iRacing 2.1 - Motorsport Simulations Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 50 Laatste
Acties:
  • 85.845 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

Je loadcell zou juist veel meer tegendruk moeten geven. Bij de loadcell bepaal je de rem-hoeveelheid met hoe hard je hem intrapt, in plaats van hoe ver je hem intrapt (de loadcell geeft wel iets mee, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel).

Ik had bij mijn overgang ook een goed uurtje nodig om lekker gewend te raken met de loadcell.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Ik ga zometeen weer even instellen in iRacing en ga dan gewoon pedaal indrukken tot het rubber en dan een klein beetje door.
Geef dat wel als maximaal rempunt.Kijken of ik er iets van kan maken.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Bedoel je met 'het rubber' de loadcell tegendruk, of de bump-stop van je pedaal (als je die een hebt)?

Ik weet het niet precies, maar bij mijn Fanatec pedalen zal de driver ongeveer 50-75% druk aangeven, terwijl iRacing dat als vol ziet (dat vind ik het prettigst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:42

Phydomir

Dennis

Bij mijn Fanatec load cell rem heb ik hem gewoon zo ver mogelijk ingetrapt. Dit gaat in iRacing tot 255 via ps2 en 1024 via usb. Om het maximale uit jouw rem te halen moet je hem ook gewoon maximaal indrukken bij het kalibreren.

In de race zelf zit ik haast nooit tot de maximale uitslag.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Phydomir schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:17:
Bij mijn Fanatec load cell rem heb ik hem gewoon zo ver mogelijk ingetrapt. Dit gaat in iRacing tot 255 via ps2 en 1024 via usb. Om het maximale uit jouw rem te halen moet je hem ook gewoon maximaal indrukken bij het kalibreren.

In de race zelf zit ik haast nooit tot de maximale uitslag.
Nu je het zegt, iRacing geeft bij mijn max braking ergens in de 600 aan (bij kalibreren), dus ik gebruik zo'n 65% van de travel van de load-cell. Als ik harder trap schuiven de pedalen weg ondanks het touwtje

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-06-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:36
Heb nog een heel apart verschijnsel. Na installatie van m'n nieuwe systeem had ik op de baan waarop ik begon (Okayama short/MX cup) het verschijnsel dat op alle drie de monitoren de onderste helft van het beeld buiten de auto een tikje donkerder was dan de bovenste helft. Heb uren zitten klooien met de instellingen en gegoogled naar een oorzaak, maar kon het niet vinden.

Toen ik vandaag een andere baan pakte trad het verschijnsel vreemd genoeg niet op, terug op Okayama wel weer. Nog een paar banen geprobeerd. Het gebeurde niet bij Zandvoort en Lime Rock, en wel weer op Spa. 60 of 120hz maakt ook geen verschil. Heel vreemd, kan er geen verklaring voor verzinnen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Hoogie2004 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:17:
Bedoel je met 'het rubber' de loadcell tegendruk, of de bump-stop van je pedaal (als je die een hebt)?

Ik weet het niet precies, maar bij mijn Fanatec pedalen zal de driver ongeveer 50-75% druk aangeven, terwijl iRacing dat als vol ziet (dat vind ik het prettigst)
Het gaat om de rode rubber blok wat je op de foto ziet:

Afbeeldingslocatie: http://www.apelectrix.com/images/IMGP0177_0.jpg

Pedaal heeft nu een hele korte slag van 1.5 cm en dan zit ik al tegen het blok.Nu heb ik het gevoel dat ik alles in die 1.5cm moet doen.Daarom is doseren heel moeilijk.
Rubber indrukken gaat wel maar vergt echt heel veel kracht.En volgens mij gaat de loadcell dan pas werken.Onder het rubber heb je namelijk de sensor.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:44

Niellie41

[object Object]

Je moet het rubber ook zo ver mogelijk in duwen.
Het gaat (zoals vaker gezegd) om de hoeveelheid kracht waarmee je om de rem trapt en niet zoals bij de stock G25/27 pedalen, hoe ver je de rem in trapt.

[ Voor 54% gewijzigd door Niellie41 op 06-06-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Als dat zo is dan zal ik echt met klompen moet gaan rijden wat dat rubber blokje is echt keihard :P

Zal nu even caliberen door het rubber zo ver mogelijk in te trappen,kijken wat dat brengt.

[ Voor 31% gewijzigd door seninha op 06-06-2012 14:43 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Heb je dit filmpje ook gezien?

Vanaf ongeveer 18:00 is die klaar en geeft die tips hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Arfman schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:02:
[...]

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je je rempedaal in iRacing zo hebt afgesteld dat je nooit echt vol remt, ook al trap je hem helemaal in. In dat geval blokkeer je ook niet en zal het weinig tot geen invloed hebben op de afstand die je nodig hebt om stil te staan.
Maar als je zo je rempedaal instelt, rem je dus nooit dicht genoeg tegen het blokkeren aan. Dat is juist het moment waarop je het hardste kunt remmen en de auto het meest kunt vertragen.

Lijkt me dus niet echt een wenselijke afstelling van je pedalen/instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ja, heb dat filmpje ook gezien (was ook de reden om deze load cell te nemen) maar hij heeft het over zelf bepalen wat de maximale druk wordt en daar 5% vanaf te blijven.

Waar ik mee zat was of 100% nou de totale slag plus maximaal indrukken van rubber blok, of juist maximaal tot aan de rubber.

Ik heb nu de calibratie gedaan door de rempedaal echt de rubber in te duwen,Kijken wat dat brengt

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:42

Phydomir

Dennis

seninha schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:56:
Ik heb nu de calibratie gedaan door de rempedaal echt de rubber in te duwen,Kijken wat dat brengt
Dat is de manier. Ik heb mijn Fanatec ook zo afgesteld dat ik pak hem beet één cm slag heb en daarna op de loadcel zit. Als ik alleen de slag gebruik zit ik op hooguit een procent of 30 rem druk.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

seninha schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:56:
Ja, heb dat filmpje ook gezien (was ook de reden om deze load cell te nemen) maar hij heeft het over zelf bepalen wat de maximale druk wordt en daar 5% vanaf te blijven.
Zo heb ik het ook gedaan. Bij de kalibratie in iRacing zover indrukken als dat je nog comfortabel vindt (bij mij dus ong. 60%), dat punt wordt dan (virtueel) 100% en dan racen maar :D

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-06-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
alexbl69 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:22:
Heb nog een heel apart verschijnsel. Na installatie van m'n nieuwe systeem had ik op de baan waarop ik begon (Okayama short/MX cup) het verschijnsel dat op alle drie de monitoren de onderste helft van het beeld buiten de auto een tikje donkerder was dan de bovenste helft. Heb uren zitten klooien met de instellingen en gegoogled naar een oorzaak, maar kon het niet vinden.

