poot op het gas en veel geduld .. Ja, als je wat met het stuur begint te zwabberen bij het aanremmen dat de kont wat los komt .. maar erg gecontroleerd is dat niet..
mogelijk .. ik sta er wel voor open verder hoorImpry schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:32:
Ik was er gisteren helaas niet bij maar zo'n GT86 is juist schitterend omdat het zo close racing is. Nu moet de baan er wel goed bij passen. Ik heb een keer met zo'n 20 GT86's op Black Cat County geracet, was een van mijn mooiste online races aller tijden.
maar de hotlap-ervaring is iig magertjes.
Ik snap eigenlijk niet waarom hele volkstammen de GT-86 op dit circuit zijn gaan uitproberen.
[ Voor 34% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-05-2016 10:00 ]
De GT86 staat in real life ook standaard op slechte bandjes. Puur om het rijgenot te bevorederen (losser op de achterwielen. Speelser karakter).
Quote uit een auto magazine:
"De Toyota GT86 voldoet aan de meeste eisen van een echte petrolhead, hij heeft 200 pk, achterwielaandrijving, een laag zwaartepunt en een geweldige balans. Dankzij de relatief smalle en zuinige Prius banden die standaard op de GT86 gemonteerd zijn heeft de auto weinig grip, en dat zorgt ervoor dat de Toyota GT86 spectaculair is om te rijden en erg graag dwars wilt."
Maar ik heb gister de semi-slick gekozen .. op street schoof ik direct de bocht uit. Eco heb ik toen al helemaal maar niet meer geprobeerd .. Ondanks het speelse karakter denk ik dat we in AC voor de snelste tijd willen gaan, dan zou semi-slick toch altijd de betere band moeten zijn. Is dit in de race vrij? welke gaan we gebruiken?
[ Voor 21% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-05-2016 10:38 ]
In real life zit je 99-100% van de tijd op de openbare weg. En een ietwat speelser/losser karakter is dan altijd leuk bij zo'n auto. Je neemt bochten niet op de limiet, dus gebrek aan grip is dan niet direct heel nadelig.
Voor circuit toepassingen wil je natuurlijk maximaal (of in ieder geval veel) grip.
@Dutch: zeg jij het maar met welke banden we rijden, hoe jij de races gezien had willen hebben als host?
[ Voor 77% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-05-2016 19:29 ]
Hieronder de replays, ik laat ze een weekje online staan.
Replay race 1
Replay race 2
Replay race 3
Het moment van race 2 was toen ik wat verkeerd aanremde en bijna dwars door de bocht ging. Gelukkig kunnen redden en mijn plaats kunnen behouden.

[ Voor 24% gewijzigd door FightingAce op 13-05-2016 09:06 ]
Spel is weer geinstalleerd en getest. Nu eerst maar eens wat tips voor het goed configureren van de game op gaan zoeken. En natuurlijk ook die voor mijn stuur (Fanatec CSR).
Na even oefenen zal ik eens kijken om op zo'n avond met een aantal races mee te gaan rijden.
Verwijderd
Er moet wel een unieke track zijn daarvoor idd geloof alaska/canada oid.Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:00:
Weet iemand of er een meer "scenery" achtige track is voor AC? Iets als de Alpen in Forza bijvoorbeeld.
Misschien zoveel x pagina's terug in dit topic of had het elders gelezen. Veel lange kronkel wegen door de bergen en een groot hotel achtig iets.
Grafisch heeft het nog wel veel werk nodig is het enige wat ik weet. Suspensie moet geloof ik ook wat zachter
Edit:
Lake Louise heet het toevallig.
[ Voor 3% gewijzigd door Psyonara op 14-05-2016 16:19 ]
Verwijderd
Bedankt. En wat voor stuur raden jullie aan voor AC? Een Thrustmaster T150 of TMX lijkt me vrij prima, toch?Psyonara schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:11:
[...]
Er moet wel een unieke track zijn daarvoor idd geloof alaska/canada oid.
Misschien zoveel x pagina's terug in dit topic of had het elders gelezen. Veel lange kronkel wegen door de bergen en een groot hotel achtig iets.
Grafisch heeft het nog wel veel werk nodig is het enige wat ik weet. Suspensie moet geloof ik ook wat zachter
Edit:
Lake Louise heet het toevallig.
Trento-Bondone bijv?Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:00:
Weet iemand of er een meer "scenery" achtige track is voor AC? Iets als de Alpen in Forza bijvoorbeeld.

