iRacing 2.1 - Motorsport Simulations Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 50 Laatste
Acties:
  • 85.807 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Gelink schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:14:
[...]

Is "double clutching" niet een beetje overbodig met moderne transmissies?
Nee niet bij elke auto, maar goed heb een keer in de race versie van mijn vaders GT3 meegereden en dan is het toch net even dat extra beetje stabiliteit. In de regen en in mindere mate bij droog kan dat toch net dat beetje extra waardoor je hem net recht de bocht in krijgt. Bij de meeste GT3's remmen ze de bocht namelijk in en als je dan een fractie te laat met schakelen zou zijn, denk ik dat dat ook nog even net meer stabiliteit geeft.

De garage heeft het me toen ook uitgelegd, weet niet helemaal meer, maar de essentie van het verhaal is dat de koppeling versnellingsbak en de motor dan op hetzelfde toerental draaien, waardoor er bij het opvangen geen extra gewichtsverplaatsing is. Klinkt logisch, maar Correct me when I am wrong.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:12
Hmz, de GT Challenge staat dus idd ingesteld op staande starts. Heb er maar ff een topic over geopend:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1950145.page

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

derx666 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:19:
Het eerste wat me opvalt aan die budget game computer is dat er alleen maar marketing termen gebruikt worden, en nauwelijks over merken gepraat wordt.
Welke voeding zit er in, welke HDD, hoe is de koeling geregeld (fluisterstil zegt heel weinig)
Plus dat ze een Crossfire setup met 2 low/mid end AMD kaarten gebruiken, die onder iRacing niet goed werkt, en zelfs als het wel werkt waarschijnlijk niet eens de helft van de performance van een enkele 7970 of 680GTX zal halen. Ook is de CPU geen upgrade in snelheid tov wat je nu hebt. Het is ook gewoon een quadcore maar dan met een ingebouwde videokaart (die je niet gaat gebruiken).
Als met al een hoop geblaat, maar weinig wol.
Het systeem wat ik had samengesteld was exclusief de Dell monitoren 1087,-. Dat is 287,- meer als het hierboven gepaste systeem, maar wel met alleen high end en kwalitatief goeie onderdelen. Door iets te besparen op CPU en VGA (amd 7950 en bv de normale i5 3570 (al hangt hier nog geen prijs aan)) zou je daar wellicht nog zo'n 100,- kunnen besparen.
En ga niet voor TV's, het lijkt wellicht kleiner, maar vergeet niet dat je er dicht bij zit, je zou evt. voor 27" schermen kunnen gaan van een goedkopere fabrikant (met minder kwaliteit panel aangezien deze Dell IPS panels gebruikt). Maar met TV ga je gegarandeerd input lag merken. Plus als je maar 1200,- voor 3 TV's hebt, dan kun je ook niet verwachten dat dat goeie schermen zijn.
Ik zou zelf met een budget van 2000 op dit moment zeker voor het systeem incl de monitoren gaan die ik je eerder gepaste heb.
Ok thanx voor de info.. nog ff over peinzen en mn ouders overhalen natuurlijk.. :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 16:23
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 08:54:
[...]

Zit nog steeds erg te twijfelen of ik monitoren koop of tv's...
Die monitoren lijken me wat klein.. :(
Als ik jou was zou ik voor monitoren gaan. Ik heb zelf ondervonden dat de input latency van TV's de laatste jaren enorm belabberd is en met die LED tv's is het er nog een pak slechter op geworden.

Speelde vroeger veel Wipeout op de PS3 op een gewone kanon-tv. ps3 eens meegenomen naar een vriend met een platte samsung tv en ik botste echt overal tegenaan. Het spelen was enorm anders en het duurde precies eeuwen eerdat de stuurbewegingen op de controller op het scherm te zien waren.
Achteraf naar op zoek geweest. Dacht eerst dat het interferentie was met wireless controllers van een of ander apparaat maar het blijkt gewoon de hoge input lag te zijn van de samsung tv's. Dat model was +100 ms input lag... 8)7 Je kon gaming modus inschakelen maar dan zat je nog steeds aan een dikke 70ms... heel wat anders dan de lag op pc monitoren.

Vorig jaar zelf op zoek geweest naar een goede tv met zo weinig mogelijk input lag en ben uiteindelijk bij een Panasonic Plasma tv uitgekomen, de TXP4620E met ongeveer een 30 ms input lag. Is het nog merkbaar? Ja... maar er valt mee te leven. Is het zo snel als een computerscherm? Nee. Zou ik er iRacing op spelen? Nee... Een heleboel tv's hebben een ontzettend hoge input lag en dat zou een serieuze domper zijn op de feestvreugde nadat je de hele boel hebt aangeschaft en vol verwachting je eerste rondjes zou rijden.

Ik vond het hele input lag verhaal in het begin nogal overroepen totdat je het zelf ervaart en het duidelijk merkbaar is bij spellen en zeker bij simulators die snelle reacties vereisen.

Indien je toch voor TV's zou kiezen kan ik je deze site aanraden : http://www.hdtvtest.co.uk/

Hier zit voor elke review een aparte sectie ivm (console) gaming bij waar de input lag besproken wordt!

Ik hoop dat je er eens naar kijkt want ik zou het zonde vinden van je geld indien je (de verkeerde) tv's zou kopen...

edit: reageren en weggeroepen worden voor je werk en er zijn er al een heleboel die het zelfde aanraden 8)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
josh-hill schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:12:
Hmz, de GT Challenge staat dus idd ingesteld op staande starts. Heb er maar ff een topic over geopend:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1950145.page
Dat is al een maand ofzo bekend, komt omdat ze teveel wilden laten veranderen aan die serie waardoor de staff een beetje onder gesneeuwd is en het niet meer precies duidelijk was wat ze nu wilden en wat niet. Er is destijds heel veel email verkeer geweest naar staff toe om de starts te laten oplossen maar dat heeft niet geholpen dus ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat een post in het forum (wat amper gelezen wordt) niet gaat helpen. Ga er maar van uit dat we dit seizoen staand starten.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Ehm ja, ik heb toen al gewaarschuwd dat het waarschijnlijk geen zin had om nog veranderingen in de schedule door te voeren. En in plaats van daar naar te luisteren stapelden de veranderingen zich op. Niet handig. Had gewoon blij moeten wezen dat er nu een GT serie is en alleen ff die staande start fixen.

Ah well, kan het iig altijd proberen met die post. Werkt dat niet, dan niet.

Als ik dit filmpje mag geloven is het iig key om RUSTIG te starten bij een staande start op NTM. Anders verlies je alle grip. Net heel even kort getest, en dat lijkt idd te kloppen.

[ Voor 13% gewijzigd door josh-hill op 04-05-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:57
Wat in dat filmpje gebeurd heeft natuurlijk weinig te maken met het al dan niet rustig starten.
Fredrik spint daar op die kerb en omdat ie na z'n spin nog weer de baan op komt triggert dat een ketting reactie waardoor er een enorme chaos ontstaat.

