iRacing 2.1 - Motorsport Simulations Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 50 Laatste
Acties:
  • 85.840 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Je hebt het verkeerd om begrepen denk ik Arfman. Als je zelf een hogere licentie hebt gaat je SR inderdaad sneller omlaag (of eigenlijk: langzamer omhoog), maar het maakt niet uit in welke auto je rijdt. 5 incs per 100 bochten in een MX5 race is net zoveel SR verlies als 5 incs per 100 bochten in de F1. Maar 5 incs per 100 bochten is veel minder SR verlies als je zelf rookie bent dan als je zelf A bent. Gemiddeld genomen natuurlijk want je moet ook een groot deel van je vorige bochten (in vorige races) meetellen.

Je kunt dus prima in een D of rookie serie rijden, het enige gevaar is dan dat er minder ervaren mensen bij kunnen zitten waardoor je soms buiten jou controle om incs krijgt en dus wel meer SR verliest :p

Maar in mijn twee Mustang races is er niks gebeurt eigenlijk, werd prima gereden voor zover ik kon zien, mensen wachtten zelfs netjes langs de baan nadat ze eraf gingen dat heb ik nog nooit gezien lol.

En je SR maakt inderdaad toch ook niet zoveel uit... ik was vorige week ineens terug gezakt naar 2.5 ofzo, weet niet eens meer waarom (veel offtracks op spa denk ik) en nu ben ik alweer 3.5 zonder dat ik echt SR heb zitten sparen ozfo.

[ Voor 23% gewijzigd door NickThissen op 11-06-2012 09:51 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou gisteren oval SS2009 gereden .. parkeert er al eentje in de pace lap zijn wagen tegen een aantal ander , gevolg rechts damage ..... ik dacht nou 0x contact dat is weinig ... verschijnt er 1 bocht later 4x contact ... pit in wanneer het groen wordt .... car fixed, en toch nog kunnen uitrijden ....met als gevolg +SR .... hopelijk haal ik nog de promotie van D-> C .... hoop deze week nog wat oval te doen .... want het is en blijt toch lollig .... ook nog een toffe practice gehad nadien met wat amerikanen op daytona ... btw die gast waar ik een protest had voor ingediend had blijbaar nog andere er toe aangezet hetzelfde te doen want gisteren verscheen er in mijn malibox dat er net voor mij nog eentje dezelfde had doorgegeven ... hoop dat die gast gewoon uit iracing verdwijnt want met 598inc in één prctice ben je toch niet bezig met racen mijn gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 23:07:
Waardeloos geëdit, maar filmpje geeft een leuk idee van hoe leuk de Mustang races kunnen zijn. Dit was m'n eerste race en vond het goed om te zien dat er erg hard, maar fair geracet wordt.

[video]
Mustang races zijn vaak heel erg leuk en fair is een hele leuke groep vaste rijders die in practice ook zonder vragen setups uitwisselen of tips geven .

Gaan heel leuk met elkaar om en denk dat daarom de races ook vaak fair zijn omdat je elke keer dezelfde vaste groep tegenkomt die elkaar vaak ook kent en spreekt .

Afgezien van wat wildere rijders is het heel goed te doen maar denk dat je die overal wel tegenkomt .

Deze week rijden ze op zandvoort dus denk dat het wel druk zal worden en veel races officieel gaan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Goed, afgelopen weekeinde uiteindelijk 4 races gehad, welke redelijk verliepen.

1e race was wel aardig, maar kon niet helemaal lekker rijden, alweer tijdje geleden dat ik op USA Speedway gereden had, dus kon maar met moeite onder 25 secs komen. En in de practice liep het ook niet helemaal lekker, kwam niet goed uit de bocht ofzo, waardoor ik spinde en iemand aantikte. Mocht de race starten vanaf de 10e plek en wou rustig mijn race rijden en alles ontwijken gedurende de eerste bochten. Maar zoals gebruikelijk ging het voor mij compleet mis en kon ik het niet ontwijken. Ik ging dus maar weer eens de pits opzoeken Dus gedaan en erna vol frisse moed weer de race in gedoken en uiteindelijk door consistent rijden en anderen ontwijken ben ik nog 6e geworden. Maar SR-rating was wel even -0.04.

Erna dus even een TT gedaan, zowel om mijn SR-rating iets op te krikken, maar ook om gewoon te oefenen op de baan. Heb uiteindelijk 62 rondjes na elkaar gedraaid, erna was de tijd op en een beetje last van mijn rechterarm. Bij deze dus respect voor mensen die dit langer dan 2 uur aan een stuk volhouden. Maar SR-rating was wel weer +0.05.

En toen kwam de 2e race en de meest frustrerende race tot nu toe ooit. Mocht helemaal achteraan starten, wat ik wel zo prettig vond, zo kon ik dan tenminste de “carnage” in het middenveld aan zien komen en ontwijken, tenminste dat was het plan. Maar 2 bochten later vloog alles in de rondte en kon ik niet anders dan iemand raken. 1e bezoek aan de pits was dus alweer geboekt… Gerepareerd en door dan maar en hopen dat ik het verder zou overleven. Maar 3 ronden later besloot iemand die dus stil stond aan de buitenkant van de baan, vlak voor mijn neus ineens over te steken naar de binnenkant van de baan. Omdat ik dit dus totaal niet verwacht had(want welke malloot doet dit als er een groep aankomt die +100MPH gaat?) klapte ik er blijkbaar via een Ghost-contact op en mocht weer Contact x4 op mijn conto schrijven… Maar we waren nog heel en rijdend. Nog…
Maar 24 rondjes in de race ging het dus weer goed mis en was er blijkbaar weer iemand die bedacht dat je best iemand kon ontwijken als hij zijn auto exact voor je neus zet als jij net met +80MPH de bocht uitkomt en dus geen mogelijkheid hebt om te bedenken/zien dat hij ineens vanuit de binnenkant vol op de racelijn gaat rijden. Ik raakte hem dus vol, en kon erna de pits in en de auto+race afschrijven. Totaal waardeloze race dus, mocht een SR-rating van -0.08 noteren… (Even een kanttekening, die betreffende auto heeft er meer mensen uitgeknikkerd, hij maakte niet echt vriendjes. 24 keer een inc, en een andere had er 19 te pakken…)

Omdat ik toen even geen zin meer had in ovals en dat soort idioten, die dag niet meer gereden. Qua tijden ging het wel beter, beste tijd was een 24.5 en heb meerdere keren ruim onder de 25 secs gezeten.

Dag erna maar weer een poging gewaagd om toch maar weer wat SR-rating bij elkaar te vegen. Eerst weer paar rondjes TT gedaan om zo wat gevoel en SR-rating te krijgen, erna een Quali gereden waarin in een goede 24.6xx neerzette, waarmee ik wel tevreden was.
Toen begonnen aan de race waarin in heel mooi mocht vertrekken vanaf de 4e plek, ik had dus mooi uitzicht naar voren en zou dus wel voor de gebruikelijke crashes zitten…
Maar alsof de duivel ermee speelde, in de 2e ronde gingen we three wide. Ik was in het midden en hield afstand van beide, maar degene aan de buitenkant hield het niet vol en spinde en gaf mij dus een tik, waardoor alles erachter verzameld werd en we 1 groot crashfestijn hadden. Dus ik ging maar weer eens de pits bezoeken, inmiddels heb ik daar wel een gold-kaart voor elkaar. Erna een incident vrije race kunnen rijden, waar ik door wat uitvallers en foutjes nog op kon klimmen naar de 7e plek, maar ik heb de hele race eigenlijk niemand echt van dichtbij gezien. Dus ik heb rustig mijn rondjes gedraaid en uiteindelijk nog een SR-rating van +0.07 eruit weten te slepen.