Toen ik vandaag een andere baan pakte trad het verschijnsel vreemd genoeg niet op, terug op Okayama wel weer. Nog een paar banen geprobeerd. Het gebeurde niet bij Zandvoort en Lime Rock, en wel weer op Spa. 60 of 120hz maakt ook geen verschil. Heel vreemd, kan er geen verklaring voor verzinnen.
Waarschijnlijk praat ik hier onzin, aangezien je het niet op alle banen hebt, maar maakt het uit onder welke verticale hoek je naar de schermen kijkt? Dus dat als je je hoofd lager of hoger houdt het donkere gedeelte verschuift?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 21-09 16:17

derx666

mecker ende blaet

seninha schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:42:
Als dat zo is dan zal ik echt met klompen moet gaan rijden wat dat rubber blokje is echt keihard :P

Zal nu even caliberen door het rubber zo ver mogelijk in te trappen,kijken wat dat brengt.
Vraagje: gebruik je een bodnar cable, of heb je de pedalen nog via je stuur aangesloten? Bij een loadcell zou ik altijd de bodnar cable adviseren. Deze geeft 10bit resolutie (1024 stappen) tov de 8bit (256 stappen) van de standaard aansluiting. Als je nog beter wilt kun je nog kiezen voor de 12bit (4096 stappen) joystick controller van Leo of Derek Spears. Alleen moet je dan nog even zelf de draadjes aansluiten op de controller.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

maak gebruik van de Bodnar kabel dus pedalen zijn rechtstreeks op PC aangesloten.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
ZeeZeiler schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:47:
[...]

Waarschijnlijk praat ik hier onzin, aangezien je het niet op alle banen hebt, maar maakt het uit onder welke verticale hoek je naar de schermen kijkt? Dus dat als je je hoofd lager of hoger houdt het donkere gedeelte verschuift?
Even gechecked. Maar niks. Nog vreemder, het komt voor bij practice (ook de 5 minuten voorafgaand aan de race), maar niet tijdens de race 8)7 . Heul vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

seninha schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:33:
maak gebruik van de Bodnar kabel dus pedalen zijn rechtstreeks op PC aangesloten.
Heb je ook al eens je pedalen gecalibreerd met de tool van Leo: http://www.leobodnar.com/...n/Calibration-DFP-G25.exe

na het calibreren heb je de volledige 10bits resolutie over de travel van jouw pedaal. Dat kan best een hele hoop schelen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

4e in de HPD
http://members.iracing.co...onid=5778567&custid=61620

Incident in bocht 4 van de eerste ronde. De gasten voor me remmen daar veel eerder (misschien wel 30-50 meter... ok het is Lap 1, maar die gasten hebben fokkin vrij baan :X ) dan dat ik doe en ik schrik me dood. Mis P2 maar veeg wel P1 van de baan |:(

Me tien maal geexcuseerd maar een scheldkannonade en hij vertrekt. 2 min later connect hij weer, en komt voor me de baan op, ik denk 'nu gaan we het krijgen'. Hij heeft me heel de race op lopen houden, en op de gekste punten aan het remmen, maar ik dacht blijf er mooi achter, want anders ramt ie me van de baan :+ Had ondertussen toch al wat achterstand, en dacht, ik rij hem lekker uit, vind het wel prima zo.

En voor degene die het boeit, CSW nieuws:
Next week the last of the community testers will receive their wheels so that the testing period can start. I wanted to give all testers at least 2 weeks for testing so that means that the embargo date of the Clubsport wheel and rims as well as the Clubsport Pedals V2 will end on June 29th at 13.00 German time.

By that time we also expect that the first shipments of production units arrive in the USA and EU by air shipment. We will make a special launch offer but I will release more information about that as soon as the wheels are on the way so it is 100% sure that they arrive in time.

[ Voor 29% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-06-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:30

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Hoogie2004 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:08:
Als je het hebt over input-lag :X

[video]

tussen de halve minuut en minuut |:( |:( |:(
f1 2010 2011 heeft ingebouwde controller lag

2012 dus ook, het is gewoon een dom arcade racertje gemaakt voor controllers.
voor doorsnee publiek verspil je geld er niet aan ;)

[ Voor 17% gewijzigd door BruceLee op 06-06-2012 18:49 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BruceLee schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:47:
[...]

f1 2010 2011 heeft ingebouwde controller lag

2012 ook is gewoon een dom arcade racertje gemaakt voor controllers
Dit is F1 2012, en ik kreeg het grootste deel bij 2010 / 2011 eruit door te switchen naar software geluid in plaats van die Rapture crap (dat was echt een groot verschil al). Ja er blijft wat over, maar dit zag er wel heel erg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Laatst online: 09-06 13:03
foutje

[ Voor 98% gewijzigd door zmeding op 06-06-2012 18:55 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Hoogie2004 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:49:
[...]

Dit is F1 2012, en ik kreeg het grootste deel bij 2010 / 2011 eruit door te switchen naar software geluid in plaats van die Rapture crap (dat was echt een groot verschil al). Ja er blijft wat over, maar dit zag er wel heel erg uit.
was me post nog editten ;)
maar echt verschrikkelijk spel en physics. is geen mening maar een feit :P
en als iemand dit wel goed vindt zegt het meer over je irating :+

ja ik haat dit soort spellen >:)

exact het zelfde met al die console port race games die naar pc komen alleen maar rommel meer net als die need for speed shifts ect.

