[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 123 Laatste
Acties:
  • 275.657 views

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 01:36:
De manier van spelen, dat is wat M5 veranderd heeft en dat valt net zo goed onder de meta
Manier van spelen is geen meta, strategie is geen meta, ongewone picks zijn geen meta, gecoördineerd teamplay is geen nieuwe meta.

Het agressieve (counter) junglen was vooral een reactie op de nieuwe jungle, de agro botlane een reactie op de sustain nerfs. Beide in-game changes, geen nieuwe meta.

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
djengizz schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:14:
[...]

Manier van spelen is geen meta, strategie is geen meta, ongewone picks zijn geen meta, gecoördineerd teamplay is geen nieuwe meta.

Het agressieve (counter) junglen was vooral een reactie op de nieuwe jungle, de agro botlane een reactie op de sustain nerfs. Beide in-game changes, geen nieuwe meta.
Wat is "meta" dan wel volgens jou?

Ik kan mij wel vinden in de volgende definitie:
what everyone else is doing (or more specifically, what better players are doing).
following rules that aren't set by the game, but by rules set by players to maximise your chance of winning.

• djengizz
  • Niet online
Peertje schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:26:
Wat is "meta" dan wel volgens jou?
Externe factoren die de game play beïnvloeden.

Wiki quote:
In simple terms, it is the use of out-of-game information or resources to affect one's in-game decisions.
Zo is het bannen van Anivia vs CLG.EU een mooi voorbeeld van metagame.

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
djengizz schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:30:
[...]

Externe factoren die de game play beïnvloeden.

Wiki quote:

[...]

Zo is het bannen van Anivia vs CLG.EU een mooi voorbeeld van metagame.
Dus een bepaalde ban tegen een team is meta, maar een bepaalde pick niet? Dat snap ik dan weer niet.

• djengizz
  • Niet online
Als die ban is omdat je een champ niet wil zien omdat hij bv erg sterk is vs jouw team comp dan is het geen metagame. Als die ban is omdat je weet dat Froggen erg goed is met Anivia dan is dat metagame.

Verwijderd

De enige keer dat ze van de meta afweken was dat ze urgot semi-solo-bot gingen, en roaming alistar en jungle lee sin.

Metagame
The game's current play style, consisting of aspects such as lane setup, jungling, and team composition.

Een ban heeft niks te maken met metagame

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 09:15 ]

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:14:
De enige keer dat ze van de meta afweken was dat ze urgot semi-solo-bot gingen, en roaming alistar en jungle lee sin.

Metagame
The game's current play style, consisting of aspects such as lane setup, jungling, and team composition.

Dubbel jungle idd. Voor zover ik mij kan herinneren was counter jungeling een M5 uitvinding met Shyvanna. Dus dat is denk ik het enige wat ze aan de Meta toen veranderd hebben.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:14:
Tuurlijk wel.

Zo gauw je je gaat inleven in je tegenstander en gaat voorspellen wat hij waarschijnlijk gaat doen (zoals in de banning phase) ben je bezig met metagame.

Verwijderd

Oke dan heeft deze discussie dus geen zin. Jij vind dat meta, andere niet. Of het echt zo is, doet er dan niet toe. Opgelost.

Iemand al wat meer details over die nieuwe champion? Die komt blijkbaar niet bij de volgende patch, gezien de patchnotes?

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:57
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:23:
Oke dan heeft deze discussie dus geen zin. Jij vind dat meta, andere niet. Of het echt zo is, doet er dan niet toe. Opgelost.

Iemand al wat meer details over die nieuwe champion? Die komt blijkbaar niet bij de volgende patch, gezien de patchnotes?
Nog niet gehoord erover, maar ik hoop dat het wat leuks wordt gezien het nummer 100 wordt :)

• Ilar
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-09 16:23
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2sblqwp.png

Dadelijk wordt ik nog goed :)

Verwijderd

metagame is voor mij een beetje hetzelfde concept als blad-steen-schaar
blad is een teamsetup die zich goed kan meten tegen steen
steen ...vs schaar
schaar ... vs blad
als je weet dat het ene team goed is met blad dan probeer je zelf met schaar te spelen
en dat is dan inspelen op de metagame

echter is het bij lol een beetje anders
er is een vrij vaste formule (bruiser top, ap mid, bot ad/support, jungler)
en het is moeilijk om een formule hier tegenover te zetten die betere kansen maakt tegen die specifieke formule
dus zit het beetje meta dat er nog overschiet voor mij hoofdzakelijk in de picks counterpicks bans en het uitlokken van championpicks

voor de rest is het strategie (offensief/defensief/combos van abilities/positionering), samenwerking (positionering/communicatie) en skills (positionering/reactiesnelheid/juiste beslissingen nemen/map awareness/inzicht)
nu ik het zo schrijf is positionering wel belangrijk precies :)

Verwijderd

Swanfield schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:17:
[...]

Dubbel jungle idd. Voor zover ik mij kan herinneren was counter jungeling een M5 uitvinding met Shyvanna. Dus dat is denk ik het enige wat ze aan de Meta toen veranderd hebben.
Counter jungling bestond al vooraleer men nog van M5 gehoord had, en geloof het of niet, nunu was hier een beest in :)

Ik heb de indruk na gisteren opnieuw de game gezien te hebben dat M5 niet zo goed meer ingespeeld is op elkaar en gelijk niet meer diezelfde dreiging kunnen neerzetten als voordien. Hun early ganks halen amper het gewenste resultaat en vanaf daar snowballt het verder. Hoop dat ze weer op hun voorgaande niveau terugkomen, dan pas mogen we epische games verwachten tegen clg.

Gosu lijkt me ook niet hun meest solide teammember en zou niet rouwig zijn om een vervanging zien doorgevoerd worden.
djengizz schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:21:
[...]

Tuurlijk wel.

Zo gauw je je gaat inleven in je tegenstander en gaat voorspellen wat hij waarschijnlijk gaat doen (zoals in de banning phase) ben je bezig met metagame.
In de definitie van de meesten is metagame gewoon de algemeen geaccepteerde speelstijl (bruiser top, jungler, AP mid, support + AD bot, niet pushen maar lasthitten etc. etc.) en niet zozeer de champions die gepickt worden. Dat kan wel, maar alleen als die champs dan in een andere rol gespeeld worden. Zoals bijvoorbeeld double jungle, dat wordt gezien als afwijking van de huidige meta. Of een AD carry top zetten en een kill lane (J4/Leona) bot.

Maargoed, er is niet echt een vastomlijnde definitie van het woord, dus een discussie erover heeft eigenlijk alleen zin als je het eerst eens wordt over de definitie.

Vicariously I live while the whole world dies

• djengizz
  • Niet online
Vicarious schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:59:
In de definitie van de meesten is metagame gewoon de algemeen geaccepteerde speelstijl (bruiser top, jungler, AP mid, support + AD bot, niet pushen maar lasthitten etc. etc.) en niet zozeer de champions die gepickt worden.
Ik zie ook niet hoe dit in mijn definitie anders is.

De geaccepteerde manier van spelen is binnen LoL gebaseerd op ervaringscijfers en heersende trends, geen in-game info. Het feit dat hij niet vaststaat en er theoretisch gezien waarschijnlijk wel een optimum bestaat geeft al aan dat dit onderdeel is van de meta. Ook in mijn definitie valt dit onder metagame.

Zaken als een voorkeur voor agressief spel, gecoördineerde teamplay, positionering, voorkeur voor champs in een bepaalde rol en andere zaken die ik heb zien langs komen vallen hier niet onder. Ook waren imo zaken als het counterjungling en agro botlane van M5 meer gedreven door in-game factoren (zoals de nieuwe jungle) dan tegenstander specifiek en gebaseerd op factoren buiten de gameplay zelf.

Het is overigens ook niet mijn definitie maar de definitie zoals hij wordt toegepast in heel veel andere RTS games, schaken, poker, etc. Om één of andere reden wordt het alleen binnen LoL vaak anders gebruikt en wordt er van alles onder metagame gerekend wat er volgens de meest gebruikelijke definitie niet toe behoort.

