iRacing 2.1 - Motorsport Simulations Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 50 Laatste
Acties:
  • 85.841 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:53

DutchDevil79

I race, therfore I am

Waarom zou je die weg laten??? Heeft niemand toch last van. Ik vind altijd wel ff leuk om te zien hoeveel SR ik gewonnen heb bij een 0 inc race of als ik een aantal snelle gasten heb verslagen en men IR omhoog gaat.

Zit nu ook lekker gestaag door te stoten naar de 4000 IR. Sta nu op 3440, als ik zo in de Lotus door ga kan ik de 4000 halen aan eind seizoen. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 16:17

derx666

mecker ende blaet

*O* Bathurst *O*
Lekker incjes scoren...

Ik heb daar ooit een paar rondjes gedraait in een game, maar kan me niet meer herinneren welke game. Enorm tricky met barriers die zowat tegen de track aan staan, erg smal, een auto met teveel pk en te weinig grip, en no room for error... oftewel.... HEERLIJK !!!
Ik denk dat de V8SC serie hier een flinke boost mee gaat krijgen.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Wat een vreemde race zeg.... Lekker rustig gestart, kwam vast te zitten achter langzame HPD en zag de top 3 al meteen seconden vooruit rijden. Toch maar rustig ingehaald en niks geforceerd dus duurde even. Toen kwam ik achter Roderic, dat was erg leuk, erg lang mee gevochten. Ik was op een of andere manier veel sneller op kemmel maar met deze setup is het echt onmogelijk om in les combes via de buitenkant in te halen, 4 keer geprobeerd en 4 keer gefaald, krijg hem gewoon niet de bocht om zonder bijna te spinnen of het gras in te gaan als ik hem zo kort moet houden. Toen maar opgegeven omdat ik zag dat we de nummer 3 langzaam aan het inhalen waren, heeft niet zoveel nut om elkaar dan ronde na ronde te vertragen in een bocht. Door wat traffic en foutjes 5-6 seconden achter komen te liggen maar kwam niet echt snel dichterbij, ik was niet heel strak aan het rijden, veel fouten en langzame rondjes (Roderic had ook nog eens flink damage vanaf het begin al en nog kwam ik niet dichterbij). Toen begonnen mensen al vroeg te pitten en kwam ik ineens vooraan te liggen en vanaf die tijd heb ik me geconcentreerd en flink snel zitten rijden. Uiteindelijk kreeg ik de win in m'n schoot geworpen toen Paul door Alfio (die ja) eraf geramd werd (P1 en 2) en Roderic ook nog ergens een fout had gemaakt, waardoor ik na mijn late pit stop (na 50 min) nog steeds een gat van 25 seconden had. Beetje vreemd, maar I'll take it >:)

Setup was prima, ik hou hem zo. Ik kan er mee pushen als het moet, en voelt de hele race prima. Kan er alleen niet mee vechten in les combes, maar dat is met low downforce dan ook wel erg tricky, en daarbij heb ik de vorige ELMS race ook niet echt gevechten gehad dus dat moet wel goedkomen.

Vraag me wel af hoe ik zoveel sneller kon zien dan jou Roderic op kemmel, je had toch ook wel gewoon low df denk ik? Verkeerde gears ofzo?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
DutchDevil79 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:24:
Waarom zou je die weg laten??? Heeft niemand toch last van. Ik vind altijd wel ff leuk om te zien hoeveel SR ik gewonnen heb bij een 0 inc race of als ik een aantal snelle gasten heb verslagen en men IR omhoog gaat.

Zit nu ook lekker gestaag door te stoten naar de 4000 IR. Sta nu op 3440, als ik zo in de Lotus door ga kan ik de 4000 halen aan eind seizoen. :)
Omdat mensen zich vaak teveel focussen op iR en SR (ik zelf ook merk ik). Die dingen middelen toch wel uit over het algemeen, waarom moet elke kleine fluctuatie dan zo gehighlight worden? Dat is toch niet nodig. Als je echt een keer wil zien wat je nou hebt gewonnen kun je dat altijd wel terugzoeken. Ik vind alleen de absolute waarde belangrijk, meer hoef ik niet te weten.

Daarbij: als je punten wint is het wel prima ja, maar als je verliest voelt het (voor mij iig) toch een stuk minder als ik zie dat ik -100 iR en -0.3 SR heb gehaald.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:51

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JoepW schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:23:
[...]

Ik ga nu ff rijden met jouw laatste setup en die van dd...
@Koen: http://setups.iracing.nic...s/ViewSetups.aspx?ids=178

Probeer dit eens?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:05

Niellie41

[object Object]

Het was een heel rare race inderdaad net Nick.
Ook voor mij.

Bij de start crashen de nummer 2, 3, 4 en 5 op elkaar in de Busstop. Opeens zat ik in een andere auto en kreeg ik een 4x, maar had geen schade.
Op P3 verder gereden achter Rob en hij crashte ook opeens na een aantal ronden.
Na 10 minuten lag ik op P2 en had niemand om me heen.... Dat was mijn race eigenlijk wel.

Oh ja, die Italiaan in de HPD kon echt niet inhalen. Probeert die me in te halen precies op de apex en dat 2 keer achter elkaar. Dan gaat die mij ook nog uitschelden in het Italiaans omdat hij niet kan timen.. Wat een idioot was dat.

