Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[multi] Assetto Corsa - Deel I Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 97 Laatste
Acties:
  • 371.271 views

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Oeh leuk, die Abarth is nog best een pittig karretje.
Je kunt natuurlijk ook de replay terug kijken als je iets vermoed.
Maar goed, die La Ferarri op Monza is natuurlijk ook een erg pittige combo.

Nog een vergelijking trouwens, die Lotus klink gewoon net als in het echt:

hoidoei

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:15
Is elke baan die officieel in AC zit nu laser scanned, of zijn het bijvoorbeeld maar enkele die laser scanned zijn?

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:50
Br3wmaster schreef op maandag 03 november 2014 @ 08:32:
Precies ja :) . Nou dan gaan we Imola maar is heel goed oefenen. Voelde me van 't weekend wel heel slecht met 13 sec langzamer dan de nr 1 :o
Nou ben ik net van plan om m'n server op Silverstone te zetten :P

Laatste 5 dagen ofzo nonstop Imola gedaan met een mclaren GT3, veel geoefend en getest, maar het blijft een moeilijke bumpy track. 1.44:800 is m'n record geloof ik. Het kan sneller maar om die track foutloos te doen moet ik wel erg in de zone zitten 8)7

Mijn YouTube

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:14
Dacuuu schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:14:
Is elke baan die officieel in AC zit nu laser scanned, of zijn het bijvoorbeeld maar enkele die laser scanned zijn?
Elke officiële baan is een laserscanned exemplaar :)

Mods uiteraard niet

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Tomskii5 schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:27:
[...]

Elke officiële baan is een laserscanned exemplaar :)

Mods uiteraard niet
Hoe hebben ze Monza 1966 dan gelazerscanned? :+

hoidoei

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:15
Remcom00 schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:39:
[...]

:+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tAduSLe.png

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 16:29

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-11 13:50
Hebben ze dan wel de tijd voor moeten nemen, voordat je met zo'n delorean rond bent...

Flickr - Strava

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-11 21:34
Nou, op zoek naar een nieuwe PC want de huidige voldoet niet meer met dit soort spellen. Voor een aantal jaar was het voldoende voor iRacing en rFactor maar bij Assetto Corsa kan ik alleen nog prima hotlappen maar met een aantal andere auto's erbij zijn er teveel framedrops. Als het zo ver is sluit ik graag een keer aan bij een online race.

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ik wil een Cinematic gaan maken van Assetto Corsa (soort van montage), dus als er iemand nog een replay heeft zou ik die graag willen hebben (deze kun je vinden in C:\Users\*GEBRUIKERSNAAM*\Documents\Assetto Corsa\replay).

hoidoei

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-11 13:37
Dit zijn wat replays van de racejes die we hier gedaan hebben.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/32705956/AC/replay.7z

iRacing Profiel

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Zal eens wat gaan puzzelen, heb niet zo'n hele dikke PC maar ik kan de graphics gewoon op Ultra zetten, alles recorden in slow motion, het geluid op normale snelheid recorden en dan de slow-motion footage versnellen en alles bij elkaar plakken, hopelijk werkt dat een beetje :p.

hoidoei

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Zo. Net een fraaie 1 uur race gereden, met BMW GT2 op Blackwood, die via ISR series was geregeld. Misschien dat daar iemand nog een replay van heeft.
Was overigens een race die fair is verlopen. Wel was op teamspeak te merken dat als een bepaald iemand in de buurt was dat zijn hart werd vastgehouden. Verder is het toch aardig aanpoten zo'n race van een uur. Vooral ook omdat je geen enkel moment van rust kon hebben. Een pitstop maken was geen optie omdat die baan daar niet geschikt voor is. Je moet dan namelijk je pitbox inrijden en vervolgens wordt ook een ronde nog niet geteld. Dus je zou daar wel heel erg veel mee verliezen. Dus maar een race van 50 rondes zonder ook maar 1 moment van rust. En dat met 21 man, oh nee 20 man en 1 vrouw, op de server is het lekker druk op de baan. Uiteindelijk tevreden met een 7de plaats.

• Tomskii5
Remcom00 schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:39:
[...]

lol er moest uiteraard weer een wijsneus bijkomen :P, maar je hebt een punt

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-10 20:20
Ik kreeg tijdens de race op Blackwood na 3 kwartier een freeze van een seconde of 5, ik hoorde tegelijk dat m'n HDD wakker begon te worden oid.
Windows draait op een SSD, maar AC staat op een aparte HDD.
Heeft iemand hier vaker last van gehad? En hoe voorkom ik dit?

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-11 13:44

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

BamiHap schreef op maandag 03 november 2014 @ 23:06:
Ik kreeg tijdens de race op Blackwood na 3 kwartier een freeze van een seconde of 5, ik hoorde tegelijk dat m'n HDD wakker begon te worden oid.
Windows draait op een SSD, maar AC staat op een aparte HDD.
Heeft iemand hier vaker last van gehad? En hoe voorkom ik dit?
Ja, staat bij mij ook op HDD. Heb je misschien een WD Green schijf of varianten? Deze schakelen zich zeer snel uit. Mijn Seagate Barracuda blijft aan de andere kant meestal wel actief. (draaiend, dan..)

Heb het spel ook al eens op mijn SSD gezet, maar echt significante verbeteringen kan ik niet vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Kuusj op 03-11-2014 23:10 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-10 20:20
Een WD Green ja.
Kan ik iets aan het snelle uitschakelen doen?

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

• Kuusj

Kuusj

BamiHap schreef op maandag 03 november 2014 @ 23:11:
Een WD Green ja.
Daar zijn volgens mij wel trucjes voor ja, ik heb mijn Green echter al een hele lange tijd geleden de prullebak in gemieterd dus op dat gebied kan ik je niet helpen :+

• kevz
BamiHap schreef op maandag 03 november 2014 @ 23:11:
Een WD Green ja.
Even zoeken op wd green disable parking. Er is een tooltje maar is mij te lang geleden om te herinneren hoe dat heet.

't Is overgens ook slecht voor de levensduur om constant de arm te parkeren en weer te gebruiken 24/7. Wazige functie van WD... :P

Mijn YouTube

• lezut
  • Laatst online: 01-11 14:31
Mijn Seagate 1 TB schijf doet iets vergelijkbaars en die heb ik de mond gesnoerd door APM (advanced power management) uit te schakelen. Kan met het progje CrystalDiskInfo.

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Heb nog wel 2 irritante probleempjes met AC, ik kan replays niet meer terug kijken (na het laadscherm gaat ie terug naar de launcher) en in cockpit view kan ik 99% van de tijd niet naar links of rechts kijken, heel sporadisch wel...
Net opnieuw geinstallleerd maar het mocht niet baten.
_A3 schreef op maandag 03 november 2014 @ 22:27:
Zo. Net een fraaie 1 uur race gereden, met BMW GT2 op Blackwood, die via ISR series was geregeld. Misschien dat daar iemand nog een replay van heeft.
Was overigens een race die fair is verlopen. Wel was op teamspeak te merken dat als een bepaald iemand in de buurt was dat zijn hart werd vastgehouden. Verder is het toch aardig aanpoten zo'n race van een uur. Vooral ook omdat je geen enkel moment van rust kon hebben. Een pitstop maken was geen optie omdat die baan daar niet geschikt voor is. Je moet dan namelijk je pitbox inrijden en vervolgens wordt ook een ronde nog niet geteld. Dus je zou daar wel heel erg veel mee verliezen. Dus maar een race van 50 rondes zonder ook maar 1 moment van rust. En dat met 21 man, oh nee 20 man en 1 vrouw, op de server is het lekker druk op de baan. Uiteindelijk tevreden met een 7de plaats.
Pittig hoor :D.
Als iemand de replay nog heeft, graag :).

hoidoei

• Coennos
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:04
Jammer geen replay,of race uitslag.
Echt heftig 50 laps maar wel erg leuk om te doen,nu op naar Nurburgring hopen dat ik daar met mijn eigen vertrouwde mp4 voor wat meer competitie kan zorgen.

