[multi] Assetto Corsa - Deel I Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 97 Laatste
Acties:
  • 370.052 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tracker72
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 12:02
De afgelopen dagen heb ook ik de lotus flink de sporen gegeven. Samengevat vind ik het een erg veelbelovende tech-demo en kan niet wachten tot het volle product af is.

Wat ik altijd geweldig vond aan nkPro is de relatie setup/rijstijl en het rijgedrag. Er is (volgens mijn bescheiden mening :9 ) niets in de simwereld wat daar aan kan tippen. Er zijn veel sims op de markt waar setup tweaks leiden tot veranderd weggedrag en snellere rondetijden. Wat nkPro voor mij zo bijzonder maakt is dat je de effecten van de tweak heel natuurgetrouw terug voelt in het rijgedrag.
Het is de meest 'analoge' sim die ik ooit gespeeld heb. De tech-demo maakt duidelijk dat ze deze lijn doortrekken in Assetto Corsa.

Bij de elise kan je weliswaar alleen de bandenspanning aanpassen maar de gevolgen voelen heel 'natural' aan.
Scherper stuurwerk bij hogere bandenspanning voor en meer grip bij lagere bandenspanning achter.
Het verschil tussen een warme- en koude band lijkt me wat klein maar je kan de banden verliezen wel grip als ze te warm worden door wild rondje...

Het karakter van de Elise (neutraal/niet te veel power en een tikkie zenuwachtig wanneer je grip verliest) lijkt me erg goed gevangen door deze sim. Ik ben dan ook benieuwd naar de andere auto's. Met name de wagens die het juist goed doen bij gripverlies (zoals de E30 M3 en de '60 lotus F1). Dat lijkt me een ultieme test voor de kwaliteiten van deze sim.

De kwaliteit van de laserscanned tracks lijkt me in orde. Zo is de brake-zone aan het einde van de backstraight wel interessant met al z'n bobbels. Ben benieuwd hoe pareltjes als Imola en Monza uit te verf gaan komen.

De overall performance van de engine lijkt in potentie goed te zijn (lees, je krijgt erg veel fps op medium settings). Al vind ik de ervaring niet supervloeiend aanvoelen bij 100+ fps. Hopelijk krijgen ze de spikes/framedrops er nog uit met wat tweaks.

Big unknown is de multiplayer experience/netcode. Dit is traditioneel een zwakke kant van kunos-simulazioni.
Als de kwaliteit van de netcode die van iRacing benaderd hebben we er binnenkort een erg mooie sim bij :)

[ Voor 3% gewijzigd door tracker72 op 27-02-2013 15:52 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie samenvatting Bas!

Ik heb net zelf voor het eerst ook tijd gehad om de Tech Preview aan de tand te voelen. Positief zijn de FFB, de Physics.

De Graphics doen me nog niet van m'n stoel stuiteren en ondanks de acceptabele FPS (zo rond de 60-70) voelt het nog vrij hakkerig en niet vloeiend aan. Ik weet ook niet goed waardoor dat komt, maar dat doet me wel zorgen baren voor een volle grid met 40 auto's op een track als Spa....

Positief zijn in ieder geval de belangrijkste elementen, physics en FFB. Het is heerlijk om de Elise aan het einde van het rechtestuk twee versnellingen terug te laten tikken en dan net driftend die snelle twee bochten te pakken.

Ik zit nu op 24.5. Wat hebben jullie staan? Beste tijd die ik gezien heb was 21.9....

Zo, nu weer wat rondjes rijden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tracker72
Zit op een 23.6, dat was een uitschieter maar wel zonder extreem afsnijden ;).... 'Race-pace' zit in de 24 hoog-25 laag.
Dat afsnijden is nog niet goed afgevangen in de tech-demo. Ook kan je nu vrij eenvoudig het gripniveau van de baan aanpassen. Hopelijk komt wordt er wel een goed 'regime' neergezet in de full game.
Dat lijkt me essentieel voor een gezonde online community.

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:44

Shva

aka Jos_theboss

Vote voor assetto corsa op steam greenlight :)

[ Voor 3% gewijzigd door Shva op 28-02-2013 18:27 ]

Al gedaan :).

Het mooie van AC is dat ze mensen die realistischer rijden belonen. De Lotus Elise van de Tech demo heeft bijvoorbeeld een handgeschakelde 6 bak. Je kunt wel met de schakelflippers en autoclutch rijden, maar dan verlies je net iets meer tijd met schakelen.

Vandaag heb ik geprobeerd om met koppeling en handbak te rijden. Zovéél moeilijker! Op schakelen en clutchen gaat wel, maar terugschakelen en rev matchen (zonder koppeling) is echt nasty als je al sturend aan het schakelen, remmen en blippen bent. Na een rondje of 20 benaderde ik al m'n oude tijden en uiteindelijk was ik 5 tiende sneller, 23.6.

Zat er echt even helemaal in en kon niet stoppen met rondjes rijden. AC is growing on me :D

• Shva
  • Laatst online: 10:44

Shva

aka Jos_theboss

Die tijd heb ik ook ongeveer, ook met clutch tijdens upshiften en alleen blippen tijdens downshiften, koppelen tijdens downshiften kan ik echt niet....

[ Voor 4% gewijzigd door Shva op 28-02-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:34
Helaas herkend AC mijn koppelingspedaal niet (Fanatec GT3 RSv2 + ClubSport pedals direct verbonden aan het stuur en niet los via USB, ben die kabel kwijtgeraakt ...). Je zou toch denken als je nota bene gesponsord wordt door Fanatec dat je elke hardware configuratie toch wel ondersteund....

Gisteravond nog een stukje gereden. Ik ben heel benieuwd hoe de snellere auto's rijden. De impact van gewichtsverplaatsing op de Lotus ligt mij niet helemaal. Maar het is mooi om te zien hoe gedetailleerd die impact is wanneer je bijv. je rem langzaam op laat komen voordat je de bocht in stuurt waardoor de achterkant je langzaam probeert in te halen.

FFB met me GT3 vind ik nog niet helemaal super..... Verlies nog steeds te snel de controle wanneer het karretje eenmaal begint te glijden (enorme tankslappers af en toe). Zit een beetje te spelen met de instellingen en dit is hoe ik het nu heb staan:

SEN: 540
FFB: 100
SHO: 0
DFT: 1
SPR: 0
DMP: 0

Is er hier iemand met een soortgelijke configuratie (GT2 stuur mag ook) die andere instellingen gebruikt? Het verschil tussen de GT3 en CSW's lijkt mij iets te heftig om vergelijkbare instellingen te gebruiken. Wellicht toch maar eens nadenken over een upgrade....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroen, daarom juist is dit een Tech preview, dan kunnen ze zulke foutjes als die met je koppelingspedaal eruit halen. Wanneer je de koppeling los via usb inplugt, werkt het overigens wel in de Tech Preview.

Dit zijn de recommended settings voor de CSW. Misschien dat je die als basis kunt gebruiken voor je GT3 RSv2?

Meer informatie vind je overigens in dit topic op het support forum:

http://www.assettocorsa.n...heels-configurations.218/

Recommended settings for the CSW:

ANATEC Clubsport Wheel BMW Rim (tested on rev.B CSW base)
(tested and suggested by Luca Sodano)

In Fanatec Panel
Wheel angle : of course 900
Dampening strenght: 0

In AC -> Controls -> Advanced
Force Feedback Gain: 85% - 90%

On the BMW rim
SEN: off
FF: 100
SHO: 100 (if you want to use the vibration inside the rim)
ABS: off
LIN: off
DEA: off
DRI: 001
For: 120 (play with this value according to your tastes and feeling)
Spr: 0
Dpr: 20 (try 30 too)

Q: Why do you use DRI setting?
A: DRIFT parameter isn't a "magical" setting that makes you faster. Default settings (with Fanatec drivers 144 and firmware 037) in Assetto Corsa simply make too much dampening, causing a sort of "delay" in oversteer/understeer corrections while driving. It's like you feel them a bit late. With DRI to 001, the wheel dampening is heavily reduced and it becomes more "direct". That's why we suggest the settings above. You will feel every little front tyres movement, every little slide, the grip limit, without make the wheel too lighter and unrealistic (remember the Elise SC, even is lightweight car, hasn't steering assistance). If you still feel the wheel too light around the center, try to raise the Dpr value on the rim.

