Tis schoolvakantie, dus die kindertjes hebben idd vrijthewizard2006 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:56:
100 elo
8 games waarvan 8 alleen maar qq. Maar 2 gewonnen en zelfs daar qq. Zijn alle kleine kindertjes vrij? Doet toch af aan je speel plezier.
Verwijderd
Yep. Gauntlets zijn geweldig. En dat maakt niet uit in lane. Jouw Armor van Gauntlet werkt zat tegen hun BF Sword item. Ik gebruik AD marks, Lifesteal quints, Armor seals, Mres glyphs.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:35:
@ Offtopic (misschien)
Zijn hier nog meer mensen die Iceborn Gauntlets op Ez bouwen ?
Ik doe dat nu recentelijk veel, (speel hem erg vaak) en ik vind het voor hem echt HET item to have!
enige wat ik wel merk als ik daarvoor rush, ik ook vaak wat achterloop kwa verdere AD items zoals een IE en een BT.
Build is Berserkers, Iceborn, Manamune, Blade of Ruined, Cleaver.
Replay van een Iceborn Gauntlet game tegen een andere Ez die het niet deed:
https://www.dropbox.com/s...0-%20Ezreal%20%281%29.lrf
(fuckspears overigens)
De mana is geen overkill als je Manamune bouwt en upgrade (: en LS quints =godofal schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:49:
op mijn ezreal gaat standaard een trinity force
iceborn gauntlet is leuk op ezreal, maar je geeft téveel damage weg voor een beetje utility, armor en mana
met ezreal heb je zoiezo niet echt veel armor nodig; je E red je wel, anders de 250HP van trinity wel
500 mana is overkill, met de 200 van trinity kom ik iig bijna niet zonder te zitten (met manaregen/lvl blu runes)
bovendien doet de passive van iceborn 125% extra, trinity doet 150%
je hebt ook een slow op trinity, al moet je wat geluk hebben om hem te proccen
iceborn is ook nog eens duurder dan trinity
in het kort: minder damage, teveel mana, overbodig armor
eigenlijk is het enige voordeel is dat je dus de slow 100% hebt, maar dat is niet echt zo nodig op ezreal
ik denk niet dat iceborn echt viable is op ezreal, vooral omdat je als ezreal al vrij weinig schade hebt vergeleken met andere carries en je hierdoor alleen maar minder damage doet
mijn ezreal bouw ik boots+pots>dubbel dorans>phage>sheen>trinity>situationeel
wat ik vervolgens bouw ligt enorm aan de tegenstander; hebben ze sterke nukers/divers ga ik direct voor GA, hebben ze dikke tank(s) gooi ik er een last whisper bij en hebben ze geen van die dingen bouw ik een bloodthirster of IE
meestal haal ik de andere 2 erna
runes: AD red, armor yellow, Mregen/lvl blue en lifesteal quints
21/5/4 masteries, 3 punten in Mregen en 1 in improved recall
lifesteal quints op AD carries zijn érg sterk sinds S3 trouwens, lifesteal/sustain is een stuk harder te krijgen waardoor de 6% van runes enorm helpt in de lane en tijdens teamfights

Iceborn is overigens niet duurder. TF = 4.2k, IG = 3.4k
Ook ben je zo meer van de on-hit. Iceborn's AoE procced ook de Sheen in AoE op Q. Dus je kunt met 1 Q het gehele team raken en slowen of de creep naast iemand. Je vervuld de rol van de standaard aa-to-win ADC ook niet en eigenlijk moet je dit alleen doen met een mid/top die heel offensief is en constante damage doet. (Ahri, Karthus, Eve, Ryze)
Ik wordt gewoon moe van het altijd maar MID geclaim door elke random n00b die 2 champs op mid kan spelen. Als je een rol ranked wil spelen moet je die goed beheersen en hier ook meerdere champs op beheersen voordat je dit kan. Tegenwoordig en vooral nu in de vakantie is elke schoolpuber lvl 30 met 10 potjes gespeeld ranked te vinden die dan even gaat feeden op mid.
voordat ik ranked ga spelen ga ik sowieso voor iedere rol 3 champs(miss voor support en jungle maar 2) masteren.
top: Xin, (Darius, Jayce,) Mundo
mid: Talon, Ahri, Syndra, Veingar
ADC: Ez, Ashe, Cait(eigenlijk enige 3 die ik heb want speel eigenlijk nooit ADC)
Support: Soraka, Sona, Taric
Jungle: Noc, ?, ?
darius en jayce staan tussen haakjes omdat ze veel gebanned worden
ADC: Ez, Ashe, Cait(eigenlijk enige 3 die ik heb want speel eigenlijk nooit ADC)
[ Voor 10% gewijzigd door Martin0 op 28-12-2012 13:35 ]
Als aanvulling voor TOP zou je nog teemo kunnen spelen vind ik altijd een erg leuke afwisseling.Martin0 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:34:
voordat ik ranked ga spelen ga ik sowieso voor iedere rol 3 champs(miss voor support en jungle maar 2) masteren.
Jungle: Is olaf of jax wel goed.
Psn - Sevyxs
aan support zou ik deze dagen blits en leona toevoegen.. Veigar is niet echt meer gangbaar op mid dan is een brand malz of oriana sterker.
Jungle speel ik nocture als main daarnaast skarner en mumu.. Mumu vaak ban
Jungle speel ik nocture als main daarnaast skarner en mumu.. Mumu vaak ban
Verwijderd
Dit is, vind ik zelf, wel een mooi lijstje.
top: Jayce, Jax, Irelia, Vladimir, Singed(aanrader)
mid: Orianna, Gragas, AD casters
ADC: Ez, Vayne, Graves, Corki
Support: Taric, Nunu, Leona
Jungle: Noc, Maokai, Skarner
top: Jayce, Jax, Irelia, Vladimir, Singed(aanrader)
mid: Orianna, Gragas, AD casters
ADC: Ez, Vayne, Graves, Corki
Support: Taric, Nunu, Leona
Jungle: Noc, Maokai, Skarner
Verwijderd
Speel de laatste tijd weer veel rammus jungle, blijft heerlijk spelen. Snel, goede ganks en in team fights the juiste targets rollen en taunten bezorgt toch regelmatig een teamfight win
Verwijderd
haha dan kom ik ook met me lijstje
wat ik iig een beetje normaal-goed speel!
top: Jax / Irelia / singed / Vladimir / Heimerdinger (zo lache)
Mid: Ahri / Karthus / Le blanc / Ryze
Jungle: Jax / Evelynn / Lee sin / Alistar / Hecarim
ADC: Ez/ Cait / Ashe / Corki / Varus
Support: Taric/ Alistar / Sona / Soraka
altijd heerlijk om met je Ali jungle iemand kapot te beuken
try it !
top: Jax / Irelia / singed / Vladimir / Heimerdinger (zo lache)
Mid: Ahri / Karthus / Le blanc / Ryze
Jungle: Jax / Evelynn / Lee sin / Alistar / Hecarim
ADC: Ez/ Cait / Ashe / Corki / Varus
Support: Taric/ Alistar / Sona / Soraka
altijd heerlijk om met je Ali jungle iemand kapot te beuken
Verwijderd
Dit is gewoon te erg voor woorden momenteel.
Ik ben van 1590 naar 1414 elo gezakt omdat er in de laatste 15 games ofzo elke game een troll / leaver zat.
The LoL community is fucked up.
Ik ben van 1590 naar 1414 elo gezakt omdat er in de laatste 15 games ofzo elke game een troll / leaver zat.
Sinds Doran aangepast is en geen 3% ls meer geeft maar static 5 hp per attack hit ben ik afgestapt van boots + pots als begin item.
Persoonlijk vind ik Doran net iets meer voordeel bieden, die 10 extra dmg helpt met last hitten, 80 HP helpt zeker in het begin erg mee. Soms haal ik er een tweede bij, ligt aan verschillende factoren.
Persoonlijk vind ik Doran net iets meer voordeel bieden, die 10 extra dmg helpt met last hitten, 80 HP helpt zeker in het begin erg mee. Soms haal ik er een tweede bij, ligt aan verschillende factoren.
Hmm en toch klinkt het een beetje trolly, maar ik ga je build proberen heb je niet bv een beetje een combinatie build geprobeerd? Zoals wel gauntlets maar dan bv trinity of infinity edge into attackspeed en last whipser (eventueel bc ?). Ik speel ez veel ranked en heb tot nu toe 90% winrate en dominate eigenlijk altijd wel mijn lane maar ik heb hem alleen nog maar trinity of infinity gebuild zoals regular ADCVerwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:59:
[...]
Yep. Gauntlets zijn geweldig. En dat maakt niet uit in lane. Jouw Armor van Gauntlet werkt zat tegen hun BF Sword item. Ik gebruik AD marks, Lifesteal quints, Armor seals, Mres glyphs.
Build is Berserkers, Iceborn, Manamune, Blade of Ruined, Cleaver.
Replay van een Iceborn Gauntlet game tegen een andere Ez die het niet deed:
https://www.dropbox.com/s...0-%20Ezreal%20%281%29.lrf
(fuckspears overigens)
[...]
De mana is geen overkill als je Manamune bouwt en upgrade (: en LS quints =
Ook ben je zo meer van de on-hit. Iceborn's AoE procced ook de Sheen in AoE op Q. Dus je kunt met 1 Q het gehele team raken en slowen of de creep naast iemand. Je vervuld de rol van de standaard aa-to-win ADC ook niet en eigenlijk moet je dit alleen doen met een mid/top die heel offensief is en constante damage doet. (Ahri, Karthus, Eve, Ryze)
Wil je serieus spelen dan kan je nooit met dorans beginnen, weegt gewoon niet af tegen de increase in movement speed en health potsViper® schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:16:
Sinds Doran aangepast is en geen 3% ls meer geeft maar static 5 hp per attack hit ben ik afgestapt van boots + pots als begin item.
[ Voor 16% gewijzigd door Jasper 99 op 28-12-2012 14:18 ]
Verwijderd
Ik vind het wel grappig met die mana on kill van de Dorians ring bijvoorbeeld
maar persoonlijk start ik nooit met deze items, ik start meestal met een (cheap) onderdeel van een item wat ik van plan ben te gaan bouwen, of (90% van de tijd) gewoon boots!
dat vind ik persoonlijk beter, situationeel pak ik SOMS nog wel eens een dorians, maarja...
maar persoonlijk start ik nooit met deze items, ik start meestal met een (cheap) onderdeel van een item wat ik van plan ben te gaan bouwen, of (90% van de tijd) gewoon boots!
dat vind ik persoonlijk beter, situationeel pak ik SOMS nog wel eens een dorians, maarja...
Als we dan toch bezig zijn, in volgorde vanv oorkeur
Top: Pantheon, Vi, Cho'Gath, (Malphite), Jax, Sion
Mid: Lux, Ryze, Mordekaiser
Jungle:(Malphite), (Amumu), Vi, Jax, Warwick,
ADC: Twitch,Caitlyn, Ezrael, Kog'Maw, Ashe
Support: Sona(LOVE), Nunu, Leona, Alistair
En met deze champions kan ik ook behoorlijk overweg, al zeg ik het zelf..
Ik moet alleen nog een paar extra trainen voor Mid denk ik zo...
Top: Pantheon, Vi, Cho'Gath, (Malphite), Jax, Sion
Mid: Lux, Ryze, Mordekaiser
Jungle:(Malphite), (Amumu), Vi, Jax, Warwick,
ADC: Twitch,Caitlyn, Ezrael, Kog'Maw, Ashe
Support: Sona(LOVE), Nunu, Leona, Alistair
En met deze champions kan ik ook behoorlijk overweg, al zeg ik het zelf..