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Coennos schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:57:
Echt heftig 50 laps maar wel erg leuk om te doen,nu op naar Nurburgring hopen dat ik daar met mijn eigen vertrouwde mp4 voor wat meer competitie kan zorgen.
Ik ree altijd met de Z4 GT3, vond de MP4 GT3 altijd wat onrustig rijden, met de Z4 kon je wat meer smijten (was nog voor 1.0) en hij is net was sneller op de rechte stukken.
Gisteren even een rondje of 10 met de SLS GT3 gereden, is ook een auto om aardig mee te smijten, ree in rondje 4 een 2:08.5.
Daarna nog een paar rondjes in de MP4, rondje 2 was al een 2:08.3, vind de MP4 toch een stuk beter rijden vergeleken met de SLS.
Had geen tijd meer voor de Z4, zal vanmiddag nog eens kijken maar het zou zomaar kunnen zijn dat ik morgen met de MP4 rijd :P.

Rij nu ook sinds een weekje met de CSR Elite pedals (icm met de GT3 V2), heb nu ook de tableclamp dus ik heb het stuur wat in een hoek naar beneden staan, met nogal een lage stoel (beetje als een kuipstoel), rijd wel echt een stukje beter dan een normale bureaustoel die wat hoger zit heb ik het idee.

hoidoei

• lezut
Coennos schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:57:
Replay opslaan gaat helaas nog mis (als iemand weet hoe dit moet in MP dan hoor ik het graag ;)), maar uitslagen hebben we wel :)

http://www.isr-series.com...ries/gt-series/gt-results

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

lezut schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:28:
[...]

Replay opslaan gaat helaas nog mis (als iemand weet hoe dit moet in MP dan hoor ik het graag ;)), maar uitslagen hebben we wel :)

Als je de server uitgaat krijg je een scherm met alle uitslagen, daar staat bovenin "Save Replay" :).

hoidoei

• lezut
Hmm, de server gaat nu nog direct door naar de volgende sessie. Even in de instellingen roeien dus.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:20
Remcom00 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 09:20:
[...]

Rij nu ook sinds een weekje met de CSR Elite pedals
Is bij jou de rem ook zo zwaar ? Als ik hem in het onderste gat zet is het wel licht, maar in de 2e moet ik er half op gaan staan (figuurlijk) om een noodstop te maken. En de potmeter staat op de lichte stand, want als ik hem de andere kant opzet kom ik niet eens halverwege. Vraag me nog steeds af of mijn potmeter goed is of niet.

• DutchDevil79
Je kan ook alt-tab drukken en dan naar je replay folder gaan. Daar staat een bestandje JV of zoiets (niet zeker kan het niet checken nu). Die moet je dan even kopieren en hernoemen naar iets anders. Wel alt-tabben voor de sessie reset want anders overschrijft die hem gewoon weer met de nieuwe sessie.

Daarnaast is het voor de results van belang dat niemand de room uit gaat voordat de server reset is anders vervallen hun resultaten in de eind uitslag.
Het is allemaal wel wat omslachtig, hoop dat ze dit nog wel gaan verbeteren want zo werkt het niet voor een league race voorlopig. Iig geen nette manier.

iRacing Profiel

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Beakzz schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:07:
[...]

Is bij jou de rem ook zo zwaar ? Als ik hem in het onderste gat zet is het wel licht, maar in de 2e moet ik er half op gaan staan (figuurlijk) om een noodstop te maken. En de potmeter staat op de lichte stand, want als ik hem de andere kant opzet kom ik niet eens halverwege. Vraag me nog steeds af of mijn potmeter goed is of niet.
Ja :+.
Zit nu wel wat lager dus remmen is ook wat makkelijker, zal nog eens kijken of ik het rempedaal wat lager kan zetten maar dat ligt denk ik niet aan jou pedalen.
Ben er wel expres een paar keer een aantal seconden goed op gaan staan, hij remt al wel een stuk beter dan in het begin.

hoidoei

• Coennos
Thx altijd leuk om ff tijden te kijken :D
Remcom00 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:33:
[...]

Als je de server uitgaat krijg je een scherm met alle uitslagen, daar staat bovenin "Save Replay" :).

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Briljante game, net gekocht op G2A.com met coupon code voor 27 euro, geen geld :)

• kevz
lezut schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:28:
[...]

Die isr-series.com website, is dat een algemene site om sim races mee te houden? Ik ben 100% nieuw in het sim racing gebeuren maar heb wel interesse om wat serieuzere races mee te doen. Assetto Corsa is inderdaad nog niet helemaal cup ready om het zo maar te zeggen, maar als iedereen zich netjes gedraagt kan er leuk geraced worden :)

Mijn YouTube

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

DutchDevil79 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:10:
Je kan ook alt-tab drukken en dan naar je replay folder gaan. Daar staat een bestandje JV of zoiets (niet zeker kan het niet checken nu). Die moet je dan even kopieren en hernoemen naar iets anders. Wel alt-tabben voor de sessie reset want anders overschrijft die hem gewoon weer met de nieuwe sessie.

Daarnaast is het voor de results van belang dat niemand de room uit gaat voordat de server reset is anders vervallen hun resultaten in de eind uitslag.
Het is allemaal wel wat omslachtig, hoop dat ze dit nog wel gaan verbeteren want zo werkt het niet voor een league race voorlopig. Iig geen nette manier.
Voor de replay heb ik dat met een eerdere versie eens geprobeerd. Bijvoorbeeld door automatisch iedere minuut een kopie te laten maken van dat bestand. Echter kon je vervolgens die replay dan niet terug kijken omdat die niet geladen kon worden. Zal het eens testen met deze versie misschien dat het nu wel werkt. Al verwacht ik van niet.

Verder is dat race resultaat geen probleem meer als er pTracker wordt gebruikt. Maar misschien dat Lezut daar meer over weet te vertellen.
kevz schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:35:
[...]

Die isr-series.com website, is dat een algemene site om sim races mee te houden? Ik ben 100% nieuw in het sim racing gebeuren maar heb wel interesse om wat serieuzere races mee te doen. Assetto Corsa is inderdaad nog niet helemaal cup ready om het zo maar te zeggen, maar als iedereen zich netjes gedraagt kan er leuk geraced worden :)
Ik ben daar ook pas een aantal weken mee bekend dus weet het niet helemaal zeker, maar het een site/groep mensen waarvandaan ook leagues georganiseerd worden. Maar omdat AC daar nog niet geschikt voor was werd er iedere twee weken een test race georganiseerd. Daar kon dan ook iedereen joinen, mits je het wachtwoord van de server wist. Deze was gewoon open in het forum te zien. Met de laatste races wordt dacht ik wel zeer op prijs gesteld als je jezelf ook aanmeld dat je mee wilt doen. Dit mede door het toegenomen aantal rijders. Overigens begreep ik gisteren op TS dat er wel serieus gekeken wordt om een cup voor AC te gaan organiseren. Maar in welk tijdsbestek dat gaat gebeuren en hoe dat precies eruit gaat zien zal nog moeten blijken.