[ Voor 10% gewijzigd door BruceLee op 06-06-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ik zie niet helemaal hoe een vga driver issues met remmen kan opleveren, maar misschien zie ik iets over het hoofd :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
derx666 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:51:
ik zie niet helemaal hoe een vga driver issues met remmen kan opleveren, maar misschien zie ik iets over het hoofd :)
`Nee ik ook niet.. :D verkeerde quote haha

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BruceLee schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:51:
[...]

was me post nog editten ;)
maar echt verschrikkelijk spel en physics. is geen mening maar een feit :P
en als je dit wel goed vindt zegt het meer over je irating :+

ja ik haat dit soort spellen >:)
Ik heb nergens gezegd dat ik dat goed vind. Qua realisme lijkt het in ieder geval nergens op.

De game is niet super, maar ik vind hem best leuk voor soms tussendoor. Ja het is Arcade en relatief erg makkelijk, maar dat neemt niet weg dat ik me er nog geregeld mee vermaak. Het is ook niet te vergelijken met iRacing, juist doordat het gericht is op multi-platform (dus speelbaar met alles, tobo, joystick, gamepad, stuur, etc) en omdat het iedereen moet aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
alexbl69 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:38:
[...]

Even gechecked. Maar niks. Nog vreemder, het komt voor bij practice (ook de 5 minuten voorafgaand aan de race), maar niet tijdens de race 8)7 . Heul vaag.
Alles met displayport aangesloten? en ik zou driver uninstall doen van videokaart

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

grin, ben door F1 2010 hier op het GoT forum begonnen te posten, maar na een paar maanden bleef het spel toch wel achter bij de verwachtingen, en had ik ook te weinig tijd om ermee door te gaan. Daarna kwam het F1 2011 fiasco (die ik gedownload heb om te testen, maar na een paar rondjes al gedelete heb).
Toen zag ik dat de meeste die in de F1 2010 forum deden posten overgestapt waren naar iRacing. Een van de 3 for 1 aanbiedingen hebben me toen over de streep getrokken, en ik heb nooit meer achterom gekeken.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Hoogie2004 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:55:
[...]

Ik heb nergens gezegd dat ik dat goed vind. Qua realisme lijkt het in ieder geval nergens op.

De game is niet super, maar ik vind hem best leuk voor soms tussendoor. Ja het is Arcade en relatief erg makkelijk, maar dat neemt niet weg dat ik me er nog geregeld mee vermaak. Het is ook niet te vergelijken met iRacing, juist doordat het gericht is op multi-platform (dus speelbaar met alles, tobo, joystick, gamepad, stuur, etc) en omdat het iedereen moet aanspreken.
ik wou alleen ff mijn haat en frustraties er ff over kwijt ik had het ff 5 min geinstalleerd om te testen met het csw stuur maar ik was het na 1 lap helemaal beu. met goede instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BruceLee schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:56:
[...]

ik wou alleen ff mijn haat en frustraties er ff over kwijt ik had het ff 5 min geinstalleerd om te testen met het csw stuur maar ik was het na 1 lap helemaal beu. met goede instellingen
Met een CSW zou ik da niet durven starten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:50:
[...]

Maar als je zo je rempedaal instelt, rem je dus nooit dicht genoeg tegen het blokkeren aan. Dat is juist het moment waarop je het hardste kunt remmen en de auto het meest kunt vertragen.

Lijkt me dus niet echt een wenselijke afstelling van je pedalen/instellingen.
Ik stel mijn rempedaal zo in dattie net niet blokkeert als ik in 1 klap maximaal stamp. In de data geeft dat de beste longitudinal braking G. Daarna begin ik zo ongeveer direct met afbouwen, het geen ze IRL dus ook doen.

Ik heb met mijn collega race-engineer overlegd, die ook in de Dutch GT werkt, maar die zegt ook: stampen met je donder. Je kan echt maximaal gaan, je hoeft niets te "zetten". Onzin. Remmen heeft dan ook niets met veerweg te maken of zo. Inveren is het gevolg van load transfer, niet een oorzaak ervan. Dus wat voor een veren je hebt (zacht of geen) het gewicht wordt meteen op je vooras gedumpt. Dat is slechts een gevolg van zwaartepuntshoogte, wielbasis en vertragingskracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Saai circuit.....
Bron Gezichtboek:

Good news for all of us who want to have the Fanatec CSW in our hands :)

Thomas announced the day of the embargo end because next week the last of the Community Testers will receive his CSW Base together with the Formula and the BMW Rim (and maybe the CSP v2). After this tester received his goods all testers have 2 weeks for testing and to prepare their reviews (yes, some testers have their wheels at that time for more than 2 weeks so this reviews could be going a little bit deeper into details, can explain changes of new firmwares or something else).

So take very much time on June 29th, 13pm German time because you will need the time to read and watch the first reviews which WILL be going live by that time (maybe also ingame footage with CSW driving etc).

By that time Fanatec also expect that the first shipments of production units arrive in the USA and EU by air shipment. They will make a special launch offer but Thomas will release more information about that as soon as the wheels are on the way so it is 100% sure that they arrive in time.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
1:41.4 in HPD fixed qualificatie... Frustrerend want heb 3 keer op weg gezeten naar een 41.1 of 41.0 en verknal ik het in die laatste chicane door net wat te wijd te gaan. Vage bocht, bij het insturen denk je dat je te vroeg bent en dan ineens heb je de apex al gemist en schiet je zo het gras in...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:36:
[...]

Ik stel mijn rempedaal zo in dattie net niet blokkeert als ik in 1 klap maximaal stamp. In de data geeft dat de beste longitudinal braking G. Daarna begin ik zo ongeveer direct met afbouwen, het geen ze IRL dus ook doen.

Ik heb met mijn collega race-engineer overlegd, die ook in de Dutch GT werkt, maar die zegt ook: stampen met je donder. Je kan echt maximaal gaan, je hoeft niets te "zetten". Onzin. Remmen heeft dan ook niets met veerweg te maken of zo. Inveren is het gevolg van load transfer, niet een oorzaak ervan. Dus wat voor een veren je hebt (zacht of geen) het gewicht wordt meteen op je vooras gedumpt. Dat is slechts een gevolg van zwaartepuntshoogte, wielbasis en vertragingskracht.
De veren houden de load transfer toch juist tegen? Zonder veren klapt de auto meteen op de grond (bij wijze van spreken), met veren doet hij dat niet.

