[multi] Assetto Corsa - Deel I Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 97 Laatste
Acties:
  • 370.979 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Reed met de 500 in een paar rondjes een 01:01.408 (toen 3e tijd..), het is vooral een rijlijnen trucje volgens mij?. Niets gedaan met de afstelling verder, al zul je daar best wel wat kunnen winnen?.

Formula Abarth is wennen (keer paar rondje mee gereden ervoor), auto heeft wat weinig gevoel vind ik, met wat minder downforce gaat het al beter overigens.....

Als ik binnenkort wat meer tijd heb eens een serieus poging wagen in de 500 :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 22:14
Onder de screenshot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:12

Niellie41

[object Object]

Tortelli schreef op maandag 06 januari 2014 @ 21:45:
Reed met de 500 in een paar rondjes een 01:01.408 (toen 3e tijd..), het is vooral een rijlijnen trucje volgens mij?. Niets gedaan met de afstelling verder, al zul je daar best wel wat kunnen winnen?.

Formula Abarth is wennen (keer paar rondje mee gereden ervoor), auto heeft wat weinig gevoel vind ik, met wat minder downforce gaat het al beter overigens.....

Als ik binnenkort wat meer tijd heb eens een serieus poging wagen in de 500 :D.
Ik heb niets aan de setup veranderd. Alleen die semi slicks geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:07
Oh doh, ik heb m'n tijd op straatbanden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpreza
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 18:49
lezut schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:27:
Ik zal hem online gooien als ik thuis ben :) Was ook al iemand anders geweest die een Bastos E30 had gemaakt, maar dit is de "Snijers-special". Gebasseerd op de auto waarmee hij in de Manx Rally in 1988 reed (op het detail na dat er dan geen Bastos maar Castrol op staat, zal wel met tabakwetgeving in de UK te maken hebben gehad ofzo).
Prachtige skin, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dankzij deze setup van David Dominquez heb ik 3 seconden gewonnen met de Fabarth op Imola. Setups in de Abarth schelen dus enorm veel!

http://www.racedepartment...abarth_imola_q-ini.47696/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
Potverdikkie, en ik had mezelf nog zo beloofd vanavond niet te gaan racen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 18:20
Ik gisteren niet, maar vandaag toch zeker wel!!! Maar het wordt tijd voor de AI of online, want dat hotlappen....heb ik nu wel gezien.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Requiem19 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:37:
Dankzij deze setup van David Dominquez heb ik 3 seconden gewonnen met de Fabarth op Imola. Setups in de Abarth schelen dus enorm veel!

http://www.racedepartment...abarth_imola_q-ini.47696/
Nou die 3 seconden zoek ik nog 8)

Heb je geen replay van je tijd :)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Wat een setup zeg, eerste getimede rondje was al sneller dan mijn vorige hotlap :X

Hij staat nu op 01:44.224, Requiem19 is binnen handbereik in theorie :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik was ook meteen een stuk sneller, al lig ik nu nog verder van Requiem19 dan voor deze setup volgens mij :D. Mijn vorige tijd had ik juist gereden met relatief weinig downforce.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Als ik de tijden zo bekijk zijn we bijna alle 3 net zoveel opgeschoten dus is er in principe geen reet veranderd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat de game er toch behoorlijk gaaf uitziet. Eindelijk een sim met exotics. Het enige wat jammer is aan een kleinere uitgever dat het aanbod (zowel in auto's als verschillende merken) een stuk beperkter is als bij grotere series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
aveenhuysen schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:54:
[...]

Nou die 3 seconden zoek ik nog 8)

Heb je geen replay van je tijd :)
Als ik nog tijd heb deze week om een poging te wagen om sneller te gaan, zal ik de replay op youtube zetten. Die abarth heeft zoveel grip, dat je even je brein moet resetten om al ruim voor de apex vol gas te gaan! :)

De Lotus 49 daarentegen is een heel ander beest, stuk enger ;).
Ik moet zeggen dat de game er toch behoorlijk gaaf uitziet. Eindelijk een sim met exotics. Het enige wat jammer is aan een kleinere uitgever dat het aanbod (zowel in auto's als verschillende merken) een stuk beperkter is als bij grotere series.
Klopt, echter verschillen de physics per auto weer zo enorm dat je wel erg lang zoet bent met een auto. Voorbeeld: de Z4 straatversie had ik bij launch even geprobeerd en beviel me toen allerminst. Via een ander forum zat iemand om hulp te vragen bij deze auto. Ik ging hem dus ook weer proberen en werd toch weer fan, rijdt weer echt zo anders dan een M5, oude M3 of een Lotus.

Daarnaast is het spel ook modbaar. Er is dus in theorie een oneindige hoeveelheid auto's beschikbaar voor het spel :). Hoewel de content van de makers toch wel bijna altijd beter zal zijn dan die van de modteams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
Bij de 'oude' sims was het probleem vooral dat de modders zich voor 90% bezig hielden met grafisch geweld... Er zijn daarnaast een paar goede soundmodders, maar er waren maar weinig mensen die zich goed verdiepten in de physics en er was bijvoorbeeld voor GTR2 bagger weinig info over te vinden. Ik heb ooit een carpack in elkaar proberen te sleutelen voor een GT league, maar daarbij moest ik wel erg veel zelf uitvinden.

Ik hoop dat Kunos hier een goede handleiding o.i.d. voor uitbrengt want dan ga ik me er wss wel in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:42:

Klopt, echter verschillen de physics per auto weer zo enorm dat je wel erg lang zoet bent met een auto. Voorbeeld: de Z4 straatversie had ik bij launch even geprobeerd en beviel me toen allerminst. Via een ander forum zat iemand om hulp te vragen bij deze auto. Ik ging hem dus ook weer proberen en werd toch weer fan, rijdt weer echt zo anders dan een M5, oude M3 of een Lotus.

Daarnaast is het spel ook modbaar. Er is dus in theorie een oneindige hoeveelheid auto's beschikbaar voor het spel :). Hoewel de content van de makers toch wel bijna altijd beter zal zijn dan die van de modteams.
Daar heb je een punt. Misschien te overwegen, heb alleen niet zo'n geavanceerde pc momenteel.

Hoe bevalt het spel verder? Gaat Assetto Corsa een franchise worden of komt er lange support voor het eerste deel? Is daar al nieuws over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
Wordt tot 2018 ondersteund toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Jep.

Tot 2018 krijg je gratis updates. Mind you, voor nieuwe content (dus alles/het meeste wat na versie 1.0 gereleased wordt) moet je betalen middels DLC.

Updates aan de sim blijven gratis (zoals toevoegingen als pitstops, dynamic track, regen, nachtracen etc).

Ik draai AC zelf op een Phenom X3 720 op 2,8 GHZ (uit 2009 of 2010....) en en Ati 4890 met 4GB ram. Zelfs dan kan ik het spel op medium spelen met 60 fps. AC scaled goed, in single player. Als er straks AI bijkomt of MP, dan wordt het ws een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:54:
Jep.

Tot 2018 krijg je gratis updates. Mind you, voor nieuwe content (dus alles/het meeste wat na versie 1.0 gereleased wordt) moet je betalen middels DLC.

Updates aan de sim blijven gratis (zoals toevoegingen als pitstops, dynamic track, regen, nachtracen etc).

Ik draai AC zelf op een Phenom X3 720 op 2,8 GHZ (uit 2009 of 2010....) en en Ati 4890 met 4GB ram. Zelfs dan kan ik het spel op medium spelen met 60 fps. AC scaled goed, in single player. Als er straks AI bijkomt of MP, dan wordt het ws een heel ander verhaal.
Wauw klinkt goed :). Als ze het grafisch en qua content up to date weten te houden zou dit wel eens iets voor me kunnen zijn.

Dit filmpje (YouTube: Assetto Corsa: il talk di Kunos alla GGJ 2013) is ook heel wat anders dan de marketing praat van meneer Forza, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Requiem19 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:54:
Jep.