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Zoals ik altijd al metagame heb bezien is het eerder te omschrijven als "een verzameling van strategieën die resulteren in de meest optimale speelstijl".

Deze strategieën houden dan dingen in als
  • Algemene role setup (AP, AD, Support, Bruiser jungler, Bruiser top)
  • Item builds voor een bepaalde role (g/10 mid, Wriggles AD+Jungler+Top)
  • Ability setup (AoE team, Poke team)
Er zijn vast nog wel een aantal factoren die ik even oversla.
De reden dat dit niet hetzelfde als in, ik zeg maar wat, schaken is omdat je in schaken veel verschillende openingen hebt die je een gelijke kans tot winnen geven. In LoL heb je 1 dominante role setup en dus gaat iedereen daar mee gaan omdat ze er het meeste kans tot winnen mee hebben.

Uiteraard ga je zoals je zegt een grotere kans hebben tot winnen met een bepaalde opening wanneer je weet wat je tegenstander vaak speelt en je je ertegen wapent. Maar hetzelfde geldt dan ook voor LoL: als je ziet dat de tegenstander vaak een setup speelt met Janna support en een slechte waveclear mid, dan kun je eventueel voor een pokecomp gaan.

Ik zou het eerder vergelijken met voetbal: daar spelen de meeste teams ook in een 4-3-3 of een 4-4-2 (denk ik). Dit zijn superieure opstelling vergeleken met 9-1-0 of iets dergelijks en dus gaat die ook constant gespeeld worden.

Om counterjunglen een verschuiving in de meta te noemen is ietwat glad ijs. Ja, ze hebben de counterjungle techniek nieuw leven ingeblazen, maar deze bestond al langer.
Iedereen is al gecounterjungled geweest voor M5 dit deed op het tournooi, dus het is niets nieuws.
Echter, volgens mijn interpretatie van "metagame", had dit dus wel degelijk een impact erop. De focus is van ganken verschoven naar counterjunglen, dus zou je dit kunnen beschouwen als een verschuiving in de metagame van junglers.

Streaming History

Verwijderd

Je koopt iig de goede items, ik zou wel al iets meer op lasthitten gaan letten, wordt later nog heel belangrijk ;)

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:30
En als je veel mid speelt is de stream van scarra ook heel interessant
Die kijk ik ook heel af en toe

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
Blitzcrank in de f2p rotation, dat wordt weer balen als een stekker op bot lane 8)
Verder ga ik zeker Rumble en malphite eens proberen, is malphite beter voor toplane of jungle?
Speel weinig met tanky champs maar Malphite lijkt me toch wel leuk

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

Verwijderd

Ik merk idd dat iedereen een andere definitie heeft van de meta en eigenlijk is dat niet zo heel gek.
Op toernooien heb je eigenlijk geen vaste meta omdat alles mogelijk is maar M5 heeft natuurlijk met de aggresieve counter jungle een heel groot deel van de community aan het counterjunglen gekregen.

Komt er uiteindelijk op neer dat M5 veel actie in het spel heeft gebracht en dat het even heeft geduurd eer er hier antwoord op kwam vanuit de andere teams en dat ze nu weer iets nieuws moeten zoeken. En zoals hierboven gezegd, ik heb idd ook het gevoel dat ze iets minder op elkaar ingespeeld zijn, zou dat te maken hebben met de veranderingen die een tijd terug doorgevoerd zijn (geloof dat ze de solo top eruit gegooid hadden)
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:26:
Ik merk idd dat iedereen een andere definitie heeft van de meta en eigenlijk is dat niet zo heel gek.
Op toernooien heb je eigenlijk geen vaste meta omdat alles mogelijk is maar M5 heeft natuurlijk met de aggresieve counter jungle een heel groot deel van de community aan het counterjunglen gekregen.

Komt er uiteindelijk op neer dat M5 veel actie in het spel heeft gebracht en dat het even heeft geduurd eer er hier antwoord op kwam vanuit de andere teams en dat ze nu weer iets nieuws moeten zoeken. En zoals hierboven gezegd, ik heb idd ook het gevoel dat ze iets minder op elkaar ingespeeld zijn, zou dat te maken hebben met de veranderingen die een tijd terug doorgevoerd zijn (geloof dat ze de solo top eruit gegooid hadden)
Ik denk dat ze nog steeds hetzelfde op elkaar ingespeeld zijn, maar dat anderen zich nu beter voorbereiden op hoe ze spelen. Juist tegen M5 moet je je jungle counters heel goed in de gaten houden. bijv.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:26:
M5 hun lineup is niet veranderd sinds de tijd dat ze iedereen domineerden. Feit is dat ze voor dreamhack niet zoveel geoefend hebben als ze normaal gewend zijn. Ze zijn op bootcamp geweest voor DH om te oefenen maar gosu moest studeren voor zijn examens, hetgeen ervoor zorgde dat ze maar 2 dagen konden oefenen samen.

De rest van de dagen heeft de rest van het team diablo3 zitten spelen :) Gosu geeft ook aan in een interview dat ze niet 'mochten' winnen, gezien hun voorbereiding. Hopelijk zijn ze nu wakker geschud want wil op het einde van s2 toch wel de beste vorm van m5 zien tegen de oosterse ploegen.

• ocwil
de solotop maakte gister tijdens de finale 2 tot 3 keer toe positioneringsfouten waardoor m5 4v5 stond tijdens een aantal pushes

[ Voor 3% gewijzigd door ocwil op 19-06-2012 11:30 ]

• broc85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 17:24
Nidhiki schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:11:
Blitzcrank in de f2p rotation, dat wordt weer balen als een stekker op bot lane 8)
Verder ga ik zeker Rumble en malphite eens proberen, is malphite beter voor toplane of jungle?
Speel weinig met tanky champs maar Malphite lijkt me toch wel leuk
Dat is precies de reden waarom ik Blitzcrank ban als ik de kans krijg in SoloQ. Niet persé omdat ik er zelf niet mee kan omgaan... maar het risico dat je support 3x gepakt wordt in 10 minuten is dusdanig vervelend dat ik er liever een ban voor opgeef.

Verwijderd

broc85 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:31:
[...]

Dat is precies de reden waarom ik Blitzcrank ban als ik de kans krijg in SoloQ. Niet persé omdat ik er zelf niet mee kan omgaan... maar het risico dat je support 3x gepakt wordt in 10 minuten is dusdanig vervelend dat ik er liever een ban voor opgeef.
in ranked kun je de free to play champs niet meer kiezen.

• Rendiertje
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:35:
[...]

in ranked kun je de free to play champs niet meer kiezen.
Ja maar welke ranked speler heeft tegenwoordig Blitz niet?

Als je de Champ owned kan je hem gewoon gebruiken

[ Voor 9% gewijzigd door Rendiertje op 19-06-2012 11:37 ]

Verwijderd

Maar er zijn nog wel mensen die hem gewoon spelen (aha, me) en als zo iemand je support drie keer pakt (ik heb binnen 2 a 3 minuten wel door dat het niet gaat lukken op de AD carry) dan krijgt mijn ad zo veel voordeel.

@ gr00v: ik geloof dat ze een nieuwe top hebben, ik geloof dat hun solo top tijdens een scrim ineens ragequitte?

• Rendiertje
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:38:
Maar er zijn nog wel mensen die hem gewoon spelen (aha, me) en als zo iemand je support drie keer pakt (ik heb binnen 2 a 3 minuten wel door dat het niet gaat lukken op de AD carry) dan krijgt mijn ad zo veel voordeel.

@ gr00v: ik geloof dat ze een nieuwe top hebben, ik geloof dat hun solo top tijdens een scrim ineens ragequitte?
Was dat niet dat de Top speler liep te zeiken op hun carry en dat ze hem toen gekickt hadden?

Verwijderd

Rendiertje schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:36:
[...]

Ja maar welke ranked speler heeft tegenwoordig Blitz niet?

Als je de Champ owned kan je hem gewoon gebruiken
Blitz als vaste ban is in mijn ogen niet echt waard dan. Ik ban veel liever Nautilus atm.

