NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Verwijderd
@allen: effe remindertje voor funeventje deze avond met de McLaren F1 GTR op het circuit van Paul Ricard.. Iedereen welkom mits je het clean houdt uiteraard
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2015 13:44 ]
Ik heb net een paar rondjes Spa gedaan, in de mazda 787b (wat een apparaat!!)
mijn beste tijd kwam ik uit op: 2.17.414 min
track: green en temp: 25 graden (is dit te vergelijken met de instellingen van de servers die jullie gebruiken?)
kom ik met deze tijd een beetje bij jullie in de buurt?
ik heb ook nog een vraagje over de banden keus
wat is het verschil tussen soft,medium en hard slicks? en wanneer is welke band de beste keuze?
Ook het jaartal van je auto is belangrijk, vroeger waren de banden namelijk niet zo sticky als tegenwoordig, wat dus opvalt bij de 787B en ook Mercedes Sauber C9.
Dus ja, hoe zachter de band, hoe meer grip+slijtage en hoe gevoeliger ze zijn voor banden temperatuur veranderingen.
Als je bijvoorbeeld met softs te agressief raced op een parcours waar de gemiddelde snelheid hoog is, dan zal dat type band ook heel snel boven de optimale temperatuur komen en als dat gebeurd krijg je slijtage x2 en ook nog eens verminderde grip. Optimaal met softs is geloof ik rond de 85-105c. Mediums 80-100c en Hards 65-85.
[ Voor 21% gewijzigd door kevz op 29-05-2015 21:46 ]
Dank u wel voor de uitleg! Hier zal ik de volgende keer aan denken bij de banden keuskevz schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:37:
Softs warmen heel snel op en zijn voornamelijk om te kwalificeren. Na enkele ronden zijn ze vaak versleten. Mediums is meer een snelle race band, zeer geschikt voor korte sprint races die je vooral in public servers zal vinden. Hards daar kan je 15-30 laps mee racen, en dit type band heeft vaak ook langer nodig om op temperatuur te komen.
Ook het jaartal van je auto is belangrijk, vroeger waren de banden namelijk niet zo sticky als tegenwoordig, wat dus opvalt bij de 787B en ook Mercedes Sauber C9.
Dus ja, hoe zachter de band, hoe meer grip+slijtage en hoe gevoeliger ze zijn voor banden temperatuur veranderingen.
Als je bijvoorbeeld met softs te agressief raced op een parcours waar de gemiddelde snelheid hoog is, dan zal dat type band ook heel snel boven de optimale temperatuur komen en als dat gebeurd krijg je slijtage x2 en ook nog eens verminderde grip. Optimaal met softs is geloof ik rond de 85-105c. Mediums 80-100c en Hards 65-85.
je merkt inderdaad het verschil tussen 90's slicks en slicks. Op 90's kan de auto toch soms wat 'nerveus' over komen.
[ Voor 4% gewijzigd door remix42 op 29-05-2015 22:26 ]
Awesome!Flavourlicious schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:37:
McLarens waren leuk maar erg lastig. Met een honderdste van een seconde een plekje winnen is wel vet natuurlijk.
[afbeelding]
Mag ik die op /r/assettocorsa posten?
Paar week terug ook nog op woensdag in de laatste bocht ingehaald met de Lotus 98t in Mexico, moet ik nog steeds een gifje van maken
[ Voor 14% gewijzigd door Remcom00 op 29-05-2015 23:00 ]
hoidoei
Die Lotus is al helemaal een krachtbom trouwens.
Hele late reactie sorry. Denk dat ik die maar is ga oppakken dan als de game wat completer is en tegen een lagerer prijsNLxAROSA schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 17:03:
[...]
Laat je niks wijsmaken, Project CARS is geen arcade. Amuseer mezelf overigens prima met beide. De ondersteuning voor mods vind ik het grote pluspunt aan AC (mits je de goede mods pakt uiteraard), vooral op track gebied.
[ Voor 16% gewijzigd door remix42 op 30-05-2015 21:53 ]
Verwijderd
Da's idd een mooie..Flavourlicious schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:37:
McLarens waren leuk maar erg lastig. Met een honderdste van een seconde een plekje winnen is wel vet natuurlijk.
[afbeelding]
@ allen en deelnemers.. Aanstaande vrijdag Ronde 5 vh OldSchoolDTM-kampioenschappie @ Salzburgring..
Linkje baan: http://www.racedepartment.com/downloads/salzburgring.2798/
Deze week zal de server savonds weer open zijn om te oefenen.. Ik denk ook vanavond..
