seninha schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:08:
Als ik zo naar jullie liverys kijk vraag ik me steeds af hoe jullie nou dit doen.
Een kleur geven en logo plakken gaat me tot nu toe goed af.
Maar als ik zelf lijnen er in wil hebben dan weet ik het echt niet.
Helemaal omdat een auto vaak uit verschillende delen bestaat.Die later in iRacing na elkaar lopen.
Vraag me steeds af hoe je bv een lijn welke van voor naar achter laat lopen, op die manier dat deze in iRacing ook zo loopt als bedoeld.
Je kunt de problemen opzoeken of er een beetje omheen painten natuurlijk.
Als je een beetje de vlakken aanhoud zoals ze gemapt zijn op de templates is het natuurlijk eenvoudig painten.
Als je dan de overgangen tussen verschillende delen minimaliseert is het wel te doen.
Met het wire frame kan je wel enig idee hebben waar je ongeveer uit moet komen etc, dus dat is al een begin.
Het ligt ook naturlijk net een beetje aan welke auto je tekent.
De F1 is vrij ingewikkeld, maar ik ben nu even naar de Star Mazda template aan het kijken en die ziet er ontzettend eenvoudig uit (in vergelijking met de Williams).
En daarnaast, meest belangrijker, hoe krijg je het voor elkaar om een lijn welke je aan de linker kant van de wagen gemaakt heb, in spiegelbeeld aan de rechter kant komt.
Is dit een kwestie van copy en dan 180gr draaien
Daar komt het wel op neer ja. Ik gebruik veel de verschillende pen tools om Vector Masks te maken en maak gewoon 1 helft van de auto. Daarna is het inderdaad een kopie maken en verticaal spiegelen en naar de juiste plek verplaatsen.
Als je dan een beetje let op de locatie t.o.v. van het wire frame kan je nauwelijks de mist in gaan is mijn ervaring.
of gewoon trial and error?
Dat blijft het natuurlijk altijd. Ik heb echt te vaak die test mode moeten opstarten gisteren om telkens weer te checken hoe het er nou echt uit zag ingame.