Hij heeft blijkbaar z'n sebring set naar low df omgezet. Dat is inderdaad sneller maar moet nog wat overstuur eruit halen, vooral in pouhon verlies ik hem steeds. Hopelijk genoeg tijd om te oefenen... Inderdaad is deze week spa op proto & gt maar dat is niet de goeie configuratie. Is dus niet helemaal vergelijkbaar, vooral off tracks liggen anders dus lastig kijken hoe ver je kan pushen. Overigens zijn deze tijden die ik net noemde ook op de 'verkeerde' config (gp pits).
En nog een reminder:
Dinsdagavond rijden we met standaard content een race in het GoT seizoenstoernooi. Street Stock @ Thomson.
50 minuten practice, 10 minuten lone qualifier en 60 minuten / 60 rondjes race.
Schrijf je in!
Dinsdagavond rijden we met standaard content een race in het GoT seizoenstoernooi. Street Stock @ Thomson.
50 minuten practice, 10 minuten lone qualifier en 60 minuten / 60 rondjes race.
Schrijf je in!
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Nou ja, ik verloor hem bijna in pouhon en in de bus stop (beide halve spin die ik recht moest trekken door te remmen) en alsnog halve seconde van m'n tijd af. Nu alleen nog van dat probleem afkomen, hij is iets overstuurd op hoge snelheid wat doe ik daar aan? Meer downforce is geen optie (tenzij het misschien met andere rake ofzo kan)
Heb de springs achter zachter gezet, in een keer van die oversteer af (hou hem nu makkelijk in pouhon) maar nu verlies ik weer veel op de rest van het circuit dus ben eigelijk weer terug bij af
Heb de springs achter zachter gezet, in een keer van die oversteer af (hou hem nu makkelijk in pouhon) maar nu verlies ik weer veel op de rest van het circuit dus ben eigelijk weer terug bij af
[ Voor 22% gewijzigd door NickThissen op 26-05-2012 12:15 ]
Zet je setup eens op de site. Dan probeer ik straks even wat te vinden.
Got it.... (Is dit met zachtere achterveren?)
Eerst ff lunchen. Zal straks ff kijken.
Got it.... (Is dit met zachtere achterveren?)
Eerst ff lunchen. Zal straks ff kijken.
[ Voor 41% gewijzigd door JoepW op 26-05-2012 12:45 ]
Het is die met zachtere vering ja, waar je wel pouhon mee door komt. Als je ze achter op 230 zet is hij sneller maar pouhon veel te lastig.
Ik hang nog ff op het terras, daarna ff naar dorp voor boodschap en dan zal ik ff testen.
Laat het maar weten, zal kijken of ik morgen nog iets kan proberen dan. Straks naar amsterdam dus vandaag geen tijd meer ben ik bang (of heel laat).
Tis zondagavond Indy 500 tijd....JoepW schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 11:26:
Heren,
Het zou leuk zijn als we nog een maal met een flink GoT veld meedoen aan de ESCORS serie met de MX5 op Z'voort National.
Schrijf je in voor de afsluitende race:
http://droopy13.powweb.co.../viewtopic.php?f=22&t=174
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Nick, wat ik ook doe ik beland in hetzelfde dilemma.NickThissen schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 13:51:
Laat het maar weten, zal kijken of ik morgen nog iets kan proberen dan. Straks naar amsterdam dus vandaag geen tijd meer ben ik bang (of heel laat).
Wel raar dat ik niet kon vinden wat dat snappy gedrag veroorzaakt..... Zal wel door de warmte komen.
Joep, ik heb gisteren nog wat verder gewerkt aan de setup, en ik heb nogmaals die van Niek geprobeerd.
Onze setup lijkt iets beter bij het remmen / insturen, die van Niek beter vanaf mid-corner tot corner exit.
Ik heb de diff en de preload wat aangepast en de wing staat bijna helemaal naar beneden.
Ik was nog even aan het chatten met iemand en het viel me op dat de bandenspanning (cold) reeds op 200+ staat bij de setup van Niek en de warme bandenspanning zit over de 240. Volgens die persoon vergt Spa een hogere bandenspanning en heeft hij er een hele stint mee afgewerkt zonder noemenswaardige problemen.
Tot hiertoe hadden al mijn setups een hele lage spanning, vanaf dat hij boven de 210 kpa hot pressure kwam verloor ik tonnen grip. Hier lijkt het wel alsof ik met lage spanning na een paar ronden net grip verlies.
Snap er geen hol van...
Onze setup lijkt iets beter bij het remmen / insturen, die van Niek beter vanaf mid-corner tot corner exit.
Ik heb de diff en de preload wat aangepast en de wing staat bijna helemaal naar beneden.
Ik was nog even aan het chatten met iemand en het viel me op dat de bandenspanning (cold) reeds op 200+ staat bij de setup van Niek en de warme bandenspanning zit over de 240. Volgens die persoon vergt Spa een hogere bandenspanning en heeft hij er een hele stint mee afgewerkt zonder noemenswaardige problemen.
Tot hiertoe hadden al mijn setups een hele lage spanning, vanaf dat hij boven de 210 kpa hot pressure kwam verloor ik tonnen grip. Hier lijkt het wel alsof ik met lage spanning na een paar ronden net grip verlies.

Snap er geen hol van...
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Welke setup hebben jullie het in vredesnaam over?
@Niek: Tegen Nick heb ik het over HPD @ Spa en met Fragbeestje over de GT @ Spa 
@Fragbeestje: Ik heb ook de ervaring met de HPD net opgedaan. Hogere bandenspanning is beter.
