iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
@Joep, misschien een idee om een wiki op te zetten, als zoiets niet al bestaat? Lijkt me veel makkelijker, kun je ook goed doorlinken naar andere concepten enzo.
Ik wil wel wat stukjes schrijven af en toe, geen probleem. Misschien is het niet handig als je iedereen openlijk laat editen maar gewoon een aantal mensen die er een beetje op toezien lijkt me beter. Ik heb geen idee hoe je een wiki op zet maar het zal vast niet moeilijk zijnJoepW schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:56:
Ja, ik kan wel komende tijd een wiki op zetten op mijn domein
Maar ga het even opzij zetten, want anders ga ik veuls te laat naar bed. Het is gewoon PHP en een sql-database. Komt goed. En ja, beperkt aantal editors. Anders loopt het echt uit de hand of ik krijg het druk met moderaten.
het loont gewoon om achteraan te starten triest.....
%$^&*()*&^%$#%^&*()
F1 is nog veiliger... dan deze botsauto's
[ Voor 13% gewijzigd door BruceLee op 06-05-2012 23:25 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Jup. Die Kimmo bijvoorbeeld heb ik al 3 keer zonder Q ergens achteraan zien starten, en volgens mij won hij ze alle drie. Als je een beetje snel bent kun je beter achteraan starten want vooraan is het steeds weer raak. Is het niet op SF dan is het wel in T1, en anders in de esses, en als zelfs dat goed gaat (zoals de laatste race net) knalt iedereen in de chicane wel op mekaar...BruceLee schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:20:
wat een achterlijke mallooten in die GT challange 3x me race verneukt....... die corvette naabs crashen altijd.... en p 1 2 3 van de Gt's zijn altijd de sjaak
het loont gewoon om achteraan te starten triest.....
%$^&*()*&^%$#%^&*()
F1 is nog veiliger... dan deze botsauto's
Ze moeten gewoon een rollende start doen, met standing start is het grootste probleem dat de snelste Fords sneller zijn dan de langzaamste corvettes, en die starten nu dus precies achter elkaar

:boekt alvast een ticket naar australie:
How do you save a random generator ?
het gaat ene beetje te snel voor die c6r noobs

ik ga maar weer wat snellers doen ;p f1 in top split
Zag alleen wel vaak wat Off Track (1x)'s
Donderdag:
http://www.raceskins.com/?p=571
Vrijdag:
http://www.raceskins.com/?p=578
Zaterdag:
http://www.raceskins.com/?p=581
Race daarna ging voor mij best lekker. Had 2 man vlak achter me rijden o.a. Joost was 1 van de 2. Kon echter klein gaatje slaan en redelijk constante rondjes rijden. Degene voor me (naam kwijt
Daarnaast ook nog 2 Lotus79 racejes gister kunnen doen met redelijk resultaat. Wel lekker kunnen vechten in beide races en ook nog paar inhaal acties succesvol kunnen voltooien. Echter niet alles uit kunnen halen doordat het best lastig inhalen is op Watkins als degene voor je goed kan verdedigen. Moet ook iets gaan doen aan men kwalicatie tijden. De mensen die vaak sneller zijn in de kwalificatie kan ik in de race makkelijk bij houden. Kom te vaak in de races vast te zitten.
Mooie foto's, en leuke site!gtrNL schreef op maandag 07 mei 2012 @ 00:47:
Zo, net terug uit Spa en wat foto's op m'n blog. Toch wel tof hoor, dat MC racen in het echt. De nieuwe HPD is ook erg tof, lekker geluid (zeker in vergelijking met de Audi Airblower).
Donderdag:
Vrijdag:
Zaterdag:
Ik had zaterdag niet zoveel tijd, anders was ik ook wel naar Spa afgezakt
Joep, gisteren nog eens wat verder getest met de Ford GT op Sebring Night. Bandjes blijken goed mee te gaan, maar ik heb achteraan de druk toch nog 1 klikje verlaagt, en de rembalans met een half procentje meer naar achter gezet. Lockte de voorste banden iets te vaak net voor de hairpin.
Snelste ronde tijd zit nu op 1:59.584
Moet nog wat meer rondjes doen want maak nog teveel fouten en wil wel eens kijken hoe het na 23 of 24 rondes nog gaat, net voor de pitstop. Ook nog wat mogelijke pitstop strategieën uitwerken...
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Mooie foto's ja. Zo te zien ook mooi weer voor wat leuke shots (hier was het veel regen).gtrNL schreef op maandag 07 mei 2012 @ 00:47:
Zo, net terug uit Spa en wat foto's op m'n blog. Toch wel tof hoor, dat MC racen in het echt. De nieuwe HPD is ook erg tof, lekker geluid (zeker in vergelijking met de Audi Airblower).
