Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 14:48
Hallo allemaal,

Ik kreeg de rekening van mijn provider(yes telecom) binnen-> 2500 euro. Joepie!

Na wat uitzoek werk blijkt het dus dat ik 5264 MB aan internet toegang heb verbruikt. Ik heb in 24 uur tijd 5.347.699 kilobytes verbruikt en ik heb geen enkel idee hoe ik dit heb gedaan. Ik heb namelijk de hele dag geen app gebruikt. Ik gebruik een Iphone 4.

Ik heb al met de provider contact gehad en gevraagd of zij mij de specificatie kunnen sturen, maar dit mogen zij niet... Wat er dus op neer komt dat ik 2500 euro moet gaan dokken voor iets dat ik niet heb gebruikt.

Wie kan mij helpen hoe ik kan achter halen waar dit probleem zit? Zit yes telecom misschien fout en heb ik het wel helemaal niet verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:20
Je kan toch bij Instellingen --> Netwerk --> Info (of zoiets) kijken wat je totale verbruik is van je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-06 15:48

hostler

Yeahhh dude!

Woon je toevallig dicht tegen de grens aan? Ik heb wel eens verhalen gehoord dat een mobiele telefoon signaal kan krijgen van een zendmast net over de grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zou jouw provider toch maar navragen voor een gespecificeerde factuur, dus trek maar weer aan de bel en vraag anders waarom ze zoiets niet mogen doorsturen. Desnoods teken je 'protest' aan dmv een aangetekende brief.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404361

als je op de iphone 4 dataroaming uit hebt staan gebruikt de telefoon enkel de netwerk van de simkaart die je erin stopt om verbinding te maken met het datanetwerk (voor zover ik weet is enkel telfort hier een uitzondering op, waar je ook in het binnenland dataroaming aan moet hebben staan omdat het ¨roamt¨ op het netwerk van KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:30
Dat is 61.9 kb/s :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
- Ik heb men iphone geupdate dus alles bij info is nu leeg.
- Ik woon niet dicht bij de grens
- Ik heb wel een gespecificeerde factuur met het aantal kb verbruikt maar er staat telkens categorie data internettoegang. En niet wat dit is geweest (welke app of websites). De reden dat ze mij dit niet willen geven is de wet van privacy...
- Het geval dataroaming lijkt mij niet van toepassing want op de rekening staat duidelijk dat ik 5000MB heb bewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:30
ze willen je je eigen gegeven niet geven omdat de privacy wet van toepassing is, OP JE EIGEN GEGEVENS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Als zij geen specificatie kunnen sturen betekend het dat zij niet kunnen aantonen dat jij daadwerkelijk die hoeveelheid hebt verbruikt.

Als jouw in een supermarkt bij de kassa wordt verzocht 250 euro voor een brood te betalen moeten zij eerst kunnen aantonen dat zij dat voor dat brood vragen. In de vorm van een prijskaartje wat bij dat brood hoort te staan of evt. op het brood. Als dat er niet staat moeten zij in staat kunnen zijn om in hun kassa systeem te kijken en daar gegevens ophalen dat dat brood 250 euro kost.

Al kun je dat brood terugleggen omdat je het brood nog niet gegeten of open gemaakt hebt, hier niet. Je hebt immers verbinding gehad. Maar als jij hard zou kunnen maken dat jij dat nooit verbruikt hebt of zou kunnen hebben dan heb je sowieso al gewonnen. Als zij het niet kunnen aantonen dan kun je een normale rekening claimen of aansturen op een contractontbinding (mits aan de hand van de algemene voorwaarden aan te tonen valt dat zij fout zitten). Op grond van foutieve facturatie is zoiets eaypiecy lemon squeezy te winnen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

Bij de telecomprovider zullen ze ook wel begrijpen dat je niet 5000MB bewust gaat lopen verbruiken. Ik zou gelijk met een aangetekende brief bezwaar indienen bij het telecom bedrijf. Je betaald hun geen CENT hoor je me? Tenzij ze kunnen aantoonen waar dat verbruik vanaf komt. Daar heb je het recht op!

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ccc schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:36:
Ik heb al met de provider contact gehad en gevraagd of zij mij de specificatie kunnen sturen, maar dit mogen zij niet...
Da's nou toch ook toevallig. Jij 'mag' geen rekeningen betalen als die niet tot op de eurocent gespecificeerd zijn. 8)7

Privacywetgeving staat niet toe jouw gegevens aan derden te openbaren maar volgens mij heb jij op grond van diezelfde wet juist het recht op inzage in die gegevens.