Verwijderd
ej premade buddy. Ik heb ook 8 loses in row gehad waarvan elk potje wel een gast had die 0/5 ging ofzo. Toen we duo-den ging het iets beter:P Ik zit gelukkig nog steeds op 1550 (al wil ik wel weer graag naar de 1700).Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:11:
Dit is gewoon te erg voor woorden momenteel.
Verwijderd
Dus voor evelynn over het algemeen koop je Wriggles vindt ik toch fijn voor early game, GA, Lichbane en Gunblade?
Verwijderd
Voor Eve jungle speel ik meestal start met Wriggles en bouw dan uit Richting AP als ik eerlijk ben, of eigenlijk Hybrid, dat vind ik de lekkerste manier met spelen.
+ Dat ik wel wat hp op haar bouw, sommigen zie ik dat niet doen maar ik vind je als je ontdekt wordt dan wel RETE-squishy
+ Dat ik wel wat hp op haar bouw, sommigen zie ik dat niet doen maar ik vind je als je ontdekt wordt dan wel RETE-squishy
verkeerd gekeken, de wiki is wat nieuwe lay-outs aan het proberen waardoor ik de sale prijs bekeek ipv cost van trinity (vond het al zo goedkoopVerwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:59:
[...]
De mana is geen overkill als je Manamune bouwt en upgrade (: en LS quints =
ben het niet echt eens met de muramana combinatie
ja, zodra je het hebt is het erg sterk, maar tot je ze beiden hebt ben je een stuk zwakker
toen ik net begon speelde ik wel 's riven; ik rushte warmogs en daarna atma's
enorm sterk zodra je het had; je bent unstoppable gecombineerd met een hóóp schade
maar het duurt wel lang voordat je het hebt, en gedurende die tijd ben je bijna nutteloos
zelfde verhaal met gauntlet+muramana, totaalprijs zit je aan de 5500g, en dan tel ik geen schoenen/dorans mee
5500g is ongeveer 250 minions
reken je passive gold gain mee, lasthit je perfect kost het je 16 minuten om dat bij elkaar te rapen
rekenen we nog ff de berserkers greaves en 2 dorans blades mee (+1850g) zit je aan de 18 minuten
bovendien kost het 9.4 minuten om je manamune te laden als je elke 3 seconde een skill spammed
realistisch gezien zal het dus ergens tussen de 10 en 15 minuten duren voordat je manamune in een muramana verandert
je kan natuurlijk je tear of the goddess als eerste halen (ipv dubbel dorans) waardoor je op de 20 min mark je muramana zou kunnen hebben
maar dan lever je nóg meer lane phase op voor een sterke mid-lategame (en mis je wss wat farm omdat je gezoned kan worden)
uiteindelijk zal je de iceborn gauntlet/muramana combi pas na een minuut of 20~25 hebben, als je perfect lasthit en je tear of the goddess rushed
dat is imo geen goede tijd om in het spel te komen, je lanephase is gewoon crap en midgame heb je gewoon te weinig schade vergeleken met de ADC aan de andere kant
met deze build ga je ezreal transformeren in iets wat hij niet is: een lategame AD bruiser/caster
ezreal is idd geen AA to win champ; eerder een kite to win champ, maar je focus verleggen van AA naar Q procs is niet de juiste stap, AA's zijn nog steeds een enorme damage source
het zal ongetwijfeld in bepaalde situaties kunnen, en zelfs erg sterk zijn, maar in het algemeen zal het niet optimaal werken
edit: klein foutje; verkeerde tabel gebruikt waardoor ik met season 2 gold heb gerekend
in season 3 kan je iets meer geld krijgen, de tijden die ik noemde zijn dus een klein minuutje eerder
[ Voor 3% gewijzigd door godofal op 28-12-2012 14:42 ]
Verwijderd
Mijn lijstje voor solo q:
Top: Olaf, Jax => Mijn zwakste rol, hier zou ik nog zeker een Darius, Zed, Xin Zhao, Wukong aan moeten toevoegen.
Mid: Talon, Evelyn, Morgana => Hier moet ik nog Katarina, Fizz en Kha Zix aan toevoegen
AD Carry: Ashe, Caitlyn, Ezreal
Support: Blitzcrank, Leona, Taric => Hier moet ik nog Lulu, Sona aan toevoegen
Jungle: Nocturne, Shen, Cho Gath => Hier moet ik nog Lee Sin, Zed, Shaco aan toevoegen.
Redelijk anders tov einde season 2. Heroes zoals Irelia, Orianna, Karthus, Gragas, Diana zijn bij mij allemaal weggevallen wegens nerfs of moeilijkheden in de huidige metagame met double bruisers/assassins.
Zit momenteel vast op 1600 en denk dat ik eerst eens ff ga "bootcampen" om de nieuwe generatie FOTM heroes te leren.
Top: Olaf, Jax => Mijn zwakste rol, hier zou ik nog zeker een Darius, Zed, Xin Zhao, Wukong aan moeten toevoegen.
Mid: Talon, Evelyn, Morgana => Hier moet ik nog Katarina, Fizz en Kha Zix aan toevoegen
AD Carry: Ashe, Caitlyn, Ezreal
Support: Blitzcrank, Leona, Taric => Hier moet ik nog Lulu, Sona aan toevoegen
Jungle: Nocturne, Shen, Cho Gath => Hier moet ik nog Lee Sin, Zed, Shaco aan toevoegen.
Redelijk anders tov einde season 2. Heroes zoals Irelia, Orianna, Karthus, Gragas, Diana zijn bij mij allemaal weggevallen wegens nerfs of moeilijkheden in de huidige metagame met double bruisers/assassins.
Zit momenteel vast op 1600 en denk dat ik eerst eens ff ga "bootcampen" om de nieuwe generatie FOTM heroes te leren.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 14:35 ]
Verwijderd
Mijn championpool is voornamelijk:
top: Riven / Kha'zix / (darius) / akali / rumble
Mid: Ahri / brand / Akali / orianna
Jungle: Rammus / Skarner / Amumu / Hecarim
ADC: Draven / Cait / Ashe / Corki
Support: Volibear / Alistar / leona / Jenna / nunu
top: Riven / Kha'zix / (darius) / akali / rumble
Mid: Ahri / brand / Akali / orianna
Jungle: Rammus / Skarner / Amumu / Hecarim
ADC: Draven / Cait / Ashe / Corki
Support: Volibear / Alistar / leona / Jenna / nunu
Verwijderd
Je telt kills niet mee en met een early Sheen kun je met Q makkelijk in je lane blijven door sterke poke. Als je je Gauntlet vroeg af krijgt kun je gewoon kapotharassen met je idioot grote manapool en poke power. Bekijk gerust even snel m'n replay. Ik kon die andere Ez met BF items prima hebben.godofal schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:32:
[...]
verkeerd gekeken, de wiki is wat nieuwe lay-outs aan het proberen waardoor ik de sale prijs bekeek ipv cost van trinity (vond het al zo goedkoop)
ben het niet echt eens met de muramana combinatie
ja, zodra je het hebt is het erg sterk, maar tot je ze beiden hebt ben je een stuk zwakker
toen ik net begon speelde ik wel 's riven; ik rushte warmogs en daarna atma's
enorm sterk zodra je het had; je bent unstoppable gecombineerd met een hóóp schade
maar het duurt wel lang voordat je het hebt, en gedurende die tijd ben je bijna nutteloos
zelfde verhaal met gauntlet+muramana, totaalprijs zit je aan de 5500g, en dan tel ik geen schoenen/dorans mee
5500g is ongeveer 250 minions
reken je passive gold gain mee, lasthit je perfect kost het je 16 minuten om dat bij elkaar te rapen
rekenen we nog ff de berserkers greaves en 2 dorans blades mee (+1850g) zit je aan de 18 minuten
bovendien kost het 9.4 minuten om je manamune te laden als je elke 3 seconde een skill spammed
realistisch gezien zal het dus ergens tussen de 10 en 15 minuten duren voordat je manamune in een muramana verandert
je kan natuurlijk je tear of the goddess als eerste halen (ipv dubbel dorans) waardoor je op de 20 min mark je muramana zou kunnen hebben
maar dan lever je nóg meer lane phase op voor een sterke mid-lategame (en mis je wss wat farm omdat je gezoned kan worden)
uiteindelijk zal je de iceborn gauntlet/muramana combi pas na een minuut of 20~25 hebben, als je perfect lasthit en je tear of the goddess rushed
dat is imo geen goede tijd om in het spel te komen, je lanephase is gewoon crap en midgame heb je gewoon te weinig schade vergeleken met de ADC aan de andere kant
met deze build ga je ezreal transformeren in iets wat hij niet is: een lategame AD bruiser/caster
ezreal is idd geen AA to win champ; eerder een kite to win champ, maar je focus verleggen van AA naar Q procs is niet de juiste stap, AA's zijn nog steeds een enorme damage source
het zal ongetwijfeld in bepaalde situaties kunnen, en zelfs erg sterk zijn, maar in het algemeen zal het niet optimaal werken
edit: klein foutje; verkeerde tabel gebruikt waardoor ik met season 2 gold heb gerekend
in season 3 kan je iets meer geld krijgen, de tijden die ik noemde zijn dus een klein minuutje eerder
Also, met Blade, Cleaver, Manamune en LW doe je nog vreselijk veel damage met AA als je je passive een paar stacks geeft (je doet HP% damage en debuffed hun armor gigantisch). Overigens laad je Manamune ook met auto-attacks op (: Doran's pak ik liever niet aangezien ik al een defense item rush. Also, het is niet alsof je moet wachten op Muramana tot je nuttig wordt, het grootste deel AD krijg je al van het item zelf en je eigen manapool.
Mijn persoonlijke favoriete top 3 pool voor elk soort game:
Top: Riven, Irelia, Jayce
Mid: Akali, Eve, Karthus
Jungle: Amumu, Jax, Master Yi
ADC: Twitch, Ashe, Ezreal
Support: Leona, Sona, Janna
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 15:38 ]
Mijn fav champs in 
Top: Lee sin, (Shen)
Mid: Ahri, Oriana, Karthus
Jungle: Nocuture, Mumu, Skarner, cho
ADC: Ashe, Graves, MF, Ez.
Support: Sona, Leona, Blits, Taric
Top: Lee sin, (Shen)
Mid: Ahri, Oriana, Karthus
Jungle: Nocuture, Mumu, Skarner, cho
ADC: Ashe, Graves, MF, Ez.
Support: Sona, Leona, Blits, Taric
kills kán je niet meetellen: er is geen enkele garantie dat je die krijgt (en de kans dat je tegenstander ze haalt is net zo groot)Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:00:
[...]
Je telt kills niet mee en met een early Sheen kun je met Q makkelijk in je lane blijven door sterke poke. Als je je Gauntlet vroeg af krijgt kun je gewoon kapotharassen met je idioot grote manapool en poke power. Bekijk gerust even snel m'n replay. Ik kon die andere Ez met BF items prima hebben.
