Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntertje-37
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2022
Ok, hier is ie.
extract_files.sh is niet af, dus om je wat werk te besparen staan alle blobs er op (ooooooh).

Ik doe nu een compile en ik zie wel wat er uitrolt.

EDIT: Mijn compile is klaar! Heb hem nog niet uit kunnen proberen, want mijn CWM blijft niet staan... ik moet wel een manier hebben om hem terug te zetten naar het origineel natuurlijk.

install-recovery.sh flasht hem steeds terug? Ik ben bang dat als ik de rom er heen flash, recovery ook terug wordt gezet naar het origineel. Stel dat ik dan niet meer kan booten, dan is de telefoon bricked.

Nu krijg ik het helemaal niet meer voor elkaar om CWM er heen te krijgen. Het was toch /dev/mtd/mtd6 waar hij heen moest?

[ Voor 66% gewijzigd door Huntertje-37 op 26-06-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-03 20:45
Huntertje-37 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:12:
install-recovery.sh flasht hem steeds terug? Ik ben bang dat als ik de rom er heen flash, recovery ook terug wordt gezet naar het origineel. Stel dat ik dan niet meer kan booten, dan is de telefoon bricked.
In init.rc van de originele rom staat dat de recovery bij iedere boot opnieuw geflashed moet worden middels /system/etc/install-recovery.sh. Ik heb de file hernoemt naar install-recovery.sh.ori, waardoor CWM Recovery niet overschreven wordt. Dit is volgens mij niet meer dan een extra veiligheid dat als je bijvoorbeeld je recovery vernield, dan wordt deze weer restored door normaal te booten.

Ik heb even door je sources heen gezocht maar je hebt het terugzetten van de recovery niet overgenomen van het origineel. Je moet toch wel echt gekke dingen doen wil je je telefoon bricken.
Huntertje-37 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:12:
Nu krijg ik het helemaal niet meer voor elkaar om CWM er heen te krijgen. Het was toch /dev/mtd/mtd6 waar hij heen moest?
Hoe heb jij dit de 1e keer geflashed???
mtd6 is de recovery partitie maar dat hoef je helemaal niet te weten. Ik heb dit gedaan middels ConnectBot (terminal shell op de telefoon) maar dit kan ook middels adb, het command is hetzelfde, type (linux):
./adb shell flash_image recovery mnt/sdcard/recovery.img

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Oja, toen ik door je sources aan het kijken was vielen me een paar dingen op:
  • gps.conf heb je niet aangepast, zie http://gathering.tweakers...message/38446815#38446815
  • apns-conf is nog van de stock rom, gebruik er een van cyanogenmod pakken, deze is completer.
  • Ik zie "msm_audio_7x30.h", waar heb je die vandaan en waarom is die nodig? Het is toch msm 7227?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 14:39
hmmmm, dat kan ik allemaal nog niet zo volgen hoor :( Maar leuk te lezen dat jullie er zo mee bezig zijn :)
Heeft er iemand duo-sim apps gevonden? Ik zou graag per simkaart een naam en ringtone toewijzen, dat kon op mijn vorige duo-sim telefoon wel. En een app die het gebruik per simkaart bijhoudt lijkt me ook wel handig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Welke telefoon had je dan? Misschien kunnen we deze app overzetten op onze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
Dat was een samsung dumb-phone, dus niet via een app. Was niet uit mijn tekst te halen, sorry :p Heeft iemand een idee of andere duo-sim smartphones wel die mogelijkheid hebben?
Voor zover ik weet ondersteunt de developer-software duo-sim niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntertje-37
Helemaal vergeten van flash_image! Ik heb het recovery image van ICS eerst maar eens geflashed, om te zien of die werkt. Hij blijft hangen bij het Wolfgang splash screen. Ik heb de oorzaak ook al gevonden denk ik, namelijk deze regel in BoardConfigCommon.mk:

code:
1
#TARGET_PREBUILT_RECOVERY_KERNEL := device/wolfgang/atas43d/kernel

staat gecomment. Ik vraag me af of de recovery-kernel ook de normale kernel mag zijn, of andersom. Of dat het sowieso dezelfde kernels zijn.

"msm_audio_7x30.h" is nodig bij de Gio, waarom ik hem heb gekopieerd ontgaat me even.

De apns-conf van de stock rom is weggehaald en gps.conf is aangepast, dank voor de aanwijzingen.

EDIT:
Bij de gio zit er wel een verschil in grootte tussen de recovery kernel en de normale kernel:
code:
1
2
3
mathijs@potatosoup:/home/ics/WORKING_DIR/device/samsung/gio$ du -sh *kernel*
3.5M    kernel
3.3M    recovery_kernel

Ik heb die van de AT-AS43D nagezocht met unpackbootimg op een backup van mtd0 (de boot partitie met de normale kernel) en op mtd6 (de recovery partitie met de recovery kernel), ze komen overeen.

code:
1
2
3
4
mathijs@potatosoup:~/Desktop$ du stock_kernel/mtd0.img-zImage 
3444    stock_kernel/mtd0.img-zImage
mathijs@potatosoup:~/Desktop$ du recovery_kernel/mtd6.img-zImage 
3444    recovery_kernel/mtd6.img-zImage

[ Voor 32% gewijzigd door Huntertje-37 op 27-06-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
Weet iemand of je dit toestel nog ergens kan kopen?
Is het bijv. in het buitenland verkrijgbaar en dan bruikbaar in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@Huntertje-37
De kernel in boot en recovery is identiek (binair) en uitwisselbaar. Ik zou ook inderdaad eerst de stock kernel gebruiken voor ICS. Later kan je altijd nog eens een 3.x kernel proberen.

@metalant
Wil je precies dit toestel hebben?
Op marktplaats zijn ze nog te koop te zijn. Aldi schijnt nog een keer zo'n toestel te gaan aanbieden.

Gaat het je om dual sim?
Via allerlei vage chinese sites kun je dual sim toestellen relatief goedkoop kopen. Vaak komen daar nog wel wat douane kosten overheen.
Verder kun je ze ook via Nederlandse sites kopen.

@moddoxnl
Is dit niet wat?
<edit>Nee dit is niet wat. Wil ook toegang tot wat rare dingen.</edit>

[ Voor 6% gewijzigd door RogierE op 27-06-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
RogierE schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 07:01:
Klopt je telefoon moet geroot zijn wil je dit bestand kunnen aanpassen.

Ik ben bezig met een website over de telefoon en daar wil ik ook opnemen hoe je deze rooten.

De website kun je hier vinden.
_/-\o_ Als het goed is heb ik mijn phone geroot, heb alleen even geen internet op mijn phone voorhanden om de te controleren..... Maar aan de hand van je handleiding leek het in elk geval goed te gaan.
Bij het installeren van de SDK zaten de platform tools er niet bij, die moest ik even installeren.
Ook in windows 7 wordt een backup directory aangemaakt, net zoals bij linux (denk ik adhv je omschrijving).

edit:
Als ik het goed begrijp, kan ik de gps-aanpassing als volgt doen:
  • adb pull system/etc/gps.conf
  • in het gps.conf bestand "NTP_SERVER=europe.pool.ntp.org" vervangen door "NTP_SERVER=nl.pool.ntp.orgNTP_SERVER=0.nl.pool.ntp.orgNTP_SERVER=1.nl.pool.ntp.org
    NTP_SERVER=2.nl.pool.ntp.orgNTP_SERVER=3.nl.pool.ntp.orgNTP_SERVER=0.europe.pool.ntp.org
    NTP_SERVER=1.europe.pool.ntp.orgNTP_SERVER=2.europe.pool.ntp.orgNTP_SERVER=3.europe.pool.ntp.org
    "
  • adb push <locatie gps.conf> system/etc/gps.config
uiteraard het origineel bewaren. Kan iemand bevestigen dat dit de juiste manier is?
En heeft deze fix alleen nut als je tijdens het zoeken naar een GPS-fix internetverbinding hebt?

