Understatement van het millennium! Ik noem het misdadig. Pure afzetterij.IIsnickerII schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:19:
[...]
dat is 500 euro per gigabyte, 50 cent per MB. Ja redelijk duur ja.
Struikrovers en dievenbendes zijn het.
Understatement van het millennium! Ik noem het misdadig. Pure afzetterij.IIsnickerII schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:19:
[...]
dat is 500 euro per gigabyte, 50 cent per MB. Ja redelijk duur ja.
Mogen we ook niet. Voor de zekerheid net nagevraagd bij degene die het wel mag. Alleen als Justitie het goedkeurt mag het. Als we dit doen zonder die goedkeuring is Opta over de zeik en zijn we echt de l*l.Rukapul schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:21:
[...]
Als willekeurige medewerker is het inderdaad niet meer dan logisch dat je het niet in mag zien. Dat zou eenvoudigweg onzorgvuldig zijn en niet de juiste mate van bescherming bieden.
Op verzoek van de klant door geautoriseerd personeel volgens een zorgvuldige procedure een overzicht maken van het verkeer met als enig doel het verzoek van de klant te honoreren is echter niets op tegen.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
[ Voor 23% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 25-04-2012 15:28 ]
Sorry, maar je praat echt een beetje onzin. De enige manier om aan uitgebreidere info te kunnen komen is via DPI. En dàt mag nou net niet meer. Een paar jaar geleden kon ik idd van elke klant precies zien welke sites e.d. werden opgevraagd. Tegenwoordig kan en mag dat dus niet meer.Rukapul schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:21:
[...]
Als willekeurige medewerker is het inderdaad niet meer dan logisch dat je het niet in mag zien. Dat zou eenvoudigweg onzorgvuldig zijn en niet de juiste mate van bescherming bieden.
Op verzoek van de klant door geautoriseerd personeel volgens een zorgvuldige procedure een overzicht maken van het verkeer met als enig doel het verzoek van de klant te honoreren is echter niets op tegen.
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dit dus, natuurlijk wel nagaan. Ik zou ze gewoon eens bellen.ItWasntMe schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:39:
[...]
Precies, ik zou gewoon die €100,- betalen en dan alsnog uitzoeken wat er fout is gegaan zodat het de volgende x verkomen kan worden!:)
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Hier gaat de argumentatie al de mist in. Verkeersgegevens komen uit de header van het pakket, niet de inhoud van het pakket waarnaar de term DPI verwijst.FooLsKi schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:27:
[...]
Sorry, maar je praat echt een beetje onzin. De enige manier om aan uitgebreidere info te kunnen komen is via DPI.
Een eenvoudigere verklaring hiervoor is dat het systeem dat de gegevens ontsluit eindelijk van een fatsoenlijk toegangssysteem met juiste authorisaties is voorzien.En dàt mag nou net niet meer. Een paar jaar geleden kon ik idd van elke klant precies zien welke sites e.d. werden opgevraagd. Tegenwoordig kan en mag dat dus niet meer.
Basis verkeersgegevens worden opgeslagen. Zowel voor billing als voor bewaarplicht.De meesten buiten de telecomsector nemen aan dat er meer mogelijk is dan wat er daadwerkelijk kan.
Dat is dan tegenstrijdig met de WBP, want daar is juist vastgelegd dat elk persoon het recht heeft om zijn eigen persoonsgegevens in te zien, tegen een redelijke vergoeding.lanerios schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:24:
[...]
Mogen we ook niet. Voor de zekerheid net nagevraagd bij degene die het wel mag. Alleen als Justitie het goedkeurt mag het. Als we dit doen zonder die goedkeuring is Opta over de zeik en zijn we echt de l*l.
Dit is juist ook weer een nadeel voor ons, omdat wij klanten niet adequaat genoeg te woord kunnen staan, juist omdat het via justitie moet lopen.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Dat is sowieso verplicht, maar dat is geen data die je als consument zo kunt opvragen, voor zover ik weet. Het is alweer een tijdje geleden dat ik dergelijk werk deed.aegis schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:30:
@Foolski
er word toch wel bijgehouden naar welk IP adres de telefoon verbinding maakt? niet naar de inhoud van de data maar de tijd van de verbinding en IP adres?