Ik ga nu BBQ'n en morgen overdag waarschijnlijk geen tijd....
@Fragbeestje: Ik heb ook de ervaring met de HPD net opgedaan. Hogere bandenspanning is beter.
Ik ga nu BBQ'n en morgen overdag waarschijnlijk geen tijd....
Hoi Niek!
Bashkim Kozmaqi had 'm gisteren geshared, heb nog even door de setups die ik al had gebrowsed en hij is dezelfde als die met deze naam : 10 - Spa - Niek - R.sto
Volgens mij is dat een hele oude of zo...
Heb ook even van het forum je laatste van vorig seizoen geopend en die heeft wel de normale lage bandenspanning... Geen idee hoe Bashkim plots met deze setup op de proppen komt.
Ga toch maar proberen om met lage bandenspanning te werken. Die 244+ psa vind ik wat hoog en heb niet heel veel tijd meer om te testen.
@Joep : bedankt, zal toch nog maar even wat rondjes rijden deze avond dan en eens kijken wat het doet met een hogere spanning...
Bashkim Kozmaqi had 'm gisteren geshared, heb nog even door de setups die ik al had gebrowsed en hij is dezelfde als die met deze naam : 10 - Spa - Niek - R.sto
Heb ook even van het forum je laatste van vorig seizoen geopend en die heeft wel de normale lage bandenspanning... Geen idee hoe Bashkim plots met deze setup op de proppen komt.
Ga toch maar proberen om met lage bandenspanning te werken. Die 244+ psa vind ik wat hoog en heb niet heel veel tijd meer om te testen.
@Joep : bedankt, zal toch nog maar even wat rondjes rijden deze avond dan en eens kijken wat het doet met een hogere spanning...
[ Voor 17% gewijzigd door Fragbeestje op 26-05-2012 17:07 ]
Pfff, plek 3 weggegooit op Outlon door in de laatste ronde (onder druk.... shame on me) in T4 (de 'kombocht') er vanaf te stuiteren
Nog wel wat iR gewonnen, maar SR ging weer helemaal verkeerd...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Keyboard is absoluut een no go...
Joystick en controller ook een no go...
Stuurtje is echt wel nodig.
Als je toch met keyboard wil spelen kan je beter iets anders gaan spelen.
Verwijderd
maar ik bedoel kan je met keyboard spelen ondersteund het of niet? dat was mijn vraag namelijk.Fragbeestje schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 21:06:
![]()
Keyboard is absoluut een no go...
Joystick en controller ook een no go...
Stuurtje is echt wel nodig.
Als je toch met keyboard wil spelen kan je beter iets anders gaan spelen.
Eindelijk een 59.xx kunnen rijden op Lime Rock Park
. Nu nog oefenen om constant onder de 1 minuut te rijden
. Voor een 'simpel' circuit is Lime Rock Park toch nog pittig. Vooral bocht 1 en 2 is het lastig om goed aan te remmen. Je merkt ook goed de hoogteverschillen in iRacing. Het einde van bocht 5 is daar een voorbeeld van. Je achterwielen worden daar even ontlast als je voorbij de helling bent. Ik moet vaak nog even liften bij de exit, anders glijdt mijn achterkant weg.

Nope. Je moet 'axes' hebben voor sturen en ik dacht ook voor gas en rem. Dus alleen een knop (toetsenbord) gaat niet werken.Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 21:20:
[...]
maar ik bedoel kan je met keyboard spelen ondersteund het of niet? dat was mijn vraag namelijk.
Qua tijden maakt het toch niets uit. Rondje zelf is exact even lang met dezelfde bochten. Alleen de pits is anders. Ook vreemd dat de off-tracks anders zijn aangezien alleen de pits anders is.NickThissen schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 11:38:
Inderdaad is deze week spa op proto & gt maar dat is niet de goeie configuratie. Is dus niet helemaal vergelijkbaar, vooral off tracks liggen anders dus lastig kijken hoe ver je kan pushen. Overigens zijn deze tijden die ik net noemde ook op de 'verkeerde' config (gp pits).
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Hmm ik weet niet of dat wel waar is. Vooral omdat de off-tracks anders liggen kun je soms wat harder (of juist niet) pushen en daar is flink wat tijd mee te winnen. Dat de off-tracks anders liggen geeft ook al aan dat het eigenlijk een aparte track is (ook de SF lijn is anders), het zou dus ook nog best kunnen dat er meer kleine verschillen zijn die je niet zo snel ziet (iets andere grip levels ofzo). Verder is een rustige outlap nemen in de encdurance config niet echt nuttig omdat je eerst met 300 km/h Kemmel af moet voordat je bij de eerste bocht komt waar je iets zou kunnen winnen met koudere banden; tegen de tijd dat je bij die bocht bent zijn je banden weer warm. In de GP config kun je flink wat winnen in la source met een langzame outlap.Phydomir schreef op zondag 27 mei 2012 @ 09:41:
[...]
Qua tijden maakt het toch niets uit. Rondje zelf is exact even lang met dezelfde bochten. Alleen de pits is anders. Ook vreemd dat de off-tracks anders zijn aangezien alleen de pits anders is.
Ten slotte is er natuurlijk nog de psychische kant, als je je delta tellertje dik in het groen ziet en je moet dan nog aan la source beginnen gaat het vaak mis
GT1 race 2 begint over 10 minuten!
http://eurovision.digotel.com/gt1/index.html
http://eurovision.digotel.com/gt1/index.html
Ik gebruik nu auto-clutch en auto-blib voor het schakelen van de auto. Moet ik voor de Mazda MX5 eigenlijk van het gas af voor het opschakelen of maakt dat niks uit?
