Vicarious schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:17:
[...]
Nee, ik zeg dat ALS het enemy team komt invaden dat dat vrijwel altijd succesvol is. Ze doen het lang niet altijd, maar het risico bestaat wel. En ALS ze komen invaden zijn zij wel gecoordineerd (ze hebben immers de invade afgesproken) en jouw team niet (want die staan lekker onder hun tower te derpen). Het is mij te vaak gebeurd dat ik op die manier geinvade wordt zonder er iets aan te kunnen doen, en dan krijg je vaak echt een kutgame. Als me dit met Maokai of trundle oid gebeurt kan ik vrij makkelijk de rest clearen en nog ganken ook.
Dan ALS je denkt dat ze invaden (lees: je MOET blue, dus MOET defenden, dus altijd) spreek je toch gewoon af dat je defence opzet

. Als je mumu pakt coord je even een defence. In basis is je redenering gewoon wat krom; in principe staat enemy team net zo vaak te derpen als jij, dus overall zie ik geen reden om blue te moeten verliezen in wat voor queue dan ook.
Alleen high skilled ranked players die express op de lvl1 battle picken omdat ze zien dat je mumu hebt en dus blue verlies niet kan hebben, ja dan ben je in het nadeel. Dan nog, als ze dit doen counter je gewoon met een blue steal op lvl1.
TL;DR; Blue steal op lvl1 is geen reden om de jungler niet te kiezen. Blue steals na lvl1 echter wel, als enemy jungler de 1v1 vs jou wint (based upon champ, not skill) dan is het een reden om een andere jungler te kiezen (zeker soloQ waar je team midgame weinig tot niets doet aan een enemy invade).
NOFI