Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin-
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 18:24
lijkt me een zaak van fraude, zijne het van de provider, zijne het van malware. Veel succes anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ccc schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:36:
Hallo allemaal,

Ik kreeg de rekening van mijn provider(yes telecom) binnen-> 2500 euro. Joepie!

Na wat uitzoek werk blijkt het dus dat ik 5264 MB aan internet toegang heb verbruikt. Ik heb in 24 uur tijd 5.347.699 kilobytes verbruikt en ik heb geen enkel idee hoe ik dit heb gedaan. Ik heb namelijk de hele dag geen app gebruikt. Ik gebruik een Iphone 4.

Ik heb al met de provider contact gehad en gevraagd of zij mij de specificatie kunnen sturen, maar dit mogen zij niet... Wat er dus op neer komt dat ik 2500 euro moet gaan dokken voor iets dat ik niet heb gebruikt.

Wie kan mij helpen hoe ik kan achter halen waar dit probleem zit? Zit yes telecom misschien fout en heb ik het wel helemaal niet verbruikt?
Je mag alle gegevens bij je provider opvragen die ze van jou hebben. Ze zijn verplicht jou deze gegevens te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
@Uni, zeker niet het topic gelezen? of kennis van de algemene situatie van informatie van providers? Lees maar paar posts boven je.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

lanerios schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 16:38:
@Uni, zeker niet het topic gelezen? of kennis van de algemene situatie van informatie van providers? Lees maar paar posts boven je.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, nee. Het is simpelweg een tip en hij heeft daar recht op - en dat geef ik alleen maar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:12
Uniciteit schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:38:
[...] Ik heb niet het hele topic doorgelezen, nee. Het is simpelweg een tip en hij heeft daar recht op - en dat geef ik alleen maar aan.
Van wat ik heb meegekregen in dit topic zijn zowel Justitie als de OPTA het niet met je eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ccc schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:44:
- Ik heb men iphone geupdate dus alles bij info is nu leeg.
update of restore? want bij update blijft je data gegvens gewoon staan..
Heb je ook op de rekening staan dat je midden in de nacht data heb verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Caelorum schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:43:
[...]

Van wat ik heb meegekregen in dit topic zijn zowel Justitie als de OPTA het niet met je eens ;)
De Wet bescherming persoonsgegevens geeft klanten het recht over hen verzamelde data in te zien.

Er is hier nog een artikel over hoe T-Mobile weigert alles te overhandigen omdat het té veel werk was.

nieuws: T-Mobile weigert alle gebruikersdata te overhandigen na verzoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:12
Tja, ik heb er niet zoveel verstand van, maar iemand in dit topic heeft aangegeven dat het de vraag was of dit soort gegevens wel persoonsgegevens zijn. Niemand heeft de moeite genomen om dit te verhelderen, dus misschien kan jij dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

@Ccc: ik lees net dat je een extra add-on kunt instellen die een seintje geeft als je over je datalimiet heen gaan.
Ik neem aan dat je hier geen gebruik van maakt?
Nooit onverwacht meer dan € 100,- buiten de bundel verbruik*
Door het toenemende dataverbruik is het steeds belangrijker dat u het juiste Yes Online Add-on abonnement heeft. Om onverwacht hoge facturen te voorkomen introduceert Yes Telecom daarom een unieke dienst. Mocht u onverhoopt dreigen meer dan € 100,- buiten de bundel aan dataverkeer te verbruiken, dan neemt Yes Telecom contact met u op en biedt de volgende mogelijkheden: http://www.yestelecom.nl/producten/data.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hoe durven ze. "Meer dan €100,00?" Is nogal geen kattenpis. Meer dan €5,00 zou ik beter vinden. Meer dan een door de gebruiker zelf instelbare waarde is eigenlijk de enige correcte optie.... alleen verdienen ze daardoor minder.

