Ik ben momenteel bezig mijn i5 3570K over te clocken. Sinds gister Corsair Vengeance 1866 8GB RAM gestoken. Moederbord ASRock Z68 Extreme4 Gen3...
Nu ga ik dus elke keer de BIOS in en probeer ik de All core multiplier naar 40 te zetten (hij draait nu automatisch turbo mode 3.7GHz met idle temp 40 graden (stock cooler)), en pas ik de voltages een klein beetje aan (offset +0.020V). Save changes and exit. Start ik de PC op en volgens CPU-Z draai ik vervolgens alsnog 3.7 GHz.
Nu ligt dat dus aan het feit dat de turbo mode uitgeschakeld moet worden (denk ik), maar als ik in de BIOS ga en de "Turbo technology" wil veranderen, kan ik niet bij die optie. Hij slaat die optie gewoon over zeg maar. Als de cores multiplier naar "per core" zet en dan elke core op 40 zet dan start hij vervolgens ook weer op met 3.7GHz....
Iemand enig idee wat ik moet doen? Ik wil mijn PC niet te extreem over clocken, gewoon naar 4.0GHz. Tips?
Eerste keer overigens.
Edit;
Oh zie zojuist dat ik via het programma ASRockAXTU (ASRock Extreme Tuning Utility) gewoon ook de core multiplier kan opkrikken. Zojuist naar 4.0 GHz gezet. Draait momenteel idle gewoon nog 40 graden. Even stresstesten.
Edit2;
Net Intelburn stresstest gedraaid, standard test. Hij zei dat mijn PC stabiel was. Maar ik kon niks maken van de temperaturen, ik draaide Speccy / AXTU / Speedfan. Speccy sprong continu tussen de 75 en 90 graden (maar soms van 70 naar 90 in enkele seconden), AXTU deed hetzelfde. Speedfan ging niet hoger dan 58 graden en liep geleidelijk omhoog in plaats van die vreemde sprongen.. Wat moet ik geloven?
[
Voor 25% gewijzigd door
CalvinD op 20-08-2012 01:27
]