Als je autoclutch en -blip aanhebt hoeft dat niet. Tip: leer het zo snel mogelijk af om dat te gebruiken, is sneller en in de hogere klasses kun je die opties niet eens altijd aanzetten volgens mij.
Hoop dat de 13:30 van de Radical zometeen official gaat, enige kans die ik heb om te racen met de Radical vandaag
Hoop dat de 13:30 van de Radical zometeen official gaat, enige kans die ik heb om te racen met de Radical vandaag
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat is sneller in de MX5, zelfs met auto-blip. Want anders maakt je auto te veel toeren en verlies je een beetje tijd.AquaSheep schreef op zondag 27 mei 2012 @ 13:23:
Ik gebruik nu auto-clutch en auto-blib voor het schakelen van de auto. Moet ik voor de Mazda MX5 eigenlijk van het gas af voor het opschakelen of maakt dat niks uit?
Gestart van pole, als 1e geëindigd, snelste raceronde en slechts 2 kleine incjes 
http://members.iracing.co...onid=5704465&custid=44916

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Om 17 uur is mijn tweede race in de ARL fixed truck league.
Deze keer is Daytona aan de beurt en als ik ergens kan winnen, is het hier.
De race is hier live te zien straks:
http://www.apexracingleague.com/content.php?14-videos
Deze keer is Daytona aan de beurt en als ik ergens kan winnen, is het hier.
De race is hier live te zien straks:
http://www.apexracingleague.com/content.php?14-videos
niet vergeten indianapolis 500 in enkele minuten op rtl7
Waarom ben je 28 rondjes blijven rijden als ik vragen mag.Arfman schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:25:
Gestart van pole, als 1e geëindigd, snelste raceronde en slechts 2 kleine incjes
[afbeelding]
Oh dat commentaar is niet om aan te horenDJrDJ666 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:57:
niet vergeten indianapolis 500 in enkele minuten op rtl7
Ik kijk wel via een stream.
Ventilator, check
Raam open, check
Boxershort, check
Setup, hopelijk check
2.4 uur van Spa kan beginnen
Q start om 19:00
R om 19.30
Blijkbaar te volgen op simrace.tv op kanaal 4
Wish me luck!
( hoop stiekem op een massive pileup, kan'k op terras gaan zitten
)
Raam open, check
Boxershort, check
Setup, hopelijk check
2.4 uur van Spa kan beginnen
R om 19.30
Wish me luck!
( hoop stiekem op een massive pileup, kan'k op terras gaan zitten
Succes Koen!
Ik heb nu mijn laptop aan de TV aangesloten en kijk via deze stream: http://www.racefansonlytv.com/ws.html
Veel en veel (en veel en veel etc.) dan het commentaar van RTL7
Ik heb nu mijn laptop aan de TV aangesloten en kijk via deze stream: http://www.racefansonlytv.com/ws.html
Veel en veel (en veel en veel etc.) dan het commentaar van RTL7
[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 27-05-2012 18:38 ]
Je hebt gelijk, het nederlandse commentaar is echt 3x niks, vanavond wel een 1080 downloaden en lekker in zn amerikaans bekijken, de voorbeschouwing was wel mooi opgezet. de sfeer die je hebt in amerikaans commentaar is echt zoveel beter dan het "stomme' nl praatprogrammaNiellie41 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 18:27:
[...]
Oh dat commentaar is niet om aan te horen
Ik kijk wel via een stream.
Gl Koen!Fragbeestje schreef op zondag 27 mei 2012 @ 18:28:
Ventilator, check
Raam open, check
Boxershort, check
Setup, hopelijk check
2.4 uur van Spa kan beginnen![]()
R om 19.30
Wish me luck!
( hoop stiekem op een massive pileup, kan'k op terras gaan zitten)
ik ga nu de laatste escors doen op zvoort met de mx5. Met helaas maar 8 rijders
....
5 rondjes gereden in practice (met 1 andere rijder). ff pauze en snel dan straks de race afwerken en klaar.
Erg jammer dat die serie zo doodgebloed is
(en nog 2 rijders minder.... bah)
1ste race was wel heeeel erg veel fun met Steve en Thomas..
In de 2de race gaan we zelfs regroupen als het veld te veel uit elkaar valt
[ Voor 24% gewijzigd door JoepW op 27-05-2012 20:30 ]
Waarom zijn die races in de SM altijd zo frustrerend
Verloor eerst al 2 plekken omdat iemand die gecrashed was niet goed aan de kant ging en me het gras op duwt. Daarna maak ik klein foutje en komt een idioot die een rondje achter ligt even met me vechten, two wide door die snelle linker bocht, waar ben je mee bezig man!? Daarna verlies ik hem bijna in de laatste bocht, muur in en maar meteen de pits in maar hij doet niks, krijg geen repairs of niks
Verlies ik weer alle plekken zal ik wel weer laatste worden in hoge SOF... Bah.
Ik had het Sato ook wel gegund. Maar was een mooie race. Lange tijd zelfs op het schema om Arie's snelste Indy ooit te verbeteren.Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:23:
dario franciti woh ! nummer 3 voor hem in de indy 500
Dan had Dario meer geluk dan ik
Laatste half uur was er blijkbaar teveel aan.
Iets na de 1ste pitstop reageerde de wagen plots heel raar, ga naast de track en raak de kant een beetje. Dit was dan blijkbaar mijn 1e fast tow bij de 2e pitstop. Paar ronden na de 2e pitstop opnieuw veel problemen met de auto en vakkundig wiel krom gereden.