Wat ik wel mooi vond om te zien dat je dan ook een aantal mensen tegen komt die mij een jaar of 4/5 geleden, op een heel ander forum, de eerste tips en tricks hebben gegeven voor het simracen.

• DutchDevil79
Zodra de multiplayer wat meer functies heeft en wat beter werkt zijn we hier bij tweakers ook van plan om een league op te zetten. Nu voorlopig nog even de fun sessies maar in de toekomst een wat serieuzere league.

iRacing Profiel

• mrPiet58
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-11 19:17
DutchDevil79 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 19:40:
Zodra de multiplayer wat meer functies heeft en wat beter werkt zijn we hier bij tweakers ook van plan om een league op te zetten. Nu voorlopig nog even de fun sessies maar in de toekomst een wat serieuzere league.
Hier heb ik wel oren naar.
Ga dit zeker in de gaten houden. _/-\o_ _/-\o_

• lezut
_A3 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:59:
Verder is dat race resultaat geen probleem meer als er pTracker wordt gebruikt. Maar misschien dat Lezut daar meer over weet te vertellen.
Ik ben niet chef server bij ISR, dus ik kan het je niet precies uitleggen, maar volgens mij heeft het inderdaad met de pTracker te maken. Die logt alle gereden tijden naar een database op de server, dus als iemand er vroegtijdig uit gaat o.i.d. is er niets aan de hand.

Verwijderd

Heb nog even die la Ferrari terug geken van de 31-10 leuk dat je kan schakelen tussen verschillende wagens enz.
Op 1 grote fout na tegen het eind van de race dat ik ingehaald werd voor de eerste bocht en miste ik mijn rempunt en ramde zijn achterkant, voor de rest wat kleine stuur foutjes, maar moet zeggen vond het niet verkeerd.

DutchDevel79 heb misschien nog een Fun objec t :Y , de VW KEVER HERBY op Maakt dat uit :*) iets voor volgende week of zo :w

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2014 00:12 ]

• wessel99
Ahhh heerlijk! Heb Assetto Corsa eigenlijk gekocht om de Nordschleiffe te kunnen oefenen, maar moet zeggen dat ik na een 20-30 tal rondjes hem nu goed in de gaten begin te krijgen! net 6:55 weten te rijden met de pagani zonda. Wat ik alleen niet begrijp is dat ik bij een online game in de GT3's mensen 6:35 zag rijden in een M3 of SLR GT3?

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

@ wessel99
Het wereld record op Nordschleife is nu 6:48 met een Radical SR8 LM, en 6:55 met een Radical SR8. Ik weet niet hoe goed je laptimes in het echt kunt vergelijken met simracen, maar dat is behoorlijk snel :p

• DutchDevil79
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:28:

DutchDevel79 heb misschien nog een Fun objec t :Y , de VW KEVER HERBY op Maakt dat uit :*) iets voor volgende week of zo :w
Wel geprobeerd maar model is niet echt up to AC standards. Daarnaast kon ik niet eens uit de vooruit kijken. Hele vage reflecties heeft die daarop toegepast.
Niet echt iets om op de Woensdag mee te gaan rijden. Dan kies ik basis content en mods die minimaal in de buurt komen van de AC standaard content.

Kan wel een keer een room hosten met de Herbie als er meer man willen rijden maar dan gewoon een keer op een vrije avond.

iRacing Profiel

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Alexxxxxxxxxx schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:04:
@ wessel99
Het wereld record op Nordschleife is nu 6:48 met een Radical SR8 LM, en 6:55 met een Radical SR8. Ik weet niet hoe goed je laptimes in het echt kunt vergelijken met simracen, maar dat is behoorlijk snel :p
Snelste road-legal auto ja, de Zonda R zit op 6:47.50 :p.
6:35 is wel heel snel trouwens, eerst zien dan geloven :+.

[ Voor 7% gewijzigd door Remcom00 op 05-11-2014 09:19 ]

hoidoei

• DutchDevil79
Volledige programma voor vanavond:

Aanvang: 19:30
Room name: GOT Fun Server
Paswoord: tweakers

Teamspeak server info:
Server adres: 77.170.160.201
Paswoord: got_ac

Race 1:
Auto: Abarth S1
Baan: Varano
Race laps: 8

Race 2:
Auto: GT3 wagens
Baan: Nurburgring GP
Race laps: 15 (iets langere race dan normaal met pitstop)

Race 3:
Auto: Tatuus Formula Abarth
Baan: Magione

Regels voor tijdens het racen:

http://www.ukgpl.com/rec_dvr_beh/rec_driver_beh.htm

Varano is hier te downloaden:
https://www.dropbox.com/s/lb57jqy1zcnlmbp/varano.7z?dl=0

Teamspeak 3 is hier te downloaden (client versie downloaden!):
http://www.teamspeak.com/?page=downloads

iRacing Profiel

• Coennos
Ja en we zitten op 1.07 geen change-log gezien op ac.

Wil vanavond graag joinen op Nurburgring,zin in! :7

• Coennos
Changelog:

1.0.7 RC
- Updated FMOD project (SDK\Audio folder)
- Fixed Fmod error handle caused huge log file (and stuttering in some cases)
- Improved overall volume balance
- Fixed opponents volume and attenuation during gameplay. Situational awareness much improved
- Optimized average number of channels used in FMod with many opponents
- Balance adjustments on BMW Z4 GT3 performance
- Balance adjustments on Ferrari 458 GT2, Mercedes SLS GT3 and Formula Abarth fuel consumption
- Mercedes SLS GT3 Traction Control and ABS levels corrections

• FORZAM
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-11 09:30
Zo, gisteren eindelijk de koeling van m'n PC ook in orde gebracht en AC gekocht en geïnstalleerd.

Ik rijd met een Fanatec CSR Elite met de Clubsport V2 pedalen. Tot nu toe nog maar een maandje gereden in Forza 4, maar nu moet ik natuurlijk de settings voor het stuur goedzetten in het stuur een in de game-settings.
Kan er iemand me hier snel op weg helpen? Het topic op het AC forum staat immers compleet vol met settings en verhalen over clipping en dergelijke.

Indien iemand me hier aan een degelijke basissetup kan helpen die ik verder kan tweaken naar eigen smaak zou ik erg dankbaar zijn.

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

FORZAM schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:50:
Zo, gisteren eindelijk de koeling van m'n PC ook in orde gebracht en AC gekocht en geïnstalleerd.

Ik rijd met een Fanatec CSR Elite met de Clubsport V2 pedalen. Tot nu toe nog maar een maandje gereden in Forza 4, maar nu moet ik natuurlijk de settings voor het stuur goedzetten in het stuur een in de game-settings.
Kan er iemand me hier snel op weg helpen? Het topic op het AC forum staat immers compleet vol met settings en verhalen over clipping en dergelijke.

