iRacing 2.1 - Motorsport Simulations Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 50 Laatste
Acties:
  • 85.826 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:58

Niellie41

[object Object]

Hier is de link voor de ESCORS Le Mans races:
http://www.etv-eplay.net/livepage/road/index1.html

De uitzending begint rond 19 uur met een kleine pre-show voor de start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 11:48:
Hoi allemaal -
Naam is Diederik, iRacer sinds iets meer dan een maand.
Ik race nu Skippy en Star Mazda - die eerste met veel plezier en die laatste ook als het enigzins gaat, en dat is niet altijd het geval. Ben met SM begonnen omdat ik in 1 keer van R naar C schoot en het me een leuke auto leek... Vervolgens stukgebeten op Silverstone, toen uit frustratie ook maar Skippy gaan doen en dat was echt prachtig. Heb besloten om in ieder geval het volledige Skippy seizoen te doen. Races zijn in ieder geval top, maar nog verre van snel genoeg :-) (bijv. 1:07.8 op Oulton).
Ik ga zeker ook SM doen op Oulton Int.
Welkom :)

De Star mazda was op silverstone ook niet zo prachtig moet ik toegeven, die baan is gewoon ruk :+ Heb je de auto ook op Laguna Seca geprobeerd, of zelfs road america (ook een saaie track maar stuk beter dan silverstone)? Vooral op laguna seca was hij heel erg leuk vond ik, en ik denk dat hij op Oulton park ook erg leuk gaat zijn :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:00:
[...]
De Star mazda was op silverstone ook niet zo prachtig moet ik toegeven, die baan is gewoon ruk :+ Heb je de auto ook op Laguna Seca geprobeerd, of zelfs road america (ook een saaie track maar stuk beter dan silverstone)? Vooral op laguna seca was hij heel erg leuk vond ik, en ik denk dat hij op Oulton park ook erg leuk gaat zijn :)
Dank dank!
Ja Silverstone... ik ben nu inmiddels wel sneller en beter op de SM na veel oefenwerk maar als ik weer een rondje Silverstone rijd, ben ik niet sneller. Die baan ligt me indd niet meer, ik heb er ook vooral veel gevloekt :)
Laguna Seca ging al veel beter... Maar Road America heb ik nog niet aangeschaft - ik had geen tijd deze week en wilde wel goed doen op Oulton met mijn ouwe trouwe Skippy.
En Oulton Park is indd een schitterende baan... op de Oulton Int.w/o Brittens doe ik nu 1:29.0 met de Star Mazda en daar ben ik al best tevreden mee :) Denk dat dat heel leuk racen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24

derx666

mecker ende blaet

gtrNL schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:39:
[...]

Ik vindt hem goed gelukt.
Nog wel een tip: als je een beetje goede pc hebt en nu al stabiel draait met alles op max.
Zet dan even Disable DXT(n) aan. Er staat bij dat niet geadviseerd wordt, maar gewoon doen, het maakt niets uit voor stabiliteit maar je auto's zijn tien keer mooier.
DXT(n) staat helemaal uit :)
Ik vind ze er zo ook mooier uitzien, en heb power zat over op dit moment. Straks met 3 schermen moet ik even kijken of dat ook lukt...
Ben alleen nog wat aan het prutsen geweest met de blauwe lijn die langs de zijkant loopt. Waar de knik zit bij de A stijl geeft de anti-aliassing in de TGA een raar effect. Heb het nu wat beter, maar het is niet 100% strak. Wordt tijd voor hogere resolutie templates :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
derx666 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:36:
[...]
Wordt tijd voor hogere resolutie templates :)
Amen! _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwner
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 15:59
@Niellie41 Ga het straks volgen, het begint om 18.20? (ben niet zo goed in die tijden omreken :P)

Hier nog even de streams (komen uit de post van Niel op het iRacing forum):

ELMS Round 1 - Sebring (night) Live streams:
Small 4:3 monitor - http://www.etv-eplay.net/livepage/road2/index1.html
Wide screen monitor - http://www.etv-eplay.net/livepage/road/index1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Rond 19:20 begint het. Vanaf ongeveer 19 uur zal er een kleine pre show zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwner
Ok, bedankt. Ik ben erbij! Hoop dat het een mooie race wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Zijn al beelden van de vrije training :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Waar zijn Nick en Koen? :o

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 20-05-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
krijgen we straks een paswoord om mee te kijken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
Nou commentaar kan me gestolen worden, ik vind het veel leuker
als je kan kiezen waar je naar kijkt, zonde van al die spectator slots..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik zie nog niks op de stream hoor..?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
stream is begonnen met uitzenden ;p verschoot had boxen luid staan :p

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nick 2de? :)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gaaaaaaaf!
Kevin is net gestopt door een spin van iemand anders.
En Koen gaat prima met de GT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vekie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 07:48
jup wagens zijn echt te fragiel en ik kon roderic ook echt niet ontwijken na die haarspeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie coverage vind ik ... leuke commentaar tussen door ... wel add's maar ook dat vind ik reuze opgelost met split screen ... zijn wij hier al gewend met het velrijden ... btw hoop op een goed einde voor onze Got'ers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Whew.... lang zeg. Maar 2e :D Erg blij mee, waren 3 mensen sowieso sneller dan ik waarvan er eentje in lap 1 (laatste bocht) spint (volgens mij was hij op low downforce) en de tweede heb ik ergens mbv traffic in kunnen halen en daarna niet meer gezien.

Begin was erg vet, heel close en af en toe 3 wide door traffic maar toen het eenmaal wat uit elkaar gelopen was heb ik eigenlijk niemand meer gezien, helaas geen hele vette gevechten gehad dus. Wel alle pit stops gedaan (niet zoals vorige keer dat ik de laatste vergat :D) dus dat scheelt :p

Jij ook netjes Niel ook tweede, en Koen helemaal hij wint hem gewoon :D Netjes hoor 8)

[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 20-05-2012 21:31 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwner
Iedereen gefeliciteerd! Was geweldig om te zien. Nu al zin in Spa.

