Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeardyHamster schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 12:04:
ik heb een mail van AT telecom ontvangen en hun zeggen dat ze bezig zijn met een update naar ics maar ze weten de datum nog niet
Dat is mooi nieuws!
Ben nog steeds meer dan tevreden met de telefoon, ik was eerst bang dat de batterij het niet heel goed zou doen maar ook dat valt me zeer mee.
Vastlopers of crashes zoals ik hier in het topic voorbij heb zien komen heb ik gelukkig niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:39
Nou hier problemen met dit ding. Thuis komt hij op wifi maar de verbinding is echt tergelijk sloom. Bij uit en inschakelen van wifi doet hij het 10 sec. goed daarna is het weer drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10-2022
STIMPPYYY schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 21:15:
Nou hier problemen met dit ding. Thuis komt hij op wifi maar de verbinding is echt tergelijk sloom. Bij uit en inschakelen van wifi doet hij het 10 sec. goed daarna is het weer drama.
Router al een keer gereset? Wil wel eens helpen....anders heb je pech denk ik dat ie problemen met jouw router.

[ Voor 7% gewijzigd door Rhesus op 28-04-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
  • Laatst online: 24-03 20:45
BeardyHamster schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 12:04:
ik heb een mail van AT telecom ontvangen en hun zeggen dat ze bezig zijn met een update naar ics maar ze weten de datum nog niet
Dat zou helemaal top zijn. Kun je die mail eens posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Rhesus schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:31:
[...]

Router al een keer gereset? Wil wel eens helpen....anders heb je pech denk ik dat ie problemen met jouw router.
Zal het proberen. Wordt eerlijk gezegd nu al moe van android. Dit soort problemen trek ik niet zo goed. Alles werkt prima op wifi, net zoals mijn iphone. Koop je een android toestel en uiteraard werkt het weer niet goed.

De verbinding geeft op het moment van cragen btw 1mbps aan. Singaal is goed

[ Voor 8% gewijzigd door STIMPPYYY op 28-04-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 11:40

Aid

Die van mij gaat om een of ander reden niet meer aan. Vannacht is de telefoon uitgevallen, omdat ie leeg was en nu zit de telefoon aan de oplader, maar hij wil maar niet opstarten. Het gebruikelijke lampje dat normaal brandt tijdens opladen is uit maar de 'home' knop en 'terug' knop knipperen. :?

EDIT:
De telefoon doet het weer! Na een kwartier van knipperen brandt nu het gebruikelijke lampje weer en kan ik de telefoon opstarten :)

[ Voor 19% gewijzigd door Aid op 29-04-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:57:
[...]
Zal het proberen. Wordt eerlijk gezegd nu al moe van android. Dit soort problemen trek ik niet zo goed. Alles werkt prima op wifi, net zoals mijn iphone. Koop je een android toestel en uiteraard werkt het weer niet goed.
Ik denk eerder dat het aan de goedkope hardware in dit toestel ligt dat aan Android 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Aghanim schreef op zondag 29 april 2012 @ 11:15:
[...]

Ik denk eerder dat het aan de goedkope hardware in dit toestel ligt dat aan Android 8)7
Dit kan inderdaad aan de hardware van zowel de telefoon als router liggen maar ook aan de software en de omgeving.

In Android 4.0 is er een optie "avoid poor connections" die aan/uit kunt zetten. Als je deze aanzet verbreekt Android de verbinding als het signaal te zwak wordt en gaat opzoek naar iets beters. Ik kan deze optie niet vinden in Android 2.3.

Als er meerdere draadloze netwerken vlak bij elkaar op het zelfde kanaal zitten, kan dit ook problemen geven (qua verbinding en snelheid). Je zou eens kunnen proberen een ander kanaal te selecteren op je router.

In de build.prop op de telefoon is property 'ro.wifi.channels' niet ingevuld (zou de waarde 13 moeten hebben voor europa). Ik zie hier ook geen property ro.wifi.country=EU in de build.prop.

Je kunt ook eens 'Wifi Analyzer' app uit google market downloaden.

[ Voor 5% gewijzigd door RogierE op 29-04-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Bedankt voor de tips. Ander kanaal heb ik al geprobeerd, evenals alle voor de hand liggende opties zoals veranderen van ssid, security e.d.

Ik zal die app eens proberen, wellicht dat deze iets kan vinden. Anders denk ik dat ik deze router maar omruil met die van mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
STIMPPYYY schreef op zondag 29 april 2012 @ 17:28:
Bedankt voor de tips. Ander kanaal heb ik al geprobeerd, evenals alle voor de hand liggende opties zoals veranderen van ssid, security e.d.

Ik zal die app eens proberen, wellicht dat deze iets kan vinden. Anders denk ik dat ik deze router maar omruil met die van mijn vriendin.
Ja, je kunt dat ook proberen of het probleem zich dan nog voordoet.

Op welke snelheid connect jouw telefoon met de router? Op een hogere snelheid kun je dit soort problemen eerder verwachten, dus kun je ook proberen de router op een lagere vaste snelheid zetten, misschien levert dat iets op.

Maar dit soort perikelen kun je met elk merk, goedkoop of niet ondervinden.
Als je het slecht treft met wifi in combinatie met je router heb je gewoon pech.
En natuurlijk is het niet leuk dat je dit mee maakt...... hoop voor jou dat je het op kunt lossen.

[ Voor 16% gewijzigd door Rhesus op 29-04-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Aid schreef op zondag 29 april 2012 @ 11:05:
Die van mij gaat om een of ander reden niet meer aan. Vannacht is de telefoon uitgevallen, omdat ie leeg was en nu zit de telefoon aan de oplader, maar hij wil maar niet opstarten. Het gebruikelijke lampje dat normaal brandt tijdens opladen is uit maar de 'home' knop en 'terug' knop knipperen. :?

EDIT:
De telefoon doet het weer! Na een kwartier van knipperen brandt nu het gebruikelijke lampje weer en kan ik de telefoon opstarten :)
Ik had eergister precies hetzelfde! Ik dacht dat ie kapot was :p

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal
heb ook die aldi telefoon en gisteren op eens wil hij niet meer opstarten
en als ik in recovery menu van telefoon ben en dan laat ik hem rebooten en dan komt die witte scherm met tekst wolfgang en dan in eens valt ie op zwart scherm en er gebeurd helemaal niks
dus mijn vraag is of iemand een orginele android rom voor deze telefoon heeft en kan mij via mail die naar mij mailen zo dat ik die rom op sd kaart kan zetten en op nieuw de software op telefoon kan installeren want volgens mij zou dat kunnen het probleempje verhelpen
dus Aub technische helpdesk zou u de orginele android 2.3.6 rom van deze telefoon naar mijn mail kunnen sturen
alvast bedankt
vriendelijke groet J.T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
@Darkraver30

ik neem aan dat de batterij helemaal is opgeladen en hij is niet geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@Darkraver30

Ik heb wel een boot.img en een recovery.img. Ik kan ze je niet mailen ivm de grootte. Ik zal ze vanavond in een dropbox zetten vanwaar je ze kunt downloaden.

