iRacing 2.1 - Motorsport Simulations Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 50 Laatste
Acties:
  • 85.810 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:10

BM

Moderator Spielerij
Ik maak me d'r denk ik ff makkelijk vanaf met de HPD, geen zin in een draak als de Ford of de Corvette.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ga weer met de draak rijden: C6.R ;)
^$#&^@%*(%$(^&@%#@$@
Mijn i-net is niet vooruit te branden.
Update is pas bij 100 van de 400 mb.....
Ga maar eens bellen met mijn isp.

[ Voor 64% gewijzigd door JoepW op 07-05-2012 20:58 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ga een StreetStockje proberen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Storing bij mijn ISP is bekend.... doch onbekend wanneer die opgelost is :(
Dus voor mij geen iRacing voorlopig. Nog 4 uur updaten :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:16

Fuelke

Forza Ferrari

Hmmm, ik had tijdens de downtime de updates al gedownload, maar kreeg toen een foutmelding ... nu probeerde ik de laatste paar updates ... werkte niet.

Uiteindelijk wel gelukt door handmatig de updater te starten die in iRacing\updater staat. Misschien een tip voor de persoon die hier onlangs de downloads/updates niet meer aan de praat kreeg.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-06 13:03
JoepW schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:02:
Heb je UPC?

Want dacht dat ze voornamelijk dns problemen hadden/hebben.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

Dan moet je schijnbaar de google servers als DNS opgeven (8.8.8.8) dat schijnt te helpen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:58
JoepW schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:02:
Heb je al geprobeerd de update te stoppen en weer opnieuw te starten/andere browser te gebruiken?
De gedownloade bestanden blijven gewoon op je HD staan dus je hoeft niet vanaf het begin opnieuw te starten.
Wellicht helpt het...

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Neuh helpt niet. Al 2x geprobeerd.
Net contact gehad met Concept ICT. Ligt echt aan mijn ISP, landelijke storing ;(
Lees net op i-net dat ook UPC een landelijke storing heeft met een DNS server.
Nou ja.......
Net dacht ik... ff dat nieuwe spotterpack d/l'n. Dat duurt ook 20 minuten... Dus PC gaat uit. Dan maar TV kijken, maar wel geregeld met digitale blokjes in beeld. Want dat is hetzelfde glaskabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Jammer Joep... Komt er verder ook niemand? Zitten beetje eenzaam met 2/3 man rond te rijden :-( Anders toch maar niet meer proto & gt oefenen volgende week?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
enchion schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:57:
Ik ga een StreetStockje proberen.
Streetstock is weer goed , wel wat onderstuur maar de pack hield het deze keer rond de 10 ronden uit , en dat voor een rookie auto , netjes , kan weer battlen ook , heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Die vorige setup was wel ruk, maar was wel te doen opzich na gewenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vond de oude ook wel te doen, je moest gewoon meteen reageren zodra hij iets ging glijden en dan komt alles goed (en niet bocht na bocht vol gas erin willen gaan). Heb er toch 2 van de 5 mee gewonnen en dat is voor mijn doen extreem goed :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:46:
Heb er toch 2 van de 5 mee gewonnen en dat is voor mijn doen extreem goed :+
Omdat alle anderen gecrashed waren :P ,
t`zal nu niet meer zo makkelijk gaan denk ik , hoewel je waarschijnlijk wel de snelheid zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
Hmmm. Moet ik nog iets leren over race-etiquette?

Mazda MX-cup, Lime Rock, race van 9pm. Leuk wedstrijd, tot de 10e ronde. Bij het opkomen van het rechte stuk achter op het circuit, voor de rechtsaf bocht over de heuvel, maakt m'n voorganger een stuurfout. Ik kom naast hem waardoor hij uit m'n blikveld verdwijnt. Spotter begint dus 'Keep to the right' en 'Still there' te roepen.

Bij de turn-in voor de rechterbocht wederom 'keep to the right'. M'n tegenstrever gaat echter toch voor de apex, raakt mij uiteraard, en we vliegen er allebei vanaf :-( . Hij verwijt mij over de chat dat ik schuld had aangezien er geen ruimte was om in te halen. Hij disconnect daarna direct.

Ik ging na een pitstop wel verder en heb later de replay uiteraard even bekeken. Daar bleek dat hij bij de turn-in nog een hele lichte voorsprong op mij had (ca. 30 virtuele centimeters ;) ).

Volgens mij zit ik dan idd formeel fout, want je moet er volledig naast zitten. Maar nu is mijn interpretatie dat aangezien je dat in iRacing niet kunt zien je op de spotter af moet gaan. En als die zegt dat er iemand naast je zit, is het niet meer relevant of je 30cm voor of achter iemand zit. Want ik neem aan dat als ik die meldingen krijg, hij ze ook krijgt.

Ik zou als ik in zijn situatie 'Keep to the left' en 'Still there' te horen zou krijgen, in ieder geval eieren voor m'n geld kiezen en m'n tegenstrever laten gaan.

Wat is jullie mening?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Kan je de replay eens posten? Want als je die 30 cm voor jou zit (met de neus), dan zit je gewoon naast hem. Dan is het zijn fout.
Dit zal je waarschijnlijk in de Mazda nog vaker mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:15
Jeetje, jammer Joep! In ieder geval bedankt voor het hosten. ;)

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Je hoeft er niet 100% naast te zitten maar het is wel 'de bedoeling' dat je flink wat overlap hebt. 30 centimeter klinkt inderdaad alsof je meer dan genoeg er naast zat en dan moet hij je gewoon ruimte geven. Jij moet dan uiteraard dicht bij de binnenkant blijven en niet gewoon naar de buitenkant 'drijven' bij de exit want dan knijp je hem juist af. Maar als hij echt naar de apex ging is het gewoon zijn schuld, niks van aantrekken.

En helemaal op de spotter af gaan is ook niet juist, de spotter roept al als je er vlak naast zit (zodat je weet dat je niet opzij kan gaan want dan raak je hem), dat wil niet zeggen dat je er 'genoeg' naast zit om in te kunnen halen (uiteraard is 'genoeg' niet erg hard gequantificeerd, maar in ieder geval meer dan een half wiel ;)). Je zult toch echt naar links/rechts moeten kijken als je geen 3 monitoren hebt, of afgaan op ervaring (je ziet hoe snel je op hem inloopt en met wat ervaring kun je wel inschatten hoe ver hij naast je zit ook al zie je hem niet).