Overigens... 22,8 nu! :D.

Afbeeldingslocatie: http://i245.photobucket.com/albums/gg41/Requiem84/AC_Tim_pb_28_2_13_zps721769a1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:10

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Is er eigenlijk al bekend hoeveel wagens er (ongeveer) in de uiteindelijke versie? Ik ben altijd al geneigd geweest om nkPro te kopen, maar de enige reden waarom ik het nog niet gedaan heb is omdat ik simpelweg niet geïnteresseerd ben in open-wheelers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ETzPliskin schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:44:
Is er eigenlijk al bekend hoeveel wagens er (ongeveer) in de uiteindelijke versie? Ik ben altijd al geneigd geweest om nkPro te kopen, maar de enige reden waarom ik het nog niet gedaan heb is omdat ik simpelweg niet geïnteresseerd ben in open-wheelers :P
Daar komt nu wel verandering in.

Dit is de lijst van bevestigde auto's en circuits:

Cars
  • Abarth 500 SS - 1.0
  • BMW 1M - 1.0
  • BMW M3 E92 - 1.0
  • BMW M3 GT2 - 1.0
  • BMW M3 E30 EVO - 1.0
  • BMW Z4 E89 - 1.0
  • BMW Z4 GT3 - 1.0
  • Ferrari 458 Italia
  • Ferrari F40
  • Ferrari ?????
  • Ferrari ?????
  • Ferrari ?????
  • Ferrari P4/5 Competizione by Pininfarina
  • KTM X-bow R
  • Lotus Elan
  • Lotus EVORA GTE - 1.0
  • Lotus EVORA S - 1.0
  • Lotus 2-ELEVEN - 1.0
  • Lotus 2-ELEVEN GT4 - 1.0
  • Lotus Exige S ´12 - 1.0
  • Lotus Elise SC - 1.0
  • Lotus 25
  • Lotus 33
  • Lotus 49 - 1.0
  • Lotus 49C
  • Lotus 72 - 1.0
  • Lotus 98T - 1.0
  • Lotus T125
  • Pagani Zonda R - 1.0
  • Tatuus FA01
  • Tatuus Prototype PY 012
  • Other cars confirmed through misc
  • BMW M3 E30 DTM - Future DLC
  • BMW 1M Safety Car - Future DLC
  • More Lotus cars will come through DLC´s
  • More BMW cars will come through DLC´s
  • DLC´s will be produced up to year 2018.
Tracks
  • Tracks
  • Imola
  • Monza
  • Magione
  • Mugello
  • Nurburgring GP
  • Nurburgring Nordschleife VLN
  • Silverstone
  • Vallelunga
  • DLC´s will be produced up to year 2018.
Vergeet ook niet dat AC extreem modbaar wordt, a la rFactor. Er komen dus ook nog talloze mods aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

updated versie

http://www.virtualr.net/a...y-preview-0-9-8-available

is er al een releasedate van de final ?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!
STARTPOST IS GEUPDATE

Een aantal plaatjes deed het niet meer en enkele informatie was verouderd. We hebben nu weer een geheel werkende startpost, met nieuwe screenshots en filmpjes en actuele informatie. Ben je nog niet bekend met AC? Neem dan snel een kijkje!

Mocht iemand zich geroepen voelen om een echt mooie startpost te maken, neem dan even contact met mij op in een PM.
De release van AC staat nu gepland voor de lente van 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:25
Nou als ik zo naar buiten kijk met die sneeuw en alles is de lente nog heel ver weg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386775

Welke sim bevalt jullie het beste, pCars of Assetto Corsa? Al enige tijd niet meer verdiept in de simracers en ben benieuwd naar jullie voorkeur. Met name geïnterreseerd in straat-legale auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:02
Anoniem: 386775 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 11:59:
Welke sim bevalt jullie het beste, pCars of Assetto Corsa? Al enige tijd niet meer verdiept in de simracers en ben benieuwd naar jullie voorkeur. Met name geïnterreseerd in straat-legale auto's.
Moeilijk te zeggen... pCars zit nog in pre-alpha maar heeft wel al een behoorlijk aantal auto's en circuits. Een aantal auto's racet heel lekker en andere zijn weer wat minder. Dit wil nog wel eens verschillen tussen de ene en de andere build (ben zelf Team Member, dus elke vrijdag een nieuwe build). Assetto Corsa zit nu in een Technology Preview fase, kort voor release. In deze preview zit echter maar 1 auto en 1 circuit. De auto voelt wel erg goed aan. Asseto Corsa gaat wel mods ondersteunen (net als rFactor 2 dat nu no in beta is). Of pCars ook mods gaat ondersteunenen weet ik niet. Tot nu to speel ik meer pCars omdat er gewoon meer variatie in zit vanwege het aantal auto's en circuits.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
pCars is naar mijn mening (nog) niet echt een sim. Het niveauverschil op het gebied van physics tegenover de gevestigde orde is daar nog steeds te groot voor. Assetto Corsa lijkt voort te borduren op de physics van nK Pro (welke samen met rF2 en dan nu de AC Tech Preview nog steeds de meest gedetailleerde is) met daarbij degelijke graphics en een zeer sterke selectie van auto's (Lotus 49, Lotus 98T, Ferrari F40, BMW M3 etc.). Assetto Corsa zal daarnaast genoeg straat legale varianten van de diverse auto's bevatten..

Daarnaast lijkt de game heel mod-vriendelijk opgezet te zijn. Hierdoor is het wachten tot de eerste grote mods naar AC komen en dan gaan pCars en rF2 het heel moeilijk krijgen als de multiplayer van het spel ook maar een beetje degelijk in elkaar zit.

Als je weer wilt gaan racen zou ik zeker kijken naar de rF2 beta maar ook bijv. nog de huidige versie met mods als DRM, Enduracers F1SR 1990HE etc. Daar zal je nog meer dan genoeg plezier aan beleven totdat AC uit is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de reacties! Hoop dat er ook een speelbare demo uitkomt van Assetto Corsa. Vraag me alleen af of het goed loopt op de computer? Heb het idee dat ik moet upgraden met mijn en210gt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 386775 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 11:59:
Het ligt er een beetje aan wat jij belangrijk vindt in een sim. Pcars is al een stuk verder inmiddels dan AC. Er is al een Multiplayer, degelijke grafische engine en veel content. Maar wat er sinds het begin mist bij Pcars zijn realistische physics. Dit is ook wel het allermoeilijkste om echt goed te krijgen. Het is een beetje black magic. Zelfs iRacing krijgt veel kritiek over haar bandenmodel, hoewel ze daar flink wat geld in steken...

netKar Pro en Ferrari Virtual Academy voelde voor mij gelijk 'goed'. Het team van AC is voor mij, het allersterkste op dit gebied; het bandenmodel. In je stuurtje voel je alleen wat je auto doet doordat je Force Feedback stuur 'gelinkt' is met je virtuele banden. Dit is het allerbelangrijkste om het gevoel te krijgen dat je echt een auto bestuurt. Bij netKar Pro was dit al goed, bij AC is hier nog een stapje bovenop gedaan. Als je een beetje rondleest op de fora zie je ook dat bijna zonder uitzondering iedereen lyrisch is over de physics.

Kunos Simulazioni, de makers van AC dus, zijn traditioneel minder goed in enkele andere zaken. Vooral het maken van een goede multiplayer is niet hun sterkste punt. Ook zijn hun producten vaak wat buggier, omdat ze met een erg klein team werken.

De grote vraag is dus of ze een degelijke Multiplayer code kunnen schrijven, waar je met 40 auto's (a la iRacing) online close kunt racen. Ik heb nu net aan 70 fps in de Tech Preview. Wat gebeurt er met 40 auto's op de grid? Kun je wel binnen centimeters racen zonder grote lagstoten? Dat zijn vragen die we nog niet weten.

In ieder geval komt er wel AI, dus je kunt je ook offline vermaken :).

