Inderdaad!Niellie41 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:49:
[...]
In de Rookie klassen moet je ook niet gaan voor de overwinning, maar voor de 0 inc's in een race. Want als je echt gaat vechten voor posities, krijg je geheid incidenten.
Ik rij zelf nog niet lang, maar had al snel door dat in die MX-5'en je beter rustig je rondjes rijdt ipv te gaan racen tegen anderen.
Als je de eerste rondjes rustig doorkomt en iedereen plaats geeft, zit je tegen ronde 10 zeker op een 5e plaats door de driftkikkers die zichzelf naar de pits verwijzen. In het middenstuk van de race zijn er ook vaak nog racers die er uitgaan, waardoor je zonder enige tegenstander te zien in de Top 3 zit.
Tegen het einde van de race zijn er dan soms nog wel mannen die sneller zijn en zich ontdubbelen, maar als je die je rustig laat uitremmen heb je er ook geen last van. Op die manier haal ik race op race een top 5 plaats met inc's tussen de 0 en 5 (afhankelijk van hoe vaak je zelf van de baan gaat en er toch één of andere onverlaat zin heeft om je achterkant te kussen).
(bij deze mijn 5 cent over MX-5 race-strategie).
En inderdaad, op die manier is er redelijk weinig spectakel aan en zie je niet veel volk op de baan. Als ik duel's wil oefenen ga ik wel in practice wat rijden waar je je SR niet om zeep helpt als het duel slecht afloopt. (wat in 75% van de gevallen zo is in de Rookie reeks).