Tegen blitz moet je gewoon net wat anders spelen dan normaal. Meestal koop ik zelf als ad carry dan ook wards voor de brushes als de support het niet doet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:38:

Darien is al eventjes hun solo top
Diamondprox hun jungle
Alex ich mid lane
Genja & Gosu pepper botlane.

Gosu pepper is wel eens vervangen geweest de afgelopen weken door een gekende blitz support speler, vanwie gosu dan ook een hoop geleerd heeft. Ze speelden zelfs iets beter vond ik die moment.

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/--vpjMuK7AnA/TxtHdb5J3uI/AAAAAAAACHU/La1595zNj0M/s400/adkennen.png

deze dateert van januari

Verwijderd

Ik weet het niet meer exact en kan er ook niets over vinden :(

Als er een blitz tegenover mij staat heb ik er totaal geen problemen mee, ook een leona heb ik geen problemen mee (die vind ik nog net wat enger). Vaak speel ik met graves of tristana tegen een leona/blitz.

Je moet een champ spelen met een dash/jump om te ontsnappen en altijd minions tussen jullie in houden (gaat bij leona wat moeilijker natuurlijk omdat die door minions heen gaat) en het is cruciaal dat je ALTIJD weet waar de enemy blitz/leona is. Koop zelf wards en vertel je support om achter de minions te blijven of gewoon buiten bereik. Als ik een lane verlies tegen een blitz/leona is het vaak mijn support die een paar keer gekilled word

Nog een tip, als je zelf met blitzcrank speelt en ze dodgen als je grabs of ze blijven achter minions. Zet overdrive aan en race ernaartoe, knock hun up, je bent toch sneller, als ze wegdashen/flashen dan kun je gewoon makkelijk een grab landen waarna ze geen escape meer hebben.

• broc85
  • Laatst online: 08-09 17:24
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:40:
[...]

Blitz als vaste ban is in mijn ogen niet echt waard dan. Ik ban veel liever Nautilus atm.

Tegen blitz moet je gewoon net wat anders spelen dan normaal. Meestal koop ik zelf als ad carry dan ook wards voor de brushes als de support het niet doet.
Zelf warden is meestal een verbetering en het scheelt af en toe als je support weet waar Blitz is, maar het is geen oplossing voor het feit dat (ik vaak mee maak dat) mijn support (alsnog) gepakt wordt.

Nautilus is vervelend om tegen te spelen, en zo zijn er nog wel meer champs die heel goed zijn als ze goed gespeeld worden, maar tegen een 3/0/0 AD carry tegenstander is het heel vervelend spelen en vooral veel onder je tower staan hopen dat je niet gedived wordt. Die 3 kills komen meestal voort uit maar 3 grabs + knock up combinaties. Nautilus (of andere champs) hebben niet zo'n hoge correlatie tussen hun abilities raken en kills.

Verwijderd

Wat je wel kan doen, als je support gepulled word, vol erin gaan en alles op de enemy AD carry gooien, hij wil toch jou support focusen (dankzij de cc) en de cc van de enemy support is "op"

Je kan op die manier de enemy ad carry afschrikken en wellicht zelfs de engage omdraaien en er zelf een kill uit halen. Wat veel mensen doen, die zien hun support gepulled worden en die vluchten zelf gelijk weg. Je staat samen in de lane en als jij je support niet beschermd als hij het verpest gaat je lane er sowieso aan

Verwijderd

Plus een blitz is helemaal niet zo tanky. Als je tegen een blitz staat en goede brush vision heb kun je heel vaak gratis harash op hem geven. Een blitz met minder dan 50% hp voelt zich toch minder op zijn gemak om pulls te doen.

Over als tristana tegen blitz spelen. Bij een gank van je eigen jungler je express laten pullen om de tegenstander richting je jungler te ulten blijft geniaal ;-)

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:00:
Plus een blitz is helemaal niet zo tanky. Als je tegen een blitz staat en goede brush vision heb kun je heel vaak gratis harash op hem geven. Een blitz met minder dan 50% hp voelt zich toch minder op zijn gemak om pulls te doen.

Over als tristana tegen blitz spelen. Bij een gank van je eigen jungler je express laten pullen om de tegenstander richting je jungler te ulten blijft geniaal ;-)
Dan preserve je wat mana, die mana shield word altijd zwaar onderschat van Blitz :P

Die Brush vision boeit toch niet want ik blijf wel heen en weer lopen en pull je wel tussen de minions door :)

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• ocwil
Idd ik vind een manamune op blitz dan ook bijna een must
bijna unlimited mana dus je passive mana barrier is een stuk sterker
en de extra AD is leuk voor je E knock-up damage
dan nog wat tanky items frozen heart nog meer mana lekker wat armor en de cdr is ook heerlijk moar cc

[ Voor 13% gewijzigd door ocwil op 19-06-2012 13:46 ]

• Jeffroiscool
ocwil schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:45:
Idd ik vind een manamune op blitz dan ook bijna een must
bijna unlimited mana dus je passive mana barrier is een stuk sterker
en de extra AD is leuk voor je E knock-up damage
dan nog wat tanky items frozen heart nog meer mana lekker wat armor en de cdr is ook heerlijk moar cc
Ik vind Manamune een veels te dure item voor Blitz die eigenlijk hoort te supporten, waar gaat hij de gold vandaan halen. Als je dan toch een dmg boost nodig heb kan je beter een Sheen halen.

Frozen Heart is wel 1 van me favoriete items om te bouwen op Blitz :)

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• ocwil
de gold haal ik uit de gold per assist masterie en het spelen van een kill lane :P
natuurlijk kan dat niet altijd en dan gaat het ook niet op en pakken we iets eerder een gp/10

edit: de manamune haal ik ook meer vawege tear als een mid - late game upgrade

[ Voor 18% gewijzigd door ocwil op 19-06-2012 14:20 ]

Verwijderd

Ik haal 9vd10 keer 2 gp/10 maar door de hoeveelheid assists die ik me team geef heb ik vaak aan het einde gewoon een triforce om me blitz zitten hoor. Frozen heart is ook heel leuk maar met een triforce doe je gewoon zo veel dmg en heb je zo veel utility

Vorige game had ik 29 assists als blitz zijnde. enemy's wegtrekken bij mijn low life teammates, silencen etc. Geweldige champ imo, leukste support die er is

• ocwil
en ook de support die ik meestal pak als ik perse support moet.
met je ult met een cd van 20 seconde kun je zelfs een lane pushen op dode momenten :P

• Kainda
  • Laatst online: 01-12 15:41
speedzor schreef op zondag 17 juni 2012 @ 01:17:
[...]

Reddit heeft intussen al aangetoond dat dit een fake pastebin post is.

Of dit betekent of die items ook fake zijn is niet zeker, maar ik zou er in ieder geval niet van uitgaan op dit moment.

Bij deze is de eerste poging om een replay commentary te maken gedaan. Laat me weten wat je er van vindt en wat er beter kan. Ik was nogal nerveus dus het ging niet altijd even vlot (meerdere keren wards gezegd ipv shrooms), maar dat wordt wel beter mettertijd.

Het gaat dus over Teemo Solo top, diezelfde replay die enkele dagen geleden gestreamed werd.

[video]

Hij gaat nog een 10-tal minuutjes uploaden na deze post, daarna is het bekijkbaar.
Finished uploading!
Dankje voor de videoguide :D ben weer teemo top gaan spelen, heerlijk hoe mensen niet weten met hem om te gaan ;p.

Verwijderd

ocwil schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:00:
de gold haal ik uit de gold per assist masterie en het spelen van een kill lane :P
natuurlijk kan dat niet altijd en dan gaat het ook niet op en pakken we iets eerder een gp/10

edit: de manamune haal ik ook meer vawege tear als een mid - late game upgrade
Dan speel je blitz niet echt als support maar meer als een carry. Blitz heeft de manamune echt niet nodig om zijn mana onder controle te houden, en al zeker niet door de kleine buffs die hij enkele patches terug gekregen heeft mbt zijn pull onder andere.