Samengevat: ga je voor realisme, koop dan alvast netKar Pro en download de techdemo

Wil je een meer 'gepolishte' race sim die meer de nadruk op de graphics etc legt, kijk dan eens naar Pcars.

edit:

Nog even over de performance van Assetto Corsa. Ik heb een PC uit augustus 2009:

AMD x3 720 (2,8ghz)
4 GB
Radeon 4890

Hiermee speel ik de Tech Preview van AC in 1920x1200/4x aa/4xAF/Medium shadows

en haal ik stabiel 70-80 FPS.

Tot nu toe werkt de engine van AC dus heel goed op oudere systemen!

[ Voor 7% gewijzigd door Requiem19 op 19-03-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Requiem19 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:06:
[...]

Het ligt er een beetje aan wat jij belangrijk vindt in een sim. Pcars is al een stuk verder inmiddels dan AC. Er is al een Multiplayer, degelijke grafische engine en veel content. Maar wat er sinds het begin mist bij Pcars zijn realistische physics. Dit is ook wel het allermoeilijkste om echt goed te krijgen. Het is een beetje black magic. Zelfs iRacing krijgt veel kritiek over haar bandenmodel, hoewel ze daar flink wat geld in steken...

netKar Pro en Ferrari Virtual Academy voelde voor mij gelijk 'goed'. Het team van AC is voor mij, het allersterkste op dit gebied; het bandenmodel. In je stuurtje voel je alleen wat je auto doet doordat je Force Feedback stuur 'gelinkt' is met je virtuele banden. Dit is het allerbelangrijkste om het gevoel te krijgen dat je echt een auto bestuurt. Bij netKar Pro was dit al goed, bij AC is hier nog een stapje bovenop gedaan. Als je een beetje rondleest op de fora zie je ook dat bijna zonder uitzondering iedereen lyrisch is over de physics.

Kunos Simulazioni, de makers van AC dus, zijn traditioneel minder goed in enkele andere zaken. Vooral het maken van een goede multiplayer is niet hun sterkste punt. Ook zijn hun producten vaak wat buggier, omdat ze met een erg klein team werken.

De grote vraag is dus of ze een degelijke Multiplayer code kunnen schrijven, waar je met 40 auto's (a la iRacing) online close kunt racen. Ik heb nu net aan 70 fps in de Tech Preview. Wat gebeurt er met 40 auto's op de grid? Kun je wel binnen centimeters racen zonder grote lagstoten? Dat zijn vragen die we nog niet weten.

In ieder geval komt er wel AI, dus je kunt je ook offline vermaken :).

Samengevat: ga je voor realisme, koop dan alvast netKar Pro en download de techdemo

Wil je een meer 'gepolishte' race sim die meer de nadruk op de graphics etc legt, kijk dan eens naar Pcars.
Zijn de graphics van pCars zoveel beter als die van Assetto Corsa ja? Voor mij is vooral het aanbod aan wagens van belang. Het voordeel van Assetto Corsa is de Ferrari en McLaren licentie. Ook realisme is van belang maar ik speelde deze sims vrijwel altijd op een van de makkelijkere settings (met sommige hulpmiddeltjes aan). Hoe is het geluid bij AC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Graphics van pCars zijn niet zóveel beter, maar wel nog een stapje verder. AC ziet er wel gewoon prima uit hoor.

Geluid in de tech preview is niet echt super, maar ligt ook aan de auto. Deze Elise heeft nu eenmaal een beetje een stofzuiger motortje :). Geluidseffecten van rijden over gras, banden die grip verliezen of de curbs etc zijn wel heel goed. Ik weet niet hoe goed dat nu is in pCars...

Speel je het spel met stuurtje, of met gamepad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Requiem19 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:47:
Graphics van pCars zijn niet zóveel beter, maar wel nog een stapje verder. AC ziet er wel gewoon prima uit hoor.

Geluid in de tech preview is niet echt super, maar ligt ook aan de auto. Deze Elise heeft nu eenmaal een beetje een stofzuiger motortje :). Geluidseffecten van rijden over gras, banden die grip verliezen of de curbs etc zijn wel heel goed. Ik weet niet hoe goed dat nu is in pCars...

Speel je het spel met stuurtje, of met gamepad?
Ik heb al een hele tijd geen sims meer gespeeld. Vooral omdat het aanbod van FIA GT achtige raceklasses mij niet heel erg meer aansprak. Met Assetto Corsa en pCars zijn er nu ook weer sims met wat meer ´road legal´ auto´s, waaronder dus Ferrari en McLaren.

Vroeger speelde ik met (goedkoop) stuurtje die ik enige tijd geleden heb weggedaan. Dit was nog in de tijd dat GTR2 uitkwam. Na GTR2 en een klein beetje rFactor geen sim meer gespeeld, enkel Gran Turismo 5. Neem aan dat je zelf met aardig professioneel stuur speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jep, heb sinds 2007 een Logitech G25. Doet het nog steeds prima :). Echt kwaliteitsspul.

Als ik de support fora van AC lees, lijkt AC Gamepads (x-box) ook goed te ondersteunen. Maar een sim als AC spelen zonder stuurtje is wel echt zonde vind ik.

In de Techpreview kun je overigens ook met alle aids aan rijden. Ik denk dat AC voor de casual gamer die af en toe wil gummen in een Ferrari F40, BMW M3 of KTM x-bow echt heerlijk wordt.

Nu al kan ik genieten als ik de Elise door de laatste twee snelle bochten van Magione met volledige opposite lock drift :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Requiem19 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:18:
Jep, heb sinds 2007 een Logitech G25. Doet het nog steeds prima :). Echt kwaliteitsspul.

Als ik de support fora van AC lees, lijkt AC Gamepads (x-box) ook goed te ondersteunen. Maar een sim als AC spelen zonder stuurtje is wel echt zonde vind ik.

In de Techpreview kun je overigens ook met alle aids aan rijden. Ik denk dat AC voor de casual gamer die af en toe wil gummen in een Ferrari F40, BMW M3 of KTM x-bow echt heerlijk wordt.

Nu al kan ik genieten als ik de Elise door de laatste twee snelle bochten van Magione met volledige opposite lock drift :D
Gamepad is ook nog te overwegen inderdaad. Ferrari 458 zal ook wel gaaf zijn denk ik zo.

Meen ergens gelezen te hebben dat er ook nog een gewone demo komt binnenkort (zonder dat je daarvoor de Netkar moet hebben). Vrees alleen dat er wel een nieuwe videokaart in moet om dit spel te spelen, huidige is echt antiek en lowest-budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:02
Ik speel nu al ongeveer een jaartje pCars en in dat jaar zijn de physics enorm verbeterd. Zeker na de introductie van het STM bandenmodel. Vergelijken met AC is erg lastig. Je zou in beide sims dezelfde auto moeten hebben op hetzelde circuit. De physics van AC werden al de hemel ingeprezen voordat je de TP kon spelen... en pCars had juist veel 'bad press' omdat het door de makers van Shift wordt gemaakt en dat was nou niet de beste game op physics gebied.

Qua systeemeisen lijkt AC minder zwaar en leunt veel meer op een snelle GPU. pCars is veeleisender op CPU gebied, maar pCars is nog in pre-alpha, dus de meeste optimalisaties moeten nog worden gedaan. Ik heb hogere FPS in AC, maar grafisch gezien is AC iets minder en het enige circuit in AC lijkt ook minder zwaar. In pCars verschillen de FPS nogal tussen het ene en andere circuit.

Pas als beide games offiieel uit zijn, kunnen we echt vergelijken. Ik ben ook erg benieuwd naar de ondersteuning van Oculus Rift in pCars. Of AC dit ook gaat ondersteunen weet ik niet.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 386775 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:22:
[...]

Gamepad is ook nog te overwegen inderdaad. Ferrari 458 zal ook wel gaaf zijn denk ik zo.

Meen ergens gelezen te hebben dat er ook nog een gewone demo komt binnenkort (zonder dat je daarvoor de Netkar moet hebben). Vrees alleen dat er wel een nieuwe videokaart in moet om dit spel te spelen, huidige is echt antiek en lowest-budget.
Een gratis demo, met meer content komt inderdaad nog uit. Waarschijnlijk tegelijk met de release van AC, Dan kun je gelijk AC kopen als het bevalt.