Moet hem zelf ook nog rijden
Bij deze!! Als je van haarspeldbochten en kont-om-zetten houdt
[ Voor 26% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-05-2016 19:50 ]
http://www.assettocorsa.n...darts-blogspot-com.29997/
[ Voor 8% gewijzigd door Shva op 15-05-2016 12:13 ]
Datum: Zondag 15-05-2016
Race 1:
Lotus Exos 125 op Barcelona GP
Race 2:
Lotus 72D op Barcelona Moto
Race 3
Ferrari 643 F1 op Mugello
Benodigde downloads:
Ferrari 643 F1:
http://www35.zippyshare.com/v/M8vxauWo/file.html
Uitleg instalatie:
Optionele downloads:
Spotter app:
Banden warmte app:
Teamspeak client:
Is ie uberhaupt wel eens flink gekort tijdens een sale?
Op z'n goedkoopst was ie 22,50 in de sale zonder DLC, summer sale is in Juni dus dan zal ie wel 15-25 zijn.Psyonara schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:04:
Moet nog steeds de game aanschaffenwel iets waar ik naar uit kijk maar spaar momenteel voor nieuwe PC.
Is ie uberhaupt wel eens flink gekort tijdens een sale?
hoidoei
Doet een xbox controller het bijv. een beetje aardig?
Als je geen simracing wilt doen, maar puur een beetje wat rondjes doen dan zou ik eerder voor arcade racegames gaan en die zijn met een controller goed te spelen.
Zeker bij racesims geldt dat de vaardigheden van de coureur veel belangrijker zijn dan het materiaal. Ik rijd vaak met die x360 controller online, waarbij ik volgens RSR livetiming binnen 1% van de snelste tijd kan zitten wereldwijd, en dan schat ik in dat die laatste procent ook nog wel te halen moet zijn met de controller. En het is natuurlijk alleen al de moeite waard om als iemand vraagt wat voor setup je hebt je hard kunt lachen om zijn 500+ euro setup waar jij een controller van 30 euro hebt, en toch sneller kan zijn.
Bedenk je met zo'n stuurtje trouwens wel dat je een stevige bureaustoel nodig hebt, als je een stoel met wieltjes hebt kunnen de pedalen er soms al voor zorgen dat je jezelf achteruit duwt tijdens het remmen. Succes!
[ Voor 3% gewijzigd door gijsiej op 16-05-2016 13:54 ]
En als ik dan toch voor een stuur- & pedalenset ga, dan wil ik natuurlijk ook een koppeling & versnellingspook. Zet je meteen in het dure genre. Ik zal in elk geval V&A aanbod een beetje in de gaten houden.
Zo'n kuipje neerzetten met racestoel en dergelijke dat lukt me qua ruimte nu niet. Ik zag dat er voor de Logitech spullen wel leuke houders zijn die je onder je bureau schuift. Ik ga het eerst met een controller proberen, dat houdt de instap laag (alleen de game in mijn geval).
Ik heb ook slechts 1 monitor, dus ben sowieso race gehandicapt
Helaas net mogen concluderen dat mijn Nvidia GeForce GTX 560 Ti niet in staat is om Assetto Corsa te draaien. En een nieuwe kopen wordt massaal afgeraden vanwege de nieuw aankomende generatie videokaarten. Helaas nog geen rondjes om de baan voor mij dus deze week. Als het goed is wordt er woensdag meer duidelijk omtrent de nieuwe kaarten, kan ik dan kijken wat te doen.Alfa90_Buttje schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:34:
Onlangs een G27 voor 175 euro op Marktplaats gescoord. Wereld ding!! Alles wat je zoekt.
Mooi ondertussen Marktplaats een beetje in de gaten houden. Maar vind dat altijd nogal vreemd publiek
Tweedehands G27 is inderdaad één van de betere opties om op leuk niveau betaalbaar te beginnen met simracing.Alfa90_Buttje schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:34:
Onlangs een G27 voor 175 euro op Marktplaats gescoord. Wereld ding!! Alles wat je zoekt.
Je zult alleen wel goed moeten zoeken. Veel mensen durven gerust de nieuwprijs te vragen terwijl een weinig gebruikte G27 niet meer dan 150-175 euro zou mogen kosten.
Heb ook een G27 op moment, maar wil toch iets tandwielen in het stuur.