Daarom was ik eerder verward. Haalde updates en DLC door elkaar. Het is volgens mij niet zo special dat ze updates gratis uitbrengen. Dat doen alle andere sims ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Niellie41 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 00:05:
[...]

Daarom was ik eerder verward. Haalde updates en DLC door elkaar. Het is volgens mij niet zo special dat ze updates gratis uitbrengen. Dat doen alle andere sims ook.
Tjah, bij EA franchises zoals Fifa betaal je voor elke jaarlijkse update €60. Bij iRacing betaal je per maand (ja, ook voor het online gedeeltje, maar ook voor de updates).

5 jaar updates voor 33€ is geen slechte deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

FIFA game is niet het zelfde als de race sims hè. Kan je helemaal niet vergelijken IMO.

Ik betaal €30 p/j voor de service en voor het gebruiken van de software. Die updates zitten er dan ook bij. Ik hoeft niet extra te betalen voor elke update, zoals bij Apple dat was/is:
je hebt versie 1, wil je versie 2? Dan moet je €20 betalen.
Dat noem ik betalen voor updates.

Bij rF hoef je ook niet te betalen voor updates.

[ Voor 15% gewijzigd door Niellie41 op 08-01-2014 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Zolang ze in beta zijn krijg je updates bij rF. AC blijft vanaf 1.0 dus nog nog updates krijgen. Dat is wel belangrijk om te weten voor mensen die uit, bijv, het Forza kamp komen en bij versie 1.0 aan de definitieve versie denken, nogal belangrijk. Agreed, is maar net welke naam je het beestje geeft. Maar, is wel handig om te weten dat Kunos vanaf v1.0 niet gelijk stopt met AC verder ontwikkelen.

Ze hadden natuurlijk ook ieder jaar een nieuwe betaalde versie kunnen uitbrengen, a la F1 2013.

En de vergelijking met fifa? Over 4 jaar is AC waarschijnlijk even veel veranderd als de Fifa series. En iRacing dan? Jij betaalt over 5 jaar €150, bij AC betaal je €30. Granted je betaalt ook voor de servers etc, maar die 30€ Per jaar betaalt niet iedereen. Officiële prijs per maand is 12$' 144$ per jaar dus. Als ik kijk wat ik in 3 jaar iRacing heb uitgegeven ligt dat toch wel tegen de 400-500€.....

Jij mag het niet bijzonder vinden, maar ik vind het bijzonder goedkoop ;). Enige vraag is hoe duur de DLC gaat worden. Ik hoop dat ze hun hand daarmee niet overspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
rFactor2 is al een lange tijd geen beta meer overigens :)

Ik weet wel dat ik waarschijnlijk geen DLC voor AC zal aanschaffen, het zal voor mij toch een secundaire sim blijven en dan vind ik de content die er nu al in zit voorlopig genoeg om af en toe mee te doen met de trials en wie weet een incidentele MP race in de toekomst :)

[ Voor 70% gewijzigd door Schuey op 08-01-2014 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
+ 1 die MP drift races gaan wat geven in T1 lol

AC blijft bij mij ook secundaire sim omdat, tja singleplayer is zo 20ste eeuw :p

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/4f5c7b43f49ba8566ee57827bc2fdde6.jpgNog een skin voor de E30

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Fraaie skins hoor, keep up the good work!!! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 21:59
Erg tof.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benieuwd of deze ook naar de PS4 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozuaDeBeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-10 10:23
Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 18:47:
Benieuwd of deze ook naar de PS4 komt.
Gezien de geschiedenis denk ik van niet, maar Project CARS, een spel met dezelfde insteek, doet dat wel :).

En nu ik hier toch ben: Project CARS of Assetto Corsa - ze lijken allemaal zeer veel op elkaar, maar is het waard (als fan van Race 07, GT legends en NFS: Shift 2) nu alvast eens geld neer te leggen voor een van de twee?

[ Voor 30% gewijzigd door JozuaDeBeer op 09-01-2014 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Hoewel ik aardig verslaafd ben aan iRacing op het moment, toch ook maar Assetto Corsa erbij gekocht. Ik miste in iRacing toch wel beetje de mogelijkheid om te driften en dat er (nog) geen BMW's in iRacing zitten kan natuurlijk ook niet.

Net even een uurtje aan het boenderen geweest in de drift E30, maar dat is wel gaaf zeg! Level 14 was ik met 10k+ punten :)

Wil nu ook wel gewoon een schakel pook. Flippers met een E30 voelt maar gek eigenlijk.

Morgen maar eens een skin maken van mijn rally auto :P

[ Voor 6% gewijzigd door Linc op 09-01-2014 23:38 ]

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
JozuaDeBeer schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:56:
[...]

Gezien de geschiedenis denk ik van niet, maar Project CARS, een spel met dezelfde insteek, doet dat wel :).

En nu ik hier toch ben: Project CARS of Assetto Corsa - ze lijken allemaal zeer veel op elkaar, maar is het waard (als fan van Race 07, GT legends en NFS: Shift 2) nu alvast eens geld neer te leggen voor een van de twee?
Speelde je bovenstaande spellen wel met stuurtje? Zoja: dan is AC echt nu al de moeite waard. Auto's, vooral de straatauto's rijden realistisch (bijv Lotus Evora eigenaar op AC forum heeft almaangegeven dat AC echt dicht bij de werkelijkheid van zijn auto komt).

Weet alleen wel dat AI en Multiplayer er nog niet is. Bij update van 17 januari ws AI.

@Linc; nice! Wat is de truc met dat driften? Ik kom nooit verder dan L6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:04

Melkaz

Melkazar

Het mooiste van AC vind ik nog wel hoe smooth het spel draait op PC's die toch weer zo'n 3 jaar oud zijn. De game draait werkelijk fantastisch op eyefinity op een ATI 6970. Deze kaart is eind 2010 op de markt gezet maar ik kan nog steeds AC op de highest settings spelen. De meeste games kan ik maximaal op Medium draaien in eyefinity(3 x 1080p).

Verder heb ik alleen ervaring met Forza en Gran Turismo maar tot nu toe kan ik het simpel samenvatten, de polish is een hele hoop minder dan deze giganten maar de rijervaring is vele malen realistischer dan de console racegames.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Requiem19 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:21:
[...]
Ik weet niet precies, misschien scheelt het dat ik al een drift cursus in het echt gedaan heb. En het voelt aardig hetzelfde als in het echt.

Ik heb de Force Feedback niet te hoog staan trouwens, dan kan je wat makkelijker snel corrigeren met het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozuaDeBeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-10 10:23
Requiem19 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:21:
[...]

Speelde je bovenstaande spellen wel met stuurtje? Zoja: dan is AC echt nu al de moeite waard. Auto's, vooral de straatauto's rijden realistisch (bijv Lotus Evora eigenaar op AC forum heeft almaangegeven dat AC echt dicht bij de werkelijkheid van zijn auto komt).

Weet alleen wel dat AI en Multiplayer er nog niet is. Bij update van 17 januari ws AI.

Ik heb een Logitech Momo Racing FFB stuurtje, dat ondertussen wel redelijk wat kraakt, maar het nog steeds heel goed doet. Ik mis wel langzaam de functies die je tegenwoordig bij nieuwe stuurtjes ziet (het stuurtje heeft een draaihoek van 200 graden, tov 900 graden in de nieuwe stuurtjes en in het echt)

Hmm, de AI. Hoe goed was de AI van Netkar? zelf ben ik nl. vooral een single player racer, ben nooit echt geïnteresseerd geweest in Multiplayer racen, vooral vanwege mijn... omstuimige... rijstijl. Hot laps zijn zeker leuk, maar ik vind het langzamerhand jammer dat veel realistische racespellen vooral concentreren op officiële circuits en niet op punt-tot-punt races op een afgezette weg ergens in de geasfelteerde rimboe (of de alpen). Of misschien heb ik gewoon veels te veel Need for Speed en Colin Mcrae 2.0 gespeeld in mijn jonge dagen.