Het is hier trouwens geen technische helpdesk...maar een groep mensen met dezelfde telefoon die wetenswaardigheden uitwisselen ;)

[ Voor 56% gewijzigd door RogierE op 01-05-2012 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal
ja de baterij is opgeladen
maar hij wil gewoon niet opstarten
en in recovery mode kan ik komen maar als ik kies om gegevens te wissen doet ie wissen maar dan doe ik reboot en zie ik wit scherm met tekst Wolfgang en na 10 seconden gaat het scherm gelijk op zwart en als ik op aan en uit knop druk gebeurt er helemaal niks ,alleen als ik op reset knop druk dan zie ik weer wit scherm en dan valt ie opnieuw op zwart
dus ik denk dat het orginele firmware van deze telefoon opnieuw moet worden geinstaleert heb geen back up er van
dus als iemand heeft back up firmware van deze telefoon zou ik heel graag willen krijgen zo dat ik via sd kaart de firmware kan installeren
heb een 32 gb sd kaart
vriendelijke groet J.T
ben nieuw op deze site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54

JEV

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:27:
Hallo allemaal
en in recovery mode kan ik komen maar als ik kies om gegevens te wissen doet ie wissen maar dan doe ik reboot en zie ik wit scherm met tekst Wolfgang en na 10 seconden gaat het scherm gelijk op zwart en als ik op aan en uit knop druk gebeurt er helemaal niks ,alleen als ik op reset knop druk dan zie ik weer wit scherm en dan valt ie opnieuw op zwart
dus ik denk dat het orginele firmware van deze telefoon opnieuw moet worden geinstaleert heb geen back up er van
dus als iemand heeft back up firmware van deze telefoon zou ik heel graag willen krijgen zo dat ik via sd kaart de firmware kan installeren
heb een 32 gb sd kaart
vriendelijke groet J.T
ben nieuw op deze site
Ok om je te helpen met deze site.
Ten eerste gebruiken we hoofdletter en leestekens. (Punten, comma's etc.)
Ten tweede begroeten we elkaar niet.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 12:44
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:27:
Hallo allemaal
heb een 32 gb sd kaart
vriendelijke groet J.T
ben nieuw op deze site
Waarom niet terug naar de leverancier, neem aan dat je gewoon garantie hebt. Of ben je er zelf mee bezig geweest?

@all: Ik was vandaag bij de action, daar hebben ze nu 10" screenprotectors voor € 1,60 :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik begrijp weinig van het verhaal maar als ik lees:

- recovery (CWM?);
- gegevens wissen (wipe partition / data);
- opstarten -> logo -> zwart scherm.

Verwacht ik dat het toestel leeg is. Al is dat niet logisch want dan had een Nandroid teruggezet kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat er om dat de telefoon helemaal niet meer wil starten
als ik de reset knop indruk start de witte scherm met logo van deze toestel en vervolgens is dit logo zo 10 sec te zien,en in eens springt ie op zwart
dan als ik in de recovery menu inkom heb ik paar functies
rebooten
updaten via sd kaart
dan gegevens wissen
en partitie wissen
en als ik dat doe en dan rebooten
komt het witte scherm te voor schijn en na 10 sec valt telefoon op zwart scherm
dus de enige oplossing is om de boot rom van deze telefoon op nieuw te installeren via de sd kaart
maar ik heb die boot rom niet omdat ik geen back up heb gemaakt
dus daarom zoek ik via deze site iemand die mischien wel een rom van deze telefoon hebt.
zo dat ik die rom op mijn sd kaart kan zetten en dan proberen te installeren
op google kan ik niets vinden voor deze telefoon ,alleen van de bekende merken zo als samsung,sony,htc motorola enz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeardyHamster
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:10
voor degenen die de mail wouden zien hier is hij

Ha Bacardi95

Er wordt gewerkt aan een upgrade naar 4.0 Wanneer beschikbaar is niet bekend.

Mvg.

Ambiance Technology BV
Service & Support
T 0900-4483537
E info@ambiancetechnology.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@Bacardi95
Dat is kort en krachtig van ze. Ik had iets meer verwacht maar mooi dat ze eraan werken.

@Darkraver30 (en andere geïnteresseerden)
De link naar boot.img en recovery.img.

Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whippet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-08-2019
vanmiddag toevallig bij de blokker gevonden tablet-pc beschermfolie er zitten 3 vellen in
formaat 18cm x 24 cm prijs €5,00
Dus hier moet toch wel een passend schermpje uit te snijden zijn.
De gaatjes zou ik proberen met een dremeltje te maken met een punt freesje want als je een
gaatje maakt met een gaatjes tang of een buisje komt er aan een kant een heel klein minuscuul
opkantje waardoor de folie niet op het scherm komt met als resultaat lucht eronder.

PS. noch een kleine melding (kanttekening) de folie is wel mat.

[ Voor 6% gewijzigd door whippet op 02-05-2012 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RogierE,bedankt voor link met die 2 roms
het lukt me niet om die telefoon aan de praat te krijgen
als ik via sd kaart wil installeren komt het volgende te staan:
E:signature verification Failed,instalation aborted
dus ik weet niet wat ik nog kan doen om die telefoon weer normaal kan opstarten.
voor andere merken zijn er veel flash tools om je dode telefoon weer opgang te krijgen
en voor deze telefoon is helemaal niks te vinden op google
of weet iemand een tool waarmee je alle telefoons kan flashen om je telefoon kan formateren en op nieuw de firmware kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@Darkraver30
Wat heb je nu eigenlijk gedaan? Hoe wil je de images files via de sd kaart installeren?

Voor meer uitleg over het flashen zie: http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/Fastboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
@darkraver30: nogmaals, heb je zelf iets gedaan waardoor de telefoon niet meer opstart? Of is hij vanzelf kapot gegaan? Zo ja, lijkt het me dat je gewoon garantie hebt. Maar als je nu van alles probeert kan het zijn dat je garantie vervalt, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb die telefoon geroot en 2 dagen ging het goed hij starte goed en deed gewoon normaal maar op eens op de dag er na wil die niet meer opstarten en weet ik niet wat ik moet doen ,heb een mailtje gestuurd naar ambiance technology met de vraag hoe veel geld zou dat kosten om het laten herstellen van software maar tot nu toe heb ik geen antw van ze gekregen,misschien weet iemand een winkel waar ik eventueel kan gaan om die software fout te laten herstellen ,want zelf lukt het me niet om die telefoon aan de praat te krijgen,als ik batterij uit haal en na 10 sec weer in doe en usb kabel in doe gaat ie alleen batterij opladen ,vervolgens als ik op aan en uit knop indruk komt de witte scherm te voor schijn met logo Wolgang en na een paar sec valt ie op zwart scherm en er gebeurd verver helemaal niks meer hij reageert niks meer ,alleen als ik op reset knop druk komt de witte scherm er weer met logo en valt ie weer op zwart scherm,dat is dus de hele verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
Voor diegene die nog op zoek zijn naar een geschikt hoesje, http://www.case-in.nl/Valenta-Pocket-Black-18

Voor diegene die op zoek zijn naar drivers voor deze telefoon, http://at-as43d.wisskid.nl/

[ Voor 31% gewijzigd door Rhesus op 02-05-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:05:
RogierE,bedankt voor link met die 2 roms
het lukt me niet om die telefoon aan de praat te krijgen
als ik via sd kaart wil installeren komt het volgende te staan:
E:signature verification Failed,instalation aborted
Dat komt omdat die files geen juiste signature hebben. Hoe je dit op kunt lossen lees je hier.

Kun je eens uitleggen hoe je die files probeert te flashen? Gebruik je ClockworkMod recovery? Een aantal posts hierboven zeg je dat je 'wipe data/partition' hebt gedaan. Je moet dan een andere ROM vinden om te flashen en dat is meestal niet met de files die jij kreeg maar met een naamrom.zip (mits ClockworkMod).