Also, met Blade, Cleaver, Manamune en LW doe je nog vreselijk veel damage met AA als je je passive een paar stacks geeft (je doet HP% damage en debuffed hun armor gigantisch). Overigens laad je Manamune ook met auto-attacks op (: Doran's pak ik liever niet.
ik vind het al behoorlijk best-case scenario met al die perfect farm
tenzij je aan de top staat gok ik zelfs dat het onwaarschijnlijk is dat je de combinatie binnen de 30 minuten haalt, maar dat is allemaal speculatie
Q harass tel ik ook niet mee omdat je die niet altijd raakt, bovendien kan je tegenstander ze ontwijken/achter minions blijven waardoor je er weinig aan hebt
en het belangrijkste: wat jij kan kan de tegenstander ook; bijna elke ADC heeft wel een vorm van poke, je kan dus niet zeggen dat ezreal's Q zorgt dat jij de lane wint; MF kan net zo goed harassen, of varus, of corki, of kog'maw
je vergeet 2 dingen met de early gauntlet:
- je trade minder hard (want je hebt meer armor ipv schade gekocht)
- je hebt de early tear niet, waardoor je muramana nóg verder achterloopt: gauntlet haal je op z'n vroegst rond de 11 min mark, tear kan je zo'n 2.5min later halen
dan kom je dus op de 28.5 min mark pas aan met je gauntlet/muramana combinatie, véél (zoniet alle) games zijn daarvoor al beslist, zéker als jij een nadeel voor je team bent omdat je niet genoeg schade kan doen terwijl de vijandige carry je hele team neermaait
manamune laad idd met AA's op, maar als je gauntlet rushed ga je geen manamune hebben maar een tear, later pas gaan je AA's meetellen
nogmaals: dit is best-case scenario, realistisch gezien zal je véél later aankomen met je combinatie en zal je team ondertussen dat gat moeten opvullen
ff dubbel dorans VS sheen:
sheen zorgt voor een 100% extra base damage op je Q of AA, wat op lvl10 77.2 damage is (hoger lvl dan je zou zijn als je sheen rushed, again: best case scenario)
sheen kan eens in de 2 seconde proccen, je krijgt dus 38.6 DPS erbij alleen van de proc
naast de proc levert het nog 25 AP op, Q schaalt 20% met AP, 5 damage erbij per Q, 4 sec CD op lvl5 Q zorgt voor een extra 1.25 DPS
W schaalt 80% dus 20 extra damage, 9 sec CD zorgt voor 2.2 DPS
ult reken ik niet als DPS, maar dat is 22.5 damage van de sheen erbij
E reken ik niet mee omdat je die normaal als escape gebruikt, en als je hem offensief gebruik kan je de damage niet echt mikken
alles bij elkaar krijg je dus 44.05 DPS en 22.5 op je ult erbij van een sheen, in een ultiem best-case scenario waarin je élke 2 seconden de passive procced en al je skills raakt
dubbel dorans geeft je 20 AD, samen met 160HP en de 10HP/hit lifesteal
op je Q zorgt dat voor +20 damage, 5 DPS
W en E schalen niet met AD
ult schaalt 100%, dus ook daar 20 erbij
op lvl 10 heb je een standaard AS van 0.8512, berserkers greaves geven je nog 'ns 0.16625 waardoor je uitkomt op de 1.02 (afgerond op 2 decimalen)
20 AD geeft je dus 20.4 DPS
ezreal is een beetje lastig te berekenen, maar met 5 stacks krijg je .3325 AS erbij waardoor je op 1.35 attacks/second uitkomt en je DPS van dorans stijgt naar 27
van dubbel dorans krijg je dus 25.04 tot 32 DPS + 20 van je ult erbij
dus sheen 44.05 + 22.5
en dorans 25~32+20
dit is idd minder, maar dit is theorie en op papier: in de praktijk ga je je sheen niet elke 2 seconden kunnen proccen, of al je skills raken
bovendien kan je de HP en lifesteal van dorans niet meerekenen, hooguit als een soort van anti-DPS
dit is pure damage: in een lane heb je behoorlijk voordeel van wat extra sustain en tankyness zodat je een burst kan overleven
ik koop trouwens zelf ook wel 's een early sheen, maar meestal ná dubbel dorans, en alleen als de tegenstander niet kan ontwijken en niet achter de minions blijft
laatste stukje, ja: die items doen enorm veel schade bij elkaar, maar hoe vaak ga je ze allemaal krijgen in een potje? en van die keren, hoe vaak is het omdat je zo fed bent dat het vrij weinig uitmaakt wát je koopt omdat je toch al gewonnen hebt?
holy, anders schrijf ik ff een compleet boek

De DPS statistieken zijn leuk, maar je kan vaak niet heel lang op iemand auto-attacken. De burst van sheen is juist op Ezreal heel erg lekker zodat je korte trades en pokes kan doen om langzaam je lane te winnen. Op de meeste AD carries heb je vind ik gelijk, maar juist op Ez heb ik vaak mijn best lopende games als ik vroeg een sheen haal. Tuurlijk, als ik genoeg gold heb om op mijn eerste B een BF sword te halen doe ik het, maar anders ga ik toch echt vaak voor een early sheen.
Over iemand hiervoor die iceborn met triforce wilde combineren: ik denk niet dat die sheenproc dubbel af zal gaan eerlijk gezegd, maar dat weet ik niet zkeer.
Ohja, champion lijstje:
Top: Warwick, Irelia, Rumble (Warwick is mn beste champion, Irelia heeft een heel veelzijdige kit en Rumble is de AP top waar ik het beste mee overweg kan + veel AoE damage)
Jungle: Skarner, Xin Zhao, Vi (Skarner junglet erg makkelijk en kan counterjunglen goed weerstaan, Xin pak ik als we wat meer damage nodig hebben en heeft uitstekende ganks vanaf lvl 2 en Vi is gewoon leuk)
Mid: Galio, Kennen (Ik speel niet vaak mid, met deze twee kan ik het beste overweg. Kennen heeft een hele veilige laning door zijn Q poke, geen mana en escape met E en Galio countert veel AP's doordat hij MR kan bouwen en toch flinke damage kan doen en utility heeft. Bovendien kunnen beide goed top/bot ganken)
AD Carry: Speel ik liefst niet, kan alleen met Ezreal overweg
Support: Taric, Janna, Soraka (Taric heeft eigenlijk alles: een stun, een heal, een armor buff en een redelijke burst als je dichtbij kan komen. Janna is de ideale disengage als je bijv. tegen een Leona of Blitz staat. Soraka als noodoplossing.)
Over iemand hiervoor die iceborn met triforce wilde combineren: ik denk niet dat die sheenproc dubbel af zal gaan eerlijk gezegd, maar dat weet ik niet zkeer.
Ohja, champion lijstje:
Top: Warwick, Irelia, Rumble (Warwick is mn beste champion, Irelia heeft een heel veelzijdige kit en Rumble is de AP top waar ik het beste mee overweg kan + veel AoE damage)
Jungle: Skarner, Xin Zhao, Vi (Skarner junglet erg makkelijk en kan counterjunglen goed weerstaan, Xin pak ik als we wat meer damage nodig hebben en heeft uitstekende ganks vanaf lvl 2 en Vi is gewoon leuk)
Mid: Galio, Kennen (Ik speel niet vaak mid, met deze twee kan ik het beste overweg. Kennen heeft een hele veilige laning door zijn Q poke, geen mana en escape met E en Galio countert veel AP's doordat hij MR kan bouwen en toch flinke damage kan doen en utility heeft. Bovendien kunnen beide goed top/bot ganken)
AD Carry: Speel ik liefst niet, kan alleen met Ezreal overweg
Support: Taric, Janna, Soraka (Taric heeft eigenlijk alles: een stun, een heal, een armor buff en een redelijke burst als je dichtbij kan komen. Janna is de ideale disengage als je bijv. tegen een Leona of Blitz staat. Soraka als noodoplossing.)
[ Voor 44% gewijzigd door Vicarious op 28-12-2012 16:16 ]
Vicariously I live while the whole world dies
het was meer om aan te tonen dat de DPS vrij weinig uitmaaktVicarious schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:11:
De DPS statistieken zijn leuk, maar je kan vaak niet heel lang op iemand auto-attacken. De burst van sheen is juist op Ezreal heel erg lekker zodat je korte trades en pokes kan doen om langzaam je lane te winnen. Op de meeste AD carries heb je vind ik gelijk, maar juist op Ez heb ik vaak mijn best lopende games als ik vroeg een sheen haal. Tuurlijk, als ik genoeg gold heb om op mijn eerste B een BF sword te halen doe ik het, maar anders ga ik toch echt vaak voor een early sheen.
dat je kan poken is waar, maar tegenstanders zijn daar bijna altijd op voorbereid
wat dan beter werkt is het onverwachte doen en ook te poken met AA's
maar de discussie was eigenlijk triforce VS gauntlet+muramana, de dorans VS sheen was eigenlijk een side-track die door mijn wall of text werd opgeblazen
iceborn+triforce combineert soort van, je krijgt dan de slow van de iceborn en de damage (150%) van triforce
Verwijderd
Iceborn splashed de damage EN de slow in een AoE circle. Dus als zij bij minions gaan staan is het dikke prima.godofal schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:51:
[...]
kills kán je niet meetellen: er is geen enkele garantie dat je die krijgt (en de kans dat je tegenstander ze haalt is net zo groot)
ik vind het al behoorlijk best-case scenario met al die perfect farm
tenzij je aan de top staat gok ik zelfs dat het onwaarschijnlijk is dat je de combinatie binnen de 30 minuten haalt, maar dat is allemaal speculatie
Q harass tel ik ook niet mee omdat je die niet altijd raakt, bovendien kan je tegenstander ze ontwijken/achter minions blijven waardoor je er weinig aan hebt
Niet met Ez's range en veelvuldigheid. Ook is het moeilijker te dodgen dan een Varus arrow of Kog R.en het belangrijkste: wat jij kan kan de tegenstander ook; bijna elke ADC heeft wel een vorm van poke, je kan dus niet zeggen dat ezreal's Q zorgt dat jij de lane wint; MF kan net zo goed harassen, of varus, of corki, of kog'maw
Hoezo trade je minder hard? Je Q doet nog steeds bakken schade en hij doet veel minder damage op jou als hij geen ArPen runes heeft. Je hoeft je Muramana ook niet te rushen, de Manamune doet zelf al genoeg damage. Je doet alsof het item compleet nutteloos is zonder volle mana stacks. Vooral met Gauntlet heb je al een klap mana die je als AD terugkrijgt.je vergeet 2 dingen met de early gauntlet:
- je trade minder hard (want je hebt meer armor ipv schade gekocht)
- je hebt de early tear niet, waardoor je muramana nóg verder achterloopt: gauntlet haal je op z'n vroegst rond de 11 min mark, tear kan je zo'n 2.5min later halen
dan kom je dus op de 28.5 min mark pas aan met je gauntlet/muramana combinatie, véél (zoniet alle) games zijn daarvoor al beslist, zéker als jij een nadeel voor je team bent omdat je niet genoeg schade kan doen terwijl de vijandige carry je hele team neermaait
manamune laad idd met AA's op, maar als je gauntlet rushed ga je geen manamune hebben maar een tear, later pas gaan je AA's meetellen
Overigens vergeet je in je berekeningen towers en dragons. En dat is geen non-punt. In 20min vallen er towers en dragons. Dat is een feit en het geworven geld is ook geen paar losse centen.