Gewoon een antislip mat eronder.gijsiej schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:53:
@murphsy: negeer iedereen die zegt dat je een stuur moet hebben. Ik speel zelf met xbox360 controller omdat ik dit fijner vind dan elke keer mijn g25 uit de doos te halen. Ja een g25 is een stuk fijner als je bijv. heel precies bij moet sturen bij het gecontroleerd uitbreken van de achterkant als je bijv. in een 458 gt2 rijdt, maar de controller is weer veel fijner bij het snel moeten reageren op een onverwachte actie van de de persoon voor je.
Zeker bij racesims geldt dat de vaardigheden van de coureur veel belangrijker zijn dan het materiaal. Ik rijd vaak met die x360 controller online, waarbij ik volgens RSR livetiming binnen 1% van de snelste tijd kan zitten wereldwijd, en dan schat ik in dat die laatste procent ook nog wel te halen moet zijn met de controller. En het is natuurlijk alleen al de moeite waard om als iemand vraagt wat voor setup je hebt je hard kunt lachen om zijn 500+ euro setup waar jij een controller van 30 euro hebt, en toch sneller kan zijn.
Bedenk je met zo'n stuurtje trouwens wel dat je een stevige bureaustoel nodig hebt, als je een stoel met wieltjes hebt kunnen de pedalen er soms al voor zorgen dat je jezelf achteruit duwt tijdens het remmen. Succes!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Ik rijd met allebei, maar kan toch niet met droge ogen beweren dat een controller gelijkwaardig is aan een stuurtje. Met een controller gaat prima, maar als je echt op het scherpst van de snede wilt rijden ben je al snel gezien. Meer casual een circuit verkennen of lekker een beetje nonchalant rondrijden gaat daarentegen prima.gijsiej schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:53:
@murphsy: negeer iedereen die zegt dat je een stuur moet hebben. Ik speel zelf met xbox360 controller omdat ik dit fijner vind dan elke keer mijn g25 uit de doos te halen. Ja een g25 is een stuk fijner als je bijv. heel precies bij moet sturen bij het gecontroleerd uitbreken van de achterkant als je bijv. in een 458 gt2 rijdt, maar de controller is weer veel fijner bij het snel moeten reageren op een onverwachte actie van de de persoon voor je.
Je ziet het al aan de replays - met een stuurtje ziet het er heel natuurlijk uit, met een controller vaak een stuk hoekiger. Subtiel sturen is een stuk lastiger.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2016 08:24 ]
Het is niet gelijkwaardig, maar anders. Je moet een setup hebben waarbij je een stabielere auto hebt omdat het nou eenmaal erg moeilijk is gecontroleerd te 'driften' met een controller. Zoals jij het noemt het subtiel sturen. Zodra je die stabiele setup hebt kun je echt wel gelijkwaardige tijden rijden in mijn ervaring. En je kan het als je echt goed met een controller omgaat echt niet zien of je een stuurtje gebruikt of niet aan de replay. Dat zie je alleen bij mensen die niet gewend te zijn te racen met een controller en of uberhaupt niet kunnen racen. Zodra je iets verder komt met de controller valt dat verschil weg.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 08:21:
[...]
Ik rijd met allebei, maar kan toch niet met droge ogen beweren dat een controller gelijkwaardig is aan een stuurtje. Met een controller gaat prima, maar als je echt op het scherpst van de snede wilt rijden ben je al snel gezien. Meer casual een circuit verkennen of lekker een beetje nonchalant rondrijden gaat daarentegen prima.
Je ziet het al aan de replays - met een stuurtje ziet het er heel natuurlijk uit, met een controller vaak een stuk hoekiger. Subtiel sturen is een stuk lastiger.
Het verschil is dan ook het grootst bij auto's waar je de setup niet aan kan passen en of deze altijd overstuur hebben. Het is naar mijn mening nuttiger uren te steken in het uitvogelen hoe je setups maakt dan een stuurtje te kopen, zeker gezien het vaak meer dan 5% in je rondetijd uit maakt tussen stock setup en iets fatsoenlijks, bovendien heb je de auto dan ook gelijk hoe jij het wil en ben je door dat vertrouwen in de auto ook sneller.