Zou dat misschien de reden zijn dat ze voor de grens van 100 euri hebben gekozen? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:35
Ik heb het topic even doorgelezen, en geconstateerd dat er vooral gediscussieerd wordt over het niet verstrekken van de gebruikersgegevens. Eerder is gesteld dat een telecomprovider deze gevens niet mag inzien en dus ook niet verstekken, aan de andere kant heb ik weldegelijk het recht alle over mij verzamelde informatie in te zien. Voor de duidelijkheid, álles wat over mij opgeslagen wordt. Dat een provider dat niet zou mogen geven geloof ik eerlijk gezegd niet, maar laten we het voor waar aannemen. Dan nog is het het probleem van de provider, hij zal mij de gegevens moeten verstekken en zich daarna moeten verweren bij de OPTA of andere instantie belast met het toezicht, al dan niet met tussenkomst van een rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:11:
Zou dat misschien de reden zijn dat ze voor de grens van 100 euri hebben gekozen? ;(
Ik vermoed van wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48

Sorcerer8472

Mens sana?

Lucky-Shirt schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:42:
En er gaat geen belletje rinkelen als een rekening van 2500 euro ineens nog maar 100 euro moet kosten? Dit riekt toch wel een beetje naar een vorm van oplichting.
Het is geen oplichting maar het is onredelijk. Overigens is er in Nederland een wet die zegt dat er wel enige prestatie tegenover zulke bedragen moet staan. Het is mogelijk dat een kantonrechter je in het gelijk stelt puur omdat het buitenbundeltarief t.o.v. het binnenbundeltarief zo onredelijk is.
Panzer_V schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:42:
Misschien heeft iemand het al getypt. Maar heb jij de telefoon de gehele dag aan de lader laten liggen? Volgens mij trekt geen enkele accu het als je eventjes 5000 mb download.....
Qua download kan het wel, dat lukt binnen 2 uur en als het scherm uitstaat dan kan dat makkelijk via 3G. Denk dat je met de gemiddelde telefoon met een volle accu op een snel netwerk wel 10 GB kunt binnenhalen voordat de accu leeg is. Qua upload is het wel lastiger, dat gaat trager en kost meer stroom omdat je meer pakketjes verstuurt. De meeste netwerken zijn beperkt tot 2 Mbps upload (vaak 1 Mbps, maximum theoretische snelheid met HSUPA is 5.7 Mbps), en dan duurt het toch al een stuk langer...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onderstaande komt van de website van Yes Telecom, dit verklaart waarom de kosten op 100 euro zijn afgerond:

Nooit onverwacht meer dan € 100,- buiten de bundel verbruik*

Door het toenemende dataverbruik is het steeds belangrijker dat u het juiste Yes Online Add-on abonnement heeft. Om onverwacht hoge facturen te voorkomen introduceert Yes Telecom daarom een unieke dienst. Mocht u onverhoopt dreigen meer dan € 100,- buiten de bundel aan dataverkeer te verbruiken, dan neemt Yes Telecom contact met u op en biedt de volgende mogelijkheden:

Migratie naar passende data-oplossing (eventueel reeds gemaakte buiten de bundel kosten worden gefactureerd tot een maximum van € 100,-)
Het verbruik van data wordt op verzoek van u voor de rest van de maand geblokkeerd (eventueel reeds gemaakte buiten de bundel kosten worden gefactureerd tot een maximum van € 100,-)
Huidige situatie behouden (u besluit extra kosten voor buiten de bundel gebruik voor eigen rekening te nemen)

Zo garandeert Yes Telecom dat u nooit onverwacht meer dan € 100,- buiten de bundel verbruik heeft, en tijdig naar de bijpassende data-oplossing migreert

* Zowel voor nieuwe als bestaande abonnementen

Per simkaart en alleen voor nationaal dataverbruik. Alleen voor data toevoegingen op bestaande spraakabonnementen Yes Online Add-on, geldt niet voor Yes Online Laptop, BlackBerry, Yes Online Standaard, M2M.
Geldt tot contactmoment tussen Yes Telecom en klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Uniciteit schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:42:
[...]

De Wet bescherming persoonsgegevens geeft klanten het recht over hen verzamelde data in te zien.

Er is hier nog een artikel over hoe T-Mobile weigert alles te overhandigen omdat het té veel werk was.

nieuws: T-Mobile weigert alle gebruikersdata te overhandigen na verzoek
Lees het topic maar door. Ik werk zelf voor de data kant van een provider. Dus ik weet redelijk hoe het zit, en ik wil NIET het allemaal opnieuw vertellen omdat iemand zelf niet wil teruglezen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
lanerios schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:39:
[...]