Erna kwam mijn laatste race van dit weekeinde en ik had er wel zin in. Plek 6 mocht ik mijn auto parkeren op de grid en qua tijden van de warm-up en kwalificatie verwachte ik wel rond de 4~5 te racen. We gingen dus van start en na 1 bocht ging het alweer mis, maar op de een of andere manier zag ik dit goed aankomen, waardoor ik alles kon ontwijken en ineens op de 3e plek lag, vrij dichtbij de nummers 1 en 2. Tot mijn grote verbazing kon ik deze echter vrij makkelijk volgen, erger nog, ik was sneller dan hun! Dus de paar rondjes erna het gat dichtgereden en erna afwachten totdat een van hun een fout zou maken. Dit ruim 12 ronden volgehouden, waarna de nummer 2 een fout maakte met aanremmen en ik binnendoor kon inhalen. Erna bedachten wat achterliggers dat het wel weer tijd was voor een bbq-crash, dus wij drieën mochten weer een cursus malloot ontwijken in de praktijk brengen, wat tenminste voor mij succesvol lukte. Erna werd het dus echt spannend, ik zat heel dicht op de nummer 1, helemaal in de bochten, maar hij verdedigde goed en elke keer kwam ik net tekort om hem ernaast te kunnen zetten. Meerdere keren geprobeerd hem uit te remmen of te verleiden iets te ruim te gaan, maar elke keer verdedigde hij heel mooi zijn plek. Maar in rondje 20 was het dan zover, ik zat er heel dicht op in de 1e bocht, kwam iets sneller uit de bocht en op het rechte stuk zette ik hem aan de binnenkant ernaast, waarna hij nog even de buitenkant aanraakte en zo dus nog wat snelheid verloor, waar ik dus hem bij het aanremmen van de bocht heel mooi naar de buitenlijn kon dirigeren. En toen was ik ineens nummer 1!! Dit was nog bijna van korte duur geweest, want het was alweer een paar rondjes rustig geweest, dus 2 rondjes laten was het weer een praktijkcursus van ontwijk de malloot met +90MPH. Zag echter ruim van tevoren dat het mis ging, dus dook helemaal naar binnen en kon zo alles ontwijken en mijn plek bewaren. Erna kon ik rustig mijn rondjes rijden en wegrijden van nummer 2 en 3, waarbij ik af en toe nog iets in moest houden omdat iemand weer de auto ergens op de baan parkeerde. Maar eigenlijk vanaf dat moment onbedreigd aan de leiding gereden en heb dus ook de overwinning binnen gehaald, met een volledig cleane race!!
SR-rating was dus +0.13! Ik kan het dus wel, maar het duurt soms even…
SR-rating is nu dan ook 2.82, dus hopelijk eind van deze week boven de 3.0 en dus door naar de D’s :) .

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mooi en uitgebreid verslag... Leuk om te lezen ;)

GoT 100th Practice & Fun race

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/iracing/topic_2012_S2/100.png

Vanavond host ik de 100ste GoT training en fun-race!

Vanavond trainen en racen we met de Mustang @ Zandvoort.

Kom gezellig langs en doe mee aan de race.

Hier het programma:
GoT 100th Practice & Fun race

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Zou graag meedoen, maar moet trainen vanavond en omdat aanstaand weekeinde toernooi is kan ik niet echt skippen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Heren, bedankt voor het heldere (SR) verhaal. SR boeit inderdaad ook niet zo heel veel, let er nog teveel op denk ik. Zal de Mustang races ook eens gaan bekijken, maar denk niet dat ik naast de Radical en SM nog tijd heb voor een 3e serie.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 16:17

derx666

mecker ende blaet

Darkasantion schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:06:
... raceverslagen :)

Maar eigenlijk vanaf dat moment onbedreigd aan de leiding gereden en heb dus ook de overwinning binnen gehaald, met een volledig cleane race!!
SR-rating was dus +0.13! Ik kan het dus wel, maar het duurt soms even…
SR-rating is nu dan ook 2.82, dus hopelijk eind van deze week boven de 3.0 en dus door naar de D’s :) .
Gefeliciteerd !! Ik heb het afgelopen week weer eens mee mogen maken om te winnen, en het is zo'n enorm lekker gevoel !

btw, nog thanks voor alle felicitaties hier en tot de training vanavond :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zag niet veel leuks net in hosted of official practise dus maar ff een practise sessie op NHMS road opgezet met wat rookie content auto's. Als je zin hebt kan je ff langs komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zin wel / Tijd niet ;)
Tot vanavond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Sneak peak voor ronde 3 van de ELMS!
https://www.dropbox.com/s...5rf/TestPoster3-klein.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:09

BM

Moderator Spielerij
Ik ben d'r vanavond wederom niet bij. Zit nog op kantoor, dus ben sowieso te laat thuis, en heb volgens mij zelfs de Mustang nog nieteens gekocht :)

Tis ondertussen (voor mijn gevoel) wel dusdanig lang geleden dat ik wat met iRacing gedaan heb dat ik me afvraag of ik me hier niet opnieuw moet voorstellen :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Heb jij Porsches geregeld voor een hosted session?
BM schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:38:
Ik ben d'r vanavond wederom niet bij. Zit nog op kantoor, dus ben sowieso te laat thuis, en heb volgens mij zelfs de Mustang nog nieteens gekocht :)
Da's jammer ;(
BM schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:38:
Tis ondertussen (voor mijn gevoel) wel dusdanig lang geleden dat ik wat met iRacing gedaan heb dat ik me afvraag of ik me hier niet opnieuw moet voorstellen :p
Wie is u ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Zijn geen/weinig goede foto's van ELMS met een HPD, Corvette en al helemaal geen met Ford GT's.
Deze foto was wel super gaaf en we hebben voor deze gekozen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

zo, net mn nieuwe gigabyte gtx670 oc gehaald. Nu ff inbouwen :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: http://nielhekkens.nl/iracingpics/Poster-Silverstone-klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:06
Boeit me ook al een tijd niet meer. In het begin vond ik het heel belangrijk om snel te stijgen en weinig schade te rijden. Vind het nu prachtig om een MX cup close race te hebben waar je regelmatig je tegenstander een 'kusje' geeft. Op de een of andere manier race ik vaak tegen lieden die daar ook geen enkel probleem mee hebben.

En let wel, het zijn geen contacts om niks, of om mensen van de baan te rammen. Maar het gewone duw en trekwerk dat je IRL ook altijd bij dit soort races ziet. Heerlijk :) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou ik dacht doe eens gek en ben in de star mazda gesprongen op Iowa. Had gister nog een setup gevonden die lekker stabiel was en niet zo heel langzaam, en gewoon mee gedaan. Vond het best wel vet! Lekker inc-loos gereden, langzaam opgeklommen tot P6, toen 5, toen zelfs 4. Aan het eind kreeg ik op een of andere manier steeds meer snelheid (meer op banden gelet misschien, ik heb geen enkele keer vol gas een bocht genomen) en daardoor met 5 to go iets te veel lef gekregen en bijna gespind. Kon hem nog vangen maar iemand achter me dacht natuurlijk dat ik naar boven zou glijden en rijdt me dus aan. Hij spint, ik niet, en de race eindigt onder caution... Beetje jammer want er waren al veel cautions, om dan de laatste te veroorzaken is niet leuk :-( Gelukkig lag die al een rondje achter dus het was niet P5, dat was erg lullig geweest.

Jammer dat ik niet eerder heb meegedaan, best leuk dit (bijna) vol gas oval rijden zelfs met de star mazda, prima autotje daar voor (alleen jammer van 5 cautions, meeste onnodig). Kan ik mijn keuze voor de race morgen nog wijzigen? ;)

Mustang was trouwens ook leuk, snelle start maar derx kon zijn gas pedaal weer eens niet vinden en moest wachten. Jos en Joep hadden daar geen zin in en maken het ff 3 wide (ik dacht serieus 4 wide tijdens de race haha, viel nog mee) dus ik ga lekker wijd in T1 waardoor iedereen er langs glipt en ik achteraan begin :p Wel leuk kunnen rijden paar rondjes tot ik spin zonder dat ik het voelde aankomen en reageer dus te laat. Met rondje achterstand en een nieuwe auto weer achteraan aangesloten en de rest van de race nodig gehad om Joep bij te halen, nog gelukt maar laatste rondje ging ik een beetje vreemd door het scheivlak (zeg maar dwars) waardoor ik totaal geen grip meer had en eigenlijk elke bocht aan het driften was tot het in de audi-s uiteindelijk mis ging. Probeerde nog Robbert te blocken maar dat lukte niet :+

[ Voor 27% gewijzigd door NickThissen op 11-06-2012 23:31 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:32

Froggy

...