Tenzij ik me nu enorm vergis veranderd de kracht die de banden op de grond duwt niet als de veren meer of minder ingedrukt zijn. Duw je harder op de veren, dan duwen ze ook harder terug, dus duwen ze de banden ook harder op de grond. Ik zal het wel mis hebben maar als ik het zo bekijk dan zou het niet uitmaken hoe snel de veren inveren, de kracht waarmee de banden op de grond gedrukt worden (door het overhellen van de auto over de wiel-as) zou dan niet veranderen. Maar dat soort natuurkunde is inmiddels weer ontglipt moet ik bekennen O-)

Wat m'n conclusie dus is: de veren boeien niet in deze discussie want de kracht waarmee de banden op de grond drukken (die bepalen hoeveel grip je hebt denk ik?) is onafhankelijk van de veren.

[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 06-06-2012 20:00 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Iemand zin in een oefensessie op Silverstone met de Corvette, Ford en HPD?

[ Voor 24% gewijzigd door Niellie41 op 06-06-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:59:
[...]

De veren houden de load transfer toch juist tegen? Zonder veren klapt de auto meteen op de grond (bij wijze van spreken), met veren doet hij dat niet.

Tenzij ik me nu enorm vergis veranderd de kracht die de banden op de grond duwt niet als de veren meer of minder ingedrukt zijn. Duw je harder op de veren, dan duwen ze ook harder terug, dus duwen ze de banden ook harder op de grond. Ik zal het wel mis hebben maar als ik het zo bekijk dan zou het niet uitmaken hoe snel de veren inveren, de kracht waarmee de banden op de grond gedrukt worden (door het overhellen van de auto over de wiel-as) zou dan niet veranderen. Maar dat soort natuurkunde is inmiddels weer ontglipt moet ik bekennen O-)

Wat m'n conclusie dus is: de veren boeien niet in deze discussie want de kracht waarmee de banden op de grond drukken (die bepalen hoeveel grip je hebt denk ik?) is onafhankelijk van de veren.
Je spreekt jezelf toch tegen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja sorry, ik krijg het niet goed uitgelegd.

Als je harder op de vuur duwt, duwt de veer ook harder op de grond, dus ja je duwt dan harder op de grond. Maar dat komt niet door de veer, maar gewoon omdat je harder duwt. Haal je de veer weg veranderd er niks.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:59:
[...]

Dat klopt inderdaad. Geen veren of wel veren, bij een auto van 1000 kg met 1 G remkracht, een wielbasis van 4 meter, zwaartepunt op 1 meter hoog is de gewichtsverplaatsing naar voren:

1000 kg x 1 / 4 = 250 kg.

Met een gecombineerde veerstijfheid vooraan van 50 kg/mm veert de auto daarop 5 mm in, als deze 25 kg/mm is dan veert de auto 10 mm in, etc.
Maar de load transfer blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Not.......
De wieldruk neemt toe want de auto 'duikt' naar voren en daardoor is er meer wieldruk voor dan achter. De vectoren veranderen namelijk van richting door het inveren.
Hoe zachter de veer hoe meer dit effect...
Hoe zwakker de shocks hoe sneller dit effect...

[ Voor 20% gewijzigd door JoepW op 06-06-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:00:
Iemand zin in een oefensessie op Silverstone met de Corvette, Ford en HPD?
Ik wel, want het is een ruk-circuit.... waar ik wel eens met de Corvette wil boenderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:15:
Not.......
De wieldruk neemt toe want de auto 'duikt' naar voren en daardoor is er meer wieldruk voor dan achter. De vectoren veranderen namelijk van richting door het inveren.
Er is toch ook meer wieldruk? In mijn voorbeeld 250 kg, komt er voor bij, gaat er achter af. Wordt niet veroorzaakt door inveren, maar door gewicht van auto, zwaartepunt en wielbasis.

En ja sure, door het duiken van de auto gaat het zwaartepunt lichtjes van positie wijzigen, maar zeker niet zoveel dat er opeens kilo's bij komen .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dan host ik die zo. Ik moet even een mail aftikken en dan komt de server online over een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik kijk ff nieuws af en nog ff een kopje koffie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:19:
[...]

Er is toch ook meer wieldruk? In mijn voorbeeld 250 kg, komt er voor bij, gaat er achter af. Wordt niet veroorzaakt door inveren, maar door gewicht van auto, zwaartepunt en wielbasis.

En ja sure, door het duiken van de auto gaat het zwaartepunt lichtjes van positie wijzigen, maar zeker niet zoveel dat er opeens kilo's bij komen .
Ik ga ff ophouden met deze fragmentarische discussie. Want de dynamiek van een afstelling van een auto is niet op een forum te vatten. Zelfs alle documenten op iRacing zijn niet toereikend ;)
Wat behoorlijk alomvattend is is dit:
http://www.teamxray.com/teamxray/showfile.php?file_id=6143 (Tis modelbouw, maar legt de boel erg goed uit.... en het is afkomstig van mijn vroegere sponsor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik vind het wel een interessante discussie, want wat Racer_D zegt druist in tegen alles wat ik ooit hierover gedacht heb.

Dus als je nog interessante punten toe te voegen hebt Joep, doe dat aub :).

Diederik; hoe verklaar je dat een wijziging van de slow/fast rebound/springs de remweg kunnen wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:25:
[...]

Ik ga ff ophouden met deze fragmentarische discussie. Want de dynamiek van een afstelling van een auto is niet op een forum te vatten. Zelfs alle documenten op iRacing zijn niet toereikend ;)
Wat behoorlijk alomvattend is is dit:
http://www.teamxray.com/teamxray/showfile.php?file_id=6143 (Tis modelbouw, maar legt de boel erg goed uit.... en het is afkomstig van mijn vroegere sponsor ;) )
Maar dit is load transfer?
Dat heeft niets met dynamiek te maken, maar simpele statica? Door vertragingskracht wordt er load transfer veroorzaakt. Dat heeft nog niets met afstelling te maken, het feit dat er druk op de vooras wordt gezet is gewoon een feit.
En daarna gebeurt er iets met de afstelling van de auto, maar die verandert echt niet zoveel aan de hoeveel load transfer die is ontstaan door de vertragingskracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Sessie is up.