Niet echt iets wat je kan wijten aan verkeerd starten of het NTM lijkt me.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Laat ik het zo zeggen. Ik heb net een paar starts getest en als ik met rokende banden van de lijn start, gaat het mis in de esses. Zo niet, dan niet. Banden worden dus idd te warm of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:41

Niellie41

[object Object]

Toch moet er een rolling start komen imo. GT auto's starten in het echt ook rollend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben de hele GT serie al beu, en ik rij hem niet eens.

Gewoon omdat er constant gezeik over is, eerst was de HPD het probleem, toen de banen / layouts, nu de start... Krijg beetje het gevoel dat de GT rijders gewoon maar wat zeuren, en dat is jammer, want het is niet het geval. Dat er veel dingen niet kloppen is waar, maar de GT serie zonder HPD 'klopt' ook niet helemaal.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het klopt wel. Een LMP auto zonder GT auto's klopt niet ;)
Blancpain Endurance Series? FIA GT?
Afbeeldingslocatie: http://www.seriouswheels.com/pics-2008/klm/2008-Maserati-MC12-FIA-GT-Championship-Monza-3-1920x1440.jpg

Maar je Hoogie, je rijdt toch ook geen GT auto's? Alleen F1 en Indycars.

[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 04-05-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:59:

Gewoon omdat er constant gezeik over is, eerst was de HPD het probleem, toen de banen / layouts, nu de start... Krijg beetje het gevoel dat de GT rijders gewoon maar wat zeuren, en dat is jammer, want het is niet het geval. Dat er veel dingen niet kloppen is waar, maar de GT serie zonder HPD 'klopt' ook niet helemaal.
En na de eerste paar races merken ze nu dat de idioten in de HPD nu naar de corvette zijn overgestapt en daar gewoon weer dezelfde problemen veroorzaken :+ Wat een verrassing... alleen nu is het ineens allemaal wel goed, nu komt het ineens omdat multiclass gewoon niet werkt in iRacing... en vorige week waren alle HPDs nog idioten :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

LOL @ Nick.

Ik weet overigens wel dat er ook GT only classes zijn, maar door het introduceren van specifiek deze combinatie van auto's zet je de HPD in een 'kwaad' daglicht (en vernaggeld je die multi-class serie), terwijl de GT's ook verre van vrijuit gaan bij veel botsingen. Als er een GT class naast komt, met andere wagens, had ik dat veel beter begrepen (alleen zijn die wagens er niet echt..)

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-05-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb in beide auto's gereden nu en ik snap wat je wel en niet moet doen, waar je wel en niet moet inhalen als HPD.
Veel mensen kopen alleen de HPD, omdat die snel is. Maar ze snappen de regels van het multi class racen niet. Maar ook sommige GT1 en GT2 coureurs snappen niet dat je niet 10 keer van lijn moet wisselen etc.
Dat was het probleem in de GT&Proto Serie. Niemand weet van de ander wat die gaat doen en elke coureur doet weer andere dingen. Dus als GT1 rijder, moest ik van 15 HPD's weten wat ze gingen doen, waar zij het liefste inhalen.
Maar ook van 5 (met geluk) Ford GT's, waar zij ruimte laten etc.
Dat gaat natuurlijk niet werken.
Ook was de balans helemaal zoek in de GT&Proto serie, waardoor het gewoon een sprintrace met 5 rijdende chicanes was voor de HPD's.

De GT only serie is nu om te kijken of er echt veel GT rijders zijn, maar die niet 'durven' te rijden door de hoeveelheid en onwetende HPD's. Dit is echt een experiment en een tijdelijke oplossing.
Want als je als LMP2 auto, 3 ronden lang achter een GT auto vast zit omdat je je inhaalacties niet goed timed. Dan hoor je niet in die serie thuis en moet je Star Mazda of Indycars gaan doen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 04-05-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Het is gewoon de schuld van de GT's :+ ;)

Gisteren deden Roderic en ik mee in de Proto+GT van 22.00
Omdat er een leider z'n connectie verloor en een andere zelf crashte waren wij ineens aan het knokken voor de leiding.
Het leuke was wel dat Roderic met een LDF en ik met een MDF setup reden wat een leuke extra dynamiek toevoegde.
Ik leidde tot aan de pitstops en moest ook eerder stoppen en Roderic kwam na zijn stop net naast mij de pits uit en kon door zijn hogere topsnelheid de leiding overnemen.

Tegen het einde had hij een klein gaatje op me, maar door een GT die op het laatste moment van lijn wisselde (van buiten naar binnen) en tot overmaat van ramp ook nog z'n rempunt mistte werd Roderic de muur in gestuurd in T6 aan het begin van de boot.
Ik zat er net te ver achter om het te zien gebeuren en was zelf ook bezig met en Corvette te passeren bij het uitkomen van Carousel en toen ik dus de bocht in dook zag ik Roderic aan de rechterkant terugstuiteren uit de muur.
Links was nog een gaatje waar ik wilde passeren, maar Roderic zat nog half in de spin en had nog niet de volledige controle terug waardoor ook ik geraakt werd en onze beide auto's total loss waren.
De nr 3 kon toen simpel de winst oppakken en wij zijn nog de laatste 1,5 ronde richting de finish geprutteld.
We werden nog wel 2 en 3, maar dat kwam ook omdat er nog maar 1 HPD reed die al een ronde achter lag.

Ontzettend leuke race, maar wel een ontzettende anti climax helaas, allemaal dankzij die vermaledijde GT's :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09-2024

Roderic

iRacer

Niellie41 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:12:
Ik heb in beide auto's gereden nu en ik snap wat je wel en niet moet doen, waar je wel en niet moet inhalen als HPD.
Veel mensen kopen alleen de HPD, omdat die snel is. Maar ze snappen de regels van het multi class racen niet. Maar ook sommige GT1 en GT2 coureurs snappen niet dat je niet 10 keer van lijn moet wisselen etc.
Dat was het probleem in de GT&Proto Serie. Niemand weet van de ander wat die gaat doen en elke coureur doet weer andere dingen. Dus als GT1 rijder, moest ik van 15 HPD's weten wat ze gingen doen, waar zij het liefste inhalen.
Maar ook van 5 (met geluk) Ford GT's, waar zij ruimte laten etc.
Dat gaat natuurlijk niet werken.
Ook was de balans helemaal zoek in de GT&Proto serie, waardoor het gewoon een sprintrace met 5 rijdende chicanes was voor de HPD's.