E valt best te mikken als je geen creepwave in flashed. Dichtsbijzijnde target. En bij mij draait Ez dus helemaal early niet op AA damage en daar ga ik dan ook niet voor. Ik poke ze tot <50% en dan kun je er met een combo en een paar AA's en Ignite keihard voor gaan. Je denkt teveel als een standaard clicktowin ADC. Zo speel je Ez niet met een Iceborn dus je DPS calculaties gaan niet op de eerste 20-30minuten.ff dubbel dorans VS sheen:
sheen zorgt voor een 100% extra base damage op je Q of AA, wat op lvl10 77.2 damage is (hoger lvl dan je zou zijn als je sheen rushed, again: best case scenario)
sheen kan eens in de 2 seconde proccen, je krijgt dus 38.6 DPS erbij alleen van de proc
naast de proc levert het nog 25 AP op, Q schaalt 20% met AP, 5 damage erbij per Q, 4 sec CD op lvl5 Q zorgt voor een extra 1.25 DPS
W schaalt 80% dus 20 extra damage, 9 sec CD zorgt voor 2.2 DPS
ult reken ik niet als DPS, maar dat is 22.5 damage van de sheen erbij
E reken ik niet mee omdat je die normaal als escape gebruikt, en als je hem offensief gebruik kan je de damage niet echt mikken
Ook is het handig om te kijken naar hoe vaak je niet dood gaat door iemand helemaal kapot te pesten met slows. M'n laatste game een hele lane doorgechased door een Xin en elke keer gewoon slowen als hij in de buurt kwam. Hij kon me niet pakken.
Met Ez hark ik vrij consequent 12k+ binnen. Lasthitten en poken gaat me prima af. Kills zijn bij mij eigenlijk geen optioneel iets. Op mijn ADCs pak ik de kills of de tower in lane. Ik heb genoeg Twitch games met absurde scores beëindigd de laatste tijd om dat te bevestigen.laatste stukje, ja: die items doen enorm veel schade bij elkaar, maar hoe vaak ga je ze allemaal krijgen in een potje? en van die keren, hoe vaak is het omdat je zo fed bent dat het vrij weinig uitmaakt wát je koopt omdat je toch al gewonnen hebt?
Die stacked inderdaad niet. En juist met de poke van Iceborn kun je damage doen zonder zelf gepakt te worden. Je slowed mensen gigantisch en de meesten kunnen niet op Q-afstand terugpoken.Vicarious schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:11:
Triforce + Gauntlet is dan ook uiterst ineffectief. Mijn build draaide dan ook volledig om het feit dat mijn mid en top wel consequent damage dealen, anders had ik voor Iceborn + ADC items gegaan.
hmm, ik wist niet dat gauntlet ook splashdamage deed, heb ik overheen gelezen elke keerVerwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:43:
[...]
Iceborn splashed de damage EN de slow in een AoE circle. Dus als zij bij minions gaan staan is het dikke prima.
[...]
Niet met Ez's range en veelvuldigheid. Ook is het moeilijker te dodgen dan een Varus arrow of Kog R.
[...]
Hoezo trade je minder hard? Je Q doet nog steeds bakken schade en hij doet veel minder damage op jou als hij geen ArPen runes heeft. Je hoeft je Muramana ook niet te rushen, de Manamune doet zelf al genoeg damage. Je doet alsof het item compleet nutteloos is zonder volle mana stacks. Vooral met Gauntlet heb je al een klap mana die je als AD terugkrijgt.
Overigens vergeet je in je berekeningen towers en dragons. En dat is geen non-punt. In 20min vallen er towers en dragons. Dat is een feit en het geworven geld is ook geen paar losse centen.
[...]
E valt best te mikken als je geen creepwave in flashed. Dichtsbijzijnde target. En bij mij draait Ez dus helemaal early niet op AA damage en daar ga ik dan ook niet voor. Ik poke ze tot <50% en dan kun je er met een combo en een paar AA's en Ignite keihard voor gaan. Je denkt teveel als een standaard clicktowin ADC. Zo speel je Ez niet met een Iceborn dus je DPS calculaties gaan niet op de eerste 20-30minuten.
Ook is het handig om te kijken naar hoe vaak je niet dood gaat door iemand helemaal kapot te pesten met slows. M'n laatste game een hele lane doorgechased door een Xin en elke keer gewoon slowen als hij in de buurt kwam. Hij kon me niet pakken.
[...]
Met Ez hark ik vrij consequent 12k+ binnen. Lasthitten en poken gaat me prima af. Kills zijn bij mij eigenlijk geen optioneel iets. Op mijn ADCs pak ik de kills of de tower in lane. Ik heb genoeg Twitch games met absurde scores beëindigd de laatste tijd om dat te bevestigen.
wat ik wel lees is dat die splashdamage álleen de 125% damage is, je AD en ezreal Q tellen daar niet voor mee
op lvl18 is dat dus 126.5 splashdamage, op lvl 1 59
niet waanzinnig veel, maar idd iets wat ik heb gemist
varus arrow speed is 1900, ezreal Q 2000, dat scheelt heel weinig, hitbox is volgens mij hetzelfde
kogmaw ult bedoelde ik niet eens, z'n W eerder waardoor hij de op 1 na langste AA range in-game krijgt met 710 range
maar daar gaat het niet om: mijn punt is dat ezreal niet alleen is in het harassen, het is niet iets unieks aan hem waardoor het als een uniek voordeel bestempeld kan worden, zeker niet met een sustain support erbij
je Q doet bakken met schade, maar alleen als je hem raakt
in de lane staan er 90% van de tijd genoeg minions om achter te schuilen, en constant de wave clearen zodat je kan harassen betekent gepushed staan en dat ze simpelweg een paar stappen terug doen en achter de volgende wave staan, datzelfde geld voor ezreal's E
manamune op zichzelf ís vrij nutteloos: hij geeft 10 AD + 2% van je mana, als je hem net hebt is dat zo'n 10 AD
als je hem vol hebt rond lvl10 krijg je er 10+30 AD van, 40 AD
heel veel is het niet, zeker niet voor wat je ervoor betaald (2100g voor 40 AD ipv BF sword van 1550 voor 45 AD)
manamune koop je niet voor de AD, die koop je voor de mana
en al die mana is niet echt nuttig tot je de muramana hebt en er iets mee kan
op dat moment heb je de gauntlet trouwens ook nog niet, ik heb nooit ontkent dat het een zwakke combinatie is
mijn punt is dat tót je de combinatie hebt, je niet zo sterk bent als met andere opties
en trouwens, eerst zei je dat je iceborn als eerste haalt, en nu dat je manamune als eerste haalt: welke is het?
torens+dragons zijn wel een non-punt, je kan immers niet weten welke towers vallen of wie de drake pakt, je hebt games waarin er geen enkele tower van jouw kant valt of bij hun
je hebt die slow ook nauwelijks écht nodig: als een xin je dived in een teamfight kan je zonder veel problemen wegflashen met je E waarna je hem gewoon standaard kan kiten met AA's, Q en lopen
bovendien zou de rest van je team hem dan binnen 2 tellen moeten kunnen nuken
zoals ik zeg: je build kan werken, maar er moeten een hoop dingen goed gaan om dat te bereiken, waarvan het belangrijkste is dat je samen met je team midgame overleeft
bij AD carries is het belangrijkste bijna altijd de damage, overleven moet je doen door middel van kiten en op je team vertrouwen
als de rest van je team ook flink damage heeft en je veel staat te dueleren dan zou iceborn+muramana beter werken, maar in een "normaal" gevecht mis je gewoon de damage waardoor de tegenstander jouw team afmaakt
Ah lijstjes
Mijn meest gespeelde en op volgorde van favoriet:
Top: Elise / Singed / Darius
Mid: Kassadin / Elise
Jungle: Shaco / Elise / Maokai
ADC: Kog Maw / Draven
Support: Lulu / Blitz
Al wil Shaco wil me S3 nog niet echt lukken. Junglespeed lijkt véél lager te liggen en zelfs met 5 pots kom ik half hp uit mijn eerste run, waar ik eerst met slechts 1 pot vol hp de jungle uit kwam.
Top: Elise / Singed / Darius
Mid: Kassadin / Elise
Jungle: Shaco / Elise / Maokai
ADC: Kog Maw / Draven
Support: Lulu / Blitz
Al wil Shaco wil me S3 nog niet echt lukken. Junglespeed lijkt véél lager te liggen en zelfs met 5 pots kom ik half hp uit mijn eerste run, waar ik eerst met slechts 1 pot vol hp de jungle uit kwam.
Ignorance Is Bliss
Ook maar een lijstje dan met wat ik zoiezo klaar heb staan en op ze minst prima kan spelen.
mid:Kat,Morgana,lux,Zyra,Ahri,
top; Yorick,Garen,Olaf,Darius,Jayce,Shen,Chogath,Teemo
Jungle: Amumu,Olaf,Shyvana,Rengar en moet Chogath en Jax ook maar eens junglen.
ADC: Maakt niet echt uit want duo lanen is gewoon niet mijn ding maar anders heb ik Graves,Miss Fortune,Ashe
Support: Zelfde verhaal als adc maar heb wel Soraka,Nunu,Zyra,Lux
Ik geef altijd in het begin aan dat duo lane echt niks voor mij is maar meestal boeit niemand het.
mid:Kat,Morgana,lux,Zyra,Ahri,
top; Yorick,Garen,Olaf,Darius,Jayce,Shen,Chogath,Teemo
Jungle: Amumu,Olaf,Shyvana,Rengar en moet Chogath en Jax ook maar eens junglen.
ADC: Maakt niet echt uit want duo lanen is gewoon niet mijn ding maar anders heb ik Graves,Miss Fortune,Ashe
Support: Zelfde verhaal als adc maar heb wel Soraka,Nunu,Zyra,Lux
Ik geef altijd in het begin aan dat duo lane echt niks voor mij is maar meestal boeit niemand het.
Oh lijstjes! :
Top : Olaf/Darius/Akali/Mundo
Mid : Brand/LB/Syndra/Ahri
ADC : Draven/Graves
Jungle : Olaf/Hecarim/Jax
Support : Nautilus/Karma
Top : Olaf/Darius/Akali/Mundo
Mid : Brand/LB/Syndra/Ahri
ADC : Draven/Graves
Jungle : Olaf/Hecarim/Jax
Support : Nautilus/Karma
Top : Hecarim, Wukong, Jayce
Mid : Lux of Kata
ADC : Miss Fortune / Ezreal
Jungle : Skarner, Moakay, Hecarim
Support : Blitz, Lulu, Leona
Mid : Lux of Kata
ADC : Miss Fortune / Ezreal
Jungle : Skarner, Moakay, Hecarim
Support : Blitz, Lulu, Leona
Sharfer#2586
Ik ben ook weer begonnen, gelukkig kom ik de laatste tijd minder 'trolls' tegen.
Top: Yorick, Dr. Mundo, Teemo
Mid: Morgana, Veigar, Kog'Maw
ADC: Miss Fortune, Kog'Maw, Ashe, Sivir, Corki
Jungle: Geen
Support: Blitz, Taric, Nunu, Sona, Soraka
En dat is dan gelijk ook alles wat ik speel. Er zijn nog wel een aantal champs waarvoor ik nog aan het sparen ben (Draven, Graves, Caitlyn, Ezreal, Varus, Vayne, Leona, Maokai, Vladimir), maar dat duurt nog wel een tijdje met de snelheid waarmee ik IP krijg
Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik de laatste tijd vrijwel alleen maar ARAM of ADC heb gespeeld.
Top: Yorick, Dr. Mundo, Teemo
Mid: Morgana, Veigar, Kog'Maw
ADC: Miss Fortune, Kog'Maw, Ashe, Sivir, Corki
Jungle: Geen
Support: Blitz, Taric, Nunu, Sona, Soraka
En dat is dan gelijk ook alles wat ik speel. Er zijn nog wel een aantal champs waarvoor ik nog aan het sparen ben (Draven, Graves, Caitlyn, Ezreal, Varus, Vayne, Leona, Maokai, Vladimir), maar dat duurt nog wel een tijdje met de snelheid waarmee ik IP krijg
Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik de laatste tijd vrijwel alleen maar ARAM of ADC heb gespeeld.