Maar verder ben ik 60 minuten foutloos geweest. 2 inc'jes door net iets te wijd te gaan in Pouhon en een keer na Fagnes.
(En de 4x dan bij de start, maar dat was niet mijn schuld :P )

Over de SR en iR in de scores. Mij boeit SR echt geen flikker. Ik rijd meestal wel zo clean dat ik op langere termijn nooit te veel daal of stijg. Ik zit meestal rond de 3.00/3.50 (oval iets hoger omdat je geen rare HPD's hebt :P )
Ook maak ik me niet echt zorgen over de iRating, vind het meestal wel even leuk om te kijken hoeveel ik gestegen ben (of gedaald natuurlijk). Maar verder kunnen die getallen me wel gestolen worden.
Mij boeit het ook echt niet wat ze er mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik ga de race van 0:00 mee pakken om te oefenen met de Ford GT. Toch bij men eerste setup gebleven. Vond die van Joep meer onderstuur hebben in snelle bochten. Nu kijken hoe de setup 70 minuten lang werkt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:41
Wat een bagger avond :(
Race van 20:00 reed ik 2e achter Alfio Crispi op het moment dat hij spint in de busstop dus ik kan p1 pakken.
Hij rijd echter zo dwars de baan weer op vol in m'n zijkant waardoor ik compleet m'n topsnelheid kwijt ben en 5 seconden per ronden langzaam ga rijden waardoor ik geen 1e, maar 4e word.

Om 0:00 maar in de herkansing gegaan en voor de pitstop achter Roger Owen. Ik kende hem niet maar hij is wel aardig snel.
In tegenstelling tot de eerste race, waar ik wat minder peut meenam om zodat ik tijdens het tanken ook m'n banden kon wisselen, neem ik nu wel een volle tank mee.
Ik maak wat kleine foutjes en ook nog een keer een halve spin in de busstop en lig voor de pitstops zo'n ~10 sec achter Owen die wel al halverwege de race stopt.
Als ik na rondje 24/29 dan ook m'n stop maak heb ik dat gat weer goed gemaakt en kom zelfs een seconde voor hem weer de baan op.
Ik moet hard verdedigen maar houd voorlopig p1 vast.
Echter als we in lap 27 richting Pouhon gaan zit er een corvette voor ons, deze gaat al wat moeizaam Pouhon in en komt behoorlijk wijd op de kerbs uit na de eerste apex, met Owen op 0.5 achter me kies ik dus de binnenkant om de corvette binnendoor te passeren in het 2e gedeelte van Pouhon.
Echter besluit de corvette om toch nog weer last minute om in die bocht gewoon weer de binnenkant te pakken.
Geen probleem, ik kan er ook nog wel buitenom langs, maar op het moment dat ik dat doe trapt de corvette ineens op de rem waardoor hij weer z'n naar buiten schiet en tegen me aan rijd.

Ik rijd de muur in, verlies de voorkant van m'n auto en kan de laatste rondjes met tijden van 2:38 naar de pits kruipen waar ik als 7e over de streep kom. ;(

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DutchDevil79 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 23:54:
Vond die van Joep meer onderstuur hebben in snelle bochten.
Doe de voorbanden dan maar 1 click zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik ben sinds een aantal dagen weer aan het racen met iRacing, maar ik heb een vreemd probleem.

Het spel werkt prima, maar als ik b.v. na een half uur een nieuwe sessie wil starten krijg ik de melding: failed to check credentials.

Als ik vervolgens opnieuw in wil loggen, krijg ik de meding: HTTP-Error 400.

Een herstart lost niets op, iRacing werkt na een bepaalde tijd spontaan weer... :?

Mijn OS is Windows 7 32 bits.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Zo, gisteren 2 races gehad op de ovaal van Charlotte en dat viel tegen. Had om te beginnen geen kwalificatie gedaan, maar zo’n ramp vond ik dat niet, halverwege starten heeft ook wat en voorkomt bovendien dat ik tussen alle drukte zit…

1e race mocht ik starten als 9e en in de warmup zag je al dat ik qua tijd rond de 10 plek lag, dus wou lekker rustig rijden, goed opletten en dan hopen dat ik buiten de schade val… Maar helaas, anderen waren minder opletten en meteen tijdens de start ging het al mis, zag sommigen 3 wide gaan en gezien het feit dat het een rookie-class is, was ik voorbereid op een crash, die er ook kwam… Meteen van het gas af en beetje gaan remmen om zo de boel te ontwijken, maar helaas waren de personen achter mij minder oplettend dus kreeg een zetje van achteren en ging in de rondte… Terug gereden naar de pits, gerepareerd en door, in de hoop zo nog wat SR-rating bij elkaar te racen, wat ook lukte, want ik had +0.02..

2e race mocht ik helemaal achteraan starten, wat mij wel goed uitkwam, kan zo rustig afwachten en afstand houden in de 1e ronde en erna aanvallen. Start verliep deze echter keer foutloos en de 1e ronde ook, ik had dus deze keer teveel afstand gehouden, maar in de 2e ronde ging het alsnog mis met de auto’s voor mij, welke ik toch niet meer kon ontwijken, auto schoot omlaag naar waar ik heen stuurde, dus ik kreeg toch wel een tik. En mocht weer de pits in… Deze snel bezocht, echter was ik erna te enthousiast en ging in offroad en in de rondte, dus snel en veilig auto weer draaien en door. Ik heb toen blijkbaar ook de auto beschadigt, want ik was minimaal 0,3 secs per rondje langzamer dan normaal. Ook deze race was dus weer waardeloos, maar SR-rating staat nu op 2.64, dus die 3 komt dichterbij..

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 10:41
Danielson schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:49:
Ik ben sinds een aantal dagen weer aan het racen met iRacing, maar ik heb een vreemd probleem.

Het spel werkt prima, maar als ik b.v. na een half uur een nieuwe sessie wil starten krijg ik de melding: failed to check credentials.

Als ik vervolgens opnieuw in wil loggen, krijg ik de meding: HTTP-Error 400.

