Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
Tuurlijk lever je wat in wanneer je defense items eerder moet bouwen dan eigenlijk de bedoeling is. Maar dat is iets heel anders.
Verwijderd
Ik zou juist het tegenovergestelde doen. Als het slecht gaat en jij bent carry. Dan betekend dat vrijwel altijd dat je te weinig damage doet. Daar gaat een qss je niet bij helpen als je die dan haalt gaat het daarna dus nog slechter. Je kan beter je team zo ver krijgen dat ze zorgen dat je niete door cc's word geraakt.Cloud schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:51:
Eindelijk inhoudelijk tegengas.En ja je hebt zeker een punt. Wat ik er wel op aan wil merken is dat je er nu vanuit gaat dat Kennen elke keer gaat vechten als zijn ultimate op is. Dat kan, maar 30 seconden vrij spel is niet heel veel.
Maar inderdaad, Merc Threads kan tegen AD kennen wel eens beter uitpakken dan QSS, dat ben ik met je eens.
Andere kanttekening is dat ik QSS nooit zou bouwen voor mijn 2 of 3 dorans. Ik probeer altijd boots+2x dorans+ vamp scepter te maken. Mocht het op dat punt nog erg slecht gaan en je nadert de mid-game met meer teamfights, dan zou dat een punt zijn waarop ik QSS zou kunnen bouwen vóór mijn BF sword. Hoe dan ook gimp je je build ermee, maar daarom zou ik het ook alleen doen als het echt slecht gaat. Ik zou hetzelfde doen als ze Malzahar of WW hebben bij de tegenpartij, zoals al eerder werd genoemd.
Volgens mij heb ik QSS nog maar één keer gebouwd tegen een AD Kennen en dat was omdat hij Taric bij zich had. Voor de rest zie ik ze eigenlijk alleen maar falen of gelijk spelen.
Als je heel goed gaat zou ik juist wel defensieve items als een GA of QSS overwegen.
Ook een BT is dan soms beter dan een IE omdat het lastig is voor je tteegenstander om tegen je lifesteal op te damagen.
Daar komt de aap uit de mouw.Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:57:
Maar dan rush je geen QSS, en daar draaide de hele discussie om. Je pakt hem dan alweer op richting mid/late waar dat item pas echt uit de verf komt.
Je zou dus kunnen zeggen, dat de hele discussie juist niet om QSS rushen draaide.
Mja dat is een keuze ja. Verschilt per situatie. Soms ga ik stug door met damage bouwen, soms ga ik toch voor die QSS als mijn team me niet kan beschermen. Ults zoals die van Malzahar/WW zijn gewoon te hard om genegeerd te worden. Maar je hebt een punt, het is niet zo simpel: elke game is andersVerwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:58:
[...]
Ik zou juist het tegenovergestelde doen. Als het slecht gaat en jij bent carry. Dan betekend dat vrijwel altijd dat je te weinig damage doet. Daar gaat een qss je niet bij helpen als je die dan haalt gaat het daarna dus nog slechter. Je kan beter je team zo ver krijgen dat ze zorgen dat je niete door cc's word geraakt.
GA ben ik geheel met je eens, die gebruik ik ook om mijn voorsprong te behouden; QSS wat minder, maar zou je late-game ook zeker kunnen overwegen.Als je heel goed gaat zou ik juist wel defensieve items als een GA of QSS overwegen.
[ Voor 59% gewijzigd door Cloud op 16-05-2012 14:04 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
En nee, afhankelijk van mijn tegenstander verlies ik niet tegen een Dorans stacker als ik een BF sword kan kopen bij mijn 1e back. Vaak houdt dat in dat ik outfarm/kill heb en dus in general een betere laningphase heb tot dat punt. Vaak duoqueue ik ook met support, dat helpt natuurlijk ook
Verwijderd
Overigens blijft QSS als eerste item op AD carry een waste. Denk dat dat wel duidelijk is geworden ondertussen. En anders raad ik je aan bovenstaande posts nog eens door te lezen.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2012 14:13 ]
Om nog even wat meer nuttigs toe te voegen, gister een Blitzstar botlane premade gehad die vond dat ze de lane wonnen met 40 cs en 3 kills 5 deaths. Jahoor. Ik deed maar Nautilus top, maar bevestig dat ik hem geen leuke champ vindt buiten teamfights. Daarbinnen echter, NICE. Toch jammer.
Verwijderd
Heeft niks met half lezen te maken. Lees gewoon letterlijk elk lettertje precies zoals 't d'r staat. Dus als je een punt wilt maken moet je het wel op 't goeie gebied doen.Zebby schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:25:
Ik dacht dat "QSS 1e item, altijd!" wel duidelijk genoeg sarcastisch was na de opmerking van Cloud, maar niet dus. Inderdaad lekker half lezen
Om nog even wat meer nuttigs toe te voegen, gister een Blitzstar botlane premade gehad die vond dat ze de lane wonnen met 40 cs en 3 kills 5 deaths. Jahoor. Ik deed maar Nautilus top gegaan, maar bevestig dat ik hem geen leuke champ vindt buiten teamfights. Daarbinnen echter, NICE. Toch jammer.
Gisteren overigens iets meegemaakt.. AD Carry naut, NP!
Gast stond 22/1/7 niet dood te krijgen 1o1 met al die CC, lifesteal en noem 't maar op.
