Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-01-2022
Ik ben beniewd of iemand weet of de AT-AS43D dual sim Android smartphone een update krijgt naar Android 4/ICS. Gezien de processor lijkt ie het wel aan te kunnen, maar kan er niks over vinden.

Het is een budget smartphone van de AT Mobile en leverbaar via de Aldi. Ja, ik weet het, niet bepaald ideaal om je smartphone vandaan te halen. Maar voor die prijs een dual sim Android vind ik niet verkeerd. Alleen jammer dat er Android 2.3 op zit en geen ICS. Iemand enig idee?

De HTC Wind is in Nederland (nog) niet leverbaar en is bovendien een stukje kleiner. 4.3 inch van de AT Mobile vind ik toch wel prettig, niet te groot voor in de broekzak en niet klein om lekker op te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25
zou er niet op rekenen, wellicht als het toestel veel verkocht wordt, dat er een community rond ontstaat, maar vanuit de fabrikant... het is niet voor niks een budget toestel ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
Daar vreesde ik ook voor. Maar dacht het toch te vragen. Zag overigens net dat er een post op tweakers is geplaatst, waar veel op gekeken is. Zal mijn vraag daar naar verplaatsen.

Vriendelijk bedankt voor je input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMJLA
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
Wie kan mij een deskundig/gefundeerd oordeel geven over de smartphone AT-AS43D, vanaf 21 april 2012 verkrijgbaar bij de Aldi?

Waarmee is dit toestel qua prijs-kwaliteitsverhouding te vergelijken?

Bij voorbaat dank voor uw reactie(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-05 07:38
Het lijkt me een knappe telefoon, maar ik mis eigenlijk info of deze telefoon Bluetooth heeft.
Bij de Aldi aanbieding kan ik er niets van teruglezen.
Het niet hebben van Bluetooth is voor mij een dealbreaker, omdat ik bluetooth nodig heb voor de carkit.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
CMJLA schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:02:
Wie kan mij een deskundig/gefundeerd oordeel geven over de smartphone AT-AS43D, vanaf 21 april 2012 verkrijgbaar bij de Aldi?

Waarmee is dit toestel qua prijs-kwaliteitsverhouding te vergelijken?

Bij voorbaat dank voor uw reactie(s).
Er bleek door Tweakers al een artikel in 'nieuws' over geschreven. Om geen dubbele dingen te krijgen, zou ik op die post kijken. Staat een hoop over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
tazmaniankoala schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:01:
Het lijkt me een knappe telefoon, maar ik mis eigenlijk info of deze telefoon Bluetooth heeft.
Bij de Aldi aanbieding kan ik er niets van teruglezen.
Het niet hebben van Bluetooth is voor mij een dealbreaker, omdat ik bluetooth nodig heb voor de carkit.
Om jouw korte vraag toch snel te beantwoorden, wat er op Wolfgang's spec pdf staat:

Bluetooth revision
Ver. 2.1
Support profile
A2DP/AVRCP/GAVDP/HFP/HSP/SDAP/SPP/OPP/PBAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10-2022
Zijn er meer mensen die van plan zijn deze smartphone te gaan kopen?
Het wordt me van afgeraden dit te doen, wat vinden jullie ervan?

SMARTPHONE AT-AS43D

- 4.3" simlockvrije dual-sim smartphone met capacitive touchscreen
- Android 2.3, het besturingssysteem van nu
- 1 GHz Qualcomm Snapdragon en MSM7227-1 Processor
- 512 MB ROM en 512 MB RAM
- Quad Band GSM
- Tri Band WCDMA/HSPA
- WVGA resolutie
- 5 MP CMOS-camera met LED flits en 4x digitale zoom
- frontcamera met 0.3 MP
- Li-ion accu 1500 mAh
- WiFi b/g/n
- GPS
- G-Sensor
- FM-radio
- Dual Sim, altijd bereikbaar op twee simkaarten naar keuze. Ook kunt u op beide tegelijk op internet bereikbaar zijn
- SD-kaartslot tot 32 GB
- afmetingen: 13.5x6.7x1.1 cm

Edit;
http://www.nieuwemobiel.nl/AT-Mobile-AT-AS43D/Specificaties

[ Voor 4% gewijzigd door Rhesus op 19-04-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-03 08:44
ik heb deze aanbevolen bij mijn vader, die zoekt al geruime tijd een android telefoon met actieve dual-sim zodat ie zijn prive en werk sim kaarten in kwijt kan... voor dat geld lijkt het mee een goede optie, mits je geen enorme verwachtingen hebt, voornamelijk de overgeklokte oudere generatie cpu zou wel eens wat roet in het eten kunnen gooien verwacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:19

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

hoeveel gaat het kosten dan?
Hoe ziet het eruit?