De GT only serie is nu om te kijken of er echt veel GT rijders zijn, maar die niet 'durven' te rijden door de hoeveelheid en onwetende HPD's. Dit is echt een experiment en een tijdelijke oplossing.
Want als je als LMP2 auto, 3 ronden lang achter een GT auto vast zit omdat je je inhaalacties niet goed timed. Dan hoor je niet in die serie thuis en moet je Star Mazda of Indycars gaan doen ;)
Waarom praat je in het verleden terwijl de serie nog gewoon bestaat? Er deden gister in de race die Paul en ik deden zelfs meer Corvette's mee dan anders.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Geen idee waarom ik in verleden tijd praat :P Misschien omdat het over de vorige seizoenen ging.

Mijn motto bij MC race is: Better safe than sorry. Maar ja, ik ben niet zo snel als anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wat een commotie om GT-only & HPD's & GT's. En ach staande start, dat geldt toch voor het hele veld? ;)
We hebben met de Corvette @ Spa in ons W13 toernooi toch ook bewust een staande start gedaan en dat ging toch ook goed (zelfs bij mij ;) )?

Zo en ik heb net maar eens het klimaat van mijn zolder geregeld. Op ons kantoor hadden we nog een airco staan die we bijna nooit gebruikte en die heb ik maar eens echt vast aangesloten op een dakdoorvoer.
Dan kan ik nu eindelijk eens rijden zonder dat het onmiddellijk 25 graden wordt daar door alle hardware-warmte 8) :+

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Hoogie2004 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:59:

Nu zeur je dus zelf, en je rijdt er niet eens in.

De Proto & GT serie zonder LMP1 klopt juist niet. Een GT1 + GT2 serie heeft wel degelijk bestaan, alleen niet met de Corvette C6R en Ford GT. En als je dan gaat zeggen "maar nu bestaat er toch geen GT1 + GT2 serie meer!" dan geldt hetzelfde voor de Proto & GT serie, waarin nu nog alleen maar GT2s (nu GTE) rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door josh-hill op 04-05-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Als je voor puur realisme gaat stook je de boel wat meer op zodat het ook echt ongeveer 50° C is in je cockpit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

josh-hill schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:53:
[...]
Nu zeur je dus zelf, en je rijdt er niet eens in.

De Proto & GT serie zonder LMP1 klopt juist niet. Een GT1 + GT2 serie heeft wel degelijk bestaan, alleen niet met de Corvette C6R en Ford GT. En als je dan gaat zeggen "maar nu bestaat er toch geen GT1 + GT2 serie meer!" dan geldt hetzelfde voor de Proto & GT serie, waarin nu nog alleen maar GT2s (nu GTE) rijden.
Ik reed wel eens HPD, maar niet veel.

Was niet echt bedoeld als zeuren overigens, was meer bedoeld als observatie. Verder zal het me ook niet echt boeien. HPD zal ik niet veel rijden, en die GT-bootjes al helemaal niet (kom daar echt niet mee rond). Ben overigens wel die hele discussie beu over wat wel en niet kan m.b.t. inrichten van die klasse, laat iRacing dat lekker afhandelen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-05-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Overigens zou ik de meest elegante oplossing vinden om de GT1 serie los te koppelen en de proto&gt serie enkel LMP2 en GT2 te maken. Dan heb je iig dat die series niet keihard in elkaars achterwerk bijten en is het wat meer conform de huidige werkelijkheid. :)

Bovendien zorgt het ervoor dat er een plek is voor mensen die alleen in een GT willen rijden en die juist MC willen.

PS: Ik ben blij dat ze nu ook eindelijk de fuel economy van de HPD hebben gefixt. Beetje amateuristisch zoals het gewicht en het brandstofgebruik niet klopten.

[ Voor 35% gewijzigd door josh-hill op 04-05-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik ga bij de ELMS ook duidelijke regels stellen mbt het inhalen en verbod op inhalen op bepaalde stukken. Zodat iedereen weet wat die van elkaar kan verwachten.

[ Voor 20% gewijzigd door Niellie41 op 04-05-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Eens zien of ik vandaag / morgen aan een Indycar race toekom, en liefst ook nog ergens een SM race :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:55:
Als je voor puur realisme gaat stook je de boel wat meer op zodat het ook echt ongeveer 50° C is in je cockpit :P
Heb ik al meegemaakt, geen zin meer in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Föhn in je gezicht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
En je vriendin die ernaast staat om wat brokstukken in je gezicht te gooien als je crasht :+

Hoop dat ik mijn setup voor de Ford GT voor de ELMS vandaag en morgen nog in orde krijg.
Als er mensen zijn die hem zouden willen testen en me wat tips kunnen geven...

Momenteel ziet het er naar uit dat ik de komende weken niet zo heel actief kan zijn in iRacing vanwege verbouwingen dus zal de ELMS zowat het enige zijn waar ik tijd voor kan maken.

En als ik het startveld in de GT2 klasse zo zie zal ik wel ergens halverwege tot achteraan het veld zitten te bengelen >:)

@Niel : hoe zit het eigenlijk met die Team Championship? Is er eigenlijk een limiet van het aantal deelnemers per team (want er zitten al 3 racing lions in de GT2) Worden die teams opgesplitst of worden enkel de beste 2 rijders per team gekozen of zo?

[ Voor 79% gewijzigd door Fragbeestje op 04-05-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ja. Je mag zo veel mensen in een team hebben zitten als je wilt, maar de 2 beste auto's van een team tellen mee voor het kampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
En wat benzine e.d. door de kamer sprenkelen voor de geur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Laatst online: 26-06 09:18
en wat rubber marbles onder de stoel smijten als je van ideale lijn afwijkt

en in je raceoveral pissen omdat je dringend moet ...

en ..... (mmm gaan we te ver ?) :+

trouwens @GT&Proto tis maar een spel, heb je geen fun doe effe iets anders.

ben ook gestopt met die ESCORS MX-5 omdat de fun zoek was , vermaak me nu wel in andere leagues.

[ Voor 73% gewijzigd door dabelg op 04-05-2012 13:42 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@fragbeestje: welk circuit en welke setup. Ik heb straks wel ff tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 08:51
Om het makkelijk te maken kan je ook gewoon je bureau op de lokale kartbaan neerzetten.. achtergrond lawaai, geur, alles is aanwezig

PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

JoepW schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:41:
Denk de Ford GT op Sebring (night?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
JoepW schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:41:
Het is idd de Ford GT op Sebring Night, voor de ELMS 8)
'k heb hem geüpload op Nick's Setup Site.

Diff, Aero, ARB en camber heb ik al aangepast. Caster en Shocks heb ik wat mee gefriemeld... Caster ben ik nog helemaal niet uit en shocks zou ik naar't schijnt best tot laatste houden om de hele setup een beetje te finetunen.
Ben ook een soort van cheatsheet aan het maken ivm setups voor de Ford GT zodat ik niet elke keer heel de tekst moet doornemen die Niek V gemaakt heeft op het forum
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1840627.page
Maar die sheet is ook nog maar in een beginfase en is enkel maar wat tekst in een google spreadsheetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Fragbeestje schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:20:
En je vriendin die ernaast staat om wat brokstukken in je gezicht te gooien als je crasht :+

Hoop dat ik mijn setup voor de Ford GT voor de ELMS vandaag en morgen nog in orde krijg.