[ Voor 9% gewijzigd door Pimorez op 28-12-2012 20:26 ]
Verwijderd
Varus moet chargen en doet het vaker van een langere afstand anders maak je hem knetterhard af tijdens charging. Kog blijft ook stil staan. Zijn W is niet echt harass of poke. Ez heeft zeker wel een van de betere harass skills. If not the best.godofal schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:51:
[...]
varus arrow speed is 1900, ezreal Q 2000, dat scheelt heel weinig, hitbox is volgens mij hetzelfde
kogmaw ult bedoelde ik niet eens, z'n W eerder waardoor hij de op 1 na langste AA range in-game krijgt met 710 range
maar daar gaat het niet om: mijn punt is dat ezreal niet alleen is in het harassen, het is niet iets unieks aan hem waardoor het als een uniek voordeel bestempeld kan worden, zeker niet met een sustain support erbij
Als zij in de wave gaan staan kunnen ze mij al helemaal niet harassen anders staan ze gelijk middenin een een death trap. Vooral op lower level.je Q doet bakken met schade, maar alleen als je hem raakt
in de lane staan er 90% van de tijd genoeg minions om achter te schuilen, en constant de wave clearen zodat je kan harassen betekent gepushed staan en dat ze simpelweg een paar stappen terug doen en achter de volgende wave staan, datzelfde geld voor ezreal's E
Heb nooit beweerd dat Manamune mijn first item is. Dat blijft na Boots toch echt Iceborn... heb het net nog even ge CTRL+F-ed maar kon het niet vinden. Mocht ik het wel gezegd hebben, dat is dan een foutje geweest. Overigens haal je uit de Manamune op lv1 al 10 bonus AD van je eigen Manapool (250ish) en base mana van Manamune (en 250) maakt 500, (500/100)*2=20), dus dat lijkt me alsnog erg laag als inschatting.manamune op zichzelf ís vrij nutteloos: hij geeft 10 AD + 2% van je mana, als je hem net hebt is dat zo'n 10 AD
als je hem vol hebt rond lvl10 krijg je er 10+30 AD van, 40 AD
heel veel is het niet, zeker niet voor wat je ervoor betaald (2100g voor 40 AD ipv BF sword van 1550 voor 45 AD)
manamune koop je niet voor de AD, die koop je voor de mana
en al die mana is niet echt nuttig tot je de muramana hebt en er iets mee kan
op dat moment heb je de gauntlet trouwens ook nog niet, ik heb nooit ontkent dat het een zwakke combinatie is
mijn punt is dat tót je de combinatie hebt, je niet zo sterk bent als met andere opties
en trouwens, eerst zei je dat je iceborn als eerste haalt, en nu dat je manamune als eerste haalt: welke is het?
Ik krijg overigens endgame 52 bonus AD van 2545 mana als ik , dat is dus ongeveer 52 AD voor 2100 Gold, plus alle regen, plus 6% van Mana als damage (152). De Muramane geeft me dus endgame 200 damage per hit voor 2100, plus een buttload aan regen. Lijkt me geen verkeerde deal.
Dan gaat de game sowieso kut en loopt de vijandelijke laner alsnog met veel mooiere items als mij rond en wint ie het toch wel als we allebei elkaar niet afmaken en passief farmen.torens+dragons zijn wel een non-punt, je kan immers niet weten welke towers vallen of wie de drake pakt, je hebt games waarin er geen enkele tower van jouw kant valt of bij hun
Denken dat je na een Flash veilig bent is wishful thinking en onrealistisch.je hebt die slow ook nauwelijks écht nodig: als een xin je dived in een teamfight kan je zonder veel problemen wegflashen met je E waarna je hem gewoon standaard kan kiten met AA's, Q en lopen
bovendien zou de rest van je team hem dan binnen 2 tellen moeten kunnen nuken
Dat Ezreal zo goed als de beste harass skills heeft klopt, maar dat Kog'Maw's W geen harass of poke is ben ik het niet mee eens. Zijn W gebruiken zorgt voor ontzettend veel damage in de lane phase en door de lengte van je AA's is het nog veilig om te gebruiken ook. Als je als Kog je W hebt gebruikt, kun je in de lane phase minstens 3 AA's doen op de enemy ADC of Support, dit is voldoende om ze een stapje terug te laten doen, waardoor jij de enemy ADC langzamerhand CS gaat ontzeggen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:29:
[...]
Varus moet chargen en doet het vaker van een langere afstand anders maak je hem knetterhard af tijdens charging. Kog blijft ook stil staan. Zijn W is niet echt harass of poke. Ez heeft zeker wel een van de betere harass skills. If not the best.
Verwijderd
Ik heb inmiddels dit rijtje runes verzameld en heb 7 rune pages.
Hebben jullie nog suggesties voor must-have-runes?
Heb nog 20k te besteden en wil eerst de belangrijkste runes voordat ik Champions ga halen
.
Heb nog 20k te besteden en wil eerst de belangrijkste runes voordat ik Champions ga halen

klopt, maar je weet alleen dát hij gaat vuren, niet wanneer of waarheenVerwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:29:
[...]
Varus moet chargen en doet het vaker van een langere afstand anders maak je hem knetterhard af tijdens charging. Kog blijft ook stil staan. Zijn W is niet echt harass of poke. Ez heeft zeker wel een van de betere harass skills. If not the best.
[...]
Als zij in de wave gaan staan kunnen ze mij al helemaal niet harassen anders staan ze gelijk middenin een een death trap. Vooral op lower level.
[...]
Heb nooit beweerd dat Manamune mijn first item is. Dat blijft na Boots toch echt Iceborn... heb het net nog even ge CTRL+F-ed maar kon het niet vinden. Mocht ik het wel gezegd hebben, dat is dan een foutje geweest. Overigens haal je uit de Manamune op lv1 al 10 bonus AD van je eigen Manapool (250ish) en base mana van Manamune (en 250) maakt 500, (500/100)*2=20), dus dat lijkt me alsnog erg laag als inschatting.
Ik krijg overigens endgame 52 bonus AD van 2545 mana als ik , dat is dus ongeveer 52 AD voor 2100 Gold, plus alle regen, plus 6% van Mana als damage (152). De Muramane geeft me dus endgame 200 damage per hit voor 2100, plus een buttload aan regen. Lijkt me geen verkeerde deal.
[...]
Dan gaat de game sowieso kut en loopt de vijandelijke laner alsnog met veel mooiere items als mij rond en wint ie het toch wel als we allebei elkaar niet afmaken en passief farmen.
[...]
Denken dat je na een Flash veilig bent is wishful thinking en onrealistisch.
iets wat je ook weet bij ezreal: hij kan om de paar seconden een Q afvuren, dus de vraag is niet óf maar wanneer
heel veel voordeel heb je er niet aan
ezreal is ook niet perse de beste poker van de carries, caitlyn is even sterk qua poken, en sivir kan er ook wat van als je met een soraka in de lane staat
ik weet niet tegen wie jij speelt, maar in mijn potjes zie ik toch echt iedereen meer dan 90% in de buurt van/achter minions staan, zeker in de lane
en caitlyn maakt het niet uit hoeveel minions ertussen staan: AA's raken altijd de champs
zo zijn er nog meer champs die gewoon door minions heen gaan om te harassen
bovendien kan je veilig achter een eigen creep staan en iemand ervan achter vandaan raken met ezreal Q
ik lees het ook ff terug, en ik weet niet waar ik vandaan haalde dat je manamune begon, dacht dat ik zoiets las ergens, excuus
manamune lvl1 haal je niet zoveel AD uit, je rekent verkeerd
2% van 500 is geen 20, maar 10
lvl1 manamune levert dus in totaal 20 AD op dankzij de innate 10 AD en de 2% van je mana, bedoelde je dat?
ik val in herhaling: maar ik heb nooit gezegd dat je endgame slecht is, het gaat om de early/mídgame
ja, iceborn+muramana is énorm sterk, maar daarvoor ben je gewoon zwakker dan je tegenstander
over towers: ik zei dat je er niet vanuit kan gaan dat het inkomsten zijn, maar dat geld net zo goed voor je tegenstander
met theorycrafting zoals dit kan je niet uitgaan van dat soort dingen, het is te onvoorspelbaar (net zoals kills/deaths)
en de flash: je hóórt na een flash de juiste positioning te hebben om je tegenstander kapot te maken samen met je team
volgens mij hebben we het over een verschillende situatie, jij ziet het meer als een 1op1 duel met een bruiser oid terwijl ik het zie als een 5v5 teamfight
in een teamfight waarin je team oplet kan niemand je een 2de keer diven na je flash, dat kan echt alleen als je team totaal niet oplet en iemand vól naar je toe laat komen zonder hem tegen te houden
het punt van discussie is ook een beetje verlegd geloof ik, het originele punt was dat jouw ezreal build een zwakkere early/mid heeft zodat je een sterkere lategame hebt, waardoor je team ondertussen een probleem heeft omdat de tegenstander een carry heeft die meer schade doet dan jij
Ikzelf speel tegenwoordig met runes zodat ik 1% Crit Chance heb op level 1. Je levert een klein beetje AD in, maar hierdoor heb je wel de kans dat je een Critical Hit doet, wat in de lane phase (helemaal op de lage levels) zo ontzettend veel kan helpen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:02:
Heb nog 20k te besteden en wil eerst de belangrijkste runes voordat ik Champions ga halen.
[afbeelding]
Dus 2x .28% of 1x de duurste (die is volgens mij meer dan .5%).
edit:
@hieronder, weet je dat zeker? Als je ingame op 'C' drukt is alles namelijk afgerond naar boven/beneden afhankelijk van of je boven of onder de .5 zit, met 2x .28% heb je dus 1% Crit Chance.
@hieronder, weet je dat zeker? Als je ingame op 'C' drukt is alles namelijk afgerond naar boven/beneden afhankelijk van of je boven of onder de .5 zit, met 2x .28% heb je dus 1% Crit Chance.
[ Voor 12% gewijzigd door Pimorez op 28-12-2012 21:22 ]
dit doe ik ook al sinds eeuwenPimorez schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:07:
[...]
Ikzelf speel tegenwoordig met runes zodat ik 1% Crit Chance heb op level 1. Je levert een klein beetje AD in, maar hierdoor heb je wel de kans dat je een Critical Hit doet, wat in de lane phase (helemaal op de lage levels) zo ontzettend veel kan helpen.
Dus 2x .28% of 1x de duurste (die is volgens mij meer dan .5%).
.28% word trouwens niet afgerond naar 0, het blijft gewoon .28%
Armor yellows voor junglers en bruisers en movespeed quints.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:02:
Heb nog 20k te besteden en wil eerst de belangrijkste runes voordat ik Champions ga halen.
[afbeelding]
Zoals uit mijn post op te maken valt, laat ik 2x Flat AD vallen voor de 1% Crit, ik heb namelijk liever iets minder AD dan Armor/MR.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:27:
Welke runes wisselen jullie daar precies voor dan?
edit:
Bedankt godofal, ik kom er nu achter dat ik 2x MR heb laten vallen ipv 1x AD
Bedankt godofal, ik kom er nu achter dat ik 2x MR heb laten vallen ipv 1x AD

[ Voor 13% gewijzigd door Pimorez op 28-12-2012 21:32 ]
1 red AD eraf, dus 0.95 ADVerwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:27:
Welke runes wisselen jullie daar precies voor dan?
1 red crit erbij, 0.93% erbij
AmenVicarious schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:28:
[...]
Armor yellows voor junglers en bruisers en movespeed quints.
