iRacing 2.1 - Motorsport Simulations Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 50 Laatste
Acties:
  • 85.806 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:41

Niellie41

[object Object]

Jammer -O-
Ik vind de 'langere' races juist gaaf. Als het aan mij lag, reden we nog meer rondjes :D En dat we 2 pitstops moeten maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 02-05-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De Radical is back @ Watkins: 1:05,9 en opt ruim 0,5 minder.
Met de setup van Bert. Die van Sebas is niet voor mij gemaakt ;)
Maar minder wing lijkt me noodzakelijk om ri. pole te bewegen.....
Maar hij is weer fun en hij kan weer DRIFTEN :)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
enchion schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:35:
[...]

Mep je me gewoon eraf ???
Ja nogeens sorry, stuur gaf totaal geen ffb warning ineens stond mijn neus tegen je en dat op een recht stuk met al een eind de gas erop. Was echt precies een hickup in het NTM :p Nog nooit mee gemaakt zo iets (in 4 jaar iracing) ok bij uitkomen banking / of mid banking, maar dit was weird. ok op naar de volgende niet dat ik mijn oval profile serieus neem.

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
JoepW schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:36:
Ik had een 05.7 na een paar rondjes met een gesharede setup, 17 wing inderdaad. 26 wing is echt teveel als je snel wil zijn maar wel veeeel makkelijker, misschien iets voor de race als het te vaak mis gaat. Echt driften lukt me toch nog niet, hier en daar een mooie slide maar ik vind het nog lastig voelen wanneer ik hem nog kan redden, wanneer hij niet meer terug wil, of wanneer ik teveel tegenstuur en ineens de andere kant op spring. Lijkt beetje random nog te kiezen tussen de drie opties. Op de curbs na T1 vlieg ik meestal ineens naar links als ik begin te glijden en corrigeer, in de laatste 2 bochten echter andersom daar glij ik en krijg ik hem niet meer terug gedraaid... Nog maar even oefenen ;)

Maar nu eerst de eerste HPD race van het seizoen, eens kijken wat voor drama race 1 wordt... Ik doe een 33.9 in Q met nog een flinke bak fuel, goed voor een 3e plek in een vrij goed bevolkte sessie dus de snelheid is er wel.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:49
Niellie41 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:32:

Ik vind de 'langere' races juist gaaf. Als het aan mij lag, reden we nog meer rondjes :D En dat we 2 pitstops moeten maken.
Eens, ook al heb ik weinig ervaring en kom ik nog maar net om de hoek kijken vind ik de langere races ook leuk. Strategie moet ook echt mee gaan tellen.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:45

Hoogie2004

Whohooooo

Silverado is een drama deze week :+
2 geprobeerd, 2e maal niet gefinished. 1e race (open setup) wordt ik meegenomen in een crash (wel nog +1 irating :+ ) en in de 2e (Fixed) is het echt complete chaos.... Maar maak ik zelf een foutje waardoor ik crash...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Charlotte lijkt makkelijk, maar hij kan heel verraderlijk zijn ;) Zeker T4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
HPD ging wel aardig, 4e gestart en 4e geeindigd. Paar keer close met TK Yasagac ofzo voor me (meestal door traffic) maar moest het elke keer 3 wide maken om iets te proberen dus maar lekker laten zitten, eerste race wil ik niet meteen 2 man eruit crashen :+ Toch nog 3x off track in die bus stop, lijkt ook beetje random daar hoe ver je wel en niet mag gaan :/

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
NickThissen schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:53:
[...]

Ik had een 05.7 na een paar rondjes met een gesharede setup, 17 wing inderdaad. 26 wing is echt teveel als je snel wil zijn maar wel veeeel makkelijker, misschien iets voor de race als het te vaak mis gaat.
Had net een stevige discussie met Steve in de school chat (degene die de baselines voor de Radical heeft gemaakt)
En vroeg eerst of hij mijn set wilde proberen , waarop hij zei er staat 26 wing op dat ga ik niet eens overwegen.
Vervolgens heb ik hem gezegd dat ik dat doe samen met een harde ingestelde voorkant omdat de auto dan veel voorspelbaarder/contoleerbaarder is , en hij logischerwijs reageerde met dat hij een seconde sneller was in de practice. :O

NOU , mijn wraak is zoet.

http://members.iracing.co...onid=5525122&custid=65839

Muhahahahaha , sorry steve je zei iets. >:)

btw vind ik het echt riskant/slecht van iRacing om een willekeurig iemand van het forum te laten/nemen om baseline set`s te maken , zeker als hij de auto nog niet eens recht weet te zetten.
Loose setup is prima (als je weet hoe dat moet , durf te wedden dat Joep dit beter kan bv) maar de sets die ik geshared zag zitten nogal wat basisfouten in .

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoppa samen met Joey het All Time Wereld Record gereden op Talladega :)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/414466_280697982023393_100002495811979_603034_1990683447_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:03
Vanavond ook maar even de skin op de Star Maza overgezet en de F1 nog iets aangepast, klikken voor meer pics.

