Ja, want met een xbox controller ben je imho kansloos. (online sowieso).ikt schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:23:
Xbox-controller blijkt niet gemapt te zijn voor menu's.
Toch maar een G27 halen en aan het bureau schroeven?
Is het ook mogelijk dat ik meldingen krijg wanneer er wat nieuws wordt gepost in dit topic? Wil namelijk wat vaker online racen maar de servers vallen vaak tegen. Hier wordt mooi uitgelegd wat er vereist wordt. Ik vergeet namelijk altijd om te kijken
Zeker, bovenin het topic op postreminder klikken.adehaan968cs schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:58:
Is het ook mogelijk dat ik meldingen krijg wanneer er wat nieuws wordt gepost in dit topic? Wil namelijk wat vaker online racen maar de servers vallen vaak tegen. Hier wordt mooi uitgelegd wat er vereist wordt. Ik vergeet namelijk altijd om te kijken
Ik weet trouwens nog niet helemaal wat het is, maar sinds ik mijn pc heb herinstalleert kan ik pas echt racen. Ik denk dat ik iets verpest had met de force feedback bij mijn eerste keer installeren van het stuur, want nu pas voelt het stuur aan zoals het zou moeten. Ik voel nu eindelijk wanneer de auto begint de slippen, en waar ik dat tegen moet houden. Hiervoor kon ik nagenoeg geen enkele slip tegenhouden omdat het stuur dit altijd te laat / raar aangaf. Ik kon eerst ook nauwelijks normaal driften omdat het over pak punt waar je het vast moet grijpen nooit kwam..
Krijg nu wel het gevoel dat ik mijn eerste 50u in het spel heb verpest.. Maar goed, gelukkig is er nog meer tijd
.
--
Is er trouwens een community waar er met (relatief) volle servers geraced wordt? De multiplayer lijkt zo leeg kwa communities. Ik vind het super wat er hier georganiseerd wordt, maar het zijn zulke lege races elke keer!
Krijg nu wel het gevoel dat ik mijn eerste 50u in het spel heb verpest.. Maar goed, gelukkig is er nog meer tijd
--
Is er trouwens een community waar er met (relatief) volle servers geraced wordt? De multiplayer lijkt zo leeg kwa communities. Ik vind het super wat er hier georganiseerd wordt, maar het zijn zulke lege races elke keer!
[ Voor 14% gewijzigd door Ircghost op 24-12-2015 12:04 ]
@ Ircghost: je kunt eens kijken op www.assettocorsa.nl
Thanks, heb mij aangemeld!Brandon Weber schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:48:
@ Ircghost: je kunt eens kijken op www.assettocorsa.nl
Top ! Elke maandag en donderdag een race, ik vermaak mij daar prima.
Ik heb me ook even geregistreerd. Lijkt me een erg leuke community!
Is de community trouwens zo streng als dat de regels lijken? Geen chat tijdens kwalifatie en races? Is iedereen dus volkomen stil voor 2 uur?
Uhhh, er staat standaard geen chat app aan. Iets wat een jaar of 2 geleden al gevraagd was aan Kunos om dat default aan te zetten. Verder gebruiken mensen teamspeak. En nog een 3e mogelijkheid; Sommige mensen proberen te concentreren. Het blijft wel een sim hehIrcghost schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:03:
Is de community trouwens zo streng als dat de regels lijken? Geen chat tijdens kwalifatie en races? Is iedereen dus volkomen stil voor 2 uur?
Ik interpreteerde het als chatter, niet de chat
. Dat vind ik prima.
Ik zet zelf ook vaak TS op stil als ik quali rijd, anders kan ik me niet goed concentreren. Maar heb in het verleden ook wel gasten meegemaakt die tijdens het racen een volledige terugblik op het afgelopen F1-weekend deden en vervolgens ook nog met 2 vingers in de neus wonnen
Ik ben dus de officiele mirror voor de koenigsegg one:1 dus hier is een linkje voor iedereen die hem wil hebben :

Download Link
Officiele Thread
Voor de s2000 .. er wordt aan 't geluid gewerkt door AmplifiedNL
Ik ben ook bezig met de shaders voor de GTR34 van de forums

Nissan GTR R34 Thread
Last but not least.... Twin Ring Motegi .

Twin Ring Motegi Thread
High speed ring beta op mijn blog ;
High Speed Ring beta link
Moet nog aan werken (retexture)
maar komt goed
16 pits
ai en camera werkt op dit moment niet maar komt in volgende update ,trackmap werkt wel
Vrolijk kerstfeest

Download Link
Officiele Thread
Voor de s2000 .. er wordt aan 't geluid gewerkt door AmplifiedNL
Ik ben ook bezig met de shaders voor de GTR34 van de forums

Nissan GTR R34 Thread
Last but not least.... Twin Ring Motegi .
Twin Ring Motegi Thread
High speed ring beta op mijn blog ;

High Speed Ring beta link
Moet nog aan werken (retexture)
maar komt goed
16 pits
ai en camera werkt op dit moment niet maar komt in volgende update ,trackmap werkt wel
Vrolijk kerstfeest
[ Voor 57% gewijzigd door Patjeee op 26-12-2015 11:06 ]
Verwijderd
Ga vanavond een live stream van ERS Formule Renault 3,5 in Monaco streamen dus voor de liefhebbers https://gaming.youtube.com/user/MES0506/live
Misschien voor de race die-hards een simpele vraag,... maar ik ben sinds kort ook begonnen met assetto corsa online te spelen,..jaja dus pas maar op haha 
Maar zijn er ook nederlandse fora's waar ze leageus hebben of groepen waar ik me bij kan aansluiten.
Want het enige dat ik vind is of een gesloten club of in een taal die ik niet spreek..
Reden dat ik dit vraag is omdat bij asetto corsa vele races met een code beschermt zijn en de gene die dat niet zijn, daar heb je vaak van die laten we zeggen lol broeken zitten die het niet serieus nemen?
Die van racedepartment heb ik al wel gevonden, maar ik zou liever een nederlandse fora willen?
Dus als iemand mij beetje op weg kan helpen heel graag via PB,..
En ik zal binnenkort als ik klaar ben met mijn rseart rs1 en alles wel wat posten
Tnx mates.
Maar zijn er ook nederlandse fora's waar ze leageus hebben of groepen waar ik me bij kan aansluiten.
Want het enige dat ik vind is of een gesloten club of in een taal die ik niet spreek..
Reden dat ik dit vraag is omdat bij asetto corsa vele races met een code beschermt zijn en de gene die dat niet zijn, daar heb je vaak van die laten we zeggen lol broeken zitten die het niet serieus nemen?
Die van racedepartment heb ik al wel gevonden, maar ik zou liever een nederlandse fora willen?
Dus als iemand mij beetje op weg kan helpen heel graag via PB,..
En ik zal binnenkort als ik klaar ben met mijn rseart rs1 en alles wel wat posten
Tnx mates.
Ik heb me net ingeschreven bij www.exclusiveracingseries.nl ziet er allemaal goed uit! 
Zijn er hier nog Tweakers die ook bij ERS racen?
Ja 3 anderen, staat echt letterlijk net iets boven je vraagDanielson schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:55:
Ik heb me net ingeschreven bij www.exclusiveracingseries.nl ziet er allemaal goed uit!
Omdat Donderdag hosten niks word met oud en nieuw. Zal ik vanavond wat hosten. Geen programma maar wou beginnen om de nieuwe koenigsegg one:1 is te proberen. Heb room open op Silverstone circuit.
Room name: GoT Fun Server
Teamspeak server: 149.210.183.21
Download de koenigsegg one:1 hier:
https://drive.google.com/...vNmJkQTg/view?usp=sharing
Ik wil wel ffe meedoen, maar je download link werkt niet. Werkt wel.DutchDevil79 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:40:
Omdat Donderdag hosten niks word met oud en nieuw. Zal ik vanavond wat hosten. Geen programma maar wou beginnen om de nieuwe koenigsegg one:1 is te proberen. Heb room open op Silverstone circuit.
Voor mensen die problemen hebben met downloaden van de koenigsegg.
Mirror
https://www.mediafire.com/?6km3wb85p73azmd
En we willen zo ook ff de Abarth 1000TC proberen.
http://www38.zippyshare.com/v/FHLdH8FT/file.html
Mirror
[ Voor 33% gewijzigd door DutchDevil79 op 29-12-2015 20:47 ]
I'm in.