Meer info, trackmap en teaser: http://gthq.nl/forum/onli...pionship?start=230#111724
Via gthq kan je ook info vinden voor het nieuwe kampioenschappie (openwheel intro) dat start in juli. Wees welgekomen
Thanks en Grtz
Top, deze keer doe ik wel mee hopelijk, vorige keer lange dag gehad.Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:32:
[...]
Da's idd een mooie..
@ allen en deelnemers.. Aanstaande vrijdag Ronde 5 vh OldSchoolDTM-kampioenschappie @ Salzburgring..
Linkje baan: http://www.racedepartment.com/downloads/salzburgring.2798/
Deze week zal de server savonds weer open zijn om te oefenen.. Ik denk ook vanavond..
Meer info, trackmap en teaser: http://gthq.nl/forum/onli...pionship?start=230#111724
Via gthq kan je ook info vinden voor het nieuwe kampioenschappie (openwheel intro) dat start in juli. Wees welgekomen![]()
Thanks en Grtz
Kom morgen ofzo nog wel even oefenen
hoidoei
Test sessie 2: Woensdag 03 Juni 2015
Naam server: Digital Racing - Tweakers single event
Paswoord: david
Server open: 19:00
Tets race 1 start om 20:30 (8 rondjes met een verplichte pitstop)
Test race 2 start om 22:00 (8 rondjes met een verplichte pitstop)
Rest van de tijd zal practise tijd zijn met 5 minuten kwalificeren voor de race.
Tijdens de sessies kan je inloggen op de volgende teamspeak server:
http://forum.digitalracin...t-en-Teamspeak-informatie
Info van de race:
Donderdag 11-06-'15
Inleiding
1998, het seizoen dat Mika Häkkinen zijn eerste Formule 1 wereldtitel pakte. Het jaar dat Schumacher op Silverstone won door een penalty uit te zitten na het vallen van de vlag. Het jaar van de startcrash op Spa waarbij 12 auto's betrokken waren waarvan er 4 niet aan de start zouden verschijnen, in dezelfde race reed Schumacher achter op Coulthard en won Damon Hill in de Jorden. De GP op de Nürburgring (GP van Luxemburg) werd door Häkkinen gewonnen.
Er zal gebruikt worden gemaakt van de Virtua simulazioni - mclaren mp4-13 mod. Meer info over de mod via de link onder aan de sectie bij downloads.
Het circuit

Nurburgring GP
Bochten: 16
Lengte: 5.148km
Info voor Assetto Corsa
Sessie naam: Digital Racing - Tweakers single event
Paswoord: mika
Tijdschema
18:00 - 20:00 Vrije Training
20:00 - 20:30 Kwalificatie
20:30 - Race (35 laps)
De server zal de banden slijtage en het brandstof verbruik op 2x hebben staan om zo een volledige grandprix te simuleren. Waarbij pitstop strategie ook een rol kan gaan spelen.
Officiële oefensessie
Datum: Woensdag 20 Mei 2015
Tijd: 20:00 - 22:00
Wachtwoord: geen wachtwoord, open voor alle Benelux rijders.
Benodigde downloads:
McLaren MP4-13 downloaden
1998 skin pakket voor de McLaren MP4-13 downloaden
Uitleg instalatie:
Lees de Readme bestanden in de pakketten die je download om te zien hoe de installatie in Assetto Corsa verloopt.
Link naar Digital racing sectie voor deze race:
http://forum.digitalracin...-MP4-13-op-Nurburgring-GP
[ Voor 37% gewijzigd door Beakzz op 02-06-2015 16:46 ]
Zal morgen is kijken naar wat opties.
En die MP4 gewoon lekker mee doen. We oefenen niet voor niets. Hoe meer je hem rijd hoe leuker en makkelijker hij word.
[ Voor 30% gewijzigd door DutchDevil79 op 02-06-2015 17:00 ]
Die MX5 mod met goede physics gaat denk ik zeker wel close racen opleveren, Ben erg benieuwd hoe die uit eindelijk rijd dadelijk.
[ Voor 23% gewijzigd door DutchDevil79 op 03-06-2015 15:22 ]

http://www.assettocorsa.net/coming-to-console-2016/
[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 03-06-2015 15:26 ]
Hopelijk brengen ze dit ook over naar consoles.
[ Voor 29% gewijzigd door Remcom00 op 03-06-2015 16:15 ]
hoidoei
Holy shit! En deze komen vast ook allemaal naar de PC. I cannot wait!Remcom00 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:14:
HOLY SHIT DIE NIEUWE AUTO'S AKFOEOKVko-efkefk--w0ekfew-okf
[video]
Die ferrari is echt super tof, en natuurlijk audi!! en de (al aangekondigde) gt86, kan niet wachten om daarmee op nords tourist te knallen!