[ Voor 13% gewijzigd door JozuaDeBeer op 10-01-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Zo, skin is af:

Afbeeldingslocatie: http://www.slobmotorsport.nl/images/ac/e30.jpg

Gebaseerd dus op mijn rally auto:

Afbeeldingslocatie: http://www.slobmotorsport.nl/images/iracing/ede_rally.jpg

Vanavond maar eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Linc schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:37:
Zo, skin is af:

[afbeelding]

[afbeelding]

Fraai geel, ging ook maar net goed met het prikkeldraad niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

thanks, zaten wel wat krasjes op de auto. had de paal niet geraakt, dus niks aan de hand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Korte test met me nieuwe Gopro Hero 3+ CAM simrace opnames worden voortaan hiermee gedaan

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:09

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

het ziet er echt verschrikkelijk realistisch uit man, hoe je de wagen bestuurt.. het ziet er natuurgetrouw uit!
volgens mij wel stiekem een must om nu aan te schaffen?
heb een hele tijd iracing gereden maar wegens verhuizing ff geen tijd gehad. maar dit ziet er toch beter uit!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Nickrsd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 01:16:
het ziet er echt verschrikkelijk realistisch uit man, hoe je de wagen bestuurt.. het ziet er natuurgetrouw uit!
volgens mij wel stiekem een must om nu aan te schaffen?
heb een hele tijd iracing gereden maar wegens verhuizing ff geen tijd gehad. maar dit ziet er toch beter uit!?
iracing is ook erg goed nog steeds. de racewagens er in zijn beter.

maar de straatwagens / trackday versies hier zijn top !
het is zeker het aanschaffen waard!

iracing verpest meestal autos nadat ze wat updaten die McLaren mp4 12c is compleet verpest.
de ruf is wel erg nice

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

De Ruf zullen ze nog wel gaan verpesten dan ;). Ben benieuwd of er extra content komt in de update van de 17e. Wil graag een F1 auto :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Je weet dat er geen F1 gepland is he? Ze hebben wel de Mclaren P1 gelicensed net.

en iRacing is ook erg goed! Vooral het online gedeelte is goed. Physics vond ik zelf twijfelachtig toen ik het voor het laatst speelde, maar was zeker niet slecht. Banden in AC hebben meer grip en zijn wat controleerbaarder op de grens. Sommige mensen vinden teveel grip 'arcade', maar coureurs die hun real life auto in AC hebben getest zijn erg enthousiast:

AristotelisVasilakos ‏@Aristotelis16 november
Nick Catsburg drives #assettocorsa : " I like the, almost impossible to save, second oversteer, same in real life"

- AristotelisVasilakos ‏@Aristotelis16 november
Nick Catsburg drives #assettocorsa "I like the little oversteer you get under brakes once in ABS"

For your record, Nick Catsburg drives the Z4 in real life in the Blancpain Endurance Championship: http://www.nickcatsburg.nl/

Alessandro Balzan (drives 458GT in different series) also had a go at Assetto Corsa:

Alessandro Balzan ‏@BalzanAle28 augustus
Just finished to test @AC_assettocorsa I never never had a feeling of tyres and car like that. Later I will write all impression!#shockreal!

Alessandro Balzan ‏@BalzanAle28 augustus
@JesperGB @assettocorsa that is the part that I was talking, you can oversteer and manage it, sure losing time. You will see believe me!

Alessandro Balzan ‏@BalzanAle29 augustus
@JesperGB @assettocorsa driving real racing cars for a racing driver is quite easy. Reaching the limit is hard. This is @AC_assettocorsa.

Further impressions of Alessandro are found here: http://www.virtualr.net/a...sandro-balzan-test-report

En niet om iRacing te bashen (want het is oprecht een goede sim), maar ook bij iRacing zijn er soms wat twijfelachtige physics:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ferrari F1 312T, Classic Team Lotus 98T Lotus Exos T125 zijn F1 of F1 like auto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ah, ik ging er vanuit dat je op recente F1 auto's doelde.

Dan komt de Exos T125 nog het dichtste in de buurt. Al heb ik geen idee hoe dicht de performance in de buurt ligt van bijv 2013 F1 auto's.

Leuk die oudere F1's, maar jammer dat we geen wagens uit zelfde jaar krijgen voor MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 09:51
Nog meer mensen die met een (xbox 360) controller rijden?
Ik heb nu bij de Formula Abarth op Imola challenge 01:49,248 gehaald maar ik vind het vooral lastig om de auto stabiel te houden bij het aan remmen.

Ook locken de wielen echt heel snel zonder ABS.

Is dit makkelijker te doseren met een stuurtje (bijvoorbeeld GT drving force pro) of is dat aan remmen dan nog zo lastig?

De Sim zelf vind ik echt leuk echt z'n geld waard. Zelfs met een controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Niet moeilijk doen en een G27 van marktplaats trekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:25
Linc schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:37:
Zo, skin is af:

[afbeelding]

[afbeelding]

Driften is een stuk makkelijker in AC dan in real life vind ik. Mijn auto heeft geen sperdifferentieel, dat maakt het een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aveenhuysen schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:15:
Fraaie skins hoor, keep up the good work!!! :-)
Bedankt, maar deze skin is niet mijn verdienste! Ik heb deze alleen mijn eigen gemakkt door er mijn naam op te zetten. :+

Hier is de link naar deze skin van Juju. http://www.assettocorsa.n...0-groupa.4774/#post-52856

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

glnk schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:43:
[...]

Driften is een stuk makkelijker in AC dan in real life vind ik. Mijn auto heeft geen sperdifferentieel, dat maakt het een stuk lastiger.
Volgens mij hebben de drift versie auto's allemaal 100% sper. Toen ik 100% sper onder mijn E30 had, voelde dat precies hetzelfde als in AC. Dus even een sper voor je auto scoren dan :P

Ik had net weer even op het drift circuitje lopen spelen. Level 23 27,6k punten. Had een combo van over de 50 op een gegeven moment :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Assetto Corsa valt me toch tegen als je het vergelijkt met pCars. O.a. dat het stuur gaat trillen als je stil staat, dit had pCars eerst ook, maar het is nu opgelost. Deze (en andere) bugs heeft AC helaas nog teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dat is inderdaad wel heel vervelend als je rijdt, een trillend stuur bij stilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Linc schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:00:
[...]

Volgens mij hebben de drift versie auto's allemaal 100% sper. Toen ik 100% sper onder mijn E30 had, voelde dat precies hetzelfde als in AC. Dus even een sper voor je auto scoren dan :P

Ik had net weer even op het drift circuitje lopen spelen. Level 23 27,6k punten. Had een combo van over de 50 op een gegeven moment :D
Ik zat de vorige keer toen ik probeerde al op de 80k ;) Je kan lang door gaan maar op een gegeven moment zijn de banden behoorlijk rot. Ik had trouwens combinaties van 15.000 punten in 1 drift :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linc schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:00:
Sowieso heb ik het gevoel dat onder sommige simrijders het idee leeft dat auto's veel moeilijker sturen dan in werkelijkheid het geval is. Hoewel een echte raceauto meer scherpe randen kent dan een straatauto, is het in het belang van de tijden en coureur dat er enigszins met het ding te leven valt. Een auto die je het leven makkelijker maakt is iets anders dan een auto die onrealistisch is. Goede ontwerpen zullen de workload voor de coureur zoveel mogelijk beperken zonder dat de snelheid daarbij in het geding komt. Daarbij zijn de reglementen ook relevant.

Dat gaat uiteraard minder op voor mensen die virtueel en echt racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Wat is een echte race auto? Een auto afstellen zodat een coureur comfortabel rondjes kan rijden is niet de juiste insteek. Als snelheid telt dan moet de coureur zich maar aanpassen. Ook al vergt het meer van de coureur, de laptime telt. Voor een race moet je meer een balans vinden. Uiteindelijk wil je toch grenzen verleggen, ook qua setup. Het is afhankelijk van je niveau denk ik. Als je in een kneuzencup rijd kan je het nog veroorloven om met een easypeasy setup te rijden omdat de rest toch niet kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glnk schreef op maandag 13 januari 2014 @ 03:26:
Wat is een echte race auto? Een auto afstellen zodat een coureur comfortabel rondjes kan rijden is niet de juiste insteek. Als snelheid telt dan moet de coureur zich maar aanpassen. Ook al vergt het meer van de coureur, de laptime telt.
Bij het eerste zit je toch niet helemaal zuiver, de laatste uitspraak klopt. De laptime telt. Dat betekent over het algemeen ook rekening houden met de coureur. Als je een monster creëert dat de coureur na het eerste rondje al uitgeput heeft kom je nooit ergens qua tijden.