Dacht effe towen, kan ik nog ergens halverwege eindigen (hing op de 3e plek en de 1e moest nog pitten) maar die fast tow was dus al weg met die 1e pitstop...
Ach, 2e plek had ik kunnen hebben, zelf om zeep geholpen. Setup reageert soms echt onverwacht en zit veel verschil tussen nieuwe banden, banden na enkele rondjes en bandjes op het einde...
Toch nog heel wat kennis opgedaan voor volgende week
Ik dacht ik stop ermee en ga lekker naar de uitzending kijken... Ist es im Deutsch!!! Schei**e
Laatste half uur was er blijkbaar teveel aan.
Iets na de 1ste pitstop reageerde de wagen plots heel raar, ga naast de track en raak de kant een beetje. Dit was dan blijkbaar mijn 1e fast tow bij de 2e pitstop. Paar ronden na de 2e pitstop opnieuw veel problemen met de auto en vakkundig wiel krom gereden.
Dacht effe towen, kan ik nog ergens halverwege eindigen (hing op de 3e plek en de 1e moest nog pitten) maar die fast tow was dus al weg met die 1e pitstop...
Ach, 2e plek had ik kunnen hebben, zelf om zeep geholpen. Setup reageert soms echt onverwacht en zit veel verschil tussen nieuwe banden, banden na enkele rondjes en bandjes op het einde...
Toch nog heel wat kennis opgedaan voor volgende week
Ik dacht ik stop ermee en ga lekker naar de uitzending kijken... Ist es im Deutsch!!! Schei**e
Euh, Spa in week 10 is al meerdere seizoenen geleden. Dat is echt 2011 S4 ofzo. Waardeloze set dus.Fragbeestje schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 17:04:
Hoi Niek!
Ik ben nog bezig met mijn Spa set. Als je een redelijke wil kan je mijn Suzuka set proberen van het forum, die werkt best wel goed.
[ Voor 7% gewijzigd door niekversteege op 27-05-2012 22:17 ]
Viel me wel op bij de echte Indy 500, dat in iRacing de wagen veel minder fuel verbruikt.
Is ook een andere auto met een andere motorHoogie2004 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 22:22:
Viel me wel op bij de echte Indy 500, dat in iRacing de wagen veel minder fuel verbruikt.
Klopt, maar ik had niet verwacht dat de nieuwe auto zoveel meer fuel verbruikt...
Zoals bij commentaar gesteld verplaatst deze auto meer lucht , dus dat zal dan wel 1 van de redenen zijn waardoor hij meer fuel verbruikt.Hoogie2004 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 22:30:
[...]
Klopt, maar ik had niet verwacht dat de nieuwe auto zoveel meer fuel verbruikt...
How do you save a random generator ?
DW12
Fuel Capacity: 18.5 gallons
Indycar in iRacing
Fuel Capacity: 22 gallons (83 liters)
En inderdaad, veel meer drag dus meer verbruik.
Je kan de auto uit iRacing niet vergelijken met de DW12 omdat de DW12 een totaal andere (en lelijke) auto is.
Fuel Capacity: 18.5 gallons
Indycar in iRacing
Fuel Capacity: 22 gallons (83 liters)
En inderdaad, veel meer drag dus meer verbruik.
Je kan de auto uit iRacing niet vergelijken met de DW12 omdat de DW12 een totaal andere (en lelijke) auto is.
[ Voor 27% gewijzigd door Niellie41 op 27-05-2012 22:36 ]
Pfoeh, met veel pijn en moeite een 2:02.200 eruit kunnen persen in de HPD @ Spa. Met een set van Bjorn waar hij een 01.7 mee deed..!! Jezus man... Ik kom tot 02.0 denk ik (had ik kunnen halen maar laatste bocht ging niet helemaal goed) maar verder..? En deze setup vind ik al niet te rijden voor in een race, heel erg loose, vooral in les combes heb ik er echt moeite mee, alsof je op ijs rijdt daar. Uitkomen bocht lukte me weer niet dus had wat meer (meer negatief) camber achterin en een extra klikje accel diff, dat helpt wel. Heb echt nog wel oefening nodig deze week, eens zien of ik wat proto & gt races mee doe dan maar.
Verwijderd
Wow - net ook meegedaan aan de 2.4h de Spa.
Ik wilde finishen, en dat heb ik gedaan, maar ik kwam pas veel te laat op gang eigenlijk. Was erg voorzichtig, maar het was dan ook mijn eerste endurance race :-) Wel bijzonder gaaf - ondanks dat ik in het tweede uur met niemand om positie streed, was het allerminst saai.
Alleen jammer dat ik last had van een massive fps drop als ik teveel curbs pakte in busstop... daardoor een paar keer gespind helaas.
Maar erg gaaf in ieder geval!
Ik wilde finishen, en dat heb ik gedaan, maar ik kwam pas veel te laat op gang eigenlijk. Was erg voorzichtig, maar het was dan ook mijn eerste endurance race :-) Wel bijzonder gaaf - ondanks dat ik in het tweede uur met niemand om positie streed, was het allerminst saai.
Alleen jammer dat ik last had van een massive fps drop als ik teveel curbs pakte in busstop... daardoor een paar keer gespind helaas.
Maar erg gaaf in ieder geval!
Mooie DN (really) F Frank 
Had even zitten kijken. Maar die Brian Lambert heeft een hoop drama veroorzaakt in de race.