Super ziek
Ik haat het altijd als ik tegen een goeie blitz moet spelen. Vooral AD blitz stond ik versteld van.Zebby schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:25:
Ik dacht dat "QSS 1e item, altijd!" wel duidelijk genoeg sarcastisch was na de opmerking van Cloud, maar niet dus. Inderdaad lekker half lezen
Om nog even wat meer nuttigs toe te voegen, gister een Blitzstar botlane premade gehad die vond dat ze de lane wonnen met 40 cs en 3 kills 5 deaths. Jahoor. Ik deed maar Nautilus top gegaan, maar bevestig dat ik hem geen leuke champ vindt buiten teamfights. Daarbinnen echter, NICE. Toch jammer.
Grab, stun, ultie en wegrennen en de tegenstander loopt weg met 40% hp nog over
[ Voor 4% gewijzigd door Killertjuh op 16-05-2012 14:28 ]
Verwijderd
Top is imo de enige plek waar naut niet tot zijn recht komt. Omdat hij niet echt goede sustain heeft en het een lane is waar niet veel gebeurd.Zebby schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:25:
Om nog even wat meer nuttigs toe te voegen, gister een Blitzstar botlane premade gehad die vond dat ze de lane wonnen met 40 cs en 3 kills 5 deaths. Jahoor. Ik deed maar Nautilus top, maar bevestig dat ik hem geen leuke champ vindt buiten teamfights. Daarbinnen echter, NICE. Toch jammer.
Mid werkt hij supergoed in combinatie met een aggresieve jungler. Als je jungler ook cc heeft gaat hun mid je burst nooit overleven en daarna kan je lekker roamen.
Jungle werkt hij goed want hij heeft prachtige cc.
En bot is het gewoon een soort blitz maar dan iets tankyer.
Ik speelde top omdat ik wat had gelezen over hoe sterk hij was top en een guide had gevonden, maar viel me tegen. Speelde tegen een Shen die heel agressief was. Ik won <level 8 met trades, maar daarna niet meer door zijn sustain.
Verwijderd
Enige nadeel van enemy blitz vind ik dat je de tegenstander niet goed kan zonen, normaal ga ik tussen de minions en enemy AD staan maar met blitz kan dat niet, als er een blitz aan jou kant staat gaat dat echt perfect. Jammer dat veel mensen gewoon pushen en het niet voor elkaar krijgen om de minion wave in het midden te houden
De artikelensectie is vanaf nu geopend op de website:
http://www.fakegaming.eu/GoT/index.php?act=articles
Deze kunnen jullie gebruiken om goede artikelen te schrijven over gameplay, champions, algemene dingetjes etc.
Op het moment zijn er nog niet veel categorieen dus ik hoor graag welke categorieen ik kan toevoegen.
Het is op het moment wat simpeltjes maar artikeltje schrijven is goed te doen imo
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
BedanktCloud schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:03:
Ziet er goed uit Jeffro; tof idee om dat te integreren met de website
Ik zie vaak genoeg van die artikelen langs komen op de site hierzo, dus ik dacht waarom niet ons eigen plekje
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
builds
theorycrafting
patch discusions
champrotation //?
~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~
Builds heb ik meegenomen (was Champions maar Builds klinkt beter imo), Patch Discussions is een mogelijkheid als we ook daadwerkelijk mensen krijgen die elke keer zo'n artikel willen maken.ocwil schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:12:
Een simpele greep voor categorie's:
builds
theorycrafting
patch discusions
champrotation //?
Champ Rotation vind ik geen artikel categorie waardig, dit komt nog wel een keer als aparte feature (als ik weet hoe ik die reliable kan dataminen
Ik had laatst nog een collectie op Reddit gevonden. Weliswaar met wat dubbele informatie, maar het zou een goed uitgangspunt kunnen zijn:Xeiji schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:11:
Overigens had ik het idee om alle nuttige theorycrafting resultaten te verzamelen in zo'n artikel. Handig om in de toekomst op te zoeken (ik heb niet eerder een vergelijkbare verzameling gevonden).
http://www.reddit.com/r/l..._some_useful_information/
[ Voor 20% gewijzigd door Cloud op 16-05-2012 15:18 ]
Ja en dat vertalen in het nederlands danCloud schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:16:
[...]
Ik had laatst nog een collectie op Reddit gevonden. Weliswaar met wat dubbele informatie, maar het zou een goed uitgangspunt kunnen zijn:
http://www.reddit.com/r/l..._some_useful_information/
Want op de site lijkt het me handig als we het Nederlands houden
Verwijderd
je hebt 6 vakjes dus ook 6 cijfers (1-2-3-4-5-6)
zelf doe ik standaard healthpotions op 2 zodat ik meteen op 2 kan rammen...
Verwijderd
Dit is nuttig als er champions zijn die vanop een afstand op je willen diven zoals ww.
Tegen galio heb ik het ook vaak gezien maar dit is useless. Als ik galio speel clean ik eerst de banshees voor ik ult.
Amu gaat het dan wel weer lastiger hebben als er niemand in zijn team je banshee cleaned.
Persoonlijk ben ik ook fan van het DMG nemen als carry. Dit is wat je moet doen. In leven blijven is aan de tank. Als jij geen dmg doet maar in leven blijft ga je uiteindelijk ook dood.
Carries die niet beschermd worden kan je toch niet veel aan doen. Je gaat neer of doet geen dmg.
Ik meld dit uitdrukkelijk aan mijn team als ik 2x achtereen uit een teamfight geforced ben.
