iRacing 2.1 - Motorsport Simulations Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 50 Laatste
Acties:
  • 85.846 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Sorry, RL-training dus kom jullie niet lastig vallen, zou wel graag meedoen met een dive-bomber GT :P

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tuurlijk wel!
Doe ik ook ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Ik heb een gtx690 gekocht.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:52

DutchDevil79

I race, therfore I am

Fragbeestje schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:34:
[...]

Beste GoT meet organisatie comité,

Ik zal er bij zijn, maar worden de wederhelften eigenlijk meegenomen?
Dat weekend zit m'n vriendin bij mij (denk ik) en om ze dan een dagje thuis te laten zitten... of om er dan de enige te zijn die z'n vriendin meebrengt... :+
Hmm moet ik wel snel ff een wederhelft regelen voor 7 Juli. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Tijd geleden al eens 'aangekondigd' maar gister even wat tijd gehad om er wat meer aan te werken... Ben een programma aan het maken dat het schema van alle series download (vanaf mijn eigen webservice) en op die manier een notificatie / waarschuwing moet gaan geven als je momenteel in een van die series aan het rijden bent (in practice). Zo kun je in de lijst met series ten eerste gewoon de details zien van een serie, de weken waarin hij rijdt, en (binnenkort) de komende 5 races of iets dergelijks. Per serie kun je dan aangeven of je een notificatie wilt krijgen. Kan ook nog kiezen tussen notificatie als je in iRacing zit, notificatie als je in die serie aan het rijden bent, of altijd notificatie (ook als iRacing niet gestart is). Maar zover ben ik nog niet :p

Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmpED93.png

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig Nick ziet er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Phydomir

Dennis

Ook hier nog maar even spammen dan. Episch gevecht gisteren in de ELMS.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Nick: Ziet er goed uit ;)
@Dennis: Mooi gevecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51
JoepW schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:52:
@Nick: Ziet er goed uit ;)
@Dennis: Mooi gevecht!
x 2 :9~

Hopelijk kan ik straks nog even komen piepen met de Ford maar ben nog niet zeker.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nog even gauw een street stock proberen, en dan ben ik hopelijk rond 21:15 nog aanwezig vanavond, dat kan toch? Word gewoon de low downforce spa setup erop gooien en hopen dat het werkt ben ik bang :p

Jeej, 0.11 voor de verandering. Nog maar 0.02 voor D :') Kan me niet herinneren dat het zo langzaam ging bij de road kant, alhoewel lime rock en okayama wel wat meer dan 20 * 2 bochten zijn (of hoeveel bochten tellen ze op charlotte?). Zelfs in C/B class schoot ik omhoog soms wel met 0.5-0.6 (zonder over heel punt te gaan) na een race met off tracks...

[ Voor 47% gewijzigd door NickThissen op 04-06-2012 19:23 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op maandag 04 juni 2012 @ 19:07:
Nog even gauw een street stock proberen, en dan ben ik hopelijk rond 21:15 nog aanwezig vanavond, dat kan toch? Word gewoon de low downforce spa setup erop gooien en hopen dat het werkt ben ik bang :p

Jeej, 0.11 voor de verandering. Nog maar 0.02 voor D :') Kan me niet herinneren dat het zo langzaam ging bij de road kant, alhoewel lime rock en okayama wel wat meer dan 20 * 2 bochten zijn (of hoeveel bochten tellen ze op charlotte?). Zelfs in C/B class schoot ik omhoog soms wel met 0.5-0.6 (zonder over heel punt te gaan) na een race met off tracks...
Zat te kijken nick mooi werk nog 1 meer en je bent er succes he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ovals hebben 4 'bochten'. Behalve Pocono, die heeft er maar 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:10
Grrrr. Wat is dat toch voor idioterie?

Malloten die door een crash achterop raken. En dan, als ze weer op de baan zijn, blijkbaar willen laten zien dat ze toch de snelste zijn en daarbij iedereen het leven zuur maken.

Daarnet in de MX cup. Twee groepjes van 3, tweede groepje (incl. mijzelf) zit ca. 6 seconden achter de eerste. Leuke gevechten. Dan wordt één van die gozers in het eerste groepje van de baan gerost waardoor hij de pits in moet. Hij komt een ronde later weer op de baan, net achter ons groepje.

En dan wil die malloot ons dus alle 3 voorbij, terwijl we onderling aan het knokken zijn. Heb dit al zo vaak meegemaakt, en de uitkomst was even logisch als voorspelbaar.

Ik zie hem al als een idioot komen, laat me afzakken en laat hem voorbij. Mag hij zijn kamikaze actie op mijn voorgangers toepassen. We rijden op Lime Rock, en die gek wil vervolgens bij de bocht heuvelop m'n voorganger rechts inhalen 8)7 . Normaal al een redelijk dwaze actie, maar als je een lap down bent volledig gestoord.

Mijn voorganger laat hem staan, wordt geraakt, waarna ik ook vol op onze Senna-wannabee klap. "Senna"en de andere rijder kunnen door, voor mij zit de race erop.