FW31
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-5_WzgCLHKGA/T6HWdIGlBoI/AAAAAAAAAm0/0VbhgKrOQ7A/s640/iRacingSim%2525202012-05-03%25252002-44-51-18.jpg

Star Mazda
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-6uA-uG_4QwI/T6HIIdaMXnI/AAAAAAAAAjw/TIOaTh9AEr8/s640/iRacingSim%25202012-05-03%252000-39-35-43.jpg

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dutch3men, nette prestaties! Jullie duwen wat af met elkaar ;)

RedBaron: Je hebt de smaak te pakken ;)

Voor diegenen met 3 schermen hier een makkelijke manier om de juiste hoek en FoV te berekenen.
https://docs.google.com/s...ZERXQmJybEJQekdxWkE#gid=0
Waarden geef je in op tabblad 1 en op tabblad 2 staat de berekening.

[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 03-05-2012 06:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

@Dutch3men: Belachelijk, en ook niet met een paar honderste ofzo, maar dan maar meteen goed met 3 tienden _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Diep respect :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-05-2012 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

minder wing is idd nodig, heb dit is ff liggen proberen maar dan is die wel heel trickie, al vond ik raar dat die dan meteen naar 17 gaat (26-=> 17) .... voor race zou ik die gewoon van sebastian nemen, die rijd naar mijn gevoel heel stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:36:
Hoppa samen met Joey het All Time Wereld Record gereden op Talladega :)
dat staat wel leuk boven al die amerikanen, nice ride guy's _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Ik dacht pas nog, lachen, fixed setup dan hoef ik ook niet te pielen. Maar bij die streetstock is hij zo slecht dat het 1,5 seconde scheelt per rondje ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Piekartz87 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:34:
Ik dacht pas nog, lachen, fixed setup dan hoef ik ook niet te pielen. Maar bij die streetstock is hij zo slecht dat het 1,5 seconde scheelt per rondje ongeveer.
Wen er maar aan :+
In alle Fixed classes is de Fixed setup wel beetje raar. Vaak erg onderstuurd ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

http://www.dwarehouse.com/
V6 van de JJ Spotter Pack is uit!

30 verschillende manieren om green te zeggen. De JJ pack is heel uitgebreid nu. _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door Niellie41 op 03-05-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 06:40:
@Dutch3men: Belachelijk, en ook niet met een paar honderste ofzo, maar dan maar meteen goed met 3 tienden _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Diep respect :)
@Dutch3men: Gefeliciteerd mooi hoor kijken jullie wel uit trouwens kan niet hoor paar nederlanders op eerste plaatsen in oval voor al die hordes amerikanen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pedalen zijn al binnen trouwens 2 dagen vanaf bestelling !

Fanatec csl elite pedalen aan iemand die ook deze pedalen heeft 2 vragen :

1. neem aan eerst software downloaden vanaf de site en daarna de pedalen via usb aansluiten ?

2. de usb kabel die erbij zit is een beetje kortig :) kom niet echt in de buurt van de computer .
de usb kabel van de pedalen aansluiten op een usb hub zou dat problemen geven ?

stuur is logitech driving pro trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:11:
[...]

@Dutch3men: Gefeliciteerd mooi hoor kijken jullie wel uit trouwens kan niet hoor paar nederlanders op eerste plaatsen in oval voor al die hordes amerikanen lol
De Amerikanen weten al een paar seizoenen lang dat ze op de Super Speedways rekening met Joey en mij moeten houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ze kunnen weken niet van slapen als Daytona of Talladega op de kalender staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:41:
Pedalen zijn al binnen trouwens 2 dagen vanaf bestelling !

Fanatec csl elite pedalen aan iemand die ook deze pedalen heeft 2 vragen :

1. neem aan eerst software downloaden vanaf de site en daarna de pedalen via usb aansluiten ?

2. de usb kabel die erbij zit is een beetje kortig :) kom niet echt in de buurt van de computer .
de usb kabel van de pedalen aansluiten op een usb hub zou dat problemen geven ?

stuur is logitech driving pro trouwens
1) Eerst SW installeren en dan pedalen aansluiten.
2) Ik heb mijn stuur en pedalen op een USB hub aangesloten, maar wel een hub met eigen voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:18:
[...]

1) Eerst SW installeren en dan pedalen aansluiten.
2) Ik heb mijn stuur en pedalen op een USB hub aangesloten, maar wel een hub met eigen voeding.
Dank je Joep inderdaad bedoelde ook hub met eigen voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb ook die CSR Elite pedalen. Inderdaad zoals joep zegt aansluiten en gaan :)

Je hebt overigens bijna dezelfde combinatie als dat ik gebruik, Driving Force GT voor mij, met die pedalen. Hopelijk op korte termijn CSR Elite pedalen met de CSW :+

Ik moet nog flink oefenen voor de nieuwe Indycar.... Voel me er nog lang niet zo lekker in als in de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwe indycar staat bij de spuiter op moment maar moet ook nog heel veel oefenen voordat ik de baan ermee opga

Heb vanmorgen de v8 trouwens ook weer even gepakt maar lijkt wel alsof die na de update wat milder is geworden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Vanochtend een race mee gepakt met de Cadillac op Mosport. Moet zeggen dat de fixed setup niet heel verkeerd is. Hij is niet zo snel maar daardoor wel redelijk veilig en je kan hem opvangen. Hij geeft na een aantal ronde wel wat onderstuur maar dat heb ik met alle setups die ik met die Cady geprobeerd heb. Race ging ook goed, had geen geweldige kwalificatie tijd waardoor ik als 7de starte maar na wat onenigheid in de eerste ronde gestaag kunnen klimmen naar P3. :)