Wikipedia: Wet bescherming persoonsgegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ccc schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:44:
- Ik heb men iphone geupdate dus alles bij info is nu leeg.
- Ik woon niet dicht bij de grens
- Ik heb wel een gespecificeerde factuur met het aantal kb verbruikt maar er staat telkens categorie data internettoegang. En niet wat dit is geweest (welke app of websites). De reden dat ze mij dit niet willen geven is de wet van privacy...
- Het geval dataroaming lijkt mij niet van toepassing want op de rekening staat duidelijk dat ik 5000MB heb bewerkt.
Volgens mij kunnen (en mogen) ze juist niet op website/app-niveau bijhouden waar je je data aan verstookt. Dat is juist dat hele gedoe met deep pack inspection (o.i.d.)

Maar dan nog, het blijft een absurd grote hoeveelheid data/geld, dus ik zou er nog eens goed voor gaan zitten en ze een aangetekende brief sturen en voorlopig niks betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
De rekeningen zijn wel gespecificeerd. Tot op de eurocent. Maar het dataverbruik niet.

Hier een gedeelte ervan. Het is gewoon waanzin.

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimage.org/mlm42d6bp/voorbeeld2.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Ccc op 24-04-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:01
Blur je telefoonnummer aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-07 00:19
en nog niet eens een waarschuwing geven dat je gebruik zo hoog is.

trouwens mooie pakketjes data van dezelfde grootte

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Zo te zien Vodafone ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-07 13:07

Blonde Tux

Advertentieboer

Ik ben zelf zo handig geweest om mijn bundel er door te jassen met een stel torrents. Toevallig je telefoon gebruikt voor tethering o.i.d?

Trouwens wel vaag hoe de data gefactureerd is.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het is dacht ik ook normaal om bij excessief dataverbruik tijdig een bericht te sturen DAT dit dataverbruik aan het plaatsvinden is. Als ze dat niet gedaan hebben is dat wat mij (en mogelijk regelgeving/gedragscode/jurisprudentie) betreft grove nalatigheid.

Heb je de hotspotfunctie van die telefoon geactiveerd staan? Is die beveiligd? Zijn er computers in huis die daar contact mee kunnen maken? Download je wel eens iets van Usenet? Databrokken van precies 60MB doen daaraan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 11:15

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ccc schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:58:
De rekeningen zijn wel gespecificeerd. Tot op de eurocent. Maar het dataverbruik niet.

Hier een gedeelte ervan. Het is gewoon waanzin.
Zo te zien 60 MB per 25 minuten. Dat is zelfs 2,4 MB/minuut! 40 kb/sec.

Het is natuurlijk wel je eigen verantwoordelijkheid om geen spam e.d. vanaf je telefoon te versturen. Of gebruik thuis gewoon wifi.

Het is niet aan jouw provider om jou er op te wijzen dat je een verkeerde applicatie gebruikt.

Ze zijn in het buitenland wel verplicht om een sms te sturen als 80% van de databundel is bereikt (of met een maximum van 50 euro geloof ik).

[ Voor 21% gewijzigd door LauPro op 24-04-2012 17:05 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Niet toevallig nog een dongle o.i.d. op hetzelfde abbo lopen? (geen idee of dat mogelijk is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:11

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Er zitten wel een hele hoop sessies bij van rond de 60MB. Sowieso al erg apart dat het rond dezelfde grootte is, dat zou een of andere app kunnen zijn die op de achtergrond een bestand probeert te uploaden/downloaden. Ook wel erg stug dat ze aan zo'n onredelijke factuur vasthouden.

De reden dat ze niet kunnen specificeren waarvoor de internettoegang is gebruikt is omdat DPI (Deep Packet Inspection) niet echt gewaardeerd wordt door de gemiddelde eindgebruiker.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 12:31
Die data pakketjes van 60.000 aan elkaar vast zijn 1 lange sessie. Ben je niet aan toevallig aan het streamen geweest. Dit soort verbruik aaneengesloten komt me bekend voor.

[ Voor 44% gewijzigd door e.looijenga op 24-04-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Check die scrollbar ook! Is het zo dat er vanaf het punt €19,85 kosten zijn gerekend voor het datagebruik? Of is het later weer €0,00 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dit is precies de reden dat ik zeer huiverig ben voor GSM-internet. Of zelfs elk GSM-abonnement.
Hoe kan je als bedrijf nou serieus mensen een rekening van 2500 euro sturen zonder even vooraf aan de bel te trekken? De reden lijkt me simpel: de kosten zijn werkelijk een fractie van dit bedrag, dus als iemand het betaalt zijn ze weer binnen voor heel veel klanten die niet betalen. 500 euro per GB is ook nogal wat, dat kan met het juiste abonnement voor minder dan een procent van die prijs, en zelfs daar maken ze nog winst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
^ Me too :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:36
Die blokken van 60 MB en daarna een x aantal MB lijken mij inderdaad één sessie. Bijvoorbeeld het grootste blok is dan ong. 556 MB. Per ongeluk een filmpje oid gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Ik werk zelf bij een MVNO van KPN en zie regelmatig van dit soort call records. Wij werken zelf met hoogverbruik meldingen bij onze klanten. De reden dat je waarschijnlijk zelf niet eerder een waarschuwing hebt gekregen van je provider ligt aan het feit dat er gedurende een sessie geen waarschuwing kan worden afgegeven. Als je een bundel van 500mb hebt en je gaat bij 450mb een sessie starten waarin je over je bundel gaat, kan er pas een melding uitgaan als deze sessie is afgesloten. Weet trouwens ook niet of Yes wel meldingen geeft....