Verwijderd
Is dit het daadwerkelijk waard though? Ik denk niet eens dat ik de enemy players meer dan 30 keer raak in de eerste 10-12 minuten. De proc kans lijkt me erg klein.godofal schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:29:
[...]
1 red AD eraf, dus 0.95 AD
1 red crit erbij, 0.93% erbij
is het ook, maar klein is beter dan niksVerwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:19:
[...]
Is dit het daadwerkelijk waard though? Ik denk niet eens dat ik de enemy players meer dan 30 keer raak in de eerste 10-12 minuten. De proc kans lijkt me erg klein.
de 99 keer dat je hem niet procced merk je niet, de ene keer dat je dat wél doet daarentegen...
bovendien schaalt het een stuk beter dan flat AD in de mid/lategame
Ze kunnen moeilijk ingame getallen achter de komma laten zien, hè. Dan wordt het spel een zooitje.Pimorez schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:07:
[...]
De berekeningen worden daar wel gewoon mee gedaan. Dus mensen die bepaalde runes gebruiken speciaal om afgerond een leuk getal te krijgen, zijn vrij nutteloos bezig.
http://euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=687992 (zie vooral de Riot post)
En uiteraard voor attack damage carries (adc). Ik heb geen flauw idee waarom RayMania AD yellows heeft gekochtVicarious schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:28:
Armor yellows voor junglers en bruisers.
[ Voor 17% gewijzigd door Thormodo op 28-12-2012 23:09 ]
Nou, er zijn genoeg games waar decimalen worden afgerond alvorens er een berekening mee wordt gedaan.Thormodo schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 23:01:
[...]
Ze kunnen moeilijk ingame getallen achter de komma laten zien, hè. Dan wordt het spel een zooitje.![]()
De berekeningen worden daar wel gewoon mee gedaan. Dus mensen die bepaalde runes gebruiken speciaal om afgerond een leuk getal te krijgen, zijn vrij nutteloos bezig.
http://euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=687992 (zie vooral de Riot post)
Maar bedankt, dan weet ik dat ook weer!
Vandaag weer een potje gespeeld na een afwezigheid van een half jaar (lvl 20).
Zijn er nog up2date builds van Sivir, Ashe, Master Yi, Annie en Ryze te vinden?
Voorheen keek ik altijd op Solomid maar ik kan er alleen maar ouwe guides vinden.
Links naar youtube guides stel ik ook op prijs.
Zijn er nog up2date builds van Sivir, Ashe, Master Yi, Annie en Ryze te vinden?
Voorheen keek ik altijd op Solomid maar ik kan er alleen maar ouwe guides vinden.
Links naar youtube guides stel ik ook op prijs.
Verwijderd
Deden ze tot op heden met AtkSpeed wel tot op 3/4 decimalenThormodo schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 23:01:
[...]
Ze kunnen moeilijk ingame getallen achter de komma laten zien, hè. Dan wordt het spel een zooitje.
hier staan redelijk geupdate builds te vinden, alleen pro's mogen ze hier ook geloof ik toevoegen in tegenstelling tot solomid en mobofire
http://www.lolpro.com/
http://www.lolpro.com/
Hoi allen,
Misschien al wel 100x gevraagd, maar ik ben op zoek naar een beginners vriendelijke, liefst ranged, hero om LoL mee te beginnen. Daarnaast zoek ook een goede site met nuttige beginners tips.
Misschien al wel 100x gevraagd, maar ik ben op zoek naar een beginners vriendelijke, liefst ranged, hero om LoL mee te beginnen. Daarnaast zoek ook een goede site met nuttige beginners tips.
Ik raad je aan bij recommend champions te zoeken, voor een website met tips gebruik ik lolking.netDoler schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:58:
Hoi allen,
mocht je ooit wat willen weten mag je me uiteraard toevoegen: Sharfer
Sharfer#2586
Ik vind dat Ashe de meest makkelijke is om mee te starten, maar dat is mijn persoonlijke mening uiteraard.Doler schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:58:
Hoi allen,
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Ook maar eens begonnen met de Tribunal
Alle beetjes helpen zullen we maar denken

Ik heb dat meer met caitlyn door de hoge range. Ashe heeft zo weinig dmg skillsOuterspace schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:24:
[...]
Ik vind dat Ashe de meest makkelijke is om mee te starten, maar dat is mijn persoonlijke mening uiteraard.
[ Voor 109% gewijzigd door thewizard2006 op 29-12-2012 19:04 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Cait is denk ik ook gemakkelijker. Haar skills zijn namelijk vrij gemakelijk te begrijpen en haar ult is geen skillshot.thewizard2006 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:51:
Ook maar eens begonnen met de TribunalAlle beetjes helpen zullen we maar denken
[afbeelding]
[...]
Ik heb dat meer met caitlyn door de hoge range. Ashe heeft zo weinig dmg skills
Ashe heeft geen escape, haar ult is een skillshot en haar q is voor een beginnende speler lastig omdat je die vaak on en off moet toggle'en om niet out of mana te raken.
Misschien zijn Sivir of Tristana wat? De meeste van Sivir's skills zijn redelijk makkelijk te gebruiken behalve haar Spellshield, een lastige ability, maar tot level 30 zal dat je echt nog niet opbreken. Tristana is daarnaast ook erg makkelijk en vooral ook een veilige keus op laag level door haar jump en hoge attack range.
Ik heb overigens voornamelijk Master Yi gespeeld toen ik levelde, want ik vond al die ranged carries maar lastig. Ook Cho'Gath is vrij makkelijk om op te pakken en die kan in bijna elke lane wel terecht. Dankzij zijn passive waarmee je health en mana krijgt van minions kun je wel wat fouten maken zonder dat dit gevolgen heeft, en hij is een combinatie van ranged en melee.
Daarnaast is Shen ook een goede champion om mee te levelen.. Je kunt gemakkelijk farmen met je Q (Ranged attack, lage cooldown) als je die maxt, doet hele aardige damage early en midgame en je bent erg tanky en hebt goede escapes. Voor je ultimate (Last Stand: Een teleport naar je teammate en je geeft hem ook een shield) zal je een oogje moeten houden op de andere lanes zodat je hem op het juiste moment gebruikt en dat is erg goed om map awareness aan te leren.
Ik heb overigens voornamelijk Master Yi gespeeld toen ik levelde, want ik vond al die ranged carries maar lastig. Ook Cho'Gath is vrij makkelijk om op te pakken en die kan in bijna elke lane wel terecht. Dankzij zijn passive waarmee je health en mana krijgt van minions kun je wel wat fouten maken zonder dat dit gevolgen heeft, en hij is een combinatie van ranged en melee.
Daarnaast is Shen ook een goede champion om mee te levelen.. Je kunt gemakkelijk farmen met je Q (Ranged attack, lage cooldown) als je die maxt, doet hele aardige damage early en midgame en je bent erg tanky en hebt goede escapes. Voor je ultimate (Last Stand: Een teleport naar je teammate en je geeft hem ook een shield) zal je een oogje moeten houden op de andere lanes zodat je hem op het juiste moment gebruikt en dat is erg goed om map awareness aan te leren.
[ Voor 56% gewijzigd door Slivv op 29-12-2012 20:32 ]
IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n
Echt een heel leuk spel, maar net weer eens een potje gedaan en gaat 1 iemand in base staan en alleen flame omdat ie niet kan winnen. Kan er geen leeftijd cap ofzo op die game?
Verwijderd
Er zijn zat volwassenen die zo doen... helaas..DJ-Promo schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:29:
Echt een heel leuk spel, maar net weer eens een potje gedaan en gaat 1 iemand in base staan en alleen flame omdat ie niet kan winnen. Kan er geen leeftijd cap ofzo op die game?
Ja klopt. Echt weken leuke potjes gehad en denk je yes weekend effe potje spelen kom je in zo'n pot. Als iedereen had gespeeld inplaats van flame hadden we makkelijk gewonnen.
Speel trouwens altijd met Fiddle mensen nog tips? Speel vaak mid en koop de laatste tijd ook wel een item voor wat health omdat ze vaak met teamfighst op mij focussen.
Speel trouwens altijd met Fiddle mensen nog tips? Speel vaak mid en koop de laatste tijd ook wel een item voor wat health omdat ze vaak met teamfighst op mij focussen.
Koop ook een Zhonya's. Dat item zorgt dat je 2 seconden niet te targeten bent als je de active activeert (met 1t/m6, afhankelijk van in welk itemslot je hem plaatst), je kunt alleen zelf ook niets doen gedurende die 2 seconden.. Echter, je ultimate blijft gewoon doorgaan, dus als je goed midden in de mensen staat kun je hem prima gebruiken. Na die 2 seconden heeft jouw team samen met jouw ultimate al flink wat damage gedaan en is het wat minder erg als je alsnog dood gaat, want dan overleven er wel een paar teammates die verder kunnen pushen.DJ-Promo schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:33:
Ja klopt. Echt weken leuke potjes gehad en denk je yes weekend effe potje spelen kom je in zo'n pot. Als iedereen had gespeeld inplaats van flame hadden we makkelijk gewonnen.
[ Voor 5% gewijzigd door Vicarious op 29-12-2012 21:23 ]
Ja dat item koop ik nog weleens is zeker handig
.
Verwijderd
RoA, Abyssal, Zhonyas, Sorc Shoes zijn eigenlijk zo'n beetje de core Fiddle items. Geeft je ook flink wat defense.DJ-Promo schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:24:
Ja dat item koop ik nog weleens is zeker handig.
Van het weekend voor het eerst eens een Locket gekocht én gebruikt. Gelijk teamfight gewonnen en GG. Moet ik vaker doen. Probleem met on use items is dat ik ze vaak vergeet. Ach gewoon meer oefenen 
Zo slecht als het trouwens donderdag ging zo goed ging het gisteren en vandaag. Weer 100+ elo geklommen en terug op 1330. Waar het nu aan ligt......
Ipv Janna nu met Sona bezig. Vind ik ook wel erg leuk. Lategame grote buff machine maar ben nog iets te aggressief want ze is verder vrij traag als je gepakt wordt. En het gebruiken van de juiste Chord heb ik nog niet onder de knie behalve de double dmg chord.
Buildorder meestal:
Kage Lucky Pick (als ik genoeg geld heb om ook nog wards te halen)
anders Philo (maar wil beide hebben)
Sightstone (en dan upgraden)
Hier ga ik voor Aegis (Bulwark) als ik of mijn adc veel dmg te verduren hebben. Anders voor Ludicity boots.
Na deze items tegenwoordig voor de Locket maar meestal komt het niet zo ver
Anders wordt de lucky pick een Morellonomicon en philo een shurelyas
In het begin ga ik wel voor een Chyrstaline Flask, 2 wards en 1 vision ward die ik gebruik zodra ik zie dat ze een ward plaatsen.
WTF
Zit ik in het champion select scherm, bans zijn geweest krijg ik een of andere melding dat de verbinding met Meastro is verbroken (que?) en sluit daarom LoL af. Ik opnieuw opstarten mag ik een half uur geen game starten
Zo slecht als het trouwens donderdag ging zo goed ging het gisteren en vandaag. Weer 100+ elo geklommen en terug op 1330. Waar het nu aan ligt......
Ipv Janna nu met Sona bezig. Vind ik ook wel erg leuk. Lategame grote buff machine maar ben nog iets te aggressief want ze is verder vrij traag als je gepakt wordt. En het gebruiken van de juiste Chord heb ik nog niet onder de knie behalve de double dmg chord.