Een herstart lost niets op, iRacing werkt na een bepaalde tijd spontaan weer... :?

Mijn OS is Windows 7 32 bits.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Dat is erg apart en het komt me niet bekend voor.
Met welke browser heb je dit, en heb je dit ook als je een andere browser gebruikt.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Red Baron schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:57:
[...]

Dat is erg apart en het komt me niet bekend voor.
Met welke browser heb je dit, en heb je dit ook als je een andere browser gebruikt.
IE En Firefox geven beiden hetzelfde probleem!

Op een andere pc in huis werkt het dan wel, het ligt echt lokaal aan de pc dus.

[ Voor 12% gewijzigd door Danielson op 01-06-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:09

BM

Moderator Spielerij
Danielson schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:01:
[...]

Hoewel het misschien aan een lokaal iets ligt, is het toch de iRacing server die die error geeft. Zij zouden je dus misschien wel wat verder kunnen helpen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
[...]

Draadloos internet toevallig?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

JoepW schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 05:51:
[...]

Doe de voorbanden dan maar 1 click zachter.
Denk dat ik bij de originele setup blijf. Gister die race gedaan en hij blijft lekker constant over de hele run. Ree zelfs nog 1.20 op einde van de race. :) Ben ik tevreden mee. Jammer alleen dat er wat eikels waren in de HPD. Eentje vond het wel leuk om mij in Blanchmont van achter aan te rijden toen ze met zen tweeen daar mij wouden inhalen. Een duwt me of track ander puntert me van achter. Daarna nog aan einde van de race iemand die een gat van 1,5 seconde voor de bocht dicht remt en me een mooie divebomb geeft. En dan boos worden dat ik instuur voor de bocht. Idioot werd ook meteen door een aantal mensen in de room aangesporken toen die begon te zeiken over blauwe vlaggen. Maar denk niet dat die er iets van geleerd heeft want hij bleef zeuren over de blauwe vlag. :( Nu dus 9 incjes in een uur rijden anders maar 1 vanwege lichte concentratie verlies in midden van de race. Dus een incloose race zou kunnen maar dan moeten de HPD's wel mee werken.

Is Blanchmont trouwens een no passing zone Zondag? Heb er deze race een aantal idioten gehad die daaar wel ff ernaast prikken en dat is niet te doen voor de Ford GT. Kost je al heel snel een oftrack daar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 14:47
@ Joep : thanks!
Zal'm deze avond proberen!
Gisteren wat me-time afgedwongen bij m'n vriendin dus deze avond wordt er geracet :+

@Danielson
error 400 geeft meestal aan dat de request vanaf de pc niet goed doorkomt op de server. Probleem zit dus wel lokaal op je pc. Heb je nog andere apps of services draaien?

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

DutchDevil79 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:52:
[...]

Denk dat ik bij de originele setup blijf. Gister die race gedaan en hij blijft lekker constant over de hele run. Ree zelfs nog 1.20 op einde van de race. :) Ben ik tevreden mee. Jammer alleen dat er wat eikels waren in de HPD. Eentje vond het wel leuk om mij in Blanchmont van achter aan te rijden toen ze met zen tweeen daar mij wouden inhalen. Een duwt me of track ander puntert me van achter. Daarna nog aan einde van de race iemand die een gat van 1,5 seconde voor de bocht dicht remt en me een mooie divebomb geeft. En dan boos worden dat ik instuur voor de bocht. Idioot werd ook meteen door een aantal mensen in de room aangesporken toen die begon te zeiken over blauwe vlaggen. Maar denk niet dat die er iets van geleerd heeft want hij bleef zeuren over de blauwe vlag. :( Nu dus 9 incjes in een uur rijden anders maar 1 vanwege lichte concentratie verlies in midden van de race. Dus een incloose race zou kunnen maar dan moeten de HPD's wel mee werken.

Is Blanchmont trouwens een no passing zone Zondag? Heb er deze race een aantal idioten gehad die daaar wel ff ernaast prikken en dat is niet te doen voor de Ford GT. Kost je al heel snel een oftrack daar.
Check de drivers briefing, die je hebt gekregen via de mail ;)
Je mag daar inhalen, we hebben wel een voorstel gedaan voor Blanchimont. Zolang de HPD vlak achter een GT auto is en dan de binnenkant kiest, komt het goed.
In de ELMS race zullen er niet zo'n idioten zijn ;) De eerste race was al heel anders dan de iRacing serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-09 14:51
http://twitter.com/martij...70743463936/photo/1/large

Zo mijn simrig is af wat vinden jullie ervan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
Zeker netjes. Scherm mooi dicht op je, volgens mij kun je daar prima op rijden.

*tof ook met die iPad.

[ Voor 14% gewijzigd door gtrNL op 01-06-2012 12:18 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er keurig uit hoor netjes allemaal !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Nice! Is dat een TV of een hele grote monitor?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-09 14:51
Dat is een 32'' Samsung TV

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Niellie41 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:57:
[...]

Check de drivers briefing, die je hebt gekregen via de mail ;)
Je mag daar inhalen, we hebben wel een voorstel gedaan voor Blanchimont. Zolang de HPD vlak achter een GT auto is en dan de binnenkant kiest, komt het goed.
In de ELMS race zullen er niet zo'n idioten zijn ;) De eerste race was al heel anders dan de iRacing serie.
Probleem als er daar een binnen zit je bijna geen ruimte hebt omdat je meteen een inc krijgt als je iets over de curb gaat. En voor die bocht moet je netjes kunnen insturen als er dan een HPD naast duikt heb je of een botsing of een inc.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Moet je iets eerder / meer remmen voor de bocht ;) de hpd is je al lang voorbij bij het remmen en anders moet die wachten op het moment dat jij instuurt. Zo simpel is het.
En ik ga nu sowieso niets meer veranderen.

