5264 MB verbruik, geen idee hoe?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

IIsnickerII schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:19:
[...]

dat is 500 euro per gigabyte, 50 cent per MB. Ja redelijk duur ja.
Understatement van het millennium! Ik noem het misdadig. Pure afzetterij.

Struikrovers en dievenbendes zijn het. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 12:40
ze zijn toch zelfs verplicht om alle gegevens te leveren die jij opvraag?zoiets als Recht inzage persoonsgegevens

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Rukapul schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:21:
[...]

Als willekeurige medewerker is het inderdaad niet meer dan logisch dat je het niet in mag zien. Dat zou eenvoudigweg onzorgvuldig zijn en niet de juiste mate van bescherming bieden.

Op verzoek van de klant door geautoriseerd personeel volgens een zorgvuldige procedure een overzicht maken van het verkeer met als enig doel het verzoek van de klant te honoreren is echter niets op tegen.
Mogen we ook niet. Voor de zekerheid net nagevraagd bij degene die het wel mag. Alleen als Justitie het goedkeurt mag het. Als we dit doen zonder die goedkeuring is Opta over de zeik en zijn we echt de l*l.

Dit is juist ook weer een nadeel voor ons, omdat wij klanten niet adequaat genoeg te woord kunnen staan, juist omdat het via justitie moet lopen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:59
Het is een plicht om de sessies incl. ip adressen etc op te slaan, het is een recht van de consument zijn gegevens in te zien, of deze gegevens daar ook bij horen weet ik niet, iemand zal er de wettelijke bepalingen op na moeten lezen wie deze opgeslagen gegevens mag inzien en in welke gevallen. Het kan zijn dat de wet voorschrijft dat zelfs de klant deze gegevens niet mag inzien en enkel justitie dit mag gebruiken. Mijn eigen mening is uiteraard dat deze gegevens inzichtelijk gemaakt moeten kunnen worden op verzoek van de klant.

De klant wil niet van de provider weten welke app het heeft gedaan (want een tweaker klant weet tenslotte dat die informatie niet bekeken mag worden dus ook niet opgeslagen zou moeten kunnen worden) maar alleen de IP adressen kan je al HEEL ver mee komen.

Ah blijkbaar gaan de bovenstaande 2-3 reacties precies over dit punt :P

Maargoed, het blijft uiteraard keiharde oplichterij om dergelijke facturen rond te sturen. Dat het mogelijk is wil nog niet zeggen dat het rechtvaardig of ethisch verantwoord is. En zonder bewijzen zou ik het zelfs niet eens rechtmatig willen noemen. Zorg er maar eerst voor dat de klant overmatig dataverbruik kan blokkeren, daarna kan je pas schermen met dat het zijn eigen verantwoordelijkheid was.

[ Voor 23% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 25-04-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:36

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Rukapul schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:21:
[...]

Als willekeurige medewerker is het inderdaad niet meer dan logisch dat je het niet in mag zien. Dat zou eenvoudigweg onzorgvuldig zijn en niet de juiste mate van bescherming bieden.

Op verzoek van de klant door geautoriseerd personeel volgens een zorgvuldige procedure een overzicht maken van het verkeer met als enig doel het verzoek van de klant te honoreren is echter niets op tegen.
Sorry, maar je praat echt een beetje onzin. De enige manier om aan uitgebreidere info te kunnen komen is via DPI. En dàt mag nou net niet meer. Een paar jaar geleden kon ik idd van elke klant precies zien welke sites e.d. werden opgevraagd. Tegenwoordig kan en mag dat dus niet meer.

De meesten buiten de telecomsector nemen aan dat er meer mogelijk is dan wat er daadwerkelijk kan.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dat recht hebben ze ook Tweak, maar dat moet via een aangifte bij zeer veel providers (KPN en alles wat erbij hoort, T-mobile etc). Wat anderen doen weet ik niet, maar wat hier gebeurt is zoals ik vertel.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
ItWasntMe schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:39:
[...]

Precies, ik zou gewoon die €100,- betalen en dan alsnog uitzoeken wat er fout is gegaan zodat het de volgende x verkomen kan worden!:)
Dit dus, natuurlijk wel nagaan. Ik zou ze gewoon eens bellen.

Lekker positief brengen dat je blij bent met die 100 euro zonder al te veel moeite, maar je dit graag wil voorkomen. Mogelijk kunnen ze je ook afsluiten zodra je over je limiet heen gaat zodat het sowieso niet voor kan komen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:40
FooLsKi schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:27:
[...]

Sorry, maar je praat echt een beetje onzin. De enige manier om aan uitgebreidere info te kunnen komen is via DPI.
Hier gaat de argumentatie al de mist in. Verkeersgegevens komen uit de header van het pakket, niet de inhoud van het pakket waarnaar de term DPI verwijst.
En dàt mag nou net niet meer. Een paar jaar geleden kon ik idd van elke klant precies zien welke sites e.d. werden opgevraagd. Tegenwoordig kan en mag dat dus niet meer.
Een eenvoudigere verklaring hiervoor is dat het systeem dat de gegevens ontsluit eindelijk van een fatsoenlijk toegangssysteem met juiste authorisaties is voorzien.
De meesten buiten de telecomsector nemen aan dat er meer mogelijk is dan wat er daadwerkelijk kan.
Basis verkeersgegevens worden opgeslagen. Zowel voor billing als voor bewaarplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
@Foolski
er word toch wel bijgehouden naar welk IP adres de telefoon verbinding maakt? niet naar de inhoud van de data maar de tijd van de verbinding en IP adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-10 20:24
lanerios schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:24:
[...]

Mogen we ook niet. Voor de zekerheid net nagevraagd bij degene die het wel mag. Alleen als Justitie het goedkeurt mag het. Als we dit doen zonder die goedkeuring is Opta over de zeik en zijn we echt de l*l.

Dit is juist ook weer een nadeel voor ons, omdat wij klanten niet adequaat genoeg te woord kunnen staan, juist omdat het via justitie moet lopen.
Dat is dan tegenstrijdig met de WBP, want daar is juist vastgelegd dat elk persoon het recht heeft om zijn eigen persoonsgegevens in te zien, tegen een redelijke vergoeding.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:36

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

aegis schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:30:
@Foolski
er word toch wel bijgehouden naar welk IP adres de telefoon verbinding maakt? niet naar de inhoud van de data maar de tijd van de verbinding en IP adres?
Dat is sowieso verplicht, maar dat is geen data die je als consument zo kunt opvragen, voor zover ik weet. Het is alweer een tijdje geleden dat ik dergelijk werk deed.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Zijn dit persoonsgegevens dan? Wat zijn persoonsgegevens precies?

Ik vermoed dat je wettelijk recht heb op inzage van deze IP logs, maar ben bang dat je dat enkel kan in uitzonderlijke gevallen, waarbij je het justitieel afdwingt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
je hebt als persoon in Nederland toch recht op inzage van al je gegevens? niet dat alle bedrijven hier aan mee werken.
@tweak of je moet de media er bij kunnen pakken, bad PR en gooi daar bij een verwijzing naar de fraude onderzoek door KPN bij Yes in maart. leuk artikel voor in de telegraaf ofzo.

