iRacing 2.1 - Motorsport Simulations Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 50 Laatste
Acties:
  • 85.811 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:32
Net gedaan met werken en vind de sessie niet
Zal wel zijn omdat de race al bezig is.... :(

en dan weten dat ik het laatste anderhalf uur voor niks aan het kl*ten ben geweest :/ idiote remklauwen

Da's al 2 weken na elkaar da'k de race mis. nog een paar weken en m'n 6 dropweken zijn al op 8)

Edit : kijk net op m'n account en de 25$ iRacing credits staan er al op... frustratie al bijna helemaal weg _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Fragbeestje op 08-05-2012 22:09 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:27

Niellie41

[object Object]

Requiem19 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:08:
[...]

Dat is een goed idee, ware het niet dat ik al een team vorm met Gerben van Digital Racing :). Ik vind het trouwens geen enkel probleem om samen te oefenen en setups en kennis te sharen.
Je mag ook teams maken met meer dan 2 man. De 2e beste finishers tellen dan mee voor het kampioenschap.
En Tim, hoe heet het team nu? Nog steeds Kelly racing (oid :P)

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 08-05-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Niellie41 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:11:
[...]

Je mag ook teams maken met meer dan 2 man. De 2e beste finishers tellen dan mee voor het kampioenschap.
En Tim, hoe heet het team nu? Nog steeds Kelly racing (oid :P)
Okay. Kennelijk heb ik de regels nog niet goed gelezen. Nick, als je wilt kan ik met Gerben overleggen of je kan joinen? ;).

Naam van het team is nog in de works... binnenkort komen we met een pers-release hopelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De regels staan ook nog niet officieel online. Want ik moet nog een logo hebben.
De regels kan je al hier vinden, maar worden nog aangepast.
http://www.ileaguerace.co...upported-by-DigitalRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoe is trouwens de fixed setup van de Corvette @ Rd America?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:05

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Heb aardig wat onderzoek gedaan naar de samsung s27a750D 120hz monitor
Het is een leuk ding en snel MAAR alleen op 120hz. komt allemaal in mijn review. maar hieralvast wat korte info voor mensen die ook intresse zouden hebben in 120hz of deze monitor.

De monitor heeft alleen hdmi en displayport dus als je hdmi hebt en daarop aanlsuit zit je vast op 60hz
en op 60hz in een goede snelle oude 245b @ 60hz zelfs sneller als deze nieuwe 27inch.

echter als ik de zelfde test op 120hz doe is hij gelukkig wel sneller. wou heb bijna terugsturen :+

ben met deze test op de proppen gekomen omdat dvi-D hdmi geen 120hz kan eigenlijk, in windows kan je wel een custom resolutie forcen maar in games werkt dit niet en ze herkennen het ook niet.
(ik kon het wel testen in windowed mode maar dan dat geeft weer nog meer lag dan gewoon fullscreen spelen) dan maar in windows zelf testen :P

(60fps video cam 4x slowmotion )

en hier nog een leuk bewijs wat windowed mode doet vs fullscreen en mijn oude 245b @ 60hz
1e test windowed 120hz daarna fullscreen 60hz en daarna oude monitor fullscreen 60hz

Ja zo erg is dat allemaal! het menselijke oog valt dat niet zo op maar als je het op video in slowmotion terugkijkt..... opties als vsync voegen er alleennog maar extra maar lag aan toe of mensen die windows mode draaien om er ispeed naast te zetten of een andere app gaan er nog harder op achteruit.

[ Voor 28% gewijzigd door BruceLee op 09-05-2012 03:43 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 16:34

derx666

mecker ende blaet

BruceLee: Heb je dat laatste filmpje ook met 120hz fullscreen? Want zo ziet het er inderdaad uit alsof die 60hz fullscreen behoorlijk sneller is.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Goed, gisteren even TimeTrial op de USA Superspeedway gedaan en dan beviel wel, had na paar rondjes al een lekker ritme te pakken en hoewel ik qua remmen/insturen nog wel wat laat liggen, was mijn beste gemiddelde een 25:516 met als laagste tijd 24:988 of zo. Hoewel ik nog ruim 1 seconde achter de top rijd, gaaf het mij wel een goed gevoel qua vertrouwen, ik kon een redelijke pace vrij consistent en lang volhouden, dus ik ging maar eens racen op de oval. Uiteraard nog even gekwalificeerd, wou even kijken waar ik dan terecht kom qua tijd/kracht, zodat ik meteen weet of ik het ging maken of breken… Redelijke quali neer kunnen zetten, volgens mij kwam ik ergens in de hoge 24:8’s terecht, wat dus resulteerde in een 7e startplek.
Toen kwam de race, welke ging gebeuren met een rollende start. Even practice gedaan, waar ik al beetje kon oefenen met het volgen van mijn lijn/race ten opzichte van anderen, en ook alvast cursus tegenstander ontwijken.
En toen ging het los! Na de start kon ik buitenom alvast 1 inhalen die blijkbaar iets langzamer was. Erna volgde nog een klein incident, waardoor ik ineens op plek 4 lag en op paar seconden afstand reed van de top 3. Plan was toen om rustig mijn tempo/race te rijden en af te wachten, voor hetzelfde geld ging de kop elkaar eraf rijden en kon ik zo nog wat puntjes bij elkaar rijden. Maar helaas, terwijl ik zat te cruisen op de 4e plek, ging ik ietsjes te veel naar beneden in een van de twee bochten, waardoor de auto in een slip kwam en ik even de buitenmuur knuffelde met als gevolg dat de auto een klein beetje naar rechts trok. Geen echt probleem, kon zo wel doorrijden en dat was ik ook van plan, lag nog steeds 4e. Dus zodoende nog 2 rondjes eraan geplakt waarna er blijkbaar een snellere tegenstander van achteren kwam. Deze kwam heel dichtbij en hoewel ik van plan was hem op het volgende rechte stuk langs te laten, moest en zou hij me al in de bocht voorbij, waardoor hij de dus een tik gaf en ik dus dwars ging met de auto. Hoewel ik niet de flauwste ben en best aan de kant wil gaan voor snellere jongens, verwacht ik ook enigszins respect als ik als rookie probeer mijn lijn te verdedigen, en niet dat ik er dan zo eraf geramd wordt. Ik ging dus erna vol op de rem staan om zo 1) die knuppel ook tegen te houden en 2) zo snel mogelijk stil te staan en door te kunnen, maar helaas, ik werd dus erna getorpedeerd en mocht dus de pits in… Einde race dus voor mij…
Dus pits in gedoken, 3 minuten moeten wachten(duurt eeeeeerg lang) en erna weer de race in gedoken om zo maar ervaring op te doen qua racen. Lag toen 12e en kon weer redelijk doorrijden. Heb nog 1 ongeluk kunnen vermijden waarna ik even achterstevoren stond omdat ik erom heen dok, maar heb toen de auto heel kunnen houden en kon zo meteen low gaan, dus andere torpedo ontwijkend. Erna kon ik nog opstommen naar de 9e en heb de laatste rondjes lekker kunnen rijden. Heb toen per ongeluk nog een van de leiders tijdje achter me gehouden, had F3 open staan en zag alleen maar rood staan, dus dacht dat het om een plek ging, dus ben beetje defensief gaan rijden, want ik zag hem meerdere keren proberen mij voorbij te komen, dus heb hem tijdje achter me gehouden, waarna ik ineens zijn plek zag. Heb hem toen maar langs gelaten en mij even beetje geschaamd… Maar wil diegene nog wel even bedanken, dankzij hem heb ik wel even mooi defensief rijden kunnen oefenen.

