Ok - ik zal er om denken.
Ik zie geen andere B & O topic dan deze: Ik heb de volgende vraag: Ik heb vandaag een beogram 6002 gekocht op marktplaats. Mooi apparaat, mankeert uiterlijk nets aan. Echter als ik op play druk, dan zoekt hij automatisch het formaat van de plaat en het bijbehorende toerental, zet de naald keurig op de plaat, er komt ook nog geluid uit, maar de naaldarm beweegt niet mee in de groef. Hij blijft dus hangen en overslaan. Kent iemand dit probleem en hoe is op te lossen?
Ik verwacht dat de naald iets meer druk op de plaat moet zetten, dit kun je met het schuifje aan de zij kant van de arm regelen
Onlangs na een lang vervelend proces mijn beste vriend verloren. In dat proces zat ik op Marktplaats een keer te browsen. Ik kwam per ongeluk een paar Beovox RL 45.2 tegen. Speakers die ik nog herken van toen ik 7 was ofzo. Ik verslond toen de B&O folders. Ik heb die speakers gekocht voor een prikkie en er een hele moderne Yamaha versterker bij gekocht. Balletje ging rollen en heb een zgan Beosystem 9300 erbij gekocht. Daarmee klonken de spelers opeens veel warmer. Toen ging ik echt los (was een soort van therapie) en heb ik achtereenvolgens dit gekocht:
- Beovox RL 45.2 (verkocht)
- Beovox Penta (die ik een reform heb gegeven)
- Een perfecte Beosystem 5500 (+Beocord, Beogram, Beogram CD)
- Master Control Panel
- Beosystem 9300
- Beolink 1000
- Beovox RL6000
- Beovox CX100 (net binnen nog niet aangesloten)
En heb een vriend overgehaald om een zgan Beosystem 3300 en Beovox RL45.2 te kopen.
Ik moet zeggen dat ik verbaasd ben over de kwaliteit. Misschien was het jaren geleden veel te veel geld als je puur naar de muziekkwaliteit keek. Maar wat mij betreft is het nog steeds topkwaliteit. Hieronder mijn bevindingen van een aantal delen:
Beosystem 9300
+/+ Design
+/+ geruisloze werking lades
+/+ aansluitmogelijkheden (airport express of bluetooth module)
+/+ UX het is natuurlijk nineties maar werkt nog steeds geweldig
+/+ fantastische CD speler
+/+ fantastische casette recorder
-/- casette recorder gebruik je alleen voor sentimentele redenen, niet voor geluidskwaliteit (als is die zeker goed)
-/- touchscreen heeft al vingerafdrukken als je er maar naar kijkt
-/- eigen connectoren voor speakers, zeker de passieve zijn een beetje een gedoe
Beosystem 5500
+/+ Design
+/+ Beogram klinkt fantastisch en je kunt zappen naar het volgende nummer
+/+ versterker heeft power en range
+/+ Master Control Panel zit naast je en geeft een hele tactiele bediening
-/- aansluitmogelijkheden als je een TV en een airport express of bluetooth module aan wilt sluiten
-/- eigen connectoren voor speakers, zeker de passieve zijn een beetje een gedoe
-/- casette recorder gebruik je alleen voor sentimentele redenen, niet voor geluidskwaliteit (als is die zeker goed)
-/- Master Control Panel is niet lekker mobiel
-/- je hebt een flinke stekkerdoos nodig om alles van stroom te voorzien
Beovox Penta
+/+ hoog, laag, midden heel erg mooi en dynamisch
+/+ Geen enkele vervorming als je het volume omhoog draait
+/+ gedetailleerd, maar ook heel 'laid back' speaker
+/+ door de gepolijste behuizing, nemen de speakers de kleur van de omgeving op en vallen ze minder op
-/- best wel eye catchers in je interieur
-/- vingerafdrukken als je er al naar kijkt
-/- als je in een klein huis woont zoals ik is het alsof je een ferrari hebt maar hem alleen op een kartbaan mag bereiden
-/- als je in de sweetspot zit klinkt het perfect, als je vervolgens buiten de sweetspot loopt denk je: "fuck dit horen ze achter in de straat nog heel hard"
-/- verschil tussen goede en slechte opnames wordt heel erg blootgelegd
Beovox RL6000
+/+Mooi design imho
+/+ Zeer helder geluid
+/+ geen vervorming
+/+ perfect voor connectie met een platte Tv die altijd een kudt geluid hebben
-/- In grote ruimtes komen ze qua dynamisch te kort
-/- verschil tussen goede en slechte opnames wordt erg blootgelegd
-/- Als je iets speelt met veel resonanties zoals harp komen de speakers tekort
-/- geen Penta's qua volheid van lage tonen
- Beovox RL 45.2 (verkocht)
- Beovox Penta (die ik een reform heb gegeven)
- Een perfecte Beosystem 5500 (+Beocord, Beogram, Beogram CD)
- Master Control Panel
- Beosystem 9300
- Beolink 1000
- Beovox RL6000
- Beovox CX100 (net binnen nog niet aangesloten)
En heb een vriend overgehaald om een zgan Beosystem 3300 en Beovox RL45.2 te kopen.
Ik moet zeggen dat ik verbaasd ben over de kwaliteit. Misschien was het jaren geleden veel te veel geld als je puur naar de muziekkwaliteit keek. Maar wat mij betreft is het nog steeds topkwaliteit. Hieronder mijn bevindingen van een aantal delen:
Beosystem 9300
+/+ Design
Beosystem 5500
+/+ Design
+/+ versterker heeft power en range
-/- aansluitmogelijkheden als je een TV en een airport express of bluetooth module aan wilt sluiten
-/- Master Control Panel is niet lekker mobiel
Beovox Penta
+/+ hoog, laag, midden heel erg mooi en dynamisch
+/+ Geen enkele vervorming als je het volume omhoog draait
+/+ gedetailleerd, maar ook heel 'laid back' speaker
+/+ door de gepolijste behuizing, nemen de speakers de kleur van de omgeving op en vallen ze minder op
-/- best wel eye catchers in je interieur
-/- als je in een klein huis woont zoals ik is het alsof je een ferrari hebt maar hem alleen op een kartbaan mag bereiden
-/- als je in de sweetspot zit klinkt het perfect, als je vervolgens buiten de sweetspot loopt denk je: "fuck dit horen ze achter in de straat nog heel hard"
Beovox RL6000
+/+Mooi design imho
+/+ Zeer helder geluid
+/+ geen vervorming
-/- geen Penta's qua volheid van lage tonen
Verwijderd
Ik ben van plan om een Beomaster 2000 aan te kopen. In afwachting van aankoop van Beogram 2000 zou ik mijn huidige platenspeler met standaard RCA phone kabel willen aansluiten op de beomaster 2000. Ik dacht dat dit niet kon en dat ik één of andere converter dien te gebruiken. Kan iemand mij verder helpen?
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:21 ]
Verwijderd
Beste forumleden,
Recent heb ik een platenspeler Beogram 3300 gekocht.
Als de naald op de plaat zakt is het geluid niet om aan te horen. Op het moment dat ik de naaldarm een zacht zetje geef zakt de naald wat door en is het geluid goed. Als ik naar een volgend nummer skip begint het weer van voren af aan.
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt?
Recent heb ik een platenspeler Beogram 3300 gekocht.
Als de naald op de plaat zakt is het geluid niet om aan te horen. Op het moment dat ik de naaldarm een zacht zetje geef zakt de naald wat door en is het geluid goed. Als ik naar een volgend nummer skip begint het weer van voren af aan.
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt?
Da's niks specifieks voor B&O maar gewoon platenspeler eigen. Niet mijn expertise, maar vraag het even hier Het Grote Vinyl Topic Deel 2
Zeker weten dat die gasten je kunnen helpen
Zeker weten dat die gasten je kunnen helpen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Ha allen! Ik heb mijn oude beogram 2402 platenspeler i.c.m. de beomaster 1900-02 weer afgestoft & wilde hem weer in gebruik nemen, alleen op het moment dat de naald de plaat raakt draait hij er direct weer vanaf. De naaldarm opnieuw afgesteld, maar blijft het helaas doen.. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe dit op te lossen?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Heeft iemand ervaring met de Essence (2nd gen) en de B&O app icm radio? Ik krijg welke zender ik ook kies, altijd Kulturradio uit Duitsland :-] Alleen dmv van zappen naar de volgende zender krijg ik een andere (niet-gerelateerde, maar wel telkens dezelfde) zender.