*edit*
Geef dan een link erbij!
http://www.aldi.nl/aldi_v...042012_48_191_1680_5.html

[ Voor 51% gewijzigd door DNA_Saint op 19-04-2012 10:57 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-05 12:25

NeHoX

Gamer + PV

Persoonlijk vind ik 512MB ROM geheugen een tekortkomting. Daar ICS toch wel ruim bemeten is.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
NeHoX schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:58:
Persoonlijk vind ik 512MB ROM geheugen een tekortkomting. Daar ICS toch wel ruim bemeten is.
Het zou mooi zijn als ICS op deze telefoon kan draaien, maar is toch niet echt nodig?
TIGER79 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:53:
....voor dat geld lijkt het mee een goede optie, mits je geen enorme verwachtingen hebt, voornamelijk de overgeklokte oudere generatie cpu zou wel eens wat roet in het eten kunnen gooien verwacht ik...
Overgeklokte cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 22:25
de oorspronkelijke versie van de Snapdragon MSM7227 draait op 600, daarna zijn er een paar toestellen uitgekomen op 800 Mhz en nu deze met de MSM7227-1 op 1Ghz

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
de oorspronkelijke cpu (600 mhz) zat bijv in de htc legend... Daar draaide hij Android 2.1 best degelijk (en alter ook 2.2 update) maar dat was natuurlijk op een kleinere scherm (320x480)...

nogmaals als je verwachtingen niet zijn dat je een high-end toestel binnenhaalt (wat je ook niet mag verwachten natuurlijk met een prijskaartje van 180 euro) dan zal het allemaal wel meevallen, bruikbaar zal ie wel zijn....

[ Voor 43% gewijzigd door TIGER79 op 19-04-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
Trouwens lees nu dit pas :
- Dual Sim, altijd bereikbaar op twee simkaarten naar keuze. Ook kunt u op beide tegelijk op internet bereikbaar zijn
Oftewel 1 kaart naar keuze, dus niet beide tegelijkertijd (qua telefonie), internet kan daarentegen wel tegelijkertijd... dus eigenlijk valt deze ook meteen af voor mijn vader...

hhmmm, of toch niet ? waarom hebben ze "naar keuze" erbij gedaan ? Als ze het nu op "Dual Sim, altijd bereikbaar op twee simkaarten" hadden gehouden dan was het eenduidig geweest :(

[ Voor 21% gewijzigd door TIGER79 op 19-04-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosme-nl
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-04 18:02
TIGER79 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:10:
Trouwens lees nu dit pas :

[...]

Oftewel 1 kaart naar keuze, dus niet beide tegelijkertijd (qua telefonie), internet kan daarentegen wel tegelijkertijd... dus eigenlijk valt deze ook meteen af voor mijn vader...

hhmmm, of toch niet ? waarom hebben ze "naar keuze" erbij gedaan ? Als ze het nu op "Dual Sim, altijd bereikbaar op twee simkaarten" hadden gehouden dan was het eenduidig geweest :(
Volgens mij moet je dit lezen als simlock vrij. Met de meeste dual sim telefoons ben je tegelijk bereikbaar op beide kaarten maar moet je wel een hoofdkaart instellen.Weet echter niet hoe het gaat met Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
ligt neit zo zeer aan de OS (Android in dit geval) maar aan de hardware, je hebt namelijk twee zogenaamde radio's nodig om via telefonie tweemaal beschikbaar te zijn, en twee dergelijke chips kosten dus twee keer zoveel tov een :P hardware-kosten zijn in het algemeen veel belangrijker dan software-kosten in de mobiele (maar ook automotive, embedded) wereld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
TIGER79 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:03:
......
nogmaals als je verwachtingen niet zijn dat je een high-end toestel binnenhaalt (wat je ook niet mag verwachten natuurlijk met een prijskaartje van 180 euro) dan zal het allemaal wel meevallen, bruikbaar zal ie wel zijn....
Natuurlijk, ik verwacht geen high-end prestaties, maar een overclockte cpu brengt me wel aan het twijfelen.
Als dat maar geen stabiliteitsproblemen zal geven, het is wel een cpu die maximaal gepusht wordt.

Je zou kunnen zeggen dat deze cpu naar veilige max waarde is overclockt, anders zouden ze het niet gedaan hebben? Of staat dit alleen mooi in de advertentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:08
Als ik de specs zie is het een interessante telefoon, echter zie ik nergens staan dat er bluetooth op zit.
Ik ben benieuwd of iemand het a.s. zaterdag kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
Volgens deze specs :
http://www.nieuwemobiel.nl/AT-Mobile-AT-AS43D/Specificaties
zit er gewoon BlauweTand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
Ik zit net in de specs te kijken

PDF

En daar staat in dat er een 800 MHz processor in zit.
* Processor Qualcomm MSM7227-T 800Mhz

Nader zoeken levert ook meer resultaten op dat de Qualcomm MSM7227-T echt slechts op 800Mhz draait.
Da's toch wel wat anders als Aldi beweert in de reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-04 22:47
In de technische specificaties staat weer 800MHz, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat ze voor de Aldi speciaal een 1GHz variant uitbrengen. Alleen geloof ik niet dat hij dan ook even lang met zijn batterij doet als de 800MHz variant zoals ze nu zeggen.
Link: http://www.attelecom.info...-Android%20Smartphone.pdf

Ook de flyer zegt 800MHz (en dat hij 2 sims tegelijk kan gebruiken!):
http://www.attelecom.info/media/AT-AS43D_EN.pdf

Tweakers nieuwsbericht over deze telefoon:
nieuws: Aldi komt met dualsim-smartphone met 4,3"-scherm en stock-Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMJLA
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
marnix.moed schreef op donderdag 19 april 2012 @ 00:27:
[...]

Er bleek door Tweakers al een artikel in 'nieuws' over geschreven. Om geen dubbele dingen te krijgen, zou ik op die post kijken. Staat een hoop over geschreven.
marnix.moed,

"Er bleek door Tweakers al een artikel in 'nieuws' over geschreven.".

