Nee joh heerlijke baan is datBM schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:20:
Nou, mij ga je deze week niet in een SM race tegenkomen iig. Wat een ongelofelijke klotebaan is dat Road AmericaNet met een MDF setup met moeite een 2.07.3 gereden, met een LDF zat ik daar al weer onder, maar goed. Gewoon geen leuke baan.
Suzuka is gaaf man. Heb er net ff zitten poetsen met de Vette. Maar dat ging toch best lekker. Uit eindelijk in qualy for Proto-GT nog een 1.56.2 kunnen rijden.josh-hill schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 09:23:
Woei Mosport! In de (Proto+)GT series is Suzuka aan de beurt en daar kom ik echt niet goed uit de voeten met de Corvette, dus ik denk dat ik misschien maar Radical ga rijden. Vannacht wat rondjes gereden maar kom voorlopig nog niet onder de 1:14.0 op een lege tank en 26 wing. Anyway, de Radical en ook Mosport zijn en blijven fun!
M'n PB is 1:13.6, maar dat was met OTM en 17 wing. De eerste en laatste sector waren toen een stuk sneller, maar de middelste sector lijkt nu sneller (vooral het uitaccelereren bij Moss denk ik).
Je moet trouwens je 3 punten voorsprong op mij hier verdedigen dus je kan hem niet laten vallen.
Heb het nu meerdere seizoenen geprobeerd, maar ik kan er maar geen ritme vinden
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Kan hoor heb ik met Oulton Park vindt het een geweldige track ben er diverse keren zelf geweest maar ikzelf kan er niet mee overweg voel me er gewoon niet thuis .BM schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:35:
[...]
Heb het nu meerdere seizoenen geprobeerd, maar ik kan er maar geen ritme vinden
Daarom staat Oulton met de SM gepland voor maandag as.Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:38:
[...]
Kan hoor heb ik met Oulton Park vindt het een geweldige track ben er diverse keren zelf geweest maar ikzelf kan er niet mee overweg voel me er gewoon niet thuis .
HERHAALDE OPROEP
Ik zie dat er maar ca. 11 mensen zich hebben aangemeld op de datumprikker voor het GoT-iRacing kart-event. Da's vind ik wel mager voor een groep van meer dan 50 rijders!
Dus doen we nogmaals een oproep aan eenieder om je te aan te melden aldaar en aan te geven wanneer je wel en niet kan meedoen. Als we de 20 man halen kunnen we een arrangement met BBQ boeken. Minder mensen kan niet.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
GrappigVerwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:38:
[...]
Kan hoor heb ik met Oulton Park vindt het een geweldige track ben er diverse keren zelf geweest maar ikzelf kan er niet mee overweg voel me er gewoon niet thuis .
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Het is gewoon net als wat anderen hierboven zeggen over Mosport, Road America, Oulton Park.DutchDevil79 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:34:
[...]
Suzuka is gaaf man. Heb er net ff zitten poetsen met de Vette. Maar dat ging toch best lekker. Uit eindelijk in qualy for Proto-GT nog een 1.56.2 kunnen rijden.
Je moet trouwens je 3 punten voorsprong op mij hier verdedigen dus je kan hem niet laten vallen.
Suzuka ligt me gewoon niet. Ik mis het gevoel dat ik nog controle over de wagen heb. Het lijkt meer op zwalken met de setups die ik geprobeerd heb.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Ik gebruik deze setup. Werkt tot nu toe op bijna elke baan.
http://setups.iracing.nic...0-%20Everyone_S2_12_Q.sto
Zou best kunnen dat ik die vorige week gebruikt heb. Dwz, Roope had er één geshared en daarmee heb ik gereden. Eerlijk gezegd nog niet op Suzuka uitgeprobeerd, duh.DutchDevil79 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:26:
Ik gebruik deze setup. Werkt tot nu toe op bijna elke baan.
Ik zal hier ook even wat mensen schoppen.JoepW schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:44:
[...]
Daarom staat Oulton met de SM gepland voor maandag as.![]()
HERHAALDE OPROEP
Ik zie dat er maar ca. 11 mensen zich hebben aangemeld op de datumprikker voor het GoT-iRacing kart-event. Da's vind ik wel mager voor een groep van meer dan 50 rijders!
Dus doen we nogmaals een oproep aan eenieder om je te aan te melden aldaar en aan te geven wanneer je wel en niet kan meedoen. Als we de 20 man halen kunnen we een arrangement met BBQ boeken. Minder mensen kan niet.
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Net een superspannende race gewonnen. 
http://members.iracing.co...onid=5633156&custid=65839
Dacht echt dat dat probleem opgelost was , niet dus.
http://members.iracing.co...onid=5633156&custid=65839
Dacht echt dat dat probleem opgelost was , niet dus.

How do you save a random generator ?
Wat is bocht 13 toch een klote bocht op Sebring, elke keer als ik daar rem breekt mijn achterkant uit
Kan vanavond toch niet bij zijn. Ga zo richting Breda. Jazz festival. Vrienden belden net op of ik mee ging. Dan maar Zaterdag oefenen.Niellie41 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 09:38:
Topic voor de eerste race van de ELMS is op het iRacing forum te vinden!