Verwijderd
Je hebt het dan over het opzettelijk heel dociel maken van een auto. Je wilt een auto, om er sportief mee te rijden, juist zo direct (en daarmee vaak nerveus) mogelijk hebben als je vaardigheden aankunnen. Stabiliteit betekent minder wendbaarheid en een tragere respons.gijsiej schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:38:
Het is niet gelijkwaardig, maar anders. Je moet een setup hebben waarbij je een stabielere auto hebt omdat het nou eenmaal erg moeilijk is gecontroleerd te 'driften' met een controller. Zoals jij het noemt het subtiel sturen. Zodra je die stabiele setup hebt kun je echt wel gelijkwaardige tijden rijden in mijn ervaring. En je kan het als je echt goed met een controller omgaat echt niet zien of je een stuurtje gebruikt of niet aan de replay. Dat zie je alleen bij mensen die niet gewend te zijn te racen met een controller en of uberhaupt niet kunnen racen. Zodra je iets verder komt met de controller valt dat verschil weg.
Het is niet voor niets dat volbloed race-auto's vaak voor normale mensen wat lastig te besturen zijn. De grenzen zijn heel snel bereikt, maar in vaardige handen betekent dat ook dat je er heel scherp en direct mee kan sturen.
Nee, ik heb het over de setup van de auto zodanig verbeteren dat deze stabieler is, niet zozeer dociel of minder scherp. Als je bijvoorbeeld naar de F1 kijkt zie je dat de Mercedes bijna nooit slipt, dit is sneller door de bocht dan een auto die compleet on edge moeilijk te besturen is. Die Mercedes is daardoor heel makkelijk te besturen, maar is daarmee niet minder snel. Bovendien ben je met een makkelijker te besturen auto over een raceafstand sneller omdat je iets minder gevoelig bent voor foutjes, en hebben deze vaak iets minder gevolgen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:34:
[...]
Je hebt het dan over het opzettelijk heel dociel maken van een auto. Je wilt een auto, om er sportief mee te rijden, juist zo direct (en daarmee vaak nerveus) mogelijk hebben als je vaardigheden aankunnen. Stabiliteit betekent minder wendbaarheid en een tragere respons.
Het is niet voor niets dat volbloed race-auto's vaak voor normale mensen wat lastig te besturen zijn. De grenzen zijn heel snel bereikt, maar in vaardige handen betekent dat ook dat je er heel scherp en direct mee kan sturen.
Verwijderd
Tsja, je weet het mooi te verpakken, maar waar je voor pleit is toch echt een dociele auto. Dat die Mercedes zo mooi de bocht door gaat is toch ook echt vooral te danken aan de stuurkunsten van de heren Rosberg en Hamilton en niet omdat het zo'n stabiele auto is. Voor relatieve F1-begrippen misschien wel, maar jij, ik en iedere andere doorsnee stuurman staan binnen de kortste keren achterstevoren in een vangrail met dat apparaat.gijsiej schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:46:
Nee, ik heb het over de setup van de auto zodanig verbeteren dat deze stabieler is, niet zozeer dociel of minder scherp. Als je bijvoorbeeld naar de F1 kijkt zie je dat de Mercedes bijna nooit slipt, dit is sneller door de bocht dan een auto die compleet on edge moeilijk te besturen is.
Natuurlijk heb je auto's die én dociel en onbestuurbaar zijn en vice versa, maar in de basis betekent instabiliteit meer controle, maar vereist dat ook meer vaardigheid. Dat is zo bij auto's, dat is zo bij ski's, dat is zo bij vliegtuigen, dat is zo bij raketten, noem maar op. Bij al die zaken wordt de instabiliteit met vaardigheid omgezet in wendbaarheid. Tegenwoordig worden vliegtuigen (en auto's ook wel) intrinsiek instabiel gebouwd en vervolgens met de computer getemd, omdat je die vaardigheid er dan bij kan smokkelen. Andersom gaat dat niet werken, of veel minder goed.
Server name: Official BMW virtual M235i Cup Practise server
Pasword: bmwprac
Elk uur zal er een race van 5 laps zijn om alvast de pitstops te oefenen.
Ook lijkt het grafisch weer een tandje hoger op de screenshots van Kunos.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
bron: http://www.assettocorsa.n...e-facebook.22763/page-510- Oculus Rift SDK 1.3 (WIP Pre Alpha)
- Fixed self shadowing on tyres
- Fixed wrong log output
- Dynamic controllers for turbo boost
- Added RPMS input to dynamic controllers
- Implementation of Scalable Apps
- Fixed replay Interface
- Fixed setup info screen
- Added filtered speed
- Fixed race non progression when player is not moving
- Improved MP collision system
- Improved AI fuel handling
- Shared Memory: return type from bool to int
- Fixed Hotlap Mode unlocking achievement through not valid laps
- Fixed deltaT for renderAudio
- Bodywork and horn volumes uses engineVolume
- Bodywork's smoothvalue use a different alpha
- Added analogic placeholder for car modellers
- Added option to draw driver's label on focused car (system\cfg\name_displayer.ini -> DRAW_FOCUSEDCAR)
- Fixed CameraCar bad nearplane when forcing camera mode change (see exiting from replay)
- Implementation of Chat App (system\cfg\chat_app.ini)
- SharedMemory: Moved AirTemp/RoadTemp from Static to Physics, old values in static are deprecated
- Timing use also the hour/minutes format
- Fixed GoToPits Cheat to start from the pits.