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
[ Voor 43% gewijzigd door aegis op 25-04-2012 15:38 ]
Het is even de vraag of specifiek WBP basis biedt om precies dit op te vragen. Daarvoor moeten verkeers- en verbruiksgegevens persoonsgegevens zijn en daar kun je ongetwijfeld een boom over optuigen.Jaap-Jan schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:32:
[...]
Dat is dan tegenstrijdig met de WBP, want daar is juist vastgelegd dat elk persoon het recht heeft om zijn eigen persoonsgegevens in te zien, tegen een redelijke vergoeding.
[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 25-04-2012 15:40 ]
Met het hele grote verschil dat je op een snelweg 100-en-1 manieren hebt om te zien of jouw snelheid een beetje binnen de perken is, allemaal direct in zicht af fabriek gemonteerd of inherent aan het systeem.lanerios schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:05:
Wij leveren de snelweg, dat jij zelf buiten de limieten gaat, is jou fout. Niet van degenen die de snelweg aanleggen.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ccc schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:44:
- Ik woon niet dicht bij de grens
Wat is dan volgens jou dicht bij de grens?Ccc schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:16:
Ik woon in Heerlen
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Dat is het punt, het is echt aan de consument om dat in de gaten te houden. Wij gaan echt niet voor elke consument kijken of ze over hun data heen zitten. We hebben al 1 persoon hiervoor die het de hele dag doet voor de echt grote spenders, maar daar moeten we nou geen gewoonte van maken.Paul schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:40:
[...]
Met het hele grote verschil dat je op een snelweg 100-en-1 manieren hebt om te zien of jouw snelheid een beetje binnen de perken is, allemaal direct in zicht af fabriek gemonteerd of inherent aan het systeem.
Standaard kan ik op mijn telefoon (iPhone 3GS if you must know) ergens 6 niveau's diep een datagebruik vanaf een of ander arbitraire datum in het verleden zien.
Je accountmanager ziet je trouwens al komen als je iedere dag belt hoe ver je al aan je limiet zit... Aangezien in dit geval alle dataverbruik in één dag is geweest had dat niet eens geholpen...
Bij een eerdere screenshot van zijn factuur staat echter dat het om "Dataverkeer Nationaal" gaat, dus is hier inderdaad niet relevant ;-)RobIII schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:03:
Offtopic:
[...]
[...]
Wat is dan volgens jou dicht bij de grens?Als ik me niet vergis grenst Heerlen zelfs aan Duitsland?
Niet dat 't verder (nog) relevant is...
Dat kan toch automatisch?lanerios schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:11:
[...]
Dat is het punt, het is echt aan de consument om dat in de gaten te houden. Wij gaan echt niet voor elke consument kijken of ze over hun data heen zitten. We hebben al 1 persoon hiervoor die het de hele dag doet voor de echt grote spenders, maar daar moeten we nou geen gewoonte van maken.
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
[ Voor 16% gewijzigd door corset op 25-04-2012 16:19 ]
Dan moet 'je' ons daar ook realistisch de mogelijkheid toe geven! Het lukt een telco zoals T-Mobile om met een megacorp als Apple af te spreken dat je je telefoon niet als mobile hotspot mag gebruiken maar zoiets simpels als het inzichtelijk maken van je dataverkeer en waarschuwen, knijpen of blokkeren op bepaalde punten is ineens onmogelijk?lanerios schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:11:
Dat is het punt, het is echt aan de consument om dat in de gaten te houden.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Je post een link van google maps. En er staat duidelijk kerkrade? Dus hoe kom je erbij dat het aan Duitsland grenst.RobIII schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:03:
Offtopic:
[...]
[...]
Wat is dan volgens jou dicht bij de grens?Als ik me niet vergis grenst Heerlen zelfs aan Duitsland?
[ Voor 30% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 25-04-2012 16:43 ]
Het is in één dag gebeurd en Yes opereert via het netwerk van KPN. Dus laten we zeggen dat ze het de dag daarna te horen kregen, dan was het al te laat.lanerios schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:45:
Moet wel zeggen dat het wat raar is, We hebben hier gewoon (bedrijf vergelijkbaar met Yes, maar op grotere markt gericht) iemand zitten die belt als de data te hoog is. Vooral omdat het hier om een zakelijk nummer gaat, zou het logisch zijn als daar ook zo iemand is.