DutchDevil79 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:44:
Voor mensen die problemen hebben met downloaden van de koenigsegg.
Mirror
Ik kom er ook aan!
Kan iemand mij misschien helpen?
Ik heb het spel nu al een tijdje, maar vind het waanzinnig lastig een redelijke setup te vinden. Wat ik ook probeer, dikwijls schuiven de auto's na een recht stuk bijna rechtdoor het grind in, iedere keer als ik instuur begint het meteen te piepen en ik kan sturen wat ik wil maar de binnenkant van een bocht pakken is heel lastig, de buitenzijde is daarentegen snel gevonden. Ik heb zelfs met een 4wd(!!!!) Alfa 155 Ti nog moeite bochten te pakken en heb eindelijk voor Spa een redelijk goede setup gevonden waarbij ik redelijk ronden aanéén rijgen kan, maar nu met een Alfa Bertone GTA op Zandvoort begint de ellende weer opnieuw.

Alfa Bertone GTA
Ik ben weer de hele godganse middag settings wezen uitproberen, heb uiteindelijk "goede" setups gedownload van http://www.assettocorsaclub.com/car-setups/ maar die verschillen feitelijk weinig van mijn beste poging. Slappe en lage voorkant, relatief hoge en stugge achterkant, 0% sper (laat het binnenwiel maar spinnen!), 0 graden toe/uitspoor enz.
Ja ik speel met alle hulp uit, ik heb IRL met zowel mijn Alfa 156 1.8ts FWD als mijn oude Alfa 90 2L RWD (vergelijkbaar met de GTA) Alfa's op zówel Assen als Zandvoort gereden tijdens clubdagen en dat is onwijs leuk .. dus ik dacht dat het met dít realistische spel ook wel mogelijk zou kunnen zijn om gewoon zonder ABS, ASR, traction control, brake assist rond te kunnen rijden, maar die verhipte GTA gooit steeds weer de kont om .. zelfs in de 4 bij opkomen rechte stuk gooit ie gierend de kont om .. of hij gaat compleet ondersturend de linker vangrail in.. alleen als het stuur perfect recht staat kan ik eventjes vol gas geven, maar het lijkt wel alsof je met een turbo en 1000pk aan het rijden bent!!
En uiteindelijk kom ik zo dus niet veel verder dan de Practice .. ik zou graag ook eens gaan racen of zelfs Campaign achtige dingen gaan doen, maar dat schiet niet op zo.
Hoe rijden jullie rond en hoe gaan jullie een gelijkwaardige strijd aan? Spreken jullie van tevoren af welke assists aan/uit moeten staan? Anders zou je alles aan kunnen zetten en tegen de besten rondjakkeren! Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Ik heb het spel nu al een tijdje, maar vind het waanzinnig lastig een redelijke setup te vinden. Wat ik ook probeer, dikwijls schuiven de auto's na een recht stuk bijna rechtdoor het grind in, iedere keer als ik instuur begint het meteen te piepen en ik kan sturen wat ik wil maar de binnenkant van een bocht pakken is heel lastig, de buitenzijde is daarentegen snel gevonden. Ik heb zelfs met een 4wd(!!!!) Alfa 155 Ti nog moeite bochten te pakken en heb eindelijk voor Spa een redelijk goede setup gevonden waarbij ik redelijk ronden aanéén rijgen kan, maar nu met een Alfa Bertone GTA op Zandvoort begint de ellende weer opnieuw.

Alfa Bertone GTA
Ik ben weer de hele godganse middag settings wezen uitproberen, heb uiteindelijk "goede" setups gedownload van http://www.assettocorsaclub.com/car-setups/ maar die verschillen feitelijk weinig van mijn beste poging. Slappe en lage voorkant, relatief hoge en stugge achterkant, 0% sper (laat het binnenwiel maar spinnen!), 0 graden toe/uitspoor enz.
Ja ik speel met alle hulp uit, ik heb IRL met zowel mijn Alfa 156 1.8ts FWD als mijn oude Alfa 90 2L RWD (vergelijkbaar met de GTA) Alfa's op zówel Assen als Zandvoort gereden tijdens clubdagen en dat is onwijs leuk .. dus ik dacht dat het met dít realistische spel ook wel mogelijk zou kunnen zijn om gewoon zonder ABS, ASR, traction control, brake assist rond te kunnen rijden, maar die verhipte GTA gooit steeds weer de kont om .. zelfs in de 4 bij opkomen rechte stuk gooit ie gierend de kont om .. of hij gaat compleet ondersturend de linker vangrail in.. alleen als het stuur perfect recht staat kan ik eventjes vol gas geven, maar het lijkt wel alsof je met een turbo en 1000pk aan het rijden bent!!
En uiteindelijk kom ik zo dus niet veel verder dan de Practice .. ik zou graag ook eens gaan racen of zelfs Campaign achtige dingen gaan doen, maar dat schiet niet op zo.
Hoe rijden jullie rond en hoe gaan jullie een gelijkwaardige strijd aan? Spreken jullie van tevoren af welke assists aan/uit moeten staan? Anders zou je alles aan kunnen zetten en tegen de besten rondjakkeren! Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ten eerste: De GTA en 155 DTM zijn de auto's waar je echt skills voor nodig zal hebben om die snel een circuit over te krijgen, met name de DTM auto is listig.
Verder moet je rekening houden met koude banden, het kan makkelijk 2 tot 3 ronden rijden duren voordat ze alle 4 warm genoeg zijn voor redelijke grip. Daarnaast kan de track grip ook voor een groot verschil zorgen. 100% is optimaal en dit zul je in het echt weinig tot nooit voor zien komen, maar veel public servers staan daar wel op in AC. Als je dan net 1 server vind die wel realistischer ingesteld staat, dan word het glibberen
Verder heb je nog de differentieel settings. Diff power hoog instellen maakt het dat de auto moeilijk wil sturen, en bij gas geven wil hij sneller driften. Lagere diff power betekend dat je 1 wiel op een andere snelheid laat draaien dan het andere wiel, wat sturen in langzamere bochten een stuk makkelijker maakt, 20-45% is aan te raden. Diff coast is als je je gas los laat. Zet je dit te laag dan worden de achterwielen instabiel bij het remmen voor een bocht, dus dit wil je vaak tussen de 35-55% laten staan, hoe lager hoe scherper de auto door een bocht kan maar wel met meer instabiliteit.
De rembalans doet ook heel erg veel. Misschien probeer je te racen met de rem balans op een te laag nummer, dat betekend dus dat er meer remkracht naar de achterkant gaat. Dit is even zoeken soms, vooral in combinatie met ABS wat de juiste rembalans wat lastiger te vinden maakt.
ABS (CTRL+A) en Traction Control (CTRL+T) stel je overigens zo in: 1=aan en maximum kracht, en hoe hoger het nummer hoe zwakker het effect zal zijn.
Verder is het gewoon practice practice practice. Snel racen in een sim en snel racen in het echt zijn toch 2 verschillende dingen, dus het zal even leren zijn totdat het ineens klikt.
Vergeet ook niet alle instellingen buiten het racen om goed te zetten. FOV staat standaard altijd veel te hoog, wat je het gevoel kan geven dat je achter in de auto zit, en dat maakt het ook moelijker de apex te vinden, en wanneer je moet remmen. Ook je stuur moet goed ingesteld staan. Als je de pedalen app aan zet ingame dan kan je zien hoeveel kracht er op je stuur komt te staan, en als dat metertje constant in het rood komt, dan betekend het dat je signaal afgevlakt word en je dus veel minder accuraat kan sturen.
edit; Bijna vergeten... Maar sinds een maand of wat hebben ze de banden slip geluiden aangepast. Nu krijg je standaard bij het kleinste beetje schuiven al banden gepiep, terwijl je nog genoeg grip hebt. Je kan dit aanpassen onder Options -> Audio -> Tyre skid volume onset. Bij mij staat die momenteel op 136%. Probeer even of dat beter werkt, of zelfs nog hoger.