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1960005.page
Je moet waarschijnlijk iets eerder remmen dan je zou verwachten. Ik geloof dat daar asfalt overgaat in beton en dan is de grip opeens weg. Dat heb je wel bij meer bochten op Sebring. En natuurlijk al die hobbels die je overal moet proberen te ontwijken.Dutch3men schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:55:
Wat is bocht 13 toch een klote bocht op Sebring, elke keer als ik daar rem breekt mijn achterkant uit
Nog volop in ontwikkeling, maar hier alvast de GoT-iRacing wiki 
http://iracing.invisio.nl/
(Staat inmiddels ook een link in de TS)
http://iracing.invisio.nl/
(Staat inmiddels ook een link in de TS)
[ Voor 24% gewijzigd door JoepW op 17-05-2012 20:13 ]
Nou had geen zin meer om te oefenen op die saaie track dus ben maar in een race gesprongen met de SM. Start ging zoals gewoonlijk veel sneller als mensen voor me, dus meteen 1/2 man ingehaald. Langzaam omhoog geklommen (had geen Q gedaan) tot ik op P5 kwam, klein gevechtje gehad met P4, gewonnen en 10 seconden weg gereden. Geen incs, zo goed als perfect gereden (net geen 2:04 gehaald) maar wel een beetje saai... 20 rondjes is lang
Bluuhh .. de Radical op Mosport krijg ik echt niet rond. Zelfde probleem als Nick: 17 wing hou ik 3 rondjes uit voordat ik hem in de muur hang en 26 wing is onderstuurd. Dan nog die ralle Moss Corner die hobbeliger is dan de cellulitiskont van een 250KG wegende vrouw en het wordt een leuke race 
Misschien maar een dropweek doen, heeft weinig zin om te gaan racen zo ..

Misschien maar een dropweek doen, heeft weinig zin om te gaan racen zo ..
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik zal even een setup neerzetten op de setup-site. Vond ik wel prima rijden:
http://setups.iracing.nic...al/mosport/q2_S2_12_Q.sto
http://setups.iracing.nic...al/mosport/q2_S2_12_Q.sto
Gisteren een goede practice sessie gehad. Veel rondjes kunnen rijden en met de front ARB op 6.5 voelde de auto een stuk stabieler in de bochten. Dat was wel fijn. Morgen wil ik ook nog even gaan oefenen. Egil heeft al een 1:53.xx gereden
Heb het alweer een beetje gehad met oval, zit je eerst 15 rondjes close te rijden en dan maakt iemand een stomme actie vlak voor me waardoor ik vast kom te zitten. Uiteraard ben ik de enige die moet pitten en de rest heeft niks
En dan gewoon leaven zonder ook maar een woord te zeggen... niet de eerste keer dat ik dat zie.
Tja, tot aan de C-class (Silverado) is het echt bikkelen. Maar juist daardoor is het dan ineens een stuk leuker, omdat iedereen in C er ook echt moeite voor heeft moeten doen.NickThissen schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:25:
Heb het alweer een beetje gehad met oval, zit je eerst 15 rondjes close te rijden en dan maakt iemand een stomme actie vlak voor me waardoor ik vast kom te zitten. Uiteraard ben ik de enige die moet pitten en de rest heeft niksEn dan gewoon leaven zonder ook maar een woord te zeggen... niet de eerste keer dat ik dat zie.
Yup. De rookie klasse is echt doorbijten. Je moet in de Rookie klasse ook niet close rijden, maar echt voor de SR gaan. Nog meer dan op de road kant.
Ik ging in de rookie lekker achteraan bungelen en ik ging alleen voor de SR, de rest kon me gesloten worden
Verwijderd
Get wat een pech dat ik die SM niet heb mag van de doktor niet in open auto's rijden heJoepW schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:44:
[...]
Daarom staat Oulton met de SM gepland voor maandag as.
Nou in ieder geval iets meer afstand houden , verder is de pack een beetje volgen wel genoeg zolang je de wrecks maar kan ontwijken , dan aan het einde hou je met de SS vaak maar een man of 5 over als je dan achter aan dat packje zit verdien je zowel SR als IR .Niellie41 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:57:
Yup. De rookie klasse is echt doorbijten. Je moet in de Rookie klasse ook niet close rijden, maar echt voor de SR gaan. Nog meer dan op de road kant.
Maar als je elke race voor de win gaat vallen er wel eens "spanners" , ik vind SS rijden en oval zowiezo erg lijken op het in wielrennen voorbereiden op een massasprint (vooral ook het steeds "heter" worden van het pack), het is echt zorgen dat je op het goede moment op de juiste plek zit en daar willen meer rijders zitten dus levert dat nog wel eens rommel op.
Heel mooi verwoord enchion!
Zo heb ik er nooit over nagedacht, maar super speedway racen is inderdaad zo.
Zo heb ik er nooit over nagedacht, maar super speedway racen is inderdaad zo.
Verwijderd
Stockcar is veel ontwijken ja, maar een beetje op je iRating letten, ook al kun je het niet zien als rookie -wel via een andere manier- is wel handig. Dan kom je in een hogere split te rijden en daar heb je dan minder echte rookies en mensen die het nooit leren en die een iRating van onder de 1000 hebben.
Soms heb ik echt races dat je achter elkaar eraf gebeukt wordt, zelf als rijd jeheel voorzichtig... erg frustrerend. Even doorbijten.
Soms heb ik echt races dat je achter elkaar eraf gebeukt wordt, zelf als rijd jeheel voorzichtig... erg frustrerend. Even doorbijten.
Als je alles kan ontwijken (meestal als je al finisht) kom je sowieso in de bovenste helft van de split, waardoor je iRating wint.
Ik ben echt ontiegelijk traag op Sebring in de HPD. Kennelijk ben ik nachtblind
.