Track: Silverstone Grand Prix
Auto's: HPD, Corvette en Ford GT

Het zou mooi zijn als er ook een paar HPD's en Ford's komen, want ik moet nog wat onderzoeken ivm eventuele no pass zones etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Als ik een hosted sessie join met een auto, kan ik dat later nog wijzigen, of zit ik dan heel de sessie vast aan die ene auto? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Requiem19 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:31:
Als ik een hosted sessie join met een auto, kan ik dat later nog wijzigen, of zit ik dan heel de sessie vast aan die ene auto? :)
Je zit dan vast aan die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Shizzle, ik wil de Corvette even proberen om Diederik's theorie aan de tand te voelen ;).

Maar zal dan toch maar voor de HPD gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:27:

Diederik; hoe verklaar je dat een wijziging van de slow/fast rebound/springs de remweg kunnen wijzigen?
Vertel mij eerst eens wat je precies ervaart als je een dergelijke wijziging doet...
Want de remkracht en dus de remweg komt uit je banden, je rubber en zo, en dat heeft niks te maken met dempers of veren. Het is niet zo dat je beter rubber kan krijgen opeens of zo.

Wat wel zo is, is dat bij elke invering de banden meer camber krijgen. Dat betekent minder rubber op het wegdek, minder contactoppervlak en dat zou betekenen dat je minder zou kunnen remmen. Dus met deze theorie: zachtere veren - minder remkracht, langere remweg.
Maar gevoelsmatig zeg ik dat je dan wel een heel lang veerwegverschil tussen 2 veren moet hebben om dat effect te merken.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:36:
[...]

Vertel mij eerst eens wat je precies ervaart als je een dergelijke wijziging doet...
Want de remkracht en dus de remweg komt uit je banden, je rubber en zo, en dat heeft niks te maken met dempers of veren. Het is niet zo dat je beter rubber kan krijgen opeens of zo.
Ik denk dat je hierin iets door elkaar haalt:

- Remkracht komt uit je banden (vooruit, uit je remmen natuurlijk). Dat klopt.
- Hoe snel je de auto kunt vertragen hang niet alleen van je remmen af.

- Je banden hebben namelijk een bepaalde grip. Ga je over die grens heen, blokkeren je banden en verminder je de efficiëntie van het remmen, akkoord?
- Je doel is dus zo dicht mogelijk bij het blokkeren van je wielen te komen, zonder ze ook echt te blokkeren. Dat is dus een 'gebied' waarin je heel precies moet zijn. Rem je te hard, blokkeer je en rem je een stuk minder efficiënt. Zit je te ver van het blokkeren af, dan had je harder kunnen remmen. Je banden hadden namelijk meer longitudinale grip om te vertragen.

Ik neem aan dat je het met bovenstaande eens bent?

Welke rol spelen de veren en de dempers hier in? Die zorgen ervoor dat de banden in alle situaties zo optimaal mogelijk contact houden met het asfalt.

Stel dat je een auto hebt zonder vering. Gewoon vier wielen, geen shocks etc. Als je daar mee remt, zullen je banden gelijk blokkeren -> je auto zal gaan stuiteren over de ongelijkheid van het asfalt. Je band verliest het contact met de oppervlakte, hangt in de lucht, raakt de oppervlakte weer en blokkeert.

Dit is precies de rol van vering/dempers bij het remmen. Als je vering niet goed staat afgesteld, verliest de band het contact met de weg en zal snel(ler) blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou ja, ik domineer vanaf pole in de HPD tot ik in slaap val en bij exit ergens spin en zacht de muur in ga. Wilde racen omdat ik maandag erg leuk heb kunnen vechten op deze track, dus daar had ik wel zin in, maar om dan 20 minuten alleen rond te rijden is het meteen saai. Maar iets hogere SOF mee doen dan heb ik tenminste mensen voor me :p

Ik vind de rem/veer discussie ook wel interessant hoor, en ik weet het nog niet zo zeker of je echt diep in setups enzo moet gaan duiken om het uit te zoeken. Dit lijkt me heel erg algemeen, wat doet een auto onder het remmen en wat doen de veren. Ik zal eens kijken of ik binnenkort wat tijd heb om iets uit te vogelen want dat zou wel moeten kunnen met wat simpele modelletjes.

Heb wat posts nog eens terug gelezen en wat ik er nu van begrijp is dit: de logica van eerst wat zachter remmen is dat de vering niet meteen 100% ingedrukt is, en dus nog wat speling heeft om bumps op te vangen. Als je meteen hard remt duikt de auto zo snel naar voren dat de vering 100% ingedrukt is en dus geen speling meer heeft om bumps op te vangen, waardoor alles op de band terecht komt en je meer kans hebt om te locken (en als je eenmaal locked ben je gezien natuurlijk).

Dat eerste kan ik nog wel geloven, harder remmen = harder stoppen = snellere load transfer = meer doorveren. Maar ik weet niet genoeg van veren in auto's om te zeggen of de rest ook klopt. Kan een veer ooit 100% doorveren? Heb je daar niet juist die bumpstops voor? Als je een typische veer 100% doorveert is hij namelijk kapot en veert hij nooit meer terug. ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:44:
[...]

Ik neem aan dat je het met bovenstaande eens bent?

Welke rol spelen de veren en de dempers hier in? Die zorgen ervoor dat de banden in alle situaties zo optimaal mogelijk contact houden met het asfalt.

Stel dat je een auto hebt zonder vering. Gewoon vier wielen, geen shocks etc. Als je daar mee remt, zullen je banden gelijk blokkeren -> je auto zal gaan stuiteren over de ongelijkheid van het asfalt. Je band verliest het contact met de oppervlakte, hangt in de lucht, raakt de oppervlakte weer en blokkeert.
Hier ben ik het wel mee eens uiteraard. Maar dit is geen verklaring waarom je je auto moet 'zetten' om daarna harder door te remmen.
Met een juiste veer/demperafstelling moet je gewoon hard maximaal kunnen stampen (waar de discussie om begon).