Heb je wel een TuneIn Account ingelogd via de nieuwe Bang & Olufsen App (witte)?Deleon78 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:53:
Heeft iemand ervaring met de Essence (2nd gen) en de B&O app icm radio? Ik krijg welke zender ik ook kies, altijd Kulturradio uit Duitsland :-] Alleen dmv van zappen naar de volgende zender krijg ik een andere (niet-gerelateerde, maar wel telkens dezelfde) zender.
Dan kun je in je TuneIn account je favoriete radiozenders programmeren en dan neemt de Essence dat gewoon over!
,.
[ Voor 101% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:15 ]
Ja een gratis account zou goed moeten zijn.Deleon78 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:29:
[...]
Bedankt voor de tip. Ik heb het even gecontroleerd in inderdaad de nieuwe witte app. Ik ben volgens de settings ingelogd met een (gratis) account. Dat zou genoeg moeten zijn, toch?
Ik kan wel een keer uitloggen en opnieuw inloggen proberen, moet ik even m'n wachtwoord opzoeken
Mocht het dan nog niet lukken:
Welke software versie staat erop?
Maak je gebruik van een iPhone? Anders eens BeoTool downloaden en even een screenshot posten ;-)
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:15 ]
De Bang & Olufsen app werkt ook perfect op Android, BeoTool helaas niet.Deleon78 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:42:
[...]
Ik heb een Android telefoon, maar ook nog wat oude ipads liggen tbv afstandsbediening. Daar kan ik Beotool wel op installeren van het weekend. De screenshots zien er veelbelovend uit voor diagnostisering! Wederom bedankt voor de tip
That reminds me, daar kan ik ook de B&O app op installeren en kijken of het daar wel goed gaat. Nog een testje!
Ik bedacht me net, heb je wel radio favorieten toegevoegd aan je TuneIn account?
.
Dat is wel raar dan.
Laat in ieder geval even weten welke software de Essence heeft!
Er is een probleem geweest met een bepaald type software icm Kulturnadio
Laat in ieder geval even weten welke software de Essence heeft!
Er is een probleem geweest met een bepaald type software icm Kulturnadio
Verwijderd
Beste tweakers, ik heb een vraagje over de beocenter 2200,
mijn rechter luidspreker doet het goed, mijn linker komt een fluisterend geluid uit,
mijn luidsprekers heb ik al eens omgewisseld dus ik vermoed dat het iets met de versterker is, ik heb ook het
werkboek uitgeprint, en hoop dat het een herkenbaar probleem is, als iemand mij opweg kan helpen zou ik dat
zeer kunnen waarderen,
bv in welk nummer van printplaat het probleem zou kunnen zitten, of welke condensator of dergelijke,
mvg john,
btw ik hoop dat dit het juiste topic is?
mijn rechter luidspreker doet het goed, mijn linker komt een fluisterend geluid uit,
mijn luidsprekers heb ik al eens omgewisseld dus ik vermoed dat het iets met de versterker is, ik heb ook het
werkboek uitgeprint, en hoop dat het een herkenbaar probleem is, als iemand mij opweg kan helpen zou ik dat
zeer kunnen waarderen,
bv in welk nummer van printplaat het probleem zou kunnen zitten, of welke condensator of dergelijke,
mvg john,
btw ik hoop dat dit het juiste topic is?
.
.
[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:15 ]
Ik heb al eerder hier gepost, maar mijn collectie is geëvolueerd. Dit is wat ik nu heb:
Beosystem 9300
+/+ Design
+/+ UX is absoluut fantastisch ook naar hedendaagse standaarden
+/+ fantastische casette recorder (nooit verwacht dat ik die nog regelmatig zou gebruiken)
Beosystem 5500 vervangen door Beosystem 6500
+/+ Design
+/+ UX is geweldig
+/+ versterker heeft power als je er passieve speakers op aan sluit
-/- als je een TV en een airport express of bluetooth module aan wilt sluiten moet je extra investeren
Beovox Penta Beolab Penta
+/+ Absolute topspeaker speaker die alle details laat horen
+/+ Zeer krachtig, helder en gedetailleerd en toch relaxed
+/+ Hoog, laag, midden allemaal in balans
+/+ Erg sterk stereobeeld
+/+ Geen enkele vervorming
+/+ Door de gepolijste behuizing, nemen de speakers de kleur van de omgeving op en vallen ze minder op
+/+ Een koopje vergeleken met kwalitatief gelijkwaardige speakers (tegenwoordig)
-/- best wel eye catchers in je interieur (90's)
Beovox RL6000
+/+Mooi design imho
+/+ geen vervorming
-/- Missen detail in mid en laag
Beovox Cona
+/+ Geeft laag detail aan CX100 en Beovox RL 600
+/+ Heeft een party kwaliteit want hij gaat echt stampen bij hoge volumes
BeoCenter 2300
+/+ Looks cool
+/+ Cool UX
+/+ Takes little space
-/- After connecting speakers you can only add a TV or a Bluetooth receiver
Beolab 8000
+/+ Hyper realistic sound on normal to exiting sound levels
+/+ Sound imaging is really good
+/+ Great TV speakers as voices are super clear
+/+ Looks
+/+ Build quality
+/+ Active so no need for a sub
-/- Fake low range sounds above exiting sound levels (needs a sub)
-/- Not that much better than the much cheaper BL6000 (that also have more connections)
-/- Will fail if not serviced
Beosystem 9300
+/+ Design
+/+ UX is absoluut fantastisch ook naar hedendaagse standaarden
+/+ fantastische casette recorder (nooit verwacht dat ik die nog regelmatig zou gebruiken)
Beosystem 5500 vervangen door Beosystem 6500
+/+ Design
+/+ UX is geweldig
+/+ versterker heeft power als je er passieve speakers op aan sluit
-/- als je een TV en een airport express of bluetooth module aan wilt sluiten moet je extra investeren
Beovox Penta Beolab Penta
+/+ Absolute topspeaker speaker die alle details laat horen
+/+ Zeer krachtig, helder en gedetailleerd en toch relaxed
+/+ Hoog, laag, midden allemaal in balans
+/+ Erg sterk stereobeeld
+/+ Geen enkele vervorming
+/+ Door de gepolijste behuizing, nemen de speakers de kleur van de omgeving op en vallen ze minder op
+/+ Een koopje vergeleken met kwalitatief gelijkwaardige speakers (tegenwoordig)
-/- best wel eye catchers in je interieur (90's)
Beovox RL6000
+/+Mooi design imho
+/+ geen vervorming
-/- Missen detail in mid en laag
Beovox Cona
+/+ Geeft laag detail aan CX100 en Beovox RL 600
+/+ Heeft een party kwaliteit want hij gaat echt stampen bij hoge volumes
BeoCenter 2300
+/+ Looks cool
+/+ Cool UX
+/+ Takes little space
Beolab 8000
+/+ Hyper realistic sound on normal to exiting sound levels
+/+ Sound imaging is really good
+/+ Great TV speakers as voices are super clear
+/+ Looks
+/+ Build quality
+/+ Active so no need for a sub
-/- Fake low range sounds above exiting sound levels (needs a sub)
-/- Not that much better than the much cheaper BL6000 (that also have more connections)
-/- Will fail if not serviced
Op de BeoCenter 2300 kan je zowel een tv als een aux input aansluiten. Je hebt dan wel een Aux-t splitter nodig.capibaro schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 01:02:
BeoCenter 2300
+/+ Looks cool
+/+ Cool UX
+/+ Takes little space
Verder ben ik alleen jaloers op je Penta's
@capibaro Die Beolab 6000 heeft mijn schoonvader ook. Hij heeft ze zonder bass update. Laatst een sub bijgezet. Wereld van verschil. Servicen is (nog) niet nodig geweest gelukkig. Enige wat er aan vervangen is is een powerlink kabel, die had een los contact 
Hangen ook aan een Beocenter 2300 btw. Powerlink splitter voor de speakers en op de andere powerlink aansluiting een verloop voor de sub naar 2x tulp. Werkt perfect
Hangen ook aan een Beocenter 2300 btw. Powerlink splitter voor de speakers en op de andere powerlink aansluiting een verloop voor de sub naar 2x tulp. Werkt perfect
Hebben jullie al ooit gekeken naar deze mooie ontwikkelingen:
Beocreate:
https://www.hifiberry.com/beocreate
Als je versterker een keer op is, en je een sprong wilt maken naar 2018..
gr Rop
Beocreate:
https://www.hifiberry.com/beocreate
Als je versterker een keer op is, en je een sprong wilt maken naar 2018..
gr Rop
Ik heb helaas een beetje gezondigd, maar mijn Beosystem 2000 heb ik weg gedaan. Zag er mooi uit, maar het element voor de platenspeler was toch een beetje prijzig om te vervangen. En te weinig aansluitmogelijkheden, want ik wilde toch ook beeld kunnen switchen en de mogelijkheid hebben tot analoge en digitale AV-bronnen.