[ Voor 30% gewijzigd door moddoxnl op 29-06-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@moddoxnl
Volgens mij heb je het wel goed (al kan ik al je servers niet helemaal lezen), maar ik mis nog het commando om de rechten op het bestand weer terug te zetten. Niet dat dit laatste veel uit maakt voor de werking. Ik heb de beschrijving op de site op genomen met het bestand zoals ik het aangepast heb.

Je hebt helemaal geen internet verbinding nodig om een GPS fix te krijgen. A-GPS gebruikt hiervoor internet. Ik twijfel eraan of hiervoor de volgende regels nog aan het bestand moeten worden toegevoegd:
SUPL_HOST=supl.google.com
SUPL_PORT=7276

Misschien dat iemand anders hierop een antwoord weet.

[ Voor 6% gewijzigd door RogierE op 28-06-2012 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
Bedankt Rogier, ik zal morgen eens kijken of er veel verschil is tussen jouw manier en hoe ik het gedaan heb. Vandaag kreeg ik wel gps fix, en snel ook. Navigeren ging ook goed. Ik heb de adressen uit jouw link gebruikt, zonder spatie, want dat had het originele bestand ook. Weet niet of het wat uitmaakt?
Het rooten is in ieder geval goed gegaan!

Ik zag vandaag wel een rare beschadiging:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/40836409/2012-06-28%2021.57.12_thumb.jpg

Het lijkt wel of die te warm is geweest. Het zijn een soort blaasjes.

[ Voor 14% gewijzigd door moddoxnl op 29-06-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Het is wel een rare plek waar het warm is geworden. Ik heb wel eens dat het aan de achterkant onder de camera warm wordt maar nog nooit aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntertje-37
Even een update, het recovery-image van CM9 geeft een zwart scherm :( Dus ik ben te huiverig om het hele image van CM9 te flashen. Als het recovery image al niet werkt, waarom zou de rest dan wel werken..

EDIT: de telefoon blijft niet hangen, ik kan in de shell komen met het kabeltje en adb shell. dmesg
Misschien graphics.c vervangen door die van de oude gingerbread/CM7 Clockworkmod.

EDIT 2: En dat werkte :) de nieuwste CWM:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XP9Da.jpg

Nu weer alles opnieuw compilen...

EDIT 3: image voor liefhebbers. zou niet weten waarom je deze wil gebruiken boven de v5.0.2.8 (ze zien er verder hetzelfde uit, dezelfde functies) maar toch.

[ Voor 66% gewijzigd door Huntertje-37 op 30-06-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Cool man.... Ik zat nog in je dmesg te speuren naar wat er verkeerd ging...maar daar zie je alleen dat je display uitgaat op regel 482 maar niet waarom...

Ik wacht in spanning af...

[ Voor 8% gewijzigd door RogierE op 30-06-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntertje-37
Ik zit weer vast.

code:
1
2
3
4
prebuilt/linux-x86/toolchain/arm-linux-androideabi-4.4.x/bin/../lib/gcc/arm-linux-androideabi/4.4.3/../../../../arm-linux-androideabi/bin/ld: out/target/product/atas43d/obj/lib/libwebcore.so: error: undefined reference to 'WebCore::PNGImageDecoder::PNGImageDecoder(WebCore::ImageSource::AlphaOption, WebCore::ImageSource::GammaAndColorProfileOption)'
collect2: ld returned 1 exit status
make: *** [out/target/product/atas43d/obj/EXECUTABLES/webcore_test_intermediates/LINKED/webcore_test] Error 1
make: *** Waiting for unfinished jobs....

Het compilen wil niet lukken, deze error had ik voorheen niet. Google levert niets bruikbaars op. Ik heb al een compleet schone tree geprobeerd, zelfde error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Raar dat je de error eerst niet had.

Heb je een "make clean" gedaan of "make clobber" voordat je op nieuw ging bouwen? "make clean" verwijdert niet alles, dus een "make clobber" wordt geadviseerd.

Je zou ook de libwebcore.so van de telefoon kunnen gebruiken en mocht je tegen de volgende error aanlopen de libwebkitaccel.so kunnen gebruiken.

Ik kom ook nog deze tip tegen "Use the flags -Wl,-V for gcc options to turn on the verbose output".

[ Voor 18% gewijzigd door RogierE op 01-07-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntertje-37
Ok, ik heb het probleem omzeild door een een benchmark-progje die de error veroorzaakte uit te commenten in $BUILD_DIR/external/webkit/Android.mk (hij wilde niet linken aan de libwebcore.so die hij produceerde):

code:
1
2
# Build the performance command line tool.
#include $(WEBKIT_PATH)/android/benchmark/Android.mk

EDIT: Ik heb even in mijn gemaakte update.zip gekeken, maar volgens mij heeft hij niet gekopieerd wat ik heb aangegeven.

EDIT 2: bleek dus dat heel device_base.mk niet gecalled werd |:(

EDIT 3: Ik heb de rom geflashed (of beter gezegd: een .zip toegepast met clockworkmod). Alles verliep zonder problemen (moest wel het eerste regeltje weghalen in update-script, hield in dat er checks uitgevoerd werden of de update wel voor het goede apparaat was)

Het scherm wordt zwart na het wolfgang logo. Je ziet de backlight van het scherm uitgaan en verder komt niets. Met het kabeltje kan ik via adb in de shell komen.

dmesg

Alles lijkt wel OK te gaan, behalve het schermpje (echt wel het laatste wat ik had verwacht). Het schermpje spamt dan ook om de zoveel seconden errors.

Even snel wat gegoogled, het het moet liggen aan iets in de init scripts.

EDIT 4: logcat, lijkt heel wat meer mis te gaan...

libgenlock is de boosdoener, geloof ik. Na wat googlen vind ik meer logcats die allemaal crashen na die regel.
Kwestie van uit device_base.mk halen en kopiëren uit de stock installatie.

EDIT 5: weer even een update, genlock support zit niet in de kernel terwijl dit wel nodig is voor de graphics drivers. Ik heb bruikbare kernel sources gevonden, maar deze hebben geen genlock support. Iemand anders heeft deze kernel geforked en wél genlock support ingebouwd. Deze ga ik dus compilen met dezelfde .config als de stock kernel, alleen dan met genlock support aangezet.

[ Voor 88% gewijzigd door Huntertje-37 op 04-07-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Even checken...je gebruikt toch de GPU binaries (Andreno 200) voor ICS? Of zitten deze standaard al in CM9?

Qualcomm heeft deze vrijgegeven voor ARMv6. Zie hier het verhaal. En hier kun je de binaries downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntertje-37
Yep, die gebruik ik.

Nu blijkt dat in die kernel source uit mijn vorige post niet de drivers voor het lcd-schermpje zitten en ook niet voor de FM radio. Ik kan misschien de benodigde source code voor het schermpje ergens anders vinden en dan in de kernel tree verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
Een vraagje. Is het normaal dat sim2 niet bereikbaar is als mobiel dataverbruik via sim1 actief is?

edit:
Zou de lenovo A750 een beter alternatief zijn voor onze Wolfgang?