Ik kan dat artikel niet vinden. Heb jij een link?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:28
Moet niet gekker worden.. een aldi telefoon wel android 4.0 maar mn motorola droid 3 niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Er is trouwens nog een eerder topic over deze telefoon:
Aldi AT-AS43D Android Telefoon Aanbieding 21 April

Heb in de winkel gevraagd en hij kwam 'echt' pas 21 april in de winkel, en de medewerker hoopte dat hij er een paar zou krijgen. Bij de vorige telefoon actie hadden ze er maar 2 en dan krijg je veel teleurgestelde klanten.
Dus ben benieuwd hoeveel er uiteindelijk verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Laatst online: 22-04 13:44
Bij Editienl zeggen ze dat de Samsung Galaxy Gio net iets sneller is. Dat vind ik minder hoopvol, want bij vlagen vind ik de respons van dat ding erg traag. Nouja, wil toch zo een poging doen om een toestel te bemachtigen. Kijken hoe het bij deze Aldi is: niet de rijkste wijk van de stad, maar wel veel studenten.
En er is een 30 dagen teruggave beleid, dus mocht ie echt (te) traag zijn dan brengen we hem weer terug.

Edit: Was nummer 4 voor de winkel en er waren er 3. Nog snel naar andere vestiging en daar liep net degene met het laatste toestel de deur uit. Nog een 3e poging elders, maar al veel te laat natuurlijk. Alle 3 vestigingen waar ik geweest ben hadden er maar 3.

Kijk je op marktplaats, zijn er al gasten die hem aanbieden voor 225 en ook mensen die 225 bieden. Overigens al 1 advertentie van 17-4.

[ Voor 32% gewijzigd door DikkieDick op 21-04-2012 09:20 . Reden: update ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
Vandaag er een gekocht, eens kijken wat voor plezier deze telefoon ons brengt......

Nog meer mensen die hem hebben gekocht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grr, nee, 8u40 bij de Aldi was te laat, ben nadien naar vier andere geweest en overal was het binnen 5 minuten uitverkocht aan mensen die voor opening voor de deur stonden :(

Nouja, dan maar geen dual sim en na m'n salaris een wat meer high-end telefoon ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
In Maastricht waren ze direct uitverkocht. Zelfs na 30min. wachten in de rij voor de aldi was ik nog te laat, er waren er bij ieder filiaal maar 1 of 2 te krijgen. Er waren in ieder geval veel teleur gestelde gezichten te zien bij de aldi die pas om 9:00 open ging (zo'n stuk of 20 mensen).
Vind het niet echt aardig van de aldi om zo groots te adverteren met een telefoon waar ze er maar maximaal 2 per aldi van verkopen, voor heel Maastricht waren er ongeveer 6 te koop. Alleen voor 1 filiaal waren dit er al te weinig...

Als er iemand toevallig een extra weet te bemachtigen, hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjay
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb er eentje kunnen kopen voor mijn vriendin, helaas constateer ik dat er om de 2 min een fout is met "com.android.phone" waardoor je dus elke 2 minuten je pin code opnieuw moet ingeven. In de Aldi in Bergeijk geweest ben waren er 3 stuks, voor 15 man. Ik was gelukkig bij de eersten die in de wachtrij stonden. (de 2de persoon kwam pas rond 8:05 ter plaatse)

de telefoon hier heeft dus een probleem met com.android.phone, welke om de paar minuten crashed, waardoor je sim kaart opnieuw moet ingeladen worden, en je dus ook je pin opnieuw moet ingeven en dus niet bereikbaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
Ik vind deze service van Aldi wel bedroevend ja, als je dan iets lanceert waarom niet meer telefoons op voorraad. Maar ja, tis iedere keer zo bij Aldi.

Tot nu toe een aardige telefoon, maar eerst uitschakelen van mijn data verbinding.
Werk nu op een prepaid kaartje zonder data abonnement.

Ik kan de dataverbinding uitvinken in de settings maar moet de telefoon rebooten voordat de settings verandering wordt doorgevoerd? Lijkt mij niet makkelijk.

Jammer voor de mensen die er geen konden bemachtingen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Kunnen jullie bevestigen dat de CPU echt op 1GHz draait en niet op 800MHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-04 16:30
Helaas, ook hier net ernaast gegrepen. We zien hem wel voorbij komen op V&A :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Hjay schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:36:
Ik heb er eentje kunnen kopen voor mijn vriendin, helaas constateer ik dat er om de 2 min een fout is met "com.android.phone" waardoor je dus elke 2 minuten je pin code opnieuw moet ingeven. In de Aldi in Bergeijk geweest ben waren er 3 stuks, voor 15 man. Ik was gelukkig bij de eersten die in de wachtrij stonden. (de 2de persoon kwam pas rond 8:05 ter plaatse)

de telefoon hier heeft dus een probleem met com.android.phone, welke om de paar minuten crashed, waardoor je sim kaart opnieuw moet ingeladen worden, en je dus ook je pin opnieuw moet ingeven en dus niet bereikbaar bent.
Dat klinkt als een vaker voorkomend probleem, mogelijk dat deze handleiding je kan helpen:
http://f3v3r.com/2011/10/...has-stopped-unexpectedly/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
tedades schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:25:
Kunnen jullie bevestigen dat de CPU echt op 1GHz draait en niet op 800MHz?
Ik heb Android System Info geinstalleerd en die geeft aan dat ie tot nu toe 75% op 800mHz heeft gewerkt, misschien dat de telefoon bij intensieve taken wel schakelt naar 1Ghz?

Is er een andere manier om er achter te komen dat ie op 1Ghz kan werken?

[ Voor 18% gewijzigd door Rhesus op 21-04-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-04 20:28
Rhesus schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:30:
[...]