Verder moet je rekening houden met koude banden, het kan makkelijk 2 tot 3 ronden rijden duren voordat ze alle 4 warm genoeg zijn voor redelijke grip. Daarnaast kan de track grip ook voor een groot verschil zorgen. 100% is optimaal en dit zul je in het echt weinig tot nooit voor zien komen, maar veel public servers staan daar wel op in AC. Als je dan net 1 server vind die wel realistischer ingesteld staat, dan word het glibberen
Verder heb je nog de differentieel settings. Diff power hoog instellen maakt het dat de auto moeilijk wil sturen, en bij gas geven wil hij sneller driften. Lagere diff power betekend dat je 1 wiel op een andere snelheid laat draaien dan het andere wiel, wat sturen in langzamere bochten een stuk makkelijker maakt, 20-45% is aan te raden. Diff coast is als je je gas los laat. Zet je dit te laag dan worden de achterwielen instabiel bij het remmen voor een bocht, dus dit wil je vaak tussen de 35-55% laten staan, hoe lager hoe scherper de auto door een bocht kan maar wel met meer instabiliteit.
De rembalans doet ook heel erg veel. Misschien probeer je te racen met de rem balans op een te laag nummer, dat betekend dus dat er meer remkracht naar de achterkant gaat. Dit is even zoeken soms, vooral in combinatie met ABS wat de juiste rembalans wat lastiger te vinden maakt.
ABS (CTRL+A) en Traction Control (CTRL+T) stel je overigens zo in: 1=aan en maximum kracht, en hoe hoger het nummer hoe zwakker het effect zal zijn.
Verder is het gewoon practice practice practice. Snel racen in een sim en snel racen in het echt zijn toch 2 verschillende dingen, dus het zal even leren zijn totdat het ineens klikt.
Vergeet ook niet alle instellingen buiten het racen om goed te zetten. FOV staat standaard altijd veel te hoog, wat je het gevoel kan geven dat je achter in de auto zit, en dat maakt het ook moelijker de apex te vinden, en wanneer je moet remmen. Ook je stuur moet goed ingesteld staan. Als je de pedalen app aan zet ingame dan kan je zien hoeveel kracht er op je stuur komt te staan, en als dat metertje constant in het rood komt, dan betekend het dat je signaal afgevlakt word en je dus veel minder accuraat kan sturen.
edit; Bijna vergeten... Maar sinds een maand of wat hebben ze de banden slip geluiden aangepast. Nu krijg je standaard bij het kleinste beetje schuiven al banden gepiep, terwijl je nog genoeg grip hebt. Je kan dit aanpassen onder Options -> Audio -> Tyre skid volume onset. Bij mij staat die momenteel op 136%. Probeer even of dat beter werkt, of zelfs nog hoger.
[ Voor 7% gewijzigd door kevz op 29-12-2015 22:13 ]
Tnx for the link,.. heb me aangemeld dus ben benieuwd,...en wie weet tot bij de start 
Cheers.
Cheers.
om de 155 Ti heb ik het hele spel nu net gekocht, ja en om de Nordschleife uiteraardkevz schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:06:
Ten eerste: De GTA en 155 DTM zijn de auto's waar je echt skills voor nodig zal hebben om die snel een circuit over te krijgen, met name de DTM auto is listig.
staan nu beide op 20%Verder heb je nog de differentieel settings. Diff power hoog instellen maakt het dat de auto moeilijk wil sturen, en bij gas geven wil hij sneller driften. Lagere diff power betekend dat je 1 wiel op een andere snelheid laat draaien dan het andere wiel, wat sturen in langzamere bochten een stuk makkelijker maakt, 20-45% is aan te raden. Diff coast is als je je gas los laat. Zet je dit te laag dan worden de achterwielen instabiel bij het remmen voor een bocht, dus dit wil je vaak tussen de 35-55% laten staan, hoe lager hoe scherper de auto door een bocht kan maar wel met meer instabiliteit.
zal ik eens proberen! thanks voor de tip!Als je de pedalen app aan zet ingame dan kan je zien hoeveel kracht er op je stuur komt te staan, en als dat metertje constant in het rood komt, dan betekend het dat je signaal afgevlakt word en je dus veel minder accuraat kan sturen.
meen je niet ... zal het ook opzoeken en aanpassen!edit; Bijna vergeten... Maar sinds een maand of wat hebben ze de banden slip geluiden aangepast. Nu krijg je standaard bij het kleinste beetje schuiven al banden gepiep, terwijl je nog genoeg grip hebt. Je kan dit aanpassen onder Options -> Audio -> Tyre skid volume onset. Bij mij staat die momenteel op 136%. Probeer even of dat beter werkt, of zelfs nog hoger.
Maar alsof de duvel er mee speelt .. nu natuurlijk wel een behoorlijke setup gevonden met alle assists off!
Reed net een 2:19:7 wat volgens mij best realistisch is.
nog 9 seconden eraf dusBron: http://81.173.26.55/autosport/lap_records/
Alexander Furiana (GER)
HTWT Klasse 3 - Alfa Romeo GTA 2:10.188
mijn setup:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
| [INTERNAL_GEAR_2] VALUE=1 [INTERNAL_GEAR_3] VALUE=2 [INTERNAL_GEAR_4] VALUE=2 [INTERNAL_GEAR_5] VALUE=0 [INTERNAL_GEAR_6] VALUE=0 [FINAL_RATIO] VALUE=2 [TYRES] VALUE=0 [PRESSURE_LF] VALUE=24 [PRESSURE_RF] VALUE=24 [PRESSURE_LR] VALUE=30 [PRESSURE_RR] VALUE=30 [FUEL] VALUE=12 [DIFF_POWER] VALUE=20 [DIFF_COAST] VALUE=20 [CAMBER_LF] VALUE=-2 [TOE_OUT_LF] VALUE=7 [CAMBER_RF] VALUE=-2 [TOE_OUT_RF] VALUE=7 [FRONT_BIAS] VALUE=67 [SPRING_RATE_LF] VALUE=34 [ROD_LENGTH_LF] VALUE=17 [SPRING_RATE_RF] VALUE=34 [ROD_LENGTH_RF] VALUE=17 [SPRING_RATE_LR] VALUE=16 [ROD_LENGTH_LR] VALUE=12 [SPRING_RATE_RR] VALUE=16 [ROD_LENGTH_RR] VALUE=12 [CAR] MODEL=ks_alfa_romeo_gta |
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Vergeet ook niet dat omschakeling echt racen en virtueel niet 1 op 1 is. Je mist met sim racen gewoon een aantal zaken welke je niet kan simuleren. De g-krachten en bepaalde gevoelens zal nooit 1 op 1 gesimuleerd kunnen worden. Hierdoor moet je in een sim veel meer rijden met wat je voor je op het scherm ziet. Dat maakt het dat ervaren racers meestal last hebben om zo even een sim op te pakken.
Maar ervaring helpt gewoon blijven oefenen en oefenen. De tijden gaan vanzelf naar beneden. En ik zou me ook niet blind staren op tijden van leaderboards. Dat zijn gasten die 1000-en ronden rijden en enorm veel sim ervaring hebben.
Ik zou gewoon een keer aansluiten als we aan het rond rijden zijjn online. Als er vragen zijn kan je die dan stellen en er zijn altijd wel mensen die helpen. En dan zie je ook meteen dat je niet de enige bent die geen top tijden rijd.
En op de server die ik normaal host staan hulpmiddelen uit. Tenzij ze ook echt op de auto zitten. Dus TC en ABS kan alleen op auto's die dat ook hebben. Zoals de GT3 auto's.
Maar ervaring helpt gewoon blijven oefenen en oefenen. De tijden gaan vanzelf naar beneden. En ik zou me ook niet blind staren op tijden van leaderboards. Dat zijn gasten die 1000-en ronden rijden en enorm veel sim ervaring hebben.
Ik zou gewoon een keer aansluiten als we aan het rond rijden zijjn online. Als er vragen zijn kan je die dan stellen en er zijn altijd wel mensen die helpen. En dan zie je ook meteen dat je niet de enige bent die geen top tijden rijd.
En op de server die ik normaal host staan hulpmiddelen uit. Tenzij ze ook echt op de auto zitten. Dus TC en ABS kan alleen op auto's die dat ook hebben. Zoals de GT3 auto's.
Ah kijk, dat is nuttige info. Is dat gebruikelijk binnen Assetto-wereld?? Hulpmiddelen aan indien de auto dat af-fabriek heeft?? Dat is wel zo realistisch.
Ik zag in mijn eerste poging te racen dat mijn reputatie oid als een baksteen omlaag ging, dus daar ben ik sindsdien maar van uit de buurt gebleven. Hoe werkt dat??
Nog opmerkingen n.a.v. mijn setup hierboven?
Thnx
Ik zag in mijn eerste poging te racen dat mijn reputatie oid als een baksteen omlaag ging, dus daar ben ik sindsdien maar van uit de buurt gebleven. Hoe werkt dat??