Nog 13 dagen en dan kunnen we de nieuwe auto's en functies op de PC verwachten!! Woot woot! , naja in iederegeval de aankondiging daarvan! Alhoewel ik verwacht dat ze dan ook gelijk het bonus pack eruit gooien.
[ Voor 18% gewijzigd door TVH7 op 03-06-2015 16:45 ]
Tets race 1 start om 20:30 (8 rondjes met een verplichte pitstop)
Test race 2 start om 22:00 (8 rondjes met een verplichte pitstop)
Rest van de tijd zal practise tijd zijn met 5 minuten kwalificeren voor de race.
Had liever de nieuwe generatie hybrids gehad, is interessanter om die torque te temmen.Requiem19 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:04:
Moderne F1 auto in AC. Bam!
Walgelijke auto's die hybridsShva schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:21:
[...]
Had liever de nieuwe generatie hybrids gehad, is interessanter om die torque te temmen.
Oudere auto's vind ik veel leuker, die kan je niet eens temmen
Plus het geluid
Verwijderd
De F1 wagen is niet echt waar ik op stond te wachten, maar toch wel een geinige aanwinst voor de afwisseling..
oh ja, had ook liever alesi's v12 ferrari gehadACC schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:45:
[...]
Walgelijke auto's die hybrids
Oudere auto's vind ik veel leuker, die kan je niet eens temmen![]()
Plus het geluid
Mercedes Hybrid 2015Shva schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:21:
[...]
Had liever de nieuwe generatie hybrids gehad, is interessanter om die torque te temmen.
http://www.assettocorsa.n...-all-content-in-op.11921/
Dan wordt het tijd dat je daar een account aanmaakt want dat is de officiële website van KunosVerwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:35:
[...]
Dat heeft niet zoveel zin, achter een loginwall
Verwijderd
Vertel me niet wat ik moet doencalsonic schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:41:
Dan wordt het tijd dat je daar een account aanmaakt want dat is de officiële website van Kunos
Ik kijk juist hier zodat ik niet ook nog eens daar hoef te kijken.
www.formulacorsa.com zonder loginwall!Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:35:
[...]
Dat heeft niet zoveel zin, achter een loginwall
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Programma:
Aanvang 20:00
Naam: GoT Fun Server
Paswoord: tweakers
Teamspeak:
Server adres: 77.170.160.201
Paswoord: got_ac
Race 1:
BMW Z4 S1 op Vallelunga Club
Practise: 30 min.
Kwal.: 10 min.
Race laps: 10
Race 2:
Alfa Romeo GTA op Silverstone International
Race 3:
GT3 op Paul Ricard Tourism
Benodigde downloads:
Paul Ricard:
http://www.racedepartment...v0-9-1-w-i-p.6115/updates
Uitleg instalatie:
Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'
Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'
Optionele downloads:
ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/
Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads
Verwijderd
heb effe teasertje ineen geflanst voor het al eerder aangekondigde Formula Intro-Kampioenschappie.. Eerste keer datk dit doe los van highlights vd gereden races maken..
Wat vinden jullie ervan?
Start begin juli.. Voor meer info als je wenst deel te nemen check effe volgende linkie..
http://gthq.nl/forum/onli...intro-championship#111594
Thanks en grtzzz
Jona
[ Voor 6% gewijzigd door Shva op 04-06-2015 20:20 ]
Sorry
Zolang ik niet thuis ben kan ik geen server op zetten.
[ Voor 15% gewijzigd door Shva op 04-06-2015 20:37 ]
Nou ja maak het volgende week wel weer goed met een leuk programma. Of misschien morgen nog wat doen na de race van GT HQ.
Emptybox ziet de console port als een positief ding voor de huidige spelers. Ben het wel met hem eens dat de game zoals hij nu is geen succes wordt op de console dus hopelijk krijgen we nog veel goede updates
[ Voor 39% gewijzigd door Beakzz op 05-06-2015 01:47 ]
Verwijderd
Na vele jaren GranTurismo te hebben gespeeld, zou AC - zeker in de fase waarin ie nu zit- sowieso meer indruk op mij maken dan de stofzuigers van gt waaraan ik gewoon was gedurende al die jaren, om nog maar te zwijgen vd continue bugs, etc... Zal maar niet beginnen de voordelen op te sommen van AC tov gt6..Beakzz schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:43:
Elk voordeel heeft zijn nadeel, want heb nu een avondje extra in de skip kunnen oefenen voor een race zondag, maar mis de woensdagavond AC wel dus kom maar op met dat leuke programma (as always) volgende week
Emptybox ziet de console port als een positief ding voor de huidige spelers. Ben het wel met hem eens dat de game zoals hij nu is geen succes wordt op de console dus hopelijk krijgen we nog veel goede updates
[video]
Andere deel helemaal eens..