Had even zitten kijken. Maar die Brian Lambert heeft een hoop drama veroorzaakt in de race.
[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 28-05-2012 11:26 ]
En weer een Indy race op Indy die eindigt in een crash.
Laatste ronde laatste bocht in gevecht om P1/2/3 raak ik degene net aan mijn binnenkant en onderstuur de muur in (zoals finish vorig jaar)
http://members.iracing.co...onid=5710896&custid=61620
Wel nog 7e
@Joep
Tja, het ging wel lekker. Heb me in ieder geval flink vermaakt. Liever zo in de laatste bocht, dan in L1 ergens eraf. Ik lijk het oval-racen wel redelijk door te krijgen, maar in de gevechten ga ik er om de een of andere reden steeds af bij een contact, terwijl die anderen altijd door kunnen. Tevens veroorzaak ik ze lang niet altijd (nu net wel, omdat ie in mijn blinde hoek zat...)
Laatste ronde laatste bocht in gevecht om P1/2/3 raak ik degene net aan mijn binnenkant en onderstuur de muur in (zoals finish vorig jaar)
http://members.iracing.co...onid=5710896&custid=61620
Wel nog 7e
@Joep
Tja, het ging wel lekker. Heb me in ieder geval flink vermaakt. Liever zo in de laatste bocht, dan in L1 ergens eraf. Ik lijk het oval-racen wel redelijk door te krijgen, maar in de gevechten ga ik er om de een of andere reden steeds af bij een contact, terwijl die anderen altijd door kunnen. Tevens veroorzaak ik ze lang niet altijd (nu net wel, omdat ie in mijn blinde hoek zat...)
[ Voor 39% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-05-2012 11:25 ]
En ook omdat die Brain het kopgroepje in de laatste bocht uit balans bracht.
Ja, wat die gast nog op de baan deed...JoepW schreef op maandag 28 mei 2012 @ 11:27:
En ook omdat die Brain het kopgroepje in de laatste bocht uit balans bracht.
Jammer Frank...
Joep, Frank, iemand anders met iets van HPD ervaring, zin om straks nog eventjes aan een setup te werken?
Heb een nieuwe van Bjorn Spindel gekregen die is veel sneller maar ik wil hem ietsje makkelijker maken, kijken of dat lukt zonder al te veel snelheid te verliezen...
Joep, Frank, iemand anders met iets van HPD ervaring, zin om straks nog eventjes aan een setup te werken?
Ik heb na de middag nog wel even tijd. Vanaf 2 a 3
3 is wat laat denk ik maar 2 is prima. Zal kijken of ik vanaf 2 wat host of misschien iets eerder al en dan wat langer...
Zo de 12:30 rijden met de SM op Oulton. Setup van het forum geplukt, lijkt redelijk stabiel, dit ga ik puur op ervaring proberen uit te rijden
Misschien dat ik even langs kom...NickThissen schreef op maandag 28 mei 2012 @ 11:30:
Jammer Frank...
Joep, Frank, iemand anders met iets van HPD ervaring, zin om straks nog eventjes aan een setup te werken?Heb een nieuwe van Bjorn Spindel gekregen die is veel sneller maar ik wil hem ietsje makkelijker maken, kijken of dat lukt zonder al te veel snelheid te verliezen...
Inside Sim Racing doet weer een promo actie voor iRacing:
- Alleen voor nieuwe members
- 3 maanden voor $15
- Basiscontent
- Extra Riley DP
- Extra Watkins Glen
Via deze link te benaderen: http://www.iracing.com/insidesimracing/
Hier de aflevering waarin het item zit:
[ Voor 31% gewijzigd door JoepW op 28-05-2012 12:38 ]
Heb er een gehost!
$15 voor 3 maanden, track en auto? Not bad... Krijg je normaal alleen de track voor!
$15 voor 3 maanden, track en auto? Not bad... Krijg je normaal alleen de track voor!
[ Voor 70% gewijzigd door NickThissen op 28-05-2012 13:07 ]
Ennn .... 3eArfman schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:25:
Zo de 12:30 rijden met de SM op Oulton. Setup van het forum geplukt, lijkt redelijk stabiel, dit ga ik puur op ervaring proberen uit te rijden

http://members.iracing.co...onid=5711418&custid=44916
Als 12e gestart, gelijk al een paar plekjes gewonnen door startcrashes e.d. Langzaam opgeklommen naar de 5e plek, toen blies iemand voor me z'n motor op en lag ik 4e. Daardoor was nummer 3 afgeleid en kon ik aanhaken, ongeveer 12 rondes lang binnen 2 seconden gereden em hem uiteindelijk de laatste ronde (op z'n Duits
2:02.164 (met kleine off track) gehaald. Ben ik meer dan tevreden mee op het moment maar het is geen race setup om meer dan 2 uur mee te rijden. Helaas alles wat ik doe om hem makkelijker te maken word hij meteen halve seconde langzamer van
Zal moeten kiezen ben ik bang... denk dat ik ga afwachten wat de rest rijdt. Bjorn kan ik toch niet pakken tenzij hij een fout maakt dus dan is een veilige setup beter. Bedankt voor de hulp in ieder geval
Probeer in ieder geval die van mij nog ff en kijk dan of je misschien de bandenspanning toch weer moet verlagen en misschien voor iets zachter om stuur te maken.