Ik heb Android System Info geinstalleerd en die geeft aan dat ie tot nu toe 75% op 800mHz heeft gewerkt, misschien dat de telefoon bij intensieve taken wel schakelt naar 1Ghz?

Is er een andere manier om er achter te komen dat ie op 1Ghz kan werken?
Ja die is er: de telefoon rooten met bijv. SuperOneClick of z4root, No-Frills CPU Control installeren en kijken op welke waarde hij standaard staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 16:07
Ook ik heb er een weten te bemachtigen en wel in Nieuw Amsterdam. Stond een handjevol mensen te wachten voor opening waaronder ik. Uiteindelijk waren er maar drie mensen voor me die er een kochten en ik was de vierde. Daarna leken mensen met gewone boodschappen te komen, dus geen echte stormloop. De bedrijfsleider kwam aanlopen met een plastic zakje met een stuk of 8 toestellen denk ik.

Eerste indruk uitstekend, dual sim lijkt echt te werken zoals dat zou moeten. Moet alleen nog even op de carkit gaan testen hoe dit gaat in de praktijk, welke sim ie dan kiest.

Zojuist ook even op pad geweest voor een hoesje, bij The Phonehouse zo'n zwart Valenta hoesje type 18 genomen, de grootste die er leek te hangen. Hij past er op zich netjes in, steekt een heel klein beetje uit boven maargoed, iets beters zal er niet volgen waarschijnlijk. Het meest blij ben ik dat ik niet meer met 2 toestellen hoef rond te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Heeft er iemand anders gehoord van een lijst waarop je je kon intekenen, zodat je bij een eventuele tweede lading op de hoogte wordt gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nope, personeel in twee Aldi's in Amsterdam vertelden mij dat ze dit elke 6 maanden doen en gaven het advies volgende keer wel voor openingstijd aanwezig te zijn.

Het gaat trouwens niet alleen met telefoons zo, er was vanochtend schijnbaar net zo'n stormloop op een strijkplank 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 16:07
Lijkt me sterk als Aldi aan een tweede lading doet. Op = op, zo staat het ook in de folders.

Zal wel een eenmalige actie geweest zijn denk ik persoonlijk. Zal vast ooit wel een nieuw model uitkomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Hugo__Boss op 21-04-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-04 16:15
Ik heb er vanochtend ook één weten te bemachtigen in Vianen.
Ze hadden er een stuk of 6 en ik had de één na laatste.
Er was een meisje die er net naast greep, maar haar vriend had er wel één.

Mijn eerste smartphone en ik ben helemaal tevreden, lekker groot scherm.
Zo groot zelfs dat een hoesje vinden moeilijk is, ik heb een Puro gekocht bij Saturn voor een Galaxy S2, maar daar steekt ie ook een beetje bovenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 21:18
dion_b schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 16:38:
Nope, personeel in twee Aldi's in Amsterdam vertelden mij dat ze dit elke 6 maanden doen en gaven het advies volgende keer wel voor openingstijd aanwezig te zijn.

Het gaat trouwens niet alleen met telefoons zo, er was vanochtend schijnbaar net zo'n stormloop op een strijkplank 8)7
Het is schijnbaar crisis in NL.... :9

MAar deze telefoon kun je toch gewoon zelf uit china laten komen. google de fabrikant, pak de eerste de beste chinese website, klik op order en waarschijnlijk heb je hem voor een zelfde bedrag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
Epitome schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 16:48:
Ik heb er vanochtend ook één weten te bemachtigen in Vianen.
Ze hadden er een stuk of 6 en ik had de één na laatste.
Er was een meisje die er net naast greep, maar haar vriend had er wel één.

Mijn eerste smartphone en ik ben helemaal tevreden, lekker groot scherm.
Zo groot zelfs dat een hoesje vinden moeilijk is, ik heb een Puro gekocht bij Saturn voor een Galaxy S2, maar daar steekt ie ook een beetje bovenuit.
Ja, klopt hij is net 1cm groter dan de Galaxy S2, weet iemand een goede screenprotector voor deze telefoon, eentje die heel je voorkant beschermd?

p.s:
1ste advertentie voor deze telefoon op Marktplaats gezien voor 250,- lol. Toch goeie handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Met welke telefoon kunnen we deze trouwens het beste vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283529

Ook ik had geluk, 5 exemplaren aanwezig hier en er stonden drie mensen voor de deur (ik was daar 1 van). Toen ik de winkel verliet waren er geen andere mensen te zien die al kwamen winkelen. Rustig dorpje hier :)
Hoesje wordt hier in t dorp nog lastig te vinden, ik ga maandag maar eens op zoek. Ook een screenprotector lijkt me geen overbodige luxe, geen gorillaglas (al zegt dat ook niet direct alles natuurlijk). Mijn eerste indruk was wel dat 't een robuust geval is, de aansluitingen voor de lader en de headset zijn flink aanwezig en de 'gleuf' aan de achterzijde om het klepje op te lichten is erg prominent aanwezig.
Tot nog toe bevalt de telefoon wel, ik heb er nog niet heel lang mee gespeeld maar dat doe ik morgen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
thefox154 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 16:57:
[...]