Een frozen heart is ook wel vrij duur om te halen. Mijn core tegenwoordig op alle support is gewoon boots, hog, philo & oracle. De rest opvullen met wards en als er eens wat meer gold is misschien een aegis, lvl2 boots en andere luxeitems :P

Verwijderd

ocwil schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:19:
en ook de support die ik meestal pak als ik perse support moet.
met je ult met een cd van 20 seconde kun je zelfs een lane pushen op dode momenten :P
Ik support vrijwel alles als ze er om vragen (heb alleen taric niet) maar blitzcrank is gewoon zo leuk. En met je MS/AS boost en de AA reset op je knockup kun je sowieso al hard pushen. Mijn support blitz is gewoon een bruiser eigenlijk. Ook zo leuk om alle dmg te soaken en zodra je mana barrier begint wegrennen, ze halen je toch niet in.

Veel mensen die blitz spelen spelen hem te passief en voorspelbaar. Bij mij weet je nooit wanneer de pull komt omdat ik vaak eerst achter mensen aanren voor de knockup of totdat ze hun escape gebruikt hebben. En de helft van de game weet de enemy niet waar ik ben, ik KAN in het bosje bottom zitten als een normale support, ik KAN mid zitten voor een gank, ik KAN in je jungle zitten samen met mijn jungler voor wat counter jungling. Vaak krijg ik wel flink wat commentaar van de enemy en van mijn team, enemy negatief, mijn team positief xD

Edit: vorige game hadden we sion, wukong, malphite, graves en ik. Ik durfde gewoon amumu ons team in te trekken. Pull, knockup, stun, knockup, knockup, silence. Zo veel cc, hij was dood voordat hij ook maar een knop kon indrukken, was ook wel zo dat mijn team niet bang was om alle ults om één persoon te gooien, we stonden toch zo ver voor.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 14:48 ]

• Jeffroiscool
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:46:
[...]

Ik support vrijwel alles als ze er om vragen (heb alleen taric niet) maar blitzcrank is gewoon zo leuk. En met je MS/AS boost en de AA reset op je knockup kun je sowieso al hard pushen. Mijn support blitz is gewoon een bruiser eigenlijk. Ook zo leuk om alle dmg te soaken en zodra je mana barrier begint wegrennen, ze halen je toch niet in.

Veel mensen die blitz spelen spelen hem te passief en voorspelbaar. Bij mij weet je nooit wanneer de pull komt omdat ik vaak eerst achter mensen aanren voor de knockup of totdat ze hun escape gebruikt hebben. En de helft van de game weet de enemy niet waar ik ben, ik KAN in het bosje bottom zitten als een normale support, ik KAN mid zitten voor een gank, ik KAN in je jungle zitten samen met mijn jungler voor wat counter jungling. Vaak krijg ik wel flink wat commentaar van de enemy en van mijn team, enemy negatief, mijn team positief xD

Edit: vorige game hadden we sion, wukong, malphite, graves en ik. Ik durfde gewoon amumu ons team in te trekken. Pull, knockup, stun, knockup, knockup, silence. Zo veel cc, hij was dood voordat hij ook maar een knop kon indrukken, was ook wel zo dat mijn team niet bang was om alle ults om één persoon te gooien, we stonden toch zo ver voor.
Moet je maar eens aan blamauci vragen wat ie van mijn Blitz vind, he will not be amused :Y)

Ik probeer altijd Amumu/Alistar enzo te vermijden om te pullen, STEL dat iemand toch niet goed CC'ed verlies je met die pull de game misschien wel :P

• ocwil
speedzor schreef op zondag 17 juni 2012 @ 01:17:
[...]

Reddit heeft intussen al aangetoond dat dit een fake pastebin post is.

Of dit betekent of die items ook fake zijn is niet zeker, maar ik zou er in ieder geval niet van uitgaan op dit moment.
De items zijn anders zeer interresant
zeker de warding item voor support wat dus 1 ward extra betekent elke 3 minuten of juist meer gold over voor andere dingen.

ik heb mijn vingers gecrossed alvast :P

• Rendiertje
ocwil schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:12:
[...]

De items zijn anders zeer interresant
zeker de warding item voor support wat dus 1 ward extra betekent elke 3 minuten of juist meer gold over voor andere dingen.

ik heb mijn vingers gecrossed alvast :P
Inderdaad, die "free" ward voor Support ziet er wel nice uit en ook regel (18) over oracle's ziet er goed uit!
Als je achterstand hebt, kan soms nog wel winnen door middel van Vision en dan verkeerd gepositioneerde enemy's pakken, maar als het hele enemy team met oracle loopt...

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:23
Heb al 2 favoriete spelers weten te vinden in de community, als in, deze spelen bijna altijd met hoge kwaliteit en geven mooie performances.

Mid: Froggen (Ahri/Anivia, prachtige plays)
Jungle: Diamondprox (M5, vooral Lee)

Overige rollen ben ik er nog niet uit, de Corki play van AL was erg mooi om te zien gedurende de lane phase in Dreamhack.

Verwijderd

(heb even niet meer gespeeld door Diablo maar ik grijp de laatste tijd vaak terug naar LoL)

Wat vinden jullie eigenlijk van Athene's Unholy Grail?
Heb ik gisteren gezien op een AP yi en ik vermoed dat er nog wel wat champs mogelijks gebruik van kunnen maken: AP + MR + cdr + mana regen .
Ik zal het vanavond zowiezo eens testen maar ik ben wel benieuwd naar jullie bevindingen.

• speedzor
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:26:
(heb even niet meer gespeeld door Diablo maar ik grijp de laatste tijd vaak terug naar LoL)

Heb ik gisteren gezien op een AP yi en ik vermoed dat er nog wel wat champs mogelijks gebruik van kunnen maken: AP + MR + cdr + mana regen .
Ik zal het vanavond zowiezo eens testen maar ik ben wel benieuwd naar jullie bevindingen.
Heel sterk item op de juiste champs.
Over AP Yi weet ik het niet zo zeker, maar op Swain, Anivia, Kassadin, Galio, Orianna en Veigar lijkt het me een sterke keuze.

Streaming History

Verwijderd

Even een vraagje voor jou Speedzor aangezien jij een Swain expert ben en ik Swain als mn main champ heb: Waarom niet de combinatie WoA en Rabadons? Ik kies Rabadon altijd aangezien ik dan meer damage doe en daarnaast ook meer uit mijn WoA haal. Ik persoonlijk vind deathfire grasp minder aantrekkelijk dan de Deathcap.

• speedzor
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:29:
Even een vraagje voor jou Speedzor aangezien jij een Swain expert ben en ik Swain als mn main champ heb: Waarom niet de combinatie WoA en Rabadons? Ik kies Rabadon altijd aangezien ik dan meer damage doe en daarnaast ook meer uit mijn WoA haal. Ik persoonlijk vind deathfire grasp minder aantrekkelijk dan de Deathcap.
Deathfire Grasp staat dan ook helemaal niet bij m'n eerste items :)
Rabadons is leuk, maar duur. Ik vind dat je betere en handigere items kunt hebben dan enkel de puur damage increase van rabadons.

Damage is goed, maar als je wat minder damage en meer utility uit een ander item kunt halen dan is dit in bepaalde gevallen beter.

Streaming History

Verwijderd

Ik zag inderdaad dat de deathfire bij je optionele items zat. Ik moet zeggen dat die guide erg goed is en heel uitgebreid verteld hoe met Swain om te gaan. heb daar veel van geleerd.

Als ik aan het snowballen ben met Swain dan bouw ik altijd de rabadon. Gaat het gelijk op dan ga ik na hextech voor de rylais scepter.