Momenteel ziet het er naar uit dat ik de komende weken niet zo heel actief kan zijn in iRacing vanwege verbouwingen dus zal de ELMS zowat het enige zijn waar ik tijd voor kan maken.

En als ik het startveld in de GT2 klasse zo zie zal ik wel ergens halverwege tot achteraan het veld zitten te bengelen >:)

@Niel : hoe zit het eigenlijk met die Team Championship? Is er eigenlijk een limiet van het aantal deelnemers per team (want er zitten al 3 racing lions in de GT2) Worden die teams opgesplitst of worden enkel de beste 2 rijders per team gekozen of zo?
Ik hang wel samen met jou achteraan. No problem. Heb nog niet geoefend voor de race duurt nog wel ff. Deze week wil ik nog ff oefenen met de Vette op Watkins en ga ook de Lotus79 op Watkins rijden. Daarnaast kijk ik nog of ik iets anders mee pak.

Word trouwens zelf ook beetje moe van al dat gezeur met die Proto-GT en GT series. Gewoon racen jongens en pas als we in de buurt komen van Season 3 en er wat ervaring is met hoe he nu gaat eventueel suggesties aan Iracing geven. We hebben nu amper races gehad met de nieuwe opzet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Zonder oefening in de Radical race van 13:30 gesprongen. Ging lekker tot lap 5, iemand voor me maakte een foutje bij het insturen van de esses waardoor we er met z'n tweeën afgingen. 14 minuten repairs, auto reed niet echt lekker maar er was mee te rijden. Helaas paar rondjes later zelf, door de ietwat onvoorspelbare achterkant na reparatie, weer de muur in. Weer 10 minuten repairs .. had me het begin van mijn "Class A driver" carrière anders voorgesteld :P :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Hmm, als ik gemiddeld 2 avondjes per week kan racen na ~20:00, zijn er dan voldoende leuke races beschikbaar op iRacing voor een wannabee Vettel? En kan ik dan ook beetje groeien, mocht ik beter worden?

Heb een Ferrari GT Experience Stuurtje, geen al te hoge aspiraties of verwachting, heb in RFactor wel een paar keer leuke races gehad met Indycars, maar soms ook wel de muur geknuffeld.... Wou ie niet zoals ik wou :+

Maar hoe moet ik betalen? Paypal? En wat is een beetje een leuke groep/toernooi voor een beginnen om in te klooien/leren?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ja. Dat is het mooie van iRacing. Op bijna elk moment van de dag zijn er wel races te vinden, zeker na 20:00.
En je groeit steeds. Ik rijd nu een jaar iRacing en leer elke keer steeds iets bij.

Je kan betalen met CreditCard, Paypal en nu is er ook iets nieuws, maar dat heb ik niet geprobeerd. Want ik gebruik gewoon CC.
Verder staat er in de start post veel informatie en hier: https://docs.google.com/Doc?id=dc22r372_44k89k4rd3
staat ook nog veel informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan sinds deze week ook gewoon met Ideal volgens mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Niet dat ik me er mee wil bemoeien, of dit budget systeem wil verdedigen. Maar ik wilde hier even op reageren omdat het iets is waar wel over nagedacht kan worden door iemand die op het punt staat een systeem te kopen.
derx666 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:19:
...

Plus dat ze een Crossfire setup met 2 low/mid end AMD kaarten gebruiken, die onder iRacing niet goed werkt, en zelfs als het wel werkt waarschijnlijk niet eens de helft van de performance van een enkele 7970 of 680GTX zal halen.

...
Ik draai een Crossfire setup met 2x een 6770, maar deze kaarten zijn beide passief gekoeld. Ze sturen een 2560x1600 resolutie aan en ik heb in iRacing alles open staan, op een kleine trim na in de AA settings. Ook op Motegi draait deze setup zonder hakken of stoten 84fps ook met een grid van 10 of meer auto's.

De reden dat ik niet gekozen heb voor een single card is eigenlijk puur om de passieve reden. Ik wil geen mini fan meer op videokaarten die na 1 jaar versleten zijn. En daarbij wil ik gewoon dat er geen fan aan staat als ik kantoor werk aan het doen ben.

Daarom denk ik dat de keuze van videokaart niet puur en alleen op performance gekozen hoeft te worden. Het kan nogal samenhangen met andere wensen, zoals in mijn geval.

[ Voor 0% gewijzigd door DirkT op 04-05-2012 15:43 . Reden: 6750 -> 6770 ]

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Die ene 6750 gaat geen 3 schermen aan kunnen sturen, en iRacing ondersteunt (nog) geen Crossfire/SLI. Alle kracht moet van 1 kaart komen en als je 3 schermen aan wilt sturen moet dat dus best wel een beest van een kaart zijn. Zoals ik al zei, een 5870 trekt het niet en aangezien die kaart een flink stuk sneller is dan een 6750 ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ooh kut, kom ik mooi aanzetten met mijn 2xHD6970's...
Nah, op 1920x1200 zal 1 het ook wel kunnen redden, zeker met OC en i7 990X erachter :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Vorige week heb ik nog 3x 1920x1080 aangestuurd, zonder problemen, in iRacing. Let niet op de kwaliteit van het brakke filmpje, of de kwaliteit van de bestuurder :D.

http://tolva.upexia.nl/3screen.mp4

En omdat iedereen op internet me toch aan het twijfelen heeft gebracht ben ik het even gaan uitzoeken.

Crossfire disabled: 78 FPS op motegi
Crossfire enabled: 155 FPS op motegi

2560x1600 op 2x een 6770 passief dus.

Ik lees overal, zelfs op het iRacing forum van de developers zelf dat er geen support voor zou zijn, maar het voornamelijk aan AMD/ATI zou liggen. Dus kan het niet zo zijn dat AMD eens wakker is geworden en het gewoon is gefixed?