[ Voor 42% gewijzigd door moddoxnl op 05-07-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Huntertje-37 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:38:
Yep, die gebruik ik.

Nu blijkt dat in die kernel source uit mijn vorige post niet de drivers voor het lcd-schermpje zitten en ook niet voor de FM radio. Ik kan misschien de benodigde source code voor het schermpje ergens anders vinden en dan in de kernel tree verwerken.
Kun je niet een kernel bouwen op basis van Code Aurora? Ze hebben een display repository waar een libgenlock inzit.

Ik snap alleen niets van hun branch naming convention.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntertje-37
Uit één van die repo's daar heb ik een NT35510 (schermpje) driver gehaald en in deze verwerkt, maar bij het compilen geeft hij allemaal (ongerelateerde) errors over het usb subsysteem.

Interessante link trouwens, die had ik nog niet gevonden. Er staat geen ics kernel voor msm7627 (zonder a) tussen, maar gewoon de gingerbread kernel zou moeten voldoen, als er maar genlock support in zit en een driver voor nt35510 display'tje. Ik zal hem eens proberen te downloaden.

De verschillen tussen de 7627 en de 7627A zijn trouwens ook onduidelijk. Stel ik zou een ICS kernel van die Code-Aurora repo nemen, bedoeld voor een 7627A. De processor is een ARMv7 ipv een ARMv6, wat geen ramp zou moeten zijn, omdat de boel gewoon als armv6 gecompiled kan worden. De GPU is nog steeds de Adreno 200, maar dan enhanced? Waarom dan nog steeds de naam Adreno 200 meegeven? Niet alleen de naming conventions van de branches zijn verwarrend.

De rest van de chipset (SoC audio, andere qcom drivers,etc) blijven gelijk, neem ik aan? Wordt nog lekker wat trial-and-error denk ik.

[ Voor 35% gewijzigd door Huntertje-37 op 05-07-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Misschien is de onderstaande kernel beter om als uitgangspunt te nemen dan die van Code Aurora.

Er is ook nog een website van galaxy ics (op dit moment down). In hun release notes hebben ze het over een backported genlock. De galaxy gio heeft ook als SoC msm7227T net als onze telefoon (de galaxy ace dacht ik ook).

Sources zijn hier te vinden en dit zou de backported genlock moeten zijn??

Op youtube zijn wat filmpjes te vinden over GalaxyIcs Gio CMG9 beta 8/9.

[ Voor 7% gewijzigd door RogierE op 05-07-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntertje-37
De kernel sources van GalaxyICS zijn niet te vinden op internet. Ik kan niet de precompiled kernel van hun device tree overnemen, want daarin zit waarschijnlijk niet de qualcomm libra driver ge-enabled. Wat ik eerst deed was die include directory gebruiken die je gelinkt hebt, dan kreeg ik wel een libgenlock.so, maar de stock kernel van de at-as43d support dat niet (die van de gio wel).

EDIT: nvm, heb hem al.

EDIT 2: de gingerbread_rel branch hier vandaan is eindelijk klaar met downloaden. Wat blijkt nou: er zit de device tree in die gebruikt is voor de stock rom.

[ Voor 28% gewijzigd door Huntertje-37 op 06-07-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
@Rogier: ik heb flash player geïnstalleerd volgens je site, volgens blackmart kan ik die updaten, gaar dat goed?

Edit1: kan updaten naar v10.3.185.360

edit2: Mijn telefoon is niet meer geroot? Kan dat op de een of andere manier veroorzaakt worden door een bepaalde app?

Ik heb vandaag uit blackmart de app "reverse tether" { RT) geïnstalleerd en via de pc op mijn werk verbinding gemaakt met internet (geen 3g dekking hier en ook geen wifi). De telefoon ging op standby en even later heb ik hem weer aangezet. RT kon geen verbinding maken. Ik kreeg de melding van RT: failed: device not rooted or permission denied.
Toen geprobeerd superuder op te starten, die gaf de melding: De app Superuser (proces com.noshufou.android.su) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.
Daarna Root checker Basic gedraais, met als uitkomst dat ik geen root rechten heb.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

edit3: Root checker basic geeft tijdens het checken ook het volgende aan: 'System appears to be running very slow'. Raar?

edit4: net de SU opnieuw geupload, maar nog steeds niet geroot?
Kan het misschien te maken hebben met updates van superuser en/of busybox? Of dat ze op de sd-kaart staan?

[ Voor 99% gewijzigd door moddoxnl op 06-07-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@moddoxnl
De updates van busybox en superuser heb ik ook gehad en geïnstalleerd dus ik vermoed dat het aan de RT app ligt. SU pushen alleen niet niet voldoen, je moet ook de rechten goed zetten anders blijft root checker aangeven dat de telefoon niet geroot is (ben ik ook al een keer in getrapt).

Draaien er nog andere processen die er eerst niet draaiden? Die verklaren misschien de melding "running very slow".

@Huntertje-37
Dat van die device tree van Aurora was mij ook al opgevallen. Het lijkt erop dat dit een standaard rom is zonder ook maar enige poging tot optimalisatie. Maar ja, dan moet je maar geen telefoon bij de Aldi kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntertje-37
De ics tree van Aurora bevat een 3.0 kernel met genlock, een nt35510 driver én support voor de msm7x27. Ik heb de config van de stock rom kernel overgenomen en dingen aangepast die nodig waren. Hoewel die 3.0 kernel eigenlijk alleen bedoeld is voor de msm7627A, lijkt het mogelijk te zijn om hem te compilen voor ons apparaat.

EDIT: Ik heb de kernel gecompiled en een nieuw image gecompiled met die 3.0 kernel. De telefoon zit nu in een oneindige reboot. (wolfgang logo -> zwart scherm -> wolfgang logo, etc) Is dus iets mis gegaan ergens.

[ Voor 24% gewijzigd door Huntertje-37 op 07-07-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
Iemand die hier op dit toestel een fatsoenlijke SIP app heeft draaien? Ik heb 3CX en Sipdroid geprobeerd, je kunt een uitgaand gesprek plegen, maar toestel keert terug naar basisscherm van de applicatie. Als de andere partij opneemt is er dus ook niks hoorbaar. Wellicht aansturing van de hardware wat niet goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
Hugo, viber heb ik geprobeerd, maar dat werkte niet naar behoren. Wel kunnen bellen, maar na en paar tellen konden we elkaar niet meer horen.

edit:
de telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen, opnieuw geroot en nu weer roottoegang. Vind het maar raar. Een telefoon kan toch niet zomaar opeens ge-unroot worden? Krijg tijdens het verifiëren van de root acces nog wel de melding van root check basic: 'system appears to be running very slow'.... Hebben jullie dat ook?

[ Voor 54% gewijzigd door moddoxnl op 11-07-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Ik zie nu dat ik geen "root checker basic" geïnstalleerd heb maar deze.