Indien iemand me hier aan een degelijke basissetup kan helpen die ik verder kan tweaken naar eigen smaak zou ik erg dankbaar zijn.
Stuur je vanavond wel even mijn setup.
Rij wel met een GT3 V2 en Clubsport Elite maar dat zal niet veel verschil maken.
Ben al aardig aan het puzzelen geweest en ik vind het zelf erg goed rijden.

hoidoei

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Dutchdevil, sorry voor de noob-vraag, maar ik ben nog helemaal nieuw in het simracen en wil vanavond wel aanschuiven, maar weet niet of het met de drukte lukt om race 1 al aan te schuiven. Kan ik gewoon inloggen en wachten op race 2 en 3 of is m'n kans dan verkeken?

• FORZAM
Remcom00 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:17:
[...]

Stuur je vanavond wel even mijn setup.
Rij wel met een GT3 V2 en Clubsport Elite maar dat zal niet veel verschil maken.
Ben al aardig aan het puzzelen geweest en ik vind het zelf erg goed rijden.
Hartelijk dank!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51

Phydomir

Dennis

Zit er voor die races vanavond ook nog en korte oefen sessie of is het direct racen?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• DutchDevil79
Er zit een oefensessie vooraf. Had ik er wel bij kunnen zetten. Normaal gesproken half uurtje oefenen en dan 10 minuten kwalificatie. Eerste race is de practise iets langer om mensen de kans te geven om te joinen.

Je hoeft ook niet aan alle races mee te doen. Join je wat later voor race 2 of moet je eerder weg is allemaal geen probleem. Probeer alleen niet tijdens een race te joinen. Er kan join lag ontstaan en dat is vervelend voor de mensen die aan het rijden zijn. Ik kan jammer genoeg niet op de server aangeven dat er niet gejoined kan worden tijdens een race. Enige manier is dan om booking te gebruiken maar dan moet iedereen aanwezig zijn voor de room start wat weer totaal niet praktisch is.

[ Voor 28% gewijzigd door DutchDevil79 op 05-11-2014 13:03 ]

iRacing Profiel

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:22

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

het viel mij nu pas op.. het geluid van de mclaren is drastisch vermindert???

in het begin klapte het als onweer.. en nu is het maar een beetje geroffel..?
vond dat wel onwijs gaaf dat onwijs harde geklap uit die uitlaat bij de maclaren..

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• Coennos
Kan best wel een druk worden Dutchdevil het spel wordt populair :) hoeveel server plek heb je/kun je draaien?

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:28
Als ik een gaatje kan vinden ben ik vanavond ook van de partij :) . Heb wel zin in een leuke race. See you guys on track :D

PSN: Brwmaster

• wessel99
Remcom00 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:19:
[...]

Snelste road-legal auto ja, de Zonda R zit op 6:47.50 :p.
6:35 is wel heel snel trouwens, eerst zien dan geloven :+.
6:45 met de lotus x125!! :-) Erg verslavend. Op youtube staat iemand die hem in 6:05 met de x125 rijdt. Grappig trouwens, de topsnelheid van de x125 ligt een stuk lager dan de Zonda R, maar je kan (moet!) er zoveel harder mee door de bochten. Als je te langzaam door de bochten gaat lijk je downforce te missen en ga je wijdt. Hard door de bochten lijkt beter, maar bij uitaccellereren erg veel kans op overstuur.

Het lijkt erop dat de GT2/GT3 auto's veel zachtere banden hebben dan de pagani zonda en dus nog harder door de bochten kunnen dan de Zonda R.

Het duurde overigens wel een rondje of 20-25 eer ik uberhaupt het hele circuit foutloos wist te rijden (zonder 5 seconden time penalty). Heerlijk ook die forcefeedback op het slechte wegdek.

Mijn aanname wat betreft banden lijkt hier onderstreept te worden, staan nog meer leuke tips bij:

http://simhqmotorsports.com/assetto-corsa-hints-tips-part-1/

Heb me uberhaupt nog nooit bemoeid met de afstelling; gewoon alles op standaard gereden. Wie weet eens kijken of ik wat zachtere banden onder de Zonda kan plaatsen... :*)

[ Voor 49% gewijzigd door wessel99 op 05-11-2014 14:17 ]

• DutchDevil79
Coennos schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:12:
Kan best wel een druk worden Dutchdevil het spel wordt populair :) hoeveel server plek heb je/kun je draaien?
20 man gaat nog soepel. De meeste banen hebben ook maar 24 pitstalls dus dat is ook wel een beetje de grens. Heb wel een keer 24 man in de room gehad maar toen zaten er een aantal buitenlanders in en kon die het niet meer trekken. AC multiplayer is nog niet zo geoptimaliseerd aangezien 100MBit upload en I5 procesor op zich toch wel voldoende moet zijn om een beetje goede server te draaien. Maar ja we hebben nog niet getest met 24 man uit de benelux.

Tot nu toe waren we meestal rond de 16 tot 18 man op het hoogte punt van de Woensdag avond (meestal 2de race). Dus we zien het wel. Het is voorlopig vol = vol en mocht het elke week te vol worden dan kunnen we altijd kijken naar een 2de server. ;)

iRacing Profiel

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-11 14:25

ACC

Nickrsd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:11:
het viel mij nu pas op.. het geluid van de mclaren is drastisch vermindert???

in het begin klapte het als onweer.. en nu is het maar een beetje geroffel..?
vond dat wel onwijs gaaf dat onwijs harde geklap uit die uitlaat bij de maclaren..
Misschien gefixed met update 1.0.8 RC?
– Audio hotfix
http://www.assettocorsacl...0-7-rc-1-0-8-rc-released/

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 16:44
Ik zal er vanavond ook bij zijn, na een lange tijd met grote opdrachten van school heb ik eindelijk tijd. Eens kijken of mijn nieuwe T500RS me niet in de steek laat haha.

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

In-game:
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/4833d3146ae15bc636eefd778ebec640.png

Stuurtje:
Sen: Off
FF: 100
Sho: 0
Dri: 1
ABS: Off
Lin: 0
Dea: 0
Spr: 2
Dpr: 2

Sho en ABS staan uit omdat dat met mijn stuurtje problemen geeft (zal wel iets stuk zijn...), maar ik had SHO volgens mij op 80, zou je nog even mee kunnen spelen.
Dri ben ik ook nog niet helemaal uit.

hoidoei

• DutchDevil79
Room is up:

Nog een keer de info spammen

Room name: GOT Fun Server
Paswoord: tweakers

Teamspeak server info:
Server adres: 77.170.160.201
Paswoord: got_ac

Race 1:
Auto: Abarth S1
Baan: Varano

Race 2:
Auto: GT3 wagens
Baan: Nurburgring GP
Race laps: 15 (iets langere race dan normaal met pitstop)

Race 3:
Auto: Tatuus Formula Abarth
Baan: Magione

Regels voor tijdens het racen:

http://www.ukgpl.com/rec_dvr_beh/rec_driver_beh.htm

Varano is hier te downloaden:
https://www.dropbox.com/s/lb57jqy1zcnlmbp/varano.7z?dl=0

Teamspeak 3 is hier te downloaden (client versie downloaden!):
http://www.teamspeak.com/?page=downloads

iRacing Profiel

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-10 12:21
Waarom zie ik de server nergens?