[ Voor 53% gewijzigd door DirkT op 04-05-2012 16:04 . Reden: testresultaatjes ]

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fragbeestje schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:20:

ik ga die wel eens testen, al is sebring totaal nieuw voor mij dus veel referentie ga ik niet kunnen geven tenzij
ie zo is dat ik hem confortabel kan rijden dat ik toch aan een iets defitge tijd geraak, mss kan ik dan ook al een verbetering aanbrengen met mijn beetje notie van setups nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
SantjeS schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:14:
Vorige week heb ik nog 3x 1920x1080 aangestuurd, zonder problemen, in iRacing. Let niet op de kwaliteit van het brakke filmpje, of de kwaliteit van de bestuurder :D.

snap ook niet waar mensen halen dat iracing geen CF of SLI ondersteunt

installeer eens Nvidia Inspector als je SLI hebt kan zelf games forceren SLI te doen.

voor CF bestaat ook een tool heb deze gebruikt toen ik een 4870x2 had. wat je wel hebt is dat racegames heel gevoelig voor microstutter zijn dus als je frames niet boven de 80fps constant zit voel je dat, daarom ben ik terug naar single kaart gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:43

fynrd1

Fooled by Randomness

dabelg schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:28:
[...]

snap ook niet waar mensen halen dat iracing geen CF of SLI ondersteunt

installeer eens Nvidia Inspector als je SLI hebt kan zelf games forceren SLI te doen.

voor CF bestaat ook een tool heb deze gebruikt toen ik een 4870x2 had. wat je wel hebt is dat racegames heel gevoelig voor microstutter zijn dus als je frames niet boven de 80fps constant zit voel je dat, daarom ben ik terug naar single kaart gegaan.
Bij mij werken beide gpu's ook op 100%

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
dabelg schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:28:
...... wat je wel hebt is dat racegames heel gevoelig voor microstutter zijn.....
Daar werd ik dan ook gestoord van met de 6990.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Iemand op het iRacing forum claimt dat er een oplossing is voor de microstutter.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een logitec driving force gt stuurtje. Ik krijg nu een G27 logitec racestuurtje.
Ik weet dat het verschil hem zit in het koppelingspedaal en de flippers de H shifter.
Heeft iemand ervaring met de G27 bij Iracing?
En weet je of het verschil echt groot is tussen de stuurtjes bij Iracing in weggedrag en sturen en FFB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
ZeeZeiler schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:21:
Iemand op het iRacing forum claimt dat er een oplossing is voor de microstutter.
En die is?

Ik heb een 5850 en die draait drie schermen prima, maar wel microstutter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Ik ben ook van een DFGT naar een G27 gegaan.

Het is in het begin een beetje wennen, maar voornamelijk de pedalen zijn een hele verbetering.

Het sturen zelf gaat ook wel wat beter. Eerste keren dat ik ermee reed was ik trager, na een uurtje of zo en wat met de FFB te spelen was ik wel wat sneller. Had in het begin wel het idee dat ik de FFB beter aanvoelde met de DFGT maar ik zou niet meer terug willen naar m'n DFGT... upgraden naar dat clubsport wheel daarentegen ... >:)

Ik moet mijn G27 nog terugsturen binnenkort want er zijn wel wat problemen mee en ik ben bijlange na niet de enige. Hij verliest soms calibratie tijdens het rijden bij veel korte en hevige stuurbewegingen of uitermate doordraaien van het stuur (staan ook items van op youtube). Maar dat blijkt temperatuur gevoelig. Als het koud is in de kamer heb ik er last van, is het een gewone temperatuur dan heeft hij het (bijna) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Toen ik van de MOMO naar de G25 ging, leek het makkelijker te gaan :P Vooral op ovals. Daar leek het makkelijker te gaan qua sturen, maar vooral de pedalen zijn echt zo veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Wil ook wel een G25, maar denk dat mijn vriendin het daar niet zo mee eens gaat zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
RielN schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:36:
[...]

En die is?

Ik heb een 5850 en die draait drie schermen prima, maar wel microstutter.
Denk dat hij verwijst naar deze thread :
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1950154.page

Wat ik wel weer r*k vind aan de G27 tov de G25 is die sequentiële shifter stand die er bij de G27 niet meer opzit. Kwam overlaatst bij een vriend van me die de G25 heeft en zat er maar wat verbaasd naar te kijken dat hij sequentieel zat te schakelen zonder een hoop rubberen rekjes rond die pook... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Fragbeestje schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:40:
[...]

Denk dat hij verwijst naar deze thread :
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1950154.page

Wat ik wel weer r*k vind aan de G27 tov de G25 is die sequentiële shifter stand die er bij de G27 niet meer opzit. Kwam overlaatst bij een vriend van me die de G25 heeft en zat er maar wat verbaasd naar te kijken dat hij sequentieel zat te schakelen zonder een hoop rubberen rekjes rond die pook... :+
Derek Spear heeft een verloopje gemaakt zodat je met een G25 pook op een G27 kan zetten.
http://www.derekspearedesigns.com/G25-Shift-2-G27.html
(Moet je alleen een manier vinden om dat mooi weg te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 04-05-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fragbeestje schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:51:
[...]

Het is idd de Ford GT op Sebring Night, voor de ELMS 8)
'k heb hem geüpload op Nick's Setup Site.

Diff, Aero, ARB en camber heb ik al aangepast. Caster en Shocks heb ik wat mee gefriemeld... Caster ben ik nog helemaal niet uit en shocks zou ik naar't schijnt best tot laatste houden om de hele setup een beetje te finetunen.
Ben ook een soort van cheatsheet aan het maken ivm setups voor de Ford GT zodat ik niet elke keer heel de tekst moet doornemen die Niek V gemaakt heeft op het forum
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1840627.page
Maar die sheet is ook nog maar in een beginfase en is enkel maar wat tekst in een google spreadsheetje...
Probeer deze maar eens:
http://setups.iracing.nic...aerts_v5_Joep_S2_12_R.sto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:43

fynrd1

Fooled by Randomness

Nice, kreeg een aanbod van iRacing voor het verlengen. 3 halen 1 betalen :)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb gisteravond iRacing gemaild of zij geen gift certificates voor mij hadden voor de ELMS. Vandaag antwoord gekregen met daarin, dat ze normaal geen league sponsoren maar dat ze misschien iets voor me regelen. Nu krijg ik misschien 2 of 3 cadeaubonnen van $10 voor iRacing. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Say bye bye to back problems :) :)

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/c251e0b1.jpg?t=1336147272

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/7fb10cc2.jpg?t=1336147292

Nu alleen wachten tot onderkant droog is en stoel kan dan goed vast. *O*

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahah geniaal die beer op de achtergrond :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:08:
hahah geniaal die beer op de achtergrond :D :D
Bewaking 8) 8)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Laatst online: 09-06 13:03
Gelukkig een andere stoel gevonden zie ik seninha :)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ben nog op zoek. Ik wil er een met een extra lange zitting (lange benen) en verstelbare lendesteun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Bedankt Joep! Zal hem deze avond proberen als ik thuis kom! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fragbeestje schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:55:
[...]

Ik deed er een 2:02,013 mee. Ik weet echt niet of dat snel is, maar ik kon echt pushen en had voldoende stuur en stabiel genoeg bocht uit.
Optimal lag ruim lager, maar daar let ik nooit op als ik aan het afstellen ben.