Het blijft heerlijk als je met je blue buff als een halve tank tussen de teamfight doorkruipt en niet dood te krijgen bent. Intussen snoep je al het leven van de carries weg ;p

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik ga eerst maar eens met bots spelen als ik met andere characters wil spelen. Ik ben echt zooo slecht met Darius, terwijl het niet eens zo'n slechte char is. Ik moet maar eens afleren met Jax :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• speedzor
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:15:
Ik moet zeggen dat die guide erg goed is en heel uitgebreid verteld hoe met Swain om te gaan. heb daar veel van geleerd.
Dankje :) Na m'n laatste examen (donderdag) ga ik guides voor Teemo, Amumu, Ahri en Veigar schrijven dus dan valt er nog wat meer te lezen :+

Streaming History

Verwijderd

Zebby schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:47:
Heb al 2 favoriete spelers weten te vinden in de community, als in, deze spelen bijna altijd met hoge kwaliteit en geven mooie performances.

Mid: Froggen (Ahri/Anivia, prachtige plays)
Jungle: Diamondprox (M5, vooral Lee)

Overige rollen ben ik er nog niet uit, de Corki play van AL was erg mooi om te zien gedurende de lane phase in Dreamhack.
Jungle: HotshotGG (CLG.NA, vooraal nautilus)
Top: Dyrus (TSM)
Botlane: Yellowstar en N'rated (AAA weet niet zeker)

dit zijn imo hele goede spelers en mijn favorieten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:26:

Hij is heel goed op galio omdat:
1. galio stackt op MR
2. de mana regen komt heel erg van pas
3. als je in een teamfight je ulti doet word meestal wel iemand opgeblazen wat betekent dat je een bepaald aantal mana terug krijgt wat ook handig kan zijn.

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 15:23
Gisteren maar weer eens Dominion opgepakt en het is eigenlijk veel leuker dan SR! :p
Nou maar hopen dat ze binnenkort eens Ranked aan gaan zetten, want volgens één of ander tooltje is mn hidden ELO in dominion rond de 1800. En aangezien ik vaak een flinke tijd in de queue moet zitten voordat er een game gevonden wordt zou dit nog weleens kunnen kloppen ....

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Verwijderd

Airdack schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 08:28:
Gisteren maar weer eens Dominion opgepakt en het is eigenlijk veel leuker dan SR! :p
Nou maar hopen dat ze binnenkort eens Ranked aan gaan zetten, want volgens één of ander tooltje is mn hidden ELO in dominion rond de 1800. En aangezien ik vaak een flinke tijd in de queue moet zitten voordat er een game gevonden wordt zou dit nog weleens kunnen kloppen ....
Volgens mij kijkt de matchmaker in normalgames niet naar hidden ELO. Hidden ELO is toch gewoon niets anders dan een door een aantal sites berekende ELO adhv. bepaalde formules. Iets wat dus onofficieel is, en niet bij Riot bijgehouden wordt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:23:
[...]

Volgens mij kijkt de matchmaker in normalgames niet naar hidden ELO. Hidden ELO is toch gewoon niets anders dan een door een aantal sites berekende ELO adhv. bepaalde formules. Iets wat dus onofficieel is, en niet bij Riot bijgehouden wordt?
Er zijn nog steeds een aantal tools waar je de exacte hidden elo kunt vinden.
Ik maak bijvoorbeeld gebruik van LoLMatches.com:
http://lolmatches.com/player/euw/19566261/Exlaxl

Sinds de scholen uit zijn zie je alles downwards gaan, behalve hieronder
Airdack schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 08:28:
Heb ik op moment ook, aangezien ik alleen maar de grootste !#@!# in men team krijg, ben ik dat maar gaan doen. Tenminste skill bepaald en kun je games best met zen 2 carryen (1 bott 1 top) :-)
De rest loopt meestal rond voor spek-'n-bonen.
Blitzcrank / Taric / Alistar zijn zware own champs in Dominion, AD Carry's zoals vayne / tristana zijn vaak ook match desiders.

Ik neem meestal Exhaust / Revive.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 09:41 ]

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12 20:37

Snappie88

Mr. Hollywood

speedzor schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:55:
[...]

Heel sterk item op de juiste champs.
Over AP Yi weet ik het niet zo zeker, maar op Swain, Anivia, Kassadin, Galio, Orianna en Veigar lijkt het me een sterke keuze.
Ik heb 'm laatst een paar maal gebouwd op AP Alistair. Ben nog bezig Alistair jungle te masteren, en lukt mij aardig me dunkt (ik win de meeste potjes, en de potjes waar ik niet win faalt m'n team hard en pak ik toch nog een redelijke score mee). Ben er nog niet uit of ik nu definitief een AP build ga, of toch meer de traditionele support/hybride weg ga, maar vond voor een AP Alistair de stats redelijk interessant.

*knip*

Nu, wil ik toch graag van jullie weten wat jullie in Godsnaam aan het doen zijn met Blitz. De Nexus aan het verdedigen? Je kiest Blitz als agressieve support, de zogeheten kill lane. Net als Alistair, Leona en Nunu wil je op z'n minst een paar kills hebben. Daarnaast leent Blitz zich uitstekend om zo nu en dan een uitstapje te maken naar (bijvoorbeeld) mid, vanwege de snelheid van z'n W. M'n Blitz core is inderdaad Heart of Gold en Philo Stone, naast Boots of Mobilty. Maar daarnaast maak ik ook ieder potje een Tear en (op z'n minst) een Glacial Shroud. Cooldown en positioning is ontzettend belangrijk als Blitz zijnde, zo belangrijk dat het de aura's van overige (wat meer reguliere Support) items passeert. Een goede Blitz kan een game maken, en Cooldownreduction en de mogelijkheid door je snelheid onvoorspelbaar te zijn kan je vijand dusdanig demotiveren dat het spel bij voorbaat al gewonnen is.

TLDR: -1.

*knip*

[ Voor 52% gewijzigd door Cloud op 20-06-2012 14:35 ]

Surfin' paradise!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11 14:45
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:33:
[...]

Er zijn nog steeds een aantal tools waar je de exacte hidden elo kunt vinden.
Ik maak bijvoorbeeld gebruik van LoLMatches.com:
http://lolmatches.com/player/euw/19566261/Exlaxl
Nouja niet echt uptodate he... volgens de site was mijn laatste match 6/5/2012 06:21:51 PM

Verwijderd

Snappie88 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:33:
[...]

Naast het feit dat jou post dan ook echt absoluut niets aan de discussie toevoegd, wil ik toch graag van jullie weten wat jullie in Godsnaam aan het doen zijn met Blitz. De Nexus aan het verdedigen? Je kiest Blitz als agressieve support, de zogeheten kill lane. Net als Alistair, Leona en Nunu wil je op z'n minst een paar kills hebben.
Ik wil helemaal geen kills hebben als support, gebeurt het dan toch dan is het zo, maar verder zijn de kills voor mijn carry/jungler. De assist zijn meer dan voldoende. Idem dito met alistar, leona & nunu..

Dus je zegt dat een blitz zonder tear en glacial shroud niet even effectief kan pullen en silencen dan wel ? Ik denk dat wards in dit geval helpen in deze gevallen. Het feit dat je deze twee items wil, duidt op de gewoonte om je skills te spammen. Lijkt me niet het beste. Beter 1 goede pull dan 3 halve.
Daarnaast leent Blitz zich uitstekend om zo nu en dan een uitstapje te maken naar (bijvoorbeeld) mid, vanwege de snelheid van z'n W. M'n Blitz core is inderdaad Heart of Gold en Philo Stone, naast Boots of Mobilty. Maar daarnaast maak ik ook ieder potje een Tear en (op z'n minst) een Glacial Shroud. Cooldown en positioning is ontzettend belangrijk als Blitz zijnde, zo belangrijk dat het de aura's van overige (wat meer reguliere Support) items passeert.
Die snelheid heb je genoeg met je w spell zoals je aangeeft. Tear (zou ik echt niet kopen) en glacial shroud (te verdedigen omwille van mana/armor/cdr maar toch luxuary imo) gaan me niet beter laten positioneren. Wat ik met blitz wil is een speler uit de enemy group grabben en mijn team die laten instagibben. In hoeverre heb je daarvoor glacial & tear nodig ? Een goede hook is een kwestie van timing & geduld, niet van te spammen en hopen dat je er eens eentje meehebt.
Een goede Blitz kan een game maken, en Cooldownreduction en de mogelijkheid door je snelheid onvoorspelbaar te zijn kan je vijand dusdanig demotiveren dat het spel bij voorbaat al gewonnen is.
Een goede blitz kan zeker een game maken, maar ik vind de cdr meer luxe dan noodzaak. Hetgeen je ten allen tijde wel wilt hebben is een stack wards (2 stacks zijn geen uitzondering bij me) en een oracle. De bijdrage die je hieruit levert voor je team is voor mij een pak ingrijpender dan de luttele seconden vroeger pullen.