Remindertje @ allen: vanavond ronde 5 @ OldSchoolDTM @ Salzburgring.. Wordt met de raampjes naar beneden rijden
Ik laat altijd mijn pc aan.. ben nog nooit gestopt vanwege onweerDutchDevil79 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:54:
Om 8 uur breekt de pleuris los. Maar ja met onweer misschien ook niet handig om dan je PC-tje te hebben draaien.Maar ja tot nu toe altijd gewoon gedaan.
Na een blikmseminslag meegemaakt te hebben (2 eigenlijk, maar bij 1 zat ik achter de PC) kan ik je aanraden om wel te stoppen. Die PC is toen wel gerepareerd maar is nooit meer echt stabiel geworden en vrat harde schijven bij de vleet, om nog maar te zwijgen over de andere risico's die je loopt door bij onweer achter een PC te zitten.Ircghost schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:17:
[...]
Ik laat altijd mijn pc aan.. ben nog nooit gestopt vanwege onweer
/offtopic
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Is/was dat huis bescherm met bliksemafleiders?Arfman schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:26:
[...]
Na een blikmseminslag meegemaakt te hebben (2 eigenlijk, maar bij 1 zat ik achter de PC) kan ik je aanraden om wel te stoppen. Die PC is toen wel gerepareerd maar is nooit meer echt stabiel geworden en vrat harde schijven bij de vleet, om nog maar te zwijgen over de andere risico's die je loopt door bij onweer achter een PC te zitten.
/offtopic
Die huizen niet. Bij een rechtstreekse inslag zal een afleider ook niet altijd alles meteen af kunnen voeren. Ik weet niet of je wel eens een inslag hebt meegemaakt maar de knal is echt niet misselijk. Engste is nog het gekraak wat je van te voren hoort, dan weet je wat er aan zit te komen maar het is te snel om er nog op te kunnen reageren.Ircghost schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:36:
[...]
Is/was dat huis bescherm met bliksemafleiders?
/offtopic
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ben er eindelijk weer eens bijVerwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:40:
[...]
Na vele jaren GranTurismo te hebben gespeeld, zou AC - zeker in de fase waarin ie nu zit- sowieso meer indruk op mij maken dan de stofzuigers van gt waaraan ik gewoon was gedurende al die jaren, om nog maar te zwijgen vd continue bugs, etc... Zal maar niet beginnen de voordelen op te sommen van AC tov gt6..![]()
Andere deel helemaal eens..
Remindertje @ allen: vanavond ronde 5 @ OldSchoolDTM @ Salzburgring.. Wordt met de raampjes naar beneden rijden
Ik kan er niet goed mee overweg. Het is een vierwielaangedreven auto. Misschien dat het daardoor komt.
Erg wennen in ieder geval.
Kost veel tijd om te begrijpen hoe dat ding werkt en wat er gebeurd als je met het differentieel gaat spelen. Maar als je het eenmaal snapt rijd je ook wel de Merc en BMW er uit... Zonder (al te vaak) te crashenDacide schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:02:
Wat vinden jullie eigenlijk van de Alfa 155?
Ik kan er niet goed mee overweg. Het is een vierwielaangedreven auto. Misschien dat het daardoor komt.
Erg wennen in ieder geval.
Nadeel is wel dat je de anti roll bars niet aan kan passen. Dus de body is heel erg stijf en dat merk je op de nordschleife als je met 1 wiel een kerb pakt, dan stuitert hij alle kanten op totdat hij weer recht staat
[ Voor 18% gewijzigd door kevz op 05-06-2015 16:58 ]
Verwijderd
Ik heb het een poos met een 360 controller gespeeld en dat ging over het algemeen wel vrij ok.Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:49:
Iemand die dit spel toevallig speelt met de Xbox One controller? Benieuwd hoe dit werkt...
Heb uiteindelijk wel een stuurtje gekocht en het verschil is wel enorm moet ik zeggen.
Verwijderd
Uiteraard, maar het stuurtje is wel een stuk duurder + neemt meer ruimte in beslag...Shrake schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:57:
[...]
Ik heb het een poos met een 360 controller gespeeld en dat ging over het algemeen wel vrij ok.
Heb uiteindelijk wel een stuurtje gekocht en het verschil is wel enorm moet ik zeggen.
Standaard stuurtjes kun je al vanaf 30 eu fixen dus veel duurder hoeft het niet te zijn. Het is wel groterVerwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 23:35:
[...]
Uiteraard, maar het stuurtje is wel een stuk duurder + neemt meer ruimte in beslag...
Nee joh, je moet wel iets met FFB hebben, dus op z'n minst een tweedehands Logitech DFGT, ben je 50-75 euro verder.Ircghost schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 23:50:
[...]
