Ben nog wat verder aan het testen geslagen.
Draai nu tegelijk de laatste versie van Prime95 (AVX ondersteuning) en Diablo III
Ik begin in Diablo III met 30/40 fps (logisch, gezien wat prime95 aan het doen is)
Temperaturen zijn iets hoger dan normaal (70~74 graden). Voltage moest overigens wel omhoog, bij 1.2 volt kreeg ik een BSOD na 10 seconden met de nieuwe Prime. Heb het voltage nu op default staan.
Het aparte is dat na een minuut of 10 spelen ik ineens weer 100 fps heb.
Ik zie dan tevens de temperatuur van twee van de processoren naar 90~100 graden springen.
Het lijkt wel of de processor na 5 minuten besluit om extra zijn best te gaan doen.
Gevolg is dat de grafische kaart ook warmer wordt. Initieel ging de processor naar 100 graden en de grafische kaart ook (het eerste slot zit vlak onder de processor koeler).
Het hele systeem bleef overigens wel stabiel, de 5 minuten dat alles 100 graden was.
Ik heb de grafische kaart maar in het tweede slot gegooid, is er tenminste wat ruimte tussen de processor en de kaart. Nu blijft de temperatuur keurig binnen de perken.
Iemand anders ervaren dat dit gebeurt als je aan het multitasken bent??
Grafische kaart is overigens een Gainward Phantom GTX 670 (+100 core, +150 mem)
Edit: het lijkt erop dat dit standaard gedrag is, zie hetzelfde gebeuren als een filmpje aan het bekijken ben, of gewoon aan het browsen.. Apart
[
Voor 19% gewijzigd door
canth op 29-05-2012 21:40
]