Donderdag:
Vrijdag:
Zaterdag:
Ik laat het fotograferen tijdens races altijd over aan een vriend van me. Mijn compact cameraatje kan niet op tegen zijn spiegelreflex spul. Hopelijk weekend van 2-3 Juni ook mooi weer. Eerst Vrijdag en Zaterdag de ELE rally en daarna Zondag nog ff World Series op Spa. Moet ook mooie shots opleveren.
Heb al even gespeeld met de Cadillac CVT of hoe dat gekke ding heet met +500PK en dat ging wel aardig, paar rondjes gedaan op Daytona RoadCourse, waarbij ik volgens mij 1 keer 1:33 nogwat reed, maar wat zeker veel sneller kan. Moet nog erg wennen aan het remmen en dat de auto’s toch wel erg goed luisteren naar mij, dus dat ik echt goed op moet letten
Maar wat is het beste begin qua auto’s, banen en races voor een noob?
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Darkasantion: gewoon beginnen met de Rookie content (MX5 Roadster en wat banen). Cadillac is leuk maar ik (en meerderen) hebben nog best moeite om dat ding op de baan te houden en ik speel al +/- 15 jaar sims met stuurtjes.
Zorg dat je de MX5 op de baan kunt houden en redelijke rondetijden rijdt en dan gewoon races meedoen, dan stijg je vanzelf en kun je daarna uit de Rookie klasse naar de D klasse, waarmee je weer meer auto's tot je beschikking hebt.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Er zijn wel startdocumenten en die heb ik allemaal doorgenomen. +0.14 leek mij wat weinig voor een foutloze race als rookie maar ik heb het inderdaad ergens gelezen dat je meer punten krijgt bij het voorbijgaan van de 3.00.Requiem19 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:41:
No offense voor het stellen van de vraag, maar die vraag is in dit topic zo vaak gesteld door Rookie's dat er een meme van gemaakt zou moeten worden.
Ik was het alleen even... vergeten
Heb mijn huiswerk dus wel gedaan maar het is wel even wennen al die reglementen. Iedereen is natuurlijk spellen gewend van: starten en knallen maar!
Na krap aan een maand iracing heb ik het trouwens wel naar mijn zin. Paar keer 3de geweest met road, net begonnen met oval en daar 4de kunnen redden. Aan het oefenen met de skip, maar moet zeggen dat ik het erg jammer vind dat je daar dan zoveel banen voor moet gaan aanschaffen. Wat remt die skip trouwens slecht voor zo'n licht wagentje. Laat remmen resulteert meestal in het blokkeren van de wielen, en dan lekker de baan afglijden.
Denk dat je Charlotte Road bedoelt. Als de Cadillac je ligt en je kan er goed mee rond komen kan je die rijden in rookie om zo hogerop te komen. Alleen moet je dan wel 3 banen aanschaffen, namelijk Mosport, Infineon raceway en Mid Ohio. Enige baan die je niet hoeft aan te schaffen is Laguna Seca. Die zit al in het basis pakket.Darkasantion schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:14:
Vraagje, ik heb dan eindelijk eens iRacing gekocht, voor 9 euro voor 3 maanden(over koopjes gesproken), maar zit nu met de vraag wat een goede manier is om te beginnen met serieus (leren) racen.
Heb al even gespeeld met de Cadillac CVT of hoe dat gekke ding heet met +500PK en dat ging wel aardig, paar rondjes gedaan op Daytona RoadCourse, waarbij ik volgens mij 1 keer 1:33 nogwat reed, maar wat zeker veel sneller kan. Moet nog erg wennen aan het remmen en dat de auto’s toch wel erg goed luisteren naar mij, dus dat ik echt goed op moet letten. Ook mag ik wel meer gas geven volgens mij, ben nog iets te bang teveel gas te geven en eraf te vliegen.
Maar wat is het beste begin qua auto’s, banen en races voor een noob?
Als je nog even niks wil aanschaffen zou ik de MX5 gaan oefenen die rijd alleen met basis content. Dan kan je gaan oefenen op 2 banen, Lime Rock en Okayama short dat zijn de enige twee banen die de rookie MX5 series aan doen. Je kan dan eventueel de week dat de Cadillac de races op Laguna rond rijd die ernaast rijden maar weet niet of het verstandig om op het begin meteen 2 auto's naast elkaar te rijden. Maar dat weet je zelf het best of je dat aan kan.
Het is iig handig om wat practise sessies mee te pakken en de auto goed te leren kennen.
Bij de Skip is het zoals je al aangeeft belangrijk op tijd te remmen. Opvangen is vrij lastig maar een tip daarbij is probeer tijdens het remmen een beetje gas erop te houden. Dat helpt veel bij de stabiliteit van de auto. Je hebt er in de andere auto's ook wat aan dit aan te leren.Piekartz87 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:22:
[...]