De diagnotische data wordt geloof ik verzonden bij het syncen met iTunes/iCloud en aangezien dat niet over 3G gebeurd. Daarnaast zal er echt niet voor ruim 5GB aan diagnostische gegevens verzonden worden binnen 24 uur. En dat staat niet "standaard" op versturen, maar dat wordt netjes gevraagd tijdens de setup.jeroen3 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:04:
De iPhone doet vanalles wat jij niet weet,
Tegenwoordig heeft de iPhone Diagnose gegevens. Standaard staat dat op automatisch opsturen.
Het kan best zijn dat er apps zijn gecrasht (ik heb m nu één week en al tientallen crashlogs) en je iPhone alle diagnostische gegevens ging opsturen.
Net als de FaceTime/iMessage activatie SMSjes naar de UK.
Overigens, iCloud is 5 GB... (gratis)
[ Voor 6% gewijzigd door me_mrtn op 25-04-2012 17:31 ]
Inderdaad, maar zijn ze een MVNO of zijn ze echt een eigen provider die buiten de eigen hardware echt alleen de KPN masten gebruikt? (dus niet zoals AH mobiel, etc die ook de hardware gebruikt naast de zendmasten van KPN)Ccc schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:58:
[...]
Het is in één dag gebeurd en Yes opereert via het netwerk van KPN. Dus laten we zeggen dat ze het de dag daarna te horen kregen, dan was het al te laat.
Again; het doet er verder niet toe voor je probleem (want: nationaal (data)verkeer), maar ben ik nou simpel of hoe heb ik dat? Op elk van de 3 linkjes die ik postte is toch duidelijk te zien dat 't tegen Duitsland aan ligtCcc schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:33:
[...]
Je post een link van google maps. En er staat duidelijk kerkrade? Dus hoe kom je erbij dat het aan Duitsland grenst.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Waarom zou de provider niet een smsje kunnen sturen als je over je data limiet gaat als hij nog aan het downloaden is.e.looijenga schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:13:
Ik werk zelf bij een MVNO van KPN en zie regelmatig van dit soort call records. Wij werken zelf met hoogverbruik meldingen bij onze klanten. De reden dat je waarschijnlijk zelf niet eerder een waarschuwing hebt gekregen van je provider ligt aan het feit dat er gedurende een sessie geen waarschuwing kan worden afgegeven. Als je een bundel van 500mb hebt en je gaat bij 450mb een sessie starten waarin je over je bundel gaat, kan er pas een melding uitgaan als deze sessie is afgesloten. Weet trouwens ook niet of Yes wel meldingen geeft....
Heerlen ligt in de buurt van Duitsland. Zolang je binnen de grenzen van Heerlen blijft kun je nergens direct naar Duitsland. Dat gaat via Kerkrade of Landgraaf. Neemt natuurlijk niet weg dat je in Heerlen geen verbinden zou kunnen maken met het Duitse netwerk.RobIII schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:15:
[...]
Again; het doet er verder niet toe voor je probleem (want: nationaal (data)verkeer), maar ben ik nou simpel of hoe heb ik dat? Op elk van de 3 linkjes die ik postte is toch duidelijk te zien dat 't tegen Duitsland aan ligt
Even kort, ik woon ook in Heerlen, en hier is geen duits netwerk te ontvangen met een normale telefoon. Mijn ouders wonen 1km van de grens in n ander dorp in limburg, en zelfs daar heb ik geen duits bereik. Bereik is hier dus niet de dooddoener, ook omdat er tussen Heerlen en Duitsland idd nog wel wat afstand zitRobIII schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:03:
Offtopic:
[...]
[...]
Zie wat bovenstaande zeggen. Tussen Duitsland en Heerlen liggen nog kerkrade en landgraaf.RobIII schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:15:
[...]
Again; het doet er verder niet toe voor je probleem (want: nationaal (data)verkeer), maar ben ik nou simpel of hoe heb ik dat? Op elk van de 3 linkjes die ik postte is toch duidelijk te zien dat 't tegen Duitsland aan ligt
[ Voor 14% gewijzigd door Ccc op 25-04-2012 20:41 ]
Geloof dat hij het over de Beitel enzo heeft. Dat is technisch gezien inderdaad Heerlen (ken zat mensen die er wonen/werken en denken te weten dat het Kerkrade is).Ccc schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:39:
[...]
Zie wat bovenstaande zeggen. Tussen Duitsland en Heerlen liggen nog kerkrade en landgraaf.
En de Crombacherstraat is naar mijn weten kerkrade?
