Overigens een nieuwe favo build voor Twitch gevonden gisteren na wat experimenten.
Boots+Pots of Dorans (support dependent) > Vamp Scepter > Berserker's > BT > SotD > IE > LW > Statikk > Enchantment: Furor
Vond de Hurricane uiteindelijk niet zoveel waard. Het geeft Poison stacks op nabije vijanden, maar in teamfights doe je dat al met je ulti. Ook wint de PD niet van Statikk Shiv. Overigens is vroeg Aspd/Crit buiten SotD/Greaves om kopen onnodig vanwege SotD en Stealth active. Statikk Shiv is daarom mijn laatste item, maar dat vooral vanwege de passive, die samen met genoeg Critrate en Critdmg dan pas echt goede schade aanricht.
Dreanor schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:30:
[...]
Ik heb op iemands gevoelige teentjes getrapt!!!
Nee, even serieus, ik kraak haar nergens af en heb haar skills wel goed gelezen (daarom staat er tussen haakjes slow bij haar ult, zit op werk en wist het niet zeker meer) maar ik vind haar qua kit erg veel op janna lijken en ik vind janna sterker / makkelijker te spelen. Let wel, ik speel solo que en ja, Nami is meer van de aanval en janna andersom meer van de verdediging. En laat in solo que verdediging makkelijker en vaker zijn dan in team/duo.
Je vraag, "hoe vaak raak je een volledig charged Tornado in laning phase?", nou in ieder geval vaker dan de kleine range/diameter van Nami's bubble. Die is heel wat lastiger mikken en de tornado kan je op het juiste moment loslaten maargoed Nami heb ik nog niet zoveel gespeeld als janna natuurlijk dus daar moet ik ook rekening mee houden.
En wat qua extra damage wint (shield/nami buff) weet ik niet, zit op mijn werk en doe alles uit mij hoofd. Ik denk dat er hiervoor even wat theocrafting moet toepassen. Maar hoeveel +AP bouw je op een support earlygame?
Dat Janna's nockback vervelend kan zijn ligt puur aan hoe slecht iemand die gebruikt en vind ik geen argument. Alhoewel, in solo que is dit JUIST een argument natuurlijk waar ik nog wel eens iemand heerlijk een teamfight heb zien verkloten met een verkeerde janna ult en met nami zal dit niet zo zijn.

Nah not really

hou alleen niet van mensen die aannames maken op basis van "ik las laatst" zonder genoeg ingame ervaring e.d.
Nami is idd lastiger in solo queue aangezien je goed moet coördineren. Gelukkig speel ik vaak met een duo op bot, vooral nu ik Twitch weer heb opgepakt. Heb overigens ook een hele goede solo queue Nami gehad.
Nami buff: ON-HIT MAGIC DAMAGE: 25 / 40 / 55 / 70 / 85 (+20% AP)
Janna buff: ATTACK DAMAGE BONUS: 14 / 23 / 32 / 41 / 50
Ik zie bij Nami dus veel groter damage potentieel early/mid, een verschil van 11 zonder enige vorm van AP toegepast is op lagere levels zeer relevant. Ook is het een on-hit effect damage/slow, wat met bijvoorbeeld met bepaalde items/skills weer nuttig is voor andere champs. (Irelia, GP etc). Stel je komt aan de 200 AP lategame... dan vind ik 85+40 extra damage zeker niet mis. Vooral op een Twitch die het AoE ulti'd en als enige maximaal 15 stacks van Tidecaller kan toepassen ipv 3 (9 max met Hurricane op andere ADCs. Excuses, ben momenteel zeer verliefd op Nami+Twitch combo)
En inderdaad, zelfs zonder solo queue heb ik wel supports gehad die die ulti flink fucked up gebruikten.
Vicarious schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:52:
[...]
Zoals ik al zei: aan Irelia zelf is niets veranderd, maar aan de items wel. Andere champs zijn sterker geworden van bepaalde items waar Irelia weinig aan heeft. Bovendien is armor 'generft' waardoor je minder tanky aanvoelt.
Black Cleaver werkt prima op Irelia though. Ravenous Hydra ook wel. De enige die erg veranderd zijn, zijn de AD casters. Darius, Mantheon, Riven etc. Black Cleaver x2 LW en gaan met die banaan. Dat Irelia en veel anderen die niet uit 3-4 physical skill casts bestaan daar niet tegenop kunnen boksen is enkel de schuld van slecht item design.