The birds turned into The Flying Dutchmen!
LET OP... lees het volledige bericht en commentaar op de site goed door.Pogo! schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:12:
[...]
Q: Play Store?
A: At time of writing (27-APRIL) Play Store is fully operational but some Apps are not visible by default (e.g. Youtube, Google Maps). This is the same as with most other Chinese tablets (including all the Novo and Eken tablets we sell), with the problem being Play Store deciding some Apps are not compatible. The truth is that all Apps will run if you can install them, Play Store is only one of many places to find Apps. The situation with Play Store will resolve itself over time, but in the meantime you can install missing Apps either by finding the relevant .apk (e.g. type 'Youtube .apk into Google) or by following this guide (works for all Eken tablets): http://www.futeko.com/for...p?mode=thread&id=3560.
Want deze market fix werkt niet op de Eken T10/Hiteker HTA-1040

Overigens is de nieuwe firmware die hierboven in een eerdere post vermeld staat nog maar een beta
versie. Maar als dit de scherm problemen nu al verhelpt, wat zal je dat dan verder bommen
[ Voor 3% gewijzigd door Marinus-Roro op 05-05-2012 16:27 ]
All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *
Momenteel draai ik Apex launcher erbij. Vind deze behoorlijk fijn omdat je icoontjes weer heerlijk kan groeperen. Ik zit ook nog te kijken naar MIUI voor de tablet. Deze zijn erg gebruiksvriendelijk
__/`\__/`\__
Verwijderd
Even nog voor een ieder die gaat updaten doe de backup van titanium wel op je SDkaartje anders ben je alle pleite (ja ik dus schaam schaam).
Affijn alles weer eropzetten en gaan we nu nog lekkerder spelen/surfen.
Si vis pacem, para bellum
Sketchbook Mobile lijkt het niet te doen op mijn tablet. Hij installeert wel, maar doet met opstarten meteen een force close. beetje jammer, hoewel er gelukkig meer goede teken apps zijn.
Verwijderd
Welke reden zou je nu nog kunnen hebben om dit koopje van de hand te willen doen??
Overschot aan tabletsVerwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 19:48:
Al mijn apps er weer opgezet maar tablet blijft snel en geen gedoe meer met net naast hetgene drukken wat je eigenlijk wilde selecteren.
Welke reden zou je nu nog kunnen hebben om dit koopje van de hand te willen doen??
Maar het is inderdaad een prima tablet nu.
-
Verwijderd
Ha ha maar ik zag dat je de TrekkieTablet juist gaat behouden en wat anders de deur uit gaat doen.XBOXCenturion schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 20:07:
[...]
Overschot aan tablets.
Maar het is inderdaad een prima tablet nu.
Nee hoor, ik heb hem nog steeds te koop.Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 20:14:
[...]
Ha ha maar ik zag dat je de TrekkieTablet juist gaat behouden en wat anders de deur uit gaat doen.
Het formaat is namelijk niet geschikt voor mij.
-
Loopt nu als een zonnetje!!!
Ik heb ook de Market Enabler van futurek (?) getest, en had zoals anderen steeds dat de UI crasht. Maar ik had een volledige Market en een werkend GoogleTalk met video! Hopelijk wordt dat allemaal in de volgende fw release vanzelf opgelost ...:-)
Het enige wat ik verder niet werkend krijg is dat de locatie aan de hand van de Wifi spot wordt bepaald .... iemand waarbij MyLocation wel werkt?
Een oudere versie van Skype werkt wel, maar dat is zo'n versie waar je de applicatie niet makkelijk kan sluiten, dus ik pas voorlopig.
Tot slot, heeft iemand een echt goed passende hoes (en niet te duur :-) ) gevonden? Zag een aantal suggesties in de topic, maar niet iets overtuigends?
Ben blij met deze aanschaf!
Die market enabler installeert frameworks en meuk die bedoeld is voor de T01 en niet T10 daarom crasht elke launcher.Geronymous schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 21:26:
Zo, inderdaad een mooie update!
Loopt nu als een zonnetje!!!
Ik heb ook de Market Enabler van futurek (?) getest, en had zoals anderen steeds dat de UI crasht. Maar ik had een volledige Market en een werkend GoogleTalk met video! Hopelijk wordt dat allemaal in de volgende fw release vanzelf opgelost ...:-)
Daarom dit 42dpi in "Eken T10/Hiteker HTA-1040 ervaringen"
42dpi in "Eken T10/Hiteker HTA-1040 ervaringen"
Die versie van Skype sluit ik desnoods wel af met Advanced Task Killer.Geronymous schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 21:26:
Een oudere versie van Skype werkt wel, maar dat is zo'n versie waar je de applicatie niet makkelijk kan sluiten, dus ik pas voorlopig.
Tot slot, heeft iemand een echt goed passende hoes (en niet te duur :-) ) gevonden? Zag een aantal suggesties in de topic, maar niet iets overtuigends?
Ik heb verder twee hoesjes besteld op eBay en gebruik nu tijdelijk een oud hoesje wat ooit eens bij een netboekje kreeg.