Minimum gpu voor AC moet directX 10.1/11 ondersteunen. Mijn GPU is bijna 4 jaar oud en doet het nog prima in AC.

@Patrick, ik zal pCars binnenkort nog eens proberen om te kijken hoe de physics er nu bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 27-05 00:39
Heb nu ook de AC al een tijdje geinstalleerd op een oudere pc en haal toch tussen de 50 en 70 fps. CARS trekt mijn pc niet, net zoals rFActor2 met heel veel moeite. Enige nadeel bij AC is dat ie crasht soms na een paar minuten en soms pas na een half uur. Heb de crash reports al gemaild naar AC. Iemand anders last van deze problemen. Pc hangt gewoon helemaal en alleen een reset helpt dat nog. Al een herinstallatie gedaan van de game maar crasht nog steeds met de laatste versie. Bij CARS en rFActor2 heb ik nergens last van. NetkarPro crashte ook zo af en toe en een herinstallatie had ook geen effect, je kon een paar minuten racen of soms een uur nergens last van hebben, bij NetkarPro hing alleen het spel, bij AC hangt echt de hele pc. Heb een duocore E6400 en een ATI 4870. Of komt het doordat ik alleen maar Direct9X kan draaien met mijn videokaart? Alvast bedankt.

ps: komt wel binnenkort een nieuwe pc en wat kan ik beter nemen een AMD (FX8320) of een INTEL (Corei5 3350P) speel alleen AC, rFactor2 en CARS.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aveenhuysen schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:34:
Heb nu ook de AC al een tijdje geinstalleerd op een oudere pc en haal toch tussen de 50 en 70 fps. CARS trekt mijn pc niet, net zoals rFActor2 met heel veel moeite. Enige nadeel bij AC is dat ie crasht soms na een paar minuten en soms pas na een half uur. Heb de crash reports al gemaild naar AC. Iemand anders last van deze problemen. Pc hangt gewoon helemaal en alleen een reset helpt dat nog. Al een herinstallatie gedaan van de game maar crasht nog steeds met de laatste versie. Bij CARS en rFActor2 heb ik nergens last van. NetkarPro crashte ook zo af en toe en een herinstallatie had ook geen effect, je kon een paar minuten racen of soms een uur nergens last van hebben, bij NetkarPro hing alleen het spel, bij AC hangt echt de hele pc. Heb een duocore E6400 en een ATI 4870. Of komt het doordat ik alleen maar Direct9X kan draaien met mijn videokaart? Alvast bedankt.

ps: komt wel binnenkort een nieuwe pc en wat kan ik beter nemen een AMD (FX8320) of een INTEL (Corei5 3350P) speel alleen AC, rFactor2 en CARS.
Heb je op het support forum al je probleem vermeld? Daar word je vaak snel en direct geholpen.

http://www.assettocorsa.n...y-preview-bugs-support.2/

Ik draai AC op een 4890 en heb geen enkel probleem met crashes. Als netKar Pro ook crasht, denk ik dat het een probleem is met of je hardware (koeling?) of je drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Requiem19 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:57:
[...]

Heb je op het support forum al je probleem vermeld? Daar word je vaak snel en direct geholpen.

http://www.assettocorsa.n...y-preview-bugs-support.2/

Ik draai AC op een 4890 en heb geen enkel probleem met crashes. Als netKar Pro ook crasht, denk ik dat het een probleem is met of je hardware (koeling?) of je drivers.
Heb alles vanuit het spel naar ze gestuurd, zal het vanavond nog eens handmatig doen.

Koeling en drivers allemaal up to date, maar denk dat het tijd wordt voor een flinke upgrade.

Bedankt voor de link.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Hoeveel watt is je voeding? Ik heb het compleet crashen een tijd terug ook gehad. Dit bleek te liggen aan:

a. Een voeding met een te laag wattage
b. Stofophoping in de koeling van mijn videokaart
aveenhuysen schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:34:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Misiek schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:52:
Hoeveel watt is je voeding? Ik heb het compleet crashen een tijd terug ook gehad. Dit bleek te liggen aan:

a. Een voeding met een te laag wattage
b. Stofophoping in de koeling van mijn videokaart

[...]
Bedankt voor de tip en vragen.

a: 850W 85+
b: van de week stofvrij gemaakt, maar zal de fans wat eerder aan laten slaan (maken zoveel herrie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe warm zijn je CPU en GPU onder load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Requiem19 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:21:
Zal vanavond even kijken onder load met fans op max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Requiem19 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:21:
Je had helemaal gelijk. Meer fan en geen crashes meer. De fans maken z´on herrie dat ik ze met fanspeed zo stil mogelijk zette, maar ja net te stil dus en dus te weinig koeling. Tijd voor de 7870 XT en mobo, proc etc. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387913

die 4870 worden ook lomp heet,
tijd voor nieuwe gpu, cpu en mobo.

en wellicht dat een 7790 ook al voldoende is als een 7870 te duur word.

Overigens ziet dit er wel een stuk beter uit als RF2 (mag dan goede sim engine hebben, maar ziet er gewoon niet uit dat speel plezier ook bederft)
Nu gaat het nog eigenlijk tussen CARS en AC maar eens in de gaten gaan houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Spring 2013 staat de release nog altijd op volgens mij.

Althans op hun website.

Gaat deze binnen afzienbare tijd nog gereleased worden, of wordt dit pas na de zomer? Ik bedoel het is bekant juni enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
Ik verwacht dat Assetto Corsa pas uitkomt aan het einde v.d. zomer.... Ze hebben een statement afgegeven waarbij ze extra features aan het inbouwen zijn in de vorm van een career mode.

Daarnaast stond laatst een artikel op VirtualR dat ze een Drag modus in hebben gebouwd.

Het zal dus nog wel even duren voordat het uit komt.....

Tot die tijd vermaak ik me prima met rF2. Eerste wat ik zal doen is een rondje rijden in de Lotus 98T (een v.d. mooiste / krachtigste F1 wagens ooit gebouwd, hoop echt dat ze die goed krijgen).... of toch in de Ferrari F40?

First world problems.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:05
einde van de zomer? Ik ben al blij als het nog 2013 wordt.

We zullen wel zien, veranderen doen we het toch niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel goed nieuws:

Assetto Corsa komt op Steam. Ook hebben ze Spa Francorchamps gelicensed. We krijgen na iRacing dus een tweede gelaserscande variant van Spa, maar dan voor een fatsoenlijk bedrag _/-\o_.

Spa komt beschikbaar in het eerste Premium DLC, wat gratis gaat worden voor iedereen die AC pre-ordered.

Release datum, content van V1.0 en meer wordt binnenkort bekend gemaakt. The AC future is looking bright! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:58

Arfman

Drome!

Leuk. Weet niet helemaal of je blij moet zijn met het Steam publiek (de echte simracers wisten immers allang van het bestaan van AC af) maar goed. AC kan mij, net als rFactor 2, nog niet echt bekoren. Performance is nog niet wat het moet zijn qua FPS en van de FFB ben ik ook nog niet echt overtuigd.

Ik ga het denk ik wel kopen, leuk om af en toe offline te oefenen tegen AI, maar tenzij ze net als iRacing een goed "strafsysteem" hebben zal het 1 groot crash/wreckfest worden tenzij je privéleagues joint.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mee eens.

Omdat het zo modbaar is, hoop ik dat er een hele slimmer modder komt die een soort iRacing systeem implementeert voor het online gedeelte. Geen idee of dat überhaupt mogelijk is?

Waarom ik blij ben met dit nieuws; Steam geeft AC zo ontzettend veel meer exposure en potentiele klanten (= geld). Geld dat ook grotendeels gebruikt wordt voor de ontwikkeling van AC. Grote kans dat we dus meer licenses en features krijgen. Het online gedeelte zal voor mij voornamelijk league-georienteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:05
@Requiem - ben ook blij hoor, maar over je opmerking van een fatsoenlijk bedrag, wat gaat de DLC kosten dan? Snap dat het gratis is voor ons die pre-orderen. Maar voor hetzelfde geld (ha ha) kost de DLC iets van 40 euro en zitten er twee tracks en 3 cars in. Zit je ook bijna op iRacing prijzen (neem tenminste aan dat je opmerking daar over gaat).