Bij een snelle auto worden er absoluut concessies gedaan op allerlei vlakken wat betreft comfort - comfort is immers niet het doel - maar zo'n auto zal tegelijk zo makkelijk mogelijk stuurbaar en voorspelbaar gemaakt worden in samenspel met de andere doelen. Puur omdat dat het doel van een snelle auto/tijd dient. De notie dat een pure raceauto inherent erg lastig te rijden is klopt dan ook simpelweg niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 04:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
glnk schreef op maandag 13 januari 2014 @ 03:26:
. Als je in een kneuzencup rijd kan je het nog veroorloven om met een easypeasy setup te rijden omdat de rest toch niet kan rijden.
Ik rij liever in een kneuzencup in het echt dan in een elitaire groep simmers virtueel, of ligt dat nu aan mij :X

@Camacha
Ik denk dat met een purpose built race auto rijden nog tegen zal vallen. Voor professionele coureurs zijn die natuurlijk goed te berijden, maar voor jan met de pet, gaat hem niet worden denk ik, die krijgen de koppeling nog niet ingetrapt bij wijze van spreken :P (of met 80 a 100kg aan remdruk moeten remmen is ook een opgave)

[ Voor 41% gewijzigd door Schuey op 13-01-2014 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik heb ooit met Bleekemolen zo'n Formule ford achtig ding gereden en een 911 race geprepareerd. Op het toerischtische tempo dat we toen reden was dat wel goed te doen ;). Alleen wegrijden met die FF was wat lastiger, evenals het schakelen.

Event voor deze week:

Ferrari 458 / Semislicks / Monza

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Requiem19 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:06:
Ik heb ooit met Bleekemolen zo'n Formule ford achtig ding gereden en een 911 race geprepareerd. Op het toerischtische tempo dat we toen reden was dat wel goed te doen ;).
;)
Alleen wegrijden met die FF was wat lastiger, evenals het schakelen.
Dat geloof ik best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Requiem19 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:38:
Dat is inderdaad wel heel vervelend als je rijdt, een trillend stuur bij stilstand.
Jup, het treed ook soms op op rechte stukken hierdoor (ja tijdens het rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Bij het stilstaan kan kloppen, omdat de physics niet goed werken bij snelheden onder de 3 km/u. Daardoor kunnen er vreemde effecten optreden bij auto's die bijna stilstaan etc. Maar in principe heb je daar tijdens het rijden geen last van.

Als je stuur ook trilt op rechte stukken, is er a) iets mis met je stuur, of zijn b) je instellingen niet goed. Probeer bijvoorbeeld eens de 'road feel' ffb lager te zetten bij advanced ffb settings.

En verder is AC gewoon een stuk verder qua physics dan Project Cars. Dat is toch wel een beetje de algemene consensus onder de simracers. Er zitten inderdaad nog wel wat kleine ungepolishte dingen in AC, maar dat is niet gek aangezien ze pas 2 maanden in Early Acces zitten. De basis, de physics, het rijgevoel, dat is wat mij betreft in ieder geval nu nr 1. in simraceland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

hoeveel auto's/banen zijn er nu beschikbaar..in de alpha?
en wanneer komt het online gedeelte uit? of is deze game meer gebouwd voor offline/single/career mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Nickrsd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:16:
hoeveel auto's/banen zijn er nu beschikbaar..in de alpha?
en wanneer komt het online gedeelte uit? of is deze game meer gebouwd voor offline/single/career mode?
http://www.radiators-cham...iming/index.php?page=rank

Blader even door het auto en circuit tabje, dan zie je welke wagens er nu al in AC zitten.

Wanneer MP komt is nog niet bekend. Devs hebben aangegeven eerst te willen focussen op de AI en dat schijnt wel een flinke klus zijn. Is MP waar het om gaat voor je, dan kun je wellicht beter nog wachten. Vergeet alleen niet dat je AC tegen een lagere prijs kunt kopen zolang het in Early Access is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:42

Arfman

Drome!

Ik kan niet echt oordelen over de physics. Ik vind ze zeer goed aanvoelen. iRacing vind ik ook zeer goed, maar een 1 op 1 vergelijking is lastig omdat beide sims nog niet dezelfde auto's hebben.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik steeds naar iRacing grijp omdat ik hooked ben aan het online gedeelte. Hotlappen in je eentje ben ik zo klaar mee, heb AC nu iets van 7 uur gespeeld in totaal. Zeker geen miskoop hoor, ik weet zeker dat het het geld dubbel en dwars waard is als het eenmaal uit is.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

ik heb iracing ook, en het online gedeelte zit goed in elkaar van iracing. Hotlappen vind ik maar niks.
Tevens heb ik rfactor2, ook een hele tijd niet gespeeld, miss dat weer is installeren.

kan moeilijk 3 sims bijhouden met spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Online gedeelte van iRacing zit steengoed in elkaar. Enige sim tot nu toe waarbij ik gewoon op elk tijdstip van de dag online kon gaan en met random mensen hele close en faire races kon hebben. Dat is echt briljant.

Ik kan me haast niet voorstellen dat dit bij AC ook zo zal zijn helaas. Enerzijds vanwege de grote instroom van console-gamers (zie de officiële fora maar). En anderzijds omdat het online gedeelte niet wordt geregeld vanuit het spel, qua safety en iRating.

Hopelijk maakt iemand een mooie safety en/of iRating achtige mod voor AC, waardoor je mensen bijvoorbeeld uit kunt sluiten van je server die een te lage safetyrating hebben. Dat zou al veel schelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Schuey schreef op maandag 13 januari 2014 @ 08:59:
[...]

Ik rij liever in een kneuzencup in het echt dan in een elitaire groep simmers virtueel, of ligt dat nu aan mij :X
Ik niet want die kneuzencup levert niets op en kost bakken met geld. De meeste coureurs in dergelijke cups betalen het grootste gedeelte uit eigen portemonnee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ja natuurlijk, je verwacht toch niet dat dat allemaal profs zijn?

Met zijn allen in volvo360 rondscheuren op allerlei circuits, gelijk materiaal, ik wou dat ik de centjes had!
Doe daarbij een gebrek aan ervaring en geld om schade te repareren, dan gaat het hard zat, dan maar een kneus maar daar haalt mijn G27 op mijn bureautje het nimmer nooit niet bij..

/Offtopic
Requiem19 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:25:
Online gedeelte van iRacing zit steengoed in elkaar. Enige sim tot nu toe waarbij ik gewoon op elk tijdstip van de dag online kon gaan en met random mensen hele close en faire races kon hebben. Dat is echt briljant.

Ik kan me haast niet voorstellen dat dit bij AC ook zo zal zijn helaas. Enerzijds vanwege de grote instroom van console-gamers (zie de officiële fora maar). En anderzijds omdat het online gedeelte niet wordt geregeld vanuit het spel, qua safety en iRating.

Hopelijk maakt iemand een mooie safety en/of iRating achtige mod voor AC, waardoor je mensen bijvoorbeeld uit kunt sluiten van je server die een te lage safetyrating hebben. Dat zou al veel schelen! :)
Mee eens, alhoewel ik niet denk dat het dan zo geforceerd wordt, maar bijvoorbeeld meer zal fungeren als een een lobby/server filter. Het is maar de vraag waar die data ook allemaal opgeslagen wordt natuurlijk.