EDIT sorry ik had show locked servers uitstaan.... 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Jeroenit op 05-11-2014 19:38 ]

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

• sjurres
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:26
Zo, ik heb gister Assetto Corsa gedownload/gekocht via steam.
Super mooi spel!
Even bezig geweest met de instellingen van mijn stuurtje (driving force gt) maar dit zal nog wel even testen zijn met de verschillende opties.

Ik zou graag in het vervolg mee willen doen in de servers maar ben nog niet echt pro ofzo is dit een probleem?
En een dergelijke track zoals varano is een kwestie van downloaden via de link en ik vind hem gewoon terug in de game of zit daar een vervolg stap aan vast?

alvast bedankt!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-10 12:21
Nou dat was een korte race. Had eindelijk een setup gevonden, door pecht drukte ik in de quali op exit zodat ik geen tijd meer neer kon zetten, achteraan starten dus.
Klaar voor de start...... Bocht 1 netjes door, dingdongdingdong.. Staat m'n vriendin voor een dichte deur..
Weg race... Effe geen zin meer vanavond, bahbah

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

• MarijnGTR
  • Laatst online: 06-01 13:23
Sjurres, gewoon joinen. Zoeken op got en zorg dat ook password servers aangevinkt staan. Elke woensdag avond. Het gedownloade bestand moet je uitpakken. De map vervolgens hier plaatsen;
C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks

Wel genoten van de GT3 race op de Nurnburgring. Drie rondes lang in een vier mans gevecht (Dennis, Diederick en nog iemand). Bijna elke bocht was het wel spannend. Helaas zelf twee stomme foutjes gemaakt (waardoor ik hem maar besloot in de zijkant te gooien i.p.v. de persoon voor mij). Eerste keer online de pit in; tegelijk met 5 andere voor mij dus ik zag mijn pit niet, haha.
Daarna heeft Boppema volgens mij aardig goed verdedigt.

[ Voor 12% gewijzigd door MarijnGTR op 05-11-2014 22:03 ]

• MentalJ
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-09-2019
Ik heb persoonlijk een erg toffe race in de GT3 gehad. FWD vind ik al sinds Froza 2 helemaal niks, dus verliet ik maar de server omdat ik op TS hoorde dat er iemand (ik dacht yorz oid) tijdens de kleine abarth quali niet kon joinen.
Ik heb al paar keer op woensdag (en op 1/2 andere avonden) beetje mee gedaan, met name soms de P en Q en dan soms een race (volgens mij de eerste of 2de finish van mij dit lol). Dat komt gewoon omdat ik na FM4 (waar ik met joypad de races deed) voor het eerst in 2 jaar weer ben gaan racen en omdat een stuur nieuw voor mij is, dus ik durfde niet echt te racen nog.
Vandaag was eigenlijk de eerste keer dat ik ook in de race serieus mee deed. Het was voor mij dan ook vrij verrassend dat ik vrij ver voorin zat en het was erg lekker om flavour een tijdje goed achter me te kunnen houden. Jammer genoeg 2x in dezelfde bocht een enorme fout gemaakt waardoor ik achter flavour en yuri kwam. Al valt dit nog mee en zit er wat de foutjes betreft zeker stuk verbetering al.
Ik kon uiteindelijk yuri inhalen toen hij tegen een ietwat onhandige achterblijver op botste. Ik was misschien wat te opportunitisch door meteen de racelijn door de snelle knik te pakken. Ik zat volgens mij wel al volledig naast yuri voor de snelle knik naar rechts voor de laatste chicane (aan de binnenkant). Maar dat we elkaar raakten was toch ook wel mijn schuld, aangezien yuri door de touche met de achterblijver ook niet veel ruimte had en mij ook nooit heeft kunnen zien aankomen.
Zonde van die achterblijver, want fouten maakte hijzelf niet. Ook al zat ik soms goed dicht op de bumper :) Het was dus erg tof! en 3de nog ook, omdat kev even te lege tank had in de pitlane.

[ Voor 7% gewijzigd door MentalJ op 05-11-2014 22:42 ]

• kevz
Leuke races inderdaad. Ik was wel een beetje verbaast dat m'n benzine op was aan het einde van de 7e ronde op Nurburgring. Denk dat de McLaren net iets meer zuipt dan de auto die DutchDevil gebruikt :D

Heeft Teamspeak overgens een ducking functie? Dat al het geluid wat zachter word als iemand of ikzelf praat? Ik hoor mensen wel maar af en toe is het wat moeilijk om te horen wat er dan gezegd word :')
Koptelefoon werkt niet, dan zit 't kabeltje tegen het stuur aan enzo :D

[ Voor 40% gewijzigd door kevz op 05-11-2014 22:46 ]

Mijn YouTube

• Boppema
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 21:36
Vanavond voor het eerst eens even de server gejoined op de Nurburgring. Ergens in het middenveld gestart en had complete chaos in bocht 1 verwacht, tot mijn verbazing deed iedereen voorzichtig. Dus positief verrast en erg netjes gereden van iedereen. Helaas zelf in één van de laatse rondes Diederick omver getikt nadat ik me verremde op het rechte stuk.

De volgende race op Magione met de Abarths was volgens mij niet een goede combi. Erg krap circuit voor de snelle auto's. Ondanks dat wel een erg leuke race gehad met mensen rond de top 5 posities.

• mrPiet58
[quote]kevz schreef op woensdag 05 november 2014 @ 22:42:
Leuke races inderdaad. Ik was wel een beetje verbaast dat m'n benzine op was aan het einde van de 7e ronde op Nurburgring. Denk dat de McLaren net iets meer zuipt dan de auto die DutchDevil gebruikt :D

Ik heb 2x met 100 liter gereden maar kon niet checken hoeveel ik nu echt nodig had.
Hoe kan je tijdens een racew zien hoeveel peut je nog hebt??

De race was fun ,alleen lette ik bij de start niet goed op en iedereen was al weg en toen werd ik pas wakker
:'( :'( 8)7 8)7

Toch nog 10e ofzo geworden.

Die laatste race ben ik niet zo tevreden over want werd er wel 4x aangetikt wat volgens mij niet gehoefd had
als men iets meer oplet.
Maar oke..iedereen moet leren ,ik ook (en een hoop ;) )

• kevz
Je zal eerst een aantal rondes moeten rijden zodat je dan in het Setup/fuel menu een 'estimated fuel use' nummertje krijgt. Ik zat helemaal op de max maar dat was net niet genoeg blijkbaar. Denk voor de volgende keer de fuel ratio ietsje naar beneden, zodat het bijv. 2x90 liter tanken word zonder risico dat hij leeg loopt :D

Mijn YouTube

• mrPiet58
Ja maar hoe zie ik TIJDENS de race het benzine verbruik??
Dan weet ik tenminste wanneer ik moet pitten.