Vanavond nog maar is een race proberen denk ik. Er werd ook netjes gereden. Zeker voor een rookie serie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ik vond de Fixed Caddy set eigenlijk wel heel slecht eigenlijk , had elke bocht geen idee welke kant ik dan uiteindelijk op zou gaan.
En zeker met Mosport is het belangrijk om precies te kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Geen last van gehad. Maar ik heb jouw set geprobeerd op laguna en snap wel dat je deze set minder vind. Volgens mij zet jij de auto in de bocht met behulp van je rem dat gaat bij deze fixed set niet zo goed nee.
Had tijdens de race alleen 2 incjes door een touche in de eerste ronde (dus auto dee wat ik wou :) ). Was ook nog is men eigen fout door iets te dicht op men voorganger te zitten. Wel bale dat die daardoor dus spinde en ik wel gewoon door kon. Hou er niet van iemand uit te schakelen. Maar ja gebeurt wel is. :o

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Hmm ja ik gebruik de rem inderdaad om een beetje te helpen met insturen. (moet alles gebruiken wat ik voor handen heb)

Maar met deze set op Mosport had ik juist last van uitaccelereren , de auto gaat een lijn uitkiezen wanneer ik het gas raak en einde bocht exit wijkt hij daarvan af , voel ook niet een onbalans opkomen dat dat veroorzaakt.

Dus wat mij betreft staat hij gewoon te zacht geveerd en zoals altijd teveel caster waardoor ik het asfalt niet voel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Jongens..

Long time no see!! :D
Ik wil weer wat actiever gaan iracen.. En wil ook een mooie setup gaan bouwen..
Hebben jullie nog tips voor een goedde PC???
TV's zit ik te denken aan tussen de 32 en de 40 inch of is 32 echt te klein?
En zal het heel veel uit maken of het Full HD tv's zijn of alleen HD Ready.. aangezien de kwaliteit van iracing in mijn beleving niet geweldig is..

Alvast bedankt!! :D
Groet,
Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Hoeveel TV's ben je van plan te gaan gebruiken?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 20:07

derx666

mecker ende blaet

TV zou ik eigenlijk niet zo snel doen vanwege de (over het algemeen) hogere input lag tov een monitor.
Kwa PC is het vooral afhankelijk wat je budget is :)
Ik zou op dit moment zelf kiezen voor een Intel Ivy Bridge Core i5 met een degelijk mobo (Gigabyte, MSI of Asus) Minimaal 8Gig ram, een nvidia 680gtx of AMD 7950/7970 vga. Voor alleen gamen zou ik zelf geen SSD pakken, maar gebruik je de PC nog voor andere dingen dan zou ik daar nog een 120Gb SSD bij doen, en evt een losse storage disk.
Verder een kast met goeie koeling en een voeding van zo'n 550-600W (corsair ofzo)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Hoe bepalen jullie hoeveel brandstof te nemen bij langere wedstrijden?

Ik vraag me af of iemand ooit iets in bv Excel gemaakt heeft waar je ronde tijd plus verbruik in een ronde kan invoeren.
Waar dan automatisch uitgerekend wordt wat je minimaal moet meenemen om aantal minuten te kunnen rijden.
Of dat je bv 2 keer moet stoppen en elke stop zoveel liter.

Zou erg handig zijn.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
F4?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

seninha schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:18:
Hoe bepalen jullie hoeveel brandstof te nemen bij langere wedstrijden?

Ik vraag me af of iemand ooit iets in bv Excel gemaakt heeft waar je ronde tijd plus verbruik in een ronde kan invoeren.
Waar dan automatisch uitgerekend wordt wat je minimaal moet meenemen om aantal minuten te kunnen rijden.
Of dat je bv 2 keer moet stoppen en elke stop zoveel liter.

Zou erg handig zijn.
Ik kijk hoeveel ik verbruik per ronde. Dat keer het aantal ronden.
Bij MC racen moet je even uitrekenen hoeveel ronden je ongeveer moet rijden.

Aan de hand daarvan kijk ik hoe vaak ik moet stoppen en/of hoeveel benzine ik nodig heb.

Voor ovals kijk ik gewoon hoeveel ronden ik max. kan op een volle tank. Bij cautions zijn de extra ronden mooi mee genomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 03-05-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Atlas is daarvoor ook handig .

Verbruik per ronde kan zeker in Oval nogal verschillen.
Bij een rondje achter de pacecar verbruik je 1/4 van de hoeveelheid op full speed , en op je outlap wanneer je op gang komt nog meer zelfs.

Daarom kan je het beste in een telemetry prog kijken , zijn meerdere voor , ik gebruik daarvoor Atlas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik heb pas nog even iSpeed binnen gehaald (nog niet gekocht) is dat ook wat?
En wat het verbruik per ronde betreft, vaak gaat een race bij MC over een bepaalde tijd en niet om de aantal ronden.

En wat is dat F4 van ZeeZeiler??

[ Voor 34% gewijzigd door seninha op 03-05-2012 17:24 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

seninha schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:23:

F4 bedoelt hij het fuel schermpje in iRacing mee. Als je op F4 drukt, krijg je dat te zien :)

Overigens ben ik hard aan het twijfelen over een upgrade. Heb nu een Phenom II X4, maar de mogelijkheid om te upgraden naar een Core i5 (eventueel die nieuwe...)
Wil namelijk de server upgraden, en daar is deze AMD X4 erg voor geschikt :+

Van de andere kant komt ook die CSW eraan, en dat kost al geld genoeg :P

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-05-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

seninha schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:23:
En wat het verbruik per ronde betreft, vaak gaat een race bij MC over een bepaalde tijd en niet om de aantal ronden.