Als ik ruim voorsta en alles gekocht heb dat ik kan, dan is frozen heart eventueel een optie als mijn jungler het niet heeft al, maar een tear zou ik echt nooit kopen op support blitz.

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 05:29
Ik bouw meestal het volgende op blitz
charm + 2 pots + 3 wards
philo stone afmaken elke keer minimaal 3 wards meenemen
boots lv 1 vanaf dit punt 5 wards mee nemen
heart of gold zal tussen de 12-20 min zijn
boots afmaken afhankelijk van de situatie ninja/mecury of als je echt aan het winnen bent crb
vanaf nu koop ik constant 10 wards
als ik door baron/draak en een paar team fights exstra geld krijg
bouw ik of stukje legion of voorkeur shildje van frozenheart
en mocht ik dan uiteindelijk geld over hebben bouw ik frozenheart nog af of legion

meestal is het potje nu wel afgelopen

verder zou ik heart of gold nog kunnen uitbouwen naar omen maar dat is eigelijk te duur
en philo bouw ik eigelijk nooti uit gewoon geld technisch is 10wards gewoon beter

[ Voor 16% gewijzigd door badboyqxy op 20-06-2012 11:00 ]

Verwijderd

Killertjuh schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:52:
[...]
Nouja niet echt uptodate he... volgens de site was mijn laatste match 6/5/2012 06:21:51 PM
Je moet ook het programmaatje aan hebben staan (of met iemand spelen die het heeft)

Verwijderd

1 van de beste blitz spelers heeft een maandje geleden een guide gemaakt over blitz:

http://www.solomid.net/guides.php?g=25421

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12 20:37

Snappie88

Mr. Hollywood

Tja, agree to disagree dan maar. Ik vind 't over het algemeen wel fijn om wat kills binnen te harken op bot, geeft je toch weer een mooie voorsprong op de midgame en dragon control als jij en je AD wat extra goud hebben. Snap wat dat sommige mensen liever zich focussen op CS, maar zou dan eerder voor een combinatie Caitlin / Soraka gaan. Iets veiligere combinatie om te farmen.

Betreffende de cooldown reduction heb ik liever drie goede pulls dan één ;) Feit is dat als je vaker kan pullen, je een grote kans hebt dat er een 'goede' tussen zit. Als jij opeens alle pulls mist als je wat cooldown reduction hebt gekocht, zou ik toch bij jezelf te rade gaan :P Daarnaast is de extra reduction je overige skills ook handig. Tijdens een teamfight is het niet vreemd als je een tweede maal je ulti kan inzetten, en met wat CDR kan je je W continue actief houden.

Overigens koop ik ook gewoon wards en een Oracle's hoor :) Niet twee stacks, dat vind ik dat weer iets te veel van het goede. Maar als ik wat goud overheb koop ik wel een volle stack. Ik blijf braaf m'n support taken vervullen, maar ga desondanks toch voor de 'duurdere' items zodat ik endgame ook nog gevaarlijk ben. Trinity, Manamune, Frozen Heart en Banshee's Veil zijn geen ongewone items om mij mee rond te zien dartelen op Blitzcrank. Ja, dure items maar als 't spel zich voortsleept kom je er uiteindelijk toch wel aan.

Surfin' paradise!

Verwijderd

Snappie88 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:33:
[...]

Betreffende de cooldown reduction heb ik liever drie goede pulls dan één ;) Feit is dat als je vaker kan pullen, je een grote kans hebt dat er een 'goede' tussen zit. Als jij opeens alle pulls mist als je wat cooldown reduction hebt gekocht, zou ik toch bij jezelf te rade gaan :P Daarnaast is de extra reduction je overige skills ook handig. Tijdens een teamfight is het niet vreemd als je een tweede maal je ulti kan inzetten, en met wat CDR kan je je W continue actief houden.
CDR heb je niet nodig om je W continue actief te houden na lvl 3 dacht ik en cdr masteries in de utility tree. Tuurlijk zijn meer goede pulls beter, maar als je de mogelijkheid hebt om eindeloos te spammen, ga je niet noodzakelijk beter pullen. Ik denk dat als je beperkte mogelijkheden hebt om te pullen, je dan ook extra gaat opletten als je het gaat doen en er op die manier efficiënter mee omspringt. Quality over quantity zeg maar.
Overigens koop ik ook gewoon wards en een Oracle's hoor :) Niet twee stacks, dat vind ik dat weer iets te veel van het goede. Maar als ik wat goud overheb koop ik wel een volle stack. Ik blijf braaf m'n support taken vervullen, maar ga desondanks toch voor de 'duurdere' items zodat ik endgame ook nog gevaarlijk ben. Trinity, Manamune, Frozen Heart en Banshee's Veil zijn geen ongewone items om mij mee rond te zien dartelen op Blitzcrank. Ja, dure items maar als 't spel zich voortsleept kom je er uiteindelijk toch wel aan.
Hoe gevaarlijk ben je dan endgame als de enemy carries ook hun endbuild hebben? Heel lang ga je het ook niet rekken op die momenten en je hoofdtaak bestaat erin endgame om iemand te laten instagibben door je team, niet door dit op je eentje te proberen, want dan kom je er vermoedelijk niet.

Komt er op neer dat niemand van ons het bij het verkeerde of juiste eind heeft, maar een andere manier heeft van spelen of andere soort laning partner gewend is. Vroeger focuste ik mij ook eerder op aura-items op support, maar sinds veel junglers halve support builds maken, ben ik hier van afgestapt en doe het enkel in de gevallen waar nodig en indien mogelijk. Het verloop van de game bepaalt hier veel in volgens mij : bij een duidelijke voorsprong kan er eerder naar jouw 'build' gerefereerd worden, terwijl als het meer gelijk op gaat je niet verder dan mijn build zal komen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:42:
[...]

CDR heb je niet nodig om je W continue actief te houden na lvl 3 dacht ik en cdr masteries in de utility tree. Tuurlijk zijn meer goede pulls beter, maar als je de mogelijkheid hebt om eindeloos te spammen, ga je niet noodzakelijk beter pullen. Ik denk dat als je beperkte mogelijkheden hebt om te pullen, je dan ook extra gaat opletten als je het gaat doen en er op die manier efficiënter mee omspringt. Quality over quantity zeg maar.

[...]

Hoe gevaarlijk ben je dan endgame als de enemy carries ook hun endbuild hebben? Heel lang ga je het ook niet rekken op die momenten en je hoofdtaak bestaat erin endgame om iemand te laten instagibben door je team, niet door dit op je eentje te proberen, want dan kom je er vermoedelijk niet.

Komt er op neer dat niemand van ons het bij het verkeerde of juiste eind heeft, maar een andere manier heeft van spelen of andere soort laning partner gewend is. Vroeger focuste ik mij ook eerder op aura-items op support, maar sinds veel junglers halve support builds maken, ben ik hier van afgestapt en doe het enkel in de gevallen waar nodig en indien mogelijk. Het verloop van de game bepaalt hier veel in volgens mij : bij een duidelijke voorsprong kan er eerder naar jouw 'build' gerefereerd worden, terwijl als het meer gelijk op gaat je niet verder dan mijn build zal komen.
In mijn ogen kun je als je ver voorstaat best een Sheen kopen, maar daarna zul je als support toch echt voor arau items/actives moeten gaan. als je een 60min game hebt kun je dan altijd nog je sheen uitbouwen, maar nooit eerder (zolang de game spannend is)

Verwijderd

Snappie88 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:33:
[...]