[ Voor 5% gewijzigd door e.looijenga op 24-04-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445007

Mischien heb je Wi-Fi tethering aan laten staan zonder wachtwoord en heeft iemand van de gelegenheid gebruik gemaakt om iets te torrenten/streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMones
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-03-2022
e.looijenga schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:13:
Ik werk zelf bij een MVNO van KPN en zie regelmatig van dit soort call records. Wij werken zelf met hoogverbruik meldingen bij onze klanten. De reden dat je waarschijnlijk zelf niet eerder een waarschuwing hebt gekregen van je provider ligt aan het feit dat er gedurende een sessie geen waarschuwing kan worden afgegeven. Als je een bundel van 500mb hebt en je gaat bij 450mb een sessie starten waarin je over je bundel gaat, kan er pas een melding uitgaan als deze sessie is afgesloten. Weet trouwens ook niet of Yes wel meldingen geeft....
Er is toch te zien dat er sessies worden afgebroken? dan had hier toch een melding kunnen worden weergeven?

Sorry verkeerd gelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Meerdere blokken van c.a 60 MB.

Ben ik de enige die denkt aan 1 file bestaande uit een X aantal RAR bestanden ?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Bedankt voor de blurtip. Domme fout van mij.

De scrollbar gaat inderdaad nog eventjes door.

De reden van de 60MB pakketjes is inderdaad dat de provider ze in die grote factureert als de sessie in een stuk door loopt.

Het vreemde is gewoon dat ik echt, maar dan ook echt geen enkele app heb gestart. Het enige dat ik doe is safari gebruiken en af en toe de email checken.

Neem bijvoorbeeld 24-03 half 10 sochtends. Wat ik daar heb gedaan is het volgende: Ik woon in Heerlen en hebben in het centrum gratis wifi, genaamd Heerlen Live. Hierop heb ik proberen verbinding te maken op die bewuste ochtend. Eventjes met safari getest, maar dit werkte niet. Vervolgens ben ik een uur later naar huis gegaan en heb die dag geen internet meer gebruikt. Dus totaal geen enkele aanwijzing waarom het op 24 maart de hele dag tot 2 uur snachts heeft zitten gebruiken.
Om 2 uur snachts stopt het. Maar op 25-3 9:26 begint hij weer met volle patat verbruik. Tot aan 15:11 en daarna is het verbruik weer normaal.

Ik heb een melding gekregen, dit was om 26 maart, per email, dat mijn dataverbruik nu op 5000 stond en ik een rekening had van 2300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-07 17:53

Racing_Reporter

Contentmaker

Anoniem: 445007 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:14:
Mischien heb je Wi-Fi tethering aan laten staan zonder wachtwoord en heeft iemand van de gelegenheid gebruik gemaakt om iets te torrenten/streamen?
If so, dan moet je dokken. Je bent zelf verantwoordelijk voor de veiligheid van je verbinding. (IANAL)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Ik maak geen gebruik van tethering.(Ik weet niet wat dit is. Zie in mijn iphone hotspot functie, maar deze staat ook uit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Ik kan niet zien of dat zo is, daarvoor is de complete factuur nodig. Daarbij weet ik niet of Yes Telecom waarschuwt in dit soort gevallen. Zal provider afhankelijk zijn.
RonaldMones schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:15:
[...]

Er is toch te zien dat er sessies worden afgebroken? dan had hier toch een melding kunnen worden weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Thetering is een internetverbinding leggen d.m.v. het aftappen van de verbinding van een ander apparaat. Bijvoorbeeld dus je mobiel op je pc aansluiten en via je mobiel verbinding tot het internet krijgen voor op je computer.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Nee dat gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

e.looijenga schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:13:
Ik (en ik denk alle klanten) zou in zo'n geval willen dat de sessie bij een overschrijding van de bundel met meer dan X procent of Y bedrag verbroken wordt en dat dan een bericht verstuurd wordt. Eventueel moet je zelfs op kunnen geven of je in zo'n geval een expliciete handeling zou moeten verrichten voordat je weer data kunt verbruiken of dat het verbruik na zo'n waarschuwing weer automatisch hervat mag worden. Er is natuurlijk verschil tussen een waarschuwing per SMS of persoonlijk gebeld worden (wat creditcard firma's bijv. normaliter doen als ze 'ongewoon' gebruik op een CC menen te constateren). Ik verwacht in dit soort gevallen een niet mindere service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-02 19:09
Je email gecheckt, niet toevallig een email inbox die zichzelf elke x seconde refresht?

PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Bekijk het ook van de kant van de telecom provider. Als ze mensen gaan lopen waarschuwen voor overbodig veel dataverbruik, verdienen zij weer minder. Ik vind het maar een smerig zaakje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Ik ben het ook eens met hun beleid. Mensen die veel verbruiken ja die moeten er op letten.

Ik verbruik niets. Een beetje internet en email binnen halen kan toch geen 5000MB verbruiken.

Nee mijn email box synchroniseert niet elke seconde. Daarbij had deze dan ook na 2 uur in de nacht moeten doorgaan in dit is niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Wij hebben bij databundels meerdere controle momenten ingesteld, dat begint al bij 50% verbruik van de bundel tot ong. 200% boven de bundel. Op vooraf ingestelde punten ontvangt een gebruiker een mailtje. Bij geen reactie zal bij overmatig gebruik de databundel automatisch geblokkeerd worden. Dit is onze keuze en volgens mij waarderen gebruikers dat. Het voorkomt een hoop gedoe achteraf. Ik kan me echter ook voorstellen dat een provider het liefst zoveel mogelijk verbruik ziet....
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:19:
[...]

Ik (en ik denk alle klanten) zou in 'zo'n geval willen dat met de sessie bij een overschrijding van de bundel met meer dan X procent of Y bedrag verbroken wordt en dat bericht verstuurd wordt. Eventueel moet je zelfs op kunnen geven of je in zo'n geval een expliciete handeling zou moeten verrichten voordat je weer data kunt verbruiken of dat het verbruik na zo'n waarschuwing weer automatisch hervat mag worden. Er is natuurlijk verschil tussen een waarschuwing per SMS of persoonlijk gebeld worden (wat creditcard firma's bijv. normaliter doen als ze 'ongewoon' gebruik op een CC menen te constateren. Ik verwacht in dit soort gevallen een niet mindere service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:37
iTunes match geactiveerd en wat muziek zitten luisteren? Dan gaat het ook snel. Ik heb maandelijks een verbruik van 300MB enkel en alleen voor iTunes Match te syncen, nog niets te luisten, enkel de file list & de playlists! Goed mee oppassen is de boodschap.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Nee ook niet.
Ik weet die dag exact wat ik gedaan heb. En weet zeker dat ik geen applicaties hebt gestart. Behalve safari wat ik eerder heb uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-02 19:09
Nouja het hangt er ook vanaf wat je doet op safari natuurlijk heh..

PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Safari gestart en gewoon een standaard website bezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-07 21:55
is je Iphone is gejailbreaked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Neen. Gewoon standaard iphone 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

e.looijenga schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:24:
Wij hebben bij databundels meerdere controle momenten ingesteld, dat begint al bij 50% verbruik van de bundel tot ong. 200% boven de bundel. Op vooraf ingestelde punten ontvangt een gebruiker een mailtje. Bij geen reactie zal bij overmatig gebruik de databundel automatisch geblokkeerd worden. Dit is onze keuze en volgens mij waarderen gebruikers dat. Het voorkomt een hoop gedoe achteraf. Ik kan me echter ook voorstellen dat een provider het liefst zoveel mogelijk verbruik ziet....
En hoe lossen jullie dit soort situaties gewoonlijk op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Ccc schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:33:
Neen. Gewoon standaard iphone 4.
Kan je een lijstje geven van de App's die nu op je Iphone geïnstalleerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Laatst online: 17:18
edit:
Lezen!

[ Voor 86% gewijzigd door TimDJ op 24-04-2012 17:38 ]

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Yes Telecom heb ik echt nog nooit van gehoord, maar misschien dat de mensen hier iets raars zien:

http://www.yestelecom.nl/producten/tarieven.php#data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Dat mag een relatie zelf bepalen. In sommige gevallen wordt een aansluiting geblokkeerd in andere gevallen een buitenbundel tarief gefactureerd. Het verbruik blijft altijd de verantwoordelijkheid van de gebruiker / relatie. In dit soort gevallen ontvangt de gebruiker een call record met de datum en tijdstippen waarop er sessies zijn geweest. Deze call records zijn doorlopend op te vragen, en niet als verrassing achteraf.
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:34:
[...]

