Goed, afgelopen weekeinde uiteindelijk 4 races gehad, welke redelijk verliepen.
1e race was wel aardig, maar kon niet helemaal lekker rijden, alweer tijdje geleden dat ik op USA Speedway gereden had, dus kon maar met moeite onder 25 secs komen. En in de practice liep het ook niet helemaal lekker, kwam niet goed uit de bocht ofzo, waardoor ik spinde en iemand aantikte. Mocht de race starten vanaf de 10e plek en wou rustig mijn race rijden en alles ontwijken gedurende de eerste bochten. Maar zoals gebruikelijk ging het voor mij compleet mis en kon ik het niet ontwijken. Ik ging dus maar weer eens de pits opzoeken Dus gedaan en erna vol frisse moed weer de race in gedoken en uiteindelijk door consistent rijden en anderen ontwijken ben ik nog 6e geworden. Maar SR-rating was wel even -0.04.
Erna dus even een TT gedaan, zowel om mijn SR-rating iets op te krikken, maar ook om gewoon te oefenen op de baan. Heb uiteindelijk 62 rondjes na elkaar gedraaid, erna was de tijd op en een beetje last van mijn rechterarm. Bij deze dus respect voor mensen die dit langer dan 2 uur aan een stuk volhouden. Maar SR-rating was wel weer +0.05.
En toen kwam de 2e race en de meest frustrerende race tot nu toe ooit. Mocht helemaal achteraan starten, wat ik wel zo prettig vond, zo kon ik dan tenminste de “carnage” in het middenveld aan zien komen en ontwijken, tenminste dat was het plan. Maar 2 bochten later vloog alles in de rondte en kon ik niet anders dan iemand raken. 1e bezoek aan de pits was dus alweer geboekt… Gerepareerd en door dan maar en hopen dat ik het verder zou overleven. Maar 3 ronden later besloot iemand die dus stil stond aan de buitenkant van de baan, vlak voor mijn neus ineens over te steken naar de binnenkant van de baan. Omdat ik dit dus totaal niet verwacht had(want welke malloot doet dit als er een groep aankomt die +100MPH gaat?) klapte ik er blijkbaar via een Ghost-contact op en mocht weer Contact x4 op mijn conto schrijven… Maar we waren nog heel en rijdend. Nog…
Maar 24 rondjes in de race ging het dus weer goed mis en was er blijkbaar weer iemand die bedacht dat je best iemand kon ontwijken als hij zijn auto exact voor je neus zet als jij net met +80MPH de bocht uitkomt en dus geen mogelijkheid hebt om te bedenken/zien dat hij ineens vanuit de binnenkant vol op de racelijn gaat rijden. Ik raakte hem dus vol, en kon erna de pits in en de auto+race afschrijven. Totaal waardeloze race dus, mocht een SR-rating van -0.08 noteren… (Even een kanttekening, die betreffende auto heeft er meer mensen uitgeknikkerd, hij maakte niet echt vriendjes. 24 keer een inc, en een andere had er 19 te pakken…)
Omdat ik toen even geen zin meer had in ovals en dat soort idioten, die dag niet meer gereden. Qua tijden ging het wel beter, beste tijd was een 24.5 en heb meerdere keren ruim onder de 25 secs gezeten.
Dag erna maar weer een poging gewaagd om toch maar weer wat SR-rating bij elkaar te vegen. Eerst weer paar rondjes TT gedaan om zo wat gevoel en SR-rating te krijgen, erna een Quali gereden waarin in een goede 24.6xx neerzette, waarmee ik wel tevreden was.
Toen begonnen aan de race waarin in heel mooi mocht vertrekken vanaf de 4e plek, ik had dus mooi uitzicht naar voren en zou dus wel voor de gebruikelijke crashes zitten…
Maar alsof de duivel ermee speelde, in de 2e ronde gingen we three wide. Ik was in het midden en hield afstand van beide, maar degene aan de buitenkant hield het niet vol en spinde en gaf mij dus een tik, waardoor alles erachter verzameld werd en we 1 groot crashfestijn hadden. Dus ik ging maar weer eens de pits bezoeken, inmiddels heb ik daar wel een gold-kaart voor elkaar. Erna een incident vrije race kunnen rijden, waar ik door wat uitvallers en foutjes nog op kon klimmen naar de 7e plek, maar ik heb de hele race eigenlijk niemand echt van dichtbij gezien. Dus ik heb rustig mijn rondjes gedraaid en uiteindelijk nog een SR-rating van +0.07 eruit weten te slepen.
Erna kwam mijn laatste race van dit weekeinde en ik had er wel zin in. Plek 6 mocht ik mijn auto parkeren op de grid en qua tijden van de warm-up en kwalificatie verwachte ik wel rond de 4~5 te racen. We gingen dus van start en na 1 bocht ging het alweer mis, maar op de een of andere manier zag ik dit goed aankomen, waardoor ik alles kon ontwijken en ineens op de 3e plek lag, vrij dichtbij de nummers 1 en 2. Tot mijn grote verbazing kon ik deze echter vrij makkelijk volgen, erger nog, ik was sneller dan hun! Dus de paar rondjes erna het gat dichtgereden en erna afwachten totdat een van hun een fout zou maken. Dit ruim 12 ronden volgehouden, waarna de nummer 2 een fout maakte met aanremmen en ik binnendoor kon inhalen. Erna bedachten wat achterliggers dat het wel weer tijd was voor een bbq-crash, dus wij drieën mochten weer een cursus malloot ontwijken in de praktijk brengen, wat tenminste voor mij succesvol lukte. Erna werd het dus echt spannend, ik zat heel dicht op de nummer 1, helemaal in de bochten, maar hij verdedigde goed en elke keer kwam ik net tekort om hem ernaast te kunnen zetten. Meerdere keren geprobeerd hem uit te remmen of te verleiden iets te ruim te gaan, maar elke keer verdedigde hij heel mooi zijn plek. Maar in rondje 20 was het dan zover, ik zat er heel dicht op in de 1e bocht, kwam iets sneller uit de bocht en op het rechte stuk zette ik hem aan de binnenkant ernaast, waarna hij nog even de buitenkant aanraakte en zo dus nog wat snelheid verloor, waar ik dus hem bij het aanremmen van de bocht heel mooi naar de buitenlijn kon dirigeren. En toen was ik ineens nummer 1!! Dit was nog bijna van korte duur geweest, want het was alweer een paar rondjes rustig geweest, dus 2 rondjes laten was het weer een praktijkcursus van ontwijk de malloot met +90MPH. Zag echter ruim van tevoren dat het mis ging, dus dook helemaal naar binnen en kon zo alles ontwijken en mijn plek bewaren. Erna kon ik rustig mijn rondjes rijden en wegrijden van nummer 2 en 3, waarbij ik af en toe nog iets in moest houden omdat iemand weer de auto ergens op de baan parkeerde. Maar eigenlijk vanaf dat moment onbedreigd aan de leiding gereden en heb dus ook de overwinning binnen gehaald, met een volledig cleane race!!
SR-rating was dus +0.13! Ik kan het dus wel, maar het duurt soms even…
SR-rating is nu dan ook 2.82, dus hopelijk eind van deze week boven de 3.0 en dus door naar de D’s

.