Zo, weer een dag verder en weer wat avonturen beleefd op de oval.
1e race van de avond was uiteindelijk huilen met de pet op, starte vanaf de 8ste plek op de buitenkant en wou juist een race gaan rijden waarin ik rustig mijn tempo zou gaan rijden en wel zien waar ik terecht zou komen. Start ging zoals gewoonlijk goed, maar het was vrij druk in de 1e bocht dus ik dat slim te zijn door buitenom te gaan, maar werd daar dus aan de kant geduwd, met schade als gevolg… We zoeken de pits maar weer eens op, want auto trok al behoorlijk scheef. Dus met gerepareerde auto gingen we weer de baan op, waarna ik paar rondjes kon rijden voordat iemand precies voor mijn neus crashte en ik hem helaas niet meer kon ontwijken, met als gevolg auto totaal loss. Goed begin van de avond, met een 14e plek en SR rating van 2.51…
Tussen deze races door heb ik nog wat TimeTrials gedaan, wat wel redelijk ging en waar ik ook wat SR-rating gehaald heb, stond zo voor het begin van de 2e race op een SR rating 2.53.
De 2e race van de avond ging al wat beter, ook weer starten vanaf de 8ste plek, dus deze keer voorzichtiger gedaan tijdens de start, waarna ik ineens rustig rondreed op de 3e plek. Dus toen heel bewust rustig mijn rondjes gaan rijden, op mijn tempo en afwachten of er nog een nummer 4 dichterbij zou komen of niet. Maar ja hoor, na een paar rondjes was er weer iemand die meende dat het heel verstandig is gewoon zijn auto voor je neus te plempen als je net gecrasht bent en dus rondsukkelt, ik kom maar uit de bocht met +80MPH en kan dus zeker zo stil staan of je ontwijken… Gevolg weer een bezoekje aan de pits. Denk dat ik daar maar een strippenkaart ga kopen…
Anyway, na de broodnodige reperaties maar doorgereden op een trosteloze 12e plek, maar uiteindelijk heb ik anderen nog een beetje in kunnen halen en ben ik 10e geworden. Heb nog mooi in de laatste ronden iemand in kunnen halen. SR Rating bleef steken op 2.53, dus gelukkig viel de schade mee.
Wou erna nog een 3e race meepakken, maar uiteindelijk had ik daar geen zin meer in.
Maar vanochtend moest ik vroeg opstaan, omdat mijn broertje naar school moest en de rest van het gezin sliep, dus had vanochtend nog een kans een 3e race mee te pakken voor mijn werk. Denk dat ik dat vaker doe, is maar ~20 mins en op zich wel leuk begin van de dag.
Om dan met het goede nieuws te beginnen, ben als 12 gestart en als 6e geëindigd, zonder de pits te bezoeken! Race begon eigenlijk al slecht, ik raakte per ongeluk de auto voor mij tijdens de rolling start, of omdat ik even niet oplette of omdat hij ineens remde, moet ik maar eens terugkijken, maar in elk geval, de eerste contant punten had ik al te pakken. Maar de start ging zoals gewoonlijk goed, kon goed meekomen en aansluiten bij de rest. Meerdere crashes schadeloos kunnen ontwijken, maar helaas 1 net niet, waardoor ik wat deuken kreeg. Echter was de auto nauwelijks beschadigd, dus op hoop van geluk ben ik maar doorgereden op een 8ste plek, hopen dat er hier en daar nog uitvallers zouden zijn. Zoals gehoopt waren die er ook, en kwam ik uiteindelijk op plek 6 terecht. Laatste ronden nog even contact gehad met de nr 7 die mij probeerde in te halen en welke ik even te hard verdedigde, gooide vrij aprupt de deur dicht, maar heb dus zonder pit stop uit kunnen rijden. Echter is mijn SR rating nu gedaald naar 2.39… Dus mooie race qua plek, slechte race qua SR.
Wil graag geen Rookie meer zijn, en zie opzich wel dat ik redelijk mee kan komen tijdens een race, maar het is gewoon jammer dat mijn SR rating maar niet wil stijgen, en zelfs aan het dalen is…
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!