iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Was dat nou. Kies jij hem uit en dan kom je niet.JoepW schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:12:
Ik ben totaal munt.
Ik denk niet dat ik naar de training en fun race kom vanavond...
Ik had 33inc met de Corvette waarvan 21 off trackjes. Jammer dat ik Jeroen raakte toen ik me verremde.Niellie41 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:31:
Daarom liet ik Niek tussen de GT1 starten want er stonden Corvettes achter hem.
Je kan een grid niet aanpassen als de sessie live is, alleen bij het maken van de sessie.
De race ging super goed. Er waren misschien 2 a 3 mensen die super veel inc's hadden. 2 of 3 van 41 mensen is best goed. Deze race ging 100 keer beter dan de officiële iRacing serie.
Ik zag rook en was even afgeleid waardoor ik mijn rempunt miste. Was mijn enige incident waarin ik fout zat. Nog 1x van achter geramd door LMP en 1x van opzij in de bocht voor rechte stuk door ik meen Egil die me wou lappen en teveel naar buiten kwam.
Het was idd wat verwarrend en ik bleef wat achter omdat ik geen zwart lapje stof wou zien verschijnen zo vroeg in de race omdat ik geen gaatje liet.niekversteege schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:33:
Ik kan wel zien dat er wat verwarring ontstaat hierdoor maar het was ook een beetje een vreemde situatie. Protesten hiervoor lijkt me niet zo gepast.
Protesten ga ik niet doen, haalt ook niets uit. Alle begin is moeilijk, zolang we maar vooruitgang boeken en meer duidelijkheid scheppen voor de volgende race.
Dat zou ik niet erg vindenNiellie41 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:07:
[...]
Dan moeten de Corvettes sneller rijden of Niek langzamer
Die gaten zijn in het begin wat ontstaan door het hoge topspeed verschil tussen de GT's en de LMP'S. Dat verschil is nu al wat minder. In het begin werd dit ook enkel gedaan indien er een lang snel stuk is achter de start waardoor de GT's de lmp's rond de oren vlogen en meestal al in T1 voor een gigantische puinhoop zorgden. Voor mij hoeven die gaten niet, met een beetje voorzichtigheid in het begin kom je al een heel eind, maar ik maak de regels niet.RielN schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:38:
[...]
Ik snap er nog altijd niks van, ook van die gaten niet
En als Niek sneller Q'd dan Corvettes, dan verdient hij het wel om op die plek te starten. Moet ik zelf maar een betere Q rijden!
Kan gebeuren, mensen is misselijk!Phydomir schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:49:
[...]
Ik had het stukje in de chat wel gelezen maar dus verkeerd begrepen. Ik dacht dat de GT1's gewoon in het GT2 veld zouden starten. Vandaar dat ik er achteraan ging. Volgende race iets meer duidelijkheid in het race topic en dan worden dit soort dingen ook ondervangen.
Had ik nu 1 seconde achter de nr 2 geëindigd had ik misschien wel anders gepiept.

Ik vond dat er over het algemeen toch behoorlijk goed gereden werd, zeker door de GoTters
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Maar lekker kunnen oefenen. Race was wat rommelig, en eigenlijk hadden we daar ook wat te weinig mensen voor. Nog wel een leuke side-by-side met Nick vanuit de laatste bocht naar T1. Zag er op de replay leuk uit
Ga hier deze week wel paar racejes meepakken denk ik, Outlon is echt oneindig veel beter dan dat vreselijke Road America
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik denk dat de race een standaard oulton race wordt: 20 laps nose to tail geweldig rijden tot iemand een bandje off track zet en je race voorbij is...
http://setups.iracing.nic...-%20S2%202012_S2_12_R.sto
Heeft wel nog iets meer fuel nodig voor een race, maar lekker stabiel, en met 15 liter 1:28.3 gereden.
Van het iRacing forum:
This evening just prior to the time of the week changeover, we will activate updates for two cars.