Ja, daarom moet je even uitrekenen hoeveel ronden je ongeveer gaat rijden. Aan de hand van eerdere resultaten of de totale tijd (in seconden) delen door de rondetijd (in seconden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Net nogmaals de Radical uitgelaten op Watkins. 1:05,6 gereden met deze setup:
http://setups.iracing.nic...tkins_glen_v2_S2_12_R.sto

Aanrader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 Schermen
en uhmm Budget tjah..
Met schermen en alles €2.000 maar dan moet ook wel echt alles t doen enz..
Maar t liefst zo goedkoop en goed mogelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ben toch op het werk, dus even snel een Excel sheet gemaakt.

Door volgende data in te voeren krijg ik de benodigd FUEL te zien:

-Rondetijd
-Verbruik
-Racetijd

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/89b356e9.jpg?t=1336063604

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Ruw lijstje:

CPU i5 2500K 210e
Mobo Asus P8P67DL 200e
AMD HD6870 200e

3x24" a 155e 465e

kast+voeding 150e
DDR3 8GB 50e
HDD 1GB 100e
Div. 150e

Totaal 1525e

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
seninha schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:47:
Ben toch op het werk, dus even snel een Excel sheet gemaakt.

Door volgende data in te voeren krijg ik de benodigd FUEL te zien:

-Rondetijd
-Verbruik
-Racetijd

[afbeelding]
Houd er rekening mee dat je net een seconde eerder dan de te verstrijken tijd over de finish kan gaan. Je moet dan een extra rondje.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ja, dat klopt.Daarnast heb je ook nog warm up lap.

Het gaat er om dat ik niet AL te veel brandstof mee neem.
Vaak begon ik met een vol tank om dan door te rijden tot deze leeg was. Dit werkte soms niet zo.
Heb vaak meegemaakt dat ik nog voor 5 ronden brandstof bij me had na een race. :|

Ga nu daarom meer spelen met fuel, kijken wat dat brengt

[ Voor 21% gewijzigd door seninha op 03-05-2012 18:54 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bah, net mijn tweede monitor kapot gegaan... nu ben ik gedwongen een nieuwe te kopen, en dan kan er eigenlijk wel net zo goed een derde bij he :+ Ben alleen bang dat mijn systeem dat niet aan kan, ik heb nu al niet zo'n heel hoge FPS (niet heel lage settings echter)... En ik ben niet van plan 1500e uit te geven :S

@ZeeZeiler: mobo van 200euro, kan dat niet goedkoper? Mijn huidige mobo was ook vrij high end geloof ik toen ik het kocht maar echt geen 200 euro...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:19:
3 Schermen
en uhmm Budget tjah..
Met schermen en alles €2.000 maar dan moet ook wel echt alles t doen enz..
Maar t liefst zo goedkoop en goed mogelijk :D
Check deze inventaris lijst: http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/272934
Naar mijn oordeel allemaal top spul, Voor 3 displays geen adapter nodig aangezien die Dell schermen gewoon displayport hebben. Fijne kast met goede airflow. Goeie Seasonic voeding, met genoeg power. Hiermee zou je makkelijk 120fps op 3 schermen moeten kunnen halen.
Als je meer van de nvidia bent, dan tel er nog 40 euro bij, dat kost een 680gtx ongeveer meer dan die 7970 op dit moment.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:08:
[...]

Naar mijn oordeel allemaal top spul, Voor 3 displays geen adapter nodig aangezien die Dell schermen gewoon displayport hebben. Fijne kast met goede airflow. Goeie Seasonic voeding, met genoeg power. Hiermee zou je makkelijk 120fps op 3 schermen moeten kunnen halen.
Als je meer van de nvidia bent, dan tel er nog 40 euro bij, dat kost een 680gtx ongeveer meer dan die 7970 op dit moment.
Kun je mij ook iets adviseren, iets wat iets minder kost en waarmee ik waarschijnlijk toch stabiele FPS kan halen (120 hoeft niet perse en max settings hoeft ook niet)? Misschien een goeie processor die in AM3 socket past zodat ik geen nieuw mobo hoef? ;) Heb momenteel een AMD Phenom II X6 1055T en videokaart een HD5770...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

kun je wat meer specs opnoemen?
Welk mobo, welk en hoeveel ram, welke voeding, en welke kast ?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
NickThissen schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:00:
Bah, net mijn tweede monitor kapot gegaan... nu ben ik gedwongen een nieuwe te kopen, en dan kan er eigenlijk wel net zo goed een derde bij he :+ Ben alleen bang dat mijn systeem dat niet aan kan, ik heb nu al niet zo'n heel hoge FPS (niet heel lage settings echter)... En ik ben niet van plan 1500e uit te geven :S

@ZeeZeiler: mobo van 200euro, kan dat niet goedkoper? Mijn huidige mobo was ook vrij high end geloof ik toen ik het kocht maar echt geen 200 euro...
Het kan vast goedkoper. Deze heeft het voordeel dat hij SLI gecertificeerd is, wat niet geldt voor de gewone P8P67.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Net getweet:

Steve Myers ‏ @iRacingMyers
@iRacing @CircuitZolder track geometry finalized, now on to textures and 3D objects! http://pic.twitter.com/yOWG5fx2

WHOEHOE !!!! *O*

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:31:
kun je wat meer specs opnoemen?
Welk mobo, welk en hoeveel ram, welke voeding, en welke kast ?
Mobo: Asrock 880g extreme3
Ram: 4GB, geen idee wat
Voeding: is al oud en niet veel power, graag een nieuwe
Kast: pffffff weet ik veel... daar zullen de kosten ook niet in zitten ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

200 euro voor een mobo met een i5 is echt overkill. Gygabyte bordje van 120 euro is ruim voldoende.
Dan heb je meteen meer budget om een betere grafische kaart te pakken. Iracing ondersteunt ook geen 2 video kaarten dus beter 1 goeie aan te schaffen. Zou zelf de 7950 of 7970 pakken maar zeker niet de 6870 die is al achterhaald door de 7000 serie, kan je beter in dezelfde prijsklasse de 7850 of 7870 pakken maar vrees wel dat je dan niet alles vol kan zetten in Iracing zonder teveel FPS verlies.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Lastig Nick. Het probleem is dat op het AM3 platform niet veel winst te behalen valt. Het enige wat een beetje sense maakt is de Phenom II X4 980 Black Edition, maar die is nog maar in 1 shop te krijgen voor zo'n 150,-.
Als je meer power wilt dan zou ik toch voor dezelfde i5 3570k met gigabyte mobo gaan als wat ik voor Erik adviseerde, gecombineerd met dezelfde voeding en kast. Mem kun je je huidige gewoon houden, dat zou moeten werken.
Voor videokaart zou ik met beperkt budget nu gaan voor een: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 voor € 363,40. Veel power, ondersteuning voor 3 displays, en goede koeling. Net niet top of the line, maar vlak daaronder. Eventueel door overclocken nog wat extra performance uit te halen. Voor ongeveer 60,- minder kom je bij een 7870, maar ik denk dat je dat wel in de performance gaat merken.

[ Voor 6% gewijzigd door derx666 op 03-05-2012 20:10 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

lol nvm :P

[ Voor 92% gewijzigd door Niellie41 op 03-05-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Yep nog 2 maandjes wachten. Die gaat zeker in ons volgend week 13 toernooitje zitten. >:) Altijd al een favoriet van me geweest in andere games.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Alles races in week 13 op Zolder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:06:
Lastig Nick. Het probleem is dat op het AM3 platform niet veel winst te behalen valt. Het enige wat een beetje sense maakt is de Phenom II X4 980 Black Edition, maar die is nog maar in 1 shop te krijgen voor zo'n 150,-.
Als je meer power wilt dan zou ik toch voor dezelfde i5 3570k met gigabyte mobo gaan als wat ik voor Erik adviseerde, gecombineerd met dezelfde voeding en kast. Mem kun je je huidige gewoon houden, dat zou moeten werken.
Voor videokaart zou ik met beperkt budget nu gaan voor een: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 voor € 363,40. Veel power, ondersteuning voor 3 displays, en goede koeling. Net niet top of the line, maar vlak daaronder. Eventueel door overclocken nog wat extra performance uit te halen. Voor ongeveer 60,- minder kom je bij een 7870, maar ik denk dat je dat wel in de performance gaat merken.
Maar ik denk dat momenteel m'n HD5770 een grote bottleneck is, als ik die nou upgrade en verder niks valt daar niet al veel mee te halen? Dat scheelt natuurlijk enorm dan hoef ik geen dure CPU en geen moederbord... hoogstens een nieuwe voeding als deze het niet meer aan kan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Voor de mensen die aan de ESCORS Le Mans Series mee doen, heb ik een mooie motivatie.

Krijg net een berichtje van de Derek Speare:
I'd like to offer one of my iFormula button boxes to the series winner in each class, and then I'd also like to offer my Sport button box for a random drawing to all of those who participate in the entire series and are "Running" at the end of each race. Does this sound appealing?
Echt:D Ik sta zo versteld.
Opeens heb ik gewoon 4 prijzen. 3 voor de winnaars van elke klasse en een voor een willekeurig iemand.
Hier had ik nooit van durven dromen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

CPU overclocken, een 7950 erin en die seasonic voeding en dan ben je weer ff klaar.
Kun je altijd nog een keer als je wat meer wil een nieuw mobo en CPU aanschaffen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Niellie41 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:14:
Met dank aan Dutchmen die het op het dr.nl forum postte.
Was een half uur eerder hier ook al gepost :) Nja, je moest klikken om het plaatje te zien :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

derx666 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:25:
[...]