Het is schijnbaar crisis in NL.... :9

MAar deze telefoon kun je toch gewoon zelf uit china laten komen. google de fabrikant, pak de eerste de beste chinese website, klik op order en waarschijnlijk heb je hem voor een zelfde bedrag hier.
Euh, google ik op de naam van de fabrikant. En dan ga je naar het portfolio aan mobiele telefoons kom je op een nederlandse site.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:04
Aldi heeft altijd veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te weinig op voorraad. Ik heb er zo'n hekel aan, is met heel veel producten zo. Heb nog nooit iets populairs op tijd kunnen kopen, altijd uitverkocht. Geen goed woord voor Aldi over wat betreft populaire producten.

Ben iig benieuwd hoe de dual sim functie werkt.. dat is nog wel interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
HotFix schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:43:
Met welke telefoon kunnen we deze trouwens het beste vergelijken?
Als je filmpje mag geloven dan is ie vergelijkbaar met de Galaxy S2 , LOL
YouTube: Voor €180 een super AldiI WolfGang 4.3 inch android Smartphone met 5Mpixel, 1 ghz. Amazing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:41

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Ja, dan zou ik deze halen, omgerekend 185 euro:

- Cortex A9, 1GHz
- 1GB intern geheugen
- Dual Sim
- GPS
- Etc.

http://www.aliexpress.com...-Android-wholesalers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Heeft iemand al plaatjes geschoten van zijn bemachtigde telefoon?
RutgerFR schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 18:36:
Die ziet er inderdaad mooi uit, 1GHz/dual-sim/gps/BT/etc, en de prijs is inclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
RutgerFR schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 18:36:

- Cortex A9, 1GHz
- 1GB intern geheugen
- Dual Sim
- GPS
- Etc.

http://www.aliexpress.com...-Android-wholesalers.html
Hmm, .. ziet er leuk uit, alleen de geheugen en rom capaciteiten zijn conflicterend in de advertentie.

512Ram 4Gb Rom , zal wel andersom zijn. Maar hoe dan ook, wel een leuke ding.

Als je rond kijkt op internet zijn er genoeg telefoons te vinden die meer bieden dan die van de Aldi, maar
niet iedereen wil de moeite doen om in het buitenland te gaan winkelen.
tedades schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 18:48:
Heeft iemand al plaatjes geschoten van zijn bemachtigde telefoon?
Genoeg plaatjes op het net te vinden......

[ Voor 13% gewijzigd door Rhesus op 21-04-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zijn zeker meer telefoons, maar niet voor de prijs van dat Aldi-geval, althans niet zodra je verzendkosten erbij rekent. Combo van upper mid-range specs, dual sim en unlocked bootloader was vrij uniek.

* dion_b gaat z'n dual-sim eis inslikken en een andere "obscure" Chinese telefoon halen, de Xiaomi M1 ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Rhesus schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 18:58:
Genoeg plaatjes op het net te vinden......
Toch is het niet abnormaal dat mensen enkele product foto's hier in het topic plaatsen. Voornamelijk omdat deze gebruikt kunnen worden als referentie voor problemen die aangehaald worden later in het topic.
Vaak zijn deze foto's ook alleen van de voorkant.

En omdat ik zelf ook wat kan toevoegen natuurlijk, hier enkele referentie plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1334324647.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1334324639.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 23:12
Vandaag een gehaald. Bouwkwaliteit is goed en stevig. Dual sim werkt goed. Nog wel even een sd kaartje halen. Vind overigens de standaard android ui een beetje traag, is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Telefoon met een snellere CPU/GPU kopen. Hoe veel ze deze processor ook overklokken, echt snel wordt hij toch niet.
Ik zou hem overigens vergelijken met de Alcatel OT-995, die is vergelijkbaar qua prijs en schermgrootte alleen mijns inziens op alle belangrijke gebieden beter. Veel snellere en modernere CPU en GPU (ik denk effectief zeker twee keer zo snel, waarbij ze bij de Wolfgang de processor helemaal afgeknepen hebben (overgeklokt van 600 MHz naar 1 GHz, terwijl de Alcatel onder de geadviseerde snelheid geklokt is. Die is dus nog over te klokken), compacter, meer geheugen, bluetooth 3.0, DLNA, HSUPA, video ondersteuning. Alleen geen dual sim.
Goede marketing van Aldi, doet me denken aan Apple. Die laten de halve wereld geloven dat ze uitzonderlijk goede producten hebben. Aldi slaagt er in om heel veel mensen er van te overtuigen dat ze een uitzonderlijke aanbieding hebben. Overigens is het wel een mooie aanbieding, zeker als je dual sim zoekt.

[ Voor 19% gewijzigd door Sigis op 21-04-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberDonky
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-05 08:39

CyberDonky

DealBytes

Ben benieuwd naar de eerste reviews van deze mobiel! :o :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Weet je toevallig waar deze nog te verkrijgen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04 07:21
Ik merk weer dat er onenigheid is over de dual sim functionaliteit. Zelf weet ik het ook niet meer.

Ben je nu bereikbaar op beide simkaarten tegelijk, of moet je telkens 1 kiezen?
Als je moet kiezen, wissel je on-the-fly, of moet je bvb rebooten? Maar dan nog is het nut beperkt imo..?
Als je met beide bereikbaar bent, wat gebeurt er als je met de ene simkaart aan het bellen bent, en op de 2de gebeld wordt?

Zelf ken ik voldoende mensen die in dual-sim interesse hebben, maar bovenstaande vragen blijven onbeantwoord... Daarnaast zijn hier zo weinig dual sim telefoons te vinden, of je moet voor die Chinese troep (?) gaan, maar dat lijkt me ook niet 100% betrouwbaar...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:01
Rhesus schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 18:58:
[...]