Heb dit al zo vaak meegemaakt en snap er geen lor van. Als ik zelf in zo'n uitzichtloze situatie zit zorg ik er altijd voor dat alles wat in rood wordt weergegeven moeiteloos kan passeren. Mocht ik op iemand inlopen terwijl ik een lap down ben, houd ik zelf netjes minimaal 0,5s afstand, om hem niet op te jagen. Zou het werkelijk nooit in m'n hoofd halen om gasten die slechts marginaal langzamer zijn in te gaan halen terwijl ik een lap down ben.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
@Nick , over 0.02 SR kom je er eindelijk achter hoe laag je Oval-iRating is. >:)
Misschien valt het mee , maar die iRating gaat iig lang niet zo snel omhoog als die van op Road.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Laatst online: 09-06 13:03
Geld teveel?

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
enchion schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:34:
@Nick , over 0.02 SR kom je er eindelijk achter hoe laag je Oval-iRating is. >:)
Misschien valt het mee , maar die iRating gaat iig lang niet zo snel omhoog als die van op Road.
Als ik mijn app even aan zet tijdens de race kan ik het ook al zien ;) Maar nog niet gedaan... boeit me ook niet zoveel eerlijk gezegd, wil ook niet meteen in de top splits komen want ik weet nog niet veel van oval rijden af 8)7

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Niellie41 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 07:00:
Ik heb de 720p link van de uitzending. Zal hem straks posten.
edit:
http://www.etv-eplay.net/livepage/Rewind/feature.html
Ik krijg hem niet op beeld en kan hem helaas ook nergens vinden...

jullie?

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hier werkt hij wel hoor. Maar je kunt niet doorspoelen tot waar hij nog niet geladen is, wel vervelend met een video van 3 uur. Link die eerder geplaatst is kan dat wel.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Niet meer...

:)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik wel, alleen als je gaat skippen doet die het niet meer. Ik zal om een download link vragen.

Ik zag net dat de puntentelling vanaf P4 niet klopte. Dus alles wordt nu aangepast en ben nu bij de resultaten van Spa.
:+

Standen zijn geupdate. Mensen die geen 70% hebben gehaald in een race, hebben bij die race extra penalty punten gekregen om op de 0 te komen

[ Voor 24% gewijzigd door Niellie41 op 04-06-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, nog maar een street stock, kijken of ik naar D kan doorsteken voordat USA weer begint...

*O* D 3.43. Nu twijfelen... Door bikkelen achteraan in de street stocks (op USA lijkt me dat niet heel goed plan), of ervaring opdoen in een D serie?

iRating trouwens 1424, valt me nog mee :)

[ Voor 51% gewijzigd door NickThissen op 04-06-2012 23:23 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Whoohoo, Nick heeft z'n D licentie!

:)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Serieus waarom kijken jullie al die races mee?! :p Ik vind ze zelf al enorm saai haha...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Hehe

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51
:( Deze avond dus geen tijd gehad en heb nog werk over dus dat komt niet goed.

Morgenavond moet ik waarschijnlijk even "snel" iemand gaan halen in Duitsland, 200 km enkele reis dus dat zal wel weer een dropweek worden. Ik sta in het GoT kampioenschap wel aan de leiding ondertussen... met de meeste dropweeks, niet qua punten :+

Proficiat Nick!

Oval is bij mij al een tijdje geleden. Zal pas later dit jaar zijn dat ik hier meer tijd voor heb.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 16:17

derx666

mecker ende blaet

Ik ben er vanavond ook niet bij helaas, afspraak vergeten in de agenda te zetten. Heb me net uitgeschreven al op de toernooi site. Heb ook maar meteen de races die in mijn vakantie vallen eruit gedaan. Zo en nu aan het werk... :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Vanavond maar weer eens voor de eerste keer een voor mij nieuwe combinatie. Ga weer dezelfde taktiek gebruiken, op de dinsdagavond voor het eerst trainen :P
Tot nu toe werkte dat redelijk.

Moet alleen nog Barber kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:54:
Nou, nog maar een street stock, kijken of ik naar D kan doorsteken voordat USA weer begint...

*O* D 3.43. Nu twijfelen... Door bikkelen achteraan in de street stocks (op USA lijkt me dat niet heel goed plan), of ervaring opdoen in een D serie?

iRating trouwens 1424, valt me nog mee :)
Gefeliciteerd ,
btw ben maar blij dat je de legend hebt kunnen overslaan.(dat vond ik nl echt een vreselijk irritant gedeelte)

En dat mensen meekijken komt omdat jij D haalt op oval bijna net zo bijzonder is als Salma z`n eerste win. :D

Nu Joep nog. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Niellie41 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 08:21:
Vanavond maar weer eens voor de eerste keer een voor mij nieuwe combinatie. Ga weer dezelfde taktiek gebruiken, op de dinsdagavond voor het eerst trainen :P
Tot nu toe werkte dat redelijk.

Moet alleen nog Barber kopen :+
Barber nog niet hebben. De schande, tss tss. :) Ik zeg Barber in ELMS seizoen 2 als goedmaker. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

enchion schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 08:23:
[...]