Nog opmerkingen n.a.v. mijn setup hierboven?
Thnx
[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-12-2015 11:59 ]
Verwijderd
In zo verre streng, kijk er zijn mensen (zoals ik) die worden nogal snel afgeleid of geïrriteerd als er telkens meldingen of geouweh... over en weer gaan tijdens de quali en de race. de enige chat is er van de racecommissie die mee kijkt als er bv een saftycar op de baan komt na een crash. ik ben ook maar een man en kan dus geen 2 dingen tegelijk doen zoals rijden en ouweho....Ircghost schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:03:
Maar tijdens de vrije trainingen (voor de race avonden) enz is het altijd gezellig lu.... en proberen om een goeie setup af te troggelen of zoiets.
Voor de Quali en de race altijd gezellig en zeg maar vrienden, maar tijdens de Quali en race (zoals het hoort) gewoon keihard tegen elkaar want het gaat tenslotte om de punten
Een hele hoop mooi nieuws: http://www.assettocorsa.net/2015-and-beyond/
Een kleine TL:DR gestolen van de FP op reddit:
- 1.5 brings single player pits stops and fine tuning and free content includes: Corvette C7 Stingray 2015 and Ford Mustang 2015 + surprise!
- Tracks in development: Laser Scanned Redbull Ring (A1 Ring), Historic Monza (full 10km and junior) and Historic Silverstone
- Older Konus tracks will be renewed and brought up to current standard
- New Licences: Maserati, Redbull (for the ring), Praga Cars
- New Car list is below, not complete yet, they expect more than 42 cars to be made over the year.
- Audi: 2016 R8 Ultra, R18 E-Tron, TT VLN 2014, TT CUP 2015, A1 S1, Sport quattro S1 E2 and TT 2015
- Toyota: Celica, Supra, AE86 and TS040 Hybrid
- Nissan: GT-R 34 Skyline and 350Z Nismo 2015
- McLaren: 570LS and P1 GTR
- Maserati: 250F (maybe)
- Praga: R1R
- Alfa Romeo and Ferrari: Coming, but no details yet
We starten bij etcc.ridedomain.com (internationale community, actiever in Forza Motorsport) weer in Assetto Corsa. De races zijn Zondags, 9 uur Nederlandse tijd. Serie start volgende week, de 10e.
De filosofie
Niet te veel oefenen, veel track time, kortere races, daardoor meer spanning en meer battles. Wanneer je iemand eraf tikt, geef de positie terug wanneer veilig.
Auto's
Deze keer racen we in bijna stock auto's;
- Alfa Romeo 4C
- Lotus Exige 240R
- Lotus Elise SC stage 2
- BMW M3 E30 Gr. A**
- BMW 1M Stage 3 (zwaar!)
- BMW Z4 Stage 1 (zwaar!)
De auto's zijn in de server van ballast voorzien om ze (ongeveer) gelijk te houden
Tracks:
Imola
Nurburgring sprint
Modena (mod)
Adria (mod)
Spielberg (mod)
Zandvoort (dream pack 1)
Race format:
15 minuten qualificatie
3x 12-15 minuten races
Assists:
Toegestaan: auto clutch, elke camera, elke controller/stuur/etc
Forced off: STM, TCM, ABS
Forced on: virtual mirror
Fuel: 100%, Tire wear: 100%, Damage: 10%
Off-track penalty: off, Tires: SM/M (server restricted)
Recruitment week
Server is 24/7 live. Zoek in de serverlijst naar "cosy". Deze week wordt er vrij veel op geraced door een aantal van ons, meestal 's avonds tussen 8 en 10, bijna alleen maar op vanilla content (imola, nurb-sprint, zandvoort). De server is open, iedereen kan dus joinen! (vandaag wordt er niet geraced door ons)
Indicatie'tje van hoe snel/langzaam we zijn:
Zandvoort klokken de snelsten van ons in 2:00, de langzaamste in 2:06 (4 lap race)
Imola in 2:10 met de 4C (4 lap race), meestal 2:13-14 na 2 laps (quali)
Spielberg in 1:54 (2 lap quali)
Adria in 1:33 (4 lap race)
Alle tijden onder de omstandigheden die op dit moment op de server ingesteld zijn.
Er zijn een paar langzamere leden waar ik op 't moment geen data van heb..
Meedoen?
Geen booking, dus geen moeilijk gedoe, race zoveel als je wil, ook geen verplichting om lid te worden, zo lang ik je Steam GUID maar heb* wanneer de serie start.
Je kunt me ook toevoegen op steam, zoek daarvoor naar "svenuilhoorn", dan hoef je je steam GUID ook niet op te zoeken.
Admin team en server
Ik heb hiervoor al een aantal series gedaan in Assetto (Evora GTC Cup, Exos Crown, Zonda R Trophy) en daarvoor een jaar of 5 ervaring met series runnen in Forza Motorsport 2, 3 en 4 (Xbox 360).
De server is een gehuurde RackService 24 slots server, gehost vanuit Duitsland. Vrij betrouwbaar spul.
Als je dit iets lijkt, ga naar de site of voeg me toe op steam, of houd simpelweg de serverlijst in de gaten tussen 8 en 10 's avonds met zoekterm "cosy"!
*ga daarvoor naar: https://steamid.io/lookup, voer de url van je steam profile in (address bar in steam wanneer je klikt op je eigen profiel bekijken) en zorg ervoor dat ik jouw steamID64 krijg.
**setup deels fixed; wings, gear set, final gear, differential, engine limiter & brake bias zijn locked.
De filosofie
Niet te veel oefenen, veel track time, kortere races, daardoor meer spanning en meer battles. Wanneer je iemand eraf tikt, geef de positie terug wanneer veilig.
Auto's
Deze keer racen we in bijna stock auto's;
- Alfa Romeo 4C
- Lotus Exige 240R
- Lotus Elise SC stage 2
- BMW M3 E30 Gr. A**
- BMW 1M Stage 3 (zwaar!)
- BMW Z4 Stage 1 (zwaar!)
De auto's zijn in de server van ballast voorzien om ze (ongeveer) gelijk te houden
Tracks:
Imola
Nurburgring sprint
Modena (mod)
Adria (mod)
Spielberg (mod)
Zandvoort (dream pack 1)
Race format:
15 minuten qualificatie
3x 12-15 minuten races
Assists:
Toegestaan: auto clutch, elke camera, elke controller/stuur/etc
Forced off: STM, TCM, ABS
Forced on: virtual mirror
Fuel: 100%, Tire wear: 100%, Damage: 10%
Off-track penalty: off, Tires: SM/M (server restricted)
Recruitment week
Server is 24/7 live. Zoek in de serverlijst naar "cosy". Deze week wordt er vrij veel op geraced door een aantal van ons, meestal 's avonds tussen 8 en 10, bijna alleen maar op vanilla content (imola, nurb-sprint, zandvoort). De server is open, iedereen kan dus joinen! (vandaag wordt er niet geraced door ons)
Indicatie'tje van hoe snel/langzaam we zijn:
Zandvoort klokken de snelsten van ons in 2:00, de langzaamste in 2:06 (4 lap race)
Imola in 2:10 met de 4C (4 lap race), meestal 2:13-14 na 2 laps (quali)
Spielberg in 1:54 (2 lap quali)
Adria in 1:33 (4 lap race)
Alle tijden onder de omstandigheden die op dit moment op de server ingesteld zijn.
Er zijn een paar langzamere leden waar ik op 't moment geen data van heb..
Meedoen?
Geen booking, dus geen moeilijk gedoe, race zoveel als je wil, ook geen verplichting om lid te worden, zo lang ik je Steam GUID maar heb* wanneer de serie start.
Je kunt me ook toevoegen op steam, zoek daarvoor naar "svenuilhoorn", dan hoef je je steam GUID ook niet op te zoeken.
Admin team en server
Ik heb hiervoor al een aantal series gedaan in Assetto (Evora GTC Cup, Exos Crown, Zonda R Trophy) en daarvoor een jaar of 5 ervaring met series runnen in Forza Motorsport 2, 3 en 4 (Xbox 360).
De server is een gehuurde RackService 24 slots server, gehost vanuit Duitsland. Vrij betrouwbaar spul.
Als je dit iets lijkt, ga naar de site of voeg me toe op steam, of houd simpelweg de serverlijst in de gaten tussen 8 en 10 's avonds met zoekterm "cosy"!