Hmm, .. ziet er leuk uit, alleen de geheugen en rom capaciteiten zijn conflicterend in de advertentie.

512Ram 4Gb Rom , zal wel andersom zijn. Maar hoe dan ook, wel een leuke ding.

Als je rond kijkt op internet zijn er genoeg telefoons te vinden die meer bieden dan die van de Aldi, maar
niet iedereen wil de moeite doen om in het buitenland te gaan winkelen.

[...]
Nee dat klopt juist, 512MB RAM, en 4GB opslag waarvan deel natuurlijk voor Android en voorgeinstalleerde Apps is gebruikt.
Heeft ook een hoge resolutie 960x... leuk ding! Lijkt me veel beter dan de Aldi telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Tweaker36 schreef op zondag 22 april 2012 @ 09:21:
Ik merk weer dat er onenigheid is over de dual sim functionaliteit. Zelf weet ik het ook niet meer.

Ben je nu bereikbaar op beide simkaarten tegelijk, of moet je telkens 1 kiezen?
Als je moet kiezen, wissel je on-the-fly, of moet je bvb rebooten? Maar dan nog is het nut beperkt imo..?
Als je met beide bereikbaar bent, wat gebeurt er als je met de ene simkaart aan het bellen bent, en op de 2de gebeld wordt?

Zelf ken ik voldoende mensen die in dual-sim interesse hebben, maar bovenstaande vragen blijven onbeantwoord... Daarnaast zijn hier zo weinig dual sim telefoons te vinden, of je moet voor die Chinese troep (?) gaan, maar dat lijkt me ook niet 100% betrouwbaar...?
Je bent op beide nummers bereikbaar. Wel is het zo dat als je in gesprek bent op sim2 en iemand belt naar je nummer gekoppeld aan sim1 dat ie dan automatisch over gaat naar de voicemail (als ik me niet vergis). Op zich voor mij niet zo'n ramp, want met 2 toestellen laat ik toestel 2 ook vaak rinkelen als ik in gesprek ben op 1.
Bij het uitbellen kan je kiezen welke sim je gebruikt. Dat kon althans wel op mijn Chinese Sciphone. Bij de niet-dualsim-smartphones zie je ook vaak 2 groene beltoetsen om uit te bellen.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 22:10:
Vind overigens de standaard android ui een beetje traag, is hier iets aan te doen?
Een andere Launcher gebruiken, zijn er zat

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij het uitbellen kan je kiezen welke sim je gebruikt. Dat kon althans wel op mijn Chinese Sciphone. Bij de niet-dualsim-smartphones zie je ook vaak 2 groene beltoetsen om uit te bellen.
Dat kan ik bij deze telefoon bevestigen. Bij het bellen kies je eerst een nummer en dan of je wilt bellen van sim1 of sim2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
Sigis schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 22:29:

Ik zou hem overigens vergelijken met de Alcatel OT-995, die is vergelijkbaar qua prijs en schermgrootte alleen mijns inziens op alle belangrijke gebieden beter. Veel snellere en modernere CPU en GPU (ik denk effectief zeker twee keer zo snel,

Goede marketing van Aldi, doet me denken aan Apple. Die laten de halve wereld geloven dat ze uitzonderlijk goede producten hebben. Aldi slaagt er in om heel veel mensen er van te overtuigen dat ze een uitzonderlijke aanbieding hebben. Overigens is het wel een mooie aanbieding, zeker als je dual sim zoekt.
Tja, dat is het doel van marketing altijd, je een gevoel geven nooit tevreden te kunnen/mogen zijn.
De telefoon wereld veranderd zo snel dat men altijd met een ontevreden gevoel blijft zitten, als we daar voor gevoelig zijn....., maar zeer zeker een goeie tip.

Uiteindelijk bepaalt je eigen gebruikerservaring of een toestel voldoet of niet en niet zozeer de mooie specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Vraag me af hoeveel er in heel Nederland te krijgen waren, zag in ieder geval heel wat klachten voorbij komen over het summiere aanbod.
HotFix schreef op zondag 22 april 2012 @ 09:04:
[...]
Weet je toevallig waar deze nog te verkrijgen valt?
Moet volgens mij binnenkort uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 06:45
Dag allemaal,
Ik ben in het bezit gekomen van deze telefoon. Het is echt een juweeltje voor de prijs waar de aldi hem voor aanbiedt. Nu wil ik graag een hoesje voor deze telefoon kopen. Aangezien het geen standaard merk is, heb ik heel ebay afgestruind in de hoop een geschikte te vinden. Weten jullie misschien welk hoesje past om deze telfoon, zonder alle ingangen te blocken?

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Bij de Aldi bij mij in de buurt hadden ze er 10 binnengekregen.
Ik kwam om 13:30 de laatste halen. (Het show model)
Tussen nues en lippen dooor wist de bedrijfsleider mij te vertellen dat Wolfgang nu het huismerk is. (Waarschijnlijk alleen voor telefoons)

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:36

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik voeg dit topic samen met het Aldi AT-AS43D Android Telefoon Aanbieding 21 April

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 14:39
Ik heb er ook één weten te bemachtigen. Was rond 8:10 bij de aldi te Veghel, en was nummer 3. Uiteindelijk hadden ze 5 telefoons.

Ik wilde al enige tijd een dual-sim android smartphone, maar ik vertrouw de garantie Chinese parallel import niet helemaal. Aldi geeft 2 jaar garantie. De Alcatel OT918D was ook een optie, maar die viel af door het kleinere scherm.

