io-er schreef op zondag 29 april 2012 @ 11:48:
Ik ben sinds zaterdag ook de trotse eigenaar van een Eken T10 van de trekpleister.
Het apparaat bevalt mij zeer goed, zeker in verhouding met de prijs. Ik heb met de livesuit pack de 1.0.1 rom geïnstalleerd en daarna gebruik gemaakt van de scripts van 42dpi, hulde voor het maken daarvoor! Scheelt veel werk.
De offset van het touch screen is het meest merkbaar aan de korte zijde waar de aansluitingen zitten, storend maar is mee te leven. Wel jammer dat het tablet begint te haperen zodra je met je vinger het scherm aanraakt. ik merk dit vooral bij games, browsen (opera helpt een hoop) en bij het lezen van pdfjes.
Een groter probleem is het volgende; zodra ik de tablet opnieuw opstart is heeft hij de fabrieksinstellingen weer geladen. Al mijn apps zijn weg en alle accounts (google,twitter, email) moet ik opnieuw instellen. De work-around is het tablet nooit uitzetten en wanneer hij uit is geweest een back-up restoren, maar het blijft erg hinderlijk. Zijn meer mensen hier tegenaan gelopen, of is er hier al een oplossing voor gevonden? Ik hoor het graag.
Dan heb je ook een andere market enabler geïnstalleerd

, oplossing is opnieuw installeren van de os met live suit.
Tablet uitzetten en in download mode zetten, dit doe je door de volume + knop in te houden en dan aantal keer op de power knop te drukken je ziet niks op het scherm alleen de twee ledjes zullen branden en als goed is als je de kabel hebt aangesloten aan de pc hoor je de usb connect geluid melding.
Dan laad je de .img in op livesuit en laat je hem flashen kans is dat het een aantal pogingen kost om livesuit aan de praat te krijgen, het is een zeer eigenwijs programma.
graziemille schreef op zondag 29 april 2012 @ 13:39:
Ik heb het topic al helemaal doorgelezen. Wat ik lees is dat je standaard geen toegang hebt tot de volledige market omdat je toestel bv niet voldoet aan bepaalde eisen.
De google play website geeft aan, dat mijn toestel, de T10A? een onbekend toestel is.
Er is bv een installer gepost door 43dp die 'doet alsof de tablet een toestel van een ander merk/type' is.
maar WAAROM is dat dan?
Dat betekent, dat je als 'gewone, niet tweakende' koper van deze tablet, standaard geen facebook, twitter etc etc. kan doen?
Omdat de apps mogelijk niet goed kunnen functioneren op apparaten die niet voldoen aan de specificaties, als ze de apparaten allemaal wel toe gaan laten en de gewone gebruiker installeert het en het werkt niet goed of loopt vast gaat die gewone gebruiker zitten zeuren bij Google of de app maker omdat de gewone gebruiker en geen hol van snapt.
Dat kost tijd en tijd is geld.
[
Voor 22% gewijzigd door
42dpi op 29-04-2012 14:59
]