Gefeliciteerd ,
btw ben maar blij dat je de legend hebt kunnen overslaan.(dat vond ik nl echt een vreselijk irritant gedeelte)

En dat mensen meekijken komt omdat jij D haalt op oval bijna net zo bijzonder is als Salma z`n eerste win. :D

Nu Joep nog. :P
Joep is al D op de oval. Zijn volgende doel is C. Maar dat is volgens mij een zeer uitgebreide missie die lang gaat duren. :) :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Vanavond wil ik het weer even proberen, denk dat ik nog 2 races meepak op Charlotte en dan volgende week het blijf proberen in de USA Speedway en dan zo doorkan naar de 3.00...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Als het goed is kan je nu niet meer op Charlotte rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ooh... USA dan maar, vind ik toch leuker op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DutchDevil79 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 08:51:
Joep is al D op de oval. Zijn volgende doel is C. Maar dat is volgens mij een zeer uitgebreide missie die lang gaat duren. :) :)
Ja en alleen maar D geworden om af te komen van die Rookie status en ook nog met de Legends gedaan ;)
En ja, je hebt gelijk..... C wordt een zeer langdurig verhaal. Als ze ovals gaan maken met meerdere chicanes wil ik er nog wel over denken :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

JoepW schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:05:
[...]

Ja en alleen maar D geworden om af te komen van die Rookie status en ook nog met de Legends gedaan ;)
En ja, je hebt gelijk..... C wordt een zeer langdurig verhaal. Als ze ovals gaan maken met meerdere chicanes wil ik er nog wel over denken :P :9
Dan is het toch heul geen oval meer :+ !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

NASCAR rijdt ook op Watkins Glen en Road America!
af en toe

[ Voor 20% gewijzigd door Niellie41 op 05-06-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb anders de ervaring dat er zat chicanes zijn op ovals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

[...]

In week 8 kan je dan je lol op Joep. Kan je heel de week Legends op LimeRock doen om zo naar C door te stoten. Mischien wel leuk om die week de Maandag sessie met de Legend op LimeRock te oefenen. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Niellie41 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:11:
NASCAR rijdt ook op Watkins Glen en Road America!
af en toe
Je vergeet Infineon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

oh ja.
Nationwide rijdt ook nog op het circuit Gilles Villeneuve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:09

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:21:
oh ja.
Nationwide rijdt ook nog op het circuit Gilles Villeneuve
Wordt tijd dat die in iRacing komt :P

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Vraagje, zodra ik D-class ben op Ovals en daar in de Legends ga stoeien, wil ik ook gaan werken aan mijn Road-licentie, denk wel dat ik daar langzamerhand kan groeien naar +3 SR-rating.

Vraag is nu echter, waar moet ik me dan op focusen? Ik ga wel de SKIP kopen om zo echt te leren racen, maar ik wil later ook gaan racen met de zware GT's, dus de Ford/Corvette. Is dan verstandig om ook te gaan racen in de Mustang GT of moet ik dat gewoon bewaren totdat ik een Ford/Corvette mag rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Als je liever GT's rijd zou ik de Skip niet kopen en gewoon de Mustang kopen. Heeft nu ook de NTM en daar leer je beter mee te rijden met GT auto's. Dat is namelijk meer slow in fast out. Daarna kan je de Ford GT of Corvette kopen om door te gaan in C en B klasse. Beide hebben hun eigen karakter maar vind ze allebei leuk om te rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Skip is eigenlijk meer bedoeld om de route Skip - Star Mazda - Indycar/F1 te volgen dnk ik, alhoewel de Skip je enorm veel leert over weight transfer en dergelijke.

Als je puur op de GT's wilt concentreren (niks mis mee) dan is de Mustang misschien een betere keus inderdaad.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

BM

Moderator Spielerij
Ben d'r vanavond niet bij denk ik :/ Nu nog volop aan het werk, en het ziet er niet naar uit dat dat heel snel af is.

Jammer, Barber met Indy is wel erg tof :(

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkasantion schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:42:
Vraagje, zodra ik D-class ben op Ovals en daar in de Legends ga stoeien, wil ik ook gaan werken aan mijn Road-licentie, denk wel dat ik daar langzamerhand kan groeien naar +3 SR-rating.

Vraag is nu echter, waar moet ik me dan op focusen? Ik ga wel de SKIP kopen om zo echt te leren racen, maar ik wil later ook gaan racen met de zware GT's, dus de Ford/Corvette. Is dan verstandig om ook te gaan racen in de Mustang GT of moet ik dat gewoon bewaren totdat ik een Ford/Corvette mag rijden?
Het ligt er een beetje aan wat je wilt rijden .
Ik heb voor de mustang gekozen omdat ik niet zo in de open wheelers ben en ik moet zeggen is een hele leuke competitie .
Zijn veel mensen die je helpen met trainingen en de auto is ook met NTM leuk om te rijden .
Ernaast kan je eventueel Jetta cup doen of diezelfde cup rijden met de miata die je al hebt en dan doorgaan met ford gt of corvette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Zo Barber Motorsports Park gekocht. Ik ben er helemaal klaar voor!
not :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nog 9 minuten. Het aftellen is begonnen :+

En zoals Paul het gisteren al omschreef, ik ga niet winnen en dus 'af als een gieter' :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Heeft iemand een set voor de Dallara? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ben ietsjes later.... Tot zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nog maar eventjes spammen dan voor wat meer opkomst;

Indycar - Barber Motorsports Park Full
Vanavond alweer race 6 van ons dinsdag avond toernooi. Als je het wachtwoord niet kan zien, maak dan even een account aan op de website zodat je het wachtwoord kan zien en kom mee doen :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
In verband met de overgang naar een 120Hz systeem (3x BenQ XL2420T) en GFX upgrade (Asus Radeon HD 7970 DCII TOP) heb ik mijn voorgaande systeem over.