Dat ze me moeten beschermen. Hoe de bruiser en tank dit moet doen.
Doen ze dit niet. Kan je nog altijd /surrender doen en je wat tijd sparen
Over het minion waves tanken. Je moet leren farmen onder je turret. Er is een perfecte strategie om ELKE minon te hebben ook al hit je turret je minions.
Ik heb het al meerdere keren voor gehad met een failer in lane (support of andere) of pijnlijke ganks dat ik onder de turret sta te farmen en ik heb altijd een goede CS.
Over CS heb ik meestal niet te klagen. Ben stiekum een PvE-erDaemonAngel schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:02:
...
Over het minion waves tanken. Je moet leren farmen onder je turret. Er is een perfecte strategie om ELKE minon te hebben ook al hit je turret je minions.
...
Maar hoe doe je dat precies, onder de tower farmen? Heb je nog tips? Waar moet je op letten? Wat doe jij automagisch wat bij mij niet in me opkomt? Wat is die perfecte strategie?
Melee minion = 2 tower hits dan 1 auto attack
Caster minion = 1 tower hit en 1 auto attack (AD) of 2 auto attacks (AP/Support). In botlane kan/moet je support ze 1x slaan zodat jij ze moeiteloos kan last hitten.
Verwijderd
We kwamen erop via de chat (http://www.fakegaming.eu/GoT/index.php?act=chat) en besloten vanavond eens een potje te gaan knallen.
Edit, je mag natuurlijk wel meespele ^_^
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2012 17:08 ]
Hetgeen Zebby zegt :-)wheez50 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:07:
[...]
Over CS heb ik meestal niet te klagen. Ben stiekum een PvE-er
Maar hoe doe je dat precies, onder de tower farmen? Heb je nog tips? Waar moet je op letten? Wat doe jij automagisch wat bij mij niet in me opkomt? Wat is die perfecte strategie?
Gewoon goed opletten is al.
Verwijderd
Heb al ff niet meer meegedaan met de games maar ik wil wel weer graag wat actiever mee doen in de games. De GoT 5v5 vind ik alleen vaak niets, te moeilijk te balanceren, ranked team wil ik wel graag mee doen
Verwijderd
In plaats van die COD4 match dan.
En aangezien ik niet in de tweaker ranked team zit, wat ik best wel opzich graag wil.
Wil ik best wel ook nog meedoen met de tweaker ranked match voor vanavond.
[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2012 18:24 ]
Verwijderd
Gelukkig als ryze zijnde samen met kog'maw de game gecarried. Endgame kon ik iedereen 1v1 aan en sommige zelfs 2v1
edit: nu ik er over nadenk, heb alledrie de matches met ryze gecarried, de ene was samen met vladimir en de andere was samen met riven.
Oh en nog een keihard met graves door me gewoon alleen op towers te focusen en heeeeeel veel te pingen naar jax dat hij niet alles moet facechecken en niet overal in moet springen (kerel stond 8/7, voor iedere kill ging hij dood, dan doe je iets niet goed)
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2012 20:55 ]
Komen er mensen 1 op 1 op je af die denken je wel even te pakken...
Blijken de ik-heb-geen-andere-skills-dan-r-drukken het toch best goed te doen.
Verwijderd
En dan verschijnen alle WTF en HOW DID U DO THAT berichten in de chat
Feels goooood ^^
Vicariously I live while the whole world dies
http://ggc.leaguecraft.co...-of-elobuff-com-143.xhtmlVicarious schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:29:
https://elobuff.com/landing
Voor de statistieken-freaks. Let wel: het kost je geld!
Deze er ook even bij vermelden
Hierin kijken ze wat de service precies doet.
Edit: blijkbaar is het artikel verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door speedzor op 17-05-2012 11:38 ]
(de functies/classes heb ik via google)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
| class Combinations implements Iterator { protected $c = null; protected $s = null; protected $n = 0; protected $k = 0; protected $pos = 0; function __construct($s, $k) { if(is_array($s)) { $this->s = array_values($s); $this->n = count($this->s); } else { $this->s = (string) $s; $this->n = strlen($this->s); } $this->k = $k; $this->rewind(); } function key() { return $this->pos; } function current() { $r = array(); for($i = 0; $i < $this->k; $i++) $r[] = $this->s[$this->c[$i]]; return is_array($this->s) ? $r : implode('', $r); } function next() { if($this->_next()) $this->pos++; else $this->pos = -1; } function rewind() { $this->c = range(0, $this->k); $this->pos = 0; } function valid() { return $this->pos >= 0; } protected function _next() { $i = $this->k - 1; while ($i >= 0 && $this->c[$i] == $this->n - $this->k + $i) $i--; if($i < 0) return false; $this->c[$i]++; while($i++ < $this->k - 1) $this->c[$i] = $this->c[$i - 1] + 1; return true; } } echo "<html><body>"; $low = 9999; $array = array(); $players = array( "a" => 1522, "b" => 1740, "c" => 1286, "d" => 1645, "e" => 1438, "f" => 954, "g" => 1736, "h" => 1042, "i" => 1696, "j" => 1680); $average = array_sum($players) / count($players); foreach ($players as $p => $e) { $difference[$p] = $e - $average; $names[$e - $average] = $p; } foreach(new Combinations($difference, 5) as $substring) { if (abs(array_sum($substring)) < $low) { $low = abs(array_sum($substring)); $array = $substring; } } echo "Team 1 (+/-". round($low, 2) ."): <br><br>"; for ($i = 0; $i < 5; $i++) { echo $names[$array[$i]] ."<br>"; } echo "</body></html>"; |