Hoe kan dat nou, die build is iets van 12k dan heb je nog geen oracles of wards gehaald. Tenzij je potjes vaak 80 minuten + duren kan ik me niet voorstellen dat je zonder andere dingen te skippen zoveel farm binnen harkt.
De meeste potjes die ik speel haal ik amper 12k met top of als carry voordat het afgelopen is.

• axel101
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05-2021
Naar mijn mening is er een misverstand tussen een 0 cs "bruiser/insert any kind of champ" en support. Naast het warden zorgt een support ervoor dat de AD carry niet doodgaat en koopt items om het team te supporten (aegis,zeke's etc.) Wat de blitz build hierboven betreft is het meer een extra damage dealer die early game geen cs pakt.

opzich wel leuk om met LB bot te gaan. lvl 6 is namelijk gegarandeerd een kill en geeft allie ad carry free farm

League of Legends EUW: IBullit

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:28:
[...]

Hoe kan dat nou, die build is iets van 12k dan heb je nog geen oracles of wards gehaald. Tenzij je potjes vaak 80 minuten + duren kan ik me niet voorstellen dat je zonder andere dingen te skippen zoveel farm binnen harkt.
De meeste potjes die ik speel haal ik amper 12k met top of als carry voordat het afgelopen is.
Hij zegt toch niet dat hij ze elke game ALLEMAAL haalt? Hij zegt alleen dat dat een aantal items zijn die hij regelmatig haalt. Hij speelt dus een offensievere support dan de meesten, kwestie van voorkeur.

Verwijderd

De match voor vanaaf is voor de geintresseerden en natuurlijk ook voor iedereen, het is een normale oefenmatch zoals we die vaker doen, maar dan hier en daar een extra keurende blik ;)

Bekijk | Join | Misschien | Spectate

Ter informatie:
Ik ben gevraagd voor de cast voor de LAN Identity (Identity-event.nl).
Jeffro en denerdsss7 gaan daar (onder andere) heen, deze zoeken nog een Top - Jungle - [MID of AD]
Ik ben nog aan het overleggen of ik mogelijk mijn cast functie kan overdragen aan mijn maat (die samen met mij de cast gaat uitvoeren) zodat ik voor Jeff TOP kan spelen, dit is dus niet zeker.
De genen die het leuk zouden vinden moeten niet hieronder reageren maar even een berichtje naar Jeffro sturen (of contact via de chat).

De bovenstaande match is bedoeld voor IEDEREEN, zolang deze minimaal 16 champs heeft (ivm Draft)
Mochten er veel aanmeldingen zijn zullen de komende dagen: "Kwalificatie matches" plaats vinden (May the best man win!), deze zullen ook deze naam bedragen.
Dus mocht het zover komen, houd dan de chat als de matches in de gaten!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 15:52 ]

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-12 19:50

psyy138

blackbulls.nl

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:38:

Bekijk | Join | Misschien | Spectate

Ter informatie:
Ik ben gevraagd voor de cast voor de LAN Identity (Identity-event.nl).
Jeffro en denerdsss7 gaan daar (onder andere) heen, deze zoeken nog een Top - Jungle - [MID of AD]
Ik ben nog aan het overleggen of ik mogelijk mijn cast functie kan overdragen aan mijn maat (die samen met mij de cast gaat uitvoeren) zodat ik voor Jeff TOP kan spelen, dit is dus niet zeker.
De genen die het leuk zouden vinden moeten niet hieronder reageren maar even een berichtje naar Jeffro sturen (of contact via de chat).

De bovenstaande match is bedoeld voor IEDEREEN, zolang deze minimaal 16 champs heeft (ivm Draft)
Mochten er veel aanmeldingen zijn zullen de komende dagen: "Kwalificatie matches" plaats vinden (May the best man win!), deze zullen ook deze naam bedragen.
Dus mocht het zover komen, houd dan de chat als de matches in de gaten!
ik kan niet want ik heb festival en het is te ver weg 8)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Leuk zo'n event, maar ik ben bang dat dat mij als burgerlul/vader/etc. niet meer gaat lukken om een heel weekend op een LAN event door te brengen :P Ik wil me op zich wel beschikbaar stellen als 'opvulmateriaal' voor eventuele kwalificatiewedstrijdjes als die nodig blijken te zijn (ik verwacht het niet)

• Rendiertje
Weet je ook hoe lang verwacht wordt dat je aanwezig bent?

Alle 3 de dagen? of is het lol event alleen vanaf zaterdagochtend tot de avond, welke plek ga je voor?
ietsipietsie meer info :) (of ben ik gewoon een zeikerd?)

Verwijderd

First of all:
"De genen die het leuk zouden vinden moeten niet hieronder reageren maar even een berichtje naar Jeffro sturen (of contact via de chat)."
(Blijft moeilijk?)

Alle info over het evenement moet je op de website zoeken, ik weet er verder ook niks van af. Het is enkel een gil om een team samen te krijgen, waarvan niet eens zeker is of ik zelf wel mee kan gaan spelen.

De match voor vanaaf is voor de geintresseerden en natuurlijk ook voor iedereen, het is een normale oefenmatch zoals we die vaker doen, maar dan hier en daar een extra keurende blik :-)

Verwijderd

Ik zie nu op de site staan dat er zich 2 mensen hebben ingeschreven voor vanavond. Ik wil ook meedoen samen met mijn team van 5 man. Weet niet of jullie dit ook leuk zouden vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:56:
Ik zie nu op de site staan dat er zich 2 mensen hebben ingeschreven voor vanavond. Ik wil ook meedoen samen met mijn team van 5 man. Weet niet of jullie dit ook leuk zouden vinden.
Ik zeg doen, maar houd er wel rekening mee dat wij geen team zijn!

• Rendiertje
@Ex, gaan we mieren neuken?? ^^

@De blitz discussie als je blitz speelt is het wel de bedoeling dat je kills pakt in laning fase.
Je moet met blitz kills kunnen pakken omdat je anders een waardeloze carry hebt late game (vanuit gaande dat ganks mis lukken etc.)
Leuk dat je bij tf iemand kan pullen en een silence hebt maar het gaat toch om pull+knock-up en silence van ult.

Blitz is een hele agressieve support, maar hij kan geen heal geven etc.

Ik speel standaard in ranked een combinatie van vayne en blitz (als dat mogelijk is ofc) en daarmee kunnen we vanaf level 2 kills pakken Blitz pull, Vayne stun tegen de muur, Blitz knock-up, Q voor extra damage.

Meestal ontkomen ze de eerste keer door middel van flash, maar dan doe je dat later weer en dan kill je ze wel...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:57:
[...]

Ik zeg doen, maar houd er wel rekening mee dat wij geen team zijn!
Och, zo goed zijn wij nou ook weer niet. Ik denk dat we gemiddeld zo rond de 1500 elo zitten.

• Jeffroiscool
Rendiertje schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:59:
@Ex, gaan we mieren neuken?? ^^

@De blitz discussie als je blitz speelt is het wel de bedoeling dat je kills pakt in laning fase.
Je moet met blitz kills kunnen pakken omdat je anders een waardeloze carry hebt late game (vanuit gaande dat ganks mis lukken etc.)
Leuk dat je bij tf iemand kan pullen en een silence hebt maar het gaat toch om pull+knock-up en silence van ult.

Blitz is een hele agressieve support, maar hij kan geen heal geven etc.

Ik speel standaard in ranked een combinatie van vayne en blitz (als dat mogelijk is ofc) en daarmee kunnen we vanaf level 2 kills pakken Blitz pull, Vayne stun tegen de muur, Blitz knock-up, Q voor extra damage.

Meestal ontkomen ze de eerste keer door middel van flash, maar dan doe je dat later weer en dan kill je ze wel...
Klopt niet helemaal, ten eerste wil je dat je carry de kills heeft :P
Ten tweede hangt het af van je tegenstanders op botlane en met wie je laned.

Als je laned met een passieve laner wil je eigenlijk niet pullen maar de tegenstander bang maken zodat ze cs missen, ga je wel voor de pull (je pullt bijvoorbeeld graves) doet die graves ff een dikke burst op je en kan hij samen met zijn support counter initiaten.