De RL45's die ik erbij had hangen nog steeds aan de muur.
De RL45's die ik erbij had hangen nog steeds aan de muur.
[ Voor 22% gewijzigd door Stoney3K op 19-06-2018 23:23 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Deze week heb ik een Beosystem 9500 opgehaald, deze heeft [Powerlink en Master Control link], kan ik deze aansluiten op een Beolab 2000 als 2de speaker welke alleen [Masterlink] heeft. kan ik dit doen met een 1611 converter
Ook wil ik kijken of ik datalink kan faken zodat ik vanaf een raspberry pi de radio aan kan zetten en op de juiste aux poort te zetten. heeft daar iemand al eens ervaring mee opgedaan.
Heb wat gegoogeld en het is wel mogelijk. maar welke commando's er specifiek verzonden worden is niet bekend
Ook wil ik kijken of ik datalink kan faken zodat ik vanaf een raspberry pi de radio aan kan zetten en op de juiste aux poort te zetten. heeft daar iemand al eens ervaring mee opgedaan.
Heb wat gegoogeld en het is wel mogelijk. maar welke commando's er specifiek verzonden worden is niet bekend
Hallo B&O forum,
Ik heb net een ander huis gekocht. De huidige bewoner is helemaal into de B&O. Zowel geluid als TV is alles van B&O. Hij heeft ook B&O bekabeling aan laten leggen waardoor je geen luidspreker kabels ziet. Ik kan hier op internet weinig over vinden, maar is het een forum lid bekend wat voor aansluitingen hij dan zal hebben. Ik heb geen B&O apparatuur dus ik wil de bekabeling 'hergebruiken'voor een niet B&O 5.1 setup, kortom ik wil wel graag de bekabeling voor de speakers gebruiken, maar heb geen idee hoe dit er nu precies uit ziet. Ik kan nog niet gaan kijken, want ik krijg pas op 31/8/2018 de sleutel. Wellicht is de B&O bekabeling standaard en weet iemand of je dit kunt hergebruiken voor non B&O apparatuur.
Ik hoop dat er iemand ervaring mee heeft.
Dank en groeten,
Han
Ik heb net een ander huis gekocht. De huidige bewoner is helemaal into de B&O. Zowel geluid als TV is alles van B&O. Hij heeft ook B&O bekabeling aan laten leggen waardoor je geen luidspreker kabels ziet. Ik kan hier op internet weinig over vinden, maar is het een forum lid bekend wat voor aansluitingen hij dan zal hebben. Ik heb geen B&O apparatuur dus ik wil de bekabeling 'hergebruiken'voor een niet B&O 5.1 setup, kortom ik wil wel graag de bekabeling voor de speakers gebruiken, maar heb geen idee hoe dit er nu precies uit ziet. Ik kan nog niet gaan kijken, want ik krijg pas op 31/8/2018 de sleutel. Wellicht is de B&O bekabeling standaard en weet iemand of je dit kunt hergebruiken voor non B&O apparatuur.
Dank en groeten,
Han
B&O bekabeling is vaak 4/8 aderig Powerlink kabel, waarbij er ook een extra stroomkabel ligt voor de active speakers.stuurjans schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:29:
Hallo B&O forum,
Dank en groeten,
Han
https://www.powmascables.com/contents/nl/d27_POWERLINK.html
Je kan dit wel om solderen naar een cinch/tulp kabel, maar voor passieve speakers moet je ze toch echt vervangen.
Eh, die stroomkabel waar jij op doelt is gewoon een adertje voor een laagvoltage signaaltje om ze aan en uit te zetten. Voeding van actieve speakers loopt toch echt via de eigen stekker van die speakers 
Having said that: ja, kun je hergebruiken. Makkelijkste manier is een verloop van powerlink contra naar tulp, en dan van tulpkant de stekkers afknippen en de boel strippen. Aan beide kanten uiteraard
Maar persoonlijk zou ik er met een trekveer gewoon kabels langstrekken voor je speakers, moet ook wel lukken.
Having said that: ja, kun je hergebruiken. Makkelijkste manier is een verloop van powerlink contra naar tulp, en dan van tulpkant de stekkers afknippen en de boel strippen. Aan beide kanten uiteraard
Maar persoonlijk zou ik er met een trekveer gewoon kabels langstrekken voor je speakers, moet ook wel lukken.
Dat zei ik toch ook? Een extra stroomkabel voor de actieve speakers.The Eagle schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:26:Voeding van actieve speakers loopt toch echt via de eigen stekker van die speakers
De gele ader in de PowerLink kabel is inderdaad het 5-Volt trigger signaal.
Vroeger werden heel vaak beide kabels door 1 leiding getrokken naar een centraal punt. Tv of radio.
Met wat foto's tzt kan ik je beter informeren
Guys top, ik ga kijken of ik binnenkort nog een keer langs kan gaan om wat zaken te bekijken op te meten enz. Dan zal ik ook even foto's maken hoe het eruit ziet. Dank voor zover in elk geval!
[img]https://https://www.flickr.com/gp/142238099@N06/ZX8X12[/img]
Foto 1: Er zijn 2 aansluitingen hiervan, als ik jullie hierboven goed heb begrepen zijn deze voor de speakers, het is een power stekker en een stekker met 8 pinnetjes..
Foto 2: Idem maar met een of andere controle signaal? Een klein stekker zoals een hoofdtelefoon.
Foto 3: Op 3 plaatsen in huis heb ik deze aansluiting, hier hingen allemaal TV's.. Het betreft weer een power stekker, een coax TV stekker en een stekker die ik niet ken (volgens mij B&O besturing).
Foto 4: Deze speaker bekabeling was van speakers die bij de B&O TV stonden (volgens mij een center speaker en subwoofer. Zelfde stekkers als bij foto 1 (power en stekker met 8 pennen).
Foto 5: Hier komen alle foto's uit de muur bij elkaar waar de B&O TV stond
Foto 6: De verschillende kabels overzichtelijk naast elkaar gelegd, hier alle speaker kabel foto's
Foto 7: Radio en TV signaal coax kabel
Foto 8: 2* SCART + 1 HDMI + Power + B&O Stekker.
Het liefst trek ik de oude kabels eruit en met het verwijderen van de oude speakerbekabeling erin, maar dat gaat hem vrees ik niet worden. Alternatief ik knip alle bekabelingen op het punt waar ze in en uit de muur zitten weg, maar ik heb ook bekabeling nodig om mijn 5.2 non B&O home cinema aan te sluiten. Dus ik zou de speaker kabels willen hergebruiken, maar is dat ook mogelijk zonder al teveel kwaliteitsverlies. Ik vind de speakerkabels best dun in vergelijking met mijn eigen speakerkabels. Zou ik alle kabels weg kunnen knippen aan beide zijden en de speaker kabels hergebruiken en indien dit kan hoe dan, de spanningskabel kan ik dan toch ook afknippen, dan heb ik alleen de 8 polige connector nodig, maar hoe sluit ik hier dan de non B&O speakers hierop aan?
Ik hoop dat er mensen zijn die hier wel verstand van hebben en mij kunnen en willen adviseren. In elk geval op voorhand dank voor alle hulp!
Groeten,
Han
[img]https://https://www.flickr.com/gp/142238099@N06/ZX8X12[/img]Eindelijk hebben we de sleutel en heb ik meteen foto's gemaakt van de B&O bekabeling die in ons nieuwe huis zit. Ik heb foto's gemaakt van alle verschillende opstellingen, maar ik krijg deze niet geupload op de site. Ik kan ze wel mailen als dit mijn verhaal verduidelijkt.The Eagle schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:33:
De foto's missen idd en mailen doen we niet aan. Zie de FAQ over hoe je plaatjes upload, zo moeilijk is het niet. Ergens uploaden en de URL hier tussen de IMG tags zetten, meer is het niet
Foto 1: Er zijn 2 aansluitingen hiervan, als ik jullie hierboven goed heb begrepen zijn deze voor de speakers, het is een power stekker en een stekker met 8 pinnetjes..