Het gaat om:Voor een fatsoenlijk bod mag dit zaakje weg, mocht iemand interesse hebben, DM me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Vraag me af of iemand hier een AP electrix load cell in zijn G25/G27 heeft ingebouwd?

Ik heb namelijk die van mij vandaag binnen gekregen en ik heb geen idee wat nou de juiste instelling moet zijn om deze te gebruiken.

Als ik in iRacing mijn rem calibreer, dus TOT aan de rubber druk (dus niet er naar) dan blokkeren de banden binnen de kortste keren.
Calibreer ik het maximaal punt door de rubber iets verder in te drukken, dan mis ik vaak een bocht omdat ik niet genoeg rem.

Ben nu de heel avond al aan het testen en krijg geen goed werkend instelling.

met de normale veer in de G27 rem pedaal kon ik goed doseren, met deze loadcell kan ik dat niet voor elkaar krijgen

[ Voor 77% gewijzigd door seninha op 05-06-2012 22:54 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:49

Fuelke

Forza Ferrari

Moet je de Brake Curve eerst niet op nul zetten voor een load cell?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Fuelke schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:02:
Dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja, die moet echt op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ik heb `m op 0 staan zonder loadcell , iemand anders ook ?
Vind het remmen met curve nl niet echt werken voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 18:02
Ik heb mijn stock G27 op 1.89 o.i.d. staan, in sommige auto's die gauw de neiging hebben te blokkeren zelfs nog ietsje hoger.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nooit aangeraakt, ook niet van plan eerlijk gezegd.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Laatst online: 09-06 13:03
alexbl69 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 20:51:
In verband met de overgang naar een 120Hz systeem (3x BenQ XL2420T) en GFX upgrade (Asus Radeon HD 7970 DCII TOP) heb ik mijn voorgaande systeem over.

Het gaat om:Voor een fatsoenlijk bod mag dit zaakje weg, mocht iemand interesse hebben, DM me maar.
Werken ze ook alle drie op 120 hz? Want had gelezen dat mensen dat niet voor elkaar kregen

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Even een reminder, het is namelijk zo Vrijdag. Ook graag de mail checken voor de mensen die de datum planner hebben ingevuld. En ook als je die niet hebt ingevuld gewoon komen als je kan. :) :)

GoT Iracing meet:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/22265537/iracing/algemeen/gotkart.jpg

Over een maandje is het dan zover. De GoT Iracing meet gaat plaats vinden op Zaterdag 07 Juli 2012.

Informatie over de meet:

Prijs karten met bbq is 43,50 Euro p/p
Prijs van alleen bbq moet nog worden afgesproken dus weten we nog niet. Maar ga van ongeveer 20 euro p/p uit.
Mochten we niet het arrangement met bbq kunnen regelen dan zal het een los kart arrangement worden voor 23 euro p/p waarna we ergens in Eindhoven met zen allen zullen eten.

Het kartprogramma is als volgt:

Training voor iedereen
2 heats
Finale heat met snelste deelnemers

Mocht je je niet opgegeven hebben op de datumplanner en je toch langs wil komen dan kan je een mailtje sturen naar robbert.derooij@gmail.com

Zet in de mail iig het volgende:

Aantal personen die mee doen met het karten en eten:
Aantal personen die alleen mee doen met het eten:

Graag voor Vrijdag 8 Juni laten weten of je komt zodat we tijdig het programma kunnen regelen met de kartbaan.

Met vriendelijke groet,

Het GoT meet organisatie comité.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
DutchDevil79 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 06:35:
Even een reminder, het is namelijk zo Vrijdag. Ook graag de mail checken voor de mensen die de datum planner hebben ingevuld. En ook als je die niet hebt ingevuld gewoon komen als je kan. :) :)

GoT Iracing meet:

[afbeelding]

Over een maandje is het dan zover. De GoT Iracing meet gaat plaats vinden op Zaterdag 07 Juli 2012.

Informatie over de meet:

Prijs karten met bbq is 43,50 Euro p/p
Prijs van alleen bbq moet nog worden afgesproken dus weten we nog niet. Maar ga van ongeveer 20 euro p/p uit.
Mochten we niet het arrangement met bbq kunnen regelen dan zal het een los kart arrangement worden voor 23 euro p/p waarna we ergens in Eindhoven met zen allen zullen eten.

Het kartprogramma is als volgt:

Training voor iedereen
2 heats
Finale heat met snelste deelnemers

Mocht je je niet opgegeven hebben op de datumplanner en je toch langs wil komen dan kan je een mailtje sturen naar robbert.derooij@gmail.com

Zet in de mail iig het volgende:

Aantal personen die mee doen met het karten en eten:
Aantal personen die alleen mee doen met het eten:

Graag voor Vrijdag 8 Juni laten weten of je komt zodat we tijdig het programma kunnen regelen met de kartbaan.