Zie hier:
http://i46.tinypic.com/2lufnnn.png
Sorry voor de offtopic.
Ccc schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:39:
En de Crombacherstraat is naar mijn weten kerkrade?
[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 25-04-2012 22:42 ]
Over mij
[ Voor 8% gewijzigd door Max|Burn op 26-04-2012 05:29 ]
Bij welke provider telt een upload mee dan?Max|Burn schreef op donderdag 26 april 2012 @ 05:22:
Een collega kreeg laatst een rekening voor 600mb overgebruik. Hij internet nooit. Bleek dat zijn iphone non-stop een email aan het versturen was die vast zat in de outbox. Deze kon ook niet verwijderd worden. Pure ios bug. Ik moest zn account deleten en aanmaken en toen was het weer goed.. Misschien hier ook zoiets?
Die 600mb overschrijding was ook in een hele korte tijd.
Euh ... bij allemaal? Naar mijn weten heb je een bundel van x MB of GB. Uploaden/Downloaden samen.me_mrtn schreef op donderdag 26 april 2012 @ 07:14:
[...]
Bij welke provider telt een upload mee dan?
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
,...me_mrtn schreef op donderdag 26 april 2012 @ 07:14:
[...]
Bij welke provider telt een upload mee dan?
http://speedtest.net/result/2130203198.png
lanerios schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:13:
[...]
,...
Dus jij denkt dat als je je telefoon als mobile hotspot gebruikt en puur alleen gaat uploaden via je laptop, dat je geen data vebruikt? Ik wil je niet laten schrikken, maar zo werkt het echt niet.
Thalaron schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:54:
Upload en Download worden inderdaad altijd al bij elkaar opgeteld.
Voorheen met de "FUP" abbo's was dit echter niet zo heel boeiend, en daar las iedereen dus overheen..
Ik heb nog een FUP abonnement, dus ik heb daar mijzelf nooit in verdiept. Klinkt ook logisch eigenlijk.jvanhambelgium schreef op donderdag 26 april 2012 @ 07:47:
[...]
Euh ... bij allemaal? Naar mijn weten heb je een bundel van x MB of GB. Uploaden/Downloaden samen.
Een provider die "upload" niet zou aanrekenen moet ik nog tegenkomen.
Vroegah, toen we nog datalimieten hadden op vast internet, telde daarvoor (in ieder geval bij Quicknet, dat was voorloper van Sonera, daarna Eneco, later Chello, nu UPCjvanhambelgium schreef op donderdag 26 april 2012 @ 07:47:
[...]
Euh ... bij allemaal? Naar mijn weten heb je een bundel van x MB of GB. Uploaden/Downloaden samen.
Een provider die "upload" niet zou aanrekenen moet ik nog tegenkomen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Ik heb wel eens op 20 km afstand van de grens een Duitse provider gehad, goede windrichting en wat pech qua ontbreken van dekking bij je nationale providers kan een telefoon automatisch doen beslissen over te schakelen naar Duitsland als daar het bereik significant beter is. Een telefoon weet niet of hij in Duitsland of Nederland isErgoStijn schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:41:
[...]
Even kort, ik woon ook in Heerlen, en hier is geen duits netwerk te ontvangen met een normale telefoon. Mijn ouders wonen 1km van de grens in n ander dorp in limburg, en zelfs daar heb ik geen duits bereik. Bereik is hier dus niet de dooddoener, ook omdat er tussen Heerlen en Duitsland idd nog wel wat afstand zit
Verder, wat was de lijst van apps toevallig? zoals al genoemd is. Die heb ik gemist.
Met GPS is dat wel mogelijk. Als je een buitenlandse (buurland) provider krijgt, dan kan met GPS wel gecontroleerd worden of je daadwerkelijk in het buitenland zit.Termi schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:48:
Ik heb wel eens op 20 km afstand van de grens een Duitse provider gehad....... Een telefoon weet niet of hij in Duitsland of Nederland is.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Verwijderd
Wel opvallend dat bijna alle datapakketten 60MB groot zijn. Het lijkt er toch veel op dat je via tethering iets heb zitten downloaden?Ccc schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:58:
De rekeningen zijn wel gespecificeerd. Tot op de eurocent. Maar het dataverbruik niet.
Hier een gedeelte ervan. Het is gewoon waanzin.