Misschien wel interessant voor sommigen onder ons. Ik heb een tooltje gevonden waarmee je alle telemetry data naar een 2de PC kan sturen en dus bv iSpeed via het Lan kan laten werken en niet via een webinterface:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1860038.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

zmeding schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:50:
Gelukkig een andere stoel gevonden zie ik seninha :)
Klopt

We kwamen er twee tegen in Alphen aan den Rijn. Dus mn maat heeft er gelijk ook eentje meegenomen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, voor de gein maar eens mijn oval carriere gestart met mijn eerste officiele race in de street stocks. Behoorlijk saai moet ik zeggen. Wreck in tweede bocht, kon ik ontwijken, van 12e naar 6e, iets later 5e door een disconnect. Tot op de staart van 4 en 3 kunnen komen en misschien had ik niet zoveel druk moeten zetten omdat hij al snel spinde (op de straight lol?), mij een 4x gaf en ik hem ook bijna verloor. Kon hem nog net redden maar p3 niet meer kunnen halen waar ik dat op snelheid makkelijk had kunnen halen :p

Misschien later nog maar eens proberen, maar na een wreck in de tweede bocht lag het veld al meteen uit elkaar en was er niet echt veel racen meer aan, dan was onze race met cautions toch veel leuker omdat het veld gewoon bij elkaar blijft.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
JoepW schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:05:
[...]

Ik deed er een 2:02,013 mee. Ik weet echt niet of dat snel is, maar ik kon echt pushen en had voldoende stuur en stabiel genoeg bocht uit.
Optimal lag ruim lager, maar daar let ik nooit op als ik aan het afstellen ben.

Misschien wel interessant voor sommigen onder ons. Ik heb een tooltje gevonden waarmee je alle telemetry data naar een 2de PC kan sturen en dus bv iSpeed via het Lan kan laten werken en niet via een webinterface:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1860038.page
Ik ben net thuis, ga hem sewwes testen. Met mijn setup deed ik een 2:00:235 dus hopelijk ben ik hier sneller mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:23:
Nou, voor de gein maar eens mijn oval carriere gestart met mijn eerste officiele race in de street stocks. Behoorlijk saai moet ik zeggen. Wreck in tweede bocht, kon ik ontwijken, van 12e naar 6e, iets later 5e door een disconnect. Tot op de staart van 4 en 3 kunnen komen en misschien had ik niet zoveel druk moeten zetten omdat hij al snel spinde (op de straight lol?), mij een 4x gaf en ik hem ook bijna verloor. Kon hem nog net redden maar p3 niet meer kunnen halen waar ik dat op snelheid makkelijk had kunnen halen :p

Misschien later nog maar eens proberen, maar na een wreck in de tweede bocht lag het veld al meteen uit elkaar en was er niet echt veel racen meer aan, dan was onze race met cautions toch veel leuker omdat het veld gewoon bij elkaar blijft.
Daar zit ik ook een beetje mee. Heb tijdje terug redelijk wat oval content gekocht, maar moet eigenlijk eerst naar C-class om echt leuk te kunnen racen (met cautions). Oval racen zonder cautions is een tikje kansloos imho :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
NickThissen schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:23:
Nou, voor de gein maar eens mijn oval carriere gestart met mijn eerste officiele race in de street stocks.

Heeft te maken met dat de Charlotte Oval "Night" setup geladen is die is behoorlijk tricky en daar hebben veel rookies last van.

Op de Night version werkt deze set erg goed , maar er is op 1 of andere manier een groot verschil in gedrag op de Day versie van de track , dus de Day versie zal zn eigen set nodig hebben om spannende races te garanderen.(als je het niet geloofd , probeer het maar eens.)

Ten 2de als je Oval iRating boven de 1700-1800 komt zal je merken dat iedereen de auto ineens stukken beter op de weg weet te houden , dan wordt het dus ook een stuk leuker .

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fragbeestje schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:25:
[...]

Ik ben net thuis, ga hem sewwes testen. Met mijn setup deed ik een 2:00:235 dus hopelijk ben ik hier sneller mee ;)
Koen, ik vond het zo vermakelijk met die auto. Als je wilt zet ik een server op (eigen kosten) en dan nog eens wat finetunen. Wel ff TS aan dan. Zin?

Ik ga zo naar de sim toe wat pielen. Ik start wel TS op ;)

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 04-05-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fragbeestje schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:55:
[...]

hier ook eentje van mij, had ik eindelijk eens een rede om sebering te leren rijden ... na een 15 tal rondjes toch eens een 2.02 gereden ... btw is gebaseerd op jouw eerste setup ... heb wel wat aangepast richting arb dempers caster en dergelijke, laat je gaan zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Cool om te zien, dat sommigen ook al bezig zijn met de eerste race van de ELMS. :D
Ik ga nu ook even wat minder officiële races rijden, want ik heb het al druk genoeg met het regelen van de competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Ik was wat naar de TFR supercup aan't kijken en zie Kimmo daar tijden rijden die wel heeeeeel ver onder de mijne zaten... en de rest zou me ook gewoon voorbij vliegen.

Ga dit seizoen zowiezo minder rijden dus wou wat werk maken van setups en daar is Sebring wel goed voor (moeilijk)

en zo verbeter ik mijn tijden ook nog eens op Sebring, anders haal ik misschien zelfs de Q niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
GoT Traning Ford GT @ Sebring start op elk moment....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zo de 21:30 rijden met de Radical op WG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Fragbeestje schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 21:28:
Ik was wat naar de TFR supercup aan't kijken en zie Kimmo daar tijden rijden die wel heeeeeel ver onder de mijne zaten... en de rest zou me ook gewoon voorbij vliegen.

Ga dit seizoen zowiezo minder rijden dus wou wat werk maken van setups en daar is Sebring wel goed voor (moeilijk)

en zo verbeter ik mijn tijden ook nog eens op Sebring, anders haal ik misschien zelfs de Q niet 8)7
Ik heb al van een aantal mensen gehoord dat ze de eerste race niet mee kunnen doen. Ook bij GT2. Maar ik verwacht niet dat je zo langzaam zal zijn ;) Het niveau bij TFR is ook echt hoog.

Ik had vaker het idee dat het niet harder kon, komt David S Peterson of Oliver Brandt even 2 seconden er vanaf rijden. :o

[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 04-05-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Pfffffffffffffff, zweet hier ff een partij na van men laatste race. Denk dat dit men beste overwining in Iracing is tot nu toe. _/-\o_

Net race gedaan met de Lotus79 op Watkins Glen Classic. Wat een super combo om te racen. Starte als 3de in de race maar tijden lagen redelijk dicht bij elkaar. Alleen Sam was wel behoorlijk snel. Had een goede start waardoor ik na T2 op P2 lag achter Sam. Die maakte meteen een behoorlijke schuiver na het rechte stuk waardoor ik meteen aan de leiding lag. Paul die toen achter me lag kon ik de volgende rondjes op 2 seconden rijden waarna dat gat redelijk stabiel bleef. Alleen Sam was dus terug aan het knokken en tegen het einde van de race was die dus voorbij iedereen en zat die achter op men staart. Wist dat die sneller was maar met nog 6 rondjes te gaan was de finisch in zicht. Heb vanaf dat rondje me een partij lopen verdedigen waarbij we een aantal rondjes naast elkaar reden en dat zelfs 3 bochten achter elkaar. Maar ik trok elke keer aan het langste eind en zat er daarna weer voor. Uiteindelijk met miniem verschil de overwining kunnen pakken. Damn dat was leuk.