Heb je geen goede veer/dempersetting, dan gaat je auto net zo goed over bumps stuiteren als je zacht remmend begint en later harder remt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als je op je bumpstops zit bij het remmen heb je pech, want dan heb je geen vering meer.
Bumpstop is enkel om te voorkomen dat je je veer 'platdrukt' en stuk maakt (en meer stuk maakt). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:48:
Als je op je bumpstops zit bij het remmen heb je pech, want dan heb je geen vering meer.
Bumpstop is enkel om te voorkomen dat je je veer 'platdrukt' en stuk maakt (en meer stuk maakt). ;)
Juist. Dus het komt erop neer dat je gewoon moet zorgen dat je niet je bumpstops raakt. Zolang je je bumpstops niet raakt tijdens maximaal remmen (rem tegen de grond duwen) heeft het zetten van de auto dus geen zin, want je hebt altijd nog vering over. Dus je moet je vering gewoon zo afstellen dat je niet de bumpstops raakt bij maximaal remmen. Tenzij je daarbij op de rest heel veel verliest, dan moet je je vering anders afstellen en maar niet maximaal remmen, maar dat is weer wat anders vind ik :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:44:

Heb wat posts nog eens terug gelezen en wat ik er nu van begrijp is dit: de logica van eerst wat zachter remmen is dat de vering niet meteen 100% ingedrukt is, en dus nog wat speling heeft om bumps op te vangen. Als je meteen hard remt duikt de auto zo snel naar voren dat de vering 100% ingedrukt is en dus geen speling meer heeft om bumps op te vangen, waardoor alles op de band terecht komt en je meer kans hebt om te locken (en als je eenmaal locked ben je gezien natuurlijk).
Dan heb je een slechte afstelling van de auto...
Je moet gewoon hard kunnen stampen met je rem :)

Aan je post hierboven te zien zijn wij het eens ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:50:
[...]

Dan heb je een slechte afstelling van de auto...
Je moet gewoon hard kunnen stampen met je rem :)
Daarom zeg ik dus; ik twijfel of dat tweede statement klopt, volgens mij kun je namelijk je vering nooit 100% induwen want daar heb je bumpstops voor.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:50:
[...]

Daarom zeg ik dus; ik twijfel of dat tweede statement klopt, volgens mij kun je namelijk je vering nooit 100% induwen want daar heb je bumpstops voor.
Maar wie zegt dat je bij initial maximum braking je veren 100% indrukt?

De discussie ging hier over stampen op je rem, of eerst binnen een halve tiende aanzetten en dan pas maximaal remmen. In dat laatste geval zou je namelijk niet blokkeren maar in beide gevallen kom je aan maximaal aanremmen toe, dus het bumpstop argument geldt hier niet echt. Je zou de bumpstop in beide gevallen raken en blokkeren over een bump, maar dat is een ander verhaal dan stampen of niet.

Hier dachten een aantal mensen dat je eerst moet inremmen om gewicht op je voorwielen te plaatsen en dan pas harder doorremmen. Ik zeg van niet, en dat staat dus los van veren of bumpstops, want het gewicht staat op de vooras zodra je remkracht genereert.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:53:
[...]

Maar wie zegt dat je bij initial maximum braking je veren 100% indrukt?
Nee, ik heb het zo begrepen dat dit het probleem was: je gaat blokkeren als je vering 100% ingedrukt is (en de band dus alles moet opvangen en je in principe geen vering meer hebt). Wil je niet blokkeren moet je dus ten eerste voorkomen dat je vering 100% indrukt. Als je met maximaal remmen vanuit maximale snelheid nog steeds niet 100% je vering indrukt, heb je dit probleem nooit, dus maakt het niet uit of je eerst langzaam remt, zelfs bij maximale load transfer gaan je veren niet 100% ingedrukt zijn dus heb je altijd vering over in elke situatie.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

oei oei... rookie crashers alarm. iRacing gaat weer 1 month free memberships uitdelen: http://www.iracing.com/tp/

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Maar goed dat ik net uit Rookie ben :+ Weet niet of het nu nog zo slim is om nog steeds in de street stocks te gaan rijden lol...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 15:58
yay A license Oval is binnen , indycar is echt een ramp, start netjes uit de pit. nog geeneens de pitstraat uit en de yellow is al gevallen :p , direct nadat de race weer start binnen 2 honderdste alweer yellow :p . dat 3x achter elkaar, in de tussen tijd mooi naar de 7 de plaats geschoven :P, uiteindelijk ook 7de geworden ofzo . snel nog 2 timetrile erachteraan om de mpr vol te krijgen voor vandaag :)

CLASS A 3.51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DJrDJ666 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 00:10:
yay A license Oval is binnen , indycar is echt een ramp, start netjes uit de pit. nog geeneens de pitstraat uit en de yellow is al gevallen :p , direct nadat de race weer start binnen 2 honderdste alweer yellow :p . dat 3x achter elkaar, in de tussen tijd mooi naar de 7 de plaats geschoven :P, uiteindelijk ook 7de geworden ofzo . snel nog 2 timetrile erachteraan om de mpr vol te krijgen voor vandaag :)

CLASS A 3.51
Nice ;)
Of ik dat ooit haal weet ik niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

derx666 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:53:
[...]

Heb je ook al eens je pedalen gecalibreerd met de tool van Leo: http://www.leobodnar.com/...n/Calibration-DFP-G25.exe

na het calibreren heb je de volledige 10bits resolutie over de travel van jouw pedaal. Dat kan best een hele hoop schelen.
Ik heb deze tool ook binnen gehaald en gebruikt, maar had geen idee hoe deze te gebruiken.
Heb daarom gewoon alle pedalen maximaal ingedrukt en de instelling gesaved.

Wel erg vaag dat deze tool aangeeft dat het gaspedaal helemaal ingedrukt staat (balk is helemaal vol en bij indrukken loopt deze af)
Maar aangezien in iRacing deze wel goed werkt is het geen probleem.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:52

DutchDevil79

I race, therfore I am

Even een oproep voor de mensen die aangegeven hebben op datum planner Zaterdag 7 Juli te komen. Geef op mijn mail ff een reply met een bevestiging dat je komt. Heb er nu pas 7 bevestigingen binnen terwijl er toch echt 14 man hebben gezegd dan te kunnen en willen komen. Ik zou namelijk graag Zaterdag de kartbaan willen reserveren voor ons maar dan moet ik wel weten hoeveel er komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:36:
[...]
Ik zou graag willen weten HOE je dit doet?.
Want als ik mijn rempedaal in iRacing kalibreer (dus indruk) heb ik op dat moment geen idee wat het blokker moment is.
Dat heb ik pas tijdens het rijden en dan nog hangt het van verschillende factoren af oa banden temperatuur.