En hoe lossen jullie dit soort situaties gewoonlijk op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-07 13:49
Nationale data wordt gefactureerd per 1kb, m.u.v. Yes Online Standaard (per 100 kb).
Als je iPhone kortstondige verbindingen maakt, dan loopt het verbruik hard op onder deze voorwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:41
Kijk eens ?
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=71555
klinkt vrijwel precies hetzelfde,

Ook nog nooit gehoord van Yes Mobile, *ga nog even wat meer google-werk verrichten
* vreemd iets, er zijn behoorlijk links over " Kpn neemt Yes Telecom over " alleen.... er is niks te vinden daarover bij kpn zelf, daarnaast zijn vrijwel alle sites die dat artikel overnamen... kleinschalig en onbekend

[ Voor 98% gewijzigd door osmosis op 24-04-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Klopt, maar deze gebruiker heeft vooral lange sessie gehad met veel verbruik. Tenminste volgens de factuur die hij laat zien.
dôh schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:40:
[...]

Als je iPhone kortstondige verbindingen maakt, dan loopt het verbruik hard op onder deze voorwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Momenteel heb ik mijn iphone helemaal leeggegooid en zijn er geen apps meer geïnstalleerd. Ik durfde niet het risico te lopen, weer een rekening te krijgen van 2500 euro. Dit kan ik niet betalen.

In het voorbeeld van TROS wordt over het buitenland gepraat. Maar dit ben ik niet geweest die dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Gusev schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:38:
Yes Telecom heb ik echt nog nooit van gehoord, maar misschien dat de mensen hier iets raars zien:

http://www.yestelecom.nl/producten/tarieven.php#data
What the hell is "Machine to Machine"? Het tarief klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-07 20:56
Uhm, even serieus, ik weet niet of het kan via 3G op een iPhone maar is het niet toevallig een automatische back-up naar iCloud?

Of is het een bug in iOS die dat toegestaan heeft over 3G? :+

[ Voor 20% gewijzigd door Rctworld op 24-04-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Communicatie tussen machines. Bv controle op afstand van gemaal waar een simkaart geplaatst is. Of een frisdrank automaat die een sms gaat versturen als hij voor 3/4 leeg is.
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:43:
[...]

What the hell is "Machine to Machine"? Het tarief klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Laatst online: 16-03 20:30
Rctworld schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:43:
Uhm, even serieus, ik weet niet of het kan via 3G op een iPhone maar is het niet toevallig een automatische back-up naar iCloud?

Of is het een bug in iOS die dat toegestaan heeft over 3G? :+
In principe maakt de iPhone enkel backups als deze verbonden is met een Wi-Fi netwerk. Als de iPhone gejailbreakt is zijn er wel manieren om wel via 3G te backuppen, maar daar is hier geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

e.looijenga schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:39:
Dat mag een relatie zelf bepalen. In sommige gevallen wordt een aansluiting geblokkeerd in andere gevallen een buitenbundel tarief gefactureerd. Het verbruik blijft altijd de verantwoordelijkheid van de gebruiker / relatie. In dit soort gevallen ontvangt de gebruiker een call record met de datum en tijdstippen waarop er sessies zijn geweest. Deze call records zijn doorlopend op te vragen, en niet als verrassing achteraf.
Nee ik bedoel hoe handelen jullie dergelijke exorbitant hoge 'spookrekeningen' af? Als ze tegenwoordig al niet meer voorkomen door de waarschuwingen dan zal dat vermoedelijk wel in het verleden gebeurd zijn en zal dat waarschijnlijk ook zijn waarom men die waarschuwingen is gaan geven en tijdig is gaan blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445007

Als ik jou was zou ik aandringen op een specificatie zodat je kunt kijken om elke IP adressen het gaat. Dan kun je meestal vrij snel zien welke app er voor verantwoordelijk is. Je zou dan eventueel verhaal kunnen gaan halen bij de ontwikkelaar.

Ik zou sowieso niet direct betalen zonder een specificatie, zij moeten toch kunnen bewijzen dat je die kosten echt gemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Laatst online: 17:18
klinkt toch alsof een of andere radio stream op de achtergrond is door blijven spelen of gebruik je toevallig iMatch?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
TimDJ schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:55:
klinkt toch alsof een of andere radio stream op de achtergrond is door blijven spelen of gebruik je toevallig iMatch?
Inderdaad als je een lijstje post met App's die je allemaal tot 24-3 gebruikt hier kan posten, dan is het voor ons ook makkelijker misschien de oorzaak van die 5264MB te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Had de batterij van je iPhone niet in no-time leeg moeten zijn als je daadwerkelijk zoveel data had binnengehaald over 3G? Heb je dat gemerkt die dag? Of hing hij aan de lader? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Ik zeg nogmaals even. Ga niet gelijk betalen. Je kan er hoogstwaarschijnlijk zonder problemen onderuit komen als je maar genoeg onderzoek verricht. het gaat hier wel om 2300 euro!!! Laat je dat niet zomaar afnemen door iets wat je niet gedaan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284985

