Na lang te hebben gezocht op internet naar reviews over cases/pouches/screenprotectors, toch uiteindelijk een aankoop gedaan. Voor zo'n telefoon mag je wel wat onderzoek doen

.
Waar ik mijn telefoon gekocht heb, heb ik direct voor 15 euro het volgende gekocht:
1.
Screenprotector: 'screen guard'. Heel slechte kwaliteit. Glijden over het scherm gaat helemaal niet meer zoals het zou moeten, de 'home' knop is niet mooi uitgesneden, alsook de camera etc. bovenaan. Past dus helemaal niet goed. Ook plakken alle randjes van de screenprotector niet naar behoren. Deze screenprotector is dus niet aan te raden. Voor alle duidelijkheid en ter waarschuwing, het pakketje zag er als volgt uit, maar dan met een extra plakkertje erop met tekst dat dit voor de samsung galaxy SIII is:
klik
2.
Case: zoals vele malen hierboven vermeld is, werd het deze (door gebrek aan andere):
klik
Op zich een mooi design, maar al snel vond ik de doorzichtigheid van de case niet meer zo mooi. Het S-concept is daarentegen wel mooi. Maar de telefoon voelde te log aan en ik had het gevoel dat de telefoon er gwn beetje beschadiging van opliep. De power knop, alsook de volume knoppen waren niet goed meer bereikbaar en gaven niet de respons meer zoals nodig zou zijn. Ook kwam de case altijd beetje scheef te zitten. Ook was de home button niet helemaal meer goed te bereiken, door het opzetrandje van de case. Wat ik zeer jammer vind bij zo'n caliber van gsm.
Deze screenprotector en case waren dus sowieso een tussenoplossing tot ik wat anders gevonden had. Ik wou het niet riskeren om opnieuw mijn gsm te laten vallen in de eerste dagen zoals mijn HTC Desire omdat ik nog geen bescherming had

.
Uiteindelijk ben ik terechtgekomen bij de plaatselijke fnac winkel. Ik had daar nog een waardebon te goed en met deze kwam dit perfect uit. Na vele pakjes te hebben mogen openmaken, heb ik het volgende gekocht:
1.
Belkin screenprotectors. €9,99 Deze zijn van het type 'Protection plus transparent', net zoals
deze dus, maar dan natuurlijk voor de SIII. Over het algemeen ben ik zeer blij met deze protector. Alles is goed uitgesneden, wel is het zo dat overal aan de randen er nog 2mm niet bedekt is van de voorkant van het toestel. De glijdbaarheid van het scherm is een beetje minder dan zonder, maar na een paar minuten ben je dit zeker gewend. Ook sluiten de randen voor 80% goed aan. In het pakketje zaten er drie stuks, dus heb ik er nog twee over

.
2.
Belkin pocket case. €17,99 Dit is
deze. Deze leek mij de beste optie. Aanvankelijk wou ik gaan voor een case die open en toe kan klappen, maar volgende dingen hielden mij tegen:
- het hele toestel was niet bescherm vooral aan de zijkant.
- het gebruik van een magneetje of het clipje die het beweegbaar gedeelte van de case vasthoudt.
- het clipje van het beweegbaar gedeelte dat rechtstreeks op de telefoon aansluit in de opening waar je de achterkant van je toestel kan mee afhalen. Dit vind ik niet zo goed omdat door het gebruik ervan, de telefoon zelf zal bekrast worden.
- de knoppen die niet meer goed bereikbaar zijn.
Vandaar dat ik gekozen heb voor een pouch (net zoals bij mijn HTC Desire).
De belkin pouch voelt erg lekker aan, het ruikt ook een beetje naar echt leder, al kan ik mij niet uitspreken of het al dan niet echt leder is. In het begin is de pouch nog een beetje stroef door zijn perfecte pasvorm, maar dit komt wel los

. Ook is de pull tab gemaakt aan de hand van een rekker. Deze is zeer stroef, maar ik kwam dit al snel gewend. Ook geeft de rekker nu meer mee

. Er is ook een extra opening voor de speaker, lijkt mij zeer handig om je mobieltje te horen. De slot voor de bankkaart(en) vooraan is voor mij nutteloos, al kan je er wel mee een leuke touch geven aan je pouch. Voorlopig zit er bij mij een wit kaartje in, om een contrast te hebben met het zwarte (pseudo?) leer. De gsm zelf kan ook diep genoeg in het zakje, zodat schade bijna uitgesloten is ter hoogte van de kant van de hoofdtelefooningang.
Zoals ik al zei, mocht ik alle pakketjes opendoen in de winkel. Onder andere heb ik deze
'snap folio' van Belkin geprobeerd. Net zoals bij mijn doorzichtige bumpercase, was de home knop niet meer zo bereikbaar. En de sluiting was ook niet wat ik zocht.
Ook heb ik een case geprobeerd van
anymode,
deze. Het metalen logo was niet mooi afgewerkt in het leder en niet alle randen van de telefoon waren goed beschermd.
Globo Comm flip case ook geprobeerd, maar deze had een magneetje voor de sluiting. Het leder (volgens mij is dit zeker vals), wordt onmiddelijk vuil (vingerafdrukken). Het magneetje sluit niet zo goed en de uitsparingen voor camera etc. achteraan vind ik sowieso niet zo mooi. Wel wordt de telefoon perfect geklemd in het plastiek. Had 3 minuten nodig om heelhuids mijn toestel er terug uit te halen

.
Van
Muvit dan ook maar iets geprobeerd

.
Deze. Zeer mooie case, alleen dat opnieuw de randen van het toestel niet beschermd zijn en dat het magneetje niet goed sluit.
Na al dit opzoekwerk etc heb ik nog altijd geen beschermfolie gevonden voor het 'glas' van de camera, iemand al iets gevonden?