[ Voor 28% gewijzigd door mrPiet58 op 05-11-2014 23:08 ]

• Kuusj

Kuusj

mrPiet58 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:04:
Verbruik kun je volgens mij niet zien, wel het niveau met die standaard app. (snelheidsmeter)

• kevz
mrPiet58 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:04:
Dat kan alleen met een custom app geloof ik. OV1 heeft dat maar dat appje wil bij sommige mensen voor stotters zorgen. Je kan het natuurlijk gewoon proberen en kijken of je game normaal blijft draaien :)

Zelf gooi ik er meestal 25 liter in, doe ik 10 minuten practice ofzo, en dan kijken wat het verbruik is. Even aanpassen voor kwalificatie als je met softs gaat rijden (ongeveer 5 laps max) en als dat afgelopen is, aanpassen aan het aantal race laps :)

Mijn YouTube

• mrPiet58
Oke...OV1 gaan we proberen.

Nog iets...Dutch had wat replays geupload maar wat moet ik daar mee doen om ze te bekijken??

• Tomskii5
In je replays map zetten ;)

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Heb me prima vermaakt en was ook en mooie gelegenheid om AC eens wat beter aan de tand te voelen. Online doe ik toch net iets meer mijn best dan in offline practice.

Sim voelt goed aan qua rij gedrag en heeft zeker potentieel maar ondanks dat het de RC is, vind ik het eigenlijk nog geen RC. De sim is duidelijk alles behalve af maar de basis zit wel goed en het potentieel is er absoluut. Of het ooit mijn nummer één sim wordt betwijfel ik, maar het wordt ook geen stof happer.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• sjurres
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:26
MarijnGTR schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:55:
Sjurres, gewoon joinen. Zoeken op got en zorg dat ook password servers aangevinkt staan. Elke woensdag avond. Het gedownloade bestand moet je uitpakken. De map vervolgens hier plaatsen;
C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks

Wel genoten van de GT3 race op de Nurnburgring. Drie rondes lang in een vier mans gevecht (Dennis, Diederick en nog iemand). Bijna elke bocht was het wel spannend. Helaas zelf twee stomme foutjes gemaakt (waardoor ik hem maar besloot in de zijkant te gooien i.p.v. de persoon voor mij). Eerste keer online de pit in; tegelijk met 5 andere voor mij dus ik zag mijn pit niet, haha.
Daarna heeft Boppema volgens mij aardig goed verdedigt.
Okee top! Ik geloof dat het toevoegen van de track gelukt is!

Volgende keer als achterhoede racer joinen, om later hopelijk voorin mee te doen!

Waar halen jullie die tracks vandaan eigenlijk?

• Coennos
Ja was leuk gisteren,ook ik liep tegen een lege tank aan hihi.
zat lang achter Piet die gisteren erg netjes aan het rijden was!
Zoals iedereen ook de eerste bocht pakte was echt top 0% schade voor iedereen.
Tracks kun oa je downloaden bij Racedepartment.
Nou als GoT Gt3 kampioenschap opzet hebben we verlopig genoeg te doen :D

• FORZAM
Remcom00 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:22:
[...]

In-game:

Stuurtje:

Sho en ABS staan uit omdat dat met mijn stuurtje problemen geeft (zal wel iets stuk zijn...), maar ik had SHO volgens mij op 80, zou je nog even mee kunnen spelen.
Thanks, vanavond eens proberen.
Remcom00 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:16:
Misschien ook handig als ik de video er bij zet :+
[video]
Ik gebruik nu een sequentiele shifter alleen kan ik de auto clutch niet uit zetten (hij staat wel uit maar ik hoef de clutch niet te gebruiken), kan ik wel de clutch gebruiken met een sequentiele shifter?
En hoppa, daar gaan we weer; Nog geen halve minuut gegamed op m'n PC, en door dit filmpje staat er toch weer €325 minder op m'n rekening.
Toch maar als test een tweedehands DK2 gekocht.

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

FORZAM schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:36:
[...]

[...]

En hoppa, daar gaan we weer; Nog geen halve minuut gegamed op m'n PC, en door dit filmpje staat er toch weer €325 minder op m'n rekening.
Sorry :+.

Gewoon na een paar maand weer doorverkopen, met een beetje geluk maak je amper verlies :p.

hoidoei

• DutchDevil79
Het was gezellig gister. Het lijkt er ook op dat het elke week wat beter word met het aantal incidenten. Er zijn er nog wel teveel naar mijn mening maar er is iig progressie. Zeker de start van race 2 was zeer netjes. Ik zal vanavond alle uitslagen en replays hier posten. Server draaide iig zonder problemen, ook met 22 man in race 2.

iRacing Profiel

• FORZAM
Remcom00 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:08:
[...]

Sorry :+.

Gewoon na een paar maand weer doorverkopen, met een beetje geluk maak je amper verlies :p.
Da's inderdaad het plan. In het beste geval heb ik geen last van de side-effects en misselijkheid en koop ik me nu voor een prikje in in de volgende generatie qua gaming. (En bespaar ik een hoop geld ten opzichte van een deftige setup met drie schermen.)

Valt het tegen: Ach, ik heb het dan op z'n minst geprobeerd, en meer dan €50 verlies zal ik er toch niet op moeten nemen.

• MarijnGTR
  • Laatst online: 06-01 13:23
FORZAM schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:36:
[...]

[...]

Ik zit er toch ook sterk aan te twijfelen. Zeker na de race van gister tijdens die gevechten zit je constant op die knoppen op het stuur te drukken om naar links/rechts te kijken. Wat zou het fijn zijn als je gewoon echt naar een zijkant kan kijken. :)

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

MarijnGTR schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:32:
[...]

Ik zit er toch ook sterk aan te twijfelen. Zeker na de race van gister tijdens die gevechten zit je constant op die knoppen op het stuur te drukken om naar links/rechts te kijken. Wat zou het fijn zijn als je gewoon echt naar een zijkant kan kijken. :)
Dan kun je ook voor zoiets gaan.
http://www.naturalpoint.com/trackir/

Er zijn ook een aantal stukjes software waarmee je hetzelfde kunt doen met je webcam, alleen Trackir heeft ook infrarood sensors.

hoidoei

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Vind die track ir maar raar met één scherm. Ja, je kan iets meer de bocht door kijken maar je scherm blijft recht voor je. Als je dus je hoofd draait om te kijken zal je uit je oog hoeken naar je scherm moeten kijken. Dat kan toch niet lekker rijden.

• DutchDevil79
Gewoon de spotter app downloaden. Dan krijg je berichten waar iemand zit. Werkt op zich best handig.

http://www.racedepartment.com/downloads/spotter.2307/

En een 3 screen setup halen als je geld over hebt.

iRacing Profiel

• JoSchaap
  • Laatst online: 14-11 09:37

JoSchaap

Had a life, got a modem..

en nu op een lang stuk tijdens het rijden uitstappen >:)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Phydomir schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:01:
Vind die track ir maar raar met één scherm. Ja, je kan iets meer de bocht door kijken maar je scherm blijft recht voor je. Als je dus je hoofd draait om te kijken zal je uit je oog hoeken naar je scherm moeten kijken. Dat kan toch niet lekker rijden.
Je kan het zo instellen dat als je je hoeft 10 procent draait, je beeld een kwart draait, dus je kan gewoon naar het scherm blijven kijken en toch dmv hoofdbewegingen alle kanten op kijken.

Misschien toch m'n trackir maar te koop gaan zetten, ligt nu te verstoffen sinds de dk2.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

• lezut
Ondertussen zijn de inschrijvingen voor ons GT2 kampioenschap geopend :)

http://www.isr-series.com...-isr-ac-gt2-kampioenschap

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 16:44
De video van de Fiat 500 abarth race op Varano van gisteravond staat op YT:

• Kuusj

Kuusj

trion75 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:48:
[...]