Met vriendelijke groet,

Het GoT meet organisatie comité.
ik doe mee met bbq en kart :)

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

dabelg schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 07:46:
[...]

ik doe mee met bbq en kart :)
Even dat berichtje lezen, je mag hem mailen :)
Als je dat al gedaan had, en het gewoon even wou melden, zeker prima, ik zie je daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Jep hij heeft al gemaild. Leuk man nu nog een paar Belgen erbij en we kunnen Belgie - Nederland doen bij het karten. >:) >:)

De rode duivels tegen de oranje leeuwen. Hmmm is kijken of we die huurkarts mogen beschilderen.

[ Voor 28% gewijzigd door DutchDevil79 op 06-06-2012 08:48 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchDevil79 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:46:
Jep hij heeft al gemaild. Leuk man nu nog een paar Belgen erbij en we kunnen Belgie - Nederland doen bij het karten. >:) >:)

De rode duivels tegen de oranje leeuwen. Hmmm is kijken of we die huurkarts mogen beschilderen.
Ik kan zowiezo niet dus Dabelg gaat dat wel in orde brengen :+ ...btw mss gewoon een vlagje aanbrengen achteraan op de overal kan mss ook al handig zijn, zo ga je al zeker geen schilderwerken moeten ondernemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

We hebben Koen ook nog. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Curve staat al op nul, dus dat is niet het probleem.

Het gaat er om, als ik in iRacing het rempedaal bij het calibreren moet indrukken, of ik nou tot de rubberblok moet gaan en dan aangeven dat dit het einde is.
Of kan ik beter juist het pedaal verder indrukken dat het rubber blokje juist verder ingedrukt wordt en dan aangeven dat dit het maximaal rem punt is.

Zelf zou ik het laatste zeggen maar alsnog als ik dan tijden het rijden op het pedaal indruk en deze pas halverwegen ( te zien aan de rood rembalk links onder) is dan krijg ik al blokkerende wielen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De blauwe balk is koppeling, de rode rem.

Overigens heb ik met de loadcell bij het calibreren gedrukt tot ik het gevoel had 'dit is vol remmen', iRacing vindt dit dan vanzelf de maximale remkracht. Ik heb niet doorgedrukt totdat het niet meer ging.

Als de wielen blokkeren bij half remmen volgens het balkje, wil dat gewoon zeggen dat de grip op is (of dat je te abrupt remt ofzo...)

[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-06-2012 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Als je met je pedaal bij het rubber komt, moet je nog even door duwen tot je echt niet verder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:50:
Als je met je pedaal bij het rubber komt, moet je nog even door duwen tot je echt niet verder kan.
Ja, maar als je dat doet bij de kalibratie, zal je ook zover moeten drukken tijdens het rijden om vol te remmen. Het is maar net of je dat wel wilt (bij mij gaan de pedalen er dan vandoor :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Je hoeft nooit vol te remmen. Ik heb mijn CSP nu zo ingesteld dat ik ongeveer max 3/4 van de balk rem. Alleen als ik vol op de rem moet, dan moet ik harder trappen maar dat is bijna nooit. Ook maak ik gebruik van de plug-in zodat mijn rempedaal trilt als mijn wielen blokkeren.
Ik weet dat dat niet precies is, maar het helpt wel heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Er zijn anders best wat wagens waarin je vol kan remmen in het begin van de remzone, dit hangt wel af van de setup en rijstijl. Ik gebruik het in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik rem ook vaak zo veel mogelijk, in de HPD bijvoorbeeld gaat dat prima zolang je het aan het begin van de remzone doet en daarna langzaam de rem weer omhoog laat komen. Als ik af en toe threads lees op het forum van mensen die in het echt in GT wagens mochten rijden dan is dat ook in die wagens realistisch, ze zeggen dat je echt heel hard moet trappen om de rem goed in te drukken omdat het zoveel weerstand geeft, en dat het daarom makkelijker is om aan het begin van de remzone zo hard mogelijk te remmen en daarna wat minder. Als je een klein beetje remt en daarna nog wat meer moet gaan remmen is dat veel moeilijker qua dosering als je zoveel weerstand hebt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

De stand van de Clean X Challenge is ook geüpdatet:
http://www.ileaguerace.co...orted-by-DigitalRacing/66

Hoop dat het nu wel klopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is rijtechnisch ook gewoon het snelst op keihard op je rem te stampen - high speed, volle downforce, heb je veel remvermogen.... Niet eerst beetje remmen en daarna meer...
Je laat je rem opkomen omdat downforce minder wordt en dus remvermogen gaat omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ligt ook aan de auto. Bij een Formule wagen misschien wel. Maar bv bij de Corvette kan je echt niet vol op je rem stampen dan blokkeert alles.
Maar je moet niet vergeten dat je rem nu dus ook op remdruk reageert bij een loadcell. Dat is zeker op het begin ff wennen hoe je het beste je rem kan doseren maar ik kan nu al niet meer anders. Toen ik net men CSP pedaal binnen had heb ik ook een aantal dagen moeten wennen en pas daarna weer zonder problemen kunnen remmen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet uiteraard zo snel mogelijk tegen het blokkeren aan zitten. Dat is dan max remvermogen, want als je blokkeert heb je ook geen remvermogen.
Hangt er vanaf hoe je remsysteem en mastercylinders zijn opgezet (en je iracing brake curve) wat "maximaal stampen" is.