Vind zelf de hele rem discussie wel erg interessant want weet zeker dat ik hier vaak tijd mee laat liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door seninha op 07-06-2012 08:16 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat moet je niet doen! Want elke auto is daar anders in. Gewoon de pedalen zo ver mogelijk induwen zodat je het meeste uit de pedalen haalt. Anders heb je niets aan de load cell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
seninha schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 08:07:
[...]

Ik zou graag willen weten HOE je dit doet?.
Want als ik mijn rempedaal in iRacing kalibreer (dus indruk) heb ik op dat moment geen idee wat het blokker moment is.
Dat heb ik pas tijdens het rijden en dan nog hangt het van verschillende factoren af oa banden temperatuur.

Vind zelf de hele rem discussie wel erg interessant want weet zeker dat ik hier vaak tijd mee laat liggen.
brake curve wordt bijgehouden per auto als je custom aanvinkt

met loadcell kan je spelen met de sensitive dial op pedalen zelf. ikzelf doe zoals niel als je gewoon stampt is het ongeveer 3/4 als ik dan bijduw (= verhoogde kans op blokken)

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51
DutchDevil79 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 07:56:
Even een oproep voor de mensen die aangegeven hebben op datum planner Zaterdag 7 Juli te komen. Geef op mijn mail ff een reply met een bevestiging dat je komt. Heb er nu pas 7 bevestigingen binnen terwijl er toch echt 14 man hebben gezegd dan te kunnen en willen komen. Ik zou namelijk graag Zaterdag de kartbaan willen reserveren voor ons maar dan moet ik wel weten hoeveel er komen.
You've got meel ;)

Wist al zeker dat ik meekwam maar m'n vriending nog niet, daarom pas de late reply.

Vriendin komt dus wel mee... maar ze zal niet mee karten....
Nu dus nog een manier vinden om ze toch even in een kart te krijgen >:)

Gisteren weer veel te laat gedaan met werken dus eerste mogelijkheid om m'n Ford GT te finetjoenen voor Silverstone is weeral gemist :F

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

dabelg schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:01:
[...]

brake curve wordt bijgehouden per auto als je custom aanvinkt

met loadcell kan je spelen met de sensitive dial op pedalen zelf. ikzelf doe zoals niel als je gewoon stampt is het ongeveer 3/4 als ik dan bijduw (= verhoogde kans op blokken)
OK, probleem is dat ik GEEN dial heb.Mijn loadcell kun je niet aanpassen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

CSP heeft wel een knopje waar je dat kan aanpassen, maar dat doe ik nooit.
Bij kalibratie, de pedalen induwen en dan loslaten. Dat is in ieder geval normaal, ik weet niet wat de stappen zijn bij de Leo Bodnar kabel.

In iRacing gewoon de pedalen maximaal induwen en de rem zo hard mogelijk. Zo gebruik je de pedalen het beste en kan je bij het remmen doseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
zmeding schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:56:
[...]

Alles met displayport aangesloten? en ik zou driver uninstall doen van videokaart
Alles DP. Heb geen drivers vervangen, enkel de twee 6950's vervangen door één 7970. Zal die tip eens proberen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag tussendoor vriend van me heeft een g27 en moet elke keer opnieuw calibreren nu kan ik me herinneren er hier ook iets over gelezen te hebben maar kan het niet meer vinden .

Iemand daar een oplossing voor inmiddels ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de g27 moet je voor je vertrekt eerst gewoon naar options gaan en de rem instampen ... eens dit gedaan kan je gewoon terug rijden .... heb ook een G27 en op het BNL forum staat hieromtrent ook uitleg ... een gekend probleem dat je dus oplost door de eerste keer je raced ff naar de options te gaan ... ik vergeet dit dikwijls in mijn enthousiasme en de eerte x je dan stopt heb je zoiets van sh***tttt dus ff uit de wagen en een wel gemeende verdomme op die pedaal geven als je in je options zit :) ... op het forum stond ook iets van rem en gas samen indrukken de eerste maal in de pits en dit zou ook moeten werken maar bij mij geeft dit rare fenomenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Gewoon even 100% je pedalen intrappen zodat ze weten waar het maximum ligt. Dat hoeft niet in de opties, kan ook gewoon on track (ik doe het ook vaak genoeg tijdens de pace lap nog even als ik het vergeten ben). Als je het vergeet kan het voorkomen dat je bij 10% indrukken al vol remt omdat de driver denkt dat je daar al op het maximum zit. Als je hem eerst even intrapt ziet de driver dat hij verder kan en pakt hij het verste wat je hem intrapt als maximum.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets was het maar wist het niet meer dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Niellie41 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:00:
CSP heeft wel een knopje waar je dat kan aanpassen, maar dat doe ik nooit.
Bij kalibratie, de pedalen induwen en dan loslaten. Dat is in ieder geval normaal, ik weet niet wat de stappen zijn bij de Leo Bodnar kabel.

In iRacing gewoon de pedalen maximaal induwen en de rem zo hard mogelijk. Zo gebruik je de pedalen het beste en kan je bij het remmen doseren.
je moet toch de remdruk is ....% waarde van 1024 instellen met je dial ? 1 tot 10 van zwaar naar gemakkelijk

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Mijn loadcell staat met het metertje op 10. En ik gebruik tot ergens in de 600 van die 1024 resolutie.

Ik stel die 600 nogwat dus wel in als '100%' bij het kalibreren in iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ja klopt. Die heb ik alleen in het begin ingesteld toen ik het heel fijn vond aanvoelen. Daarna ben ik er nooit meer aan geweest.

Hoogie, hebben de CSR Elite pedalen ook zo'n draaiknop? Dan kan je beter aan de knop draaien zodat je minder zwaar de rem hoeft in te trappen, maar dan kan je in iRacing nog steeds de volledige resolutie gebruiken.
Of heb je hem al helemaal op het lichtst staan?