Netjes!Kainda schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 12:45:
Soms was er wat 'onenigheid' of zorgen over fair-teams, en aangezien iedereen zich dan richt op de elo dacht ik... dat kan makkelijker en preciezer en heb dus wat PHP in elkaar gedraaid:
(de functies/classes heb ik via google)
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 class Combinations implements Iterator { protected $c = null; protected $s = null; protected $n = 0; protected $k = 0; protected $pos = 0; function __construct($s, $k) { if(is_array($s)) { $this->s = array_values($s); $this->n = count($this->s); } else { $this->s = (string) $s; $this->n = strlen($this->s); } $this->k = $k; $this->rewind(); } function key() { return $this->pos; } function current() { $r = array(); for($i = 0; $i < $this->k; $i++) $r[] = $this->s[$this->c[$i]]; return is_array($this->s) ? $r : implode('', $r); } function next() { if($this->_next()) $this->pos++; else $this->pos = -1; } function rewind() { $this->c = range(0, $this->k); $this->pos = 0; } function valid() { return $this->pos >= 0; } protected function _next() { $i = $this->k - 1; while ($i >= 0 && $this->c[$i] == $this->n - $this->k + $i) $i--; if($i < 0) return false; $this->c[$i]++; while($i++ < $this->k - 1) $this->c[$i] = $this->c[$i - 1] + 1; return true; } } echo "<html><body>"; $low = 9999; $array = array(); $players = array( "a" => 1522, "b" => 1740, "c" => 1286, "d" => 1645, "e" => 1438, "f" => 954, "g" => 1736, "h" => 1042, "i" => 1696, "j" => 1680); $average = array_sum($players) / count($players); foreach ($players as $p => $e) { $difference[$p] = $e - $average; $names[$e - $average] = $p; } foreach(new Combinations($difference, 5) as $substring) { if (abs(array_sum($substring)) < $low) { $low = abs(array_sum($substring)); $array = $substring; } } echo "Team 1 (+/-". round($low, 2) ."): <br><br>"; for ($i = 0; $i < 5; $i++) { echo $names[$array[$i]] ."<br>"; } echo "</body></html>";
Misschien dat ik dit binnenkort kan verwerken in de site maar dan moet ik wel een methode hebben om ELO te pullen vanaf het internet en we moeten uitgaan van een standaard ELO voor unranked mensen.
Verwijderd
Trouwens, voor teams (5v5/3v3) is de basis ELO 1000 ofzo?
[ Voor 15% gewijzigd door Kainda op 17-05-2012 14:52 ]
Verwijderd
Helaas reporte iedereen in enemy team hun support, nou, dan report ons hele team ook de support maar dan met een uitleg dat de reports onzin zijn en soraka gewoon goed speelde
Dat ken ik, vooral als je dan nog 3x dood bent gegaan om je AD carry of iemand anders te redden. Precies de reden waarom ik nooit random mensen support.Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:29:
hahaha, net een match gehad waarbij enemy support compleet kapot geflamed werd op het einde door zijn team omdat hij faalde en niet kon spelen. een 1/3/23 support doet toch iets goed en als wij geen vision hebben en maar wards moeten blijven kopen omdat soraka alles kapot maakt dan heb je denk niets te klagen over je support.
Helaas reporte iedereen in enemy team hun support, nou, dan report ons hele team ook de support maar dan met een uitleg dat de reports onzin zijn en soraka gewoon goed speelde
Verwijderd
Net door miscommunicatie mijn eerste match met cass ooit gehad. Ik dacht dat er iemand wilde traden maar dat was niet zo. Gelukkig een aantal keer ingemaakt door cass waardoor ik al lang alle info over haar had opgezocht, ging redelijk maar wel gecarried door een superieure lee sin
het is weekend
O.R.C. Black Bulls Rugby
Edit: En zit vol... kom deze epische mach spectaten!
Edit: En klaar, Vica en ik hard geowned door Jeffro en nog iemand. Twitch snowballed hard...
[ Voor 30% gewijzigd door SaphuA op 17-05-2012 23:34 ]
En ik had zelfs nog een DCSaphuA schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:56:
Toch even spammen: game is weer opnieuw aangemaakt in de hoop dat er nu wel mensen joinen. Graag alleen joinen als je twitch & eve hebt en lvl 30 bentStuur maar PM in game.
Edit: En zit vol... kom deze epische mach spectaten!
Edit: En klaar, Vica en ik hard geowned door Jeffro en nog iemand. Twitch snowballed hard...
Support Evelynn too stronk.
zelfs mn thornmail hielp niet genoegVerwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 00:19:
ik was die twitch snowbalde idd hard xD
Verwijderd
edit: nieuwe champ ziet er goed uit, geeft een hoop utility en een beest om vluchtende enemy's af te maken met zijn ult.
http://euw.leagueoflegend...arius-hand-noxus-revealed
Niet echt my kind of champ, ben meer een AP mid/bot (ad en support) speler
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 04:34 ]
Mwah hij heeft wel echt een compleet andere skillset en speelstijl zo te zien. Ben benieuwd of hij ook goed als jungler te spelen is, denk het wel eerlijk gezegd. Ronddraaien van zjin bijl lijkt me AoE damage en dat is altijd erg goed voor de kleine camps en met die bleed zooi denk ik dat je de grote monsters ook wel snel kaput krijgt. Sustain heeft ie niet, maar zodra je wriggles hebt lijkt me dat ook geen probleem meer.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 08:23:
Eerste gedachte die ik had was, bijl, bruiser, Noxian... pre-zombie Sion?