Dit zegt Nhat Nuygen trouwens ook allemaal ;)

• Rendiertje
Jeffroiscool schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:03:
[...]

Klopt niet helemaal, ten eerste wil je dat je carry de kills heeft :P
Ten tweede hangt het af van je tegenstanders op botlane en met wie je laned.

Als je laned met een passieve laner wil je eigenlijk niet pullen maar de tegenstander bang maken zodat ze cs missen, ga je wel voor de pull (je pullt bijvoorbeeld graves) doet die graves ff een dikke burst op je en kan hij samen met zijn support counter initiaten.

Dit zegt Nhat Nuygen trouwens ook allemaal ;)
#1 met kills pakken bedoel ik natuurlijk dat je carry die kills krijgt.
#2 Er vanuit gaande dat je draft pick doet, je moet blitz wel gebruiken tegen champions waar het tegen werkt.

Een carry als tristana of ezreal heeft geen zin/minder zin om blitz te nemen
Bij een support zoals Leona/Alistar heeft ook weinig zin om te pullen omdat je dan gewoon die hele CC terug op je dak krijgt.

Maar als jij een carry gaat supporten die passief laned moet je natuurlijk proberen te gaan zonen want na 1-2 pulls gaat de tegenstander er veel meer op letten. (gebaseerd op ervaringen)

Verwijderd

ooh damnn.

Ik heb moeite om te focussen als we met 10man op elkaar staan.

Wat kan je daaraan doen xD?

• Jeffroiscool
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:19:
ooh damnn.

Squishy -> Flash eruit en ga vanuit de zijlijn vechten
Bruiser -> Zoek Squishy en kill it (carry!)

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11 14:45
ooh damnn.

Als je je poppetje kwijt bent kun je op spatie drukken. Dan komt jouw poppetje altijd midden van het scherm. Ik weet niet wat je normaal speeld AD / AP / Carry / tank. Maar probeer als eerste altijd de AD Carry/AP van de andere team te focussen. Deze staat meestal buiten de team fight.

Verwijderd

Ik speel meestal AD(carry)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Grappig ik heb exact hetzelfde meegemaakt (ook AD carry). Destijds nog een Reddit post aan gewijd ook. :) Ik heb mezelf een aantal dingen opgelegd die ik in een teamfight moet doen:
  • Eigen HP checken
  • Bepalen wat belangrijkste/goed bereikbare doel is
  • Kijken hoe mijn eigen positie is (gevaar/doelwit) en indien nodig verplaatsen
  • Skills van CD? Al speelt dat niet heel veel bij AD carries
Het voelt een beetje raar, maar ik ben gewoon een game in gestapt en in de teamfights ging ik gewoon steeds dat lijstje opdreunen om te kijken wat ik kon doen. Uiteindelijk zorgt het ervoor dat je 'actiever' bezig bent in een teamfight en meer kunt bijdragen. Het werd zelfs eenvoudiger om mijzelf in die 10 man te onderscheiden.

Ik had vroeger tijdens teamfights ook van die derp-momenten, die pas stopten na een teamfight zonder dat ik wist wat ik nu eigenlijk gedaan had. Dat heb ik tegenwoordig niet meer :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Cloud schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:42:
[...]

[...]

Grappig ik heb exact hetzelfde meegemaakt (ook AD carry). Destijds nog een Reddit post aan gewijd ook. :) Ik heb mezelf een aantal dingen opgelegd die ik in een teamfight moet doen:
  • Eigen HP checken
  • Bepalen wat belangrijkste/goed bereikbare doel is
  • Kijken hoe mijn eigen positie is (gevaar/doelwit) en indien nodig verplaatsen
  • Skills van CD? Al speelt dat niet heel veel bij AD carries
Het voelt een beetje raar, maar ik ben gewoon een game in gestapt en in de teamfights ging ik gewoon steeds dat lijstje opdreunen om te kijken wat ik kon doen. Uiteindelijk zorgt het ervoor dat je 'actiever' bezig bent in een teamfight en meer kunt bijdragen. Het werd zelfs eenvoudiger om mijzelf in die 10 man te onderscheiden.

Ik had vroeger tijdens teamfights ook van die derp-momenten, die pas stopten na een teamfight zonder dat ik wist wat ik nu eigenlijk gedaan had. Dat heb ik tegenwoordig niet meer :)
Ik zal op die punten eens letten ingame.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:04

Nutral

gamer/hardware freak

Het is inderdaad goed opletten en vooral op je eigen positioning. Je wilt op elk moment damage blijven doen op een zon veilig mogelijke positie.

Daarbij kan het ook spelen dat je team niet sterk genoeg is om een teamfight te winnen als je zelf de veilige targets pakt (zoals de tanks). Op zo'n moment moet je soms dan toch de andere ap carry/ad carry of wat dan ook aanvallen.

Verwijderd

Die mushrooms van Teemo gaan die eigenlijk ooit "dood"?
Of blijven ze staan totdat iemand er door heen loopt?

• speedzor
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:29:
Die mushrooms van Teemo gaan die eigenlijk ooit "dood"?
Of blijven ze staan totdat iemand er door heen loopt?
10 minuten of tot wanneer iemand erover loopt.

Streaming History

Verwijderd

speedzor schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:30:
[...]

10 minuten of tot wanneer iemand erover loopt.
10min is toch redelijk lang.
Dank u!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vN5ku.jpg

Potje van zojuist. Leuke pot. Betreurenswaardige houding van sommige medespelers!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:37:
[afbeelding]

Potje van zojuist. Leuke pot. Betreurenswaardige houding van sommige medespelers!
Inderdaad heel betreurenswaardig hoe de game & 't GoT channel gevuld werd met het woord "Kanker" en nog veel meer trashtalk. (Dit gespam in de GoT channel heeft zon 90 minuten aangehouden).

Jij en jou teammaten zullen niet bij veel mensen hier nog goed vallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 21-06-2012 11:03 . Reden: lichtjes gewijzigd ]

• Gil-san
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-01 15:26
Jammer dat de LoL community zo slecht is...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:39:
[...]

Inderdaad heel betreurenswaardig hoe jij je team motiveerde om zowel de game als de GoT channel te vullen met het woord "Kanker" en nog veel meer trashtalk. (Dit gespam in de GoT channel heeft zon 90 minuten aangehouden).

Jij en jou teammaten zullen niet bij veel mensen hier nog goed vallen.
Ik heb er ook een hekel aan als mensen met kanker lopen schelden , verziekt echt de hele game ervaring.
Nu heb ik gehoord van 1 van de spelers van het GOT team dit wel geinstigeert heeft.
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:45:
[...]

Ik heb er ook een hekel aan als mensen met kanker lopen schelden , verziekt echt de hele game ervaring.
Nu heb ik gehoord van 1 van de spelers van het GOT team dit wel geinstigeert heeft.
kheb de game gezien maar niet echt. Het winnende team begon te taunten met kreten als easy en jullie zijn echt slecht. Vervolgens riep een tweaker bij een gefaalde flash van het andere team iets als mooie flash en toen was de beer los.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Klinkt als typisch de LoL community, alleen dan vertaald in het Nederlands :/ Treurig & herkenbaar; jammer alleen dat het in een GoT game plaats moest vinden. Lesje voor de volgende keer; niet weer spelen met gegeven tegenpartij.

Laten we er hier in elk geval over ophouden; dat is bijna nog zinlozer dan het strooien met 'kanker'.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Zojuist een game begonnen met 2 maten van me, krijgen we 2 randoms die beide top gaan. laten fiora solo bottom.
Binnen de 5 minuten staan ze 0-4 total top waarna hun dus leaven.
3v5 verder gespeeld met dit als resultaat ( nog bijna gewonnen ook :O )

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/99/3v5lolmatchcarrymuch.png/

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/1834/3v5lolmatchcarrymuch.png

Hier is ie, sorry beetje moeite met plaates uploaden haha. :P
Pagina: 1 ... 42 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.