Overigens lijkt het me stug dat je geroot hebt, het 2 dagen werkte en nu ineens niet meer opgestart kan worden. Dit is mijn derde android device (en die heb ik allen op dag 1 geroot + custom rom) en ik heb nog nooit meegemaakt dat je telefoon 'ineens' niet meer kan booten.

Ik zeg niet dat ik je niet geloof, maar mocht je zelf een foutje in CWM hebben gemaakt dan is handig om dat met ons te delen, zodat we je beter kunnen helpen. Verder zou ik je willen vragen je verhaal duidelijker te lezen te maken. Gebruik leestekens en alinea's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Aghanim schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:47:
[...]

Dit is mijn derde android device (en die heb ik allen op dag 1 geroot + custom rom) en ik heb nog nooit meegemaakt dat je telefoon 'ineens' niet meer kan booten.
Hoe heb je je telefoon geroot?

Welke custom rom heb je erop gezet en wat is hier beter aan?

[ Voor 12% gewijzigd door RogierE op 02-05-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is mijn eerste smartphone dus ik ben helemaal niet bekend hoe en wat je moet doen om je telefoon weer opgang te laten draaien,
heb de telefoon met het programma SuperOneClickv2.3.3-ShortFuse
dus ik weet het niet zeker of ik die telefoon heb geroot maar volgens de root check was ie wel geroot
er kwam tekst your phone is root
en has de super user icoontje en als ik een programma wilde starten waarmee je een root permission zou moeten hebben ,vroeg de superuser om toesteming
dus ik neem aan dat mijn telefoon wel geroot was,maar na 2 dagen wil die niet meer starten
de fout treed op toen ik in de programma SuperOneClick de telefoon wilde unrooten want daar heb je 2 opties
eentje om je telefoon te rooten en eentje om je telefoon weer wil unrooten en daar ging iets mis
daarom weet ik niet wat ik nou kan doen om die telefoon weer aan de praat te krijgen
zijn er mensen die weten welke winkel gsm software kan laten herstellen?
want mij lukt het gewoon niet want heb er geen verstand van want het is iets nieuws voor mij
windows herstellen of installeren gaat makkelijk ,maar android installeren of herstellen blijkt een moeilijke klus te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@Darkraver30

Zucht, heb je het nu geflashed op de manier zoals hier beschreven staat of niet?

Zoals duidelijk in de eerste regel van het artikel te lezen staat "It allows flashing of unsigned partition images".

De 2 files zijn van de backup die ik gemaakt heb van mijn AS43D middels RomDump (zie hier). Het zou kunnen dat je ook nog een system file nodig hebt maar dit weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar die fastboot wil bij mijn windows 7 x64 bit niet opstarten
heb die android sdk gedownload en geinstallert
maar als ik op fastboot druk komt die scherm te voor schijn vliegen en gaat gelijk dicht
dus ik weet niet wat ik moet doen om die fastboot te laten draaien
het is allemaal nieuw voor mij die hele android systeem en blijkbaar kom ik zelf niet uit
woon in Den Haag dus als iemand een gsm service winkel weet waar ik die telefoon kan laten herstellen zal ik dankbaar zijn,want ik kom echt zelf niet uit hoe ik het kan herstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Allereerst (en sorry ik moet het gezegd hebben): als je 'zo veel' kennis van Android hebt, waarom heb je dan in godsnaam proberen te rooten etc? Ik vind het vervelend voor je dat je toestel niet meer werkt, maar de handelingen die jij uitvoert zonder vooraf onderzoek te doen zijn ook wel erg riskant.

Waarschijnlijk starten je fastboot commando's niet vanwege het feit dat het dos commando's zijn en jij die in Windows uit wilt voeren. Ga dus naar de command prompt (run: CMD) en voer ze daar nogmaals uit. Bijvoorbeeld (uit mijn hoofd): adb fastboot-windows flash blablabla .

@Hierboven: ik heb geen Aldi toestel maar een Galaxy Nex dus ik gebruik geen custom ROM op jullie toestel. Las echter de post van Darkraver en heb daarom hier gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Je moet een dosbox openen in windows. Naar de directory gaan waar het bestand fastboot staat. Voer daar eerst maar het commando 'fastboot devices' uit. Dit zou een lijst moeten geven van android devices. Wel je telefoon verbinden met je computer en op de telefoon USB debugging aan zetten voordat je het commando uitvoert.

Als je geen devices krijgt moet je de drivers nog installeren. Zie het bericht van rhesus om 16.55 hierboven.
Daarna kun je handleiding volgen uit het bericht om 22.55.

Je zou een winkeltje kunnen zoeken die ook simlocks van telefoons af kunnen halen. Wellicht kunnen ze je helpen maar ik denk het niet want het is geen gangbare telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
Aghanim schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:33:
Allereerst (en sorry ik moet het gezegd hebben): als je 'zo veel' kennis van Android hebt, waarom heb je dan in godsnaam proberen te rooten etc? Ik vind het vervelend voor je dat je toestel niet meer werkt, maar de handelingen die jij uitvoert zonder vooraf onderzoek te doen zijn ook wel erg riskant.
Dat was ook het eerste wat ik dacht, en dat pas ik dan ook toe op mezelf.
Ik root nog niet voordat ik er vrij zeker van ben dat ik het tot een goed einde kan brengen en de problemen
die kunnen voorkomen kan oplossen, en niet te vergeten de juiste voorzorgsmaatregelen te nemen zoals
een backup maken nadat je de telefoon geroot hebt.

Maar hopelijk leid deze posts van Darkraver30 ertoe dat andere die er te licht over denken zijn telefoon te rooten, beter voorbereid te werk gaan en hiervan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
Rhesus schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:55:
Voor diegene die nog op zoek zijn naar een geschikt hoesje, http://www.case-in.nl/Valenta-Pocket-Black-18

Voor diegene die op zoek zijn naar drivers voor deze telefoon, http://at-as43d.wisskid.nl/
Bedankt. Helaas krijg ik de ADB driver niet geïnstalleerd :? Tijdens de installatie moet ik de usb foutopsporing aanzetten en de phone connecten. Dan krijg ik een foutmelding dat de telefoon niet gedetecteerd wordt, de installatie wordt dan afgebroken.
Ik draai windows 7-64-bit, misschien dat dat er iets mee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Ik neem aan de je de telefoon al eens eerder had aangesloten op je PC?

Zo ja, dan kun toch gewoon de drivers updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ambiance Technology adviseerde mij om die telefoon naar hun op te sturen,en dat heb ik vandaag gedaan
compleet met doosje en alle toebehoren en een brief waar ik de hele verhaal heb uitgelegd wat er mankeert met die telefoon,dus ik zal afwachten wat er uit zal komen,of ze herstellen die software fout of ze sturen me een nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Humm...dit is wel erg simpel. Na een week lezen en speuren op het web, heb ik de telefoon geroot op een erg eenvoudige wijze, namelijk door de su binary te vervangen (wel eerst backuppen) door een su binary van droid_easy_root_v7d.zip.

Ik krijg op de mijn telefoon wel de melding dat su verouderd is en of ik deze wil bijwerken (dit heb ik nog niet gedaan, misschien moet ik de su binary zelf eens compilen) maar volgens allerlei diverse programma's (root checker etc), is mijn telefoon geroot.