En voor het online deel. Ja, de Steam players zullen niet echt helpen, maar ik neem aan dat AC multiplayer het toch moet gaat hebben van goede league races, met leuke mensen. Dan kan die league z'n eigen iRacing-a-like systeem er op na houden.
De public servers worden denk ik een combo van crashen, driften en iedereen-in-de-snelste-auto.

Ach, we zien wel. In ieder geval eindelijk een nieuwe sim die het een beetje kan opnemen tegen iRacing. De markt kan wel een nieuwe sim gebruiken, het is te lang geleden. En dat zeg ik als iRacing fanboy.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gtrNL schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:00:
@Requiem - ben ook blij hoor, maar over je opmerking van een fatsoenlijk bedrag, wat gaat de DLC kosten dan? Snap dat het gratis is voor ons die pre-orderen. Maar voor hetzelfde geld (ha ha) kost de DLC iets van 40 euro en zitten er twee tracks en 3 cars in. Zit je ook bijna op iRacing prijzen (neem tenminste aan dat je opmerking daar over gaat).
Goed punt, we weten de exacte prijs van de DLC's inderdaad nog niet :).

Wat we wel weten is dat AC nu al meerdere lasergescande circuits heeft (iets van 6 of 7 ondertussen?). In interviews heeft het team aangegeven dat het spel voor een prijs verkocht gaat worden die niet veel afwijkt van reguliere games (dus 40-60 euro range).

Als je die lijn doortrekt, gaat zo'n DLC pak misschien 5-10 euro kosten voor meerdere auto's+circuit(s).

Wat kost een circuit/auto in iRacing tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Heb de techdemo geinstalleerd, alleen de shortcut werkt niet.
Ik kan hem wel opstarten acs.exe, maar dan kan ik niet rijden, wheel herkend ie niet en toetsenbord wil ook niet.
Ik kan niet eens wegrijden. Iemand tips?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93740

Wat kost een circuit/auto in iRacing tegenwoordig?
auto $11,95
track $11,95 of $14.95 afhankelijk van de track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullus schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:22:
Heb de techdemo geinstalleerd, alleen de shortcut werkt niet.
Ik kan hem wel opstarten acs.exe, maar dan kan ik niet rijden, wheel herkend ie niet en toetsenbord wil ook niet.
Ik kan niet eens wegrijden. Iemand tips?
Heb je wel de license code ingevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:04
Is de techdemo gratis, en waar kan ik die downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is niet gratis.

Is alleen voor eigenaars van netKar Pro. (Kost nog maar paar euro).

Zodra AC gereleased wordt komt er een normale gratis demo. Nog even geduld dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:04
Requiem19 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 10:02:
Is niet gratis.

Is alleen voor eigenaars van netKar Pro. (Kost nog maar paar euro).

Zodra AC gereleased wordt komt er een normale gratis demo. Nog even geduld dus :-)
Oke :) dan vermaak ik me nog zeer erg met pCARS :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Requiem19 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:08:
[...]

Heb je wel de license code ingevoerd?
Nee, die kan ik nergens invullen, ook nergens mijn instellingen kunnen invoeren.
Netcar pro heb ik geïnstalleerd en werkt goed en natuurlijk geunlocked met paycode.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd. Ik zou een reinstall doen denk ik. Misschien kan je daarna dan wel die unlock code invoeren. Dat is namelijk wel nodig om de TP te kunnen spelen.

Lukt dat niet , dan zou ik posten op het supportforuma. Daar zitten de devs zelf ook en die reageren snel.

Zodra je wat rondjes gereden hebt, laat je ons dan weten wat je ervan vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Heb al een topic gemaakt bij de supportforum.

Gister ook al opnieuw geinstalleerd ,dx geupdate en netframwork gerepaired, na herstart werkt de shortcut nog steeds niet. Als ik hem werkend kan krijgen , zal ik laten weten wat ik er van vind.

[ Voor 17% gewijzigd door Bullus op 15-06-2013 12:36 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okay, dan heb ik inderdaad geen goede ideeen meer.

op het Racedepartment forum zitten ook heel veel mensen. Mocht je geen reactie krijgen op het supportforum, zou ik het daar proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Thanks, probleem gevonden ,Radeon Pro was de oorzaak, na afsluiten werkt AS gewoon.

ff paar rondjes gereden.
Grafisch ziet het er goed uit, zie screens.
Het rijdt wel lekker eigenlijk, de lotus heeft goede grip, stuurd lekker. Weinig gespind, bevalt me wel.

ac
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nADaJeoSvvWbu19peyqDTwIs/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/snfpwcWORlqSNO2N7mS5pyCN/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2QyTtZhykggcNJz7pmAWquJO/thumb.jpg

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Requiem19 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:36:
De release van AC staat nu gepland voor de lente van 2013.
Het is inmiddels al bijna zomer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 172410 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 03:55:
[...]

Het is inmiddels al bijna zomer :p
Planning komt helaas zelden uit.

Echte relaesedate is er nog niet, die horen we binnenkort. Ik gok op het najaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullus schreef op zondag 16 juni 2013 @ 03:21:
Thanks, probleem gevonden ,Radeon Pro was de oorzaak, na afsluiten werkt AS gewoon.

ff paar rondjes gereden.
Grafisch ziet het er goed uit, zie screens.
Het rijdt wel lekker eigenlijk, de lotus heeft goede grip, stuurd lekker. Weinig gespind, bevalt me wel.

ac
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Mooi dat het gelukt is!

AC wordt pas echt gaaf als je de grens van de Lotus op gaat zoeken. YouTube maar eens voor wat snelle tijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
_/-\o_

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Holy smoke!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Wanneer komt ie uit?
Hiervoor wil ik wel cfx aanschaffen om het soepel te laten draaien _/-\o_

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotham
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-03 20:48
Welke stuurwielen worden er door de meesten van jullie gebruikt? Op dit moment heb ik een Logitech MOMO stuurwiel, maar ben toch wel echt aan het overwegen om over te stappen op iets met minimaal 900 graden. Een Logitech G27 misschien, maar zo'n Thrustmaster T500RS ziet er ook goed uit en krijgt goede reacties. Assetto Corsa schijnt een hele goede ondersteuning te hebben voor vrijwel alle stuurwielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238040

_/-\o_ Belachelijk vet! Ik ga Assetto Corsa goed in de gaten houden. Dit wordt zo te zien écht next gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Fanatec Porsche gt3 rs v2 + csr elite pedals

Fanatec is ook 1 van de sponsors van AC.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G25 hier. Werkt al jaartje of 4,5 prima.

Op Twitter post de sound engineer van AC wel eens 'raad de plaat' soundtracks;

Iemand enig idee welke auto dit is? https://dl.dropboxusercon...45439858/ac_wip_quiz2.mp3

Nog wat ander nieuws over AC:
Kunos released a new batch of McLaren images. These screenshots have been captured taking advantage of improved lighting effects, with a better calibration of color curves, bloom and hdr effects, with the aim to reach the best result possible with the final release of the game.

The showroom visible in some of these pictures is a feature that will be included in the final version of the game. This is a 3D ambient that uses the game engine and allows you to inspect and admire your vehicle collection while listening to your favorite MP3 music playlist, choosing your favorite car color and/or livery, opening and closing doors, getting in and out of the car, turning on headlights, etc.

The showroom will be also considered as a good tool for modders, who will have the chance to check their work and share screenshots with the community. Modders will be also able to build their own showrooms and 3D garages, that will be compatible with same functions and features allowed in the default one.

The McLaren MP4-12C GT3 will be included in the first release of Assetto Corsa as well as the regular McLaren MP4-12C.
Afbeeldingslocatie: http://www.racedepartment.com/wp-content/uploads/Assetto-Corsa-Price-552x412.jpg
Marco Massarutto of Kunos Simulazioni posted this Steam screengrab to his Facebook today with a price indication for those of you considering to pre-order Assetto Corsa.