[afbeelding]
Ik zou dit eens te lezen: http://webwereld.nl/nieuws/109830/kpn-dochter-yes-telecom-verdacht-van-fraude.htmlAlgemene Voorwaarden Yes Telecom – februari 2012
18.5 Yes Telecom kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de hoge kosten welke door verbruik buiten het maximaal toegestane, is veroorzaakt. Tevens heeft Yes Telecom geen verplichting om u te informeren bij overmatig verbruik. De verplichting om uw verbruik te monitoren ligt derhalve bij u zelf
[ Voor 15% gewijzigd door tweaker2010 op 27-04-2012 10:08 ]
[ Voor 92% gewijzigd door sjaakwortel op 27-04-2012 12:06 ]
Dat 60 MB verhaal klopt gewoon. Yes draait via een omweg op het KPN netwerk. Deze sluiten data sessies af op ongeveer 60.1MB. Dit merk je als klant totaal niet, maar wel als je op de specificaties kijkt.tweaker2010 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:07:
[...]
Wel opvallend dat bijna alle datapakketten 60MB groot zijn. Het lijkt er toch veel op dat je via tethering iets heb zitten downloaden?
Volgens hun algemene voorwaarden heb je trouwens geen poot om op te staan:
[...]
Ik zou dit eens te lezen: http://webwereld.nl/nieuws/109830/kpn-dochter-yes-telecom-verdacht-van-fraude.html
Oke, dat wist ik niet. Maar dan kun je dus nooit achterhalen waar die data gebleven is?lanerios schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:15:
[...]
Dat 60 MB verhaal klopt gewoon. Yes draait via een omweg op het KPN netwerk. Deze sluiten data sessies af op ongeveer 60.1MB. Dit merk je als klant totaal niet, maar wel als je op de specificaties kijkt.
Nop, de enige manier om buiten deze informatie te achterhalen wat het is, is via de politie. Aangifte doen van verdenking misbruik data verkeer. Die gaat dan naar justitie, die geeft 1 persoon in het bedrijf toestemming om de database te laden en te kijken wat er is gebeurd. Helaas is dit van regels van de Opta.tweaker2010 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:17:
[...]
Oke, dat wist ik niet. Maar dan kun je dus nooit achterhalen waar die data gebleven is?
Ik vind het spijtig dat tegenwoordig op tweakers bij alles wat men kan begint te roepen dat er wel fraude in het spel zal zijn of dat er iemand is omgekocht. Het is toch zo eenvoudig om de schuld op een ander te steken. Stel je nu voor dat ze dit zouden doen en dat komt uit. Waar sta je dan als bedrijf denk je? Juist ja, aan de afgrond want niemand zal nog klant willen zijn. Doe de boeken dan maar toe.Terrestrial schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:26:
Het is al eerder gesuggereerd maar ik heb sterk het vermoeden dat deze provider de zaak loopt te lichten en daarom zo snel toegeeft wat betreft die 100 euro. Stel ze doen dit bij 200 man en er zijn er allicht wel een paar die zo dom zijn om te betalen. Zo kun je ook aan geld komen he..
Helaas kun je in deze maatschappij niet zomaar vertrouwen op een bedrijf. Ik zou dan ook geen cent betalen tot duidelijk is hoe het werkelijk zit. Dat is een gok maar als jij zeker weet dat je telefoon geen verkeer gemaakt heeft moet je die nemen. Straks komen ze over 2 maanden weer met hetzelfde verhaaltje aan.
Overigens hier hebben ze nou die dataverkeer apps voor uitgevonden
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Lees graag even alle posts die precies over dit punt gaan. Zolang JIJ geen aangifte doet, krijgt Yes geen toestemming van justitie om zo diep een inspect te doen. Zo simpel is het, en zal het ook blijven.Ccc schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:46:
Ik heb ook voor jou optie gekozen. Ik heb het bedrag onder voorbehoud betaald en wil een duidelijke verklaring.
Ik zeg ook helemaal niet dat yes telecom oplichters zijn of slecht zijn, integendeel, ik ben tot nu toe zeer tevreden over ze, behalve dat zij mij niet kunnen zeggen waar de data en verstookt aan is.
[ Voor 3% gewijzigd door richeh op 27-04-2012 20:47 ]
Je mag alle gegevens bij je provider opvragen die ze van jou hebben. Ze zijn verplicht jou deze gegevens te geven.Ccc schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:36:
Hallo allemaal,
Ik kreeg de rekening van mijn provider(yes telecom) binnen-> 2500 euro. Joepie!