*ga daarvoor naar: https://steamid.io/lookup, voer de url van je steam profile in (address bar in steam wanneer je klikt op je eigen profiel bekijken) en zorg ervoor dat ik jouw steamID64 krijg.
**setup deels fixed; wings, gear set, final gear, differential, engine limiter & brake bias zijn locked.
Content is natuurlijk mooi (en eindelijk ook niet zoveel GT3Ircghost schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:15:
Een kleine TL:DR gestolen van de FP op reddit:[list][/list]
Waarom forceer je ABS/TC uit? Als een auto dat heeft dan kan je dat toch toelaten? Ook zal je klachten krijgen over de geforceerde virtual mirror.... Just my 2 cents voor een betere race ervaring
We hebben er in Forza ook wel eens mee geexperimenteerd. Het toestaan van ABS/TCS leidde naar onze mening vaker tot behoorlijk riskante manoevres (omdat mensen op de "electronica" gaan vertrouwen). Niet alleen daarom vind ik dat race auto's, vooral in lagere klassen, wel zonder ABS/TCS kunnen. Dus ja, kan, maar doen we niet. Ik zou zeggen: probeer het eens. Na een paar laps went het vast.kevz schreef op donderdag 31 december 2015 @ 17:48:
Waarom forceer je ABS/TC uit? Als een auto dat heeft dan kan je dat toch toelaten? Ook zal je klachten krijgen over de geforceerde virtual mirror.... Just my 2 cents voor een betere race ervaring
Geforceerde virtual mirror geeft wel minder "had niet door dat je zo dicht achter mij zat". In 't spel kun je helaas niet even snel alleen met je ogen naar de spiegel kijken. Met virtual mirror heb je ook niet dat mensen de shortcut daarvoor weer eens vergeten en daar weer mee zitten. Moet zeggen dat we er nog nooit klachten over gehad hebben, al is die steekproef niet heel erg groot.
Maar bedankt voor je feedback!
Er zijn mensen die in een sim setup racen waarbij een virtual mirror alleen maar in de weg zit, vandaar dat je dat soort dingen niet wil forceren. Beter kan je iedereen Helicorsa aanraden, naast de tip te geven even op F11 te drukken ingame 
En voor ABS/TC, daar ben ik het totaal mee oneens. ABS/TC zijn er juist voor om meer controle te krijgen over de auto. Met name in de GT3 klasse kan je daar veel voordeel uit halen door de meerdere opties. Ik zet alleen ABS/TC uit als ze te simpel werken in een aan/uit manier, waarbij de auto met de settings aan eerder te langzaam word dan sneller.
Maaaaaar, aan het eind van de dag, als iedereen vlot en sportief kan racen, dan is het prima ^^
En voor ABS/TC, daar ben ik het totaal mee oneens. ABS/TC zijn er juist voor om meer controle te krijgen over de auto. Met name in de GT3 klasse kan je daar veel voordeel uit halen door de meerdere opties. Ik zet alleen ABS/TC uit als ze te simpel werken in een aan/uit manier, waarbij de auto met de settings aan eerder te langzaam word dan sneller.
Maaaaaar, aan het eind van de dag, als iedereen vlot en sportief kan racen, dan is het prima ^^
P1 GTRIrcghost schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:15:
- 1.5 brings single player pits stops and fine tuning and free content includes: Corvette C7 Stingray 2015 and Ford Mustang 2015 + surprise!
- Tracks in development: Laser Scanned Redbull Ring (A1 Ring), Historic Monza (full 10km and junior) and Historic Silverstone
- Older Konus tracks will be renewed and brought up to current standard
- New Licences: Maserati, Redbull (for the ring), Praga Cars
- New Car list is below, not complete yet, they expect more than 42 cars to be made over the year.
- Audi: 2016 R8 Ultra, R18 E-Tron, TT VLN 2014, TT CUP 2015, A1 S1, Sport quattro S1 E2 and TT 2015
- Toyota: Celica, Supra, AE86 and TS040 Hybrid
- Nissan: GT-R 34 Skyline and 350Z Nismo 2015
- McLaren: 570LS and P1 GTR
- Maserati: 250F (maybe)
- Praga: R1R
- Alfa Romeo and Ferrari: Coming, but no details yet
Tracks vallen wel een beetje tegen...Portimao zou wel gaaf zijn bijvoorbeeeld.. En waarom wel classic Monaco maar niet de huidige..
Ik hoop dat ze dus nog wel flink wat tracks gaan maken in 2016
Thanks voor het melden!
[ Voor 0% gewijzigd door TVH7 op 02-01-2016 13:21 . Reden: Monaco doorgestreept geen idee hoe ik daar op kwam :P 8)7 ]
Precies, een goeie setting vinden voor je ABS/TC wordt dan als het ware een verlengde van de setup. Ik was er eerder ook nooit zo'n fan van maar het maakt het simracen wel een stuk toegankelijker zonder dat je aan realisme inboet. IRL is het immers ook gewoon toegestaan.kevz schreef op donderdag 31 december 2015 @ 18:23:
Er zijn mensen die in een sim setup racen waarbij een virtual mirror alleen maar in de weg zit, vandaar dat je dat soort dingen niet wil forceren. Beter kan je iedereen Helicorsa aanraden, naast de tip te geven even op F11 te drukken ingame
Waar zie jij Monaco, ik zie alleen Monza-classic staan.TVH7 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 19:14:
[...]
Tracks vallen wel een beetje tegen...Portimao zou wel gaaf zijn bijvoorbeeeld.. En waarom wel classic Monaco maar niet de huidige..
How do you save a random generator ?
Uhu geen idee? Niet helemaal 100 daar denk ikenchion schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:19:
[...]
Waar zie jij Monaco, ik zie alleen Monza-classic staan.
Ik ben trouwens benieuwd of de 570LS een typfout is of dat ze bij AC nu perongeluk prerelease de naam hebben weggegeven van een nieuwe McLaren. Er gaan geruchten over een GT variant, zou dat dan de LS zijn?!
[ Voor 33% gewijzigd door TVH7 op 02-01-2016 16:22 ]
Gelukkig verschillen smakenTVH7 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 19:14:
[...]
Tracks vallen wel een beetje tegen...Portimao zou wel gaaf zijn bijvoorbeeeld..
Maar omdat ik verder de beroertste niet ben, hier een linkje naar versie 2.1 http://www.racedepartment...ternational-circuit.2874/ Er zijn nog twee versies in omloop, waarvan in ieder geval één grafisch goed te pruimen is...Als ik een linkje heb zal ik deze ff posten...
[ Voor 7% gewijzigd door aph3x op 02-01-2016 19:03 ]
Ben het met je eens dat Herman Tilke-banen over het algemeen niet erg spannend zijn, maar om te stellen dat een Tilke-baan per definitie slecht is gaat ook wel wat ver. Istanbul Park (tegenwoordig alweer bijna teruggegeven aan de zandbak) en het Circuit of the Americas zijn best leuk.
En Portimao is idd een fijne baan om te rijden, zeer geschikt ook voor GT auto's.
En Portimao is idd een fijne baan om te rijden, zeer geschikt ook voor GT auto's.
Ik begrijp de redenering, maar wij willen juist niet vereisen dat iedereen die settings ook nog moet uitzoeken. We besteden liever meer tijd aan racen dan settings uitzoeken.lezut schreef op donderdag 31 december 2015 @ 20:23:
[...]
Precies, een goeie setting vinden voor je ABS/TC wordt dan als het ware een verlengde van de setup. Ik was er eerder ook nooit zo'n fan van maar het maakt het simracen wel een stuk toegankelijker zonder dat je aan realisme inboet. IRL is het immers ook gewoon toegestaan.
@kevz: dat het het makkelijker maakt is precies ons probleem
Mocht je het toch interessant vinden of even willen uitproberen, we racen vanavond weer om een uurtje of 21:00 (zoek op "cosy" in de server search bar).
Normaal gesproken doe ik niet aan Leagues and such, gewoon omdat mijn niveau gewoon ongelooflijk laag is, met een ps3 controller. AC is voor mij meer een soort single player relax modeSvenUilhoorn schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:18:
[...]
Ik begrijp de redenering, maar wij willen juist niet vereisen dat iedereen die settings ook nog moet uitzoeken. We besteden liever meer tijd aan racen dan settings uitzoeken.
@kevz: dat het het makkelijker maakt is precies ons probleemAls de auto een stukje uitdaging wegneemt worden mensen een stuk roekelozer, zo bleek altijd al in onze Forza series met makkelijke auto's (en daar hebben we er een hele sloot van gehad).