Nadat ik "root checker basic" geïnstalleerd had en uitgevoerd, zie ik ook de melding "system appears to be...etc" Ik moest hiervoor wel 3 keer op de knop drukken aangezien ik de melding niet verwachtte, de 2 keer te snel ging om te lezen en de 3e keer ik het kon lezen omdat ik ongeveer wist wat er moest staan. Kortom dit schermpje staat er nog geen 1 seconde...of blijft dit langer staan bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
Na het herinstalleren is het idd maar een seconde te zien :)

Edit1: mijn contacten uit Gmail worden niet weergegeven. De groepen niet in ieder geval. Hebben jullie dat ook last van?

edit1a: Bij contacten, dan naar weergaveopties. Daar zet ik alleen telefooncontacten aan. Bij mijn gmail account (op de telefoon), kan ik (systeem) groepen selecteren. Ik heb online in 1 groep contacten staan. Als ik op mijn phone die groep aanvink, zie ik geen contactpersonen. Alleen de contacten uit groep alle overige contacten worden weergegeven, maar daar staat iedereen in die ooit gemaild/beantwoord is.....

edit 1b: als ik op mijn telefoon een nieuw contactpersoon aanmaak en die op mijn gmailaccount opsla, wordt die wel online opgeslagen, maar niet weergegeven op mijn telefoon....raar!

Edit2: ik krijg af en toe de melding 'error occurred', verder straat er niks? Iemand een idee wat dat kan betekenen?

[ Voor 126% gewijzigd door moddoxnl op 12-07-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@edit 1b
Ik heb eerder dit ook al eens gehad. Zodra je iets aan de weergave opties rommelt, zie je alleen nog maar je telefooncontacten. Om dit weer te herstellen moet je naar je contacten gaan dan "Menu->Weergave opties-><selecteer je gmail account>->Vink de groepen aan die je wilt zien. Standaard is hier alleen "My Contacts" geselecteerd en blijkbaar worden personen die je toevoegt hier niet standaard ingezet maar in "Alle andere contacten".
Misschien kun je dit regelen via "Menu->Meer->Groep management".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntertje-37
http://maclaw.pl/?p=205

Onze telefoon heeft het potentieel om Jelly Bean te draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
RogierE schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:29:
@edit 1b
Ik heb eerder dit ook al eens gehad. Zodra je iets aan de weergave opties rommelt, zie je alleen nog maar je telefooncontacten. Om dit weer te herstellen moet je naar je contacten gaan dan "Menu->Weergave opties-><selecteer je gmail account>->Vink de groepen aan die je wilt zien. Standaard is hier alleen "My Contacts" geselecteerd en blijkbaar worden personen die je toevoegt hier niet standaard ingezet maar in "Alle andere contacten".
Misschien kun je dit regelen via "Menu->Meer->Groep management".
op de een of andere manier werkt dat dus niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Ik heb de laatste paar avonden wat lopen staren om een kernel te bouwen maar ik krijg de indruk dat dit nog al wat problemen gaat geven aangezien niet alle drivers beschikbaar zijn of het werkt/compileert niet. Ik heb de volgende hardware bij elkaar geraapt (aanvullingen zijn welkom of waar een driver te vinden is):
CPU: Qualcomm MSM7227T (800 MHz)
LCD / Touch screen: NT35510 (WVGA)
Video: Adreno 200 QUALCOMM
Audio: ?
Wifi: Qualcomm WCN1312 QUALCOMM
Bluetooth: ?
Radio: RDA5802
Front Face Camera: GC0309
Rear Camera: S5K4ECGX_EVT1
Accelerometer Sensor: mma8888 3-axis
Magnetic Sensor: AK8975 3-axis (Asahi Kasei Microdevices)
Orientation Sensor: AK8975 (Asahi Kasei Microdevices)
Ambient Light Sensor: Not onboard/Not working (APDS990X is a combined ambient light and proximity sensor)
Proximity Sensor: APDS990X
Presure Sensor: ?
Gravity Sensor: ?
Linear Acceleration Sensor: ?
Rotation Vector Sensor: ?

De code voor AK8975 werkt alleen met een kernel kleiner dan 3 (en waarschijnlijk kleiner 2.6.38). Heeft te maken met een fatal warning en als ik die oplos dan struikelt die over de volgende etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntertje-37
RogierE schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:12:
De code voor AK8975 werkt alleen met een kernel kleiner dan 3 (en waarschijnlijk kleiner 2.6.38). Heeft te maken met een fatal warning en als ik die oplos dan struikelt die over de volgende etc....
Heb je deze al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
De site kende ik nog niet...misschien kan ik daar ook voor de andere hardware iets vinden. De genoemde driver zit ook de git repo van aurora (ics_chocolat_rb7.2) alleen als ik deze selecteer dan pakt die ook de 'oude' mee. Misschien moet ik die er gewoon uit slopen.
Ik ben er nog niet uit wat het verstandigste/verstandigste is, de git repo van galaxyics nemen (2.6.35) of een aurora git repo met bijvoorbeeld 3.0 of 3.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Ik heb van het weekend wat kernels gefabriceerd gebaseerd op diverse Linux versies vanuit diverse git repo's maar geen enkele krijg ik werkend op de telefoon. Allemaal komen ze in een bootloop waarbij er gewisseld wordt tussen een zwart scherm en het Wolfgang logo.

Uiteindelijk heb ik de "android-msm-2.6.35" branch van code aurora gepakt en hiermee een zo precies mogelijke kernel gemaakt (afgezien van device drivers voor radio etc). Ook hiermee wil de telefoon niet booten. Er zit in de config van de telefoon 2 opties die ik nergens kan terugvinden op het internet, namelijk:
CONFIG_ANDROID_TF_CODE_BASE=y
CONFIG_MINIDRIVER_BASE_H900=y
Nu begin ik het vermoeden te krijgen dat dit misschien de oorzaak is waarom ik het niet geboot krijg.

De TF kan staan voor TechFaith Wireless, aangezien de atas43d een rebrand hiervan is....

Iemand ideeën, hoe dit te omzeilen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntertje-37
Ik vermoed dat de makers van de telefoon een eigen kernel tree hebben die nergens op het internet te vinden is. Hierin hebben ze alle drivers verwerkt die de at-as43d nodig heeft. Die CONFIG opties zijn voor drivers die zij wellicht zelf geschreven hebben.

Dat gezegd hebbend, het blijft vreemd dat geen één van jouw of mijn gecompileerde kernels willen booten. Ik neem aan dat het constante rebooten aangeeft dat de mobiel niet eens de kernel wil starten. Bij een kernel panic zou het systeem helemaal moeten hangen. Die paar ontbrekende CONFIG's zorgen er hoogstwaarschijnlijk niet voor dat de hele kernel niet wil starten.

Als ik morgen tijd heb zal ik er weer eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Het rare is inderdaad dat het lijkt alsof de kernel helemaal niet start. Ik kan dus ook nergens in een log file vinden wat het probleem is. Als ik de stock kernel uitpak, iets aanpas qua system properties en weer inpak en flash dan werkt het wel. De manier waarop ik het doe, is dus wel goed.

Is het niet zo dat wijzigingen in de kernel gepubliceerd moeten worden? En als ze dus een eigen drivers geschreven hebben dat deze openbaar moeten zijn (eventueel in binaire vorm)?

Als dit zo is, kunnen we dit eens aangeven bij AT-Telecom. Niet dat ik verwacht dat ze er iets mee doen maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntertje-37
RogierE schreef op maandag 16 juli 2012 @ 07:03:
Is het niet zo dat wijzigingen in de kernel gepubliceerd moeten worden? En als ze dus een eigen drivers geschreven hebben dat deze openbaar moeten zijn (eventueel in binaire vorm)?
Volgens mij klopt dat. De linux kernel is uitgegeven onder de GPL, dus mogen ze dat niet gebruiken voor commerciële doeleinden tenzij ze ook de broncode beschikbaar stellen. Van Wikipedia:
This license allows distribution and sale of possibly modified and unmodified versions of Linux but requires that all those copies be released under the same license and be accompanied by the complete corresponding source code.
Helaas gebeurt dit wel meer. Wie weet krijgen we een vriendelijk berichtje terug met een paar tarballs met broncode. In het ergste geval heeft AT-telecom de broncode helemaal niet onder ogen gehad, en de roms laten maken door door die Chinese firma.