Was een half uur eerder hier ook al gepost :) Nja, je moest klikken om het plaatje te zien :)
Oh lol, had ik niet gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:24:
CPU overclocken, een 7950 erin en die seasonic voeding en dan ben je weer ff klaar.
Kun je altijd nog een keer als je wat meer wil een nieuw mobo en CPU aanschaffen.
Ja... probleem is dan dat de cpu weer de bottleneck is, en eer ik die ga upgraden zijn er alweer zoveel betere graphic cards uit dat DIE weer de bottleneck wordt, etc :p Maar goed, echt geen geld om een compleet nieuwe top end pc te kopen :(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Nog even hard studeren, dan een goeie baan, en dan wordt het allemaal een stuk makkelijker. Het nadeel is dan wel dat je veel minder tijd hebt om te racen :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:27:
Nog even hard studeren, dan een goeie baan, en dan wordt het allemaal een stuk makkelijker. Het nadeel is dan wel dat je veel minder tijd hebt om te racen :)
Tsja, waarschijnlijk ga ik nog even 4 jaar promoveren, en dat verdient nou ook niet super :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ik zit op dit moment te spelen met een ati 4850 en haal daar met de meeste tracks meer dan 100FPS uit in combinatie met een Phenom X3 op 3ghz.
Daarvoor heb ik incar spiegeltjes (niet die virtual) en "shadow volumes" uit , dus de grafische kaart zal niet zo snel de bottleneck zijn denk ik.

Dus ik zou eerst de 3 schermen kopen en daarna kijken waar je tekort komt , door proc en vga te over/onderklokken.
Let als je een nieuw moederbord koopt vooral op een stabiele hoge HT/bus snelheid vanwege de physics , die als maar zwaarder worden.
Ik denk ook dat je meer baat hebt bij snel geheugen dan veel geheugen , maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Loterij winnen. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me zojuist aangemeld voor een 3 maandelijkse proefperiode. Ik heb de software gedownload, geinstalleerd. Ik kan inloggen, service draait op de achtergrond. Wil ik gaan updaten, selecteer de desbetreffende updates, klik op update, maar ik ga weer terug naar het home-scherm.
Ik heb de faq gevolgd (user control uitzetten, service draait, ben ingelogd als administrator, Zone Alarm heeft permissie voor de iRacing exe bestanden), maar updaten ho maar. Heeft iemand anders een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Zone alarm uitzetten ?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt helaas niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Probeer eens met een andere browser? Welke browser gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:49:
Probeer eens met een andere browser? Welke browser gebruik je?
Firefox, ik zal het eens proberen met IE of met Chrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hmm, raar. Ik gebruik ook Firefox, maar heb nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:51:
[...]

Firefox, ik zal het eens proberen met IE of met Chrome
IE: na het inloggen een grote rode knop dat er een update dient plaats te vinden. Klik er op, selecteer de updates, kom ik weer terug naar datzelfde scherm.

Chrome: ik keer weer terug naar het home scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Controleer of je popup blokker niet aan staat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchDevil79 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:55:
Controleer of je popup blokker niet aan staat.
Lijkt mij van niet, aangezien ik wel de update scherm ziet (dat is toch ook een pop up?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:59:
[...]

Lijkt mij van niet, aangezien ik wel de update scherm ziet (dat is toch ook een pop up?)
Ik heb nu andere verplichtingen, maar mocht het morgen weer niet lukken, dan kom ik er dan op terug.
Alvast bedankt voor de suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik gebruik alle drie door elkaar. Nooit een probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Heb dit vaker gehoord en oplossing was dan even uitloggen en weer inloggen. Maar als je met andere browser zit te proberen ben je sowieso uitgelogd dus dat is het misschien ook niet... Ik zou zeggen probeer eens uit te loggen op alle browsers die je gebruikt hebt en op alle computers waar je het op geprobeerd hebt (eventueel door je cookies te verwijderen), misschien denkt hij dat je nog ergens ingelogd bent en gaat het daarom mis.

Zomaar even in de Star mazda race gesprongen, zonder Q, geen rondje gereden vandaag. Zag dat er 20 man ingeschreven stonden vandaar dat ik mee deed, helaas toen ik gejoined was blijkbaar net wat meer want hij was gesplit en ik zat maar met 11 man... Nou ja, dan toch maar op de grid starten (in het midden op P6). Vrij agressieve start gehad (geen zin om achterop gereden te worden dus goed doorgereden) en na 2-3 rondjes al in P2. Helaas had ik misschien m'n banden wat te hard opgerookt en begon ik overal en nergens te blokkeren en fouten te maken, dus 2 plekken op moeten geven (en weer off tracks waar ik eigenlijk een clean race wilde). Door een spin van P3 toch nog 3e kunnen worden. Toch wel een vermakelijke race ondanks een kleine grid :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:38
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5C0U-y6cm2A]

Pedal-cam test :P

Misschien leuk om een keer PiP filmpje te maken van een hot-lap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Leuk om te zien :) Dat blippen heb ik al zo vaak zitten proberen maar het lukt me gewoon absoluut niet. Het lukt me (in de Ford GT in ieder geval) niet eens als ik zonder koppeling shift (met kleine blip kan dat maar ik krijg de timing nooit goed)...

Welke auto is dit, Ford GT aan het geluid te horen? Of is het de caddy..? Want de Ford kun je toch gewoon zonder koppeling gebruiken?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Ford Mustang met G25, Frex h-shifter en CST F1 pedals Afbeeldingslocatie: http://img.sprintusers.com/images/smilies/icon_smile_driving.gif

[ Voor 83% gewijzigd door glnk op 03-05-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelink schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:28:
[
Pedal-cam test :P

Misschien leuk om een keer PiP filmpje te maken van een hot-lap
leuke pedalen :P en leuke actie, dat blippen is me tot nu toe een keer gelukt ... de rest is in de muur geeindigd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Blippen is toch niet zo moeilijk? Ik vindt echt dubbelclutchen moeilijk om dat snel te doen, niet dat dat nodig is in de sim, maar soms wel handig in een echte racewagen.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:28
Wow.

