Yep, that's me. Wie weet komt hier wat uit. Misschien had ik het alleen in de het dev forum moeten plaatsen en niet in "general Q & A".
<edit>
Ik zal AT-Telecom wel eens een mailtje sturen met het verzoek om de broncode. k verwacht dat ze die niet hebben.
</edit> Zo juist gedaan en nu maar afwachten.
Kan het zijn dat de bootloader gelocked is en dat we daarom geen andere kernel kunnen booten?
Middels "./adb reboot bootloader" komt de telefoon in bootloader status. Het lijkt als of de telefoon hangt, je ziet de hele tijd het wolfgang plaatje. Middels ./adb devices krijg ik niks terug. Middels ./fastboot devices wel (allemaal ???).
./fastboot getvar all -> geen resultaat
./fastboot getvar unlocked -> geen resultaat
./fastboot getvar secure -> geen resultaat
./fastboot getvar version -> 0.52 (wat dit ook mag zijn)
./fastboot getvar imei -> geeft een imei nummer terug van mijn 1e simkaart.
./fastboot getvar product ->
TRACKER Dit is toch wel een duidelijke aanwijzing dat het de rebranded versie is.
Nog maar eens googlen op meer variabelen die ik kan opvragen.
Hummm...ik lees
hier dat het mogelijk is om de telefoon te starten met een nieuwe kernel zonder deze eerst te flashen....misschien komt er dan wat meer feedback wat er aan de hand is.
OK. Ik heb dit gedaan met de stock recovery, command:
./fastboot boot diversen/stock-recovery.img
En zowaar de telefoon start opnieuw op met de stock recovery, zonder dat ik wat opnieuw hoef te doen. Na een reboot start de telefoon ook weer normaal.
Dit commando is anders dan de help van fastboot aangeeft, want het bestand bevat kernel en ramdisk, de help geeft aan dat het aparte bestanden moeten zijn. Dit werkte bij mij niet maar toen had ik een eigen gemaakte boot.img (eigen kernel, ramdisk stock), dus daar kan het ook aan liggen, overigens startte de telefoon toen met de stock boot.img op.
Ik zag in de dmsg dat de commandline parameters anders zijn dan dat ik zie bij het splitten van de bootimage. Ik las ook nog ergens dat er een split_bootimage is, die ook het base adres weergeeft van de kernel die je probeert te splitten. Het adres wat ik nu gebruik is 0x13800000, dit is gelijk aan de CONFIG_PHYS_OFFSET, deze laatste heb ik trouwens in een Kconfig moeten toevoegen aangezien er anders default 0x00200000 kwam te staan.
@Huntertje-37
welke parameters heb jij gebruikt als commandline bij het samenvoegen van de kernel en ramdisk?
[
Voor 92% gewijzigd door
RogierE op 20-07-2012 16:12
. Reden: 'getvar model' moest zijn 'getvar product' ]