@Sebas, nee hoor niet alleen maar door crashes :) Eerste was erg spannend want begon op 1, ingehaald door 2 en 3 en daarna weer allebei ingehaald. Daarna crashen ze inderdaad wel beide maar ik had alweer goeie voorsprong. Tweede race beetje hetzelfde verhaal alleen gestart in 3 en ook weer netjes ingehaald op snelheid. Toen crashte wel iedereen achter me (4 en lager) eruit ergens op het begin dus ik had geen druk meer van achter, dat helpt ook wel.

[ Voor 23% gewijzigd door NickThissen op 07-05-2012 21:59 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 18:34
NickThissen schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:57:
Jij moet dan uiteraard dicht bij de binnenkant blijven en niet gewoon naar de buitenkant 'drijven' bij de exit want dan knijp je hem juist af. Maar als hij echt naar de apex ging is het gewoon zijn schuld, niks van aantrekken.
Hij raakte me al voor de apex, ik zat idd helemaal aan de rechterkant. Schaar het maar onder race-ongeluk. Vind het wel jammer dat er na een ongeluk zo veel op elkaar gescholden wordt. Kom op zeg, je rost elkaar toch niet opzettelijk van de baan? (uitzonderingen daargelaten).

Zit wel eens te denken dat het voor het verhogen van de Situational Awareness misschien wel handig zou zijn om, als er iemand naast je zit, ergens in beeld een top-view met wireframes van de wagens te hebben. Puur als compensatie voor het missen van net dat laatste beetje overzicht in de sim. Maar dat zou wellicht iets te druk worden :) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Steve Myers op Twitter:
Just wrapped up a contract for two new @iRacing cars. To celebrate lets play! member who guesses both on first try wins 25 iRacing credits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De Radical op Lime Rock... Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden :D

Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmp8920.jpg

4 wielen van de grond haha! Wat een geweldige combo... Bumps zijn echt heel erg maar als je FFB wat omlaag schroeft is het echt enorm leuk. Goeie setup gekregen van Maurice Dietzel, auto doet precies wat ik wil. Na 5 rondjes ben je helemaal kapot, vooral als je met pook zit te schakelen want je doet niks anders dan schakelen op die baan dus je rijdt 90% van het rondje met alleen je linkerhand aan het stuur :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:32
Net berichtje van Steve Myers : Winner! What's your iracing username?

8)

Honda HSV-010 & Civic Touring Car! :-)

:*)

Bedankt josh-hill! Wou net gaan slapen en dacht "toch effe tweeten' :+

[ Voor 47% gewijzigd door Fragbeestje op 08-05-2012 01:43 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Whoa!

Als iRacing er in slaagt om dat geluid van die HSV-010 over te brengen...Whoa!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Laten we hopen dat met die nieuwe content ook op z'n minst evenredig veel extra (road)members erbij komen.
De verschillende road series zijn al niet al te groot qua participatie en maar nieuwe auto's / series toevoegen zorgt ook voor meer versplintering denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Klinkt bekend die naam in de tweet over de winnaar :)

Tweet van Steve Myers:
And we have a winner! Koen Geeraerts http://bit.ly/JsdM4J for you BTCC fans and http://bit.ly/Jcee6g for our friends in Japan.
Overigens wordt het hierna wel tijd voor een downforce wagentje zeg. Niks als GT en vergelijkbare wagens laatste tijd. En anders de huidige content maar bijwerken naar de laatste modellen (en even geen nieuwe auto's).

Wat me wel grappig lijkt is een klasse tussen Skip / SM in, of juist tussen SM / Indycar in (Indy Lights zit daar in het echt geloof ik). Anders misschien de GP2 wagens ofzo. Ik weet het niet. Beste is de F1 updaten naar de McLaren van vorig / dit jaar :+

[ Voor 44% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-05-2012 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik zou graag nog een LMP1 auto zien in iRacing. De nieuwe indycar hoef ik niet want die is echt lelijk..
Verder heeft het geen zin om nog een single seater te pakken want die veel lagere Formule auto's lijken heel veel op de Star Mazda of t lijkt te veel op F1 (gp2).

Nu komen er een nieuwe, huidige, GT3 aan en een oude Lotus F1. De 2 Honda's zijn weer echte aparte klassen. De HSV is eigenlijk ongeveert het zelfde als een DTM auto. Dwz silhouet met veel downforce. En de civic is een BTCC auto. Spreekt voor zich. Close door to door racing!

En de F1 van dit jaar zal nooit komen. Zeker niet van een ander team. F1 licencies zijn belachelijk duur en ze hebben al contract met Williams. Daarbij is de informatie van dit jaar heilig en geen enkel team zal die delen.

[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 08-05-2012 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Tja, ik persoonlijk zit niet echt te wachten op nog meer GT-wagens en vergelijkbaar materiaal.
Die BTCC is misschien nog wel leuk voor een keertje.

Die oude F1 zit ik al helemaal niet op te wachten. Ik ben nu eenmaal meer van de recente Formule-wagentjes. Het SM model wat ze hebben is nog steeds gebaseerd op het model uit 2008 of 2009 denk ik (al heb ik geen idee of dat chassis de laatste tijd is geupdate...). Dat een recente F1 niet haalbaar is is helemaal begrijpelijk overigens.

Persoonlijk mis ik in de Indycar ook nog wel wat details (push-to-pass bijvoorbeeld), en zit ik juist wel te wachten op het nieuwe model, lijkt me gaaf! Zo heeft iedereen zijn voorkeuren, en dat is ook prima. Ik hoop alleen dat ze niet vergeten om ook nog eens aan de Formule-kant van de Sim wat dingen te updaten / introduceren, want de laatste tijd is het erg GT-gericht (ik schaar dingen als die Caddy en BTCC voor het gemak even in die 'klasse'). En dan komt die McLaren er ook nog aan (die lijkt me wel leuk overigens, maar ik betwijfel of ik er veel in zal rijden)

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-05-2012 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Volgens mij is de SM nog steeds hetzelfde. Maar de nieuwe Indycar is echt een gedrocht. Geen wonder dat die auto's weinig sponsoring hebben! Misschien zelfs nog lelijker dan de F1 auto's van dit jaar. Maar in een iRacing TV zei Dallara dat die wel naar iRacing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vind ook dat ze veel te veel auto's op planning hebben. Allemaal leuk en aardig maar als ze geen auto's weg doen is het zonde want dan versplinter je inderdaad alles. maar goed er moet toch geld binnen komen en met updates aan schademodel ofzo komt dat niet...