Als de hoesjes binnen zijn zet ik hier mn ervaringen wel even neer.
Ja, jouw script had ik gisteren al gerund, en dat ging prima, maar GoogleTalk werkte bijvoorbeeld niet (de video dan) ... inmiddels heb ik door dat het in feite gaat om het hebben van de .apk bestandjes, en die kun je dan met een backup restore of App Installer installeren. Maar het mooiste zou zijn om volledige access te hebben42dpi schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 21:47:
[...]
Die market enabler installeert frameworks en meuk die bedoeld is voor de T01 en niet T10 daarom crasht elke launcher.
Daarom dit 42dpi in "Eken T10/Hiteker HTA-1040 ervaringen"
42dpi in "Eken T10/Hiteker HTA-1040 ervaringen"
Bedankt in ieder geval voor je hulp en scripts!
Don't rely on their truth alone
http://www.priceangels.co...et-PC-Black--s311020.html
Zal wel een paar weken duren voordat ik die heb ...
http://www.focalprice.com...leeve_Case_Bag_Black.html
en deze is nog onderweg
http://www.mcbub.com/item...-Brown--CN110385--145010/
[ Voor 37% gewijzigd door Paperbag24 op 05-05-2012 23:21 ]
Ik krijg nu alleen het Sony toetsenbord niet meer aan de praat. Daarom maar SwiftKey tablet beta erop gezet.
Edit: gelukt. de app naar data ipv system
[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-05-2012 12:33 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Of wat zou het anders kunnen zijn?
Hier is na een reboot niets aan de hand. Overigens heb ik geen CWM dus een backup maken zit er nog niet in.-DG- schreef op zondag 06 mei 2012 @ 02:57:
Als ik m'n tablet reboot is alles opeens weer terug naar fabrieksinstellingen. Gelukkig had ik net alles gebackupt, maar eerst had die dit niet. Misschien is het sinds de laatste rok update het geval. Reboot die bij jullie wel gewoon normaal? (denk aan een volledige backup!)
Of wat zou het anders kunnen zijn?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Hier ook niets aan de hand na een reboot.AllSeeyinEye schreef op zondag 06 mei 2012 @ 09:55:
[...]
Hier is na een reboot niets aan de hand. Overigens heb ik geen CWM dus een backup maken zit er nog niet in.
Er zit na de instalatie van de scrips van 42dpi toch een rommaneger met clockwork in??
Rommanager geeft aan dat het device niet ondersteund wordt. verder ken ik het programma niet, als in, ik heb er geen ervaring mee. Een geroote custom kernel zou ideaal zijnVerwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 10:02:
[...]
Hier ook niets aan de hand na een reboot.
Er zit na de instalatie van de scrips van 42dpi toch een rommaneger met clockwork in??
Verwijderd
Zeker maar dit is geen galaxys2 waar heel veel ontwikkeling in zit, ik denk dat we ons al gelukkig moeten prijzen met de update waardoor e.e.a nu vloeiend verloopt.AllSeeyinEye schreef op zondag 06 mei 2012 @ 10:34:
[...]
Rommanager geeft aan dat het device niet ondersteund wordt. verder ken ik het programma niet, als in, ik heb er geen ervaring mee. Een geroote custom kernel zou ideaal zijn
Ben ik helemaal met je eens. Maar ROMmanager, een mini tut wellicht? En wat is het brick risico? Heb de tablet primair voor vrouw en kids aangeschaft, dus moet m wel werkbaar houden:pVerwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 10:39:
[...]
Zeker maar dit is geen galaxys2 waar heel veel ontwikkeling in zit, ik denk dat we ons al gelukkig moeten prijzen met de update waardoor e.e.a nu vloeiend verloopt.
Verwijderd
Hier is het ook een extratje voor op de bank, een ipad was veel te duur als speeltje.AllSeeyinEye schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:08:
[...]
Ben ik helemaal met je eens. Maar ROMmanager, een mini tut wellicht? En wat is het brick risico? Heb de tablet primair voor vrouw en kids aangeschaft, dus moet m wel werkbaar houden:p
Ik had voor deze tablet een zeer slechte ervaring (flytouch2) en was daarom nogal huiverig voor een android maar deze Trekkie valt me 1000% mee.
Ik ben dus wel een beetje huiverig om iets definitief te bricken.
Iemand het Sony keyboard aan de praat gekregen met de nieuwe ROM?SeatRider schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:11:
Update werkt prima trouwens, geen lag meer merkbaar, en Pinball Arcade draaide nog nooit zo soepeltjes
[...]
Met welke software doe je dat? Met Astro krijg ik een error dat ik geen rechten heb om iets met /system te doen, en in Windows zie ik die folders niet, alleen de SD
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ja, ik. alles unrarren en kopieren naar de juiste positie in /system, de apk moest ik in /data/app zetten om m aan de praat te krijgen. Reboot en klaar.SeatRider schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:42:
[...]
Iemand het Sony keyboard aan de praat gekregen met de nieuwe ROM?