Wat vinden jullie eigenlijk van junglers zonder sustain? Ik heb Nautilus wat lopen junglen de laatste tijd, maar ik blijf maar pots drinken tot mijn wriggles heb en loop dan af en toe toch echt gevaarlijk low HP rond. Gevoelsmatig speel ik liever junglers met wat sustain, dat voelt minder gevaarlijk
1e wat ik ga proberen is full AD
Hmm de eerste ronde ga ik vaak armor + 5 pots. Door de armor vang ik minder damage en met die 5 pots heb ik even genoeg sustain. 2e ronde kan ik vaak OF madreds halen waardoor ik camps snel genoeg dood krijg om niet teveel pots te drinken (camps geven health) OF ik haal een vamp scepter die me weer wat sustain geeft. Liever madreds tho, meer damage voor dem gonksCloud schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 08:55:
Wat vinden jullie eigenlijk van junglers zonder sustain? Ik heb Nautilus wat lopen junglen de laatste tijd, maar ik blijf maar pots drinken tot mijn wriggles heb en loop dan af en toe toch echt gevaarlijk low HP rond. Gevoelsmatig speel ik liever junglers met wat sustain, dat voelt minder gevaarlijk
Ik haal zelf liever boots en nog een aantal pots zodat ik beter kan ganken maar als ik genoeg heb door voorgaande ganks haal ik graag ook een vamp scepter waardoor ik later weer Wriggle's kan makenVicarious schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:06:
[...]
Hmm de eerste ronde ga ik vaak armor + 5 pots. Door de armor vang ik minder damage en met die 5 pots heb ik even genoeg sustain. 2e ronde kan ik vaak OF madreds halen waardoor ik camps snel genoeg dood krijg om niet teveel pots te drinken (camps geven health) OF ik haal een vamp scepter die me weer wat sustain geeft. Liever madreds tho, meer damage voor dem gonks
Alhoewel op Nautilus is regrowth pendant + pots beter en zo snel mogelijk philo maken
Boots + 3 pots gaat vaak prima bij junglers die wat sustain hebben OF heel snel kunnen junglen van zichzelf (zie udyr of shyvana bijv.), maar bij een jungler die dat niet heeft (bijv. Jarvan of Gangplank) ga ik toch echt voor cloth + 5.Jeffroiscool schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:10:
[...]
Ik haal zelf liever boots en nog een aantal pots zodat ik beter kan ganken maar als ik genoeg heb door voorgaande ganks haal ik graag ook een vamp scepter waardoor ik later weer Wriggle's kan maken
Alhoewel op Nautilus is regrowth pendant + pots beter en zo snel mogelijk philo maken
Ik bedoel natuurlijk Boots + pots na de 1e keer back heVicarious schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:15:
[...]
Boots + 3 pots gaat vaak prima bij junglers die wat sustain hebben OF heel snel kunnen junglen van zichzelf (zie udyr of shyvana bijv.), maar bij een jungler die dat niet heeft (bijv. Jarvan of Gangplank) ga ik toch echt voor cloth + 5.
On a sidenote: http://www.fakegaming.eu/GoT/index.php?act=chat
Want ik voel me eenzaam en alleen!
[ Voor 10% gewijzigd door Jeffroiscool op 18-05-2012 09:23 ]
Dat kan natuurlijk ook heel goed. Het hangt een beetje van je character af. Als je iemand hebt met een slow of stun of gapcloser heb je die boots niet zo hard nodig, maar als je bijv. junglet met Skarner dan is het wel erg praktisch. Hoewel early ganks altijd erg prettig zijn probeer ik mijn build en jungle clears er niet al teveel odner te laten lijden omdat ik anders mijn midgame te hard gimp als de ganks niet lukken. Kwestie van balans zoeken. Vooralsnog gaat het prima, want met mijn lijstje van sterkste junglers (6 stuks) heb ik vooralsnog een winstpercentage van bijna 80% in 30 gamesJeffroiscool schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:22:
[...]
Ik bedoel natuurlijk Boots + pots na de 1e keer back he
Als je jungled met skarner heb je natuurlijk hopelijk wel MS quints dus heb je die boots niet nodig op de eerste back en kun je dus je philo stone completen op de eerste back om de enemy jungler te ownen in goud en minder blue buff dependent te zijn.Vicarious schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:41:
[...]
Dat kan natuurlijk ook heel goed. Het hangt een beetje van je character af. Als je iemand hebt met een slow of stun of gapcloser heb je die boots niet zo hard nodig, maar als je bijv. junglet met Skarner dan is het wel erg praktisch. Hoewel early ganks altijd erg prettig zijn probeer ik mijn build en jungle clears er niet al teveel odner te laten lijden omdat ik anders mijn midgame te hard gimp als de ganks niet lukken. Kwestie van balans zoeken. Vooralsnog gaat het prima, want met mijn lijstje van sterkste junglers (6 stuks) heb ik vooralsnog een winstpercentage van bijna 80% in 30 games
http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309
Je kunt met skarner voor meerdere builds gaan. Hoewel ik dezelfde build als jou gebruik (early philo, boots, HoG, sheen) KUN je ook voor een wriggles build gaan. Niet ideaal imo, maar ik zie het er best veel doen.blamauci schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:12:
[...]