Trouwens proficiat koen, hoe heb je dat geraden gewoon een gok ?!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Mijn subscription verloopt overigens over 3 dagen :( Had gehoopt dat er nog wel zo'n actie zou komen...

Nu twijfel ik of ik meteen een jaar moet verlengen, of gokken dat er binnenkort zo;n actie is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:34

derx666

mecker ende blaet

Gefeliciteerd Koen! Lekkere auto's wel. BTCC is altijd leuk, en die HSV, damn wat een geluid. Maar we zien het allemaal wel. Ik moet vooral meer tijd krijgen om te racen :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Hoogie2004 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 07:26:
Mijn subscription verloopt overigens over 3 dagen :( Had gehoopt dat er nog wel zo'n actie zou komen...

Nu twijfel ik of ik meteen een jaar moet verlengen, of gokken dat er binnenkort zo;n actie is....
Misschien dat in de zomervakantie een actie komt en anders is op Thanksgiving altijd een goede actie: 1 jaar voor $50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kassa Kassa koen :) gefeliciteerd ...
Ben er wel benieuwd naar maar idd zou ook wat meer aan racen moeten toe raken, dit weekend bijna geen tijd gehad en deze week ook bijna geen + volgend weekend zal het ook krap zijn ;) btw moet nog zien of ik deze avond de race haal ...toch correct dat deze nu om 20u start ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

De practice start om 20 uur en de race om 21.20 ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Leuk 2 Honda's erbij. :) Ben Honda rijder hey. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.driveaccord.net/forums/attachment.php?attachmentid=29881&stc=1&d=1267296419

Ben wel benieuwd naar die Civic en HSV. Klinkt iig lekker. Hoop wel dat bij de Civic de incs wat milder zijn. Als je de touringwagen races bekijkt dan heb je zo 50 incs tijdens een raceje. Zo niet dan word het niet echt realistisch om er in te racen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Afgelopen zondag even naar Zandvoort geweest voor de ADAC GT Masters. Daar werd ook de Dutch SuperCar Challange gereden.
Er reden aardig wat autos meer, waaronder (voor de GT rijders in iRacing erg bekend) Corvette en Ford GT's.

Ford lag er snel uit met een vernielde achterkant (denk achteruit tegen de vangrail gereden).
Maar de Corvette's hadden het ook niet makkelijk :P :

Klapper van nr: 128 Alex van t Hoff

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7182/7007248978_eca55de998.jpg
20120506 Crash Corvette 128 by Seninnha, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8153/7007249644_70dd630bcd.jpg
20120506 Crash Corvette 128 part 2 by Seninnha, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7110/7153341135_49dab9e499.jpg
20120506 Crash Corvette 128 part 3 by Seninnha, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7087/7153342183_9ab07da7c8.jpg
20120506 Crash Corvette 128 part 4 by Seninnha, on Flickr

Nr 101 Rick Abresch

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7064/7007252158_44e457d66e.jpg
20120506 Spin Corvette 101 by Seninnha, on Flickr

Nr 117 Nol Kohler

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8150/7007253372_628e7b970a.jpg
20120506 Schade Corvette 117 by Seninnha, on Flickr

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:18
Heh, kreeg ik net een beetje vertrouwen met de mx-5 op LRP (~1.00.5) wisselt deze week die baan natuurlijk! Nog steeds niet geraced, nu eerst maar Okayama verkennen! Heb m'n investering qua spelplezier er in ieder geval al weer uit, bevalt echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De baan wisselt elke week (op dinsdag begint de nieuwe) ;) in de mx5 serie zijn er echter maar 2 dus volgende week is lime rock weer aan de beurt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 07:42:
De practice start om 20 uur en de race om 21.20 ongeveer?
Yep. Staat op de Toernooisite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
DutchDevil79 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 07:43:
Hoop wel dat bij de Civic de incs wat milder zijn. Als je de touringwagen races bekijkt dan heb je zo 50 incs tijdens een raceje. Zo niet dan word het niet echt realistisch om er in te racen.
Wat voldoet er niet aan het huidige model dan, daar heb je toch gewoon de 0x car contact?
Als je elkaar zo lomp raakt als dat sommigen doen dan blijft je bodywork in je real-life civic ook niet heel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Plato O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Red Baron schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:24:
[...]

Wat voldoet er niet aan het huidige model dan, daar heb je toch gewoon de 0x car contact?
Als je elkaar zo lomp raakt als dat sommigen doen dan blijft je bodywork in je real-life civic ook niet heel hoor.
Bodywerk gaat er ook echt geregeld aan in de touring klasses. Volg maar is een race WTCC dan zie je er nogal wat mensen ferme tikken uitdelen zonder gevolgen. En als ze op een straten circuit als Macau rijden is geen enkele auto schade vrij na de race. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Maar dat het in het echt eraan gaat, wil niet zeggen dat dat in de sim ook maar een beukfestijn moet worden... Ik denk dat de huidige manier met 0x contacts wel goed genoeg is, zeker omdat een bosting in de sim waarschijnlijk lastiger is te corrigeren dan in real-life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Alexji schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:51:
Heh, kreeg ik net een beetje vertrouwen met de mx-5 op LRP (~1.00.5) wisselt deze week die baan natuurlijk! Nog steeds niet geraced, nu eerst maar Okayama verkennen! Heb m'n investering qua spelplezier er in ieder geval al weer uit, bevalt echt super.
En ik voelde me al goed met mijn 1:02:979 van gisteren hahahaha.