Ik heb mijn settings in iRacing zo dat ik op het stuk met de hardste remzone mijn G25-pedaal vol in stamp en dat ik dan net niet blokkeer op de initial brake. En dan laat je 'm opkomen natuurlijk :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Niellie41 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:51:
De stand van de Clean X Challenge is ook geüpdatet:
http://www.ileaguerace.co...orted-by-DigitalRacing/66

Hoop dat het nu wel klopt :P
Niellie41: ik zou wel even de naam van de kolom inc/km veranderen naar inc/1000km.
Anders komt het over dat het een crashfest is :)

Over het remmen: Ik heb zelf mijn brakecurve ook op 0 staan met mijn G25 pedalen. Deze zijn wel gemod met een dubbele veer en extra spacers en een bodnar kabel. Het is even wennen, maar nu wil ik echt niet anders meer.

[ Voor 20% gewijzigd door derx666 op 06-06-2012 11:52 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Je zit ook met weight transfer. Zeker in auto's als de Corvette moet je eerst zacht remmen, gewicht verplaatst zich naar voren en dan pas kun je harder remmen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

derx666 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:50:
[...]

Niellie41: ik zou wel even de naam van de kolom inc/km veranderen naar inc/1000km.
Anders komt het over dat het een crashfest is :)

Over het remmen: Ik heb zelf mijn brakecurve ook op 0 staan met mijn G25 pedalen. Deze zijn wel gemod met een dubbele veer en extra spacers en een bodnar kabel. Het is even wennen, maar nu wil ik echt niet anders meer.
Of ik maak er gewoon points van. Het is sowieso duidelijk dat minder punten, beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:50:
Je zit ook met weight transfer. Zeker in auto's als de Corvette moet je eerst zacht remmen, gewicht verplaatst zich naar voren en dan pas kun je harder remmen.
Als je hard remt, dan gaat het gewicht niet naar voren of wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Arfman schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:50:
hmmm interessant... weet je dat ik dat niet wist... Geen wonder dat ik elke keer met die V8 achterstevoren ga bij het remmen, daar zal hetzelfde bij gelden. Vanavond meteen even proberen THNX!

@Niellie41: points is dan inderdaad beter ja.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 19:52
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:54:
[...]

Arfman heeft gelijk, met auto's die wat zwaarder zijn, moet je de eerste paar hondersten iets zachter remmen, zodat de vering z'n werk kan doen en het gewicht op de voorkant komt. Pas daarna kan je harder remmen. Als je gelijk hard remt, duik de auto te snel naar voren, houdt de vering het niet voldoende bij en verliezen je voorbanden grip, die je dus blokkeert.

Voor iedereen die motorrijles heeft gehad is dit een bekend fenomeen. Eerst even de motor zetten en daarna doorknijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Niellie41: wat ik wel nog zie is dat je niet meer filtert op min. 70% race afstand. Is dat bewust?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jaja jongens, pro racer Arfman aan het woord 8)

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:59:
[...]

Arfman heeft gelijk, met auto's die wat zwaarder zijn, moet je de eerste paar hondersten iets zachter remmen, zodat de vering z'n werk kan doen en het gewicht op de voorkant komt. Pas daarna kan je harder remmen. Als je gelijk hard remt, duik de auto te snel naar voren, houdt de vering het niet voldoende bij en verliezen je voorbanden grip, die je dus blokkeert.
Eehm, gewichtsverplaatsing is de oorzaak van dat alles - niet het gevolg. De veren drukken in door gewichtsverplaatsing, die is er dan al.
Je doet nu net alsof je zachtere veren plaatst, de auto meer zou inveren en dat er daardoor meer gewicht op die kant komt. Dat is geenzins het geval hoor. Je remt, en gewicht verplaatst meteen.

Het enige wat ik zeg is dat je zo snel mogelijk tegen het blokkeren aan moet zitten. Als je te hard remt, sure, dan blokkeer je, maar het is zonde van het remvermogen om zachtjes in te remmen en dan pas op je rem te stampen (tot het blokkeerpunt).

Ik heb voor mijn autorijbewijs ook geenzins geleerd dat ik op mijn rem moet stampen hoor ;) Maarreh, ik dacht dat we aan het racen waren hier?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
zmeding schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 01:10:
[...]

Werken ze ook alle drie op 120 hz? Want had gelezen dat mensen dat niet voor elkaar kregen
Voor zover ik kan zien wel. Heb "gewoon" 120hz al verversing ingesteld en dat ging goed. Beeld is idd een stuk smoother. Kan het goed zien bij bijvoorbeeld de reclameborden en andere textures langs de kant. Bij 60hz vervaagden ze als ze bij het maken van een bocht snel door het beeld vlogen. Nu met 120hz blijven de teksten gewoon leesbaar, hoe snel ze ook over het beeld vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:07:
[...]