NickThissen schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:27:
Nou ik dacht doe eens gek en ben in de star mazda gesprongen op Iowa. Had gister nog een setup gevonden die lekker stabiel was en niet zo heel langzaam, en gewoon mee gedaan. Vond het best wel vet!
Ik was anders heel blij met die laatste caution want jij ging inderdaad gigantisch hard! Je was me anders voorbij gereden, denk ik. Het was mijn eerste race in de SM op het podium. Ik heb overigens de hele wedstrijd volgas gereden, misschien dat daardoor de banden tegen het eind een stukje minder waren. Ik was even bang dat jij er af ging omdat we elkaar bijna raakten. Knalde die ander op je omdat je van je gas ging?

[ Voor 27% gewijzigd door Froggy op 11-06-2012 23:40 ]

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mustang was idd leuk ;)
Start was spannend en op enige tijd op 4de plek rondgereden. Totdat Devil en Derx ff de zandbak bezochten. Met Derx en Jos voor me de race uitgereden. Erg leuk en ook heel close.
Alleen was voor zo'n memorabel hosted event (100ste van GoT) de opkomst erg laag ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Froggy schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:34:
Ik was heel blij met die laatste caution want jij ging inderdaad gigantisch hard! Je was me anders voorbij gereden, denk ik. Het was mijn eerste race in de SM op het podium. Ik heb overigens de hele wedstrijd volgas gereden, misschien dat daardoor de banden tegen het eind een stukje minder waren. Ik was overigens even bang dat jij er af ging omdat we elkaar bijna raakten. Knalde die ander op je omdat je van je gas ging?
Ah, was jij dat :) Ik kreeg inderdaad de hele tijd een heel grote run op ja uit de bochten, geen idee waar dat ineens vandaan kwam (echt van de ene naar de andere lap, een caution eerder liepen jullie met de top 3 echt een kwart rondje op me uit lol). Wilde je net gaan inhalen en toen verloor ik hem. Voelde het op tijd aankomen en trapte op de rem om hem te redden, dat lukte prima maar de auto achter me ging naar binnen toe om me te ontwijken (verwacht dat ik omhoog schuif) en knalt dus vol achterop. Mag nog van een wonder spreken dat ik niet rond ging, had vrij weinig damage voor zover ik op caution snelheid kon voelen. Hij ging wel nog de muur in volgens mij (dat zal de caution wel getriggerd hebben).

Helaas, had leuke laatste rondjes kunnen zijn maar ik kreeg iets teveel zelfvertrouwen toen ik ineens zoveel sneller was O-)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Award voor het vele hosten is binnen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/iracing/topic_2012_S2/100sessies.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:32

Froggy

...

NickThissen schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:40:
[...]

Ah, was jij dat :) Ik kreeg inderdaad de hele tijd een heel grote run op ja uit de bochten, geen idee waar dat ineens vandaan kwam (echt van de ene naar de andere lap, een caution eerder liepen jullie met de top 3 echt een kwart rondje op me uit lol). Wilde je net gaan inhalen en toen verloor ik hem. Voelde het op tijd aankomen en trapte op de rem om hem te redden, dat lukte prima maar de auto achter me ging naar binnen toe om me te ontwijken (verwacht dat ik omhoog schuif) en knalt dus vol achterop. Mag nog van een wonder spreken dat ik niet rond ging, had vrij weinig damage voor zover ik op caution snelheid kon voelen. Hij ging wel nog de muur in volgens mij (dat zal de caution wel getriggerd hebben).

Helaas, had leuke laatste rondjes kunnen zijn maar ik kreeg iets teveel zelfvertrouwen toen ik ineens zoveel sneller was O-)
Jammer dat je niet weet hoe het komt dat je opeens zoveel sneller was. Misschien toch de bandjes? Na de eerste drie cautions liepen we inderdaad makkelijk uit. Na de voorlaatste maakte ik me dan ook niet zoveel zorgen totdat dat zwarte monster toch steeds groter werd in de spiegels.....

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Froggy schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:50:
[...]

Jammer dat je niet weet hoe het komt dat je opeens zoveel sneller was. Misschien toch de bandjes? Na de eerste drie cautions liepen we inderdaad makkelijk uit. Na de voorlaatste maakte ik me dan ook niet zoveel zorgen totdat dat zwarte monster toch steeds groter werd in de spiegels.....
Combinatie van banden en meer vertrouwen krijgen in de track denk ik (had amper geoefend). M'n lijn veranderde ook wel, ging iets later insturen in ieder geval, als ik dat vroeg in de race deed moest ik behoorlijk liften om niet te spinnen maar tegen het eind ging dat prima.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:37:
Mustang was idd leuk ;)
Start was spannend en op enige tijd op 4de plek rondgereden. Totdat Devil en Derx ff de zandbak bezochten. Met Derx en Jos voor me de race uitgereden. Erg leuk en ook heel close.
Alleen was voor zo'n memorabel hosted event (100ste van GoT) de opkomst erg laag ;(
Ik had nog geprobeerd te komen, maar het zat er niet in gisteren :(
Heb sowieso niet echt veel tijd deze week.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Gisteren was weer erg leuk op Zandvoort. Ik dacht dat ik pasgeleden de Mustang al gekocht had, echter dat bleek niet zo te zijn. nja, ogen dicht en op kopen klikken dan maar :)
Eerste rondjes in practice waren nog wat onwennig, maar daar kwam langzaam verandering in. Uiteindelijk nog wat aan de setup van Devil zitten klooien, en zo de laatste rondjes geen snellere tijd meer kunnen rijden. Maar ik was niet ontevreden met een 1:57.
Voor de Qualify even geconcetreerd, en zo een 1:56.6 eruit geperst, wat tot mijn verbazing betekende dat ik op pole stond.
De start ging wat minder. Ik had een enorme berg wheelspin, en kwam moeilijk van mn plek af. Had geen idee wat er achter me allemaal gebeurde (al hoorde ik wel wat gevloek hier en daar), maar ik kon gelukkig toch nog net achter Devil aansluiten in de Tarzan. Daarna kon ik hem vrij goed bij blijven, en bleef de onderlinge afstand net onder de 1s tot L4. Ik weet niet precies wat er mis ging, maar devil vond het nodig om na de bocht na het Scheivlak ineens hard rechtsaf te gaan. Mooi dacht ik, snel links er langs gassen... Dat bleek niet de beste keuze, want Devil dacht dat hij hem nog kon redden, kreeg een tankslapper, en in plaats van rechtsaf de banden in te gaan, kwam hij ineens linksaf. Daar zat ik ondertussen al, en zo pleurde ik hem vol in zijn zijkant. We hadden gelukkig wat voorsprong op de rest, en toen ik weer terug de baan op reed lag ik toch nog net 1e. Wel zal ome Jos me ineens vrij hard te bumperkleven :) Ik kwam er vrij snel achter dat ik niet helemaal ongeschonden uit de strijd was gekomen, en heb de rest van de race moeten rijden met een stuur op 30 graden naar links terwijl ik rechtdoor reed.
Jos bleef goed aanhaken, en ik kon ook niet meer harder dan 1:58, terwijl we in de eerste rondje vrij gemakkelijk 1:56 en 1:57 lieten noteren. Gelukkig is het in Zandvoort vrij makkelijk verdedigen, en dat deed ik dan ook. Vooral de laatste ronde was het erg close, en heb ik in alle bochten netjes de binnenkant genomen zodat hij buitenom moest. Na de s-bocht verdedigd te hebben had ik genoeg ruimte om vrij normaal door de Luyendijk te hobbelen, en zo als 1e over de streep te komen.