Gisteren eerste rondjes gereden met de MX5 op LRP en om het kort te houden, het ging klote. -0.04 rating eraan over gehouden, gleed gewoon te vaak en teveel van de baan. Na een tijdje ging ik redelijk consistent rijden, en zat ik redelijk consistent te rijden in de 1:03’s, met een lage dip naar de genoemde 1:02:979. Maar heb dus geen 8 clean laps gereden, ben te vaak net buiten de baan geweest of even in de muur na de 1e bocht…

Moet gewoon even kompleet wennen qua remmen en schakelen, gisteren meerdere keren in bocht 1 mijn aandrijfas en achterwielen dus volledig geblokkeerd door te vroeg terug te schakelen, terwijl ik qua remmen veel te conservatief ben, want in 1e bocht remde ik dus of te zacht en vloog ervan af, of ik remde te hard en stuurde dan te snel in, waardoor de auto dan ineens reageerde en dan de andere kant opvloog. Ook de 2/3 bocht ging soms moeizaam omdat het dan leek alsof de achterkant wat loser werd, welke ik dan met behulp van sturen/gas geven op mocht vangen.
Maar na een tijdje ging het wel redelijk, durfde al wat feller te worden qua gas/remmen en toen heb ik een 1:02:979 gereden en was ik heel trots op mezelf. Niet dat het een denderende tijd was, maar het liep een paar rondjes wel lekker. Vanavond maar weer even Time trial proberen met de MX5 op Okayama om zo de baan/lijn te leren, en erna misschien wat races proberen en kijken of ik nog enigszins mee kan komen of dat ik hopeloos achteraan sukkel :+ .

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Koen , hoe krijg je het voor elkaar man. Gefeliciteerd . (had je inside info ofzo)

Wel toffe auto`s die HSV-010 klinkt alsof (zal wel) hij gewoon een F1 motor erin heeft zitten .
En een touringcar is natuurlijk geweldig voor iRacing , maar wel lekker voor de SR idd.

En Hoogie , vind je dit niet wat voor iRacing.

Heb ik liever dan nog zo`n "F1" met een klein ###vleugeltje achterin.
Iets van 2008 of eerder kan ook .

Zelf hoop ik dat we er nog eens een classic proto bij krijgen maar dat zal nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Het moesten wel 2 wagens zijn van dezelfde fabrikant want 2 contracten op 1 dag bij verschillende makers is volgens mij nogal moeilijk.

Overlaatst was er een hint ivm het BTCC. Toen dacht ik aan de Chevy of de Civic. Ze werken immers al samen met Chevy en met Honda.

Ze hadden voordat ze de HPD uitbrachten laten vallen dat ze 2 Honda's gingen binnen halen en er is er toen maar 1 opgedoken.

Er moest er dus nog eentje bij en ik hoopte toen al dat het een HSV-010 ging worden.
Ten eerste omdat ik het een van de graafste bakken vind die ooit gemaakt zijn en dat nu al mijn favoriete auto is.

Ten tweede omdat het volgens mij een logische stap zou zijn van iRacing om zo een JGTC achtig iets te maken om de aziatische markt (lees Japan) aan te boren.

Er was ook de recente samenwerking met Honda ivm Twin Ring Motegi en die zullen natuurlijk maar al te graag hebben dat er wat meer Honda's over hun virtueel circuit knallen, zeker de JGTC klasse.

Was eerst nog wel aan het twijfelen ivm de geruchten over Ford voor het Nascar 2013 seizoen en de WTCC Ford maar heb toch maar voor Honda gekozen, ook al omdat die touring ford nog vrij nieuw is.
En ik ben zelf ook Honda rijder maar m'n S2000 is nogal slappe koek in vergelijking met die HSV :+

Ben alvast wel heel blij met de prijs! Circuit Zolder is al gefinancierd 8)

Dat ze Sugo ook maar eens scannen, lijkt me een enorm vet circuit!

[ Voor 3% gewijzigd door Fragbeestje op 08-05-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Lees dus net dat ze de HSV-010 er al 3 jaar probeerden door te krijgen en die Civic een jaar. Dus de HSV-010 was waarschijnlijk aangekondigd als 2e wagen toen met de HPD's en de Civic nu pas als de wagen met de BTCC tip .... :+ Spot on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:18
Darkasantion schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:02:
[...]

En ik voelde me al goed met mijn 1:02:979 van gisteren hahahaha.
Ik haal het ook niet consequent genoeg hoor :P.
Maar die eerst bocht vind ik ook erg lastig om aan te remmen, te snel terugschakelen en hij breekt hard uit, te laat remmen en je gaat er vol af. Ik vind het fijn om met een klein beetje rem er nog op al in te sturen, daardoor wordt hij licht aan de achterkant en "glij" je hem de bocht in (zonder dat hij volledig overstuurt).
Ook de bocht voordat je uphill gaat vind ik erg moeilijk om een goede turn-in te vinden, ga daar vaak te wijd, en als je het stuur niet recht hebt wanneer je die heuvel opgaat, ben je hem erg snel kwijt.
Genoeg te leren in ieder geval! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Je moet niet te snel terug schakelen met de Mazda MX5. Want dan gaat die te veel toeren maken en dan breekt die juist uit. Rustig terug schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Laatst online: 18-09 13:28
Ik rij die bocht altijd in de 4e versnelling, en als ik uit die bocht kom op het kleine rechte stuk schakel ik pas terug naar de 3. Kost me waarschijnlijk wel wat tijd, maar zo haal ik die bocht altijd zonder brokken. :)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Na wat oefenen duik in die bocht in met de 3e versnelling, als ik aanrem zit ik net op het randje van schakelen naar de 5, dus dan ga ik remmen en als ik begin met insturen schakel ik terug, waarna ik dan probeer de auto mooi naar buiten te laten lopen met behulp van wat meer/minder gas. Soms gaat dat iets te goed en schiet ik er vanaf, maar gisteren ging dat wel redelijk na een tijdje. De bocht erna vind ik nog een beetje lastig, volgens mij kan ik daar wel sneller doorheen, maar heb ik nog niet helemaal de juiste lijn te pakken, ik glij soms heel erg naar buiten. Stukje erna is simpel/leuk, gewoon vol gas, door naar zijn 4 en door tot aan de volgende bocht, waar ik even afrem en terugschaken naar de 3, waarna je het heuveltje krijgt. Deze neem ik in de 3 met 2 lichtjes op me stuur brandend, even beetje gas los laten om erna weer vol gas te geven.(Een keer met vol gas erover gestuiterd, maar dat had als gevolg dat ik de muur knuffelde). Volgens mij neem ik de bocht erna weer in de 3, schakel dus even terug, waarna ik omlaag duik in de 4 en dan even gas loslaat om erna volgas start finish op te schieten. Maar volgens mij kan ik nog later/aggresiever remmen en moet ik de auto wat meer laten “rollen” dus meer laten werken, maar dat moet komen, eerst maar eens 8 rondjes clean rond tuffen, want met een 1:03 kan ik nog geen potten breken, de top zit rond de 1:00 namelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Alexji schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:51:
[...]