[ Voor 8% gewijzigd door Pwner op 20-05-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 08:42
Feli Nick, Niel en Koen! Goed gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Leuke race. Wel veel incidenten in het 2e uur (concentratie en vermoeidheid vermoed ik). Goed resultaat voor onze Nederlanders, met vooral Koen 1e in de GT2, Nick 2e in de LMP2 en overall en Niel 2e in de GT1. Erg knap !
Trouwens erg leuke broadcast show, ETV heeft dat erg goed geregeld, zeker voor gasten die normaal oval racing verslaan. Tuurlijk maken ze hier en daar een foutje, maaroverall goed commentaar, en leuke hosts.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Kunnen we die broadcast terug zien? Ben wel benieuwd waar ze het allemaal over hadden. Zaten wel wat leuke momentjes bij aan het begin die ze vast wel gezien hebben, 3 wide met twee LMPs en ik moest een keer Niek (volgens mij) ontwijken die in de hairpin gespind was waardoor ik keihard het gras op schoot, ging maar net goed :p

Verder inderdaad veel crashes vooral in de corvette's, heb volgens mij bijna geen Fords dwars zien gaan en geen enkele LMP...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwner
Inderdaad leuke broadcast!
Mijn complimenten aan Niel! Hopen dat deze serie blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Wat was dat lang geleden ... maar gaaf!

Ik hoopte dat met het inzenden van een hotlap (prequal) ik wel een mooie plek op de grid zou hebben, maar ik startte achteraan.

Dan is het 2 uur zwoegen, met een slipper links en rechts, maar verder prima uit gereden en als 6e corvette over de streep. Ik ben dik tevreden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Kudos voor Niel trouwens met het slagen van deze eerste race. Dit heb je toch maar knap opgezet.

Top! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ff bijkomen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Replay van broadcast voor degene die hem gemist hebben: http://da.twitch.tv/etvjd2/b/318846049

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

heh... Heel vet Niel, kudo's voor deze geweldige raceserie. Je kunt trots zijn op hetgeen wat je hier bereikt hebt !

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hehe volgens mij ben ik een van de enige waarvan z'n naam min of meer goed uitgesproken wordt :p Vooral Koen z'n naam haha...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik schrijf morgen wel een verhaaltje. Ben nu kapot en moet allerlei zaken even regelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Broadcast is inderdaad best wel goed tot nu toe, mooie slowmotion zelfs bij de crash van de P2 in lap 1 (hoewel ze hem initieel wel gemist hadden maar goed dat is ook bijna niet te doen om dat live te volgen).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Nick: Netjes man! Topppie.
@Koen: Gefeliciteerd!!!!
@Niel: Wat een feest heb je er van gemaakt. Prima coverage!
En alle andere rijders. Ik hoop dat jullie het naar zin (ondanks eventueel uitvallen) hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 14:47
*O*

Was wel een vermoeiende race!
Bij de start liet Dennis G geen gaatje met de GT1's waardoor ik al direct 2 plaatsen verloor en een tijd vastzat achter Stefan C. Hierdoor kon Niek heel wat uitlopen. Had er wel wat dichter bij willen blijven.

Net voor de eerste pitstop liep hij niet ver meer uit. Maar na de pitstop liep zijn voorsprong op tot een dikke 20 seconden. Er moet heel wat misgegaan zijn want ik kwam tot een 9 seconden terug, toen plots 5 seconden en ging hij de pits in... Weet niet wat er gebeurd is maar hij heeft maar 1 inc. Had Niek damage of zo?

Toch heel blij met de overwinning! En blijkbaar het hele GT2 veld op een rondje gezet??

@Niel : bedankt voor de hele opzet! Vond het enorm leuk! Op naar de volgende!
@Nick : gefeliciteerd!
@Joep : bedankt voor het mee uitdokteren van de setup!

Mijn vriendin vond het ook heel leuk dat ze mee kon volgen. 8) ze hoorde me drinken pakken 5 minuten voor het einde en ze begon direct te vloeken dat ik maar moest wachten... Ze had schrik dat ik het nog zou verknoeien :+

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Pfffffffff,

Zo dat was niet men beste race ooit. Had al een wat mindere race in de Lotus79 hiervoor waar ik 25 ronden met een kapotte auto moest rijden. Wat zeer frusterend was en me aardig wat SR koste. Nu dus de Ford GT op Sebring. Starte als P8 in de GT2.
Bij de start was er wat chaos doordat Roope eruit viel tijdens de warmup. Had daardoor meteen wat plekken winst en er was daarna ook verwarring bij de start met seconde voorsprong geven. Maar daardoor meteen 6de bij de start en kon redelijk goed aanhaken bij de nr 4 en 5. Dat ging goed tot na de pitstops toen kwam ik wat meer in een gat terecht. Merkte trouwens ook dat ik behoorlijk wat schade had opgelopen bij een foutje waarbij ik over de hoge curbs in bocht 14 vloog. Had nog zo'n 20 seconde optimal staan na de pit maar merkte er niet al teveel van. Maar vanwege niemand om mee te racen werd ik een beetje verveeld en ging het dus een aantal keer echt fout. 3x eraf gevlogen en daarna maar wat rustiger aan gedaan. Uit eindelijk op P5 geeindigd. Maar met meer concentratie had er denk ik wel een P3 in gezeten. Maar ja Sebring is niet men favoriete baan dus P5 is niet verkeerd. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
NickThissen schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:02:
Replay van broadcast voor degene die hem gemist hebben: http://da.twitch.tv/etvjd2/b/318846049
Wel jammer dat het een flash filmpje is. Wou hem nog even doornemen op m'n iPad. Zal voor mogen worden dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Heb net nog even naar de results zitten kijken: http://members.iracing.co...onid=5654794&custid=77818
Het valt enorm op dat zowel de HPD als de FGT vrij clean rijden (hier en daar een offtrack en heel af en toe een spin of een contact), maar de Corvette's zijn echt INC machine's.
Bij de HPD is er 1 met 21 inc, de rest zit onder de 20, bij de FGT geen enkele met 20 of meer inc, maar bij de Corvette zijn er 5 met 20 of meer inc (1/3e van het Corvette veld).
Ik vraag me af hoe dit kan. Top 5 (en Egil, maar die viel in de laatste paar rondes terug van de kop na een aanrijding) van de Corvette rijdt ongeveer hetzelfde als de rest van het veld, maar daarachter is het chaos. Met als toppunt Steve en Marcel met resp. 58 en 47 inc. In een official race waren ze een hele hoop SR kwijt geraakt.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hier download de download link van de broadcast: http://www.etv-eplay.net/...-05-20_ESCORS-Sebring.flv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Heren...... schrijf je svp in voor de race morgen!
http://tournaments.iracin...s/ViewSessions.aspx?tid=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Robbert de reeei of zo word wel vaak genoemd als die weer offtrack gaat. Wie is die prutser toch. >:) >:)