Al met al weer een geslaagde fun race/practice/whatever, en ik kijk al uit naar de srf van vanavond :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja was lachen gister. Had in de practise een 1.56.2 gereden en een 1.55 zat er nog wel in. Echter moet je met de Mustang vloeiend proberen te rijden en niet teveel aanvallen. In qualy ging dat dus mis. Had men eerste paar rondjes verknald door toch iets teveel te vragen van de Mustang. Daarna maar een save rondje gereden en zo een 1.56.6 gereden echter net 2 honderste achter Derx.
In de race ging het dus goed tot die 4de ronde. Nam net wat zand mee en door over corigeren dus eraf gekukeld. Daarna nog achter Joep gezeten maar na weer een tank slapper te ver achter de rest geraakt en men auto was toen ook niet meer 100% dus maar uitgereden op P4. ;w

Deze week maar is proberen de Lotus op Spa rond te sturen. Heb nu een 2.02.6 gereden in practise wat alweer 4 tiende sneller was dan vorig jaar. Ik ben er klaar voor om weer wat overwinningen te scoren. >:) >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

iRacing gaat deze week Rockingham scannen:
quote: Steve Myers
@iRacing scan team heading to @RockinghamSpeed today to scan this week.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=n7G80e28180]
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/db/Rockingham_Speedway.svg/512px-Rockingham_Speedway.svg.png

[ Voor 25% gewijzigd door Niellie41 op 12-06-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 22:53
Ik had liever de Engelse gezien, daar bedien je leuk 2 markten mee. :)
Ok, die heeft dus ook nog een soort van road layout

Afbeeldingslocatie: http://www.trackpedia.com/mediawiki/images/e/ea/RockinghamUK_International.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Red Baron op 12-06-2012 15:11 ]

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Die in de VS is voor hen dichterbij :P
Wie weet als ze Donnington scannen dat ze de Engelse Rockingham mee pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Niet om te haten, maar nog een oval? Zit er dan zo ontzettend veel verschil tussen ovals onderling? Ik weet dat je Superspeedways hebt enzo, maar afgezien van de banking en het aantal graden wat een bocht heeft lijkt het mij redelijk (in vergelijking tot road courses) lood om oud ijzer.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Arfman schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:41:
Niet om te haten, maar nog een oval? Zit er dan zo ontzettend veel verschil tussen ovals onderling? Ik weet dat je Superspeedways hebt enzo, maar afgezien van de banking en het aantal graden wat een bocht heeft lijkt het mij redelijk (in vergelijking tot road courses) lood om oud ijzer.
De laatste baan die is uitgekomen is Motegi. Daarna komt Langley (oval), Zolder en daarna Oran Park. Dan komen nog Monza (nog niet officieel) en Bathurst .
De afgelopen tijd is er veel meer nieuws vanuit de road kant dan van de oval kant.
Ik weet dat je Superspeedways hebt enzo, maar afgezien van de banking en het aantal graden wat een bocht heeft lijkt het mij redelijk (in vergelijking tot road courses) lood om oud ijzer.
Door die verschillen is elke baan uniek en rijdt elke oval anders.

Road circuits zijn toch ook allemaal hetzelfde? Die hebben ook bochten naar links, bochten naar rechts, pitstraat, snelle bochten, langzamere bochten en rechte stukken?

Als je er niets van af weet, dan moet je er ook geen oordeel over hebben. Maar dat denk ik dan. In Nederland hebben we ook 15.999.999 (Joep houdt niet van voetbal, dus 16 miljoen -1) coaches die het beter weten.

edit:
lijstje gevonden met de banen die er aan komen

Oval tracks being worked on:
- Mosport oval (scanned)
- Langley Speedway (up for preorder, to be released in June)

Road tracks being worked on:
- Bathurst (to be released in 2013)
- New Jersey Motorsports Park (scanned, on list to do at some point)
- Oran Park (scanned, to be released in September/October)
- Tsukuba:
- Zolder (to be released in August)

En de auto's. Maar 1 oval/road auto, de rest puur road cars.
Cars:
- McLaren MP4-12C GT3 car (coming 2012):
- Lotus 49 (scanned):
- Indycar 2012 (DW12):
- Ruf RT12R:
- Honda HSV-010:
- Honda Civic NGTC:

[ Voor 70% gewijzigd door Niellie41 op 12-06-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:37:
Mustang was idd leuk ;)
mustang was fun al ging mijn connectie eruit :( .... om iets na 22:00 was ze terug ok maar daarmee was wel heel mijn race naar de kl*ten en eigenlijk ook mijn avond, traning was op zich redelijk al had er veel meer ingezeten en reed met 1:56 redelijk mee had ik het gevoel .... op naar de 200ste dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09-2024

Roderic

iRacer

Ik kan niet reageren op je topic Niel. Ik mag een maand geen berichten typen van Nim. Maar ik doe mee met Silverstone. Moet wel filmen die middag maar hopelijk ben ik daar op tijd klaar mee. Ik kan trouwens bij hosted results het resultaat van de Sebring race niet vinden :S

"Your forum access has been suspended for one month for calling out another with a protest video on the forums and repeated racial abuses against Italian drivers. Because of this we have removed your write access to the forums for one month."

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Hehe, ik hou ook niet van voetbal, dus trek er nog maar eentje af :D, maar het was inderdaad een leuke race, met in de race mijn persoonlijk beste tijd en dat zegt me dat ik meer tijd zou moeten steken in het sim rijden, maar dat heb ik helaas niet. Vanavond doe ik alleen niet mee vanwege klussen in mijn nieuwe huis. Dus succes vanavond allemaal.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Roderic schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:04:
Ik kan niet reageren op je topic Niel. Ik mag een maand geen berichten typen van Nim. Maar ik doe mee met Silverstone. Moet wel filmen die middag maar hopelijk ben ik daar op tijd klaar mee. Ik kan trouwens bij hosted results het resultaat van de Sebring race niet vinden :S

"Your forum access has been suspended for one month for calling out another with a protest video on the forums and repeated racial abuses against Italian drivers. Because of this we have removed your write access to the forums for one month."
Is goed. Zal het noteren.

De resultaten van Sebring vind je bij tournaments results.

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 12-06-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Niel, ik vergeet steeds een mailtje te sturen, dus doe ik het maar hier.

Ik heb al 2x mijn kat gestuurd voor de ELMS races en meld me meteen maar af voor de rest van het seizoen. Ik geraak toch niet meer aan mijn B-Class voor in de HPD te knallen gezien mijn gebrek aan race activiteit.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Chris Page @ Memberforum:
Deploy new track and sim updates

Thursday, 14-Jun-2012 UTC

1600 Service Down
1900 Service Up
Zal mij benieuwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Langley.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
I know.... Maar simupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Uhm, ben me pass voor de tournament dinges vergete, kan ik die terug krijgen op een of andere manier :o?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Het wachtwoord voor de race is 'uphill'. Help me er straks even aan herinneren dan geef ik je de link voor password reset van je account.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
Nee...
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/bullettime14pxqy.jpg

Nee, Nee, Nee....
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/bullettime2sh9bq.jpg

OEF, dat ging net goed.
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/bullettime3rxgk0.jpg

(ik in de groene (brand-nieuwe) Pepsi Max auto).
Download: http://www.raceskins.com/...psi-max-green-ford-falcon

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja dat zijn van die zweet momentjes als je iemand ziet gaan in je buurt.

Mooie skin btw.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Zo, gisteren voor het eerst(en misschien wel laatst :+ ) meegedaan met het GoT-toernooi, verslag is hier te vinden.

Omdat ik erna nog wat tijd over had en lekker bezig ben op de ovals daar nog maar een race meegenomen. Baan was veranderd naar Charlotte, een baan welke mij wel enigszins kan bekoren, lekker makkelijk en close racen dus ik had er wel zin in! Uiteraard geen kwalificatie gedaan, dus mocht ergens achteraan starten. Ook goed, bekijk ik het vanuit daar wel en schuif dan wel geleidelijk naar voren. Tenminste, dat was de planning totdat de PC ineens vastliep…
Snel opnieuw opgestart en nog net op tijd ingelogd, maar mocht nu vanuit de pits starten. Dus dat gedaan, maar ik was iets te enthousiast met het gas, dus mocht rondje erna 15 seconden in de pits staan. Deze keer dus volledig aan mezelf te danken dat ik de pits in mocht.
Erna de baan opgedoken en toen maar vredig mijn rondjes gedraaid. 1 keer even de muur licht aangeraakt en 1 keer bewust via het gras gegaan omdat iemand de muur raakte en even bezig was met wel/niet spinnen op S/F, dus om hem te ontwijken maar even wat gras meegepikt. Erna nog dankzij andere uitvallers op kunnen klimmen naar de 7e plek en bovendien heb ik de snelste ronde van allemaal gereden, ik wist namelijk een 36.385 te rijden. Netjes, qua tempo kan ik dus wel meekomen op Charlotte. SR-rating +0.09 en stond nu op 2.91.