Een screenprotector heb ik zelf gesneden uit een protector voor een Ipad. Ben er nog niet helemaal tevreden over, dus ik denk dat ik nog een keer een nieuwe snij. Bij de gaatjes voor de camera en de microfoon komt er namelijk lucht onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 00:02

JW1

Een screenprotector heb ik zelf gesneden uit een protector voor een Ipad. Ben er nog niet helemaal tevreden over, dus ik denk dat ik nog een keer een nieuwe snij. Bij de gaatjes voor de camera en de microfoon komt er namelijk lucht onder.
Een goed idee om zo een geschikte maat te snijden. Die protectors zijn op die manier helemaal goedkoop.
Misschien een idee om de gaatjes voor de camera en microfoon met een perforator te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
JW1 schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:41:
[...]

Een goed idee om zo een geschikte maat te snijden. Die protectors zijn op die manier helemaal goedkoop.
Misschien een idee om de gaatjes voor de camera en microfoon met een perforator te maken.
Dat is een goed idee, ik zat zelf te denken aan van die holpijpjes. Ik heb het beschermingsfolie, wat af fabriek op het scherm zit, als mal genomen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marske666
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-05 10:53
Ik stond in Tilburg (verdiplein) als eerste om 7.50uur (de winkel ging om 8.30 uur open).
Tegen de tijd dat de winkel open ging stond er wel een man of 15 die er allemaal wel 1 of 2 wilde.(sommige zelfs 3 of 4)
Maar ook hier waren maar 2 toestellen beschikbaar!
Als ze er 50 hadden gehad,hadden ze die volgens mij,het eerste uur al verkocht!
Nu ben ik al een paar dagen met het toestel aan het spelen,en ik moet zeggen dat ik toch aangenaam verrast ben!
Het scherm is heel helder en scherp en ook de gevoelligheid is perfect.
Whatsapp,youtube,skype draaien prima!
Ook navigatie met navigon ism interne gps werkt perfect(snelle gps-fix) ;)
Nu nog even een screen-protector op maat gaan maken.
Het enige probleem wat ik tegengekomen ben is dat angry-birds goed draaid maar angry-birds space en rio niet(app sluit na opstarten weer af).
Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben?
Voor degene die de werking van android 2.3 nog niet helemaal snappen,heeft de importeur nu inmiddels een handleiding op zijn website staan.
http://www.attelecom.info...files&review=files#manual

[ Voor 4% gewijzigd door marske666 op 23-04-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 23:12
JW1 schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:41:
[...]

Bij de action heb je screenprotectors. Die kosten 80!cent ongeveer. Volgens mij passen deze ook hierop mits je ze snijdt op maat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
STIMPPYYY schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:13:
[...]

Bij de action heb je screenprotectors. Die kosten 80!cent ongeveer. Volgens mij passen deze ook hierop mits je ze snijdt op maat
Volgens mij hebben ze daar alleen 3,5 inch protectors. Die passen niet. Je kan er natuurlijk 2 onder elkaar plakken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben vandaag op pad gegaan voor een hoesje, dat was nog best lastig. De maten komen overeen met die van de galaxy nexus, alleen is deze wolfgang iets dikker. Heb nu een Golla-hoesje om de telefoon in elk geval veilig te kunnen vervoeren.
Screenprotector, ook zoiets, heb er tijdelijk een screenprotector van de galaxy s2 op zitten maar das geen fraai gezicht. Zelf eentje snijden uit een ipad-protector lijkt me een briljant idee, dank voor deze tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
Iemand toevalling zijn telefoon al geroot? Is het mogelijk een andere rom hier op te zetten, cyanogen of miui? Mijn vriendin vraagt of dit gaat bij deze telefoon, ik heb geen idee......

[ Voor 11% gewijzigd door Rhesus op 25-04-2012 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Anoniem: 283529 schreef op maandag 23 april 2012 @ 18:11:
Ben vandaag op pad gegaan voor een hoesje, dat was nog best lastig. De maten komen overeen met die van de galaxy nexus, alleen is deze wolfgang iets dikker. Heb nu een Golla-hoesje om de telefoon in elk geval veilig te kunnen vervoeren.
Screenprotector, ook zoiets, heb er tijdelijk een screenprotector van de galaxy s2 op zitten maar das geen fraai gezicht. Zelf eentje snijden uit een ipad-protector lijkt me een briljant idee, dank voor deze tip!
Het HTC One X zou ook moeten passen.
Hij is iets dunner dan de AT-AS43D maar ook breder dus dat zou moeten passen.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
Alles lijkt prima te werken. Heb diverse apps erop, zoals Swype, whatsapp, taskkiller en battery saver. Werkt prima tot nu. Camera doet het ook prima. Batterij is snel leeg, maar dat heb je met een smart phone. Iemand nog en tip voor een waterdichte fiets mount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
  • Laatst online: 24-03 20:45
De fabrikant van de telefoon is Jinggoal Electronic(Shenzhen) Company Limited
Het model is WG801
Zie http://jinggoal.en.alibab...7645-212877340/WG801.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birrel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01-2024
Hoi,

Is er iemand die Angry Birds Rio/Space aan het draaien heeft? Bij mij sluit de app gelijk weer af. Verder ben ik wel een tevreden gebruiker van dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Birrel schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:21:
Hoi,

Is er iemand die Angry Birds Rio/Space aan het draaien heeft? Bij mij sluit de app gelijk weer af. Verder ben ik wel een tevreden gebruiker van dit toestel.
Maar iets meer dan 100 dollar. Alleen jammer dat ik er 500 moet bestellen. Maar dat is denk ik al meer dan de Aldi er in heel Nederland had. ;-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeardyHamster
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:13
Birrel schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:21:
Hoi,