Na wat uitzoek werk blijkt het dus dat ik 5264 MB aan internet toegang heb verbruikt. Ik heb in 24 uur tijd 5.347.699 kilobytes verbruikt en ik heb geen enkel idee hoe ik dit heb gedaan. Ik heb namelijk de hele dag geen app gebruikt. Ik gebruik een Iphone 4.
Ik heb al met de provider contact gehad en gevraagd of zij mij de specificatie kunnen sturen, maar dit mogen zij niet... Wat er dus op neer komt dat ik 2500 euro moet gaan dokken voor iets dat ik niet heb gebruikt.
Wie kan mij helpen hoe ik kan achter halen waar dit probleem zit? Zit yes telecom misschien fout en heb ik het wel helemaal niet verbruikt?
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, nee. Het is simpelweg een tip en hij heeft daar recht op - en dat geef ik alleen maar aan.lanerios schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 16:38:
@Uni, zeker niet het topic gelezen? of kennis van de algemene situatie van informatie van providers? Lees maar paar posts boven je.
Van wat ik heb meegekregen in dit topic zijn zowel Justitie als de OPTA het niet met je eensUniciteit schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:38:
[...] Ik heb niet het hele topic doorgelezen, nee. Het is simpelweg een tip en hij heeft daar recht op - en dat geef ik alleen maar aan.
Verwijderd
update of restore? want bij update blijft je data gegvens gewoon staan..Ccc schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:44:
- Ik heb men iphone geupdate dus alles bij info is nu leeg.
De Wet bescherming persoonsgegevens geeft klanten het recht over hen verzamelde data in te zien.Caelorum schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:43:
[...]
Van wat ik heb meegekregen in dit topic zijn zowel Justitie als de OPTA het niet met je eens
Nooit onverwacht meer dan € 100,- buiten de bundel verbruik*
Door het toenemende dataverbruik is het steeds belangrijker dat u het juiste Yes Online Add-on abonnement heeft. Om onverwacht hoge facturen te voorkomen introduceert Yes Telecom daarom een unieke dienst. Mocht u onverhoopt dreigen meer dan € 100,- buiten de bundel aan dataverkeer te verbruiken, dan neemt Yes Telecom contact met u op en biedt de volgende mogelijkheden: http://www.yestelecom.nl/producten/data.php
Ik vermoed van welCaptJackSparrow schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:11:
Zou dat misschien de reden zijn dat ze voor de grens van 100 euri hebben gekozen?
Het is geen oplichting maar het is onredelijk. Overigens is er in Nederland een wet die zegt dat er wel enige prestatie tegenover zulke bedragen moet staan. Het is mogelijk dat een kantonrechter je in het gelijk stelt puur omdat het buitenbundeltarief t.o.v. het binnenbundeltarief zo onredelijk is.Lucky-Shirt schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:42:
En er gaat geen belletje rinkelen als een rekening van 2500 euro ineens nog maar 100 euro moet kosten? Dit riekt toch wel een beetje naar een vorm van oplichting.
Qua download kan het wel, dat lukt binnen 2 uur en als het scherm uitstaat dan kan dat makkelijk via 3G. Denk dat je met de gemiddelde telefoon met een volle accu op een snel netwerk wel 10 GB kunt binnenhalen voordat de accu leeg is. Qua upload is het wel lastiger, dat gaat trager en kost meer stroom omdat je meer pakketjes verstuurt. De meeste netwerken zijn beperkt tot 2 Mbps upload (vaak 1 Mbps, maximum theoretische snelheid met HSUPA is 5.7 Mbps), en dan duurt het toch al een stuk langer...Panzer_V schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:42:
Misschien heeft iemand het al getypt. Maar heb jij de telefoon de gehele dag aan de lader laten liggen? Volgens mij trekt geen enkele accu het als je eventjes 5000 mb download.....
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
Lees het topic maar door. Ik werk zelf voor de data kant van een provider. Dus ik weet redelijk hoe het zit, en ik wil NIET het allemaal opnieuw vertellen omdat iemand zelf niet wil teruglezen.Uniciteit schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:42:
[...]
De Wet bescherming persoonsgegevens geeft klanten het recht over hen verzamelde data in te zien.