Buildorder meestal:
Kage Lucky Pick (als ik genoeg geld heb om ook nog wards te halen)
anders Philo (maar wil beide hebben)
Sightstone (en dan upgraden)
Hier ga ik voor Aegis (Bulwark) als ik of mijn adc veel dmg te verduren hebben. Anders voor Ludicity boots.
Na deze items tegenwoordig voor de Locket maar meestal komt het niet zo ver
Anders wordt de lucky pick een Morellonomicon en philo een shurelyas
In het begin ga ik wel voor een Chyrstaline Flask, 2 wards en 1 vision ward die ik gebruik zodra ik zie dat ze een ward plaatsen.
WTF
[ Voor 9% gewijzigd door thewizard2006 op 30-12-2012 01:44 ]
dat heb ik nou ook, en dat dacht ik ookthewizard2006 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:31:
Van het weekend voor het eerst eens een Locket gekocht én gebruikt. Gelijk teamfight gewonnen en GG. Moet ik vaker doen. Probleem met on use items is dat ik ze vaak vergeet. Ach gewoon meer oefenen
ondertussen al honderden potjes verder en ik vergeet ze nog steeds
ik gebruik ze af en toe, maar ik vergeet ze vaker dan ik ze gebruik
komt wss omdat ik sinds het begin veel met AD carries speel, en daar heb je vrij weinig on-use items voor
iemand tips om ze te onthouden?
Verwijderd
Typ het uit in chat als je je realiseert dat je het vergeten bent. Lang genoeg nalezen of realiseren dat je hebt verloren door items niet te gebruiken...godofal schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:53:
[...]
komt wss omdat ik sinds het begin veel met AD carries speel, en daar heb je vrij weinig on-use items voor
ik realiseer het me ook vaak zat, het helpt alleen weinigVerwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:58:
[...]
Typ het uit in chat als je je realiseert dat je het vergeten bent. Lang genoeg nalezen of realiseren dat je hebt verloren door items niet te gebruiken...
moet ze gewoon vaker regelen geloof ik
tijdje terug SWoTR gekocht op vayne, gebruikte ik 'm en nukede ik bruiser nidalee gewoon neer met 3 shots
ze kwam net weg met <100HP door haar team, maar damn wat was dat OP
Is het niet mogelijk in te stellen dat je jezelf verplaatst met linkermuisklik, ipv rechtermuisklik?
Kan het niet veranderen in keybindings..
Tegen candy panda in lane, en dan ook nog eens winnen
.

On-use items altijd onder dezelfde hotkey plaatsen. Ik plaats defensive items altijd onder 2, en offensive items onder 3. Op die manier wordt het een automatisme om ze in te drukkengodofal schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:53:
[...]
dat heb ik nou ook, en dat dacht ik ook
ondertussen al honderden potjes verder en ik vergeet ze nog steeds
ik gebruik ze af en toe, maar ik vergeet ze vaker dan ik ze gebruik
Zo plaatst ik potions altijd onder 2, en end game plaats ik daar zhonyas.
doe ik ook; wards op 1, HP pots op 2, mana op 3Peertje schreef op zondag 30 december 2012 @ 10:39:
[...]
On-use items altijd onder dezelfde hotkey plaatsen. Ik plaats defensive items altijd onder 2, en offensive items onder 3. Op die manier wordt het een automatisme om ze in te drukken![]()
Zo plaatst ik potions altijd onder 2, en end game plaats ik daar zhonyas.
met active items als ik ze krijg gewoon standaard op 2, is het makkelijkste in te drukken imo, wijsvinger is het langste en gaat er eigenlijk automatisch heen
maar goed, in het heetst van de strijd vergeet ik ze alsnog
edit:
en ik dacht dat het in-game erg was met alle kiddies die met kerstvakantie aan het spelen zijn en het spel bederven
zit nu ff wat tribunals te doen, en waar ik normaal 90% op punish druk, druk ik nu in meer dan de helft van de gevallen op pardon
zóveel mensen gereported omdat ze terugpraten tegen flamers, en dan is het niet "fuck you you noob" maar meer in de zin van "stop talking, we need to focus"
gewoon normale manier van praten en proberen beter te spelen
wat ik ook vaag vind is dat ik nu al 2 of 3 cases heb gehad waarbij er maar 1 game in zat, waar hij/zij dan 1x is gereport, waar ook vrij weinig is gezegd en niks ban-worthy
nog nooit eerder gezien dat, hoe komt het dat die er nu ineens tussen zitten?
[ Voor 35% gewijzigd door godofal op 30-12-2012 13:17 ]
Dat moet manually in een settings file alleen het screwed wel een beetje met minimap clicking.CrimpyRex schreef op zondag 30 december 2012 @ 01:08:
Is het niet mogelijk in te stellen dat je jezelf verplaatst met linkermuisklik, ipv rechtermuisklik?
manmanman
cho'gath is zó lekker om top te spelen
vandaag weer 's opgepakt, ooit in een grijs verleden mee begonnen maar faalde hard
begon toen met R>Q>W>E en dat faalt hard, R>W>Q>E is de bomb
vandaag dus voor 't eerst serieus mee aan de slag gegaan en ik zit nu al 6 potjes op rij te winnen met hem, alleen potje 1 had ik niet het gevoel dat ik iets nuttigs deed omdat ik nog aan het leren was, maar de andere 5 heb ik gewoon meer dan mijn deel gecarried
leuk momentje daarnet: stond hun inhib te slopen terwijl ashe op mij stond te schieten, ze was vrij fed en ik deed weinig schade tegen de inhib
ik eindelijk inhib neerhalen en ipv rennen (wat dood betekent tegen ashe slow) doe ik een flash+Q+W+R+ignite op ashe, instadeath
enige is dat cho vrij saai kan zijn, je hebt niet zulke explosieve actie als met andere champs in de lane
edit: zijn er trouwens hard-counters tegen cho'gath? ik heb zitten zoeken en échte harde counters (zoals pantheon voor teemo) zijn er niet te vinden
vandaag weer 's opgepakt, ooit in een grijs verleden mee begonnen maar faalde hard
vandaag dus voor 't eerst serieus mee aan de slag gegaan en ik zit nu al 6 potjes op rij te winnen met hem, alleen potje 1 had ik niet het gevoel dat ik iets nuttigs deed omdat ik nog aan het leren was, maar de andere 5 heb ik gewoon meer dan mijn deel gecarried
leuk momentje daarnet: stond hun inhib te slopen terwijl ashe op mij stond te schieten, ze was vrij fed en ik deed weinig schade tegen de inhib
ik eindelijk inhib neerhalen en ipv rennen (wat dood betekent tegen ashe slow) doe ik een flash+Q+W+R+ignite op ashe, instadeath

enige is dat cho vrij saai kan zijn, je hebt niet zulke explosieve actie als met andere champs in de lane
edit: zijn er trouwens hard-counters tegen cho'gath? ik heb zitten zoeken en échte harde counters (zoals pantheon voor teemo) zijn er niet te vinden
[ Voor 8% gewijzigd door godofal op 30-12-2012 22:27 ]
Hmm, dan maar met linkermuis klikken, went wel weer. ^^Creqaw schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:29:
[...]
Dat moet manually in een settings file alleen het screwed wel een beetje met minimap clicking.
Tanks, want die kun je namelijk niet in één combo dood maken.godofal schreef op zondag 30 december 2012 @ 22:25:
manmanman
ik eindelijk inhib neerhalen en ipv rennen (wat dood betekent tegen ashe slow) doe ik een flash+Q+W+R+ignite op ashe, instadeath![]()
Damn, positief blijven wint games... gisteren werden we compleet ingemaakt, 3 man die steeds wilde surrenderen (premade geloof ik). Ik bleef er maar op hameren dat we het konden en dat het allemaal goed ging komen. We kwamen steeds meer terug in kills, we pakte meer turrets enz enz. Af en toe een ace, af en toe geaced. Uiteindelijk 3 keer surrender gevote, steeds met z'n 2en niet gedaan (gelukkig had ik iemand die ik had overtuigd). Daarna doorgaan we wonnen de teamfights steeds en het ging ook steeds beter. Uiteindelijk beide nexus turrets down, worden we geaced, hun snel naar onze basis, waren niet snel genoeg, wij hun weer gepakt xD En toen afgemaakt.
Na 1 uur en 5 minuten oid alsnog gewonnen terwijl we gewoon achter stonden de hele match
Dat soort games vind ik dan toch wel weer leuk
Na 1 uur en 5 minuten oid alsnog gewonnen terwijl we gewoon achter stonden de hele match
klopt, maar die doen ook bij lange na niet genoeg schade om cho neer te halenhardcoresmurf schreef op maandag 31 december 2012 @ 09:52:
[...]
Tanks, want die kun je namelijk niet in één combo dood maken.
eigenlijk kies je gewoon voor een farmlane met cho, tenzij ze een squishy top zetten
ik zit net ff alle champs door te lopen, en galio zou het goed moeten doen tegen cho'gath lijkt me, die kan gewoon Mres stacken en toch schade erbij pakken
z'n skills kunnen ook verder komen dan chogath's silence, veilig farmen+harassen dus
verder zie ik geen champs die cho kunnen stompen op de lane
en met stompen bedoel ik dus dat het geen farm-fest word, maar een dode cho
Ik vind Kayle altijd wel redelijk werken als je super agressief speelt. Met die speedbuff kan je de skillshots redelijk ontwijken en ze silence canceld je E niet als die al aanstaat.
Als ik vragen mag, welke website is dit.Nutral schreef op zondag 30 december 2012 @ 01:48:
Tegen candy panda in lane, en dan ook nog eens winnen.
[afbeelding]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Mag niet
Soortgelijke website: lolking.net
Verwijderd
Riot wordt weer €125 rijker vandaag...
Vanavond alle limited snow edition skins kopen + alle skins die op sale staan voor halve prijs (stuk of 40?) + IP boosts voor mn smurf account.
Vanavond alle limited snow edition skins kopen + alle skins die op sale staan voor halve prijs (stuk of 40?) + IP boosts voor mn smurf account.
Die ken ik al en maak ik dapper genoeg vaak gebruik van.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Met Warwick eet ik cho'gaths op. Ik heb teveel HP om dood te gaan zonder hulp van je jungler en mijn Q doet een percentage van je health in damage. Ik heb meer sustain en push mijn lane niet zoals jij met die E-skill wel doet. Irelia is ook wel leuk omdat ze je vrijwel altijd kan stunnen en vrij mobiel is waardoor ze je Q's meestal wel kan ontwijken. Datzelfde geldt eigenlijk voor Riven, maar die wordt al snel minder gevaarlijk als je je early game maar doorkomt.godofal schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:05:
[...]
klopt, maar die doen ook bij lange na niet genoeg schade om cho neer te halen
eigenlijk kies je gewoon voor een farmlane met cho, tenzij ze een squishy top zetten
ik zit net ff alle champs door te lopen, en galio zou het goed moeten doen tegen cho'gath lijkt me, die kan gewoon Mres stacken en toch schade erbij pakken
z'n skills kunnen ook verder komen dan chogath's silence, veilig farmen+harassen dus
verder zie ik geen champs die cho kunnen stompen op de lane
en met stompen bedoel ik dus dat het geen farm-fest word, maar een dode cho
ik heb nog niet tegen WW gestaan, maar ik denk dat dat gewoon een farm-fest word, beide champs hebben enorm veel sustain en zijn niet/nauwelijks dood te krijgenVicarious schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:30:
[...]