Nick/andere HPD'ers, rijden jullie met de setups van onze setup site?
Die van Paul ben met med downforce ben ik sneller mee. Die van Nick met meer df verlies ik alle gains op de straights.
Nick/andere HPD'ers, rijden jullie met de setups van onze setup site?
Die van Paul ben met med downforce ben ik sneller mee. Die van Nick met meer df verlies ik alle gains op de straights.
Dat is wel van het vorige seizoen (sebring 120 week) en dus met vorige iteratie van het NTM.
Ik heb geen idee of dat nog steeds goed is dit seizoen of niet, ik ben zelf ook niet zo van het setups ontwikkelen, maar meer van het veel rondjes rijden en hard(er) gaan
Ik wil eventueel nog wel eventjes wat rondjes doen vandaag of morgen om te kijken wat ik voor tijden kan rijden met de verschillende setups.
Ik heb geen idee of dat nog steeds goed is dit seizoen of niet, ik ben zelf ook niet zo van het setups ontwikkelen, maar meer van het veel rondjes rijden en hard(er) gaan
Ik wil eventueel nog wel eventjes wat rondjes doen vandaag of morgen om te kijken wat ik voor tijden kan rijden met de verschillende setups.
GraagRed Baron schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:36:
Dat is wel van het vorige seizoen (sebring 120 week) en dus met vorige iteratie van het NTM.
medium downforce is wel nodig voor zondag met de HPD en is veel sneller dan HDF in deze build
en met de Sebring fixed set met MDF ga je al ver komen hoor
Wow, bedankt voor de tip. Dat scheelt echt enorm veel.vekie schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:47:
medium downforce is wel nodig voor zondag met de HPD en is veel sneller dan HDF in deze build![]()
Met de iRacing MDF gaat het veel harder.
van 47.1 naar 46.1 binnen 5 rondjes en opt 45.8. Gelukkig maar, anders was het voor mij niet echt leuk geweest om achteraan mee te hobbelen.
Gebruik je de standaard MDF? Of de fixed Sebring set (die ook MDF is?)
Ik gebruikte de standaard MDF. Zo nog even de Sebring set proberen dan.
Zo heb inmiddels mijn D-licenses binnen. En heb de skip barber gekocht. Nu oefenen oefenen oefenen want het is nog een heel verschil met de Mazda cup.
Vandaag een Logitech G25 gekocht, deze komt waarschijnlijk dinsdag binnen.
Speel nu nog met een Thrustmaster Rally GT Clutch edition.
Vandaag een Logitech G25 gekocht, deze komt waarschijnlijk dinsdag binnen.
Speel nu nog met een Thrustmaster Rally GT Clutch edition.
De fixed sebring is toch high downforce? Of hebben ze dat aangepast... Ik ben in ieder geval begonnen met fixed, naar medium gezet en wing op 6. Nog wat aanpassingen gedaan en uiteindelijk ben ik op wing stand 4 gekomen en een extra clutch plate (5), voelt wel prima en ik kon er vrij eenvoudig (zonder langzame outlap) een 45.3 mee rijden.Red Baron schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:13:
Gebruik je de standaard MDF? Of de fixed Sebring set (die ook MDF is?)
Zijn mensen van plan om volgende week de Indy 500 en/of de Coke 600 te rijden? Heeft iemand toevallig al een basis setup of beter?
Voor de ELMS mensen: er loopt een 4 uur practice sessie
Kan ik meerijden?NickThissen schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:25:
Voor de ELMS mensen: er loopt een 4 uur practice sessie
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Als je Ford, Corvette, HPD en Sebring hebt wel. Volgens mij zit er geen wachtwoord op.
Hoe kan ik meedoen aan die ELMS league?
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1929998.page
Dit even doorlezen.
Als je je nu nog inschrijft, kom je op de reserve lijst omdat alle plekken nu vol zijn
Dit even doorlezen.
Als je je nu nog inschrijft, kom je op de reserve lijst omdat alle plekken nu vol zijn
Ok helaas nvm, voldoe niet aan de SR. Kijk wel of ik in spa erbij kan zijnNiellie41 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:56:
Dit even doorlezen.
Overigens heeft Steve Claeys (of hoe je die naam ook schrijft) zijn CSW volgens mij al gekregen. Kwam hem net tegen in een practice met de SM, en vroeg het hem. Waarop hij antwoordde met ':-)'. Een 'Enjoy it' van een andere deelnemer resulteerde in 'I will' 
Ben erg benieuwd naar de reviews
De Atlanta race voor Silverado Fixed proberen
(wordt druk, al 59 man)
Ben erg benieuwd naar de reviews
De Atlanta race voor Silverado Fixed proberen
[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-05-2012 21:44 ]
Hier een replay van m'n snelste ronde tot nu toe met de HPD op Sebring... 1:45.298
http://dl.dropbox.com/u/1..._sebring_hpd_1_45_298.rpy
Zag Vincent Soboul al een 44.9 neerzetten, dat ga ik niet redden denk ik. Maar voor de pre qualificatie moet dit toch goed genoeg zijn hoop ik
http://dl.dropbox.com/u/1..._sebring_hpd_1_45_298.rpy
Zag Vincent Soboul al een 44.9 neerzetten, dat ga ik niet redden denk ik. Maar voor de pre qualificatie moet dit toch goed genoeg zijn hoop ik
[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 18-05-2012 21:47 ]
Roy heeft 'm ook binnen, maar heeft 'm nog niet in zijn rig gemonteerd. Druk met werk.Hoogie2004 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:18:
Overigens heeft Steve Claeys (of hoe je die naam ook schrijft) zijn CSW volgens mij al gekregen. Kwam hem net tegen in een practice met de SM, en vroeg het hem. Waarop hij antwoordde met ':-)'. Een 'Enjoy it' van een andere deelnemer resulteerde in 'I will'
Ben erg benieuwd naar de reviews....