Er is hier nog een artikel over hoe T-Mobile weigert alles te overhandigen omdat het té veel werk was.
nieuws: T-Mobile weigert alle gebruikersdata te overhandigen na verzoek
Hij geeft trouwens wel NIEUWE informatie, namelijk dat een juridisch aangelegd persoon (Arnout Engelfriet) meent dat het wel degelijk persoonsgegevens zijn. Beter gezegd: hij betwist het niet. En dan zou dat betekenen dat jullie handelen in strijd met de WBP.lanerios schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:39:
[...]
Lees het topic maar door. Ik werk zelf voor de data kant van een provider. Dus ik weet redelijk hoe het zit, en ik wil NIET het allemaal opnieuw vertellen omdat iemand zelf niet wil teruglezen.
[ Voor 3% gewijzigd door Jaap-Jan op 01-05-2012 16:36 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Unieke dienst? Yup. Uniek qua niveau van afzetterij en volstrekt ondermaatse en onacceptabele "dienstverlening".Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:36:
onderstaande komt van de website van Yes Telecom, dit verklaart waarom de kosten op 100 euro zijn afgerond:
[i]Nooit onverwacht meer dan € 100,- buiten de bundel verbruik*
Door het toenemende dataverbruik is het steeds belangrijker dat u het juiste Yes Online Add-on abonnement heeft. Om onverwacht hoge facturen te voorkomen introduceert Yes Telecom daarom een unieke dienst. Mocht u onverhoopt dreigen meer dan € 100,- buiten de bundel aan dataverkeer te verbruiken, dan neemt Yes Telecom contact met u op en biedt de volgende mogelijkheden:
[ Voor 3% gewijzigd door etnerdnl op 01-05-2012 17:47 ]
PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris
Inderdaad, bizar dat dit zomaar kan/mag. Wanneer je (boven de 100 euro) een seintje wil krijgen moet je hiervoor extra betalen. Dus verdienen ze niet linksom, dan wel rechtsomCaptJackSparrow schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:55:
[...]
WAT een GOTSPE om dat TROTS te lopen verkondigen als UNIEKE dienst.
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
Ik sprak in het algemeen. Maar als dit al lang bestaat voor zakelijke klanten, dan is het m.i. nog slechter uit te leggen dat het niet al aangeboden wordt is voor particuliere klanten. Maar dat is binnen dit topic idd dan offtopic.lanerios schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:48:
@Tmoose, dat bieden zeer veel zakelijke providers al aan (echt mensen. stop met denken dat het dat hier om een consumenten abo gaat. Dat is niet zo). Gewoon een blokkade voor X euro, is er al jaren.
@Jaap-Jan. Ga jij dat melden tegen de Opta en Justitie? Ik ben wel nieuwsgierig hoe ver je er mee komt.
[ Voor 3% gewijzigd door TMoose op 04-05-2012 10:10 ]
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 10:15 ]
Gedeeltelijk:Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:12:
ik neem toch aan dat een iphone ook gewoon een log bijhoud op de sd kaart welke je kunt openen en bekijken?
of gewoon via de informatie, je kunt toch altijd precies zien welke app hoeveel data heeft verbruikt, wanneer en hoeveel accu deze heeft verbruikt?
Verwijderd
hij zet toch wel ergens een log bestand neer?sebastius schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:16:
[...]
Gedeeltelijk:
Instellingen > Algemeen > Gebruik > Gebruik Mobiele Netwerk - laat zien hoeveel gesprekstijd en hoeveel data je over 3g verstookt hebt. Niet specifiek per app, maar wel een meting om te kijken of alles klopt. En een SDkaart en een log? Tis een iPhone he? Die zijn niet zo high-tech (daarom hou ik er zo van).
Volgens mij heb ik een keer op TV gezien (kassa denk ik) dat providers dit verplicht zijn, maar volgens mij ging het toen om dit soort rekeningen in het buitenland. Ze moesten dan de werkelijke kosten berekenen en die kwamen idd rond de 100 euro uit.Ccc schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:32:
Een aangetekende brief gaat de deur uit, ik wil weten waar ik het aan heb uitgegeven.
Inmiddels heb ik het voorstel gekregen om de rekening af te kopen met 100 euro. Dat dit een soort van waarschuwing is. Dan nog wil ik graag weten wat ik heb gedaan, want 100 euro is nog steeds veel geld als je normaal op 30/40 euro zit.
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq