[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 123 Laatste
Acties:
  • 275.546 views
speedzor schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:54:
[...]

Integendeel, ik zou eerder zeggen dat er een hoop bijgekomen zijn naar aanleiding van de nieuwe jungle items. Kijk zeker eens de nieuwe items door, je zult zien dat er enorm veel nieuwe mogelijkheden zijn bijgekomen.
De theorie is leuk, maar in de praktijk blijkt dat je early game toch wel lastig kan junglen met de wat minder reguliere junglers zonder sustain. Tevens moet je nog altijd gewoon armor runes hebben, anders ben je ook de sjaak. Daarmee vallen voor mij junglers als Karthus wel af, want ik wil mana regen als gele runes hebben.

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Gisteren 1e keer gespeeld sinds patch, meteen met Ashe, een hero die ik in s1 mainde en in s2 bijna niet gespeeld heb.

Ik moest verrassend genoeg toch meer knoeien met die builds dan ik dacht. "Halfuur" zoeken naar een nieuwe item met hp + AD en als ik het dan niet vond, dacht ik: fuck it, toch maar oude IE/PD/LW build gaan ondanks de nerfs. Laningfase ging barslecht dankzij mijn trashsupport die 6x doodging, maar desondanks toch kunnen farmen en midgame ging enemy team altijd met 5 op mid pushen dus kmoest maar een arrow schieten en twas gg teamfight.

Game daarna met Eve gespeeld en gelijk paar items getest (DFG is weer supersterk sinds patch, ook liandry's...). Kstond 10-2, onze adc ook 8-2 maar jammer genoeg toch verloren omdat Riot het zo leuk vond om tussen 9 spelers van 1550-1600, er een random van 1320 te steken die nog nooit van wards had gehoord. Ik kochte elke recall 2 wards, maar dat is nooit genoeg + ze hadden pinks en oracles waardoor die trashspeler van 1320 telkens uit de jungle werd gevist. Ze konden daardoor elke baron (3x) en dragon (8x ofzo) kon pakken zonder contest en we konden ook niet proberen te jatten want daar hadden we ofcourse nooit wards... Kheb tijdens de game niks gezegd om positief te blijven en niemand te demotiveren, maar in scorescreen toch serieus gekankervloekt op die strontscrub. Ik had nooit gedacht dat je zelfs met 2 gefeede carry's nog kunt verliezen vanwege 1 kerel. Tot op gisteren was ik altijd van mening dat eender welke nub te carryen valt... Dan brengt Riot nog een item die je 1000 gratis wards geeft en dan zetten ze nog geen wards, dafuqqqq

PS: Volgens Chaox, zou de nieuwe black cleaver + last whisper + brutalizer, OP zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2012 14:33 ]

Verwijderd

Eigenlijk zouden junglecreeps gewoon true damage moeten doen. Dat zou meerdere pathings zonder bijvoorbeeld armor runes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:30:
Eigenlijk zouden junglecreeps gewoon true damage moeten doen. Dat zou meerdere pathings zonder bijvoorbeeld armor runes.
Dan wordt baron wel enorm moeilijk op lagere levels :)

Verwijderd

PS: Volgens Chaox, zou de nieuwe black cleaver + last whisper + brutalizer, OP zijn.
Op AD casters helemaal. 250 armor malphite is in een paar seconden teruggebracht naar 100 armor malphite. Daarbij geeft BC nu ook nog eens health en een redelijk aantal AD (50) en stacked de passive. Behoorlijk scary en moeilijk te counteren.

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-11 12:13

die 3 items zouden mijn basis worden voor talon.

Twitch

Verwijderd

Ik ben eigenlijk toch wel voor diminishing returns bij die nieuwe arp-voor-arp% regel. Zoals je nu ziet zijn tanks gewoon useless.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:53:
[...]

Vayne is een apart geval, die doet true damage en kan dus niet gecountered worden door wat dan ook.
Frozen Heart, Randuins.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:53:
[...]

Ik snap de focus op x% of health based abilities niet de laatste tijd. Zed passive, Jayce E, Elise Q, Kha'zix Q, allemaal hebben ze zo'n ability. Maakt het zo dat resistances zoveel beter zijn dan health, heel apart.
Je vergeet rework Eve ulti in de nieuwe garde.

Oude garde met %HP:
Kog, Jarvan IV, Amumu, Dr. Mundo, Garen, Malzahar, Lee Sin, Mordekaiser, Warwick.

Opzich waren er dus al een zooi met %HP based skills.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:52:
Ik ben eigenlijk toch wel voor diminishing returns bij die nieuwe arp-voor-arp% regel. Zoals je nu ziet zijn tanks gewoon useless.
Iedereen leunde toch al naar AP-hybride tanks. Amumu, Malph, Cho. Die ook verschrikkelijk tanky waren en dan toch nog 250+ AP hadden en zieke dmg deden. Een indirecte nerf was ook wel nodig imo

• Martin0
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:53:
[...]

Iedereen leunde toch al naar AP-hybride tanks. Amumu, Malph, Cho. Die ook verschrikkelijk tanky waren en dan toch nog 250+ AP hadden en zieke dmg deden. Een indirecte nerf was ook wel nodig imo
mundo bouwde ik ook als een aphybrid tank.

warmog,warmog, ninja tabi/mres boots, FoN(die is jammer genoeg weg), void staff(meer damage met cleavers), sunfire cape(meer aoe damage).

Twitch

Verwijderd

Martin0 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:38:
[...]

mundo bouwde ik ook als een aphybrid tank.

warmog,warmog, ninja tabi/mres boots, FoN(die is jammer genoeg weg), void staff(meer damage met cleavers), sunfire cape(meer aoe damage).
Niet echt hybride met 1 penetration item die ook een handjevol AP geeft waar je verder als Mundo niks aan hebt. en 2 Warmogs... dat is echt vreselijk. Met zo ziekelijk veel HP geen Atma's ook overigens :/

Verwijderd

Handig die nieuwe item-shop.
Net gespeeld met Malphite en Armor + Health aanvinken en gaan!

Spirit of the Ancient Golem & Runic Bulwark zijn wel mooie items voor Malphite :).

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:16

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Sinds wanneer is penetration bouwen Hybride?
Ik dacht dat hybrid betekende dat je zowel AP als AD bouwt en met beide scaled, aka Jax, Kayle.

[specs]

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:51:
[...]

Het idee dat een bruiser consistente damage blijft doen doormiddel van een skill die automatisch meeschaalt zonder er iets voor te hoeven doen (en armor is generft), is erg sterk.
"armor is generfed" dat roept iedereen teveel

wat er nu is gebeurd is dat echte tanks tankier zijn dan de bruisers, zoals het hoort
eerst kon je 21/x/x gaan en door items net zo tanky zijn als de "echte" tanks die x/21/x gingen

nu moet je, om echt tanky te worden, wel x/21/x gaan
en als je dat doet, ben je net zo tanky, zo niet tankier, dan eerst (bovendien kan je x/30/x gaan, en alles is nuttig!)

zeker geen slechte ontwikkeling imo

[ Voor 3% gewijzigd door godofal op 07-12-2012 20:19 ]

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:47
:w

Hallo gasten!

Ben een poosje geleden overgestapt van CoD naar LoL, geweldig spel enzo!

Bij CoD deed ik goede clips/gameplays uploaden en dat wil ik met LoL ook weer doen, jammer genoeg kwam ik er pas achter dat er een programma als LoLReplay bestaat nadat ik een quadra-kill(+ Penta fail) haalde maar dit vond ik ook wel een leuke clip:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=LJ0f3Vh0e2g&feature=plcp]

Kan iemand mij trouwens nog wat tips geven hoe te spelen met Teemo(tot nu toe samen met Morgana mijn favoriete champion). Ingame heet ik ook StevenzeN en weet dat mijn rune-build helemaal fucked up is, maar ik wil gaan wachten tot ik iig level 20 ben om te gaan investeren in de Tier 3 runes.

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-11 11:43
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:52:
[...]

Frozen Heart, Randuins.

[...]

Je vergeet rework Eve ulti in de nieuwe garde.

Oude garde met %HP:
Kog, Jarvan IV, Amumu, Dr. Mundo, Garen, Malzahar, Lee Sin, Mordekaiser, Warwick.

Opzich waren er dus al een zooi met %HP based skills.
En je vergeet natuurlijk de koningin, vayne met d'r %HP true damage :+

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-11 18:56
StevenzeN schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:43:
:w

Hallo gasten!

Ben een poosje geleden overgestapt van CoD naar LoL, geweldig spel enzo!

Bij CoD deed ik goede clips/gameplays uploaden en dat wil ik met LoL ook weer doen, jammer genoeg kwam ik er pas achter dat er een programma als LoLReplay bestaat nadat ik een quadra-kill(+ Penta fail) haalde maar dit vond ik ook wel een leuke clip:

[video]

Kan iemand mij trouwens nog wat tips geven hoe te spelen met Teemo(tot nu toe samen met Morgana mijn favoriete champion). Ingame heet ik ook StevenzeN en weet dat mijn rune-build helemaal fucked up is, maar ik wil gaan wachten tot ik iig level 20 ben om te gaan investeren in de Tier 3 runes.
Letterlijk gekopieert van je fok post

• StevenzeN
joostmakaay schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:30:
[...]

Letterlijk gekopieert van je fok post
Fout! de post op Fok! is gekopieerd van mijn GoT post, maar thanks for pointing it out interwebzpolice!

• Sharfer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-03 13:31
Zucht, niemand wilde dodgen dus mijn support is teemo..

echt ik haat deze game zo erg soms >.<*

Sharfer#2586

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:53:
[...]

Mijn cho'gath had 6000 hp met 500 ap ;) hoezo tanks doen geen damage? :P

[ Voor 4% gewijzigd door hardcoresmurf op 07-12-2012 23:06 ]

Verwijderd

hardcoresmurf schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 23:06:
[...]

Mijn cho'gath had 6000 hp met 500 ap ;) hoezo tanks doen geen damage? :P
Klinkt als een heel erg uit de hand gelopen potje. Denk dat ik gemiddeld met mijn AP tanks tussen de 150-300 AP uitkom, 3-4k HP en 150ish in elke resist.

• StevenzeN
Ik koop als Teemo vaak dingen met attack speed, is dit wel handig? ik hoor vaak dat ik beter AP(Ability Power lijkt me?) kan stacken.

Edit; AP is dus attack power, is dat het verstandigst om te kopen?

[ Voor 20% gewijzigd door StevenzeN op 08-12-2012 14:16 ]

Verwijderd

StevenzeN schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:03:
Ik koop als Teemo vaak dingen met attack speed, is dit wel handig? ik hoor vaak dat ik beter AP(Ability Power lijkt me?) kan stacken.
Nee, AP build is vrij slecht. Helemaal na nog een recente nerf aan zijn AP ratios. Je kunt het beste tanky AD op Teemo gaan. Mallet, Wit's End, Wriggles, GA.

En AP betekent geen Attack Power, maar Ability Power. AD = Attack Damage. En een standaard AD build (Phantom, IE, BT) is niet geweldig op Teemo.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 14:18 ]

• StevenzeN
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:17:
[...]

Nee, AP build is vrij slecht. Helemaal na nog een recente nerf aan zijn AP ratios. Je kunt het beste tanky AD op Teemo gaan. Mallet, Wit's End, Wriggles, GA.

En AP betekent geen Attack Power, maar Ability Power. AD = Attack Damage. En een standaard AD build (Phantom, IE, BT) is niet geweldig op Teemo.
Dankje! :)

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 07:55
[...]

lol wut hoe kom je daar bij ? Het is niet zozeer een nerf maar meer een balance. Ik vind het zelfs een buff.

Damage on impact increased to 10/20/30/40/50 (+0.4 Ability Power) from 9/18/27/36/45 (+0.14 Ability Power)
Poison Ability Power ratio reduced to 0.1 from 0.14

Meer dmg op inpact minder poison. Mensen sneller dood door direct impact.

Ik vind AP teemo het beste. Je shrooms zijn hierbij ook nog eens erg dodelijk. Bij ad heb je hier veel minder dmg op en gebruik je ze vooral voor de slow en ward functie

• godofal
  • Niet online

godofal

in season 2 builde ik teemo als een mix van alles; AD, AP, AS, tank, support... alleen crit miste ik geloof ik
boots+pots>philo>mercs/ninja tabi>nashor's tooth>phage>frozen mallet
met wat situationele items ertussendoor zoals hexdrinker, wits end of iets van armor als dat nodig was
resultaat is een teemo die een behoorlijke klap kan hebben, flink slowed en een behoorlijke bak schade doet

heb nog vrij weinig season 2 3 gespeeld, maar ik denk dat ik de nashor's tooth vervang door een hurricane, en dan mss een hextech revolver
moet het nog 's uitzoeken :P

• StevenzeN
godofal schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:39:
in season 2 builde ik teemo als een mix van alles; AD, AP, AS, tank, support... alleen crit miste ik geloof ik
met wat situationele items ertussendoor zoals hexdrinker, wits end of iets van armor als dat nodig was
resultaat is een teemo die een behoorlijke klap kan hebben, flink slowed en een behoorlijke bak schade doet

heb nog vrij weinig season 2 gespeeld, maar ik denk dat ik de nashor's tooth vervang door een hurricane, en dan mss een hextech revolver
Ondertussen zitten we toch al in season 3? :)

Verwijderd

snoos schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:34:
[...]

lol wut hoe kom je daar bij ? Het is niet zozeer een nerf maar meer een balance. Ik vind het zelfs een buff.

Damage on impact increased to 10/20/30/40/50 (+0.4 Ability Power) from 9/18/27/36/45 (+0.14 Ability Power)
Poison Ability Power ratio reduced to 0.1 from 0.14

Meer dmg op inpact minder poison. Mensen sneller dood door direct impact.

Ik vind AP teemo het beste. Je shrooms zijn hierbij ook nog eens erg dodelijk. Bij ad heb je hier veel minder dmg op en gebruik je ze vooral voor de slow en ward functie
En als AP leun je zo'n beetje op je Shrooms, heb je weinig 1v1 damage output, farmed veel slechter, pushed veel slechter (tenzij je je mushrooms met mega cooldown voor pushen gebruikt, mits je er genoeg hebt) en je bent niet durable genoeg om je Blinding Dart meerdere keren per fight te gebruiken.

Overigens, huidige Shroom stats:
MAGIC DAMAGE PER SECOND: 50 / 100 / 150 (+ 20% AP)
TOTAL MAGIC DAMAGE: 200 / 400 / 600 (+ 80% AP)

Na volgende patch:
MAGIC DAMAGE PER SECOND: 50 / 81.25 / 112.5 (+ 20% AP)
TOTAL MAGIC DAMAGE: 200 / 325 / 450 (+ 80% AP)

Toxic Shot gaat er op beide fronten ook .1 AP ratio op achteruit.

Verwijderd

godofal schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:39:

heb nog vrij weinig season 2 gespeeld, maar ik denk dat ik de nashor's tooth vervang door een hurricane, en dan mss een hextech revolver
Spellvamp werkt niet op on-hit magic damage en doet vrij weinig op AoE skills, dus Teemo heeft er geen drol aan. Ook is Nashor's veel te duur voor wat het doet. Je krijgt utility, maar zonder genoeg offensieve stats van andere items ga je er weinig op vooruit. Ik vermaak me dan ook zeer met Nashor rushing Teemo's die er dan achter komen dat ze op de 15e minuut nog ongeveer net zo sterk waren als in de 8e minuut.

Overigens geen Philo kopen om je wardgeld bij elkaar te sprokkelen, gewoon voor Wriggles gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 14:46 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:45:
[...]

Spellvamp werkt niet op on-hit magic damage en doet vrij weinig op AoE skills, dus Teemo heeft er geen drol aan. Ook is Nashor's veel te duur voor wat het doet. Je krijgt utility, maar zonder genoeg offensieve stats van andere items ga je er weinig op vooruit. Ik vermaak me dan ook zeer met Nashor rushing Teemo's die er dan achter komen dat ze op de 15e minuut nog ongeveer net zo sterk waren als in de 8e minuut.

Overigens geen Philo kopen om je wardgeld bij elkaar te sprokkelen, gewoon voor Wriggles gaan.
hmm, speel vrij weinig AP dus dat on-hit niet werkte wist ik niet (heb ook nog nooit spellvamp op teemo gebouwd)
ik gebruik philo vooral vanwege de sustain, zowel mana als HP regen kan een teemo goed gebruiken, de gold ernaast is lekker meegenomen
nashor's tooth levert behoorlijk schade op op een teemo, de combinatie van AS, AP, CDR en manaregen zorgt ervoor dat je oneindig Q+shrooms kunt spammen en constant je lane domineert
op die manier forceer je de jungler om top te ganken, wat dus pressure van andere lanes afhaalt
en dankzij je shrooms zie je die ganks aankomen en gebeurt er vrij weinig mee
vaak genoeg kan je een double kill meepakken omdat je je lane tegenstander bijna dood geharassed hebt voor de gank

je moet natuurlijk wel de juiste tegenstander hebben, een jax bijvoorbeeld kan je compleet nutteloos maken met deze speelstijl

Verwijderd

godofal schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:05:
[...]

hmm, speel vrij weinig AP dus dat on-hit niet werkte wist ik niet (heb ook nog nooit spellvamp op teemo gebouwd)
ik gebruik philo vooral vanwege de sustain, zowel mana als HP regen kan een teemo goed gebruiken, de gold ernaast is lekker meegenomen
nashor's tooth levert behoorlijk schade op op een teemo, de combinatie van AS, AP, CDR en manaregen zorgt ervoor dat je oneindig Q+shrooms kunt spammen en constant je lane domineert
Samen met Philo lijkt me Nashors vrij overkill voor manaregen. Ook is manaregen een stat die ja na of tijdens een bepaald punt in je laning phase niet meer echt nodig hebt. Het is te weinig AP om er echt ver op voouit te gaan, en vooral na de nerf van zijn Toxic Shot zit er veel minder aansluiting tussen AP/AS icm Toxic Shot.

En AS op zichzelf doet niet echt wonderen earlygame, vooral omdat je range niet bijzonder is kun je het beter hebben van hogere damage on-hit door AD/on-hit effects of kiten met een slow (Phage/Mallet). Ik heb weinig Teemos zien wegkomen met stil staan en blijven knallen. Overigens heb je je passive nog voor een boost. Het item blijft gewoon te duur voor wat je er daadwerkelijk voor terug krijgt.

• broess
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09-2020
Khazix is broken in s3.
Black cleaver is broken in s3

En Teemo met dat nieuwe masker itempje is echt te goed, 7 games top met teemo gespeeld, alle 7 gewonnen met monster scores.

Dus maak er snel gebruik van, want Teemo en wat items zullen generfed worden.

Verwijderd

Gebruiken jullie wel eens energie-runes op bijvoorbeeld Alkali en Shen?

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:51:
ik heb een tijdje 3 (of 4, niet zeker) energy regen runes op jungleshen gebruikt omdat ik dankzij wat CDR in masteries te weinig energy had voor EQWQW combo's in jungle camps
maar sinds ik wat minder CDR bouw heb ik het niet meer nodig

denk zoiezo niet dat het met de nieuwe jungle viable is; je hebt elk puntje armor nodig die je kan krijgen

en op akali zeker niet
over het algemeen heb je het niet nodig, niet je IP aan verspillen dus

• StevenzeN
[...]

Welk item is GA btw? Guardian Angel?

• godofal
  • Niet online

godofal

StevenzeN schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:08:
[...]

Welk item is GA btw? Guardian Angel?
yup :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:51:
Waste of money. Alleen op Kennen is het somewhat viable. Met Akali heb ik het eigenlijk nooit nodig gehad. Als je je combo goed doet blijf je Energy verkrijgen. Ook is het op Akali uberhaupt al krap met Runes. Je hebt je quints en marks hard nodig voor AD/AP om je passive aan te trappen op lv1 met Boots+Pots

• Fissure
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2024
Ze hebben de recall animatie van slay-belle katarina verwijderd:( komen nu met argumenten als dat het niet bij de skin past etc. Maar dat is pas begonnen toen er mensen begonnen te zeuren over de recall.

Ze heeft wel particles gekregen, dat is wel nice. En er komt eventueel een nieuwe recall animatie, maar ik vond de oude goed.

• Sharfer
Valt het niet op dat Ryze nu bijna altijd wordt gespeeld? Hij is echt mad op met deze items vind ik

Sharfer#2586

• broess
Ja, ryze is er ook één.

AD casters sowieso ook, Pantheon wordt ook ongelofelijk veel gespeeld en gaat met 2 black cleavers and last whisper en een defensive item makkelijk een 1v3/4 aan. ongelofelijk.

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat er een nieuwe patch komt met nerfs.

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-11 08:10

Steef

GoT's Most Eaten

broess schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:43:
Ja, ryze is er ook één.

AD casters sowieso ook, Pantheon wordt ook ongelofelijk veel gespeeld en gaat met 2 black cleavers and last whisper en een defensive item makkelijk een 1v3/4 aan. ongelofelijk.

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat er een nieuwe patch komt met nerfs.
Och, dat zal zo lang niet duren. De laatste 2 PBE patches hadden al een behoorlijke verzamelijk nerfs :)

Black Cleaver
- Armor Penetration changed to Unique
- Armor Penetration reduced to 10 from 15
- Passive effect now reduces armor by 6.25% per stack down from 7.5%

Brutilizer
- Armor Penetration reduced to 10 from 15.

Diana
- Crescent Strike's damage reduced to 60/95/130/165/200 from 70/110/150/190/230

Master Yi
- Alpha Strike's change to damage minions changed to 50% chance at all ranks from 20/30/40/50/60% chance.
- Alpha Strike's bonus magic damage to minions changed to 260/320/380/440/500 damage from 400 at all ranks.

Rengar
- Battle Roar's damage decreased to 50/80/110/140/170 from 60/100/140/180/220
- Thrill of the Hunt now has a short delay before his stealth, 1.25 seconds and delayed up to 3 seconds if hit.

Teemo
- Toxic Shot's intial damage ratio reduced to .3 AP from .4.
- Noxus Trap damage reduced to 200/325/480 from 200/400/600

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

• broess
Daar gaat m'n teemo :(

• broess
Trouwens, waar heb je die notes vandaan? Kun je even doorlinken?

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-11 16:10
broess schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 21:33:
Trouwens, waar heb je die notes vandaan? Kun je even doorlinken?
Op deze site worden dat soort (onofficiële) patch notes altijd neer gezet.
http://www.surrenderat20.net/

http://www.surrenderat20..../127-pbe-update.html#more (Black Cleaver nerfs)
http://www.surrenderat20.net/2012/12/126-pbe-update.html (Teemo/Diana/Rengar/Blackfire Torch nerfs)

Riot zelf publiceert ze volgens mij nooit. (Zou ook niet erg logisch zijn als ze het wel deden.)

[ Voor 12% gewijzigd door Thormodo op 08-12-2012 22:02 ]

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OENxP.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B040E.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ub4il.jpg

Geef me nog even en ik maak Janna persoonlijk FotM :P 2136 Elo atm, bijna 150 elo gewonnen op enkele dagen tijd door enkel Janna te spelen.

Streaming History

• nukidin247
  • Laatst online: 29-09 10:55
speedzor schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:01:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Geef me nog even en ik maak Janna persoonlijk FotM :P 2136 Elo atm, bijna 150 elo gewonnen op enkele dagen tijd door enkel Janna te spelen.
Holy shit man! Waardoor komt dat? Omdat je je carry goed beschermt? Ik heb geen flauw idee. Niet één game heb ik gewonnen doordat mijn support zo goed was.

• speedzor
nukidin247 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:11:
[...]

Holy shit man! Waardoor komt dat? Omdat je je carry goed beschermt? Ik heb geen flauw idee. Niet één game heb ik gewonnen doordat mijn support zo goed was.
Support heeft de grootste invloed op botlane en een enorm grote invloed op teamfights. Als je een CC machine als Janna pakt dan kun je er voor zorgen dat je carry niet achter gaat lopen in laning phase en je hebt heel veel tools om hem te beschermen in teamfights.

Als je wat goed bouwt ga je veel CDR hebben en tanky zijn lategame waardoor je ook constant je CC kunt spammen en 5 auras rond je hebt.

Buiten dat is het heel vaak de botlane die in soloqueue verliest. Als je dit risico kunt wegnemen omdat je een heel goede support speelt dan maak je ruimte vrij voor je jungler om top en mid te helpen. En wanneer je jungler dan toch bot komt, is janna één van de handigste supports om bij je te hebben (zowel voor escape, engage, towerdive als straight up knokken).

Ik heb dan ook al 400 games met haar gespeeld ofzo, dus ik weet hoe er mee om te gaan. Neemt niet weg dat ze naar mijn mening één van de sterkste supports is :) Zeker tegen de bruisers die nu populair zijn, je hebt enorm veel manieren om ze weg te houden van je carry.

Streaming History

• Sharfer
Supports kunnen een game helemaal maken, ik merk zelf dat als ik soms mijn potje niet heb als support dat ik dan gelijk 100% zeker verlies. Toch vind ik janna niet fijn, wil nu wel weten waarom jij janna zo fijn vind btw?

EDIT: Dat adobe gebeuren waarop lol draait is echt een drama.. moet LoL minstens 4x opnieuw opstarten voordat die het wilt doen >.<

[ Voor 23% gewijzigd door Sharfer op 08-12-2012 23:49 ]

Sharfer#2586

Verwijderd

Sharfer schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:24:
Toch vind ik janna niet fijn, wil nu wel weten waarom jij janna zo fijn vind btw?
Dat legt hij net uit in de posts boven je.

Overigens is die nieuwe chick een goede middenweg tussen Janna/Soraka. Heals met CC maar niet hardcore in een van beide.

• ydegart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 11:41
zet je je stream aan als je speelt? er zijn veel te weinig streamers die support spelen!

Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.

• speedzor
ydegart schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:48:
[...]

zet je je stream aan als je speelt? er zijn veel te weinig streamers die support spelen!
Meh, ik wil het wel nog eens proberen maar zonder commentaar erbij. Normaal krijg ik geen viewers als ik stream zonder commentaar, met viewers is het een 30-tal. Maar aangezien ik graag in alle rust speel, is commentaar geven dus niet m'n ding.

Stream staat aan nu, met enkel radio als geluid dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door speedzor op 09-12-2012 13:59 ]

Streaming History

Verwijderd

Ik wil mij ook wat meer op supports richten en dan met name supports als Janna en Soraka.
Ik heb een tijdje succesvol Lux en Morgana gespeeld (in principe hetzelfde, allebei een stun (Q), area damage (W) en shield (E), maar die zijn in principe heel handig in de botlane, maar daarna wat minder.

Ik weet eigenlijk nog niet zo goed wat een goede support-build zou zijn. Vroeger standaard PS en HoG als start, maar waar beginnen jullie nu mee? Ik mis echt HoG als golditem.

• ydegart
speedzor schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:54:
[...]

Meh, ik wil het wel nog eens proberen maar zonder commentaar erbij. Normaal krijg ik geen viewers als ik stream zonder commentaar, met viewers is het een 30-tal. Maar aangezien ik graag in alle rust speel, is commentaar geven dus niet m'n ding.

da's genoeg!

Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.

• ydegart
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:06:
Ik wil mij ook wat meer op supports richten en dan met name supports als Janna en Soraka.
Ik heb een tijdje succesvol Lux en Morgana gespeeld (in principe hetzelfde, allebei een stun (Q), area damage (W) en shield (E), maar die zijn in principe heel handig in de botlane, maar daarna wat minder.

Ik weet eigenlijk nog niet zo goed wat een goede support-build zou zijn. Vroeger standaard PS en HoG als start, maar waar beginnen jullie nu mee? Ik mis echt HoG als golditem.
Sightstone kun je als een soort GP5 item zien:

http://www.reddit.com/r/leagueoflegends/comments/148vpa/sightstone_is_ridiculously_good_and_supports/

Faerie Charm / Wards -> Sightstone -> (Boots ->) Phil Stone (-> Boots)

[ Voor 4% gewijzigd door ydegart op 09-12-2012 14:31 ]

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-11 12:18
speedzor schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:54:
[...]

Indirect heb je 6K viewers, Ocelote zit de game die jij nu speelt te spectaten op zijn stream :)

• speedzor
DiedB schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:49:
[...]

Indirect heb je 6K viewers, Ocelote zit de game die jij nu speelt te spectaten op zijn stream :)
Kan ie best gebruiken, gisteren beweerde hij (off-stream) dat golems niet meer lukken op level 1.

Streaming History

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:31

Meneer iCy

swarma

Weet iemand nog een goede aanpassing voor mijn hecarim build. Ik gebruik sinds de preseason patch geen trinity force meer, maar ook niet nodig. Het betreft een jungle build.

At start Hunters machete met 5 pots
Dan maak de spirit stone af en koop ik basic shoenen
Dan bouw ik een sheen
- Boots of Mobility
- Lizard of de elder drakes
- Homeguard (afhankelijk van de game anders eerst iceborn)
- Iceborn Gauntlet
- Afhankelijk van de game eerst randuins omen en anders ghostblade en dan omen
- Dan als er nog geld/tijd over is Mercurial scimitar met eerst de Quicksilver.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• LikeAKing
  • Laatst online: 12-08-2024
speedzor schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:01:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik moet je tactiek weten in season 3. _/-\o_
rond de 1300 - 1400 elo bracket heb ik super slechte supports en zelf vind ik support best leuk, dus ik vind support spelen niet erg mits ik kan carryen. Maar als ik taric ofzo speel voel ik mij te team dependant. Dus ik weet niet tot hoever janna support goed is op mijn elo, maar ik wil graag gold rating halen. Momenteel speel ik taric support, maar talon of ganplank support gaan mij beter af haha. 8 wins 2 loses, en met taric gaat dat stukken slechter. Toch word ik veel geblamed voor de supports die ik of mijn duoq partner pakken.

Wat is zo ongeveer je (core) build en welke support items zijn in s3 een must / situationeel geworden?
Ward potjes/stones lijkt me obvious.

• speedzor
LikeAKing schreef op zondag 09 december 2012 @ 18:24:
[...]

Ik moet je tactiek weten in season 3. _/-\o_
rond de 1300 - 1400 elo bracket heb ik super slechte supports en zelf vind ik support best leuk, dus ik vind support spelen niet erg mits ik kan carryen. Maar als ik taric ofzo speel voel ik mij te team dependant. Dus ik weet niet tot hoever janna support goed is op mijn elo, maar ik wil graag gold rating halen. Momenteel speel ik taric support, maar talon of ganplank support gaan mij beter af haha. 8 wins 2 loses, en met taric gaat dat stukken slechter. Toch word ik veel geblamed voor de supports die ik of mijn duoq partner pakken.

Wat is zo ongeveer je (core) build en welke support items zijn in s3 een must / situationeel geworden?
Ward potjes/stones lijkt me obvious.
http://www.lolking.net/summoner/euw/20972986#history

Hier kan je veel informatie uithalen ;)

Runes: Flat armor reds, Flat armor yellows, Flat magic resist blues, g/10 quints.
Masteries: 0/9/21

Level 1: Je start met een free ward en je biscuit. Daar smijt je nog een Faerie charm, Rejuvenation Bead, Sight ward en 2 health pots bij.
De gratis ward plaats je in hun bosje waar vroeger de ramp stond tenzij je een counterjungle gevoelige jungler hebt (amumu, olaf ..) of zij een sterke counterjungler (Nunu, Shaco..). In dat gevoel zet je het in jouw bosje.

Kopen:
1) Philo stone
2) level 1 boots
3) Kage's lucky pick

Altijd in die volgorde, steeds met wat wards ertussen en eventueel een pot (nooit die health+mana pot).
Hierna bekijk je wat er nodig is:
Hebben ze een stevige hoeveelheid AP die early game gevaarlijk is? -> Aegis -> Bulwark
Hebben ze een full AD setup (zoals nu vaak gebeurt) -> Frozen Heart
Heb jijzelf veel AD? -> Zeke's Herald
Fed AD casters? Locket

Je mag zelf kiezen of je eerst je item maakt of boots, maar Boots of Lucidity moet je hebben voor je aan je tweede item begint.
Het sterkste 2de item is een shurelias. Soms mag dit ook als eerst, maar dat doe ik liever wanneer we voor staan.

Sightstone koop ik indien ik merk dat ik 700 gold heb en boots al heb, anders zijn er vaak dingen die ik liever koop maar dat is persoonlijke voorkeur.

Streaming History

• LikeAKing
Wat max je op janna? :)
ik heb maar 3 runepages, misschien dat ik mijn full ad runepage gebruik voor support ofzo haha. Runes heb ik wel, runepages niet.

• DiedB
  • Laatst online: 04-11 12:18
Meer mensen die vanuit NL opeens een hogere ping hebben dan normaal? Ik ging net premade met iemand die een paar kilometer verderop woont, en we hadden beide 52 ping stabiel waar dat normaal 32 en 25 is.

Routing issues o.i.d.?

• speedzor
LikeAKing schreef op zondag 09 december 2012 @ 20:07:
Wat max je op janna? :)
ik heb maar 3 runepages, misschien dat ik mijn full ad runepage gebruik voor support ofzo haha. Runes heb ik wel, runepages niet.
R>E>W>Q met E-Q-W op level 1, tenzij er een invade is: Q-E-W

Streaming History

• LikeAKing
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2pq2p0y.png

Eerste game, met jou masteries/runepage setup en alles, wel een normal game though.
Oordeel maar! :P

• Gian
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-10 16:25
DiedB schreef op zondag 09 december 2012 @ 20:13:
Meer mensen die vanuit NL opeens een hogere ping hebben dan normaal? Ik ging net premade met iemand die een paar kilometer verderop woont, en we hadden beide 52 ping stabiel waar dat normaal 32 en 25 is.

Routing issues o.i.d.?
Er zijn op dit moment wat connectieproblemen e.d. vandaar. :P

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-11 08:10

Steef

GoT's Most Eaten

LikeAKing schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:12:
Eerste game, met jou masteries/runepage setup en alles, wel een normal game though.
Oordeel maar! :P
Varus ಠ_ಠ

Was dat een post-win lulz of had hij heel die game 2x boots tier 3 :D

[ Voor 13% gewijzigd door Steef op 09-12-2012 23:08 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

• LikeAKing
ThaRabbit schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:07:
[...]

Varus ಠ_ಠ

Was dat een post-win lulz of had hij heel die game 2x boots tier 3 :D
Vlak voor de game gewonnen was. Ik vond hem wel grappig. Hij was een premade tho

Verwijderd

Geweldig hoe broken sommige champs met nieuwe items zijn.

Alle AD casters met Black Cleaver stacking :') Mijn Riven met 2x BC hakt hun Nami in 1 combo in stukken. Welcome to the League of Cleavers. In mijn vriendenkring word penta na penta gescored op dit soort champs en op een select aantal Ranged ADC.

Die Statikk Shiv, Hurricane en SotD zijn zo broken op een aantal ADC. Varus, Twitch, Kog, Ashe. Priceless.

Die Varus heeft een baggerbuild voor 20k Gold, lol... Zelfs zonder de trollboots. LW > BC op ADC.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 08:18 ]

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 08:17:
Geweldig hoe broken sommige champs met nieuwe items zijn.

Alle AD casters met Black Cleaver stacking :') Mijn Riven met 2x BC hakt hun Nami in 1 combo in stukken. Welcome to the League of Cleavers. In mijn vriendenkring word penta na penta gescored op dit soort champs en op een select aantal Ranged ADC.

Die Statikk Shiv, Hurricane en SotD zijn zo broken op een aantal ADC. Varus, Twitch, Kog, Ashe. Priceless.

Die Varus heeft een baggerbuild voor 20k Gold, lol... Zelfs zonder de trollboots. LW > BC op ADC.
Die SotD hadden ze natuurlijk wel een beetje kunnen zien aankomen. 100% crit is op champs als twitch en Kog die al een AS steroid hebben natuurlijk zwaar broken. Black Cleaver stacking is ook wel een beetje lame.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
Speel zelf Janna ook als 1 van mijn favorieten.
Begin met E Q W E E R en dan schield maxen en dan zephyr. Tornado is meer een CC (al gebruikte ik dat in het begin als dmg dealer maar kwam ik later op terug).

Begin met Faerie Charm, 2 wards, 4mana pots en 1 health pot
Daarna Philo stone + aanvullen tot ik 2 a 3 wards heb en wat mana pots
Dan Kage's Lucky pick
Tot nu toe daarna gegaan voor het ward item maar ik denk dat ik hem gewoon ga skippen. Zeker late game wil je soms wel meer dan 3 wards hebben of zelfs vision wards. Vind die 300 health het niet waard. Daarna ging/ga ik voor Ionian Boots of Lucidity of Aegis of the legion (en de upgrade hiervan). Ligt een beetje aan de medespeler of hij extra bescherming nodig heeft enzo. Daarna Frozen Heart en dan zit ik vol. Dan bouw ik kage's lucky pick uit naar Shard of True Ice als ik echt nog dat geld nodig hebt van de GP en anders Morellonomicon voor dat kleine beetje extra dmg en betere stats. Nu ik dit typ heeft dit item eigenlijk wel mijn voorkeur. De philo bouw ik dan als laatste uit naar Shurelya's Reverie maar als de game nog verder gaat zal dit het item zijn dat ik als eerste weer ga vervangen. Zo ver is het echter nog niet gekomen.

Volgens mij is dit nu mijn talent build http://www.finalesfunkeln.com/s3/#XMaSvEPg37lUA
De mana biscuit en extra ward vond ik onnodig en vrij beperkt (een 1min ward, kom op hoor) en pickpocket is echt een kansloze talent. Je riskeert je leven voor 3 gold. Kijk wel uit :S Poken hoort erbij hoor en dat doe ik wel maar dit moet niet zijn zodat je 3 gold erbij krijgt maar op je tegenstander te zonen en druk te houden. Beter maken ze hiervan iets in de trend van wanneer je een ability gebruikt.

Runes zijn allemaal MR of Armor en GP5. Voor de Seals heb ik GP items, Glyphs MR en Marks Armor. Quitesses GP items

Gisteren trouwens l30 gedinged dus als iemand een keer duo que wil doen :) 2 matches gespeeld (maar nog niet geplaced denk ik?). Support Jana gewonnen, Jungle Nunu verloren maar speelde zelf wel een goede pot. Maarja je moet het met zijn vijven doen he...
http://www.lolking.net/summoner/euw/22456393#history

[ Voor 11% gewijzigd door thewizard2006 op 10-12-2012 09:12 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Martin0
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:46:
[...]

Niet echt hybride met 1 penetration item die ook een handjevol AP geeft waar je verder als Mundo niks aan hebt. en 2 Warmogs... dat is echt vreselijk. Met zo ziekelijk veel HP geen Atma's ook overigens :/
die warmogs waren ook voor zijn hregen.
ik had 120hp/5 regen.

heb in een game bvb een nasus en pantheon helemaal gek gemaakt met mijn cleavers, omdat hij niet onder zijn turret weg kon, ook met hulp van een zed die bij mij op top stond, ik gooide cleavers en zed zijn ninjaster, ze konden geen kant op, daarnaast ik hoefde maar een klein stapje te zetten als ze gingen recallen, net buiten turret range, niet eens heel hard over ze heen gelopen maar gewoon laan gecontroleerd, alleen zoveel controle was gewoon ziek.

moet even kijken hoe mijn nieuwe mundo build gaat worden, nu de FoN en warmogs weg zijn

Twitch

• snoos
Martin0 schreef op maandag 10 december 2012 @ 08:56:
[...]

die warmogs waren ook voor zijn hregen.
ik had 120hp/5 regen.

heb in een game bvb een nasus en pantheon helemaal gek gemaakt met mijn cleavers, omdat hij niet onder zijn turret weg kon, ook met hulp van een zed die bij mij op top stond, ik gooide cleavers en zed zijn ninjaster, ze konden geen kant op, daarnaast ik hoefde maar een klein stapje te zetten als ze gingen recallen, net buiten turret range, niet eens heel hard over ze heen gelopen maar gewoon laan gecontroleerd, alleen zoveel controle was gewoon ziek.

moet even kijken hoe mijn nieuwe mundo build gaat worden, nu de FoN en warmogs weg zijn
Warmogs zijn er nog en zijn nog een goede build voor mundo.
build
Spirit visage - warmogs- sunfire- Randuims omen :)
Tons of hp.

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-11 06:32

psyy138

blackbulls.nl

wat vinden jullie van nami? ik vind haar beetje mana hungry en ze kan niet egt het verschil maken in teamfights vind ik.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Martin0
snoos schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:10:
[...]

Warmogs zijn er nog en zijn nog een goede build voor mundo.
build
Spirit visage - warmogs- sunfire- Randuims omen :)
Tons of hp.
kon ze zaterdag en gister niet gevonden krijgen :P

dus boots(armor/mres) - warmog-spirit visage- sunfire- void staf - randuims omen

Twitch

• Damien
  • Laatst online: 23-08 13:05
Weet niet wat het is, maar Irelia voelt momenteel zo onwennig aan op top. Heb het gehele weekend niet 1x het idee gehad dat ik mijn lane met overtuiging heb gewonnen, als ik hem al won. Misschien komt het ook omdat ik van mijn bouwpatroon af ben gestapt, om nieuwe items te testen. Enige waar ik het gehele weekend op won is CS. Bijna elke game met de meeste CS afgesloten, af en toe tweede.

Riven daarentegen voelt weer als vanouds, zelfde als met de andere bruisers. Maar mijn vertrouwde Irelia is verre van prettig om mee te spelen.

Heb Irelia geprobeerd met 9/21/0 en 10/16/4 mastery pages, maar geen van beide gaven een prettig gevoel. En runesetup afgewisseld met AD quints/ASPD marks/Flat Armor Seals/Flat MR glyphs en HP/5 quints/AD marks/Flat Armor Seals/Flat MR glyphs.

En met ongeveer alle items wel wat rond lopen kloten, zoals Statikk Shiv en Zephyr.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Verwijderd

DIt weekend Talon gespeeld met dubbel black cleaver/last whisper build. Van 1480 naar 1600.

Ik kan je verzekeren dat dat gewoon free elo is, tenzij je tegen een AD bruiser moet lanen op mid.

Geniet ervan nu het nog kan, volgende patch is het alweer generved volgens reddit :)

• Martin0
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:51:
DIt weekend Talon gespeeld met dubbel black cleaver/last whisper build. Van 1480 naar 1600.

Ik kan je verzekeren dat dat gewoon free elo is, tenzij je tegen een AD bruiser moet lanen op mid.

Geniet ervan nu het nog kan, volgende patch is het alweer generved volgens reddit :)
ik deed gister ff een potje vs bots om first win op te pakken, pak ik gewoon brand omdat ik geen zin had om een van me eigen champs te spelen dus f2p champ.

kom ik met een talon op top, (voor de mensen die het nog niet weten, talon is mijn main champ), dus heb hem beetje uitgelegd hoe hij talon moest spelen, maakt hij alle bots in :) ik beetje lopen supporten met brand, uit eindelijk ben ik wel 4/0 geeindigd want bots lacken het om mij te killen.
maar heb die gast wel klein beetje talon geleerd, was leuk :)

Twitch

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-10 21:48

Dreanor

Joene

psyy138 schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:12:
wat vinden jullie van nami? ik vind haar beetje mana hungry en ze kan niet egt het verschil maken in teamfights vind ik.
Naar mijn mening is ze gewoon een zwakkere versie van Janna (maar dan met een heal ipv shield).

Beide hebben nockups/slows en attack dmg buff alleen voelt Janna veel sterker en makkelijker te spelen.

Zo heeft Nami die nockup bubbel, kleine circel tov Janna's wervelwind welke over een rechte lijn hetzelfde doet (is makkelijker en sterker).

Nami heeft een auto attack buff welke movespeed geeft tov Janna's shield welke extra AD geeft (wat niet enkel voor auto attack handig is). Het enige wat Nami over Janna heeft is de move speed buff.

Nami heeft een heal/damage skill die max drie personen raakt, van enemie naar allie naar enemie springt of andersom. Janna heeft een damage skill die ook nog slowt voor een target en Janna's shield compenseert Nami's heal zeg maar (in de vorige vergelijking heb ik de shield niet mee gerekend).

Nami's ult geeft iedereen movespeed en vijanden een kleine nockup (met slow dacht ik) tov Janna met aoe heal die elke vijand ver nockback geeft. Janna's ult vind ik vele malen krachtiger omdat je met haar nockback zoveel meer kan, je kan echt iemand redden of een vijand juist in toren bereik schieten. Daarnaast is de heal zo af en toe ook welkom (denk aan een flinke push).

Met Nami voelt de nockup te zwak om echt als life saver te gebruiken of om echt een verschil te kunnen maken en de movespeed is ook leuk maar niet zo leuk als Janna's heal/nockback.

Dus ik vraag mij af waarom Nami als je Janna hebt? :)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• godofal
  • Niet online

godofal

Dreanor schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:57:
[...]
zat ik gister ook ineens te denken; nami en janna zijn behoorlijk hetzelfde qua kit
janna's passive wint ook van nami's:
nami's passive geeft 1.5sec 30 movementspeed aan allies die ze raakt met een skill, janna geeft 3% aan iedereen zolang ze leeft (ongeveer 10~12 movementspeed, ligt eraan hoe snel je zelf al bent)

die bonus is imo veel nuttiger, je jungler is sneller tusen camps/ganks, iedereen kan altijd skillshots net wat makkelijker ontwijken, etc

bij nami moet je heel goed opletten en eigenlijk nog vóór je tegenstander iets doet je skill activeren om het te kunnen ontwijken

ik denk dat janna meer een defensieve supp is en nami veel aggresiever; de slows die nami heeft passen veel beter in een chase comp dan een disengage comp dankzij de movementspeed en ult
janna Q en ult zijn het sterkst en makkelijkste te landen als ze naar jou toe komen ipv andersom
Damienx2 schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:33:
Weet niet wat het is, maar Irelia voelt momenteel zo onwennig aan op top. Heb het gehele weekend niet 1x het idee gehad dat ik mijn lane met overtuiging heb gewonnen, als ik hem al won. Misschien komt het ook omdat ik van mijn bouwpatroon af ben gestapt, om nieuwe items te testen. Enige waar ik het gehele weekend op won is CS. Bijna elke game met de meeste CS afgesloten, af en toe tweede.

Riven daarentegen voelt weer als vanouds, zelfde als met de andere bruisers. Maar mijn vertrouwde Irelia is verre van prettig om mee te spelen.

Heb Irelia geprobeerd met 9/21/0 en 10/16/4 mastery pages, maar geen van beide gaven een prettig gevoel. En runesetup afgewisseld met AD quints/ASPD marks/Flat Armor Seals/Flat MR glyphs en HP/5 quints/AD marks/Flat Armor Seals/Flat MR glyphs.

En met ongeveer alle items wel wat rond lopen kloten, zoals Statikk Shiv en Zephyr.
Aan Irelia zelf is niet veel veranderd, maar aan de items wel. Vooral AD casters zijn er momenteel op vooruit gegaan (zoals Riven, Lee Sin, Pantheon, Talon etc.) terwijl Irelia juist iets minder tanky aanvoelt door o.a. het duurder worden van armor. Qua runes/masteries voelt bij mij nog altijd je tweede runeset het beste aan bij mij (alhoewel ik wel scaling MR gebruik ipv flat) en qua masteries doe ik volgens mij ook iets als 10/16/4 inderdaad.

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-11 08:05
Dit weekend twee potjes maar gespeeld, tweemaal als Cho jungle. Die hunters machete maakt het wel wat eenvoudiger. Eerste potje na een mislukte surrendervote nog teruggekomen. Had wel de indruk dat het andere team niet bijster goed was, maar ons team wou gewoon niet samenblijven. Van zodra we met 5 waren, vond 2 man het altijd nodig van lane te switchen, en dat na 30 minuten in game.

Tweede game begin ik weer met een machete. Blijkt onze sion afk te zijn. Dus dan maar 4vs5 begonnen en ik op top (met machete en smite...) tegen een nidalee. Ik was aan het winnen in farm, en dan rond lvl 6 komt die sion eindelijk terug "sorry for afk". Ik laat hem wat lasthitten terwijl ik nidalee wat probeer te harassen. Uiteindelijk een goede rupture, en sion neemt de kill . De kerel staat al meteen op lvl 5. (ik op 7 op dat moment). Dus dan eindelijk de jungle ingedoken. Uiteindelijk kunnen uitbouwen naar 6 feast stacks, en dan mid & bot even gaan helpen. Erna bleven we goed samen, goede initiates en winnen we dat spelletje ook nog.

Nami is op zich niet slecht, heb er tegen gespeeld in dat 1e potje en vooral early & mid game is die CC toch wel dodelijk. (ofwel was onze bot lane gewoon te onvoorzichtig). Wat later heeft het minder impact hoewel een goed geplaatste ult toch veel kan doen. (maar net zoals sona ult moet je enorm goed inschatten wanneer te gebruiken).

• speedzor
Ik heb zelf nog maar 2 games met Nami gespeeld, maar ik ben zeker verkocht. Haar heal voelt lekker aan, à la healing stream van shamans (als ik het me goed herinner). Haar ult is heel sterk in teamfights aangezien je bijna gegarandeerd 5 mensen in de lucht smijt. 5 mensen 1 seconde immobiliseren en daarna 2-4 seconden slowen is enorm veel gratis damage dat je team kan doen. De cooldown op haar Q valt best mee, zeker van zodra je wat CDR hebt.

Ze moet het een beetje afleggen van janna wat betreft carry bescherming, maar anderzijds heeft ze wel een stabielere laning phase omdat ze ook een heal ter beschikking heeft (die je uiteraard eerst levelled).

Streaming History

• LikeAKing
Ben nu janna ranked, 6 deaths in 15 minuten. Enemy sona slechtere stats dan mij, 500 damage in 1 seconde van haar gekregen. En corki., DAMN

Verwijderd

Dreanor schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:57:
[...]

Naar mijn mening is ze gewoon een zwakkere versie van Janna (maar dan met een heal ipv shield).

Beide hebben nockups/slows en attack dmg buff alleen voelt Janna veel sterker en makkelijker te spelen.

Zo heeft Nami die nockup bubbel, kleine circel tov Janna's wervelwind welke over een rechte lijn hetzelfde doet (is makkelijker en sterker).

Nami heeft een auto attack buff welke movespeed geeft tov Janna's shield welke extra AD geeft (wat niet enkel voor auto attack handig is). Het enige wat Nami over Janna heeft is de move speed buff.

Nami heeft een heal/damage skill die max drie personen raakt, van enemie naar allie naar enemie springt of andersom. Janna heeft een damage skill die ook nog slowt voor een target en Janna's shield compenseert Nami's heal zeg maar (in de vorige vergelijking heb ik de shield niet mee gerekend).

Nami's ult geeft iedereen movespeed en vijanden een kleine nockup (met slow dacht ik) tov Janna met aoe heal die elke vijand ver nockback geeft. Janna's ult vind ik vele malen krachtiger omdat je met haar nockback zoveel meer kan, je kan echt iemand redden of een vijand juist in toren bereik schieten. Daarnaast is de heal zo af en toe ook welkom (denk aan een flinke push).

Met Nami voelt de nockup te zwak om echt als life saver te gebruiken of om echt een verschil te kunnen maken en de movespeed is ook leuk maar niet zo leuk als Janna's heal/nockback.

Omdat Nami de rol van Janna niet vervult en andersom. Janna healed niet en dat is soms toch handig om te hebben. Ook is Nami's CC veel langer en consequenter (hoe vaak raak je een volledig charged Tornado in laning phase?)

Ook graag beter haar skills lezen voordat je d'r afkraakt. Haar ult is een AoE knockup/slow. Haar -passive- geeft Movespeed met elke skill die een ally raakt. Ook valt er wat voor Tidecaller te zeggen tegenover shield (Magic dmg/AD). Aangezien iedereen physical damage verwacht en dus meer Armor dan Mres zal hebben op bot lane, denk ik dat Magic Damage (die scaled met Nami's stats!) on hit het sowieso early game wel wint van de AD+ van shield.

Overigens is met Janna shield weg, buff weg. Die van Nami blijft gewoon en geeft je ADC een eigen slow. Nami is een goede all-rounder, de middenweg Soraka/Janna en in bepaalde gevallen verkies ik haar boven Janna. Vooral met Twitch on-hit ulti heb ik graag Tidecaller op me voor slows en extra damage x5 en knockups zijn fijner dan knockbacks die mensen uit mijn ult-range gooien.
Damienx2 schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:33:

Dat zal best als je niet weet welke items/runes je moet kiezen. Je pakt flat Armor Seals, Mres/lvl Glyphs, AD Marks/Quints. 9/21 is nog steeds de manier om te spelen. Er is vrij weinig voor haar veranderd in dit opzicht, dus je gevoel is... slechts een gevoel. Ook zijn ADC items nooit de manier geweest voor een efficiente Irelia. Aan een Statikk Shiv heb je vrij wenig, je bent geen Crit/Aspeed stacker zoals ADCs. Zephyr is uberhaupt een klote-item. Soort AD Nashor's voor 3k.

1-2 offensive items en de rest tanky is the way to go. Black Cleaver, Mallet, Atmas, Mercs, Wit's End, GA zijn goed te doen. Ravenous Hydra is ook nog wel interessant. Al met al is Irelia niet iemand die ineens heel erg naar de nieuw items moet kijken. En early game geen stockmarket Irelia bouwen. Zeker nu HoG weg is.

• LikeAKing
Enge shit man hahaha

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:37
It was the Dark Side Of Nocuturne Muahahaha :P

• LikeAKing
valermos schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:16:
It was the Dark Side Of Nocuturne Muahahaha :P
Als hij zo baas was, uploadde hij gewoon die replay. Zal het wel willen zien, want ik geloof het niet 100% D:

Verwijderd

LikeAKing schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:22:
[...]

Als hij zo baas was, uploadde hij gewoon die replay. Zal het wel willen zien, want ik geloof het niet 100% D:
Obvious fake. Alle kleine geloofwaardigheid ging er na het chatbox verhaal uit.

• SHEePYTaGGeRNeP
  • Laatst online: 17-10 21:20
Het is gewoon een mooi verhaal, tuurlijk is het fake :D
lees maar gewoon wat verhalen op www.reddit.com/r/nosleep precies hetzelfde ;)

• LikeAKing
Ja inderdaad, de eerste helft met dat er geen naam connected was, ddossed, of hacked dat iemand op zijn game speelde, yup. Kon zo zijn, of de death respawn timer bug. Maar het werd allemaal al minder creepy hoe verder je las. :P

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-10 21:48

Dreanor

Joene

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:56:
[...]

Omdat Nami de rol van Janna niet vervult en andersom. Janna healed niet en dat is soms toch handig om te hebben. Ook is Nami's CC veel langer en consequenter (hoe vaak raak je een volledig charged Tornado in laning phase?)

Ook graag beter haar skills lezen voordat je d'r afkraakt. Haar ult is een AoE knockup/slow. Haar -passive- geeft Movespeed met elke skill die een ally raakt. Ook valt er wat voor Tidecaller te zeggen tegenover shield (Magic dmg/AD). Aangezien iedereen physical damage verwacht en dus meer Armor dan Mres zal hebben op bot lane, denk ik dat Magic Damage (die scaled met Nami's stats!) on hit het sowieso early game wel wint van de AD+ van shield.

Overigens is met Janna shield weg, buff weg. Die van Nami blijft gewoon en geeft je ADC een eigen slow. Nami is een goede all-rounder, de middenweg Soraka/Janna en in bepaalde gevallen verkies ik haar boven Janna. Vooral met Twitch on-hit ulti heb ik graag Tidecaller op me voor slows en extra damage x5 en knockups zijn fijner dan knockbacks die mensen uit mijn ult-range gooien.
Ik heb op iemands gevoelige teentjes getrapt!!! :+

Nee, even serieus, ik kraak haar nergens af en heb haar skills wel goed gelezen (daarom staat er tussen haakjes slow bij haar ult, zit op werk en wist het niet zeker meer) maar ik vind haar qua kit erg veel op janna lijken en ik vind janna sterker / makkelijker te spelen. Let wel, ik speel solo que en ja, Nami is meer van de aanval en janna andersom meer van de verdediging. En laat in solo que verdediging makkelijker en vaker zijn dan in team/duo.

Je vraag, "hoe vaak raak je een volledig charged Tornado in laning phase?", nou in ieder geval vaker dan de kleine range/diameter van Nami's bubble. Die is heel wat lastiger mikken en de tornado kan je op het juiste moment loslaten maargoed Nami heb ik nog niet zoveel gespeeld als janna natuurlijk dus daar moet ik ook rekening mee houden.

En wat qua extra damage wint (shield/nami buff) weet ik niet, zit op mijn werk en doe alles uit mij hoofd. Ik denk dat er hiervoor even wat theocrafting moet toepassen. Maar hoeveel +AP bouw je op een support earlygame?

Dat Janna's nockback vervelend kan zijn ligt puur aan hoe slecht iemand die gebruikt en vind ik geen argument. Alhoewel, in solo que is dit JUIST een argument natuurlijk waar ik nog wel eens iemand heerlijk een teamfight heb zien verkloten met een verkeerde janna ult en met nami zal dit niet zo zijn. ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• snoos
SHEePYTaGGeRNeP schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:25:
Het is gewoon een mooi verhaal, tuurlijk is het fake :D
lees maar gewoon wat verhalen op www.reddit.com/r/nosleep precies hetzelfde ;)
Ik hoopte daar inderdaad op.
Maar zag alleen maar slechte/ mindere verhalen.

Mooi verhaal en mooie opbouw.

Die no name mensen kom je trouwens wel eens tegen.
Zit er weer een rus of pool in je game.
Spamd hij de chat weer eens met убить их всех

• LikeAKing
snoos schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:30:
[...]

Ik hoopte daar inderdaad op.
Maar zag alleen maar slechte/ mindere verhalen.

Mooi verhaal en mooie opbouw.

Die no name mensen kom je trouwens wel eens tegen.
Zit er weer een rus of pool in je game.
Spamd hij de chat weer eens met убить их всех
Ja, hinderlijk is dat. GA TERUG NAAR JE EIGEN land REGIO . :DDDDDD

• SHEePYTaGGeRNeP
  • Laatst online: 17-10 21:20
LikeAKing schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:36:
[...]

Ja, hinderlijk is dat. GA TERUG NAAR JE EIGEN land REGIO . :DDDDDD
Er is volgens mij al / er komt een russische server. YEEEY :D

• snoos
EU Nordic & East is al voor de polen. kunnen die russen wel bij in :P

@ hieronder.

Bij fransen zie ik vaak dat ze geen of zeeer slecht engels kunnen.

spaanse zijn ook irritant.
Als ik jajajajajaja in chat zie denk ik al shit het is weer zover

[ Voor 56% gewijzigd door snoos op 10-12-2012 11:51 ]

• pewed
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-05 15:18
't is wel hinderlijk als ze Russisch praten. Laten we dan maar niet over de Fransen beginnen die 9 uit de 10 keer aan het trollen zijn in ranked :(.
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:56:
[...]
Dat zal best als je niet weet welke items/runes je moet kiezen. Je pakt flat Armor Seals, Mres/lvl Glyphs, AD Marks/Quints. 9/21 is nog steeds de manier om te spelen. Er is vrij weinig voor haar veranderd in dit opzicht, dus je gevoel is... slechts een gevoel. Ook zijn ADC items nooit de manier geweest voor een efficiente Irelia. Aan een Statikk Shiv heb je vrij wenig, je bent geen Crit/Aspeed stacker zoals ADCs. Zephyr is uberhaupt een klote-item. Soort AD Nashor's voor 3k.

1-2 offensive items en de rest tanky is the way to go. Black Cleaver, Mallet, Atmas, Mercs, Wit's End, GA zijn goed te doen. Ravenous Hydra is ook nog wel interessant. Al met al is Irelia niet iemand die ineens heel erg naar de nieuw items moet kijken. En early game geen stockmarket Irelia bouwen. Zeker nu HoG weg is.
Zoals ik al zei: aan Irelia zelf is niets veranderd, maar aan de items wel. Andere champs zijn sterker geworden van bepaalde items waar Irelia weinig aan heeft. Bovendien is armor 'generft' waardoor je minder tanky aanvoelt.

Verwijderd

Overigens een nieuwe favo build voor Twitch gevonden gisteren na wat experimenten.

Boots+Pots of Dorans (support dependent) > Vamp Scepter > Berserker's > BT > SotD > IE > LW > Statikk > Enchantment: Furor

Vond de Hurricane uiteindelijk niet zoveel waard. Het geeft Poison stacks op nabije vijanden, maar in teamfights doe je dat al met je ulti. Ook wint de PD niet van Statikk Shiv. Overigens is vroeg Aspd/Crit buiten SotD/Greaves om kopen onnodig vanwege SotD en Stealth active. Statikk Shiv is daarom mijn laatste item, maar dat vooral vanwege de passive, die samen met genoeg Critrate en Critdmg dan pas echt goede schade aanricht.
Dreanor schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:30:
[...]

Ik heb op iemands gevoelige teentjes getrapt!!! :+

Nee, even serieus, ik kraak haar nergens af en heb haar skills wel goed gelezen (daarom staat er tussen haakjes slow bij haar ult, zit op werk en wist het niet zeker meer) maar ik vind haar qua kit erg veel op janna lijken en ik vind janna sterker / makkelijker te spelen. Let wel, ik speel solo que en ja, Nami is meer van de aanval en janna andersom meer van de verdediging. En laat in solo que verdediging makkelijker en vaker zijn dan in team/duo.

Je vraag, "hoe vaak raak je een volledig charged Tornado in laning phase?", nou in ieder geval vaker dan de kleine range/diameter van Nami's bubble. Die is heel wat lastiger mikken en de tornado kan je op het juiste moment loslaten maargoed Nami heb ik nog niet zoveel gespeeld als janna natuurlijk dus daar moet ik ook rekening mee houden.

En wat qua extra damage wint (shield/nami buff) weet ik niet, zit op mijn werk en doe alles uit mij hoofd. Ik denk dat er hiervoor even wat theocrafting moet toepassen. Maar hoeveel +AP bouw je op een support earlygame?

Dat Janna's nockback vervelend kan zijn ligt puur aan hoe slecht iemand die gebruikt en vind ik geen argument. Alhoewel, in solo que is dit JUIST een argument natuurlijk waar ik nog wel eens iemand heerlijk een teamfight heb zien verkloten met een verkeerde janna ult en met nami zal dit niet zo zijn. ;)
Nah not really :+ hou alleen niet van mensen die aannames maken op basis van "ik las laatst" zonder genoeg ingame ervaring e.d.

Nami is idd lastiger in solo queue aangezien je goed moet coördineren. Gelukkig speel ik vaak met een duo op bot, vooral nu ik Twitch weer heb opgepakt. Heb overigens ook een hele goede solo queue Nami gehad.

Nami buff: ON-HIT MAGIC DAMAGE: 25 / 40 / 55 / 70 / 85 (+20% AP)
Janna buff: ATTACK DAMAGE BONUS: 14 / 23 / 32 / 41 / 50

Ik zie bij Nami dus veel groter damage potentieel early/mid, een verschil van 11 zonder enige vorm van AP toegepast is op lagere levels zeer relevant. Ook is het een on-hit effect damage/slow, wat met bijvoorbeeld met bepaalde items/skills weer nuttig is voor andere champs. (Irelia, GP etc). Stel je komt aan de 200 AP lategame... dan vind ik 85+40 extra damage zeker niet mis. Vooral op een Twitch die het AoE ulti'd en als enige maximaal 15 stacks van Tidecaller kan toepassen ipv 3 (9 max met Hurricane op andere ADCs. Excuses, ben momenteel zeer verliefd op Nami+Twitch combo)

En inderdaad, zelfs zonder solo queue heb ik wel supports gehad die die ulti flink fucked up gebruikten.
Vicarious schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:52:
[...]

Zoals ik al zei: aan Irelia zelf is niets veranderd, maar aan de items wel. Andere champs zijn sterker geworden van bepaalde items waar Irelia weinig aan heeft. Bovendien is armor 'generft' waardoor je minder tanky aanvoelt.
Black Cleaver werkt prima op Irelia though. Ravenous Hydra ook wel. De enige die erg veranderd zijn, zijn de AD casters. Darius, Mantheon, Riven etc. Black Cleaver x2 LW en gaan met die banaan. Dat Irelia en veel anderen die niet uit 3-4 physical skill casts bestaan daar niet tegenop kunnen boksen is enkel de schuld van slecht item design.
Pagina: 1 ... 108 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.