[ Voor 43% gewijzigd door aegis op 25-04-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het lijkt mij dat mensen hun eigen gegevens mogen inzien krachtens de WBP zonder tussenkomst van een rechter en dat derden voor die inzage in gegevens (die dus niet hun eigen gegevens zijn) wel de toestemming van een rechter moeten hebben.

Dat zou ik volkomen logisch vinden (wat niet noodzakelijkerwijs betekent dat het ook zo is ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:40
Jaap-Jan schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:32:
[...]
Dat is dan tegenstrijdig met de WBP, want daar is juist vastgelegd dat elk persoon het recht heeft om zijn eigen persoonsgegevens in te zien, tegen een redelijke vergoeding.
Het is even de vraag of specifiek WBP basis biedt om precies dit op te vragen. Daarvoor moeten verkeers- en verbruiksgegevens persoonsgegevens zijn en daar kun je ongetwijfeld een boom over optuigen.

Echter, het feit dat de provider de gegevens uit privacy oogpunt niet wil geven zoals hierboven betoogd, maakt het een eenvoudig geval door op het dan van toepassing zijnde wet (WBP, in NL is vrijwel alle wetgeving rondom privacy daarin vastgelegd) te wijzen en dan specifiek het artikel waarin het recht op inzage wordt verleend. ;) Door het privacy argument aan te halen, haalt de provider m.i. de mogelijkheid zelf al onderuit om de gegevens niet te verlenen.

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 25-04-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-10 19:12
lanerios schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:05:
Wij leveren de snelweg, dat jij zelf buiten de limieten gaat, is jou fout. Niet van degenen die de snelweg aanleggen.
Met het hele grote verschil dat je op een snelweg 100-en-1 manieren hebt om te zien of jouw snelheid een beetje binnen de perken is, allemaal direct in zicht af fabriek gemonteerd of inherent aan het systeem.

Standaard kan ik op mijn telefoon (iPhone 3GS if you must know) ergens 6 niveau's diep een datagebruik vanaf een of ander arbitraire datum in het verleden zien.

Je accountmanager ziet je trouwens al komen als je iedere dag belt hoe ver je al aan je limiet zit... Aangezien in dit geval alle dataverbruik in één dag is geweest had dat niet eens geholpen...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Offtopic:
Ccc schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:44:
- Ik woon niet dicht bij de grens
Wat is dan volgens jou dicht bij de grens? :? Als ik me niet vergis grenst Heerlen zelfs aan Duitsland?

Niet dat 't verder (nog) relevant is...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Paul schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:40:
[...]
Met het hele grote verschil dat je op een snelweg 100-en-1 manieren hebt om te zien of jouw snelheid een beetje binnen de perken is, allemaal direct in zicht af fabriek gemonteerd of inherent aan het systeem.

Standaard kan ik op mijn telefoon (iPhone 3GS if you must know) ergens 6 niveau's diep een datagebruik vanaf een of ander arbitraire datum in het verleden zien.

Je accountmanager ziet je trouwens al komen als je iedere dag belt hoe ver je al aan je limiet zit... Aangezien in dit geval alle dataverbruik in één dag is geweest had dat niet eens geholpen...
Dat is het punt, het is echt aan de consument om dat in de gaten te houden. Wij gaan echt niet voor elke consument kijken of ze over hun data heen zitten. We hebben al 1 persoon hiervoor die het de hele dag doet voor de echt grote spenders, maar daar moeten we nou geen gewoonte van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 20:47
RobIII schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:03:
Offtopic:

[...]

[...]

Wat is dan volgens jou dicht bij de grens? :? Als ik me niet vergis grenst Heerlen zelfs aan Duitsland?

Bij een eerdere screenshot van zijn factuur staat echter dat het om "Dataverkeer Nationaal" gaat, dus is hier inderdaad niet relevant ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
lanerios schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:11:
[...]

Dat is het punt, het is echt aan de consument om dat in de gaten te houden. Wij gaan echt niet voor elke consument kijken of ze over hun data heen zitten. We hebben al 1 persoon hiervoor die het de hele dag doet voor de echt grote spenders, maar daar moeten we nou geen gewoonte van maken.
Dat kan toch automatisch?

Laten we eerlijk wezen, als je zoveel data zou willen verstoken gebruik je daarvoor niet je telefoon. Dat het niet dichtgetimmerd wordt (op wat voor manier dan ook) heeft er gewoon mee te maken dat er grof geld verdient wordt aan personen die over hun limiet heen gaan.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Aah, zie nu dat het over Yes telecom gaat. Dus totaal geen consument. Dit gaat dus over een business contract, waar totaal andere regels voor gelden dan wat mensen denken (ja ik ken Yes telecom/zakelijke mart redelijk goed. Dat is waar ik in werk, dus buiten de standaard consumenten kant om)

[ Voor 16% gewijzigd door corset op 25-04-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 12-10 19:12
lanerios schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:11:
Dat is het punt, het is echt aan de consument om dat in de gaten te houden.
Dan moet 'je' ons daar ook realistisch de mogelijkheid toe geven! Het lukt een telco zoals T-Mobile om met een megacorp als Apple af te spreken dat je je telefoon niet als mobile hotspot mag gebruiken maar zoiets simpels als het inzichtelijk maken van je dataverkeer en waarschuwen, knijpen of blokkeren op bepaalde punten is ineens onmogelijk? 8)7

Nog afgezien van het feit dat het blijkbaar echt ontzettend makkelijk is om 5 gigabyte aan spookverkeer te genereren, dus zelfs het intrinsieke gevoel dat filmpjes best wel eens veel verkeer zouden kunnen genereren is hier niet aan de orde.

Gelukkig doen veel providers het wel goed en sturen ze berichten wanneer je richting een limiet gaat en lukt het hun wel om je te knijpen. Nu jullie (en de telco van de TS) nog.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02
Offtopic:

[...]

[...]

Je post een link van google maps. En er staat duidelijk kerkrade? Dus hoe kom je erbij dat het aan Duitsland grenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
@CCC als je een beetje goed kijkt zie je dat het redelijk in de buurt van de grens ligt. Mensen vergeten snel dat zendmasten echt niet precies op de grens stoppen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Wat boeit grens niet grens nou:S

Het gaat hier toch heel duidelijk om 5264MB gespeicificeerd tegen zon 50 cent per MB, als het om buitenland MB's ging gok ik dat we zo'n 10.000 euro aan factuur zouden zien staan (en dan zou het ook duidelijk op het factuur staan, EN dan zou de verbinding normaal gezien toch wel geblokkeerd worden na 50 euro verbruik, iets dat in nederland zelf ook zou moeten gelden)

[ Voor 30% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 25-04-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Goed.. en nu wel weer productief graag.

Net even gekeken daar, redelijk wat mast over de grens plekken. Erg jammer :(

Heeft waarschijnlijk niks te maken hier mee.