Ik heb de Superuser.apk geïnstalleerd en als een programma toegang wil, dan verschijnt er netjes een dialoog of ik de toestemming wil geven. Bijvoorbeeld met ConnectBot of SetCPU.

Ook maar busybox geïnstalleerd aangezien het toch wel handig is op cp te kunnen gebruiken ipv cat ;-)

Maar de vraag die ik dus heb...zie ik iets over het hoofd of is dit echt zo eenvoudig??
Of is de beveiliging van de telefoon minder stringent dat die van bijvoorbeeld een samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
RogierE schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:03:
Humm...dit is wel erg simpel. Na een week lezen en speuren op het web, heb ik de telefoon geroot op een erg eenvoudige wijze, namelijk door de su binary te vervangen (wel eerst backuppen) door een su binary van droid_easy_root_v7d.zip.
Dit is wel heel verrassend dat dit op zo'n eenvoudige manier kan, zelfs onveilige manier.
Je mag toch verwachten dat je eerst root rechten moet hebben om die su binary te mogen vervangen door iets anders? Het lijkt wel of hij al geroot was voordat je begon, maar dat zal toch niet?

Om een telefoon te kunnen rooten wordt er toch gebruik gemaakt van een gaatje in het systeem, en jij hebt door enkel een bestand te vervangen hem geroot gekregen, mis ik iets?

Waarom heb je het op die manier gedaan, lukte het niet met SuperOneClick of iets dergelijks?

Edit:
moddoxnl schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:01:
[...]

Bedankt. Helaas krijg ik de ADB driver niet geïnstalleerd :? Tijdens de installatie moet ik de usb foutopsporing aanzetten en de phone connecten. Dan krijg ik een foutmelding dat de telefoon niet gedetecteerd wordt, de installatie wordt dan afgebroken.
Ik heb geprobeerd om ook de ADB driver te installeren volgens de door mij gegeven link, wat is gelukt.

Je krijgt inderdaad eerst een foutmelding dat de telefoon niet wordt gedetecteerd , maar als je cancel drukt dan wordt inderdaad de installatie afgebroken, niet doen dus.
Je moet even wachten en nog een keer proberen net zolang totdat de telefoon wel wordt gedetecteerd, tenminste dat was bij mij zo.

Echter:
Qualcomm Android Modem A018
Uitroep teken en windows meldt dat de driver niet voor dit systeem is ontworpen?

Qualcomm HS-USB Diag A018 (COM 8 ) Niet geinstalleerd
Qualcomm HS-USB GPS A018 (COM 10) Niet geinstalleerd

Heeft iemand dit alles, zonder problemen kunnen installeren?

[ Voor 45% gewijzigd door Rhesus op 05-05-2012 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Rhesus schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:39:
[...]

Dit is wel heel verrassend dat dit op zo'n eenvoudige manier kan, zelfs onveilige manier.
Je mag toch verwachten dat je eerst root rechten moet hebben om die su binary te mogen vervangen door iets anders? Het lijkt wel of hij al geroot was voordat je begon, maar dat zal toch niet?

Om een telefoon te kunnen rooten wordt er toch gebruik gemaakt van een gaatje in het systeem, en jij hebt door enkel een bestand te vervangen hem geroot gekregen, mis ik iets?
Als je de telefoon uitzet en via de usb kabel verbind met je telefoon en vervolgens naar je telefoon gaat via adb shell, ben je root. Op die manier kun je gewoon su vervangen (of andere dingen doen) door een nieuwe su.
Rhesus schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:39:
[...]

Waarom heb je het op die manier gedaan, lukte het niet met SuperOneClick of iets dergelijks?
Ik weet niet precies wat SuperOneClick doet en daarom wilde ik eerst andere manieren proberen. Heb jij het wel met SuperOneClick gedaan?

Ik heb de windows driver nog niet geprobeerd maar via Linux krijg je het gewoon aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
RogierE schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:34:
[...]

Als je de telefoon uitzet en via de usb kabel verbind met je telefoon en vervolgens naar je telefoon gaat via adb shell, ben je root. Op die manier kun je gewoon su vervangen (of andere dingen doen) door een nieuwe su.

[...]

Ik weet niet precies wat SuperOneClick doet en daarom wilde ik eerst andere manieren proberen. Heb jij het wel met SuperOneClick gedaan?

Ik heb de windows driver nog niet geprobeerd maar via Linux krijg je het gewoon aan de praat.
Bedankt voor de uitleg, weer iets bij geleerd over de adb shell, dat verklaard het een en ander.

Ik heb naar de linux methode gekeken maar de windows methode leek makkelijker, lol, terwijl ikzelf ubuntu draai op m'n laptop.

De SuperOneClick heb ik nog niet geprobeerd want daarvoor moest eerst de ADB driver voor geinstalleerd zijn. Darkraver30 heeft zijn telefoon ook zo geroot met een niet zo goed vervolg, dus ik heb nu een beetje koud water vrees voor de gevolgen.
Alleen weet ik natuurlijk niet wat hij gedaan heeft nadat hij zijn telefoon had geroot.

[ Voor 10% gewijzigd door Rhesus op 05-05-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Ik weet niet of het normaal is dat je root rechten krijgt als je verbind via adb shell maar op 'onze' telefoon is dit wel zo. Je kunt het zien als er een # bij de command prompt staat (dan ben je root) en als je een $ krijgt ben geen root.

Als ik via ConnectBot op de telefoon een shell open zie ik de $, maar dan ik nu su doen waardoor ik root wordt (Superuser komt wel eerst netjes met een melding).

Windows ziet geen apparaten via 'adb devices'. Vandaar dat ik het op linux geprobeerd heb. Hier zie ik als resultaat allemaal ???? na het commando 'adb devices' maar ik kan dan wel gewoon naar de telefoon toe. Blijkbaar kent linux de telefoon niet maar kan wel verbinden terwijl dit onder windows niet gaat (zonder de juiste driver).

Voor linux heb ik wel wat met 51-android-rules moeten spelen maar volgens mij was dit helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Rhesus schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:46:
[...]

De SuperOneClick heb ik nog niet geprobeerd want daarvoor moest eerst de ADB driver voor geinstalleerd zijn. Darkraver30 heeft zijn telefoon ook zo geroot met een niet zo goed vervolg, dus ik heb nu een beetje koud water vrees voor de gevolgen.
Alleen weet ik natuurlijk niet wat hij gedaan heeft nadat hij zijn telefoon had geroot.
Van wat ik begreep heeft hij na de root een random tooltje gedraaid om te unrooten en dat heeft blijkbaar alles verpest. Zo lang je dus niet zo maar iets downloadt om te unrooten (als je dat al zou willen) zit je volgens mij wel safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whippet
Rhesus schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:55:

@Rhesus ik heb ff een vraagje heb jij wel alle 4 de drivers kunnen installeren bij mij blijven er twee open staan en een voor de modem die niet geinstalleerd kunnen worden nl.

modems
Qualcomm Android Modem A018 USB\VID_05C6&PID_A018&MI_02\6&13F0826C&0&0002

Poorten (COM & LPT)
Qualcomm HSUSB Device USB\VID_05C6&PID_A018&MI_03\6&13F0826C&0&0003

Qualcomm HSUSB Device USB\VID_05C6&PID_A018&MI_00\6&13F0826C&0&0000

whippet

[ Voor 10% gewijzigd door whippet op 06-05-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
Aghanim schreef op zondag 06 mei 2012 @ 09:26:
[...]