Ford Falcon V8 Supercar
We have taken the time to overhaul this car with the New Tire Model, and to bring many parts of it's modelling up to latest techniques. The results have been good enough that even real drivers Shane Van Gisbergen and Scott McLaughlin, who have been providing us with a lot of vital testing and tuning feedback, are very happy with the car now, and so we wanted to bring it to you early instead of waiting another couple of months for Season 3.
- Updated to use the New Tire Model.
- Suspension modelling has been improved. Especially improved is how the whole rear axle behaves. This may also have been the source of the occasional launch into the sky bug. The front suspension can now have it's roll center height adjusted.
- Reworked aerodynamics with our latest aero techniques and with latest data.
- Rear wing is now adjustable.
- Changed most setup items to default to metric sizes, including springs and bars.
- Alterations to the anti-roll bar stiffnesses and motion ratios. Also more rear size options are available.
- Cleaned up unnecessary stuff from the garage, such as antiroll bar arm length adjustment.
- Limit steering ratio to 10:1 minimum.
- Engine torque and efficiency revisions.
- Reduced drafting strength and length.
- Improved collision definitions for better 4x behavior.
- Updated iRacing setups.
Dallara IndyCar
- Updated ground collisions to not damage the engine so easily.
- Updated the 4x collision thresholds.
- Improved side to side drafting behavior at Indianapolis.
En let op:
UPDATE: NVIDIA Potentially Recalling All GTX 670, 680, 690 Kepler Video Cards
[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 21-05-2012 23:08 ]
Ben erg benieuwd.
How do you save a random generator ?
op de skip barber gaat dat prima met blippen..
Maar even rondje in de corvette gedaan maar vaak wil ie niet terug schakelen ondanks blippen.. snap niet wat ik fout doe
Net dankzij een paar cleane races in de MX-5 Class D SR4.44 geworden... Nu is het slechts een kwestie van deelname aan 2 skip-races en Class C is een feit.
Nu nog leren snel rijden

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TiHw6yLEZ1U]
Je kan ook ff snel 4 time trials met de SKip rijden. Duurt +/- 5 min per trial en die starten elke 5 minuten. Half uurtje of zo en je bent C klasse. Hoef je ook niet bang te zijn dat je SR beneden de 4.0 zakt door die 2 racejes.crowke schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 00:34:
Met de FoV op 65° in plaats van 85° heb je inderdaad veel betere controle!
Net dankzij een paar cleane races in de MX-5 Class D SR4.44 geworden... Nu is het slechts een kwestie van deelname aan 2 skip-races en Class C is een feit.
Nu nog leren snel rijden
Dan is je timing niet goed of geef je te weinig gas. Of een combinatie van beidezmeding schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 00:29:
Ik ben wat aan het experimenteren met auto-clutch..
op de skip barber gaat dat prima met blippen..
Maar even rondje in de corvette gedaan maar vaak wil ie niet terug schakelen ondanks blippen.. snap niet wat ik fout doe
Gister trouwens lekker lopen oefenen met de lotus79 op SIlverstone Classic. Ben zowaar Silverstone leuk gaan vinden. Zeker deze layout is geweldig met de Lotus. Lekker op hoge snelheid door de bochten heen knallen. Kon ook dichter bij de toppers in de klasse zitten dan dat ik normaal zit. Tijd zit nu op 1.25.9 maar een lage 1.25 zit er nog wel in volgens mij. Dan zit ik maar paar tienden af van Eric Nixon zen tijden. Normaal kom ik totaal niet in de buurt van zijn tijden.
Ik rij ook met autoblip. Dus je moet een ander smoesje verzinnenHoogie2004 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 06:49:
Ik rijd alles met autoblip. Dat is vast de reden dat ik altijd van Nick en Paul verlies
Dacht eigenlijk ook dat jij zonder autoblip reed, maar goed
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Lullige vraag misschien, maar heb je vSync wel uit staan in iRacing / je grafische driver? Klinkt als de issues die ik ook had (onhoudbaar als je eenmaal begint te glijden), bleek te komen (grotendeels, ben nog steeds geen SchumacherRequiem19 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:46:
[...]