Niel, ik typ dit van op mijn tablet in het hotel in de buurt van De Nurburgring, wat ook de reden is dat ik er zondag niet bij ben voor de EMLS race.Niellie41 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:56:
Dit even doorlezen.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Op zich redelijk tevreden met de Silverado race van zojuist. 8e met wat pech omdat ik de muur raakte bij het ontwijken van de gast voor me (eerste caution). Daarna nogmaals (iets harder) de muur geraakt omdat iemand wat weinig ruimte liet.
http://members.iracing.co...onid=5642034&custid=61620
Verder prima race, zelf geen gekke dingen gedaan
http://members.iracing.co...onid=5642034&custid=61620
Verder prima race, zelf geen gekke dingen gedaan
Idem hier. Op aanraden van de andere forumleden de Skip (en Oulton) gekocht. Heb al een paar uur zitten oefenen, maar geraak niet onder de 1.11. Ik vind vooral de eerste bocht vreselijk moeilijk.Pwner schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:36:
Zo heb inmiddels mijn D-licenses binnen. En heb de skip barber gekocht. Nu oefenen oefenen oefenen want het is nog een heel verschil met de Mazda cup.
Nog rustiger erincrowke schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:58:
[...]
Idem hier. Op aanraden van de andere forumleden de Skip (en Oulton) gekocht. Heb al een paar uur zitten oefenen, maar geraak niet onder de 1.11. Ik vind vooral de eerste bocht vreselijk moeilijk.
Die bocht is ook erg moeilijk , raak hem zelf maar een paar keer per 10keer goed denk ik , anders meekijken met snelle mensen , deze bocht moet je echt de lijn leren.crowke schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:58:
[...]
Idem hier. Op aanraden van de andere forumleden de Skip (en Oulton) gekocht. Heb al een paar uur zitten oefenen, maar geraak niet onder de 1.11. Ik vind vooral de eerste bocht vreselijk moeilijk.
Heb zelf net een 1:07.195 en inmiddels een opti van 1:06.803 neergezet maar de snelle gasten halen daar nog 0.5 sec vanaf vooral bocht 2 is echt een draak met de skip , moet snel maar dat kan niet.
Ik vertrek straks naar de 24h van de nurburgring ;D
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Veel plezier 
Oulton lastige baan met skip
kom maar niet onder de 1.08
Oulton lastige baan met skip
Viel Spass.BruceLee schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 02:46:
Ik vertrek straks naar de 24h van de nurburgring ;D
Ik ga vandaag en morgen hier naar toe:
http://www.hamove.nl/wegrace
Is in mijn dorp, Hengelo Gelderland

Lucky youFuelke schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:16:
[...]
Niel, ik typ dit van op mijn tablet in het hotel in de buurt van De Nurburgring, wat ook de reden is dat ik er zondag niet bij ben voor de EMLS race.
Wou zo graag weer bij zijn dit jaar.Dan maar een Live stream zien te vinden.
Veel plezier en geniet er van.
Zo ver was ik al... het probleem is dat als ik probeer aan te remmen, die achterkant steeds uitbreekt. Tegen dat we van circuit veranderen zal ik het wel ongeveer doorhebben :-)
Probeer eens eerder en rustiger te remmen en beetje gas blijven geven.crowke schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 09:05:
[...]
Zo ver was ik al... het probleem is dat als ik probeer aan te remmen, die achterkant steeds uitbreekt. Tegen dat we van circuit veranderen zal ik het wel ongeveer doorhebben :-)
Vandaag alles klaarmaken voor de kwalificatie sessie vanavond en de iLeagueRace site op orde maken
Wat JoepW ook zegt, tijdens het remmen, een klein beetje as geven (5-10%). Waar staat je rembalans op? Als je die te ver naar achteren hebt staan krijg je ook dit effect. Ik rij zelf op dit moment met 57%, maar voor iemand die net in de Skip gaat rijden is 59% denk ik wat veiliger om mee te beginnen. De 60% uit de baseline is overdreven.crowke schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 09:05:
[...]
Een goede beginsetup voor Oulton zou ik het volgende doen:
-BB: 59%
-TirePressure (rondom): 124 of 131 (Probeer een paar rondjes (5) te rijden zonder hard te pushen, en kijk dan naar het verslijt van je banden. Optimaal is dat het verslijt van buiten, midden en binnenkant van de band hetzelfde is, of evt buitenkant 1% minder versleten. Dan zit je goed. Is hij in het midden meer versleten, 1 tikje minder lucht erin, en bij het midden minder versleten, 1 tikje meer lucht erinn).
-SPO (Spring Perch Offset): Begin op 2 (hierdoor is camber voor en achter gelijk, en zou de Skip het meest neutraal moeten reageren)
-ARB (Anti Roll Bar): Begin op 5. (Hoe hoger hoe voorspelbaarder, maar meer overstuur. Lager geeft een zachtere achterkant, wat meer grip achter geeft, maar is wel heel gevoelig voor abrupte inputs welke meestal resulteren in een spin.)