Is er iemand die Angry Birds Rio/Space aan het draaien heeft? Bij mij sluit de app gelijk weer af.
ik heb hetzelfde probleem met angry birds space. weet iemand hier een oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
BeardyHamster schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:56:
[...]

ik heb hetzelfde probleem met angry birds space. weet iemand hier een oplossing voor
Ligt niet aan het toestel bij mij werkt Angry Birds Space wel, waarom bij jouw en ander niet ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeardyHamster
dat vraag ik me dus af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
Ik kreeg in eerste instantie Swype niet geïnstalleerd, na een herstart van de telefoon lukte dat wel. Misschien moet je dat eens proberen, mocht je dat al niet gedaan hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
@barcardy95

Ik heb even nagevraagd bij m'n vriendin en die zegt dat ze Angry Birds Space eerst via de playstore heeft gedownload en geinstalleerd en toen werkte het niet.
Daarna heeft ze 'm als apk via sd kaart geinstalleerd en werkte het spel wel.
Een beetje vaag , maar toch misschien iets om te proberen voor jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Ik heb er ook een weten te bemachtigen. Het is een prima toestel. Ben er opzich heel tevreden mee, alleen heb ik wel dat hij soms ineens uit is, en dan wil hij ook niet meer aan totdat ik de batterij eruit haal en er weer instop. Dan doet hij het weer vrolijk...

Nog meer mensen die dit hebben?

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
Daar heb ik, gelukkig, geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-04 16:15
Ik ook niet, ben nog steeds erg tevreden over de kwaliteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeardyHamster
@Rhesus
bedankt voor de tip, hij doet het nu ook bij mij
@wjp
daar heb ik ook geen last van

[ Voor 102% gewijzigd door BeardyHamster op 26-04-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
WJP schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:22:
Ik heb er ook een weten te bemachtigen. Het is een prima toestel. Ben er opzich heel tevreden mee, alleen heb ik wel dat hij soms ineens uit is, en dan wil hij ook niet meer aan totdat ik de batterij eruit haal en er weer instop. Dan doet hij het weer vrolijk...

Nog meer mensen die dit hebben?
+1. Dat was in de auto, waar ik na een tijdje zag dat de telefoon niet gepaired was met mijn autoradio voor handsfree bellen. Toen ik wou controleren of bluetooth wel aan stond deed hij niets meer, ik moest de batterij verwijderen om hem weer aan de praat te krijgen. Daarna niet meer voorgekomen.... klop klop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeardyHamster
heeft iemand al een 4.0 root gevonden?? of ergens gelezen dat iemand daar mee bezig is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
BeardyHamster schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:14:
heeft iemand al een 4.0 root gevonden?? of ergens gelezen dat iemand daar mee bezig is???
Geen idee, ik denk dat een alternatieve rom voor de huidige geinstalleerde android versie al een probleem
gaat worden, laat staan voor 4.0 waar de hardware niet echt geschikt voor zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
BeardyHamster schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:14:
Ik heb nog geen ervaring met het maken van een custom rom maar ik heb wel een dump van de stock rom gemaakt (tenminste dat hoop ik). Dit leek me een goed begin om eens te kijken of de processor wat sneller kan. Als iemand ervaring heeft met het maken van custom roms hoor ik het graag.

Ik heb het vermoeden dat de 800 Mhz die Antutu aangeeft bepaald wordt door een instelling van de rom/kernel. De Tom Tec Ultimate 10 met een Newsmy rom (ICS 4) liep ook op 1008 Mhz terwijl deze met de Tom Tec rom (ICS 4) op 1200 Mhz loopt (zie een ander forum hier op tweakers). De Tom Tec is een kloon van de Newsmy.

Als ik dit lees zou de processor wel tot 1 Ghz moeten kunnen.

Mocht het overklokken lukken dan is misschien ICS ook een optie.

Heeft iemand trouwens zijn telefoon al gerooted?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
RogierE schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:29:
[...]

Als ik dit lees zou de processor wel tot 1 Ghz moeten kunnen.

Mocht het overklokken lukken dan is misschien ICS ook een optie.

Heeft iemand trouwens zijn telefoon al gerooted?
Ja, volgens de Aldi spec zou hij op 1Ghz moeten kunnen draaien. Is dit trouwens een voorwaarde om ICS te kunnen installeren?

Nog niet geroot overigens, doe ik alleen als het echt nodig is.

[ Voor 12% gewijzigd door Rhesus op 27-04-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeardyHamster
zover ik weet niet echt een voorwaarde. maar het helpt wel om het soepel te laten draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Volgens wat google werk is het minimum 512 MB Ram en een fatsoenlijke GPU. Misschien is dit laatste dus een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Volgens dit bericht zijn er specifieke Andreno 200 drivers voor ICS beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
RogierE schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:17:
Volgens dit bericht zijn er specifieke Andreno 200 drivers voor ICS beschikbaar.
Dus de Aldi AT-AS43D telefoon heeft een Andreno GPU neem ik aan waar deze drivers voor zijn gemaakt, en als dat zo is dan is dat zeker weer een stap in de goeie richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeardyHamster
ik heb een mail van AT telecom ontvangen en hun zeggen dat ze bezig zijn met een update naar ics maar ze weten de datum nog niet
Pagina: 1 2 3 Laatste