Thanks for the find! Dit was echter in augustus. Inmiddels zijn we, 2 of 3 builds verder en het is er niet beter op geworden. Net even een rondje Oulton gedaan met de Skip en het rijdt prima, totdat je een slip angle van 0,1% bereikt. Het is of a) een mooie 360 die dan volgt, of b) een flinke tankslapper omdat je teveel corrigeert.
Hopelijk zorgt de volgende build voor een verbetering.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Bij downshiften toch wel? Of begin ik nu termen door elkaar te halenNiellie41 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:35:
In de SM is er ook geen verschil tussen wel en geen auto blip omdat je dasr niet hoeft te blippen
[ Voor 16% gewijzigd door BM op 22-05-2012 08:43 ]
Xbox
VerdorieNickThissen schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:13:
[...]
Ik rij ook met autoblip. Dus je moet een ander smoesje verzinnen
Dan drink ik vast teveel. Ga proberen de SM van vanmiddag mee te pakken om half 5. Moet ik normaal wel redden om dan om 4 uur ook de Q even mee te pakken
Ja we zaten erg dicht bij elkaarBM schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:17:
Jij bent jonger, dus kunt de boel sneller aanleren?![]()
Dacht eigenlijk ook dat jij zonder autoblip reed, maar goedBoeit ook niet zo. Vond het verschil tussen ons gister wel erg klein, maar 3 tiende ofzo in practise, en in Q zat ik op jouw practise tijd. Normaal gesproken zitten we met de Star Mazda toch wel beduidende verder uit elkaar
zeker wel hoor, bij upshifts op een straight win je tot bijna 0.4 typisch ... maar ding trekt naar een kant als je terug schakeld en dat gaat me te vaak mis...Niellie41 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:35:
In de SM is er ook geen verschil tussen wel en geen auto blip omdat je dasr niet hoeft te blippen
Wat reden wij gisteren dan, 1:28 laag geloof ik?NickThissen schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:46:
[...]
Ja we zaten erg dicht bij elkaarmaar ik ben bang dat we beide traag waren, op het forum hebben ze het over hoge 25ers
Dan rijden we met teveel downforce ofzo
[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-05-2012 08:50 ]
Dat las ik ja. Werd ik niet echt heel gelukkig vanNickThissen schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:46:
[...]
Ja we zaten erg dicht bij elkaarmaar ik ben bang dat we beide traag waren, op het forum hebben ze het over hoge 25ers

Ik zat op 28 laag in practise, en 27 hoog in kwalificatie. Daar kan wellicht nog een paar tiende af, maar dan is de koek ook wel op. Minder downforce is misschien wel sneller, maar volgens mij word in dan in de bochten diep ongelukkigHoogie2004 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:48:
[...]
Wat reden wij gisteren dan, 1:28 laag geloof ik?
Dan rijden we met teveel downforce ofzo
Xbox
[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-05-2012 08:54 ]
Overigens terugschakelen zonder autoblip is in de SM weer anders, je moet daar juist helemaal geen gas geven anders schakelt hij niet. Dat maakt hem sowieso al minder stabiel onder remmen en de 'schok' die hij krijgt als de versnelling erin schiet is dan meestal genoeg om hem dwars te gooien als je je stuur niet recht hebt. Ik vind het dus niet te doen zonder autoblip tenzij je zelf gaat koppelen bij downshifts...
Klik hier
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Zal er nog een keer naar kijken.
Edit:
updated.
Heb de mensen die niet 70% van de raceafstand hebben gehaald, er tussenuit gehaald.
[ Voor 25% gewijzigd door Niellie41 op 22-05-2012 10:32 ]
Hoop dat ik er deze avond bij kan zijn, kan al een goede oefening zijn voor de ELMS finale
Hoe ga je dat precies doen dan Niel met mensen die een race niet uitrijden? Maken die helemaal geen kans meer op die titel? Misschien kun je beter incs per rondje gebruiken ofzo dan?
[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 22-05-2012 10:36 ]
Bijv. Soboul heeft maar 3 inc's maar hij heeft wel maar 1 ronde gereden.