Voor meer info (waar ze wel een andere beginsetup pakken): http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1851220.page
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Gister flink aan het oefenen geweest met de skip op Oulton. Maar heb toch veel moeite met bocht 3. De naar beneden lopende bocht. Hij glijd daar steeds weg. En dan ben ik hem meestal kwijt.
Zal zometeen eerst de setup van hier boven proberen!
En wat raden jullie aan met blip te rijden of dit zelf te doen?
Zal zometeen eerst de setup van hier boven proberen!
En wat raden jullie aan met blip te rijden of dit zelf te doen?
Zonder hulpmiddelen is het snelste, het verschil tussen autoblip en alleen autoclutch is te verwaarlozen. Als je autoclutch nodig hebt, kun je beter met blip doen denk ik.
Cube Nuroad Race (2022)
Ik heb een setup die ik van iracing forum heb geplukt op setups.iracing.nickthissen.nl gezet.. voelt in begin beetje raar aan, maar heeft mij heel erg geholpen om sneller te rijden. En de bocht naar beneden stuk stabieler.
Als je problemen hebt om de Skip goed rond te krijgen zou ik de tire pressures op 120 voor en 124 achter zetten, spring perches op 0 en de ARB op 1. Zo is de wagen naar mijn gevoel het makkelijkst te rijden, als je eenmaal voelt dat je hem onder controle hebt kun je de ARB en/of spring perches wat hoger zetten. Met de ARB maak je de achterkant wat losser, hogere spring perch zorgt dat de onderkant lager is en dus makkelijker wilt insturen.
Mijn setup voor de Skip@OultonP is mogelijk de slechtste uit de geschiedenis maar op de één of andere manier werkt het voor mij. Wat dacht je van een 48 BB? Één ding snap ik niet, de banden slijtage.
Na een stint van 20 ronden heb ik de volgende slijtage:
FL:98/95/96 FR:95/95/99 RL:63/65/67 RR:97/97/99
Waarom zou RL aan de buitenkant meer kunnen slijten?
Na een stint van 20 ronden heb ik de volgende slijtage:
FL:98/95/96 FR:95/95/99 RL:63/65/67 RR:97/97/99
Waarom zou RL aan de buitenkant meer kunnen slijten?
Omdat je de BB zo laag hebt staan , blokkeer je waarschijnlijk het linkerachterwiel continu.(ik gebruik nu 59)
btw ik gebruik een stuk hogere bandenspanning zit nu op 158links en 165rechts. (links rechts ongelijk want vanwege al die rechter bochten worden de linkerbanden een stuk harder)
Voorspelbaarheid is hiermee een stuk groter.(hij zwabbert een stuk minder zo)
btw ik gebruik een stuk hogere bandenspanning zit nu op 158links en 165rechts. (links rechts ongelijk want vanwege al die rechter bochten worden de linkerbanden een stuk harder)
Voorspelbaarheid is hiermee een stuk groter.(hij zwabbert een stuk minder zo)
[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 19-05-2012 13:52 ]
Yay! Zojuist in een foutloze Mazda Cup @ LRP 1e geworden, daardoor een SR van boven de 4.0 gescoord en daarmee nu Class D Road driver
* Wasp is blij
http://members.iracing.co...onid=5647154&custid=92450
* Wasp is blij
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Hé. ik reed zo straks tegen jouwWasp schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 15:29:
Yay! Zojuist in een foutloze Mazda Cup @ LRP 1e geworden, daardoor een SR van boven de 4.0 gescoord en daarmee nu Class D Road driver
* Wasp is blij
Toen won ik, en jij was de hele tijd 2e tot je internet uitviel oid.
Edit: Gefeliciteerd trouwens
http://members.iracing.co...onid=5646853&custid=93902 ik had 1 foutje gemaakt.
[ Voor 15% gewijzigd door Fastclaimer op 19-05-2012 16:42 ]
Vanmiddag mijn pedalen eens goed schoongemaakt en gesmeerd. Ook meteen een wederom iets sterkeren veer in mijn rempedaal gemonteerd, en met contactspray de potmeters goed gereinigd.
Loopt een stuk soepeler weer, en mn rem voelt iets beter aan.
Gister avond ook een een base layout voor een nieuwe Corvette Skin gemaakt. Staan nog geen sponsors op, maar dat komt nog. Ook wil ik de grijze streep naar achteren nog iets tweaken (aan de achterkant loopt hij schuiner op ineens, terwijl dat op de template niet is). Hoofdsponsor wordt Xerox (is technisch gezien ook mijn hoofdsponsor, aangezien het bedrijf waar ik voor werk 100% dochter is van Xerox Europe).
Wat vinden jullie ervan:
Loopt een stuk soepeler weer, en mn rem voelt iets beter aan.
Gister avond ook een een base layout voor een nieuwe Corvette Skin gemaakt. Staan nog geen sponsors op, maar dat komt nog. Ook wil ik de grijze streep naar achteren nog iets tweaken (aan de achterkant loopt hij schuiner op ineens, terwijl dat op de template niet is). Hoofdsponsor wordt Xerox (is technisch gezien ook mijn hoofdsponsor, aangezien het bedrijf waar ik voor werk 100% dochter is van Xerox Europe).
Wat vinden jullie ervan:

Cube Nuroad Race (2022)
Joep, ik moet eerst nog even afwachten wanneer ik ga kunnen ivm werk in het weekend dat nog gepland wordt. Vriend van mij heeft gisteren zijn eerste virtuele km's afgelegd in iRacing en kan zijn dat ik die ook nog wel meekrijg maar hij zal zich hier eerst nog moeten voorstellen natuurlijkJoepW schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:44:
[...]