Ben jij dit? :P

[ Voor 14% gewijzigd door Huntertje-37 op 16-07-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Yep, that's me. Wie weet komt hier wat uit. Misschien had ik het alleen in de het dev forum moeten plaatsen en niet in "general Q & A".

<edit>
Ik zal AT-Telecom wel eens een mailtje sturen met het verzoek om de broncode. k verwacht dat ze die niet hebben.
</edit> Zo juist gedaan en nu maar afwachten.

Kan het zijn dat de bootloader gelocked is en dat we daarom geen andere kernel kunnen booten?

Middels "./adb reboot bootloader" komt de telefoon in bootloader status. Het lijkt als of de telefoon hangt, je ziet de hele tijd het wolfgang plaatje. Middels ./adb devices krijg ik niks terug. Middels ./fastboot devices wel (allemaal ???).
./fastboot getvar all -> geen resultaat
./fastboot getvar unlocked -> geen resultaat
./fastboot getvar secure -> geen resultaat
./fastboot getvar version -> 0.52 (wat dit ook mag zijn)
./fastboot getvar imei -> geeft een imei nummer terug van mijn 1e simkaart.
./fastboot getvar product -> TRACKER Dit is toch wel een duidelijke aanwijzing dat het de rebranded versie is.

Nog maar eens googlen op meer variabelen die ik kan opvragen.

Hummm...ik lees hier dat het mogelijk is om de telefoon te starten met een nieuwe kernel zonder deze eerst te flashen....misschien komt er dan wat meer feedback wat er aan de hand is.

OK. Ik heb dit gedaan met de stock recovery, command:
./fastboot boot diversen/stock-recovery.img
En zowaar de telefoon start opnieuw op met de stock recovery, zonder dat ik wat opnieuw hoef te doen. Na een reboot start de telefoon ook weer normaal.
Dit commando is anders dan de help van fastboot aangeeft, want het bestand bevat kernel en ramdisk, de help geeft aan dat het aparte bestanden moeten zijn. Dit werkte bij mij niet maar toen had ik een eigen gemaakte boot.img (eigen kernel, ramdisk stock), dus daar kan het ook aan liggen, overigens startte de telefoon toen met de stock boot.img op.

Ik zag in de dmsg dat de commandline parameters anders zijn dan dat ik zie bij het splitten van de bootimage. Ik las ook nog ergens dat er een split_bootimage is, die ook het base adres weergeeft van de kernel die je probeert te splitten. Het adres wat ik nu gebruik is 0x13800000, dit is gelijk aan de CONFIG_PHYS_OFFSET, deze laatste heb ik trouwens in een Kconfig moeten toevoegen aangezien er anders default 0x00200000 kwam te staan.

@Huntertje-37
welke parameters heb jij gebruikt als commandline bij het samenvoegen van de kernel en ramdisk?

[ Voor 92% gewijzigd door RogierE op 20-07-2012 16:12 . Reden: 'getvar model' moest zijn 'getvar product' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntertje-37
Ik heb nooit een ramdisk en kernel samengevoegd, ik denk dat het normale compile-proces van android dat voor mij heeft gedaan. Ik heb de kernel gecompiled, en daarna in de device tree geplaatst waar normaal gesproken de stock kernel staat. Ik heb wel eens een keer iets veranderd naar 0x13800000, waar kan ik me niet meer herinneren. Hoe bootte jij voorheen dan je eigen kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Aangezien het je op een normale manier niet lukte (mij trouwens ook niet met CM7), ben ik gaan kijken of ik alleen de kernel kon vervangen binnen een boot image. Dit is mogelijk door de boot image te splitten en weer opnieuw samen te voegen tot een boot image.

Zo heb ik ook de originele kernel gekregen die ik voor CWM recovery gebruikt heb.

Als ik de stock boot image split, een kleine aanpassing doe aan de ramdisk en weer samenvoeg heb ik een werkend geheel (wat ik geflashed heb). Maar ik kan zo ook de kernel van de boot image vervangen door een andere kernel zonder dat ik de rest (ramdisk) aanpas. Hier staat de uitleg of het splitten en weer samenvoegen en het flashen ervan.

Op deze wijze heb ik de kleinst mogelijke aanpassing en hoopte ik dat ik het probleem kon vinden.

Tot aan vandaag heb ik geflashed met "flash_image boot /sdcard/new-boot.img" op de telefoon zelf maar vandaag heb ik het geprobeerd met fastboot maar dit heeft tot nu toe niet gewerkt.

[ Voor 9% gewijzigd door RogierE op 16-07-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Na een avondje experimenteren is het me gelukt om te booten met een nieuwe ramdisk. Door het volgende commando: ./fastboot boot <stock kernel> <aangepaste ramdisk> en nog wat opties
Hierna start de telefoon door en zie ik mijn aanpassing in default.prop file. Na opnieuw booten is de aanpassing verdwenen. Helemaal top, dat werkt dus nu alleen nog uitvogelen waarom dit niet lukt met een kernel.

Ik zag nog ergens op het internet een mkbootimg waarbij je ook de md5checksum kunt opgeven. Dat zal ik morgen eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Vandaag wat lopen zoeken waarom een andere kernel niet wil booten....ergens iets gezien dat Qualcomm een vorm van signature verificatie heeft. Middels "fastboot oem unlock" zou dit eraf moeten gaan. Dus..
sudo ./fastboot oem unlock
...
OKAY [ 0.001s]

sudo ./fastboot boot zImage-met-rd.img

Of het unlocken van de bootloader nu gelukt is, is me niet duidelijk. Met de "nieuwe" kernel start de telefoon, reset de telefoon zich en start weer de stock kernel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Deze telefoon wil ik op vakantie gebruiken met een tweede simkaart, om de kosten van het buitenland een beetje binnen de perken te houden.

Als SIM 2 heb ik mijn eigen T-Mobile abonnement en als simkaart 1 een Vodafone prepaid simkaart, deze wil ik gebruiken de bundel Alles in 1 op Reis. Als ik nou kies voor dataverbinding SIM 1, en packetgegevens en roaming staat aan, klopt het dan dat SIM 2 in geen geval het internet op kan gaan ondanks dat daar een toegangspunt voor staat ingesteld?

Ik kan namelijk niet instellen of per simkaart packetgegevens of dataroaming aan of uit moet staan, maar alleen voor het gehele toestel.

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, volgens mij kan het toestel maar 1x tegelijk op mobiel internet, maar ik wil voorkomen dat ik met een gigantische rekening thuiskom voor mobiel internet. In het uiterste geval moet ik voor de zekerheid dan maar een tweede toestel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Hier kun je lezen van iemand die naar roemenie ging.Volgens mij is aangeven welke sim de datasim is voldoende. De specs van het toestel geven aan dat er maar 1 slot g3 kan zijn en de ander dan automatisch gsm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Thnx voor je reactie!

Ik bedenk me nu dat het hoe dan ook niks uit maakt. Ik heb Travel & Surf geactiveerd staan, dus ik kan toch nooit kosten maken op mijn T-Mobile tenzij ik actief zo'n pas aanschaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Vorige week kwam ik er achter dat ik geen apps kon kopen via de telefoon. Dit was voor mij toch wel de druppel naast de andere problemen (andere processor type, het niet kunnen kopen van apps, geluid te hard via de headset, bluetooth kwaliteit, traagheid camera en flitser, slecht werken van (a-)gps, service van AT-Telecom).