[ Voor 91% gewijzigd door Schuey op 13-01-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 14:22

ACC

Ik dacht dat het trillen van je stuur normaal was bij stilstand, trillingen van het blok enz. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Hmm, ik kan geen tijd submitten naar de 548 event op Monza. De uitvoering van de auto en banden kloppen. Wat zou er nog meer mis kunnen zijn?

Ik krijg wel een check tyre compound bericht, maar welke compound ik ook kies, zelfde resultaat (semi-slicks of street)

[ Voor 30% gewijzigd door Schuey op 13-01-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Is een foutje in de app, heb er al contact met Nick over gehad en is hopelijk snel opgelost. Voor nu even handmatig je tijd uploaden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Oh dat kan gebeuren ^^

Teveel moeite, ik zie het vanzelf wel als het weer werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Laatst online: 02-10 15:29
Schuey schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:08:
Hmm, ik kan geen tijd submitten naar de 548 event op Monza. De uitvoering van de auto en banden kloppen. Wat zou er nog meer mis kunnen zijn?
Je moet ook de 458 hebben, niet de 548.

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Is opgelost als het goed is, probleem is dat er niet echt een standaard van banden namen lijkt te zijn..... bij de ene auto heten ze "Semislick" en bij de andere "Semislicks" en soms zelfs "Semi-slick" etc... Drama :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op maandag 13 januari 2014 @ 08:59:
@Camacha
Ik denk dat met een purpose built race auto rijden nog tegen zal vallen. Voor professionele coureurs zijn die natuurlijk goed te berijden, maar voor jan met de pet, gaat hem niet worden denk ik
Ik denk/weet dat dat nog wel meevalt. Natuurlijk wordt het wel lastiger als het spul serieuzer wordt; zoals gezegd zijn de scherpe randen bij straatauto's verwijderd. Raceauto's blijven echter auto's en bovendien zijn het auto's die gemaakt zijn voor snelheid. Dat lukt niet je ze alleen maar gecompliceerder maakt - die complexiteit voegt ook wat toe in wendbaarheid en snelheid. Daarnaast loont het om het de coureur zo makkelijk mogelijk te maken (uiteraard wel de performance in de gaten houdend). Met de ultra-exoten is het lastiger leven - denk F1 en dergelijk spul - maar eerlijk is eerlijk, dat is zelfs voor het echte spul flink hardcore.

De zaken die jij noemt zijn allemaal dingen die in een sim niet meespelen - een zware koppeling, lastige remmen, hoge g-krachten, allemaal dingen die je achter je PC nauwelijks zult meekrijgen. De handling van dergelijke auto's is juist vaak weer onovertroffen. Dat is nu juist een beetje het punt van die dingen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 06:34:
[...]

Ik denk/weet dat dat nog wel meevalt. Natuurlijk wordt het wel lastiger als het spul serieuzer wordt; zoals gezegd zijn de scherpe randen bij straatauto's verwijderd. Raceauto's blijven echter auto's en bovendien zijn het auto's die gemaakt zijn voor snelheid. Dat lukt niet je ze alleen maar gecompliceerder maakt - die complexiteit voegt ook wat toe in wendbaarheid en snelheid. Daarnaast loont het om het de coureur zo makkelijk mogelijk te maken (uiteraard wel de performance in de gaten houdend). Met de ultra-exoten is het lastiger leven - denk F1 en dergelijk spul - maar eerlijk is eerlijk, dat is zelfs voor het echte spul flink hardcore.
We zijn het deels wel eens zie ik hoor :) Zeker in mijn opel corsa zolder rondscheuren stelt niet zoveel voor. Een purpose built race auto zoals wat in de meeste sims aanwezig is vergt toch vaak ietsje meer denk ik, tenminste, van wat ik uit eigen ervaring met de gesimuleerde dingen kan zeggen :P
De zaken die jij noemt zijn allemaal dingen die in een sim niet meespelen - een zware koppeling, lastige remmen, hoge g-krachten, allemaal dingen die je achter je PC nauwelijks zult meekrijgen. De handling van dergelijke auto's is juist vaak weer onovertroffen. Dat is nu juist een beetje het punt van die dingen :p
Al die dingen alleen maakt een echte race auto op snelheid rijden er niet makkelijker op, al is het alleen maar het geweld van acceleraties en de-acceleraties of de spijkerharde vering die vaak niet lekker is voor je ingewanden. Dat komt er namelijk allemaal nog eens bij, en dat vergeten mensen vaak, als ze verkondigen dat het allemaal oh zo moeilijk nog niet is.

Ik merk gewoon vaak in discussies dat mensen wel een realistische sim willen, maar als het dan te realistisch wordt vaak komen met argumenten dat het opeens te moeilijk is en dat dat niet realistisch. Het ene sluit het ander niet uit :)

Overigens een fatsoenlijke koppeling en rem wil ik echt wel hebben als ik een keer van mijn kansloze bureau setup af kan! :P
BamiHap schreef op maandag 13 januari 2014 @ 23:00:
[...]

Je moet ook de 458 hebben, niet de 548.
Typo :)

en...

IK WIL MP
*kuch ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Schuey op 14-01-2014 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:23
In het echie heb je ook meer feedback, mij lijkt hard remmen bijvoorbeeld makkelijker met g krachten als feedback. Blinde bochten lijkt me dan weer lastiger :P

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Schuey schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:20:
[...]

Ik merk gewoon vaak in discussies dat mensen wel een realistische sim willen, maar als het dan te realistisch wordt vaak komen met argumenten dat het opeens te moeilijk is en dat dat niet realistisch. Het ene sluit het ander niet uit :)
Dit is zeker waar, maar het omgekeerde kan ook; als iets niet moeilijk is, zien sommige simracers het als onrealistisch. De vraag is of dat wel juist is! Sinds GPL heeft een groot deel van de die-hard simracers het idee dat onderstaande vergelijking waar is:

m = r
(m = moeilijk)
(r = realistisch).

;).

Als je kijkt in hoeverre de physics van iRacing nu aan het veranderen zijn tov GPL (zelfde maker!), is de conclusie wel dat GPL niet echt een realistische sim was. iRacing schijnt (naar ik hoor) iets meer richting de kant van AC op te kruipen, in de zin van een tire model dat vergevingsgezinder is.

Betekent dit meteen dat AC 100% realistisch is? Ik heb geen idee. Wel duidelijk is dat de road auto's erg goed gelukt zijn, gezien de feedback van identieke auto's op het AC forum. De race-auto's zijn wat lastiger te beoordelen. Gevoelsmatig hebben de banden iets teveel grip, maar echte coureurs zoals Balzan en Catsburg hebben juist weer positieve feedback gegeven. Lastig dus ;).

Vergeet ook niet dat AC tracks nu altijd 100% grip hebben. Hopelijk komt de realroad feature van rF ook naar AC. Zou al een stuk mooier zijn.
IK WIL MP
*kuch ;(
Ik ook!!

Maar gezien onderstaande plaatje krijgen we vrijdag in ieder geval AI:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1487707_800929489933371_616491678_o.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Requiem19 op 14-01-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Requiem19 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:16:
[...]

Dit is zeker waar, maar het omgekeerde kan ook; als iets niet moeilijk is, zien sommige simracers het als onrealistisch. De vraag is of dat wel juist is! Sinds GPL heeft een groot deel van de die-hard simracers het idee dat onderstaande vergelijking waar is:

m = r
(m = moeilijk)
(r = realistisch).

;).

Als je kijkt in hoeverre de physics van iRacing nu aan het veranderen zijn tov GPL (zelfde maker!), is de conclusie wel dat GPL niet echt een realistische sim was. iRacing schijnt (naar ik hoor) iets meer richting de kant van AC op te kruipen, in de zin van een tire model dat vergevingsgezinder is.

Betekent dit meteen dat AC 100% realistisch is? Ik heb geen idee. Wel duidelijk is dat de road auto's erg goed gelukt zijn, gezien de feedback van identieke auto's op het AC forum. De race-auto's zijn wat lastiger te beoordelen. Gevoelsmatig hebben de banden iets teveel grip, maar echte coureurs zoals Balzan en Catsburg hebben juist weer positieve feedback gegeven. Lastig dus ;).