Vanochtend dus nog een race meegenomen voordat ik zou beginnen aan mijn werk, en daar mocht ik vertrekken vanaf plek 15. Dus rustig begonnen aan de start en overal achteraan gereden, het zou vanzelf wel weer ergens misgaan en dan zou ik wel de plekjes verzamelen. Ondertussen was ik alweer sneller dan de auto’s voor mij, maar kon hier nog niet zo makkelijk langs. 2 rondjes in de race lukte het echter wel, voor ons waren 2 gecrasht waardoor de auto’s voor mij af moesten remmen en zo voorbij kon komen, omdat ik vrij laag ging rijden op S/F en zo dus, zonder teveel van het gas af te moeten, de auto’s daar kon ontwijken. Plek 10 was binnen. Erna nog wat rondjes op mezelf gedraaid, met een auto die iets langzamer was qua gevoel/geluid, qua tijden zit ik nu in de 36:6xx’s te rijden. Ondertussen waren er wat mensen voor mij verongelukt en de pits ingegaan, waardoor ik vrij makkelijk kon klimmen naar plek 7. Toen zat ik weer redelijk dicht op een groepje van 2 welke ik niet voorbij kon, maar dankzij een fout van een achterligger en de muur moesten zij ontwijken en kon ik weer laag langs en opschuiven naar plek 5. Erna rustig mijn rondjes gedraaid en 3~4 rondjes voor het einde gingen 3 en 4 eraf en de pits in, waardoor ik dus op kon schuiven naar plek 3. Heb deze toen nog even een beetje moeten verdedigen tegen de nummer 4, maar uiteindelijk schadelos en als 3e over de finish gekomen.
SR-rating +0.13(+0.4 extra) en de rating staat nu op 3.04(3.44).
Ik heb dus bijna mijn D-licensie binnen voor de oval, zal binnenkort wel een keer de legends proberen en anders probeer ik wel verder te klimmen qua SR-rating, 4.0 is het doel en dat is gezien de afgelopen week wel haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Nee, niet de Legends doen! Dan zak je weer in SR. Dat is echt een kartonnen hok. Je kan beter gewoon de Streetstock blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Zal wel 1 race van de legends bekijken en erna blijven racen met de Streetstock om zo SR-rating en iRating te blijven verzamelen. Verder eens oefenen met de Solstice en dan eens de truck+Daytone kopen, kijken hoe dat avontuurtje afloopt en hoe hard die oude truck kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkasantion schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:20:
Zal wel 1 race van de legends bekijken en erna blijven racen met de Streetstock om zo SR-rating en iRating te blijven verzamelen. Verder eens oefenen met de Solstice en dan eens de truck+Daytone kopen, kijken hoe dat avontuurtje afloopt en hoe hard die oude truck kan...
Zou zeker streetstock blijven doen gewoon rustig aan dan breekt het lijntje niet :)

Probeer die "ouwe" truck maar eens op pocono lol

Truck is erg leuk kan alleen soms wat tricky zijn en races vaak nog trickier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Waarom moet ik hem daar proberen dan? Zo'n klote baan?

Nee, blijf voorlopig oefenen met streetstock, zal morgen dan de truck en Daytona kopen en kijken wat de volgende stap is qua oval rijden na SS en daar dan de bijbehorende zaken van aanschaffen. En dan gaan wij eens kijken hoe tricky die truck is, heb al eens in Rfactor met een Indycar gereden op Indy 500 wat wel leuk was, had toen een beetje een tricky setup voor turn 1, als ik daar te laag ging=muur knuffelen dus hopelijk kan ik daar de wijze lessen van nog gebruiken voor de truck.

Verder wou ik nog aan jullie tips vragen voor de truck en Solstice, die laatste is slow in, fast out, maar verder hoe moet ik ermee omgaan? Juist heel er voorzichtig sturen of is het veel meer gooi en smijtwerk met die auto? En zelfde voor de truck, hoe kan ik goed leren ermee te rijden?
Maar wat is nu de volgende stap qua oval racen dan in de D-class na de SS? Die zal ik af en toe misschien ook nog eens meenemen, maar wat is een logisch vervolg binnen de D-class, erop ogend dat ik wel door kan groeien naar C-class? En in het verlengde ervan, iemand nog goeie tips voor die auto/serie welke jij mij aanraadt :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

De Trucks op Daytona is gewoon vol gas. Het enige wat je moet doen is je lijn houden en eventueel pushen of gepushed worden. Zoek maar naar NASCAR Camping World Trucks Series filmpje op Daytona of Talladega, dan zal je zien wat ik bedoel.
Om 'echt' te oefenen met de Truck, kan je op Charlotte wat rondjes rijden. Om goed op een 1.5 mile oval te rijden moet je op tijd afremmen, door de bocht laten rollen en dan weer zsm (maar rustig!) op het gas.

Pocono is een lastige baan, maar normaal hoeft de Silverado nooit echt heel lastig te zijn.

In D kan je kiezen voor de Late Models of voor de National series. De Late Model is iets langzamer dan de oude 2009 NW auto. Ik heb verder geen idee van de D klasse series op oval, want die kon ik overslaan vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Die national series heb ik twee races in gedaan op Charlotte, dat was leuk. Je moet vooral goed op je banden letten, je kunt wel vol gas door de bocht, maar dat haal je maar 1 of 2 rondjes en dan ga je rechtdoor. Deze week rijden ze op new hampshire, 1 poging gewaagd in practice maar volgens mij moet je serieus terug schakelen naar de 3 om de bocht te halen, daar ga ik niet aan beginnen :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Bij de meeste banen moet je niet terugschakelen. In het echt schakelen ze alleen op Pocono (en op road courses natuurlijk :P ).
Zelfs schakelen zelfs niet terug op Martinsville (die is nog kleiner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oval deze week is een probleem voor mij want ik heb de banen niet .... worige week charlotte was best fun al is het wat Nick zegt ... bandje niet opbranden want die zijn er gewoon zo door .... kon op charlotte 29 laag rijden maar als je dat in race doet dan haal je max 10 rondjes en dan hang je gewoon in de muur ... in race reed ik daar 29.5 tot 30.5 en dan zag ik dat ik op het laatste gewoon 2 plekke won omdat er bij waren die idd de bandjes opbrande ....btw will je de superspeedways testen dan kan je in de carburator cup deze week talladega doen al heb je daar wel de impala voor nodig dacht ik .... maar best fun om het pushen / gepushed worden te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

NickThissen schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:47:
Die national series heb ik twee races in gedaan op Charlotte, dat was leuk. Je moet vooral goed op je banden letten, je kunt wel vol gas door de bocht, maar dat haal je maar 1 of 2 rondjes en dan ga je rechtdoor. Deze week rijden ze op new hampshire, 1 poging gewaagd in practice maar volgens mij moet je serieus terug schakelen naar de 3 om de bocht te halen, daar ga ik niet aan beginnen :+
Oeh leuk, tire managment! Maar eens kijken hoe goed mij dat dan afgaat.
Ik ben al wel bekend met pushen en gepushed worden, nu moet ik dat nog enkel in de praktijk brengen... Wil iemand daarbij gewillig slachtofer zijn }) ? Nah, oefen wel eerst op practice en TT hoe het gaat met de truck en de NW-series, erna ga ik wel races oppakken en meedoen als enigszins ervaring op heb gedaan en dan doe ik over 3 weken wel mee met het GoT-toernooi, kijken hoeveel ik dan nog kan leren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Voor de Fanatec gebruikers onder ons: New beta firmware 742 and driver 125 with big changes for almost all Fanatec wheels

changes zijn oa:
ACL added to all Wheels
500 Hz update rate
Improved force feedback algorithms

ondersteunde sturen:
CSR
CSR Elite
911 GT3 RS V2
911 Turbo S
911 GT2

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Oke, ik hou nu al van die Silverado!
Net gekocht en even Daytona verkent. Heerlijk machientje om mee te scheuren. Klokte op stock setup zo 48:8xx dus even kijken wat toptijden zijn, maar kon het makkelijk rijden met die auto en racelijn zo volgen...
Erna meteen met Solstice op Charlotte Road Night Course gereden en dat ging ook redelijk, 1e vol ronde was 1:26:xxx en kon gewoon makkelijk rondkomen en meerijden. 2e ronde wel schuiver gehad in 1e bocht omdat ik tehard pushte, maarja, daarvoor is het practice en 1e keer :D

Oke, Silverado en Charlotte is lastiger, Auto wil dan graag opzij met kontje. heb al 1 30:8 gereden maar af en toe ook licht de muur geraakt. Uitdaging dus om het ook daar te leren...