Eehm, gewichtsverplaatsing is de oorzaak van dat alles - niet het gevolg. De veren drukken in door gewichtsverplaatsing, die is er dan al.
Je doet nu net alsof je zachtere veren plaatst, de auto meer zou inveren en dat er daardoor meer gewicht op die kant komt. Dat is geenzins het geval hoor. Je remt, en gewicht verplaatst meteen.

Het enige wat ik zeg is dat je zo snel mogelijk tegen het blokkeren aan moet zitten. Als je te hard remt, sure, dan blokkeer je, maar het is zonde van het remvermogen om zachtjes in te remmen en dan pas op je rem te stampen (tot het blokkeerpunt).

Ik heb voor mijn autorijbewijs ook geenzins geleerd dat ik op mijn rem moet stampen hoor ;) Maarreh, ik dacht dat we aan het racen waren hier?
Stel je remt in een zware auto vanaf seconde 1 gelijk super hard, wat gebeurt er dan? Het gewicht plaatst zich razendsnel naar voren. De vering veert in, maar harder dan wenselijk is. Kortom, de veer kan de voorwaartse verplaatsing niet bijhouden.

Gevolg: de vering heeft op dat moment geen functie meer. De band vangt nu alle onefheden op, waardoor hij over het kleinste hobbeltje het contact met het wegdek verliest.

gevolg 2: je kunt op dit moment minder hard remmen, omdat je sneller blokkeert.

Oplossing: eerst de gewichtverplaatsing gecontroleerd laten plaatsvinden, zodat je maximaal gebruikmaakt van de veerweg, waarna je volledig kunt doorremmen.

Overigens is dat eerste moment van niet volledig remmen heel kort. Minder dan een tiende van een seconde.

Probeer het zelf maar eens in iRacing zou ik zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:14:
[...]

Stel je remt in een zware auto vanaf seconde 1 gelijk super hard, wat gebeurt er dan? Het gewicht plaatst zich razendsnel naar voren. De vering veert in, maar harder dan wenselijk is. Kortom, de veer kan de voorwaartse verplaatsing niet bijhouden.

Gevolg: de vering heeft op dat moment geen functie meer. De band vangt nu alle onefheden op, waardoor hij over het kleinste hobbeltje het contact met het wegdek verliest.
Mmnee. Dit is alleen het geval als de wielophanging tijdens het inveren op een bumpstop terecht komt -> dan is de veerstijfheid opeens oneinding en dan is de band de enige veer.
Probeer het zelf maar eens in iRacing zou ik zeggen :).
Dat doe ik ook, en dat heb ik ook in een bericht hierboven gezet: ik stel mijn remmen zo in dat ik meteen maximaal kan stampen op initial brake zonder dat ik blokkeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
In welk auto's doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle. Maar tot dusver merk ik dat de meeste auto's andere afstellingen hebben qua brake curve, hoor. Het is een beetje het equivalent van een Master Cylinder veranderen, iets wat niet mogelijk lijkt te zijn als standaard setup change in iRacing, maar in sommige klassen is dat toegestaan.

Als je het niet doet, moet je bij elke auto het juiste gevoel hebben op het rempedaal, dat je meteen tegen het blokkeren aan kan zitten, maar dat is lastig omdat ik een standaard G25 rempedaal heb en daarin nauwelijks gevoel heb.

Maar het hoort ook zo - in het echt moet je ook gewoon kunnen stampen zonder iets te "zetten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:28:
[...]

Alle. Maar tot dusver merk ik dat de meeste auto's andere afstellingen hebben qua brake curve, hoor. Het is een beetje het equivalent van een Master Cylinder veranderen, iets wat niet mogelijk lijkt te zijn als standaard setup change in iRacing, maar in sommige klassen is dat toegestaan.

Als je het niet doet, moet je bij elke auto het juiste gevoel hebben op het rempedaal, dat je meteen tegen het blokkeren aan kan zitten, maar dat is lastig omdat ik een standaard G25 rempedaal heb en daarin nauwelijks gevoel heb.

Maar het hoort ook zo - in het echt moet je ook gewoon kunnen stampen zonder iets te "zetten".
Als jij hiermee harder en sneller kunt remmen dan ik, probeer ik het graag. Maar mijn ervaring, vooral in iRacing, leert me het tegenovergestelde van wat jij zegt. In de F1 en de HPD of de SM kan ik inderdaad deze techniek gebruiken. in de MX5, Corvette, V8 of zelfs de Skippy kan ik dat niet en ben ik sneller als ik de weighttransfer eerst gecontroleerd laat plaatsvinden.

Heb je trouwens een linkje naar je iRacing profiel? Want met zo'n goede remtechniek moet je natuurlijk wel heel snel zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:31:
[...]

Als jij hiermee harder en sneller kunt remmen dan ik, probeer ik het graag. Maar mijn ervaring, vooral in iRacing, leert me het tegenovergestelde van wat jij zegt. In de F1 en de HPD of de SM kan ik inderdaad deze techniek gebruiken. in de MX5, Corvette, V8 of zelfs de Skippy kan ik dat niet en ben ik sneller als ik de weighttransfer eerst gecontroleerd laat plaatsvinden.

