Ben nog niet bepaald een Alien maar online toch meestal wel top 3 tot 5, dus hopelijk kan ik een beetje meekomen.
Ik heb het nog niet voor mekaar gekregen om ook maar 1 getimede challenge te halen in AC.. zijn nog best lastig.Shrake schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:14:
Ik zal binnenkort ook wel eens even komen kijken bij een fun race.
Ben nog niet bepaald een Alien maar online toch meestal wel top 3 tot 5, dus hopelijk kan ik een beetje meekomen.
Verwijderd
Komende vrijdag is het ronde 6, tevens de voorlaatste ronde, vh OldSchoolDTM @ Mugello..
De vrijdag daarna gaan we nog een laatste keer terug in de tijd en meer bepaald naar Portugal, Ciruit Estoril '88 welke je hier kan downloaden..
http://www.racedepartment.com/downloads/estoril-1988.5682/
Kort daarop start het Formula Intro-kampioenschappie met ondertussen ook al 11 inschrijvingen..
Meer info hier http://gthq.nl/forum/onli...intro-championship#111594
Wees welkgekomen.. Inschrijven via gthq is niet nodig, mag altijd, maar via een pmtje naar mezelf.
Grtz en thanks..
Verwijderd
Nou niet zo zeer realistisch.. wel consequentRamon typeR schreef op zondag 14 juni 2015 @ 23:09:
Op de open servers is het niet anders, wat dat betreft is het wel realistisch zo.
2016 Ford GT
Dat ziet er al goed uit! Ben benieuwd naar het resultaatPatjeee schreef op maandag 15 juni 2015 @ 06:03:
Even mezelf bezig gehouden vandaag:
2016 Ford GT
[afbeelding]
Gisteren trouwens met de Steam sale de Dream Pack aangeschaft. De Nordsleife is toch wel een van de beste versies die ik tot nu toe in een game heb ervaren!
Klinkt als onderstuur. Voorbanden 1 psi zachter maken, ook kan je zorgen dat je meer overstuurt in een bocht. Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren wat je wel/niet aan kan passen, maar negatieve camber voor en de achterbanden wat rechter laten staan zou moeten helpen. Verder kan je rijstijl te aggressief zijn en probeer je misschien te snel door bochten te gaan, dat kan de xbow niet zoals een GT auto ondanks dat hij licht isIrcghost schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:35:
kan iemand mij eens misschien helpen met die xbow.. ik kan dat ding gewoon neit besturen. Zelfs bij u bochten waar ik 35 ga haal ik de bocht nog niet eens.
Als je dan wat meer ervaren bent in sim racen, dan kan je ook in de bocht wat overstuur forceren om de neus verder in te sturen. Mja, gewoon rijden en leren (en eigenlijk een goed FFB stuurtje aanschaffen
[ Voor 30% gewijzigd door kevz op 15-06-2015 22:55 ]
Persoonlijk vind ik dat juist geen goed idee, omdat de racelijn enorm gemiddeld is. Hij geeft dus niet perfect aan per auto wat je het beste kan doen, en je gaat de racelijn gebruiken om te kijken wanneer je het beste kan remmen ipv borden of andere dingen rond het parcours en dat ga je merken zodra je racelijn weer uit zet. Ik zeg niet dat je hem nooit aan mag zetten van mij, maar meer dat hij niet goed is afgesteld in het algemeenBever! schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:07:
Tijdje met ideale lijn aan rijden zou kunnen helpen
Ik gok dat je teveel instuurt, waardoor je enorm onderstuur hebt. Gas los, voorzichtig insturen.
Iemand die de AMD Gaming Evolved opneemsoftware werkend krijgt bij AC?
Detecteert wel de game maar de game zelf is een apart programma, buiten de launcher om die de software dus pakt...
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ouch!
Het goede nieuws is dat je nog veel ruimte hebt om jezelf te verbeteren
Het probleem is dat je veel en veel te veel (had ik al teveel gezegd?
De tip is dus om tegen je natuur in minder te sturen en vooral gas los bij het ingaan van de bocht. Waar speel je AC mee?
Ik heb nog een oud filmpje van mezelf in een Lotus op youtube opgezocht. Vergelijk eens hoever ik het stuur in de bochten draai en kijk dan je eigen filmpje terug. Je ziet ook in mijn filmpje dat bij het insturen van de bocht het stuur maar net gedraaid is, iets verder in de bocht stuur ik dan iets door en vlak voor de apex laat ik het stuur alweer naar het midden glijden:
Thanks voor je commentaar en je positieve manier van brengen!Requiem19 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:39:
[...]
Ouch!
Het goede nieuws is dat je nog veel ruimte hebt om jezelf te verbeteren![]()
![]()
Het probleem is dat je veel en veel te veel (had ik al teveel gezegd?) stuurt. Hierdoor verliezen je voorbanden grip en glijd je als het ware rechtdoor. Dat heet onderstuur. In een sim mis je de echte feedback, dus zul je op andere dingen moeten gaan letten. Wat je heel goed bij jou hoort is dat je voorbanden beginnen te schuren/piepen als je meer dan een halve stuuruitslag draait.