Daarom staat Oulton met de SM gepland voor maandag as.![]()
HERHAALDE OPROEP
Was nog wat aan het oefenen op Sebring Night, maar vanaf ronde 10 zitten mijn bandjes boven de 210 hot pressure

Ben nog aan het uitvissen wanneer die Q sessie nu is voor ELMS
@Derx : ziet er al mooi uit!
[ Voor 3% gewijzigd door Fragbeestje op 19-05-2012 17:20 ]
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Q sessie van de elms is vnv om 7 uur. Heb ik toch in de mail staan of niet?
@derx
Ziet er goed uit. Zo te zien werken je kleuren ook met de lelijke witte velgen die iRacing er onder heeft gedaan bij de Corvette. Een hele prestatie.
Kijk uit naar het eindresultaat.
Ziet er goed uit. Zo te zien werken je kleuren ook met de lelijke witte velgen die iRacing er onder heeft gedaan bij de Corvette. Een hele prestatie.
Kijk uit naar het eindresultaat.
Ik ben weer eens aan een nieuw tooltje aan het werken voor iRacing
Ik bedacht me dat er een behoorlijk gebrek was aan een API die men aan kan spreken om details over de series in iRacing te vinden. Bijvoorbeeld een lijstje met alle races van een bepaalde series. Of een lijstje met de komende 5 races (in elke serie) vanaf dit moment. Daar heb je uiteraard het complete schema voor nodig en voor zover ik weet kun je dat nergens netjes ophalen. We hebben de PDF en enchion z'n spreadsheet maar dat is het volgens mij. Dus ik ben maar mijn eigen schema online aan het zetten. Heb een fijn tooltje gemaakt om series eraan toe te voegen en aan te passen. In principe stel ik voor elke serie 12 weken in waar ik steeds de start datum, track en andere details aangeef (start type, aantal rondjes, etc). Voor de serie zelf geef ik aan wanneer de eerste race en eerste Q van de dag is, en in welk interval de races en Q sessies zijn (1 of 2 uur). Dan nog even selecteren op welke dagen ze rijden en dan kan ik alle data berekenen.
Zo zou je bijvoorbeeld een tooltje kunnen maken die een geluidje afspeelt als je in iRacing zit en er over 5 minuten een race begint. Dat tooltje zou dan bijvoorbeeld om de 5 minuten aan een web API (die ik aan het maken ben) vragen "geef me alle races die binnen nu en 5 minuten starten".
Een ander voorbeeld zou een vraag kunnen zijn als "geef me alle series (track + auto) die komende week rijden". Is voor ons vaak handig als we weer eens niet weten welke auto we moeten trainen
Er is vast wel meer mee te verzinnen. Tot iRacing deze info zelf online zet moet ik het zelf maar toevoegen. Kost ff wat werk maar het gaat nog best snel vooral met hulp van de spreadsheet van enchion (ik ga er vaak maar even vanuit dat die ook klopt
). Moet trouwens behoorlijk werk zijn geweest om die op te zetten enchion
Bedankt... Als alles hier af is zou ik zo'n spreadsheet ook automatisch laten kunnen uitspugen, via mijn tooltje kan ik alle series snel aanpassen elk seizoen, is misschien wel handig
Zo zou je bijvoorbeeld een tooltje kunnen maken die een geluidje afspeelt als je in iRacing zit en er over 5 minuten een race begint. Dat tooltje zou dan bijvoorbeeld om de 5 minuten aan een web API (die ik aan het maken ben) vragen "geef me alle races die binnen nu en 5 minuten starten".
Een ander voorbeeld zou een vraag kunnen zijn als "geef me alle series (track + auto) die komende week rijden". Is voor ons vaak handig als we weer eens niet weten welke auto we moeten trainen
Er is vast wel meer mee te verzinnen. Tot iRacing deze info zelf online zet moet ik het zelf maar toevoegen. Kost ff wat werk maar het gaat nog best snel vooral met hulp van de spreadsheet van enchion (ik ga er vaak maar even vanuit dat die ook klopt

Wel een heel goed id 
Maar kan je deze pagina niet 'leegzuigen'?:
http://members.iracing.com/membersite/member/Series.do
Ah dat was jij! Spannende race tot inderdaad *floep* ik als enige op de baan reed. Erg merkwaardig, heb dat vaker. En altijd in de leukere races.Fastclaimer schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 16:40:
[...]
Hé. ik reed zo straks tegen jouw( Niels Brouwer , rode mazda)
Toen won ik, en jij was de hele tijd 2e tot je internet uitviel oid.
Edit: Gefeliciteerd trouwens![]()
http://members.iracing.co...onid=5646853&custid=93902 ik had 1 foutje gemaakt.