Ik reed trouwens steeds met een schema 2:02.5 tot aan de busstop met die setup en dan bij het uit-accelereren uit de busstop en de laatste bocht (la source) verloor ik 1-3 seconde
Ik reed trouwens steeds met een schema 2:02.5 tot aan de busstop met die setup en dan bij het uit-accelereren uit de busstop en de laatste bocht (la source) verloor ik 1-3 seconde
[ Voor 36% gewijzigd door JoepW op 28-05-2012 15:11 ]
En weer voortijdig klaar bij Indy
Ging aan de leiding (vanaf een P18 start) en de gast achter me (Dennis nogwat) duikt in een gat dat er gewoon niet is... Hij had ongeveer zoveel plaats als Sato gisteren, en stuurt dan ook nog eens te laat in, waardoor we beiden in de muur eindigen, tien ronden voor het eind. Dat je in de laatste ronde zo'n gaatje wil pakken, prima, maar niet zo vroeg
Al de 3e keer deze week dat ik eruitvlieg op Indy door dat soort acties van anderen
Ging aan de leiding (vanaf een P18 start) en de gast achter me (Dennis nogwat) duikt in een gat dat er gewoon niet is... Hij had ongeveer zoveel plaats als Sato gisteren, en stuurt dan ook nog eens te laat in, waardoor we beiden in de muur eindigen, tien ronden voor het eind. Dat je in de laatste ronde zo'n gaatje wil pakken, prima, maar niet zo vroeg
Dennis Stammel. Dan noem je er ook een. Die gast kan echt _NIET_ rijden. In de proto/GT races ook al regelmatig mensen eraf zien beuken.Hoogie2004 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:18:
Ging aan de leiding (vanaf een P18 start) en de gast achter me (Dennis nogwat) duikt in een gat dat er gewoon niet is...
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ja die ja...Phydomir schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:30:
[...]
Dennis Stammel. Dan noem je er ook een. Die gast kan echt _NIET_ rijden. In de proto/GT races ook al regelmatig mensen eraf zien beuken.
En de ******* eindigt ook nog voor me
http://members.iracing.co...onid=5712544&custid=61620
[ Voor 20% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-05-2012 17:57 ]
Ik heb lang geen offi race gereden, maar zelfs ik kan me die oen herinneren
Ochja, ik put wel vertrouwen uit mijn Indy races. Steeds naar voren kunnen rijden zonder veel moeite, en had er 2 bijna zeker gewonnen als ik niet gecollecteerd werd bij een crash / eraf geramdJoepW schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:59:
Ik heb kang geen offi race gereden, maar zelfs ik kan me die oen herinneren
Het niveau bij de Indycars fixed serie is nu ook niet echt hoog te noemen. Reed eens voor de gein mee op Richmond zonder te oefenen. Voordat de groene vlag viel, spinden er al een aantal voor me. Reed van 19 tot in de top 10 (zonder te oefenen en eerste keer sinds heel lange tijd dat ik in de Indycars reed!).
Had me die race kostelijk vermaakt.
Natuurlijk zullen er wel splits zijn waar het niveau wel hoog is. Maar over het algemeen is het niveau in fixed races lager dan de open set series.
Had me die race kostelijk vermaakt.
Natuurlijk zullen er wel splits zijn waar het niveau wel hoog is. Maar over het algemeen is het niveau in fixed races lager dan de open set series.
[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 28-05-2012 18:21 ]
Ik ben er vanavond niet bij met de Skip @ LRP.
Have fun all!
En ff off topic.... met MX-5 racen op zandvoort kan heeeeeel leuk zijn.
3de op het grid en uiteindelijk als 2de over de finish is Bart Wubben. Die ken ik goed van R/C racen.
Hier de link: http://cpzvideo.crossmedi.../Video.aspx?VideoID=17050
Release notes voor vanavond:
En we kunnen nog wel wat rijders gebruiken voor morgenavond!
http://tournaments.iracin...s/ViewSessions.aspx?tid=5
Have fun all!
En ff off topic.... met MX-5 racen op zandvoort kan heeeeeel leuk zijn.
3de op het grid en uiteindelijk als 2de over de finish is Bart Wubben. Die ken ik goed van R/C racen.
Hier de link: http://cpzvideo.crossmedi.../Video.aspx?VideoID=17050
Release notes voor vanavond:
Van het member forum:
Like last week, this evening just prior to the time of the week changeover we will activate updates for two cars.
Ford Mustang FR500S
Like the Ford Falcon V8 Supercar last week, we have also overhauled this car with the New Tire Model, improving parts of it's modelling with latest techniques.
- Updated to use the New Tire Model.
- Aero updates to better match Ford data.
- Rear suspension modelling has been improved.
Pontiac Solstice and Rookie
- Fixed the issue where the motor had chance of blowing up while on the rev limiter.
En we kunnen nog wel wat rijders gebruiken voor morgenavond!
http://tournaments.iracin...s/ViewSessions.aspx?tid=5
[ Voor 57% gewijzigd door JoepW op 28-05-2012 20:18 ]
Waar is iedereen.
Stiekum barbeque`en zeker.
Joep kan je de sessie nog open zetten , de benelux eraf ?
Stiekum barbeque`en zeker.
Joep kan je de sessie nog open zetten , de benelux eraf ?
How do you save a random generator ?
VERGEET DE TRAINING NIET!
Skip Barber op Lime Rock Park
[ Voor 84% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-05-2012 21:00 ]
Hehe wat een faalkist is die Skip toch ook geworden
Tja ik rijd er toch niet meer in dus boeie 
Maar je verhaal lijkt te kloppen inderdaad, niet glijden. Wat bedoel je trouwens met 2FMSH?
Maar je verhaal lijkt te kloppen inderdaad, niet glijden. Wat bedoel je trouwens met 2FMSH?