[ Voor 15% gewijzigd door Darkasantion op 13-06-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:06:
Voor de Fanatec gebruikers onder ons: New beta firmware 742 and driver 125 with big changes for almost all Fanatec wheels

changes zijn oa:
ACL added to all Wheels
500 Hz update rate
Improved force feedback algorithms

ondersteunde sturen:
CSR
CSR Elite
911 GT3 RS V2
911 Turbo S
911 GT2
Ik zie een hoop issues op de blog van Thomas. Ik w8 ff denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

hoop issues ? ik zie er maar 1 van iemand waarbij het gaspedaal zou trillen. Aangezien ik me niet voor kan stellen dat jij die via je stuur aangesloten hebt denk ik dat dat geen issue is. Maargoed, ik dwing je niet om je stuur te updaten :)
Maar 500hz update zou ik wel gelukkig van worden :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
derx666 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 19:35:
hoop issues ? ik zie er maar 1 van iemand waarbij het gaspedaal zou trillen. Aangezien ik me niet voor kan stellen dat jij die via je stuur aangesloten hebt denk ik dat dat geen issue is. Maargoed, ik dwing je niet om je stuur te updaten :)
gaspedaal dat blijft trillen bij firmware is dat je stuur moet resetten is de abs functie (is known issue :p)

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Vraagje over lime rock met de mx5. Ik kan rondjes van 1.01.5 doen, maar heb veel problemen met het heuveltje halverwege. Schiet daar vaak ineens naar links of rechts. Hoe neem ik dat stuk goed? Ik probeer mn stuur zo recht mogelijk te houden en de bocht rustig te nemen in zn 4 met de roadster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Als 1e, ga in de cup rijden, die is sneller :)
Daarna, vanaf de apex vanuit de turn volgas in de 4 heuvelop, niet te ver naar links uitkomen, zodat je boven geen correctie zou moeten maken. Dan liften op het moment dat je "loskomt", en daarna weer vol de pedal to the metal.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudolf schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 19:40:
Vraagje over lime rock met de mx5. Ik kan rondjes van 1.01.5 doen, maar heb veel problemen met het heuveltje halverwege. Schiet daar vaak ineens naar links of rechts. Hoe neem ik dat stuk goed? Ik probeer mn stuur zo recht mogelijk te houden en de bocht rustig te nemen in zn 4 met de roadster.
Daar moet je ook een beetje liften. Het kan volgas, maar dan moet je echt precies recht op de baan terug komen en ik kan me vaak niet zo precies positioneren (op zijn zachtst gezegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik lift meestal als de kabel die boven de baan hangt op dezelfde hoogte is als de banner op de voorruit. Je hoeft echt maar een heel klein beetje te liften en dan weer meteen gas er op.

[ Voor 28% gewijzigd door Niellie41 op 13-06-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Thanks, morgen eens proberen. Eerst bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
gaan eens kijken hoe de hollanders verliezen van de duitsers ;p ( nee echt hoop dat ze winnen)

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 19:35:
Ik las ook over een trillend stuur en zo.
Ach wat boeit het me ook. Ik hou niet van voetbal, dus ik ga maar eens wat updaatjes doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Zo nu eindelijk ook mijn D license binnen voor ovals.
iRating van 1381 vind ik best aardig om mee te beginnen.

Volgende week denk ik de skip kopen om daar mee te gaan scheuren.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JoepW schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 21:49:
[...]

Ik las ook over een trillend stuur en zo.
Ach wat boeit het me ook. Ik hou niet van voetbal, dus ik ga maar eens wat updaatjes doen ;)
Nou gedaan de updates en whow dat voelt heeel anders ;)
Moest in de Mustang de FFB flink opdraaien. Heb nog geen echte meters gemaakt. Morgen wat testen ermee.

TIP: Wel ff de firmware updater opstarten als administrator 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
Getverdeget

Ik denk ik doe ff een Lotus race mee van half 11, dus ik join de sessie en tot mijn schrik
zit ik in een star mazda race op suzuka ! 8)7

Eerste minuut ( nog in de 5 minuten practice ) nog getwijfeld aan mijn verstandelijke vermogen
want ik heb een hekel aan die bak en rij er nooit in, dus geen practice , geen setup.
Ik kan daar toch nooit op gedrukt hebben?!? :(

Snel even de eerste beste setup die ik kon vinden erop gezet en er maar het beste van hopen..

Viel uiteindelijk nog niet tegen met een 7e plaats van de 16 maar wel 3 keer van achter aangereden
dus -0.48 SR maar tochnog +2 IR .

Voortaan toch nog wat beter kijken of een leesbrilletje aanschaffen wat dit hoeft voor mij niet meer... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Oeps Jubby...... Maar goed dat je niet eruit gestapt bent, want dat had je 100 punten of zo kwijtgeraakt van je iRating..... Ik zeg dit uit (2x) eigen ervaring 8)7

Voor diegene die willen verlengen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/iracing/topic_2012_S2/earlyrenewal.png

[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 14-06-2012 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Jubby schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:30:
Getverdeget

Ik denk ik doe ff een Lotus race mee van half 11, dus ik join de sessie en tot mijn schrik
zit ik in een star mazda race op suzuka ! 8)7

Eerste minuut ( nog in de 5 minuten practice ) nog getwijfeld aan mijn verstandelijke vermogen
want ik heb een hekel aan die bak en rij er nooit in, dus geen practice , geen setup.
Ik kan daar toch nooit op gedrukt hebben?!? :(

Snel even de eerste beste setup die ik kon vinden erop gezet en er maar het beste van hopen..

Viel uiteindelijk nog niet tegen met een 7e plaats van de 16 maar wel 3 keer van achter aangereden
dus -0.48 SR maar tochnog +2 IR .

Voortaan toch nog wat beter kijken of een leesbrilletje aanschaffen wat dit hoeft voor mij niet meer... ;w
Woops, das niet zo handig. Maar ja heb je wel alvast wat kunnen oefenen met de Star Mazda voor komende Dinsdag.
Maar ja Star Mazda op Suzuka is wel iets anders als je je ingesteld hebt op Lotus op Spa. Knap dat je nog 7de bent geworden. Ik zou waarschijnlijk de auto in ronde 2 ergens afschrijven zonder oefening. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Zo, gisteren naast Daytona en Silverado ook Spa gekocht, die baan MOEST ik gewoon hebben.

Zal volgende week nog wel paar keer oefenen met de Solstice op Charlotte Road Night om een beetje aan de auto+baan combi te wennen. Heeft hier iemand nog een leuke setup voor?

Ernaast ook beetje oefenen met de Silverado op Charlotte, 2,5 mile ovals zijn redelijk makkelijk om solo te rijden, maar ik moet 1,5 mile nog even leren, auto wil in bocht 1 opzij als je niet vroeg genoeg remt en weer gas geeft en uitkomen bocht 2 is soms ook even tricky. Gaan we dus ook aan werken, maar ik heb alwel lol in de Silverado. Nu enkel nog de D-class halen en daar met de NASCAR wagen puntjes verzamelen en meer ervaring opdoen.

En dan nog een laatste vraag voor vandaag, heeft iemand een lekkere/goede setup voor de Caddy op Spa?
Ben gisteren even ermee de baan op geweest en was meteen verkocht, blijft toch een heerlijke baan, nu enkel nog de auto volledig onder de knie krijgen.
Reed gisteren een 2:34:xxx en kan zeker daar nog wat secondjes afhalen door sneller/strakker te rijden, moet de exacte rempunten/gaspunten leren en ook leren hoe snel de Caddy door elke bocht kan, maar genieten doe ik al wel :) . Zeker omdat ik geen auto blip erop heb zitten en dus zelf dotje gas moet geven met terugschakelen. Scheelt misschien qua tijd 0.01 secs, maar qua gevoel is het wel machtig om tijdens het afremmen tegelijkertijd terug te schakelen en dotje gas te geven, dat gaat mij al vrij goed af :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Niellie41 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:51:
[...]

De laatste baan die is uitgekomen is Motegi. Daarna komt Langley (oval), Zolder en daarna Oran Park. Dan komen nog Monza (nog niet officieel) en Bathurst .
De afgelopen tijd is er veel meer nieuws vanuit de road kant dan van de oval kant.
Klopt, daar ging het mij ook niet om.
Door die verschillen is elke baan uniek en rijdt elke oval anders.

Road circuits zijn toch ook allemaal hetzelfde? Die hebben ook bochten naar links, bochten naar rechts, pitstraat, snelle bochten, langzamere bochten en rechte stukken?