Wel lachen om ff terug te kijken zo. Moeten we ook maar is onze GoT raceje laten broadcasten. :) Kan er nog wat gelachen worden door de kijkers.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

derx666 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 00:35:
Heb net nog even naar de results zitten kijken: http://members.iracing.co...onid=5654794&custid=77818
Het valt enorm op dat zowel de HPD als de FGT vrij clean rijden (hier en daar een offtrack en heel af en toe een spin of een contact), maar de Corvette's zijn echt INC machine's.
Bij de HPD is er 1 met 21 inc, de rest zit onder de 20, bij de FGT geen enkele met 20 of meer inc, maar bij de Corvette zijn er 5 met 20 of meer inc (1/3e van het Corvette veld).
Ik vraag me af hoe dit kan. Top 5 (en Egil, maar die viel in de laatste paar rondes terug van de kop na een aanrijding) van de Corvette rijdt ongeveer hetzelfde als de rest van het veld, maar daarachter is het chaos. Met als toppunt Steve en Marcel met resp. 58 en 47 inc. In een official race waren ze een hele hoop SR kwijt geraakt.
Er waren helaas een paar Corvette rijders die de auto nog niet helemaal onder controle hadden en het jammere is dan dat die de race van andere deelnemers in gevaar brengen. Sebring is nu ook een moeilijke baan met de Vette, veel langzame bochten waar je hard uit accelereert. Hopelijk zullen die over twee weken beter rijden.

[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 21-05-2012 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Inderdaad Niel. Ik denk dat sommigen beter eerst wat meer hadden kunnen oefenen voordat ze in een veld met 41 auto's aan de slag gingen met zo'n lastige auto op zo'n lastige baan, en dan ook nog snachts... Er waren er bij die volgens mij nauwelijks op deze track in het donker hadden gereden voor deze race.

Mij lijkt de serie ook heel leuk, maar weet gewoon van mezelf dat ik veel te weinig ervaring in deze auto's heb om fatsoenlijk aan zo'n serie mee te doen. Dan kan ik beter toekijken, meer oefenen, en volgend jaar inschrijven.

[ Voor 27% gewijzigd door derx666 op 21-05-2012 07:49 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens Congrats @Koen/Nick/Niel mooie race ! al heb ik ze niet kunnen uit kijken :+

was idd een inc rijke finale het laatste uur voor de vette's, Steve Claeys zijn machine is er op die tijd dat ik aan het kijken was 2x af gegaan, met leuke replay's tot gevolg , maar daardoor nam die wel bijna gewoon de leider er mee af 8)7 ...

etv heeft het heel mooi voor elkaar vind ik ... echt leuke broadcast ... en ik vind ze op zich veel leuker omspringen met de beelden .... leuke split screens van onboard en tv, komt imo beter over ... dus Niel all credits naar u voor deze mooie race ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zitten kijken, eerst uit nieuwsgierigheid, maar later dan toch de volle 2 uur... :-)

Prachtig dat die kerel niet wist wat Spa Francorchamps was.....

Hoe kun je meedoen aan deze races? 2uurs races zijn echt schitterend!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
DutchDevil79 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 06:35:
Robbert de reeei of zo word wel vaak genoemd als die weer offtrack gaat. Wie is die prutser toch. >:) >:)
Haha... ze hadden het ook over een of andere joop die namen aan het corrigeren was :+ kennen we die toevallig haha :p

@Racer, dit was de eerste race in een league die Niel georganiseerd heeft. Volgens mij zijn alle plekken al vol maar als je SR hoog genoeg is (D voor GT en C voor LMP dacht ik) kun je nog als reserve inschrijven. In officiële series zul je geen 2 uurs races tegen komen (misschien later wel als ze driver swaps hebben) maar er wordt wel zo nu en dan speciale races georganiseerd die wel zo lang duren. Tijd geleden nog 2 uur op sebring, 2.4 uur op daytona, 90 min op spa etc.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ten eerste iedereen hartstikke bedankt voor de geweldige reacties :D

De paar dagen er voor en de zondag zelf was ik best nerveus. 'Heb ik wel alles goed geregeld? Is alles klaar?'
Volgens mij wel en ben naar de race gegaan. In de kwalificatie ging ook alles goed, iedereen hield zich netjes aan de regels. Alleen een paar kleine dingetjes die fout gingen (zoals chat tijden kwalificatie), maar al met al ging het super goed.

De race mocht ik vanaf P4 starten met Fabian naast me.
Rustig aan gedaan en Fabian reed voor me, maar opeens schoot die rechtdoor bij de T7 (hairpin).
Daarna steeds op P3 gereden en opeens viel Sandfeld weg en lag ik tweede.
Met nog 8 minuten te gaan keek ik naar mijn benzine meter en zag dat ik eigenlijk net te kort zou komen. Toen begon ik hem wel te knijpen. 5 minuten voor het einde kwam ik met nog 2.9 ronde in de tank over de finish, dus ik zou echt net te kort komen.
De laatste 2 ronden heb ik in super save mode gereden: bijna alleen in de 6 rijden en op de rechte stukken zo veel mogelijk half gas geven.
Gelukkig was P3 ook aan het saven, dus verloor ik niet heel veel en kon ik met 0.5 L over finish rollen.