To manage the expectations a bit, no need to hurry and fire up Steam as you will not find the game listed there as this image is early work in progress. However some interesting information is ready to be shared as the pre-order price for the PC simulation on Steam will be around 40 to 45 Euro. A quick conversion for those living in the States: 50 - 58 US Dollars.

Simracers that take advantage of a pre-order will receive at least one DLC package, featuring Spa-Francorchamps and some car models. This first DLC is planned to be released six to eight weeks after the release of Assetto Corsa version 1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:49

Niellie41

[object Object]

Hoe zit dat dan nu met DLC? Is dat gratis of niet?
Dat bericht suggereert van niet, want als je pre-orderd krijg je de (eerste) DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Precies. Ik heb al 1 sim die me maandelijks geld kost (iRacing) en dat vind ik meer dan voldoende, zeker als je alle iRacing content die je los moet aanschaffen ook meerekent. Hoe zit het nu?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DLC's gaan geld kosten, absoluut.

De signalen waren dat een DLC zo rond de 5-10€ kost en dat daar dan meerdere auto's/tracks inzitten. In vergelijking met iRacing een schijntje. Zeker omdat je aanschafkosten eenmalig zijn en je alle gekochte content dus eeuwig kunt spelen zonder subscription.

Als je pre-ordered zometeen krijg je de eerste DLC gratis. Dat is een (eenmalige?) actie.

Vergeet ook niet dat AC prima zonder DLC's kunt spelen. Er komen ongetwijfeld genoeg gratis mods uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Requiem19 op 07-07-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Requiem19 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:22:
DLC's gaan geld kosten, absoluut.

De signalen waren dat een DLC zo rond de 5-10€ kost en dat daar dan meerdere auto's/tracks inzitten. In vergelijking met iRacing een schijntje. Zeker omdat je aanschafkosten eenmalig zijn en je alle gekochte content dus eeuwig kunt spelen zonder subscription.

Als je pre-ordered zometeen krijg je de eerste DLC gratis. Dat is een (eenmalige?) actie.

Vergeet ook niet dat AC prima zonder DLC's kunt spelen. Er komen ongetwijfeld genoeg gratis mods uit.
Als ik moet kiezen tussen een auto gemaakt door de community of door de ontwikkelaar zelf, weet ik het wel.
En dan heb je net zoals bij CoD:MW2 dat een deel van een groep wel de DLC heeft en de andere groep niet. Dan kan je weer niet samen spelen, dat vind ik zo ontzettend jammer van DLC.

Ik wacht nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niellie41 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:37:
[...]

Als ik moet kiezen tussen een auto gemaakt door de community of door de ontwikkelaar zelf, weet ik het wel.
En dan heb je net zoals bij CoD:MW2 dat een deel van een groep wel de DLC heeft en de andere groep niet. Dan kan je weer niet samen spelen, dat vind ik zo ontzettend jammer van DLC.

Ik wacht nog even af.
Mee eens, het risico van die DLC's is een fragmentatie van de community.

Aan de andere kant is dit gewoon nu de manier om genoeg geld te verdienen over een langere periode voor een ontwikkelaar. Een (groot) deel van de inkomsten van de DLC's gaan ze investeren in de sim. Zo hebben ze een aantal jaar gratis updates van de sim beloofd. Denk dan aan de introductie van nieuwe features zoals regen, driver swaps etc.

Proef ik uit jouw woorden dat je eigenlijk vindt dat alle DLC's gratis zouden moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nee helemaal niet. Ik snap dat er geld verdiend moet worden. Ik ben alleen van mening dat DLC niet (meer) de manier is om geld te verdienen.
Dan heb ik nog liever een subscription of dat je (net zoals bij iRacing, SimRaceWay of R3E) per baan,auto of serie betaalt. Zo kan je zelf bepalen wat je wilt en niet wilt. Ik ben bijvoorbeeld totaal niet geïnteresseerd in de straat auto's, maar alleen in de echt race auto's.
Een nadeel van subscription is dat veel mensen er nog niet aan gewend zijn en er 'bang' voor zijn. Het probleem ook is dan dat AC ook iets van service moet aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niellie41 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 13:12:
Nee helemaal niet. Ik snap dat er geld verdiend moet worden. Ik ben alleen van mening dat DLC niet (meer) de manier is om geld te verdienen.
Dan heb ik nog liever een subscription of dat je (net zoals bij iRacing, SimRaceWay of R3E) per baan,auto of serie betaalt. Zo kan je zelf bepalen wat je wilt en niet wilt. Ik ben bijvoorbeeld totaal niet geïnteresseerd in de straat auto's, maar alleen in de echt race auto's.
Een nadeel van subscription is dat veel mensen er nog niet aan gewend zijn en er 'bang' voor zijn. Het probleem ook is dan dat AC ook iets van service moet aanbieden.
Ik denk dat jij het meer bekijkt vanuit het perspectief van de serieuze simracer. AC richt zich meer en meer op de Forza/GT5/F1 2013 gebruikers. Misschien niet leuk voor ons als die-hard simmers, maar marketing technisch wel verstandig. Die groep is misschien wel 100x zo groot als de groep simmers. Veel meer ruimte om geld te verdienen.

Dit soort gamers zijn totaal niet geïnteresseerd in losse auto's en circuits. Die willen gewoon op een knop drukken en dan een heel pakketje aan wagens en tracks binnenhalen.

Deze groep mensen ga je ook echt niet aan een subscription model krijgen.

De enige angst die ik soms heb met AC is dat AC téveel op die casual gamer gericht gaat worden en het simaspect verwaarloosd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nouja, ik zie gewoon geen serieuze kans voor diehard simracers (zoals ik) zonder een iRacing-achtige toernooiopzet, met geregisseerde races per week/maand/serie. Anders wordt het net als LFS 10 minuten sprint pickup races rijden, waarvan je maar moet afwachten wat de kwaliteit van racen is (ik kan me nog goed het GTR2 debacle herinneren).

Of je krijgt, a la rFactor, tig community-driven series met slechts 1 of 2 races per week waarbij je dan precies versie 1.34 build 2 van die en die mod moet hebben (kun je daar en daar downloaden, oh nee toch niet server ligt er "even" uit) waarbij de fragmentatie nog enorm veel groter is.

Ik ben bang dat AC tussen wal en schip gaat vallen. Zeker als ik zie dat de laatste posts op hun FB alleen maar over auto's en graphics gaan, terwijl de tech demo eigenlijk al bagger loopt op mijn PC, dan hou ik mijn hart vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bent een van de weinigen bij wie de Tech preview bagger loopt. Over het algemeen hoor je juist dat het relatief goed draait.

En inderdaad, AC gaat niet concurreren met iRacing voor de die-hard simmer die elke dag online races wil rijden. Daar mikken ze ook niet op met AC. Je kunt je investering van de afgelopen jaren in iRacing dus rustig bewaren, die blijf je nodig hebben voor je dagelijks sim-needs.

Vanwege mijn tijdgebrek van het laatste jaar ben ik gestopt met iRacing. Het is te duur als je het niet vaak gebruikt. En ook het bandenmodel vond ik ruk.

AC vult dat gat mooi voor mij persoonlijk;

- league races op een avond die mij uitkomt
- offline dollen met straatauto's, hillclimbs, beetje painten leren misschien, AI races 458, tegen de McLaren tegen de pagani etc.
- leuke mods
- Misschien ook een leuke iRacing achtige mod waarbij je je server kunt instellen met Safety rating en iRating. (Dat is te maken door modders voor AC).

Dat alles met fijne graphics en eindelijk weer eens wat realistischer rijden.. kom maar door. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nouja bagger, relatief bagger. 60FPS is niet verkeerd, maar iRacing haalt eigenlijk altijd boven de 120 en dat merk je toch wel.