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Erg lastig... denk dat me dat meer tijd kost dan het gewoon zelf invoeren.JoepW schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:43:
Wel een heel goed id
Graag vind het ook eigenlijk relatief "belachelijk" dat iRacing mij een mailtje had teruggestuurd waarin ze zeiden dat er niks als excel of odf uitgespuugt zou kunnen worden uit de iracing database.NickThissen schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:37:
Tot iRacing deze info zelf online zet moet ik het zelf maar toevoegen. Kost ff wat werk maar het gaat nog best snel vooral met hulp van de spreadsheet van enchion (ik ga er vaak maar even vanuit dat die ook klopt). Moet trouwens behoorlijk werk zijn geweest om die op te zetten enchion
Bedankt... Als alles hier af is zou ik zo'n spreadsheet ook automatisch laten kunnen uitspugen, via mijn tooltje kan ik alle series snel aanpassen elk seizoen, is misschien wel handig
Ben er inderdaad ongeveer een avondje mee beziggeweest (natuurlijk wel wat kunnen overnemen van de vorige versie)
Dan is die PDF die ze leveren nieteens consequent dus info uit de PDF trekken werkt niet eens symmetrisch veel dezelfde informatie over een serie komt dan nieteens in de zelfde kolom te staan.
Dus als je het kan importeren dan doe je mij ook een plezier.
Ik hoop stiekum dat iRacing eens een soort layout maakt net als op deze site , ik denk wel dat je snapt wat ik daarmee bedoel .
http://gids.publiekeomroep.nl/
Alle series onder elkaar , qualy en race in dezelfde balk , resultatenknopje op het vak als de race gereden is , spectatorknopje op het vak wat "wit" onder de tijdbalk zit en een planningsknopje op de vakken die nog moeten komen.
Verder een plusje op het seriesvak waardoor er naar beneden een aantal rijen zichtbaar worden met de practice sessies.
En natuurlijk een week layout waar je meteen kan zien wat je kan racen mbt tot owned content.
Dan heb ik die spreadsheet gewoon helemaal niet meer nodig.
Dat is dus iets wat ik best zou kunnen maken als ik de data overal ingevoerd heb
Link naar resultaten is wat lastiger denk ik (moet je steeds het session id weten) maar gewoon een overzicht met welke serie wanneer rijdt kan niks voorstellen.
En het is inderdaad vrij belachelijk dat er geen web api beschikbaar is voor dit soort dingen, dat mag gewoon niet meer dan 10 minuten werk kosten om zoiets rechtstreeks uit de database uit de spugen. Misschien dat het een vergadering kost om te bespreken wat niet en wel beschikbaar komt in zo'n api maar ook dat kan echt niet veel tijd kosten. Maar goed, er zijn wel meer dingen die in theorie 5 minuten werk zouden moeten zijn als ze hun zaakjes op orde hadden (bijvoorbeeld aantal auto's waarbij een class split veranderen) maar waar ze van zeggen dat het niet binnen een seizoen haalbaar is
Klinkt alsof ze die nummers gewoon hardcoded hebben en dan ook nog op verschillende plaatsen maar dat kan ik me toch echt niet voorstellen.
En het is inderdaad vrij belachelijk dat er geen web api beschikbaar is voor dit soort dingen, dat mag gewoon niet meer dan 10 minuten werk kosten om zoiets rechtstreeks uit de database uit de spugen. Misschien dat het een vergadering kost om te bespreken wat niet en wel beschikbaar komt in zo'n api maar ook dat kan echt niet veel tijd kosten. Maar goed, er zijn wel meer dingen die in theorie 5 minuten werk zouden moeten zijn als ze hun zaakjes op orde hadden (bijvoorbeeld aantal auto's waarbij een class split veranderen) maar waar ze van zeggen dat het niet binnen een seizoen haalbaar is

Je mailtje stond blijkbaar in mijn spam folder ... Wel vreemd want je staat toch bij mijn contacten.Niellie41 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:24:
Q sessie van de elms is vnv om 7 uur. Heb ik toch in de mail staan of niet?
Ach ja, heb het al gevonden dus ben er zo!
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Thanks! Gas geven in bocht 1 (en bocht 3 ook trouwens) geeft een achterkant die véééél minder nerveus is en waar ik rustig mee kan insturen.JoepW schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 09:20:
[...]
Probeer eens eerder en rustiger te remmen en beetje gas blijven geven.
Dat blokkeren zou best kunnen, met die gloeiende achterremschijven ben ik net een rijdende kerstboom.enchion schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 13:51:
Omdat je de BB zo laag hebt staan , blokkeer je waarschijnlijk het linkerachterwiel continu.(ik gebruik nu 59)
Voor degene die geinteresseerd zijn, hier alvast een voorbeeld van de rauwe data die je kunt opvragen met m'n schedule api:
http://schedule.iracing.n...uleService.asmx/GetSeries
Is nog niet compleet (alleen maar road en nog niet alles) en straks komen er meer handige methodes in zoals ik al zei, bijvoorbeeld alle series van de komende week, alle series binnen 5 minuten, etc. Maar deze data kun je dus opvragen, volgens mij is dat alles wat je nodig zou moeten hebben
http://schedule.iracing.n...uleService.asmx/GetSeries
Is nog niet compleet (alleen maar road en nog niet alles) en straks komen er meer handige methodes in zoals ik al zei, bijvoorbeeld alle series van de komende week, alle series binnen 5 minuten, etc. Maar deze data kun je dus opvragen, volgens mij is dat alles wat je nodig zou moeten hebben
DuidelijkNickThissen schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 21:07:
Voor degene die geinteresseerd zijn, hier alvast een voorbeeld van de rauwe data die je kunt opvragen met m'n schedule api.....

Hm het zou XML moeten zijn, gebruik je wel een degelijke browser?
In chrome is het gewoon leesbaar xml.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Sebring (Night) - Corvette C6R 1:54,270
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mhN5ACEUDvY]
Als ik de curb niet raakte in bocht 12 was het wel een 1:53 geweest.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mhN5ACEUDvY]
Als ik de curb niet raakte in bocht 12 was het wel een 1:53 geweest.