Al met al was de race best clean, op een paar incidenten na. Incidenten heb je altijd, maar het waren eigenlijk steeds dezelfde die spinden en voor gevaarlijke situaties zorgden.
Hopelijk hebben ze de auto de volgende keer beter onder controle op Spa.

Nick, gefeliciteerd met je P2! Echt super goed en de kwalificatie was echt super close! :o
Koen natuurlijk ook gefeliciteerd met je overwinning! En Robbert, nette P5!

Ben ook super blij met ETV, zo'n goede uitzending en heb totaal geen spijt dat ik met hen in zee ben gegaan.
Het is mijn elke cent waard!

Volgende race is de 2.4 uur van Spa (144 minuten).

Hey Racer_D,

Ik weet niet hoe lang je al iRacing doet, maar om mee te kunnen doen heb je de Ford, Corvette en HPD en de baan nodig.
Ook moet je SR inderdaad hoog genoeg zijn. Hier staat meer informatie:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1929998.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Bedankt!

Was idd vrij raar om te zien dat er zoveel Corvette rijders vrij vaak de mist ingingen... En Steve was ofwel aan het spinnen ofwel zat hij naast de baan toen ik hem tegenkwam... bijna elke keer. Dit was duidelijk zijn dagje niet. Hij had zelfs 58 inc's :?

Weet iemand of Dennis G eigenlijk een drivethrough penalty heeft gekregen omdat hij geen gaatje liet bij de start?
Of moet ik hier een protest voor aanmaken?
Het leek alsof hij de voicechat niet had opstaan want hij negeerde het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik zal er even naar kijken en overleggen met de andere stewards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik ben ook een die dus 4x eraf ben gegaan tijdens de race. Maar nooit een gevaarlijke situatie gecreëerd volgens mij. Elke keer netjes gewacht tot er ruimte was om de baan weer op te gaan als ik er echt naast lag. Was niet dat ik Sebring en de Ford GT niet goed ken. Heb heel seizoen met die auto gereden en ook Sebring al tig keer gereden (incl in het donker). Maar was gister misschien wat minder gefocust na 1 uur racen (toen begon het bij mij fout te gaan) en daarvoor ook nog veel gereden met de Lotus79. Wil altijd de SOF race van Zondag mee pakken, misschien dat ik daardoor ook iets vermoeid aan de race ben begonnen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah D4.00 voor GT1 en GT2. Dat valt mee, ik zit als het allemaal goed gaat tegen de C4.00 gauw :)

Ik ga proberen mee te doen voor Spa, als het kan! Lijkt me echt mooi. Hoe langer de races, hoe beter. Mijn 40+ minuten-races van SM en Skippy zijn tot nu toe met zeer weinig incidenten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De voorlopige stand is online:
http://www.ileaguerace.co...rted-by-DigitalRacing/302

Protesten zijn nog behandeld en stand wordt geüpdatet de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

Fragbeestje schreef op maandag 21 mei 2012 @ 08:52:
Weet iemand of Dennis G eigenlijk een drivethrough penalty heeft gekregen omdat hij geen gaatje liet bij de start?
Of moet ik hier een protest voor aanmaken?
Het leek alsof hij de voicechat niet had opstaan want hij negeerde het gewoon.
Ik zou de replay nog maar eens na kijken wat ik ging namelijk gewoon achter Niek aan. Hij is de pole sitter dus hij bepaald wanneer het GT2 veld start. Nu was het misschien wat verwarrend omdat er twee GT1's tussen Niek en de P2 zaten. Ik heb volgens mij niets verkeerd gedaan. Ik vond het juist vreemd dat de rest zo zat te slapen terwijl Niek er gewoon vandoor ging. Daarbij was het veld in T7 weer bij elkaar dus echt veel heeft het niet niet echt gekost.

Mijn verhaal zoals ik het op het iRacing forum heb gezet.
In my second qualifying run i managed to drive a personal best lap. 59.6xx. I'd never been faster so i was very pleased with it. Managed a 4th place on the grid which was more that i expected pre-season.

The race went very well. Was 2nd at the first corner and managed to build a small gap to Stefan Coppens. After a couple of laps Koen had overtaken him and was slowly gaining on me. I made a small braking mistake in T7 and had to go a bit over the grass resulting in a "slow down" warning. Koen could then overtake and until lap 20 i was doing quite consistent lap time until it all went bad in T13. I was looking at the F3 screen and my mirrors and i completely misses my braking point. I spun out and went fairly straight into the tire barrier. Car was still good enough to get to the pits on my own. Total time lost in the pits about 8mins and after i rejoined i was dead last. Car still felt great and was able to do about the same lap times as before the crash. Car was a bit unstable under braking though so i had two more spins during the rest of the race. Goal was to just finish and see where i would be at the end and due to several other cars also having trouble i managed a 7th place. Not bad but looking at my pace i could have been in the fight for a podium finish.

Overall i had a great time and this was a very well organised event. Looking forward to the next race at Spa.

[ Voor 47% gewijzigd door Phydomir op 21-05-2012 10:27 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Ik vroeg het me gewoon af, omdat er in de voicechat net voor de start nog besproken was dat er een gap zou gelaten worden tussen GT1 en GT2, en dat Niek tussen de GT1's zou blijven en na de start de Corvette's zou voorlaten.
Vind het zelf ook een beetje een vreemde situatie dat er bij hosted sessions geen grid per class wordt toegepast...