Maar vanavond gaan we weer, met de volgende wijsheden in ons achterhoofd:
  1. 1.Als iemand achter je zit en rood is, mag ie er echt langs
  2. 2.Rust houden is de sleutel tot een hoge positie, 1 keer eraf is achteraan sukkelen
  3. 3.Continue op verkeer letten, zowel voor je als achter je, want van achteren kunnen snellere autos komen en van voren de langzamere die ongelukken maken!
  4. 4.Ik rijd redelijk consistent met 24:8 als snelste tijd, dus probeer ritme te vinden en rijd daarop en laat de rest maar komen
  5. 5.To finish first, one has to finish first!

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De namen kunnen 3 kleuren hebben in de F3 box. Wit, rood en blauw.
Wit = zitten in de zelfde ronde als jij (dus vechten voor positie)
Rood = liggen een ronde (of meer) voor op jou, dus jij 'moet' hun langs laten.
Blauw = liggen een ronde (of meer) achter op jou, dus zij 'moeten' jou langs laten.

Als je achteraan rijdt en je gaat met de leiders vechten, dan maak je geen vrienden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

Op oval laat bijna niemand zomaar jou gaan als je voorop rijdt... Ze gaan in ieder geval niet riant aan de kant of van hun gas, je moet hem er gewoon naast plempen, anders vinden ze het nogal snel prima. (ervaring in Silverado)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Die ervaringen heb ik juist niet in de open series. Meestal gaan de achterliggers wel redelijk aan de kant. Het is natuurlijk niet zo dat ze van het gas gaan, maar ze gaan mij niet blokken of zo.
Ik vraag me af wat je altijd doet Hoogie, want jij hebt altijd heel andere ervaringen als de meeste mensen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Misschien heb ik een iets andere perceptie. Ik zeg ook niet dat ze blokken, maar ze laten niet zomaar een autobreed ruimte. Nu rijd ik niet zo vaak vooraan, dus wat dat betreft kan het zijn dat ik wat minder in die situatie zit en dus wat meer pech heb :+ Ik ga zelf (voornamelijk op road, indien van toepassing) wel altijd royaal aan de kant. Iets wat anderen veel minder doen, en dat is wel vervelend, omdat je niet weet wat iemand gaat doen...

Misschien hebben anderen ook meer echte race-ervaring dan dat ik heb (zijnde: geen ervaring bij mij). Ik ga af en toe karten met een vriend van mij, en dat is altijd wel leuk en fair racen :) Verder ervaring is bij mij puur games en het kijken van autosport op TV.

[ Voor 15% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-05-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb het over de ervaringen in iRacing zelf :P

In het echt laten ze niet veel ruimte nee, maar in iRacing heb ik nog nooit problemen gehad met achterliggers die geen ruimte laten. Ik laat, als ik leider ben, wanneer ik oude banden heb, de mensen met verse banden ook gewoon voor bij. Ook al liggen zij een ronde achter. De meeste mensen snappen dat het geen zin heeft om met elkaar te vechten als je niet in de zelfde ronde zit. Meestal zijn de leiders in iRacing ook echt veel sneller dan de achterliggers.

In het echt liggen de tijden dichter bij elkaar en iemand als Tony Stewart (die snel is) probeert natuurlijk te vechten om geen ronde achterstand op te lopen. Dat is anders imo.
Als ik dezelfde tijden zou kunnen rijden als de leider in een race in iRacing, dan zou ik ook vechten om geen ronde te verliezen. Maar dat komt bijna niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ochja, mijn oval-ervaring is ook eigenlijk 1 seizoen silverado, en wat fixed races hier en daar. (in totaal misschien 50-75 races ofzo). Komt, hopelijk, nog wel wat bij de komende tijd :)

Denk dat het ook wel komt doordat ik het misschien niet zie als iemand iets ruimte laat, en dat ik er niet induik en dat zij daarom hun eigen lijn weer pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ging gisteren gewoon iets hoger in de bocht rijden als er een snellere leidende auto achter mij zat, die kon dan zo langskomen, waarna ik er weer achter krop. Makkelijk, snel en kost je de minste tijd, tenminste naar mijn idee wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Yup. Dat is het makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-08 14:58
Klein vraagje over de MX-5 races (en misschien ook voor de rest): Rijden jullie met auto-blip aan?
Als ik naar replays kijk lijkt het er op dat niemand dit doet. De tijd die ik er mee zou winnen als ik het afzet wordt volledig gecompenseerd door de kleine slips die ik dan voorheb.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Gisteravond met streetstock van 16de naar 7de plek gereden. Foutloos 0 inc. snelste ronde van 24,6.
Toch maar een keer kwalificatie doen. Op die kleine baan van nu kom je er amper langs.

Zaten 2 tragere auto's voor mij. Die wouden elkaar inhalen, ik gooi hem er naast en zat dus tussen die 2. Ze gaven mooi de ruimte. Toen zat ik heel lang vast achter die andere auto terwijl die veel trager was. Die gast ging veel te hard op de rem in de bocht.

Mja er was maar geen ruimte, en die gast gaf de indruk dat hij echt niet in de gaten zou hebben dat je ernaast zit. Uiteindelijk kwam ik een keer zo goed mogelijk uit de bocht. links ernaast, iets harder remmen. Zat volledig naast hem en hij gaf geen ruimte. We tikten elkaar iets aan en bij de volgende bocht was ik er helemaal voorbij. Na een paar rondes lag hij al een halve baan achter. Maar doordat hij mij zo lang ophield was de rest al niet meer in te halen. Kwam wel dichterbij dus dat vind ik dan weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

crowke schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:48:
Klein vraagje over de MX-5 races (en misschien ook voor de rest): Rijden jullie met auto-blip aan?
Als ik naar replays kijk lijkt het er op dat niemand dit doet. De tijd die ik er mee zou winnen als ik het afzet wordt volledig gecompenseerd door de kleine slips die ik dan voorheb.
Eerst reed ik ook met auto blip, maar sinds begin dit jaar rijd ik zonder auto blip en dat is al veel sneller. Het is wel wennen in het begin. Maar als je het eenmaal onder de knie hebt, is er niets meer aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Heb je een koppeling nodig zonder autoblib? of kan dat ook met een knopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Zonder auto blip heb je nog geen koppeling nodig. De sim koppelt nog steeds voor je. Alleen moet je een beetje gas geven bij het terug schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Oh dat doe ik altijd al :P dan probeer ik dat maar eens uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Zal ik dan ook eens proberen, kijken of ik dan sneller ga haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
Je kan inderdaad kiezen tussen auto blib, auto clutch en manual clutch.

Heeft het zin om eventueel nog een stapje verder naar manual clutch te gaan?