Mocht je het toch interessant vinden of even willen uitproberen, we racen vanavond weer om een uurtje of 21:00 (zoek op "cosy" in de server search bar).
Ik kan overigens wel gewoon normaal rijden, ik ben niet zo als een aantal van die controller rijders die rijden alsof ze net uit de kroeg komen
Niet om de Forza community in slecht daglicht te zetten ofzo, maar de hoeveelheid mensen die daar anderen gebruiken om te remmen of sturen is daar een flink stuk hoger, idem op Gran Turismo. Op de PC word simracen vaak wat serieuzer genomen.
Als de mensen in jouw organisatie met een trage auto niet overweg kunnen, dan begin ik me af te vragen of ze wel interesse hebben in simracen
Als de mensen in jouw organisatie met een trage auto niet overweg kunnen, dan begin ik me af te vragen of ze wel interesse hebben in simracen
Vandaag de druilerige zondag maar eens misbruikt om een filmpje in elkaar te steken:
YouTube: ISR-Series.nl - Assetto Corsa GT3 @ Silverstone - #84 Michiel Hutman
Assetto Corsa blijft toch ook wel videogeniek
YouTube: ISR-Series.nl - Assetto Corsa GT3 @ Silverstone - #84 Michiel Hutman
Assetto Corsa blijft toch ook wel videogeniek
Geen probleem man, we hebben ook een paar mensen die niet meer zoveel aan racen toekomen en dus niet meer zo snel zijn. Je kunt me op Steam toevoegen "svenuilhoorn", dan laat ik je weten wanneer we op de server racen en je online bent.TVH7 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:40:
[...]
Normaal gesproken doe ik niet aan Leagues and such, gewoon omdat mijn niveau gewoon ongelooflijk laag is, met een ps3 controller. AC is voor mij meer een soort single player relax modemaar het lijkt mij best leuk om eens een keertje te kijken wat jullie rijden, als je daar niks op tegen hebt?
Ik kan overigens wel gewoon normaal rijden, ik ben niet zo als een aantal van die controller rijders die rijden alsof ze net uit de kroeg komenHet gaat gewoon niet zo hard...
Komende zondag is trouwens de eerste "officiële" race @ Imola, 9 uur NL tijd. http://etcc.ridedomain.co...70.msg98997;topicseen#new
Zo bedoel ik dat niet, ik bedoel dat wanneer de auto erg makkelijk onder controle te houden is, mensen naar mijn ervaring roekelozer worden.kevz schreef op zondag 03 januari 2016 @ 17:27:
Morgen avond weer eens lekker racen na al die feestdagen. Hopelijk hebben we een leuke opkomst ook.
Daarbij is Bazza bezig om een GT Legends light mod te maken. Met de Alfa GTA, Ford Escort en Abarth 1000TC. Hierbij rijden ze alle drie op dezelfde banden en zijn ze ongeveer gelijk kwa performance met behoud van het unieke karakter per auto. Mod is alleen nog niet helemaal klaar maar als het lukt gaan we die morgen avond doen. Zo niet dan is race 2 met de standaard Ford Escort.
Datum: Donderdag 07 Januari 2016:
Aanvang: 20:00
Naam: GoT Fun Server
Teamspeak server:149.210.183.21
Race 1:
Peugeot 504 TN Sport op Magione
Kwal.: 20 min.
Race laps: 10
Race 2:
GT Legends light op Dijon-Prenois
Kwal.: 30 min.
Race 3:
Lotus 72 op Brands Hatch
Benodigde downloads:
Peugeot 504:
http://www.racedepartment.../peugeot-504.7890/updates
Dijon-Prenois:
http://www.mediafire.com/...005+v1.02+by+Rainmaker.7z
GT Legends light:
Download komt zodra hij in orde is.
Uitleg instalatie:
Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'
Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'
Optionele downloads:
ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/
HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/
Spotter app:
http://www.racedepartment.com/downloads/spotter.2307/
Banden warmte app:
http://www.racedepartment...-5-x-in-game-no-pin.5656/
Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads
Daarbij is Bazza bezig om een GT Legends light mod te maken. Met de Alfa GTA, Ford Escort en Abarth 1000TC. Hierbij rijden ze alle drie op dezelfde banden en zijn ze ongeveer gelijk kwa performance met behoud van het unieke karakter per auto. Mod is alleen nog niet helemaal klaar maar als het lukt gaan we die morgen avond doen. Zo niet dan is race 2 met de standaard Ford Escort.
Race 1:
Race 2:
Race 3:
Lotus 72 op Brands Hatch
Benodigde downloads:
Peugeot 504:
http://www.racedepartment.../peugeot-504.7890/updates
Dijon-Prenois:
GT Legends light:
Download komt zodra hij in orde is.
Uitleg instalatie:
Optionele downloads:
Spotter app:
Banden warmte app:
Teamspeak client:
Dan kan ik jullie de RUF CTR Yellowbird aanraden in ACSvenUilhoorn schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:34:
[...]
Zo bedoel ik dat niet, ik bedoel dat wanneer de auto erg makkelijk onder controle te houden is, mensen naar mijn ervaring roekelozer worden.
hmm .. misschien vanavond ook maar eens proberenDutchDevil79 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:30:
Morgen avond weer eens lekker racen na al die feestdagen. Hopelijk hebben we een leuke opkomst ook.
Race 1:
Race 2:
Race 3:
Lotus 72 op Brands Hatch
Welke race hulp staat aan/uit? fabriekswaarden?
kan ik gewoon in AC zoeken naar GoT Fun Server en joinen? Of moet je nog een wachtwoord opgeven oid?
[ Voor 110% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-01-2016 09:33 ]
Er zit vanavond geen paswoord op. Maar omdat we niet met de standaard auto's rijden zal er niet veel joinen buiten mensen die het hier zien. En mocht er een vervelende rijder binnenkomen dan heb ik zelf admin rechten en kan ik hem verwijderen. Wou het vanavond open houden en zien hoe dat werkt.
Hulpmiddelen zijn altijd alleen toegestaan bij de fun racejes als de auo die ook zelf heeft. Dus Factory aids allowed. Daarnaast mag je autoclutch / blip gebruiken.
Hulpmiddelen zijn altijd alleen toegestaan bij de fun racejes als de auo die ook zelf heeft. Dus Factory aids allowed. Daarnaast mag je autoclutch / blip gebruiken.
Is het sowieso niet normaal om autoclutch altijd aan te laten? Lang niet iedereen heeft een clutch, en dat gebruiken met een knopje is echt niet te doen.DutchDevil79 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:46:
Er zit vanavond geen paswoord op. Maar omdat we niet met de standaard auto's rijden zal er niet veel joinen buiten mensen die het hier zien. En mocht er een vervelende rijder binnenkomen dan heb ik zelf admin rechten en kan ik hem verwijderen. Wou het vanavond open houden en zien hoe dat werkt.
Is Brands Hatch een extra? Ik heb hem niet.
Ook zie ik de Peugeot niet. Ik heb hem gedownload en toegevoegd zoals beschreven.
Lotus 72 heb ik ook niet (dacht dat die standaard was)
De optional plug-in's heb ik wel zie ik en Dijon-Prenois heb ik ook.
Ook zie ik de Peugeot niet. Ik heb hem gedownload en toegevoegd zoals beschreven.
[ Voor 14% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-01-2016 13:49 ]
De Brands Hatch is onderdeel van de nieuwe Dreampack (3). Die komt samen met een stuk of 8 wagens. Dus als je daar wilt racen, zul je eerst die dreampack moeten aanschaffening._Buttje schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:47:
![]()
Als je de twee mapjes die in de zip file zitten in de cars folder hebt staan dan moet de auto onder peugeot te selecteren zijn ingame. Het is wel het oude Peugeot teken in het menu.ing._Buttje schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:47:
![]()
En de Lotus 72 en Brandshatch zitten in dreampack 3 ja. Als je die niet hebt kan je de laatste race niet mee doen.
doneIrcghost schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:58:
De Brands Hatch is onderdeel van de nieuwe Dreampack (3). Die komt samen met een stuk of 8 wagens. Dus als je daar wilt racen, zul je eerst die dreampack moeten aanschaffen.