Voor 4 tientjes laat ik AC ook zeker niet liggen, net wat jij zegt lekker hillclimben, misschien wel een rallymod, dat soort dingen. Online heeft iRacing in mijn ogen echter niets te vrezen, en dat komt met name door het gestructureerde gedeelte wat iRacing biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat ziet er goed uit! Geluid klinkt alsof het in de kamer opgenomen is maar dat komt vast goed. Enige jammere vind ik dat ze (net als in iRacing) niet de prachtige backfires hebben gesimuleerd:

Tevens is dit een iets andere MP4 dan in iRacing, de achtervleugel is (veel) groter volgens mij. Misschien 2013 model terwijl iRacing het 2012 model simuleert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allemaal scherp opgemerkt;

- de video is door de producer van AC opgenomen via zijn computerscherm, en dus niet direct met Fraps oid. Hence het matige geluid (al denk ik dat geluid een zwak punt blijft bij AC)
- de vlammen bij backfire zijn nog niet gemodelled, maar naar ik begreep komen die nog sowieso wel
- dit is inderdaad het 2013 model, dat op kleine puntjes verschilt van het 2012 model.

Nog beter is dat deze video op medium opgenomen is, op een quadcore PC, 4 GB Ram en een GeForce GTX 560

Ingame graphics detail level: mid (1920x1080, Anisotropic filtering 8, 4xAA, 4xFXAA, car reflections: mid, shadow map: mid, faces per frame: 4, 3x motion blur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tracker72

Zou de brandblus installatie ook werken in de sim? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus

:9~

Kunos Simulazione just released a new video from their already infamous iPad recorded developer videos series. This time featuring the Ferrari 458 GT2 racing around Autodromo di Monza.

The GT2 is driven in game at 12:00 o’clock in the afternoon without the use of any driving assists and the steering input comes from a Fanatec ClubSport Wheel.

The following hardware configuration was used while recording the session with an iPad:

Intel Quad Core
4 GB Ram
GeForce GTX 560
Ingame graphics detail level: mid-high (1920×1080, Anisotropic filtering 8, 4xAA, 4xFXAA, car reflections: mid, shadow map: high, faces per frame: 4, 3x motion blur)
Based on technical data provided by the technical department of Maranello, this supercar has also been a subject of study and analysis on many occasions during tests held at Vallelunga Race circuit, where the Kunos Simulazioni’s HQ is located. Feedback from the drivers and data analysis have been very important in order to reproduce this car with the maximum fidelity.

For more information on Assetto Corsa visit our dedicated forums, enrich your game with the latest mods from our resource manager and watch all recently released videos in our media gallery.
http://www.racedepartment...i-458-gt2-gameplay-video/

[ Voor 93% gewijzigd door Bullus op 23-07-2013 17:01 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de driver animations na ziet het er goed uit.

Al deel ik wel gedeeltelijk de kritiek die op VirtualR door velen gegeven wordt; de Ferrari ziet er wel heel 'grippy' uit. Vooral het late remmen valt op (bijna even laat als een F1 auto).

De mannen van AC hebben al aangegeven dat het een low fuel, zachte banden run was in de sim. Daarnaast is de rondetijd in de sim (1.48) ongeveer gelijk met de snelste race ronde van dezelfde auto dit jaar.

Geluid valt me alles mee en ook de graphics lijken weer een stuk beter dan de Tech preview! Godverdorrie, hoe lang moeten we nog wachten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
Requiem19 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:33:
Op de driver animations na ziet het er goed uit.

Al deel ik wel gedeeltelijk de kritiek die op VirtualR door velen gegeven wordt; de Ferrari ziet er wel heel 'grippy' uit. Vooral het late remmen valt op (bijna even laat als een F1 auto).

De mannen van AC hebben al aangegeven dat het een low fuel, zachte banden run was in de sim. Daarnaast is de rondetijd in de sim (1.48) ongeveer gelijk met de snelste race ronde van dezelfde auto dit jaar.

Geluid valt me alles mee en ook de graphics lijken weer een stuk beter dan de Tech preview! Godverdorrie, hoe lang moeten we nog wachten! :)
Het is sowieso lastig om de physics te beoordelen door de manier waarop het is opgenomen. Het is heel lastig in te schatten hoe de bewegingen in game zich vertalen naar de bewegingen die met het stuur worden gemaakt zonder dat je dat in beeld hebt. Er lijken inderdaad wat rare hupjes en bewegingen in te zitten maar dit kan ook door het statische camera beeld komen.

Wel grappig om te zien hoeveel (idiote) reacties er worden gegeven door mensen op basis van 1 filmpje.

Voor de rest ziet het er inderdaad super uit en ik kan niet wachten om de Lotus 98T en de Ferrari F40 eens uit te laten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
komt ie nou dit jaar nog of issie al naar 2014 geschoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De developpers hebben aangegeven dat AC in ieder geval in 2013 uitkomt.

My guess; december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus

Blijkbaar al een oud filmpje :P

[ Voor 20% gewijzigd door Bullus op 28-07-2013 10:22 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

die Ferrari 458 heb wel hele rare handling

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Hopelijk is het binnekort zover...
http://steamcommunity.com/profiles/76561197989944025

Afbeeldingslocatie: http://www.virtualr.net/wp-content/gallery/4217/10363259483_508bb7a041_o.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Bullus op 24-10-2013 13:34 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Persoonlijk vind ik dat ze eens vaart moeten maken man.

Ik wil deze game spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dear followers, finally the AC release is very close.

The Assetto Corsa's official site, www.assettocorsa.net is under maintenance: when it will come back online, all the information about the game, its contents and features, the hardware requirements and much more, will be finally available.

More importantly, the release of Assetto Corsa is imminent. Because of some issues (you can read about that here:

https://www.facebook.com/Assetto.Corsa/posts/726358147390506), we have had to change some assets of our strategy, finding the solution that will make you happy and will let the development team complete its job as soon as possible, and at its best.

Assetto Corsa will be available on Steam Early Access very, very soon. The game will cost 34,99 Eur (allowing to save 22% of the retail price!) and will give you access to the beta version, including its updates, plus the final version.

The latest news is that we have decided to include the Spa-Francorchamps track and three additional GT cars (Mercedes-Benz SLS AMG, Mercedes-Benz SLS GT3 and Lotus Evora GTC) in the main build of the game, to offer to you the best selection of cars and tracks that we are able to deliver, without any additional cost. We hope you appreciate it. Thanks to this addition, Assetto Corsa will include in total 35 cars, 16 vehicle classes, 11 circuits and 3 additional scenarios. Other extra contents will be added in 2014, in order to guarantee a long-life to this simulation.

The first build of Assetto Corsa includes the main structure of the game and 8 classes of cars for a total number of 11 vehicles, with the aim to guarantee just from the beginning the chance to enjoy the dynamic model of the game racing with different kind of vehicles.

As part of the early access program, an update with new cars, tracks and features will be available every two weeks, adding new contents and improving the existing ones. All the vehicles and tracks will be released in a level of completion close to the final one, with the aim to deliver, starting by the first version, an enjoyable and satisfying simulation, featuring cars and tracks reproduced at their best, with the exception of unknown minor bugs that will be fixed and polished in time for Assetto Corsa 1.0.

During the whole process, the AI, Multiplayer and damage model features will be progressively added in the scheduled time, in order to close in short time the final release, that will include the career mode and other exclusive contents.

Gentlemen, start your modems!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
During the whole process, the AI, Multiplayer and damage model features will be progressively added in the scheduled time, in order to close in short time the final release, that will include the career mode and other exclusive contents.
Geen standaard multiplayer dus? Dat heeft dus geen prioriteit gekregen en geeft imho te denken over de kwaliteit. Vraag me af of er een grote markt is voor een racesim die voornamelijk gericht is op offline play.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Jep, helemaal eens. Zolang er geen MP is, zal ik er niet naar kijken.
Tot nu toe vind ik het een Forza voor de PC, met alle straat auto's.

[ Voor 33% gewijzigd door Niellie41 op 06-11-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ik ga me wel vermaken met de sp.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ga het voor 33 euro zeker aanschaffen, al was het alleen maar om eens te kijken. Offline is ook altjid handig als internet/iRacing er eens uitligt. Scheelt ook dat ik vanaf het begin niet had verwacht dat MP groot zou worden in AC, dat gedeelte van de markt is stevig in handen van iRacing. Zolang je niet, zoals iRacing, allerlei wedstrijden en tournaments scheduled volgens een standaard format kijk ik er niet eens naar.