In de officiele iRacing racen zijn er ook veel mensen die niet kunnen rijden he.

[ Voor 72% gewijzigd door Niellie41 op 01-06-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

[...]

Lijkt erop dat je sessie verloopt..

Ik zou beginnen met een herinstallatie van iRacing..

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:13:
[...]

Lijkt erop dat je sessie verloopt..

Ik zou beginnen met een herinstallatie van iRacing..
Ik zou even kijken staat wat over op de forums ook even proberen zonder firewall en ik zou eerst even support emailen erover zou ook nog kunnen liggen aan je ipadress (statisch/dynamisch)

http://members.iracing.co...list/1825276.page#3957800

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Die setup ziet er leuk uit vooral die pad aan de zijkant is volgens mij wel makkelijk om af toe op te kijken.

Straks thuis ook maar eens ispeed op de tablet laten lopen kijken of ik me rondetijden nog een beetje kan verbeteren.

Heb inmiddels me nieuwe (2de hands van mede tweaker) g27 binnen.
Met de g27 heeft simulatie wel een nieuwe betekenis gekregen voor mij. was het oude stuur van MS gewend.

Ispeed gaat me vast helpen om mijn rondetijden te verbeteren.

Ben inmiddels in bezit van me D license en zal na nog een aantal weken oefenen ook eens meedoen aan de 'tweaker' races. }:O

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Misschien komt Monza ook nog naar iRacing.
Tweet van Steve Myers:
@De_Dios We have been working on Monza for many years. Our @iRacing friend @maxpapis has actually been helping as well!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Niellie41 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:32:
Misschien komt Monza ook nog naar iRacing.
Tweet van Steve Myers:

[...]
Monza is toch wel een baan waar ik allang naar uit kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

We hebben sowieso meer grote Europese banen nodig zoals Monza, Imola, Barcalona, Nurburgring (GP) etc.

Vanavond is er weer een ELMS practice. Wachtwoord is zoals alle practice sessies: elmsprac
Begint om 21 uur

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 01-06-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik zie persoonlijk liever Imola dan Monza. Monza is opzich wel vet, mogelijkheden zat om in te halen, maar Imola is toch net wat uitdagender.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar volgens mij hebben we nog niet echt een vet slipstreamcircuit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:17:
Maar volgens mij hebben we nog niet echt een vet slipstreamcircuit toch?
OVALS genoeg haha

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar ik stuur - net zoals Takuma Sato - graag es een keertje naar rechts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

derx666 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:09:
Ik zie persoonlijk liever Imola dan Monza. Monza is opzich wel vet, mogelijkheden zat om in te halen, maar Imola is toch net wat uitdagender.
Imola is echt zwaar verneukt bij de verbouwing. De baan zoals de F1 er reed was vele malen beter als wat er nu nog ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Hoogie2004 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:41:
[...]

Imola is echt zwaar verneukt bij de verbouwing. De baan zoals de F1 er reed was vele malen beter als wat er nu nog ligt.
De layout zoals ie er nu ligt heeft de F1 zeker nog op gereden, maar ik neem aan dat je de layout bedoelt die in gebruik was toen Ayrton gecrasht is. Die was zeker vetter (en misschien zouden ze die als optie erbij kunnen doen), maar ik heb opzich niet heel veel moeite met de extra chicanes.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 09:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Hoogie2004 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:41:
[...]

Is toch juist mooi nu? Na het verdwijnen van de tamburello is dit nieuwe rechte stuk het beste wat ze er konden doen

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
gvd juist met de dallara in muur gereden omdat vriendin me laat verschieten :( gaat me ir en sr weer)

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

derx666 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:47:
[...]

De layout zoals ie er nu ligt heeft de F1 zeker nog op gereden, maar ik neem aan dat je de layout bedoelt die in gebruik was toen Ayrton gecrasht is. Die was zeker vetter (en misschien zouden ze die als optie erbij kunnen doen), maar ik heb opzich niet heel veel moeite met de extra chicanes.
Nee, de laatste chicane hebben ze weg gehaald, omdat ze een grote pitsgebouw gingen maken.
Boven is de nieuwe, oude lay-out is de onderste:
Afbeeldingslocatie: http://gp2project.files.wordpress.com/2011/03/421px-2010-imola_racetrack.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rideontwo.com/gallery/d/85949-1/800px-Imola_svg.png
Formule 1 heeft niet meer op de nieuwe lay-out gereden.

[ Voor 18% gewijzigd door Niellie41 op 01-06-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Laatst online: 09-06 13:03
dabelg schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:49:
gvd juist met de dallara in muur gereden omdat vriendin me laat verschieten :( gaat me ir en sr weer)
Haha ja dat is mij al een paar keer overkomen

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Practice server voor de ELMS is up!
Zit ook nog op TS. Het wachtwoord is elmsprac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Niellie41 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:50:
[...]

Nee, de laatste chicane hebben ze weg gehaald, omdat ze een grote pitsgebouw gingen maken.

Formule 1 heeft niet meer op de nieuwe lay-out gereden.
hmmzz, net nog zitten kijken op de website van Imola, en er gewoon grof overheen gekeken :) Nja, de Variante Bassa ligt er nog wel, maar wordt dus niet meer gebruikt. Aan de ene kant wel jammer, ik zal de crash van Hakkinen in '99 daar (en vooral zijn huilbui achteraf) niet zo snel meer vergeten.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou ja leuk, ik denk laat ik een race op Spa mee doen met de Ford (GT challenge), krijg klein tikje in de bus stop in lap 1 en de komende 6 rondjes gespind in de bus stop. Auto voelde prima behalve daar, kon er niks aan doen zelfs met 10 km/h hield ik hem niet meer. Snap er niks van. Ben maar gekapt geen zin om 3 kwartier elke ronde te spinnen :S
Denk dat ik die ford maar op geef, lig toch altijd achteraan omdat ik altijd in de top split kom waar ik niks te zoeken heb...