De tip is dus om tegen je natuur in minder te sturen en vooral gas los bij het ingaan van de bocht. Waar speel je AC mee?
Ik heb nog een oud filmpje van mezelf in een Lotus op youtube opgezocht. Vergelijk eens hoever ik het stuur in de bochten draai en kijk dan je eigen filmpje terug. Je ziet ook in mijn filmpje dat bij het insturen van de bocht het stuur maar net gedraaid is, iets verder in de bocht stuur ik dan iets door en vlak voor de apex laat ik het stuur alweer naar het midden glijden:
[video]
Ik wil ook inderdaad zo weinig sturen als jij doet, maar mijn ervaring is dat er dan helemaal niks gebeurt. Bij de supercars heb ik daar eigenlijk veel minder last van. Ik ga eens even een rondje proberen!
Ik rij overigens met een Thrustmaster Ferrari wheel, zo'n goedkoop kreng zonder FFB.
Als er niets gebeurt bij weinig insturen twee tips:
- Geen gas geven voordat je het midden van de bocht hebt gehaald (Grofweg het midden van de bocht is de 'apex', het moment dat je weer kunt acceleren)
- Luister goed naar de soundeffects van de banden, zet ze desnoods een stuk hoger. Op het moment dat je instuurt en je hoort het begin van het piepen stuur je weer iets minder fel in... dan zit je op de grens van de grip van de voorband!
Verwijderd
Dan ga je te hard. Met name voorwielaandrijvers en auto's met de motor voorin hebben daar last van. Vandaar dat je het bij supercars minder merkt.Ircghost schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:45:
Ik wil ook inderdaad zo weinig sturen als jij doet, maar mijn ervaring is dat er dan helemaal niks gebeurt. Bij de supercars heb ik daar eigenlijk veel minder last van. Ik ga eens even een rondje proberen!
Mocht je een keer wat onstuimig een bocht in gaan bij nat weer in het echte leven dan doet je auto precies hetzelfde. Je banden draaien wel, maar de auto gaat rechtdoor.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2015 21:59 ]
Net 4 rondes gereden op de baan van jouw filmpje met jouw commentaar in gedachten, je verwacht het niet .. maar het ging meteen een stuk beter! Bijna nergens meer aan het slippen, ben even aan het uploaden (nog 120 min haha) maar ik zal het posten! Ondertussen even door oefenenRequiem19 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:48:
Klopt, de supercars hebben ook veel meer grip, vaak betere banden, beetje downforce etc. De GT auto's helemaal, daar kun je veel harder meer insturen. Maar met de straatauto's moet je echt even wachten op de grip.
Als er niets gebeurt bij weinig insturen twee tips:
- Geen gas geven voordat je het midden van de bocht hebt gehaald (Grofweg het midden van de bocht is de 'apex', het moment dat je weer kunt acceleren)
- Luister goed naar de soundeffects van de banden, zet ze desnoods een stuk hoger. Op het moment dat je instuurt en je hoort het begin van het piepen stuur je weer iets minder fel in... dan zit je op de grens van de grip van de voorband!
Verwijderd
Ik snap dat het wiel uiteraard niet echt lockt, maar een merkbaar toegenomen weerstand op dat punt moet mogelijk zijn.
Verwijderd
Die staat aangevinkt in het algemene profiel en in het spelprofiel.kevz schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:27:
Uhh, dat hoort automatisch te gebeuren geloof ik. Forceer je in de drivers misschien 900 graden? Dan even iets genaamt 'let the game control these settings' aanvinken.
Ik merk nu dat het wiel juist lichter gaat draaien voorbij de virtuele eindstop, niet zwaarder
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2015 22:55 ]
Goed man!Ircghost schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:01:
[...]
Net 4 rondes gereden op de baan van jouw filmpje met jouw commentaar in gedachten, je verwacht het niet .. maar het ging meteen een stuk beter! Bijna nergens meer aan het slippen, ben even aan het uploaden (nog 120 min haha) maar ik zal het posten! Ondertussen even door oefenen.
Gebruik je een stuur? En wat voor 1 dan? :--)
Ik zei het hierboven ookRequiem19 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:22:
[...]
Goed man!
Gebruik je een stuur? En wat voor 1 dan? :--)
Verwijderd
In sommige situaties is het toch wel handig. Volgens mij heeft het eerder ook gewoon gewerkt, dus ik heb geen idee waarom dat het nu opeens niet meer doet.kevz schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:21:
Hmmm, ik denk dat het een AC ding is. Ik heb hier ook niet een echte lock en ik kan verder sturen dan wat een auto als max heeft. G27 overgens. Echt optimaal is het niet, maar tegelijkertijd is het ook geen issue omdat je eigenlijk nooit super scherp wil sturen. Voorbeeld staat hierboven in Ircghost zijn video haha
Edit: ik bedenk me nu dat ik eerder waarschijnlijk handmatig het maximum gezet had in de profiler. Desalniettemin moet het toch kunnen, zoiets simpels in zo'n complete sim?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2015 23:50 ]
[YouTube: https://youtu.be/FvO_fH-eucU]
[ Voor 3% gewijzigd door Ircghost op 17-06-2015 00:14 ]
Verwijderd
Ik kan nu met enige betrouwbaarheid 1:55 rijden. Dat kan harder, maar dan sta ik zo nu en dan achterstevoren.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 02:02 ]
Maar online verschilt heel erg. Op public servers vind je van beginner tot ervaren racer. Op de georganiseerde races hier en andere fora is het niveau natuurlijk een stukje hoger, maar ik zou zeggen blijf door racen en join de fun races. Zolang je de auto maar goed genoeg onder controle kan houden en niemand er van af tikt is alles cool
Verwijderd
Ik kan 10 keer harder rijden met een GT dan met straatauto's, die vind ik echt onmogelijk te doen zonder downforcekevz schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 02:07:
GT2 auto's vragen best wel veel driver en setup skills wil je daar snel mee rijden. Ik dacht dat mijn lap record rond de 1:43 lag op Imola haha
Als ik de lijsten zo zie zit het het laagste op 1:40, maar het meeste zo tussen 1:45 en 1:50. Dat is op zich niet eens zo extreem veel sneller, al scheelt het natuurlijk nog best wat.
Ik weet ook zeker dat er nog wel ruimte voor verbetering is, met name de chicanes blijven lastig, maar dat is beter dan voor je gevoel al op je maximum zitten
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 02:12 ]
rsrlivetiming laat wel 1:41.446 (world record) zien, maar die site vertrouw ik nog steeds niet met die bizarre tijden die je daar soms vind.
Verwijderd
Maar goed, dat zijn je hot laps. Ik vraag naar het tempo in wedstrijden, dat toch net even iets anders ligtkevz schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 02:16:
1:40 is niet meer te halen geloof ik, dat zijn records van pre v1.0 toen de grip zeg maar op 105% was tov de 100% nu. Die 1:40 is volgens mij ook nog van het tijdperk dat je vrij breed over het parcours kon gaan zonder penalties. Ik had een 1:42.000 gezet net voor v1.0 en sindsdien is het grip level weer iets getweaked om realistischer te zijn (lees: langzamer)
rsrlivetiming laat wel 1:41.446 (world record) zien, maar die site vertrouw ik nog steeds niet met die bizarre tijden die je daar soms vind.
Even off the top of my head
Verwijderd
Ah, nog een beetje poetsen dus, en wellicht wat aan de pedalen doen.kevz schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 02:20:
Ik denk dat race pace rond de 1:45 zal liggen voor de top 5, en dan op loopt tot ongeveer 1:51
Even off the top of my head
Ziet er duizend keer beter uitIrcghost schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 00:14:
Mijn nieuwe clip, beter gelet op remmen en netter sturen! Let wel dit waren mijn eerste rondjes op deze track ooit (althans, Real Racing 3 op de telefoon niet meegerekend)
[video]
Volgende stap is het aanscherpen van je lijnen, daar is altijd heel makkelijk veel mee te winnen! Het stukje wagenbeheersing waarin je echt remt op de allerlaatste centimeter wil je pas gaan toepassen als je de basis goed onder de knie hebt.
Goed lijnen rijden is een kwestie van flinke discipline, niet focussen op rondetijden en na een sessie braaf je eigen replay bekijken en aantekeningen maken.
Wat zijn goede lijnen?
1. Gebruik altijd heel de baan. In jouw filmpje zie je bijvoorbeeld dat je vaak 3 meter vanaf de buitenkant de bocht aansnijdt, of nog ruimte over hebt bij de exit
2. Raak de apex! Op Mugello, van jouw filmpje, zitten er vaak curbs aan de binnenkant van de bocht. Dwing jezelf om echt bij elke bocht met je binnenste wielen bijna op het gras te rijden. Afsnijden die bochten!
Dat is in mijn ogen de meest gemaakte beginnersfout, mensen gaan gelijk zitten 'stampen' en op de grens van de auto rijden, terwijl ze de baby stapjes overslaan.
Ik vind het altijd leuk om mijn tips te delen, maar geen verplichting om er iets mee te doen uiteraard
Ik weet inderdaad eigenlijk wel dat het moet maar zo uitgeschreven helpt toch wel om mij daar op te focussen! Ik ga er op letten, zal binnenkort mijn progressie weer even filmen. Is een leuke track dus niet erg om daar te oefenen!Requiem19 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:47:
[...]
Ziet er duizend keer beter uit. Goede progressie binnen een dag, knap.
Volgende stap is het aanscherpen van je lijnen, daar is altijd heel makkelijk veel mee te winnen! Het stukje wagenbeheersing waarin je echt remt op de allerlaatste centimeter wil je pas gaan toepassen als je de basis goed onder de knie hebt.
Goed lijnen rijden is een kwestie van flinke discipline, niet focussen op rondetijden en na een sessie braaf je eigen replay bekijken en aantekeningen maken.
Wat zijn goede lijnen?
1. Gebruik altijd heel de baan. In jouw filmpje zie je bijvoorbeeld dat je vaak 3 meter vanaf de buitenkant de bocht aansnijdt, of nog ruimte over hebt bij de exit
2. Raak de apex! Op Mugello, van jouw filmpje, zitten er vaak curbs aan de binnenkant van de bocht. Dwing jezelf om echt bij elke bocht met je binnenste wielen bijna op het gras te rijden. Afsnijden die bochten!. Het mooie is dat je dan elke bocht 'gratis' twee, drie tienden wint. Over een heel rondje is dat gelijk 2 seconden
.
Dat is in mijn ogen de meest gemaakte beginnersfout, mensen gaan gelijk zitten 'stampen' en op de grens van de auto rijden, terwijl ze de baby stapjes overslaan.
Ik vind het altijd leuk om mijn tips te delen, maar geen verplichting om er iets mee te doen uiteraard
Ik vind het alleen vaak lastig met die curbs, voor mij zijn die vaak gegarandeerd slip gevaar. Kun je echt gas geven en/of moet je stuur eerst recht zijn voordat dit kan?
[ Voor 5% gewijzigd door Ircghost op 17-06-2015 09:55 ]
De Lotus die je nu rijdt heeft achterwielaandrijving. Vooral achterwiel op de curb en volgas is wel wat slipgevaar, voorwielen zullen meevallen, hoogstens beetje onderstuurIrcghost schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:54:
[...]
Ik weet inderdaad eigenlijk wel dat het moet maar zo uitgeschreven helpt toch wel om mij daar op te focussen! Ik ga er op letten, zal binnenkort mijn progressie weer even filmen. Is een leuke track dus niet erg om daar te oefenen!
Ik vind het alleen vaak lastig met die curbs, voor mij zijn die vaak gegarandeerd slip gevaar. Kun je echt gas geven en/of moet je stuur eerst recht zijn voordat dit kan?
Succes en keep us posted
Ik heb altijd een haat/liefde verhouding gehad met sim racen. Het luistert heel nauw, een slippertje en dan is vooral deze game onvergeeflijk. Favo tracks zijn Spa-Franchorchamps en La Sarthe.
Rij het liefst F1 en de supercars. Moet even mijn Logitech Momo pedalen fixen aangezien deze niet altijd full throttle gaat.
Vooral fijn zijn de tips van hier boven om te lezen, zijn toch enkele eye-openers voor me om op te letten.
Als ik de pace te pakken heb zou ik graag eens online racen op bovengenoemde banen in een auto naar keuze.
Een andere goede tip: Als je naar een bocht rijdt en je nadert het rempunt... ga dan niet ineens van volgas naar (vol) remmen... laat je gaspedaal een fractie van een seconde los en ga dan pas remmen. Doordat je het gas los laat, verschuift de massa van de auto richting voorwielen, hierdoor komt er meer druk op de voorwielen, en als je dan gaat remmen (meeste remkracht gaat naar de voorwielen) dan blokkeren ze minder snel en rem je harder. Dit scheelde veel tijd bij mij altijd.Ircghost schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:54:
[...]
Ik weet inderdaad eigenlijk wel dat het moet maar zo uitgeschreven helpt toch wel om mij daar op te focussen! Ik ga er op letten, zal binnenkort mijn progressie weer even filmen. Is een leuke track dus niet erg om daar te oefenen!
En daarnaast ben ik het met je eens v.w.b, Mugellok. Wat een heerlijke track. Hier heb ik het meeste op geracet toen ik net begon met deze sim. (met name i.c.m. de 458 gt2, Evora GTC en de Formula abarth)
[ Voor 6% gewijzigd door kevz op 17-06-2015 13:22 ]
Bocht 2 en 3 kunnen idd nasty zijn.. vooral niet te hard hier doorheen knallen. Netjes (buitenkant) bocht 3 uitkomen. (3e versnelling)
BOcht 4 en 5 vind ik persoonlijk minder tricky. Gaat wel goed altijd. Lijkt op 2+3, echter net iets hogere snelheid (en mogelijk ook een versnelling hoger. 4e dus)
9 ben ik wel met je eens... zorg dat je hem zo strak mogelijk neemt, zonder die curb idd. Aangezien je vanuit bocht 8 bergop gaat, is het wenselijk om een versnelling terug te schakelen alvorens naar 9 te rijden.
Ligt ook sterk aan het soort auto. Met b.v. de cobra of RUF hoef ik Mugello in ieder geval niet te proberen.. Gaat bij mij meestel al mis bij de eerste chinanes (bij wijze van)
[ Voor 23% gewijzigd door Dacide op 17-06-2015 14:26 ]
Maar Mugello is echt een geval apart met kerbs, op de meeste tracks hoef je niet zo voorzichtig te zijn als daar in Italië
Maar goed, linksom of rechtsom.. Mugello blijft een top 3 track voor mij.
Hier een leuke onboard video vanuit een F3 auto.
Helaas nog niets, maar goed, het circus daar is ook nog niet zo lang van start gegaan ivm tijdsverschil.TVH7 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:47:
Is er inmiddels al meer nieuws over de PC versie van ac, wanneer er updates komen etc.? Ik dacht dat ze dat tijdens E3 gingen vertellen?
Overigens heeft Luca (een van de AC devs) gisteren laten weten dat livestreamen vanaf de showvloer ten strengste verboden was en dat hij hoopte dat er vandaag meer mogelijk zou zijn.
Hier nog even een (heel slordig) rondje op de Nordschleife. Puur opgenomen om Shadowplay te testen, maar misschien dat sommige het leuk vinden om te zien.
[ Voor 20% gewijzigd door Shrake op 17-06-2015 19:47 ]
Verwijderd
Nou ja. Nu we het toch over netjes leren rijden hebben - weten jullie nog goede tips, trucs of tutorials over de racelijn?
[YouTube: https://youtu.be/xQRmYMlmdqM]
Algemeen, Late Apex is altijd sneller, tenzij de flow anders dicteert. Veel simmers sturen te vroeg in en rammen de auto in onderstuur. Basic rule in racen is hij die het eerst vol op gas kan wint, later insturen loont dus bijna altijd.
De belangrijkste om mee te beginnen, waar je kijkt ga je naar toe, kijk dus ver door de bocht, zodat je vooraf je lijn en rempunt kunt bepalen en de wagen kunt "zetten" voor de bocht.
Zoals eerder genoemd, racen is balanceren in alle richtingen, controleer gewichtsverplaatsing smooth, zowel bij sturen al bij remmen/ gas geven. Bestudeer de 3 fasen van een bocht met de bijbehorende dynamiek van rem, coast en gas geven. Oude hokken met zachte vering laten het beste de reactie op je actie zien, probeer te begrijpen wat er gebeurt en stem je input hierop af.
May the downforce ben with you
Als je echt interesse hebt kun je kun je ook het boek 'speed secrets' kopen. Ik geloof van Ross Bentley
update: Info over de bonus packHi guys, thanks for watching the E3 and seeking info.
Here's some news about what is our role in E3.
First of all E3 is not so much for the public as it is for the industry. What this means?
We're in the more "private" room of 505games. The guys have organized us plenty of meetings with big worldwide distributors, industry professionals, car manufacturers ^_^ and people from Sony, Microsoft and more... Also journalists are covering AC
We're not hiding anything so you'll soon get more news by the interviews or if not we will inform you right away when we get back next week.
Most importantly everybody from the industry is really impressed by AC, our team and work and also the community so hurray for everybody here too!
Great feelings , really excited, great future.
Sorry for the limited news from us but schedule is really busy, time limited and Internet not always available or good enough for live video or similar.
Cheers!
[ Voor 5% gewijzigd door Shrake op 18-06-2015 17:08 ]
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
En leuk rijtje auto's:
Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde
Audi Sport Quattro
Lamborghini Miura
Nissan Nismo GT-R
Toyota GT-86
Als je het echt snel had gekocht (Early Access) had je (geloof ik) voor 25 euro AC + DP1 gehadVerwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:32:
Ik vind het wel een beetje zuur dat AC + DP1 nu zoveel goedkoper is dan het spul los. Zo word je dan beloond als je het spel al gelijk had gekocht
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De challenge is per track verschillend en wordt weergegeven voordat je het event start.Ircghost schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:39:
Ik vind het trouwens wel behoorlijk irritant dat de achievements zo vaag zijn.. Bijvoorbeeld pro attitude: Bronze time attack. Leuk en aardig, maar hoeveel punten moet ik halen dan? Wordt nergens vermeld.
Is in mijn menig een hele gave bonus pack, denk vooral omdat ons eigen Zandvoort erbij zit, wat natuurlijk een hele leuke baan is, maar vooral omdat mijn rl auto erbij zitImpry schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:09:
Leuk hoor Zandvoort erbij!
En leuk rijtje auto's:
Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde
Audi Sport Quattro
Lamborghini Miura
Nissan Nismo GT-R
Toyota GT-86
[ Voor 35% gewijzigd door Shrake op 19-06-2015 12:04 ]
Ja de challenges ja, maar als jij time attack doe zie ik niet staan hoeveel punten ik moet halen.Shrake schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:02:
[...]
De challenge is per track verschillend en wordt weergegeven voordat je het event start.
[...]
Is in mijn menig een hele gave bonus pack, denk vooral omdat ons eigen Zandvoort erbij zit, wat natuurlijk een hele leuke baan is, maar vooral omdat mijn rl auto erbij zit
En wat betekent dit: 599XX : Hotlap .. welke baan dan?
Zodra ik later vandaag thuis ben zal ik 't even voor je opzoeken, iets makkelijker als ik het voor me zie en er een 100% duidelijk antwoord op kan geven.Ircghost schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:06:
[...]
Ja de challenges ja, maar als jij time attack doe zie ik niet staan hoeveel punten ik moet halen.
En wat betekent dit: 599XX : Hotlap .. welke baan dan?
Heb al lopen googlen natuurlijk, maar dan krijg je alleen maar van die clickbait tips and tricks for assetto corsa.. met verder geen inhoud.Shrake schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:16:
[...]
Zodra ik later vandaag thuis ben zal ik 't even voor je opzoeken, iets makkelijker als ik het voor me zie en er een 100% duidelijk antwoord op kan geven.
Zat te denken om morgen dan de Formule 3 mod te gaan rijden en nog een paar andere niet te moeilijke auto's.
F3 mod:
http://www.assettocorsa.n...ula-series-3-v0-93.14561/
[ Voor 11% gewijzigd door DutchDevil79 op 19-06-2015 14:21 ]
Oh nice, nieuwe versie van die F3 mod, das dan wel leuk
[ Voor 29% gewijzigd door kevz op 19-06-2015 14:29 ]
Graag zou ik ook wel eens willen meedoenDutchDevil79 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:17:
Zo ik ben ook weer terug uit Manchester. Is er eventueel intresse om morgen avond wat fun racejes te doen? (Zaterdag 20 Juni) Zo niet dan zal ik een programma voor volgende week Donderdag verzinnen anders kijk ik of ik morgen ook nog wat leuks in elkaar kan flansen. Toch al tijdje niks meer gehost aan fun racejes.
Zat te denken om morgen dan de Formule 3 mod te gaan rijden en nog een paar andere niet te moeilijke auto's.
F3 mod:
Als het morgenavond doorgaat moet ik maar even het event van pCARS verzetten naar zondag.
Je moet bij special events kijken, daar staan die allemaal vermeld inclusief wat je moet doen om brons etc te krijgen.Ircghost schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:20:
[...]
Heb al lopen googlen natuurlijk, maar dan krijg je alleen maar van die clickbait tips and tricks for assetto corsa.. met verder geen inhoud.
Verwijderd
Dat is ongeveer wat ik in totaal betaald heb (omdat ik AC vrij vroeg en dus goedkoop gekocht heb) en precies wat de combinatie nu dus ook kost. Het is alleen wat vreemd dat het ding los 7,50 moet kosten, maar als combinatie maar 2 euro. Had je beide in Early Access gekocht dan was je dus meer kwijt, want toen kostte DP1 een tientje. Dat vind ik niet erg vriendelijk naar de mensen die je als ontwikkelaar al eerder steunden toe.Arfman schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:52:
Als je het echt snel had gekocht (Early Access) had je (geloof ik) voor 25 euro AC + DP1 gehad
Dat wordt dus geen DP2 bij Early Access/release, maar gewoon weer wachten op een Steam-sale. Graag of niet
Is toch een economische wet dat alle producten goedkoper worden naarmate ze langer op de markt zijn? Als je een iphone 6 bij release koopt is hij duurder dan een jaar later. Sta je dan ook boos voor de deur bij Apple? ;-).
Je hebt nu een paar euro meer betaald en er veel langer gebruik van kunnen maken dan de mensen die tot deze sale gewacht hebben. Ook dat gebruik en het ontleende plezier is uit te drukken in geld.
Verwijderd
Dat was precies het punt nietRequiem19 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 00:01:Je hebt nu een paar euro meer betaald en er veel langer gebruik van kunnen maken dan de mensen die tot deze sale gewacht hebben. Ook dat gebruik en het ontleende plezier is uit te drukken in geld.
Het gaat er niet om dat dingen na verloop van tijd goedkoper worden - dat valt inderdaad te verwachten - het gaat erom dat je mensen die er vanaf het begin al bij waren meer laat betalen (want upgrade is duurder) en nieuwkomers minder. Het verbaast me ietwat dat dat blijkbaar is hoe Kunos naar zijn community kijkt. Geld op zichzelf interesseert me niet zoveel.
Meer een man van principesTerrrible infant inderdaad...
Tja principes is een mooi ding en Kunos heeft geld nodig om verder te komen. De spelers van het eerste uur betalen in het algemeen graag voor deze content, Je had het ook positief kunnen bekijken door te zeggen dat de dlc nu voor een mooi prijsje te koop is.Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 01:03:
[...]
Dat was precies het punt nietHet ging er juist om dat DP1 nu 7,50 kostte, terwijl het setje AC + DP1 maar 2 euro duurder was. Ook als je DP1 gelijk al in de Early Access kocht was je duurder uit.
Het gaat er niet om dat dingen na verloop van tijd goedkoper worden - dat valt inderdaad te verwachten - het gaat erom dat je mensen die er vanaf het begin al bij waren meer laat betalen (want upgrade is duurder) en nieuwkomers minder. Het verbaast me ietwat dat dat blijkbaar is hoe Kunos naar zijn community kijkt. Geld op zichzelf interesseert me niet zoveel.
[...]
Meer een man van principesZullen we het in dit topic nu eens netjes houden?
De pack is om nieuwe mensen te lokken = nieuw geld. Jij hebt al geïnvesteerd en nu verwacht je dat de dlc €2,- moet zijn om jou te pleasen ? Het is zo vaak dat een combopack goedkoper is als losse onderdelen en €7,50 is een prachtige prijs voor deze dlc. Daar heb ik in Iracing nog geen auto voor
Als je bijvoorbeeld een smartphone koopt ga je dan ook zeuren als ze na een paar maanden voor €2,- extra een beschermhoesje meeleveren die jou los €10,- kost
Zet je betaalde geld tegen speeluren weg en vergeet wat je er ooit voor betaald heb
Verwijderd
Dat Kunos ook moet bestaan snap ik. Het enige dat ik nu doe is tussen de regels lezen en mijn conclusies trekkenBeakzz schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 01:23:
Tja principes is een mooi ding en Kunos heeft geld nodig om verder te komen. De spelers van het eerste uur betalen in het algemeen graag voor deze content, Je had het ook positief kunnen bekijken door te zeggen dat de dlc nu voor een mooi prijsje te koop is.
Behalve als de volgende Dreampack een LMP1-auto bevat, dan hoeven die principes even niet van mij
Wat ik het meest interessante nieuws vind de laatste tijd is dat EA hun Porsche license in 2016 afloopt. Gimme Porsches Kunos!
Verwijderd
Een Audi zou uiteraard nog toffer zijn, maar de Toyota TS040 is door Kunos bevestigdkevz schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 02:04:
Een Audi license hebben ze nu wel... Maar LMP, ik hoop het wel, maar dont hold your breath
Ik ben niet zo van de Porsches, maar in een zichzelf respecterende racegame/simulator kunnen die eigenlijk niet ontbreken. Als men eindelijk niet meer aan EA gebonden is zou daar wel eens de ruimte voor kunnen ontstaan.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2015 02:15 ]
Ohja, 2014, was ik ondertussen al vergetenVerwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 02:09:
[...]
Een Audi zou uiteraard nog toffer zijn, maar de Toyota TS040 is door Kunos bevestigd
Ik ben niet zo van de Porsches, maar in een zichzelf respecterende racegame/simulator kunnen die eigenlijk niet ontbreken.
Misschien dan toch één of twee LMP auto's in Dream Pack 2?
Dan nog een Aston GTE erbij en fatsoenlijke multiplayer en servers die zonder je systeem te rapen 32 auto's aan kunnen, hoppa Le Mans in AC. One can dream
[ Voor 11% gewijzigd door kevz op 20-06-2015 02:18 ]
Gaat de lobby vanavond door? Zo ja, welke mods zijn nodig, naast de F3 mod? En welke track? Dan kan ik alvast gaan oefenenDutchDevil79 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:17:
Zo ik ben ook weer terug uit Manchester. Is er eventueel intresse om morgen avond wat fun racejes te doen? (Zaterdag 20 Juni) Zo niet dan zal ik een programma voor volgende week Donderdag verzinnen anders kijk ik of ik morgen ook nog wat leuks in elkaar kan flansen. Toch al tijdje niks meer gehost aan fun racejes.
F3 mod:
Room naam: Tweakers casual racing
Sessie start: 20:00
Race 1:
BMW M235i op LuccaRing
Race 2:
Formula 3 op Tor Poznan
Downloads:
Luccaring:
http://www.racedepartment...rcuito-dei-baluardi.6544/
Tor Poznan:
http://www.racedepartment...ads/tor-pozna%C5%84.6118/
F3 mod:
Ah, tof. Maar kan ik die F3 mod op een alternatieve manier downloaden? Ik heb niet de bevoegdheden om de pagina te openen...
Thx kevz!
www.mediafire.com/downloa...MAK-Corp_IFS3_AC_0.94.rarDavidson schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:21:
[...]
Ah, tof. Maar kan ik die F3 mod op een alternatieve manier downloaden? Ik heb niet de bevoegdheden om de pagina te openen...
Had wel zin in om wat te rijden vanavond. Als verder programma niet lukt sorry maar zal iig komende week wel een avond aanwezig zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door DutchDevil79 op 20-06-2015 18:12 ]
De isf3 mod is bijna klaar met uploaden. Zometeen de config er op en even testen of ik er wel op kan komen om daar maar eens mee te beginnen
[ Voor 42% gewijzigd door kevz op 20-06-2015 19:01 ]
Met de auto's moet de hele map goed staan, en als laatste de config zonder tiepvouten
Server ga ik nu herstarten en dan kijken of er naar te connecten valt.
edit; Bijna goed. Te veel auto slots voor de pitboxen. Even zoeken wat de max is
edit2: Checksum problem. Even opnieuw uploaden dan maar. Blijft soms een puzzle om een server draaiende te krijgen
[ Voor 30% gewijzigd door kevz op 20-06-2015 19:24 ]
Wilde net gaan joinen, maar krijg steeds een checksum fail?kevz schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 19:46:
Mijn server werkt ook nu. Simpel probleem; De 'race' map stond er niet tussen, dus alleen /tor_poznan/data/surfaces.ini
Tor Poznan:Davidson schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 19:48:
[...]