Is nu een groot topic op 't iRacing forum over de 2FMSH: 2 foot magic save hax.Arfman schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:16:
Tja ik rijd er toch niet meer in dus boeie
Het is een discussie over het realisme van deze techniek. Als je met een willekeurige iRacing auto in een spin komt, kun je ten alle tijden vol op de rem stampen en tegelijk gas geven. Je auto spint dan nooit, maar draait altijd weer met z'n neus recht naar voren. Probeer maar eens in een off line practice sessie.
Zo kun je dus elke spin redden...
Zo heb ik al veel spins kunnen redden bij ovals. Er klopt nog zo veel niet aan het NTM. Bijv in de Corvette, als je een beetje begint te glijden en je wilt het corrigeren, ben je verloren. Want dan stuur je tegen, wordt de slip alleen maar erger en glijd je zo de muur in. Heel irritant.
Ik snap niet dat ze er zo'n punt van maken, trouwens.
Ik snap niet dat ze er zo'n punt van maken, trouwens.
Apart Niel. Ik vind eigenlijk iedere auto die het NTM heeft makkelijker om op te vangen als de achterkant begint te glijden dan bij het OTM. Bij het uitgaan van de bocht dan. Als het bij het ingaan gebeurd doe je sowieso iets fout en is het meestal blokkerende achter wielen of gewoon te hard de bocht in. Alleen op hele lage snelheden wil het wel eens gebeuren. Maar dat zit er al sinds het begin in maar is al wel een heel stuk beter dan bij de 1e release van het NTM.
Het is idd bij de langzamere bochten, maar ook niet altijd. Dan als je dan gaat, kan je corrigeren wat je maar wil. Het wordt alleen maar erger. Heel irritant is dat.
Dit soort realisme in Damage Model zou ik wel gaaf vinden in iRacing
(video is van CryEngine 3 overigens)
CryEngine3 kan dat nu, de 1e games daarmee komen.... eind dit jaar (?) op de markt. Dan gok ik dat iRacing tegen 2018 iets heeft wat hier op lijkt, gezien het tempo waarin de engine zich ontwikkeldHoogie2004 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 07:16:
Dit soort realisme in Damage Model zou ik wel gaaf vinden in iRacing(video is van CryEngine 3 overigens)
[video]
Xbox
Ja dat vermoed ik ook wel. Maar de huidige damage (en collision detection sinds NTM) vind ik toch echt wel onder de maat. Vooral de collision detection lijkt veel slechter sinds het NTM, veel meer ghost contacts, en soms rijd je half door een muur en is er niks aan de hand.BM schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:16:
[...]
CryEngine3 kan dat nu, de 1e games daarmee komen.... eind dit jaar (?) op de markt. Dan gok ik dat iRacing tegen 2018 iets heeft wat hier op lijkt, gezien het tempo waarin de engine zich ontwikkeld
Ik reed van de week op Oulton met de SM half door de 1e bandenstapel in de chicane. Dat was een 0x contact volgens iRacingHoogie2004 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:03:
[...]
Ja dat vermoed ik ook wel. Maar de huidige damage (en collision detection sinds NTM) vind ik toch echt wel onder de maat. Vooral de collision detection lijkt veel slechter sinds het NTM, veel meer ghost contacts, en soms rijd je half door een muur en is er niks aan de hand.
Maar inderdaad, het damage model is vrij beroerd. Ik hoef helemaal geen hippe grafische dingen zoals in die video te hebben, als het collision model maar een beetje bijgewerkt word. Dat het er dan grafisch niet zo goed uit ziet, lekker belangrijk
Xbox
Gisteravond nog met de Lotus 79 gereden. Die heeft nog het OTM en het voelt alsof je met die auto over de baan glijdt. Niet qua grip, maar qua gevoel, ik had echt geen idee wat de auto aan het doen was. NTM is wat dat betreft ook echt een hele verbetering.Phydomir schreef op maandag 28 mei 2012 @ 23:24:
Apart Niel. Ik vind eigenlijk iedere auto die het NTM heeft makkelijker om op te vangen als de achterkant begint te glijden dan bij het OTM. Bij het uitgaan van de bocht dan. Als het bij het ingaan gebeurd doe je sowieso iets fout en is het meestal blokkerende achter wielen of gewoon te hard de bocht in. Alleen op hele lage snelheden wil het wel eens gebeuren. Maar dat zit er al sinds het begin in maar is al wel een heel stuk beter dan bij de 1e release van het NTM.
inderdaad gisteren ook raar tijdens silverado practiceHoogie2004 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:03:
[...]
Ja dat vermoed ik ook wel. Maar de huidige damage (en collision detection sinds NTM) vind ik toch echt wel onder de maat. Vooral de collision detection lijkt veel slechter sinds het NTM, veel meer ghost contacts, en soms rijd je half door een muur en is er niks aan de hand.
Rijden in groep, paar auto's voor me raken er een paar de muur en tollen in de lucht waardoor de auto's voor me niet kunnen onwijken en er "doorrijden" dit zonder damage zelfs, Ik rij er ook door en mijn truck is total loss. dus zit toch raar ineen die detectie (was daar precies dat tijdens tollen detectie uit is auto is terug met 4 banden op asfalt en detectie is aan.
Verwijderd
Hey heeft er iemand hier ervaring met een TrackIR?
Ik heb nogal moeite (zeker in een auto met een dak) om in langzame krappe bochten goed te rijden (busstop, La Source) - puur omdat ik niet kan zien waar ik naartoe ga.