Onderstaand mijn homescreen:

[ Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-05-2012 11:53 ]
Verwijderd
Wat is nu het voordeel van zo'n powermenu, ik bedoe t.o.v. de knop?AllSeeyinEye schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:37:
Het gemis aan een powermenu heb ik trouwens opgelost met quickboot. Even in de opties recovery uitvinken en een custom icon eraan gegeven op m'n homescreen.
De knop geeft mij geen reboot mogelijkheid.Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:57:
[...]
Wat is nu het voordeel van zo'n powermenu, ik bedoe t.o.v. de knop?
Met welke tool zet jij bestanden in /system dan, ik krijg met Astro melding dat ik geen rechten hebAllSeeyinEye schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:49:
[...]
Ja, ik. alles unrarren en kopieren naar de juiste positie in /system, de apk moest ik in /data/app zetten om m aan de praat te krijgen. Reboot en klaar.
Onderstaand mijn homescreen:
[afbeelding]
ES file explorerSeatRider schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:11:
[...]
Met welke tool zet jij bestanden in /system dan, ik krijg met Astro melding dat ik geen rechten heb
Verwijderd
Even voor mijn duidelijkheid; wat is het verschil tussen een reboot en de tablet geheel uitzetten (lange druk powerknop)?AllSeeyinEye schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:10:
[...]
De knop geeft mij geen reboot mogelijkheid.
Is dat de firmwareversie van 7 april voor de T10 op de eken.com site?
De link die wij allemaal gebruikt hebben staat in het topicgraziemille schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:51:
Ik lees, dat er inmiddels een update beschikbaar is, die o.a. de schermuitlijning oplost.
Als ik mijn T10a helemaal uit en weer aan zet is er niets veranderd dus ik behoud alle geïnstalleerde programma's.
Wat ik net wel had is dat mn wifi niet automatisch de lijst van beschikbare netwerken vernieuwde.
Toen ik mn wifi uitzette bleef de T10a aangeven dat hij wifi aan het uitzetten was en kreeg ik wifi niet meer aan.
Alleen het helemaal uit en weer aanzetten van de T10a zorgde ervoor dat ik weer wifi aan kon zetten....
Nee het is deze van 2 dagen geleden:graziemille schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:51:
Ik lees, dat er inmiddels een update beschikbaar is, die o.a. de schermuitlijning oplost.
http://www.futeko.com/for...x.php?mode=thread&id=3800
De factory reset waar ik last van had komt door busybox wat ik geïnstalleerd moest hebben voor een ander programma. Zodra ik dat installeer wil die niet meer goed rebooten. Weet iemand daar een oplossing voor?
Root explorer hier maar is wat aan de trage kant. Verder lekkere update. Nu CM9 aan het modden voor dezeSeatRider schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:11:
[...]
Met welke tool zet jij bestanden in /system dan, ik krijg met Astro melding dat ik geen rechten heb
__/`\__/`\__
Dit heb ik ook gehad, ik had ook Busybox geinstalleerd, dat is dus het probleem. Ik heb het opgelost door de tablet opnieuw te flashen, nu draait hij al een week zonder problemen.-DG- schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:14:
De factory reset waar ik last van had komt door busybox wat ik geïnstalleerd moest hebben voor een ander programma. Zodra ik dat installeer wil die niet meer goed rebooten. Weet iemand daar een oplossing voor?
De nieuw ROM die schermproblemen oplost geeft bij mij ook WIFI problemen, als ik de tablet uit slaapstand haal verbind hij niet automatisch. Dit is opgelost door wifi aan en uit te zetten. Aangezien de ROM nog een beta is hoop ik dat de definitieve versie die probleem verhelpt.
Ik heb geen WIFI problemen met de nieuwe ROM. Het probleem met de resets had ik al opgelost door hem opnieuw te flashen, maar dan blijft het probleem dat ik Busybox ergens nodig voor heb..io-er schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:01:
[...]
Dit heb ik ook gehad, ik had ook Busybox geinstalleerd, dat is dus het probleem. Ik heb het opgelost door de tablet opnieuw te flashen, nu draait hij al een week zonder problemen.
De nieuw ROM die schermproblemen oplost geeft bij mij ook WIFI problemen, als ik de tablet uit slaapstand haal verbind hij niet automatisch. Dit is opgelost door wifi aan en uit te zetten. Aangezien de ROM nog een beta is hoop ik dat de definitieve versie die probleem verhelpt.
Heb je die er al op gekregen zonder problemen?
Ik heb geen Busybox meer geïnstalleerd, ik kan je hier helaas niet verder mee helpen.-DG- schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:24:
[...]
Ik heb geen WIFI problemen met de nieuwe ROM. Het probleem met de resets had ik al opgelost door hem opnieuw te flashen, maar dan blijft het probleem dat ik Busybox ergens nodig voor heb..
Heb je die er al op gekregen zonder problemen?
Van de week bij deze toko een sleeve besteld.
Voor een totaal overzicht van de 10.2" sleeve's moet je effe op de onderstaande link klikken.
http://www.case2go.nl/c-5928/10-2-netbook-sleeve
Ik had zelf deze besteld. Is wel iets groter (breeder) dan onze tabblet, maar lage prijs maakt een hoop goed.