Zojuist de meest succesvolle race achter de rug. Mazda Cup op Lime Rock Park.

Ik vertrek deze week vanaf pole in verband met een goede qualify lap (1:01.336). Tijdens de eerste bocht raken de nummers 2 en 3 in een slip, crashen en moeten de pits in. Vanaf toen heb ik een lap of 4 comfortabel op nummer 1 gereden. Er kwam lange tijd niemand in de buurt, totdat een achterblijver een rare beweging maakt en plots voor mij in de slip raakt. Ik raak hem maar hou mijn auto recht zodat ik 1e blijf.

Echter merkte ik vrijwel direct dat er IETS kapot is gegaan aan de auto, ik heb onbalans. Bij aanremmen gaat de auto alle kanten op. DAMN! Op dat moment besloten niet te gaan pitten omdat de race dan sowieso voorbij zou zijn.

Ik besluit voorzichtig de race uit te rijden. Ik word uiteindelijk ingehaald door de nieuwe nummers 2 en 3, maar waarvan later de nummer 2 ineens disconnect.

Eindscore: 2e met wat geluk. En inmiddels al een SR van 2.80.

Uitslag (moi = Hans Westerhof :)) http://members.iracing.co...onid=5533560&custid=92450

Ik begin het zowaar nog leuk te vinden ook. ;)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Speedy55 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:11:
Blippen is toch niet zo moeilijk? Ik vindt echt dubbelclutchen moeilijk om dat snel te doen, niet dat dat nodig is in de sim, maar soms wel handig in een echte racewagen.
Is "double clutching" niet een beetje overbodig met moderne transmissies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Denk dat ik in de Ford die GT Challenge wel eens mee ga doen deze week, auto is toch nog steeds erg leuk en ik kom steeds beter mee. Lekkere setup gekregen van BruceLee (thanks, hij is echt beter) en al meteen in de top 5 van een goed bevolkte oefen sessie, normaal bungelde ik altijd wat onderaan :) In Proto&GT deed ik ook wel eens mee maar dan zit je met max 5 andere mensen en de kans is dan groot dat ze allemaal 6x zo snel zijn dan ik, misschien valt dat nu mee. Staande start wordt wel drama ben ik bang.....

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 19:03
Ach dat wordt wel schromelijk overdreven natuurlijk.
Ik zie niet zo in wat er anders aan is dan bij normale staande starts in andere series?

Als je gewoon een beetje voorzichtig bent met het gas en een beetje uitkijkt kan er niet zoveel gebeuren toch?
Ging ook prima met de Caddi afgelopen dinsdag op Laguna dus...

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:49

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Speedy55 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:11:
Hey ik zie dat je raced als je team ooit een rijder zoekt of me een test wilt geven pm me

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

enchion schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:34:
Ik zit op dit moment te spelen met een ati 4850 en haal daar met de meeste tracks meer dan 100FPS uit in combinatie met een Phenom X3 op 3ghz.
Daarvoor heb ik incar spiegeltjes (niet die virtual) en "shadow volumes" uit , dus de grafische kaart zal niet zo snel de bottleneck zijn denk ik.

Dus ik zou eerst de 3 schermen kopen en daarna kijken waar je tekort komt , door proc en vga te over/onderklokken.
Let als je een nieuw moederbord koopt vooral op een stabiele hoge HT/bus snelheid vanwege de physics , die als maar zwaarder worden.
Ik denk ook dat je meer baat hebt bij snel geheugen dan veel geheugen , maar dat weet ik niet zeker.
Ik haalde met een C2D E8400 en een 5870 op 3 schermen lang niet altijd 100FPS, sterker nog, ik zag vaak drops naar 30fps. On speelbaar in mijn ogen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 16:23
Zo!
Eindelijk zelf maar eens een uurtje of 2 bezig geweest met het maken van een setup voor de Ford GT.
Ben wel vertrokken van een andere Sebring setup.

Ride height ben ik nog niet achter, zie er geen f**k van met die Night layout op Sebring en mijn graphics zuigen harder dan m'n stofzuiger :X
Moet ik nog eens testen in de dagmodus.

Heb de diff aangepast en de aero een beetje (rake wat bijgesteld) en wing op 11 gezet.
Front ARB en rear ARB mee zitten spelen.

Voor mij is het al beter en ik heb nu ook wel iets of wat door wat ik eigenlijk aan het doen ben :+

Maar ik vroeg me af wat jullie ervan vonden en wat ik er nog aan kan verbeteren... (en waarom)

http://setups.iracing.nickthissen.nl/Setups/fordgt/sebring/2012_S2_Sebring_Night_FGT_K_Geeraerts_v5_S2_12_R.sto

Moet volgens mij nog wel heel wat aangepast worden aan de Shocks en misschien caster maar Diff en Aero zijn voor de Ford GT het belangrijkste dus ben daar al maar mee begonnen.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De Corvette skin is bijna af. Dit weekend wil ik beginnen aan de Ford GT skin. Hopelijk gaat dat lukken want die hebben een irritant apart stukje aan de zijkant.
Deze week ben ik vooral bezig geweest met het schrijven van een brief voor de sponsoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
DutchDevil79 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:03:
200 euro voor een mobo met een i5 is echt overkill. Gygabyte bordje van 120 euro is ruim voldoende.
Het hangt er natuurlijk vanaf wat je er mee gaat doen. De i5 leent zich bijzonder goed voor overklokken, dan is het fijn dat het moederbord de mogelijkheden heeft. Voor mij is het aantal channels per PCIe x16 slot wel belangrijk. De goedkopere moederborden hebben er vaak minder. Zo heeft het Gygabyte moederbord in dat lijstje één PCIe x16 met 8 channels, en één met 4, ongeacht of je er één of twee kaarten inzet.