Afgelopen maandag heb ik met Aldi gebeld over de telefoon en gevraagd of ik hem naar de winkel kon terugbrengen en mijn geld kon terugkrijgen in plaats van opsturen.

Dit was geen probleem, ze zouden het filiaal op de hoogte brengen. Gisteren langs het filiaal geweest en zonder problemen mijn geld teruggekregen. Super service van Aldi, dat had ik niet verwacht na drie maanden.

De dual-sim mogelijkheid is me wel goed bevallen en ik ben nu aan het kijken naar een andere. Op www.dualsimcard.nl worden er diverse aangeboden. Ik heb gemaild over wat ik met de telefoon wil doen en een goed advies gekregen (zopo zp100), zelfs in het weekend (service kan dus ook zo). Als ik de reviews van deze telefoon bekijk op internet komt deze er ook goed uit. De service van het Chinese bedrijf lijkt ook goed te zijn (software updates, eigen forum in het Engels) en de Nederlandse leverancier geeft 2 jaar garantie.

Ook op XDA is de telefoon te vinden. Rooten wordt ondersteund door de Chinese leverancier, je kunt hem zelfs via de Chinese website kopen en als optie aangeven dat die geroot moet zijn en de Chinese apps eraf moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMJLA
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
RogierE schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:24:
Vorige week kwam ik er achter dat ik geen apps kon kopen via de telefoon. Dit was voor mij toch wel de druppel naast de andere problemen (andere processor type, het niet kunnen kopen van apps, geluid te hard via de headset, bluetooth kwaliteit, traagheid camera en flitser, slecht werken van (a-)gps, service van AT-Telecom).

Afgelopen maandag heb ik met Aldi gebeld over de telefoon en gevraagd of ik hem naar de winkel kon terugbrengen en mijn geld kon terugkrijgen in plaats van opsturen.

Dit was geen probleem, ze zouden het filiaal op de hoogte brengen. Gisteren langs het filiaal geweest en zonder problemen mijn geld teruggekregen. Super service van Aldi, dat had ik niet verwacht na drie maanden.

De dual-sim mogelijkheid is me wel goed bevallen en ik ben nu aan het kijken naar een andere. Op www.dualsimcard.nl worden er diverse aangeboden. Ik heb gemaild over wat ik met de telefoon wil doen en een goed advies gekregen (zopo zp100), zelfs in het weekend (service kan dus ook zo). Als ik de reviews van deze telefoon bekijk op internet komt deze er ook goed uit. De service van het Chinese bedrijf lijkt ook goed te zijn (software updates, eigen forum in het Engels) en de Nederlandse leverancier geeft 2 jaar garantie.

Ook op XDA is de telefoon te vinden. Rooten wordt ondersteund door de Chinese leverancier, je kunt hem zelfs via de Chinese website kopen en als optie aangeven dat die geroot moet zijn en de Chinese apps eraf moeten.
toon volledige bericht
RogierE,

Mag ik jou een tweetal vragen stellen:
I Was de Aldi AT-AS43D Android Telefoon nu echt zo slecht?
II Wat is het telefoonnumer van Aldi?

Bij voorbaat dank voor de beantwoording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@CMJLA

Of de telefoon slecht is, is persoonlijk, als je er alleen mee wilt bellen dan is de telefoon prima. Maar ik ben van mening dat een smartphone meer moet kunnen. Kortom de telefoon voldeed niet aan mijn verwachtingen. Dit begon met het processor type (architectuur) en gaande weg kwamen er steeds meer dingen bij (zie hier boven).

Wat is jouw mening dan van de telefoon (of van de at-as28d)?

Telefoonnummer van de Aldi heb ik zo niet bij de hand. Je kunt natuurlijk even googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
@Rogier: is jouw telefoon beschadigd? Ik zit er ook over te denken om hem te verkopen, maar terugbrengen is een prima alternatief!

Misschien is de Lenovo @750 ook een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@moddoxnl
Er zat een kleine beschadiging aan de bovenzijde. Hier is door het Aldi filiaal helemaal niet moeilijk over gedaan. Echt super service van Aldi.

Ik heb ook naar de Lenovo 750 gekeken. Minpunten:
Geen led flitser, 4.0 inch scherm (wel 480x800), niet nederlands talig?
Pluspunten: 2000mA batterij.

Ik heb nu net 2 dagen de zopo zp100 in huis via dualsimcard.nl en de telefoon is een verademing ten opzichte van de Wolfgang. Snelle schermresponse, snelllere downloads, spellen starten veel sneller, de telefoon start veel sneller op. Bluetooth met laptop werkt, gps fix is snel, a-gps werkt, kompas werkt. Enige nadeel tot nu toe, niet alle apps beschikbaar in Google play. Dus dit zal weer wat rooten worden. Zopo firma heeft een forum en staat niet afwijzend tegen over rooten.
De telefoon is kleiner dan de at-as43d maar heeft ook een 4.3inch scherm maar met een resolutie van 540x960. Hij is 80 euro duurder maar dit is me het ontbreken aan ergenissen wel waard.

Ik weet niet wat je verwacht van een telefoon maar deze kan ik je aanraden. Mail anders maar eens naar dualsimcard.nl voor advies.

[ Voor 6% gewijzigd door RogierE op 04-08-2012 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMJLA
RogierE schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:57:
@CMJLA

Of de telefoon slecht is, is persoonlijk, als je er alleen mee wilt bellen dan is de telefoon prima. Maar ik ben van mening dat een smartphone meer moet kunnen. Kortom de telefoon voldeed niet aan mijn verwachtingen. Dit begon met het processor type (architectuur) en gaande weg kwamen er steeds meer dingen bij (zie hier boven).

Wat is jouw mening dan van de telefoon (of van de at-as28d)?

Telefoonnummer van de Aldi heb ik zo niet bij de hand. Je kunt natuurlijk even googlen.
RogierE,

"Wat is jouw mening dan van de telefoon (of van de at-as28d)?".

Die heb ik niet over de Aldi AT-AS43D , want ik overwoog de telefoon, die jou niet is bevallen, aan te schaffen.
Geen aanrader, volgens jou.

Over de zopo zp100 schrijf jij o.m.:
"Enige nadeel tot nu toe, niet alle apps beschikbaar in Google play. Dus dit zal weer wat rooten worden. Zopo firma heeft een forum en staat niet afwijzend tegen over rooten.
De telefoon is kleiner dan de at-as43d maar heeft ook een 4.3inch scherm maar met een resolutie van 540x960.".

Hoe werkt dat rooten?

Is een resolutie van 540x960 bezwaarlijk als je dat vergelijkt met die van de Aldi AT-AS43D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Resolutie van de zp100 is beter dan die van de as43d, dit was niet als nadeel bedoeld en dat de telefoon compacter is, is ook een voordeel.