Dit is best wel merkwaardig moet ik zeggen, zoals Satch al aangaf moet je accu toch praktisch dood zijn na een paar uur van dit gigantische verbruik? Ik zou nergens voor betalen totdat zij een gedetailleerd overzicht kunnen geven.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 284985 op 24-04-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Wel een beetje off topic maar het dataverbruik blijft, tenzij er een netwerk gerelateerde oorzaak/storing is, altijd de verantwoordelijkheid van de gebruiker. Als hij een bundel heeft van 100mb zal hij daar bij ons niet meer dan het 1gb op kunnen gebruiken. Dan gaat de stekker er even uit. Tussen die 100mb en 1GB zijn er tussen de 5 en 10 waarschuwmomenten. Als het verbruik dus niet door een storing op het netwerk of wat dan ook veroorzaakt is, maar daadwerkelijk met het toestel/laptop gebruikt zijn de kosten nog altijd voor de gebruiker. Gelukkig komen dit soort gevallen bijna nooit voor. Als ze voorkomen is aan de hand van een call record vaak al een hoop te verduidelijken.
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:46:
[...]

Nee ik bedoel hoe handelen jullie dergelijke exorbitant hoge 'spookrekeningen' af? Als ze tegenwoordig al niet meer voorkomen door de waarschuwingen dan zal dat vermoedelijk wel in het verleden gebeurd zijn en zal dat waarschijnlijk ook zijn waarom men die waarschuwingen is gaan geven en tijdig is gaan blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-07 10:18
een update van je telefoon, of je hebt filmpjes in een player staan een icloud backup dan worden die ook allemaal gebackuped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:44

Onbekend

...

Een regelmaat van 20 tot 25 minuten elke keer 60MB aan data betekent dat er een applicatie continu aan staat.

Je hebt de iPhone leeggegooid. Dus nu heb je als het goed is geen dataverkeer meer gehad. Kan je dat op die site controleren?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Geen updates binnen gehaald en geen icloud oid (wat beide bij mijn weten ook alleen via de wifi werkt.)

Ik heb nog geen factuur gehad van het gebruik van de maand april. Dus ik kan niet zien wat ik verbruikt heb deze maand. Maar ik verwacht uiteraard niets. Ik heb overigens Mobiele Data en Schakel 3G in beide uitgeschakeld omdat ik geen gevaar durfde te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Ccc, ik denk dat het mis is gegaan tijdens het verbinding maken met wifi. Het kan zijn Icloud of een ander backup dienst, actief wordt zodra jij verbinding maakt met een actieve wifi signaal. Het kan zijn dat het toen is begonnen met versturen van data en toen jij wifi weer uit had gezet het backuppen vrolijk verder ging op de 3G verbinding.

-Hoeveel MB aan data staat op je Iphone?

Hing je Iphone aan de oplader?

[ Voor 5% gewijzigd door BlacKstaR- op 24-04-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Ehm de eerste 3 uur niet, vanaf half 10 in de ochtend. Daarna weet ik het niet meer. Ik ben thuis gekomen en weet niet of ik hem toen aan de lader heb gehangen. Daarbij heb ik thuis wifi en zou ik toch verwachten dat hij dan weer over zou springen, zoals altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Ccc schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:12:
Ehm de eerste 3 uur niet, vanaf half 10 in de ochtend. Daarna weet ik het niet meer. Ik ben thuis gekomen en weet niet of ik hem toen aan de lader heb gehangen. Daarbij heb ik thuis wifi en zou ik toch verwachten dat hij dan weer over zou springen, zoals altijd.
Het kan zijn dat, dat niet gebeurd is omdat je laatste wifi netwerk waar jij mee verbinding hebt gemaakt Heerlen Live was. Deze is dus buiten bereik toen jij thuis was, dat kan de oorzaak zijn waarom hij niet op jouw thuisnetwerk terug is gesprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 03-07 23:34
Blijft bizar dat je dan zoveel data verbruikt heb ?.
Bedoel ookal is hij niet overgesprongen en je bent thuis gekomen en het scherm staat uit en je hebt hem in de oplader.