Moet wel zeggen dat het wat raar is, We hebben hier gewoon (bedrijf vergelijkbaar met Yes, maar op grotere markt gericht) iemand zitten die belt als de data te hoog is. Vooral omdat het hier om een zakelijk nummer gaat, zou het logisch zijn als daar ook zo iemand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
lanerios schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:45:
Moet wel zeggen dat het wat raar is, We hebben hier gewoon (bedrijf vergelijkbaar met Yes, maar op grotere markt gericht) iemand zitten die belt als de data te hoog is. Vooral omdat het hier om een zakelijk nummer gaat, zou het logisch zijn als daar ook zo iemand is.
Het is in één dag gebeurd en Yes opereert via het netwerk van KPN. Dus laten we zeggen dat ze het de dag daarna te horen kregen, dan was het al te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:43
De iPhone doet vanalles wat jij niet weet,

Tegenwoordig heeft de iPhone Diagnose gegevens. Standaard staat dat op automatisch opsturen.
Het kan best zijn dat er apps zijn gecrasht (ik heb m nu één week en al tientallen crashlogs) en je iPhone alle diagnostische gegevens ging opsturen.

Net als de FaceTime/iMessage activatie SMSjes naar de UK.

Overigens, iCloud is 5 GB... (gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-10 15:34
jeroen3 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:04:
De iPhone doet vanalles wat jij niet weet,

Tegenwoordig heeft de iPhone Diagnose gegevens. Standaard staat dat op automatisch opsturen.
Het kan best zijn dat er apps zijn gecrasht (ik heb m nu één week en al tientallen crashlogs) en je iPhone alle diagnostische gegevens ging opsturen.

Net als de FaceTime/iMessage activatie SMSjes naar de UK.

Overigens, iCloud is 5 GB... (gratis)
De diagnotische data wordt geloof ik verzonden bij het syncen met iTunes/iCloud en aangezien dat niet over 3G gebeurd. Daarnaast zal er echt niet voor ruim 5GB aan diagnostische gegevens verzonden worden binnen 24 uur. En dat staat niet "standaard" op versturen, maar dat wordt netjes gevraagd tijdens de setup.

[ Voor 6% gewijzigd door me_mrtn op 25-04-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ccc schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:58:
[...]

Het is in één dag gebeurd en Yes opereert via het netwerk van KPN. Dus laten we zeggen dat ze het de dag daarna te horen kregen, dan was het al te laat.
Inderdaad, maar zijn ze een MVNO of zijn ze echt een eigen provider die buiten de eigen hardware echt alleen de KPN masten gebruikt? (dus niet zoals AH mobiel, etc die ook de hardware gebruikt naast de zendmasten van KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ccc schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:33:
[...]

Je post een link van google maps. En er staat duidelijk kerkrade? Dus hoe kom je erbij dat het aan Duitsland grenst.
Again; het doet er verder niet toe voor je probleem (want: nationaal (data)verkeer), maar ben ik nou simpel of hoe heb ik dat? Op elk van de 3 linkjes die ik postte is toch duidelijk te zien dat 't tegen Duitsland aan ligt :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op Android heb je meerdere apps waar je een data limiet op kan geven en deze apps grijpen in bij het bereiken van je limiet. Of met een waarschuwing of met het dichtknijpen van je dataverbinding. Overigens zit het in ICS al standaard ingebouwd. Is het niet raar dat Apple dit niet biedt? Los daar van, er zijn vast wel vergelijkbare apps te vinden voor iOS. Je (en iedereen eigenlijk) doet er goed aan een dergelijke app te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 20:50
e.looijenga schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:13:
Ik werk zelf bij een MVNO van KPN en zie regelmatig van dit soort call records. Wij werken zelf met hoogverbruik meldingen bij onze klanten. De reden dat je waarschijnlijk zelf niet eerder een waarschuwing hebt gekregen van je provider ligt aan het feit dat er gedurende een sessie geen waarschuwing kan worden afgegeven. Als je een bundel van 500mb hebt en je gaat bij 450mb een sessie starten waarin je over je bundel gaat, kan er pas een melding uitgaan als deze sessie is afgesloten. Weet trouwens ook niet of Yes wel meldingen geeft....
Waarom zou de provider niet een smsje kunnen sturen als je over je data limiet gaat als hij nog aan het downloaden is.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Laatst online: 12-10 21:00
Belachelijk dat er geen smsje is gestuurd, maar er wordt hier gezeken op geen specificatie van de factuur, maar er staat toch duidelijk hoeveel MB's om welke tijd er verstookt is, dat noem ik een behoorlijk goede specificatie, ik denk toch dat je zelf iets fout hebt gedaan, jammer dat je een reset hebt uitgevoerd, want dikke kans dat het nu niet meer gebeurd. Wat aan de andere kant natuurlijk ook maar goed is voor je volgende rekening

(als je geen reset, maar update had gedaan waren als het goed is die gegevens behouden van je dataverbruik volgens je telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:30
RobIII schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:15:
[...]

Again; het doet er verder niet toe voor je probleem (want: nationaal (data)verkeer), maar ben ik nou simpel of hoe heb ik dat? Op elk van de 3 linkjes die ik postte is toch duidelijk te zien dat 't tegen Duitsland aan ligt :?
Heerlen ligt in de buurt van Duitsland. Zolang je binnen de grenzen van Heerlen blijft kun je nergens direct naar Duitsland. Dat gaat via Kerkrade of Landgraaf. Neemt natuurlijk niet weg dat je in Heerlen geen verbinden zou kunnen maken met het Duitse netwerk.

kom zelf uit die buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 10:12
Ik heb wel eens eerder van YES Telecom gehoord. Toevallig om precies hetzelfde verhaal.
Een "klant" kreeg ook een rekening van € 2500,00 euro omdat hij zoveel data zou hebben vebruikt. Onzin dus!

Ik zou de rekening sowieso niet betalen. Als je telefoon zoveel data had verbruikt dat was ie binnen no-time leeg geweest. En dat YES Telecom vetrouw ik al helemaal niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:25
Offtopic:

[...]

[...]

Even kort, ik woon ook in Heerlen, en hier is geen duits netwerk te ontvangen met een normale telefoon. Mijn ouders wonen 1km van de grens in n ander dorp in limburg, en zelfs daar heb ik geen duits bereik. Bereik is hier dus niet de dooddoener, ook omdat er tussen Heerlen en Duitsland idd nog wel wat afstand zit

Verder, wat was de lijst van apps toevallig? zoals al genoemd is. Die heb ik gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 10:12
De discussie dataverkeer in het buitenland kan volgens mij ook wel gestopt worden. Op de gespecificeerde factuur is duidelijk te zien dat het nationaal dataverkeer is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
RobIII schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:15:
[...]

Zie wat bovenstaande zeggen. Tussen Duitsland en Heerlen liggen nog kerkrade en landgraaf.
En de Crombacherstraat is naar mijn weten kerkrade?

Zie hier:
http://i46.tinypic.com/2lufnnn.png

Sorry voor de offtopic.

[ Voor 14% gewijzigd door Ccc op 25-04-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
Ccc schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:39:
[...]

Zie wat bovenstaande zeggen. Tussen Duitsland en Heerlen liggen nog kerkrade en landgraaf.