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dan moet je de heel and toe techniek gaan toepassen, maar dat is heel lastig imo en in de sim schijnt het niet heel erg veel sneller te zijn. Dus ik zou de instelling op 'auto clutch' te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
crowke schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:16:
Heeft het zin om eventueel nog een stapje verder naar manual clutch te gaan?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Heb dat wel eens geprobeerd, maar het lukte me niet om er ook maar enige feeling voor te krijgen. Groot probleem in mijn ogen is dat er logischerwijs geen mechanische verbinding is tussen je versnellingspook/clutch en je virtuele onderstel. Het voelt allemaal veel te klinisch aan waardoor je niet één bent met de techniek (o, wat poëtisch :X ).

Normaal voel je ook in de versnellingspook een bepaalde weerstand bij het terugschakelen, dat kent een sim-pookje niet. Om nog maar te zwijgen over het 'moment' van de koppeling dat je niet voelt. Nu kan het natuurlijk door mijn hardware komen. Ik heb de Thrustmaster T500RS / TH8 shifter. Wellicht zijn er andere producten waarbij dit wel beter werkt?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:05

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

derx666 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 07:28:
BruceLee: Heb je dat laatste filmpje ook met 120hz fullscreen? Want zo ziet het er inderdaad uit alsof die 60hz fullscreen behoorlijk sneller is.
nee die laatste is niet 120 hz fullscreen want dat kan ik niet fullscreendraaien dat werkt niet op hdmi

beide fullscreentests zijn 60hz. en op 60 hz werkt de oude 245b sneller.
want je in die video ook kan zien is dat windowed mode nog een bak meer lag geeft!

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Leuk verslag! Gebruik wel alinea's, leest zoveel makkelijker.

Maar dan dit:
Darkasantion schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:13:
Deze kwam heel dichtbij en hoewel ik van plan was hem op het volgende rechte stuk langs te laten, moest en zou hij me al in de bocht voorbij, waardoor hij de dus een tik gaf en ik dus dwars ging met de auto. Hoewel ik niet de flauwste ben en best aan de kant wil gaan voor snellere jongens, verwacht ik ook enigszins respect als ik als rookie probeer mijn lijn te verdedigen, en niet dat ik er dan zo eraf geramd wordt. Ik ging dus erna vol op de rem staan om zo 1) die knuppel ook tegen te houden en 2) zo snel mogelijk stil te staan en door te kunnen, maar helaas, ik werd dus erna getorpedeerd en mocht dus de pits in… Einde race dus voor mij…
In iRacing kun je dat beter niet doen. Als echt duidelijk is dat je op een oval vol op de rem gaat staan in het pad van anderen dan heb je zo een protest aan de broek. Anderen maken fouten, jij maakt fouten, accepteer het gelaten of dien een protest in.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ZeeZeiler schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:58:

Maar dan dit:

[...]

In iRacing kun je dat beter niet doen. Als echt duidelijk is dat je op een oval vol op de rem gaat staan in het pad van anderen dan heb je zo een protest aan de broek. Anderen maken fouten, jij maakt fouten, accepteer het gelaten of dien een protest in.
Als ik er gegarandeerd afga op de oval rem ik zo hard dat alles stilstaat qua wielen, zo schuif ik voorspelbaar de muur in, en kunnen anderen mij ontwijken, als daar toevallig iemand rijdt kan ik daar echt niks meer aan doen aangezien ik de controle al kwijt ben.

Als hij echt zo remt om iemand bewust tegen te houden, vind ik dat niet erg netjes, en voldoet dat zeker niet aan de sporting code. (niet doen dus, anders kan je iRacing career heel snel voorbij zijn!)

Overigens is het zeer aan te raden de Driving School video's eens te bekijken, daar wordt een hoop uitgelegd over race etiquette.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-05-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

ZeeZeiler schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:58:

Maar dan dit:

[...]

Zal volgende keer meer alinea's gebruiken, bedankt voor de input!

Ik heb de betreffende persoon geen brake-test of zo gegeven, enkel en alleen draaide ik met mijn zijkant voor zijn neus, dus hij duwde me dwars over de baan. Omdat ik toch wel graag wou stoppen en draaien toen maar vol de remmen ingetrapt, om zo asap tot stilstand te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Tja als hij gewoon blijft drukken. Maargoed, ik zou zo snel mogelijk vrij proberen te komen en even de baan af.
Ik moet zeggen die setup van de streetstocks is wel erg verbetert. Auto is veel beter te houden.

Ik wou met Mevius die oval race gaan doen, maarja we kwamen weer niet bij elkaar in. Best wel jammer aangezien we naast elkaar zitten ook met racen. Iets minder gezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Even over auto-blip, volgens mij klopt dat verhaal niet helemaal? Volgens mij is auto blip langzamer omdat hij koppelt tijdens het schakelen, wat lang niet altijd nodig is. Dat kost dus tijd. Zonder hulp ben je dus sneller. Maar met alleen auto clutch ben je toch net zo langzaam? Hij koppelt dan toch nog steeds onnodig dus verlies je alsnog tijd. Waarom zou je tijd winnen door handmatig te blippen?

Ik kan het mis hebben maar ik heb altijd gedacht dat auto blip en auto clutch net zo langzaam waren, en dat alleen alles manual sneller is...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Bijv. bij de HPD hoef je helemaal niet te koppelen. De sim doet dat ook niet als je auto blip en auto clutch aan hebt staan. Dus daar is geen verschil.
Auto blippen is langzamer dan manueel blippen. Want de sim blipt niet zo snel als jij.
Ik heb in iRacing nog nooit manueel gekoppeld, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar manueel blippen is al sneller dan de auto blip. Hoe veel, dat weet ik niet. Dat verschilt volgens mij ook per auto.

Het is een hulpmiddel, dus het is raar dat je zelfs sneller zou zijn met auto blip aan.
I don't think so Rob. You actually take a slight speed penalty with your shifts if you have it enabled, so if you are good at manually blipping when you need to, you will be faster. Also, when you are downshifting and braking in a straight line, you obviously don't need a blip but with auto-blip, you get a blip on all downshifts, which probably hurts a bit as well.
@Hoogie, jij rijdt ook alleen in de Indycar en F1. Daar maakt het ook niet uit of je auto-blip aan of uit hebt. :+

[ Voor 40% gewijzigd door Niellie41 op 09-05-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik rijd altijd hardcore :) (met auto-blip aan dus :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nee, maar mijn punt is: je verliest de tijd omdat hij gaat koppelen (en in die tijd geeft hij dus geen gas). Als je alles manual doet en niet koppelt blijf je dus constant gas geven, en daar win je tijd mee. Als je nou auto CLUTCH pakt (niet auto blip) dan gaat hij dus alsnog koppelen, dan maakt het geen zak uit of je nou zelf even wat gas bij geeft of de sim dat laat doen, het tijd verlies zit hem in het koppelen en dat veranderd volgens mij niet tussen auto blip en auto clutch, dus het tijd verlies zou hetzelfde moeten zijn. Je bent dus niet sneller met auto blip, natuurlijk niet, maar je bent even snel met auto blip en auto clutch. En alles manual ben je nog sneller.

In de HPD en F1 maakt het inderdaad niet uit of je auto blip aan of alles manual hebt, omdat de koppeling nooit ingetrapt wordt (ook niet met autoblip), dus verlies je geen tijd.