Tevens ook meteen een HDMI verloopkabeltje laten meekomen, moest immers toch al de € 1,95 verzendkosten betalen.
Nu kan ik ook via deze kabel films en dergelijke op de huiskamer TV, of van de zomer op m'n TV in de caravan afspelen
http://www.case2go.nl/143...peed-hdmi-mini-hdmi-kabel
En dit alles de ene dag besteld, de volgende dag in een Air Bubble Envelope in de brievenbus
[ Voor 30% gewijzigd door Marinus-Roro op 08-05-2012 13:42 . Reden: kleiner plaatje toegevoegd ]
All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *
Hee, het werkt
Heb ik ook twee keer gehad, maar dan met de oude ROM.Gutteguttegut schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:12:
[..]
Wat ik net wel had is dat mn wifi niet automatisch de lijst van beschikbare netwerken vernieuwde.
Toen ik mn wifi uitzette bleef de T10a aangeven dat hij wifi aan het uitzetten was en kreeg ik wifi niet meer aan.
Alleen het helemaal uit en weer aanzetten van de T10a zorgde ervoor dat ik weer wifi aan kon zetten....
Voor the time being maar aan / uit en ontgrendelen met het netsnoer...
[ Voor 13% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-05-2012 19:14 ]
Dat zal toch wel geen garantiewerk zijn neem ik aan. Denk je dat je 'm uberhaupt kan laten maken? En waar dan, in China?AllSeeyinEye schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:13:
damn, zwager op bezoek, tikt ie m van de bank... powerknop defect en kan m niet meer fixen. Dat wordt wegbrengen voor reparatie. Heb nu trouwens wel gelijk kunnen zien dat ik ook de 3000 mAh batterij heb, maar dat vermoedde ik al.
Hoezo kapot? Zit gewoon zo'n puls knopje op de pcb heel simpel te fixen.AllSeeyinEye schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:13:
damn, zwager op bezoek, tikt ie m van de bank... powerknop defect en kan m niet meer fixen. Dat wordt wegbrengen voor reparatie. Heb nu trouwens wel gelijk kunnen zien dat ik ook de 3000 mAh batterij heb, maar dat vermoedde ik al.
De kwaliteit wordt aangegeven als uitstekend. De info van de WiFi verbinding blijft eindeloos wisselen tussen 'verbinding maken' en 'Opgeslagen ...'.
Uit en weer aan zetten lijkt soms te helpen, maar vaak niet.
Het lijkt dat de ontvanger best wel goed is, want ik zie regelmatig wel een stuk of 8 accesspoints in de buurt.
Komt dit jullie bekend voor?
Ik weet hoe het werkt maar het puls knopje is dus afgebroken en de powerknop zelf ligt in tweeën. Anders had ik t zelf gekund.42dpi schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:27:
[...]
Hoezo kapot? Zit gewoon zo'n puls knopje op de pcb heel simpel te fixen.
Alleen die Market blijft dwars liggen.. Aantal apps erop gezet via het script van 42dpi en een aantal via TiBackup...
Maar een aantal (nu.nl, buienradar) willen gewoon op geen enkele manier installeren.. Iemand daar al iets op gevonden?
Voor NU.NL kun je deze proberen:maceddy2004 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:09:
[...]
Alleen die Market blijft dwars liggen.. Aantal apps erop gezet via het script van 42dpi en een aantal via TiBackup...
Maar een aantal (nu.nl, buienradar) willen gewoon op geen enkele manier installeren.. Iemand daar al iets op gevonden?
http://db.tt/Jf2JMUSE
foto?AllSeeyinEye schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:45:
[...]
Ik weet hoe het werkt maar het puls knopje is dus afgebroken en de powerknop zelf ligt in tweeën. Anders had ik t zelf gekund.
__/`\__/`\__
Op het pcb zit een druk-contact. Dat is er vanaf gebroken, de pinnetjes waarmee hij in het pcb zat waren afgebroken. Daarboven zit een plastic knopje (de powerknop), die lag in tweeën.
Niet onherstelbaar, waarschijnlijk echter wel met een custom powerknop. Tot herstel is het aanzetten / uit deep sleep met de powercable.
Zal het thuis vanavond even testen. heb zelf ook de apk's al naar dropbox gekopieerd en geprobeerd te installeren. Werkte perfect met Twitter en Facebook en nog een aantal apps, maar met nu.nl en buienradar kreeg ik de melding 'App is niet geinstalleerd'.Pogo! schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:28:
[...]
Voor NU.NL kun je deze proberen:
Eerder bood de klantenservice telefonisch direct aan de tablet terug te nemen (ze zijn ze immers toch direct kwijt aan Henk en Ingrid). Dat wil ik niet. Ben benieuwd of ze, mochten ze dat voorstellen, nog altijd het ding terug zouden willen hebben nu hij ook (nog) beschadigd is....Geachte heer, mevrouw,
Onlangs heb ik een Hiteker HTA 1040 (Eken T10) tablet bij uw filiaal in Spijkenisse aangeschaft. Het apparaat functioneerde niet naar behoren: het touchscreen was niet goed gecalibreerd en veroorzaakte 'lag' bij aanraking. Dit heb ik afgelopen weekend overigens kunnen verhelpen met een firmware upgrade.