Je kan het zo instellen dat als je je hoeft 10 procent draait, je beeld een kwart draait, dus je kan gewoon naar het scherm blijven kijken en toch dmv hoofdbewegingen alle kanten op kijken.

Misschien toch m'n trackir maar te koop gaan zetten, ligt nu te verstoffen sinds de dk2.
Bij de buurtjes: http://nl.hardware.info/n...lus-rift-voor-consumenten

Ik denk dat ik geen 3 nieuwe 27" schermen ga kopen, maar gewoon een Oculus Rift :)
Heb de DK1 eens mogen proberen op een open dag op het HBO en ondanks dat het op een crap laptop werd gedraaid en Minecraft als game was het toch wel erg indrukwekkend.

Zou ik dan de juiste keuze maken? Ik heb geen zin om aan Track-IR en die onzin te beginnen want dat heeft imo weinig nut. Zal wel een stukje goedkoper zijn natuurlijk, maar ach, kerst komt eraan. :+

• Beakzz
Nu ik de DK2 uitgebreid heb getest heb weet ik dat dit de toekomst is voor simracen, maar ik betwijfel of de resolutie van de CV1 genoeg gaat zijn. 1080 is nog veeeeel te weinig en lang niet zo scherp als een standaard scherm. Als de CV1 1440 wordt dan is het natuurlijk beter, maar ik denk dat we richting de 4-8K moeten gaan denken wil het briljant worden. En dat kunnen de pc's van nu simpelweg nog niet aan.

Als de menu's van AC werken met de OR dan zal ik het zeker vaker gebruiken, maar nu voel je je helemaal afgesloten van alles. Geen menu, map en alle andere gegevens die je er graag bij heb. Gebruik het nu dan ook alleen maar in de singelplayer. De ervaring blijft ondanks de tekortkomingen briljant _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 06-11-2014 23:36 ]

• Flavourlicious
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-06-2023
DutchDevil79 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:14:
Het was gezellig gister. Het lijkt er ook op dat het elke week wat beter word met het aantal incidenten. Er zijn er nog wel teveel naar mijn mening maar er is iig progressie. Zeker de start van race 2 was zeer netjes. Ik zal vanavond alle uitslagen en replays hier posten. Server draaide iig zonder problemen, ook met 22 man in race 2.
Had je de replay's nog? :)

• DutchDevil79
Er is iets mis gegaan bij het opslaan van de replays. Daardoor waren alle replays die ik had opgeslagen corrupt. Heb dus jammer genoeg geen replay files van afgelopen Woensdag.

Uitslag zal ik nog wel posten maar gister niet gelukt want ik was ik zo slim om water over men PC te laten vallen. Blijkt de bovenkant niet lekdicht. Paar druppels zijn recht op mijn video kaart gevallen. Meteen zwart witte strepen op mijn scherm. 8)7 Alles uit gezet en netjes gedroogd en toen was het op hoop en zegen. Maar gelukkig werkt die weer en lijkt er niets ernstig te zijn gebeurd.

iRacing Profiel

• Coennos
Mazzel pik! gelukkig geen schade _/-\o_ uitslag is ook leuk...
DutchDevil79 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:24:
[...]

Er is iets mis gegaan bij het opslaan van de replays. Daardoor waren alle replays die ik had opgeslagen corrupt. Heb dus jammer genoeg geen replay files van afgelopen Woensdag.

Uitslag zal ik nog wel posten maar gister niet gelukt want ik was ik zo slim om water over men PC te laten vallen. Blijkt de bovenkant niet lekdicht. Paar druppels zijn recht op mijn video kaart gevallen. Meteen zwart witte strepen op mijn scherm. 8)7 Alles uit gezet en netjes gedroogd en toen was het op hoop en zegen. Maar gelukkig werkt die weer en lijkt er niets ernstig te zijn gebeurd.

• DutchDevil79
Hier de resultaten van de racejes Woensdag. Staat niet heel netjes in tabel of zo. Maar kan het nog niet uitlezen en het handmatig in een tabel invoeren heb ik niet echt zin in.

Race 1: Abarth S1 @ Varano:

1) Flavourlicious BEST: 1:24:334 TOTAL: 11:27:168 Laps:8
2) kevje BEST: 1:24:182 TOTAL: 11:30:735 Laps:8
3) J.oost BEST: 1:24:989 TOTAL: 11:36:643 Laps:8
4) mrpiets BEST: 1:26:307 TOTAL: 11:43:464 Laps:8
5) PhydomiR BEST: 1:26:280 TOTAL: 11:44:708 Laps:8
6) DutchDevil79 BEST: 1:26:256 TOTAL: 11:49:760 Laps:8
7) Jeroen Borghuis BEST: 1:26:675 TOTAL: 12:01:526 Laps:8
8\ Supra BEST: 1:26:754 TOTAL: 12:06:466 Laps:8
9) david (BE) BEST: 1:26:890 TOTAL: 12:06:870 Laps:8
10) BamBeakz BEST: 1:27:332 TOTAL: 12:08:347 Laps:8
11) Yorz BEST: 1:27:323 TOTAL: 12:14:350 Laps:8
12) Bazza BEST: 1:26:514 TOTAL: 12:17:345 Laps:8
13) Remco Meijer BEST: 1:27:722 TOTAL: 12:21:758 Laps:8
14) Wessel Colsen BEST: 1:28:375 TOTAL: 12:24:689 Laps:8
15) Lennart vanderkamp BEST: 1:30:420 TOTAL: 12:40:397 Laps:8
16) Bob van Ingen BEST: 1:26:962 TOTAL: 9:29:128 Laps:6
17) Rik Bovenkamp BEST: 16666:39:999 TOTAL: 0:00:000 Laps:0
18) MentalJ BEST: 16666:39:999 TOTAL: 0:00:000 Laps:0

Race 2: GT3 @ Nurburgring GP

1) J.oost BEST: 1:59:258 TOTAL: 30:50:691 Laps:15
2) Flavourlicious BEST: 2:00:354 TOTAL: 31:16:252 Laps:15
3) MentalJ BEST: 2:00:332 TOTAL: 31:18:483 Laps:15
4) Yuri S. BEST: 2:00:462 TOTAL: 31:19:682 Laps:15
5) DutchDevil79 BEST: 2:00:401 TOTAL: 31:23:483 Laps:15
6) Dennis Gerressen BEST: 2:00:770 TOTAL: 31:25:039 Laps:15
7) Diederick Siem BEST: 2:01:082 TOTAL: 31:30:149 Laps:15
8\ Boppema BEST: 2:01:148 TOTAL: 31:32:584 Laps:15
9) Supra BEST: 1:59:798 TOTAL: 31:36:328 Laps:15
10) mrpiets BEST: 2:02:629 TOTAL: 32:23:568 Laps:15
11) BamBeakz BEST: 2:04:436 TOTAL: 30:34:709 Laps:14
12) kevje BEST: 1:59:373 TOTAL: 31:14:343 Laps:14
13) Lennart vanderkamp BEST: 2:08:975 TOTAL: 31:48:812 Laps:14
14) Cannacoennos BEST: 2:04:446 TOTAL: 31:49:349 Laps:14
15) Yorz BEST: 2:00:405 TOTAL: 32:09:656 Laps:14
16) Marcel BEST: 2:13:417 TOTAL: 31:38:826 Laps:12
17) Thomas van Oers BEST: 2:06:703 TOTAL: 23:10:100 Laps:9
18) Fietspad NL BEST: 16666:39:999 TOTAL: 0:00:000 Laps:0
19) Michiel Hutman BEST: 16666:39:999 TOTAL: 0:00:000 Laps:0
20) Bazza BEST: 16666:39:999 TOTAL: 0:00:000 Laps:0
21) Jeroen Borghuis BEST: 16666:39:999 TOTAL: 0:00:000 Laps:0
22) Remco Meijer BEST: 16666:39:999 TOTAL: 0:00:000 Laps:0