Van wat ik begreep heeft hij na de root een random tooltje gedraaid om te unrooten en dat heeft blijkbaar alles verpest. Zo lang je dus niet zo maar iets downloadt om te unrooten (als je dat al zou willen) zit je volgens mij wel safe.
whippet schreef op zondag 06 mei 2012 @ 10:02:
[...]

@Rhesus ik heb ff een vraagje heb jij wel alle 4 de drivers kunnen installeren bij mij blijven er twee open staan en een voor de modem die niet geinstalleerd kunnen worden nl

whippet
@ XeNeRgY: Ok bedankt, dat heb ik niet gelezen zijn posts, er overheen gelezen denk ik.

@ Whippet : Kijk even een paar posts boven je eigen post, daar heb ik al geantwoord hierover.

@ RogierE : Wat voor apps raad je me aan nadat je geroot hebt, zoals voor het maken van een rom
backup enz. Zelf wil ik Gingerbreak gebruiken om de telefoon te rooten, ik lees hierover nog geen negatieve verhalen zover. Het doet hetzelfde als wat jij hebt gedaan, alleen als apk zonder gebruik van een pc. Het zoekt naar een Gingerbread 2.3.3 exploit en als er dan root wordt bereikt dan wordt een vervangende su en Superuser.apk geinstalleerd.

Edit: Gingerbreak geprobeerd, maar geen resultaat !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@Rhesus
Ik heb het niet met Gingerbreak gedaan omdat ik nergens iets kon vinden dat dit ook werkte met de android versie die op de telefoon staat (versie 2.3.6). Vandaar dat ik zelf wat ben gaan hacken.

De apps die ik erop wil zetten zijn titanium backup en clock work recovery (als dit werkt). En misschien Adfree. Hierna wil ik eens gaan kijken of er iets te tweaken valt qua processor.

Ook denk ik erover om de MIUI rom erop te zetten maar ik heb mijn twijfels of daarna de telefoon nog wel dual sim is.

Oja, ik heb gisteren ook nog geprobeerd de telefoon met Windows 7 en de nieuwe drivers te verbinden maar dit lukte mij niet aangezien ik al wat gemodificeerde drivers van een ZTE gebruikte (gewoon inf bestand aanpassen met het juiste vendor id etc).

Ik kwam er toen wel achter dat ik niet de telefoon met ADB kan benaderen als de telefoon uit staat en verbonden is met de USB kabel. 'adb devices' geeft een vraagteken en als status offline (met Windows dus). Onder linux heb ik ook de vraagtekens maar kan ik wel de telefoon benaderen als deze uit staat. Om het su bestand te vervangen moet de telefoon uit staan anders is het file system readonly.

[ Voor 39% gewijzigd door RogierE op 06-05-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
RogierE schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:37:
@Rhesus
Ik heb het niet met Gingerbreak gedaan omdat ik nergens iets kon vinden dat dit ook werkte met de android versie die op de telefoon staat (versie 2.3.6). Vandaar dat ik zelf wat ben gaan hacken.
Klopt, ik heb toch maar geprobeerd, zonder resultaat.
RogierE schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:37:
@Rhesus

Ook denk ik erover om de MIUI rom erop te zetten maar ik heb mijn twijfels of daarna de telefoon nog wel dual sim is.
Denk ik ook, een telefoon met dual-sim komt zelden voor en daar zal deze rom niet mee over weg kunnen,
al zal dat niet het enige zijn wat niet zal werken denk ik.

Het benaderen van de telefoon met ADB als de telefoon uit staat en verbonden is met de USB kabel, lukt bij mij wel en devices geeft een vraagteken maar niet status offline (met Windows dus).
Na ingeven van ADB shell heeft de prompt een # zodat ik root toegang heb.
Titanium backup zal geen problemen geven denk ik alleen clock work recovery moet ik nog wat meer over lezen wat allemaal doet en of het voor elke telefoon geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whippet
@Rhesus sorry ik had het verkeerd gelezen moet nog wennen aan topics en quote's ik heb denk ik
wat de meeste doen te vlug gelezen bedankt.
Dit bedoel ik nu m'n eerst quote begin ik onder het bericht van quote en wordt het een gewoon bericht
nu begin ik meteen bovenaan bij quote en wordt het ook weer een bericht waarom staat dit niet in een
wit kader zoals bij anderen wat doe ik verkeerd.
Rhesus schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:39:
[...]

[...]

@ XeNeRgY: Ok bedankt, dat heb ik niet gelezen zijn posts, er overheen gelezen denk ik.

@ Whippet : Kijk even een paar posts boven je eigen post, daar heb ik al geantwoord hierover.

@ RogierE : Wat voor apps raad je me aan nadat je geroot hebt, zoals voor het maken van een rom
backup enz. Zelf wil ik Gingerbreak gebruiken om de telefoon te rooten, ik lees hierover nog geen negatieve verhalen zover. Het doet hetzelfde als wat jij hebt gedaan, alleen als apk zonder gebruik van een pc. Het zoekt naar een Gingerbread 2.3.3 exploit en als er dan root wordt bereikt dan wordt een vervangende su en Superuser.apk geinstalleerd.

Edit: Gingerbreak geprobeerd, maar geen resultaat !!

[ Voor 11% gewijzigd door whippet op 06-05-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de specs staat: Proximity sensor
Waar is deze voor welke of wat voor een aplicatie gebruikt dit?

Ik heb ook deze smart. Werkt goed. De foto's vind ik wel wat teleurstellend en het geluid ook.
Dit laatset is redelijk maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@whippet
Als je boven de quote marks gaat typen verschijnt je tekst erboven
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:28:
In de specs staat: Proximity sensor
Waar is deze voor welke of wat voor een aplicatie gebruikt dit?

Ik heb ook deze smart. Werkt goed. De foto's vind ik wel wat teleurstellend en het geluid ook.
@whippet
Als je onder de quote marks gaat typen verschijnt je tekst eronder. Je kunt ook altijd even op de "Bekijk bericht" knop klikken om te zien hoe het eruit ziet voordat je "Verstuur bericht" klikt.

@rman_nl
Een proximity sensor, signaleert wanneer er iets dicht bij de sensor komt. De sensor zit naast de luidspreker, rechts bij het ledje (rood/groen).

Deze sensor zorgt ervoor dat het beeld wordt uitgeschakeld als je aan het bellen bent en je dus de telefoon tegen je oor houdt. Je kunt dit testen door iemand te bellen, je telefoon op de luidspreker te zetten (dan heb je dus weer beeld) en dan je vinger op de sensor te leggen. Dan is je beeld weer zwart.

Wat bedoel je met 'laadset'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:28:

RogierE schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:03:

@rman_nl
Wat bedoel je met 'laadset'?
Ik denk dat hij bedoelt, laatste. Hij vind het geluid redelijk goed meer niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Rhesus op 06-05-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
RogierE schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:03:

Ik krijg op de mijn telefoon wel de melding dat su verouderd is en of ik deze wil bijwerken (dit heb ik nog niet gedaan, misschien moet ik de su binary zelf eens compilen) maar volgens allerlei diverse programma's (root checker etc), is mijn telefoon geroot.
De melding dat su verouderd is, komt van de app Superuser (versie 3.0.7). Als su probeer bij te werken met de Superuser app dan mislukt dit. Bij Superuser app is een instelling om dit te controleren en zo nodig hiervan een melding te geven, je kunt de notificatie dus ook uitzetten. Er is een Su fix updater app maar deze app kan mijn su niet updaten. Een zoek actie op internet geeft aan dat meerdere mensen hiermee problemen hebben.