Edit
Daarbij: de grootste winst die je haalt als je alles manual doet is niet bij downshifts maar juist bij upshifts, omdat je daar vrijwel nooit hoeft te koppelen, en met auto clutch / auto blip koppelt hij toch. In auto's als de radical en star mazda win je je tijd op de straights als je hulpmiddelen uit zet. Ik heb het maar 1 keer geprobeerd, maar ik verloor exact even veel tijd met auto clutch als met auto blip (0.2 s op de lange straight op silverstone) vergeleken met hulpmiddelen uit. Dat was wel 2 seizoenen geleden dus misschien is het tegenwoordig anders...

Dus samengevat:

Sector tijd met alles uit: 0.0
Sector tijd met auto blip: +0.2
Sector tijd met auto clutch: +0.2

Vanaf die ene test heb ik eigenlijk besloten OF met auto blip OF alles handmatig te doen omdat auto clutch nutteloos lijkt; dan kun je net zo goed de sim ook lekker zelf laten blippen. Maar misschien moet ik het nog eens opnieuw testen...

[ Voor 36% gewijzigd door NickThissen op 09-05-2012 14:10 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
Misschien een domme vraag, maar als het een beetje realistisch is kan je met de MX-5 toch niet schakelen zonder te ontkoppelen? (nooit geen race MX-5 IRL gereden).

Als je dus niet voor auto-blip of auto-clutch gaat, lijkt het me logisch dat je zelf de clutch-pedaal zal moeten indrukken als je niet na 2 bochten je versnellingsapparaat om zeep wil?

(zal vanavond eens testen)

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Het ligt aan de auto, de MX5 zou ik niet weten maar ik denk dat je die inderdaad moet koppelen. De skip volgens mij ook. Maar in veel race auto's hoeft dat helemaal niet, zelfs niet bij downshifts (maar je moet wel vaak wat gas bijgeven om de snelheid van de wielen en de motor te matchen zeg maar). Maar autoblip / autoclutch maakt geen onderscheid tussen auto's en koppelt gewoon altijd, ook wanneer het niet nodig is, vandaar dat je er langzamer mee bent.

[ Voor 21% gewijzigd door NickThissen op 09-05-2012 14:15 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je bent echt sneller met auto clutch. Toen ik in de Corvette zelf ging blippen, reed ik meteen sneller toen ik het blippen door had. Het scheelt echt wel.
Omdat je sneller blipt dan de sim dat voor je doet, kan je sneller schakelen waardoor je weer sneller op het gas kan.

Ik ga het vanavond nog eens testen.

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 09-05-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Ik lees zo even mee, en heb even in google gezocht maar kom er echt niet uit.
Daarom maar hier even vragen:

Wat is nou precies Autoblip?

Dacht eerst dat het koppelen was maar dat klopt dus niet.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:15:
Je bent echt sneller met auto clutch. Toen ik in de Corvette zelf ging blippen, reed ik meteen sneller toen ik het blippen door had. Het scheelt echt wel.
Omdat je sneller blipt dan de sim dat voor je doet, kan je sneller schakelen waardoor je weer sneller op het gas kan.

Ik ga het vanavond nog eens testen.
Maar dat vind ik dus niet logisch... Je blipt bij downshifts. Na een downshift ga je 99% van de tijd toch niet op het gas? Je zit dan toch te remmen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:17:
[...]

Maar dat vind ik dus niet logisch... Je blipt bij downshifts. Na een downshift ga je 99% van de tijd toch niet op het gas? Je zit dan toch te remmen...
Maar omdat je sneller terug schakelt. Het is eigenlijk vooral dat je sneller kan afremmen omdat je zelf blipt en niet moet wachten op de sim. kan je deels op de motor afremmen waardoor je weer sneller afremt. Dus kan je later remmen.

Er is ergens op het internet ook een overzicht van alle auto's en hun transmissie en wat voor versnellingsbakken ze hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Niellie41 op 09-05-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
seninha schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:17:
Ik lees zo even mee, en heb even in google gezocht maar kom er echt niet uit.
Daarom maar hier even vragen:

Wat is nou precies Autoblip?

Dacht eerst dat het koppelen was maar dat klopt dus niet.
Blippen is even wat gas bij geven tijdens het terug schakelen om de snelheid van de motor en de wielen (nja, de aandrijving) beter met elkaar te matchen. Als je niet blipt dan draait je motor langzamer dan je aandrijving (wielen) en krijgen die dus ineens een schok...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Dus in feiten gewoon tussen gas? Duidelijk

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Niellie41 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:17:

Er is ergens op het internet ook een overzicht van alle auto's en hun transmissie en wat voor versnellingsbakken ze hebben.
Gevonden!
https://docs.google.com/s...cFNxWTExOVRPaF9aeVE#gid=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Toevallig zag ik laatst in een filmpje (welk filmpje weet ik zo niet) dat iemand vertelde dat het op de motor afremmen vroeger met de trommelremmen gedaan werd vooral. Tegenwoordig met racen was dat niet meer echt de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb zelf het idee dat je sneller stilstaat als je niet schakelt, alleen kom je dan niet de bocht lekker in, omdat de versnelling niet klopt. Tevens vind ik het instinctief om terug te schakelen tijdens het remmen. Heb geen cijfers om bovenstaande bewering waar te maken, het is meer het gevoel dat ik heb als ik rem zonder schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je moet ook terugschakelen tijdens het remmen :P Dat doet iedereen.

Iig ik ken niet anders :P

[ Voor 40% gewijzigd door Niellie41 op 09-05-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ff snelle reactie:
blib = gas geven tijdens schakelen om motor op toeren te brengen die passen bij de lagere versnelling.
Auto blib = iRacing doet het voor je maar iracing doet dat langzamer dan dat je het zelf doet

Dus: als je blib onder controle hebt zelf ben je sneller.

Real life mx5 is nagenoeg niet te rijden zonder koppeling. Is dus niet realistisch om dit in iRacing te doen.

Met de mx5 en bv de radical heb je naast de snelheid van terugschakelen zobder auto blib nog een voordeel:
Door te spelen met de hoeveelheid gas die je in de bocht geeft bij het terugschakelen kan je de auto in licht overstuur brengen om bv onderstuur weg te werken.