Zie hier:
http://i46.tinypic.com/2lufnnn.png

Sorry voor de offtopic.
Geloof dat hij het over de Beitel enzo heeft. Dat is technisch gezien inderdaad Heerlen (ken zat mensen die er wonen/werken en denken te weten dat het Kerkrade is).
Waarom hij het over de Crombacherstraat heeft weet ik ook niet want dat is gewoon Kerkrade.
Maar heb het zelf nog nooit getest maar ik betwijfel dat je in de Beitel een signaal krijg van een Duits netwerk.

Alhoewel dit allemaal volledig OT is is het ook zeer simpel te beëindigen.
Het doet er niet toe wat de kosten van de TS zijn nationaal, dus een vrij zinloze discussie.
Daarnaast is het mijn ervaring dat het vrij moeilijk is een Duitse provider op je GSM te krijgen zolang je nog in Kerkrade bent (tenzij je provider een groot dekkings/capaciteits probleem heeft), mijn ervaring is dat de Duitse signalen redelijk zwak zijn over de grens.
Mijn Duitse familie/kennissen verliezen hun Duitse provider bijna zodra ze over de grens zijn en ik heb zelf met diverse Nederlandse providers de ervaring dat ik redelijk ver over de grens kan gaan zonder mijn signaal te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ccc schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:39:
offtopic:
My bad; daar heb ik wat te lang zitten klikken op google maps waardoor ik inderdaad in kerkrade terecht kwam; hier een beter voorbeeld.
Het boeit verder ook allemaal niet, maar mijn punt was in eerste instantie wat jij dan wél dicht bij de grens vond liggen (want ik vind 't nogal dicht bij de grens; al pak je 't centrum van Heerlen). En mijn punt was, inderdaad, dat zo'n zendmast niet "netjes stopt" op een grens dus het had me niet verbaasd als je een 'buitenlandse registratie' had gehad. Maar dat was al weerlegd in het topic (wat ik ook aangaf door te zeggen dat 't niet (meer) relevant was).

Either way; ik wou niet offtopic gaan noch je topic kapen. Ik vond 't gewoon interessant om te zien dat jij en ik klaarblijkelijk een heel ander idee hebben over "dicht bij de grens" :Y)

P.s. als je DM aan had gehad staan had ik je ge-DM'ed en had 't niet in dit topic gehoeven ;) En om nou mijn "PM powers" uit te gaan oefenen hiervoor vond ik ook weer zowat :P

P.p.s Hoewel ik (van origine) wel uit Limburg stam (Linne om precies te zijn), ken ik Heerlen verder maar amper hoor ;)

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 25-04-2012 22:42 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 07:41

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Een collega kreeg laatst een rekening voor 600mb overgebruik. Hij internet nooit. Bleek dat zijn iphone non-stop een email aan het versturen was die vast zat in de outbox. Deze kon ook niet verwijderd worden. Pure ios bug. Ik moest zn account deleten en aanmaken en toen was het weer goed.. Misschien hier ook zoiets?

Die 600mb overschrijding was ook in een hele korte tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door Max|Burn op 26-04-2012 05:29 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Max|Burn schreef op donderdag 26 april 2012 @ 05:22:
Een collega kreeg laatst een rekening voor 600mb overgebruik. Hij internet nooit. Bleek dat zijn iphone non-stop een email aan het versturen was die vast zat in de outbox. Deze kon ook niet verwijderd worden. Pure ios bug. Ik moest zn account deleten en aanmaken en toen was het weer goed.. Misschien hier ook zoiets?

Die 600mb overschrijding was ook in een hele korte tijd.
Bij welke provider telt een upload mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 21:47
me_mrtn schreef op donderdag 26 april 2012 @ 07:14:
[...]

Euh ... bij allemaal? Naar mijn weten heb je een bundel van x MB of GB. Uploaden/Downloaden samen.
Een provider die "upload" niet zou aanrekenen moet ik nog tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:21
Upload en Download worden inderdaad altijd al bij elkaar opgeteld.

Voorheen met de "FUP" abbo's was dit echter niet zo heel boeiend, en daar las iedereen dus overheen..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
me_mrtn schreef op donderdag 26 april 2012 @ 07:14:
[...]

,...

Dus jij denkt dat als je je telefoon als mobile hotspot gebruikt en puur alleen gaat uploaden via je laptop, dat je geen data vebruikt? Ik wil je niet laten schrikken, maar zo werkt het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostsozee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 16:45
Even om dat buitenland gedoe een halt toe te roepen.

Als hij inderdaad onbedoeld heeft zitten internetten via het buitenland dan zijn providers vanuit EU wetgeving verplicht een limiet van rond de €60,- in te stellen. Alleen als de klant zelf actief aangeeft een ander limiet te willen hebben staat en moet dit limiet op €60,- staan. Providers willen dit nog wel eens "vergeten".

Ik heb dit zelf ook mee gemaakt, alleen dan voor een kleine duizend euro. Een simpel briefje met de verwijzing naar deze wetgeving was genoeg om ze op de knieën te krijgen en mijn factuur werd omgezet in €60,-.

Echter ben ik bang dat dit niet voor jou (CCC) van toepassing is.

http://speedtest.net/result/2130203198.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Kan ook geen kwaad deze mensen alvast eens te bellen. Die hebben vaker met het bijltje gehakt en zullen evt. ook meer weten over de handelswijzen van de onderhavige telecommer.
Geschillencommissie Telecommunicatie.

Je kunt ook eens neuzen in de eerdere uitspraken (link staat onderaan pagina).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
lanerios schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:13:
[...]

,...

Dus jij denkt dat als je je telefoon als mobile hotspot gebruikt en puur alleen gaat uploaden via je laptop, dat je geen data vebruikt? Ik wil je niet laten schrikken, maar zo werkt het echt niet.
Thalaron schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:54:
Upload en Download worden inderdaad altijd al bij elkaar opgeteld.

Voorheen met de "FUP" abbo's was dit echter niet zo heel boeiend, en daar las iedereen dus overheen..
jvanhambelgium schreef op donderdag 26 april 2012 @ 07:47:
[...]

Euh ... bij allemaal? Naar mijn weten heb je een bundel van x MB of GB. Uploaden/Downloaden samen.
Ik heb nog een FUP abonnement, dus ik heb daar mijzelf nooit in verdiept. Klinkt ook logisch eigenlijk. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

jvanhambelgium schreef op donderdag 26 april 2012 @ 07:47:
[...]

Vroegah, toen we nog datalimieten hadden op vast internet, telde daarvoor (in ieder geval bij Quicknet, dat was voorloper van Sonera, daarna Eneco, later Chello, nu UPC :D) alleen de download. Voor mobiele abo's zou ik het ook niet weten, heb onbeperkt internet dat betaald wordt door de baas :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Waarom schrijf je niet een leuke brief naar de Consumentenbond?

Altijd leuk om te lezen, die Stekeligheden, komt er meestal op neer dat je als consument zelfs bij de meest belachelijke rekeningen wordt genegeerd, terwijl zodra de Consumentenbond contact opneemt, de rekening natuurlijk fout was, of dat het systeem een fout had gemaakt.

Met een beetje geluk kan er dan ook nog een bloemetje af als compensatie + heeft de rest van NL weer iets leuks op de achterkant van zn Consumentengids.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
mja volgens mij acht de consumenten bond wel dat je zelf eerst wat actie onderneemt. dus aangetekende brief of fax en misschien is een mail al voldoende.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:45
Misschien heeft iemand het al getypt. Maar heb jij de telefoon de gehele dag aan de lader laten liggen? Volgens mij trekt geen enkele accu het als je eventjes 5000 mb download.....

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 00:13
ErgoStijn schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:41:
[...]

Even kort, ik woon ook in Heerlen, en hier is geen duits netwerk te ontvangen met een normale telefoon. Mijn ouders wonen 1km van de grens in n ander dorp in limburg, en zelfs daar heb ik geen duits bereik. Bereik is hier dus niet de dooddoener, ook omdat er tussen Heerlen en Duitsland idd nog wel wat afstand zit

Verder, wat was de lijst van apps toevallig? zoals al genoemd is. Die heb ik gemist.
Ik heb wel eens op 20 km afstand van de grens een Duitse provider gehad, goede windrichting en wat pech qua ontbreken van dekking bij je nationale providers kan een telefoon automatisch doen beslissen over te schakelen naar Duitsland als daar het bereik significant beter is. Een telefoon weet niet of hij in Duitsland of Nederland is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Termi schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:48:
Ik heb wel eens op 20 km afstand van de grens een Duitse provider gehad....... Een telefoon weet niet of hij in Duitsland of Nederland is :).
Met GPS is dat wel mogelijk. Als je een buitenlandse (buurland) provider krijgt, dan kan met GPS wel gecontroleerd worden of je daadwerkelijk in het buitenland zit.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelization
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-07 20:15
Geen enkele telefoon is volgensmij zo stom om de zwakkere buitenlandse provider te verkiezen boven de standaard normale provider. Kan natuurlijk wel zo zijn dat het KPN netwerk wegviel en dat dan precies het Duitse netwerk te bereiken valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Het is al eerder gesuggereerd maar ik heb sterk het vermoeden dat deze provider de zaak loopt te lichten en daarom zo snel toegeeft wat betreft die 100 euro. Stel ze doen dit bij 200 man en er zijn er allicht wel een paar die zo dom zijn om te betalen. Zo kun je ook aan geld komen he..

Helaas kun je in deze maatschappij niet zomaar vertrouwen op een bedrijf. Ik zou dan ook geen cent betalen tot duidelijk is hoe het werkelijk zit. Dat is een gok maar als jij zeker weet dat je telefoon geen verkeer gemaakt heeft moet je die nemen. Straks komen ze over 2 maanden weer met hetzelfde verhaaltje aan.

Overigens hier hebben ze nou die dataverkeer apps voor uitgevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 16:31
Inderdaad ik denk exact hetzelfde ik vertrouw die provider voor geen cent. Ook een tactiek coulant overkomen maar eigenlijk oplichten. Ik geloof er niks van tot ze dingen duidelijker specificeren!

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de voorwaarden van vodafone staat dat er bij 75 procent een sms gestuurd word zodat jij je data uit kan zetten/kan minimaliseren, heb ooit een rekening van 40 euro gehad. zonder sms, klacht ingedient en het geld nooit hoeven te betalen want het was hun fout, geen sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ccc schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:58:
De rekeningen zijn wel gespecificeerd. Tot op de eurocent. Maar het dataverbruik niet.

Hier een gedeelte ervan. Het is gewoon waanzin.

[afbeelding]
Wel opvallend dat bijna alle datapakketten 60MB groot zijn. Het lijkt er toch veel op dat je via tethering iets heb zitten downloaden?

Volgens hun algemene voorwaarden heb je trouwens geen poot om op te staan:
Algemene Voorwaarden Yes Telecom – februari 2012
18.5 Yes Telecom kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de hoge kosten welke door verbruik buiten het maximaal toegestane, is veroorzaakt. Tevens heeft Yes Telecom geen verplichting om u te informeren bij overmatig verbruik. De verplichting om uw verbruik te monitoren ligt derhalve bij u zelf
Ik zou dit eens te lezen: http://webwereld.nl/nieuws/109830/kpn-dochter-yes-telecom-verdacht-van-fraude.html

[ Voor 15% gewijzigd door tweaker2010 op 27-04-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 22:11
Ik vraag me af of die bepaling wel met de wet strookt. De wet gaat altijd boven de voorwaarden vanuit de telecomleveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
oeps,....

[ Voor 92% gewijzigd door sjaakwortel op 27-04-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Staat er wel in de algemene voorwaarden dat de algemene voorwaarden van toepassing zijn, anders zijn ze dat niet namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
tweaker2010 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:07:
[...]

Wel opvallend dat bijna alle datapakketten 60MB groot zijn. Het lijkt er toch veel op dat je via tethering iets heb zitten downloaden?

Volgens hun algemene voorwaarden heb je trouwens geen poot om op te staan:

[...]

Ik zou dit eens te lezen: http://webwereld.nl/nieuws/109830/kpn-dochter-yes-telecom-verdacht-van-fraude.html
Dat 60 MB verhaal klopt gewoon. Yes draait via een omweg op het KPN netwerk. Deze sluiten data sessies af op ongeveer 60.1MB. Dit merk je als klant totaal niet, maar wel als je op de specificaties kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

lanerios schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:15:
[...]
Dat 60 MB verhaal klopt gewoon. Yes draait via een omweg op het KPN netwerk. Deze sluiten data sessies af op ongeveer 60.1MB. Dit merk je als klant totaal niet, maar wel als je op de specificaties kijkt.
Oke, dat wist ik niet. Maar dan kun je dus nooit achterhalen waar die data gebleven is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
tweaker2010 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:17:
[...]

Oke, dat wist ik niet. Maar dan kun je dus nooit achterhalen waar die data gebleven is?
Nop, de enige manier om buiten deze informatie te achterhalen wat het is, is via de politie. Aangifte doen van verdenking misbruik data verkeer. Die gaat dan naar justitie, die geeft 1 persoon in het bedrijf toestemming om de database te laden en te kijken wat er is gebeurd. Helaas is dit van regels van de Opta. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goman
  • Laatst online: 16-07 22:36
Ik heb niet alles in dit topic gelezen dus sorry als ik iets zeg dat al gezegt is, maar het is toch belachelijk dat ze je niet willen laten zien waar dat verbruik vandaan komt. En hoezo privacywetgeving, het gaat toch om jou, als jij wil weten waar dat dataverbruik vandaan komt dan kunnen ze toch niet gaan zeggen dat ze het niet mogen laten zien ivm privacywetgeving? Ik kan ook wel iemand een factuur sturen waarin staat dat ze me 2500 euro moeten betalen maar ik zeg niet waarvoor... Ik zou geen cent betalen voordat het duidelijk is waar dat dataverbruik vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:57

Blokker_1999

Full steam ahead

Terrestrial schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:26:
Het is al eerder gesuggereerd maar ik heb sterk het vermoeden dat deze provider de zaak loopt te lichten en daarom zo snel toegeeft wat betreft die 100 euro. Stel ze doen dit bij 200 man en er zijn er allicht wel een paar die zo dom zijn om te betalen. Zo kun je ook aan geld komen he..