Ik heb nu een oudere Superuser app geïnstalleerd (versie 2.3.6.3) en deze klaagt niet over de su (versie 2.3.1-ef).

Oja, ik heb nu Rom Manager v5.0.0.6 geinstalleerd. Maar voor ik hier wat mee kan doen moet ik ClockworkMod recovery installeren. Hier moet ik me nog iets meer over inlezen (ik heb wat koud water vrees).

[ Voor 10% gewijzigd door RogierE op 07-05-2012 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
RogierE schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:33:
[...]

Oja, ik heb nu Rom Manager v5.0.0.6 geinstalleerd. Maar voor ik hier wat mee kan doen moet ik ClockworkMod recovery installeren. Hier moet ik me nog iets meer over inlezen (ik heb wat koud water vrees).
ClockworkMod wordt geinstalleerd met Rom Manager, en je krijgt een lijst met toestellen te zijn waaruit je het juiste toestel moet kiezen. Alleen de Aldi telefoon zal daar niet bij staan, dus kun je ClockworkMod niet met Rom Manager installeren neem ik aan? Dus zul je een alternatieve methode moeten vinden.

Is het alleen een installatie probleem of zal ClockworkMod altijd werken als het geinstallerd is op de Wolgang, of is een compatible kernel versie nodig? Dat zoeken we uit......

[ Voor 44% gewijzigd door Rhesus op 07-05-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
Een App TIP:

MyPhoneExplorer http://www.fjsoft.at/en/home.php

Mogelijkheden:
Connecten via Wifi, Bleutooth en USB kabel

Adresboek - met direct sync naar Outlook, GMail, Windows contacten, Thunderbird, SeaMonkey, enz
Organizer met kalenderoverzicht en direct sync naar Outlook, Google, Sunbird, Thunderbird, SeaMonkey, Windows calendar(Vista), Rainlendar, Lotus Notes, en andere via (WebDAV, FTP, local)
Contacten en SMS - archiveren, exporten, importen, berichten versturen/ontvangen ...
Filebrowser voor SD kaart en Telefoon geheugen, automatische fotosync...
Screenshots maken, programmas starten/installeren/deinstalleren....
Bellijsten, profielen aanpassen, telefoon besturen, geheugenstatus, telefoonmonitor, enz

[ Voor 7% gewijzigd door Rhesus op 07-05-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Even een algemeen vraagje. Hoe lichtjes zitten er bij jullie onder aan de telefoon? Ik bedoel dus bij de knoppen "menu", "home", "back" en "search".

Ik heb het idee dat er maar ledje hieronder zit, in de buurt van de "back" toets. Deze verlicht wel de "home" maar de andere toetsen niet.

Hoe is dit bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
RogierE schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:30:
Even een algemeen vraagje. Hoe lichtjes zitten er bij jullie onder aan de telefoon? Ik bedoel dus bij de knoppen "menu", "home", "back" en "search".

Ik heb het idee dat er maar ledje hieronder zit, in de buurt van de "back" toets. Deze verlicht wel de "home" maar de andere toetsen niet.

Hoe is dit bij jullie?
Same idd. Ziet er niet goed uit. Raar, de rest van de telefoon is en voelt solide aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09 12:31
Ik heb mogelijk interesse in de AT-AS43D na het lezen van de specs, maar heb na wat zoeken op Google nog geen antwoord kunnen vinden op onderstaande vraag:

Heeft iemand ervaring met de smartphones die bij de Aldi verkocht worden, de Wolfgang AS43D?
Is het mogelijk met deze smartphone om SMS berichten naar de MicroSD card te kopieeren (backup maken) zonder tussenkomst van extra software en \ of de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Is de telefoon nog wel te koop dan bij de Aldi? Ik dacht dat ze uitverkocht waren.

Ik heb ervaring met de AS43D (heb er zelf een).

Volgens mij is het niet mogelijk om dit zonder extra software te doen. Je hebt minimaal een terminal nodig (bv connectbot) en volgens mij ook root toegang om in de data directory te komen.
Zie http://forum.xda-develope...e/index.php/t-448361.html

Wel kun je zonder extra software een SMS kopiëren naar sim1 of sim2.

Waarom niet een app uit de market gebruiken?

[ Voor 31% gewijzigd door RogierE op 09-05-2012 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV

JEV

Chimichurri schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 06:40:
Ik heb mogelijk interesse in de AT-AS43D na het lezen van de specs,
Succes met het vinden dan bij de Aldi. ;w
Misschien op marktplaats voor veel meer geld dan wat ze er bij de Aldi voor betaald hebben. |:(

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:20
Dag allemaal,

zoals eerder gepost, heb ik deze telefoon ook.

Ik heb een headset motorola H300 voor bluetooth. Dit is een belabberde kwaliteit; veel storing en slecht te verstaan.

Hebben meer mensen problemen met bluetooth qua geluidskwaliteit, of kan het aan mijn headset liggen? Met een andere telefoon heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
Vanmorgen had ik het volgende:

Ik gebruik "Alarmclock plus free" als wekker. Vanochtend ging die af, maar ik kon hem niet stopzetten. De app regeerde niet meer. De telefoon liep vast denk ik, want hij startte opnieuw op. Bij het invoeren van de pincode voor de simkaarten liep die weer vast bij het invoeren van het derde cijfer van de tweede pincode. Hierna startte hij weer opnieuw op, maar initialiseerde de simkaarten niet. Er werd dus niet om een pincode gevraagd,
Hierna de telefoon uitgezet en even gewacht alvorens hem weer aan te zetten, Dat ging wel goed, want hij startte normaal op en de simkaarten werden goed geïnitialiseerd.

Heeft iemand anders dit ook al gehad? Lijkt mij dat er ergens een fout in de software zit en dat er iets in een cache blijft staan bij een herstart?

Weet iemand of ik zoiets ergens in een logfile kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV

JEV

moddoxnl schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:19:Lijkt mij dat er ergens een fout in de software zit en dat er iets in een cache blijft staan bij een herstart?
Als je "App 2 SD" installeerd dan vraagd het APP of je ook je cache wilt wissen elke keer als je hem opstrart.
Weet geen andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 07:53
Lees net in een review over de AT-AS28D dat de AS43D over 2 maanden voor dezelfde prijs weer wordt aangeboden met verbeterde specificaties. Wat die verbeterde specificaties zijn, daar wordt niet over gerept. In ieder geval dan maar ff wat eerder voor de Aldi gaan wachten dan de vorige keer.
Zal de prijs op marktplaats nu wel gaan drukken voor het 'oude' toestel waar mensen 300 euro voor durfden te vragen. ;-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
JEV schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:36:
[...]

Als je "App 2 SD" installeerd dan vraagd het APP of je ook je cache wilt wissen elke keer als je hem opstrart.
Weet geen andere manier.
Waarom heb je app2sd geinstaleerd? Dit zit er toch standaard op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
DikkieDick schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:05:
Lees net in een review over de AT-AS28D dat de AS43D over 2 maanden voor dezelfde prijs weer wordt aangeboden met verbeterde specificaties. Wat die verbeterde specificaties zijn, daar wordt niet over gerept. In ieder geval dan maar ff wat eerder voor de Aldi gaan wachten dan de vorige keer.
Zal de prijs op marktplaats nu wel gaan drukken voor het 'oude' toestel waar mensen 300 euro voor durfden te vragen. ;-)
Een link naar die review zou leuk zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Hier is de review te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
moddoxnl schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:01:
[...]