Misschien om het visueel beter uit te laten komen de berekening x100 of 1000 doen, en dan geen komma geneuzel.
Dus inc/laps*100(0)
Cube Nuroad Race (2022)
Ja maar je telt aan het eind van de league toch alle incs in alle races bij elkaar op? Dan heeft Vincent dus een race minder aan incs als je deze race niet mee telt. Dat komt dan toch nooit eerlijk uit tenzij iedereen alle races uit rijdt?Niellie41 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:41:
Als je niet finisht maar wel 70% van de race afstand hebt gehaald, dan tel je wel mee voor de CleanX Challenge. Anders niet.
Bijv. Soboul heeft maar 3 inc's maar hij heeft wel maar 1 ronde gereden.
BTW, de film Truth in 24 II is online op de Amerikaanse iTunes store. Het is een film van Audi over de 2011 24 uur van Le Mans.
De eerste film was al heel gaaf. Heel veel inside informatie en achtergronden van de race. Echt gaaf om te zien en elke Le Mans zou die films moeten zien!
[ Voor 59% gewijzigd door Niellie41 op 22-05-2012 10:53 ]
http://goo.gl/8Tb00
Dan zie je dat op kleine punten deze stand afwijkt op de originele uitslag.
Cube Nuroad Race (2022)
Goeie nieuws nu ook is dat ik de tracks en auto's wel compleet kan parsen en nu zelfs met de configuraties per track er bij. Tot nu toe moest je de configuratie zelf intypen omdat het me gewoon teveel werk was voor elke track uit te zoeken welke configuraties er waren, maar die staan nu dus netjes in de database. Mooie is dat ze zelfs een nominale ronde tijd geven voor elke configuratie en daarmee kan ik in mijn schedule straks (en ook op de toernooi site) een goeie indicatie geven hoe lang een race duurt die in aantal rondjes gelimiteerd is (zonder die ronde tijd heb ik natuurlijk geen idee hoe lang een race van 28 rondjes duurt en kan ik ook niet echt zo'n mooi "overzicht" maken van de races).
Maar P2's leggen meer ronden af dan GT's. Dan is er weer voordeel voor de P2 tov van GT1 of GT2.derx666 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:04:
Ik heb even snel een spreadsheet gemaakt met (inc/lap)x1000 (en dat afgerond):
http://goo.gl/8Tb00
Dan zie je dat op kleine punten deze stand afwijkt op de originele uitslag.
We moeten eigenlijk per race kijken. Ik denk dat ik de score deel door het aantal races dat meetelt.
Inc / lap lijkt me echt de beste vergelijkingsmaat, iRacing zelf doet ook Inc / Bocht voor het berekenen van je SR.
[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-05-2012 11:17 ]
Maar ook meer kans op een beter gemiddeldeHoogie2004 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:16:
Meer rondes is ook meer kans op Inc's.
Inc / lap lijkt me echt de beste vergelijkingsmaat, iRacing zelf doet ook Inc / Bocht zelfs.
Dit is geen SR competitie
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 22-05-2012 11:18 ]
Het is maar hoe je het bekijkt. Je kan per race gemiddeld Inc/Lap nemen, en daar punten voor uitdelen (dus niet Inc/Lap over de gehele competitie).Niellie41 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:18:
[...]
Maar ook meer kans op een beter gemiddelde
Dit is geen SR competitie
Verder is het niet mijn serie, en ik doe ook niet mee. Dus misschien moet ik me er maar niet mee bemoeien. iRacing heeft over het model ook na moeten denken, en zij zullen hele goede redenen hebben om het zelfs per bocht te doen i.p.v. per lap of per race.