Lees het topic maar door. Ik werk zelf voor de data kant van een provider. Dus ik weet redelijk hoe het zit, en ik wil NIET het allemaal opnieuw vertellen omdat iemand zelf niet wil teruglezen.
Hij geeft trouwens wel NIEUWE informatie, namelijk dat een juridisch aangelegd persoon (Arnout Engelfriet) meent dat het wel degelijk persoonsgegevens zijn. Beter gezegd: hij betwist het niet. En dan zou dat betekenen dat jullie handelen in strijd met de WBP. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap-Jan op 01-05-2012 16:36 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:36:
onderstaande komt van de website van Yes Telecom, dit verklaart waarom de kosten op 100 euro zijn afgerond:

[i]Nooit onverwacht meer dan € 100,- buiten de bundel verbruik*

Door het toenemende dataverbruik is het steeds belangrijker dat u het juiste Yes Online Add-on abonnement heeft. Om onverwacht hoge facturen te voorkomen introduceert Yes Telecom daarom een unieke dienst. Mocht u onverhoopt dreigen meer dan € 100,- buiten de bundel aan dataverkeer te verbruiken, dan neemt Yes Telecom contact met u op en biedt de volgende mogelijkheden:
Unieke dienst? Yup. Uniek qua niveau van afzetterij en volstrekt ondermaatse en onacceptabele "dienstverlening".

Ze zorgen er namelijk wel voor dat ze eerst die 100 euri opstrijken voordat ze mensen gaan vertellen dat ze criminele tarieven in rekening brengen per schamele megabyte aan dataverbruik die hun nauwelijks iets kost (wil er alsjeblieft een klokkenluider hier even melden wat een MB mobiele providers ECHT kost).

WAT een GOTSPE om dat TROTS te lopen verkondigen als UNIEKE dienst. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
  • Laatst online: 12-09 08:51
Je kan niet echt zeggen hoeveel een MB de provider kost, want daarvoor moet je precies weten hoeveel procent van het stroom verbruik, onderhouds, personeels noem het maar op, op de buik van mobiel internet te schrijven valt, en dan verschilt het ook nog hoeveel gebruik er uberhaupt is (in feite wordt een MB goedkoper als je meer over je bundel heen gaat dus..)

Natuurlijk zijn de prijzen buiten de bundels idioot, maar het valt tegen hoeveel winst ze maken op alles binnen je bundel.. daarom dat ze geld verdienen door je te verleiden tot 1. een te grote bundel te nemen of 2. buiten je bundel te gebruiken.. daar halen ze hun geld vandaan. Probleem is een beetje dat dit soort dingen ineens als crimineel en oplichterij wordt gezien zodra ze bijvoorbeeld regels strenger gaan maken of er een crisis heerst :) En nee ik wil ook niet zeggen dat ik het eens ben met de prijzen buiten de bundels en al helemaal niet dat iemand zonder het te weten aan een enorme telefoon rekening kan komen, maar sommige mensen overdrijven het ook de andere kant op :)

edit: en trouwens, eigenlijk doen alle soorten bedrijven dit op hun eigen manier.

[ Voor 3% gewijzigd door etnerdnl op 01-05-2012 17:47 ]

PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:55:
[...]
WAT een GOTSPE om dat TROTS te lopen verkondigen als UNIEKE dienst. :r
Inderdaad, bizar dat dit zomaar kan/mag. Wanneer je (boven de 100 euro) een seintje wil krijgen moet je hiervoor extra betalen. Dus verdienen ze niet linksom, dan wel rechtsom |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Van mij mag er een wettelijke verplichting komen voor providers om de technische mogelijkheid te bieden aan klanten om de dataverbinding te stoppen als een door de klant te bepalen bedrag (of hoeveelehid data bij een transparante prijsopbouw) verbruikt is.

Als het kan als de provider wellicht verbruik niet mag doorfactureren (maximum kosten buitenlands verkeer), dan moet het ook kunnen als de klant het wil.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
@Tmoose, dat bieden zeer veel zakelijke providers al aan (echt mensen. stop met denken dat het dat hier om een consumenten abo gaat. Dat is niet zo). Gewoon een blokkade voor X euro, is er al jaren.