Rooten betekent dat je de configuratie van de telefoon wijzigd, waardoor je bijvoorbeeld systeem applicaties kunt vervangen. Hoe dit gaat wisseld per telefoon. De as43d was eenvoudig te rooten. Zie ergens terug op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
Interessant, er is een nieuwe chipset uit: http://www.mediatek.com/en/News/news_content.php?sn=1066
Ondersteunt ook dual sim. Ga eens kijken welke telefoons hiermee uitgerust zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMJLA
moddoxnl schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 04:01:
Interessant, er is een nieuwe chipset uit: http://www.mediatek.com/en/News/news_content.php?sn=1066
Ondersteunt ook dual sim. Ga eens kijken welke telefoons hiermee uitgerust zijn....
Gevonden!: nieuws: Bedrijf presenteert dualsim-smartphone met dualcore-processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
hmmm, thl heeft iets wat me wel wat lijkt. Alleen het merk is mij onbekend, en er lijkt ook geen communitie rondom de telefoon te zijn. Toch maar wachten tot zopo gaat upgraden naar de 6577 chipset?

edit: Zopo gaat schijnbaar de zp200 en zp300 upgraden....

[ Voor 20% gewijzigd door moddoxnl op 13-08-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-05 00:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
Gemiste kans, een oude processor: MT6575 1GHz...
Voor mij geen aldi telefoon meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Volgens het persbericht is het een qualcomm processor van 1 GHz. Misschien de msm7267A, cortex A5? Onduidelijkheid weer ten top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
Op http://wolfgangmobile.com/at-as43d2 staat als processor een MT6575 1GHz, en 512 MB ram... In hoeverre is deze processor een verbetering tov de MSM7227-1 in de AS43D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:48
^ Dat zou ik ook wel eens willen weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Ik heb mijn as43d ingeleverd en een zopo zp100 gekocht. De zp100 heeft een MT6575 1GHz processor met ICS. En tot nu toe helemaal geen spijt van mijn beslissing.

MT6575 is uitgekomen in 2012, terwijl de MSM7227(T) uit 2009 (2010) is. Volgens mij zijn deze processors niet met elkaar te vergelijken en is de MT6575 zeker een verbetering tov de MSM7227T. De MT6575 zou je met de MSM7227A moeten vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMJLA
RogierE,

Over de
AT-AS43D2:

Specificaties

ALGEMEEN Besturingssysteem
Processor
Netwerk
Mobiel internet
Sim kaart
Geheugen

Geheugen Kaart
Android 4.0
MT6575 1GHz
GSM 900\1800MHz
UMTS 2100MHz
2 simkaarten Dual Standby
RAM 512MB4GB Opslag geheugen
Max 32GB Micro SD

AFMETINGEN Hoogte
Breete
Dikte
127 mm
67,5 mm
10,5 mm

ACCU Vermogen
Opladen
Spreektijd
Standby tijd
1500mAh
4 uur
Max. 360 min
Max. 300uur

SCHERM Groote
Resolutie
Type
4.3″
480*800
TFT

CAMERA Pixels achtercamera
Flits
Voor camera
5.0 Megapixels
Ja
1.3 Megapixels

MULTIMEDIA Muziek
Film
FM Radio
MP3/MIDI/WAV/AMR/AAC
MP4/3GP
Ja

AANSLUITINGEN USB
Hoofdtelefoon
Micro USB
3.5MM Jack

VERBINDINGEN Bluetooth
Wi-Fi
GPS
4.0
b/g met Tethering
Ja

Nieuws
4.3” smartphone met Android 4.0 vanaf zaterdag 1 september te koop bij ALDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@CMJLA

Euh, waarom post je de specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMJLA
RogierE,

Omdat daarin te lezen is, dat de AT-AS43D2:

over

Android 4.0 en de MT6575 1GHz beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Hier wordt nog steeds over een Qualcomm gesproken.

Op dit site stond eerder trouwens
processor: MT6573
0.3 front camera

Dit is later aangepast.

[ Voor 37% gewijzigd door RogierE op 29-08-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Ik ben intussen ook redelijk klaar met dit toestel. Het rare probleem dat het toestel compleet vastloopt wanneer ik 3G inschakel ipv 2G is er nu weer bijgekomen. Als ik het toestel gebruikt heb, vergrendel en na een aantal minuten weer probeer te ontgrenderen, is het scherm compleet zwart. Reageert nergens meer op. Alleen batterij verwijderen helpt. Het gaat om een Telfort simkaart, zal eens testen of het met T-Mobile 3G ook hetzelfde effect heeft.

Toestel compleet teruggezet naar de fabrieksinstellingen, helaas zelfde probleem.

Iemand trouwens versie 2 aangeschaft? Hoe is die?

Ik overweeg een andere dual sim te kopen en dan wel een fatsoenlijk Android merk, de Samsung Galaxy Ace ofzo. Jammer dat er verder nog niet echt eentje is op Android 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
Acer brengt binnenkort ook een dual sim uit, weet niet of die naar Nederland komt. Zit zelf te denken aan een zopo zp300 field+ of een JiaYu G3.... wil iig en mt6577 chip met 1gb werkgeheugen.

[ Voor 3% gewijzigd door moddoxnl op 05-09-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Misschien is de Blu Vivo 4.3 iets?

• Hugo__Boss
Maar waar moet je zo'n ding halen? Het liefst bestel ik toch ergens in NL iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
Wat een rust hier zeg :|
Heeft iemand hier het voor elkaar gekregen om een gedeelde agenda in de telefoon te krijgen? Mijn eigen agendapunten uit mij gmail agenda staan wel in de agenda. Maar die van een gedeelde agenda van een ander niet, terwijl ze wel online in gmail te zien zijn....

• RogierE
Is dit niet een beperking van Android 2.3? Ik kreeg dit laatst ook al niet werkend met een Galaxy Ace.

• moddoxnl
Zou zo maar kunnen :( Vind het wel lastig. Nog een extra argument om een andere phone te kopen :Y Wil eigenlijk nog wachten tot de eerste telefoons met een mtk6588-chip verkrijgbaar zijn :Y Lenovo is er schijnbaar al mee bezig!

Of toch nog wachten op de 8-core uitvoering.....

edit:
op de Samsung Galaxy Gio van mijn vrouw, die op android 2.3.3. draait, wordt de gedeelde agenda wel weergegeven.
En nu staan er ook afspraken op mijn telefoon....Maar de gedeelde agenda staat niet genoemd bij agenda's :? Raar....

[ Voor 19% gewijzigd door moddoxnl op 28-09-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-05 14:59
Ik heb mijn at-as43d teruggestuurd naar de leverancier.

Constant uitvallen en dan de batterij eruit moeten halen.
Laatst was hij compleet overleden. Het aan de stroom zetten gaf de navigatie buttons knipperend.....

Afwachten water gaat gebeuren.

Kan ik hem altijd nog terug brengen naar de Aldi?
Tot hoe lang kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-04 16:15
Is het nu al mogelijk om de nieuwe Android op een normale manier op deze telefoon te zetten?

Ik had gelezen dat ze ermee bezig waren, maar is het ook nu gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeardyHamster
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:48
even een vraagje aan jullie weet een van jullie of er ook ergens losse schermen voor de telefoon te vinden zijn? want mijn telefoon is laatst gevallen en het scherm is daardoor kapot gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:39
Kan ik een kapot glas laten vervangen

Wanneer uw glas gebroken is, kunt u dit door onze servicedienst laten vervangen. De kosten kunt u bij onze servicedienst opvragen. U dient hiervoor contact op te nemen met het servicenummer: 0900-4483537.
bron: http://wolfgangmobile.com/veel-gestelde-vragen-at-as43d2

[ Voor 12% gewijzigd door My-life op 05-12-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
De AT-AS43D2 is zaterdag 15 december weer te koop bij de Aldi, http://www.aldi.nl/aldi_v...g_1512_48_5_413_4532.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
AS43D had ik in september opgestuurd ter reparatie wegens vastlopen op Telfort 3G en een hele hoop andere problemen. Overigens ook met een barst in het glas.
Een week of 2 geleden heb ik een AS43D2 nieuw teruggekregen.