Wilde net gaan joinen, maar krijg steeds een checksum fail?
F3 mod:
http://www.mediafire.com/...MAK-Corp_IFS3_AC_0.94.rar
Juiste bestanden goed staan? Ik kan er wel op komen...
Ik hoop dat het nu allemaal goed staat. Lijkt me vreemd als ik er wel op kan en een ander niet.
[ Voor 22% gewijzigd door kevz op 20-06-2015 19:52 ]
Ik heb ze vanmiddag gedownload via jullie links en offline heb ik zowel het op circuit als met de auto kunnen rijden..kevz schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 19:51:
[...]
Tor Poznan:
F3 mod:
http://www.mediafire.com/...MAK-Corp_IFS3_AC_0.94.rar
Juiste bestanden goed staan? Ik kan er wel op komen...
Had je de bestanden overschreven of had je eerst de mappen verwijdert en toen de nieuwe versies neer gezet? Das echt het enige wat ik kan bedenken.
edit; Wat ik wel wazig vind is dat de IFS3 versie op de site 0.94 is maar als je hem download heet de map nog 0.93. Uiteindelijk zal het niets uitmaken als er daadwerkelijk geupdate bestanden in die 0.93 map zitten, maar goed
[ Voor 21% gewijzigd door kevz op 20-06-2015 19:58 ]
Ik heb alles uitgepakt en in C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\assettocorsa\content geplaatst. De auto in het mapje cars en de track in tracks. Volgens mij is er geen andere manier dan dat... Het zijn overigens ook de juiste versies.
edit; Ok, nu zakt mn broek af. Ik download nu zelf van de zelfde link de IFS3 mod, maar nu is het wel versie 094. Echt... Dit lijkt typisch op een gevalletje download links door elkaar door de mod maker ofzo.
Zucht... Weer opnieuw alles oploaden dan maar?
edit2; Dutch, je link staat op 093
Race 2:
Server: Tweakers #2
Formula 3 op Tor Poznan
Downloads:
Tor Poznan v0.8.5: http://www.racedepartment...ads/tor-pozna%C5%84.6118/
Formula 3 v0.94: http://www.mediafire.com/...MAK-Corp_IFS3_AC_0.94.rar
[ Voor 75% gewijzigd door kevz op 20-06-2015 20:31 ]
Ja, dat ging dus eerst mis. Maar omdat ik de auto in de game zelf niet zag, heb ik dat kunnen fixen. Zoals ik al zei werkt het offline prima, alleen als ik dus in de server wilt gaat de game zeurenkevz schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 20:00:
Ik weet wel dat de IFS3 mod in een complete folder structuur staat, dus of je pakt alles uit in common\assetto corsa\ of je gaat handmatig naar de ifs3 folder en sleept die in je \cars\ folder
Hij werkt wonderbaarlijk genoeg weer! Track opnieuw gedownload en vervangen
Lege lobby's tot nu toe..
[ Voor 8% gewijzigd door Davidson op 20-06-2015 20:17 ]
De Luccaring server is nog leeg. 3 mensen zijn de Formula 3 mod aan het proberen.
Ik stel voor om Race 1 over te slaan.
Race 2:
Formula 3 op Tor Poznan
Server: Tweakers #2
Practice: 35 minuten
Quali: 15 minuten start om 21:15u
Race: 10 laps
Downloads:
Tor Poznan v0.8.5: http://www.racedepartment...ads/tor-pozna%C5%84.6118/
Formula 3 v0.94: http://www.mediafire.com/...MAK-Corp_IFS3_AC_0.94.rar
[ Voor 64% gewijzigd door kevz op 20-06-2015 20:45 ]
Ik geloof dat er niet heel veel animo voor is?kevz schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 20:36:
*cricket sounds*
Ik kom straks anders nog wel even kijken of het wat drukker is geworden.
-
Er was in ieder geval niemand van plan om met de 235i op Luccaring te rijden. Wel waren er mensen de F3 aan het testen. De combinatie Formule 3 en Tor Poznan is best wel leuk!Edd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 20:55:
[...]
Ik geloof dat er niet heel veel animo voor is?
De Quali van 15 min start in ieder geval om kwart over 9, dus iedereen die zin heeft, info staat hier boven
Ik kom ook zo tegen 21:15 ook nog even aanschuivenEdd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 20:55:
[...]
Ik geloof dat er niet heel veel animo voor is?
Dit topic is gesloten.
![]()