Na krap aan een maand iracing heb ik het trouwens wel naar mijn zin. Paar keer 3de geweest met road, net begonnen met oval en daar 4de kunnen redden. Aan het oefenen met de skip, maar moet zeggen dat ik het erg jammer vind dat je daar dan zoveel banen voor moet gaan aanschaffen. Wat remt die skip trouwens slecht voor zo'n licht wagentje. Laat remmen resulteert meestal in het blokkeren van de wielen, en dan lekker de baan afglijden.
Op zich rijdt de Skip trouwens op redelijk wat basis content vergeleken met de andere series. 4 banen zijn basis content in het schema en 8 dus betaald. Om een volledig seizoen te rijden zou je minimaal 4 banen moeten aanschaffen (8 resultaten tellen maar mee per seizoen). Er zijn te weinig road circuits in de basis content om er meer dan 4 te pakken zonder banen 2x te rijden.
Dat gas geven tijdens het remmen doe ik inderdaad een beetje en dat werkt inderdaad. Alleen moet ik er wel enorm aan wennen hoe vroeg je in de ankers moet. Bij de mx-5 hielp dat ook al wel maar dat ding remt beter dan de skip lijkt het wel. Dat leek me vreemd aangezien de skip zo licht is.DutchDevil79 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:30:
[...]
Bij de Skip is het zoals je al aangeeft belangrijk op tijd te remmen. Opvangen is vrij lastig maar een tip daarbij is probeer tijdens het remmen een beetje gas erop te houden. Dat helpt veel bij de stabiliteit van de auto. Je hebt er in de andere auto's ook wat aan dit aan te leren.
Op zich rijdt de Skip trouwens op redelijk wat basis content vergeleken met de andere series. 4 banen zijn basis content in het schema en 8 dus betaald. Om een volledig seizoen te rijden zou je minimaal 4 banen moeten aanschaffen (8 resultaten tellen maar mee per seizoen). Er zijn te weinig road circuits in de basis content om er meer dan 4 te pakken zonder banen 2x te rijden.
Bedankt voor de info verder!
Had mij ingeschreven voor dinsdag maar heb mij er weer uit gehaald. Ben er nog niet aan toe om banen te gaan kopen.
- Durfde niet altijd gas niet volledig in te drukken, dus daar tijd verloren.
- Remmen ging niet goed, vaak te vroeg om te zorgen dat ik niet ging blokkeren, maar liet daar denk ik wel wat liggen.
- Schakelen, ben nog niet bekend met de baan, dus weet de “flow” nog niet, en dus welke versnelling bij welke bocht hoort. In RFactor jaag ik altijd met een Aston Martin DBR9 over de Groene Hel en daar weet ik gewoon per bocht uit gevoel hoeveel “clicks” ik terug moet schakelen, zonder naar de versnelling te kijken.
- Totaal nog niet bekend met de baan, dus hoewel ik wel de bochten/baan zie(duh!) en de ideale lijn aan heb staan(puur voor het leren), moet ik nog achter de ideale “flow” komen, dus waaneer de auto op zijn lekkerste door de bochten loopt.
- Geen idee wat de snelste tijden zijn, of waar ik die kan vinden, maar vond dat een 1:33 voor iemand die net begint wel redelijk, zeker met basis setup.
Gewoon zo veilig mogelijk rijden, race-pace komt dan vanzelf wel.Darkasantion schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:35:
Maar ik ga denk ik morgen avond eens wat races doen met de MX-5, kijken waar ik terecht kom en hoe goed ik mee kan komen
Skip blokkeert vooral zijn voorwielen inderdaad vrij snel. Je zou eventueel de brake balance wat naar achteren kunnen zetten. Je kunt dan harder remmen, maar je zult ook eerder overstuur krijgen bij het insturen.Piekartz87 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:22:
[...]
Er zijn wel startdocumenten en die heb ik allemaal doorgenomen. +0.14 leek mij wat weinig voor een foutloze race als rookie maar ik heb het inderdaad ergens gelezen dat je meer punten krijgt bij het voorbijgaan van de 3.00.
Ik was het alleen even... vergeten
Heb mijn huiswerk dus wel gedaan maar het is wel even wennen al die reglementen. Iedereen is natuurlijk spellen gewend van: starten en knallen maar!
Juist omdat je zo vroeg moet remmen met de Skip dwingt hij je netjes en goed te rijden. Je leert in de Skip lessen die je in heel je verdere sim-carrière mee gaat nemen: niet te hard de bocht in, snelheid vasthouden en zsm je gas erop bocht uit.
Doordat hij je dwingt heel netjes te rijden (enige manier om hard te gaan), kan het in het begin behoorlijk frustrerend zijn.