Werkt een stuk beter dan de vorige, nog geen echte vastlopers of falers kunnen ontdekken, of 1 ding na. De Ziggo TV app kan ik niet gebruiken. Er verschijnt de melding dat ik geen origineel Android besturingssysteem heb en daardoor Live TV kijken geblokt wordt.

Iemand die weet hoe dit te omzeilen is? Heb uiteraard niks met het toestel gedaan, maar waarschijnlijk ziet Ziggo dit niet als een "normaal" toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-07-2024
Bron Androidworld! Toevallig net voorbij gescrolled ;-)

Installeer Voodoo OTA RootKeeper (gratis) via google play, start druk de grote knop, daarna kun je kiezen voor Temp. un-root en de ziggo TV app doet het! Na kijken kun je via dezelde app root weer aanzetten.

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

• Boomster
Goedendag,

ik heb ook de eerste versie (at-as43d) teruggestuurd voor reparatie.
Ik heb gisteren de at-as43d2 gekregen als vervanger, prima toestel maar....

weten jullie of er ook notification LED's inzitten? De eerste versie had een blauwe, groene en rode LED, heeft deze dit ook? Ik kan ze nl. niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeardyHamster
ik heb ook mijn at-as43d voor reparatie opgestuurd en heb ook een at-as43d2 terug gekregen ik ben echt super tevreden over hun service.

maar nu heb ik nog wel 1 probleem mijn wifi werkt NIET helaas. toen ik de telefoon ging instellen deed hij het wel ik heb hem toen opnieuw opgestart en toen is hij gestopt met werken.
het enige wat hij doet is wifi inschakelen en daarna na 15 sec ong schakelt hij hem uit.
heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeardyHamster
Boomster schreef op donderdag 20 december 2012 @ 07:37:
weten jullie of er ook notification LED's inzitten? De eerste versie had een blauwe, groene en rode LED, heeft deze dit ook? Ik kan ze nl. niet vinden?
op de at-as43d2 zit geen LED meer, het enige wat zou kunnen gaan oplichten bij een melding zijn je 4 knoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Hoe kan ik dit dan uitvoeren? Ik heb al verschillende app's geprobeerd die een notificatie op het scherm zouden moeten geven maar geen van alle werken ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeardyHamster
bij de betaalde versie van light flow zit wel een optie om andere leds ook aan te sturen. dit zou misschien kunnen werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gCassy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06-2023
Aan de posts van RogierE en moddoxnl te zien blijkt het toch niet zo eenvoudig om de AT-AS43D te voorzien van een nieuwe ROM :( Had ik een beetje op gehoopt.

Momenteel heb ik met dit toestel een vervelend probleem. Op m'n werk zijn ze overgestapt naar een nieuwe gsm provider (Proximus) en telkens ik de pincode ingeef van die sim-kaart krijg ik:

The process com.android.phone has stopped unexpectedly. Please try again.

Op Internet al tal van gesuggereerde oplossingen geprobeerd, maar tot dusver zonder positief resultaat. Een nieuwe sim-kaart aangevraagd, opnieuw dezelfde foutmelding... (met de vorige provider (Mobistar) had ik ook dat probleem, maar bracht een nieuwe sim-kaart hier verandering in)

Het toestel opstarten met enkel de sim-kaart van de nieuwe provider geeft net dezelfde problemen :(

Support van Wolfgang ook een mailtje gestuurd, maar nog geen antwoord ontvangen.

Als iemand ideeën heeft, laat maar weten. Telefoon is op 21/04/2012 aangekocht geweest. Hopelijk kan ik nog iets doen met de garantieperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Inmiddels wordt versie vier verkocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/images/smartphone_wolfgang_at_as43d4_normal_6400.jpg
Smartphone Wolfgang AT-AS43D4
4.3" simlockvrije Android 4.1 smartphone met 800x480 resolutie.
Met MT6577T 1.2 GHz Dual Core processor, Quad Band GSM 850/900/1800/1900 MHz en Tri Band UMTS 850/1900/2100 MHz.
- dual Standby/One Talk
- 1500 mAh accu
- camera: 5.0-megapixel autofocus achtercamera met LED-flits
- VGA-camera aan de voorkant
- GPS
- Bluetooth 4.0
- WiFi
- FM radio
- 512 MB werkgeheugen
- 4 GB geheugen waarvan 2 GB beschikbaar
- micro-SD 8 GB meegeleverd, uitbreidbaar tot 32 GB
- afmetingen: 12.7x6.8x1.1 cm

Per stuk
169.00*
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Heb zelf al een tijdje de AS43D2 in bezit met twee simkaarten erin, maar kreeg toch af en toe wel klachten dat ik niet bereikbaar ben op mijn sim2 nummer.

Na lang proberen ben ik erachter gekomen wanneer het mis gaat.

Op het moment dat mijn toestel via sim1 via 3G of G data aan het versturen is, dus je ziet zeg maar dat er activiteit plaatsvindt, dan is sim2 niet bereikbaar. Is er geen dataoverdracht gaande, dan is het probleem niet aanwezig.

Iemand die dit ook ervaart en weet hoe op te lossen? Of is mijn toestel stuk en moet ik hem opsturen? Het lijkt me niet dat dit zo hoort. Heb toevallig een Huawei G700 geprobeerd en deze heeft het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Na anderhalf jaar tevreden gebruik te maken van de AT-AS43D2 hebben we deze nu opgestuurd voor reparatie. Het toestel was zo traag geworden dat er niet meer mee te werken viel. Zelfs een Whatsapp berichtje versturen duurde heel lang of ging helemaal niet. Een factory reset bood geen soelaas.

Daarnaast waren er nog twee defecten. Het beeld werd vaak niet goed gerenderd en het LCD knipperde (heel snel). De USB poort werkte alleen nog als je de kabel er op een bepaalde manier indeed en niet meer bewoog.

Vorig jaar is het toestel gevallen waardood het scherm is gebarsten. Wolfgang heeft inmiddels gebeld met de vraag of zij het glas mogen vervangen, kosten EUR 77,- .
Ik heb gevraagd of ze eerst de andere defecten willen verhelpen. Nadat het scherm is gebarsten werkte alles nog prima. Ik ben een beetje huiverig dat we straks 77 euro hebben betaald en het toestel nog steeds gebreken vertoont.

We gaan het meemaken hoe goed de service en garantie afhandeling is van Wolfgang, keep you posted :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Omdat ik nog geen bericht had gehad van Wolfgang heb ik vorige week een e-mail gestuurd. De dag erna krijg ik de reactie, "wat is uw postcode?", hier heb ik gelijk op geantwoord, maar helaas is hier nog niet op gereageerd.
Het toestel is nu zo'n 3 weken in hun bezit. We wachten geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:54
Let op dat je hier niet teveel geld in steekt, hij is tegenwoordig nog geen 2 tientjes meer waard...
Voor 77 euro haal nu heel wat beters (voornamelijk uit china) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Dat besef ik wel, hoewel het me best 20 euro waard is. Het was een prima toestel.

Zojuist bericht terug gekregen
Op dit moment wachten wij op onderdelen om uw toestel te repareren, we verwachten eind deze begin volgende week de reparatie te kunnen afronden.
Vraag me af welk onderdeel er vervangen gaat worden. Je zou toch eigenlijk verwachten dat ze wel het een en ander op voorraad hebben.
We wachten maar weer even af.
Pagina: 1 2 3 Laatste