Als je jungled met skarner heb je natuurlijk hopelijk wel MS quints dus heb je die boots niet nodig op de eerste back en kun je dus je philo stone completen op de eerste back om de enemy jungler te ownen in goud en minder blue buff dependent te zijn.
Geef je helemaal gelijk.
Maar met 0-21-9 heb je icm quints meer MS als met boots zolang je boven de 70% hp blijft
http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309
Een ulti waarvan de cooldown volledig kan refreshen? Compenseren ze dat dan door het minder damage te laten doen?Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 03:29:
Nieuwe champ ziet er goed uit, geeft een hoop utility en een beest om vluchtende enemy's af te maken met zijn ult.
http://euw.leagueoflegend...arius-hand-noxus-revealed
Niet echt my kind of champ, ben meer een AP mid/bot (ad en support) speler
C5 is een heel veilige en solide manier van junglen, de enige reden om daar van af te stappen is indien je een sterke sustain jungler hebt en/of één hebt die snel gaat ganken
+ Interessante nieuwe champ, ik zie daar wel een attackspeed build en tanky build op komen, een beetje zoals xin zhao.
Wat soms ook handig is om ipv van C5 te gaan voor C4 + blue potspeedzor schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:11:
Ikzelf speel Amumu altijd met C5, daar wijk ik nooit van af. Het enige alternatief voor non-sustain junglers is regrowth pendant + pot, maar dat is een slecht idee als je denkt dat je gecounterjungled gaat worden of je geen al te beste pull krijgt.
C5 is een heel veilige en solide manier van junglen, de enige reden om daar van af te stappen is indien je een sterke sustain jungler hebt en/of één hebt die snel gaat ganken
+ Interessante nieuwe champ, ik zie daar wel een attackspeed build en tanky build op komen, een beetje zoals xin zhao.
Hoe vaak zit je weleens te denken van die 5e pot nog steeds niet gebruikt hebt?
Stel je Blue word gestolen en je hebt geen mogelijkheid om bij die van hun te komen. Door die blue pot kan je nog redelijk ganken. Om dezelfde redenen begin ik op Fiddlesticks met Tome + blue pot. Werkt ongelooflijk goed
Ik gebruik flat mana regen seals, daar maak ik me helemaal niet druk omJeffroiscool schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:22:
[...]
Wat soms ook handig is om ipv van C5 te gaan voor C4 + blue pot
Hoe vaak zit je weleens te denken van die 5e pot nog steeds niet gebruikt hebt?
Stel je Blue word gestolen en je hebt geen mogelijkheid om bij die van hun te komen. Door die blue pot kan je nog redelijk ganken. Om dezelfde redenen begin ik op Fiddlesticks met Tome + blue pot. Werkt ongelooflijk goed
Edit: flat mana regen seals op amumu, that is
[ Voor 4% gewijzigd door speedzor op 18-05-2012 13:07 ]
Ik haal gewoon dorans ring als eerste item op fiddle, maar eerlijk gezegd jungle ik hem al maanden niet meer. Voor de rest met speedzor, maar dat zei ik in iets andere bewoording inderdaad al eerderspeedzor schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:23:
[...]
Ik gebruik flat mana regen seals, daar maak ik me helemaal niet druk om
Nautilus met wriggles ? ApartCloud schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 08:55:
Skillset klinkt wel heel bruut. Ik zou zeggen, net wat voor VicariousDie CD refresh op zijn ultimate is wel bloedje link; dat kan uit de hand lopen. Voor een bruiser zie ik in elk geval wel wat snowball potentieel.
Beginnen met cloth + 5 pots, eerste trip terug een filo stone halen en je sustain is voldoende
"Don't let your dreams be memes"
Verwijderd
Ik begin nooit cloth armor met amumu. Als je gecounterjungled word is het toch juist fijn als je regrowth + pot bent gestart zelfs al zijn je red en wraiths dan gejat kan je nog steeds je philo afmaken.speedzor schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:23:
[...]
Ik gebruik flat mana regen seals, daar maak ik me helemaal niet druk om
Edit: flat mana regen seals op amumu, that is
Ga zelf al tijden gp/10 seals op amumu en haal philo lucky pick en heart of gold. Dan kan ik op 25 minuten vrijwel altijd mijn RoA of FH afmaken voor de mana die ik nodig heb, daarna heb ik nooit meer mana problemen. Op 45 minuten heb je met die setup altijd 6 items. En gezien amumu een van de sterkste late game champs is kan ik dan echt gruwelijk hard carryen.
Skill order doe ik meestal E tot level 3, 1 punt in W vervolgens max ik Q, E , W.
Je Q is namelijk imo je beste skill en van het level krijg je goede damage erbij + 2 seconde cd per level wat huge is.
Verwijderd
Zelfs op Shyvana vind ik boots en pots een beetje dicey. Als ik op een buff begin en iemand tikt het alleen maar even aan voor een pull kom ik soms nog vrij laag HP uit...Vicarious schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:15:
[...]
Boots + 3 pots gaat vaak prima bij junglers die wat sustain hebben OF heel snel kunnen junglen van zichzelf (zie udyr of shyvana bijv.), maar bij een jungler die dat niet heeft (bijv. Jarvan of Gangplank) ga ik toch echt voor cloth + 5.