@Jaap-Jan. Ga jij dat melden tegen de Opta en Justitie? Ik ben wel nieuwsgierig hoe ver je er mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

lanerios schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:48:
@Tmoose, dat bieden zeer veel zakelijke providers al aan (echt mensen. stop met denken dat het dat hier om een consumenten abo gaat. Dat is niet zo). Gewoon een blokkade voor X euro, is er al jaren.

@Jaap-Jan. Ga jij dat melden tegen de Opta en Justitie? Ik ben wel nieuwsgierig hoe ver je er mee komt.
Ik sprak in het algemeen. Maar als dit al lang bestaat voor zakelijke klanten, dan is het m.i. nog slechter uit te leggen dat het niet al aangeboden wordt is voor particuliere klanten. Maar dat is binnen dit topic idd dan offtopic.

[ Voor 3% gewijzigd door TMoose op 04-05-2012 10:10 ]

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ben ik het mee eens. Helaas vinden particuliere providers het teveel werk. Voordeel bij zakelijke klanten is dat je het voor X handsets kan doen (200 tegelijk bijvoorbeeld).
Wel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik neem toch aan dat een iphone ook gewoon een log bijhoud op de sd kaart welke je kunt openen en bekijken?
of gewoon via de informatie, je kunt toch altijd precies zien welke app hoeveel data heeft verbruikt, wanneer en hoeveel accu deze heeft verbruikt?

je krijgt toch ook smsjes op 50% en 75%?
je moet toch ook een bevestigings sms sturen als je aan de 100% zit?
en had je hem aan de lader hangen? zoveel download in 24 uur, dan is ie toch zo leeg?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:12:
ik neem toch aan dat een iphone ook gewoon een log bijhoud op de sd kaart welke je kunt openen en bekijken?
of gewoon via de informatie, je kunt toch altijd precies zien welke app hoeveel data heeft verbruikt, wanneer en hoeveel accu deze heeft verbruikt?
Gedeeltelijk:

Instellingen > Algemeen > Gebruik > Gebruik Mobiele Netwerk - laat zien hoeveel gesprekstijd en hoeveel data je over 3g verstookt hebt. Niet specifiek per app, maar wel een meting om te kijken of alles klopt. En een SDkaart en een log? Tis een iPhone he? Die zijn niet zo high-tech (daarom hou ik er zo van). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:16:
[...]

Gedeeltelijk:

Instellingen > Algemeen > Gebruik > Gebruik Mobiele Netwerk - laat zien hoeveel gesprekstijd en hoeveel data je over 3g verstookt hebt. Niet specifiek per app, maar wel een meting om te kijken of alles klopt. En een SDkaart en een log? Tis een iPhone he? Die zijn niet zo high-tech (daarom hou ik er zo van). ;)
hij zet toch wel ergens een log bestand neer?

ik had inderdaad even over het iphone zinnetje heen gelezen.
dan kun je inderdaad niks uitzoeken of bewijzen. (Daarom heb ik er zo'n hekel aan, kleine dingetjes ontbreken gewoon...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ccc schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:32:
Een aangetekende brief gaat de deur uit, ik wil weten waar ik het aan heb uitgegeven.

Inmiddels heb ik het voorstel gekregen om de rekening af te kopen met 100 euro. Dat dit een soort van waarschuwing is. Dan nog wil ik graag weten wat ik heb gedaan, want 100 euro is nog steeds veel geld als je normaal op 30/40 euro zit.
Volgens mij heb ik een keer op TV gezien (kassa denk ik) dat providers dit verplicht zijn, maar volgens mij ging het toen om dit soort rekeningen in het buitenland. Ze moesten dan de werkelijke kosten berekenen en die kwamen idd rond de 100 euro uit.

Ik zou in ieder geval betalen, nu het voorstel er nog ligt en dan later sowieso nog uitzoeken waar het van komt, anders ben je volgende maand echt aan de beurt. Ik zou sowieso wat software installeren die het dataverkeer in de gaten houd en je ook afsluit voordat je over je bundel heen gaat. Ik weet niet of dat met iPhone kan, ik heb een Galaxy S2 en die kan het in ieder geval wel, en met ICS zelfs al out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag,

Hebt u nog een optie voor mij voor een voorstelbrief aan YES telecom ik kom er niet meer uit.

Gr,

Henny
Pagina: 1 2 3 Laatste