Wat thans nog speelt is het volgende. Uit onderzoek van verschillende bezitters van dit tablet is gebleken dat een deel van de tablets in tegenstelling tot hetgeen in uw advertentie en op de doos vermeld is, niet beschikt over een 5000 mAh accu, maar over een 3000 mAh accu. Dit maakt dat de gebruikstijd van de tablets met een kleinere accu fors kleiner is.
Ik heb hierop mijn tablet ook opengeschroefd en heb helaas moeten constateren dat ook mijn tablet een 3000 mAh accu heeft.
Ik heb hierover met uw klantenservice gebeld die mij ten onrechte naar de importeur verwijst. Ten onrechte, aangezien ik met Trekpleister een overeenkomst heb en Trekpleister derhalve zorg dient te dragen voor de nakoming van de (aankoop)overeenkomst.
Graag verneem ik van u op welke wijze u de overeenkomst alsnog na gaat komen. Hetzij door de levering van een tablet met gelijke specificaties mét de accu van 5000 mAh, of door een vergoeding van de kosten voor het laten vervangen van de accu door een exemplaar met de juiste capaciteit. Deze laatste kosten zullen circa 50 euro voor de aanschaf van de accu en circa 50 euro arbeidsloon voor het laten inbouwen bedragen.
Uiteraard zal ik de 3000 mAh accu netjes bij Trekpleister bezorgen.
Uw reactie naar aanleiding van het bovenstaande zie ik met belangstelling tegemoet.
Met vriendelijke groet,
XXXXX XXX XXXX
Het achterover leunen en wachten op reactie is begonnen
[ Voor 8% gewijzigd door AllSeeyinEye op 07-05-2012 15:35 ]
__/`\__/`\__
Trekpleister meld het volgende: eerst het standaard sorry verhaal. Vervolgens krijg je een aanbod om de tablet in te leveren en je geld retour te krijgen, of ermee leven.
Je gelooft toch niet dat een drogisterij even 100 euro gaat investeren om een accu te vervangen???
En als je pech hebt zeggen ze dat alle garantie is verlopen omdat je hem hebt opengeschroefd. Dan had je dat maar via Trekpleister (en zo de importeur) moeten laten doen. In dat geval trek je direct aan het korste eind want je hebt de boel al opengeschroefd zonder ze uberhaupt in de gelegenheid te stellen het te repareren.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Wees eens positief mensen
__/`\__/`\__
Houden doe ik m sowieso. En hij is al beschadigd (zie mijn eerdere posts).
Overigens hoef ik geen € 100 te hebben hoor. Maar iemand zal een openingsbod moeten doen.
Ik heb een overeenkomst met Trekpleister voor de levering van een Hiteker HTA 1040 mét een 5000 mAh accu. Ik heb mijn deel van de overeenkomst nagekomen (betaling), zij hun deel niet. Zij zullen de moeite moeten doen om de overeenkomst alsnog na te komen. Of met een redelijke vergoeding voor de schade die hierdoor ontstaan is moeten komen.
Zij mogen dan inderdaad aanbieden om hem terug te nemen, dus om de overeenkomst te ongedaan te maken. Maar daar hoef ik niet mee akkoord te gaan. Als het enigszins mogelijk is dat zij de overeenkomst na komen, en dat kan, omdat er reserve onderdelen te krijgen zijn én het apparaat door hen ook nog te bestellen is (immers: wij kunnen ze ook zelf elders bestellen), dan zullen zij alsnog moeten presteren.
Straks krijg je ook nog eens niet 100% je geld terug omdat je dat ding hebt gesloopt en open hebt gemaakt.
Verwijderd
Dan ben ik toch wel zeer benieuwd naar wat voor versie je krijgt, ik ga er toch vanuit dat Trekpleister geen ruilvoorraad onderhoud.Paperbag24 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:52:
ik hoop deze week een nieuwe binnen te krijgen netjes via de garantie
Zou best wel eens een hele andere tablet kunnen zijn.
Is het al bevestigd dan dat je een nieuwe krijgt of hoop je dat ze een nieuwe sturen?Paperbag24 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:52:
ik hoop deze week een nieuwe binnen te krijgen netjes via de garantie
Want ik geloof ook niet dat ze nog reserve hebben. Denk dat ze iedereen die met een defecte tab aankomt geld retour geven.
[ Voor 19% gewijzigd door Hironshy op 07-05-2012 16:59 ]
Primair zullen ze de overeenkomst na moeten komen. Als dat redelijkerwijs niet kan, dan kan de overeenkomst ontbonden worden.Hironshy schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:32:
Je hoeft niet akkoord te gaan met de koop overeenkomst ontbinden. Maar dan zijn ze ook niet verplicht die 5000mah te leveren. Volgens mij zijn ze alleen verplicht dat te doen als ze niet de keuze geven om de koop te ontbinden.