[ Voor 27% gewijzigd door FabiandJ op 20-05-2012 01:29 ]
Dit is précies waarom de Skip zo'n nuttige leer-auto is. Je leert de basics van het zo efficiënt mogelijk besturen van een raceauto. Omdat het gewicht zo laag is van de Skip, heeft weight transfer veel effect. Door een beetje gas te geven, blijf de weight transfer beperkt. Zodra je geen gas geeft en alleen rolt, is er relatief meer gewicht aan de voorkant en dus meer (teveel) grip.crowke schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:44:
[...]
Thanks! Gas geven in bocht 1 (en bocht 3 ook trouwens) geeft een achterkant die véééél minder nerveus is en waar ik rustig mee kan insturen.
Naarmate je hier meer mee oefent, kun je dit 'effect' ook gaan gebruiken om soms juist meer of minder grip te 'creëren'.
Daarnaast leer je in de Skip ook hele nette lijnen rijden. Dat is de enige manier om echt snel te zijn. De gehele baan te gebruiken en de apex echt raken, en niet 1 meter ernaast. Kortom, perfecte leerauto
Ik ben benieuwd of je straks ook merkt dat je in andere auto's ineens sneller bent. Dat had ik zelf wel in ieder geval.
Ik ga de race helaas over moeten slaan ivm scriptie perikelen. Maar ik was vrij langzaam ook, kwam niet veel verder in het oefenen dan mid 46.Dutch3men schreef op zondag 20 mei 2012 @ 01:47:
Waar is jou Q tijd Tim voor Sebring morgen?
SafariNickThissen schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 23:20:
In chrome en firefox is het ok
Gezien het onmenselijke tijdstip zal het wel veel werk geweest zijnderx666 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 04:06:
Zo... Mijn Corvette is ook af. Best goed gelukt vind ik zelf. Klik op plaatje voor volledige versie:
[afbeelding]
Ziet er goed uit!!
Ik vindt hem goed gelukt.derx666 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 04:06:
Zo... Mijn Corvette is ook af. Best goed gelukt vind ik zelf.
Nog wel een tip: als je een beetje goede pc hebt en nu al stabiel draait met alles op max.
Zet dan even Disable DXT(n) aan. Er staat bij dat niet geadviseerd wordt, maar gewoon doen, het maakt niets uit voor stabiliteit maar je auto's zijn tien keer mooier.
Verwijderd
Bij mij in google chrome , firefox en explorer :NickThissen schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 23:20:
This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2012 10:50 ]
Ja dat is prima hoor, het is gewoon een soap response die een applicatie zou kunnen lezen om de data te gebruiken. Zo in rauwe data formaat heb je er weinig aan maar als je de webservice implementeerd krijg je netjes een lijstje series, met elke serie een lijstje auto's en weken met alle data die je nodig zou hebben.Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:46:
[...]
Bij mij in google chrome , firefox en explorer :
This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below.
Ik zie dat ik de 4e tijd heb van de LMPs op Sebring met m'n 45.2, maar er missen nog wel flink wat mensen volgens mij, hebben die een tijd gemaild dan? Ben wel benieuwd wat ik kan halen. Zag Roderic een 46 doen, dat kan echt niet, je hebt gewoon niet geoefend
Nick, je hebt P3 gehaald zelfs! Teemu is een reserve, heb je geluk 
Het hele veld is gevuld!
Het hele veld is gevuld!
[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 20-05-2012 11:12 ]
Toch zie ik maar 13 LMPs die een tijd hebben gezet. Dus tenzij er nog 7 via de mail binnen zijn (op het forum staan pas 4 tijden die je gekregen had) lijkt het erop dat hij toch mee gaat doen lijkt me..?
Had uiteindelijk 13 HPD's die een tijd hadden gezet, maar Teemu was niet de eerste reserve helaas. Hij schreef zich pas deze week in.
Dus die plek is helaas niet voor hem.
Dus die plek is helaas niet voor hem.
Verwijderd
Hoi allemaal -
Naam is Diederik, iRacer sinds iets meer dan een maand.
Ik race nu Skippy en Star Mazda - die eerste met veel plezier en die laatste ook als het enigzins gaat, en dat is niet altijd het geval. Ben met SM begonnen omdat ik in 1 keer van R naar C schoot en het me een leuke auto leek... Vervolgens stukgebeten op Silverstone, toen uit frustratie ook maar Skippy gaan doen en dat was echt prachtig. Heb besloten om in ieder geval het volledige Skippy seizoen te doen. Races zijn in ieder geval top, maar nog verre van snel genoeg :-) (bijv. 1:07.8 op Oulton).
Ik ga zeker ook SM doen op Oulton Int.
Naam is Diederik, iRacer sinds iets meer dan een maand.
Ik race nu Skippy en Star Mazda - die eerste met veel plezier en die laatste ook als het enigzins gaat, en dat is niet altijd het geval. Ben met SM begonnen omdat ik in 1 keer van R naar C schoot en het me een leuke auto leek... Vervolgens stukgebeten op Silverstone, toen uit frustratie ook maar Skippy gaan doen en dat was echt prachtig. Heb besloten om in ieder geval het volledige Skippy seizoen te doen. Races zijn in ieder geval top, maar nog verre van snel genoeg :-) (bijv. 1:07.8 op Oulton).
Ik ga zeker ook SM doen op Oulton Int.
Dit topic is gesloten.