Vergeet ook niet dat AC tracks nu altijd 100% grip hebben. Hopelijk komt de realroad feature van rF ook naar AC. Zou al een stuk mooier zijn.
Er zijn ook genoeg coureurs die zeggen dat pCARS een op een is met de werkelijkheid of dat SimRaceWay (rF1) het meest realistisch is. Hetzelfde geld uiteraard ook voor iRacing. Alle 4 de titels zijn ook weer anders, dus IMO zegt dat niet zo heel veel. Wie moet je nu geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Mee eens, er zijn ook coureurs die F1 201x van Codemasters de meeste realistische sim vinden die er bestaat.

Feedback van echte coureurs is moeilijk op waarde te schatten. Maar wat voor meet-instrument voor realisme hebben we dan nog meer?

Edit: nog wat meer foto's van de AI tests die ze nu aan het uitvoeren zijn:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1401686_10201409062102461_1693277870_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1501117_10201409031421694_1790167871_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1485896_10201409031341692_1912652641_o.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Requiem19 op 14-01-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Setup voor de 458 op Monza

Onderstaand setup is snel, maar niet héél stabiel. Ik heb er net 1.57.7 mee gereden. Met een iets stabielere setup was ik 2-3 tiende langzamer.

https://www.dropbox.com/l/j0Y88UhD50Ua57Pl1I7Yqd

Notes:

- Tire pressure is erg hoog. Je hebt zo minder rolling resistance, waardoor je op het rechte stuk tijd wint. Je verliest echter redelijk wat grip! In sector 2 is deze setup trager en ook bij de remzones is het lastiger.

Wil je een iets makkelijker te rijden 458? Verlaag dan de bandenspanning van alle banden naar een waarde tussen de 30 en 26. Voorbanden zou ik twee clicks zachter doen, voor wat meer grip aan de voorkant. Vind je dat de 458 overstuurt? Verlaag dan de pressure van de achterbanden ten opzichte van de voorbanden.

Vragen? Kom maar door! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Requiem19 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:24:
Mee eens, er zijn ook coureurs die F1 201x van Codemasters de meeste realistische sim vinden die er bestaat.

Feedback van echte coureurs is moeilijk op waarde te schatten. Maar wat voor meet-instrument voor realisme hebben we dan nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Het enige echte bewijs voor realisme kan pas geleverd worden, als de hersenactiviteit van de coureur gemeten kan worden tijdens 10 rondjes in het echt en daarna 10 rondjes in de sim.

Als alletwee situaties dezelfde waarden geven is het realistisch te noemen.
Voor die tijd is geen enkele "sim" realistisch.

Het enige wat men normaal als realistischer beschouwt is wanneer er ineens meer bruikbare informatie beschikbaar is voor de hersenen over wat er gaande is in de sim, dus een groei in info van 5% naar 6%, wordt dan opgevat als een 1% toename in realiteit, ookal is de info niet helemaal accuraat, zolang je hersenen er maar iets mee kunnen doen.

Zelfs de meest realistische sim`s (F1 team eigen simulatoren, enzz) zullen ook nooit meer dan 25% overeenkomen met de werkelijkheid.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Telemtry, die liegt niet :) (http://drracing.wordpress...ow-close-is-close-enough/ )

Coureurs snappen het vaak niet zo goed als je zou verwachten omdat alles voor hun al snel een spelletje is, zelfs al is het rF,rF2 of iRacing. En als je kijkt in wat voor hardware die mogen rijden, zowel (test/setup werk ) sim als echt, kan ik ze ook niet echt ongelijk geven..

In alle eerlijkheid, zonder 6dof motion systeem, tja.. ik bedenk me vaak dat de sprong tussen een bureau setup of een volwaardige professionele sim net zo groot is als de sprong tussen die laatste en real life :P

[ Voor 13% gewijzigd door Schuey op 14-01-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 14:22

ACC

Iemand die al wist dat als je in showroom modus bent en je de W ingedrukt houdt, dat je ruitenwissers het doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Wist ik niet, binnenkort eens proberen.

@Niellie, Enchion en Schuey,

Interessante input over de 'wat is realisme' discussie. Eigenlijk drie inputs:

- What is real is 'how I expect a vehicle to drive', maar met voorbehoud dat je dus geen idee hebt of het klopt ;).
- 'Simulatie kan niet, maximaal 25% realisme'
- Simulatie is echt als telemetry overeenkomt.

Ik baseer mijn eigen input vooral op punt 1: hoe verwacht je dat iets rijdt? In de loop van de tijd wordt die verwachting aangepast door ervaring in sims, in echte auto's, door te lezen wat coureurs zeggen (niet over sims, maar over hun eigen auto in het echt).

Punt 2... hoe meer input in de hersenen, hoe 'realistischer' het lijkt voor ons. Ik weet niet of ik het daarmee eens ben. Dan is er simpelweg minder tijd voor je brein om te toetsen of het echt voelt, omdat het zo druk is met alle informatie te verwerken. Ik denk dat je brein meer probeert een verwachtingspatroon te toetsen.

Punt 3: weet ik ook niet: stel dat de auto's in F1 2013 precies dezelfde rondetijden hebben als echte F1 en precies zelfde acceleratie en rempunten; vind je F1 2013 dan realischter dan iRacing of rFactor? Ik denk het niet. Hoe realistisch een sim is, hangt ook samen met gevoel. Hoe voelt het in je stuur (ffb), hoe voelt overstuur (niet uit te drukken in telemetrie). Etc etc.

Daarnaast is er afschuwelijk weinig data over bandenmodellen en kun je die niet echt toetsen aan de werkelijkheid. Dat blijft een blackmagic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:25
Leuke discussie over wat is real en wat niet.
Wat ik wel weet is dat je bij RC vlieg simulaties erg veel voordeel hebt als je het met de sim goed onder de knie hebt. Je vliegt met je eigen echte RC zender, of met een goedkopere usb zender. Als je de simulatie op de pc 100% onder de knie hebt kan je vrijwel direct alleen vliegen zonder hulp in het echt.
Met RC vliegen heb je natuurlijk geen G-Krachten op je lijf.

Er zijn ook genoeg studies gedaan naar wat effect heeft op je hersenen, zo blijkt het inbeelden en het afspelen in je hoofd van een rondje op het circuit vrijwel even effectief te zijn als het rondje in het echt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat filmpje van Youtube over realisme was ik ook al tegengekomen, daar ga ik inderdaad een eind in mee.
Dacuuu schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:40:
zo blijkt het inbeelden en het afspelen in je hoofd van een rondje op het circuit vrijwel even effectief te zijn als het rondje in het echt rijden.
Ik denk dat je daarbij wel het voorbehoud moet maken dat dat alleen geldt als je al echte ervaring hebt en fysiek getraind bent. Als je met simtraining koud in een echte auto stapt zullen de zaken als g-krachten en het lawaai waarschijnlijk rauw op je dak vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
[b]Requiem19 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:10:

Punt 2... hoe meer input in de hersenen, hoe 'realistischer' het lijkt voor ons. Ik weet niet of ik het daarmee eens ben. Dan is er simpelweg minder tijd voor je brein om te toetsen of het echt voelt, omdat het zo druk is met alle informatie te verwerken. Ik denk dat je brein meer probeert een verwachtingspatroon te toetsen.
Vooral in iRacing heb ik regelmatig meegemaakt dat wanneer het raam open staat en er bij mij een tractor voorbij rijdt, ik ineens geen idee meer heb wanneer/op welk punt ik moet remmen.
Mijn hersenen misbruiken het bandengeluid (oren) als indicator om te remmen omdat het trillingsgevoel vanuit de auto er niet is. (dus bij gebrek aan betere info)

In het echt ook op de fiets rem ik nooit op het geluid maar op de vibraties die ik via mn fietsstuur op mn handen krijg.
Met de auto`s waar ik mee gereden heb rem ik op basis van de tegendruk op het pedaal.