Straks krijg je ook nog eens niet 100% je geld terug omdat je dat ding hebt gesloopt en open hebt gemaakt.
Omdat mijns inziens het redelijkerwijs mogelijk is om alsnog de juiste accu te leveren, is van ontbinding vooralsnog geen sprake.
ik krijg een nieuw exemplaar opgestuurd uiterlijk vrijdag is mij verteld ze hebben bij de leverancier reserve voor defecte exemplaren die zijn apart gehouden en niet voor verkoop is mij verteldHironshy schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:57:
[...]
Is het al bevestigd dan dat je een nieuwe krijgt of hoop je dat ze een nieuwe sturen?
Want ik geloof ook niet dat ze nog reserve hebben. Denk dat ze iedereen die met een defecte tab aankomt geld retour geven.
ik heb hem via het garantie kaartje opgestuurd niet naar trekplijster
[ Voor 6% gewijzigd door Paperbag24 op 07-05-2012 18:20 ]
Een batterij vervangen voor 100 euro in een tablet die hen hooguit 80 euro heeft gekost incl. batterij. Lijkt mij dus niet redelijk. Tablet zal "total-loss" verklaard worden, en dan wordt het geld terug. En om de vergelijking met auto's nog iets te verhogen; Wanneer er schade is door zelf geopend te hebben e.d. vraag ik me af of je het volledige bedrag terugkrijgt. Of "Warranty void if seal broken"..........AllSeeyinEye schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:07:
[...]
Primair zullen ze de overeenkomst na moeten komen. Als dat redelijkerwijs niet kan, dan kan de overeenkomst ontbonden worden.
Omdat mijns inziens het redelijkerwijs mogelijk is om alsnog de juiste accu te leveren, is van ontbinding vooralsnog geen sprake.
[ Voor 14% gewijzigd door LessRam op 07-05-2012 18:23 ]
Je mist het punt. Het gaat erom dat ze alsnog moeten leveren wat er beloofd is. Zie ook consuwijzer. Het doet er niet toe dat dat wellicht boven de kostprijs is.LessRam schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:19:
[...]
Een batterij vervangen voor 100 euro in een tablet die hen hooguit 80 euro heeft gekost incl. batterij. Lijkt mij dus niet redelijk. Tablet zal "total-loss" verklaard worden, en dan wordt het geld terug. En om de vergelijking met auto's nog iets te verhogen; Wanneer er schade is door zelf geopend te hebben e.d. vraag ik me af of je het volledige bedrag terugkrijgt. Of "Warranty void if seal broken"..........
Doet et! Thx :-)Pogo! schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:28:
[...]
Voor NU.NL kun je deze proberen:
D
Als het lukt... "Eet ik mijn hoed op"AllSeeyinEye schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:02:
[...]
Je mist het punt. Het gaat erom dat ze alsnog moeten leveren wat er beloofd is. Zie ook consuwijzer. Het doet er niet toe dat dat wellicht boven de kostprijs is.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen. En dan nog is "In alle redelijkheid" een erg belangrijk en rekbaar begrip in deze.
En vervolgens schermt iedereen op fora altijd met zijn "Rechtsbijstandverzekering". "Die zal ze wel even een lesje leren"......
Geld terug wordt het maximaal haalbare.
Veullll succes
[ Voor 3% gewijzigd door LessRam op 07-05-2012 21:24 ]
toetsenbord waarbij ik moet gokken op welke positie ik de toets moet raken
Zit ik nu toch nog even te dubben of ik de nieuwe "beta" firmware meteen zal
installeren of dat ik nog even zal wachten op de volledige verbeterde firmware versie.
Want volgens de makers van dit stukje software zou dan ook meteen een betere market
link in de volledige versie moeten plaatsvinden.
Of heeft iemand nu misschien ook al anders noemenswaardige verbeteringen
in de beta kunnen achterhalen.
[ Voor 6% gewijzigd door Marinus-Roro op 08-05-2012 13:50 ]
Je kunt natuurlijk wachten, maar wat mij betreft heb je met deze update meteen een veel betere/beter bruikbare tablet ... alles loopt veel soepeler ... als je ziet wat ze nu geleverd hebben met de beta kun je gerust zeggen dat de oorspronkelijke fw eigenlijk cr@p wasMarinus-Roro schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:49:
Daar ik bijna geen hinder ondervind aan het genoemde lag verschijnsel of een
toetsenbord waarbij ik moet gokken op welke positie ik de toets moet raken![]()
installeren of dat ik nog even zal wachten op de volledige verbeterde firmware versie.![]()
Want volgens de makers van dit stukje software zou dan ook meteen een betere market
PS: MyLocation werkt nu wel (na een reboot kreeg ik een vraag of ik mijn locatie wilde delen)
[ Voor 4% gewijzigd door Geronymous op 08-05-2012 15:20 ]
Je hebt niks te verliezen, en het updaten kost 2 minuten. Misschien 10 met downloaden van Livesuit. Als het niet bevalt kun je altijd weer terug updaten naar de vorige firmware.Marinus-Roro schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:49:
Daar ik bijna geen hinder ondervind aan het genoemde lag verschijnsel of een
toetsenbord waarbij ik moet gokken op welke positie ik de toets moet raken![]()
installeren of dat ik nog even zal wachten op de volledige verbeterde firmware versie.![]()
Dus met de Hiteker, de nieuwe (beta) firmware werkt ie beter.Geronymous schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:34:
[...]