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 07-06-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Is dat verloren calibratiesettings probleem voor de G27 niet opgelost met een bodnar cable?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Csr elite pedalen hebben een stelknop inderdaad

Ik calibreer mijn pedalen in iracing altijd en stel dan met die draaiknop per auto de remdruk in

@hoogie 600 van de 1024 resolutie waar staat dat dan nog nooit gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:10:
Ja klopt. Die heb ik alleen in het begin ingesteld toen ik het heel fijn vond aanvoelen. Daarna ben ik er nooit meer aan geweest.

Hoogie, hebben de CSR Elite pedalen ook zo'n draaiknop? Dan kan je beter aan de knop draaien zodat je minder zwaar de rem hoeft in te trappen, maar dan kan je in iRacing nog steeds de volledige resolutie gebruiken.
Of heb je hem al helemaal op het lichtst staan?
Ja, die draaiknop is er. 10 is volgens mij de lichtste stand (althans, zo voelt het)...

Ik kan het in de handleiding overigens niet vinden, wat nou lichter / zwaarder is. overigens merk ik ook niet mega-veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb ook geen idee welke kant ik op moest draaien :P (CSP staan geen nummers bij, dus daar was het gokken)
Ik voelde wel verschil tussen de lichtste en de zwaarste stand, het is wel wat tweaken. Het duurde wel een uurtje tot ik de juiste stand had waar ik me comfortabel bij voelde.

Het is best jammer dat je een 1024 bit resolutie tot je beschikking hebt, maar dat je er maar 600 van gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nouja, het is nog altijd beter dan de logitech pedaaltjes :+

Tevens moet ik voor 1024 teveel kracht zetten. Dan rolt of mijn stoel weg, of het touwtje breekt :P
* Hoogie2004 heeft stoel vastgeknoopt aan de pedalen om alles op zijn plek te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Hoogie2004 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:13:
[...]

Ja, die draaiknop is er. 10 is volgens mij de lichtste stand (althans, zo voelt het)...

Ik kan het in de handleiding overigens niet vinden, wat nou lichter / zwaarder is. overigens merk ik ook niet mega-veel verschil.
Vraag aan Joep maar wat het verschil is. Die heeft er eerst een kapot getrapt voordat die inzag beter iets lichter te zetten. :) :) Op de zwaarste stand mol je hem namelijk nog al snel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waar kan je dan 1024 of iets anders instellen nog nooit gezien dacht altijd dat het automatisch 1024 was als je de pedalen inplugde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:50:
Gewoon even 100% je pedalen intrappen zodat ze weten waar het maximum ligt. Dat hoeft niet in de opties, kan ook gewoon on track (ik doe het ook vaak genoeg tijdens de pace lap nog even als ik het vergeten ben). Als je het vergeet kan het voorkomen dat je bij 10% indrukken al vol remt omdat de driver denkt dat je daar al op het maximum zit. Als je hem eerst even intrapt ziet de driver dat hij verder kan en pakt hij het verste wat je hem intrapt als maximum.
dan weet ik het probleem in mijn geval ... ik weet dat ik nooit 100% indruk dus idd fenomeen blijft dan gewoon ook ....ga ik in de loop van de week een keertje testen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeeZeiler schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:13:
Is dat verloren calibratiesettings probleem voor de G27 niet opgelost met een bodnar cable?
geen idee, ik dacht wel dat derx6.. eentje had met bodnar ... mss dat die later even kan reageren ... maar ik ga op termijn overgaan op ander pedalen dan de stock G27 .... gevoel is 0 bij mij, al voel ik na de calibratie gisteren (niet 100% rem ingedrukt) dat ik toch een beter gevoel heb met het geheel dus ik ga nog wat testen en mss mij ook een bodnar aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Voor g25/g27 pedalen kan ik de bodnar kabel alleen maar aanbevelen. Door met de calibratietool van Leo je pedalen eerst te calibreren kun je in iRacing gebruik maken van de volledige 10bits (1024 stappen) resolutie.
Wil je daarnaast wat meer gevoel in je rem voor niet teveel $$$ dan kan ik dit aanbevelen: http://e-speed.co/G25-G27_BRAKE_MOD.html

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Om maar even een oude koe uit de sloot te halen:
Hier is een interessant topic over auto-blip aan en uit in de Corvette :)
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1964652.page

Wat blijkt, auto-blip aan is langzamer.

[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 07-06-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik host zo ff een 2 uur practise sessie met de Spec racer Ford. Moet hem toch is gaan oefenen deze week. Bijna geen ervaring mee met NTM erop. Heb hem eigenlijk alleen echt geraced met OTM. :)

Geen pass erop.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Kom op jongens. Anders rijden Jos en ik jullie Dinsdag de snot omd e oren vanwege deze extra oefening. ;) ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ik kom eraan

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
DutchDevil79 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 20:29:
Kom op jongens. Anders rijden Jos en ik jullie Dinsdag de snot omd e oren vanwege deze extra oefening. ;) ;)
Had vorige week al een paar keer met IRNC op limerock gezeten , dus was al wat voorbereid , alleen Derx was nog iets sneller , kwam niet goed genoeg door de laatste bocht om `m te pakken.

http://members.iracing.co...onid=5786063&custid=65839

Wel mooie average laptime. O-)

[ Voor 13% gewijzigd door enchion op 07-06-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:05
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:16:
Een vraag tussendoor vriend van me heeft een g27 en moet elke keer opnieuw calibreren nu kan ik me herinneren er hier ook iets over gelezen te hebben maar kan het niet meer vinden .

Iemand daar een oplossing voor inmiddels ?
Grote kans dat je potmeters stoffig zijn. Gewoon een keer openschroeven en een lading contactspray over de potmeters spayen

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/884472/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51
Crap, kom ik net thuis en heb ik even de tijd om eens wat te rijden ... 500 Internal server error :(

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Fragbeestje schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:15:
Crap, kom ik net thuis en heb ik even de tijd om eens wat te rijden ... 500 Internal server error :(
Forum doet het nog wel !

Pagina: 1 ... 30 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.