Dus misschien moet ik 3 schermen (= duur en zo) of misschien is TrackIR een goed alternatief?
Ik heb nogal moeite (zeker in een auto met een dak) om in langzame krappe bochten goed te rijden (busstop, La Source) - puur omdat ik niet kan zien waar ik naartoe ga.
Dus misschien moet ik 3 schermen (= duur en zo) of misschien is TrackIR een goed alternatief?
Ik heb maar een scherm en heb er geen problemen mee. Wat is je FOV?
Het is ook gewoon oefenen, oefenen, oefenen. Na een tijdje weet je precies wanneer je moet insturen.
Het is ook gewoon oefenen, oefenen, oefenen. Na een tijdje weet je precies wanneer je moet insturen.
TrackIr is overigens ook best prijzig. Heb wel eens gekeken naar FreeTrack, welke met een webcam TrackIr simuleert, echter geen webcam om te testen.
Hmm ik voel hem anders toch goed aan. Merk daar niet al teveel verschil mee met auto's die wel het NTM hebben.Arfman schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:37:
[...]
Gisteravond nog met de Lotus 79 gereden. Die heeft nog het OTM en het voelt alsof je met die auto over de baan glijdt. Niet qua grip, maar qua gevoel, ik had echt geen idee wat de auto aan het doen was. NTM is wat dat betreft ook echt een hele verbetering.
Verwijderd
Mja deze review productreview: Trackir 5 review door Propane zegt dat FreeTrack kwalitatief uitermate teleurstellend is...
Tja, ik had er alleen wat losse artikelen over gelezen. Heb niet echt reviews en dergelijke opgezocht. Als je een webcam hebt, is het snel gedaan om even dat spul te testen, misschien werkt het wel prima. Een TrackIR set kost toch al snel meer dan honderd euro geloof ik...Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:06:
Mja deze review productreview: Trackir 5 review door Propane zegt dat FreeTrack kwalitatief uitermate teleurstellend is...
Verwijderd
That's right maar aan de andere kant: geld moet een beetje rollen natuurlijk
Als het het echt waard is, als de experience er beter van wordt... Dus daarom dat ik me afvroeg of mensen hier ervaring hadden ermee (en iRacing)
Als het het echt waard is, als de experience er beter van wordt... Dus daarom dat ik me afvroeg of mensen hier ervaring hadden ermee (en iRacing)
In de commentaren van die posts staan wel bemoedigende dingen overigens:
Maar freetrack is zeker leuk om het een keer te proberen. Kwalieit van de webcam is bij freetrack erg belangrijk.
Het is dus waarschijnlijk wel wat werk, maar kan ook wel wat geld besparen.Als je het geld hebt, dan lijkt het wel een prima oplossing. Als je echter iets meer budget hebt, lijkt 3 schermen toch wel lekkerderNu gebruik ik de juiste Osram/Siemens IR leds en de Wii mote met een Bluetooth stick en dit werkt dus wel goed. Voor meer info ga naar de freetrack forum.
ik heb een trackir 4 (niet de 5)Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:57:
Hey heeft er iemand hier ervaring met een TrackIR?
en 3 schermen is natuurlijk beter. maar een trackir is een goed alternatief maar duurt wel even eer je hem goed afgesteld hebt plus is wel wennen in begin. (had deze vooral voor online flightsims, hierbij is trackir onmisbaar)
Heb je in iRacing geen last van 'lag' met trackir?
joepw : nee je kan de refresh van trackir afstellen als je smooth op 50 zet wel ja. je mag deze in race games nooit boven de 30 zetten.JoepW schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:22:
Heb je in iRacing geen last van 'lag' met trackir?
nu de trackir 5 weet ik niet daar zit een snellere proc in.
Verwijderd
Ik heb er pas een heel artikel op nogrip over zitten lezen als je het gaat proberen schijnt een ps3 eye camera heel goed te werkendabelg schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:26:
[...]
joepw : nee je kan de refresh van trackir afstellen als je smooth op 50 zet wel ja. je mag deze in race games nooit boven de 30 zetten.
nu de trackir 5 weet ik niet daar zit een snellere proc in.
Verwijderd
NTM op de mustang :
Heb vanmorgen een 50 ronden op okayama geprobeerd met allerlei setups maar ben er heel eerlijk gezegd niet heel blij mee
Ik ben alle gevoel kwijt met het wegdek dat ik met NTM wel had , insturen in een bocht gaat goed maar midcorner is het alsof er 20 man je van achter uit de bocht proberen te drukken .
Ik heb zelf een camaro v8 met een handgeschakelde bak gehad en kan je vertellen dat die heel wat meer voelde als OTM dan nu met NTM .
Kortom ik ben er nog niet erg blij mee we zullen zien of we iets met setups kunnen veranderen maar op dit moment ben ik een hoop plezier kwijt met de Mustang .
Heb vanmorgen een 50 ronden op okayama geprobeerd met allerlei setups maar ben er heel eerlijk gezegd niet heel blij mee
Ik ben alle gevoel kwijt met het wegdek dat ik met NTM wel had , insturen in een bocht gaat goed maar midcorner is het alsof er 20 man je van achter uit de bocht proberen te drukken .
Ik heb zelf een camaro v8 met een handgeschakelde bak gehad en kan je vertellen dat die heel wat meer voelde als OTM dan nu met NTM .
Kortom ik ben er nog niet erg blij mee we zullen zien of we iets met setups kunnen veranderen maar op dit moment ben ik een hoop plezier kwijt met de Mustang .
Dit topic is gesloten.