Je kunt natuurlijk wachten, maar wat mij betreft heb je met deze update meteen een veel betere/beter bruikbare tablet ... alles loopt veel soepeler ... als je ziet wat ze nu geleverd hebben met de beta kun je gerust zeggen dat de oorspronkelijke fw eigenlijk cr@p was
zet je dan ook nog het script van 42dpi er overheen?
Waar download ik beiden?
Zou mooi zijn als deze links in the opening post hadden gestaan.
Die kan ik niet meer aanpassen.LessRam schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:01:
[...]
Dus met de Hiteker, de nieuwe (beta) firmware werkt ie beter.
Waar download ik beiden?
-
SeatRider ook niet?
Nee, raar eigenlijk. Je moet toch altijd de startpost kunnen editten?
Ik heb de 42dpi script, na de update, niet opnieuw overheen gezet, maar het kan wel. Ik hoop dat de volgende fw al een betere market zal hebben. Als je de .apk's van de benodigde apps hebt (bijvoorbeeld van een vorige backup), heb je volgens mij de script niet meer nodig.LessRam schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:01:
[...]
Dus met de Hiteker, de nieuwe (beta) firmware werkt ie beter.
Waar download ik beiden?
Hier is de link naar de beta fw:
http://www.futeko.com/for...x.php?mode=thread&id=3800
Ik hou ook dit in de gaten:
http://www.futeko.com/navpage/support.php#ekent10
http://www.futeko.com/for...hp?mode=index&category=14
Succes met de update!
Sinds een paar dagen krijg ik geen beeld meer, alleen een wit scherm. Ik kan 'm nog wel unlocken en het volume aanpassen, en de pc herkent 'm ook nog gewoon. Firmware reflashen helpt niet. ik heb 'm opengemaakt (heb de grote batterij) en het moederboard losgehaald om de connecties van het lcdscherm te checken, maar dat lijkt allemaal in orde en ik zie ook geen breuk in de kabel.
Ik heb de fabriek weer gemaild, en hoop op een nieuw scherm, aangezien daar het probleem lijkt te liggen.
Succes. Spreken ze 'daar' Engels?cellofaan schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 08:34:
Nou, de mijne is stuk!
Sinds een paar dagen krijg ik geen beeld meer, alleen een wit scherm. Ik kan 'm nog wel unlocken en het volume aanpassen, en de pc herkent 'm ook nog gewoon. Firmware reflashen helpt niet. ik heb 'm opengemaakt (heb de grote batterij) en het moederboard losgehaald om de connecties van het lcdscherm te checken, maar dat lijkt allemaal in orde en ik zie ook geen breuk in de kabel.
Ik heb de fabriek weer gemaild, en hoop op een nieuw scherm, aangezien daar het probleem lijkt te liggen.
Ik heb de eerste reactie van Trekpleister binnen, in één regel tekst: We nemen hem wel retour (ongedaan maken van de koop). Daar gaan we natuurlijk niet mee akkoord, zodat een uitgebreide reactie weer is verzonden.
Nog een
Verwijderd
Pff wat een gedoe! Volgens mij weet de trekpleister niet waar ze mee bezig zijn. Ga je nu weer opnieuw reageren met het antwoordformulier op de site? Ben benieuwd wat je reactie terug op hun mail is.AllSeeyinEye schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 08:41:
[...]
Succes. Spreken ze 'daar' Engels?
Ik heb de eerste reactie van Trekpleister binnen, in één regel tekst: We nemen hem wel retour (ongedaan maken van de koop). Daar gaan we natuurlijk niet mee akkoord, zodat een uitgebreide reactie weer is verzonden.
Nog een-momentje: Het eenregelige antwoordmailtje van Trekpleister eindigt met "U kunt antwoorden op dit bericht." - - Het is verzonden vanaf het no-reply adres... (wel geprobeerd om te antwoorden maar direct een ontvangstbevestiging dat er geen mail op dat adres gelezen zal worden).
Heb inmiddels een e-mailadres van hun klantenservice. Ik zal dit uiteraard even delen zodra het resultaat van mijn issue bekend isVerwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:16:
[...]
Pff wat een gedoe! Volgens mij weet de trekpleister niet waar ze mee bezig zijn. Ga je nu weer opnieuw reageren met het antwoordformulier op de site? Ben benieuwd wat je reactie terug op hun mail is.
Geachte mevrouw ####,
Hartelijk dank voor uw snelle reactie.
U eindigt uw bericht met: "U kunt antwoorden op deze e-mail". Helaas had u uw bericht verzonden vanaf een no-reply adres, zodat dit niet mogelijk bleek. Graag hiervoor uw aandacht in volgende / voorkomende gevallen.
Uit uw reactie maak ik op dat u de koop ongedaan wenst te maken. Ik ga hiermee echter niet akkoord.
Ik verwijs u naar de informatie volgens de volgende link: Consuwijzer .
Ik citeer uit de tekst van Consuwijzer:
"Wat moet ik doen als het product niet goed is?
Ga eerst terug naar de verkoper. U hebt met hem namelijk een koopovereenkomst gesloten. Dat betekent dat hij volgens de wet een goed product moet leveren."
Het product in kwestie voldoet niet aan de daaraan gestelde eisen. Immers heeft de accu een 40% kleinere capaciteit dan wat volgens de folder, de informatie in de winkel en de doos van de tablet is opgegeven. Dit valt te zien als schade. Het gebruiksgenot is namelijk aanzienlijk kleiner, omdat sneller naar een oplader gegrepen moet worden. In dit verband merk ik op dat verschillende consumenten die deze tablet aangeschaft hebben en onderzoek gedaan hebben naar de capaciteit van de accu, wel de juiste, 5000 mAh, accu geleverd gekregen hebben. Helaas behoor ik tot de (kleine?) groep consumenten bij wie dit niet het geval is.
Ik wil u daarom graag in de gelegenheid stellen om de tablet zelf alsnog te voorzien van een accu met de juiste capaciteit, of deze om te ruilen voor een tablet met de juiste capaciteit.
Als het vervangen van de accu (een handeling die in een tijdsbestek van circa 1 uur kan worden gedaan) bij of door u langer duurt dan één werkweek, dan ga ik er vanuit dat u een vervangend apparaat ter beschikking stelt voor de duur van de herstelperiode.
Mocht u niet in de gelegenheid zijn om de accu zelf om te (laten) ruilen, dan maak ik graag van mijn recht om dit zelf te laten doen gebruik. Wel wil ik dan uw bevestiging dat de met deze actie gepaard gaande kosten door u vergoed zullen worden.
Als u deze kwestie niet volgens de bovenstaande, in de wet geregelde, wijze wilt oplossen, dan verneem ik graag op welke wijze u dit wel wenst te doen, waarbij ik bij voorbaat aangeef dat ik de koop niet ongedaan wil maken nu er meerdere mogelijkheden zijn om de tablet op eenvoudige wijze te laten voldoen aan de specificaties die beloofd zijn.
Ik ga er vanuit dat wij op een correcte wijze deze kwestie kunnen oplossen. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, dan zal ik mij tot de geschillencommissie, waarbij Trekpleister is aangesloten, wenden.
Uw reactie zie ik belangstellend tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Ik ben ook heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Mijn tablet doet het gelukkig nog erg goed en gebruik hm dagelijks voor van alles nog wat.
Zal ik 'm verplaatsen naar de HK?Gutteguttegut schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:56:
Ik zie een mooi script voorbij komen voor een volgende GoT soap
Ik ben ook heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Verwijderd
Ja, zou ik wel doen, als je mij wel wil uitleggen hoe ik er dan ook in kan komen..
Ik was ook al bezig om ze te mailen. Heb volgens mij precies dezelfde reactie als jou gekregen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 10:35 ]
Waarom maak je hem open net op het moment dat je bijna zeker weet dat je de garantie nodig hebt en je daarmee juist je recht op garantie laat afnemen? Ik ben benieuwd hoe het afloopt, laat het ons weten!cellofaan schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 08:34:
Nou, de mijne is stuk!
__/`\__/`\__
Nu maar hopen dat ze nooit op Tweakers.net komencellofaan schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:40:
Oh, ik heb ze natuurlijk niet gezegd dat ik 'm heb opengemaakt
... en hem dan herkennen aan zijn usernamemaceddy2004 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:00:
[...]
Nu maar hopen dat ze nooit op Tweakers.net komen

Deze is nog onderweg en ik hoop dat die beter past.

Voor dat geld ga ik niet klagen, maar potentiële kopers kunnen dit mee nemen in een beslissing.
Heb die 2e hoes ook een tijdje geleden besteld, bij priceangels ... als ik op ebay de afmetingen zie [Size: Inner Size Approx - 268mm x (Adustable Clip 165 to 170mm)] vrees ik dat deze ook te groot zal zijn ...Gutteguttegut schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:16:
Vandaag deze binnen gekregen.
[afbeelding]Eerste indruk: mwah de T10 zit er erg ruim in, duidelijk ontworpen voor een 4:3 tablet.
Deze is nog onderweg en ik hoop dat die beter past.
[afbeelding]
Onze hiteker is 270x160 dacht ik ... misschien een paar "kussentjes" maken voor de houders, probleem opgelost
Welke schermpproblemen? Je bedoeld calibratie en lag? Die zijn al opgelost in de beta. En die draait prima stabiel hoorcellofaan schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:54:
Ik heb net een mail gekregen dat de nieuwe firmware over een dag of 2 af is. En met de hoop dat die nieuwe firmware ook mijn schermproblemen oplost. We zullen zien.
__/`\__/`\__
Verkopen van je tablet doe je in Vraag & Aanbod en niet in dit topic! Alle discussie daarover wordt verwijderd.