Heb geen zin in van die rFactor toestanden (elke donderdagavond om 19:50 op die-en-die server melden met versie 3.91 van de Hupseflups mod die je van een of andere trage site moet downloaden en vervolgens tig errors geeft bij het installeren om vervolgens in bocht 1 eraf getikt te worden in de race :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
BM schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:31:
[...]

Geen standaard multiplayer dus? Dat heeft dus geen prioriteit gekregen en geeft imho te denken over de kwaliteit. Vraag me af of er een grote markt is voor een racesim die voornamelijk gericht is op offline play.
Multiplayer is wel degelijk standaard in AC 1.0. Wanneer je Early Access aanschaft krijg je toegang tot een beta versie. Deze beta versie bevat in eerste instantie 8 auto's, 11 banen en een single-player modus om er rondjes mee te rijden.

Per 2 weken vanaf de release van de beta zal deze worden geupdatet met nieuwe en/of verbeterde content en features. Dus in een periode tot de release van AC 1.0. worden in sprints van 2 weken nieuwe features toegevoegd waaronder de rest van de auto's, banen, multiplayer en andere kern onderdelen van versie 1.0.

-------------------------

35 euro is een koopje! Respect voor de mannen van Kunos dat ze met een team van nog geen 15 man een sim neerzetten die grafisch zeer sterk is, met overtuigende physics, een divers aanbod van content en daarnaast ook nog een platform biedt met een vriendelijke opzet voor mensen die het spel willen modden.

Ik kan in ieder geval niet wachten om de Lotus 98T, Ferrari F40 en alle andere auto's uit te gaan laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Maar wanneer komt AC 1.0 dan? Het beloofde 2013 gaan ze, volgens mij, niet halen.
Hoe lang hebben we nu gewacht op het punt waar we nu zijn? Eigenlijk zouden ze in 2012 uitkomen, dat vertelden ze mij in ieder geval op GamesCom in 2012.

Daarnaast hoorde ik dat er geen pitstops, geen dynamische track surface en geen weersveranderingen in 1.0.

Het team van AC is inderdaad klein, maar de teams van iRacing en ISI zijn ook niet (veel) groter.

[ Voor 81% gewijzigd door Niellie41 op 06-11-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook kritisch op deze 'halve release', maar plaats het wel in perspectief:

Toen iracing uitkwam in 2008 was er geen brandstofverbruik, geen bandenslijtage, geen pitstops/cautions. En daar werkte dan een team aan dat 3/4x zo groot is.

Nu 5 jaar later heeft iRacing nog geen dynamic track/ weer/ etc.

Ik denk niet dat je Kunos daar op af kunt rekenen. Vanaf het begin hebben ze gezegd dat dat soort features later komen.

Wat me wel tegenvalt is het ontbreken van de Multiplayer en AI. Dat zijn echte basics die ook in de beta hadden moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
Niellie41 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:30:
Maar wanneer komt AC 1.0 dan? Het beloofde 2013 gaan ze, volgens mij, niet halen.
Dat zeggen ze er niet bij. :) Ik verwacht zelf ergens eind december en anders eind januari/begin februari 2014. Hangt er vanaf hoe snel ze de verschillende features kunnen implementeren en hoeveel bugs er uit voort komen.

Ik ben allang blij dat ze uberhaupt gaan releasen. Al die verwende figuren die op Facebook lopen te huilen dat het te lang duurt en moord en brand schreeuwen als er 1 feature niet in zit.

Kunos is 1 van de weinige game ontwikkelaars die op basis van hun passie voor autosport en (sim)racen een zo goed mogelijk product op de markt probeert te zitten binnen de mogelijkheden die zei hebben (die nihil zijn vergeleken met grote productiestudio's als bijv. SMS welke een miljoenen budget hebben).

Dit zal betekenen dat de game, ook in versie 1.0, niet volledig gepolijst is en dat er een hoop nice-to-have features ontbreken (alhoewel er een hoop dingen toegevoegd zijn t.o.v. de eerder gestelde releases die ze niet hebben gehaald zoals een dag/nacht cyclus en pit crew animaties).

Het gevolg van het ontwikkelen van een zo goed mogelijk product met een klein team is dat het simpelweg veel tijd kost.

Mijn vertrouwen hebben ze in ieder geval. Na de release is het wachten op de mod community voor het maken van nieuwe content (en eventuele total conversions ala P&G of HistorX) en het uitbreiden van de basis die Kunos meelevert.

Als dit goed van de grond komt is de kans dat AC de nieuwe sim (r)evolutie wordt zeker aanwezig en ik gun het de mensen van Kunos dat het een groot succes wordt en simracing als game niche wat meer op de kaart zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-05 13:45

Ryada

She/Her

Ik heb vandaag voor het eerst van deze game gehoord en ik moet zeggen dat het me een heel vet spel lijkt :)
Zodra het in early acces komt ga ik het meteen kopen.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jeroen de Wit schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:47:
Ik ben allang blij dat ze uberhaupt gaan releasen. Al die verwende figuren die op Facebook lopen te huilen dat het te lang duurt en moord en brand schreeuwen als er 1 feature niet in zit.
Kansloos volk, zie je ook op iRacing's FB. Er zijn nu eenmaal heel veel domme mensen op de wereld.
Mijn vertrouwen hebben ze in ieder geval. Na de release is het wachten op de mod community voor het maken van nieuwe content (en eventuele total conversions ala P&G of HistorX) en het uitbreiden van de basis die Kunos meelevert.
Ik heb er ook wel vertrouwen in. Ik speel al Kunos simulaties vanaf de allereerste netKar (namie geloof ik). Physics zijn altijd al erg goed geweest.
Als dit goed van de grond komt is de kans dat AC de nieuwe sim (r)evolutie wordt zeker aanwezig en ik gun het de mensen van Kunos dat het een groot succes wordt en simracing als game niche wat meer op de kaart zet.
Ik gun het de mensen ook, maar ik denk het niet. Qua MP is Kunos nooit heel sterk geweest (zie NetKar Pro) en omdat je geen overkoepelend orgaan hebt zoals in iRacing zul je het probleem blijven houden dat MP sessies altijd vantevoren afgesproken moeten worden. Dat werkt bij mij (en veel anderen) niet. Leuk als je 17 bent, nog thuis woont en geen vriendin hebt, dan heb je wel tijd om op de meest exotische tijdstippen een uur te gaan racen. Bij mij gaat het echter van "hmm, ik heb nu even een uurtje niks te doen, even iRacing openklikken". Ik zie dat er over 5 of 10 minuten een race official gaat, ik join en heb (over het algemeen) een goede race.

Daarnaast heeft iRacing nog het grote voordeel dat er echt keihard wordt gestuurd op fair play e.d. Als je iemand van de baan tikt krijg je een protest aan je broek, doe je dat te vaak is het einde verhaal en mag je op de virtuele bank plaatsnemen. Doe je dat echt heel vaak in 1 race wordt je zelfs automatisch gekicked. Dat is 1 van de grote pluspunten aan zo'n organisatie. Dat gaat zeer waarschijnlijk bij AC niet gebeuren, grote kans dat je in een server terechtkomt met een wrecker of totale nitwit erin die het halve veld wiped, nog voor T1.

Dat laat onverlet dat ik AC zeker aan ga schaffen en er waarschijnlijk offline een hoop plezier aan ga beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Ik wilde nergens impliceren dat het geen goed product gaat worden trouwens, mochten mensen mijn comment als zodanig hebben opgepakt :)

Kunos heeft bij mij behoorlijk wat credit op het gebied van physics, zoals Arfman al aangaf is Netkar qua physics volgens mij nog steeds niet echt evenaard. Qua multiplayer is het trackrecord echter minder rooskleurig, en daar maak ik me voor AC dan ook zorgen over. Het feit dat er inderdaad geen centraal orgaan is wat die races host, gekoppelde met de in de toekomst aanwezig mods geeft mij daar ook geen heel goed gevoel over.

Maar ik hoop van harte dat ze mijn ongelijk en wantrouwen van tafel weten te vegen met een geweldig product :) Kans is behoorlijk dat ik het op niet al te lange termijn trouwens ook gewoon aanschaf hoor :) 35 euro is niet veel geld voor wat je er uiteindelijk allemaal voor krijgt.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1 2 ... 97 Laatste

Dit topic is gesloten.