[ Voor 15% gewijzigd door NickThissen op 01-06-2012 21:25 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

derx666 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:18:
[...]

hmmzz, net nog zitten kijken op de website van Imola, en er gewoon grof overheen gekeken :) Nja, de Variante Bassa ligt er nog wel, maar wordt dus niet meer gebruikt. Aan de ene kant wel jammer, ik zal de crash van Hakkinen in '99 daar (en vooral zijn huilbui achteraf) niet zo snel meer vergeten.
Dat was weer op Monza :P

Maar anyway, ik heb een vraag over de setup. Als je bandendruk achter hoger is dan voor, zorg je dan voor meer overstuur of onderstuur?

[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 01-06-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou denken minder contactoppervlak dus overstuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is uiteraard een optimum dus die vraag is niet zomaar te beantwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Thanks. Nu weet ik ongeveer wat ik kan verwachten als ik met de bandendruk ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik test bandendruk op iracing vaak door eerst met een baseline constant te leren rijden, en dan op 1 as de druk te verhogen if verlagen.
Als ik dus bij verhoging druk voor overstuur krijg, weet ik dus dat ik met die druk meer grip heb gecreeerd. Dan probeer ik vervolgens de druk achter aan te passen zodat de auto weer neutraal wordt. Het kan even goed zijn dat dat niet met aanpassing druk achter op te lossen is - dan kun je verder werken aan de afstelling van de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 23:02
Wat hebben mensen toch met Monza.. Het is een van de meest saaie circuits om te rijden imo. De bochten bestaan uit geplante chicanes verbonden met rechte stukken en de hele baan is zo plat als een pannenkoek. :(
Niellie41 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:25:
[...]
Maar anyway, ik heb een vraag over de setup. Als je bandendruk achter hoger is dan voor, zorg je dan voor meer overstuur of onderstuur?
Dat is een verkeerde manier om overstuur te genereren. Voor het afstellen van bandendruk kijk je vooral naar slijtage van de band en de temperatuur. Je wilt zo effectief mogelijk met je banden omgaan zodat ze het langst goed blijven. Temperaturen in de band moeten zoveel mogelijk gelijkmatig verdeeld worden. Bandendruk omlaag indien de midden temperatuur warmer is dan binnenste en buitenste van je band. Bandendruk omhoog als de midden temperatuur lager is dan je binnen temperatuur.

[ Voor 63% gewijzigd door glnk op 01-06-2012 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slipstreamen!

En threshold braking!

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelink schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:01:

Dat is een verkeerde manier om overstuur te genereren. Voor het afstellen van bandendruk kijk je vooral naar slijtage van de band en de temperatuur. Je wilt zo effectief mogelijk met je banden omgaan zodat ze het langst goed blijven. Temperaturen in de band moeten zoveel mogelijk gelijkmatig verdeeld worden. Bandendruk omlaag indien de midden temperatuur warmer is dan binnenste en buitenste van je band. Bandendruk omhoog als de midden temperatuur lager is dan je binnen temperatuur.
Volgens mij klaagt iedereen erover dat de banden tegenwoordig niet of nauwelijks meer slijten op iRacing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Poeh, vanaf 2e op de grid in de SM net kreeg ik een enorm slechte start, wielspin die niet meer weg ging. Uiteindelijk maar naar de 2 geschakeld veel te vroeg om uberhaupt van m'n plaats te komen en meteen 4 plekken kwijt. Toen inhaal race begonnen en 20 rondjes nodig gehad om de P2 te pakken die uiteindelijk spint onder druk. P1 was inmiddels verdwenen maar dus wel een nette 2e plek :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Wat hebben mensen toch met Monza.. Het is een van de meest saaie circuits om te rijden imo. De bochten bestaan uit geplante chicanes verbonden met rechte stukken en de hele baan is zo plat als een pannenkoek. :(
Monza kan heel gaaf zijn in de GTR2 tijd had ik daar eens een race en ik reed daar met relatief veel vleugel waardoor ik snel door de bochten kon en later kon remmen, maar iets aan topsnelheid inleverde.
En ik had iemand achter me die sneller was op de rechte stukken, maar telkens op het rechte stuk @ S/F hield in de binnenkant dicht en kon die alleen buitenom, maar omdat ik later in de ankers kon kwam die er telkens net niet voorbij omdat ik bij het insturen van de chicane alweer voor hem zat met remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:57

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

[...]

pannenkoekenn +1

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik sluit me aan bij de groep Monza is saaaaaaaaaaaaai. Geef mij maar een andere Italiaanse baan. Mugello, Misano, Vallelunga. Allemaal veel leuker dan Monza. Die baan is echt overated.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik zou circuit de la sarthe wel willen zien... Lekker lang, hou ik wel van. Straights zijn wel erg lang om met langzamere auto's op te rijden denk ik :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Enna Pergusa is pas epic :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dat ze eerst maar eens opschieten met interlagos, long beach, bathurst, etc... Volgens mij hebben ze zoveel banen op de planning dat ze wel tot 2025 werk hebben lol.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 23:02
Ik vind het lachwekkend hoe lang het duurt om 1 track uit te brengen. 3 Maand voor een short track oval :D
Achja wie wil nou niet Langley Speedway. Gelukkig is Zolder de volgende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Road circuits zijn ook veel groter dan ovals. Je moet niet vergeten dat iRacing een Amerikaans bedrijf blijft en het grootste deel van de racers zijn Amerikaans.
Als ze een track in 1 maand uitbrengen krijg je niet de kwaliteit waar iRacing zo bekent om is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Niellie41 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:26:
Road circuits zijn ook veel groter dan ovals. Je moet niet vergeten dat iRacing een Amerikaans bedrijf blijft en het grootste deel van de racers zijn Amerikaans.
Als ze een track in 1 maand uitbrengen krijg je niet de kwaliteit waar iRacing zo bekent om is.
iRacing heeft zijn basis wel eens waar in Amerika liggen, maar als ze maar ovals uitblijven brengen zullen ze nooit een hele grote Europese basis krijgen. En zeker niet als GTR3 en rFactor2 uit gaan komen.