(en daarnaast zijn de veranderingen aan het bandenmodel van de Skip dit seizoen niet in zijn voordeel wat mij betreft...).
Ja, het was zeker donderdag en vrijdag wel lekker weer. Vrijdag ook nog wel een zonnetje, dus direct mooiere foto's.DutchDevil79 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:14:
[...]
Mooie foto's ja. Zo te zien ook mooi weer voor wat leuke shots (hier was het veel regen).
Zaterdag was koud en regenachtig, al stopte het gelukkig met regenen toen de race begon, dat maakte het nog wel enigszins te doen.
Het was de tweede keer dat ik er was op Spa, vorig jaar voor het eerst. Vanuit Groningen het hele land door rijden en dan in een huisje op een paar km van het circuit. Elke dag naar het circuit en genieten van de goede sfeer.
Had geen VIP kaarten of zo, gewoon normale kaarten en aan het einde van de race loop je gewoon met z'n alleen door de pit boxen, langs de monteurs, voorbumper en banden, om zo in de ere-haag in de pits te staan, zo kom ik aan sommige van die foto's. En vervolgens sta je onder het podium een paar druppels champagne op te vangen met je haar.
Valt wel op dat die gasten toch iets beter kunnen MC racen dan sommigen in iRacing. Gewoon netjes achter de GT blijven als je Eau Rouge ingaat, ipv 'm er gewoon naast zetten.
[ Voor 8% gewijzigd door gtrNL op 07-05-2012 09:39 ]
Op Zolder doen ze ook nooit moeilijk, daar kan je bijna de pits in lopen. Je hoeft alleen langs een zure man, maar als die je niet ziet, loop je zo door de pits.
Moet je bij de F1 eens proberen, de briefing room inlopen (als je er al komt). Wordt je gelijk in de kelder van Max Mosley geflikkerd...
Is dat die kelder met die leuke feestjes .... Liever dat dan briefingroomgtrNL schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:21:
.
Moet je bij de F1 eens proberen, de briefing room inlopen (als je er al komt). Wordt je gelijk in de kelder van Max Mosley geflikkerd...
Ik mis toch best wat visuele referentiepunten in het donker. Ook is de HPD een stuk langzamer dan 2 seizoenen terug volgens mij?
Nick/andere tweakers die ook ELMS gaan doen, rijden jullie met high/med/low downforce op Sebring?
Dat maakt het toch ook veel leuker voor de fans. Bij de F1 sta je voor €150 op Kemmel Straight en moet je daar blijven staan... Nu ben je voor €25 (of 30 aan de kassa) binnen en mag je overal komen (behalve de pits zelfgtrNL schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:21:
Toen ik per ongeluk de briefing room in liep, toen werd ik vriendelijk gevraagd of ik weer wou terug gaan. Maar ja, ik moest naar de wc. Gelukkig kon de aardige beveiliger me daar wel mee helpen (was naar links, niet naar rechts).
F1 staat imo veel en veel te ver weg van de fans.
Ik heb nog niet heel veel getest. De fixed setup is goed mee te rijden, die is de hoogste downforce mogelijk. Daar reed ik 1:47 nog wat mee. Toen ben ik overgestapt naar de medium downforce baseline setup en reed ik meteen bijna een seconde van m'n tijd af. Medium is echt veel en veel sneller, je verliest bijna niks in de bochten en wint veel op de straights. Zelfs T1 is nog gewoon bijna vol gas (dat was het vorig seizoen niet eens met high downforce, maar dan wel op day versie...). Night versie helpt echt met grip denk ik want het lijkt alsof ik nog meer grip heb dan vorig seizoen op sebring (dat was in day) en de downforce zou dit seizoen toch lager moeten zijn. Heb ook helemaal geen problemen meer met enorm onderstuur waar hij deze week op watkins erg last van had, auto voelt weer super aan zelfs op medium dfRequiem19 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:26:
HPD rijden in het donker is best wel lastig.
Ik mis toch best wat visuele referentiepunten in het donker. Ook is de HPD een stuk langzamer dan 2 seizoenen terug volgens mij?
Nick/andere tweakers die ook ELMS gaan doen, rijden jullie met high/med/low downforce op Sebring?
Low df heb ik nog niet geprobeerd maar Vincent Souboul ofzo zei dat dat toch te tricky was voor hem.
M'n snelste tijd is nu 46.3 ofzoiets dacht ik (Vincent had al een 45.5 staan). Vorig seizoen was het op day versie ongeveer hetzelfde voor mij denk ik (iets langzamer zelfs, ik had volgens mij moeite om in de 46 te komen, of was het 44? Ik weet het niet meer
Mijn optimal (die ik net weg heb gegooid) stond dan ook op een 42.0, maar ik denk dat dat combinatie van 3 seizoenen is dus dat zegt niet veel.