Ik haal het ook niet consequent genoeg hoor :P.
Maar die eerst bocht vind ik ook erg lastig om aan te remmen, te snel terugschakelen en hij breekt hard uit, te laat remmen en je gaat er vol af. Ik vind het fijn om met een klein beetje rem er nog op al in te sturen, daardoor wordt hij licht aan de achterkant en "glij" je hem de bocht in (zonder dat hij volledig overstuurt).
Ook de bocht voordat je uphill gaat vind ik erg moeilijk om een goede turn-in te vinden, ga daar vaak te wijd, en als je het stuur niet recht hebt wanneer je die heuvel opgaat, ben je hem erg snel kwijt.
Genoeg te leren in ieder geval! :D
Om veilig te rijden bij t1 rem ik bij bordje 2 zodra die links onderin mn raam is en stuur naar binnenkamt bocht vlak voor bocht in de 4 halverwege naar de 3 en dan gas erop. Niet snelste manier maar wel veiligste.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Voor T2 bij LRP is het heel belangrijk om bij het uitkomen echt aan de binnenkant van de bocht te blijven, zodat je een goede lijn hebt voor T3.

Reed in het begin ook altijd veel te snel door T2, zodat ik steeds naar buiten toe ging en m'n entry voor T3 volledig om zeep hielp en hierdoor heel het "rechte" stuk na T3 tijd verloor.

Filmpje van de MX5 op Lime Rock (is nog wel OTM) met vrij goede racing line :

http://www.youtube.com/watch?v=vWgq05ulYOk

Bij de mazda kan je beter soms iets trager de bocht ingaan om sneller op het gas te kunnen en heel wat exit speed mee te nemen. Bakje trekt niet snel op dus corner exit speed is veel belangrijker dan een snelle corner entry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Misschien is deze nog wel fijner: elke bocht stap voor stap

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Hmm, denk dat ik vanavond even time trials/races doe op de USA International Speedway met de Street stock, daar ben ik volgens mij beter in, en dan later op de avond weer TT op Okoyama en heel misschien een race, als ik redelijk consistent rondkom op Okoyama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch nog een vraagje over de Monitor vs TV's
Ik rijd nu ook al op een tv, dus ga ik dan echt last krijgen van die vertraging als ik het met 3 tv's ga proberen.. Of blijft de vertraging gewoon hetzelfde dan? Want in dat geval maakt het eigenlijk helemaal niet uit.
Ik zat ook nog te denken om misschien ipv 3 nieuwe tv's dan 2 nieuwe tekopen en die bij mn huidige te zetten..
Tis wel belangrijk om dan precies dezelfde tv's te kopen als die ik nu heb denk ik hea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:58:
Ik heb toch nog een vraagje over de Monitor vs TV's
Ik rijd nu ook al op een tv, dus ga ik dan echt last krijgen van die vertraging als ik het met 3 tv's ga proberen.. Of blijft de vertraging gewoon hetzelfde dan? Want in dat geval maakt het eigenlijk helemaal niet uit.
Ik zat ook nog te denken om misschien ipv 3 nieuwe tv's dan 2 nieuwe tekopen en die bij mn huidige te zetten..
Tis wel belangrijk om dan precies dezelfde tv's te kopen als die ik nu heb denk ik hea?
Als het dezelfde tv's zijn blijft de vertraging hetzelfde. Maar goed ik zou zelf als ik geld zou uitgeven dan gaan voor 3 nieuwe pc-beeldschermen aangezien zonder vertraging toch stuk fijner is.

Ik heb zelf een een 23,6 inch 120hz en 19 inch op 75 hz .. ik zie tussen die twee al extreem verschil (voor de mensen die denken dat 120hz zo overbodig is). Ga ook een nieuw scherm meer kopen dat geen 120hz is.

Maar als je er nu geen last van hebt kan je uiteraard 2 dezelfde tv's erbij kopen :)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-08 14:58
Over LimeRock: ik ben ook geen specialist (beste tijd was 2.01.8 oid), maar ik rijd hem zo:

Ik rem de eerste bocht aan als ik bordje "3" tegenkom (in race in safe mode rem ik al bijna aan bordje 4). Ik duik de eerste bocht in in 3e. Tegen dat ik die uitkom zit ik in 4 om zo laag in 4 bocht 2 (de linkse) te nemen. De daaropvolgende (bocht 3) probeer ik zoveel mogelijk gas te geven om het rechte stuk te nemen. De haakse rechtse, de heuvel en de twee laatste bochten neem ik ook gewoon in 4.

Ik heb de indruk dat als je de laatste bocht perfect aansnijdt, je halverwege de bocht soms al terug naar 5 moet/kan.

Ik heb geprobeerd mij te baseren door in practice naar anderen met tijden onder de minuut te kijken, maar ik vind het erg moeilijk om het schakelen goed te horen, waardoor ik nooit zeker weet of die nu in 3, 4 of 5 zitten.

Op het Japanse circuit heb ik nog maar een paar rondjes verkenning gereden, en heb dus nog niet echt de lijn gevonden. Wat ik wel denk is dat dit circuit beter zal zijn voor de SR: de baan is veel breder waardoor je minder snel de baan afstuitert als je effe je banden blokkeert.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
@ crowke: Ik hoop dat je 1.01.8 bedoelt :p een minuut extra is wel erg lang haha.

Heb nu een D licentie maar die heb ik eigenlijk vooral verkregen door racen op het Japanse circuit. Daar haal ik nu goede tijden en ik ben er een paar keer 3de geworden.
Limerock blijf ik een lastige vinden alhoewel ik hem nu wel zou kunnen racen veilig en snel. Door die jump erin vind ik het maar een baan waar je een beetje geluk moet hebben. Kom je één keer verkeert over die bult en je glijd zo de wand in.
1 race gedaan. Door een meevaller reed ik 3de. Een tijd vol kunnen houden totdat mijn auto ineens naar links schoot na die bult.