Klopt helemaal. In dat geval laat ik ze weten dat de ganks wat langer gaan duren omdat ik eerder back moet en met low health niet kan ganken.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:41:
[...]
Zelfs op Shyvana vind ik boots en pots een beetje dicey. Als ik op een buff begin en iemand tikt het alleen maar even aan voor een pull kom ik soms nog vrij laag HP uit...
Verwijderd
http://na.leagueoflegends...p?p=24300123#post24300123
Is op NA gepost maar ik ga er van uit dat het ook gewoon hier gelijk doorgevoerd word, wss op de 23e met de patchSummoners!
Ranked Games are about trying hard and competing to the best of your ability. Meanwhile, Free-to-Play champions let you try out a new champion and see if you like it. These are really conflicting goals, so we wanted to investigate disabling the Free-to-Play rotation for Ranked Solo/Duo Queue.
We found some interesting statistics:
If a player on your team is fielding a champion he doesn’t own, you’re 8% more likely to lose the game.
A teammate fielding a champion he doesn’t own is 62% more likely to leave the game.
If a player in your game is fielding a champion he doesn’t own, the game is 34% more likely to result in a player being reported.
That’s a big deal in such a competitive environment, so we’re making a change to keep the Ranked Solo/Duo Queue as competitive as possible. We’re removing the option to select champions you haven’t unlocked in the Ranked Solo/Duo Queue as of May 22nd. If you have a champion unlocked and it’s on the Free-to-Play rotation, you can still play that champion.
We’re leaving the Free-to-Play rotation intact for Normal Games because they fit with the spirit of Free-to-Play champions. In Ranked Teams, your teammates should already be aware of your intentions to play a champion you don’t own, so we want to leave you that option.
Edit: even gezocht en ook op EUW forum gevonden en daar staat dat het inderdaad op de 23e word doorgevoerd, happy me is happy
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 18:21 ]
Als de F2P champions weg zijn zullen er denk ik ook wel wat spelers zijn die überhaupt geen ranked meer kunnen doen omdat ze te weinig champions bezitten.
Verwijderd
Vind het maar kut ik swap graag en ik heb zelf wel alle champions. Maar als ik bijvoorbeeld duo que met een vriend die maar 20 champs heeft heb ik nu nog minder keuze wat ik speel.Cloud schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:19:
Wow dat is prima nieuwsHet duurt soms even, maar Riot luistert echt wel naar de community. Dit was toch wel een veel gezien verzoek van de laatste tijd voor wat betreft ranked play.
Als de F2P champions weg zijn zullen er denk ik ook wel wat spelers zijn die überhaupt geen ranked meer kunnen doen omdat ze te weinig champions bezitten.
18 Mei 2012,
20:40
Ik log in in LoL, heb zin in een goed potje ranked. Ik heb niet veel tijd voor een oefenspelletje dus ik start een Solo Ranked Que.
20:45
De game start, ik voel me goed over onze team setup, MF ad carry en WW solo top zijn misschien een beetje moeilijk. Het blijkt dat de tegenstanders geen jungler hebben (?!), WW is alleen in zijn top lane en heeft het moeilijk. Het blijkt nu ook dat MF compleet debiel is en het concept "lasthit" niet begrijpt. Ik win mijn lane totaal tegen Heimerdinger (in ranked
We proberen Dragon met zn 3en te pakken. Ik ping dat WW en MF ernaar toe moeten komen maar dat doen ze niet, we gaan alle3 dood en de tegenstanders krijgen Dragon. Onze Alistar wordt een beetje boos.
Uiteindelijk verliezen we en wat zie ik als de game geeindigt is in de post game dinges?
Ons team:
21 wins (ik)
3 wins
1 win
0 wins
243 wins
Tegenstanders:
134 wins
0 wins
204 wins
332 wins
54 wins
Volgens mij klopt dit niet helemaal, ik wordt in een team ingedeelt die duidelijk nog niet vaak heeft gewonnen (geen probleem), maar dat de tegenstanders allemaal hoge aantalen hebben vind ik een beetje vreemd. Ik ga niet veel omhoog in ELO omdat ik veel games verlies door dit soort situaties.
Geloven mensen hier in ELO hell? (zulke laag gerankte mensen dat je de game verliest door de anderen, mensen die leaven etc.)
Worden de games normaler als ik hoger ELO heb? (nu 1134)
Ik heb namelijk het gevoel dat ik niet degene ben waardoor we de game verliezen, en dit maakt me nogal boos. Tips om dit te voorkomen?
Thanks!,
Ward
Verwijderd
Niet om heel lullig te doen, maar 20 champs (die hij hoogst waarschijnlijk niet allemaal optimaal speelt) is wel bar weinig als je aan ranked begint. Als daar populaire champs tussen zitten zoals Morg, Rammus, Ahri etc ben je die sowieso al kwijt aan bans en picks... en tja... met dat handje vol moet je dan ook nog een counter hebben tegen je vijandelijke lane.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:52:
[...]
Vind het maar kut ik swap graag en ik heb zelf wel alle champions. Maar als ik bijvoorbeeld duo que met een vriend die maar 20 champs heeft heb ik nu nog minder keuze wat ik speel.
Ik zou je vriend aanraden iets diverser te gaan spelen.