Maw het hebben van bandenschuurgeluid voegt toe aan de informatie terwijl het niet echt realistisch is, als je in een echte race goed remt schuren de banden niet en daarbij heb je ook nog eens een helm op die het geluid wegneemt.

Je hersenen misbruiken imho dus alles als het maar helpt in het voorspellen van de volgende situatie, ik geloof dus ook dat een aantal informatieve signalen onterecht als het verhogen van het "realistisch" gevoel aangemerkt worden omdat de gemiddelde benchracer informatie met realisme verwart.
(je hersenen maken van alle input een beeld, als dat beeld meer aansluit ervaart men dat dus als realistischer, ookal worden er door je hersenen wetenschappelijk totaal illegale sprongen gemaakt)

Daarom is realistisch zo ontzettend onmogelijk.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:53:
Daarom is realistisch zo ontzettend onmogelijk.
Met een stuur, stoel, pedalen en eventueel andere zaken met force feedback of zelfs echte volwaardige beweegbare assen kan je wel akelig dicht in de buurt komen. Dat is echter een andere categorie simulatie dan wat hier gebeurt, dan zit je echt op het niveau van het beste vliegtuigspul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:56

JoepW

iRacer & Home Assistant

Met een altijd blijvend verschil:
In het echt kost een crash (heel veel) geld of erger je gezondheid / leven.

Het is mijn inziens ook niet zo belangrijk of iets dicht bij de realiteit komt gezien vanuit het oogpunt emersion, maar meer of een auto zo goed mogelijk qua weggedrag de werkelijkheid benaderd.
Dat je in een simulator hele andere 'inputs' gebruikt hoort er nou eenmaal bij.

Ik heb beide mogen ervaren (RL en Sim) en in RL was ik net ff voorzichtiger en voelde ik met mijn hele lijf wat de auto deed en hoorde enkel de t.....-herrie van de rechte vertanding in de versnellingsbak en het brullen van de motor.
Ik heb na de overstap naar sim racen dan ook echt vreselijk moeten wennen aan de andere inputs en ben daar nu wel aan gewend. Maar door eerst RL te rijden en daarna in de sim duurde het bij mij wel langer (samen met leeftijd <- voordat de mensen die mij kennen daarover beginnen) om snel te worden dan bij de meeste andere starters die nooit in RL hadden geracet.
En ja als je volledig afgesloten (als in een bv. trainingssim van de KLM) zit zal het realiteitsgevoel stijgen, idd. Maar tja, wie heeft dat geld nou ff klaar liggen ;)

En de RL racers die één bepaalde sim uitroepen tot 'dit is het beste wat ik ooit ervaren heb' of zoiets, worden betaald. :X

En nog even iets aan de 'zijkant' van deze discussie. Ik lees ook vaak dat de AC grafisch zo mooi is. Nou als er iets mij bij een sim niet echt boeit als ik enkel om FPSjes verlegen zit dan is het wel gelikte graphics. Zeker bij meer dan 200 km/u. Het moet vloeiend lopen en geen inputlag hebben ;) En flares bij de zon die door mijn voorruit schijnt heb ik nog nooit meegemaakt in RL :P

Zo maar wat gedachten :7

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:17:
En nog even iets aan de 'zijkant' van deze discussie. Ik lees ook vaak dat de AC grafisch zo mooi is. Nou als er iets mij bij een sim niet echt boeit als ik enkel om FPSjes verlegen zit dan is het wel gelikte graphics. Zeker bij meer dan 200 km/u. Het moet vloeiend lopen en geen inputlag hebben ;)
Graphics hoeven niet voluit natuurlijk :) Daar valt genoeg aan te pielen totdat het naar wens is. Al lijkt AC wel een aardige sweet spot te raken; net niet zo mooi als pCars, maar heel aardig in die buurt en qua performance zeer prettig te draaien om verre van nieuwe hardware.

Ik moet zeggen dat me pas bij een directe vergelijking opviel dat pCars er nog beter uitziet. Hoewel ik bij fullsized plaatjes in AC wel zie dat het om computerwerk gaat en bij pCars het soms wat langer duurt. Aan de andere kant vind ik AC op zichzelf al zeer prettige plaatjes produceren; met of zonder de vaststelling dat het nog beter kan scoort het stukken beter dan vrijwel alle andere sims en krijgt het een vette voldoende.

Het is niet het belangrijkste element, maar het helpt natuurlijk wel als het er ook nog eens erg goed uitziet :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Als de graphics meer lijken op de werkelijkheid is er toch meer immersie? We willen toch ook niet GP2 spelen met perfecte physics?

Doel is om je brein om de tuin te leiden. Je brein te laten geloven dat het spel echt is. Physics zijn daarin #1 (met afstand). Daarna volgen gfx en geluid.

Maar kan me ook voorstellen dat deze volgorde voor anderen anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Physics is belangrijk, maar ik denk niet het aller belangrijkste. Als dat zo was, dan was iedereen al naar AC overgestapt. ;)

Wat iRacing doet, is het simuleren van het racen. Van het gevoel van racen. De eerste keer dat ik een officiële race reed in iRacing, was ik echt nerveus en had ik zwetende handen. Dat gevoel heb ik in geen enkel andere sim gehad. Waarom? Omdat ik tegen andere echte mensen reed. Als jij een iemand er af rijdt, dan is er iemand anders in de wereld teleurgesteld of boos.
Of wanneer ik weet dat ik kan winnen, dan wordt ik ook nerveus en begint mijn been te trillen. Waarom? Omdat je dan x aantal andere mensen in de wereld hebt verslagen. Bij AI heb je dat gevoel niet. Klopt er iets niet? Dan start je gewoon opnieuw. Elke sim benaderd realisme op een andere manier en die van AC is (het gevoel van) de physics. Die van iRacing is het gevoel zijn van een race coureur.

Wel grappig dat je graphics boven geluid verkiest, terwijl geluid eigenlijk veel belangrijker is voor immersie dan beeld.

Weet je wat het grootste probleem is met de physics. Het is nooit goed. Gamers zoeken altijd de grensen op. Al kunnen de physics 'kloppen', gamers vinden wel een of andere exploit waardoor ze harder kunnen rijden.
Of de physics nu kloppen of niet.

Voor mij persoonlijk is realisme wanneer je de echte coureurs hetzelfde ziet doen als jij op de PC en wanneer jij hetzelfde kan doen als de echte coureurs. Als jullie me snappen. :P

Een anekdote van mijn kant.
In 2012 heb ik voor het eerst op een circuit mogen rijden. Op Zolder. Ik heb het nog nooit eerder gedaan en een paar weken voor ik daar mocht rijden had iRacing Zolder uitgebracht. Ik daarop geoefend in de MX5. Nu kende ik het circuit al een beetje van GTR2 en van het kijken naar de FIA GT. Dus ik heb alleen Zolder gereden op de PC.

Ik mocht in een oude BMW 3 serie rijden of zo (ik ben niet zo van de normale auto modellen) en ik was zo verbaasd. Ik had het gevoel alsof ik daar vaker heb gereden. De eerste ronde moest ik wennen aan de G-krachten over de heuvels, maar dat was ook snel weg. Alles klopte, het gevoel, de ideale lijnen, dezelfde rempunten, met welke versnelling ik door de bocht moest. Heel bizar, hoe het simracen mij daarin heeft geholpen.
Maar dat is dus voor mij realisme.

@Requiem, ik kan niet wachten tot je bevindingen van iRacing nu. Zeker met NTM5. ;) Tot nu toe is jou mening gevormd door andere meningen en geen eigen bevindingen, aangezien je iRacing 2 jaar (?) niet meer hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Requiem19 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:10:
Wist ik niet, binnenkort eens proberen.

@Niellie, Enchion en Schuey,

Interessante input over de 'wat is realisme' discussie. Eigenlijk drie inputs:

- What is real is 'how I expect a vehicle to drive', maar met voorbehoud dat je dus geen idee hebt of het klopt ;).
- 'Simulatie kan niet, maximaal 25% realisme'
- Simulatie is echt als telemetry overeenkomt.
De grap is wel dat alle 3 punten stand houden :)

Puntje 1
Tja, dit werd in de Codemasters games en pCars erg duidelijk... Ver voor de apex al volle bak op het gas op rails de bocht door, tja, hoef ik geen woorden aan vuil te maken..