Hmmmnf.... Korte reactie ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

En nu de lange! :P

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 09-05-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Bij de Skip scheelt het ook best behoorlijk, daarom ben ik op een gegeven moment ook maar handmatig gaan koppelen. Wat je met de Skip wel kunt doen is de versnelling soort van preselecten (dus de schakelpook/flipper vasthouden), als de Skip dan in z'n toerenbegrenzer knalt, schakelt hij door. Dit is iets langzamer dan schakelen op het meest optimale punt voor de desbetreffende versnelling, maar niet veel. De meeste toprijders schakelen op die manier. Ik zelf schakel wel volledig handmatig met koppeling, waarbij ik wel mijn koppelingspedaal op maar 10% ofzo gecalibreerd heb, zodat ik ongeveer hetzelfde effect heb als een buttonclutch. Wat ik wel doe is dat ik met links zowel koppel als rem, dus ik doe geen heel&toe omdat je in de Skip met terugschakelen geen koppeling nodig hebt. Je moet echter wel zelf tussengas geven (goed getimed), anders schakelt hij niet terug. Dit is even oefenen, maar niet heel moeilijk.
Automatisch koppelen kan inderdaad wat Nick ook zegt op een straight wel 0.2 langzamer zijn, wat op een volle ronde soms wel 0.5s kan kosten. Blip zal over een volledige ronde waarschijnlijk nog iets meer kosten, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Maar wat ik nog steeds niet begrijp; jullie zeggen dat autoblip "sneller" blipt. Hoezo sneller? Blippen is gewoon ff het gas in drukken, hoe kun je dat nou snel of langzaam doen? Het koppelen is waar de tijd zit, dat is zeg maar dode tijd waar je geen gas geeft (in geval van optrekken) en niet op de motor remt (in geval van remmen). Maar het koppelen is met autoblip en auto clutch volgens mij hetzelfde. Je kunt dan wel sneller het gas in trappen dan wat iRacing zelf doet bij autoblip maar wat win je daar mee, het koppelen duurt toch veel langer?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Autoblip is alleen tijdens het remmen, niet tijdens opschakelen. Wellicht dat hij langzamer koppelt met autoblib dan met handmatige blip ?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:45:
Autoblip is alleen tijdens het remmen, niet tijdens opschakelen. Wellicht dat hij langzamer koppelt met autoblib dan met handmatige blip ?
Ja, maar met auto blip en auto clutch ontkoppelt hij ook bij het opschakelen wat vaak niet nodig is, en daar verlies je juist heel veel tijd mee. Tijd die je wint bij het remmen is veel kleiner en de enige reden die ik me kan bedenken is dat je meer op de motor kan remmen, in het geval dat je helemaal niet koppelt (of sneller koppelt dan autoblip / autoclutch dat doet). Dus ik snap nog steeds niet waarom autoblip en autoclutch niet evenveel tijd verlies zouden geven. Tenzij het koppelen dus niet hetzelfde is tussen autoblip en auto clutch maar dat zou ik niet logisch vinden :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gaaf!!

Ik wist helemaal niet dat Iracing bestond! Zeer nette OP en denk dat ik, zodra ik terug ben uit de USA, direct maar een stuurtje en 2 extra monitoren ga halen . Eindelijk een race-game waarbij je niet direct in de eerste bocht door een simpele gast word af gebeukt. Vond Grid en F1 altijd een geweldig spel alleen nooit extra in geïnvesteerd omdat er teveel spelers zijn die het weten te verpesten. Wat voor set up hebben jullie? Misschien leuk om foto's te maken van jullie race-rooms? (zat al een tijdje te denken aan een playseat)

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:47:
[...]

Ja, maar met auto blip en auto clutch ontkoppelt hij ook bij het opschakelen wat vaak niet nodig is, en daar verlies je juist heel veel tijd mee. Tijd die je wint bij het remmen is veel kleiner en de enige reden die ik me kan bedenken is dat je meer op de motor kan remmen, in het geval dat je helemaal niet koppelt (of sneller koppelt dan autoblip / autoclutch dat doet). Dus ik snap nog steeds niet waarom autoblip en autoclutch niet evenveel tijd verlies zouden geven. Tenzij het koppelen dus niet hetzelfde is tussen autoblip en auto clutch maar dat zou ik niet logisch vinden :p
Waarom probeer je het zelf niet eens Nick ;)
Ik zit nu op stage en kan het niet testen, maar volgens mij koppelt de sim sneller bij auto clutch omdat je sneller blipt. Dus kan die ook sneller koppelen omdat je sneller in de andere versnelling zit. Daarom gaat het in totaal sneller.

Als je per bocht 0.05 sec wint bij het remmen met auto clutch ipv auto blip, dan win je al snel 0.5 sec in een ronde. Het scheelt wel hoor.

En de sim koppelt alleen waar het nodig is bij auto blip en auto clutch. In de F1 doet die dat bijv niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 09-05-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:53:
[...]

Waarom probeer je het zelf niet eens Nick ;)
Omdat ik ook niet thuis ben uiteraard :+ Vanavond ga ik het zeker proberen... Dat hij sneller klaar is met koppelen omdat hij nu niet hoeft te wachten op een langzame blip kan ik misschien nog wel geloven.
Niellie41 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:53:
[...]

En de sim koppelt alleen waar het nodig is bij auto blip en auto clutch. In de F1 doet die dat bijv niet.
Nee, dit is zeker niet waar. In de F1 en HPD koppelt hij inderdaad nooit, maar in een star mazda en radical bijvoorbeeld koppelt hij ALTIJD, ook op upshifts waar het zeker niet nodig is, en ook bij downshifts ook al blip je zelf genoeg (dan is het ook niet nodig). Dus het ligt gewoon aan de auto; sommige auto's koppelt hij altijd, sommige nooit, maar hij gaat niet per bocht kijken of hij hoeft te koppelen of niet. Maar in een auto waar hij nooit koppelt verlies je dan ook niks met autoblip / autoclutch, daar maakt het niet uit wat je aan hebt staan.

[ Voor 52% gewijzigd door NickThissen op 09-05-2012 16:00 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:50:
Wat gaaf!!

Ik wist helemaal niet dat Iracing bestond! Zeer nette OP en denk dat ik, zodra ik terug ben uit de USA, direct maar een stuurtje en 2 extra monitoren ga halen . Eindelijk een race-game waarbij je niet direct in de eerste bocht door een simpele gast word af gebeukt. Vond Grid en F1 altijd een geweldig spel alleen nooit extra in geïnvesteerd omdat er teveel spelers zijn die het weten te verpesten. Wat voor set up hebben jullie? Misschien leuk om foto's te maken van jullie race-rooms? (zat al een tijdje te denken aan een playseat)

Erik
Welkom alvast!
Wellicht kun je het eerst beter het spel proberen voordat je een duur stuur en 2 nog duurdere monitoren gaat halen. (zelf weten natuurlijk)
Ik zeg dit omdat je GRID en F1 als voorbeelden geeft. Iracing lijkt er totaal niet op, het is nogal wat realistischer. Er is een kans dat dit je niet bevalt.

Ik heb overigens gewoon 1 full hd 22" monitor en een logitech MOMO stuurtje. Niet echt een foto waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:50:Eindelijk een race-game waarbij je niet direct in de eerste bocht door een simpele gast word af gebeukt.
Ik vrees dat je dit ook wel eens zal gaan gebeuren in iRacing hoor.
Maar gemiddeld genomen is het natuurlijk wel een stuk serieuzer inderdaad.

Leuk dat je zo enthousiast bent in ieder geval. :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:50:
Wat gaaf!!