- Added 4 Wheel Steer systems (Nissan Skyline , Mazda RX7)
- acServerManager : storing Driver data also save the current model/skin, so through drag&drop the saved skin can be used on a new slot)
- Added flags indications for completed session in leaderboards
- F9 overlay leaderboard is now avoiding red colours for better differentiation of opponent proximity indicators
- Added new [ASSETTO_CORSA] SIMULATION_VALUE parameter. Increase the number to increase simulation value. Defaults to 0 for obvious reasons
- Engine performance is now dependent on air density/temperature
- New AWD transmission code, still WIP (Nissan Skyline & Alfa 155)
- Fixed pitstop window not appearing when AI retired some car
- Experimental heating corrections on semislick tyres for Lotus 2-11, Exige Scura, Exige 240 and S3, Lotus Elise SC, KTM X-Bow, Mazda MX5 ND, Toyota AE86 Tuned and Drift
- BOP for GT3 cars
- Improved Mercedes AMG GT3 data
- Wat is "Dynamic controllers for turbo boost"?
- Added 4 Wheel Steer systems (Nissan Skyline , Mazda RX7) - ben benieuwd of ik het verschil merk.
Zou vandaag niet ook de nieuwe dreampack (japan) uitkomen?
Klopt, vandaar ook de AE86, RX7, Skyline in de changelogs.Dacide schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:08:
- Scalable apps... altijd handig.
- Wat is "Dynamic controllers for turbo boost"?
- Added 4 Wheel Steer systems (Nissan Skyline , Mazda RX7) - ben benieuwd of ik het verschil merk.
Zou vandaag niet ook de nieuwe dreampack (japan) uitkomen?
Nog 40 minuten ;-)
Bijna klaar met downloaden, is 800MB groot. Kost 4,99 euro en de andere packs hebben ook korting. Ben eens benieuwd, de Mustang vond ik laatst wel leuk!
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Hoop dat ze nog een time attack versie van de R34 uitbrengen. Die mis ik wel tov de Supra time attack.
Met name die MX5 Cup is echt zo ontzettend leuk. Zeker niet snel (160 pk ofzo). Maar wat een leuk dingetje om mee te rijden zeg. Perfect voor de niet al te lange circuits.
Ik heb wel vaker in deze cup mx5 gereden (iracer). Maar in Assetto voelt deze nog beter aan.
Voor de rest zijn het allemaal wel fijne wagens, die 370z en R34 zijn echt vet en ook aardig aan elkaar gewaagd.
hoidoei
Laatste keer dat ik mij verdiepte in assetto miste het nog wel wat core gameplay zoals visuele schade ed. Ook was er alleen nog een rolling start dacht ik.
Precies dat!Remcom00 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:35:
Die Supra Time Attack is echt geweldig met 100% boost (ff op 0 drukken), dik turbo geluid, vooral de release valve.
Voor de rest zijn het allemaal wel fijne wagens, die 370z en R34 zijn echt vet en ook aardig aan elkaar gewaagd.
Ik dacht ook eerst van, mwah, toch een beetje tam die supra. Maar als je dan de turbo op 100% zet, dan gaat ie als de bliksem. Mega turbogat.. Maar die laatste 1000rpm duwt hij me toch even wat vermogen erdoor. Sodeju. Lekker doortrekken tot in het rood.
Wel een slechte remmer haha. Heeft aardig wat metertjes nodig. Wegligging is trouwens echt top voor een niet-echte-raceauto.
Maar die MX5 moet je ook echt proberen. Echt leuk rijden zo. Beetje de Formule Abarth van de straatauto's
Datum: Vrijdag 20-05-2016
Race 1:
Mazda MX5 Cup op Mills Metropark
Kwal.: 20 min.