Het tweede puntje wordt zelfs pijnlijk duidelijk als je vanuit zo een 'KLM sim' in een echte auto op het circuit stapt. Het zal het nooi zijn, als is het al per definitie omdat het een simulatie betrefd, het zal dus nooit het echte ding zijn, anders was het al geen simulatie meer geweest in de first place :) Hoeveel miljoen je er ook tegenaan gooit, er zijn dingen die gewoon zeer slecht te simuleren zijn met de bestaande technieken :)

Telemetry is niet relatief maar feitelijk. Als bij gelijke inputs en omstandigheden mag je concluderen dat de auto zich realistisch gedraagd in zoverre dat hij overeenkomt met de gesimuleerde echte wagen. Dit is heel erg belangrijk en juist een van de redenen dat je wel eens hoort over correlatie tussen sim en on track geneuzel wat bijvoorbeeld bij Ferrari afgelopen jaar niet helemaal lekker zat. Dat moet dus goed zitten voor topteams hun werk goed te kunnen doen. (9/10 keer is dit setup werk waar voor een raceweekend al volwaardige setups uitgewerkt en getest worden, tjidens het weekend is, als ze hun werk goed hebben gedaan, slechts tweaken wat de klok slaat, heb ik begrepen)

Bedenk wel dat dit losstaat van de ervaring!!! Als je dezelfde auto en setup thuis rijd achter je bureautje of in een sim van 2 miljoen dan zal die laatste veel realistischer aanvoelen qua beleving. De telemetry zal echter geen verschil maken als je hetzelfde rijd met dezelfde omstandigheden en setup. Hoe je het realisme ervaart is dus wel veelal relatief. Nog sterker, diezelfde auto en omstandigheden kunnen volledig ruk, als een dwijl, natte krant aanvoelen, als de tuning van de motion bijvoorbeeld niet goed is afgesteld, en dat heeft dan niks met de auto to maken, maar de ervaring is niks meer waard! (ziek als een hond eruit kruipen ja...)
Daarnaast is er afschuwelijk weinig data over bandenmodellen en kun je die niet echt toetsen aan de werkelijkheid. Dat blijft een blackmagic.
Voor de gemiddelde sim-racer (welke bij vlagen meer pretendeerd te weten dan de professionals die dagelijks dit werk doen, ISI krijgt er wat van langs af en toe...). Je moet ook maar gewoon aannemen dat de auto die je rijd in welke sim het beste is wat die jongens eruit hebben weten te krijgen, zo zie ik het. Zo heeft nu ISI bijvoorbeeld in samenwerking met Honda de BTCC honda auto gemaakt. Meteen commentaar van mensen dat de FFB niet klopte en ruk was, ISI bakte er niks van etc. Blijkbaar hadden die mensen dus nog nooit van torque steer gehoord en dat effect zijn toevallig die auto's aan onderhevig, maar er werd al moord en brand geschreeuwd terwijl juist die auto's in samenwerking met Honda zo zijn afgetekend.
Niellie41 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 00:21:
Ik mocht in een oude BMW 3 serie rijden of zo (ik ben niet zo van de normale auto modellen) en ik was zo verbaasd. Ik had het gevoel alsof ik daar vaker heb gereden. De eerste ronde moest ik wennen aan de G-krachten over de heuvels, maar dat was ook snel weg. Alles klopte, het gevoel, de ideale lijnen, dezelfde rempunten, met welke versnelling ik door de bocht moest. Heel bizar, hoe het simracen mij daarin heeft geholpen.
Maar dat is dus voor mij realisme.
Skylimit events? :) Heb ik ook gedaan een aantal jaar geleden en ik herken me helemaal in je verhaal :)

@JoepW
Altijd leuk om te horen van iemand die beide werelden kent en het wel snapt :)

[ Voor 27% gewijzigd door Schuey op 15-01-2014 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:25
Sta op dit moment 2e in de compo van deze week: 458 @ Monza
Heb nog wel erg veel moeite met Assetto Corsa. Met name het remmen. Lijk met pCARS veel constanter te kunnen remmen. Rempunt en dan exact goed voor de bocht uitkomen. Met Assetto is dit bij bij elke keer weer een gok, omdat ik niet exact uitkomt waar ik de auto wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:41

Metalfreak

Hoije woh!

Schuey schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:46:
[...]

Skylimit events? :) Heb ik ook gedaan een aantal jaar geleden en ik herken me helemaal in je verhaal :)
Of was het die gare kutorganisatie Anricars (tegenwoordig onder de naam RaceFun)? Die met oude BMW's rijdt die ze bij de sloop zelfs nog zouden weigeren... (4 verschillende afgeragde banden, heel veel speling op het stuur, een motor die de helft van het originele vermogen mist, weigerende toerenteller en ga zo maar door...)

Ik moet zeggen dat ik me eigenlijk niet herken in dat verhaal. Ik heb ook op Zolder gereden na de iRacing track te hebben geoefend, maar de herkenning was er echt niet meteen. In het echt kwam het toch allemaal een stuk anders over dan in een sim. Ik had het eerder andersom, dat nadat ik er in real life had gereden, ik het wel kon herkennen in de sim, maar andersom niet. Misschien dat het ook al anders wordt als je met een triple screen rijdt, maar daar heb ik (helaas in verband met ruimtegebrek) geen ervaring mee.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Haha Niel, ik ga binnenkort iRacing echt weer proberen hoor! Laatste keer was inderdaad iets van augustus 2012. Tot dan toe wel 4 jaar trouw klant van het eerste moment, met veel plezier.

@Dacuuu; misschien blokkeer je net je banden bij het remmen. Dan verlies je grip en rem je minder hard. Uiteindelijk vertraag je de auto dan dus langzamer en mis je het instuurpunt.

Tips; 'road feel' van FFB hoger zetten. Je stuur gaat dan trillen als je banden blokkeren. Mijns inziens onrealistisch en niet prettig, maar de functie is er.

Tip 2: geluid van glijdende banden hoger zetten. Dan hoor je sneller wanneer je blokkeert.

Tip 3; Bij het terugschakelen tussengas geven (blippen). Blijft de auto stabieler van en voorkomt blokkerende achterwielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Metalfreak schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:56:
[...]

Of was het die gare kutorganisatie Anricars (tegenwoordig onder de naam RaceFun)? Die met oude BMW's rijdt die ze bij de sloop zelfs nog zouden weigeren... (4 verschillende afgeragde banden, heel veel speling op het stuur, een motor die de helft van het originele vermogen mist, weigerende toerenteller en ga zo maar door...)
Zou best kunnen, maar ik had geen slechte ervaring.
Ik moet zeggen dat ik me eigenlijk niet herken in dat verhaal. Ik heb ook op Zolder gereden na de iRacing track te hebben geoefend, maar de herkenning was er echt niet meteen. In het echt kwam het toch allemaal een stuk anders over dan in een sim. Ik had het eerder andersom, dat nadat ik er in real life had gereden, ik het wel kon herkennen in de sim, maar andersom niet. Misschien dat het ook al anders wordt als je met een triple screen rijdt, maar daar heb ik (helaas in verband met ruimtegebrek) geen ervaring mee.
Ben je er wel eerder geweest? Dat helpt wel een hoop.
Ik heb ook maar een scherm trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:41

Metalfreak

Hoije woh!

Niellie41 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:00:
[...]

Zou best kunnen, maar ik had geen slechte ervaring.

[...]

Ben je er wel eerder geweest? Dat helpt wel een hoop.
Ik heb ook maar een scherm trouwens. :)
Nee, op Zolder was ik nog nooit geweest van tevoren, wel op andere circuits, maar daar heb ik dan niet gereden.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Pagina: 1 ... 12 ... 97 Laatste

Dit topic is gesloten.