Erik
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-photos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/294911_372894956084539_100000921120415_1108153_1018521222_a.jpg
Ik heb eens eerder mijn setup gepost. Dit is wat ik nu heb.
Hmm, zal weer eens een grotere foto plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of deze kaart meerdere schermen aankan? : nVidia GTX680 2GB

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:55:

Nee, dit is zeker niet waar. In de F1 en HPD koppelt hij inderdaad nooit, maar in een star mazda en radical bijvoorbeeld koppelt hij ALTIJD, ook op upshifts waar het zeker niet nodig is, en ook bij downshifts ook al blip je zelf genoeg (dan is het ook niet nodig). Dus het ligt gewoon aan de auto; sommige auto's koppelt hij altijd, sommige nooit, maar hij gaat niet per bocht kijken of hij hoeft te koppelen of niet. Maar in een auto waar hij nooit koppelt verlies je dan ook niks met autoblip / autoclutch, daar maakt het niet uit wat je aan hebt staan.
Bedoelde inderdaad dat het aan de auto ligt. Je kan ook per auto instellen of je iets van hulp aan of uit wilt hebben. Ik heb bijv. bij alle GT auto's auto clutch, maar bij NASCAR auto's heb ik auto blip. Omdat je de hulpmiddelen daar toch bijna niet gebruikt en bijna geen tijd mee verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Web updates.
Be back just after half past the hour
Ik ben benieuwd of ze nog noemenswaardige zaken aangepast hebben.

Voor ik een foto van m'n "cockpit" ga posten moet ik eerst even m'n bureau opruimen.
Ik ben bang dat dat dus nog wel eventjes gaat duren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:10:
Weet iemand of deze kaart meerdere schermen aankan? : nVidia GTX680 2GB
Als ik alles goed begrepen heb is dat de eerste nVidia kaart die zonder poespas meerdere schermen in 1x kan aansturen.

Ik heb deze kaart zelf ook, maar 3 schermen is op dit moment een te duur geintje aangezien ik dan wel 3 dezelfde schermen wil. Wat dus 3x een Dell Ultrasharp U2410 zal inhouden.

[ Voor 23% gewijzigd door FabiandJ op 09-05-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:14:
[...]

Als ik alles goed begrepen heb is dat de eerste nVidia kaart die zonder poespas meerdere schermen in 1x kan aansturen.
Oke, en dat is dan 2 of 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat kan zijn mbt het snelheids verschil tussen autoblip en autoclutch is dat bij autoblip iRacing een vastgestelde tijd neemt om op het juiste toerental te komen en dan wanneer je op dat toerental komt hij meteen de volgende versnelling erin gooit.

Dus dat je hem kan overrulen door zelf al het gas op de juiste hoogte te trappen waardoor je sneller bent.
(zoiets als wat Derx al heeft uitgelegd mbt de skip , ga ik straks proberen)

Maar pin me er niet op vast , klinkt als iets waar Atlas bij zal moeten komen om bewijs te leveren. :9

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Volgens mij wel 3, anders 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:15:
[...]

Oke, en dat is dan 2 of 3?
Er kunnen er zelfs 4 op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, mag ook wel voor dat geld, maar das mooi! thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dutch3men schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:14:
[...]
Ik heb deze kaart zelf ook, maar 3 schermen is op dit moment een te duur geintje aangezien ik dan wel 3 dezelfde schermen wil. Wat dus 3x een Dell Ultrasharp U2410 zal inhouden.
Ik dacht dat ik met 3x een U2412 al aardig diep in de buidel tastte, maar 3x U2410 is nog even een stapje hoger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piekartz87 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:02:
[...]

Welkom alvast!
Wellicht kun je het eerst beter het spel proberen voordat je een duur stuur en 2 nog duurdere monitoren gaat halen. (zelf weten natuurlijk)
Ik zeg dit omdat je GRID en F1 als voorbeelden geeft. Iracing lijkt er totaal niet op, het is nogal wat realistischer. Er is een kans dat dit je niet bevalt.

Ik heb overigens gewoon 1 full hd 22" monitor en een logitech MOMO stuurtje. Niet echt een foto waard.
Je hebt gelijk,.. ik moet zeggen dat ik GRID al aardig realistisch vond in vergelijking met de DTM games. ik hou wel van realistisch. ik zal inderdaad eerst wel even een stuurtje kopen en het even bekijken. zie dat IRacing nu een aanbieding heeft: 3 maanden voor de prijs van 1.
helaas ben ik in augustus pas terug in Nederland.
Red Baron schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:06:
[...]

Ik vrees dat je dit ook wel eens zal gaan gebeuren in iRacing hoor.
Maar gemiddeld genomen is het natuurlijk wel een stuk serieuzer inderdaad.

Leuk dat je zo enthousiast bent in ieder geval. :)
haha ongetwijfeld. maar ben blij dat de meeste een stuk serieuzer zijn. kijk er naar uit!
Niellie41 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:07:
[...]

[afbeelding]
Ik heb eens eerder mijn setup gepost. Dit is wat ik nu heb.
Hmm, zal weer eens een grotere foto plaatsen.
ziet er zeer gaaf uit! zo iets qua seat wil ik ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb nu deze pc samengesteld.. voor € 1283,00

Voeding: 750 Watt fluister stille voeding
Vermogen 750W
Type ATX 2
Moederbordaansluitingen 1x ATX 2 (24-pin)
Stroomaansluiting 5.25" 4
Stroomaansluiting 3.5" 1
Stroomaansluiting S-ATA 8
Stroomaansluiting PCI-Ex 1 x PCIe 6 polig en 1 x PCIe 8 polig
Koeler 12cm
Processor: AMD Zambezi FX-4100 QuadCore
Socket AM3+
Cache 8192 (L3) KB
12 MB Total Cache
Type boxed
Kloksnelheid 3,60 GHz
FSB -
HT Bus -
Koeling: Fluisterstille PC
Moederbord: Asus M5A78L-M/USB3

Socket AM3
Geheugen DDR3
Formfactor ATX
Chipset AMD 760G/SB710
Geheugensloten 4 x Max. 16 GB, DDR3 2000(O.C.)/1333/1066
Backpanel
1 x PS/2 keyboard/mouse combo port(s)
1 x DVI
1 x D-Sub
1 x HDMI
1 x LAN (RJ45) port(s)
2 x USB 3.0
4 x USB 2.0
1 x Optical S/PDIF out
6 x Audio jack(s)
Integrated
3 x USB 2.0 connector(s) support(s) additional 6 USB 2.0 port(s)
1 x COM port(s) connector(s)
6 x SATA 3Gb/s connector(s)
1 x CPU Fan connector(s)
1 x Chassis Fan connector(s)
1 x S/PDIF out header(s)
1 x 24-pin EATX Power connector(s)
1 x 4-pin ATX 12V Power connector(s)
1 x parallel port connector(s)
1 x Front panel audio connector(s) (AAFP)
1 x System panel(s)
1 x PCIe 2.0 x16
1 x PCIe 2.0 x16(@4x mode)
1 x PCIe x1
3c PCI
S-ATA 5 xSATA 3.0 Gb/s ports Support RAID 0,1,10,JBOD
DE 1x UDMA-100/133
Afmetingen ATX 30,5 x 21,5
Interne I/O connectoren
1 x Core Unlocker switch
1 x Turbo Key II switch
1 x MemOK! Button
3 x USB 2.0 connectors (6 ports)
1 x COM connector
1 x IDE connector
5 x SATA 3Gb/s connectors
1 x CPU Fan connector
2 x Chassis Fan connectors
1 x Power Fan connector
1 x Front panel audio connector
1 x IEEE 1394a connector
1 x S/PDIF Out Header
24-pin ATX Power connector
8-pin ATX 12V Power connector
System Panel
Externe I/O connectoren 1 x PS/2 Keyboard/Mouse Combo port
1 x DVI
1 x D-Sub
1 x HDMI
1 x External SATA
1 x S/PDIF Out (optical)
1 x IEEE 1394a
1 x LAN(RJ45) port
8 -Channel Audio I/O
4 x USB 2.0/1.1 ports
2 x USB 3.0 ports
Geluidskaart: 7.1 Geluidskaart
Geheugen: 12GB DDR3 Werkgeheugen Kingston
harde schijf: 1000 GB SataIII Hardeschijf
Grafische kaart: nVidia GTX680 2GB
Windows 7 Home Premium 64Bit