De Asus heeft bij één kaart 16 channels, en bij twee kaarten ieder 8 channels. Nu is de bustraffic in iRacing erg laag op het moment, maar in de toekomst zou dat kunnen veranderen. En er is meer dan iRacing natuurlijk.

Ik ben absoluut geen expert, dus wees kritisch. Al zou ik het wel fijn vinden wanneer een tegengeluid wordt onderbouwd...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Helaas heb je net niet alles over dat Gigabyte moederbord gelezen, anders had je gezien dat deze 3 PCIe x16 sloten heeft, waarvan er 1 op x16 draait, 1 op x8 en 1 op x4. Ruim voldoende dus. Als je een SLI/CF setup gebruikt dan draait het 1e x16 slot trouwens ook op x8 ipv x16 lees ik net.

[ Voor 14% gewijzigd door derx666 op 04-05-2012 01:33 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
derx666 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 01:31:
Helaas heb je net niet alles over dat Gigabyte moederbord gelezen, anders had je gezien dat deze 3 PCIe x16 sloten heeft, waarvan er 1 op x16 draait, 1 op x8 en 1 op x4. Ruim voldoende dus. Als je een SLI/CF setup gebruikt dan draait het 1e x16 slot trouwens ook op x8 ipv x16 lees ik net.
Ik zie het, het stond een beetje ongelukkig bij de tweakerspecificaties.

"1x PCI-e x16 slot draait maximaal x4, 1x PCI-e x16 slot draait maximaal x8"

Het klopt wel, maar is niet volledig. Excuses dat ik niet verder heb gezocht.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

heh, je hoeft je niet te verontschuldigen hoor :) Ik bijt niet ofzo :p Blaf af en toe wel eens, maar dat kun je gewoon negeren :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

derx666 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:08:
[...]

Hey thx voor t lijstje..
Ik had ook al een lijstje gemaakt op pc-samenstellen.nl ofzo..... Zou dit het ook doen?

Budget Game Computer

•2 jaar carry-in (gratis service)
•750 Watt fluister stille voeding
•Budget Game Behuizing Rood
•1Gbit netwerkkaart
•51-in-1 Cardreader
•AMD HD 6770 1GB (2maal)
•DVD Brander Samsung Optical Disc Drive (zit er standaar in)
•1000 GB SataIII Hardeschijf
•8GB DDR3 Werkgeheugen Kingston
•7.1 Geluidskaart
•Asus FM1 F1A55-M USB3.0
•Fluisterstille PC
•Llano A8-3870K Black Edition 3,0GHz

Dit kost €800,-- dan houd ik nog €1200 over voor 3 mooie schermen..
Zit nog steeds erg te twijfelen of ik monitoren koop of tv's...
Die monitoren lijken me wat klein.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

TV's gaan input lag geven. Daar ga je echt niet blij van worden. Reactietijden op een TV zijn gewoon te langzaam om fatsoenlijk te gamen.

Heb zelf een tijdje wat geraced op een 42" TV, dat ging, maar was niet echt helemaal lekker. Je merkt dat je beeld iets achterligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Het eerste wat me opvalt aan die budget game computer is dat er alleen maar marketing termen gebruikt worden, en nauwelijks over merken gepraat wordt.
Welke voeding zit er in, welke HDD, hoe is de koeling geregeld (fluisterstil zegt heel weinig)
Plus dat ze een Crossfire setup met 2 low/mid end AMD kaarten gebruiken, die onder iRacing niet goed werkt, en zelfs als het wel werkt waarschijnlijk niet eens de helft van de performance van een enkele 7970 of 680GTX zal halen. Ook is de CPU geen upgrade in snelheid tov wat je nu hebt. Het is ook gewoon een quadcore maar dan met een ingebouwde videokaart (die je niet gaat gebruiken).
Als met al een hoop geblaat, maar weinig wol.
Het systeem wat ik had samengesteld was exclusief de Dell monitoren 1087,-. Dat is 287,- meer als het hierboven gepaste systeem, maar wel met alleen high end en kwalitatief goeie onderdelen. Door iets te besparen op CPU en VGA (amd 7950 en bv de normale i5 3570 (al hangt hier nog geen prijs aan)) zou je daar wellicht nog zo'n 100,- kunnen besparen.
En ga niet voor TV's, het lijkt wellicht kleiner, maar vergeet niet dat je er dicht bij zit, je zou evt. voor 27" schermen kunnen gaan van een goedkopere fabrikant (met minder kwaliteit panel aangezien deze Dell IPS panels gebruikt). Maar met TV ga je gegarandeerd input lag merken. Plus als je maar 1200,- voor 3 TV's hebt, dan kun je ook niet verwachten dat dat goeie schermen zijn.
Ik zou zelf met een budget van 2000 op dit moment zeker voor het systeem incl de monitoren gaan die ik je eerder gepaste heb.

[ Voor 9% gewijzigd door derx666 op 04-05-2012 09:22 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Pagina: 1 ... 10 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.