Eergister mijn eerste goede resultaat behaalt met een oval race. 4de. Ben benieuwd hoe dat gaat met de nieuwe setup dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Op limerock bij de bult kan vaak helpen minder of helemaal geen gas te geven

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik lift daar ook even. Je verliest zo bijna geen tijd.

[ Voor 42% gewijzigd door Niellie41 op 08-05-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Dan zal ik daar ook eens liften :P

Heb wel een keer 1:00.13 gehaald. (default setup)
Dan nog maar eens stabiel rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Piekartz87 op 08-05-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-08 14:58
@piekartz idd 1.01.8 sorry :-)

Op de bult laat ik ook gewoon even gas los. Als ik vol gas ga, dan ga ik 1 keer op de 5 de muur in.
Als je door gas te lossen een seconde verliest per ronde, dan is dat na een hele race nog steeds maar 20 seconden. Als je éénmaal de muur ingaat ben je aan towing + repairs een paar minuten kwijt!

Hoe zijn trouwens jullie quali/practice tijden tegenover de racetijden?
In practice zit ik normaal rond de 1.02.5, in race op 1.04.5. Ik laat dus gemakkelijk 2 seconden schieten om iets veiliger te rijden. Of ik nu 5e of 6e word maakt me eigenlijk niet veel uit, zolang ik de SR maar kan behouden (al lukt dat ook niet altijd even goed).

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Tijdens de race liet ik mij een beetje gaan en reed ik dus een halve seconde sneller dan in de practice op de één of andere manier. Dus die 1:00,13.
Maar ik ben beter in het Japanse circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Mja vooral met mx5 heb ik in race vaak betere tijden dan knal ik wel paar rondes onder de 1.00 maar in quali meestal 1.00.5.

Maar goed limerock blijft een rot baan qua SR aangezien mensen niet uitkijken :)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:05

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

hier nog een test met de nieuwe monitor @ 1920x1080 @ 60 hz op DVI D to hdmi
Mijn GTX 680 met displayport komt over 2 a 3 weken zodat ik ech 120 hz kan draaien fullscreen

edit: nieuwe video

[ Voor 8% gewijzigd door BruceLee op 08-05-2012 16:18 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zmeding schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:25:
[...]

Als het dezelfde tv's zijn blijft de vertraging hetzelfde. Maar goed ik zou zelf als ik geld zou uitgeven dan gaan voor 3 nieuwe pc-beeldschermen aangezien zonder vertraging toch stuk fijner is.

Ik heb zelf een een 23,6 inch 120hz en 19 inch op 75 hz .. ik zie tussen die twee al extreem verschil (voor de mensen die denken dat 120hz zo overbodig is). Ga ook een nieuw scherm meer kopen dat geen 120hz is.

Maar als je er nu geen last van hebt kan je uiteraard 2 dezelfde tv's erbij kopen :)
Oke, dus misschien dom van me, maar de vertraging wordt dan dus niet 3x zo groot? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:43:
[...]

Oke, dus misschien dom van me, maar de vertraging wordt dan dus niet 3x zo groot? :o
Aantal schermen heeft geen invloed op de vertraging.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zmeding schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:45:
[...]

Oké, Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:16

Fuelke

Forza Ferrari

NickThissen schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:42:
De Radical op Lime Rock... Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden :D

[afbeelding]

4 wielen van de grond haha! Wat een geweldige combo... Bumps zijn echt heel erg maar als je FFB wat omlaag schroeft is het echt enorm leuk. Goeie setup gekregen van Maurice Dietzel, auto doet precies wat ik wil. Na 5 rondjes ben je helemaal kapot, vooral als je met pook zit te schakelen want je doet niks anders dan schakelen op die baan dus je rijdt 90% van het rondje met alleen je linkerhand aan het stuur :+
Wat een drukke sessie zeg ... contant verkeer, zowel sneller als trager. Bumpy inderdaad, meer werk aan de winkel dan op Watkins Glen. De laatste keer dat ik op LRP reed was met de MX-5, wat een snelheidsverschil als je dan in de Radical springt.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:05

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

zmeding schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:45:
[...]

Das ook niet helemaal waar volgens mij ik ben niet zo diep into the 3 monitoren setups en lag.
en als je op 3 monitoren goede fps wilt zit je weer aan 2 videokaarten en crossfire heeft weer meer inputlag. ook schijnt ati last te hebben van de microstutter.

google er eens op ;)

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Of je stuurt 3 schermen aan met 1 ATi 7970, werkt ook helemaal prima en geen microstutter (die ik overigens in mijn 2 jaar met een 4870x2 ook nog nooit had opgemerkt).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Is het ook mogelijk om op een eventueel 2e scherm leuke statistieken weer te geven uit iRacing, of bijvoorbeeld je telemetry? Ik heb die Mclaren Atlas geïnstalleerd, welke niet werkt want ik kan volgens mij nog steeds geen telemetry uitlezen die ik wel log, maar dat is weer ander verhaal.

Kan ik nog wat leuks met mijn 2e scherm qua iRacing en info, of moet het echt op 1 scherm, of op 2 via Eyefinity(Wat ik niet wil ivm bezel in het midden van het beeld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

iSpeed kan je op je 2e scherm draaien. Dan kan je allerlei informatie zien terwijl je rijdt.

@onder me, ziet er goed uit Nick! Is het niet beter om de verschillen in tijd te laten zien ipv de afstand? Of gaat dat niet?

[ Voor 41% gewijzigd door Niellie41 op 08-05-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb een tijd zitten werken aan een live help applicatie voor op je tweede scherm... Veel ideeen, weinig tijd om het allemaal werkend te krijgen :+

Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Persistent/tmp5B65.png

Het werkt opzich aardig in huidige vorm maar nog niet goed genoeg om het als download vrij te geven denk ik. Ben helaas tegen wat dingen aangelopen waarbij ik beloofd was dat de sim binnenkort extra informatie zou gaan uitgeven die ik nodig had, daar heb ik wat dingen omheen gebouwd en later bleek dat dat toch niet ging gebeuren, dus nu zit ik een beetje vast en werkt veel niet :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:22:
Ik heb een tijd zitten werken aan een live help applicatie voor op je tweede scherm... Veel ideeen, weinig tijd om het allemaal werkend te krijgen :+

[afbeelding]

Het werkt opzich aardig in huidige vorm maar nog niet goed genoeg om het als download vrij te geven denk ik. Ben helaas tegen wat dingen aangelopen waarbij ik beloofd was dat de sim binnenkort extra informatie zou gaan uitgeven die ik nodig had, daar heb ik wat dingen omheen gebouwd en later bleek dat dat toch niet ging gebeuren, dus nu zit ik een beetje vast en werkt veel niet :p
Als alles wat ik daar zie werkt, is het behoorlijk goed denk ik.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
BruceLee schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:52:
[...]