Voor mij hoeft dit niet geprotesteerd te worden, ben uiteindelijk toch gewonnen en dat Niek tussen de Corvettes zat zorgde wel voor wat ongemak. Het is ook de eerste keer dat er op deze manier gestart wordt (GT2 tussen de GT1's).
Maar dit moet dan wel duidelijk gemaakt worden voor de volgende race, zodat het niet meer gebeurd.
Ik heb wel een gat gelaten omdat ik geen drive through penalty wou riskeren, maar hierdoor speelde ik natuurlijk wel 2 posities en heel wat tijd kwijt in de eerste ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Misschien heb ik het dan wel verkeerd begrepen. Ik dacht de GT1's zich moesten aanpassen aan de GT2, niet andersom.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-08 14:58
Requiem19 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 01:44:
[...]

Naarmate je hier meer mee oefent, kun je dit 'effect' ook gaan gebruiken om soms juist meer of minder grip te 'creëren'.

Daarnaast leer je in de Skip ook hele nette lijnen rijden. Dat is de enige manier om echt snel te zijn. De gehele baan te gebruiken en de apex echt raken, en niet 1 meter ernaast. Kortom, perfecte leerauto :).

Ik ben benieuwd of je straks ook merkt dat je in andere auto's ineens sneller bent. Dat had ik zelf wel in ieder geval.
100% perfect verwoord! Het gaat elke keer een beetje beter, al vind ik het erg lastig om echt gevoel te krijgen. Ik heb echt geen enkele feedback of ik nu genoeg gas geef of niet. Is dit IRL ook zo? Ik zou verwachten dat je dit op één of andere manier toch moet kunnen merken?

Als ik terug in de MX-5 kruip rij ik in ieder geval een stuk netter en consistenter zonder trager te zijn dan vroeger. Ik denk dat als ik daar ga pushen ik nog wel een stuk van mijn rondetijden afkrijg.

Nogmaals heel hard bedankt voor de tips!

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik denk ook dat dat gat van 2 seconde niet echt nodig is. Je moet bij de start gewoon op letten wat er voor je gebeurt. Zeker met de velden door elkaar zorgt het alleen maar voor verwarring.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

crowke schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:53:
100% perfect verwoord! Het gaat elke keer een beetje beter, al vind ik het erg lastig om echt gevoel te krijgen. Ik heb echt geen enkele feedback of ik nu genoeg gas geef of niet. Is dit IRL ook zo? Ik zou verwachten dat je dit op één of andere manier toch moet kunnen merken?
Dat is iets wat je moet opbouwen. Ik weet niet hoe lang je al bezig bent met sim racen maar dat gevoel door je stuur in combinatie met wat er op je scherm gebeurd moet je echt leren krijgen. Ik kan in ieder geval precies voelen wat de auto doet. Uiteraard in combinatie met wat je op je scherm ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

DutchDevil79 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:54:
Ik denk ook dat dat gat van 2 seconde niet echt nodig is. Je moet bij de start gewoon op letten wat er voor je gebeurt. Zeker met de velden door elkaar zorgt het alleen maar voor verwarring.
De Corvette's hadden het wel nodig, we lieten een klein gat naar de P2's en die reden heel voorzichtig door de eerste bocht, waardoor we zelf ook nog best veel moesten afremmen om niet tegen hun aan te rijden.
Het was misschien een beetje verwarrend omdat Niek voor twee GT1 auto's stond.

Ach het is een mooi leermoment voor mij en zal kijken of we het beter kunnen aanpakken voor de volgende race. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
Phydomir schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:17:
[...]

Dat is iets wat je moet opbouwen. Ik weet niet hoe lang je al bezig bent met sim racen maar dat gevoel door je stuur in combinatie met wat er op je scherm gebeurd moet je echt leren krijgen. Ik kan in ieder geval precies voelen wat de auto doet. Uiteraard in combinatie met wat je op je scherm ziet.
Ik ben sinds 3 weken pas met iRacing begonnen na een kleine trial vorig jaar. Voor de rest rij ik al enkele jaren occasioneel eens GTR2, RFactor of die Ferrari F1 sim die vorig jaar uitkwam. Het zal dus inderdaad nog een tijdje neerkomen op ervaring opdoen.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Yep met ervaring leert men. Ging gister op wat kleine dingen na ook allemaal goed. En je zal ook nooit alles kunnen verhelpen.
Heb tijdens de race ook paar LMP's gehad die in de no passing zone er voorbij gingen maar aangezien ik zelf in een enorm gat ree vond ik dat ook niet report waardig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over gevoel en feedback:
Ik reed eerst met een relatief klein scherm vrij ver van me af - maar door een 24" scherm te gebruiken op 50 cm van mijn gezicht is mijn car control echt vertienvoudigd... Alles gaat opeens "langzamer", zeg maar, waardoor je veel sneller en consistenter kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik heb wat betreft gevoel ook veel vooruitgang gemerkt toen ik van standaard Field of View na een graad of 60/65 ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:25:
Ik heb wat betreft gevoel ook veel vooruitgang gemerkt toen ik van standaard Field of View na een graad of 60/65 ging.
Yep, hij stond bij mij op 78 indd.
Scherm naar voren gehaald, en ik rij met 62 nu. Met de Skippy was ik daarmee op Brands gewoon meteen 2 seconden sneller, just like that. Veeeeeel meer gevoel.

Op Brands heb je een paar bochten waarin je buiten moet blijven om snel te gaan, maar Skippy is best moeilijk af en toe, zeker als je op het randje balanceert tijdens de entry. Op het kleinere scherm zag ik het gewoon niet, was onvoorspelbaar. Dus ging ik automatisch eerder naar binnen in een bocht, om een soort marge op te bouwen. Niet snel.
Maar met een de FOV op 62 en een groter scherm: er ging een wereld voor me open. Skippy started talking to me.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
Ah ok... Ik rijd op een 24" (1920x1200) op een 60cm afstand, maar met een FOV ver in de 80 (stond nog zo van mijn 18" 1280x1024 scherm)...
Ik zal vanavond daar eens mee experimenteren.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Doordat ik de kwalificatie niet goed begreep (prequal, duh), beetje geklooid op de echte kwalificatie. Maar daardoor kwam ik pal ACHTER de GT2's terecht en had ik een rondje of 5 nodig daar veilig doorheen te komen. In het begin wat gestunteld met een andere vrij trage corvette waardoor er wat inc' s gebeuren (veelal offtrack en de corvette verlies je ook als je in de bocht moet remmen) maar niks onveiligs :)

Heb ergens een GT2 geraakt die ongeveer ging stilstaan in de laatste bocht, ja met de corvette kun je echt nergens heen als je eenmaal je lijn bepaald hebt... Wie was dat eigenlijk?