Helaas kun je in deze maatschappij niet zomaar vertrouwen op een bedrijf. Ik zou dan ook geen cent betalen tot duidelijk is hoe het werkelijk zit. Dat is een gok maar als jij zeker weet dat je telefoon geen verkeer gemaakt heeft moet je die nemen. Straks komen ze over 2 maanden weer met hetzelfde verhaaltje aan.

Overigens hier hebben ze nou die dataverkeer apps voor uitgevonden ;)
Ik vind het spijtig dat tegenwoordig op tweakers bij alles wat men kan begint te roepen dat er wel fraude in het spel zal zijn of dat er iemand is omgekocht. Het is toch zo eenvoudig om de schuld op een ander te steken. Stel je nu voor dat ze dit zouden doen en dat komt uit. Waar sta je dan als bedrijf denk je? Juist ja, aan de afgrond want niemand zal nog klant willen zijn. Doe de boeken dan maar toe.

En waarom is het zo moeilijk om aan te nemen dat een stukje software wel degelijk deze traffiek heeft gegenereerd? Zoals anderen al aangeven is het perfect mogelijk dat bijv. een mail app al voor dit soort van verkeer zorgt, dan heb je het zelfs nog niet over een externe app.

Dat ze aanbieden van de factuur direct te doen dalen naar 100 euro is een mooi gebaar van de provider waartoe ze niet eens verplicht zijn. Volgens hun gegevens ben je ver boven je bundel gegaan en was de prijs voor die overschrijding je vooraf meegedeeld (lees de kleine lettertjes maar eens!).

Persoonlijk zou ik die 100 euro betalen met als mededeling dat dit onder voorbehoud gebeurd (om de goede wil al te tonen, net zoals zij die getoond hebben met de verlaging), gevolgd door een aangetekend schrijven waarin je om opheldering vraagt. Als je zelf moeilijk gaat doen en helemaal niet betaald bestaat de kans dat ze zelf alsnog het volledige bedrag gaan opeisen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Ik heb ook voor jou optie gekozen. Ik heb het bedrag onder voorbehoud betaald en wil een duidelijke verklaring.

Ik zeg ook helemaal niet dat yes telecom oplichters zijn of slecht zijn, integendeel, ik ben tot nu toe zeer tevreden over ze, behalve dat zij mij niet kunnen zeggen waar de data en verstookt aan is.

Aan de vele reacties te lezen ben ik tot de conclusie gekomen dat er een app op mijn telefoon is "gecrasht". Ik heb gisteren een aantal apps getest (radiostreaming apps) en deze verbruiken geen data zodra ze worden afgesloten. Dus er moet iets zijn, een gecrashte app of een email die is blijven vasthangen, die een continu datastroom heeft veroorzaakt tussen mijn iphone en netwerk en daarbij heeft de "crash" ervoor gezorgd dat mijn iphone niet op mijn wifi netwerk is overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ccc schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:46:
Ik heb ook voor jou optie gekozen. Ik heb het bedrag onder voorbehoud betaald en wil een duidelijke verklaring.

Ik zeg ook helemaal niet dat yes telecom oplichters zijn of slecht zijn, integendeel, ik ben tot nu toe zeer tevreden over ze, behalve dat zij mij niet kunnen zeggen waar de data en verstookt aan is.
Lees graag even alle posts die precies over dit punt gaan. Zolang JIJ geen aangifte doet, krijgt Yes geen toestemming van justitie om zo diep een inspect te doen. Zo simpel is het, en zal het ook blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Na dit hele topic gelezen te hebben vind ik ondanks alle lijkende redelijkheid van deze provider dat het een beetje losjes samenhangt allemaal. Niet alleen in de telecomwereld maar ook vaak in andere zaken kom je dit soort verhalen jammer genoeg vaak tegen. Je wordt geintimideerd met een extreem hoge rekening welke je zogenaamd af kunt kopen. De afkoopsom lijkt dan maar een fractie van de extreem hoge rekening. Door het intimiderende effect van de hoge rekening is men snel geneigd te betalen voor de afkoopsom om erger te voorkomen. Feit is uiteindelijk dat je nog steeds dubbel en dwars te veel betaald voor iets wat je waarschijnlijk helemaal niet gedaan hebt, en waar absoluut geen bewijs voor te vinden is. Vaak zie je bij dit soort gevallen ook al snel dat wanneer je echt moeilijk gaat doen, met consumentenorganisaties aan komt zetten en aangetekende brieven gaat sturen dat het ineens allemaal snel opgelost kan worden met een slap excuusje! :z

* richeh Mompelt iets over een consumentengids/stekeligheden verhaal |:(

[ Voor 3% gewijzigd door richeh op 27-04-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 11:35
Als je zoveel download in een dag, zou de batterij dan niet allang leeg moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin-
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 18:24
lijkt me een zaak van fraude, zijne het van de provider, zijne het van malware. Veel succes anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ccc schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:36:
Hallo allemaal,

Ik kreeg de rekening van mijn provider(yes telecom) binnen-> 2500 euro. Joepie!

Na wat uitzoek werk blijkt het dus dat ik 5264 MB aan internet toegang heb verbruikt. Ik heb in 24 uur tijd 5.347.699 kilobytes verbruikt en ik heb geen enkel idee hoe ik dit heb gedaan. Ik heb namelijk de hele dag geen app gebruikt. Ik gebruik een Iphone 4.

Ik heb al met de provider contact gehad en gevraagd of zij mij de specificatie kunnen sturen, maar dit mogen zij niet... Wat er dus op neer komt dat ik 2500 euro moet gaan dokken voor iets dat ik niet heb gebruikt.

Wie kan mij helpen hoe ik kan achter halen waar dit probleem zit? Zit yes telecom misschien fout en heb ik het wel helemaal niet verbruikt?
Je mag alle gegevens bij je provider opvragen die ze van jou hebben. Ze zijn verplicht jou deze gegevens te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
@Uni, zeker niet het topic gelezen? of kennis van de algemene situatie van informatie van providers? Lees maar paar posts boven je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

lanerios schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 16:38:
@Uni, zeker niet het topic gelezen? of kennis van de algemene situatie van informatie van providers? Lees maar paar posts boven je.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, nee. Het is simpelweg een tip en hij heeft daar recht op - en dat geef ik alleen maar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:12
Uniciteit schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:38:
[...] Ik heb niet het hele topic doorgelezen, nee. Het is simpelweg een tip en hij heeft daar recht op - en dat geef ik alleen maar aan.
Van wat ik heb meegekregen in dit topic zijn zowel Justitie als de OPTA het niet met je eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ccc schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:44:
- Ik heb men iphone geupdate dus alles bij info is nu leeg.
update of restore? want bij update blijft je data gegvens gewoon staan..
Heb je ook op de rekening staan dat je midden in de nacht data heb verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Caelorum schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:43:
[...]

Van wat ik heb meegekregen in dit topic zijn zowel Justitie als de OPTA het niet met je eens ;)
De Wet bescherming persoonsgegevens geeft klanten het recht over hen verzamelde data in te zien.

