Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het Bang & Olufsen ervaringen/discussietopic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• SpaceKees_
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17-05 23:51
Ok - ik zal er om denken.

• Ronaldwijburg
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 29-04-2016
Ik zie geen andere B & O topic dan deze: Ik heb de volgende vraag: Ik heb vandaag een beogram 6002 gekocht op marktplaats. Mooi apparaat, mankeert uiterlijk nets aan. Echter als ik op play druk, dan zoekt hij automatisch het formaat van de plaat en het bijbehorende toerental, zet de naald keurig op de plaat, er komt ook nog geluid uit, maar de naaldarm beweegt niet mee in de groef. Hij blijft dus hangen en overslaan. Kent iemand dit probleem en hoe is op te lossen?

• Totaalgeflipt
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16:53

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik verwacht dat de naald iets meer druk op de plaat moet zetten, dit kun je met het schuifje aan de zij kant van de arm regelen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• capibaro
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 04-04 21:24
Onlangs na een lang vervelend proces mijn beste vriend verloren. In dat proces zat ik op Marktplaats een keer te browsen. Ik kwam per ongeluk een paar Beovox RL 45.2 tegen. Speakers die ik nog herken van toen ik 7 was ofzo. Ik verslond toen de B&O folders. Ik heb die speakers gekocht voor een prikkie en er een hele moderne Yamaha versterker bij gekocht. Balletje ging rollen en heb een zgan Beosystem 9300 erbij gekocht. Daarmee klonken de spelers opeens veel warmer. Toen ging ik echt los (was een soort van therapie) en heb ik achtereenvolgens dit gekocht:
- Beovox RL 45.2 (verkocht)
- Beovox Penta (die ik een reform heb gegeven)
- Een perfecte Beosystem 5500 (+Beocord, Beogram, Beogram CD)
- Master Control Panel
- Beosystem 9300
- Beolink 1000
- Beovox RL6000
- Beovox CX100 (net binnen nog niet aangesloten)

En heb een vriend overgehaald om een zgan Beosystem 3300 en Beovox RL45.2 te kopen.

Ik moet zeggen dat ik verbaasd ben over de kwaliteit. Misschien was het jaren geleden veel te veel geld als je puur naar de muziekkwaliteit keek. Maar wat mij betreft is het nog steeds topkwaliteit. Hieronder mijn bevindingen van een aantal delen:

Beosystem 9300
+/+ Design
+/+ geruisloze werking lades
+/+ aansluitmogelijkheden (airport express of bluetooth module)
+/+ UX het is natuurlijk nineties maar werkt nog steeds geweldig
+/+ fantastische CD speler
+/+ fantastische casette recorder

-/- casette recorder gebruik je alleen voor sentimentele redenen, niet voor geluidskwaliteit (als is die zeker goed)
-/- touchscreen heeft al vingerafdrukken als je er maar naar kijkt
-/- eigen connectoren voor speakers, zeker de passieve zijn een beetje een gedoe

Beosystem 5500
+/+ Design
+/+ UX het is natuurlijk nineties maar werkt nog steeds geweldig
+/+ Beogram klinkt fantastisch en je kunt zappen naar het volgende nummer
+/+ versterker heeft power en range
+/+ Master Control Panel zit naast je en geeft een hele tactiele bediening

-/- aansluitmogelijkheden als je een TV en een airport express of bluetooth module aan wilt sluiten
-/- eigen connectoren voor speakers, zeker de passieve zijn een beetje een gedoe
-/- casette recorder gebruik je alleen voor sentimentele redenen, niet voor geluidskwaliteit (als is die zeker goed)
-/- Master Control Panel is niet lekker mobiel
-/- je hebt een flinke stekkerdoos nodig om alles van stroom te voorzien

Beovox Penta
+/+ hoog, laag, midden heel erg mooi en dynamisch
+/+ Geen enkele vervorming als je het volume omhoog draait
+/+ gedetailleerd, maar ook heel 'laid back' speaker
+/+ door de gepolijste behuizing, nemen de speakers de kleur van de omgeving op en vallen ze minder op