Cube Nuroad Race (2022)
Klinkt wel erg gaaf! Mooi man. Ben benieuwd naar de Alpha-releaseNickThissen schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:16:
En het doel van dit alles is uiteindelijk het volgende: ik kan nu van elke serie het ID ophalen dat ik ook met behulp van de iRacing SDK tijdens het rijden kan inlezen. Zo wil ik dus een applicatie maken die kijkt in welke serie je aan het oefenen bent, en van die serie de komende races en qualificatie sessies opvraagt. Als er dan binnen 5 minuten (bijvoorbeeld) een race of Q start dan kan deze applicatie je een waarschuwing geven. Ik zie heel vaak mensen in het forum vragen om een timer tot de volgende race, nou dat kun je hiermee dus primaIk kan uitlezen welke serie je aan het rijden bent en kan straks dus ook (als ik het hele schema online heb) opvragen wanneer de races in die serie zijn
Blib: Ik doe alleen de MX-5 en HPD zonder blib. Alle anderen rij ik met blib.
En ik vind dat je wel min. 70% van de race moet uitrijden om geclassificeerd te worden.
[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 22-05-2012 11:35 ]
Tja, zo;n formule verzinnen is enorm lastig.Niellie41 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:29:
Om eerlijk te zijn, ben ik nog niet overtuigd. Ik wil een systeem hebben waardoor alles gelijk wordt getrokken. Bij de Green X Challenge is de formule zo dat het helemaal niets uit maakt of je in P1, P2 of GTE rijdt. Zoiets moet ik ook.
Ik neig er dan naar te kiezen voor een bewezen systeem, en daar zo dicht mogelijk bij te blijven. De SR rating van iRacing acht ik wel een bewezen systeem, en als je daar (zonder per bocht te gaan tellen) zo dicht mogelijk bij wilt blijven, kom je aan gemiddelde inc. per rondje. Daarvoor kun je dan elke race punten uitdelen (als je min. 70% hebt voltooid) en die uiteindelijk optellen.
Nu ga ik me er echt buiten houden, tenzij je nog verduidelijking wilt
Aantal incs per bocht of per rondje werkt natuurlijk wel voor je SR maar als je er punten aan gaat uitdelen moet je natuurlijk rekening mee houden dat niet alle classes evenveel rondjes (bochten) rijden in dezelfde tijd. Dan lijkt incs per tijd eenheid me eerlijker. Komt dan wel weer bij dat je in minder rondjes misschien minder kans maakt op incs maar ik denk niet dat dat heel erg veel zal schelen.
Speed = The car’s average race speed while on the track divided into 1000. This way a higher speed yields a smaller score to match the lower-is-better scoring philosophy.Niellie41 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:29:
Om eerlijk te zijn, ben ik nog niet overtuigd. Ik wil een systeem hebben waardoor alles gelijk wordt getrokken. Bij de Green X Challenge is de formule zo dat het helemaal niets uit maakt of je in P1, P2 of GTE rijdt. Zoiets moet ik ook.
Dus in principe tellen zij ook gewoon hoeveel je gereden hebt mee. Een LMP1 zal een veel hogere gem. snelheid hebben dan een GT2, en zou zo dus een voordeel hebben. Uiteindelijk onder de streep blijkt dat niet zo te zijn.
Als je ook kijkt naar de inc/lap resultaten zie je dat Bjorn bijna 2x zoveel punten heeft als Koen. Hij heeft ook 2x zoveel inc, maar ook 6 rondes meer gereden.
Ik denk dat dit de eerlijkste manier is, maar net wat Hoogie ook zegt, ik rij niet mee dus ik moet me er eigenlijk ook niet mee bemoeien
Cube Nuroad Race (2022)
Als je gaat delen vind ik het toch wat benadeeld voor de GT's, welke niet meer laps kunnen halen. (tenzij het hele lmp veld zichzelf in de vernieling rijd) Het is immers toch ook 2 uurs racen voor alle 3 de klassen.
En een inc oplopen hoeft daarom niet in een bocht te gebeuren. LMP rijders hebben dan ook heel wat minder last van snellere klassen die voorbij vliegen.