Heb je trouwens een linkje naar je iRacing profiel? Want met zo'n goede remtechniek moet je natuurlijk wel heel snel zijn >:)
Ah het maakt mij ook niet uit, als je maar lol hebt :) Maar in het 'echte' leven is stampen key. Moet gewoon kunnen, en volgens mij in iRacing ook. Maar u doet maar waar je je het meest comfortabel mee voelt, want uiteindelijk is een zich goed voelende coureur altijd sneller dan een onzekere coureur.

Maar nee, ik ben niet snel hoor :) - initial brake is ook eigenlijk niet zo heeeeel boeiend, daarna komt het moeilijkste gedeelte, zeker met een feedbackloos pedaal: corner entry, trailbraking etc. Dat is verdomde lastig. Oh ja en iRacer sinds 12 april dit jaar, dus dat valt ook wel weer mee. Mijn naam is Diederik Kinds, zoek me maar op :)

(Skippy is ook een lichte auto btw dus het argument van gewichtsverplaatsing bij zwaardere auto's gaat dan niet echt meer op. Het zit hem m.i. in het feit dat je voor elke auto eigenlijk een andere "brake curve" nodig hebt, oftewel, een andere Master Cylinder, zeg maar. Voor SM gebruik ik bijv. 2.32 en voor Skippy 1.92 geloof ik).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Tjah, ik ben natuurkundig niet voldoende onderlegt om het goed uit te leggen, maar ik blijf erbij dat je niet (volledig) gelijk hebt. Maar let's agree to disagree.

Stamp voor de grap eens vol op de rem in een MX5? Je blokkeert dan toch instantly? Maar goed... I'll let it rest :).

Nou, nog een ding; met het halen van het motorrijbewijs werd ook de 'initial brake' techniek aangeleerd. Je hebt bij bijzondere verrichtingen bijvoorbeeld de 'nood stop'. Daarin rem je letterlijk zo hard mogelijk en moet je binnen een x-afstand stil staan. Als je vanaf seconde 1 vol remt, zou je jezelf vol onderuit remmen. Eerst rustig de rem inknijpen en dan gelijk goed doorknijpen was het devies... en dat was op het circuit ook wel zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn gedachte was dat het onzin was als je vol stampt, je dan meteen blokkeert. Er is geen goed functionerende race auto in real life waar dat zo werkt.
Dus als je de brake curve voor een MX5 aanpast, kun je 'm zo krijgen dat je niet blokkeert bij maximaal remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:47:
Nou mijn gedachte was dat het onzin was als je vol stampt, je dan meteen blokkeert. Er is geen goed functionerende race auto in real life waar dat zo werkt.
Een raceauto wel. In je zacht afgeveerde, veilig op onderstuur afgestelde en volgehangen met ABS en ESP dagelijkse auto kun je inderdaad meteen vol stampen.

Omdat een F1 auto of een SM vrijwel geen vering heeft (of heel weinig travel) kun je in die auto's vrijwel onmiddellijk vol remmen, tot op het punt dat je blokkeert. Dat kan met de Corvette/Ford GT/Cadillac niet, omdat er dan gewoon te weinig druk op de banden staat. In het beste geval kun je minder hard remmen, in het slechtste geval raak je een minieme oneffenheid en glij je vol blokkerend de grindbak in. Dat is niet alleen mijn ervaring, dat is wat me ook werd verteld door ervaren autocoureurs tijdens een clinic en ik heb het ook regelmatig IRL zien gebeuren bij rally's en circuitraces. Ook als je logisch nadenkt kom je tot dezelfde conclusie.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je je rempedaal in iRacing zo hebt afgesteld dat je nooit echt vol remt, ook al trap je hem helemaal in. In dat geval blokkeer je ook niet en zal het weinig tot geen invloed hebben op de afstand die je nodig hebt om stil te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Als je het hebt over input-lag :X

tussen de halve minuut en minuut |:( |:( |:(

[ Voor 53% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-06-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Bij het remmen met GT auto's, 'zacht geveerde' auto's, MX-5 en bv klasieke racers zorg je irl eerst ervoor dat de gewichtsverplaatsing naar voren een beetje plaatsvind en vervolgens zoek je het 'blokkeerpunt' op voor max remeffect.
In iRacing werkt het net zo.
Je brake curve zo afstellen dat je nooit kan blokkeren is volgens mij niet de oplossing.
Ten eerste is dat 'blokkeermoment' per bocht anders. En ten tweede heb ik in iede rgeval juist het blokkeren kortstondig nodig om te weten dat ik max. rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:54:
[...]

Nee, denk aan massatraagheid.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Vind het wel grappig
.Vraag hoe het beste te calibreren en prompt komen er allemaal reacties over rem traagheid, gewicht enz.

Ik heb tot nu toe de skip geprobeerd maar ook HPD en beiden geven nog geen vertrouwt gevoel tijdens het remmen.
Terwijl ik met de standaard remveer dit wel had.
Kon voor mijn gevoel meer doseren.Iets wat ik met de loadcell nog niet heb.Komt volgens mij ook omdat je geen tegendruk heb van een veer dus je kan je moet zelf met je voet spelen.

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1 ... 29 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.