[ Voor 17% gewijzigd door NickThissen op 07-05-2012 11:42 ]
Nu even het gevoel voor de baan krijgen en dan een beetje sleutelen aan de setup.
Nou vraag ik me af hoe deze stuur/pedaal setje is tov een G27?
Ga ik er op vooruit wat sturen en remmen betreft.
Of kan ik beter gewoon een voor de CSR Elite pedaal set gaan samen met mijn huidige G27 stuur.
Qua pedalen is een CSP set echt mijlenver beter dan een G25/27 set. CSR (Elite) ken ik niet.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De normale CSR zou ik niet weten.
Verwijderd
Ik ook sinds een weekje en moet zeggen pedalen zijn perfekt !Hoogie2004 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:11:
De CSR Elite pedals heb ik, en die bevallen echt prima.
De normale CSR zou ik niet weten.
Goed in te stellen en je voelt 100 % wat je doet in iracing
(Of is dit weer eentje voor de Rookie-FAQ?)
Of toch dat setje overnemen met de GT3 stuur erbij
Volgens mij heb je de content nodig om jezelf daadwerkelijk voor een race in te schrijven. Ik neem aan dat je dat niet hebt op je werk.Darkasantion schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:14:
Vraagje, probeer me op mijn werk in te schrijven voor een Mazda MX-5 Series Session en dan specifiek een pratice en een race voor vanavond en morgenavond. Wil vanavond even snel oefenen en dan misschien 1~2 races meedoen, vanuit de laatste plek, om zo eens te kijken hoe het gaat en redelijk rustig te kunnen beginnen. Morgen dan Qualy erbij doen en zo weer wat races meepakken. Maar waarom zie ik nu nergens rode letters staan om me in te schrijven??
Open Practice gaat de registratie open bij de start van de sessie, en daarvan zijn er altijd wel genoeg bezig.
Dus -> niet druk maken over inschrijving, vanavond gewoon iRacing site opstarten, en je registreren voor de race, en dan bakken met fun hebben tijdens de race
Naast de Skip is de F1 ook niet echt lekker geupdate. Achterkant van de auto voelt erg vreemd aan... Hij 'wallowed' wanneer je accelereert uit snellere bochten. Alsof de achterbanden omste beurt laterale/longitudinale grip verliezen.
Rijdt behoorlijk onnatuurlijk nu.
Ik heb hem niet maar zit zelf ook te denken om een obutto aan te schaffen.ZeeZeiler schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:51:
Wie van jullie heeft een Obutto simcockpit? Hoe bevalt deze, m.n. de verstelbaarheid van het stuur en pedalen?
Hier review van insidesimracing als je hem nog niet gezien hebt: http://www.insidesimracing.tv/videos/view/436/0/Simrigs
Je kan alleen registreren als de sim service op je PC draait en je alle content die voor die sessie van toepassing is hebt gedownload. Dat heb je op je werk natuurlijk niet tenzij je daar ook iRacing installeert en de content download. En je kan inderdaad pas een half uur voor de race registreren. Zoals Hoogie al zegt, de sessies zijn nooit vol. Als het max aantal auto's op een track overschreden wordt dan word de race "gesplit" en krijg je twee races (in de rookie series soms wel 5 of 6 tegelijk). Wie in welke split komt wordt bepaald door je iRating (niet door je qualificatie tijd overigens wat mensen soms denken). Op deze manier kom je (in een race die vaak split in ieder geval) altijd bij mensen die ongeveer dezelfde iRating als jij hebben, dus in het algemeen zit je wel bij mensen die ongeveer even goed zijn.Darkasantion schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:14:
Vraagje, probeer me op mijn werk in te schrijven voor een Mazda MX-5 Series Session en dan specifiek een pratice en een race voor vanavond en morgenavond. Wil vanavond even snel oefenen en dan misschien 1~2 races meedoen, vanuit de laatste plek, om zo eens te kijken hoe het gaat en redelijk rustig te kunnen beginnen. Morgen dan Qualy erbij doen en zo weer wat races meepakken. Maar waarom zie ik nu nergens rode letters staan om me in te schrijven??
Overigens zitten veel mensen (waaronder ik) te wachten tot ze eindelijk een fatsoenlijke web API maken zodat je je bijvoorbeeld via een smartphone app kan registreren voor een race. Heb al vaak mee gemaakt dat ik bijvoorbeeld in de bus op weg naar huis zit en graag mee wil doen maar dan net 1 minuut te laat ben om nog te registreren.