Verder goed gereden, en 6e van het Corvetteveld kunnen eindigen. Met maar een paar seconden achter de nummer 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de belangstellenden koop $20 je krijgt $25 etc :

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1963597.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
De links in dat topic werken alleen niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:43:
[...]

De links in dat topic werken alleen niet :p
Herstel :

Our popular Extra Credit promotion is back! Purchase $20 of iRacing credits and get $25 total credits and/or purchase $75 of iRacing credits and get $100 total credits.

To get $100 credits for only $75 click here.

To get $25 credits for only $20 click here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
Wil het wel gebruiken, maar kan alleen niet op "here" drukken. Denk dat kevin is vergeten te hyperlinken...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:51
De linkjes staan ook in de press room onder News. :)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is iRacing toch gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekversteege
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-07 16:14
Nog even een opmerking over de start van gisteren. Ik had afgesproken met Niel om met de Corvettes mee te rijden bij de starts. Ik zou proberen om ze er langs te laten op de S/F straight omdat ze waarschijnlijk sneller waren in race trim. Dit was ook zo maar ik kon er maar 1tje langs laten. Na de eerste bocht kon de tweede erlangs en zat het hele GT2 veld weer op elkaar aangesloten. Dit was zo ongeveer wat de planning was.

Het was dus wel de bedoeling dat er een gat was tussen GT1 en GT2 met uitzondering van mij, zodat ik die Corvettes er even langs kon laten.

Ik kan wel zien dat er wat verwarring ontstaat hierdoor maar het was ook een beetje een vreemde situatie. Protesten hiervoor lijkt me niet zo gepast.

[ Voor 11% gewijzigd door niekversteege op 21-05-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
niekversteege schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:33:
Nog even een opmerking over de start van gisteren. Ik had afgesproken met Niel om met de Corvettes mee te rijden bij de starts. Ik zou proberen om ze er langs te laten op de S/F straight omdat ze waarschijnlijk sneller waren in race trim. Dit was ook zo maar ik kon er maar 1tje langs laten. Na de eerste bocht kon de tweede erlangs en zat het hele GT2 veld weer op elkaar aangesloten. Dit was zo ongeveer wat de planning was.

Het was dus wel de bedoeling dat er een gat was tussen GT1 en GT2 met uitzondering van mij, zodat ik die Corvettes er even langs kon laten.

Ik kan wel zien dat er wat verwarring ontstaat hierdoor maar het was ook een beetje een vreemde situatie. Protesten hiervoor lijkt me niet zo gepast.
Klopt helemaal wat je zegt! Ik was denk ik de 2e ;-)

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik stond vooraan dus ik had er niks mee te maken, maar ik vind het afstand houden een beetje oneerlijk als er een GT2 daar niet aan mee hoeft te doen (niek dus omdat hij sneller was dan twee GT1s). Dan heeft iedereen meteen 2+ seconden achterstand. Als de drie velden netjes achter elkaar gequalificeerd zijn is een gat laten wel een goed idee maar zo niet dan zou ik zeggen gewoon aansluiten. Ik zal het in de LMP niet mee maken maar ik zou het niet leuk vinden als ik op p2 sta en ik heel artificieel 3 seconden afstand moet houden tot de pole. Helaas is er geen grid by class in hosted... misschien eens lobbyen niel ;-)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik denk dat in het vervolg beter is om in zo'n geval in de warm up lap de Corvettes er langs te laten en achteraan van de Corvettes aan te laten sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Gaat dat wel zomaar zonder een BF te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
crowke schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:53:
[...]

Bij elke nieuwe build wijzgt iRacing weer iets aan het bandenmodel. De laatste wijziging van de Skip vind ik persoonlijk niet al te best. De grens tussen grip/limiet/geen grip is nu 'te smal'. Zodra je begint met glijden, is het eigenlijk gelijk over.

In de vorige versie kon je nog een beetje glijden zonder fatale gevolgen. Hierdoor kon je die grens die jij noemt, makkelijker opzoeken. Het ligt niet alleen aan jou dat dit nu dus erg lastig is. Desalniettemin blijft het een goede auto om te leren, alleen iets minder realistisch/prettig om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:45:
Ik stond vooraan dus ik had er niks mee te maken, maar ik vind het afstand houden een beetje oneerlijk als er een GT2 daar niet aan mee hoeft te doen (niek dus omdat hij sneller was dan twee GT1s). Dan heeft iedereen meteen 2+ seconden achterstand. Als de drie velden netjes achter elkaar gequalificeerd zijn is een gat laten wel een goed idee maar zo niet dan zou ik zeggen gewoon aansluiten. Ik zal het in de LMP niet mee maken maar ik zou het niet leuk vinden als ik op p2 sta en ik heel artificieel 3 seconden afstand moet houden tot de pole. Helaas is er geen grid by class in hosted... misschien eens lobbyen niel ;-)
Dan moeten de Corvettes sneller rijden of Niek langzamer ;)
Ga eens kijken hoe ik dit moet gaan oplossen. In het echt staan de snelle GTE AM ook tussen de langzaamste GTE PRO. Ik zal er over nadenken.

Ik hoop iig dat sommige GT1 rijders de auto beter onder controle hebben de komende races. Want het waren vooral zij die de meest problemen veroorzaakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Requiem19 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:01:
[...]