Als je er niets van af weet, dan moet je er ook geen oordeel over hebben. Maar dat denk ik dan. In Nederland hebben we ook 15.999.999 (Joep houdt niet van voetbal, dus 16 miljoen -1) coaches die het beter weten.
Nogmaals, niet om te haten ofzo, maar je moet toch toegeven dat er veel meer verschil zit tussen bv. Sebring en Oulton Park? Die zijn bij wijze van spreken 100% verschillend qua asfalt, layout, omgeving terwijl (ik noem maar wat) Texas Superspeedway en Talladega (voor mij als leek) maar 10% verschillen. Ik vraag uitleg, geen flame :)

Overigens haat ik voetbal met hart en ziel dus dat maakt 2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Tussen Texas en Talladega zit een enorm verschil. Bij Talladega kan je volgas met bijna elke auto en zal het meer op goed samenwerken komen met Nascar bakken (elkaar duwen en afwisselen om motor niet te warm te laten worden).
Texas moet je bij de meeste auto's toch wel ff liften in de bochten en zal je zeer precies moeten rijden en goed met je banden om gaan. Je kan nog steeds wel de draft van een voorganger gebruiken maar duwen is a no go daar. Hier komen totaal andere tactieken naar boven dan op een super speedway.

Daarnaast wat je al aangeeft met road banen zit er enorm verschil tussen alle oval banen in gebruikt asfalt, camber in bochten, breedte baan, scherpte bochten etc etc. Dit alles maakt dat elke baan een andere manier van rijden heeft. Ook omdat je dus enorm veel rondjes rijd in nascar zal je zien dat de kleinste afwijkingen enorme verschillen opleven in hoe je er rijd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Arfman schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:36:
[...]

Klopt, daar ging het mij ook niet om.

[...]

Nogmaals, niet om te haten ofzo, maar je moet toch toegeven dat er veel meer verschil zit tussen bv. Sebring en Oulton Park? Die zijn bij wijze van spreken 100% verschillend qua asfalt, layout, omgeving terwijl (ik noem maar wat) Texas Superspeedway en Talladega (voor mij als leek) maar 10% verschillen. Ik vraag uitleg, geen flame :)

Overigens haat ik voetbal met hart en ziel dus dat maakt 2 :+
Elke oval is verschillend, het asfalt is anders, de hoek van de bochten is anders, waardoor je totaal anders in moet sturen/rijden om er snel doorheen te gaan en vaak zijn de entry en exit van elke bocht weer anders, waardoor geen enkele oval hetzelfde is.

Als voorbeeld, Indianapolis Speedway, qua specificaties zijn de bochten 1 en 2 identiek aan bochten 3 en 4, ze zijn elkaars spiegelbeeld, dus zou je verwachten dat je bocht 3 net zo induikt als bocht 1 en bocht 4 net zoals bocht 2, maar wat blijkt, elke bocht daar heeft zijn eigen optimale lijn, terwijl ze allemaal hetzelfde asfalt en dezelfde hoek hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik zou zeggen, kijk of die 2 banen hetzelfde zijn ;)
De asfalt lagen zijn verschillend, sommige ovals hebben beton als ondergrond, sommige een combinatie van asfalt en beton.
Het lijkt voor jou allemaal hetzelfde, maar elke oval is toch ook weer uniek.
Meer kan ik er niet overzeggen. Je kan dat niet uitleggen, alleen zelf ervaren.

Ik ga het ook niet meer proberen om uit te leggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 14-06-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Darkasantion schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:04:
En dan nog een laatste vraag voor vandaag, heeft iemand een lekkere/goede setup voor de Caddy op Spa?
Ben gisteren even ermee de baan op geweest en was meteen verkocht, blijft toch een heerlijke baan, nu enkel nog de auto volledig onder de knie krijgen.
Reed gisteren een 2:34:xxx en kan zeker daar nog wat secondjes afhalen door sneller/strakker te rijden, moet de exacte rempunten/gaspunten leren en ook leren hoe snel de Caddy door elke bocht kan, maar genieten doe ik al wel :) . Zeker omdat ik geen auto blip erop heb zitten en dus zelf dotje gas moet geven met terugschakelen. Scheelt misschien qua tijd 0.01 secs, maar qua gevoel is het wel machtig om tijdens het afremmen tegelijkertijd terug te schakelen en dotje gas te geven, dat gaat mij al vrij goed af :D .
Hier staan een aantal setups voor de Cadillac die we tijdens GoT race hebben gebruikt. Je kan gerust wat setups uitproberen welke je het beste ligt. Zelf rij ik ook met maar 1 setup voor de Cadillac op bijna elke baan.

http://setups.iracing.nickthissen.nl/Pages/ViewSetups.aspx

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

DOH! Had ik zelf ook aan kunnen denken...

Hmm, geen specifieke Spa setup voor de Caddy, maar zal wel wat andere proberen :) .
Welke tijden rijden jullie daar trouwens?

[ Voor 61% gewijzigd door Darkasantion op 14-06-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik snap Arfman z'n vraag wel hoor, en hij heeft toch ook wel een punt? Het verschil tussen twee willekeurige ovals is toch zeker gewoon kleiner dan het verschil tussen twee road courses? Al die verschillen die jullie noemen tussen ovals gelden net zo goed voor road coarses (ook daar heb je verschillende soorten asfalt, banking, bochten, etc), alleen hebben road courses nog meer verschillen (meer bochten, bochten naar rechts, meer combinaties van bochten mogelijk omdat je niet tot 4 bochten gelimiteerd bent, etc).

Dat wil niet zeggen dat ovals daardoor allemaal hetzelfde aanvoelen, want omdat je op een oval gewoon zoveel rondjes rijdt en veel preciezer moet rijden zijn die verschillen veel belangrijker dan op een road course, dus uiteindelijk komt het op hetzelfde neer. Maar de daadwerkelijke verschillen zijn gewoon minder...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Darkasantion schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:53:
DOH! Had ik zelf ook aan kunnen denken...

Hmm, geen specifieke Spa setup voor de Caddy, maar zal wel wat andere proberen :) .
Welke tijden rijden jullie daar trouwens?
De Cadillac rijd normaal niet op Spa voor de oficiele serie dus denk niet dat je veel tijden ervan zal zien. Er zal hooguit af en toe een hosted sessie met de caddilac gestart worden. Denk alleen niet dat er hier veel voorstanders zullen zijn want veel hebben al aangegeven de Cadillac niet zo denderend te vinden.
Cadillac serief rijd alleen op Laguna Seca, Mosport, Infineon en MoSport.

Heb er zelf nog niet mee gereden op Spa dus zou niet weten wat mijn tijd is.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchDevil79 op 14-06-2012 11:28 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:24:
Ik snap Arfman z'n vraag wel hoor, en hij heeft toch ook wel een punt? Het verschil tussen twee willekeurige ovals is toch zeker gewoon kleiner dan het verschil tussen twee road courses? Al die verschillen die jullie noemen tussen ovals gelden net zo goed voor road coarses (ook daar heb je verschillende soorten asfalt, banking, bochten, etc), alleen hebben road courses nog meer verschillen (meer bochten, bochten naar rechts, meer combinaties van bochten mogelijk omdat je niet tot 4 bochten gelimiteerd bent, etc).

Dat wil niet zeggen dat ovals daardoor allemaal hetzelfde aanvoelen, want omdat je op een oval gewoon zoveel rondjes rijdt en veel preciezer moet rijden zijn die verschillen veel belangrijker dan op een road course, dus uiteindelijk komt het op hetzelfde neer. Maar de daadwerkelijke verschillen zijn gewoon minder...
Ik moet zeggen dacht er ook altijd zo over maar nu ik het ovalracen wat meer ben gaan doen is er wel degelijk een verschil in tracks

Het zijn maar 4 bochten maar tracks zijn verschillend met verschillende technieken het is een kwestie van proberen .

Ik zou het iedereen aanraden om eens wat meer te gaan doen is gewoon een leuke afwisseling en kan een heel spannend gebeuren zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:36:
[...]

Ik moet zeggen dacht er ook altijd zo over maar nu ik het ovalracen wat meer ben gaan doen is er wel degelijk een verschil in tracks

Het zijn maar 4 bochten maar tracks zijn verschillend met verschillende technieken het is een kwestie van proberen .