Dan verbruikt hij toch geen data of wel ?, tenminste ik kan me herinneren dat al mijn smartphone's zo ingesteld waren dat als screen of = wifi off / 3g off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Maar goed stel ik zou icloud gebruiken, wat ik dus niet gebruik. Dan komt daarbij dat ik geen verbinding heb gehad met Heerlen Live. Ik heb het wel geprobeerd, maar dit is niet gelukt. Dat is dan toch ook weer zeer vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Mektheb schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:17:
Blijft bizar dat je dan zoveel data verbruikt heb ?.
Bedoel ookal is hij niet overgesprongen en je bent thuis gekomen en het scherm staat uit en je hebt hem in de oplader.

Dan verbruikt hij toch geen data of wel ?, tenminste ik kan me herinneren dat al mijn smartphone's zo ingesteld waren dat als screen of = wifi off / 3g off.
Dat is volgens mij bijna nooit het geval, anders heb je niet echt veel aan je smartphone als je je mail enz. niet kant ontvangen als het scherm uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
als in google 'iphone high data usage' in typt, dan zie je dat je zeker niet de enige bent met dit probleem. Ook lees ik het een en ander of het hoge data gebruik wat gewoon inherent is aan de iphone 4 mede door Siri en andere diensten die op de achtergrond verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-07 22:24
Maak je regelmatig backups van je telefoon? Anders een oude backup terugzetten en kijken of er vreemde apps zijn ofwel er een vreemde waarde staat onder dataverbruik*.

*Ben een Android user, dus ik weet niet precies welke gegevens worden opgeslagen bij een iPhone backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremulant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-07 22:16
BlacKstaR- schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:03:
als in google 'iphone high data usage' in typt, dan zie je dat je zeker niet de enige bent met dit probleem. Ook lees ik het een en ander of het hoge data gebruik wat gewoon inherent is aan de iphone 4 mede door Siri en andere diensten die op de achtergrond verbinding maken.
Nou.. hoog data verbruik is 1 ding. 5GB op 1 dag, daar moet je toch echt wel je best voor doen. Of in dit geval waarschijnlijk iets anders omdat TS aangeeft geen extreem gebruik van de telefoon te hebben gemaakt die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
De 22e heb je ook een soortgelijk dataverbruik, wat heb je toen gedaan?
60mb per 25 minuten is inderdaad 40kB per seconde ofwel 320kbps wat een populaire bitrate is voor radiostreams met hoge kwaliteit.
Succes ermee maar zo te zien zul je dit toch echt moeten gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-07 20:06
Kan er misschien een data storing zelf bij yestelecom zijn geweest?

Ik heb zelf in 2007 een rekening gekregen van kpn.com van €400. Na onderzoek en bij http://www.telecomvergelijker.nl/thread/22451/0 een melding gemaakt of hier meer mensen last van hadden. En ja hoor. Er waren ontzettend veel mensen waarvan hun data niet klopte.

[ Voor 3% gewijzigd door pinokkia op 25-04-2012 00:29 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Laatst online: 08-07 17:53

Racing_Reporter

Contentmaker

Same, alleen dan met Vodafone. Daar waren er ook meer. Een uitdraai was geen probleem. Het bedrijf z'n houding van TS slaat dan ook als een varken op een drumstel.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-07 16:15
Check je iTunes facturen, en kijk welke apps je voor die datum hebt gekocht/gedownload. Waarschijnlijk heb je een nieuwe app op die datum gedownload, welke je na een paar dagen weer er af hebt gegooid?

Wat mij ook inderdaad opvalt is dat een constante 3G verbinding van 40kb/s bijna onmogelijk is te halen.

Denk aan het reizen(switchen tussen masten) en het schakelen tussen 3g/g. Ook zou je accu na een paar uur leeg zijn en zou je merken dat je telefoon enorm heet was.

Ik weet dat ik bij T-Mobile geen 40kb/s constant ga halen als ik aan het reizen ben. Streamen met 96kbit lukt al nauwelijks zonder hickups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-07 19:36
Dat mooi balen voor je. Ik zou zeker om een meer gespecificeerd overzicht vragen. Succes verder me de afhandeling.

Wat je zowiezo kan doen is deze app installeren; Dataman Pro of een soort gelijke app. Zo kan je ook zien welke app op je iphone wat verbruikt en via welke netwerk 3G of Wifi.

Ik wil Yes Telecom nergens van beschuldigen maar lees dit artikel eens:
KPN-dochter Yes Telecom verdacht van fraude
Klanten zouden niet de dupe zijn, maar toch... :? zowiezo vreemd dat ze je niet meer gegevens over je dataverkeer willen geven, het gaat tenslotte over je eigen gegevens.