Standaard stuurtjes kun je al vanaf 30 eu fixen dus veel duurder hoeft het niet te zijn. Het is wel groter
hoidoei
Verwijderd
Als je goed zoekt hoeft dat niet heel veel geld te kosten.Remcom00 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 00:01:
Nee joh, je moet wel iets met FFB hebben, dus op z'n minst een tweedehands Logitech DFGT, ben je 50-75 euro verder.
Ook wel weer waar inderdaadRemcom00 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 00:01:
[...]
Nee joh, je moet wel iets met FFB hebben, dus op z'n minst een tweedehands Logitech DFGT, ben je 50-75 euro verder.
Verwijderd
We hebben het allemaal overleefd gelukkiglijk
En thanks om het weer sportief en netjes te houden.. Ondertussen de 10de race vh kampioenschap zonder groot incident..
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2015 00:09 ]
Verwijderd
Idd.. Best als je weet hoeveel benzine je nodig heb opschrijven, of je setup eens opslaan met de nodige hoeveelheid benzine..Ircghost schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 12:02:
Hebben jullie overigens ook dat je fuel settings niet worden onthouden? Ik moet altijd eerst weer 2 rondjes rijden, waardoor ik vaak geen idee heb hoeveel fuel ik nou mee moet nemen..
Jup.. je zou toch denken dat het niet zo moeilijk is voor hen om ziets te implementeren.. rare steekjes laten ze af en toe vallen.Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:57:
[...]
Idd.. Best als je weet hoeveel benzine je nodig heb opschrijven, of je setup eens opslaan met de nodige hoeveelheid benzine..
Ik ga trouwens ook deze league eens proberen.. http://www.radiators-champ.com/RSRLiveTiming/
[ Voor 11% gewijzigd door Ircghost op 06-06-2015 18:10 ]
Dat is bewust! De hoeveelheid fuel die je nodig hebt veranderd met je rijstijl en met hoeveel fuel je mee hebt (met 100l mee ben je zwaarder en verbruik je dus ook meer) ze kunnen dus niet laten zien hoeveel je nodig hebt voordat je wat ronden gereden hebt.Ircghost schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 18:06:
[...]
Jup.. je zou toch denken dat het niet zo moeilijk is voor hen om ziets te implementeren.. rare steekjes laten ze af en toe vallen.
natuurlijk snap ik dat, maar als jij onder de exacte zelfde omstandigheden gaat rijden zou het niet anders moeten zijn. Of doe het dan op zijn minst bij benadering.josje94 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 18:18:
[...]
Dat is bewust! De hoeveelheid fuel die je nodig hebt veranderd met je rijstijl en met hoeveel fuel je mee hebt (met 100l mee ben je zwaarder en verbruik je dus ook meer) ze kunnen dus niet laten zien hoeveel je nodig hebt voordat je wat ronden gereden hebt.
En wat betreft de rijstijl, die veranderd ook van ronde tot ronde. Dus waarom zouden ze het wel na 2 rondes kunnen vertellen, maar niet als je naar het menu gaat en dan weer terug ingame?
Verwijderd
Ik denk dat ze ervan uitgaan dat wij als mens verstandig genoeg zijn om het even te checken en op te schrijven.. Kzou überhaupt niet willen dat een computer echt alles voor me moet gaan doen/onthoudenIrcghost schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 18:27:
[...]
natuurlijk snap ik dat, maar als jij onder de exacte zelfde omstandigheden gaat rijden zou het niet anders moeten zijn. Of doe het dan op zijn minst bij benadering.
En wat betreft de rijstijl, die veranderd ook van ronde tot ronde. Dus waarom zouden ze het wel na 2 rondes kunnen vertellen, maar niet als je naar het menu gaat en dan weer terug ingame?
Maar versta je punt wel.. Zo moeilijk kan het niet zijn..
Goed, ik speel even advocaat van de duivel nu maar.. waarom houden ze dan nog rondetijdes bij? Of kun je favoriete auto's en banen markeren? Dat eerste kun je ook met een stopwatch bijhouden (tot op zekere hoogte) en dat tweede kun je makkelijk onthouden.Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:08:
[...]
Ik denk dat ze ervan uitgaan dat wij als mens verstandig genoeg zijn om het even te checken en op te schrijven.. Kzou überhaupt niet willen dat een computer echt alles voor me moet gaan doen/onthoudenworden we alleen maar dommer van..
Maar versta je punt wel.. Zo moeilijk kan het niet zijn..
Maar een ander argument, ze houden al vele grafiekjes en ander fancy dingen bij.. waarom gooien ze daar dan net even niet dat kleine beetje redunancy bij in. Dan kun je echt dingen gaan vergelijken (zo als ze bijvoorbeeld best en last accelaratie, rem, gear et cetera bijhouden).