Das ook niet helemaal waar volgens mij ik ben niet zo diep into the 3 monitoren setups en lag.
en als je op 3 monitoren goede fps wilt zit je weer aan 2 videokaarten en crossfire heeft weer meer inputlag. ook schijnt ati last te hebben van de microstutter.

google er eens op ;)
Crossfire geeft alleen meer inputlag in combi met vsync+triple buffering. vsync kan je dan naar mijn mening beter altijd uitzetten aangezien het altijd inputlag geeft en tegenover tearing is inputlag toch een stuk irritanter.

Verder kan FPS wel inputlag geven. Maar vertraging van beeldscherm zelf en inputlag staat los van FPS input lag aangezien hele pc 'lagt' en niet alleen het scherm.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ideetje: ook een soort van afbakenen welke rijders binnen een bepaald window vallen.

Bijvoorbeeld als je in een MC serie rijd, de rijders uit andere klasses die jij binnen een ronde tegenkomt (langzamere auto's voor je, of snellere achter je) een ander achtergrond kleurtje geven, wat gebasseerd is op gemiddelde rondetijd o.i.d.

Of bijvoorbeeld welke rijders voor of achter je binnen je pit window vallen.
Zodat je weet tot waar je ongeveer terug zult vallen bij een pitstop (of hoe klein je het gat met de auto voor je moet houden zodat hij achter je terug de baan op komt bij een pitstop) met bijvoorbeeld een rode border op de plek waar je terug zou komen op de baan. Behalve dat het handig is t.o.v. de pitstop strategie van je directe concurrenten zou het ook nuttig zijn langzamere klasses (als ik dit rondje pit met de HPD kom ik net voor die hele groep GT's weer terug de baan op).
Ik weet niet of er uberhaupt geschikte informatie beschikbaar is voor dit trouwens (lengte pitstraat, en pit speed limit etc).

[ Voor 17% gewijzigd door Red Baron op 08-05-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:22:
Ben helaas tegen wat dingen aangelopen waarbij ik beloofd was dat de sim binnenkort extra informatie zou gaan uitgeven die ik nodig had, daar heb ik wat dingen omheen gebouwd en later bleek dat dat toch niet ging gebeuren, dus nu zit ik een beetje vast en werkt veel niet :p
Wat voor soort info kan je nog niet krijgen dan , wat ik in je betaprogje heb gezien is dat al eigenlijk genoeg werkt om iets uit te kunnen geven , ik vond het al erg goed wat je gemaakt had nl. :)
Misschien kan je daarmee alvast een userbase opbouwen waarmee je de andere dingen wat beter gedaan krijgt bij iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
@Niel : Ik heb eens gekeken naar die Etv voor iRacing, maar zenden die enkel de broadcast uit of kan deze later nog ergens gedownload worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Fragbeestje schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:55:
@Niel : Ik heb eens gekeken naar die Etv voor iRacing, maar zenden die enkel de broadcast uit of kan deze later nog ergens gedownload worden?
Die kan je later nog downloaden in 720p op hun website. Ik heb ook wel eens op hun site gekeken en zag bij sommige leagues de mogelijkheid om de races te downloaden. Ik zal het anders nog eens voor de zekerheid vragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Dat zou wel leuk zijn 8)
En zijn de commentators al in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Yes! Alles is al geregeld. Heb de eerste race ook al betaald. Iedereen heeft er zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn G27 nu binnen ff een paar games getest Iracing, dirt 3 , F1, GTR evolution.
Mijn twijfel is nu wel weg om nog met xboxcontroller te gaan spelen.
Nu racen met stuurtje!!!!

Ik houd mijn schoenen er wel bij aan omdat ik de vering van de pedalen wat te strak vind en last van spanning op de voeten krijg bij remmen en gas geven.
Mischien dat ik de vering nog in kan stellen van de pedalen??

Verder een hele andere race ervaring met dit stuurtje veel beter dan met mijn intertoys DFGT stuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

@racer005 goed om te horen dat ik met een intertoys stuur rijd :+ De pedalen die erbij zitten zijn ronduit brak, maar het stuur heb ik persoonlijk weinig aan op te merken (behalve dat hij nu wat speling krijgt..)

Geeft me des te meer reden om te upgraden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Gisteren postten er nog een paar mensen over de Obutto cockpit, wellicht is het een idee om nog even door te sparen, want er komt een nieuwe versie aan die ook wel aardige features heeft:

http://www.mainperformanc...aming-Cockpit-p/or3v1.htm
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1954193.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:26:
@racer005 goed om te horen dat ik met een intertoys stuur rijd :+
@racer005 jij maakt vrienden lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Laatst online: 26-06 09:18
Red Baron schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:35:
Gisteren postten er nog een paar mensen over de Obutto cockpit, wellicht is het een idee om nog even door te sparen, want er komt een nieuwe versie aan die ook wel aardige features heeft:

Wordt mijn cockpit als gameroom af is ;) geld is er al :9

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:54:
[...]

@racer005 jij maakt vrienden lol
Haha, dat valt wel mee. Ik kan wel wat hebben, want ik deel ook geregeld wel wat comments uit :)
Binnenkort lach ik als laatste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Red Baron schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:35:

Kijk! Bedankt voor de tip!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Fragbeestje schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 01:38:
Net berichtje van Steve Myers : Winner! What's your iracing username?

8)

Honda HSV-010 & Civic Touring Car! :-)

:*)

[...]

Bedankt josh-hill! Wou net gaan slapen en dacht "toch effe tweeten' :+
Gefeliciteerd!