Foto 2: Idem maar met een of andere controle signaal? Een klein stekker zoals een hoofdtelefoon.
Foto 3: Op 3 plaatsen in huis heb ik deze aansluiting, hier hingen allemaal TV's.. Het betreft weer een power stekker, een coax TV stekker en een stekker die ik niet ken (volgens mij B&O besturing).
Foto 4: Deze speaker bekabeling was van speakers die bij de B&O TV stonden (volgens mij een center speaker en subwoofer. Zelfde stekkers als bij foto 1 (power en stekker met 8 pennen).
Foto 5: Hier komen alle foto's uit de muur bij elkaar waar de B&O TV stond
Foto 6: De verschillende kabels overzichtelijk naast elkaar gelegd, hier alle speaker kabel foto's
Foto 7: Radio en TV signaal coax kabel
Foto 8: 2* SCART + 1 HDMI + Power + B&O Stekker.
Het liefst trek ik de oude kabels eruit en met het verwijderen van de oude speakerbekabeling erin, maar dat gaat hem vrees ik niet worden. Alternatief ik knip alle bekabelingen op het punt waar ze in en uit de muur zitten weg, maar ik heb ook bekabeling nodig om mijn 5.2 non B&O home cinema aan te sluiten. Dus ik zou de speaker kabels willen hergebruiken, maar is dat ook mogelijk zonder al teveel kwaliteitsverlies. Ik vind de speakerkabels best dun in vergelijking met mijn eigen speakerkabels. Zou ik alle kabels weg kunnen knippen aan beide zijden en de speaker kabels hergebruiken en indien dit kan hoe dan, de spanningskabel kan ik dan toch ook afknippen, dan heb ik alleen de 8 polige connector nodig, maar hoe sluit ik hier dan de non B&O speakers hierop aan?
Ik hoop dat er mensen zijn die hier wel verstand van hebben en mij kunnen en willen adviseren. In elk geval op voorhand dank voor alle hulp!
Groeten,
Han
[ Voor 9% gewijzigd door stuurjans op 02-09-2018 13:44 . Reden: Foto's toegevoegd ]
@stuurjans ik zie geen fotos in jouw bericht. Lastig advies geven voor de kenners, lijkt me zo..
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
De foto's missen idd en mailen doen we niet aan. Zie de FAQ over hoe je plaatjes upload, zo moeilijk is het niet. Ergens uploaden en de URL hier tussen de IMG tags zetten, meer is het niet
Wat je eenvoudig noemt, inmiddels de foto's op internet gezet, als het goed is staat de link nu ook in de beschrijving.Hierbij anders nog een keer https://www.flickr.com/gp/142238099@N06/ZX8X12
Ik hoop dat er iemand is die hier advies over kan geven.
Ik hoop dat er iemand is die hier advies over kan geven.
Flickr is ook geen handige site voor dit soort dingen 
https://www.flickr.com/photos/142238099@N06/43705006214/
Ik zie 2x Scart, een Masterlink, een HDMI en die tweepolgie contra is voor de 230v (standaard aansluiting apparatuur / scheerappraat lijkt er ook op.
Dit: https://www.flickr.com/ph...705006004/in/photostream/
Is coax (antenne) kabel. Dat dijn zo te zien F-connectors waar een verloop naar normale Coax opgeschroef is.
https://www.flickr.com/ph...705005374/in/photostream/
Powerlinks plus voeding (platte is de voeding)
https://www.flickr.com/ph...705005034/in/photostream/
3,5mm plug, geen idee waarvoor. ZOu zeggen een aansluiting om een iPod of een PC aan te hangen oid. Bel de vorige bewoner ff zou ik zeggen.
Die powerlinks bevatten in principe een signaal voor links en rechts over 1 kabel. Ga fven bij de lokale B&O dealer langs, die heeft wel verloopjes liggen. Snie goedkoop btw.
https://www.flickr.com/photos/142238099@N06/43705006214/
Ik zie 2x Scart, een Masterlink, een HDMI en die tweepolgie contra is voor de 230v (standaard aansluiting apparatuur / scheerappraat lijkt er ook op.
Dit: https://www.flickr.com/ph...705006004/in/photostream/
Is coax (antenne) kabel. Dat dijn zo te zien F-connectors waar een verloop naar normale Coax opgeschroef is.
https://www.flickr.com/ph...705005374/in/photostream/
Powerlinks plus voeding (platte is de voeding)
https://www.flickr.com/ph...705005034/in/photostream/
3,5mm plug, geen idee waarvoor. ZOu zeggen een aansluiting om een iPod of een PC aan te hangen oid. Bel de vorige bewoner ff zou ik zeggen.
Die powerlinks bevatten in principe een signaal voor links en rechts over 1 kabel. Ga fven bij de lokale B&O dealer langs, die heeft wel verloopjes liggen. Snie goedkoop btw.
Om traditioneel systeem aan te sluiten heb je 2 aders per speaker nodig, in enige diameter want er moet toch wel iets van vermogen doorheen.
De 220v stroomkabels zijn hiervoor het meest geschikt. Als deze niet onderling zijn doorverbonden en op een centrale plek bij elkaar komen zou je deze kunnen gebruiken. Reciever moet dan wel op deze centrale plek komen, stekkers eraf en aansluiten maar. Powerlink zou ik links laten liggen want die aders zijn wel vrij dun.
De 220v stroomkabels zijn hiervoor het meest geschikt. Als deze niet onderling zijn doorverbonden en op een centrale plek bij elkaar komen zou je deze kunnen gebruiken. Reciever moet dan wel op deze centrale plek komen, stekkers eraf en aansluiten maar. Powerlink zou ik links laten liggen want die aders zijn wel vrij dun.
Dank voor het meedenken. The Eagle en Sethro hebben blijkbaar andere visie, volgens Sethro is de door The Eagle geopperde oplossing om verloopjes te gaan gebruiken voor de Powerlinks geen gewenste optie omdat de kabel veel te dun is. en dit wel met de iets dikkere 220V stroomkabels zou kunnen. Maar normaal koop je toch niet voor niets dikkere speakerkabel? 220V kabel is toch ook niet geschikt voor audio? Of is er nog iemand die zijn blik hierover kan laten schijnen.
Kan ik denk niet beter alle bekabeling afknippen waar ze de muur uitkomen of ze eruit kan trekken (als dat lukt) en dan hopen dat ik echte speakerkabel eraan kan binnen en er doorheen kan trekken al schat ik de kans niet heel groot dat dit lukt of zien jullie andere mogelijkheden?
Kan ik denk niet beter alle bekabeling afknippen waar ze de muur uitkomen of ze eruit kan trekken (als dat lukt) en dan hopen dat ik echte speakerkabel eraan kan binnen en er doorheen kan trekken al schat ik de kans niet heel groot dat dit lukt of zien jullie andere mogelijkheden?
Als je niet gehecht bent aan die B&O shizzle (zou ik ook niet zijn
) zou ik ze er uit trekken. Maar niet boordat ik wist wat wa was. Dan kun je na,elijk gericht direct kabels meetrekken terwijl je de andere er uit trekt. Plug er af knippen, oude en nieuwe kabel stukje strippen, aan enlaak knopen, ducttape er omheen en met beleid trekken maar. Heb je het spul zo vervangen 
Let wel ff op met die 230v kabel bij het afknippen btw, zou ff zorgen dat die stroomloos is. Die lijken trouwens schroefbaar te zijn, dus stekker ff losschroeven en kabel er uit trekken via de stekker lijkt de makkelijkste optie.
Let wel ff op met die 230v kabel bij het afknippen btw, zou ff zorgen dat die stroomloos is. Die lijken trouwens schroefbaar te zijn, dus stekker ff losschroeven en kabel er uit trekken via de stekker lijkt de makkelijkste optie.