Ik beargumenteer niet echt tegen jou, meer in het algemeen
Verwijderd
Geen probleem hoorIrcghost schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:13:
[...]
Goed, ik speel even advocaat van de duivel nu maar.. waarom houden ze dan nog rondetijdes bij? Of kun je favoriete auto's en banen markeren? Dat eerste kun je ook met een stopwatch bijhouden (tot op zekere hoogte) en dat tweede kun je makkelijk onthouden.
Maar een ander argument, ze houden al vele grafiekjes en ander fancy dingen bij.. waarom gooien ze daar dan net even niet dat kleine beetje redunancy bij in. Dan kun je echt dingen gaan vergelijken (zo als ze bijvoorbeeld best en last accelaratie, rem, gear et cetera bijhouden).
Ik beargumenteer niet echt tegen jou, meer in het algemeen.
nuja rondetijden bijhouden met m'n stopwatch gaat wel wat ver.. Maar betreffende dat tweede deel, helemaal eens.. Zou wel interessant en hulpzaam zijn bij afstellingen maken..
Dear Ircghost,
thanks for your message. We spotted a bug in the fuel prediction and should be fixed in the next update.
Dat en de bonuspack EN de Miata mod maakt AC hopelijk wat meer multiplayer friendly.
Vergeet de Formula Renault 3.5 en Renault RS 01 mod niet!kevz schreef op zondag 07 juni 2015 @ 13:46:
Ik denk dat die fix al op de planning stond voor de 'grote multiplayer update'
Dat en de bonuspack EN de Miata mod maakt AC hopelijk wat meer multiplayer friendly.
[ Voor 3% gewijzigd door Shva op 07-06-2015 18:13 ]
Verwijderd
Ircghost schreef op zondag 07 juni 2015 @ 13:02:
Nou nu al antwoord van hen (betreffende mijn bovenstaande verzoek)
Dear Ircghost,
thanks for your message. We spotted a bug in the fuel prediction and should be fixed in the next update.
Highlights vd afgelopen races @ de modbaan Salzburgring..
Over 2weken de voorlaatste ronde op Mugello..
Grtz en thanks
Moet zeggen dat ik tot op heden nog niet met de diff setting gespeeld heb. Enkel met standaard waardes.kevz schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:52:
[...]
Kost veel tijd om te begrijpen hoe dat ding werkt en wat er gebeurd als je met het differentieel gaat spelen. Maar als je het eenmaal snapt rijd je ook wel de Merc en BMW er uit... Zonder (al te vaak) te crashen
Nadeel is wel dat je de anti roll bars niet aan kan passen. Dus de body is heel erg stijf en dat merk je op de nordschleife als je met 1 wiel een kerb pakt, dan stuitert hij alle kanten op totdat hij weer recht staat
Auto is erg ondergestuurd, alsof het een voorwiel aangedreven auto is... Tot je over alle 4 de wielen naar buiten schuift... corrigeert, en vervolgens overstuur krijgt zoals bij een RWD.
Mja, apart bakkie zullen we maar zeggen. En wat een geluid trouwens (bij weet ik veel hoeveel toeren p/min).
Ben erg benieuwd naar de bonus pack. Eens zien hoe de lasergescande variant aanvoelt.
[ Voor 10% gewijzigd door Dacide op 09-06-2015 09:38 ]
Ik heb er enkele weken geleden nog echt geraced en vond het meevallen. In race 07 is Zandvoort ook extreem hobbelig en bij de eerste hill na de start merk je echt dat de auto wilt ontsnappen. In het echt voelt de baan ook vele malen groter..Dacide schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:38:
Sinds een week helemaal verknocht aan Zandvoort. Mooie mod is dat hoor. Netjes afgewerkt. Maar is Zandvoort in het echt ook zo hobbelig? Na vele km's gereden te hebben in de BMW 235i, GT2 en GT3 bakken, probeerde ik vervolgens de McLaren F1 auto uit 1998 geprobeerd. En die stuitert echt over de baan.
Ben erg benieuwd naar de bonus pack. Eens zien hoe de lasergescande variant aanvoelt.
Dan ben ik echt benieuwd hoe de baan aanvoelt als deze aan de hand van laserscan gemaakt is.
Het groter/kleiner aanvoelen kan ook te maken hebben met je field of view/kijkhoek.
Test sessie 3: Woensdag 10 Juni 2015
Password: david
Tets race start om 20:30 (8 rondjes met een verplichte pitstop)
Daarna zal ik nog een fun race inplannen voor degene die de fun racjes missen.. Die zal omstreeks 21:00 starten en dat zal de volgende race worden:
GT3 auto's op Paul Ricard Tourism/GT layout
Paul Ricard is hier te downloaden:
http://www.racedepartment.../paul-ricard-v0-9-1.6115/
Info van de race:
Donderdag 11-06-'15
Inleiding
1998, het seizoen dat Mika Häkkinen zijn eerste Formule 1 wereldtitel pakte. Het jaar dat Schumacher op Silverstone won door een penalty uit te zitten na het vallen van de vlag. Het jaar van de startcrash op Spa waarbij 12 auto's betrokken waren waarvan er 4 niet aan de start zouden verschijnen, in dezelfde race reed Schumacher achter op Coulthard en won Damon Hill in de Jorden. De GP op de Nürburgring (GP van Luxemburg) werd door Häkkinen gewonnen.
Er zal gebruikt worden gemaakt van de Virtua simulazioni - mclaren mp4-13 mod. Meer info over de mod via de link onder aan de sectie bij downloads.
Het circuit

Nurburgring GP
Info voor Assetto Corsa
Tijdschema
De server zal de banden slijtage en het brandstof verbruik op 2x hebben staan om zo een volledige grandprix te simuleren. Waarbij pitstop strategie ook een rol kan gaan spelen.
Officiële oefensessie
Benodigde downloads:
Uitleg instalatie:
Lees de Readme bestanden in de pakketten die je download om te zien hoe de installatie in Assetto Corsa verloopt.
Volgens mij rij jij op de raceway conversie. Daar is de track mesh in een te lage resolutie waardoor je enorme bobbels in het asfalt krijgt. Net of je over betonplaten rijd. Ook de layout klopt niet echt van die versie. Je kan beter deze proberen. Deze is scratch made en WIP. Layout is stuk beter en geen vreemde hobbels. De omgeving is nog niet af maar op zich kan je er goed op rijden.Dacide schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:38:
Sinds een week helemaal verknocht aan Zandvoort. Mooie mod is dat hoor. Netjes afgewerkt. Maar is Zandvoort in het echt ook zo hobbelig? Na vele km's gereden te hebben in de BMW 235i, GT2 en GT3 bakken, probeerde ik vervolgens de McLaren F1 auto uit 1998 geprobeerd. En die stuitert echt over de baan.
http://www60.zippyshare.com/v/A3Zbb0EA/file.html
aAgisoft website

voor het ongetrainde oog ziet 't natuurlijk helemaal niet uit !
Maar we hebben weer honderden foto's gemaakt en gebruiken dit als een soort van "blue print" met de blueprint foto's van honda natuurlijk.
binnenkort weer update
Thanks. Straks even proberen. Geen idee welke versie ik heb. Maar deze versie ziet er optisch ontzettend mooi en aangekleed uit. Enkel die hobbels vind ik erg opvallen (met name in de sector rond start/finish). Nu moet ik wel zeggen dat ik toen in de McLaren F1 auto reed... misschien dat het ook daar aan kan liggen.DutchDevil79 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:03:
[...]
Volgens mij rij jij op de raceway conversie. Daar is de track mesh in een te lage resolutie waardoor je enorme bobbels in het asfalt krijgt. Net of je over betonplaten rijd. Ook de layout klopt niet echt van die versie. Je kan beter deze proberen. Deze is scratch made en WIP. Layout is stuk beter en geen vreemde hobbels. De omgeving is nog niet af maar op zich kan je er goed op rijden.
http://www60.zippyshare.com/v/A3Zbb0EA/file.html
Ik ga deze app gebruiken om te testen hoe dat werkt met pitstops. Kijken of het dan beter werkt.
http://pit-crew.net/app/?page_id=2&lang=en
Test sessie 3: Woensdag 10 Juni 2015
Password: david
Tets race start om 20:30 (8 rondjes met een verplichte pitstop)
Daarna zal ik nog een fun race inplannen voor degene die de fun racjes missen.. Die zal omstreeks 21:00 starten en dat zal de volgende race worden:
GT3 auto's op Paul Ricard Tourism/GT layout
Paul Ricard is hier te downloaden:
http://www.racedepartment.../paul-ricard-v0-9-1.6115/
Zelfde server / paswoord
[ Voor 28% gewijzigd door DutchDevil79 op 10-06-2015 20:54 ]
ik ben in een uurtje thuis , weet niet of jullie nog online zijnDutchDevil79 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:54:
Fun event op Paul Ricard is nu open.
Zelfde server / paswoord
Edit: nvm zat in de file
[ Voor 6% gewijzigd door Patjeee op 11-06-2015 01:37 ]
De pitstop app doet echter niet zoveel. Jammer maar gewoon zelf klikken. Blij dat ik dat iig nog even geoefend heb want heb blijft omslachtig.