Bij elke nieuwe build wijzgt iRacing weer iets aan het bandenmodel. De laatste wijziging van de Skip vind ik persoonlijk niet al te best. De grens tussen grip/limiet/geen grip is nu 'te smal'. Zodra je begint met glijden, is het eigenlijk gelijk over.

In de vorige versie kon je nog een beetje glijden zonder fatale gevolgen. Hierdoor kon je die grens die jij noemt, makkelijker opzoeken. Het ligt niet alleen aan jou dat dit nu dus erg lastig is. Desalniettemin blijft het een goede auto om te leren, alleen iets minder realistisch/prettig om te rijden.
Klopt inderdaad, hij is op de limiet erg tricky met deze build. Het scheelt dat ik niet zo op de limiet rij als de frontrunners :)
Heb pasgeleden nog eens wat NTM forumberichten zitten lezen, en het lijkt erop dat de banden nogsteeds gebaseerd zijn op oval banden, wat ook meteen verklaard waarom onze banden als ze koud zijn de meeste grip hebben, en een hoge dropoff hebben bij iets teveel temperatuur.
Tijd om Dave weer eens een schop onder zn hol te geven :)
Niellie41 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:07:
Ik hoop iig dat sommige GT1 rijders de auto beter onder controle hebben de komende races. Want het waren vooral zij die de meest problemen veroorzaakten.
Misschien verplichte practice sessies voor degene met meer dan 30 of 40 inc ofzo :)
Ik heb gisteren nog wat zitten kijken in de statistieken, en er zijn er bij die voor gisteren nog geen enkele race in de Corvette gereden hadden...

[ Voor 17% gewijzigd door derx666 op 21-05-2012 19:23 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dutch3men schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:54:
Ik denk dat in het vervolg beter is om in zo'n geval in de warm up lap de Corvettes er langs te laten en achteraan van de Corvettes aan te laten sluiten.
Ik moet toegeven dat ik het nooit geprobeerd heb, maar ik weet vrij zeker dat je daar een zwarte vlag voor krijgt. Je mag mensen in jou rij niet inhalen voor SF.

Mensen in de andere rij mag je echter gewoon inhalen. Gisteren had 1 GT1 dus naar voor kunnen schuiven (als Niek een gaatje had gelaten) zonder black flag, maar de tweede (die achter Niek stond) had dat niet gekund.
Niellie41 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:07:
[...]

Dan moeten de Corvettes sneller rijden of Niek langzamer ;)
Ga eens kijken hoe ik dit moet gaan oplossen. In het echt staan de snelle GTE AM ook tussen de langzaamste GTE PRO. Ik zal er over nadenken.

Maar laten ze in het echt dan ook een gat? Ik heb geen idee...

Misschien is het nog het beste als de eerste GT2 rijder gewoon een gat laat naar de laatste GT1 voor hem. Als er na de GT2 pole dan nog meer GT1 komen dan hebben die gewoon pech, dan moeten ze maar sneller qualificeren. De langzame mensen in GT1 zouden geen probleem mogen hebben om dat extra gat te laten (again: sneller qualificeren), maar de snelle GT2 mensen hebben denk ik wel een probleem met een gat laten naar mensen die misschien net 0.1s sneller waren!
Probleem is dan uiteraard dat je meteen een paar GT1 in je nek hebt hijgen en je daardoor als pole sitter in GT2 misschien nog wel meer nadeel hebt.

Ik zou het niet weten... Ik zou zeggen: alleen gat laten als de classes goed verdeeld zijn, anders aansluiten.

Overigens zou ik het probleem wel proberen op te lossen. Op Spa volgende keer zullen we er waarschijnlijk geen last van hebben (langere track dus verschil tussen de klasses zal wel groter zijn neem ik aan) maar op Road Atlanta bijvoorbeeld zou het best wel eens close kunnen zijn.

En na die enorme post valt me ineens iets te binnen...... Kun je in een tournament sessie niet handmatig de grid aanpassen? Bij die dubbele escors races steeds werd de grid toch ook handmatig ingesteld na de eerste race? Zet alle GT1 dan gewoon voor de GT2?

[ Voor 11% gewijzigd door NickThissen op 21-05-2012 19:25 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:20:
[...]

Ik heb gisteren nog wat zitten kijken in de statistieken, en er zijn er bij die voor gisteren nog geen enkele race in de Corvette gereden hadden...
Dat krijg je meestal met leagues vooral als er maar 20 plekken per auto beschikbaar zijn. Ik vond het vanaf het begin al optimistisch om te denken dat de races beter zouden gaan dan Proto & GT, maar volgens mij viel het 100% mee :) Corvette veld was misschien veel fouten aan het maken maar ik heb niet veel contacts tussen classes gezien.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Daarom liet ik Niek tussen de GT1 starten want er stonden Corvettes achter hem.

Je kan een grid niet aanpassen als de sessie live is, alleen bij het maken van de sessie.

De race ging super goed. Er waren misschien 2 a 3 mensen die super veel inc's hadden. 2 of 3 van 41 mensen is best goed. Deze race ging 100 keer beter dan de officiële iRacing serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
derx666 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:20:
[...]

Klopt inderdaad, hij is op de limiet erg tricky met deze build. Het scheelt dat ik niet zo op de limiet rij als de frontrunners :)
Heb pasgeleden nog eens wat NTM forumberichten zitten lezen, en het lijkt erop dat de banden nogsteeds gebaseerd zijn op oval banden, wat ook meteen verklaard waarom onze banden als ze koud zijn de meeste grip hebben, en een hoge dropoff hebben bij iets teveel temperatuur.
Tijd om Dave weer eens een schop onder zn hol te geven :)
Als dat gerucht waar is, zou ik het érg matig vinden. Ze zijn nu al zó lang bezig met dat NTM, dat je toch wel verwacht dat er iets meer gedachte en diepgang achter zit. Dat neemt niet weg dat ik er zelf totaal geen verstand van heb en het wellicht logisch is dat oval banden op dezelfde manier werken als road banden? :).