Er is hier nog een artikel over hoe T-Mobile weigert alles te overhandigen omdat het té veel werk was.

nieuws: T-Mobile weigert alle gebruikersdata te overhandigen na verzoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:12
Tja, ik heb er niet zoveel verstand van, maar iemand in dit topic heeft aangegeven dat het de vraag was of dit soort gegevens wel persoonsgegevens zijn. Niemand heeft de moeite genomen om dit te verhelderen, dus misschien kan jij dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

@Ccc: ik lees net dat je een extra add-on kunt instellen die een seintje geeft als je over je datalimiet heen gaan.
Ik neem aan dat je hier geen gebruik van maakt?
Nooit onverwacht meer dan € 100,- buiten de bundel verbruik*
Door het toenemende dataverbruik is het steeds belangrijker dat u het juiste Yes Online Add-on abonnement heeft. Om onverwacht hoge facturen te voorkomen introduceert Yes Telecom daarom een unieke dienst. Mocht u onverhoopt dreigen meer dan € 100,- buiten de bundel aan dataverkeer te verbruiken, dan neemt Yes Telecom contact met u op en biedt de volgende mogelijkheden: http://www.yestelecom.nl/producten/data.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hoe durven ze. "Meer dan €100,00?" Is nogal geen kattenpis. Meer dan €5,00 zou ik beter vinden. Meer dan een door de gebruiker zelf instelbare waarde is eigenlijk de enige correcte optie.... alleen verdienen ze daardoor minder.

Zou dat misschien de reden zijn dat ze voor de grens van 100 euri hebben gekozen? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 22:35
Ik heb het topic even doorgelezen, en geconstateerd dat er vooral gediscussieerd wordt over het niet verstrekken van de gebruikersgegevens. Eerder is gesteld dat een telecomprovider deze gevens niet mag inzien en dus ook niet verstekken, aan de andere kant heb ik weldegelijk het recht alle over mij verzamelde informatie in te zien. Voor de duidelijkheid, álles wat over mij opgeslagen wordt. Dat een provider dat niet zou mogen geven geloof ik eerlijk gezegd niet, maar laten we het voor waar aannemen. Dan nog is het het probleem van de provider, hij zal mij de gegevens moeten verstekken en zich daarna moeten verweren bij de OPTA of andere instantie belast met het toezicht, al dan niet met tussenkomst van een rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:11:
Zou dat misschien de reden zijn dat ze voor de grens van 100 euri hebben gekozen? ;(
Ik vermoed van wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:43

Sorcerer8472

Mens sana?

Lucky-Shirt schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:42:
En er gaat geen belletje rinkelen als een rekening van 2500 euro ineens nog maar 100 euro moet kosten? Dit riekt toch wel een beetje naar een vorm van oplichting.
Het is geen oplichting maar het is onredelijk. Overigens is er in Nederland een wet die zegt dat er wel enige prestatie tegenover zulke bedragen moet staan. Het is mogelijk dat een kantonrechter je in het gelijk stelt puur omdat het buitenbundeltarief t.o.v. het binnenbundeltarief zo onredelijk is.
Panzer_V schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:42:
Misschien heeft iemand het al getypt. Maar heb jij de telefoon de gehele dag aan de lader laten liggen? Volgens mij trekt geen enkele accu het als je eventjes 5000 mb download.....
Qua download kan het wel, dat lukt binnen 2 uur en als het scherm uitstaat dan kan dat makkelijk via 3G. Denk dat je met de gemiddelde telefoon met een volle accu op een snel netwerk wel 10 GB kunt binnenhalen voordat de accu leeg is. Qua upload is het wel lastiger, dat gaat trager en kost meer stroom omdat je meer pakketjes verstuurt. De meeste netwerken zijn beperkt tot 2 Mbps upload (vaak 1 Mbps, maximum theoretische snelheid met HSUPA is 5.7 Mbps), en dan duurt het toch al een stuk langer...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onderstaande komt van de website van Yes Telecom, dit verklaart waarom de kosten op 100 euro zijn afgerond:

Nooit onverwacht meer dan € 100,- buiten de bundel verbruik*

Door het toenemende dataverbruik is het steeds belangrijker dat u het juiste Yes Online Add-on abonnement heeft. Om onverwacht hoge facturen te voorkomen introduceert Yes Telecom daarom een unieke dienst. Mocht u onverhoopt dreigen meer dan € 100,- buiten de bundel aan dataverkeer te verbruiken, dan neemt Yes Telecom contact met u op en biedt de volgende mogelijkheden:

Migratie naar passende data-oplossing (eventueel reeds gemaakte buiten de bundel kosten worden gefactureerd tot een maximum van € 100,-)
Het verbruik van data wordt op verzoek van u voor de rest van de maand geblokkeerd (eventueel reeds gemaakte buiten de bundel kosten worden gefactureerd tot een maximum van € 100,-)
Huidige situatie behouden (u besluit extra kosten voor buiten de bundel gebruik voor eigen rekening te nemen)

Zo garandeert Yes Telecom dat u nooit onverwacht meer dan € 100,- buiten de bundel verbruik heeft, en tijdig naar de bijpassende data-oplossing migreert

* Zowel voor nieuwe als bestaande abonnementen

Per simkaart en alleen voor nationaal dataverbruik. Alleen voor data toevoegingen op bestaande spraakabonnementen Yes Online Add-on, geldt niet voor Yes Online Laptop, BlackBerry, Yes Online Standaard, M2M.
Geldt tot contactmoment tussen Yes Telecom en klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Uniciteit schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:42:
[...]

De Wet bescherming persoonsgegevens geeft klanten het recht over hen verzamelde data in te zien.

Er is hier nog een artikel over hoe T-Mobile weigert alles te overhandigen omdat het té veel werk was.

nieuws: T-Mobile weigert alle gebruikersdata te overhandigen na verzoek
Lees het topic maar door. Ik werk zelf voor de data kant van een provider. Dus ik weet redelijk hoe het zit, en ik wil NIET het allemaal opnieuw vertellen omdat iemand zelf niet wil teruglezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 12-10 20:24
lanerios schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:39:
[...]

Lees het topic maar door. Ik werk zelf voor de data kant van een provider. Dus ik weet redelijk hoe het zit, en ik wil NIET het allemaal opnieuw vertellen omdat iemand zelf niet wil teruglezen.
Hij geeft trouwens wel NIEUWE informatie, namelijk dat een juridisch aangelegd persoon (Arnout Engelfriet) meent dat het wel degelijk persoonsgegevens zijn. Beter gezegd: hij betwist het niet. En dan zou dat betekenen dat jullie handelen in strijd met de WBP. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap-Jan op 01-05-2012 16:36 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:36:
onderstaande komt van de website van Yes Telecom, dit verklaart waarom de kosten op 100 euro zijn afgerond:

[i]Nooit onverwacht meer dan € 100,- buiten de bundel verbruik*

Door het toenemende dataverbruik is het steeds belangrijker dat u het juiste Yes Online Add-on abonnement heeft. Om onverwacht hoge facturen te voorkomen introduceert Yes Telecom daarom een unieke dienst. Mocht u onverhoopt dreigen meer dan € 100,- buiten de bundel aan dataverkeer te verbruiken, dan neemt Yes Telecom contact met u op en biedt de volgende mogelijkheden:
Unieke dienst? Yup. Uniek qua niveau van afzetterij en volstrekt ondermaatse en onacceptabele "dienstverlening".