Uitslag:
http://members.iracing.co...onid=5540446&custid=66924

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Omdat ik toch met nieuwe series bezig was ook maar in de Ford GT gesprongen voor de GT Challenge serie. Helaas gesplit en alsnog maar 8 Fords ofzo. En een enorme start crash. Gewoon proto & gt dus. Sommige vettes waren nog erger dan de ergste HPDs, en dat zegt wat als ze je maar 1 keer voorbij komen. Verder ben ik gewoon nog te langzaam om in de top split te rijden, hopeloos achteraan...

Wel vreemd trouwens, ergens in het midden merkte ik ineens dat ik wat schade leek te hebben, stuur stond beetje scheef en ik ging ineens wel heel wijd door de bochten zonder dat ik hard aan het pushen was. Rondje daarvoor wel heeeeel erg dicht bij de muur gekomen in de esses, maar geen 0x gezien (nog op gelet omdat ik al dacht dat het close ging worden), kan het dan dat ik hem toch geraakt heb?

[ Voor 33% gewijzigd door NickThissen op 04-05-2012 22:03 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Misschien suspension damage van een oneffenheid op de grond. Daar krijg je geen 0x bij. Of dat je met je wiel toch net de muur geraakt hebt, maar dat de inc contact detectie dat mist.

En tja, die start was Marcel Wiemers op P2. Die dacht bij een staande start wel in z'n 2 weg te komen. Nee dus, met een enorme mayhem tot gevolg. Met die staande starts hebben we idd nog hetzelfde gezever als met de Proto & GT serie. Misschien dat het volgende week beter is, who knows.

[ Voor 18% gewijzigd door josh-hill op 04-05-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
josh-hill schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:19:
Misschien suspension damage van een oneffenheid op de grond. Daar krijg je geen 0x bij. Of dat je met je wiel toch net de muur geraakt hebt, maar dat de inc contact detectie dat mist.

En tja, die start was Marcel Wiemers op P2. Die dacht bij een staande start wel in z'n 2 weg te komen. Nee dus, met een enorme mayhem tot gevolg. Met die staande starts hebben we idd nog hetzelfde gezever als met de Proto & GT serie. Misschien dat het volgende week beter is, who knows.
Ik kon het net niet zien (niet alle auto's zaten in m'n replay?) maar de meeste mayhem leek te komen omdat iedereen gewoon vol gas geeft als ze de rookwolken zien vliegen in plaats van op de rem gaan. Ik stond gewoon 10 seconden stil tot ik zeker wist dat ik ruimte had om door te rijden en zo kwam ik er goed doorheen maar paar mensen voor me gingen gewoon vol gas door 8)7 Dat zal met rolling starts alleen maar erger zijn.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zo, revanche voor de zeepsessie van vanmiddag >:)

Als 5e geëindigd met de Radical op Watkins Glen. Gestart als 19e (geen Q gedaan) en rustig begonnen. Gelijk een dikke startcrash waarbij ik met alle geluk van de wereld vrijkwam. Reed zelfs dwars door een auto heen, maar meer dan een Contact 0x kreeg ik niet (lag :?). Toen rustig mijn tempo opgebouwd en, na de gebruikelijke schermutselingen in de eerste ronden, alleen gereden.

Na een ronde of 10 kwam ene Hans met ongeveer een seconde per ronde dichterbij. Ik zat me al klaar te maken om verdedigende lijnen te gaan rijden maar toen hij nog 2 seconden achter me was schuift hij bij opkomen S/F achteruit de muur in, jammer. Paar ronden daarna maakt iemand voor me (Christophe Dupressoir) een spin/fout en zit ik letterlijk in z'n versnellingsbak. Wat volgde waren ongeveer 7 ronden mega, megaclose racing waarbij mijn rondetijden ineens met een halve seconde sneller waren (draft?) en we regelmatig 2 wide door de bochten gingen. Ik had de setup van enchion (26 wing) en hij duidelijk een 17 wing setup dus ik kwam er niet voorbij op de rechte stukken. Uiteindelijk ging hij in de fout na het lange rechte stuk (misschien door druk van mij) en kon ik rustig naar de finish cruisen.

+79 iRating, +0.30 SR en 0 inc's :D
http://members.iracing.co...onid=5540750&custid=44916

Sebastian, nog bedankt voor de setup. Ultrastabiel en ook na 42 rondes nog geen teken van over- of onderstuur. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:31:
[...]

Ik kon het net niet zien (niet alle auto's zaten in m'n replay?) maar de meeste mayhem leek te komen omdat iedereen gewoon vol gas geeft als ze de rookwolken zien vliegen in plaats van op de rem gaan. Ik stond gewoon 10 seconden stil tot ik zeker wist dat ik ruimte had om door te rijden en zo kwam ik er goed doorheen maar paar mensen voor me gingen gewoon vol gas door 8)7 Dat zal met rolling starts alleen maar erger zijn.
Rolling starts zijn over het algemeen veel rustiger. In ieder geval, ik heb weinig slechte ervaring mee. Standing starts met deze auto's werken gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:40:
[...]

Rolling starts zijn over het algemeen veel rustiger. In ieder geval, ik heb weinig slechte ervaring mee. Standing starts met deze auto's werken gewoon niet.
Ja, maar als er iets mis gaat, dan heeft iedereen al een grote snelheid en is het nog lastiger om alles te ontwijken. Bij staand starten is het vaak beter te ontwijken als het mis gaat.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Australiërs zeggen dan: "Als ik tieten had, was ik een vrouw" ;)
Staande starts bij met deze auto's is gewoon veel riskanter. En gaat dan gaat het minder vaak mis dan bij standing starts. Maar als het mis gaat, kan het idd goed mis gaan. Maar dat is bij allebei de soorten starts. Ze hebben allebei hun voor- en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Arfman schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:36:
Zo, revanche voor de zeepsessie van vanmiddag >:)

+79 iRating, +0.30 SR en 0 inc's :D
http://members.iracing.co...onid=5540750&custid=44916

Sebastian, nog bedankt voor de setup. Ultrastabiel en ook na 42 rondes nog geen teken van over- of onderstuur. Top!
Graag gedaan.

Ik ken de serie een beetje , er vallen altijd veel mensen uit , reden dat Kat het eigenlijk altijd goed doet is omdat ze haar eigen grenzen heel goed kent.(waar zij redelijk uniek in is) ;)

Dus met een goeie/voorspelbare set lach je iedereen uit.(net als jij dus)
Hoewel ik nog wel denk dat ik met wat kleine dingetjes er misschien nog 2 tot 3 tienden uit kan halen.