Sorry voor de irritant lange post.. :D
Kheb er geen verstand van dus dacht, plak alles er maar in.....
Maar zou dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Zal er thuis naar kijken, nu ff met auto naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu al?!?! Tis nog geen 17:00!!! :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJrDJ666 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:48:
Laatst iracing aangeschaft met en vandaag mn erg oude half defecte thrustmaster 3in1 vervangen :) .
Ik wou voor de T500rs gaan maar heb toch besloten om voor de G27 te gaan.

Binnenkort mooi naar de autosloperij en een autoseat/kuipstoel uit een auto halen en dan de lange weg naar het zelf maken van een playseat/cockpit :)
ben zeer benieuwd hoe het resultaat word. Ik heb er ook een tijdje aan gedacht om zelf 1 te maken maar over het algemeen hou ik gewoon van nieuwe producten. Dus ook het stoeltje moet zeer netjes zijn.

als je klaar bent zou je dan een foto('s) willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkasantion schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:48:
Zal er thuis naar kijken, nu ff met auto naar huis.
hmmm, wat wil je gaan warmstoken behalve dit in de toekomst iig die voeding lijkt mij zwaar overkill. Is mode tegenwoordig...16GB look overkill, 8 meer dat zat denk ik tenzij je graag wilt gaan virtualiseren?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:00:
[...]

hmmm, wat wil je gaan warmstoken behalve dit in de toekomst iig die voeding lijkt mij zwaar overkill. Is mode tegenwoordig...
De eerst volgende is 550 Watt en die is maar €40 goedkoper.. en deze is nog fluisterstil (van wat ik daar dan moet geloven), maar voor die 4 tientjes.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Een i5 2500K is een betere keus.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:38:
Voeding: 750 Watt fluister stille voeding
Processor: AMD Zambezi FX-4100 QuadCore
Moederbord: Asus M5A78L-M/USB3
Onboard Geluidskaart: 7.1 Geluidskaart
Geheugen: 12GB DDR3 Werkgeheugen Kingston
harde schijf: 1000 GB SataIII Hardeschijf
Grafische kaart: nVidia GTX680 2GB
Zou zeker werken , ik race op dit moment met hardware van ongeveer 3 jaar oud zonder problemen , heb maar 2 dingetjes uitgezet in de iRacing settings (twee dingen die bijna iedereen uit heeft staan denk ik)

Maar kan je in het gevolg gewoon in de pricewatch het mandje aanklikken (naast het product) en 1 linkje hier plaatsen naar het mandje , staat iets mooier nl en zien we meteen waar het bijhoort.

zoiets dus wenslijst: wenslijst

[ Voor 5% gewijzigd door enchion op 09-05-2012 17:08 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:03:
[...]

De eerst volgende is 550 Watt en die is maar €40 goedkoper.. en deze is nog fluisterstil (van wat ik daar dan moet geloven), maar voor die 4 tientjes.... 8)7
je kan bereken wat je verbruik zal worden,
http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

misschien handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Maar zou dit werken?
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB€ 102,-€ 102,-
1MSI GeForce GTX 680€ 465,50€ 465,50
1G.Skill Ripjaws F3-8500CL7Q-16GBRL€ 77,80€ 77,80
1AMD FX-4100 Black Edition€ 89,99€ 89,99
1OCZ ModXStream Pro 500W€ 54,20€ 54,20
1Gigabyte GA-870A-USB3€ 73,10€ 73,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 862,59

Even snel bij elkaar geklikt (als prijsvergelijking). Deze heeft alleen 16 GB geheugen ipv 12 GB, en 2 TB HDD ipv 1 TB... (ik zou niet weten wat je met 16 GB moet, mja, het kan voor weinig :+ )
Mist nog een behuizing en Windows 7 64bit (en misschien nog wat anders dat ik heb gemist, maar de duurste onderdelen zijn er)

Moet prima werken verder, maar het kan in ieder geval goedkoper als het totaal dat je opgeeft. Tevens mis ik in jouw post wat merken / typenummers, bij voornamelijk erg belangrijke onderdelen (voeding, moederbord...)

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-05-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Maar Hoogie, is de GTX680 niet enigzins uit balans samen met de AMD CPU? Zeker in iRacing, waar de CPU de bottleneck is?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ZeeZeiler schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:13:
Maar Hoogie, is de GTX680 niet enigzins uit balans samen met de AMD CPU? Zeker in iRacing, waar de CPU de bottleneck is?
Ik zeg ook niet dat dat het beste systeem is wat je kan kopen voor je geld. Ik zou zelf een I5 kopen als ik 1200 euro had te besteden. en niet een AMD pc die ik ook voor 300 euro minder kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Hoogie2004 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:19:
[...]

Ik zeg ook niet dat dat het beste systeem is wat je kan kopen voor je geld. Ik zou zelf een I5 kopen als ik 1200 euro had te besteden. en niet een AMD pc die ik ook voor 300 euro minder kan krijgen.
Ah, ok. Ik dacht al...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Tja, er zijn mensen die persé een AMD of Intel cpu willen. Ik vind alleen de prijs van de genoemde PC echt veel te hoog, zeker omdat de helft van de onderdelen zonder merknaam is (wat niet veel goeds beloofd), en een AMD cpu de helft kost van een Intel (hij performed wel ook ietsje minder). Termen als fluisterstil heb ik persoonlijk niks aan, dan zoek ik zelf wel een merkvoeding die stil is :+

No offense verder aan Eric, welke die pc nodig heeft :) Als je meer advies nodig hebt, kun je me altijd even DM'en, en volgens mij had Derxx ook nog wel wat tips een aantal pagina's terug.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-05-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Voordat geld koop ik ook wel wat beters.. Jezus wat duur zeg. Dat geld dat je bespaart kan je een mooi stuurtje van kopen oid.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:07:
Voordat geld koop ik ook wel wat beters.. Jezus wat duur zeg. Dat geld dat je bespaart kan je een mooi stuurtje van kopen oid.
Ik denk dat Eric ook niet zeker is en wat kennis mist vandaar dat hij de vraag hier stelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:08:
[...]