Ik zie 1 witte peugeot nu .. niet de TNDutchDevil79 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:06:
Als je de twee mapjes die in de zip file zitten in de cars folder hebt staan dan moet de auto onder peugeot te selecteren zijn ingame. Het is wel het oude Peugeot teken in het menu.
edit: nope, files staan goed, wrom zie ik de ene wel de andere niet?
ga ik nu even testen ..En de Lotus 72 en Brandshatch zitten in dreampack 3 ja. Als je die niet hebt kan je de laatste race niet mee doen.
"Standaard Ford Escort" is dat de RS1600 ?? Of zo'n nieuwere uit 85-95?DutchDevil79 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:30:
[ Voor 31% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-01-2016 16:19 ]
De andere is een upgrade. Die kan je net als bij andere auto's selecteren op het upgrade knopje. Dat rondje met wijzers erin.ing._Buttje schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:42:
[...]
Ik zie 1 witte peugeot nu .. niet de TN
edit: nope, files staan goed, wrom zie ik de ene wel de andere niet?![]()
"Standaard Ford Escort" is dat de RS1600 ?? Of zo'n nieuwere uit 85-95?
En er is maar een Escort in AC. De MK1 is dat.
ah, super 
btw ik heb geen teamspeak. Kwebbelen maar een eind raak, ik zie wel wanneer het licht op groen gaat
btw ik heb geen teamspeak. Kwebbelen maar een eind raak, ik zie wel wanneer het licht op groen gaat
Ik heb Brands Hatch GP en Brands Hatch Indy .. neem aan de eerste?
Enig idee hoeveel fuel je mee moet nemen om niet stil te vallen?
sorry voor alle n00b vragen
Enig idee hoeveel fuel je mee moet nemen om niet stil te vallen?
sorry voor alle n00b vragen
[ Voor 44% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-01-2016 19:30 ]
Fuel gebruik komt online wel. Word als je paar rondjes gereden hebt
Hoi heb pas een thrustmaster t500 rs en ben wat met de instellingen aan het spelen geweest zijn er hier meer mensen die assetto corsa spelen met de thrustmaster t500 rs en welke instellingen gebruiken jullie?
Mvg Nicky
Mvg Nicky
Paar topics die je kunnen helpen:Nicky83 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:13:
Hoi heb pas een thrustmaster t500 rs en ben wat met de instellingen aan het spelen geweest zijn er hier meer mensen die assetto corsa spelen met de thrustmaster t500 rs en welke instellingen gebruiken jullie?
Mvg Nicky
https://www.reddit.com/r/...ed_settings_for_t300t500/
http://www.isrtv.com/foru...00-settings-amazing-feel/
http://www.racedepartment...er-t500rs-settings.65051/
Heb zelf een G27 dus kan je niet helpen..
pfff .. pittig hoor! Die Peugeot was niet te rijden. Tijdens het trainen ging het nog wel, éénmaal in de kwali klopte het niet meer. Wat een boot !!!! Ben op een gegeven moment gestopt, eerst de interface wat herschikt en toen nog wat meegereden.
Die Escort ongeveer hetzelfde, kon alleen nog maar cruisen/coasten op een gegeven moment .. een beetje pushen en je liep elke bocht uit met onderstuur.
De Lotus was nog het fijnst .. maar ik snap geen jota van die setup onderhand. Je zou denken, zo plat mogelijk op de grond, maximale vleugel, dan moet het wel wat worden .. en als ik denk minder % diff dan breekt ie alleen maar eerder uit
Waar kun je ingame nog zien welke hulpmiddelen aan staan? Ik heb het nergens kunnen vinden ..
Die laatste 2 circuits waren trouwens prachtig!!
Die Escort ongeveer hetzelfde, kon alleen nog maar cruisen/coasten op een gegeven moment .. een beetje pushen en je liep elke bocht uit met onderstuur.
De Lotus was nog het fijnst .. maar ik snap geen jota van die setup onderhand. Je zou denken, zo plat mogelijk op de grond, maximale vleugel, dan moet het wel wat worden .. en als ik denk minder % diff dan breekt ie alleen maar eerder uit
Waar kun je ingame nog zien welke hulpmiddelen aan staan? Ik heb het nergens kunnen vinden ..
Die laatste 2 circuits waren trouwens prachtig!!
[ Voor 20% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-01-2016 22:34 ]
Op de standaard hud staat ABS en/of TC (traction control) in het geval deze ingeschakeld zijn. Je kan ze trouwens aanpassen met ctrl+a (abs) en ctrl+t (tc). Uiteraard is dit niet voor elke auto beschikbaaring._Buttje schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 22:31:
...
...
Morgen eerste race van Trackday Toys Trophy @ Imola, 9 uur NL tijd.
Je kunt meeracen zonder verplichtingen, 't enige dat ik nodig heb is je autokeuze en steamID64.
Dat kan door mij toe te voegen op steam ("svenuilhoorn") of via https://steamid.io je steamID64 te achterhalen en ervoor te zorgen dat 'ie incl. autokeuze bij mij belandt (via DM, bijvoorbeeld).
Servertje nog steeds live, zoek "cosy".
Race topic: http://etcc.ridedomain.com/index.php?topic=5870.0
Volledige regels (auto's, circuits, algemene server settings): http://etcc.ridedomain.com/index.php?topic=5828.0
Je kunt meeracen zonder verplichtingen, 't enige dat ik nodig heb is je autokeuze en steamID64.
Dat kan door mij toe te voegen op steam ("svenuilhoorn") of via https://steamid.io je steamID64 te achterhalen en ervoor te zorgen dat 'ie incl. autokeuze bij mij belandt (via DM, bijvoorbeeld).
Servertje nog steeds live, zoek "cosy".
Race topic: http://etcc.ridedomain.com/index.php?topic=5870.0
Volledige regels (auto's, circuits, algemene server settings): http://etcc.ridedomain.com/index.php?topic=5828.0
Zijn de uitslagen van de 3 races op donderdag ook in Assetto ergens terug te vinden? Want toen de server down was heb ik nergens verder de rondetijden of uitslag kunnen inzien. Was toch ergens ook benieuwd. Kijken of ik de rondetijden/setup offline nog verbeteren kan enzo.
Zouden er mensen geïnteresseerd zijn als ik een rsr groep maak op de webpagina? Dan kunnen we daar lid van worden en makkelijk onze tijden met elkaar vergelijken.
Een paar jaar terug was ik actief met iRacing, maar hebt toen mijn stuurtje verkocht omdat ik geen tijd meer had. Nu heb ik een G27 op de kop getikt en Assetto Corsa gekocht.
Wat moet ik zeker hebben qua addons? Ik heb mn stuurtje al naar mijn smaak ingesteld, maar verder dan een beetje practice rondjes rijden ben ik nog niet geweest. Is er ook iets van een hotlap competitie?
Wat moet ik zeker hebben qua addons? Ik heb mn stuurtje al naar mijn smaak ingesteld, maar verder dan een beetje practice rondjes rijden ben ik nog niet geweest. Is er ook iets van een hotlap competitie?
Dé hotlap-competitie is die van RSR Live Timing, te vinden op http://www.radiators-champ.com/RSRLiveTiming/. Als je de add-on installeert doe je automatisch mee.
Zelf heb ik daarnaast ook Helicorsa en TyreTemperature geïnstalleerd staan. De eerste geeft een top-down view van de auto's dichtbij je, zodat je goed kan zien wat er gebeurd. Tenzij je een hippe setup hebt staan met monitors aan de zijkant, maar dat heeft niet iedereen.
TyreTemperature is wel handig om te zien wat je moet bijstellen aan je suspension en hoe hard je banden slijten. Dit zou je natuurlijk ook moeten kunnen voelen aan het rijgedrag van je auto, maar ik ben nog een redelijke noob en gebruik dus lekker deze add-on.
http://www.racedepartment...s-tyre-temperatures.3507/
Let wel op: als je deze dingen hebt geïnstalleerd (unzippen in de AC-hoofdmap) moet je hem ook nog activeren in-game. Dit kan via Settings -> General.
Zelf heb ik daarnaast ook Helicorsa en TyreTemperature geïnstalleerd staan. De eerste geeft een top-down view van de auto's dichtbij je, zodat je goed kan zien wat er gebeurd. Tenzij je een hippe setup hebt staan met monitors aan de zijkant, maar dat heeft niet iedereen.