@ Niel : is er eigenlijk een screening gebeurd ivm de deelnemers? Kan me herinneren dat ik tijdens de Q sessie van zaterdag na de hairpin B. Whitaker tegenkwam die gespint was en zelfs nog niet de moeite deed om even op F3 te kijken alvorens op de baan te komen. Even replay gekeken en hij ziet mij gewoon afkomen en begint gewoon gas te geven. Ook zijn rondetijd van 2:05:xxx gaf me niet veel vertrouwen.
[ Voor 9% gewijzigd door Fragbeestje op 22-05-2012 11:43 ]
Cube Nuroad Race (2022)
@Derx, Je mist de rest van de formule
Efficient = The amount of energy required to complete the race at the speed and distance of the class winner divided by the car’s mass.
Proto's zijn veel lichter dan de GT's. En hierdoor wordt het weer gelijk getrokken.
Verwijderd
Whitaker is C en dat is genoeg voor GT2. Kan vragen of die genoeg heeft genoeg oefent voor de volgende race en als die nog te gevaarlijk is, DQ'en voor de race.Fragbeestje schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:41:
@ Niel : is er eigenlijk een screening gebeurd ivm de deelnemers? Kan me herinneren dat ik tijdens de Q sessie van zaterdag na de hairpin B. Whitaker tegenkwam die gespint was en zelfs nog niet de moeite deed om even op F3 te kijken alvorens op de baan te komen. Even replay gekeken en hij ziet mij gewoon afkomen en begint gewoon gas te geven. Ook zijn rondetijd van 2:05:xxx gaf me niet veel vertrouwen.
Claeys reed ook zo de baan op toen Niek er aan kwam in de race. Je zal altijd goede en minder goede coureurs hebben, daar is helaas niets aan te doen.
[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 22-05-2012 11:51 ]
Die tijd heb je sowieso al, je moet toch weten of een uitvaller 70% of meer heeft gereden (anders krijgt hij geen punten). Die 70% zal ofwel gebaseerd zijn op aantal laps (vergeleken met aantal laps dat de class winnaar gereden heeft) of meteen al op tijd (maar dan moet je bijhouden wanneer iemand eraf gaat, weet niet of dat te doen is). Dus dan weet je hoeveel % hij van de race heeft uitgereden en kun je aan de hand daarvan de tijd uitrekenen. Dat zal misschien niet op de seconde kloppen maar dat zal ook niet hoeven.derx666 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:43:
inc/tijd zou een goeie zijn, als je per deelnemer wist hoelang hij precies gereden heeft (en dan doel ik natuurlijk voornamelijk op de uitvallers)
Vraag me nu wel af hoe je uberhaupt die 70% uitrekent, wat als je crasht en 15 min in de pits staat, en daarna nog anderhalf uur 10 seconden off pace rond tuft, dan haal je die 70% van de laps van de winnaar niet. Heb je dan wel de 100% gehaald of niet?
Zal straks kijken naar het aantal inc's per minuut. Voor nu zal het waarschijnlijk niets uitmaken, maar als de 2e race is geweest moet het klaar zijn.
[ Voor 72% gewijzigd door Niellie41 op 22-05-2012 12:47 ]
Verwijderd
Het grappige is dat ik F3 altijd open heb staan. Denk alleen dat ik toen nog enigszins van slag/boos was vanwege het ongeluk met HoogieVerwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:15:
mss dat je voor Q ook met percentage kunt werken die er binnen vallen en die er buiten vallen ... dan heb je al niet dat je iemand tegen komt die heel traag onderweg is... maar als je F3 niet opstaan hebt zoals ik laatst leden tijdens de Got skip op brandshatch (na pitten) kan je rare dingen veroozaken
Marco schrok zich toen een hoedje .... btw ik vind dat die F3 default gewoon altijd moet opstaan en dat je via split interface rechts onderaan (bjikomende dialogbox) je de andere F toetsen moet kunnen gebruiken ...nu ja als ze die F3 gewoon negeren dan lost dit weinig aan het probleem op en dien je in dat geval beter zelf iets te ondernemen (DQ voor een race of iets dergelijks)
Maar je hebt helemaal gelijk. F3 zou gewoon standaard ergens in beeld moeten staan niet optioneel.
Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
mss de spotter nog uitbreiden met 'you are facing the wrong way' en iets als dat na een spin een flag zet dat hij meld van "watch out incomming traffic" wanneer je toch in iemands vaar water geraakt .... maar dat heb je in het echt ook niet tenzij dat alles elektronisch wordt en de cpu het overneemt van de rijden ....maar dat willen wij nu ook nietderx666 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:57:
[...]
Het grappige is dat ik F3 altijd open heb staan. Denk alleen dat ik toen nog enigszins van slag/boos was vanwege het ongeluk met Hoogie
Maar je hebt helemaal gelijk. F3 zou gewoon standaard ergens in beeld moeten staan niet optioneel.
inderdaad. Als Senna met een auto van nu eraf geklapt was, was hij gewoon uitgestapt. Hij is een van de redenen waarom de F1 van tegenwoordig zo veilig is.Niellie41 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:06:
Die zijn tegenwoordig in de ALMS/WEC te zien bij de GTE. F1 is echt niet meer wat het geweest is, maar als je kijkt hoe onveilig die auto's (voor 1994) waren tov van nu. Echt bizar
Cube Nuroad Race (2022)
We hebben anders wel te maken met één van de meest spannende seizoenen ooit dit jaar.Niellie41 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:06:
Die zijn tegenwoordig in de ALMS/WEC te zien bij de GTE. F1 is echt niet meer wat het geweest is, maar als je kijkt hoe onveilig die auto's (voor 1994) waren tov van nu. Echt bizar
@DJrDJ666, de fixed set zal zeker lukken. Al zijn je niet super snel zijn.
@Roderic, het kampioenschap is spannend en je weet niet wie de volgende race gaat winnen. Maar ik vind niet dat de races zelf spannend zijn. China was wel leuk, maar verder is F1 ontzettend saai en het is niet meer wat het geweest is. Inhaal acties zijn nep omdat er niet verdedigd kan worden in de DRS zones. Door DRS kan elke idioot inhalen.
Het echte racen is tegenwoordig alleen nog te vinden in de lagere klassen (GP2, F3 etc.) en in de ALMS/WEC (Vorig jaar 24h Le Mans en de gevechten in GTE Sebring, Laguna Seca dit jaar).
[ Voor 80% gewijzigd door Niellie41 op 22-05-2012 15:51 ]
Maar toch, vroeger was F1 iets wat ik nooit zou durven, nu is het iets wat ik niet kan. Daardoor ga je anders naar de rijders kijken, het zijn niet meer de helden van weleer.
Verwijderd
ook te maken met Sid Watkins ... Senna zag dat het een circus werd dat onveiliger werd ..na zijn dood nam Sid dit voor zijn rekening nota bene één van de mensen waar Senna trouwens een heel goede band met had, veel respect en dat was wederzijds ... al maar goed dat tijden veranderen maar dat er altijd eerst mensen voor moeten stervenderx666 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:30:
[...]
inderdaad. Als Senna met een auto van nu eraf geklapt was, was hij gewoon uitgestapt. Hij is een van de redenen waarom de F1 van tegenwoordig zo veilig is.
5.10 start tijd? Nog eerder?
Voor de rijders blijft het hetzelfde.
Als we nou een prijs ter beschikking stellen als GoT, komen we dan ook op de poster?

Whahaha de poster in mijn post (de eerste) is de goedeVerwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:38:
Lol is het nou zo warm of zijn het 2 verschillende posters
[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-05-2012 16:42 ]

http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=131900. Zijn er nog meer promotie codes voor iRacing te vinden?
En nee ik weet zo ff geen promo's verder.
Verwijderd
hello allemaal ben een goeie vriend van Fragbeestje en nieuw in Iracing dus als jullie tips enz hebbe dat is altijd welkom
Met 30 a 40 euro zo ik al een eind komen
Ik zal meer informatie wel DM'en als je wilt. En misschien is het handiger om het Tweakers logo zelf te gebruiken ipv GoT omdat GoT niet (zo) bekend is.
En dan eerst eens afchecken met zeef.Niellie41 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:15:
[...]