Nou, ik heb weer tijd gevonden om er even mee bezig te gaan. Ik heb samsung kies op mijn pc staan, ivm de gio van mijn vriendin. Ik heb de samsung en meteen ook de Qualcomm drivers verwijderd mbv USB-deview. Hierna ADB geïnstalleerd en de drivers handmatig geupdate. Werkt prima :Y

De laatste tijd gaat het scherm niet meer automatisch uit. Zijn er meer die hier last van hebben? Je zou denken dat er een app actief blijft. Maar ik gebruik een app-killer, dus je zou verwachten dat het scherm wel op zwart gaat.... Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd gaat het scherm niet meer automatisch uit. Zijn er meer die hier last van hebben? Je zou denken dat er een app actief blijft. Maar ik gebruik een app-killer, dus je zou verwachten dat het scherm wel op zwart gaat.... Vreemd.
Hier ook! Zojuist nog getracht het scherm ipv na 2 minuten (zo had ik m ingesteld) na 1 minuut te laten uitgaan, maar neen.... gaat helemaal niet mer vanzelf op zwart. Ik heb 12 minuutjes gewacht en toen zelf maar weer aan de knoppen gezeten, geen idee hoe lang het zou hebben geduurd voor hij weer op zwart zou gaa, ik vermoed wanneer de batterij leeg is...

Iemand DE oplossing al gevonden?
Zo ja: dan hou ik mij aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
ik ben net tot de ontdekking gekomen daar het scherm wel uitgeschakeld bij gebruik van de web browser. Daarna ging het toestel ook weer normaal uit als het toestel niet gebruikt werd. Ik zal het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeardyHamster
even een vraagje gebruikt iemand hier swifkey x als toetsenbord voor zn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:10
Is dit qua toestel vergelijkbaar met een HTC Wind/Rezound? Allebei even slecht te krijgen, maar de HTC geeft me iets meer kwaliteitgevoel. Volgens mij zitten in beiden ongeveer dezelfde chips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
@bacardi95: ik heb er Swype op gezet. Werkt goed, maar is volgens mij wel wat zwaar/systeembelastend. Ik heb er ook SlideIT op gehad, maar de versie via aptoïde wilde niet meer naar de Nederlandse taal op een gegeven moment. Wellicht dat de betaalde versie het prima doe. SlideIT draait in ieder geval soepeler dan Swype. Maar sommige functies van Swype vind ik handiger, zoals het invoeren van leetekend door vanaf het leesteken naar de spatiebalk te Swypen.

@Arjandijk162: Geen idee of ze vergelijkbaar zijn, kwestie van specs vergelijken ;) De belangrijkste overwegingen voor mij om de AT-AS343D te kopen waren: duo-sim en 2 jaar garantie van Aldi.

@all: hebben jullie snel een GPS fix? Als ik buiten ben duurt het vaak toch iets van 5 minuten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
arjandijk162 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:40:
Is dit qua toestel vergelijkbaar met een HTC Wind/Rezound? Allebei even slecht te krijgen, maar de HTC geeft me iets meer kwaliteitgevoel. Volgens mij zitten in beiden ongeveer dezelfde chips
Volgens mij heeft de Wind (de Rezound is niet dual sim) de processor (MSM7227A, 1GHz, Cortex-A5) die volgens de Aldi specs erin had moeten zitten. Er zijn berichten dat er nog een ronde komt van de Aldi met betere specs, misschien dat die dan beter vergelijkbaar is maar als ik moest kiezen (gelijke prijs) dan zou ik de HTC Wind kiezen aangezien de specs net wat beter zijn, zie hier.

Dit zijn trouwens wel voorlopige specs aangezien het toestel net is uitgekomen en misschien daarom slecht verkrijgbaar. Maar ja, de Aldi telefoon is uitverkocht dus ook niet verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeardyHamster
@moddoxnl: heeft swype/slideIT ook autocorrectie en voorspellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
De HTC Wind (T328w) wordt hier aangeboden voor 299 euro. Ruim 100 euro meer dan de AS43D van Aldi.

Ik lees trouwens op xda dat er geen google play, gmail etc op staat.

[ Voor 27% gewijzigd door RogierE op 24-05-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
BeardyHamster schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:55:
@moddoxnl: heeft swype/slideIT ook autocorrectie en voorspellingen
Ja

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:02
En vergeet de Samsung Galaxy Y Duos S6102 niet, 155 euro, alleen een wat kleiner scherm. Wel goed verkrijgbaar.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeardyHamster
even een vraagje heeft iemand ook last van dat zijn telefoon geen smsjes meer wil versturen?
ik heb zelf dat probleem op het moment wel. ik heb net mijn smsc gecontroleerd en dat nummer klopt nog.
heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
Geen last van. Ik kan gewoon sms-en :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
BeardyHamster schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 18:55:
voor degenen die de mail wouden zien hier is hij

Ha Bacardi95

Er wordt gewerkt aan een upgrade naar 4.0 Wanneer beschikbaar is niet bekend.

Mvg.

Ambiance Technology BV
Service & Support
T 0900-4483537
E info@ambiancetechnology.com
Ik heb nog eens verder zitten zoeken naar onze telefoon en kwam hem hier ook nog tegen als model Tracker.

De reactie van Jay Ji (iemand van Techfaith) was als volgt:
The Tracker is not feasible to be upgrade to Android 4.0 due to the Qualcomm chipset inside is not supporting that.

Dus ik ben benieuwd of AT het wel voor elkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeardyHamster
terugkomen op mijn vraag over het smsen. het probleem is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Iemand ervaring met Clockwork recovery en kan ik de recovery.img file zonder meer vervangen?

Het volgende is het geval.
Ik heb een custom recovery gemaakt aan de hand van deze handleiding (met wat vallen en opstaan). Hierin zou Clockwork recovery (5.2.0.8) opgenomen zitten.

Kan ik de file op de telefoon in /system/recovery.img weggooien en mijn recovery.img er neerzetten?
En mocht het niet werken...gewoon weer de oude recovery er neer zetten en opnieuw booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
OK. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en hierdoor geen koud watervrees meer ;)

Ik heb mijn recovery image geflashed en hierna in recovery geboot en zowaar ik krijg het Clockwork Recovery menu. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/convkey/89bf/ql75ce34mbcvs7h5g.jpg
Dus eerst maar eens een backup gemaakt met Clockwork...en ook dit werkt....
Nu maar eens de telefoon op starten...en ook dit werkt...
Nu maar eens kijken of de originele recovery is terug geflashed (automagisch)...yep dit is het geval...dus moet init.rc worden aangepast of /system/etc/install-recovery.sh worden aangepast of verwijderd...

De 1e stap is gezet....nu maar eens gaan uitzoeken hoe ik een custom rom kan maken....en wat er in moet komen...

[ Voor 7% gewijzigd door RogierE op 03-06-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Antutu gaf altijd een lage CPU floating point score aan. Ik zag een artikel dat dit ook bij de ZTE Blade zo was en dat dit te maken heeft met "libm.so".