En alleen de EU lidstaten al hebben al 200 miljoen meer inwoners dan dat Amerika zelf heeft, dus ze laten dan een gigantisch marktaandeel links liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door FabiandJ op 02-06-2012 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Niellie41 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:26:
We betalen genoeg met z'n allen om wat sneller tracks te krijgen... beter huren ze gewoon 1 of 2 extra track artists in...

Hoe lang we nu al op sommige tracks wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekversteege
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-07 16:14

[...]

Klopt. Ik vind het ook geen betrouwbare manier om stuurgedrag te verbeteren. En trouwens er is wel iets raars met de temp aanduidingen in iRacing. Je middelste temp moet altijd wat hoger zijn, dit geeft aan dat de band gelijkmatig heet is. Dit komt omdat de waarden voor de inner en outer temps ook de zijwanden van de band meetellen, welke veel koeler blijven.

Blijkbaar =/. Stond in zo'n post van Kaemmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Klote Apple!!!! Heerlijke race met street stocks, geen wrecks gehad en leuk aan het vechten, tot mn zusje tijdens mn laatste rondje even haar nieuwe MacBook op het netwerk aansluit en de hele zooi niet meer werkt. Heel netwerk ligt er gewoon uit en ik wordt uit de race gegooid 10 meter voor de finish.........

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik ga vanavond weer testen met mijn setup. Deze keer met iets hogere bandendruk dan wat ik nu heb (141).
Farooq reed gisteren met de Corvette even een 2:12.2xx 7(8)7 Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Niellie41 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:39:
Ik ga vanavond weer testen met mijn setup. Deze keer met iets hogere bandendruk dan wat ik nu heb (141).
Farooq reed gisteren met de Corvette even een 2:12.2xx 7(8)7 Help!
Was dat met racefuel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik hoop het niet en ik denk ook met Q fuel. Kan niet anders.
Met race fuel rijd ik momenteel zonder verkeer 14/15'ers.

Vanavond weer een practice sessie, nu een van 6 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:31:
Klote Apple!!!! Heerlijke race met street stocks, geen wrecks gehad en leuk aan het vechten, tot mn zusje tijdens mn laatste rondje even haar nieuwe MacBook op het netwerk aansluit en de hele zooi niet meer werkt. Heel netwerk ligt er gewoon uit en ik wordt uit de race gegooid 10 meter voor de finish.........
Balen man :(

Wel vaag dat een apparaat het netwerk laat crashen (maar heb het eerder gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 14:47
Ben maar verder gegaan met mijn eigen setup. Die van Robbert / Joep zat me niet lekker.

Gisteren ging het helemaal niet goed. Spinde constant .... Kater van donderdag zal er wel voor iets tussen zitten :+
Vandaag gaat het al iets beter. 8)

Om traction loss bij corner exit te verminderen heb ik spring rate achteraan verlaagd.
Om de achterkant stabieler te houden en uitbreken tegen te gaan bij het remmen voor de busstop en de hairpin heb ik de rear rebound stifness verhoogd. Het voelt nu alleszins al beter aan maar klopt mijn redenering?

Om de voorkant iets meer stuur in te geven weet ik nog niet goed hoe ik dat met de springs in orde moet krijgen.

@ Niel : die Farooq is idd retesnel, mag je volgens mij nog heel veel voor oefenen. Hoe laat begint de sessie? Ook om 19:00 ?

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Vanmiddag even een paar rondjes Road Atlanta Short gedaan met de Radical .. wat een kort baantje 8)7
Misschien morgen nog een race ertussendoor proppen, zo meteen alweer een BBQ met het nodige alcoholische vocht wat daar bijhoort dus rijden lijkt me (virtueel en fysiek) vandaag verder niet meer gewenst :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wat is een beetje standaard en leuke route om aan de oval kant te nemen? Zal binnenkort wel naar D promoveren maar ik zie bij D niet echt series die me heel leuk lijken... Met C kan ik indycar en trucks doen, beide fixed (ideaal, lange races hou ik nog niet zo van op oval en setups weet ik totaal niks van), dus die lijken me opzich wel leuk, maar in die series heb ik wel maar 2 tracks ofzo dus dat word weer een dure als ik daar mee wil gaan doen :(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
NickThissen schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:23:
Wat is een beetje standaard en leuke route om aan de oval kant te nemen? Zal binnenkort wel naar D promoveren maar ik zie bij D niet echt series die me heel leuk lijken... Met C kan ik indycar en trucks doen, beide fixed (ideaal, lange races hou ik nog niet zo van op oval en setups weet ik totaal niks van), dus die lijken me opzich wel leuk, maar in die series heb ik wel maar 2 tracks ofzo dus dat word weer een dure als ik daar mee wil gaan doen :(
Trucks is meer echt 'Oval' rijden. Indycar is op redelijk wat banen superspeedway rijden. Je kunt vaak rondjes volgas rijden. Precies sturen, slipstreamen en een goede strategie zijn dan belangrijk.