Race 2:
Toyota AE86 Trueno tuned op Silverstone International
Race 3
Nissan GT-R R34 op Donnington National
Race 4:
Toyota Supra MK IV time attack op Riverside Short
Benodigde downloads:
Mills Metropark:
http://www.racedepartment...ads/mills-metropark.7222/
Riverside:
http://www.racedepartment...ternational-raceway.9492/
Donnington park:
http://www.racedepartment.com/downloads/donington-park.3031/
Uitleg instalatie:
Optionele downloads:
Spotter app:
Banden warmte app:
Teamspeak client:
http://steamcommunity.com...ons/0/364040166685899489/
edit: misschien wat voor start post?
[ Voor 5% gewijzigd door Isniedood op 19-05-2016 14:59 ]
Ik heb me ffe aangemeld. Ben benieuwd!Isniedood schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:57:
Ik lees in dit topic trouwens niks over Sim Racing System. Op Reddit zweert men erbij en noemt men het iRacing maar dan gratis. Hele interessante multiplayer mod voor Assetto Corsa dat een ranking systeem introduceert. Stimuleert net rijgedrag. Schijnt echt goed te werken.
Spread the word! en ik heb Assetto nog niet eens
Ik las er gisteren ook voor het eerst iets over, ik ga er ook eens naar kijken.Isniedood schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:57:
Ik lees in dit topic trouwens niks over Sim Racing System. Op Reddit zweert men erbij en noemt men het iRacing maar dan gratis. Hele interessante multiplayer mod voor Assetto Corsa dat een ranking systeem introduceert. Stimuleert net rijgedrag. Schijnt echt goed te werken.
edit: misschien wat voor start post?
Ik heb een video gemaakt met mijn eerste indruk:
Verwijderd
Wat werkt niet optimaal in jouw ervaring?Linc schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 00:29:
Het werkt nog niet optimaal
Ik krijg een foutmelding als ik een race start dat acs.exe niet uitgevoerd kan worden, maar als je dan wat langer wacht start het als nog op.
Soms wordt de user interface niet zichtbaar in de Oculus Rift, dan staat dat allemaal op mijn gewone scherm. Waarom dat gebeurd weet ik niet.
Ik kon geen optie vinden om het geluid via ingebouwde koptelefoon van Oculus te laten lopen. Blijkbaar moet je dan in Windows je default playback device wijzigen.
Als een race afgelopen is crashed my graphics driver en loopt het spel vast.
Linc schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 00:29:
Vandaag mijn Oculus Rift CV1 eindelijk ontvangen en dan released Assetto Corsa ook nog eens precies een update met een eerste Alpha versie voor support met de laatste runtime. Het werkt nog niet optimaal, maar het is wel weer heel gaaf.
[video]
er is ook alweer een fix op 1.6 uitgekomen ..
Ik weet niet wat ze hier gedaan hebben, maar het leek gisteren wel alsof de 155 ineens RWD is i.p.v. 4WD .. ik kwam ineens niet meer van mijn plek en hield tot in de 3e versnelling wielspinArios. schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:23:
Change log 1.6.0 voor vanavond:
- New AWD transmission code, still WIP (Nissan Skyline & Alfa 155)
bron: http://www.assettocorsa.n...e-facebook.22763/page-510

[ Voor 32% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-05-2016 09:18 ]
Ziet er leuk uit!Linc schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 00:29:
Vandaag mijn Oculus Rift CV1 eindelijk ontvangen en dan released Assetto Corsa ook nog eens precies een update met een eerste Alpha versie voor support met de laatste runtime. Het werkt nog niet optimaal, maar het is wel weer heel gaaf.
[video]
Toch maar is gaan sparen voor een Oculus.
http://store.steampowered.com/app/244210/?l=dutchLeader98 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:43:
Zijn er nog tips waar Assetto Corsa tegen een vriendelijke prijs te koop is?
Tijdelijk met 40% korting voor de base game en ook op de DLC's.
Mijn dank is groot!Arios. schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:01:
[...]
http://store.steampowered.com/app/244210/?l=dutch![]()
Tijdelijk met 40% korting voor de base game en ook op de DLC's.
Ik had eerder wel op Steam gekeken maar toen was er nog geen aanbieding!
Wel op wishlist gezet maar schijnbaar de alertmail gemist...

Eerste 3 practice laps met de BMW M3 E30 zitten erop. Behoorlijk wennen en moet duidelijk de controller settings nog even tweaken. Maar tot dusverre draait het soepel op 1080p en vind ik het leuk!
Stuurtje kopen kriebelt
Dit topic is gesloten.