CM7 voor de ZTE-Blade heeft een verbeterde versie van "libm.so" en als ik deze gebruik dan is mijn CPU floating point score bijna 10x zoveel (zie plaatje). Voor het dagelijkse gebruik maakt het niks uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/convkey/20be/55rpyg9axym6phm5g.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door RogierE op 03-06-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
Rustig hier. Niemand die klachten en/of tips heeft? Ben nog steeds op zoek naar een waterdichte hardcase, maar de meeste zijn te klein....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
De Samsung Galaxy Nexus komt redelijk overeen qua maatvoering dus misschien kun je daar iets op vinden want exact voor deze telefoon iets vinden lijkt me uitgesloten.

Heb je dit gezien?

De telefoon is trouwens van TechFaith (of TecFace) en als je een waterdichte had willen had je beter deze (TecFace Jungle) kunnen kopen. Ook dual sim als het je daarom ging.

Verder is het hier inderdaad rustig. Ik ben nog steeds benieuwd of iemand de telefoon al heeft opgemaakt en wel SoC er nu echt in zit, MSM7227-T of MSM7227-A.

Ik ben ook eens aan het onderzoeken of ik cyanogenmod er op kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
Bedankt voor je info Rogier. Zal er naar kijken. Ik wil niet een waterdichte, maar ik gebruik hem soms bij mountainbiken als fietscomputer en wil hem gaan gebruiken als navigatie. Dan lijkt me een waterdichte hardcase wel handig :Y

Ik had vorige week twee keer dat ik de telefoon niet meer uit de standby kreeg. Ik moest de batterij er uit halen en er weer in doen om hem weer aan de praat te krijgen? Zijn er meer die dat probleem hebben en een oplossing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Als je hem voor navigatie wilt gebruiken dan moet je eens hier kijken. Ik heb dit zojuist gedaan en kreeg een GPS fix binnen 20 seconden en dat terwijl ik binnen zat.

Dat van die stand-by heb ik nog niet gehad. Wel af en toe een vastloper maar dan heb ik meestal iets zitten klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
Dat kan zeker alleen bij een telefoon die geroot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Klopt je telefoon moet geroot zijn wil je dit bestand kunnen aanpassen.

Ik ben bezig met een website over de telefoon en daar wil ik ook opnemen hoe je deze rooten.

De website kun je hier vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door RogierE op 21-06-2012 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMJLA
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
Wanneer is de ge-update versie van de Aldi AT-AS43D Android Telefoon weer bij de Aldi te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Op 11 mei publiceerde de telegraaf dit artikel.

Onderaan staat het volgende:

<quote>
Consumenten die liever een dual-sim hebben met een groter scherm en net wat betere specificaties moeten nog even geduld hebben. De Wolfgang AT-AS43D, de dual-sim smartphone met 4,3-inch scherm, die vorige maand binnen een kwartier was uitverkocht, verschijnt over twee maanden opnieuw in de Aldi schappen. Hoewel de prijs met €179 gelijk blijft, zijn de specificaties net weer wat beter dan het uitverkochte exemplaar.
</quote>

Dus rond 11 juli zou ik zeggen.

Ik kwam net op de AT-Telecom site en las hier het volgende:

<quote>
Meer goed nieuws: de onlangs geïntroduceerde en zeer succesvolle 4.3” Wolfgang smartphone zal binnenkort weer verkrijgbaar zijn. Die 4.3” zal volgens Ambiance Technology, importeur van het toestel, mogelijk ook een upgrade krijgen naar Android 4.
</quote>

Vol verwachting...wacht ik af...

[ Voor 24% gewijzigd door RogierE op 22-06-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntertje-37
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-09 18:12
Ik ben bezig geweest met het rooten van deze telefoon, op dezelfde manier als RogierE gedaan. Daarna /dev/mtd/mtd0 gecat naar een image en daarmee CWM gebuild en geflasht, werkt mooi!

Volgende stop was CyanogenMOD 9, die gebruik maakt van Android 4.0. Ik heb een soortgelijke telefoon opgezocht en gezien of iemand die al naar ICS had geport. De Galaxy Gio en Ace hebben dezelfde processor/gpu. Ben met deze device tree begonnen als voorbeeld, maar qua drivers voor wifi schijnen ze toch nog aardig te verschillen. Ik heb dit daarnaast ook nog nooit eerder gedaan, dus ik zit vast :)
Als ik het goed begrijp is het de bedoeling om de firmware-bestanden, binary blob drivers en kernel uit de huidige installatie te slopen, en die op hun plek te laten zetten door het compile-proces. Klinkt heel erg 'hacky', maar het zou dus moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@Huntertje-37
Welkom hier....Ik had al de indruk dat ik de enige was die wat met het toestel zat te experimenteren...wie weet kunnen we elkaar verder helpen.

Welke versie van CWM heb jij erop gezet?

We hebben blijkbaar hetzelfde einddoel in gedachten (Android 4 erop) maar mijn roadmap was om eerst CyanogenMOD 7 er op te zetten om ervaring op te doen in onder meer de dingen die je noemt.

Ik ben bezig een device tree te bouwen voor de CyanogenMOD 7 maar het compile resultaat wijkt nog te veel af van de originele ROM om deze te flashen. Maar dat komt nog wel goed maar ik moet blijkbaar nog dingen toevoegen aan de make files....kost tijd...

De WLAN chip van de Galaxy GIO is AR6000. De WLAN chip van as43d is WCN1312. Lijkt me logisch dat je Wifi niet werkt. Dus je hebt drivers nodig voor WCN1312. De vraag is alleen, kun je de drivers van de oude Android versie gebruiken of gaat dit niet?
En, zo nee, kan dit wel als ik de originele Linux kernel gebruikt behorende bij de stock rom?

Je 'hacky' verhaal valt wel mee. Er zijn meerdere devices die dit doen voor CyanogenMOD. Zoek maar eens op 'extract_files.sh' dan zie je dat dit meer gebeurd voor proprietary files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntertje-37
Dank, ik heb de CWM uit de gingerbread git repo van CyanogenMOD erop gezet.

Ik ben al wat verder met de device tree, maar ben niet meer toegekomen aan proberen te compilen. Heb (hopelijk) alle benodigde bestanden uit de telefoon gehaald en een entry gegeven in device_base.mk, compile opties op armv6 ipv armv7, etc. In theorie zou het moeten werken.

Geen extract_files.sh gemaakt, dus ik weet niet of ik hem dan wel mag hosten op github met al die binary files. Ik zie dat de meeste telefoons met 'adb pull' die bestanden binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
De CWM is versie 5.0.2.8 of heb je een nieuwere, heb je ook dat je eerst een aantal keren door het menu moet lopen voordat je iets kunt selecteren? Er verschijnt een melding "Back button enabled", tot die tijd kan ik niets selecteren.

Volgens mij mag je de proprietary niet hosten, maar de rest wel. De repository is ook alleen zinvol voor mensen die een soortgelijke telefoon hebben en die hebben de proprietary zelf op hun telefoon staan. Vandaar dat het voldoende is om een extract_files.sh mee te leveren.

Ik ben wel benieuwd naar je device tree, dus als je hem op github, graag een seintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntertje-37
Ja klopt, ik had hetzelfde. Na wat heen en weer gaan kwam er idd "Back button enabled" en toen kon ik iets selecteren.

Vanmiddag gaat hij op github.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeardyHamster
weet iemand hoe je een screenshot kan maken met deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@Huntertje-37
Mooi, ik wacht af.

@Bacardi95
Er worden voor Android 2.3.6 verschillende toetscombinatie gegeven, maar bij mij werken die niet. Met de app aScreenShot uit Google Play. Je telefoon moet wel geroot zijn.
Pagina: 1 2 3 Laatste