Die Honda Civic had ik nu wel gedacht, vanwege de BTCC hint, maar de HSV-10 had ik eigenlijk al weer opgegeven. Ik verwachtte hem toen ze ook de HPD aankondigden.
Hoogie2004 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 06:38:
Klinkt bekend die naam in de tweet over de winnaar :)

Tweet van Steve Myers:

[...]

Overigens wordt het hierna wel tijd voor een downforce wagentje zeg. Niks als GT en vergelijkbare wagens laatste tijd. En anders de huidige content maar bijwerken naar de laatste modellen (en even geen nieuwe auto's).

Wat me wel grappig lijkt is een klasse tussen Skip / SM in, of juist tussen SM / Indycar in (Indy Lights zit daar in het echt geloof ik). Anders misschien de GP2 wagens ofzo. Ik weet het niet. Beste is de F1 updaten naar de McLaren van vorig / dit jaar :+
Die Super GT is een downforce wagentje hoor. Heeft echt heel weinig met GT te maken (behalve de naam dan). Het is net een DTM en klinkt zowat als een F1 wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zo, heb maar geen 3 monitors gehaald en mijn kapotte gewoon vervangen door een enkele Dell Ultrasharp 2412M. Ik zie mensen die altijd aanraden en volgens mij rijden meer mensen daar mee of niet? Heeft iemand een leuk kleuren profiel toevallig? Zit zelf wat te kloten met die settings maar ik krijg het nog niet hoe ik mijn oude scherm had (nou ja, het scherm wat ik nu als tweede scherm gebruik) dus ik moet nog even wennen :+ Als ik in reviews kijk wordt er steeds naar 1 site verwezen waar ze met een profiel met brightness op 35 komen maar dat is hartstikke laag?? :/

Maar wel een mooi scherm hoor 8)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 16:34

derx666

mecker ende blaet

Nick: kleur echtheid is niet altijd ideaal om mee te gamen. Zeker kwa brightness wil je tijden het gamen vaak iets meer hebben dan dat voor de "perfecte" kleurweergave wenselijk zou zijn. Gewoon lekker niks van aantrekken, en instellen zoals jij het prettig vind.
Als je hem echt kleur gecalibreerd wil hebben, dan wil ik wel eens langskomen met mijn eye one om hem te calibreren.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nee ik geloof best dat ik mijn oude scherm ook niet goed gecalibreerd had, maar die heb ik ooit een keer op dynamic contrast gezet en toen werd het ineens heel goed beeld (veel beter dan zonder dynamic contrast). Deze nieuwe heeft zonder dynamic contrast ook al prima beeld dus laat ik dat liever uit (irritant bij games, als het donker wordt wil ik juist MEER zien niet minder :+ moest op Sebring dan ook vaak dynamic contrast uitzetten), maar ik krijg de kleuren nog niet helemaal zoals ik ze gewend ben. Maar het is vast gewoon gewenning, ik denk dat ik het zo gewoon laat staan kijken of ik het morgen nog merk ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: http://nielhekkens.nl/iracingpics/RL-Vette4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://nielhekkens.nl/iracingpics/RL-Vette5.jpg

De Racing Lions Corvette is af! Nu de Ford GT en de HPD nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:10

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:38:
Zo, heb maar geen 3 monitors gehaald en mijn kapotte gewoon vervangen door een enkele Dell Ultrasharp 2412M. Ik zie mensen die altijd aanraden en volgens mij rijden meer mensen daar mee of niet? Heeft iemand een leuk kleuren profiel toevallig? Zit zelf wat te kloten met die settings maar ik krijg het nog niet hoe ik mijn oude scherm had (nou ja, het scherm wat ik nu als tweede scherm gebruik) dus ik moet nog even wennen :+ Als ik in reviews kijk wordt er steeds naar 1 site verwezen waar ze met een profiel met brightness op 35 komen maar dat is hartstikke laag?? :/

Heb ook een 2412M, en heb de brightness zelfs maar op 25 staan :) Heb in begin wel ff lopen prullen om de kleuren min of meer gelijk te krijgen met mijn 2e scherm, maar dat heb ik maar opgegeven. Volgens mij heeft de 2412 nu een tikje gelig beeld, maar heb geen zin om er nog veel aan te doen :p

Kan iemand me trouwens het wachtwoord voor vanavond sturen via DM? Heb me niet ingeschreven, maar wil wel ff komen kijken :) Zie nu dat dat niet meer nodig is :)

[ Voor 19% gewijzigd door BM op 08-05-2012 19:53 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:50:
[afbeelding]

[afbeelding]

De Racing Lions Corvette is af! Nu de Ford GT en de HPD nog.
Netjes!

Hoe zit het eigenlijk met teams in je league? Heeft het nog voordelen om in een team te rijden of kun je ook gewoon zelf rijden? Heb er nog niet echt over nagedacht, Vincent Souboul vroeg me laatst of ik met hem een team wilde vormen (zou wel leuk zijn hij is stuk sneller dan ik :+) maar hij wilde alleen met iemand die Frans sprak en dat zit er niet in :p

Ik zag laatst dat Tim ook in de HPD mee deed, misschien interesse om een team te vormen dan? Kun je ook teams vormen met andere klasses?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Dank u, dank u :)
Er is een team kampioenschap, maar je hoeft niet per se een team te vormen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 08-05-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 19:22
NickThissen schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:02:
[...]

Netjes!

Hoe zit het eigenlijk met teams in je league? Heeft het nog voordelen om in een team te rijden of kun je ook gewoon zelf rijden? Heb er nog niet echt over nagedacht, Vincent Souboul vroeg me laatst of ik met hem een team wilde vormen (zou wel leuk zijn hij is stuk sneller dan ik :+) maar hij wilde alleen met iemand die Frans sprak en dat zit er niet in :p

Ik zag laatst dat Tim ook in de HPD mee deed, misschien interesse om een team te vormen dan? Kun je ook teams vormen met andere klasses?
Dat is een goed idee, ware het niet dat ik al een team vorm met Gerben van Digital Racing :). Ik vind het trouwens geen enkel probleem om samen te oefenen en setups en kennis te sharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NickThissen schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:38:

3 naast elkaar is ook lekker hoor :P
Nu nog mezelf ertoe zetten om m'n pc te upgraden / vervangen a de prijs van nog eens 4 a 5 van die schermen :P

Pagina: 1 ... 14 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.