Race 3: Tatuus Formula Abarth @ Magione:

1) Diederick Siem BEST: 1:10:066 TOTAL: 9:29:736 Laps:8
2) kevje BEST: 1:09:834 TOTAL: 9:40:586 Laps:8
3) J.oost BEST: 1:10:220 TOTAL: 9:40:657 Laps:8
4) Boppema BEST: 1:10:394 TOTAL: 9:41:692 Laps:8
5) Dennis Gerressen BEST: 1:10:071 TOTAL: 9:42:788 Laps:8
6) DutchDevil79 BEST: 1:10:917 TOTAL: 9:50:731 Laps:8
7) Lennart vanderkamp BEST: 1:12:487 TOTAL: 10:04:068 Laps:8
8\ BamBeakz BEST: 1:12:239 TOTAL: 10:09:256 Laps:8
9) Thomas van Oers BEST: 1:11:090 TOTAL: 10:20:002 Laps:8
10) mrpiets BEST: 1:11:505 TOTAL: 7:36:907 Laps:6
11) Marcel BEST: 1:17:547 TOTAL: 7:04:334 Laps:5
12) Cannacoennos BEST: 16666:39:999 TOTAL: 0:00:000 Laps:0
13) Bazza BEST: 16666:39:999 TOTAL: 0:00:000 Laps:0
14) Supra BEST: 16666:39:999 TOTAL: 0:00:000 Laps:0
15) Bob van Ingen BEST: 16666:39:999 TOTAL: 0:00:000 Laps:0
16) BEST: 16666:39:999 TOTAL: 0:00:000 Laps:0
17) Flavourlicious BEST: 16666:39:999 TOTAL: 0:00:000 Laps:0
18) Yorz BEST: 16666:39:999 TOTAL: 0:00:000 Laps:0

Mensen die achteraan staan met 0 laps zijn voor het race einde uit de room gegaan. Vandaar dat ze geen info meer zien van ronde tijden en afgelegde rondes.
Jammer genoeg dus geen replays die ik kan sharen maar misschien dat iemand anders ze toevallig wel opgeslagen heeft.

iRacing Profiel

• kevz
Toch niet slecht die 2e race, ondanks dat ik 3+ minuten in de pit bezig was om naar de pit box te komen en dan nog handmatig de tank vol moest gooien :')

Had ook nog een crash in die race, maar weet niet precies of dat mijn fout was. Inhalen op het rechte stuk bij start/finish en misschien remde ik iets te vroeg terwijl ik weer de normale racelijn in ging en toen kreeg ik een SLS achterop :P
Ik had beter in de binnen lijn kunnen blijven nu ik er op terug denk...

Mijn YouTube

• Beakzz
Zie mij eens lekker in de middenmoot hangen :p Ben erg benieuwd in hoeverre ik me nog kan verbeteren de komende maanden. Het grappige is dat ik nog steeds elke race mijn snelste tijd rij in de race. Dus in de practice en quali denk ik op mijn max te zitten, maar in de race bljjkt dat steeds niet zo te zijn :+

Ben ook maar aan Iracing begonnen om hopelijk zo snel mogelijk de noobfase uit te komen ;)

• Kuusj

Kuusj

Beakzz schreef op donderdag 06 november 2014 @ 23:34:
Nu ik de DK2 uitgebreid heb getest heb weet ik dat dit de toekomst is voor simracen, maar ik betwijfel of de resolutie van de CV1 genoeg gaat zijn. 1080 is nog veeeeel te weinig en lang niet zo scherp als een standaard scherm. Als de CV1 1440 wordt dan is het natuurlijk beter, maar ik denk dat we richting de 4-8K moeten gaan denken wil het briljant worden. En dat kunnen de pc's van nu simpelweg nog niet aan.

Als de menu's van AC werken met de OR dan zal ik het zeker vaker gebruiken, maar nu voel je je helemaal afgesloten van alles. Geen menu, map en alle andere gegevens die je er graag bij heb. Gebruik het nu dan ook alleen maar in de singelplayer. De ervaring blijft ondanks de tekortkomingen briljant _/-\o_
Ik game momenteel op een 32" 1080P TV die op 60 CM van m'n moel afzit. Ik kan echter niet individuele subpixels waarnemen en gewone pixels zijn ook nog vrij onzichtbaar. Ik beschouw deze resolutie echter niet als storend op 32" maar 1440P op 5 CM is natuurlijk wel andere koek...

Ligt helemaal aan de prijs, toch maar eens opslag vragen...

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

1.0.9 release note:
  • Correction of Lotus Exos 125 and Exos 125 S1 drivetrain bugs with differential at 90% and automatic clutch
  • Fmod: update SDK project and pipeline document - MODDERS, UPDATE YOUR WORK PLEASE!
  • improved distance attenuation for opponents
  • fixed skid volume
Bij mij werkte mods niet goed meer, hier de oplossing:
you can fix it by editing \SteamApps\common\assettocorsa\system\cfg\assetto_corsa.ini
WARNINGS_AS_ERRORS=1 change to 0
Man man man wat is AC een genot met Fanatec gear nu ik de settings eindelijk goed heb :).
Alleen kan mijn CPU de boel niet aan dus online heb ik gewoon een kut FPS...
Begin volgend jaar maar een nieuwe PC bouwen dan :9.

hoidoei

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:10
Remcom00 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:22:
[...]

In-game:
[afbeelding]

Stuurtje:

Ik rij zelf ook met een GT3RS v2 en na veel googlen en uitvogelen bij de volgende instellingen terecht gekomen die eingelijk alleen voor AC goed werken:

SEN: OFF
SHO: 0 (stuur gaat trillen op basis van input van gaspedaal mits je CSP pedalen hebt, oftewel, irritant)
ABS: 100 (geeft trillingen in rempedaal bij x percentage rempedaal ingedrukt met CSP pedalen, kan je bijv. gebuiken door deze op het percentage te zetten wanneer lock-up optreedt)
DRF: 2
SPR: 1
DPR: 0

Driver:
Sens: 900
Dampening (kom even niet op naam van andere setting): 100%

In game:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/331hv1k.png

Verwijderd

kuusj98 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 22:48:
Ligt helemaal aan de prijs, toch maar eens opslag vragen...
De veronderstelde prijs van rond of onder de 300 euro is geen verwaarloosbaar bedrag, maar voor het overgrote deel van de Nederlanders met enige goede wel prima te doen :)
Pagina: 1 ... 51 ... 97 Laatste

Dit topic is gesloten.