Ik wilde de kabels eruit trekken en de nieuwe erbij trekken de andere kant op. Helaas zitten ze zo vast als een huis, dus gaat hem niet worden. Ik heb ze inmiddels allemaal behalve die van de kabel TV/Radio en de 220V (scheerapparaat stekker). Ik wil deze ook weg hebben maar er staat spanning op en ik zie niet waar de bron zit, ik zie het nergens in de meterkast en ze reageren ook niet op de stoppen (stroomloos maken afknippen en aftoppen). Iemand nog een idee hoe dat werkt met B&O bekabeling? Ik wil er graag vanaf maar om hoofdschakelaar hiervoor nu hele huis stroomloos te maken..... Iemand nog een suggestie of ik ergens naar kan kijken. Dank alvast maar weer.
Zit er niet gewoon ergens een verdeeldoos?stuurjans schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:27:
Ik wilde de kabels eruit trekken en de nieuwe erbij trekken de andere kant op. Helaas zitten ze zo vast als een huis, dus gaat hem niet worden. Ik heb ze inmiddels allemaal behalve die van de kabel TV/Radio en de 220V (scheerapparaat stekker). Ik wil deze ook weg hebben maar er staat spanning op en ik zie niet waar de bron zit, ik zie het nergens in de meterkast en ze reageren ook niet op de stoppen (stroomloos maken afknippen en aftoppen). Iemand nog een idee hoe dat werkt met B&O bekabeling? Ik wil er graag vanaf maar om hoofdschakelaar hiervoor nu hele huis stroomloos te maken..... Iemand nog een suggestie of ik ergens naar kan kijken. Dank alvast maar weer.
pff heb eindelijk na uren zoeken de ruimte gevonden waar alle bekabeling samen komt (vorige eigenaar wist het niet, had installateur gedaan) en bij de muren afgeknipt. Ze zijn te strak getrokken, krijg ze er niet uit, afknippen lukt wel .op 1 na, want die is blijkbaar ergens direct aangesloten op 220V stop eruit door kortsluiting.. Maar goed ik ben blij ben nu van alle kabels af. Dank voor jullie adviezen!
beste tweakers,
een kennis van mij heeft zijn b en o lcd van de hand gedaan, maar heeft hier wel nog een beolab 7.1
aan overgehouden en die wil hij in zijn mancave ophangen om wat muziek af te spelen.
nu zit daar een powerlink aansluiting op maar niet zoiets als een jack aansluiting.
kan je gewoon op de powerlink een jack plug aansolderen die in bijvoorbeeld een telefoon past of moet ik hier meer handelingen uitvoeren.
https://www.ebay.nl/itm/B...ab-7-1-Grey-/132758434967
zoiets hebben we liggen.
ben zelf na wat googlen hierop gekomen:
https://soundsheavenly.co...-powered-trigger-kit.html
misschien zijn er andere opties?
een kennis van mij heeft zijn b en o lcd van de hand gedaan, maar heeft hier wel nog een beolab 7.1
aan overgehouden en die wil hij in zijn mancave ophangen om wat muziek af te spelen.
nu zit daar een powerlink aansluiting op maar niet zoiets als een jack aansluiting.
kan je gewoon op de powerlink een jack plug aansolderen die in bijvoorbeeld een telefoon past of moet ik hier meer handelingen uitvoeren.
https://www.ebay.nl/itm/B...ab-7-1-Grey-/132758434967
zoiets hebben we liggen.
ben zelf na wat googlen hierop gekomen:
[ Voor 25% gewijzigd door strompel op 02-10-2018 20:50 . Reden: link toegevoegd ]
PSN: jansoe13
Dat is inderdaad een werkbare oplossing.strompel schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:40:
Of de BeoSound Core aanschaffen om de BeoLab 7.1 ook als MultiRoom speaker te gebruiken.
https://www.bang-olufsen....und-systems/beosound-core
Dan schakelt de speaker ook automatisch in bij muziek. Met de triggerkit staat hij altijd aan.
Die trigger kit moet je hebben idd. En ja, 50 GBP is aan de prijs. Maar dat wist je toen je B&O kocht 
En nee, solderen kun je niet zomaar. Dwz, je kunt best solderen maar dan mis je het aan/uit trigger gedeelte. En die speaker svhakelt niet van zichzelf aan of uit
Hou er met die triggerkit overigens wel rekening mee dat die speaker geen bolumeregeling heeft en je dat dus vanaf je afspelende device zult moeten doen.
En nee, solderen kun je niet zomaar. Dwz, je kunt best solderen maar dan mis je het aan/uit trigger gedeelte. En die speaker svhakelt niet van zichzelf aan of uit
Hou er met die triggerkit overigens wel rekening mee dat die speaker geen bolumeregeling heeft en je dat dus vanaf je afspelende device zult moeten doen.
[ Voor 22% gewijzigd door The Eagle op 02-10-2018 21:04 ]
Bedankt voor julie snelle reactie, We gaan zo'n kit bestellen en ik zal ook eens rond kijken of er een bluetooth ontvangertje bestaat met volumeregeling of schakel contact waar we de luidspreker mee kunnen aansturen
Ik zou zelf eerder een Pi met Kodi neerzetten. Heeft ook standaard een 3,5mm uitgang, sluit je zo aan. En draait alles af
Je kunt ook een tweedehands Playmaker gebruiken. Kun je met de app en met een Beo4 bedienen. En heeft powerlink aansluitingen (wel even een verloop van rj45 naar powerlink gebruiken).
Het trigger gedeelte kan je ook gewoon solderenThe Eagle schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:03:
Die trigger kit moet je hebben idd. En ja, 50 GBP is aan de prijs. Maar dat wist je toen je B&O kocht
Verwijderd
Hallo, ik heb een beomaster 5000 aangeschaft. Mijn oude boxen die het op mijn Yamaha versterker nog steeds goed doen bleken zelfs na aanschaf en montage van de speciale plugjes voor B&O geen geluid voort te brengen.Kan het zijn dat mijn oude 40 watt Nisco boxjes gewoon niet opgewassen zijn tegen deze versterker?
Verkoper zegt dat hij de beomaster thuis met B&O boxen heeft getest. Is dit een bekend verschijnsel?
Dank Stephan
Verkoper zegt dat hij de beomaster thuis met B&O boxen heeft getest. Is dit een bekend verschijnsel?
Dank Stephan
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2019 22:42 . Reden: bang voor teveel delen info onedrive ]
Ik neem aan dat je het ding uit deze manual bedoelt: https://bnoservice.nl/handleidingen/beomaster-5000.pdf
1) Open deur: staat het ding op mute? Kijk ook even in de troubleshooting
2) Op welke aansluitingen heb je de speakers aangesloten?
3) Weet je zeker dat de pluggen er goed aan zitten? test het evt door gewoon een stukje speakerdraad vanaf je bestaande versterker aan de pinnen van de neiuwe plug te houden. Als dat geluid geeft weet je dat het goed is.
4) Indien je met bron radio test: Zit de antenne plug er in? Kan goed zijn dat ie by design geen geluid geeft als ie geen antennesignaal signaleert. Goi er desnoods ff een cd-speler aan ofzo.
1) Open deur: staat het ding op mute? Kijk ook even in de troubleshooting
2) Op welke aansluitingen heb je de speakers aangesloten?
3) Weet je zeker dat de pluggen er goed aan zitten? test het evt door gewoon een stukje speakerdraad vanaf je bestaande versterker aan de pinnen van de neiuwe plug te houden. Als dat geluid geeft weet je dat het goed is.
4) Indien je met bron radio test: Zit de antenne plug er in? Kan goed zijn dat ie by design geen geluid geeft als ie geen antennesignaal signaleert. Goi er desnoods ff een cd-speler aan ofzo.
kijk is op soundsheavenly website van Steve.
hij heeft sinds kort ook enkele youtubes op zijn kanaal.
sommige oudere luidsprekers van B&O hebben een ander signaal nodig dan een standaard signaal.
Steve heeft overal een kabel voor of kan er desnoods 1 maken voor je. hij zegt zelf ook, alles is op alles aan te sluiten.
ik ben zelf bezig met een 5.1.2 setup.
ik heb als front left/right een set BeoLab 3
ik heb als rear left/right een set BeoLab 4
ik heb als rear ceiling left/right een set BeoPlay S2
als subwoofer heb ik een BeoLab 19
en als center speaker een BeoLab 7.4
hij heeft sinds kort ook enkele youtubes op zijn kanaal.
sommige oudere luidsprekers van B&O hebben een ander signaal nodig dan een standaard signaal.
Steve heeft overal een kabel voor of kan er desnoods 1 maken voor je. hij zegt zelf ook, alles is op alles aan te sluiten.
ik ben zelf bezig met een 5.1.2 setup.
ik heb als front left/right een set BeoLab 3
ik heb als rear left/right een set BeoLab 4
ik heb als rear ceiling left/right een set BeoPlay S2
als subwoofer heb ik een BeoLab 19
en als center speaker een BeoLab 7.4
Al een tijdje ben ik aan het klooien om mijn BEO4 afstandsbediening zo in te stellen dat mijn beosound 9000 6 cd wisselaar hem begrijpt.
Helaas is van de beo4 het lcd kapot. en blijkbaar vergeet het ding de instellingen als de stroom eraf gaat.
de beosound is voorzien van speciaal stekkertje zodat ik er geen beolab speakers op hoef aan te sluiten .
En de beosound 9000 hangt verticaal aan de muur.
Wie heeft er eenzelfde setup en weet de buttonsequence op de beo4 zodat ik hem kan instellen. ?
Helaas is van de beo4 het lcd kapot. en blijkbaar vergeet het ding de instellingen als de stroom eraf gaat.
de beosound is voorzien van speciaal stekkertje zodat ik er geen beolab speakers op hoef aan te sluiten .
Wie heeft er eenzelfde setup en weet de buttonsequence op de beo4 zodat ik hem kan instellen. ?
just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone
Dat staat toch gewoon in de handleiding.roborobbie schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:10:
Al een tijdje ben ik aan het klooien om mijn BEO4 afstandsbediening zo in te stellen dat mijn beosound 9000 6 cd wisselaar hem begrijpt.
Je bedoelt dus de optie instellingen? Als je die met de beo4 naar de bs9000 zend dan blijven die onthouden. Ze worden namelijk in de radio opgeslagen en het liedje knippert 1x ter bevestiging.roborobbie schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:10:
Of bedoel je door de beo4 altijd in linkmodus te zetten via config 2002? Want dat kan hij wel vergeten ja na het wisselen van de batterijen.
Of gewoon even een nieuw schermpje erin zetten
Ja het missen van het schermpje is hier wel een probleem.., geen idee waar in het menu ik dan zit. . Denk dat ik er niets anders op zit dan een werkende te kopen. de schermpjes vind ik niet geodkoper dan 30 euro,
Dat schermpje geeft toch geen feedback van de bs9000. Maar geeft alleen weer welke knop je hebt ingedrukt op de beo4. Dat kan je toch ook onthouden.
Hallo,
Ben nieuw hier, wist niet van het bestaan af.
Mijn vraag was of ik een spotify verbinding met een oud beomaster 4500 systeem kan maken.
Zodat ik via de master de muziek op de B&O boxen kan beluisteren.
Ik hoorde dat inbouw mogelijk was, maar 400,- daarvoor is me te duur.
Hoop dat iemand mij kan helpen.
gr Ad
Mijn vraag was of ik een spotify verbinding met een oud beomaster 4500 systeem kan maken.
gr Ad
Je kunt Spotify connect aan iedere receiver toevoegen, met een streamer/DAC combinatie. Bijvoorbeeld de Argon Audio STREAM 3M - uiteraard met een cinch/DIN verloopkabeltje. Je hebt dan wel Spotify Premium nodig. Heb/wil je dat niet dan voldoet een Bluetoooth streamer - met mindere geluidskwaliteit - de bekende webwarenhuizen verkopen er vele.ad van wijk schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:58:
Hallo,
gr Ad
^^^ Dat idd, als ik me niet vergis voldoet een DIN/cinch of DIN / 3,5mm verloopkabeltje al.
Normaal zou ik even een linkje van soundsheavenly.com sturen maar die hebben letterlijk de site dichtgegooid ivm de feestdagen. Even 10 dagen wachten dus. Volgens mij noemen ze het een ipod kabel oid.
En daarop kun je gewoon een apparaat met 3,5mm audio uitgang aansluiten, en dan je beo in.
De vraag is meer: wat ga je kiezen voor streaming device. Daarin is keuze zat - maar dat valt buiten dit topic.
Normaal zou ik even een linkje van soundsheavenly.com sturen maar die hebben letterlijk de site dichtgegooid ivm de feestdagen. Even 10 dagen wachten dus. Volgens mij noemen ze het een ipod kabel oid.
En daarop kun je gewoon een apparaat met 3,5mm audio uitgang aansluiten, en dan je beo in.
De vraag is meer: wat ga je kiezen voor streaming device. Daarin is keuze zat - maar dat valt buiten dit topic.
Ik heb een beosound stage en zou willen weten welke speakers met deze samenwerken.
Hoop nog op suroundspeakers voor deze top soundbar.
Stage is standalone. Kan alleen worden aangesloten op de tv of 3.5mm jack.Ben er schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:21:
Ik heb een beosound stage en zou willen weten welke speakers met deze samenwerken.
Extra speakers kunnen er niet op aangesloten worden
Je kan er zeker speakers mee laten spelen hij gaat samen met de m3 en m5 en dat alleen met muziek
Maar ik wil graag speakers voor films,die gaan er waarschijnlijk komen.
Klopt, dan heb je het over multiroom.Ben er schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:28:
Je kan er zeker speakers mee laten spelen hij gaat samen met de m3 en m5 en dat alleen met muziek
Dat is niet hetzelfde als film, dat is puur voor muziek.
Jee hebt namelijk een apparaat nodig welke dts/dolby decodeert en stuurt naar de speakers. Dat zit niet in de tv of de beosound stage.
Tenzij je kiest voor een Playmaker of een beosound core.The Eagle schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:57:
^^^ Dat idd, als ik me niet vergis voldoet een DIN/cinch of DIN / 3,5mm verloopkabeltje al.
Wat is een playmaker en Wat doet de beosound core
Ik heb een mail gestuurd naar bang&olufsen die zijn bezig met surround speakers voor de beosound stage.
Ik heb een mail gestuurd naar bang&olufsen die zijn bezig met surround speakers voor de beosound stage.
Mijn antwoord waar je op reageert gaat over een beomaster 4500 systeem. Oud systeem, niet direct compatibel met nieuw spul. Daar past een playmaker of beosound core ook niet zonder (dan wel dure) verloopjes op. Kost je ws totaal ook meer dan die 400 euro waar de vraagsteller het over had wat al teveel was.pacificocean schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:28:
[...]
Tenzij je kiest voor een Playmaker of een beosound core.
Losse streamer plus verloopje kan met 40 euro klaar zijn.
Ik wil alleen maar aangeven dat er ook streamers van B&O bestaan. Overigens heb ik voor mijn Playmaker lang geen €400 betaald en het verloopje naar een Beocenter 7007 (over oude systemen gesproken) kostte misschien €2. Dan moet je wel even zelf de soldeerbout ter hand nemen.The Eagle schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:06:
[...]
Mijn antwoord waar je op reageert gaat over een beomaster 4500 systeem. Oud systeem, niet direct compatibel met nieuw spul. Daar past een playmaker of beosound core ook niet zonder (dan wel dure) verloopjes op. Kost je ws totaal ook meer dan die 400 euro waar de vraagsteller het over had wat al teveel was.
Losse streamer plus verloopje kan met 40 euro klaar zijn.
Tevens neem ik aan dat je een kwalitatief goede DAC wil met een B&O versterker en dan moet je bij de goedkopere streamers oppassen.
@Ben er https://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=1295
En de core is de moderne variant.
[ Voor 5% gewijzigd door pacificocean op 23-12-2020 21:42 ]
Blijft lastig voor een leek.
Hoop iemand in de buurt van Tiel te vinden die dat gewoon voor me bekijkt en regelt.
Hoop iemand in de buurt van Tiel te vinden die dat gewoon voor me bekijkt en regelt.
Neem contact op met de dealer bij jou in de buurt.ad van wijk schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:06:
Blijft lastig voor een leek.
https://stores.bang-olufs...togenbosch/reitscheweg-65
Henri TIbosch is een goeie bijvoorbeeld. Die kan al je vragen wel beantwoorden ;-)
Dat lijkt me ook de beste optie ja als je wilt dat iemand het voor je regelt. Hier op het forum is het toch voornamelijk zelf proberen en doen de insteek
Ben nog steeds bezig met mijn vintage B&O setup, maar wil de sub gebruiken bij stereo geluid icm de beolab 8000's.
heb nu staan:
beosound 9000 6 cd speler. ( spdif output aanwezig)
chromecast audio via aux van beosound 9000
2 beolab 8000 zuiltjes
Voor homecinema:
5x mordaunt short satellites ( niet erg onder de indruk van geluid)
1x REL q100e sub. ( oud kreng maar topding)
7.1 receiver YAMAHA rx-v673 . prima ding, maar heeft geen pre-out voor de 7.1 kanalen.
Het home cinema gedeelte vindt ik niet heel belangrijk, al is het leuk als dit geluid goed is.
Stereo vind ik veel belangrijker. Ik zoek eigenlijk een vooral muzikale home-cinemareceiver welke 7.1 geluid erbij doet.
eentje met pre-out uiteraard, en tweedehands want nieuw doe ik niet aan.
Het idee is de beosound 9000 met optic aan te sluiten op een receiver. dan de sub en beolabs op de receiver , en die zo instellen dat de sub het laag doet, en de beolabs vooral het sub-laag en laag overslaan. Hier zijn ze namelijk niet al te goed in.
Vraag is dus eigenlijk op wat voor Marantz/Pioneer Rotel of iets dergelijks je dan terecht komt welke me niet meer dan 400 euro zal kosten tweedehands. Marantz , Onkyo en Yamaha Receivers heb ik ondertussen al gehad, maar nooit een echte high-end reeks.
heb nu staan:
beosound 9000 6 cd speler. ( spdif output aanwezig)
chromecast audio via aux van beosound 9000
2 beolab 8000 zuiltjes
Voor homecinema:
5x mordaunt short satellites ( niet erg onder de indruk van geluid)
1x REL q100e sub. ( oud kreng maar topding)
7.1 receiver YAMAHA rx-v673 . prima ding, maar heeft geen pre-out voor de 7.1 kanalen.
Het home cinema gedeelte vindt ik niet heel belangrijk, al is het leuk als dit geluid goed is.
Stereo vind ik veel belangrijker. Ik zoek eigenlijk een vooral muzikale home-cinemareceiver welke 7.1 geluid erbij doet.
eentje met pre-out uiteraard, en tweedehands want nieuw doe ik niet aan.
Het idee is de beosound 9000 met optic aan te sluiten op een receiver. dan de sub en beolabs op de receiver , en die zo instellen dat de sub het laag doet, en de beolabs vooral het sub-laag en laag overslaan. Hier zijn ze namelijk niet al te goed in.
Vraag is dus eigenlijk op wat voor Marantz/Pioneer Rotel of iets dergelijks je dan terecht komt welke me niet meer dan 400 euro zal kosten tweedehands. Marantz , Onkyo en Yamaha Receivers heb ik ondertussen al gehad, maar nooit een echte high-end reeks.
Goedendag,
Ik ben nieuw hier en zal het meteen maar wereldkundig maken, Ik ben totaal niet technisch.
Anderhalf jaar geleden heb ik refurbished B&O 9000 installatie gekocht met vier 8000 speakers. Ik geniet er iedere dag van. Nu ga ik verhuizen en is niet meer mogelijk om 2 luidsprekers met luidsprekerkabel aan te sluiten. Is het tegenwoordig wellicht mogelijk om deze 2 speakers draadloos te verbinden?
Met vriendelijke groet.
Ik ben nieuw hier en zal het meteen maar wereldkundig maken, Ik ben totaal niet technisch.
Anderhalf jaar geleden heb ik refurbished B&O 9000 installatie gekocht met vier 8000 speakers. Ik geniet er iedere dag van. Nu ga ik verhuizen en is niet meer mogelijk om 2 luidsprekers met luidsprekerkabel aan te sluiten. Is het tegenwoordig wellicht mogelijk om deze 2 speakers draadloos te verbinden?
Met vriendelijke groet.
Je zal met een "lag" te maken hebben maar het is wel mogelijk. maar een stereo signaal verdelen over 2 wireless ontvangers wordt wel een uitdaging. je hebt dure systemen die weten of ze links of rechts moeten ontvangen. Google maar eens. www.google.nl
Je gaat idd lag krijgen met draadloos. Maar waarom kun je niet bedraad aansluiten? Ik had hier ook een wat onhandige situatie (openslaande deuren en plavuizen vloer) maar ben gewoon via plafond gegaan. Kabelgoot achter de gordijnrails en klaar. Heb je een situatieschets? Welke aansluitingen liggen er wel?jawi54 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:52:
Goedendag,
Met vriendelijke groet.
Dank voor je reactie,
In mijn huidige situatie lopen de snoeren achter plinten en bij de schuifpui in een kabelgoot. Als ik de 4 speakers in mijn nieuwe huis weer optimaal wil plaatsen komt er 1 speaker vrij in de ruimte te staan. Vandaar het draadloos verbinden.
In mijn huidige situatie lopen de snoeren achter plinten en bij de schuifpui in een kabelgoot. Als ik de 4 speakers in mijn nieuwe huis weer optimaal wil plaatsen komt er 1 speaker vrij in de ruimte te staan. Vandaar het draadloos verbinden.
Een actieve speaker vrij in de ruimte. Ok, en hoe wilde je dat dan gaan doen met de stroomvoorziening van dat ding? Er zal sowieso een kabel naartoe moeten, of dat nou 230v of signaal of beiden is.
Goedemorgen,
Ik ben nieuw hier. Sinds verleden week een Beocenter 9500 gekocht met een Beo4 ab. Daarop een Beogram TX aangesloten. Deze laatste had ik al voor op mijn oude Onkyo.
Weet iemand een vindplaats voor een Nederlandse handleiding voor de Beomaster en Beo4?
Daarnaast elke keer wanneer ik de Beocenter aanzet, moet ik het volume lager zetten. Hoe stel ik in dat ie dat onthoudt? Ook voor balance, bass en treble?
Overigens prachtig forum.
Met vriendelijke groet,
Theo.
Ik ben nieuw hier. Sinds verleden week een Beocenter 9500 gekocht met een Beo4 ab. Daarop een Beogram TX aangesloten. Deze laatste had ik al voor op mijn oude Onkyo.
Weet iemand een vindplaats voor een Nederlandse handleiding voor de Beomaster en Beo4?
Daarnaast elke keer wanneer ik de Beocenter aanzet, moet ik het volume lager zetten. Hoe stel ik in dat ie dat onthoudt? Ook voor balance, bass en treble?
Met vriendelijke groet,
Theo.
Engelse handleiding van je beocenter: http://beomanuals.com/man...wners_Manual-version2.pdf Nl zal lastig vinden zijn, zou ik even een lokale dealer voor bellen of die uberhaupt bestaan.
Wat je zoekt staat iig op pagina 12. Stel je geluid in zoals je wilt, druk op de AB sound en dan 2x store.
NL handleiding beo4 http://www.beoinfo.nl/manuals/Beo_4_Dutch.pdf
Dat was twee sec google....
Wat je zoekt staat iig op pagina 12. Stel je geluid in zoals je wilt, druk op de AB sound en dan 2x store.
Bedoel je niet een Beogram RX? Dat googled wat makkelijker.Theo1954 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:06:
Goedemorgen,
Ik ben nieuw hier. Sinds verleden week een Beocenter 9500 gekocht met een Beo4 ab. Daarop een Beomaster RX aangesloten. Deze laatste had ik al voor op mijn oude Onkyo.
Met vriendelijke groet,
Theo.
Dank je wel.The Eagle schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:08:
Engelse handleiding van je beocenter: http://beomanuals.com/man...wners_Manual-version2.pdf Nl zal lastig vinden zijn, zou ik even een lokale dealer voor bellen of die uberhaupt bestaan.
Dank je wel. Aangepast. :-)pacificocean schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:41:
[...]
Bedoel je niet een Beogram RX? Dat googled wat makkelijker.
Ik heb een Beocenter 8500 gekregen van een oom. Alles werkt behalve de casettespeler. Op het moment dat ik een casette inleg gaat het lampje record branden en verder gebeurt er niets meer. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en of het kostbaar is dit te repareren. Ik gebruik nl nog steeds casettes.
Vermoedelijk een smerige tapehead, of vettige vsnaartjes. Er zitten kleine rubberen vsnaartjes in die dingen.joepmaassen schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:48:
Ik heb een Beocenter 8500 gekregen van een oom. Alles werkt behalve de casettespeler. Op het moment dat ik een casette inleg gaat het lampje record branden en verder gebeurt er niets meer. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en of het kostbaar is dit te repareren. Ik gebruik nl nog steeds casettes.