Met Warwick eet ik cho'gaths op. Ik heb teveel HP om dood te gaan zonder hulp van je jungler en mijn Q doet een percentage van je health in damage. Ik heb meer sustain en push mijn lane niet zoals jij met die E-skill wel doet. Irelia is ook wel leuk omdat ze je vrijwel altijd kan stunnen en vrij mobiel is waardoor ze je Q's meestal wel kan ontwijken. Datzelfde geldt eigenlijk voor Riven, maar die wordt al snel minder gevaarlijk als je je early game maar doorkomt.
irelia en riven zijn geen harde counters, irelia kan tegen hem lanen maar krijgt hem niet dood, riven is helemaal niet goed tegen cho
beiden zijn zo mobiel en sterk dankzij hun skills, dus eerst de silence (die niet te dodgen is als cho kan mikken) en dan de knockup
daarna rustig farmen tot je CD's er weer af zijn en herhalen, dat houd riven iig niet vol en irelia kan het alleen volhouden dankzij haar sustain
zodra cho'gath zijn catalyst heeft heeft hij gewoon zó veel sustain dat het bijna onmogelijk is om hem dood te harassen, en bursten is ook erg lastig dankzij de enorme healthpool van catalyst+ult stacks
Wil je het eens proberen 1v1 tegen een Warwick?godofal schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:08:
[...]
ik heb nog niet tegen WW gestaan, maar ik denk dat dat gewoon een farm-fest word, beide champs hebben enorm veel sustain en zijn niet/nauwelijks dood te krijgen
irelia en riven zijn geen harde counters, irelia kan tegen hem lanen maar krijgt hem niet dood, riven is helemaal niet goed tegen cho
beiden zijn zo mobiel en sterk dankzij hun skills, dus eerst de silence (die niet te dodgen is als cho kan mikken) en dan de knockup
daarna rustig farmen tot je CD's er weer af zijn en herhalen, dat houd riven iig niet vol en irelia kan het alleen volhouden dankzij haar sustain
zodra cho'gath zijn catalyst heeft heeft hij gewoon zó veel sustain dat het bijna onmogelijk is om hem dood te harassen, en bursten is ook erg lastig dankzij de enorme healthpool van catalyst+ult stacks
Daarom zei ik net al, gebruik Kayle vs Cho'gath. Van die silence heb je geen last omdat je "E" on hit is, als je het goed doet en agressief speelt kan je met ignite al een kill op lvl 2 pakken. Daarna kan je hem blijven zonen.
Als Riven maak je anders echt gehakt van Cho'Gath hoor. Die kan je op level 1 al zonen als je het goed doet. Dat ligt natuurlijk helemaal aan hun jungler, want als hij bij de top side buff start zal je eerst wat passiever moeten spelen. Als de Cho'Gath full armor runes runt dan moet je wachten tot level 2 zodat je met je shield de minion damage kan negaten om zo goed te traden. Zo niet, dan start je gewoon met je Q. In combinatie met je passive is dat zo enorm veel damage die je doet dat je in één combo al ongeveer de helft van de enemy hp afhaalt. Dan is het een kwestie van zo min mogelijk minion aggro pakken en hem al zonen van de caster minions. Op level 3 kan je hem dan killen of volledig zonen.
Ik heb zelf ook wel Cho'Gath top gespeeld en je bent echt wel afhankelijk van je jungler om de early game door te komen tegen bepaalde (lees; aardig wat) matchups
Ik heb zelf ook wel Cho'Gath top gespeeld en je bent echt wel afhankelijk van je jungler om de early game door te komen tegen bepaalde (lees; aardig wat) matchups
[ Voor 10% gewijzigd door Slivv op 31-12-2012 14:13 ]
Het probleem is dat je door de cc van Cho'gath niet in zijn buurt kan komen om je combo te landen, zijn silence kan je sowieso niet ontwijken waardoor je "Q" gestopt word. Na de silence is het ook geen probleem om zijn rupture goed te plaatsen. Stel dat je een aantal hits kan geven op hem (die hij kan hebben) dan zal hij binnen de kortste keren weer full hp zijn door zijn passive.Slivv schreef op maandag 31 december 2012 @ 14:12:
Als Riven maak je anders echt gehakt van Cho'Gath hoor. Die kan je op level 1 al zonen als je het goed doet. Dat ligt natuurlijk helemaal aan hun jungler, want als hij bij de top side buff start zal je eerst wat passiever moeten spelen. Als de Cho'Gath full armor runes runt dan moet je wachten tot level 2 zodat je met je shield de minion damage kan negaten om zo goed te traden. Zo niet, dan start je gewoon met je Q. In combinatie met je passive is dat zo enorm veel damage die je doet dat je in één combo al ongeveer de helft van de enemy hp afhaalt. Dan is het een kwestie van zo min mogelijk minion aggro pakken en hem al zonen van de caster minions. Op level 3 kan je hem dan killen of volledig zonen.
Misschien dat jij uitzonderlijk goed bent met Riven maar ik kan iig niet met hem winnen tegen Cho'gath
Verwijderd
Ik vind Riven net 1 vd makkelijkste match-ups als ik met Cho speel op top. Het klopt dat je op lvl 1 het moeilijk zal hebben als Riven weet wat hij doet, maar je wacht gewoon tot hij de lane een beetje pusht zodat je onder turret farmt, en vanaf lvl 3-4 kan je traden met Riven, in principe zou Riven juist niks moeten kunnen aangezien je hem silenced vooraleer hij zijn combo doet. Zorg dat hij ongeveer 75%hp heeft tegen lvl 6 en je doet W+Q+R+ignite => EASY.Slivv schreef op maandag 31 december 2012 @ 14:12:
Full armor runes doe ik nooit. Armor yellows, mpen reds, mres blues en AP quints.
Misschien dat ik tegen slechte tops heb gespeeld verder maar wat ik meestal doe is op level 2 (meestal is de wave dan een klein beetje gepushed) harrass combo doen naast de bush zodat je snel minion aggro kan breken. De Q van Cho is voor Riven sowieso een non-issue als je niet volkomen obvious loopt, vanwege al je dashes. De silence is vervelend, maar de duration is op rank 1 redelijk kort en als je de damage ervan shield met je E dan kun je de silence-time gebruiken om de gap te closen door te lopen en een hit van je passive op hem te krijgen. Daar hoef je verder geen skills voor te gebruiken dan. Als de silence afgelopen is heb je altijd je Q dan nog om te harrassen/snel weg te wezen als je gebait wordt.Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:06:
[...]
Ik vind Riven net 1 vd makkelijkste match-ups als ik met Cho speel op top. Het klopt dat je op lvl 1 het moeilijk zal hebben als Riven weet wat hij doet, maar je wacht gewoon tot hij de lane een beetje pusht zodat je onder turret farmt, en vanaf lvl 3-4 kan je traden met Riven, in principe zou Riven juist niks moeten kunnen aangezien je hem silenced vooraleer hij zijn combo doet. Zorg dat hij ongeveer 75%hp heeft tegen lvl 6 en je doet W+Q+R+ignite => EASY.
Full armor runes doe ik nooit. Armor yellows, mpen reds, mres blues en AP quints.
Het hele idee is dus dat je niet je Q gebruikt om de gap te closen maar dat je een moment kiest (kan zijn als Cho gaat last hitten, of als je de mogelijkheid hebt om uit de bush te komen) waarbij je direct naast hem staat zodat je skills kan gebruiken om zijn Q te dodgen en je passive te chainen.
Daarnaast is het op level 3 natuurlijk helemaal een feestje want dan kan je sowieso twee hits van je Q op hem krijgen door de instant stun.
Maar als Cho zou ik dan mijn silence bewaren en op het moment dat jij je Q combo in zet je silencen en gelijk gelijk mijn Rupture onder je leggen. Ik heb daardoor meer dan genoeg tijd om te disengadgen.Slivv schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:16:
[...]
Misschien dat ik tegen slechte tops heb gespeeld verder maar wat ik meestal doe is op level 2 (meestal is de wave dan een klein beetje gepushed) harrass combo doen naast de bush zodat je snel minion aggro kan breken. De Q van Cho is voor Riven sowieso een non-issue als je niet volkomen obvious loopt, vanwege al je dashes. De silence is vervelend, maar de duration is op rank 1 redelijk kort en als je de damage ervan shield met je E dan kun je de silence-time gebruiken om de gap te closen door te lopen en een hit van je passive op hem te krijgen. Daar hoef je verder geen skills voor te gebruiken dan. Als de silence afgelopen is heb je altijd je Q dan nog om te harrassen/snel weg te wezen als je gebait wordt.
Het hele idee is dus dat je niet je Q gebruikt om de gap te closen maar dat je een moment kiest (kan zijn als Cho gaat last hitten, of als je de mogelijkheid hebt om uit de bush te komen) waarbij je direct naast hem staat zodat je skills kan gebruiken om zijn Q te dodgen en je passive te chainen.
Daarnaast is het op level 3 natuurlijk helemaal een feestje want dan kan je sowieso twee hits van je Q op hem krijgen door de instant stun.
pro

Hoe kom je nou eigenlijk aan dat Nashor icoontje? Ik heb hem in ieder geval nog niet
Een 5-man premade doen geloof ik?Fanatic_FS schreef op maandag 31 december 2012 @ 19:18:
Hoe kom je nou eigenlijk aan dat Nashor icoontje? Ik heb hem in ieder geval nog niet
Participating in a five-man premade match in any queue
Behaving well in the spirit of the Snowdown season
Purchasing RP as a gift for a friend
Purchasing a champion as a gift for a friend
Purchasing a skin as a gift for a friend
Being one of the top participants this Snowdown
Dat zijn alle 'achievements'. Ik heb 2 icoontjes, Baron Nashor en dat schild. Dat schild is voor een 5-man premade, Baron Nashor kan alleen maar "Behaving well in the spirit of the Snowdown season" zijn. De laatste lijkt mij alleen verkrijgbaar als je bij meerdere van de andere 'achievements' mee doet, en ik geen RP heb/koop en dus alleen maar de eerste 2 kan halen.
Behaving well in the spirit of the Snowdown season
Purchasing RP as a gift for a friend
Purchasing a champion as a gift for a friend
Purchasing a skin as a gift for a friend
Being one of the top participants this Snowdown
Dat zijn alle 'achievements'. Ik heb 2 icoontjes, Baron Nashor en dat schild. Dat schild is voor een 5-man premade, Baron Nashor kan alleen maar "Behaving well in the spirit of the Snowdown season" zijn. De laatste lijkt mij alleen verkrijgbaar als je bij meerdere van de andere 'achievements' mee doet, en ik geen RP heb/koop en dus alleen maar de eerste 2 kan halen.
Das een ander icoontje, die heb ik in ieder geval wel
Voor de Baron Nashor summoner icon: http://na.leagueoflegends...d.php?p=32458578#32458578
Dus ehm, tja, gewoon braaf en aardig zijn en je zult er een krijgen?
Verwijderd
Sommige mensen kregen deze op dag 1 na 2 games ofzo. Heb tijdens de feestdagen eigenlijk bijna geen woord gezegd in chat (90% van de tijd premade gespeeld) en veel honor gehad. Geen icon. De paar maanden daarvoor weinig gespeeld. =| what gives.Pimorez schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 13:16:
Voor de Baron Nashor summoner icon: http://na.leagueoflegends...d.php?p=32458578#32458578
Zelfde probleem hiero, ben nooit gebanned of gewarned geweest.
Tijdens de snowdown gewoon hetzelfde als altijd gespeeld, honor gekregen, honor gegeven, gg wp, gl & hf maar geen icoontje
Tijdens de snowdown gewoon hetzelfde als altijd gespeeld, honor gekregen, honor gegeven, gg wp, gl & hf maar geen icoontje
Dit topic is gesloten.
Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.
Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.
Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.
Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.
Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.