Ik denk dat Eric ook niet zeker is en wat kennis mist vandaar dat hij de vraag hier stelt
Och ik zie nu pas dat hij vermoedlijk uit 94 komt. @Erik heb je misschien oudere neven, of een vader/oom, die evntueel naar tweedehands onderdelen voor je wilt kijken? Dat gaat je een hoop geld schelen, en als de onderdelen niet al te oud zijn heb je nog garantie ook. En als je dan 1200 of wellicht nog iets meer te besteden heb kan je van het geld dat je over houd een triplescreen setup kopen, of iets anders ermee doen:p

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben zelf meestal geen fan van 2e hands computerspullen, zeker niet die minder dan een jaar oud zijn. Vooral omdat dat niet lekker voelt. Ik zou zelf ook niet snel spullen wegdoen binnen een jaar als die prima functioneren.

Garantie is leuk, maar als jij niet degene bent die origineel iets koopt, heb je bij een aantal winkels nog wel wat issues om je garantie te krijgen, ze proberen je af te schepen naar de fabrikant. (vraag maar aan Joep, toen ik zijn videokaart overkocht. Overigens is dat, na veel inspanning van Joep prima afgehandeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:55
Voor 1000,- incl. die 680 videokaart kom je al een heel eind hoor, inclusief goede merk-onderdelen :)

Als Eric even zegt welke randapparatuur hij al heeft denk ik dat er hier genoeg mensen zijn die een lijstje kunnen samenstellen.

[ Voor 39% gewijzigd door Sander H op 09-05-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik zou ook voor een SSD kiezen om hier Windows + iRacing op te zetten. Nu iRacing heel langzaam steeds per baan groter begint te worden kan het laden op een normale HDD erg lang gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:55
Dutch3men schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:30:
Ik zou ook voor een SSD kiezen om hier Windows + iRacing op te zetten. Nu iRacing heel langzaam steeds per baan groter begint te worden kan het laden op een normale HDD erg lang gaan duren.
Inderdaad, 1 van mijn beste aankopen vorig jaar.

Kan ook heel handig zijn voor kwalificatie sessies, waar je dan altijd als eerste op de server bent en bijna nooit last van verkeer hebt in je eerste run :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Sander H schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:32:
[...]

Inderdaad, 1 van mijn beste aankopen vorig jaar.

Kan ook heel handig zijn voor kwalificatie sessies, waar je dan altijd als eerste op de server bent en bijna nooit last van verkeer hebt in je eerste run :P
Ach daar heb ik nooit last van... oh wacht ik rij op de Ovals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

*** een hoop tekst ***

Maar zou dit werken?
Ik snap niet helemaal waarom je nu alweer (nogsteeds) het wiel opnieuw probeert uit te vinden.
Ik heb een paar dagen geleden al een link naar een inventaris gepost hier met een compleet systeem voor 1833 (incl 3x dell 24"). Exclusief deze schermen zit je op 1065,- wat dik 200,- goedkoper is dan wat jij hier post, en nog een stuk sneller ook, met betere kwaliteit onderdelen (want een bedrijf wat geen merken durft te noemen gebruikt geen A-merk onderdelen).

Trust me on this one, dit systeem is een stuk sneller en 200,- goedkoper dan wat jij hier post.

Als je zelf geen systeem kunt bouwen dan kun je nog altijd de Alternate route doen (is dicht bij je in de buurt).
Klik op deze link voor een compleet systeem. Is wel wat duurder zo, maar dan hoef je hem zelf niet te bouwen en heb je garantie enz.

[ Voor 14% gewijzigd door derx666 op 09-05-2012 19:14 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Als je geen ervaring hebt met het in elkaar zetten, zijn er vast wel mensen in de buurt die je willen helpen daarmee (weet niet waar je woont..). Tevens zijn er winkels die het voor een vergoeding ook helemaal in elkaar zetten (misschien moet je dan wel beetje spelen met de onderdelen die die winkel aanbiedt). Maar het kan met een AMD cpu veel goedkoper, en ook met een Intel cpu (die veel sneller is).

Ik ben het met Derxx eens dat zijn systeem veel beter is dan het genoemde systeem van die winkel, en als je 1200 euro te besteden hebt zonder schermen, zijn systeem op dit moment denk ik de meeste bang-for-the-buck biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: http://nielhekkens.nl/iracingpics/RL-Vette6.jpg
Ik heb de achterkant veranderd. De naam op de achterkant heb ik weg gehaald en vervangen door Blancpain.
Dutchmen heeft zwarte spiegels, wing endplates en strepen op het dak. Binnenkort maken we wel even een teamfoto :)

Nu verder de Ford GT en Silverado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Bij 4launch kan je voor 49 euro het in elkaar laten zetten met de lijst van Derx erbij heb je waarschijnlijk voor 100 euro goedkoper kant en klaar systeem met 2 jaar garantie erop zelfs.

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-000643

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

DutchDevil79 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:13:
Bij 4launch kan je voor 49 euro het in elkaar laten zetten met de lijst van Derx erbij heb je waarschijnlijk voor 100 euro goedkoper kant en klaar systeem met 2 jaar garantie erop zelfs.

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-000643
Dat bedoel ik :)

4launch overigens erg goede ervaringen mee. Zou ik niet over twijfelen vergeleken met het systeem dat Eric94 eerder postte. Ik koos elke keer Derxx zijn setup en dan in elkaar laten zetten. (ok, ik zet het zelf in elkaar, maar dat terzijde)

#Edit:
Even race-gerelateerd :)
Setup voor SM op Laguna: http://setups.iracing.nic...aguna%20-%20Q_S2_12_Q.sto

Aangepast van die van Frederique Evers (of hoe je die naam ook schrijft)

[ Voor 15% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-05-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik heb mijn post nog iets aangepast met een link naar de Alternate PC builder (compleet systeem). Die shop ligt vrij dicht bij hem in de buurt, en heeft ook een vrij goede reputatie.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:14:
[...]

Even race-gerelateerd :)
Setup voor SM op Laguna: http://setups.iracing.nic...aguna%20-%20Q_S2_12_Q.sto

Aangepast van die van Frederique Evers (of hoe je die naam ook schrijft)
Ik ga ook even SM proberen, is die weer te doen op laguna? Vorig seizoen was het vooral op die track echt een draak van een auto... Insturen deed hij niet tot je het gas eraf nam en dan leek het alsof hij ineens grip kreeg en naar binnen dook :/

Edit, na een rondje, mooi :) HIj doet het weer :+

Merkte overigens net ook dat ik om een of andere reden de schaduwen op de track uit had staan. Het viel me tijd geleden op Okayama al op, voor die twee hairpins aan het eind gebruikte ik eerder altijd zo'n schaduw van zo'n banner ofzo die daar hangt om te remmen maar die zag ik niet meer. Nu toch maar eens in de opties gekeken en ik zie ineens overal schaduwen :+ Geen idee hoe lang ik die uit had, helpt wel zeg..

[ Voor 28% gewijzigd door NickThissen op 09-05-2012 19:35 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

derx666 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:19:
Ik heb mijn post nog iets aangepast met een link naar de Alternate PC builder (compleet systeem). Die shop ligt vrij dicht bij hem in de buurt, en heeft ook een vrij goede reputatie.
Bedankt voor de tips
Een vriend van mn broer kan misschien goedkoop aan spullen komen, dus dat heb ik ff gevraagt..Maar zeker een optie.. wordt dan waarschijnlijk wel die al in elkaar gezet is :D :D
Pagina: 1 ... 15 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.