In sommige gevallen zoals deze, kun je er niet veel aan doen. Vooral als je net begint krijg je van die debieltjes die tot lv25 Coop hebben gespeeld en dan eindelijk op lv30 denken dat ze wel even 1800 Elo worden. Zij zijn heul goed en jij heul slecht etc etc.Wardhogje schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:44:
Volgens mij klopt dit (niet helemaal, ik wordt in een team ingedeelt die duidelijk nog niet vaak heeft gewonnen (geen probleem), maar dat de tegenstanders allemaal hoge aantalen hebben vind ik een beetje vreemd. Ik ga niet veel omhoog in ELO omdat ik veel games verlies door dit soort situaties.
Geloven mensen hier in ELO hell? (zulke laag gerankte mensen dat je de game verliest door de anderen, mensen die leaven etc.)
Worden de games normaler als ik hoger ELO heb? (nu 1134)
Ik heb namelijk het gevoel dat ik niet degene ben waardoor we de game verliezen, en dit maakt me nogal boos. Tips om dit te voorkomen?
Thanks!,
Ward
Misschien heb je er in andere gevallen niet direct voor gezorgd dat je verliest door te feeden. Weinig warden, niet goed coordineren met je lane partner (of laners waar je voor jungled), slechte farm en andere subtiele verkeerde keuzes kunnen ervoor zorgen dat je uiteindelijk verliest.
Ik geloof zelf niet zo in "Elo hell". Het vijandelijke team zal op een gegeven moment ook leavers/afkers hebben waardoor jij easy wins krijgt. Uiteindelijk kom je op je ware Elo terecht. Dit kan ook 1000-1100 zijn. Misschien heb je nog niet zoveel ervaring of kennis om daar ver boven te rijzen. Dat is helemaal niet erg. 75% van alle LoL spelers is onder de 1300 Elo en een redelijk aantal zit enkel boven de 1300 omdat ze de eerste paar games toevallig hebben gewonnen. Zo heb ik vrienden op de eerste dag van S02 naar 1550 zien gaan, en toen weer terug naar <1300 waar ze vorig seizoen ook waren en naar mijn mening ook wel thuishoorden qua kennis/ervaring.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 21:53 ]
Verwijderd
Het gaat er niet om welke champs hij kan spelen hij kan junglen en support of eventueel top. En dat is echt wel genoeg gezien hij altijd last pick is wanneer we duo queen ik ben 1600 en hij 1300. Het gaat erom dat ik altijd firstpick ben en nu al vrijwel geen goede counterpicks kan doen omdat hij dus weinig champs heeft. Als die free champs daar dan ook nog vanaf gaan is dat gewoon hinderlijk.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:44:
[...]
Niet om heel lullig te doen, maar 20 champs (die hij hoogst waarschijnlijk niet allemaal optimaal speelt) is wel bar weinig als je aan ranked begint. Als daar populaire champs tussen zitten zoals Morg, Rammus, Ahri etc ben je die sowieso al kwijt aan bans en picks... en tja... met dat handje vol moet je dan ook nog een counter hebben tegen je vijandelijke lane.
Ik zou je vriend aanraden iets diverser te gaan spelen.
[...]
En ik kan wel vragen of hij champs koopt die hij niet speelt maar ik wel maar dat gaat nergens over lijkt me.
Ik heb het script van Kainda als basis genomen voor het verdelen van teams en er een bruikbaar interface omheen gebouwd.
Om deze functie te benaderen ga je naar de match waar je een team voor wilt genereren.
Klik je op "Verdeel Teams".
Sleep, dubbelklik of klik op de plusjes van de mensen die mee doen. (Mocht er nog iemand meedoen die in eerste instantie zich niet heeft ingeschreven voor de match kan je zijn ingame naam rechtstreeks opgeven in het tekstvak en klik je op toevoegen).
Let op: Maximaal 10 spelers selecteren.
Klik daarna op Maak Team en de optimale teams worden gegenereerd (op basis van ELO, mensen die unranked zijn hebben een basis ELO van 1000).
Onze Shyvana vond het nodig om geen item(s) te kopen en heeft meer van de top/bot-lane en jungle gezien dan midlane. Toen dacht onze Malphite; mooi laat ik maar is AFK gaan. Het antwoord van het andere team; Yi and Jax hebben midlane ook bijna niet gezien en zijn de andere twee lanes gaan pushen.
Heb het idee dat de community steeds triester begint te worden
Heb echt TE vaak dat er wel één of twee personen aan het trollen zijn, zowel in custom als in normal en ranked!
wat je ziet klopt niet altijd helemaalWardhogje schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:44:
Ons team:
21 wins (ik)
3 wins
1 win
0 wins
243 wins
Tegenstanders:
134 wins
0 wins
204 wins
332 wins
54 wins
ik speel vaak met een gozer die 500~600 wins ofzo heeft, maar om de een of andere reden is het zo bugged dat je in de lobby enzo maar 50 wins ziet
alleen als je z'n profiel opzoekt staat z'n werkelijke wins, maar op alle andere plekken staat het maar ~50
anyway, kan best dat ze weinig wins hebben, maar het hóéft niet
je kan het zo nazoeken op lolking.net of met Jabebot.godofal schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 13:01:
[...]
wat je ziet klopt niet altijd helemaal
ik speel vaak met een gozer die 500~600 wins ofzo heeft, maar om de een of andere reden is het zo bugged dat je in de lobby enzo maar 50 wins ziet
alleen als je z'n profiel opzoekt staat z'n werkelijke wins, maar op alle andere plekken staat het maar ~50
anyway, kan best dat ze weinig wins hebben, maar het hóéft niet
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.
Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.
Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.