[ Voor 34% gewijzigd door Petje72 op 25-04-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Mental schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:21:
De 22e heb je ook een soortgelijk dataverbruik, wat heb je toen gedaan?
60mb per 25 minuten is inderdaad 40kB per seconde ofwel 320kbps wat een populaire bitrate is voor radiostreams met hoge kwaliteit.
Succes ermee maar zo te zien zul je dit toch echt moeten gaan betalen.
Is ook waar ik aan dacht, maar een iphone heeft gewoon speakers, zou je moeten horen.

De TS doet er wel verstandig aan om het netjes op te lossen. De kans dat je bij preventel op de zwarte lijst komt te staan is vrij groot met dit bedrag. Enigste wat je dan kunt doen is een registratie op andermans naam of prepaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het kan ook zijn dat de provider automatisch de sessie killed na 60MB

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grono112
  • Laatst online: 08-07 15:42
Satch schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:59:
Had de batterij van je iPhone niet in no-time leeg moeten zijn als je daadwerkelijk zoveel data had binnengehaald over 3G? Heb je dat gemerkt die dag? Of hing hij aan de lader? :)
Klopt dat moet wel want ik luister veel radio streams op mijn iphone 4 en dan gaat de batterij als een jekko leeg. Een verbruik van 40% to 45% binnen 2 uur red je makkenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-07 14:47
http://www.vancelucas.com...sage-with-iphone-4s-ios5/
Turns out the problem is that Apple ships iOS5 with iCloud data syncing over cellular networks ON by default. This means all the documents and data stored on your phone for all the applications you have installed on your phone will be automatically uploaded to iCloud, decimating your puny cellular data plan you thought you’d never burn through.
Kan het toch met iCloud te maken hebben?

Heb je al wel gekeken of er misschien recente fotos/vids etc in iCloud staan?

Misschien toevallig op die datum geupload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Een aangetekende brief gaat de deur uit, ik wil weten waar ik het aan heb uitgegeven.

Inmiddels heb ik het voorstel gekregen om de rekening af te kopen met 100 euro. Dat dit een soort van waarschuwing is. Dan nog wil ik graag weten wat ik heb gedaan, want 100 euro is nog steeds veel geld als je normaal op 30/40 euro zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik vind het een meer dan billijk voorstel van je provider eigenlijk, lossen ze vrij netjes op.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Zeker. Ik heb ook geen slecht woord over de provider. Ik wil gewoon weten hoe ik erachter kan komen hoe dit is gebeurd en of ik kan checken of het daadwerkelijk klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-07 14:47
Hooglander1 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:34:
Ik vind het een meer dan billijk voorstel van je provider eigenlijk, lossen ze vrij netjes op.
Idd ik had die 100eu mooi overgemaakt, en het probleem daarmee afgedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Waarom? Misschien heb ik het helemaal niet verbruikt... Dat zou dus 70 euro gewoon weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 03-07 23:34
Ccc schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:37:
Waarom? Misschien heb ik het helemaal niet verbruikt... Dat zou dus 70 euro gewoon weggooien.
Ja of lang en breed touwtrekken en je kan alsnog 2400 neerllegge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Laatst online: 04-04-2024
Mektheb schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:38:
[...]

Ja of lang en breed touwtrekken en je kan alsnog 2400 neerllegge.
Precies, ik zou gewoon die €100,- betalen en dan alsnog uitzoeken wat er fout is gegaan zodat het de volgende x verkomen kan worden!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:10

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik zou ook wel willen weten hoe dit kan,en had dus ook een brief gestuurd,maar dan wel zo geformuleerd dat je het ook graag wil weten (hoe en wat) ivm het voorkomen ervan in de toekomst (was het bv een app oid)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik snap Ccc wel. Als hij nu niet kan achterhalen waardoor het hoge datavebruik gekomen is, heeft hij toch ook geen enkele manier om 't voor de toekomst te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:59
Outerspace schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:39:
Ik zou jouw provider toch maar navragen voor een gespecificeerde factuur, dus trek maar weer aan de bel en vraag anders waarom ze zoiets niet mogen doorsturen. Desnoods teken je 'protest' aan dmv een aangetekende brief.
.. als medewerker van een telecom provider kan ik je heel simpel zeggen: Dat gaat niet helpen. Wij MOGEN niet inzien waar de data vandaan komt qua apps/data etc. De enige die ons hier toestemming voor mag geven is Justitie.
En die doet het alleen op het moment dat er aangifte is gedaan van "vermoeden van misbruik mobiele data" en ook als er echt een reden voor is.

Het enige wat je kan krijgen is hoeveel data er is verbruikt op moment X. Maar NIET waar het vandaan komt.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:58

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

En er gaat geen belletje rinkelen als een rekening van 2500 euro ineens nog maar 100 euro moet kosten? Dit riekt toch wel een beetje naar een vorm van oplichting.
Pagina: 1 2 3 Laatste