-/- best wel eye catchers in je interieur
-/- vingerafdrukken als je er al naar kijkt
-/- als je in een klein huis woont zoals ik is het alsof je een ferrari hebt maar hem alleen op een kartbaan mag bereiden
-/- als je in de sweetspot zit klinkt het perfect, als je vervolgens buiten de sweetspot loopt denk je: "fuck dit horen ze achter in de straat nog heel hard"
-/- verschil tussen goede en slechte opnames wordt heel erg blootgelegd

Beovox RL6000
+/+Mooi design imho
+/+ Zeer helder geluid
+/+ geen vervorming
+/+ perfect voor connectie met een platte Tv die altijd een kudt geluid hebben

-/- In grote ruimtes komen ze qua dynamisch te kort
-/- verschil tussen goede en slechte opnames wordt erg blootgelegd
-/- Als je iets speelt met veel resonanties zoals harp komen de speakers tekort
-/- geen Penta's qua volheid van lage tonen

• vanwees
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 05-11-2017
Ik ben van plan om een Beomaster 2000 aan te kopen. In afwachting van aankoop van Beogram 2000 zou ik mijn huidige platenspeler met standaard RCA phone kabel willen aansluiten op de beomaster 2000. Ik dacht dat dit niet kon en dat ik één of andere converter dien te gebruiken. Kan iemand mij verder helpen?

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16:26
Voor degenen die het nog niet hebben gezien: Er is 1 november een update uitgekomen voor (o.a.?) de Essence. De bug waardoor de remote z'n verbinding verliest is bij mij in ieder geval opgelost! Heeeel fijn, is die eindelijk bruikbaar hehe

• cosmow
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 31-12-2017
Beste forumleden,
Recent heb ik een platenspeler Beogram 3300 gekocht.
Als de naald op de plaat zakt is het geluid niet om aan te horen. Op het moment dat ik de naaldarm een zacht zetje geef zakt de naald wat door en is het geluid goed. Als ik naar een volgend nummer skip begint het weer van voren af aan.
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Da's niks specifieks voor B&O maar gewoon platenspeler eigen. Niet mijn expertise, maar vraag het even hier Het Grote Vinyl Topic Deel 2
Zeker weten dat die gasten je kunnen helpen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• cosmow
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 31-12-2017
Dank voor de tip!

• Beogram 2402
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 13-02 14:34
Ha allen! Ik heb mijn oude beogram 2402 platenspeler i.c.m. de beomaster 1900-02 weer afgestoft & wilde hem weer in gebruik nemen, alleen op het moment dat de naald de plaat raakt draait hij er direct weer vanaf. De naaldarm opnieuw afgesteld, maar blijft het helaas doen.. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe dit op te lossen?

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Vraag het hier even: Het Grote Vinyl Topic Deel 2
Daar zitten de platenspeler experts :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Deleon78
Heeft iemand ervaring met de Essence (2nd gen) en de B&O app icm radio? Ik krijg welke zender ik ook kies, altijd Kulturradio uit Duitsland :-] Alleen dmv van zappen naar de volgende zender krijg ik een andere (niet-gerelateerde, maar wel telkens dezelfde) zender.

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

quote:
Deleon78 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:53:
Heeft iemand ervaring met de Essence (2nd gen) en de B&O app icm radio? Ik krijg welke zender ik ook kies, altijd Kulturradio uit Duitsland :-] Alleen dmv van zappen naar de volgende zender krijg ik een andere (niet-gerelateerde, maar wel telkens dezelfde) zender.
Heb je wel een TuneIn Account ingelogd via de nieuwe Bang & Olufsen App (witte)?

Dan kun je in je TuneIn account je favoriete radiozenders programmeren en dan neemt de Essence dat gewoon over!

• Deleon78
quote:
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:18:
[...]

Heb je wel een TuneIn Account ingelogd via de nieuwe Bang & Olufsen App (witte)?

Dan kun je in je TuneIn account je favoriete radiozenders programmeren en dan neemt de Essence dat gewoon over!
Bedankt voor de tip. Ik heb het even gecontroleerd in inderdaad de nieuwe witte app. Ik ben volgens de settings ingelogd met een (gratis) account. Dat zou genoeg moeten zijn, toch?

Ik kan wel een keer uitloggen en opnieuw inloggen proberen, moet ik even m'n wachtwoord opzoeken :)

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

quote:
Deleon78 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:29:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik heb het even gecontroleerd in inderdaad de nieuwe witte app. Ik ben volgens de settings ingelogd met een (gratis) account. Dat zou genoeg moeten zijn, toch?

Ik kan wel een keer uitloggen en opnieuw inloggen proberen, moet ik even m'n wachtwoord opzoeken :)
Ja een gratis account zou goed moeten zijn.

Mocht het dan nog niet lukken:

Welke software versie staat erop?
Maak je gebruik van een iPhone? Anders eens BeoTool downloaden en even een screenshot posten ;-)

• Deleon78
quote:
Totaalgeflipt schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 06:29:
[...]

Ja een gratis account zou goed moeten zijn.

Mocht het dan nog niet lukken:

Welke software versie staat erop?
Maak je gebruik van een iPhone? Anders eens BeoTool downloaden en even een screenshot posten ;-)
Ik heb een Android telefoon, maar ook nog wat oude ipads liggen tbv afstandsbediening. Daar kan ik Beotool wel op installeren van het weekend. De screenshots zien er veelbelovend uit voor diagnostisering! Wederom bedankt voor de tip :)
That reminds me, daar kan ik ook de B&O app op installeren en kijken of het daar wel goed gaat. Nog een testje!
*O*

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

quote:
Deleon78 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:42:
[...]

Ik heb een Android telefoon, maar ook nog wat oude ipads liggen tbv afstandsbediening. Daar kan ik Beotool wel op installeren van het weekend. De screenshots zien er veelbelovend uit voor diagnostisering! Wederom bedankt voor de tip :)
That reminds me, daar kan ik ook de B&O app op installeren en kijken of het daar wel goed gaat. Nog een testje!
*O*
De Bang & Olufsen app werkt ook perfect op Android, BeoTool helaas niet.

Ik bedacht me net, heb je wel radio favorieten toegevoegd aan je TuneIn account?

• Deleon78
quote:
Totaalgeflipt schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 07:27:
[...]

De Bang & Olufsen app werkt ook perfect op Android, BeoTool helaas niet.

Ik bedacht me net, heb je wel radio favorieten toegevoegd aan je TuneIn account?
Yes, ik heb wel favorieten. Ook als ik zelf een radio kies, gaat-ie altijd naar Kulturradio. Op de Beosound 2 (dat losse torentje) doet-ie het trouwens wel goed. Als ik dan de Essence join in multiroom setup en vervolgens de BS2 verwijder, blijft de essence netjes op de goede radio 8)7

Met de apple app kan ik in ieder geval vaststellen of het in de android app zit of generiek is (essence of app). Met Beotool op de Android kan ik misschien nog wat diagnostics doen, wie weet of er rare waardes uitkomen.
Zaterdag hoop ik te testen :)

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Dat is wel raar dan.
Laat in ieder geval even weten welke software de Essence heeft!

Er is een probleem geweest met een bepaald type software icm Kulturnadio

• john00
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 14-05 23:38
Beste tweakers, ik heb een vraagje over de beocenter 2200,

mijn rechter luidspreker doet het goed, mijn linker komt een fluisterend geluid uit,

mijn luidsprekers heb ik al eens omgewisseld dus ik vermoed dat het iets met de versterker is, ik heb ook het

werkboek uitgeprint, en hoop dat het een herkenbaar probleem is, als iemand mij opweg kan helpen zou ik dat

zeer kunnen waarderen,

bv in welk nummer van printplaat het probleem zou kunnen zitten, of welke condensator of dergelijke,

mvg john, :)

btw ik hoop dat dit het juiste topic is?

• Deleon78
quote:
Totaalgeflipt schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 23:53:
Dat is wel raar dan.
Laat in ieder geval even weten welke software de Essence heeft!

Er is een probleem geweest met een bepaald type software icm Kulturnadio
De Beotool app liet zien dat TuneIn niet geconfigureerd was op de Essence. Ik ben opnieuw ingelogd en nu doet-ie het perfect! Thanks _/-\o_

• Deleon78
@john00 Lijkt me wel, maar ik heb daar geen verstand van :) Succes!

• capibaro
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 04-04 21:24
Ik heb al eerder hier gepost, maar mijn collectie is geëvolueerd. Dit is wat ik nu heb:

Beosystem 9300
+/+ Design
+/+ geruisloze werking lades
+/+ aansluitmogelijkheden (airport express of bluetooth module)
+/+ UX is absoluut fantastisch ook naar hedendaagse standaarden
+/+ fantastische casette recorder (nooit verwacht dat ik die nog regelmatig zou gebruiken)

-/- touchscreen heeft al vingerafdrukken als je er maar naar kijkt

Beosystem 5500 vervangen door Beosystem 6500
+/+ Design
+/+ UX is geweldig
+/+ Beogram klinkt fantastisch en je kunt zappen naar het volgende nummer
+/+ versterker heeft power als je er passieve speakers op aan sluit
+/+ Master Control Panel zit naast je en geeft een hele tactiele bediening

-/- als je een TV en een airport express of bluetooth module aan wilt sluiten moet je extra investeren
-/- je hebt een flinke stekkerdoos nodig om alles van stroom te voorzien

Beovox Penta Beolab Penta
+/+ Absolute topspeaker speaker die alle details laat horen
+/+ Zeer krachtig, helder en gedetailleerd en toch relaxed
+/+ Hoog, laag, midden allemaal in balans
+/+ Erg sterk stereobeeld
+/+ Geen enkele vervorming
+/+ Door de gepolijste behuizing, nemen de speakers de kleur van de omgeving op en vallen ze minder op
+/+ Een koopje vergeleken met kwalitatief gelijkwaardige speakers (tegenwoordig)

-/- best wel eye catchers in je interieur (90's)
-/- vingerafdrukken als je er al naar kijkt
-/- als je in een klein huis woont zoals ik is het alsof je een ferrari hebt maar hem alleen op een kartbaan mag bereiden
-/- als je in de sweetspot zit klinkt het perfect, als je vervolgens buiten de sweetspot loopt denk je: "fuck dit horen ze achter in de straat nog heel hard"
-/- verschil tussen goede en slechte opnames wordt heel erg blootgelegd

Beovox RL6000
+/+Mooi design imho
+/+ geen vervorming
+/+ perfect voor connectie met een platte Tv die altijd een kudt geluid hebben

-/- In grote ruimtes komen ze qua dynamisch te kort
-/- verschil tussen goede en slechte opnames wordt erg blootgelegd
-/- Als je iets speelt met veel resonanties zoals harp komen de speakers tekort
-/- Missen detail in mid en laag

Beovox Cona
+/+ Geeft laag detail aan CX100 en Beovox RL 600
+/+ Heeft een party kwaliteit want hij gaat echt stampen bij hoge volumes

BeoCenter 2300
+/+ Looks cool
+/+ Cool UX
+/+ Takes little space

-/- After connecting speakers you can only add a TV or a Bluetooth receiver

Beolab 8000
+/+ Hyper realistic sound on normal to exiting sound levels
+/+ Sound imaging is really good
+/+ Great TV speakers as voices are super clear
+/+ Looks
+/+ Build quality
+/+ Active so no need for a sub

-/- Fake low range sounds above exiting sound levels (needs a sub)
-/- Not that much better than the much cheaper BL6000 (that also have more connections)
-/- Will fail if not serviced

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

quote:
capibaro schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 01:02:
BeoCenter 2300
+/+ Looks cool
+/+ Cool UX
+/+ Takes little space

-/- After connecting speakers you can only add a TV or a Bluetooth receiver
Op de BeoCenter 2300 kan je zowel een tv als een aux input aansluiten. Je hebt dan wel een Aux-t splitter nodig.

Verder ben ik alleen jaloers op je Penta's :9~

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

@capibaro Die Beolab 6000 heeft mijn schoonvader ook. Hij heeft ze zonder bass update. Laatst een sub bijgezet. Wereld van verschil. Servicen is (nog) niet nodig geweest gelukkig. Enige wat er aan vervangen is is een powerlink kabel, die had een los contact :)
Hangen ook aan een Beocenter 2300 btw. Powerlink splitter voor de speakers en op de andere powerlink aansluiting een verloop voor de sub naar 2x tulp. Werkt perfect :)

Pagina: 1 2 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*