Ze zorgen er namelijk wel voor dat ze eerst die 100 euri opstrijken voordat ze mensen gaan vertellen dat ze criminele tarieven in rekening brengen per schamele megabyte aan dataverbruik die hun nauwelijks iets kost (wil er alsjeblieft een klokkenluider hier even melden wat een MB mobiele providers ECHT kost).

WAT een GOTSPE om dat TROTS te lopen verkondigen als UNIEKE dienst. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
  • Laatst online: 12-09 08:51
Je kan niet echt zeggen hoeveel een MB de provider kost, want daarvoor moet je precies weten hoeveel procent van het stroom verbruik, onderhouds, personeels noem het maar op, op de buik van mobiel internet te schrijven valt, en dan verschilt het ook nog hoeveel gebruik er uberhaupt is (in feite wordt een MB goedkoper als je meer over je bundel heen gaat dus..)

Natuurlijk zijn de prijzen buiten de bundels idioot, maar het valt tegen hoeveel winst ze maken op alles binnen je bundel.. daarom dat ze geld verdienen door je te verleiden tot 1. een te grote bundel te nemen of 2. buiten je bundel te gebruiken.. daar halen ze hun geld vandaan. Probleem is een beetje dat dit soort dingen ineens als crimineel en oplichterij wordt gezien zodra ze bijvoorbeeld regels strenger gaan maken of er een crisis heerst :) En nee ik wil ook niet zeggen dat ik het eens ben met de prijzen buiten de bundels en al helemaal niet dat iemand zonder het te weten aan een enorme telefoon rekening kan komen, maar sommige mensen overdrijven het ook de andere kant op :)

edit: en trouwens, eigenlijk doen alle soorten bedrijven dit op hun eigen manier.

[ Voor 3% gewijzigd door etnerdnl op 01-05-2012 17:47 ]

PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:55:
[...]
WAT een GOTSPE om dat TROTS te lopen verkondigen als UNIEKE dienst. :r
Inderdaad, bizar dat dit zomaar kan/mag. Wanneer je (boven de 100 euro) een seintje wil krijgen moet je hiervoor extra betalen. Dus verdienen ze niet linksom, dan wel rechtsom |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Van mij mag er een wettelijke verplichting komen voor providers om de technische mogelijkheid te bieden aan klanten om de dataverbinding te stoppen als een door de klant te bepalen bedrag (of hoeveelehid data bij een transparante prijsopbouw) verbruikt is.

Als het kan als de provider wellicht verbruik niet mag doorfactureren (maximum kosten buitenlands verkeer), dan moet het ook kunnen als de klant het wil.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
@Tmoose, dat bieden zeer veel zakelijke providers al aan (echt mensen. stop met denken dat het dat hier om een consumenten abo gaat. Dat is niet zo). Gewoon een blokkade voor X euro, is er al jaren.

@Jaap-Jan. Ga jij dat melden tegen de Opta en Justitie? Ik ben wel nieuwsgierig hoe ver je er mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

lanerios schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:48:
@Tmoose, dat bieden zeer veel zakelijke providers al aan (echt mensen. stop met denken dat het dat hier om een consumenten abo gaat. Dat is niet zo). Gewoon een blokkade voor X euro, is er al jaren.

@Jaap-Jan. Ga jij dat melden tegen de Opta en Justitie? Ik ben wel nieuwsgierig hoe ver je er mee komt.
Ik sprak in het algemeen. Maar als dit al lang bestaat voor zakelijke klanten, dan is het m.i. nog slechter uit te leggen dat het niet al aangeboden wordt is voor particuliere klanten. Maar dat is binnen dit topic idd dan offtopic.

[ Voor 3% gewijzigd door TMoose op 04-05-2012 10:10 ]

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ben ik het mee eens. Helaas vinden particuliere providers het teveel werk. Voordeel bij zakelijke klanten is dat je het voor X handsets kan doen (200 tegelijk bijvoorbeeld).
Wel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik neem toch aan dat een iphone ook gewoon een log bijhoud op de sd kaart welke je kunt openen en bekijken?
of gewoon via de informatie, je kunt toch altijd precies zien welke app hoeveel data heeft verbruikt, wanneer en hoeveel accu deze heeft verbruikt?

je krijgt toch ook smsjes op 50% en 75%?
je moet toch ook een bevestigings sms sturen als je aan de 100% zit?
en had je hem aan de lader hangen? zoveel download in 24 uur, dan is ie toch zo leeg?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 00:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:12:
ik neem toch aan dat een iphone ook gewoon een log bijhoud op de sd kaart welke je kunt openen en bekijken?
of gewoon via de informatie, je kunt toch altijd precies zien welke app hoeveel data heeft verbruikt, wanneer en hoeveel accu deze heeft verbruikt?
Gedeeltelijk:

Instellingen > Algemeen > Gebruik > Gebruik Mobiele Netwerk - laat zien hoeveel gesprekstijd en hoeveel data je over 3g verstookt hebt. Niet specifiek per app, maar wel een meting om te kijken of alles klopt. En een SDkaart en een log? Tis een iPhone he? Die zijn niet zo high-tech (daarom hou ik er zo van). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:16:
[...]

Gedeeltelijk:

Instellingen > Algemeen > Gebruik > Gebruik Mobiele Netwerk - laat zien hoeveel gesprekstijd en hoeveel data je over 3g verstookt hebt. Niet specifiek per app, maar wel een meting om te kijken of alles klopt. En een SDkaart en een log? Tis een iPhone he? Die zijn niet zo high-tech (daarom hou ik er zo van). ;)
hij zet toch wel ergens een log bestand neer?

ik had inderdaad even over het iphone zinnetje heen gelezen.
dan kun je inderdaad niks uitzoeken of bewijzen. (Daarom heb ik er zo'n hekel aan, kleine dingetjes ontbreken gewoon...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ccc schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:32:
Een aangetekende brief gaat de deur uit, ik wil weten waar ik het aan heb uitgegeven.

Inmiddels heb ik het voorstel gekregen om de rekening af te kopen met 100 euro. Dat dit een soort van waarschuwing is. Dan nog wil ik graag weten wat ik heb gedaan, want 100 euro is nog steeds veel geld als je normaal op 30/40 euro zit.
Volgens mij heb ik een keer op TV gezien (kassa denk ik) dat providers dit verplicht zijn, maar volgens mij ging het toen om dit soort rekeningen in het buitenland. Ze moesten dan de werkelijke kosten berekenen en die kwamen idd rond de 100 euro uit.

Ik zou in ieder geval betalen, nu het voorstel er nog ligt en dan later sowieso nog uitzoeken waar het van komt, anders ben je volgende maand echt aan de beurt. Ik zou sowieso wat software installeren die het dataverkeer in de gaten houd en je ook afsluit voordat je over je bundel heen gaat. Ik weet niet of dat met iPhone kan, ik heb een Galaxy S2 en die kan het in ieder geval wel, en met ICS zelfs al out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag,

Hebt u nog een optie voor mij voor een voorstelbrief aan YES telecom ik kom er niet meer uit.

Gr,

Henny
Pagina: 1 2 3 Laatste