TyreTemperature is wel handig om te zien wat je moet bijstellen aan je suspension en hoe hard je banden slijten. Dit zou je natuurlijk ook moeten kunnen voelen aan het rijgedrag van je auto, maar ik ben nog een redelijke noob en gebruik dus lekker deze add-on.
http://www.racedepartment...s-tyre-temperatures.3507/
Let wel op: als je deze dingen hebt geïnstalleerd (unzippen in de AC-hoofdmap) moet je hem ook nog activeren in-game. Dit kan via Settings -> General.
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Thanks2!
Heb RSR onder favorieten gezet en de zip gedownload. Het is in elk geval mooi om te zien wat een andere gereden heeft om een inschatting te kunnen maken of je wat goede rondetijden doet .. met al die verschillende auto's en banen is het anders niet in te schatten.
Heb RSR onder favorieten gezet en de zip gedownload. Het is in elk geval mooi om te zien wat een andere gereden heeft om een inschatting te kunnen maken of je wat goede rondetijden doet .. met al die verschillende auto's en banen is het anders niet in te schatten.
Begonnen met de Formule 3 @ Zandvoort. Gekomen tot een 1:35.392.
Weet iemand of er ergens setups voor deze auto te vinden zijn?
Meestal zijn de default setups vrij goed en snel, je kan wat fine tunen naar eigen gevoel en qua stuur. Bij sommige auto´s moet je wel even de bandensoort wisselen van street naar circuit bijvoorbeeld.MartijnA3 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:08:
Begonnen met de Formule 3 @ Zandvoort. Gekomen tot een 1:35.392.
MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE
Misschien wat voor de donderdag races. Die jump zal wel enige chaos veroorzaken
.
omg
.. mag ik overslaan?
Nieuwe manier om in te halen, over iemand heen jumpen
hoidoei
Gister een hele leuke race gehad op Donington met de GT3's. Alle 48 laps onder druk gestaan wat het racen wel spannend maakt 
Klein clipje van het laatste deel van de race:
Klein clipje van het laatste deel van de race:
[ Voor 17% gewijzigd door kevz op 12-01-2016 21:26 ]
Morgen weer een programma in elkaar gedraaid. Deze keer weer wat moderne auto's.
Datum: Donderdag 14 Januari 2016:
Race 1:
Abarth 500 Assetto Corse op Nurburgring Short
Race 2:
GT3 op Tor Poznan
Race 3:
Pagani Huayra op Dijon Prenois
Benodigde downloads:
Tor Poznan:
http://www.racedepartment...ads/tor-pozna%C5%84.6118/
Dijon-Prenois:
Uitleg instalatie:
Optionele downloads:
Spotter app:
Banden warmte app:
Teamspeak client:
Race 1:
Race 2:
GT3 op Tor Poznan
Race 3:
Benodigde downloads:
Tor Poznan:
Dijon-Prenois:
Uitleg instalatie:
Optionele downloads:
Spotter app:
Banden warmte app:
Teamspeak client:
ik wil wel graag meedoen, maar om even terug te komen op mijn eerdere vraag .. kun je naderhand ook ergens de uitslag en rondetijden bekijken? anders voelt het wat loos.
Vroeger had ik een programma Stracker die dat op een html databse bijhield waarbij als de server up was je zelfs alle sessies die er gehost waren kon terug vinden. Alleen sinds de nieuwe server software die met 1.3 kwam heb ik het niet meer aan de praat gekregen.
Voor stracker poste ik hier nog wel is handmatig de uitslag en als daar behoefte aan is kan ik dat weer gaan doen. Zal ook nog kijken of ik stracker toch weer aan de praat krijg. Zeker ook omdat deze ronde tijdens bij hield.
Voor stracker poste ik hier nog wel is handmatig de uitslag en als daar behoefte aan is kan ik dat weer gaan doen. Zal ook nog kijken of ik stracker toch weer aan de praat krijg. Zeker ook omdat deze ronde tijdens bij hield.
Bij www.assettocorsa.nl werken ze gewoon met de laatste versie Stracker, de rondetijden zijn dan ook te zien, bijvoorbeeld http://www.exclusiveracin...uitslagen/ferrari-458-gt2
Zei ook niet dat het niet werkt bij andere maar op een of andere manier werkt het niet met de instellingen die ik erin zet. Waar het hiervoor wel werkte. Za wel ergens poortje op de router verkeerd staan maar heb probleem nog niet gevonden.
sTracker/pTracker heeft een lange tijd in de experimentele fase gezeten, ook mede dankzij de AC updates naar 1.3 en 1.4. Het heeft altijd wel grotendeels gewerkt denk ik, maar met patches werden er ook dingen gesloopt waar de pTracker modder niet zoveel aan kon doen. Setups sharen is volgens mij nu wat moeilijker voor elkaar te krijgen, maar de meeste andere dingen werken prima.
Misschien eens tijd om de nieuwe versies te installeren met een versie config?
That said, ik weet niet of het nou echt nodig is voor wat casual races. Leuk is het natuurlijk wel, maar niet echt belangrijk (toch...?)
Misschien eens tijd om de nieuwe versies te installeren met een versie config?
That said, ik weet niet of het nou echt nodig is voor wat casual races. Leuk is het natuurlijk wel, maar niet echt belangrijk (toch...?)
nou ik zou het toch wel leuk vinden om mijn snelste ronde te weten, dan is dat iets waar je, je op kunt richten. Of zou Assetto dat toch wel ergens opslaan?
[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-01-2016 20:11 ]
Leuk, heb eindelijk een nieuwe PC dus ik ga proberen er bij te zijnDutchDevil79 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:58:
Morgen weer een programma in elkaar gedraaid. Deze keer weer wat moderne auto's.
Race 1:
Race 2:
GT3 op Tor Poznan
Race 3:
Benodigde downloads:
Tor Poznan:
Dijon-Prenois:
Uitleg instalatie:
Optionele downloads:
Spotter app:
Banden warmte app:
Teamspeak client:
hoidoei
AC zelf houd de snelste rondetijden per auto+track combinatie bij. Je kan dat vinden in je profile in het menu. Het houd natuurlijk geen rekening met banden/weer/trackgrip, maar is gewoon je snelste ronde gereden.ing._Buttje schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:11:
nou ik zou het toch wel leuk vinden om mijn snelste ronde te weten, dan is dat iets waar je, je op kunt richten. Of zou Assetto dat toch wel ergens opslaan?
Een alternatief is de RSRLivetiming app gebruiken, dan kan je op die site bij je naam ook wat statistieken zien. Wel zal je dan altijd de app aan moeten hebben, want je zal net zien dat hij even uitgeschakeld is en je rijd je snelste ronde ooit
Nurburgring Short .. is dat de Nurburgring Sprint baan? lengte 3629mDutchDevil79 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:58:
Race 1:
Race 2:
GT3 op Tor Poznan
Race 3:
edit:
pfff ... die Pagani is niet te rijden! Wat een boot ..
[ Voor 89% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-01-2016 23:03 ]
Kan er helaas niet bij zijn vanavond vanwege werk
thanks.DutchDevil79 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 23:09:
Ja das de Sprint versie
Hoe is jouw ervaring met die Pagani? Heb echt zo'n doosjeeierenenwegbrengenmetdichtgeknepenbillen gevoel als ik met dat ding rij .. en totaal geen afstelmogelijkheden zowat. Ik kieper er 100L peut in om maar wat extra gewicht te hebben op de wielen. heb wel 1:39 neergezet uit mijn hoofd, maar niet vragen hoe.
Niet teveel sturen.ing._Buttje schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:54:
[...]
thanks.
Hoe is jouw ervaring met die Pagani? Heb echt zo'n doosjeeierenenwegbrengenmetdichtgeknepenbillen gevoel als ik met dat ding rij .. en totaal geen afstelmogelijkheden zowat. Ik kieper er 100L peut in om maar wat extra gewicht te hebben op de wielen. heb wel 1:39 neergezet uit mijn hoofd, maar niet vragen hoe.
1:24.566 op Dijon Prenois.
netjes
.. maar even kijken hoe het gaat vanavond. Verwacht er niet teveel van
Mijn stuur neigt op de rechte stukken te oscilleren (links/rechts/links/rechts etc..)
.. weet iemand daar een oplossing voor?
.. maar even kijken hoe het gaat vanavond. Verwacht er niet teveel van
Mijn stuur neigt op de rechte stukken te oscilleren (links/rechts/links/rechts etc..)
Je stuur vast houden.ing._Buttje schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:16:
netjes![]()
.. maar even kijken hoe het gaat vanavond. Verwacht er niet teveel van![]()
Dit topic is gesloten.
![]()