De F1 is inderdaad niet heel leuk meer nee. Het stomme is dat dit onnatuurlijke gevoel er (volgens mensen op het forum in ieder geval) met de setup gewoon uit te halen is, alleen wil natuurlijk niemand zeggen hoe... Alleen Troy shared af en toe nog eens een setup, en geeft daarbij ook openlijk toe dat het niet de setup is waar hij mee rijdt; oftewel het is gewoon een kut setup, ik kom er echt niet mee rond, die rijdt nog 100 keer onnatuurlijker dan een andere setup die ik wel redelijk vind (staat op m'n site). Die setups hou je gewoon niet eens in een rechte lijn dan gaan ze al zwabberen... Dus ik laat F1 voor dit seizoen lekker liggen denk ik.Requiem19 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:23:
Hebben ze Dave Kaemmer op vakantie gestuurd?
Naast de Skip is de F1 ook niet echt lekker geupdate. Achterkant van de auto voelt erg vreemd aan... Hij 'wallowed' wanneer je accelereert uit snellere bochten. Alsof de achterbanden omste beurt laterale/longitudinale grip verliezen.
Rijdt behoorlijk onnatuurlijk nu.
Misschien eens met Joep, jij en ik (de rest is natuurlijk welkom) een sessie starten en kijken of we er wat van kunnen maken?
Ze zijn alleen wat stabieler en meer bedoeld voor mensen die een "stabiel" uitgangs punt willen hebben als ze zelf niet goed met setups zijn.
Als je zijn setup al "kut" vind kan je waarschijnlijk helemaal niet overweg met de setups waarmee hij zelf rijd.
Overigens lijkt het wel te helpen als je de caster ontzettend hoog instelt, tussen de +4 en +5.
Nadat ik de bump raakte bij de gt pits ingang en de muur in vloog in m'n eerste race heb ik dat ook aangepast en vond hem daarna wel beter rijden in mijn 2e race.
Over welke setup heb je het en op welk circuit , Baseline ???NickThissen schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:23:
[...]
De F1 is inderdaad niet heel leuk meer nee. Het stomme is dat dit onnatuurlijke gevoel er (volgens mensen op het forum in ieder geval) met de setup gewoon uit te halen is, alleen wil natuurlijk niemand zeggen hoe...
Ik wil er wel even mee rijden nu , misschien valt me iets op (niet dat ik er vaak mee rijd), als je de probleem set kan aanwijzen.
Nee, ik zou inderdaad niet overweg kunnen met zijn setups, maar ik heb het dan ook niet zozeer over of ik ermee overweg kan (hij is gewoon heel loose) maar gewoon hoe hij aanvoelt. De high downforce setup die op m'n site staat vind ik veel beter aanvoelen, die van Troy voelt op de een of andere manier alsof er echt iets niet klopt. Het stuur reageert heel onnatuurlijk (nou ja, zo voelt het voor mij, ik weet natuurlijk niet of dat realistisch is) en het voelt alsof je op klinkers rijdt ofzo, of zoals iemand anders het in het forum zei alsof je op een bak met basketballs rijdtRed Baron schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:35:
De setup van Troy is niet zo slecht hoor.
Ze zijn alleen wat stabieler en meer bedoeld voor mensen die een "stabiel" uitgangs punt willen hebben als ze zelf niet goed met setups zijn.
Als je zijn setup al "kut" vind kan je waarschijnlijk helemaal niet overweg met de setups waarmee hij zelf rijd.
Overigens lijkt het wel te helpen als je de caster ontzettend hoog instelt, tussen de +4 en +5.
Nadat ik de bump raakte bij de gt pits ingang en de muur in vloog in m'n eerste race heb ik dat ook aangepast en vond hem daarna wel beter rijden in mijn 2e race.
Er komt toch veel meer bij kijken kan ik me zo voorstellen. Als je ziet hoeveel moeite die Richard Hammond er mee had.
@Piekartz87: Een heel simpel antwoord op jouw vraag: Nee

Benjamin Bailly gaat er hard af in Blanchimont nadat de band uit elkaar klapt... piloot ok overigens. In iRacing blijft ten auto wel een stuk meer in elkaar zitten.
[ Voor 13% gewijzigd door Fuelke op 07-05-2012 15:01 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Verwijderd
thanks zie het al jaZeeZeiler schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:58:
Dat kan in iRacing, druk op die gereedschapbox button.
Hier kan je erover lezen:
http://members.iracing.co...list/1947599.page#4411310
Van mij mocht het schademodel nog wel wat lomper inderdaad. Kan me voorstellen dat dit wel wat lastig is.Fuelke schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:59:
Gelukkig maakt Radical veilige auto's
[video]
Benjamin Bailly gaat er hard af in Blanchimont nadat de band uit elkaar klapt... piloot ok overigens. In iRacing blijft ten auto wel een stuk meer in elkaar zitten.
Gelukkig klapt dat ding zo uit elkaar. Komt er minder energie op de coureur.