17 is wel sneller maar dat houdt bijna niemand 45min vol . (buiten het feit dat je in bocht 1, 3 en 4 weer wat tijd terug pakt)

Dus gefeliciteerd met je 5de plek , het is een leuke serie om in te racen.
Vandaag heb ik niet geraced , weinig zin , maar morgen ga ik er zowiezo ook 1tje doen . ( met 26 wing :P )

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Oh? Ik had gister wat geoefend met geposte setups en die waren 17. Op zich ging het wel, maar als je ook maar ietsje te hard pusht ben je de volgende bocht echt heel hard de sigaar, leek het. Goed om te horen dat dat er met de setup dus wel uit te halen valt.

[ Voor 15% gewijzigd door josh-hill op 05-05-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
josh-hill schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 00:07:
....maar als je ook maar ietsje te hard pusht ben je de volgende bocht echt heel hard de sigaar, leek het......
Dat is een eigenschap van NTM. Dan worden je banden te warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Yeah! Echt Ardennen weer vandaag. Dat belooft een mooie race te worden op Spa. Ik ben vandaag naar het WEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Cool, ik heb gister men gratis kaartjes voor de world series op Spa besteld. Ga dit jaar dus ook ff Spa onveilig maken. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

SantjeS schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:14:

En omdat iedereen op internet me toch aan het twijfelen heeft gebracht ben ik het even gaan uitzoeken.

Crossfire disabled: 78 FPS op motegi
Crossfire enabled: 155 FPS op motegi

2560x1600 op 2x een 6770 passief dus.

Ik lees overal, zelfs op het iRacing forum van de developers zelf dat er geen support voor zou zijn, maar het voornamelijk aan AMD/ATI zou liggen. Dus kan het niet zo zijn dat AMD eens wakker is geworden en het gewoon is gefixed?
Moet zeggen dat ik nu echt niets meer van begrijp.
De ene zegt dat CF geen nut heeft in iRacing en de andere weer wel :|

Ben nu echt aan t twijfelen wat te doen.

Nu upgraden ( cpu,mobo,videokaart) en minder geld meenemen in november als ik naar Austin Texas ga voor de F1.( liever niet)
Of tijdelijk een 2de hands 5870 toevoegen aan huidige systeem.

Liefts doe ik het laatste, mits het nut heeft.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 15:58
begin steeds meer het overzicht te krijgen :) ,, net 3de gefinished

http://members.iracing.co...onid=5544910&custid=91277

Charlotte Motor Speedway - Oval, voor het eerst echt een "gevecht" gehad om 2de/3de plaats, maar ben waarschijnlijk nog net te voorzichtig (wat me iedere keer nu toch redelijk hoog laat eindigen zolang er geen wreckfest is)

Field size: 16
Starting position: 14
Finish position: 3
Behind winner: 18.201
Championship points earned: 54
iRating points gained: 74

en nu Rookie 3.49 :)

mocht iemand hints of tips hebben hieronder is de replay
klik filedropper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 20:07

derx666

mecker ende blaet

SantjeS schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:01:
Niet dat ik me er mee wil bemoeien, of dit budget systeem wil verdedigen. Maar ik wilde hier even op reageren omdat het iets is waar wel over nagedacht kan worden door iemand die op het punt staat een systeem te kopen.

[...]

Ik draai een Crossfire setup met 2x een 6770, maar deze kaarten zijn beide passief gekoeld. Ze sturen een 2560x1600 resolutie aan en ik heb in iRacing alles open staan, op een kleine trim na in de AA settings. Ook op Motegi draait deze setup zonder hakken of stoten 84fps ook met een grid van 10 of meer auto's.

De reden dat ik niet gekozen heb voor een single card is eigenlijk puur om de passieve reden. Ik wil geen mini fan meer op videokaarten die na 1 jaar versleten zijn. En daarbij wil ik gewoon dat er geen fan aan staat als ik kantoor werk aan het doen ben.

Daarom denk ik dat de keuze van videokaart niet puur en alleen op performance gekozen hoeft te worden. Het kan nogal samenhangen met andere wensen, zoals in mijn geval.
Wellicht dat AMD met de laatste drivers wat betere performance haalt, geen idee, alleen blijft het probleem met microstutters. Bovendien blijkt in de benchmarks dat een CF setup van x 6770 een performance geeft die tussen de 6950 en 6970 in ligt. Een 7950/70 of 680GTX blaast deze kaarten weg, en niet zo'n klein beetje ook. Omdat Erik op 3 schermen wil racen met fatsoenlijke eyecandy, dan schiet je met de CF 6770 echt waaay te kort... Op Spa en Suzuka ga je zeker onder de 70fps vallen als je niet flink wat eyecandy uit zet. Plus dat hij het over een budget van 2000,- had, waar ik met mijn voorstel met 1833 incl 3 fijne Dell schermen ruim onder zat.
Wil je iRacen op 3 schermen zonder concessies kun je bijna niet anders dan intel core i5/i7 met een 7950/70 of 680GTX. Alles daaronder zul je moeten inboeten op kwaliteit...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Het Fanatec ClubSport Wheel is momenteel in productie. Thomas heeft een video van het productie proces (iig een gedeelte) op facebook gezet.

Quote van zijn blog:
We will start shipping in May so the first wheels will arrive in our warehouses in June. We will not airship units this time. The pre-orders will start soon but I want the wheels on the boat so we know when they arrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Even vraagje voor mensen met 3 schermen: maakt het veel uit als je 2 schermen met 1920x1200 hebt en eentje (in het midden dan lijkt me) met 1920x1080? Met eyefinity zullen de twee 1200 schermen dan dus ook maar 1080 zijn, dan heb je misschien een kleine zwarte rand boven en onder maar is dat echt storend? Of gaat het beeld dan ook echt vervormen ofzo?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 17:11
Ik begin ook maar aan mijn iRacing avontuur! Bar weinig ervaring met racegames/sims, maar wil het dan wel gelijk goed doen :). Eerst maar even een tijdje in mn eentje rondsturen. Heb al iemand ge-dm'd voor een referraladres!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
JoepW schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 06:05:
[...]

Dat is een eigenschap van NTM. Dan worden je banden te warm.
Dat weet ik wel, maar er is natuurlijk een verschil of je de volgende bochten iets voorzichtiger moet nemen of echt op eieren moet gaan rijden.

Ik ben trouwens altijd wel fan van met iets meer downforce rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Hoogie2004 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 11:02:
Het Fanatec ClubSport Wheel is momenteel in productie. Thomas heeft een video van het productie proces (iig een gedeelte) op facebook gezet.

Quote van zijn blog:

[...]
wilt dit nu zeggen dat ze niet wachten op de opmerkingen van de community testers ? nice way to go lol

Pagina: 1 ... 11 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.