Kwa tactiek zijn er ook nog wel wat opties kwam ik gister achter. De bandjes gaan vrij rap en als de 96% is gepasseerd dan gaat het nog rapper. Dan kakt je ronde tijd echt enorm in. Mediums hielden het bij mij 8 a 9 rondjes uit en de hards iets van 13. Softs zijn alleen leuk voor de kwalificatie.
Hopelijk vanavond een leuke opkomst heb er zin in. Ben benieuwd of deze race gewonnen gaat worden op tactiek of toch echt pure snelheid word.
Nog even de info van de race vanavond:
Info van de race:
Donderdag 11-06-'15
Inleiding
Het circuit

Nurburgring GP
Info voor Assetto Corsa
Tijdschema
Officiële oefensessie
Benodigde downloads:
Uitleg instalatie:
Verwijderd
Zal volgende keer dan ook wat communiceren op de andere fora, vast ook geïnteresseerden..
Grtz
Uiteindelijk wel een leuke race gehad. Ik had pole position en kon bij de start deze positie behouden. Echter kwam Jos al snel in de spiegels en na een klein foutje zette hij hem ernaast en was die er voorbij. Diederick zat daarna aan te dringen en na een paar keer 2 wide te zijn gegaan hem ook voorbij moeten laten gaan. Kon wel er achter blijven waardoor er tot mijn pitstop het veld redelijk dicht bij elkaar zat.
Jos was ondertussen stil gevallen zonder benzine en na mijn pitstop kwam ik op p2 net voor Thijs de baan op. Ik kon toen een lekker tempo rijden en de snelste ronde in de race rijden. Daardoor Thijs op achterstand kunnen rijden. Diederick had ook wat foutjes gemaakt waardoor ik alleen op p1 kwam te liggen. Bij 2de pitstop maar voor de zekerheid weer voor harde bandjes gegaan. Mijn strategie was om laatste stind wat korter te maken en zo nog mediums te pakken (en eventueel tijd goed maken). Maar omdat er nu geen druk was maar voor de veilige keuze gegaan. Zo de overwinning gepakt.
Ik zal over 2 weken weer een fun event opzetten zoals gewoonlijk en hopelijk hebben we dan weer een leuke opkomst. Misschien is v1.2 dan ook uit met de beloofde multiplayer.
En misschien als de zomer voorbij is maar weer is proberen een wat groter event te organiseren. Zal dan iets makkelijkere auto's pakken. GT klasse of minder snelle formule auto is denk ik ook wat populairder.
Ik vond het toch te moeilijk om een hele race mee te doen, en ik ben al de hele week met Raceroom bezig + vandaag was net de WTCC 2014 gereleasedDutchDevil79 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:01:
Jammer de opkomst was erg teleurstellend. Zeker gezien de mensen die ik tijdens alle trainingen heb gezien. Misschien dat het weer niet mee geholpen heeft, maar met zo ver van te voren aankondigen en ook oefen sessies te geven had ik op meer gehoopt.
Uiteindelijk wel een leuke race gehad. Ik had pole position en kon bij de start deze positie behouden. Echter kwam Jos al snel in de spiegels en na een klein foutje zette hij hem ernaast en was die er voorbij. Diederick zat daarna aan te dringen en na een paar keer 2 wide te zijn gegaan hem ook voorbij moeten laten gaan. Kon wel er achter blijven waardoor er tot mijn pitstop het veld redelijk dicht bij elkaar zat.
Jos was ondertussen stil gevallen zonder benzine en na mijn pitstop kwam ik op p2 net voor Thijs de baan op. Ik kon toen een lekker tempo rijden en de snelste ronde in de race rijden. Daardoor Thijs op achterstand kunnen rijden. Diederick had ook wat foutjes gemaakt waardoor ik alleen op p1 kwam te liggen. Bij 2de pitstop maar voor de zekerheid weer voor harde bandjes gegaan. Mijn strategie was om laatste stind wat korter te maken en zo nog mediums te pakken (en eventueel tijd goed maken). Maar omdat er nu geen druk was maar voor de veilige keuze gegaan. Zo de overwinning gepakt.
Ik zal over 2 weken weer een fun event opzetten zoals gewoonlijk en hopelijk hebben we dan weer een leuke opkomst. Misschien is v1.2 dan ook uit met de beloofde multiplayer.
En misschien als de zomer voorbij is maar weer is proberen een wat groter event te organiseren. Zal dan iets makkelijkere auto's pakken. GT klasse of minder snelle formule auto is denk ik ook wat populairder.
hoidoei
Ik vind het wel echt tof dat je het elke keer opzet, hopelijk kunnen een paar anderen (waaronder ik als mijn 10/1 verbinding omhoog gaat) af en toe ook wat hosten
Dit topic is gesloten.
![]()