Voor mij is damage-model wel een van de grote punten waar aandacht naartoe mag overigens
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ik heb een beetje met de setup die je op de setupsite had gezet (Guilherme Faustini-MDF) gespeeld , en ben tot een 1.48.900 gekomen.
Heb dat bubblen en swivelen van de voorwielen een beetje controleerbaarder gekregen , spontane momenten dat de auto links of rechts duikt ligt aan het grote camber verschil tussen voor en achter en dat heb ik dus teruggebracht.
Ik heb m`n wip setup op de site gezet , ben benieuwd wat je ervan vindt , persoonlijk vind ik de F1 veel meer F1 waardig dan eerst .
"Loose" rijden kan bijna niet meer , ik heb ook het gevoel dat deze versie TireModel het omslag punt is van UltraLoose (OTM)
VeryLoose (NTM S3-11)
Loose (NTM S4-11)
LittleLoose (NTM S1-12)
LittleTight (NTM S2-12)
Dus dat veel rijders die nog op de OTM-Style rijden nu echt van rijstijl moeten gaan switchen.
Optimal was een lage 46 geloof ik.
Ik zal vanavond nog even de setup posten waarmee ik de race gereden heb.
Helemaal vergeten dat er een update is.
Verwijderd
Verwijderd
Vroeg me dat al eerder af opduwen kan dat in iracing geen carcontact ?
trouwens mooie foto
Ik probeer meestal geen enkele melding te krijgen, want als je er te hard tegen aan rijdt en je krijgt een beetje schade, ga je niet meer zo hard.
Verwijderd
Ik heb een maatje waar ik het veel mee deed die is ook in iracing nu dus wie weet gaan we eens proberenNiellie41 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:55:
Nee, als je niet te hard tegen aan rijdt krijg je niets en anders een 0x (maar dat maakt ook niet uit).
Ik probeer meestal geen enkele melding te krijgen, want als je er te hard tegen aan rijdt en je krijgt een beetje schade, ga je niet meer zo hard.
[ Voor 47% gewijzigd door NickThissen op 07-05-2012 19:21 ]
Moi en Ericjooo bijvoorbeeld.NickThissen schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:55:
Er zijn wel flink wat mensen op iRacing die echte race ervaring hebben (ook in de auto's waarin ze in iRacing in rijden) en volgens mij is de algemene gedachte dat het in het echt toch compleet anders is (vaak vinden ze het moeilijker om de auto onder controle te houden in iRacing). Wel vinden ze de tracks altijd enorm nauwkeurig (ze gebruiken het dan ook echt om de tracks te leren kennen). ......
Alleen zit er voor mij geen MGB uit 1964 in iRacing om te vergelijken
Ericjooo heeft met een Seat geracet die vergelijkbaar snel is/was als de Jetta en hij reed op z'voort vergelijkbare tijden.
Waar ik (nog steeds) aan moet wennen is het gemis aan fysiek gevoel. Hobbels en onder- overstuur is echt anders in de Sim dan in rl. Nog los van het oorverdovende lawaai van de motor en gillende (rechte vertanding) versnellingsbak en onwijze hitte.
In een raceauto had ik ook het idee dat een kort moment van 'minder concentratie' niet meteen tot een crash leidde. Dit in tegenstelling tot in een Sim.
En verder verken je de grenzen een heel stuk makkelijker in een Sim dan in rl. In de Sim druk je op een knopje en in rl is het bakken geld / uren of zelfs dagen sleutelen en in het ergste geval ziekenhuis.
Volgens mij start de sessie dan later of niet. Ik hou het in de gaten.
Ik hoop ook erg dat ze er eens/ooit het gevoel van schurende banden in krijgen , met die paar keer karten die ik heb gedaan had ik elke keer zoiets van omg wat een hoop informatie komt er uit die "auto".JoepW schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:24:
Waar ik (nog steeds) aan moet wennen is het gemis aan fysiek gevoel. Hobbels en onder- overstuur is echt anders in de Sim dan in rl.
Een gevoel wat echt mist in iRacing vind ik , rFactor krijgt dat al iets meer voor elkaar en Netkar nog iets beter maar die leveren weer in op andere gebieden imho.
Flinke update, btw.
Voor 100% content = 420 Mb
[ Voor 42% gewijzigd door JoepW op 07-05-2012 19:33 ]
welke auto's en baan is vanaaf de practice?
[ Voor 40% gewijzigd door BruceLee op 07-05-2012 19:41 ]
Hoeft niet , kan zijn dat ze in het pack zitten met de rest van de autodata en dus dat ze je het hele bestand dus opnieuw laten downloaden.
Maar er zal wel iets meer aan de hand zijn idd , is wel een lange update voor een tussenweekse update .