Ik zou het iedereen aanraden om eens wat meer te gaan doen is gewoon een leuke afwisseling en kan een heel spannend gebeuren zijn !
Klopt helemaal, ik zeg dan ook niet dat er geen verschil tussen tracks zit, alleen minder dan aan de road kant. Maar aan de andere kant merk je het verschil wel veel beter dan aan de road kant, dus uiteindelijk komt het op hetzelfde neer denk ik. Ik ben er dan ook totaal niet op tegen dat ze nieuwe oval tracks uitbrengen ook al zal ik de meeste niet kopen, er zijn genoeg mensen die daar wel behoefte aan hebben en dat is voor iedereen winst natuurlijk :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Qua lay-out lijken ze heel erg op elkaar, maar dat wil niet zeggen dat het minder leuk is. Veel road rijders (alleen road rijden) doen neerbuigend naar oval racing, terwijl ze dat zelf nooit hebben geprobeerd of in hebben verdiept. Dat vind ik heel irritant.

Er zijn hier ook mensen die het wel geprobeerd en het echt niets vinden, maar die mensen hoor je ook niet de hele tijd zeggen: "oval racen is saai" of "het is maar rondjes rijden" etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

DutchDevil79 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:27:
[...]

De Cadillac rijd normaal niet op Spa voor de oficiele serie dus denk niet dat je veel tijden ervan zal zien. Er zal hooguit af en toe een hosted sessie met de caddilac gestart worden. Denk alleen niet dat er hier veel voorstanders zullen zijn want veel hebben al aangegeven de Cadillac niet zo denderend te vinden.
Cadillac serief rijd alleen op Laguna Seca, Mosport, Infineon en MoSport.

Heb er zelf nog niet mee gereden op Spa dus zou niet weten wat mijn tijd is.
Ik vindt de Caddy anders wel denderend, kunt er vrij makkelijk hard mee rijden dus dat bevalt mij wel :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:43:
Qua lay-out lijken ze heel erg op elkaar, maar dat wil niet zeggen dat het minder leuk is. Veel road rijders (alleen road rijden) doen neerbuigend naar oval racing, terwijl ze dat zelf nooit hebben geprobeerd of in hebben verdiept. Dat vind ik heel irritant.

Er zijn hier ook mensen die het wel geprobeerd en het echt niets vinden, maar die mensen hoor je ook niet de hele tijd zeggen: "oval racen is saai" of "het is maar rondjes rijden" etc.
Ben er ook heel anders over gaan denken sinds ik een aantal banen heb gekocht en het wat meer ben gaan doen .

Kijk ook wat meer oval racen op tv zelfs en moet zeggen dat is ook veel leuker geworden om te zien nogmaals kan het iedereen van harte aanraden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik bedoelde ook absoluut niet dat oval rijden minder inspannend is of minder moeilijk, integendeel. Ik heb ooit 1 GoT race meegedaan (en heel veel oval gereden in LFS) met de StreetStock en dat is een totaal andere kant van iRacing. Als ik meer tijd had zou ik misschien wel af en toe in die StreetStock stappen, gewoon voor de afwisseling.

Ik denk dat Nick mijn punt nog het beste begrijpt, maar het maakt verder ook niet uit. Ieder z'n meug en ik ben blij dat iRacing ook een ovalkant heeft want daardoor betalen veel Amerikanen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Darkasantion schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:50:
[...]

Ik vindt de Caddy anders wel denderend, kunt er vrij makkelijk hard mee rijden dus dat bevalt mij wel :D .
Ik vind het ook een best vermakelijke auto. Jammer alleen dat de serie waarin die rijd met fixed setup is. En die setup is wel iets verbeterd met wat ze eerst hadden (net na release cadillac) maar vind hem nog steeds niet geweldig. Daardoor rij ik liever in de Corvette of Ford GT die wel open setup hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:56:
Ik bedoelde ook absoluut niet dat oval rijden minder inspannend is of minder moeilijk, integendeel. Ik heb ooit 1 GoT race meegedaan (en heel veel oval gereden in LFS) met de StreetStock en dat is een totaal andere kant van iRacing. Als ik meer tijd had zou ik misschien wel af en toe in die StreetStock stappen, gewoon voor de afwisseling.

Ik denk dat Nick mijn punt nog het beste begrijpt, maar het maakt verder ook niet uit. Ieder z'n meug en ik ben blij dat iRacing ook een ovalkant heeft want daardoor betalen veel Amerikanen mee :)
Ik rijd/reed veel ovals, en ik snap je ook hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

The update has begun!
Ik ben benieuwd wat ze nog meer tweaken behalve uitrollen van Langley.

Ik heb ook ergens gelezen dat de driverswaps binnen kort getest zullen worden en dat (als er niets fout gaat) rond september uit zal komen.
Laat de 12 uur van Sebring, 1000 km de Spa, Petit Le Mans (10 uur) etc. maar komen!

[ Voor 15% gewijzigd door Niellie41 op 14-06-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Niellie41 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:03:
The update has begun!
Ik ben benieuwd wat ze nog meer tweaken behalve uitrollen van Langley.

Ik heb ook ergens gelezen dat de driverswaps binnen kort getest zullen worden en dat (als er niets fout gaat) rond september uit zal komen.
Laat de 12 uur van Sebring, 1000 km de Spa, Petit Le Mans (10 uur) etc. maar komen!
Niet dat ik daar de tijd, noch de skills voor heb, maar zoiets lijkt me wel gaaf ooit eens te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Je hoeft ook niet super snel te zijn, alleen constant :P
De enige baan die ik persoonlijk nog mis, is Le Mans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:29:
Je hoeft ook niet super snel te zijn, alleen constant :P
De enige baan die ik persoonlijk nog mis, is Le Mans.
Dat is samen met Monza een van de banen die mij niet trekken lange rechte stukken maar iedereen heeft andere smaak (gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:36:
[...]

Dat is samen met Monza een van de banen die mij niet trekken lange rechte stukken maar iedereen heeft andere smaak (gelukkig)
Geen Le Mans 24H fan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 14:47
Ik vind Le Mans anders best een leuk circuit. Je hebt inderdaad de lange rechte stukken (hoop stiekem dat als we het er ooit in krijgen het ook zonder chicanes te rijden is) maar het laatste deel van het circuit vind ik toch ontzettend leuk. Dat deel moet je altijd zien dat je genoeg voorsprong kan opbouwen, anders slipstreamen ze je zo voorbij op de rechte stukken :9

Ik vind het leuk dat we Monza erbij krijgen, maar Imola en Missano mogen eigenlijk ook niet ontbreken.

Voor endurance multiclass races met rijderswissels zou ik de Nordschleife best wel weten te appreciëren. Best jammer dat die er niet komt...

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel en ga er het weekend ook behoorlijk stuk van kijken maar om er zelf te racen in de sim nope ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vreemde met Le Mans en de Ring is dat er altijd veel om wordt gevraagd maar als het zover is wil niemand er racen

Ik deed vroeger in GT5 veel lange afstand op de ring met vrienden soms 15-25 ronden maar zodra er vreemden bijkwamen of nieuwe mensen waren dat ook de eersten die uitlogden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Is het nu al zeker dat we Monza krijgen dan? ik heb alleen ooit een tweet gezien dat iemand ging proberen te onderhandelen.... dat klinkt nog niet heel veelbelovend.

Oh ja dit weekend les mans... iemand tips waar je het beste kan kijken? motorstv? rtl7 zend hem ook helemaal uit geloof ik maar met Nederlands commentaar lijkt me dan? kun je natuurlijk radio les mans er naast zetten maar dan is het hopen dat het gelijk loopt...

ik ben van plan zoveel mogelijk te kijken en ondertussen mijn afstudeer thesis te schrijven... ben benieuwd na hoeveel minuten ik op geef met schrijven :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Eurosport en Eurosport 2 zenden ook de volledige 24 uur uit. Dat is meestal ook goed commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Niellie41 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:27:
Eurosport en Eurosport 2 zenden ook de volledige 24 uur uit. Dat is meestal ook goed commentaar.
Eurosport Player Stream + Radio le Mans er naast :P

Hoewel die stream 20 seconden achterliep gisteren tov Radio Le Mans.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Boel is weer up ;)
Release notes:

Langley Speedway

Now available for purchase!

Also, we have updated some cars with setups for Langley, and the sim itself needed an update to support the new track.
Niet veel bijzonders :X

[ Voor 87% gewijzigd door JoepW op 14-06-2012 18:45 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.