[quote]
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:50:
De Liquid Metal is een "rare shizzle". Het vreet nl. alumiunium op. De IHS is van koper dus dat zal geen probleem wezen, als je LN2 wilt of vaak aan de CPU gaat kloten met verschillende koelpasta enz. zou ik de Liquid metal sowieso niet gebruiken.
Vreemd dat het uitdroogt, metaal droogt toch niet uit?
Trouwens: mijn i7 3770K houdt op bij 4620MHz, waardeloos ding
Zo slecht is dat niet wat perfomance betreft, qua overclocken hadden we allemaal meer verwacht
Een qoute van iemandt die regelmatig reviews doet met CPU en GPU:
Even een waarschuwing over Coollaboratory Liquid Pro en de Coollaboratory Liquid Ultra (=opvolger) koelpasta:
Uit eigen ervaring weet ik dat beide koelpasta's na verloop van tijd opdrogen tot een harde soldeer achtige substantie. Eenmaal opgedroogd zijn de koelprestaties nog wel acceptabel (niet meer dan dat) maar veel vervelender nog niet meer te verwijderen zonder schuren en lappen. Vernikkelde oppervlaktes komen er nog redelijk goed vanaf maar koperoppervlaktes moeten echt opgeschuurd worden. Koper (bijvoorbeeld gelapte CPU's) op koper contact met Coollaboratory Liquid Ultra moet zelfs los gebroken worden (!).
Als je de thermische geleiding van de Ivy Bridge onder handen wil nemen (wat ik mij zeer goed kan voorstellen) dan raad ik met klem aan om bijvoorbeeld Indigo Xtreme te gebruiken ipv de Coollaboratory producten.
Wees dus gewaarschuwd.
@The Turk: pc en rads in de zelfde ruimte houden.