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Oh nee dus:
Maintenance Scheduled NO Features: Monday’s scheduled maintenance is primarily for bug fixes and setups. The new league feature will not be included in the update, nor will the new tire model for the V8 (both of which are expected Within the coming weeks.) 5/5
iracerstuff.com
Dit is ook interessant:
Mouse Over Tips & Setup Notes: Steve Myers posted on his twitter that iRacing is currently in the works to add setup notes and have mouse over help to the garage inside the sim. 5/5
[ Voor 102% gewijzigd door Niellie41 op 07-05-2012 20:00 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Bij mij staat ie op 2-4 uur of zo
Verwijderd
Heb hem al binnen maar was inderdaad heel erg traag 270 mb in 23 minuten oidJoepW schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:15:
Is bij jullie de update ook zo traaaaaaaaaaaaaaaaaaaag. Of is er iets met mijn inet?
Bij mij staat ie op 2-4 uur of zo
ik was er zo klaar mee straks....
Hé nog een optional update! Paar Kb.
[ Voor 21% gewijzigd door Niellie41 op 07-05-2012 20:18 ]
Dat komt ervan Joep, je setup op de zolder installeren... eenmaal die bits binnen zijn moeten ze nog helemaal naar boven kruipen
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Simulation:
Fuel Limiting in Hosted Session
- Fixed a bug that gives all cars the fuel limit that the first type of car has when initially simulator.
- Fixed the tech inspection hang-up issue for the Nascars.
Spotter
- Make the messages about damage only play when chattyness is set to high.
- Make the leader/pace position messages only play when chattyness set to medim.
- Adjust the suspension damage message to require more damage before reporting.
- Make SPCC_N21 to SPCC_N99 messages optional, so international translations can override them as needed.
New Tire Model
- Prevent the surface temperature from exceeding the burn temperature of rubber. Will help keep the tire from getting too greasy when too hot.
Cars
- Fixed the issue where low detail settings would result in very low polygon fingers in the new driver model.
Cadillac CTS-VR
- Prevent bumpstop gap from being able to be set negative, which can cause the car physics to crash inside the garage.
- Improved the baseline/fixed setup.
Chevrolet Corvette C6R
- Prevent bumpstop gap from being able to be set negative, resolving a setup crashing the garage.
- Implemented a minimum ride height of 55mm, per IMSA rules.
- Updated all iRacing setups to comply with the new ride height rules.
Chevrolet Impala
- iRacing setups for more tracks.
Chevrolet Impala Class B
- iRacing setups for more tracks.
Chevrolet Silverado
- Updated Charlotte, Dover and Kentucky fixed setups.
Dallara IndyCar
- Fixes for some tire issues and putting the side force center in a better place, which impacts the saveability at really high speeds.
- New setups for Brands Hatch, Infineon, Mid Ohio, Road America, Spa Francorchamps and Suzuka.
Ford Falcon V8SC
- Correct the rev limiter rpm.
Ford GT
- Updated baseline setup.
HPD ARX-01c
- Fixed problems where driver model would display incorrectly in replays.
- Updated fixed setups with less fuel.
Street Stock
- Improved the NTM tire.
- Updated the USA and Charlotte setups.
Williams FW31
- NTM tire tweaks.
- Adjust the front to rear bias of the high, medium and low downforce aerodynamic maps based on newer, better data received from Williams.
- Force the car to 5 degrees of caster, removing the option from the garage.
- Heave spring bumpstop gap better matches Williams data.
- Updated all iRacing setups.
Motegi Twin Ring
- Fixed a bug where first two standing start positions where past the s/f line and causing them to get a black flag.
- Added missing curbing.
Er is nu ook een adult versie van de JJ spotterpack!
JJSP Cuss Pack Edition %@#! Posted
It's been a long time coming, and there seemed to be some interest in it, so I finally made a first pass at that Cuss Pack I've been threatening to make. In a nut shell, it's a stand-alone pack that contains the same content as the regular JJSP, but it also has a number of adult language stuff added into it. So if you're sensative to F-bombs and the like, I'd advise that you stick with the regular JJSP.
That being said, the Cuss Pack is not intended to sound like you're watching Casino while you're racing. It's intended to provide a spattering of cussing from time to time. If anyone has even listened to a race scanner, that would be realistic. With all the other things in there randomly playing, I'm sure there will be races where you don't hear anything. You never know.
[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 07-05-2012 20:34 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
"If you keep driving like that, I'm going to hit you in the nuts"
Verder: F1 heeft nu dus geen caster instelling meer? Omdat dat die instelling is waarmee onrealistische settings gebruikt werden ofzo? Beetje nep dan... maar misschien wel goed. Zal wel gezeik over komen dan
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Ik ga straks ff kijken mijn update er al is. ff uitbuiken en koffie drinken.
[ Voor 105% gewijzigd door JoepW op 07-05-2012 20:45 ]
Dit topic is gesloten.