Met de Trucks heb je meer verschil tussen de coureurs, omdat de auto moeilijker is en je echt moet zorgen dat je snel bent zonder je banden te oververhitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Requiem19 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:44:
[...]

Trucks is meer echt 'Oval' rijden. Indycar is op redelijk wat banen superspeedway rijden. Je kunt vaak rondjes volgas rijden. Precies sturen, slipstreamen en een goede strategie zijn dan belangrijk.

Met de Trucks heb je meer verschil tussen de coureurs, omdat de auto moeilijker is en je echt moet zorgen dat je snel bent zonder je banden te oververhitten.
Tot nu toe (heel weinig ervaring natuurlijk) vind ik iets meer vol gas leuker. Nu met de street stocks op charlotte kun je makkelijk vol gas maar paar weken geleden (andere setup) ging dat niet zo goed (nja, het ging wel maar volgens mij was het langzamer), dat vond ik ook wel leuk, dus 100% vol gas hoeft ook niet. Maar op thompson en usa bijv vind ik er geen zak aan, ben ik ook totaal niet goed in.

Dus wat ik tot nu toe denk eigenlijk: vol gas prima, beetje liften voor de bocht prima, maar echt hard moeten remmen en dan nog bijna de bocht niet halen vind ik minder leuk.

Maar ik bedoel voornamelijk wat ik als D class moet doen, want volgens mij zijn er maar 3 series en alle 3 moet ik dan een nieuwe auto kopen toch..?

Drama van de disconnect van vanochtend merk ik nog steeds, kom nu ineens in een stuk lagere split, wow 8)7 Voor de SF lijn maakt iemand het al 3 wide en tikt me de muur in, daar ging m'n race al, nog voor groen. Die gast kon z'n auto niet eens recht houden tussen de bochten in en stuiterde steeds tegen de muur aan. Idioot...

[ Voor 19% gewijzigd door NickThissen op 02-06-2012 17:24 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
Als je deze week probeert D te worden en dan alleen de Impala SS aanschaft kun je volgende week
op Charlotte C halen met die auto.

Dus dan hoef je maar 1 auto aan te schaffen.

Ben je dan eenmaal C dan heb je weer meer keuze maar de auto's die je dan koopt blijf je met regelmaat
wel rijden dus dat is dan minder erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ovals = Trucks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De silverado en indycar heb ik al dus dat scheelt natuurlijk. Maar de tracks heb ik bijna allemaal niet. Maar volgende week charlotte in die impala ss is dan wel een goeie optie natuurlijk. Moet ik het wel halen in een week :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jubby schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:28:
Als je deze week probeert D te worden en dan alleen de Impala SS aanschaft kun je volgende week
op Charlotte C halen met die auto.

Dus dan hoef je maar 1 auto aan te schaffen.

Ben je dan eenmaal C dan heb je weer meer keuze maar de auto's die je dan koopt blijf je met regelmaat
wel rijden dus dat is dan minder erg.
Met die Impala kun je toch alleen carburator cup doen? Die is toch fun (dus zonder SR en IR)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:35:
[...]

Met die Impala kun je toch alleen carburator cup doen? Die is toch fun (dus zonder SR en IR)?
Totdat je Class B met een SR van 4+ hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik denk dat hij de Impala SS 2009 bedoelt, die rijdt in de National Series en die rijdt volgende week op Charlotte. Toch?

Namen van die auto's zijn inderdaad vreselijk zeg, vooral omdat ze 'achter de schermen' ook nog eens compleet andere namen hebben (had ik nodig om m'n database te bouwen waar de auto's in staan).

[ Voor 45% gewijzigd door NickThissen op 02-06-2012 17:38 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
Ik schrijf dus : Impala SS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zie trouwens dat de week daarna new hampshire rijdt, en die heb ik ook (vraag me niet waarom, voor star mazda misschien een keer?) dus dan heb ik 2 weken de tijd :)

Als ik dus deze week (of ergens in volgende week) nog D weet te halen ga ik die Impala SS 2009 rijden, iemand ervaringen mee?

[ Voor 28% gewijzigd door NickThissen op 02-06-2012 17:41 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Bedoelen jullie nu de Late Models, Chevrolet Monte Carlo SS? Of de 2009 Nationwide Impala?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
NickThissen schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:39:
Zie trouwens dat de week daarna new hampshire rijdt, en die heb ik ook (vraag me niet waarom, voor star mazda misschien een keer?) dus dan heb ik 2 weken de tijd :)

Als ik dus deze week (of ergens in volgende week) nog D weet te halen ga ik die Impala SS 2009 rijden, iemand ervaringen mee?
Waarom niet D4.0 en gelijk in de Trucks/Indycar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 15:58
yay zojuist mn oval B license gehaald :) ( B 3.44)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Requiem19 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:00:
[...]

Waarom niet D4.0 en gelijk in de Trucks/Indycar?
Eh... oh ja dat kan natuurlijk ook gewoon he? Dus met D 4.0 kan ik natuurlijk die series mee doen, maar telt dat dan mee voor m'n D MPR? Ik heb geen idee eigenlijk want ik heb op road kant gewoon netjes in stapjes gedaan.

Eens kijken of de proto & gt genoeg mensen krijgt (7 pas...), wil nog wel eens een race oefenen. Twijfel wel beetje over pit strategy. Ik merkte dat ik vorige race met volle bak fuel toch echt moeite had, zodra ik half leeg was ging het een stuk beter. Aangezien ik maar 15 kg hoef bij te tanken kan ik dus (zoals vorige race) starten met 60 en aan het eind klein beetje tanken, of ik kan starten met stuk minder en meer tanken (en dan ook gratis banden wisselen hoewel ik daar vorige race geen last van heb gehad). Maar langer tanken is toch altijd een nadeel dacht ik? Duurt relatief lang altijd dat tanken in de HPD vind ik...