Ik hoop dat Assetto Corsa snel met een demo komt en ik weer wat plezier aan het rijden an-sich ga beleven. Op dit moment beleef ik plezier aan het racen tegen andere mensen, maar geen enkele auto in iRacing doet m'n hartje sneller kloppen. Misschien de V8 na vanavond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN

Ik snap er nog altijd niks van, ook van die gaten niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Requiem19 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:31:
[...]

Als dat gerucht waar is, zou ik het érg matig vinden. Ze zijn nu al zó lang bezig met dat NTM, dat je toch wel verwacht dat er iets meer gedachte en diepgang achter zit. Dat neemt niet weg dat ik er zelf totaal geen verstand van heb en het wellicht logisch is dat oval banden op dezelfde manier werken als road banden? :).

Ik hoop dat Assetto Corsa snel met een demo komt en ik weer wat plezier aan het rijden an-sich ga beleven. Op dit moment beleef ik plezier aan het racen tegen andere mensen, maar geen enkele auto in iRacing doet m'n hartje sneller kloppen. Misschien de V8 na vanavond...
Dave Kaemmer schreef op 26 augustus 2011 op het iRacing forum:
[...]
I have, since the latest build went out, discovered an issue with how I was modeling some of the properties of the tread compound that affect this process. So, with any luck, we should be able to make better road compounds pretty soon.
Zie volledige post: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1808602.page

Maar volgens mij heeft ie het toch nog niet helemaal onder de knie. Hij weet iig dat er wat mis is met de road compound banden. De oval banden schijnen heel ok te zijn met NTM (maar daar heb ik weer geen verstand van).

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

RielN schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:38:
[...]

Ik snap er nog altijd niks van, ook van die gaten niet :D
Haha die gaten zijn gewoon buffers voor bij de start. Bij MC racen online wil het wel nog eens mis gaan :P

@ Derx, op de oval kant zijn de banden goed en best realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ik vond de banden van de Corvette gedurende de hele race erg stabiel. Ik heb ook niet hoeven wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je kan wel wisselen, want het tanken duurde langer dan banden wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
derx666 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:40:
[...]

[...]

Zie volledige post: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1808602.page

Maar volgens mij heeft ie het toch nog niet helemaal onder de knie. Hij weet iig dat er wat mis is met de road compound banden. De oval banden schijnen heel ok te zijn met NTM (maar daar heb ik weer geen verstand van).
Thanks for the find! Dit was echter in augustus. Inmiddels zijn we, 2 of 3 builds verder en het is er niet beter op geworden. Net even een rondje Oulton gedaan met de Skip en het rijdt prima, totdat je een slip angle van 0,1% bereikt. Het is of a) een mooie 360 die dan volgt, of b) een flinke tankslapper omdat je teveel corrigeert.

Hopelijk zorgt de volgende build voor een verbetering :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik had het stukje in de chat wel gelezen maar dus verkeerd begrepen. Ik dacht dat de GT1's gewoon in het GT2 veld zouden starten. Vandaar dat ik er achteraan ging. Volgende race iets meer duidelijkheid in het race topic en dan worden dit soort dingen ook ondervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Zal ik meenemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
NickThissen schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:21:
[...]

Ik moet toegeven dat ik het nooit geprobeerd heb, maar ik weet vrij zeker dat je daar een zwarte vlag voor krijgt. Je mag mensen in jou rij niet inhalen voor SF.
Klopt, toen ik het bedacht zat ik met mijn hoofd in de Simbin tijd waarbij we met DigitalRacing zelf een warmup lap deden die niet door het spel zelf gestuurd werd en dan kon dit wel toegepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:31:

Je kan een grid niet aanpassen als de sessie live is, alleen bij het maken van de sessie.
Klopt... Misschien is het dus handig een aparte sessie voor Q op te zetten in plaats van meteen in dezelfde sessie de race? Ik weet niet of dat kan (denk het wel toch?), dan zul je misschien handmatig de grid moeten gaan maken wat ook niet heel handig is, maar dan kun je dit probleem wel perfect oplossen natuurlijk.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Net op het iRacing forum gezin voor de liefhebber: Een CST 3B pedalenset met vloersteun in belgie voor 450,-
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1963193.page
Ik wil misschien een CSW gaan aanschaffen (ligt aan de reviews), en dan is er geen geld meer voor deze CST set, en dit is echt een nu of nooit aanbod, over een paar dagen zijn deze weg. Misschien dat iemand hier interesse heeft. Als ik het geld had zou ik ze meteen kopen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:59:
[...]

Klopt... Misschien is het dus handig een aparte sessie voor Q op te zetten in plaats van meteen in dezelfde sessie de race? Ik weet niet of dat kan (denk het wel toch?), dan zul je misschien handmatig de grid moeten gaan maken wat ook niet heel handig is, maar dan kun je dit probleem wel perfect oplossen natuurlijk.
Dat kan zeker, maar ik zie het persoonlijk niet zitten om het nog ingewikkelder te maken.
Volgende race ga ik weer een 'gewone' sessie hosten, zodat de reserves nog kunnen joinen als de sessie live is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Requiem19 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:31:
[...]

Ik vermaak me het meetse met de Lotus79 en die staat nog op het OTM. Hoop ook dat dat nog ff zo blijft. Ik mis bij NTM auto's ook soms het gevoel op sommige momenten. En hoeveel updates hebben we nu al wel niet gehad met die NTM. Hij had beter dat banden model nog een jaar in beta kunnen tetsen.
Maar ja op zich zijn ze wel allemaal te rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarnet ff oulton gedaan met de skip wegens gebrek aan tijd deze week ... ff de oude setup geladen maar die was wel heel tricky .... nadien wat liggen tweaken en banden spanning omhoog gegooid en uiteindelijk na een 15 tal rondjes op 1.07.4 uit gekomen ... moet dus nog wel wat sneller kunnen maar wegens aanleg vijver en nek problemen ga ik het deze week niet te lang uitzingen ... hoop volgende week op wat meer iracing plezier ....
Pagina: 1 ... 22 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.