Als je moedig genoeg bent even open schroeven en de boel op de juiste plekken ontvetten met iets niet te zuur zoals vaatwasmiddel ofzo. Laten doen kan natuurlijk ook, er zijn genoeg hobbyisten die dit voor niet al te veel willen repareren voor je.
Cassettedeckmechanismen zijn idd aan slijtage onderhevig. Daarentegen maakt het meestal vrij weinig uit van welk merk ze af komen. Ik gok revisie bij een hobbyist 5 tientjes ofzo. Zoek even op MP of vraag in het vintage audio topic, daar weten ze wel hoe of wat.
Heeft iig niet specifiek met B&O te maken, iirc gebruikten die namelijk mechanismen van andere producenten
Heeft iig niet specifiek met B&O te maken, iirc gebruikten die namelijk mechanismen van andere producenten
Ik weet niet waar je woont, maar in Nieuwkoop zit Zwirs die veel B&O reviseert en repareert. Zoek hem via mp.
Hallo B&O kenners,
Ik heb een vraag over de Beogram 6500. Ik heb deze lange tijd geleden gekregen en wil hem in gebruik gaan nemen, maar heb geen Beomaster of Beosystem om hem op aan te sluiten. Is het mogelijk om de platenspeler ook los te gebruiken en aan te sluiten op (niet-B&O) speakers? Ik ben zelf niet enorm technisch dus alle uitleg is welkom.
Ik heb een vraag over de Beogram 6500. Ik heb deze lange tijd geleden gekregen en wil hem in gebruik gaan nemen, maar heb geen Beomaster of Beosystem om hem op aan te sluiten. Is het mogelijk om de platenspeler ook los te gebruiken en aan te sluiten op (niet-B&O) speakers? Ik ben zelf niet enorm technisch dus alle uitleg is welkom.
Ik zou eerst eens kijken of de naald nog enigszins werkbaar is. die zijn namelijk vreselijk kostbaar. dan kijken of de snaren niet vergaan zijn. en dan kun je hem met een DIN naar RCA verloopje prima aansluiten op elke versterker met een phono pre-amp.
Als je het apparaat serieus wilt gaan gebruiken loont het echt de moeite even langs een van de B&O revisie jongens te gaan. het breekt de bank niet en je weet dan zeker dat het ding in orde is. Denk dat ze je echt niet meer dan 50 euro zullen rekenen om het ding van binnen eerst eens goed af te stoffen etcetera.
Als je het apparaat serieus wilt gaan gebruiken loont het echt de moeite even langs een van de B&O revisie jongens te gaan. het breekt de bank niet en je weet dan zeker dat het ding in orde is. Denk dat ze je echt niet meer dan 50 euro zullen rekenen om het ding van binnen eerst eens goed af te stoffen etcetera.
Ik heb een vraag voor de B&O specialisten. Ik heb nu een hele rits apparatuur staan maar zit toch te kijken om het e.a. wat eenvoudiger te maken en wat minder apparatuur. Heb nu een Arcam AVR550 receiver met 2 Monitor Audio boekenplank speakers, 1 vrij grote center en een flinke Velodyne SPL1200 subwoofer.
Nu is mijn oog gevallen op de Beolab 28 als waardig Hifi alternatief. Zien er mooi uit en blenden wat meer in het interieur dan de 4 zwarte kasten die er nu staan.
Echter heb ik ook nog een Oppo203 Bluray/Mediaspeler, PS3 en een Sony A1 oled tv. Hoe krijg ik dat spul netjes werkend op dit soort Beolab speakers? Alle rand apparatuur op de TV aansluiten en die moet dan voor de aansturing van de speakers zorgen? Waar gebeurt dan de Dolby/DTS decoding of moet ik dat uberhaupt vergeten?
Of moet er nog iets tussen, zoals een Beolab transmitter? Daar zie ik echter geen HDMI aansluitingen op.
Of moet ik toch concluderen dat als ik dit allemaal wil ik dan ook een B&O TV moet aanschaffen om zo de functies van het B&O ecosysteem te kunnen gebruiken.
Nu is mijn oog gevallen op de Beolab 28 als waardig Hifi alternatief. Zien er mooi uit en blenden wat meer in het interieur dan de 4 zwarte kasten die er nu staan.
Echter heb ik ook nog een Oppo203 Bluray/Mediaspeler, PS3 en een Sony A1 oled tv. Hoe krijg ik dat spul netjes werkend op dit soort Beolab speakers? Alle rand apparatuur op de TV aansluiten en die moet dan voor de aansturing van de speakers zorgen? Waar gebeurt dan de Dolby/DTS decoding of moet ik dat uberhaupt vergeten?
Of moet er nog iets tussen, zoals een Beolab transmitter? Daar zie ik echter geen HDMI aansluitingen op.
Of moet ik toch concluderen dat als ik dit allemaal wil ik dan ook een B&O TV moet aanschaffen om zo de functies van het B&O ecosysteem te kunnen gebruiken.
>> Signature?
Ik heb voor een vriend een Bang en olufsen playmaker aangesloten met 2 beosound 7.1 (die onder een tv zaten) nu werkt het naar behoren met 1 luidspreker, maar als ik de tweede ( met langere utp kabel aansluit begint het te brommen) utp in playmaker bij de luidspreker verloop naar DIN stekker.
Iemand enig idee om dit makkelijk op te lossen, als ik 2 aparte kabels over de vloer legt doet ie het ook
Iemand enig idee om dit makkelijk op te lossen, als ik 2 aparte kabels over de vloer legt doet ie het ook
Wat voor kabel doe je er tussen dan? Vermoedelijk is je kabel niet afgeschermd. Moet Cat7 zijn. Of je hebt van die Cavus of Bosscom rommel er tussen zitten dat zorgt ook voor problemen bij langere lengtesstrompel schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 17:13:
Ik heb voor een vriend een Bang en olufsen playmaker aangesloten met 2 beosound 7.1 (die onder een tv zaten) nu werkt het naar behoren met 1 luidspreker, maar als ik de tweede ( met langere utp kabel aansluit begint het te brommen) utp in playmaker bij de luidspreker verloop naar DIN stekker.
Er zit helaas cat 5e tussen en verloopjes van alle kabels.nl. het vreemde is wel dat als ik er maar 1
aansluit ze niet brommen
aansluit ze niet brommen
Dan kan je toch het beste vervangen of het door een B&O specialist laten aansluitenstrompel schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 17:35:
Er zit helaas cat 5e tussen en verloopjes van alle kabels.nl. het vreemde is wel dat als ik er maar 1
aansluit ze niet brommen
Het moet een beetje low budget, dus de b en o monteur is geen optie, kabels vervangen kan een probleem worden , de buis waar de utp doorheen gaat is niet zo goed bevestigd (wel weggewerkt) . Ik probeer eerst wel 2 cat 7 patchkabels te lenen en ze aan te sluiten in het zicht om te testen of het effect heeft.Totaalgeflipt schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:35:
[...]
Dan kan je toch het beste vervangen of het door een B&O specialist laten aansluiten
En anders heb ik nog een tweede cat 5 die ik op kan pakken misschien het geluid en trigger spanning gescheiden aanleggen.
Eerste hit die ik vind op die beosound 7.1: https://www.idav.nl/beolab-7-1-bang-olufsen.html
Dikke kans dat je kabel niet (meer) gebakanceerd is door het gebruik van die DIN converter.Aansluitingen: Power Link 1 (use Semi-Balanced PL cable type mkIII, or fully mounted PL
Ik heb al jaren een Beocenter Century die ik gebruik via de AUX input voor het geluid wat uit mijn TV komt.
Vraag: Is het mogelijk dat de Century automatisch naar AUX gaat wanneer ik die aan zet?
Mvg
Peter
Vraag: Is het mogelijk dat de Century automatisch naar AUX gaat wanneer ik die aan zet?
Mvg
Peter
Weet iemand hier iets over dat een M5 niet ideaal is in een op Chromecast gebaseerd multiroom systeem? Ben me wat aan het oriënteren hier en daar, en lees verschillende ervaringen, met name dat de M5 niet de laatste firmware voor Chromecast krijgt (en de M3 bijvoorbeeld wel) waardoor je de M5 niet kunt laten meespelen in een groep via je Google Home app...