Edit: terug naar 6 zelfs... Wtf is er gebeurd? Normaal op zaterdag avond wel volle bak, zou op Spa verwachten dat er dubbel zoveel mensen mee doen...

[ Voor 50% gewijzigd door NickThissen op 02-06-2012 21:56 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
NickThissen schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:50:
[...]

Eh... oh ja dat kan natuurlijk ook gewoon he? Dus met D 4.0 kan ik natuurlijk die series mee doen, maar telt dat dan mee voor m'n D MPR? Ik heb geen idee eigenlijk want ik heb op road kant gewoon netjes in stapjes gedaan.
Als je 4 races in de Truck rijdt en je houdt je SR boven de 4 zal je meteen promoveren naar Class C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Lekker dan gaatie ook nog official met 10 man... Op spa met 10 man kom je niemand tegen lol.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Even off-topic ;)

Hier ben ik (en Ericjooo en Richard) de laatste 2 dagen geweest:

Afbeeldingslocatie: http://www.amcaracing.nl/images/ETS2009/etslogoseriespage.jpg
Ik heb (door te weinig training) niet gereden. ;(

De A-finale modified op deze video is de wereldtop. Voor het idee. Op het rechte eind rijden deze auto's een top snelheid van 108 km/u! (electro!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou achteraf gezien toch best wel vermakelijke race maar eerste 50 minuten heb ik me enorm verveeld. Start op P2 ging niet heel goed omdat ik links zat en dus heel kort de busstop moest nemen waardoor P3 meteen voorbij kon. Na les combes meteen weer ingehaald en daarna een flink gat getrokken maar de P1 had ook een gat van iets van 8 seconden op mij na wat foutjes. Hij pitte echter wat eerder waardoor ik misschien alsnog een kans maakte (begonnen met minder fuel en langer in de pits) en na mijn pit stop kwam ik dan ook vlak voor hem de pits uit. Hij had meer snelheid mee en we gingen naast elkaar les combes in. Helaas heb ik in de pits iets geraakt, kreeg een 0x maar weet niet waarvan (misschien toch net de muur maar volgens mij niet...) en daarna was hij beetje tricky naar rechts toe waardoor ik hem bijna verloor en hem niet aan de binnenkant kon verdedigen. Had ook nog eens NET genoeg fuel getankt (3 kg minder dan vorige race, dikke gok) en moest nog een beetje sparen ook dus heb hem niet meer kunnen pakken, maar aan het eind werd het dus wel nog spannend.

Ben nog steeds wel tevreden over de setup maar ik ga tevaak off track, alweer 13 incs deze race. Kan er gewoon niks aan doen, tenzij ik een seconde ga opgeven per rondje ga ik gewoon af en toe iets off track hier :S

@Joep... lol, en de F1 en HPD gaat te snel voor je? Ik kan die dingen niet eens volgen haha :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Nick: Ik rij de stock klasse. Die gaat max. 62 op het rechte eind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
Nice Joep!

Apeldoorn blijft ook mooi circuit, enige race waar ik langdurig aan de leiding heb gereden in de A finale Tamiya 4wd modified, raakte de leiding aan het einde kwijt aan Colin Mansur die destijds de "fabrieks"rijder was voor Reyne/Tamiya.

blijft een mooie hobby, maar om er weer in te stappen en dan zeker in de modifieds, dat gaat me niet meer lukken, Stock lijkt me wat dat betreft toch wel erg mooi om het weer op te pakken, houd de hobby ook een stuk betaalbaarder, zeker nu mijn sponsor failliet is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 09:14

fynrd1

Fooled by Randomness

JoepW schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 23:14:
Even off-topic ;)

Hier ben ik (en Ericjooo en Richard) de laatste 2 dagen geweest:
[video]
[afbeelding]
Ik heb (door te weinig training) niet gereden. ;(

De A-finale modified op deze video is de wereldtop. Voor het idee. Op het rechte eind rijden deze auto's een top snelheid van 108 km/u! (electro!)
Wat leuk om te zien zeg, ik ben daar vroeger ook lid geweest als kind, roept wel weer leuke herinneringen op :)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Laatst online: 09-06 13:03
@JoepW gaat wel erg snel amper te volgen :D

Bleh heb al 2 weken niet kunnen iRacen :( al weken lang non-stop aan het leren voor mijn tentamens (amper colleges gevolgd). Moet erg veel zelf doen pas na 6 juli kan ik weer racen.. :(

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gisteren met een mountain bike vanaf de paddock naar Rivage gefietst...

Laat ik het zo zeggen: de terugweg was plezieriger en ik was blij met dranktentjes onderweg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Erg gaaf Joep , had niet verwacht dat er ook nog zo goed gebattled werd , en de controle en apex pakken is ook verbazend goed , erg leuk om naar te kijken.
Vooral die leider die 5x over de kop en dan gewoon vrolijk verder gaat echt geweldig.

1 vraagje waren er al wat uitgevallen of waren er gewoon niet zoveel aan de start of was de rest niet zo vreselijk goed. :D

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Er wordt per 10 gestart, na 4 Kwalies.
En ook in de Kwalies wordt er per 10-11 gestart. Deze worden weer ingedeeld op bewezen prestaties in het verleden.
(Hihi, het lijkt wel iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tellen ze ook incs? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nee ;)
Je bent met een gelijkwaardig veld nl direct hopeloos achter met 1 inc.
Bij de top gaat het om 1/100 seconden en bij mij om 1/10 sec per rondje.

Pagina: 1 ... 27 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.