Met 30 a 40 euro zo ik al een eind komen![]()
Ik zal meer informatie wel DM'en als je wilt. En misschien is het handiger om het Tweakers logo zelf te gebruiken ipv GoT omdat GoT niet (zo) bekend is.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Cube Nuroad Race (2022)
Van die uitdrukking heb ik nog nooit gehoord om eerlijk te zijn.
Welkom.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:51:
Newbie alert!![]()
hello allemaal ben een goeie vriend van Fragbeestje en nieuw in Iracing dus als jullie tips enz hebbe dat is altijd welkom
Je kan om te beginnen de Topic Start goed doorlezen en de wiki (daar wordt in de TS ook naar verwezen) raadplegen.
Hij bedoelt deze Zeef denk ik.Niellie41 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:51:
[...]
Van die uitdrukking heb ik nog nooit gehoord om eerlijk te zijn.
zeef
Wel doen, volgens mij zijn ze bij tweakers.net er niet zo van gedient als hun naam zonder toestemming gebruikt word (en terecht ook)
Xbox
Wachtwoord is te vinden op de toernooi site als je ingelogd bent!
Kom mee doen
[ Voor 22% gewijzigd door JoepW op 22-05-2012 20:06 ]
http://www.iracing.com/ultimatepay/
kort gezegd, E50,- bonus credits als je een 3 maanden ($30,-), 1jaar ($99), 2 jaar ($179) abbo afsluit, en via ultimatepay betaald. Zeker voor een 3 maanden account is dit interessant. Je wordt 3 maanden lid, btaald $30,- In die 3 maanden krijg je geheid een aanbieding tot verlengen voor 1 jaar voor $50-$75, die je dan met je gratis credits betaald. Als je mazzel hebt ben je dan 1 jaar en 3 maanden lid voor $30...
overige verslavingskosten niet meegerekend
de opsteller van dit bericht kan niet aansprakelijk gehouden worden voor eventuele ernstige verslavingen, lege bankrekeningen, onstane schulden, of andere nare dingen als gevolg van deze tip
Cube Nuroad Race (2022)
derx666 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:29:
overige verslavingskosten niet meegerekend
de opsteller van dit bericht kan niet aansprakelijk gehouden worden voor eventuele ernstige verslavingen, lege bankrekeningen, onstane schulden, of andere nare dingen als gevolg van deze tip
Het is vanwege je disclaimer, en dat je volgens mij later bent begonnen dan ik, anders had ik je aangeklaagd
Overigens vallen de kosten best mee (als je eenmaal alle content hebt
Echt alles nodig hebben is het ook niet trouwens , Rookie content met twee auto`s en ongeveer 6 circuits kom je ook al een heel eind.Hoogie2004 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 06:49:
[...]
![]()
Het is vanwege je disclaimer, en dat je volgens mij later bent begonnen dan ik, anders had ik je aangeklaagd![]()
Overigens vallen de kosten best mee (als je eenmaal alle content hebt)
Ik zit voornamelijk de SRF ,StreetStock ,Skip en de Radical te doen nu waarvoor echt niet veel content nodig is om er veel lol mee te hebben.(meestal zitten er wel 4 of 5 "standaard" gekochte circuits bij nl.)
Maar toch krijg je na een tijd altijd wel de neiging om bij te willen kopen ookal gebruik je sommige tracks/cars weinig.
Zoveel mogelijk genieten van de Rookiepack is dan dus wel goed voor de portemonee.
Ik heb net even de datum planner gecontroleerd. Zaterdag 7 Juli is volgens mij de beste optie. Ik zal vanmiddag de kartbaan bellen om te kijken of we een arangement kunnen regelen voor +/- 12 man.
Mocht het bbq arrangement niet kunnen hebben mensen er trouwens problemen mee om na het karten ergens anders iets te gaan eten. Ken hier wel wat leuke tentjes in de buurt.
[ Voor 4% gewijzigd door DutchDevil79 op 23-05-2012 07:37 ]
Dit topic is gesloten.